ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סחיטה ✔התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4 ✔* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3. איך תקשיב לאדם שעל...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4
* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3.

איך תקשיב לאדם שעל הגג?

תגובה למאמרם של אליצור ועומר

ישראל אור - בך

"מה תאמר לאדם שעל הגג? " הוא טקסט חלוצי חשוב, מבוסס ומועיל. נכון מאוד לצייד את האדם שלמטה באמצעים כאלה כשהוא ניצב מול האדם שלמעלה במאבקו בין החיים והמוות. בנרטיבה זו מתארים המחברים את הלך נפשו של האדם העומד על הגג בצורה רגישה ומתוך הבנה עמוקה את האיזון הקיומי והקריטי המתקיים שם על הגג.

נקודת המוצא של אליצור ועומר היא, כי גם רגע לפני ההתאבדות, הלך נפשו של המתאבד מייצג קונפליקט סוער ובלתי יציב, וכי מצב זה נותן לנו את האפשרות ואת הזכות לנסות להתערב בקונפליקט לטובת החיים. אדם העומד לקפוץ בכל רגע, כמו כל מתאבד אחר, חווה את הקונפליקט בין הרצון לחיות והרצון למות. גם ברגע זה ההחלטה אינה סופית. כבר היו מקרים רבים של אנשים שהתאבדו והמשפט האחרון שהצליחו עוד ללחוש בהבל נשימתם האחרונה היה: "אל תתנו לי למות. "

המבנה הטאקטי של הנרטיבה, המדגיש תחילה את העמדה המזדהה ואחר כך את העמדה המתעמתת, אף הוא נראה בעיניי. מובן כי הדרך הטובה ביותר ללבו של כל אדם במצוקה היא יצירת הקשר תוך אמפתיה והושטת יד אנושית חברית מעבר למעטה הבדידות, בניסיון למצוא שם את האדם הכואב. רק אחר כך אפשר להתעמת עם החלק ההרסני שבאותו אדם תוך שמירה על הקשר האמפטי.

גם הניסיון לרקום אינטריגה משותפת כנגד המוות המפתה והמרמה הוא בעיניי הולם. חלק זה של הנרטיבה משקף את הרומן שיש למתאבד עם המוות ואת מטען האמונות שהוא נוטה להשליך על החידלון המוחלט תוך תקווה ל"עתיד" טוב. במקום הפנטאזיה הזאת של המוות כמצב מיטיב, מעלה העמדה המתעמתת את "האני העתידי" האפשרי שיחדל להתקיים עם כיליון האני שבהווה.

אולם, מבחינת האסטרטגיה, הייתי בונה את הנרטיבה קצת אחרת. האמפתיה, במהותה, היא היכולת להבין את חוויית הכאב של האדם במצוקה, את כאבו כפי שהוא חווה אותו. הבעת הכאב של העומד על הגג מתוך נקודת המבט של זה העומד למטה אינה מספיקה. הנרטיבה של אליצור ועומר מתבססת על ההבנה שלהם על מהות כאבו של המתאבד, תוך שהם שואבים מתוך חוויותיהם הסובייקטיביות ידע על כאב בלתי נסבל. כאן הם מתבססים על ההנחה שבכל הנוגע לקיום ולסבל, המשותף לבני אדם עולה על השוני ביניהם. המסר "אני יודע את מה שאתה מרגיש", שהנרטיבה מציעה כגשר אל המתאבד, מייצגת כביכול את החוויה הסובייקטיבית של המתאבד והמציל כאחד. אולם הטענה שלי היא שהחוויה הסובייקטיבית של המתאבד והמציל ברגע הנתון היא בהכרח שונה, אפילו אם המציל חווה בעבר חוויות דומות לכאורה. נכון הוא שקשר והבנה אמפטית בין שני בני אדם מבוססים ביסודם על יכולתו של אדם אחד לדלות מתוכו את חוויות הכאב הסובייקטיבי שלו על מנת להשתתף בחוויית הכאב הסובייקטיבי של האחר. אך הלהיטות להבין את האחר מתוך החוויה הסובייקטיבית של העצמי, והעברתה בצורה כה נמרצת, עלולה להחטיא את המטרה ולגרום לאדם שעל הגג לחוש בלתי מובן לחלוטין. טקסט של "אני יודע מה אתה מרגיש" עלול דווקא להגדיל את הניכור והריחוק.

