ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פטירה ✔בודהיזם - ביסוס הקשב - 2 ✔התבוננות בהרגשות (vedannupassan) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - ביסוס הקשב - 2
התבוננות בהרגשות

(vedannupassan)

I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות? הנה נזיר, כאשר הוא חווה הרגשה נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה נעימה. ' [29] כאשר הוא חווה הרגשה לא נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה לא נעימה. ' [30] כאשר הוא חווה הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה. ' [31] כאשר הוא חווה הרגשה חושית נעימה, [32] הוא יודע: 'אני חווה הרגשה חושית נעימה. ' כאשר הוא חווה הרגשה לא - חושית נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה לא - חושית נעימה. ' [33] כאשר הוא חווה הרגשה חושית לא נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה חושית לא נעימה. ' כאשר הוא חווה הרגשה לא - חושית לא נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה לא - חושית לא נעימה. ' כאשר הוא חווה הרגשה חושית שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה חושית שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה. ' כאשר הוא חווה הרגשה לא - חושית שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה לא - חושית שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה. '

כך הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות פנימית, או מתבונן בהרגשות כהרגשות חיצונית, [34] או מתבונן בהרגשות פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בהרגשות, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בהרגשות, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בהרגשות. כך הקשב שלו מבוסס: 'זוהי הרגשה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות.

התבוננות בתודעה

(cittnupassan)

I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה? [35] הנה נזיר מבין היטב תודעה אחוזת תשוקה כתודעה אחוזת תשוקה והוא מבין היטב תודעה נטולת תשוקה כתודעה נטולת תשוקה, הוא מבין היטב תודעה אחוזת שנאה כתודעה אחוזת שנאה והוא מבין היטב תודעה נטולת שנאה כתודעה נטולת שנאה, הוא מבין היטב תודעה אחוזת אשליה כתודעה אחוזת אשליה והוא מבין היטב תודעה נטולת אשליה כתודעה נטולת אשליה, הוא מבין היטב תודעה אסופה כתודעה אסופה [36] והוא מבין היטב תודעה מפוזרת כתודעה מפוזרת, [37] הוא מבין היטב תודעה מורחבת כתודעה מורחבת [38] והוא מבין היטב תודעה לא מורחבת כתודעה לא מורחבת, [39] הוא מבין היטב תודעה נעלית כתודעה נעלית [40] והוא מבין היטב תודעה לא - נעלית כתודעה לא - נעלית, [41] הוא מבין היטב תודעה מרוכזת כתודעה מרוכזת [42] והוא מבין היטב תודעה לא - מרוכזת כתודעה לא - מרוכזת, [43] הוא מבין היטב תודעה משוחררת כתודעה משוחררת [44] והוא מבין היטב תודעה לא משוחררת כתודעה לא משוחררת.

כך הוא מתבונן בתודעה כתודעה פנימית, או מתבונן בתודעה כתודעה חיצונית, או מתבונן בתודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתודעה, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'זוהי תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - חמש ההפרעות

(dhammnupassan nvaraapabba)

I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה? [45]

הנה, נזיר מתבונן בתכני - תודעה ביחס לחמש ההפרעות. [46] כיצד הוא עושה זאת?

הנה, נזירים, בכל פעם שתאווה חושית [47] נמצאת בו, הנזיר יודע: 'תאווה חושית נמצאת בי. ' בכל פעם שאין בו תאווה חושית, הנזיר יודע: 'אין בי תאווה חושית. ' והוא יודע כיצד תאווה חושית שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא יודע כיצד תאווה חושית שכבר הופיעה נזנחת, והוא יודע כיצד תאווה חושית שנזנחה לא תופיע עוד בעתיד. [48]

בכל פעם שסלידה [49] נמצאת בו, הנזיר יודע: 'סלידה נמצאת בי. ' בכל פעם שאין בו סלידה, הנזיר יודע: 'אין בי סלידה. ' והוא יודע כיצד סלידה שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא יודע כיצד סלידה שכבר הופיעה נזנחת, והוא יודע כיצד סלידה שנזנחה לא תופיע עוד בעתיד.

בכל פעם שעייפות - ועצלות [50] נמצאות בו, הנזיר יודע: 'עייפות - ועצלות נמצאות בי. ' בכל פעם שאין בו עייפות - ועצלות, הנזיר יודע: 'אין בי עייפות - ועצלות. ' והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שעדיין לא הופיעו מופיעות, והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שכבר הופיעו נזנחות, והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שנזנחו לא תופענה עוד בעתיד.

בכל פעם שדאגה - וחוסר - מנוחה [51] נמצאות בו, הנזיר יודע: 'דאגה - וחוסר - מנוחה נמצאות בי. ' בכל פעם שאין בו דאגה - וחוסר - מנוחה, הנזיר יודע: 'אין בי דאגה - וחוסר - מנוחה. ' והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שעדיין לא הופיעו מופיעות, והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שכבר הופיעו נזנחות, והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שנזנחו לא תופענה עוד בעתיד.

