ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה קלינאית תקשורת ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 10 ✔משחק סימבולי מטרה:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 10
משחק סימבולי

מטרה: הילד ילמד לשחק במשחק דמיוני ולהמציא סצנות.

התהליך:

בתחילת הדרך של המשחק הסימבולי כדאי להשתמש בצעצועים שהילד אוהב, כך המוטיבציה שלו למשחק סימבולי גבוהה. הרעיון הוא להמחיז סצנות פשוטות ואח"כ להפוך אותן ליותר מורכבות, בהתאם ליכולת הילד.

נאמר שבחרת לשחק בשתי מכוניות שנוסעות ומתנגשות.

שבו על השטיח או ליד שולחן, טוב יותר על השטיח, אם הילד מאפשר זאת ואינו בורח או מציג התנהגות אחרת שאינה הולמת ומפריעה לטיפול.

הציגי לילד את הסצנה שאת רוצה שישתתף בה. הסיעי את שתי המכוניות. המכוניות ידברו אחת עם השניה ("חסר לי דלק, יש לי פנצ'ר בגלגל, אני רוצה לנסוע מהר, איך קוראים לך, תראי - אני בצבע אדום" וכו').

אם הילד אינו מביט בך או אינו שם לב התקרבי אליו ואמרי "תראה מה אני עושה".

אח"כ תני לילד לבחור אחת מהמכוניות ונסו לשחק באותו הדרך.

במהלך המשחק נסי לשים לב מתי הילד מביט בך ויוצר קשר עין. נסי לחזור על סצנות בהן הילד מביט בך.

נסי לשים לב מתי יש שיתוף חווייתי בינך לבין הילד. בשיתוף חווייתי הילד יביט בך ואתם תצחקו מאותם דברים או תחוו רגשות דומים. למשל: כאשר המכונית האדומה מתנגשת בכחולה ואז נוצר קשר עין ביניכם ושניכם צוחקים. נסי לחזור על סצנות כאלה אך לשנות אותן מעט. פתאום תגיע ג'ירפה למקום התאונה ותשאל את המכונית מה קרה ואם היא צריכה עזרה...

הצעות למשחק סימבולי - גן חיות, מסיבת יום הולדת, רכבות נוסעות, מכוניות, בובות כשבובה אחת אמא והשנייה ילד.

כאשר המשחק הסימבולי מגיע לרמה גבוהה (המנחה יחליט מתי השלב הזה הגיע) כדאי להכניס לתוך המשחק אלמנטים מחייו של הילד. לדוגמה: ילד שאחד הקיבעונות שלו הוא ללכת לקניון ושם לעלות ולרדת במעליות או במדרגות הנעות, אולם אימו אינה מסכימה כמעט ללכת לקניון. כאשר אתם משחקים עם הילד במשחק דמיוני של "אמא וילד" היו אתם בתפקיד הילד ותנו לו להיות בתפקיד האימא. כשאתם משחקים בתפקיד הילד בקשו מאמא: "אמא! בואי נלך לקניון!". הוא יענה לכם בתפקיד האימא - "לא! אני לא מרשה". נסו לפתח את הנושא, לבכות ולעשות סצנות כפי שהילד עושה במציאות, או להיכנס למשא ומתן עם הילד לגבי מתי הולכים לקניון וכמה, מה עושים שם וכו'. סצנות כאלה מתוך המציאות של הילד יכולות לתת לו פתרונות שונים ממה שחשב עליהן לגבי קונפליקטים שיש לו במציאות ובאופן כללי לרכך אותן ולהרגיע את הילד. דוגמה נוספת לשימוש במשחק הסימבולי כדי לחבר את הילד לקונפליקטים וקשיים שלו היא כאשר הילד מגיע לשלב הגמילה. אפשר להסביר את כל תהליך הגמילה באופן נכון דרך משחק סימבולי עם הילד.

משחק סימבולי יכול לשמש ככר נרחב להרחבת הקיבעונות של הילד. לדוגמה, ילד שמקובע על רכבות והסעתן הלוך ושוב אפשר להתחיל את המשחק הסימבולי בזה ולאחר זמן מה כשהילד מסוגל להכיל עוד אלמנט להציג בפניו אפשרות שברווז או כלב יגיעו לרכבת לנסוע בה או לעבור את הגשר מעליה וכו'.

שאילת שאלות - תכנית ראשונית

מטרה: הילד ילמד לשאול שאלות. מילות שאלה: מה, מי, איך, איפה, כמה, מתי, למה וכו'.

התהליך:

1.משחק השאלה והניחושים. הכיני לפני תחילת הטיפול קופסא סגורה שאי אפשר לראות מה יש בתוכה. הכניסי לקופסא צעצוע קטן שמרעיש כשמנענעים את הקופסא ושהילד מחבב. הכיני מראש כמה צעצועים כאלה והניחי בצד קרוב אליך.

2.במהלך הטיפול בכל עשרים דקות בערך הוציאי את הקופסא ונענעי אותה אל מול פניו של הילד כך שהיא תרעיש.

3.עשי הבעה סקרנית מודגשת ואמרי "מה זה?"

4.במידה והילד מביט ואינו חוזר על השאלה נענעי את הקופסא שוב שתרעיש ואמרי שוב - "וואו, מה זה?!"

5.אין לתת לילד להשיג את הקופסא. אם הוא מנסה אמרי "לא, רק אני פותחת, ידיים במקום בבקשה" (המקום הוא משני צידי הגוף או מונחות יפה על השולחן או בחיק הילד).

6.במידה ובניסיון השני הילד אינו חוזר על השאלה "מה זה?" אמרי "תגיד: מה זה?"

7.על הילד לשאול "מה זה?" כשאת מבקשת ממנו.

8.לאחר שהילד ישאל "מה זה?" (או חלק מהמילים, כמידת יכולתו) הגיבי בהתרגשות ותני לו חיזוקים. אמרי "שאלת, מה זה? כל הכבוד, אתה נהדר!". תוך כדי שאת משבחת אותו תני לילד את הקופסא כדי שיוכל לפתוח אותה. ואז אמרי "אה, זה X (מה שיש בקופסא) ".

9.אמרי "נהדר, כיף לי לשחק איתך".

10.חזרי על כל התהליך כפעמיים שלוש בכל מפגש טיפולי.

