ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כשהנעל לא מתאימה - סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו ✔כשהנעל לא מתאימה סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו מאמר זה משקף...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨כשהנעל לא מתאימה - סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו
כשהנעל לא מתאימה

סינדרום הפסיכולוג וגבולות האתיקה בטיפול השיאצו

מאמר זה משקף סוגיה אתית שעולה מתוך ממצאי מחקר בו נבחנו התקשורת הטיפולית והיבטיה בטיפול השיאצו. מהממצאים השתקפה תמונה בה ניסיונם של המשתתפים לשמירה על יושרם האתי על ידי ההימנעות מחקירה באוריינטציה פסיכולוגית לנוכח תכנים רגשיים, הושגה התוצאה ההפוכה. הדבר יתבטא בכך שהוצגו שתי מטרות טיפוליות אחת שהייתה רפואית בפני הקליינט ושנייה שהייתה רגשית, אותה שמרו המשתתפים לעצמם. ההימנעות מהחקירה הגלויה לא מנעה מהמשתתפים לבצע הערכה ואבחון פסיכולוגים לעצמם וזאת, על סמך הנחותיהם האישיות ובהסתמך על המידע המועט עמד לרשותם והזמן הקצר. התוצאה נראתה באבחון השגוי של מקור המצוקה הרגשית. בעקבות כך, נבחנים במאמר זה מחדש גבולות האתיקה שביישום הורבאלי וההיענות לתכנים הרגשיים שבטיפול.

ישנה הסכמה ובצדק שאין להשתמש במיומנויות פסיכולוגיות ללא הכשרה בטיפול השיאצו. מסלולי הלימוד לרוב אינם כוללים טכניקות ורבאליות לטיפול רגשי וההתייחסות למימדים הרגשיים בחייו של הקליינט, או ההתעסקות במצוקותיו הרגשיות, נעשית באמצעות טכניקות מגע המבוססות על הפילוסופיה בה מתמקדת תכנית הלימודים. מאמר זה, יעסוק בנושא הגבולות האתיים שבהתייחסות הפסיכולוגית שבטיפול השיאצו. זאת, באמצעות סוגיה אתית שעלתה מתוך תוצאותיו של מחקר שבחן את המכשולים והפתרונות העומדים בפני מטפלי השיאצו ביישום התקשורת הטיפולית.

כאמור, מטרתו של המחקר הייתה לבחון את התקשורת הטיפולית והיבטיה השונים. בכדי לעשות זאת, נערכו ראיונות עומק שתומללו ומתוכם זוקקו תמות ראשיות בשיטת הניתוח של תיאוריה מעוגנת שדה. הראיונות, כללו מצד אחד שאלות פתוחות שמטרתם הייתה למשוך ידע לגבי תפיסתם של המרואיינים את התקשורת הטיפולית ומצד שני, משחקי תפקידים שמטרתם הייתה לבחון את אופן היישום בפועל. ניתוח הנתונים הצביע על פערים בין תפיסת התקשורת ליישומה ועל השלכותיהם, אולם לא לכך אתייחס במאמר זה, אלא לסוגיה האתית שעלתה מתוך הממצאים.

בראיון, במסגרת משחק התפקידים, החוקר ביקש מהמשתתפים לערוך תשאול ראשוני כפי שהיו עורכים בקליניקה' למקרה אותו הוא הולך להציג. בעת הצגת המקרה, הוא הביעה רגשות סוערים ותכני מצוקה בהקשר לבעיה הרפואית. נאמרו משפטים כגון, "אני כועס, למה כאב הכתף הזה מגיע לי", או "אני מפחד ומתוח ולא יודע עם בעייתי תיפתר או שאשאר עם הכאב הזה". מצד שני, הוא רמז שישנו הקשר רגשי פסיכוסומאטי לבעיה הרפואית, אולם תכנים אלו לא הובעו בצורת מצוקה רגשית. נאמרו משפטים כגון, "זה התחיל כשאיבדתי אח לפני שנה ושמונה חודשים", "עברתי תהליך של עיבוד אבל, כעסתי, צחקתי ובכיתי. היום אני יכול לדבר על כך בקלות ואני מרגיש רק אהבה בלב ולא צער ויגון".

ראוי לציין ששיח מהן זה שהתנהל במסגרת משחק התפקידים של התשאול הראשוני, מבטא קונפליקט שיכול להיות נוכח בחדרם של כל מטפל ומטפלת. הרי אנו לא יכולים להימנע מתכני השיח הורבאלי שנוצר במפגש הטיפולי, איננו יכולים להימנע מרגשות שעולים במפגש ולוודאי שאיננו יכולים להימנע מביטויים רגשיים אותם מכניס הקליינט לחדר הטיפולים. מכיוון שהתיאוריה ההוליסטית כוללת בתוכה מימדים אלו, נוצר הצורך להתייחס אליהם באופן כל שהוא. אי היכולת לעשות זאת בשיחה מחשש לחציית גבולות האתיקה, יכול להוות קונפליקט מהותי. מבחינת המטפלים שהשתתפו במחקר, קונפליקט זה נפתר על ידי יישום המגע ככלי לנגיעה הרגשית.