קורה שהאדם העומד על הגג נותן לנו שהות לדבר אליו, לאו דווקא כדי לשכנעו להציל את נפשו, אלא כדי להוכיח לעצמו כי אכן אין טעם לחייו. באופן זה יקל עליו לקרוע את אותם חוטים דקים שעדיין קושרים אותו אל החיים. זאת הוא עושה בכך שהוא נותן לאחרים להשמיע את מה שהוא עצמו כבר יודע וכבר שמע פעמים רבות בעבר, וכשהוא מגיע למסקנה כי אכן אין חדש בדברים הנאמרים לו, גם אם הם דברי טעם, הוא עלול להפוך נחרץ יותר בהחלטתו. אם אנו פונים אל האדם הזה כשאנו חמושים רק בנרטיבה שלנו, מבלי לנסות לשמוע את הנרטיבה שלו, הרי שיש בכך משום הסתכנות בהשמעת הדברים שדווקא עלולים לדחוף אותו אל ההתאבדות. כך, למשל, אם אותו אדם מרגיש ממילא כי הוא מהווה טרדה ומעמסה על הסובבים אותו, הרי שהטלת האשמה על הסבל שהוא עלול לגרום לאוהביו במותו הוא המשפט האחרון שהוא מבקש לשמוע שם, בין שמים וארץ.

הנרטיבה המוצעת חסרה את קול מצוקותיו של האדם שעל הגג. גם החלק המייצג את העמדה המזדהה מבוסס על כאבו וחוויותיו של המציל ולא של הניצול, ועל אף שהחלק המזדהה במאמרם של אליצור ועומר מייצג היטב את מה שידוע לנו על סבלו והלך נפשו של העומד להתאבד, הוא בכל זאת אינו בהכרח סבלו הספציפי של האדם שלפנינו ברגע זה.

המהלך החשוב בשעה כזאת הוא דווקא לנסות ולשמוע את הנרטיבה של האדם העומד על הגג. מן ההכרח למצוא את הדרך לדובב את הכאב שבתוכו: איך קרה שהגיעו מים עד נפש, מה הביא אותך אל תחתית החבית, איך אבד טעם החיים, מאיזה כאב אתה נמלט עכשיו, מהו הכאב הבלתי נסבל שלך. במילים אחרות, חלק מהנרטיבה שלנו צריך לכלול את הניסיון לתת לו להשמיע את הנרטיבה שלו על פי אופיו המיוחד ועל פי העדפתו. את אלה יש לנסות וללמוד ברגעים המועטים המוקצבים לשיחה. מבין המילים שהמתאבד מוכן לומר לנו בדו - שיח הכל - כך לא נוח הזה, יש לחפש את אלה הטעונות ביותר, את שמות האנשים החשובים ביותר, את תחושת האובדן הספציפי שלו ומשם להתחיל לחפש את השבילים הסמויים אל תוך כאבו. יתרה מזאת, שניידמן סבור כי המתאבד בכוח הוא אדם נסער ביותר והמרחב הפנימי שלו עמוס בנסערות זו. הדרך המיידית להביא להקלה היא למצוא את הדרך להפחית את הנסערות המיידית. הפחתה כזאת, נראה לי, יכולה להיעשות רק על ידי הפורקן הרגשי. דברים של טעם כמו דבריהם של אליצור ועומר מדברים אל ההיגיון של המתאבד אך ההיגיון אינו בהכרח החלק השולט ברגע הקריטי. הפורקן הרגשי הוא זה שיכול "לפנות מקום במרחב הפנימי הסוער" ולהקל על העומס המכאיב. ההבנה האמפטית של סיפורו של המתאבד עצמו היא זו שמפשירה את חומת הבדידות ומאפשרת לזולת לעמוד לידו בבדידותו.

העיקרון שאני נוקט בעבודה הטיפולית עם המתאבד הפוטנציאלי הוא האמפתיה הקיצונית עד גבול ההזדהות ממש. בכל אמצעי אני מבקש להבין איך הגיע האדם הזה לסוף הדרך ולחוויית האין - מוצא. אני מנסה לראות את הדברים כך שגם אני ארגיש כי התנאים, הנסיבות והחוויות הפנימיות בהן התנסה אכן מובילים אותי להרגיש כי אין מוצא והתגובה ההכרחית היחידה היא הייאוש. כמובן שלא מדובר כאן על הסכמה עם המתאבד הפוטנציאלי אלא על דרך ההסתכלות על החיים שלו ועל החוויה המיוחדת שלו. יהיה מי שיקרא לזה השלכה הזדהותית קיצונית. אני מעדיף לקרוא לכך אמפתיה שעל גבול ההזדהות. כטאקטיקה אני מבקש, למעשה, מן המתאבד "לשכנע אותי" שאכן ההתאבדות היא הדרך היחידה שנותרה לו. "הסכמתי" הרגשית עם המטופל היא זו הפותחת את הדלת הפנימית אל התקווה והשינוי. התוצאה המיידית של גישה זו היא התחלקות חווייתית והמסת תחושת הבדידות. זהו גם המפתח לדעתי להבנה טובה יותר של הזולת הסובל, והבנה זו היא בעצם מהותה של האמפתיה.