בכל פעם שספק [52] נמצא בו, הנזיר יודע: 'ספק נמצא בי. ' בכל פעם שאין בו ספק, הנזיר יודע: 'אין בי ספק. ' והוא יודע כיצד ספק שעדיין לא הופיע מופיע, והוא יודע כיצד ספק שכבר הופיע נזנח, והוא יודע כיצד ספק שנזנח לא יופיע עוד בעתיד.

כך הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה פנימית, או מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה חיצונית, או מתבונן בתכני - תודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתכני - תודעה, [53] הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'אלו תכני - תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - חמשת המצרפים

(dhammnupassan khandhapabba)

I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לחמשת מצרפי ההיקשרות. [54]

כיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לחמשת מצרפי ההיקשרות?

הנה, נזירים, נזיר מבין: 'כך הוא חומר, [55] כך ההופעה של חומר, כך ההעלמות של חומר, כך היא הרגשה, כך ההופעה של הרגשה, כך ההעלמות של הרגשה, כך הוא זיהוי, [56] כך ההופעה של זיהוי, כך ההעלמות של זיהוי, כך הן תגובות - מנטליות, [57] כך ההופעה של תגובות - מנטליות, כך ההעלמות של תגובות - מנטליות, כך היא הכרה, [58] כך ההופעה של הכרה, כך ההעלמות של הכרה. '

כך הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה פנימית, או מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה חיצונית, או מתבונן בתכני - תודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'אלו תכני - תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - ששת בסיסי החושים

(dhammnupassan yatanapabba)

I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לששת בסיסי החושים הפנימיים והחיצונים. [59]

כיצד נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לששת בסיסי החושים הפנימיים והחיצונים?

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את העין, מבין היטב את הצורות הנראות, [60] ומבין היטב את הכבילה [61] המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את האוזן, מבין היטב את הצלילים, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את האף, מבין היטב את הריחות, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את הלשון, מבין היטב את הטעמים, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את הגוף, [62] מבין היטב את תחושות המגע, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את התודעה, מבין היטב את תכני התודעה, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

כך הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה פנימית, או מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה חיצונית, או מתבונן בתכני - תודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'אלו תכני - תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - גורמי ההתעוררות

(dhammnupassan bojjhagapabba)

I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לשבעת גורמי ההתעוררות. [63]

כיצד נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לשבעת גורמי ההתעוררות?

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'קשב' נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות קשב נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'קשב' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות קשב אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'קשב' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'קשב' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'חקר - מצבים' [64] נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות חקר - מצבים נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'חקר - מצבים' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות חקר - מצבים אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'חקר - מצבים' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'חקר - מצבים' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'מאמץ' [65] נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות מאמץ נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'מאמץ' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות מאמץ אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'מאמץ' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'מאמץ' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'תחושת - התעלות' [66] נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות תחושת - התעלות נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'תחושת - התעלות' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות תחושת - התעלות אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'תחושת - התעלות' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'תחושת - התעלות' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'שלווה' [67] נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות שלווה נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'שלווה' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות שלווה אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'שלווה' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'שלווה' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'ריכוז' נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות ריכוז נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'ריכוז' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות ריכוז אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'ריכוז' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'ריכוז' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'איזון - נפשי' נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות איזון - נפשי נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'איזון - נפשי' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות איזון - נפשי אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'איזון - נפשי' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'איזון - נפשי' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

כך הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה פנימית, או מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה חיצונית, או מתבונן בתכני - תודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'אלו תכני - תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - האמיתות

(dhammnupassan saccapabba)

I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לארבע אמיתות האציליים.

כיצד נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לארבע אמיתות האציליים?

הנה, נזיר מבין היטב כפי שזה באמת: 'זהו סבל', הוא מבין היטב כפי שזה באמת: 'זהו מקור הסבל', הוא מבין היטב כפי שזה באמת: 'זהו קץ הסבל', הוא מבין היטב כפי שזה באמת: 'זוהי הדרך המובילה לקץ הסבל'.

הצגת אמת הסבל

(dukkhasaccaniddeso)

I.ומה נזירים, [68] הוא סבל כאמת האציליים? [69]

להיוולד זה סבל, להזדקן זה סבל, לחלות זה סבל, למות זה סבל, צער זה סבל, קינה, כאב, עצב ויאוש הם סבל, להיות קשור למה שאינו אהוב זה סבל, להיות מופרד ממה שאהוב זה סבל, לא להשיג מה שרוצים זה סבל, בקצרה, חמשת מצרפי ההיקשרות הם סבל.