11.הצעות כלליות נוספות ללימוד מילות שאלה אחרות - לשחק במשחק דמיוני שבו מישהו מתקשר אלינו, להרים את השפופרת ולשאול "מי זה?", לבקש מהילד לעשות זאת גם. להראות לילד תמונה ואז להסתיר חלק ממנה ולשאול "מי זה שם?". לבקש מהילד "תגיד - מי זה?". וכו'. כדי ללמד את הילד לשאול "למה" (מילת שאלה מתוחכמת יותר שמלמדים בד"כ לאחר שהילד יודע את כל שאר מילות השאלה) אפשר להשתמש במשחק קופסא של אסוציאציות (הילד כבר אמור לדעת לשחק מצוין גם את המשחק הזה בשלב שלומדים את שאילת ה"למה"). לוקחים 2 כרטיסים ששיכים זה לזה, למשל כרטיס של כלב וכרטיס של מלונה ובנוסף כרטיס שאינו שייך כמו כרטיס של בננה. מניחים את שלושת הכרטיסים על השולחן. שואלים את הילד מה שיך למלונה. הילד יבחר בכרטיס הכלב. בשלב זה הוציאי את כרטיס הבננה למוץ לשולחן. השאירי רק את כרטיס הכלב וכרטיס המלונה ושאלי "למה, למה המלונה שייכת לכלב?" הדגישי את המילה "למה" באינטונציה. בתחילה עמי עבור הילד ואמר "המלונה שייכת לכלב בגלל ש הכלב גר במלונה". הדגישי את המילים "בגלל ש" (אפשר להחליף את "בגלל ש" במילה "כי"). חזרי על משחק זה עם כרטיסים שונים בדרך זו עד שהילד יתחיל לשאול בעצמו את המילה "למה" ויענה במילים "בגלל ש". אפשר גם לבקש מהילד "תגיד למה" כבקשה ישירה אם הילד אינו מבצע זאת לאחר מספר ניסיונות.

12.ישנם משחקים שונים בכדי ללמוד את כל מילות השאלה. יש לקבל הנחיות ממנחה ובהחלט כדאי בשלב זה לערב את קלינאית התקשורת שיש לה ניסיון רב בנושאים של שפה.

פיתויים תקשורתיים

מטרה: ללמדת את הילד פניות תקשורתיות ראשוניות כמו - תני לי, זוזי, תפתחי לי, תעזרי לי, לא רוצה, כן, עוד, בואי, לכי, לא.

התהליך: ניקח לדוגמה את "תפתחי לי או "תעזרי לי".

לפני שאת מתיישבת לטיפול עם הילד מצאי צעצוע שהילד יהיה זקוק לעזרתך כדי להפעילו. הסיטואציה הנוחה יותר היא צעצוע שצריך סוללות כדי לפעול ושהילד מכיר. הוציאי את הסוללות מהצעצוע. השאירי את הסוללות בהישג ידך, אך במקום שהילד לא יראה אותן.

שבי עם הילד על השטיח או ליד שולחן ותוך כדי הטיפול הכניסי בשלב מסוים את הצעצוע שהכנת.

הילד ינסה לשחק בו ויבחין שהצעצוע אינו עובד. נסי לשאול אותו שאלות לגבי הצעצוע ולדבר עליו כמו "אוי, זה לא עובד, אוף, למה זה לא עובד. חבל, נורא רציתי שזה יפעל", "למה זה לא עובד?".

תני לילד לנסות להפעיל אותו. תני לו להיות מתוסכל מעט. דגש על מעט.

במידה והילד אינו מנסה בשום דרך שהיא לפנות אליך פניה תקשורתית לעזרה בנוגע לצעצוע תני לו סיוע מילולי מלא ואמרי "תגיד - תעזרי לי". חכי שהילד יחזור אחריך.

אם הילד אינו חוזר על דבריך הדגישי אותם שוב "תגיד - תעזרי לי". דברי לאט ובהדגשה.

במידה והילד חוזר על חלק מהמשפט או אומר כל דבר אחר תקשורתי מחאי כפיים, התפעלי ואמרי לו כמה הוא מוצלח. ותעזרי לו כמובן.

תני לילד להשתתף בשיחה ולהביע את דעתו ככל שהוא מסוגל.

הציעי "אולי אין בטריות?"

נסו ביחד לפתוח את המקום המיועד לבטריות. מצוין יהיה אם בצעצוע הזה המקום המיועד לסוללות אינו יכול להיפתח ע"י ילד אלא בעזרת מבוגר. תני לילד לנסות לפתוח לבדו וכשהוא אינו מצליח אמרי "תגיד - תפתחי לי!".

אם הילד אינו חוזר על דבריך אמרי אותם שוב בהדגשה ולאט.

כשהילד מצליח לומר חלק מהמשפט או כולו, או דבר מה אחר שיכול להתפרש כתקשורתי תני לו שוב חיזוקים מילוליים, חבקי אותו והפגיני שמחה מיכולתו.

"מה נעשה?" תשאלי את הילד. אם הוא עונה לך שצריך בטריות, מצוין.

אם הילד אינו עונה עני במקומו, לאחר שנתת לו זמן מסוים לענות. "נחפש בטריות".

חפשו את הבטריות בסביבה, כווני את הילד למקום בו הטמנת את הבטריות ועזרי לו להכניסן למקום.

שחקו בצעצוע. אמרי לילד "איך עזרת לי לתקן את הצעצוע, כל הכבוד לך! ביחד אנחנו מצליחים!".

חיקוי ציור

מטרה: הילד ילמד לצייר קו, עיגול, פרצוף וכו'.

התהליך:

1.הכיני דף או שניים ושני טושים נוחים לאחיזה (עבים יותר מהרגיל) בשני צבעים שונים.

2.בשעת הטיפול הוציאי את הדף, הניחי אותו בינך לבין הילד.

3.הניחי את שני הטושים על השולחן.

4.בקשי מהילד לבחור אחד מהצבעים של הטושים. "איזה צבע אתה רוצה, אדום או כחול?"

5.אם הילד בוחר שבחי אותו "איזה צבע נהדר בחרת, אדום!"

6.אם הילד אינו בוחר, בחרי את עבורך אחד הצבעים ותני לו לתוך כף ידו את הצבע השני.