כשנשאלו המשתתפים לגבי התייחסות ורבאלית לנושאים רגשיים שהם באוריינטציה פסיכולוגית, הם הסתייגו. הם אמרו שימנעו מתגובה טיפולית היכולה להיחשב כפסיכולוגית והסבירו את הימנעותם בהיעדר הכשרה פסיכולוגית מתאימה. הם אמרו משפטים כגון, "אני לא פסיכולוג ואסור לי ליפול בקטע של השיחה", או "אני לא פסיכולוגית אני לא ישאל שאלות בדברים שאני לא מבינה". לדבריהם, המגע כשלעצמו משמש ככלי מספק היכול לתת מענה ליצירת קשר ולהתייחסות למצוקות רגשיות. הם התייחסו לכך במשפטים כגון, "לפעמים רק ממגע, מהנחת יד על הבטן האמון נרכש", או "אני משתמשת במגע בכדי ליצור קשר, כשאני נוגעת המטופל מתרכך, הוא נפתח".

על פניו, נראה שמשתתפי המחקר עקבו אחר הכלליים האתיים ונהגו באופן מקצועי. אולם מתוצאותיו עולה תמונה אחרת, המרמזת על הצורך לבחון מחדש את גבולותיה של סוגיה אתית זו. כפי שצוין, במשחק התפקידים החוקר הציג באופן גלוי רמזים לכך ששורש בעייתו הרפואית היא פסיכוסומאטית. באותו הזמן, הוא התנהל באופן רגשי המביע כעס ותסכול על מצבו הרפואי. בהתאם לכך, כל המשתתפים במחקר זיהו את ההיבט הנפשי כדומיננטי. היה ברור לכולם שהם יכניסו היבטים רגשיים לטיפול והם תפסו את הדבר כטריוויאלי ובלתי נפרד. לאחר משחק התפקידים, כשנשאלו "מה הייתם עושים בטיפול? ", הם ענו, "הייתי עובד פיזית אבל דרך הפיזית פותח את הנפש", או "הרגשתי שאין בעיה בכתף, הכאב זה כאב פיזי אבל שמגיע ממקום אחר". תשובותיהם של כל המשתתפים שיקפו את התייחסותם לבעיה הרגשית שעלתה כקודמת לפתולוגיה הפיסיולוגית.

אף על פי כן, כשהמשתתפים נשאלו על ידי החוקר בזמן משחק התפקידים "מה יש לי? ", או "מה אנו הולכים לעשות? ", כל משתתפי המחקר התייחסו להיבטים הפיזיים של בעייתו בלבד. נאמרו משפטים כגון, "אנו נעבוד על הכתף, ניצור תנועה", או "אני אשתדל לא להתמקד באזור עצמו אלא להגיע בדרכים עקיפות". אף אחד מהם לא הציג את מטרת הטיפול כנוגעת גם בהיבטים הרגשיים. במילים אחרות, הם לא שיתפו את הקליינט (החוקר) במטרת הטיפול האמיתית אליה התכוונו והציגו בפניו מטרה טיפולית אחרת. עצם הצגת מטרת הטיפול באופן אחד לקליינט וקביעת מטרה אחרת שהיא אינה גלויה לו, מהווה מצב אשר יכול להיבחן ברמה האתית.

אמנם, לדבריהם של המרואיינים הם נמנעו מחקירתם של היבטים רגשיים, מכיוון שלא קיבלו הכשרה נאותה. אולם יחד עם זאת, הצורך להתייחסות לאותם ההיבטים עצמם היה נוכח ויתבטא בהבנתם את מצבו של הקליינט שהוצג בפניהם ובדרך פעולתם. ישנה האפשרות שתוצאה זו מבטאת נסיבתיות שמקורה באותו הקונפליקט הפנימי, זה המבטא מצד אחד את הצורך להתייחסות ומצד שני, את חוויית הסיטואציה כמחויבת להיות נסתרת, מכיוון שההתעסקות הגלויה עימה נתפסת כלא אתית ברמה הפסיכולוגית. הדבר משקף צורך העולה מהשטח ושיש לתת לו מענה ברמת מערכות ההכשרה, אולם זהו נושא לדיון אחר.