ומהי לידה, נזירים? באילו יצורים שיהיו, מאיזה סוג קיום שיהיו, ישנה לידה, התהוות, היווצרות, הופעת המצרפים, היוולדות בסיסי החושים [70] - זו נזירים, נקראת לידה.

ומהי הזדקנות, נזירים? באילו יצורים שיהיו, מאיזה סוג קיום שיהיו, ישנה זיקנה, בליה, שיניים שבורות, שיער אפור, עור מקומט, התקצרות תוחלת החיים, החלשות החושים - זו נזירים, נקראת הזדקנות.

ומהו מוות? באילו יצורים שיהיו, מאיזה סוג קיום שיהיו, ישנה פטירה, קטיעה, העלמות, גוויעה, מיתה, סיום תוחלת החיים, התפרקות המצרפים, נטישת הגוף, הרס כוח החיות - זה נזירים, נקרא מוות.

ומהו צער? כל פעם בה כתוצאה מהפסד או אסון כלשהו, נגרם מצב נפשי קשה כזה או אחר, מתוך צער, אבלות, לחץ נפשי, יגון, ומועקה קשה - זה נזירים, נקרא צער.

ומהי קינה? כל פעם בה כתוצאה מהפסד או אסון כלשהו, נגרם מצב נפשי קשה כזה או אחר, וכתוצאה מכך ישנה זעקה ובכי, התייפחות, יגון גדול, בכי תמרורים - זו נזירים, נקראת קינה.

ומהו כאב? כל תחושה גופנית מכאיבה, כל תחושה גופנית לא נעימה, כל הרגשת כאב פיזי או אי נעימות כתוצאה ממגע גופני - זה נזירים נקרא כאב.

ומהו עצב? [71] כל הרגשה מנטלית מכאיבה, כל הרגשה מנטלית לא נעימה, כל הרגשת כאב מנטלי או אי נעימות כתוצאה ממגע מנטלי - זה נזירים, נקרא עצב.

ומהו יאוש? [72] כל פעם בה, כתוצאה מהפסד או אסון כלשהו, נגרם מצב נפשי קשה כזה או אחר, מתוך מצוקה, יאוש, יסורים מיאוש, יסורים מדיכאון עמוק - זה נזירים נקרא יאוש.

ומה זה להיות קשור למה שאינו אהוב? בכל מקום וכל פעם שבאים במגע עם מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף או תכני - תודעה לא נעימים, לא רצויים, לא אהובים, או מי שבא במגע עם אלו החפצים ברעתו, רוחשי רעה, הגורמים לחוסר נוחות, חוסר ביטחון, שאיתם יש יחסים, קשר או איחוד - זה נזירים, נקרא להיות קשור למה שאינו אהוב.

ומה זה להיות מופרד ממה שאהוב? בכל מקום וכל פעם שבאים במגע עם מה שרצוי, אהוב - מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, או תכני - תודעה נעימים, או מי שבא במגע עם אלו שרוצים בטובתו, המאחלים לשלומו, לנוחותו, לביטחונו, כמו אם ואב, או אח ואחות, כמו חברים, שותפים או קרובים, ואז מתנתקים היחסים, הקשר או האיחוד - זה נזירים, להיות מופרד ממה שאהוב.

ומה זה לא להשיג מה שרוצים? נזירים, מאחר ונולדנו, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו נולדים, הלוואי ולא ניוולד עוד! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לזקנה, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו מזדקנים, הלוואי ולא נזדקן עוד! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים למחלות, [73] המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חולים, הלוואי ולא נחלה עוד! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים למוות, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו מתים, הלוואי ולא נמות עוד! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לצער, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים צער, הלוואי ולא נדע עוד צער! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לקינה, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים קינה, הלוואי ולא נדע עוד קינה! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לכאב, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים כאב, הלוואי ולא נחווה עוד כאב! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לעצב, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים עצב, הלוואי ולא נחווה עוד עצב! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים ליאוש, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים יאוש, הלוואי ולא נחווה עוד יאוש! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

וכיצד נזירים, בקצרה, ההיקשרות לחמשת המצרפים היא סבל? הנה כך: היקשרות למצרף החומר היא סבל, היקשרות למצרף ההרגשה היא סבל, היקשרות למצרף הזיהוי היא סבל, היקשרות למצרף התגובות - המנטליות היא סבל, היקשרות למצרף ההכרה היא סבל. וכך, בקצרה, הסבל בשל ההיקשרות לחמשת המצרפים.