גישה זו שונה במהותה ובעצם הפוכה מרוב הגישות הטיפוליות במתאבדים, שמטרתן אכן לשכנע את המתאבד שלא להתאבד (להחתים על חוזה, לשכנע באופטימיות, לדחות את המעשה, לפתור בעיות מציקות במהירות). אין אני מתנגד כלל לשיטות כאלה, אין אינני יכול לראותן כבלעדיות או כשיטות החשובות ביותר.

ברוח דברים אלה אני גם מפרש את גישתו של זאס לנושא ההתאבדות. תיאורטיקן אנטי - פסיכיאטרי זה קומם עליו רבים כאשר טען כי זכותו הטבעית של המתאבד היא לבחור במוות, ואין לאיש המקצוע הזכות להתערב בכך. אני מאמין כי מה שזאס טען בעצם הוא כי זוהי חובתנו לראות כי זכותו של המתאבד נובעת מכאבו הבלתי נסבל, ורק היכולת להבין ולהתייחס לכאב זה היא הנותנת לנו בסיס להתערב בזכויותיו של המתאבד.

עניין אחר העולה מתוך הנרטיבה של אליצור ועומר הוא ההבטחה כי יעמדו לצד המתאבד להשיג את הפתרונות במקומות שהפתרונות הם אפשריים, ולעמוד לצדו במאבק הצודק על ההגשמה של צורך חיוני. כאן הם מרמזים על תפיסה מסוימת של ההתאבדות כנובעת בדרך - כלל מגורמים חיצוניים. לנסיבות החיצוניות מקום חשוב בהתאבדות אך בהחלט לא החשוב ביותר. האירוע הנפשי הוא העומד ביסוד ההתאבדות. איני סבור, למשל, כי צוער שכבר הודח מקורס קצינים יושפע מההבטחה שהוא יוחזר לקורס או מהבטחה בדבר השבת מלחמה צודקת באופן כזה שיוותר על ההתאבדות. לא הכישלון עצמו מביא להתאבדות אלא משמעותו. ניפוץ חלום החיים במציאות אינו אלא הבבואה של ניפוץ החלום שבנפשו של המתאבד הפוטנציאלי. השבת האבדה במציאות אינה משיבה את השקט הנפשי. האשמה, הבושה, האכזבה, הייאוש והכעס אינם מתפוגגים עם השגת "המטרה הצודקת. " נכון הוא שאנו שומעים לעתים את האדם שעל הגג אומר "או ש או ש" וההנחה היא כי אם המציאות תיענה לדרישותיו יתמוסס גם הדחף האובדני שלו. אולם לרוב המתאבדים אין זה משנה איזה שינוי יתרחש עכשיו במציאות כשהם כבר עומדים במקום ההוא.

העומד להתאבד סובל מכאב נפשי בלתי נסבל והוא מרגיש כי הצורך החשוב לו ביותר נחסם או שאיבד את הדבר היקר לו מכל, ועל כן אין טעם לחייו. נראה לי כי נוכח מצב נפשי זה, הדרך שבה אנו יכולים להועיל היא לא בהבטחת תמיכה למאבק צודק אלא בחיפוש קצה החוט לאיתור הבעיה הבלתי - פתירה ולמלכוד הפנימי. קצה החוט אל הכאב של אותו צוער שהורחק מקורס הקצינים הוא הבושה והאכזבה שהוא חש ולא בהבטחה שעשויה להיראות בעיניו כבאה מתוך רחמים או כניעה לסחיטה. בכל מקרה, את קצה החוט, יהיה אשר יהיה, נצטרך לחפש בנרטיבה שלו ולא בנרטיבה שלנו.

להדגמה אני מרשה לעצמי לצטט סיפור טיפולי ששמעתי על מייכנבאום. הוא טיפל באישה שבנה הקטן נהרג תוך כדי משחק באקדח של אביו. האישה הפכה אובדנית והודיעה למטפל בצורה נחרצת כי היא מרגישה שבנה קורא לה לבוא אליו וכי זה בדיוק מה שהיא מתכוונת לעשות. מה אמר מייכנבאום לאישה שעל הגג? הוא אמר שהוא מאמין שישנן דרכים רבות להגיע אל בנה ולהיות אתו. הדרך האחת היא, כדבריך, לבוא אליו באופן פיסי. אך יש גם דרך אחרת: את יכולה לבוא אליו באופן רוחני. יש כך וכך ילדים בעולם שנהרגים בגלל תאונות כאלה. צריך לעשות דברים כדי למנוע את זה. אם תארגני משהו ותוכלי להציל אפילו ילד אחד, תרגישי כי בנך אתך ואת אתו. למותר לציין כי האישה "ירדה מהגג" בו במקום.