ההשלכות לאי ההתייחסות הורבאלית לתכנים הרגשיים שעלו, נראו באבחון שגוי לגבי המצב שהוצג. למרות שהקליינט (החוקר) ציין באופן ישיר שהיה בטיפול פסיכולוגי, שעיבד את רגשותיו שקשורים לאח והתמודד עימם ולמרות שתלונותיו הרגשיות כוונו באופן מכוון לחוויית המצוקה של לחיות עם הבעיה רפואית, לחיות עם הכאב גופני המוגבלות וחוסר האונים הנובע מכך, כל משתתפי המחקר קבעו שהמתח והמצוקה הרגשית אותם חווה, מקורם בגורם הפסיכוסומאטי. מסיפור המקרה, ניתן היה להסיק שאכן סיבת הפתולוגיה היא פסיכוסומאטית, אולם במקור המצוקה הרגשית לא היה ניתן לטעות, היא הוצגה כנובעת באופן וודאי, ברור וישיר מהפתולוגיה עצמה.

יחד עם זאת, החומרה האתית שבעניין אינה נוגעת לאי דיוקם של המשתתפים באבחון המקרה, זו התוצאה. היא נוגעת לכך שלמרות הימנעותם מההתייחסות הורבאלית ומהצהרתם המסתייגת מתכנים פסיכולוגיים, הם לא נמנעו מלבצע הערכה פסיכולוגית ומקביעת מטרת טיפול רגשית. כל זאת, ללא ידיעתו של הקליינט ובאמצעות הנחות פנימיות שנעשו בזמן הקצר וללא משיכת מידע קונקרטי לגבי החוויה הרגשית אותה הציג החוקר. לדוגמה "לדעתי הוא לא עבר את זה, עדיין לא השתחרר ולכן הכאב נמצא", "הטיפול יהיה בכל נושא הטראומה, מאז קרה לא משהו קשה לא להתמודד ברור שהמקור הוא באח".

נתון זה, מצביע על כך שבכדי לקבל הבנה מלאה למצבו ישנה חשיבות להבנת חווייתו הסובייקטיבית של החולה ולהבנת המשמעויות האישיות אותן הוא מייחס לסימפטום הרפואי. המצוקה רגשית יכולה לנבוע מגורמים רבים, פסיכוסומאטיים, שקשורים לעצם חוויית החיים עם הפתולוגיה, ישנה לאסטרטגיות ההתמודדות של הקליינט, תכונות האופי שלו, תפיסתו את מצבו, הקשר למצבים אחרים בחייו וכן אלאה. ישנה האפשרות, שבמידה והיו המרואיינים בעלי כלים מתאימים, היו יכולים למשוך מידע על מצבו הרגשי של הקליינט (החוקר) באופן גלוי ומבלי לתפוס את עצמם כפסיכולוגים ובכך, לאפשר לעצמם להבין באופן יותר טוב את מצבו ולהשליך זאת על הטיפול.

כול משתתפי המחקר טעו באבחון מקור המצוקה הרגשית, כולם ערכו פרשנות והערכה פסיכולוגית למצבו של הקליינט וכולם הסתירו זאת מהקליינט בזמן הראיון והציגו לו רציונאל ומטרת טיפול שונה. מצד אחד, הייתה מודעות אתית ואי שימוש בתכנים פסיכולוגיים באופן גלוי ומצד שני, אותו הצורך שעלה התרחש בפנימיותם של המשתתפים. תהליך זה התרחש ממילא, כך שניסיונם להתנהלות האתית הנמנעת מהשימוש בתכנים הפסיכולוגיים, לא עלה בהצלחה. נהפוך הוא, מחיר הסתרת המטרות הטיפוליות מלבד לכך שיתבטא בהבנתם השגויה את המקרה, השתקף באותה ההתנהלות שאינה אתית ושממנה ניסו להימנע.

חשוב לציין שזהו מחקר איכותני. הוא משקף קבוצה מסיומת בזמן מסוים ומהותו היא סובייקטיבית. מעצם רעיון זה עולות מגבלות היכולות לערער על תוקפו. לדוגמה, המחקר משקף את פרשניות המשתתפים ואת מעורבותו של החוקר בניתוח הנתונים, משחקי התפקידים לא משקפים באופן אוטנטי את המציאות הקלינית והמשתתפים ידעו שמדובר במשחק תפקידים. יחד עם זאת, ניתן היה למצוא משותף באופן בו ניהלו המשתתפים את השיח והראיון הטיפולי ובאופן בו התייחסו אל המקרים שהוצגו בפניהם. הדבר מרמז על הדרך אליה הוכשרו ליצור קשר והדבר יכול לעלות שאלות רבות.