7.בקשי מהילד לפתוח את הטוש, במידה והוא נענה שבחי אותו "נהדר אתה מקשיב לי... נעים לי לצייר איתך!". כדאי לבקש בקשות כאלה רק אם את יודעת שהילד מסוגל לעשותן פיזית כדי שלא ייווצר מצב שאת מבקשת משהו מהילד והוא אינו מבצע. נסי לתת לילד לחוות כמה שיותר הצלחות. אם ביקשת מהילד לעשות דבר מה והוא לא עשה זאת או לא הצליח משום שהוא אינו מסוגל, זו אינה הצלחה והיא התרחשה בעיקר באשמתך (אנו כמבוגרים אחראים על הצלחת הילד), עליך להכיר את הילד היטב ולדעת את גבולותיו ועד להיכן ניתן למתוח אותם.

8.אם הילד אינו פותח את הטוש פתחי אותו עבורו והמשיכי. אל תתעכבי על חוסר הענות, התעלמי. אבל נסי שלא להגיע למצבים כאלה, בקשי מהילד משהו שאת יודעת שהוא ירצה לעשות ("בוא לאכול עוגיה!" כשהילד נענה לכך אמרי "כל הכבוד, אתה מקשיב לי!") ואז שבחי אותו על כך כדי לבנות ביניכם מערכת של אמון וכן לבנות את הערך העצמי שלי הילד והאמונה בעצמו שהוא מצליח ומסוגל.

9.אמרי "תראה! תראה, אני מציירת קו". ציירי קו בכיוון מלמעלה למטה. אמרי "זה קו" והצביעי באצבעך על הקו שציירת.

10.אמרי "עכשיו תורך. צייר קו". (אם הילד מתקשה ציירי שתי נקודות מודגשות והראי לו איך את מציירת קו ביניהן.

11.אם הילד מנסה לצייר ומצליח חלקית או לגמרי תני לו חיזוק חיובי משמעותי, מילולית או כהפתעה קטנה.

12.הם הילד לא מנסה לצייר תני לו סיוע פיזי. קחי את ידו בעדינות כהוא אוחז את הטוש וציירי איתו קו.

13.כשאתם מסיימים לצייר את הקו ביחד החמיאי לו, התפעלי מהעבודה המשותפת שלכם בסגנון "נהדר, הצלחנו ביחד, תראה, ציירנו קו!".

היענות לבקשות

המטרה: הילד ילמד שכיף להיענות לבקשות של מבוגרים.

התהליך:

1.מצאי דבר מה שהילד בטוח ירצה לעשות כשאת מבקשת. לדוגמה: את תבקשי מהילד לאכול שוקולד. (השוקולד הוא דוגמה קיצונית כדי להבהיר כאן למה כוונתי, אפשר למצוא דברים אחרים שהילד רוצה לעשות ואינם כרוכים באוכל).

2.הילד בוודאי יענה לבקשתך (במידה והוא אוהב שוקולד).

3.כאשר הילד נענה אמרי באינטונציה שמחה ובטונים גבוהים "נהדר, אתה מקשיב לי. אתה ממש מקשיב, כל הכבוד!".

4.המשיכי כך כאשר לאט לאט במהלך הטיפולים בשיטה זו תוך כדי שאת מכניסה בין לבין גם בקשות מהילד שהוא מעוניין לעשות (כמו במקרה השוקולד) וגם בקשות שהוא פחות מעוניין לבצע. בכל מקרה כשהילד נענה לבקשתך (ובעיקר לבקשה שהוא אינו רוצה כ"כ לעשות) שבחי אותו, דגדגי, תני לו את תשומת הלב שהוא הכי אוהב, תני לו הפתעה קטנה, שמחי אותו וכו'.

5.יש ערך עצום לילד ששמח לרצות מבוגר, זהו סוג של מיומנות בסיסית שיש לילדים בד"כ ודרכה הם חווים את העולם כמקום בטוח ואת המבוגר כמעניק הביטחון והידע. התפתחותו של כל ילד תלויה גם בכמה הוא מבין שהמבוגר מולו הוא המדריך שלו לחיים ושכייף וכדאי ללמוד ממנו ולבצע מה שהוא מבקש, למרות שלפעמים זה מתנגש עם מה שהילד רוצה. כאשר הילד יפנים זאת יהיה לו הרבה יותר קל ללמוד בהמשך.

תורות, הקפדה על חוקים

מטרה: הילד ילמד מה הם תורות וחוקי משחק (מתחילים עם חוק אחד).

הדרך: בתחילה נלמד תורות וחוקים ליד שולחן או על השטיח וכשהילד יפנים זאת ננסה ללמד תורות וחוקים באמצעות משחקי חברה כמו מחבואים, תופשת וכו'.

1.במידה והילד בעל קישורי מוטוריקה עדינה טובים אפשר להשתמש במשחק יצירת שרשרת צבעונית. במידה והילד לא רכש עדיין מוטוריקה עדינה מספיק טובה אפשר למצוא כל משחק אחר, כולל משחקי קופסא, שיהיו כמה שיותר פשוטים ויש צורך לשחק בהם בתורות (למשל התאמות של קטגוריות - פעם תורך ופעם תורי).

2.הכיני לשעת הטיפול חוט מחומר פלסטי (שאינו גמיש כמו שרוך למשל ושהוא מספיק עבה), הכיני חרוזים גדולים (מפלסטיק או מעץ, אבל מספיק גדולים שהילד לא יסתבך איתם יותר מידי, המטרה כאן היא בעיקר תורות ולא מוטוריקה עדינה) החרוזים צרכים להיות בתוך צלחת כדי שלא יתגלגלו.

3.כשאתם משחקים בטיפול נסי לקשר את יצירת השרשרת למשחק דמיוני למשל (אם אתם משחקים בספארי עם חיות הציעי לילד להכין שרשרת לג'ירפה, או הציעי להכין שרשרת לאמא שתשמח וכו').

4.הוציאי את החוט ואת החרוזים. קשרי קשר בקצה החוט כדי שהחרוזים לא יברחו מצידו השני.

5.אמרי לילד "בוא נכין שרשרת לאמא, מתנה, היא תשמח". את יכולה להמציא כל דבר אחר, העיקר שיהיה משהו שהילד יתחבר אליו וירצה לשתף פעולה.

6.אמרי: "עכשיו תורי". השחילי לאט מאד חרוז על החוט.

7.הושיטי את השרשרת לילד שיחזיק אותה ואמרי: "עכשיו תורך".