וזו, נזירים, נקראת אמת האציליים של הסבל.
ייסורים הרגשה של כאב קיום כאב רגש של כאב אבלות חוסר נעימות תשוקה תחושת כאב מנטלי החושים תחושת התעלות בודהיזם הקשבה
קריירה, מה המקצוע הכי קשה בעולם? איזה מקצוע הכי קשה? להיות הכי טוב בתחומך, פיתוח קריירה, לפתח קריירה, להיות הכי טוב בעולם, איך להשתפר בכל תחום? מקצוע מכובד, עבודה מכבדת, מה התפקיד שלך אומר עליך? עבודה מכבדת את בעליה
קריירה, מה המקצוע הכי קשה בעולם? איזה מקצוע הכי קשה? להיות הכי טוב בתחומך, פיתוח קריירה, לפתח קריירה, להיות הכי טוב בעולם, איך להשתפר בכל תחום? מקצוע מכובד, עבודה מכבדת, מה התפקיד שלך אומר עליך? עבודה מכבדת את בעליה
...המקצוע הכי קשה בעולם? איזה מקצוע הכי קשה? להיות הכי טוב בתחומך, פיתוח קריירה, לפתח קריירה, להיות הכי טוב בעולם, איך להשתפר בכל תחום? מקצוע מכובד, עבודה מכבדת, מה התפקיד שלך אומר עליך? עבודה מכבדת את בעליה מה הופך מקצוע לקשה? איך לפתח קריירה מצליחה? השאלה מהו המקצוע הכי קשה בעולם נשאלת לעיתים קרובות. אנשים רוצים לדעת אם המקצועות בתחום בריאות הנפש הם הקשים ביותר, אם זה להיות מתכנת, סופר, אומן, סייר, או אולי איש מכירות. השאלה נשמעת מעניינת, אך התשובה האמיתית היא שכל המקצועות קשים באותה מידה. מה שמשנה...
גישות לשכנוע אנשים, חוקיות שכנוע אנשים, מה גורם למישהו לחשוב משהו? חוקי השכנוע, איך לשכנע מישהו? להוכיח שאתה צודק, אינטרס להרגיש טוב, יצירת אינטרס שכלי, יצירת אינטרס רגשי, NLP, לשכנע
גישות לשכנוע אנשים, חוקיות שכנוע אנשים, מה גורם למישהו לחשוב משהו? חוקי השכנוע, איך לשכנע מישהו? להוכיח שאתה צודק, אינטרס להרגיש טוב, יצירת אינטרס שכלי, יצירת אינטרס רגשי, NLP, לשכנע
...שכנוע אנשים, מה גורם למישהו לחשוב משהו? חוקי השכנוע, איך לשכנע מישהו? להוכיח שאתה צודק, אינטרס להרגיש טוב, יצירת אינטרס שכלי, יצירת אינטרס רגשי, NLP, לשכנע מהם העקרונות הבסיסיים בשכנוע אנשים? כאשר אנו רוצים לשכנע אדם במשהו, בדרך כלל נשאף להראות לו כיצד זה טוב לו באופן אישי. המטרה היא לא להוכיח שאנחנו צודקים, אלא לגרום לו להרגיש שלשכנוע יש תועלת עבורו. במקום להציג את עצמנו כצודקים, חשוב להציג לו את היתרונות האישיים שהוא יכול להרוויח מההחלטה להיענות לבקשה. מהם שני הכיוונים העיקריים בגישת השכנוע? הגישה...
החופש של אלוהים, הדרך של החתול, הרוב הדומם, כעס, איך לא לכעוס, מה באמת אתה רוצה, קריירה, מה חשוב לך, חופש פנימי
החופש של אלוהים, הדרך של החתול, הרוב הדומם, כעס, איך לא לכעוס, מה באמת אתה רוצה, קריירה, מה חשוב לך, חופש פנימי
...אלוהים, הדרך של החתול, הרוב הדומם, כעס, איך לא לכעוס, מה באמת אתה רוצה, קריירה, מה חשוב לך, חופש פנימי מדוע אי אפשר לחוות חופש מוחלט? אליעד מסביר שבמציאות שלנו, אי אפשר באמת להגיע למצב של חופש מוחלט. כדי להסביר את הרעיון הזה, הוא נותן דוגמה פשוטה: אם אתה מסתכל על בקבוק ומזהה אותו כבקבוק, אתה מוגבל מכיוון שאתה לא יכול לראות אותו כמשהו אחר. מצד שני, אם אינך מסוגל לזהות אותו כבקבוק כלל, אתה מוגבל גם כן, כי אינך יכול לראות בו בקבוק. כלומר, עצם זה שיש לך תודעה של אני - מצב שבו אתה קיים כישות נפרדת -...
שינוי אופי, שינוי התנהגות, דחיינות, מחשבות טורדניות, OCD, אובססיות, עצלנות, רגישות יתר, עצבנות יתר, רגזנות יתר, ריצוי אחרים, לרצות אחרים, בעיות התנהגות, קושי להחליט, להיות שלם עם החלטה בחוסר וודאות, לא מצליח להחליט
שינוי אופי, שינוי התנהגות, דחיינות, מחשבות טורדניות, OCD, אובססיות, עצלנות, רגישות יתר, עצבנות יתר, רגזנות יתר, ריצוי אחרים, לרצות אחרים, בעיות התנהגות, קושי להחליט, להיות שלם עם החלטה בחוסר וודאות, לא מצליח להחליט