מחקר זה מאלץ לבחון מחדש מהם גבולות האתיקה שבשימוש הורבאלי כשמדובר בתכנים בעלי אוריינטציה רגשית. זאת, מכיוון שנראה שאי ההתייחסות לתכנים אלו, יכולה לעורר סוגיות אתיות משל עצמה. הדבר מצביע שוב על הצורך שבהרחבת תוכניות הלימוד לכלול בתוכם תכנים המשקפים יישום של כלים ואסטרטגיות להתמודדות ורבאלית עם תכנים רגשיים. אולם עד שהדבר יעשה, עולה שאלה נוספת והיא, האם ישנה אפשרות ליישום תכנים ורבאליים בעלי אוריינטציה רגשית שהיא אתית, במסגרת הכלים שניתנים כיום במסגרות הלימוד.

חשוב להבין שמשיכתם והבהרתם של התכנים הרגשיים המובעים או המתוארים באופן נרטיבי בטיפול ושמהם ניסו להימנע משתתפי המחקר אינה חוצה גבולות אתיים. כשמגיע אדם עם כאב גב, אנו שואלים שאלות ומתמקדים בהבהרה של הביטוי הפתולוגי. שאלות כגון מתי כואב, מה מעורר את הכאב, כיצד הוא בא לידי ביטוי, האם ישנם דברים נוספים מלבד לכך וכדומה, עוזרות למקד ולדייק את ההבחנה ומשליכות ליישום הטיפול באופן שהוא אינו רפואי מערבי, אלא מבוטא באמצעות הטכניקה והיישום הנלמדים במסגרת הפילוסופיה הסינית לדוגמה.

באותו האופן, כשמגיע אדם המציג מצוקה נפשית, שמבטא רגשות באופן ישיר וגלוי, או שסיפורו מרמז על גורם פסיכוסומאטי, ישנה הלגיטימציה לשאול שאלות מבהירות ושממקדות את ההבנה לגבי מצבו. לגיטימי לשאול באיזה אופן הדבר משפיע עליו, מה המשמעות שהוא נותן למצבו, או כיצד הדבר בא לביטוי. לגיטימי לציין ולשאול כשחווים תחושה של מתח או רגש כשהקליינט מתאר את בעייתו. לגיטימי לשאול את הקליינט אם הוא רואה קשר בין הפתולוגיה לבין עברו, לגיטימי לחקור ולהבהיר את התנסותו לאותו עומק ולאותה רמת דיוק אליה היינו חותרים ושאליה היינו רוצים להגיע, כשהיינו מבהירים את הפתולוגיה הפיזית.

שאלות אלו מהן ניסו להימנע המשתתפים, אינן משקפות טיפול פסיכולוגי ואינן מהוות אבחון או הערכה פסיכולוגיים. הן ביטוי לקלט ראשוני שמטרתו לשפוך אור על מצבו של הקליינט, זהו איסוף נתונים. נתונים אלו יכולים להיות מושלכים לעולמם התיאורטי של המטפלים וככל שהיו בהירים יותר וממוקדים יותר כך יעזרו לדייק את האבחון ואת היישום הטיפולי. אין בכך שום נגיעה לעולם הפסיכולוגי. עם זאת, במידה ותהיה פרשנות המשתמשת במושגים פסיכולוגיים, או במידה ומלבד למשיכת הנתונים הרגשיים לשם השלכתם על התיאוריה תהיה התייחסות והערכה ורבאלית וישירה למצבו הרגשי של הקליינט, אז ניתן לפתוח דיון הנוגע לגבולות האתיים שביישום.

עוד חשוב לציין, שהגדרת מטרת הטיפול חייבת בהלימה בין אופן הצגתה ובין יישומה לפי הבנתו של המטפל והדבר מחייב שיח הנוגע גם לעולמו הרגשי של הקליינט. יחד עם זאת, אין בכך מעבר על עקרונות אתיים, ההפוך הוא הנכון. אי ההלימה שבין אופן ההצגה והיישום, יכולים להוות ברמה האתית את המעבר מגבול הטעם הטוב. צריך להבין שישנה האפשרות שהקליינט ישתף פעולה, אולם ישנה האפשרות שירצה התייחסות לבעייתו הפיסית בלבד. בין אם כך או כך וגם במידה והשקפת עולמו של המטפל רואה את החיוב שבקשר הגוף - נפש, ברמה האתית עליו להתמקד במטרה המשותפת בלבד ותמיד לשתף בתכנים שעולים או כשמטרת הטיפול משתנה.

נותרת השאלה, האם טיפול שמטרתו ממוקדת בביטוי הנפשי או הרגשי, הוא כשלעצמו אתי. האם בטיפול השיאצו ראוי לטפל במצוקות רגשיות. התשובה היא כן, השקפת העולם ההוליסטית מחייבת התייחסות לכל המימדים בחייו של אדם בכדי להבין אותו כשלם ולתת לו מענה. בהתאם להשקפה זו, מערכות ההכשרה מספקות, במידה כזו או אחרת, כלים יישומיים להתייחסות וטיפול בכל מימדי האדם כולל את עולמו הרגשי. יחד עם זאת, הדבר תלוי גם למידה בה ישנה הלימה של הגדרת מטרות הטיפול ולמידה בה האבחון והיישום משקפים את התיאוריה הנלמדת ללא כניסה לנעלי הפסיכולוג.