לא תמיד מתאפשרת לנו תושייה כמו זו של מייכנבאום שחודרת חדירה כל כך אמפתית לנרטיבה של המתאבד והמשקפת גם הזדהות, גם עימות וגם תחילתו של פתרון בעיה. אך ההקשבה הרגישה נותנת לנו לפחות סיכוי לכך.

נרטיבה קרובה לזו שעליה סיפר מייכנבאום, שבה התנסיתי אני עצמי, הייתה עם "אדם שעל הגג" שהיה נחרץ למות בגלל התחושה שהוא גרם למותו של אדם אחר. שמעתי בדבריו את הסיפור שמתחת לסיפור, והוא שבעצם הוא עצמו הרגיש קורבן של הסיטואציה, ושאף אחד לא ראה את זה. במקום לנסות לשכנע אותו כי הוא בוודאי מגזים בתפיסת אחריותו, אמרתי לו כי אני שומע שאף אחד לא רואה שהוא היה גם הקורבן של אותה סיטואציה. ואז נמתח החוט שסביבו נארג הגשר בינינו. היכולת לגעת בלב הכאב מגלמת בתוכה את ה"הבטחה" להתמודדות טובה יותר עם בעיה שהמתאבד כל כך כמה למצוא לה פתרון. למעשה יש ביכולת הזאת משהו מראשית הפתרון לבעיה שאינה ניתנת לפתרון בעיני המתאבד, והיא עדיפה על כל הבטחה להילחם לצד הצדק.

אם אין כל דרך להגיע אל הנרטיבה של המתאבד ומן ההכרח, בלית ברירה, לנחש אותה, אזי אני מציע את הנרטיבה של האובדן כהימור הטוב ביותר. כל התאבדות קשורה לאובדן מסוג זה או אחר: אובדן אוהב, אהוב, הערכה עצמית, דימוי עצמי, חלק אחר מן האני, מעמד, רכוש או חלק מהגוף. והמשותף לכל תחושות האבל באובדנים האלה הוא הפחד, יותר נכון האימה, שמבלי להשיב את האובדן אין עוד טעם לחיים ואין כל סיכוי לאושר. תחושת האובדן היא חוויה אוניברסאלית שדרכה יכול האדם שלמטה ליצור קשר אמפתי עם האדם שעל הגג.

* התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 5.
תחושת הכאב ללמוד להתחיל אובדנות בעיה נפשית תגובות להבנה לטפל בחולה נפש דחף לקחת אחריות טיפול בהערכה עצמית אובדנות איום בהתאבדות איום להתאבד אמת בזמן אמת התאבדויות התאבדות זמן אמת טיפול באובדנות טיפול באיומי התאבדות טיפול בהתאבדות טיפול בנטיות אובדניות טקסט לגרום לילד לא להתאבד לגרום למישהו לא להתאבד להתאבד לטפל באובדנות לטפל בהתאבדות למנוע התאבדות למנוע ממישהו להתאבד לסייע לאדם אובדני לעזור לאדם אובדני לעזור למישהו לא להתאבד לשכנע מישהו לא להתאבד מאיים להתאבד מאיימת להתאבד מחשבות אובדניות מניעת אובדנות מניעת התאבדות נטיות אובדניות רוצה להתאבד רצון להתאבד
תכליתיות, להיות תכליתי, חשיבה תכליתית, סדר וארגון, סדר בחיים, סדר עדיפויות, לעשות סדר בחיים, תכלית החיים, חוסר תכלית
תכליתיות, להיות תכליתי, חשיבה תכליתית, סדר וארגון, סדר בחיים, סדר עדיפויות, לעשות סדר בחיים, תכלית החיים, חוסר תכלית
...חשיבה תכליתית, סדר וארגון, סדר בחיים, סדר עדיפויות, לעשות סדר בחיים, תכלית החיים, חוסר תכלית איך להיות תכליתי ולמה חשוב להיות ממוקד מטרה? הרבה אנשים שואלים מה תכלית החיים, אך מעטים הם אלה שמבינים למה הם לא מצליחים להגיע לתשובה ברורה. אליעד כהן מסביר שהסיבה המרכזית לכך היא שאנשים אינם תכליתיים מספיק. לדבריו, אדם ששואל שאלה חשובה כמו מה תכלית החיים? חייב להבין שהדרך לתשובה מתחילה בהתנהגות תכליתית וברורה בכל תחום של חייו, מהפעולות הקטנות ביותר ועד לפעולות...
מולטיטסקינג, ריבוי משימות, לבצע כמה משימות בו זמנית, ביצוע מספר משימות בבת אחת, התייעלות ויעילות, שיפור החשיבה, הפרעת קשב וריכוז, שיפור יכולות הריכוז, לעשות כמה דברים במקביל, יכולות קוגנטיביות, איך לבצע פעולות במקביל?
מולטיטסקינג, ריבוי משימות, לבצע כמה משימות בו זמנית, ביצוע מספר משימות בבת אחת, התייעלות ויעילות, שיפור החשיבה, הפרעת קשב וריכוז, שיפור יכולות הריכוז, לעשות כמה דברים במקביל, יכולות קוגנטיביות, איך לבצע פעולות במקביל?
...ריבוי משימות, לבצע כמה משימות בו זמנית, ביצוע מספר משימות בבת אחת, התייעלות ויעילות, שיפור החשיבה, הפרעת קשב וריכוז, שיפור יכולות הריכוז, לעשות כמה דברים במקביל, יכולות קוגנטיביות, איך לבצע פעולות במקביל? מה זה מולטי - טסקינג ואיך אפשר לשפר אותו? מולטי - טסקינג, או ריבוי משימות, הוא היכולת לבצע מספר פעולות בו זמנית. בעולם המודרני, בו יש דרישות רבות, פיתוח יכולת זו מאפשר להשיג יותר במינימום זמן. אך, בניגוד למחשבים, שניתן להפעיל עליהם ריבוי משימות...
אמונה בחושים, להאמין לחושים, להטיל ספק בחושים, אין הבדל בין יש לאין, יש חיסרון בכל דבר, יש יתרון בכל דבר, מאה אחוז שלמות, החיים כמשחק, תמיד יש חיסרון, טוב או רע
אמונה בחושים, להאמין לחושים, להטיל ספק בחושים, אין הבדל בין יש לאין, יש חיסרון בכל דבר, יש יתרון בכל דבר, מאה אחוז שלמות, החיים כמשחק, תמיד יש חיסרון, טוב או רע
...הבדל בין יש לאין, יש חיסרון בכל דבר, יש יתרון בכל דבר, מאה אחוז שלמות, החיים כמשחק, תמיד יש חיסרון, טוב או רע מהם חמשת הנושאים המרכזיים בהרצאה של אליעד כהן על אמונה בחושים וחשיבותה? הרצאה זו עוסקת במושג האמונה בחושים ובתפיסת מציאות באמצעותם. במהלך השיחה, אליעד כהן מציע רעיונות עמוקים על האמונה בחושים, היכולת להטיל ספק בהן, וההבנה שהמציאות שאנחנו קולטים היא רק מה שחושים שלנו מסוגלים להרגיש ולראות. כל החוויות שלנו הן נובעות מהתפיסה החושית שלנו, וכל...
שכל ורגש - מה לעשות כאשר הרגש והשכל לא מסכימים?!
...לא מקשיב לשכל, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להתייחס לשכל שיש בתוך הרגש. השכל שיש בתוך הרגש, פירושו ההיגיון של הרגש, שהיא הסיבה השכלית של הרגש. ונסביר: אין רגש שאין בו שכל. הרגש הוא סוג של מצפן שאומר לאדם עד כמה השכל שלו ישר. כאשר השכל ישר בשלמות, גם הרגש מרגיש טוב בשלמות. אם הרגש לא מרגיש טוב ביחס להחלטה של השכל, הרי שזה נובע משום כך שהאדם עדיין לא מימש את הפוטנציאלי השכלי שלו בשלמות. כאשר השכל אומר דבר אחד והרגש אומר דבר אחר, הדבר הטוב ביותר לעשות...