8.בכל פעם שהילד מסכים לציית לחוק התורות החמיאי לו "נכון חמוד, עכשיו תורי. כמה יפה אתה משחק בתורות". החיזוק צריך להיות באותו רגע שהילד מוותר על תורו ונותן לך לשחק בתורך. לא לשכוח לחזק!

9.המשיכי כך עד שתסיימו את השרשרת. השרשרת לא צריכה להיות מושלמת. נסי לסיים כשאת רואה שהילד כבר על סף יכולת הסבלנות ולא יוכל להכיל עוד לזמן רב את הסיטואציה.

שיתוף בחוויה

מטרה: הילד ילמד לשתף אחר בחוויה שלו.

הדרך:

1.כאשר סיימתם את השרשרת (מהתכנית בדף הקודם) אמרי: "בוא נראה לאמא את השרשרת".

2.אמרי "בוא נחפש את אמא ונראה לה את השרשרת".

3.לכו לחפש את אמא. אם אינכם מוצאים אותה (וודאי עם האימא מראש שלא תמצאו אותה כ"כ מהר) אמרי לילד "בוא נקרא לאמא - א מ א! א מ א!".

4.אמרי "תגיד - א מ א! א מ א!".

5.כשהילד מבצע את בקשתך תני לו חיזוקים חיוביים וצייני שתכף בוודאי נמצא את אמא.

6.כשאתם מוצאים אותה (במידה והילד אינו מראה לאמא את השרשרת) סייעי לילד פיזית. הניחי את השרשרת בתוך שתי ידיו, עמדי מאחורי הילד או לצידו והניחי את ידייך מתחת לכפות ידיו כשאת מכוונת אותן עם השרשרת לכיוון פניה של אמא ואמרי "תגיד - תראי אמא, עשיתי שרשרת!".

7.על האימא להגיב בהתפעלות רבה ולשבח את הילד, לחבק אותו, לציין כמה השרשרת יפה. לשאול האם היא יכולה לקבל את השרשרת מתנה ואם כן אז לענוד אותה, וכו'.

8.את אותו התהליך אפשר וצריך לעשות גם עם ציור שהילד צייר, עבודה שייצר ע"י הדבקות וכו'.

שירים וסיפורים

המטרה: הילד ילמד להקשיב ולהינות משירים וסיפורים

התהליך:

1.מצאי שירים וסיפורים שמתאימים לרמתו של הילד. אפשר להתחיל במעשה בחמישה בלונים או הבית של יעל, תירס חם, המטריה הגדולה של אבא, כספיון ועוד. מצאי שירי ילדות פשוטים ומוכרים שיש בהם חריזה מודגשת ומילים פשוטות ומובנות. (שירי ילדות מהעבר הם הטובים ביותר, אל תשתמשי בשירים מודרניים מידי משום שאין בהם את המרכיבים של חריזה, קצב ומשמעות טובים מספיק עבור ילדך). כדאי להתמקד בסיפורים ושירים התואמים לתחומים שאנו חושבים שיש לילד התעניינות בהם.

2.כשאת בוחרת סיפור אפשר לצלם את הציורים בתוכו (לחלק מהסיפורים המוכרים יש באינטרנט תמונות או ציורים תואמים). ספרי את הסיפור כשתוך כדי את מוציאה לפי סדר הסיפור את התמונות / הציורים הרלוונטיים. למרות שברוב הספרים יש איורים אין זה מספיק עבור ילד עם אוטיזם. כדאי להשתמש בעוד אביזרים וויזואליים, והדבר נכון לגבי כל תכנית טיפולית שהיא. כדאי לספר סיפור שבחרתם לפחות כשבוע (אפשר לא בכל יום, אבל כדי לפחות 3 פעמים בשבוע). ילדים מאד אוהבים חזרתיות, ובעיקר ילדים אוטיסטים. זה משרה ביטחון ומעניק לילד את האפשרות להבין ולהפנים את הסיפור טוב יותר. אל תשכחי לחזק את הילד כל הזמן על התנהגות נאותה, ישיבה, רוגע, הקשבה והשתתפות נאותה בסיפור.

3.חפשי קלטת עם שירים המתאימים לילד, אם הילד נוטה להיות רגוע ומוסיקה רועשת מרתיעה אותו חפשי משהו מתאים, ולהפך. השמיעי את הקלטת לילד ושירי בקול רם. נסי להביא את הילד לרקוד איתך ע"י הכנסה של צעיפים צבעוניים ואביזרים אחרים שאפשר להשתמש בהם בתנועה. חזקי את הילד על שרקד איתך ושיתף פעולה. כשאת רוצה שהילד יירגע השמיעי לו או שירי לו שירים רגועים, התחבקו או שבו זה ליד זה וחזקי אותו על זה שהוא רגוע. השמיעי לתקופת מה את אותה קלטת כדי שהילד יכיר אותה ואולי אף ישיר חלק מהשירים (לא להתייאש! אדם החל לשיר שירים שהשמעתי לו שנתיים אחרי ששמע אותם לראשונה).

4.עם סיפורים אפשר גם לרכוש קלטות שבהם מסופרים סיפורי ילדים. במקרה זה עובדים על הערוץ האודטורי ומוסיפים את הערוץ הוויזואלי כך שהילד לומד לווסת אותם ולהיות בקשב בשני הערוצים. הכיני את האביזרים הויזואליים המתאימים לסיפור (במקרה של הסיפור "סבא אליעזר והגזר" הכיני תמונות או ציורים של סבא, גזר, סבתא, נכדה וכו'). השמיעי לילד את הסיפור שבקלטת השמע והוציאי את הדמויות המשתתפות בכל פעם כשהן מופיעות בקלטת. תני לילד להשתתף בהמחזה של הסיפור עד כמה שהוא יכול. חזקי אותו על הקשבה, ישיבה, רוגע, שיתוף פעולה ומשחק נאות.

חלוקת קשב והתרגלות לרעשי רקע

מטרה: הילד ילמד להיות מרוכז גם כשיש הסחות אודיטוריות (שמיעה).

התהליך:

1.את זקוקה לטייפ פשוט (עדיף לא דיסקים משום שהרבה מאד ילדים אוטיסטים מאד אוהבים לגעת במכשירים ובעיקר לסובב את הדיסקים). לכן עדיף שתשתמשי בטייפ ישן ופשוט שגם הילד יכול לגעת בו ללא חשש.