על אחת כמה וכמה הדבר אפשרי, מכיוון שכפי שטענו המטפלים שהשתתפו במחקר, למגע אכן יש את האיכות המסוימת שנוגעת במימדים הרגשיים. הוא יכול להרגיע, להשרות ביטחון, לשחרר מתחים ולעורר רגשות עמוקים. הוא יכול להכיל, לעטוף, לתמוך ולאסוף. הטיפול הגופני כשלעצמו, בכוחו לשחרר התנסויות רגשיות הבאות לביטוי במתח או מצוקה, או בשמן המקצועי חסימות, שמקורן בטראומות מהעבר ושתוצאתן נראית כפתולוגיה בהווה. כל זאת, ללא מילים. הדבר לגיטימי להשתמש בכלי זה, בדיוק באותו האופן שהדבר לגיטימי למשוך תכנים רגשיים להבהרה בכדי להשליכם על התיאוריה ולהביא לאבחון שהוא מדויק יותר ומכך לוודאי לטיפול שהוא יעיל יותר.

מאמר זה מבוסס על ממצאים מתוך:

עמיר, ג' (2008). ביטויים של היעדר מיומנויות תקשורת במצבים רגשיים בטיפול השיאצו. http:/ / www.guyamir.com/?p=a.
מחיר אסטרטגיות הנפש אסור אהבה בלב רמת דיוק תכנים פסיכולוגיים למה אני מפחד סינדרום מיומנויות איך להכיל גבולות טיפול טיפולים מטופל מטפל סינדרום פסיכולוג פסיכולוגיה פסיכולוגיות פסיכולוגים שיאצו
איך לא לאכול את העוגה? איך לשמור על המשקל? איך לשמור על הדיאטה? איך לשמור על תזונה נכונה? איך לרדת במשקל? ירידה במשקל, שמירה על המשקל, אכילת יתר, איך לא לאכול מתוק? התמכרות למתוק - חלק 1
איך לא לאכול את העוגה? איך לשמור על המשקל? איך לשמור על הדיאטה? איך לשמור על תזונה נכונה? איך לרדת במשקל? ירידה במשקל, שמירה על המשקל, אכילת יתר, איך לא לאכול מתוק? התמכרות למתוק - חלק 1
...העוגה? איך לשמור על המשקל? איך לשמור על הדיאטה? איך לשמור על תזונה נכונה? איך לרדת במשקל? ירידה במשקל, שמירה על המשקל, אכילת יתר, איך לא לאכול מתוק? התמכרות למתוק - חלק 1 אליעד כהן מסביר בהרצאה זו כיצד להתמודד עם הקושי לשמור על דיאטה ולהימנע מאכילת יתר, ובעיקר מתוקים. הוא מציג דרך חשיבה מעמיקה על המניעים והסיבות שמובילים אותנו לאכילה מיותרת, במיוחד כשמדובר במזון מתוק, ומסביר איך ניתן לפתח מודעות ולבצע בחירות מדויקות יותר. מדוע כל כך קשה להתמיד בדיאטה? הבעיה המרכזית בהתמדה בדיאטה, על פי אליעד, טמונה...
טיפול בנפגעי כתות, איך לטפל בנפגעי כתות? איך לטפל בקורבנות כת? איך לגרום למישהו לעזוב כת? למה אנשים נכנסים לכת? התמכרות לכת, כת כהתמכרות לסמים, איך לגרום למישהו לעזוב כת? למה אנשים נמשכים לכתות? פירוק כת, איך לפרק כת? טיפול בכתות
טיפול בנפגעי כתות, איך לטפל בנפגעי כתות? איך לטפל בקורבנות כת? איך לגרום למישהו לעזוב כת? למה אנשים נכנסים לכת? התמכרות לכת, כת כהתמכרות לסמים, איך לגרום למישהו לעזוב כת? למה אנשים נמשכים לכתות? פירוק כת, איך לפרק כת? טיפול בכתות
...לטפל בנפגעי כתות? איך לטפל בקורבנות כת? איך לגרום למישהו לעזוב כת? למה אנשים נכנסים לכת? התמכרות לכת, כת כהתמכרות לסמים, איך לגרום למישהו לעזוב כת? למה אנשים נמשכים לכתות? פירוק כת, איך לפרק כת? טיפול בכתות איך נכון לטפל בנפגעי כתות? כאשר מנסים לעזור למישהו שנפגע מכת, ישנן טעויות נפוצות שחוזרות על עצמן שוב ושוב. אנשים שנמצאים בכתות בדרך כלל אינם מודעים לכך שהם נמצאים במצב שלילי או מזיק, ולכן התהליך הטיפוסי שבו מנסים להבהיר להם שהכת מנצלת אותם או פוגעת בהם, לא תמיד יעיל. מדוע אנשים בתוך כתות לא מבינים...
סדנה לאושר, סדנא למודעות עצמית, מהו אושר? איך להיות מאושר? סוד האושר, חקר הרצון העצמי, חקר האושר הפנימי, מה אני רוצה? מה יעשה אותי מאושר? מה יעשה אותך מאושר? חלק 2