...טורדניות, OCD, אובססיות, עצלנות, רגישות יתר, עצבנות יתר, רגזנות יתר, ריצוי אחרים, לרצות אחרים, בעיות התנהגות, קושי להחליט, להיות שלם עם החלטה בחוסר וודאות, לא מצליח להחליט למה אנשים סובלים מהתנהגויות כמו ריצוי, דחיינות ואובססיות? הסיבה המרכזית לכך שאנשים סובלים מבעיות כמו ריצוי אחרים, דחיינות, מחשבות טורדניות, OCD, עצלנות, רגישות יתר ועצבנות יתר, אינה ההתנהגות עצמה, אלא העובדה שהם אינם שלמים עם ההתנהגות הזו. אליעד כהן מדגיש בהרצאה כי הסבל אינו נובע מהפעולה או מהאופי עצמו, אלא מחוסר השלמות של האדם...
שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, התקפי זעם, התקפי חרדה לא הגיונית, התקפי דיכאון פתאומי, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, ניגודיות רגשית, רגשות מוקצנים, האם אחרי טוב חייב להגיע רע? נפילת סוכר, דאון אחרי סמים
שינויים קיצוניים במצב הרוח, מאניה דיפרסיה, התקפי זעם, התקפי חרדה לא הגיונית, התקפי דיכאון פתאומי, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, ניגודיות רגשית, רגשות מוקצנים, האם אחרי טוב חייב להגיע רע? נפילת סוכר, דאון אחרי סמים
...התקפי זעם, התקפי חרדה לא הגיונית, התקפי דיכאון פתאומי, מצבי רוח משתנים בקיצוניות, ניגודיות רגשית, רגשות מוקצנים, האם אחרי טוב חייב להגיע רע? נפילת סוכר, דאון אחרי סמים האם אחרי טוב חייב להגיע רע? אליעד כהן מסביר לעומק על התופעה של שינויים קיצוניים במצב הרוח, תוך התייחסות למאניה דיפרסיה, התקפי חרדה, זעם, דיכאון פתאומי, ונפילת מצב רוח אחרי שימוש בסמים או צריכת סוכר. הנושא המרכזי שהוא דן בו הוא הטענה לפיה אחרי תחושה טובה מאוד חייבת להגיע נפילה רגשית קשה, והוא בוחן האם הטענה הזו נכונה או לא, באילו תנאים...
אושר בכל מחיר - מה המחיר של האושר שלך?
אושר בכל מחיר - מה המחיר של האושר שלך?
...בכל מחיר - מה המחיר של האושר שלך? מה המחיר שאתה מוכן לשלם כדי להיות מאושר? האושר הוא נושא מרכזי וחשוב ביותר בחיים, אך השאלה האמיתית שאליעד כהן מציג היא באיזה מחיר האדם מוכן להיות מאושר. קיימים בחיים דברים שמוכנים לעשות בכל מחיר, ויש דברים שמוכנים לעשות רק במחיר מסוים. חשוב להבין ולהגדיר במדויק מהו המחיר האמיתי שאנו מוכנים לשלם עבור האושר. האם אתה באמת רוצה להיות מאושר בכל מחיר? אליעד כהן מדגיש שהבעיה של בני האדם היא לא המציאות עצמה, אלא החיפוש המתמיד אחר האושר. כאשר אדם מחפש אושר, הוא למעשה נמצא...
שנאה, סליחה, אהבה, כעס, עצבים, לקיחת אחריות, לאהוב, לשנוא, לסלוח, גירושים, זוגיות, התמודדות עם פרידה, תסכול, מועקה
שנאה, סליחה, אהבה, כעס, עצבים, לקיחת אחריות, לאהוב, לשנוא, לסלוח, גירושים, זוגיות, התמודדות עם פרידה, תסכול, מועקה
...אהבה, כעס, עצבים, לקיחת אחריות, לאהוב, לשנוא, לסלוח, גירושים, זוגיות, התמודדות עם פרידה, תסכול, מועקה האם אפשר להפוך שנאה לאהבה? אליעד כהן מסביר שהיכולת להפוך שנאה לאהבה תלויה בתפיסת האדם את המציאות. כאשר מישהו פוגע בך, הסיבה שאתה שונא אותו היא משום שאתה מאמין שהוא מזיק לך. אם תחשוב שהוא מביא לך תועלת, או לפחות לא מזיק לך, תוכל להפוך את השנאה לאהבה. לדוגמה, אם אדם חש פגוע מבת הזוג לשעבר שלו, הוא יחוש שנאה עזה כלפיה כל עוד הוא מאמין שהפעולות שלה הזיקו לו. אך אם הוא יתחיל לחשוב שההתנהגות שלה הייתה...
לרצות את מה שקורה, חוק השתוות הצורה, איך להיצמד לאמת? איך לדייק בדיבור? רצון אין סוף, השתוות עם המציאות, אחדות עם המציאות, לרצות את המציאות, לרצות את הכל