2.הקליטי או קני קלטות (ולא דיסקים) של שירי ילדים מסוגים שונים. במהלך עבודתך השוטפת עם הילד, כאשר אתם משחקים, מציירים וכו' השמיעי לילד את הקלטות.

3.שימי לב - המערכת הסנסורית של רבים מהילדים האוטיסטים רגישה מאוד או בתת רגישות. לכן יש לבחון היטב עד כמה הילד מסוגל לשמוע ברקע מוסיקה, או רעש כלשהו. ילדים אחדים יוכלו לשמוע את המוסיקה בווליום נמוך במיוחד ואילו ילדים אחרים ירצו לשמוע בווליום גבוה, תני לילד לשלוט בווליום או שאלי אותו מה הוא מעדיף מבחינת הווליום.

4.נסי להתחיל במספר דקות שהמוסיקה מנגנת ברקע ואח"כ לעלות את מספר הדקות בהדרגה וכן להעלות את הווליום בהדרגה.

5.שימי לב היטב לתגובות הילד. כפי שציינתי יש תופעות הקודמות להכנסות הילד למצב של הסתגרות או בכי, צעקות וכו'. שימי לב האם הילד נע פתאום בחוסר נחת, לאחר שהיה לכם קשר עין האם קשר העין פתאום הפסיק, האם הילד התחיל לבהות וכו'. ברגע שאת רואה סימנים מקדימים אלה כבי את המוסיקה ועברי למשחק שאת יודעת שהילד אוהב ושאינו מאיים עליו, מרגיע אותו ושהוא יחווה בו הצלחות (רדי ברמת הדרישות ותני לילד הרגשת ביטחון).
הגזמה הנחיה איך ללמוד למידה תאונה להיות מושלם שירים הקצנה לחנך ילדים איך לשלוט תורות pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
איך להעריך את עצמך? איך לקבל את עצמך? איך להתיידד עם החסרונות שלך? איך לאהוב את עצמך? הערכה עצמית, אהבה עצמית, ביטחון עצמי, איך להיות שלם עם עצמך?
איך להעריך את עצמך? איך לקבל את עצמך? איך להתיידד עם החסרונות שלך? איך לאהוב את עצמך? הערכה עצמית, אהבה עצמית, ביטחון עצמי, איך להיות שלם עם עצמך?
...עצמך? איך להתיידד עם החסרונות שלך? איך לאהוב את עצמך? הערכה עצמית, אהבה עצמית, ביטחון עצמי, איך להיות שלם עם עצמך? איך להעריך את עצמך ולקבל את החסרונות שלך? אחד הנושאים המרכזיים שאליעד כהן עוסק בו בהרצאה הוא כיצד להעריך את עצמך, לקבל את עצמך ולהתיידד עם החסרונות שלך בצורה אמיתית ועמוקה. אליעד פותח בהסבר יסודי על המושג להתיידד עם החסרונות שלך ומפרט את שתי המשמעויות העיקריות לכך. המשמעות הראשונה היא התיידדות אקטיבית - כלומר, לאהוב ולהעריך את החיסרון שלך בצורה חיובית. המשמעות השנייה היא התיידדות פסיבית...
זוגיות חתונה וילדים בעד ונגד, האם להתחתן או לא? האם להביא ילדים? האם להיות בזוגיות? האם כדאי להתחתן? האם כדאי לעשות חתונה? האם כדאי להביא ילדים? האם כדאי להיות בזוגיות? בעד ונגד להתחתן ולהביא ילדים, האם להתגרש? בעד ונגד זוגיות
זוגיות חתונה וילדים בעד ונגד, האם להתחתן או לא? האם להביא ילדים? האם להיות בזוגיות? האם כדאי להתחתן? האם כדאי לעשות חתונה? האם כדאי להביא ילדים? האם כדאי להיות בזוגיות? בעד ונגד להתחתן ולהביא ילדים, האם להתגרש? בעד ונגד זוגיות
...וילדים בעד ונגד, האם להתחתן או לא? האם להביא ילדים? האם להיות בזוגיות? האם כדאי להתחתן? האם כדאי לעשות חתונה? האם כדאי להביא ילדים? האם כדאי להיות בזוגיות? בעד ונגד להתחתן ולהביא ילדים, האם להתגרש? בעד ונגד זוגיות האם זה הגיוני להתחתן או להצהיר על זוגיות? אנשים שואלים לעיתים קרובות האם כדאי להתחתן, האם זוגיות פורמאלית חשובה והאם טקס הנישואים הוא בכלל הגיוני. אליעד כהן מסביר שזו שאלה משמעותית מכיוון שבכל מצב, לכל החלטה - להתחתן או לא להתחתן, להביא ילדים או לא להביא ילדים - קיימים יתרונות וחסרונות...
הספר להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע
הספר להיות אלוהים - אחדות טוב או רע כאשר הכל אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע
...אחד, האם זה הכי טוב או הכי רע האם האחדות היא הכי טובה או הכי רעה? הנושא המרכזי בפרק הזה מהספר להיות אלוהים הוא השאלה האם כשיש רק אחדות, זהו מצב טוב או רע. בפרק, אליעד פותח בדיון על משמעות האחדות. אחדות מוחלטת, שבה כל דבר בעולם הוא אחד, שאלת האם יש בזה משהו טוב או רע, כאשר כל ההוויות והקיום מחוברים באופן מוחלט. תחילת השיחה מתמקדת בשאלה הפילוסופית אם העולם שבו הכל אחד הוא עולם טוב או רע. כאשר השאלה נשאלת, אליעד מציין את המורכבות של השאלה. הוא מסביר כי השאלה האם כאשר הכל אחד זה טוב או רע? נובעת מתוך...
ייאוש / כניעה - מה טוב בייאוש וכניעה? איך להתייאש ולוותר בצורה טובה?
...איך להתייאש ולוותר בצורה טובה? ייאוש. מהו הצד החיובי של הייאוש. מי שיתבונן בעניין בעין אמיתית, יראה כי לייאוש יש צד חיובי מאוד. מהותו של הייאוש היא מאבק של רצונו של האדם במציאות. אם האדם אינו נאבק במציאות, אלא מבין את הטוב שיש בכל דבר במציאות, ממילא הוא אינו נאבק במציאות, אלא חי בהרמוניה איתה. הייאוש הוא סוג של ההתהוות של ההרמוניה ושל האהבה למציאות. הייאוש = האדם אינו נלחם במציאות אלא מקבל אותה כפי מה שהיא. העניין היחיד הוא, שייאוש אמיתי וטוב, מגיע כאשר האדם מבין שהכל טוב. כאשר האדם מבין שהכל כבר...