סדנה לאושר, סדנא למודעות עצמית, מהו אושר? איך להיות מאושר? סוד האושר, חקר הרצון העצמי, חקר האושר הפנימי, מה אני רוצה? מה יעשה אותי מאושר? מה יעשה אותך מאושר? חלק 2
...עצמית, מהו אושר? איך להיות מאושר? סוד האושר, חקר הרצון העצמי, חקר האושר הפנימי, מה אני רוצה? מה יעשה אותי מאושר? מה יעשה אותך מאושר? חלק 2 מהי מהות וכיצד היא קשורה לאושר הפנימי? אליעד כהן מתחיל בהסבר מושג המהות ומדגיש שחשוב להבין קודם כל את פירוש המילה מהות. מהות היא הדבר שנמצא בבסיס כל צורה, הדבר המהווה אותה. הוא מסביר כי לכל צורה בעולם יש משהו שגורם לה להתקיים, דבר שאם לא הוא, הצורה לא היתה קיימת. דוגמה פשוטה היא תחושת הרעב: אדם חושב שהוא רוצה לאכול פיצה, אבל למעשה מה שהוא באמת רוצה זו התחושה...
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
...אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן מהי המטרה המרכזית של הלימוד אצל אליעד כהן? המטרה המרכזית של הלימוד אצל אליעד כהן היא לאפשר לאדם להרגיש טוב ולא להרגיש רע. זוהי המטרה המשותפת לכל בני האדם באשר הם, שכן באופן טבעי אנשים שואפים לחוש תחושות טובות ולהימנע מתחושות שליליות. השיטה שאליעד מציג מבוססת על פיתוח מיומנויות מנטליות ממוקדות, שמאפשרות לאדם להבין טוב יותר את עצמו ואת המציאות שהוא חווה, ובכך לשלוט בצורה טובה...
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
ליקוטי מוהרן, הספר להיות אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר
...אלוהים, איך ללמוד את הספר בצורה נכונה, לקרוא את כל הספר מהי הדרך הנכונה ללמוד את הספר להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? אליעד כהן מסביר בהרצאתו באופן מפורט כיצד יש לגשת לספרים עמוקים ומורכבים כמו להיות אלוהים וליקוטי מוהרן. הוא מדגיש שיש שתי דרכים מרכזיות ללמוד את הספרים הללו: דרך הקריאה הפשוטה והישירה, ודרך העמקה והבנה של הטקסט בצורה יסודית. מהי שיטת הלימוד הראשונה של הספרים להיות אלוהים וליקוטי מוהרן? הדרך הראשונה שאליעד כהן מציג היא קריאה ישירה של הטקסט, פשוט לקרוא את הספר מהתחלה ועד הסוף בלי לעצור...
הספר להיות אלוהים - עולם החלומות האמיתי, פיצול אישיות, חלום או מציאות, דמיון או מציאות, שינה, חלומות - חלק 1
הספר להיות אלוהים - עולם החלומות האמיתי, פיצול אישיות, חלום או מציאות, דמיון או מציאות, שינה, חלומות - חלק 1
...אלוהים - עולם החלומות האמיתי, פיצול אישיות, חלום או מציאות, דמיון או מציאות, שינה, חלומות - חלק 1 מה זה חלום ומה ההבדל בינו לבין מחשבה? אליעד מסביר שחוויית החלום היא בעצם סוג של מחשבה. החלומות הם המחשבות שהאדם חושב, וכאשר הוא ישן, מחשבותיו מתבטאות בצורה של חלום. גם אם האדם חושב שהוא אינו חולם, זה פשוט בגלל שהוא אינו זוכר את החלום. כל אדם חולם תמיד, כי המחשבה לעולם אינה נפסקת, גם בזמן השינה. לדוגמה, כאשר אדם חולם שהוא נמצא בסין, הוא יכול להרגיש כאילו הוא באמת שם, אך בפועל הוא ייתכן שרק נרדם לפני...
גישור זוגי, להצליח בזוגיות, בעיות בזוגיות, בעיות בתקשורת, תקשורת טובה, תקשורת בין אישית, מריבה זוגית, בעיה זוגית, תקשורת זוגית, להבין אחד את השני, הבנה בזוגיות, זוגיות טובה, אהבה בזוגיות