לרצות את מה שקורה, חוק השתוות הצורה, איך להיצמד לאמת? איך לדייק בדיבור? רצון אין סוף, השתוות עם המציאות, אחדות עם המציאות, לרצות את המציאות, לרצות את הכל
...השתוות הצורה, איך להיצמד לאמת? איך לדייק בדיבור? רצון אין סוף, השתוות עם המציאות, אחדות עם המציאות, לרצות את המציאות, לרצות את הכל מה זה אומר לרצות את מה שקורה? הנושא המרכזי של ההרצאה של אליעד כהן הוא כיצד להגיע למצב שבו האדם רוצה את המציאות כפי שהיא, כלומר, לרצות את כל מה שקורה. אליעד מדגיש כי זה לא רק להסתדר עם המציאות או לקבל אותה, אלא ממש לרצות אותה כפי שהיא, ללא שום תנאי או הסתייגות. הוא מבהיר שאם אדם רוצה דבר מסוים שלא קיים במציאות, הוא נמצא במאבק פנימי מול המציאות, ולכן כדי להגיע לאחדות מלאה...
אסטרטגיות משא ומתן, האם להתחיל מהאפשרות הכי טובה עבורך? הכנסת עיזים למשא ומתן, אסטרטגיית נסיגה במשא ומתן, אסטרטגיית חילוץ לאחור במשא ומתן, איך להתחיל משא ומתן? איזו הצעה להציע ללקוח? כמה כסף לבקש מהלקוח? סימולציות משא ומתן, דינאמיקה במשא ומתן, איזו הצעה להציע ללקוח? איך להשיג את התוצאה הכי טובה? סיכוי סיכון במשא ומתן, ניהול משא ומתן, האפשרויות של הלקוח, לתת ללקוח אפשרויות בחירה, לאפשר ללקוח לבחור, לבנות הצעות ללקוח, איך לחלץ לאחור במשא ומתן?
...ומתן, האם להתחיל מהאפשרות הכי טובה עבורך? הכנסת עיזים למשא ומתן, אסטרטגיית נסיגה במשא ומתן, אסטרטגיית חילוץ לאחור במשא ומתן, איך להתחיל משא ומתן? איזו הצעה להציע ללקוח? כמה כסף לבקש מהלקוח? סימולציות משא ומתן, דינאמיקה במשא ומתן, איזו הצעה להציע ללקוח? איך להשיג את התוצאה הכי טובה? סיכוי סיכון במשא ומתן, ניהול משא ומתן, האפשרויות של הלקוח, לתת ללקוח אפשרויות בחירה, לאפשר ללקוח לבחור, לבנות הצעות ללקוח, איך לחלץ לאחור במשא ומתן? וכאן אסביר לגבי ניהול משא ומתן, האם תמיד עדיף לך להתחיל מהאפשרות הכי...
גאווה / ענווה - מהי ענווה / גאווה אמיתית? למה גאווה וענווה אמיתית, זה אותו הדבר?!
...ענווה - מהי ענווה / גאווה אמיתית? למה גאווה וענווה אמיתית, זה אותו הדבר?! ענווה אמיתית וגאווה אמיתית, הן אותו הדבר. ונסביר: גאווה אמיתית היא, כאשר האדם מרגיש שהוא מושלם ושהוא ככ טוב, עד שאין דבר אחר שטוב יותר ממנו. אבל גאווה אמיתית כזו, היא טובה, והיא אפשרית רק כאשר יש לאדם ענווה אמיתית. וענווה אמיתית היא, כאשר האדם מרגיש שהכל מושלם, ושהכל מושלם בצורה כזו, שהוא לא יותר טוב משום דבר אחר, ושהכל ככ מושלם, עד ששום דבר לא יותר טוב מאשר דבר אחר. כי, בנקודת האמת, אין גאווה או ענווה. והאמת היא אמת, בין...
אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת?
...כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת?. אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת? הפעם אני אשיב על השאלה, האם יש כזה דבר, אמת מוחלטת. יותר מפעם אחת אמרתי שאדם שרוצה לחיות טוב, צריך להגיע למשהו יציב אחד בחיים שלו וזה אומר להגיע לאמת מוחלטת. בן אדם צריך להטיל ספק בכל דבר ודבר, ולא לסמוך על כך שיש אמת מוחלטת ולא לסמוך על הדברים שאני אומר, ולא לסמוך על כלום עד שהוא לא בודק בעצמו. האדם צריך לבדוק בעצמו האם יש אמת מוחלטת. וכדי לקבל את התשובה, האדם צריך להטיל ספק בהכל, אפילו...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5
...- יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 5. נמשיך בעמוד 171 בחלק ראשון. הסברנו שאם המקום נמצא בכל מקום, והזמן נמצא בכל הזמן, ויש מציאות שנמצאת בכל מקום ובכל זמן, ואם אתה מבין שהמציאות נמצאת בכל מקום ובכל זמן, אז זה גורם, שלך כישות נפרדת לא יהיה מקום. כי אם בכל מקום יש מציאות שממלאים אותה זמן ומקום, אז כביכול - לך...