הספר להיות אלוהים - סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר
הספר להיות אלוהים - סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר
...להיות אלוהים - סבל שנוצר, מידיעת האמת השקרית, אמת אמיתית מול אמת שקרית, סיבת הסבל, ידיעת האמת וידיעת השקר מה גורם לסבל לפי הספר להיות אלוהים של אליעד כהן? הסבל של האדם, כפי שמסביר אליעד כהן בספרו להיות אלוהים, נובע מידיעת האמת השקרית. מה הכוונה בכך? אליעד טוען שהסיבה היחידה שאדם סובל היא כי הוא יודע איזו אמת מוגדרת כלשהי, כלומר, הוא בטוח במשהו שהוא אמיתי באופן מוגדר ומוחלט. אליעד מבאר שאם האדם לא היה יודע שום אמת מוגדרת, הוא לא היה סובל כלל. סבל, לפי אליעד, קיים רק כאשר האדם יודע את האמת השקרית...
מניפולציות של המוח, איך המוח עובד עליך? האם משהו עושה לי טוב? למה אני רוצה משהו? האם משהו באמת טוב לי? האם משהו באמת רע לי? למה אני רוצה אותה? למה אני רוצה לעשן? למה אני נהנה ממשהו? אני חושב משמע אני קיים, נטל ההוכחה
מניפולציות של המוח, איך המוח עובד עליך? האם משהו עושה לי טוב? למה אני רוצה משהו? האם משהו באמת טוב לי? האם משהו באמת רע לי? למה אני רוצה אותה? למה אני רוצה לעשן? למה אני נהנה ממשהו? אני חושב משמע אני קיים, נטל ההוכחה
...האם משהו עושה לי טוב? למה אני רוצה משהו? האם משהו באמת טוב לי? האם משהו באמת רע לי? למה אני רוצה אותה? למה אני רוצה לעשן? למה אני נהנה ממשהו? אני חושב משמע אני קיים, נטל ההוכחה איך המוח עושה עלינו מניפולציות? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בשאלה איך המוח שלנו מבצע עלינו מניפולציות, כיצד הוא יוצר בתוכנו תחושה שמשהו מסוים עושה לנו טוב או רע, ואיך אנו מאמינים באופן אוטומטי למחשבות ולתחושות שלנו בלי לבדוק אותן לעומק. האם כשנוח לנו יותר, זה אומר שקודם היה לא נוח? אליעד כהן מתחיל בהסבר של דוגמה פשוטה ויומיומית:...
תפישת העצמי, איך אני חושב על עצמי? איך המוח חושב על עצמו? מה זה אני? מה זה לא אני? מה זה עצמי? אהבה עצמית, מודעות עצמית, פרדוקס התמונה המלאה, להיות מודע לעצמך
תפישת העצמי, איך אני חושב על עצמי? איך המוח חושב על עצמו? מה זה אני? מה זה לא אני? מה זה עצמי? אהבה עצמית, מודעות עצמית, פרדוקס התמונה המלאה, להיות מודע לעצמך
...איך המוח חושב על עצמו? מה זה אני? מה זה לא אני? מה זה עצמי? אהבה עצמית, מודעות עצמית, פרדוקס התמונה המלאה, להיות מודע לעצמך איך המוח חושב על עצמו ומהי תפישת העצמי? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא: איך האדם חושב על עצמו? כיצד נוצר האני? אליעד מסביר שבכל פעם שהאדם אומר אני, הוא למעשה חושב על משהו שאינו הוא במאת האחוזים. כשהאדם אומר לעצמו, אני רוצה לאכול, הוא יוצר הפרדה בין מי שהוא באמת לבין מי שהוא חושב שהוא. האדם לא יכול לחשוב על עצמו באופן מוחלט, מפני שכל מחשבה שלו על עצמו היא רק דימוי, השתקפות...
מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל?
מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, אילו ידעתיו הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל?
...הייתיו? להסתכל על השכל שיש בכל דבר, איך ללמוד מאליעד? תלמידים של אליעד, משה רבנו, שתלטנות רוחנית, איך לפתח את השכל? למה אנשים תלויים במורה רוחני במקום לפתח עצמאות? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו בהרצאה זו הוא ההבדל בין אדם שבוחר להיות תלוי במורה רוחני ובין אדם ששואף לפתח את היכולת להשיג את ההבנות ואת הידע בעצמו. אליעד נותן דוגמה מעולם האוכל: קיימים שני סוגי אנשים, אלו שאוהבים לאכול בחוץ ואלו שמעדיפים לבשל בעצמם בבית. האדם שאוהב לאכול בחוץ הולך למסעדה, מזמין את המנה מוכנה ומשלם עבורה, ואילו האדם...
איך לחזק אהבה? איך לשתול מחשבות אהבה? איך למחוק זיכרון אהבה? איך למחוק געגוע? איך לשכוח אקסית? איך לחזק רגש? איך לגרום למישהו להתאהב בך? איך לא לפחד מבגידה? איך להתמודד עם חרדת נטישה? איך לא לאהוב? איך לשכוח מישהו? איך שותלים מחשבות? nlp
...אהבה? איך לשתול מחשבות אהבה? איך למחוק זיכרון אהבה? איך למחוק געגוע? איך לשכוח אקסית? איך לחזק רגש? איך לגרום למישהו להתאהב בך? איך לא לפחד מבגידה? איך להתמודד עם חרדת נטישה? איך לא לאהוב? איך לשכוח מישהו? איך שותלים מחשבות? nlp וכאן אבאר נוסחה, איך לחזק אהבה וקשר רגשי של מישהו למשהו, ואיך להחליש אהבה וקשר רגשי של מישהו למשהו. וממילא גם בצורה הזאת ניתן להשפיע על התלות הרגשית של אותו האדם, בדבר שאותו הוא אוהב. ואסביר גם איך יוצרים התניה בתת מודע, איך יוצרים עוגנים, איך שותלים מחשבות, איך לשכוח אקס...