גישור זוגי, להצליח בזוגיות, בעיות בזוגיות, בעיות בתקשורת, תקשורת טובה, תקשורת בין אישית, מריבה זוגית, בעיה זוגית, תקשורת זוגית, להבין אחד את השני, הבנה בזוגיות, זוגיות טובה, אהבה בזוגיות
...בתקשורת, תקשורת טובה, תקשורת בין אישית, מריבה זוגית, בעיה זוגית, תקשורת זוגית, להבין אחד את השני, הבנה בזוגיות, זוגיות טובה, אהבה בזוגיות איך נוצרות מריבות בגלל חוסר בדיקה של הבנה הדדית? מריבות בין אנשים מתפתחות פעמים רבות משום שהם מדלגים על שלב בסיסי וחיוני בתקשורת ביניהם - בדיקת ההבנה ההדדית. כאשר שני אנשים מתווכחים ולא מגיעים להסכמה, לרוב הם רק מביעים את העמדות שלהם בלי לוודא האם הצד השני הבין אותם כראוי או האם הם עצמם הבינו את האחר. לדוגמה, אמא מבקשת מהילד שלה לעשות משהו והוא עונה לה תשובה ש...
לסלוח, איך לסלוח למי שפגע בך? איך אפשר לסלוח למי שפגע בך? איך לסלוח על בגידה? איך לסלוח למי שהתעלל בך? איך לקחת אחריות רגשית? מהי לקיחת אחריות רגשית? איך לקחת אחריות על הרגשות שלך? איך לסלוח למישהו שעשה לך רע? סליחה
לסלוח, איך לסלוח למי שפגע בך? איך אפשר לסלוח למי שפגע בך? איך לסלוח על בגידה? איך לסלוח למי שהתעלל בך? איך לקחת אחריות רגשית? מהי לקיחת אחריות רגשית? איך לקחת אחריות על הרגשות שלך? איך לסלוח למישהו שעשה לך רע? סליחה
...בך? איך אפשר לסלוח למי שפגע בך? איך לסלוח על בגידה? איך לסלוח למי שהתעלל בך? איך לקחת אחריות רגשית? מהי לקיחת אחריות רגשית? איך לקחת אחריות על הרגשות שלך? איך לסלוח למישהו שעשה לך רע? סליחה איך אפשר לסלוח למי שפגע בך באמת? כדי לסלוח למישהו שפגע בך, אליעד כהן מסביר את המושג של לקיחת אחריות רגשית, שהוא המפתח המרכזי לסליחה אמיתית. הרעיון הוא להבין שהכאב והסבל שאתה מרגיש הם תוצאה של בחירה פנימית שלך, ולא רק תוצאה של הפעולות שעשה האדם האחר. לדוגמה, אם מישהו הכה אותך, הוא ביצע פעולה פיזית שגרמה לך לחוש...
טיפים לאנשי מכירות, טיפים לשכנוע, טיפים למכירות, יותר טוב מרע, שכנוע באופן יחסי, שכנוע באופן מוחלט, יתרונות יחסיים, למכור מוצר עם חסרונות, איך להצליח לשכנע? איך להצליח למכור?
טיפים לאנשי מכירות, טיפים לשכנוע, טיפים למכירות, יותר טוב מרע, שכנוע באופן יחסי, שכנוע באופן מוחלט, יתרונות יחסיים, למכור מוצר עם חסרונות, איך להצליח לשכנע? איך להצליח למכור?
...יותר טוב מרע, שכנוע באופן יחסי, שכנוע באופן מוחלט, יתרונות יחסיים, למכור מוצר עם חסרונות, איך להצליח לשכנע? איך להצליח למכור? איך להצליח למכור ולשכנע בצורה יעילה? כאשר עוסקים במכירות ושכנוע, השאלה המרכזית היא כיצד לשכנע מישהו לרכוש מוצר או להסכים לרעיון. גישה נפוצה היא להציג רק את היתרונות של המוצר ולנסות להסתיר את חסרונותיו, אולם גישה זו אינה תמיד מצליחה. כל מוצר כולל יתרונות וגם חסרונות, ואין מוצר שמכיל רק יתרונות או חסרונות בלבד. לכן, על השואל להבין כיצד להציג את המוצר כך שהלקוח ירגיש שהיתרונ...
לאהוב את עצמך, אהבה עצמית, שנאה עצמית, אהבה ללא תנאים, לאהוב ללא תנאי, יופי, בחירה חופשית אמיתית, לאהוב את הרע
לאהוב את עצמך, אהבה עצמית, שנאה עצמית, אהבה ללא תנאים, לאהוב ללא תנאי, יופי, בחירה חופשית אמיתית, לאהוב את הרע