תכלית החיים - למה אף אחד *לא* יכול לדעת מהי תכלית החיים?
...יכול לדעת מהי תכלית החיים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים?. תכלית החיים - למה אף אחד לא יכול לדעת מהי תכלית החיים? הפעם אני רוצה לדבר על תכלית החיים, ואני אומר שאף אחד בעולם, לא יודע מהי תכלית החיים ושאני אומר אף אחד לא יודע אני מתכוון ממש לאף אחד. ויש שיתווכחו ויגידו שיש כן שיודעים מהי תכלית החיים אך ניתן להוכיח את אי הידיעה את תכלית החיים, ולכל שאלה יש תשובה. ואסביר כעת למה אי אפשר למצוא תשובה לתכלית החיים. כי כל תכלית שניתן...
לחץ חברתי ומצבי סיכון בגיל ההתבגרות - תרבות או גנטיקה?
...ומצבי סיכון בגיל ההתבגרות - תרבות או גנטיקה? בגיל ההתבגרות הופכים הילדים המתוקים שלנו, שעד אז העריצו אותנו, למבקרים הכי קשים של אישיותנו והתנהגותנו. בתקופה זו אנו הופכים בעיניהם מדמויות חיקוי אידיאליות לאנשים רבי מגרעות, מיושנים וחסרי תובנה לחיים האמיתיים. אז את מי הם מעריצים? מי האידיאל שלהם במקומנו? החברה! יותר מאשר בכל גיל אחר, המתבגר צריך את תחושת השייכות לקב השווים שלו. הוא מוכן לעשות הרבה מאוד כדי להשתייך ולהיות מקובל בחברה. בנוסף להכרה חברתית הם גם מחפשים ריגושים והשילוב יוצר סכנות רבות....
זן בודהיזם / זאזן - אודות המושג "תרגול"
...המושג תרגול אני משתמש הרבה במילה תרגול בשביל לתאר את העבודה הבודהיסטית. אחרים משתמשים במילה אימון. הסימנייה הסינית שהמילה הזו מתרגמת היא שנקראת Syu או Shu. הסימנייה שבכתביו של דוגן בדרך כלל צמודה לסימנייה הזו היא שנקראת Syo או Sho. הפירוש של הוא טיפוח וגם תרגול שחוזר על עצמו והפירוש של הוא מימוש או הגשמה. את הצירוף הזה תרגמתי עד כה כתרגול / התעוררות. לאחר מחשבה ארוכה ובחינה נוספת של המשמעות של הסימניות האלה החלטתי לשנות את התרגום הזה לתרגול והגשמה - במובן העמוק קל יותר להבין באמצעות המילים האלה...
תורת הקבלה - לראות אור (ביאור מהסתר לגילוי) סימן ז
...מהסתר לגילוי) סימן ז הרב ברוך שלום אשלג / מהסתר לגילוי / ז. מחשבה מולידה מעשה מחשבה מולידה מעשה והמחשבה צריכה להיות כמו המעשה, כי המעשה מגולה ואין בו לטעות. אלא כל ביטוי האדם הוא במחשבה. לכן מתחילה המחשבה לא כהמעשה, לא לשמה. ובעשיית המצוות שלא לשמה לא ראוי ליהנות. ולכן בזעת אפך תאכל לחם, דרך תיקון. לראות אור: דע שהמחשבה יש לה תקף גדול ואם יחזק ויגבר מחשבתו על איזה דבר שבעולם יוכל לפעל שיהיה כך ואפילו אם יחזק מחשבתו מאד שיהיה לו ממון, בודאי יהיה לו. וכן בכל דבר. (לקומ, חא, קצח) אור האורות, רבינו...
אלוהים - מי ברא את אלוהים? מי ברא את הבורא?
...ברא את הבורא? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אלוהים - מי ברא את אלוהים? מי ברא את הבורא?. הפעם אני רוצה להשיב לשאלה הבאה מי ברא את אלוהים? ומי לא רוצה שתשאלו מי ברא את אלוהים? ויש הרבה אנשים חכמים שנקראים חזל והם איימו, שאוי ואבוי לו לאדם מי שישאל מי ברא את אלוהים, וכפי שאמרתי, יש שנקראים חכמים, אך הם טיפשים, ופוחדים שתשאל שאלות, ופוחדים שתברר את האמת, ושתדע את האמת, כי מי פוחד שישאלו, השקר פוחד, האמת תמיד כן תעודד אותך לשאול. הפעם אסביר מי ברא את אלוהים, ולמי יש אינטרס שלא יבדקו...
תסמונת קוטאר - מבוא