הדרכת מכירות, מה לא מלמדים אנשי מכירות? קורס לאנשי מכירות, בעיות רגשיות של אנשי מכירות, קשיים של אנשי מכירות, טיפים לאנשי מכירות, איך להצליח במכירות? איך למכור יותר? איך ללמוד למכור?
הדרכת מכירות, מה לא מלמדים אנשי מכירות? קורס לאנשי מכירות, בעיות רגשיות של אנשי מכירות, קשיים של אנשי מכירות, טיפים לאנשי מכירות, איך להצליח במכירות? איך למכור יותר? איך ללמוד למכור?
...מכירות, בעיות רגשיות של אנשי מכירות, קשיים של אנשי מכירות, טיפים לאנשי מכירות, איך להצליח במכירות? איך למכור יותר? איך ללמוד למכור? מה לא מלמדים בקורסי מכירות? במהלך הקורסים למכירות, יש טעויות שמהן מתעלמים, והן מכשילות את המוכר בשטח. הטעות המרכזית היא שלא מלמדים את המוכר את החסרונות של השיטות השונות. לרוב, בקורסים למכירות מלמדים את המוכר את טכניקות המכירה, את מה להגיד ואיך להתנהל מול לקוח, אך לא מלמדים אותו מתי יש להשתמש בטכניקות אלו. הכישלון לא נובע רק ממה שאתה אומר, אלא בעיקר מתי אתה אומר זאת
מה לעשות אם נראה לך שהכל רע?
...כלל! לפעמים אתה נופל לייאוש, נדמה לך שהמצב שלך רע לגמרי, שהכל רע, שאין שום תקווה, שהכל הולך נגד רצונך. במקרים כאלו אסור לך לייאש את עצמך. עליך לדעת שלעולם המצב אינו רע לגמרי, תמיד בכל מצב בעולם אתה יכול למצוא משהו טוב ואין שום ייאוש בעולם כלל. אם תישאר רגוע ותתבונן על המצב, תמיד תוכל לראות שיכול היה להיות גרוע יותר, מה שאומר שגם כאן יש משהו טוב, בכך שהמצב אינו גרוע יותר. כדי לגרש את החושך עליך להדליק אור. לכן כדי לנצח את הרע עליך להתמקד בחיובי. תמקד את המחשבה שלך בדברים החיוביים והרע יעלם מעצמו...
טראומה / הפרעה פוסט טראומטית - מתי נשאלתם ע"י איש מקצוע האם עברתם טראומה?
...מתי נשאלתם עי איש מקצוע האם עברתם טראומה? טראומה היא נזק שנגרם לאדם בגוף ו/או בנפש, אשר בעקבותיו נשבר עולמו לרסיסים. בטראומה עומד הנפגע חסר ישע לנוכח כוח החזק ממנו וחווה אימה, אובדן וחוסר שליטה. ממחקרים בארץ, ידוע שלפחות אחד מכל עשרה אנשים עבר טראומה בחייו, בפועל ניתן למצוא רבים יותר. (ככלל מדינת ישראל הנאבקת על קיומה מיום היוולדה, נושאת בצילה מציאות טראומטית). במצב טראומה התגובות הגופניות והנפשיות מכוונות למצב הסכנה. מערכת העצבים עוברת למצב של דריכות ומחוללת שינוים בתפיסות הנורמטיביות, כך נעלמת...
מנטור מדבר על החוקים - מנטור מדבר על החוק הגדול
...- מנטור מדבר על החוק הגדול סדרת המאמרים בה מנטור מדבר על החוקים מאמר זה הינו הראשון בסדרת שמונה מאמרים בהם מנטור מדבר על החוק הגדול ועל שבעת החוקים שמנהלים את היקום. מנטור ממליץ לחיות בהרמוניה עם החוקים לא פעם אחת הזכרתי כי היקום שלנו הוא בעצמו מנטור ולדעתי הוא ה - מנטור הגדול מכולם. הוא מתפקד בצורה מושלמת ומדויקת, תחשבו על היופי של הבריאה, על הים, על המדבר, על ההרים והעמקים. תחשבו על נפלאות הטבע, הפרחים, החיות, האדמה והרוח. תחשבו על נפלאותיו של גוף האדם ועל איך כל חלק וחלק בגוף שלכם פועל בצורה...
טוב - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים?
...כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על טוב - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים?. טוב - מה טוב בחיים - איך ליהנות בחיים? הפעם אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, מה טוב בחיים האלו? והשאלה שהאדם צריך לשאול את עצמו, זה בעצם מה הדבר הטוב בחיים האלו מה ההנאות שיש בחיים האלו. כי כל הנאה והנאה שיש בחיים, יהיה לה חסר שונה. דוגמה: אדם אוכל במסעדה, הוא כבר חושב מה הוא יאכל אחר כך. אדם במסיבה, כבר חושב על המסיבה הבאה, וכן הלאה. ויש הנאה של שלמות בחיים, וזה אומר שהאדם חווה הרמוניה, חווה אחדות, שביעות רצון...
גן עדן / גהנום - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על גן עדן / גהנום
.../ פתגמים מפורסמים על גן עדן / גהנום ואמר רבי ירמיה בר אלעזר: שלשה פתחים יש לגיהנם, אחד במדבר ואחד בים ואחד בירושלים (עירובין י ט ע א) הגיהנום יגיע כאשר הכל יהיה מושלם. (זאן רוסטאן) הגיהנום נמצא בלב ריק מכל דבר. (גובראן חליל גובראן) ולכם גן עדן פתוח, עץ החיים שתול, העולם הבא נכון, שפע מוכן, המוות נסתר, שאול נסה וההשחתה נשכחה. (חזון עזרא ו, הספרים החיצונים א, מהדורת כהנא, עמוד תרל ו) העולם הוא אחד משישים מגן עדן, וגן עדן הוא אחד משישים מגיהינום. (תענית נ) תמיד חשבתי כי גן העדן יהיה דומה לספרייה. (חורחה...
טבעי אמיתי לעומת טבעי מדומה