בחירה חופשית, דיכאון מהעדר בחירה חופשית, אין רצון אם אין בחירה, רצון עצמי לא עצמי, הזדהות עם הרצון העצמי
בחירה חופשית, דיכאון מהעדר בחירה חופשית, אין רצון אם אין בחירה, רצון עצמי לא עצמי, הזדהות עם הרצון העצמי
...עצמי לא עצמי, הזדהות עם הרצון העצמי האם קיימת בחירה חופשית או שאין בחירה כלל? אליעד כהן מסביר בהרחבה על מושג הבחירה החופשית, וטוען כי אם האדם היה מרגיש שאין לו שום בחירה, הוא היה מאבד גם את תחושת הרצון שלו. הטענה המרכזית כאן היא שבחירה ורצון קשורים זה בזה באופן הדוק - בלי האפשרות לבחור, אין משמעות לרצון, מכיוון שרצון במהותו נובע מתוך התחושה שקיימות אפשרויות שונות לבחור מהן. למשל, אליעד מתאר מצב תאורטי בו אדם חווה את המציאות ללא שום אפשרות לבחור -...
ללמוד לשקר לאנשים, למה קשה לשקר? איך לשקר לאנשים? שקר או אמת, איך לזהות שקרים? איך לזהות שקרנים? איך להטיל ספק בחושים? להאמין לשקרים, איך לרמות אנשים? לשקר את עצמך
ללמוד לשקר לאנשים, למה קשה לשקר? איך לשקר לאנשים? שקר או אמת, איך לזהות שקרים? איך לזהות שקרנים? איך להטיל ספק בחושים? להאמין לשקרים, איך לרמות אנשים? לשקר את עצמך
...לאנשים? שקר או אמת, איך לזהות שקרים? איך לזהות שקרנים? איך להטיל ספק בחושים? להאמין לשקרים, איך לרמות אנשים? לשקר את עצמך למה קשה לאנשים לשקר ואיך לשקר בצורה משכנעת? רבים מתקשים לשקר לאחרים מכיוון שבבסיס השקר קיימת הבחנה ברורה בין אמת לבין שקר, ומודעות להבדלים הללו מקשה על האדם לשקר באופן טבעי ומשכנע. אליעד כהן מסביר שכדי להצליח לשקר בצורה טובה, האדם חייב להיות מודע לפרטים המדויקים שמבדילים בין מצב שבו הוא אומר אמת לבין מצב שבו הוא משקר. כאשר האדם...
קשר מוח שריר, mind muscle connection, קשר שריר מחשבה מה זה, איך לפתח קשר שריר מחשבה? מה נותן קשר מוח שריר? פיתוח קשר מוח שריר, איך לפתח קשר מוח שריר? איך לפתח קשר בין המוח לבין השריר? מה זה קשר מוח לשריר? אימון למתקדמים
קשר מוח שריר, mind muscle connection, קשר שריר מחשבה מה זה, איך לפתח קשר שריר מחשבה? מה נותן קשר מוח שריר? פיתוח קשר מוח שריר, איך לפתח קשר מוח שריר? איך לפתח קשר בין המוח לבין השריר? מה זה קשר מוח לשריר? אימון למתקדמים
...muscle connection, קשר שריר מחשבה מה זה, איך לפתח קשר שריר מחשבה? מה נותן קשר מוח שריר? פיתוח קשר מוח שריר, איך לפתח קשר מוח שריר? איך לפתח קשר בין המוח לבין השריר? מה זה קשר מוח לשריר? אימון למתקדמים מה זה קשר מוח - שריר ומה זה Mind-Muscle Connection? קשר מוח - שריר (Mind-Muscle Connection או קשר שריר - מחשבה) הוא מושג שמתאר את היכולת של המתאמן להרגיש ולשלוט בפעולת השריר בזמן ביצוע תרגיל מסוים. אליעד כהן מדגיש כי מדובר במצב שבו האדם לא רק מזיז משקל...
מהי טעות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות? איך מצליחן מגדיר טעות? איך לוזר מגדיר טעות? אופי של מצליחן, אופי של מפסידן, אופי של לוזר, אופי של ווינר, איך חושבים אנשים מצליחים? איך להצליח בחיים? אופי של מנהל מוצלח, יעוץ למנהלים
מהי טעות? מה ההגדרה של טעות? האם זו טעות? איך מצליחן מגדיר טעות? איך לוזר מגדיר טעות? אופי של מצליחן, אופי של מפסידן, אופי של לוזר, אופי של ווינר, איך חושבים אנשים מצליחים? איך להצליח בחיים? אופי של מנהל מוצלח, יעוץ למנהלים
...אופי של מפסידן, אופי של לוזר, אופי של ווינר, איך חושבים אנשים מצליחים? איך להצליח בחיים? אופי של מנהל מוצלח, יעוץ למנהלים מהי טעות? איך מצליחן מגדיר טעות ואיך לוזר רואה אותה? לפני שנכנסים להגדרה של טעות, אליעד כהן מעלה את השאלה החשובה: מהי טעות בכלל? הוא מציין כי לעיתים אנשים עושים טעויות מבלי להבין מהי טעות בעצם, ואיך הם צריכים להתמודד איתן. התשובה לשאלה הזו לא בהכרח כמשהו מוחלט, שכן ישנם אנשים שהגדרה שלהם לטעות היא שונה, וזה תלוי מאוד בגישה ה