...תסמונת קוטאר (בצרפתית: Syndrome de Cotard, נקראת גם דלוזיית קוטאר, אשליה ניהיליסטית או אשליית השלילה) היא הפרעה נוירופסיכיאטרית של הכחשת הקיום העצמי, שבה מחזיק החולה בדעה שהוא מת או נרקב, שאינו קיים כלל, שהדם בגופו נעלם או שחסרים בגופו איברים פנימיים. לעתים מאמינים הלוקים בתסמונת באשליה של גדלות או קטנות קיצונית וחסרת היגיון של הגוף, או בהיותם בני - אלמוות. המחלה היא נדירה ונפוצה בעיקר בקרב נשים ומופיעה לרוב בגיל המעבר, באופן פתאומי, ואצל חולים ללא עבר של מחלות נפש וילדות נורמאלית לכאורה. המחלה...
התמודדות עם אובדן חלק ג' (החלק האחרון בסדרה זו)
...זו) התמודדות עם אובדן חלק ב. השלמה, קבלה והתארגנות מחודשת: השלב של השלמה עם האובדן וקבלתו כחלק בלתי נפרד מהקיום ומהזהות של המתאבל, מגיע ברוב המקרים אחרי מספר חודשים, כשנה, מתחילתו של תהליך האבל. קבלת האובדן מציינת את הפסקת המאבק שמנהל האדם כנגד השינוי שנכפה עליו. המשאבים שהשקיע המתאבל עד כה בהתמודדות נגד קבלת האובדן ובניסיונות לשנות את רוע הגזירה, יכולים להיות מופנים כעת לעשייה היומיומית השגרתית. המתאבל יכול לחוש שוב את שיווי המשקל התפקודי, שבו הוא מפנה את מרבית המשאבים שלו לפעילויות חיצוניות לעצמו...
הספר להיות אלוהים - עולם החלומות האמיתי, פיצול אישיות, חלום או מציאות, דמיון או מציאות, שינה, חלומות, חלק 2
...אישיות, חלום או מציאות, דמיון או מציאות, שינה, חלומות, חלק 2 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - עולם החלומות האמיתי, פיצול אישיות, חלום או מציאות, דמיון או מציאות, שינה, חלומות, חלק 2. הספר להיות אלוהים חלק שני עמוד 192 כשאדם נמצא בתוך חלום, הוא חושב שיש לו בחירה חופשית, וכן הוא חושב שיש לו תודעה עצמאית, וכן הוא חווה שהוא נפרד משאר הישויות שיש בחלום. אבל לאמיתו של דבר בחלום אין אני ולא אני, ולמעשה הכל נמצא באותו מקום. לא רק שנדמה לאדם שיש לו בחירה חופשית, אלא גם נדמה ל...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פטירה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: פטירה, האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פטירה, איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בזוגיות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לחיות כמו בעל חיים מחלת נפש כתוצאה מהפסקת שימוש בסמים המרדף אחרי האקסית הבעה בכתב שריר החזה העליון הרגשה של אסון פחד של ילדים דיכאון ואכילה רגשית שנאה עצמית והפרעת אישיות לשנוא את עצמי לא אוהב בחזרה לא לאהוב את המציאות פחד להיות שמח ליהנות מהדרך אל האושר לגרום לבחורה להרגיש... ידידות בזמן זוגיות קבלת החלטות ניהוליות קבלת החלטות בתהליך מכירה התמודדות אחרי גירושים להתמודד עם החלטה מורכבת למה אני לא מצליחה? הדרך אל המטרה ביקורת על nlp למה חשוב להדריך את אנשי המכירות שלך? למה רוצים ילדים? לטפל בילדים לבחור מורה רוחני התחדשות רוחנית האם אפשרי לרפא הפרעת אישיות גבולית? באיזה גיל יכולה להופיע מחלת נפש? לגרום לאקסית להקשיב לך להעביר מסרים לאקס אסטרטגיות באימוני כושר פרופורציות של השרירים הוכחה שיש אלוהים אחד התשובה היא אלוהים הארה רוחנית קורית מעצמה לזהות הארה להיות אלוהים ולגלות שאני השטן האם אפשרי להיות אלוהים? להפוך פטנט לכסף איך עשית את הכסף שלך? משמעות החיים של החילונים איך לדעת מהי מטרת החיים? למה טוב לחשוב שלילי? האם כדאי למחוק זיכרון שלילי? קיימת בחירה חופשית הבחירה החופשית היא אשליה היקום מתפשט איך להציל את העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הכוונה אישית, אימון אישי לביטחון עצמי, אימון אישי לתזונה נכונה בנושא פטירה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 21_11_2025 השעה 02:48:27 - wesi4