...הקיימת בזרימה טבעית, האדם במצבו האידאלי צריך להיות טבעי, אבל יש כאן לכאורה פרדוקס: אם האדם צריך להיות טבעי, אז כבר הגדיר ואם הגדיר - זה לא טבעי. כלומר, טבעי פירושו הוא ללא הגדרות, כי אם האדם הגדיר אז הוא הגביל. יש כאן חור בפאזל של ההבנה של הדברים: אדם שטוען על היותו טבעי, אבל הוא מתאמץ להיות טבעי - הוא אינו טבעי. מצבים נוספים שבהם האדם אינו טבעי: נניח שאדם נמצא בהתלבטות אם דבר מסויים משנה אם יעשה כך או אחרת, זה אומר שאינו טבעי. מצב נוסף הוא, מצב בו האדם מאלץ את עצמו לחשוב שזה לא משנה מה יעשה, והוא...
הפרעת אישיות תלותית - מבוא
...אישיות תלותית - מבוא הפרעת אישיות תלותית היא הפרעת אישיות מאשכול ג. אנשים הסובלים מהפרעה זו מכפיפים את צרכיהם לאלו של אחרים, גורמים לאחרים לקחת אחריות על חלקים נרחבים מחייהם עצמם, סובלים מהיעדר ביטחון עצמי ועשוים לחוות חוסר נוחות משמעותי כאשר הם נשארים לבדם ליותר מזמן קצר. בעבר נקראה הפרעה זו הפרעה אישיות תלותית - פסיבית. פרויד תיאר אישיות תלותית הקשורה בהפרעת התפתחות בשלב האורלי המתאפיינת בתלותיות, פסימיזם, פחד ממיניות, ספק עצמי, פסיביות, קלות להשפעה, וחוסר התמדה. תיאור זה דומה לאבחנה הבאה. על...
כיצד תצמיח לך רגליים ותעלה על רעיונות כיצד להצליח?
...ותעלה על רעיונות כיצד להצליח? כאשר אתה מתמודד עם קושי כל שהוא וכאשר ברצונך להצליח יותר במה שאתה עושה, עליך להשתמש המון בדמיון שלך לצורך מציאת פתרונות יצירתיים לכל הדברים שניצבים בדרכך. לשם כך, באפשרותך לפתח את הדמיון שלך על ידי חשיבה על אנשים מצליחים אחרים, על אנשים אחרים שהתמודדו בהצלחה עם דברים שאתה עובר. שאל את עצמך מה אותו מצליחן היה עושה במקרה שלי? מה לדעתי היה דפוס ההתנהגות של אותו מצליחן במקרה שלי? מה הוא היה עושה במקומי אילו הוא היה נתקל בדבר העומד לפני? עכשיו פעל כמוהו. הדבר האידיאלי ביותר...
הרגע הזה / התחלות חדשות / לקום מנפילות
...הן חלק מהחיים ובכל דרגה עד שמתמקמים בדרגה כל הזמן נופלים עד שמתחילים לטפס לדרגה גבוהה יותר וזהו אופן ההתפתחות. ואף עיסוק מופרז בעניין הרגע עלול לבזבז את הרגע. במצב כזה במקום להיכנס למלכוד 22, האדם יכול לצאת גם מזה בשלום. כתוב בתלמוד: אם אין אדם שוכח מה שלמד, אם - כן היה לומד כל התורה כולה ואחר - כך היה הולך בטל, והבטלה מביאה לידי שעמום ולידי עבירה (כתובות נט, ב) הדבר נכון גם לגבי תחום כמו לימודים שהאדם עמל וכדי שהלימוד יישמר הכי טוב - כל רגע חשוב. והפתרון הוא כל רגע חשוב באותה מידה לשמור את הדבר...
המפתח לאושר / פה קבור הכלב - מהו המפתח של האושר?
...האושר? יש לחקור את הדברים עד הסוף ולא משנה מה תהיה התוצאה. למה אני רוצה להרגיש טוב? כי זה יעשה לי הרגשה טובה. מי אומר שזה יעשה לי הרגשה טובה? אולי זה יעשה הרגשה רעה? זה יכול לעשות גם הרגשה טובה וגם הרגשה רעה. נכון, מי אומר שזה לא יעשה לי רק הרגשה רעה? צריך לבדוק, האם כל הפעמים שרציתי להרגיש טוב הרגשתי טוב? התשובה היא: הרגשה טובה מהולה בהרגשה רעה. שניהם. כי זוהי לא הרגשה טובה בשלמות. כך יוצא שתמיד יש הרגשה רעה, אז גם כאשר אני מנסה להרגיש טוב אני תמיד מרגיש רע ואני גם תמיד מרגיש טוב. למה אני מרגיש...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על קלינאית תקשורת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: קלינאית תקשורת, איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחנך ילדים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: קלינאית תקשורת, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
בחורה בזוגיות מתיחות אחרי אימון צרכנות חכמה תשובה אמיתית בעיות של חוסר ביטחון בדיקת אמינות לטפל בפחד קהל לפחד ממה שיקרה אחרי המוות אהבה עצמית יוצרת שנאה עצמית לשפר דימוי עצמי למה אוהבים את ביבי? אוהב את מה שעושה לי טוב אמונה ואושר אושר אלוהי האם לשמור על קשר עם האקסים? טוב עם האקסית החלטה עתידית להחליט למי להקשיב להתמודד עם טראומה מפחד איך להתמודד עם כעס? להצליח בתהליך אני לא מצליח להשתנות שחיקה בעבודה במכירות לשכנע מישהו להיקשר הורים גורמים לילד אחריות ההורים על הסבל של הילדים מודעות עצמית גבוהה הדרך הרוחנית הפרעות קשורות לשימוש בסמים מחלת הרדיפה האקס מתגעגע הודעה מהאקס הרמה לא נכונה של משקל שריר היד הקדמית הקיום של אלוהים בחירה חופשית לאלוהים המבחן של ההארה הרוחנית להיות מואר השכל של הספר להיות אלוהים איך נכתב הספר להיות אלוהים? כמה כסף לבקש על מוצר? פרויקטים של נדלן ביטול הרצון ומשמעות החיים ללא רצון מטרת החיים היא ימות המשיח ביקורות שליליות ברשת חרדה חיובית אין בחירה חופשית סוד הבחירה החופשית האם העולם נוצר? קצה היקום עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי רוחני, אימון אישי לביטחון עצמי, מאמן אישי למנהלים בתחום קלינאית תקשורת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2031 שניות - עכשיו 09_10_2025 השעה 09:30:32 - wesi4