התמכרות למסכים, התמכרות למחשב, התמכרות למשחקי מחשב, התמכרות לאינטרנט, התמכרות לסלולאר, התמכרות לטלפון, התמכרות למשחקי וידאו, התמכרות למשחקי רשת, התמכרות למשחקים, איך לחנך ילדים? טיפול בהתמכרויות ילדים, טיפול בילד מכור
התמכרות למסכים, התמכרות למחשב, התמכרות למשחקי מחשב, התמכרות לאינטרנט, התמכרות לסלולאר, התמכרות לטלפון, התמכרות למשחקי וידאו, התמכרות למשחקי רשת, התמכרות למשחקים, איך לחנך ילדים? טיפול בהתמכרויות ילדים, טיפול בילד מכור
...התמכרות למשחקי מחשב, התמכרות לאינטרנט, התמכרות לסלולאר, התמכרות לטלפון, התמכרות למשחקי וידאו, התמכרות למשחקי רשת, התמכרות למשחקים, איך לחנך ילדים? טיפול בהתמכרויות ילדים, טיפול בילד מכור איך להתמודד עם התמכרות למשחקי מחשב? כאשר מדובר בילד המכור למשחקי מחשב, ישנם שני גורמים עיקריים שצריך לקחת בחשבון: 1. הילד מבלה יותר מדי זמן במשחקים. 2. הזמן שהוא משקיע במשחקים בא על חשבון פעילויות אחרות כמו לימודים, סידור חדר או יציאה עם חברים. השלב הראשון הוא להבין...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית - האם באמת אין בחירה חופשית, מי שולט במחשבה ובחלום שבו אתה נמצא
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית - האם באמת אין בחירה חופשית, מי שולט במחשבה ובחלום שבו אתה נמצא
...במחשבה ובחלום שבו אתה נמצא האם באמת אין לנו בחירה חופשית? אנשים רבים שואלים את עצמם אם באמת יש להם בחירה חופשית, ואליעד כהן מסביר את הנושא הזה באמצעות דוגמאות רבות ומפורטות. בתחילת ההסבר עולה טענה כי לעיתים נדמה לאדם שאין לו בחירה חופשית, והסיבה לכך היא שהאדם מרגיש שהוא חלק בלתי נפרד מהמציאות. כאשר אדם תופס את עצמו כחלק מהמערכת הכללית, הוא מרגיש שכל פעולה שהוא מבצע נעשית למעשה על ידי המציאות עצמה ולא על ידו. לדוגמה, אם האדם מדמה עצמו כגלגל בתוך רכב...
להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3
...- חלק 3 להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה אסתר פלד - חלק 2. האני והסביבה בתפיסה המערבית, התלות איננה נתפסת כדבר טוב. היא מתחילה, לפי פרשנויות פסיכולוגיות, בתלות של הילד בשד אמו. זו, לפי מלאני קליין, תחילת רגש האהבה, הכרת הטובה לגורם ההנאה הראשונית. אם האם תאחר להאכיל את תינוקה, הוא ירגיש זנוח ומשם - סובל וכואב. תינוק שהיחס אליו טוב, יידע שבסופו של דבר תבוא הנחמה והגמול. האחר המפתח חוסר סובלנות לתסכול, מפתח אי אמון בטענה לפיה בסופו של...
הכרת תודה, אסירות תודה, הודיה, הערכה - מבוא
...- מבוא הכרת תודה, תודה, אסירות תודה, הודיה או הערכה היא רגש או עמדה המכירה בתועלת שהתקבלה או תתקבל, או הבעתם של רגש או עמדה אלה. הבעת תודה נחשבת לאחד מכללי הנימוס בחברות רבות. תודה בתרבות תודה היא אחד המושגים או אחת החוויות המשמעותיות והמוערכות ביותר בדת בפילוסופיה ובספרות, ונחשבת כבר מאות שנים למידה טובה, לפעילות רצויה או הכרחית מבחינה מוסרית או למצווה דתית. חקר התודה בפסיכולוגיה בשנים האחרונות החלו לחקור את חוויית התודה באופן מדעי, במסגרת הפסיכולוגיה...
אילו שאלות לשאול בראיון עבודה? מה חשוב יותר לדעת על המרואיין?
...ראיון עבודה. בהמשך למאמר כיצד לראיין עובדים (בעיקר לתפקיד ניהולי) ? אילו שאלות הכי חשוב לשאול ואיך בדיוק? אוסיף כי בדרך כלל בראיונות עבודה המרואיין מספר על הצלחותיו. הפעם היחידה שבה בדרך כלל מעלים את החסרונות של המרואיין היא כאשר שואלים אותו את השאלה השבלונית הנצחית מהם החסרונות שלך או אמור 3 דברים שבהם אתה חלש. כל מרואיין כמובן שהתראיין יותר מפעם אחת, כבר יש לו בראש תשובה מוכנה לכל השאלות האלו. בדרך כלל רוב ככל הראיון עבודה ממוקד בכך שהמרואיין מספר...
תובנות לחיים 16
...זרה? - התשובה בשאלה, מה השאלה? ? לא מבין - לא מבין זה טוב, כי אם הכל ברור אז מה השאלה ואם לא ברור, זה מחייב יגיעה, ששורשה כוונה, ששורשה רצון עז להבין. הרצון גדל, הכלי גדל. ההבנה איננה רלוונטית, ההשגה כן וגם לא אבל זה בפעם אחרת דברים אלו לא מובנים בשכל המוכר, אלא דרך תחושה השגה אור. ככל שיהיה ברור, בהיר ונהיר באמת, לא יהיה כבר צורך ברצון כוונה ויגיעה. אז לא ברור זה טוב, וגם ברור זה טוב. הכל טוב, סבלנות. כל עוד לא ברור, יש עבודה, והעבודה היא בכוונה...
פרשת ויצא - עמך גויים יירש
...שבתות נחמה שלאחר ט באב. מהותה של נחמה איננה, בחינת רק צער על העבר, על שארע, מהותה של נחמה הינה הראיה העתידית. ראיה זו של האור בקצה המנהרה. ראיה שכזו מהווה יכולת בניה לעתיד נכון ומתוקן יותר. או הנביא הרחיבי מקום אהלך ויריעות משכנותיך כהכנה לימין ושמאל תפרצי וזרעך גוים יירש וערים נשמות יושיבו. כדי לזכות לזרעך גוים יירש, יש להרחיב מקום אהלך. דוד נשלח עי אביו ויאמר ישי לדוד בנו קח - נא לאחיך איפת הקליא הזה ועשרה לחם הזה והרץ המחנה לאחיך. יח ואת עשרת...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3
...בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3. ממשיכים בחלק ראשון בספר להיות אלוהים, עמוד 169. בקצרה אמרנו שהאדם מתבונן על הרצון שלו, והאדם מחויב לעשות את מה שהוא רוצה. מצד אחד האדם עושה רק את מה שהוא רוצה, אבל מצד שני הוא מחויב לעשות את מה שהוא רוצה. זאת בדיוק הבעיה, כי האדם לא שולט ברצון...
אימון אישי לנוער - האם אנו יודעים מספיק על ילדינו?
...האחרונות בקרב בני הנוער, אנו צריכים לשאול את עצמנו כהורים, מה מקור הבעיה בחברה שלנו? מה קורה לילדינו? מה אנו כהורים צריכים לעשות כדי שהדברים ייראו אחרת? אנו מגדלים את דור העידן הטכנולוגי, ילדים שיושבים שעות מול המחשב, מתקשרים דרך המחשב וחשופים לסכנות, ילדים החשופים מגילאים מאד צעירים לשתיית אלכוהול, יודעים, שומעים, נחשפים כבר בגילאי 9 לנשיקות צרפתיות ולעולם המין... איך אנו כהורים יכולים לעצור את הטירוף וללמד את ילדינו לא לחצות גבולות בגילאים כה צעירים...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - 4
...לאהוב את עצמך - 4 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך. אליעד: כי חברים זה דורש הרבה כוח, ואנו מחפשים דרך יותר פשוטה, אתה גם תלוי בהם שאלה: אז האדם צריך להבין איך עובדת המערכת הרגשית שלו? אליעד: כמו למשל פלאפון, אתה רוצה לדעת איך הוא עובד, יכול להיות שתגלה שאי אפשר לחייג ממנו, ואולי תגלה שאתה יכול לחייג בדיבור, יכול להיות שיש לך מכשיר ואתה...
פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים? 2
...הרצאה על פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים?. מהו השורש של כל החרדות והפחדים? בעולם יש המון סוגי פחדים וחרדות, אדם שלא רוצה להיות חולה מפחד להיות חולה. השאלה היא בעוצמה והמינון. ככל שאדם יותר אובססיבי כך זה הופך להיות חרדה. מהו בעצם הדבר שבו תלויים כל החרדות והפחדים? במה תלוי הפחד של האדם? אדם צריך להבין ממה הוא סובל ממה הוא סובל? ורק שאדם מבין את זה הוא יכול להתקדם לשלב הבא. כל החרדות והפחדים מדבר אחד, תפיסת הטוב והרע של האדם במציאות. אדם...
יום הכיפורים - יום הכיסופים
...- יום הכיסופים יום הכיפורים, כהגדרת הכתוב, הינו שבת שבתון. היום היחידי בלוח העברי שהגדרתו שבת שבתון הינו יום הכיפורים. ניתן לחלק הימים בלוח העברי לארבע, האחד ימים רגילים. השני ימים טובים, חגים. השלישי יום השביעי, שבת. הרביעי הינו שבת שבתון, יום הכיפורים. כל יום ויום משמעותו עימו, כך גם לגבי החגים וכך לגבי השבת. ראש השנה, תחילת השנה, יום בו כל באי עולם עוברים לפניך, יום בו העולם כולו נידון מי לחיים מי למוות. יום, בו עם ישראל נידון בו לחיים טובים ולשלום...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סחיטה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סחיטה, איך להיגמל מהימורים? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: סחיטה, איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קשב וריכוז, אימון אישי לנוער, קואצינג בנושאי סחיטה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 22:05:03 - wesi4