...עצמית, אהבה ללא תנאים, לאהוב ללא תנאי, יופי, בחירה חופשית אמיתית, לאהוב את הרע מה המשמעות של לאהוב את עצמך באמת? כאשר מדברים על הנושא של אהבה עצמית, מתעוררת השאלה מי זה עצמך? אליעד מסביר שיש כמה סוגים של הזדהויות שאדם מייחס לעצמו, כגון רכוש, גוף, מחשבות ותודעה. מנקודת המבט של האחדות המוחלטת, אין בכלל משמעות לשאלה מי זה עצמך?, כי ברמה הגבוהה ביותר אין שם קיום נפרד ואין שם אהבה או שנאה. רק כשאדם יורד לרמת התודעה שבה הוא מזדהה עם משהו ספציפי, כמו הגוף, הרכוש, המחשבות או הרגשות שלו, אז יש משמעות למושגים...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
...- סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7 צורת האות ג ורמזיה יש הדורשים את האות ג כרמז של שתי מלים: 1) גי - רומז למילה אהבה, שערכה 13 כמו גי. 2) מל - רומז למילה מלא. או למילה: מדבר אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה. המילה גימל ערכה בגימ 83 כערך הביטוי: לא גבה לבי יש הרואים באות ג צורת חיבור של שתי אותיות: ז ו י. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: טוב. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט יותר על...
זוגיות ותקשורת
...ותקשורת להרבה אנשים המושג זוגיות מובן - שני אנשים הנמצאים במערכת שמשתלבת אחד בשני. הרבה פעמים אנו שומעים בהתחלה הכל היה ורוד, הכל היה טוב ונפלא, היה כייף, ואחרי זמן מה התחיל להיות משעמם, הוא לא מבין אותי, נמאס לי מהיחס שלו, אני כבר לא מושכת אותו כמו בעבר אני חושדת שיש לו מישהי אחרת. הוא לעומת זאת, אני לא מבין מה היא רוצה, אין לי אף אחת אחרת, אין לי כח, היא קרה אלי, אין ביניינו מגע מיני כבר זמן מה, וכו... וכו... הכל נהדר כאשר מתלוננים אחד על השני באוזני אחרים, אך מה קורה עם לקחת אחריות לגבי התקשורת...
גורו - מבוא
...הוא כינוי המשמש לתיאור מספר סוגים של מורים רוחניים או מנהיגים רוחניים: מנהיג דתי בהינדואיזם, בודהיזם, סיקהיזם וכן בתנועות דתיות חדשות רבות. מומחה המלמד תלמידים אומנויות הודיות מסורתיות במכללות בהודו. יוגי המלמד יוגה. כיום ניתן התואר הזה על ידי חסידים של זרמים שונים למוריהם, אין אמת מידה אחידה המבדילה בין מי שזכאי לתואר זה ומי שלא. הפרמטרים המקובלים על פי רוב להפיכתו של מורה רוחני לגורו הם הכרזתו שלו או הכרזת אלו הנמצאים מעליו בשושלת הרוחנית כי הוא ראוי לתואר, אופי מערכת היחסים שהוא מקיים עם חסידיו...
זוגיות - בעלי בא עצבני הביתה - מה עושים?
...בעלי חוזר הביתה עצבני מהעבודה. הוא מרבה לכעוס ומכניס מתח בכל הבית. מה אני יכולה לעשות? רבותינו למדו אותנו - דאגה בלב איש ישיחנה, זאת אומרת, אם לאדם יש דאגה, לחץ, צער, מתח וכו - עליו לא לשתוק, אלא עליו לפרוק זאת החוצה, לשחרר את הלחץ שקיים בו עי שישתף מישהו בצערו. למה הדבר דומה? לסיר לחץ - בסיר לחץ האוכל מתבשל במהירות זאת לעומת סיר רגיל שלוקח זמן לאוכל להתבשל. ולמה? אלא שבסיר רגיל יש כל הזמן שחרור לחצים זאת לעומת סיר לחץ שאין בו שחרור לחצים והאוכל נימוח מהחום הגבוה. אדם שלא משחרר לחצים דומה לסיר ל...
טראומה / הפרעה פוסט טראומטית - מתי נשאלתם ע"י איש מקצוע האם עברתם טראומה?
...פוסט טראומטית - מתי נשאלתם עי איש מקצוע האם עברתם טראומה? טראומה היא נזק שנגרם לאדם בגוף ו/או בנפש, אשר בעקבותיו נשבר עולמו לרסיסים. בטראומה עומד הנפגע חסר ישע לנוכח כוח החזק ממנו וחווה אימה, אובדן וחוסר שליטה. ממחקרים בארץ, ידוע שלפחות אחד מכל עשרה אנשים עבר טראומה בחייו, בפועל ניתן למצוא רבים יותר. (ככלל מדינת ישראל הנאבקת על קיומה מיום היוולדה, נושאת בצילה מציאות טראומטית). במצב טראומה התגובות הגופניות והנפשיות מכוונות למצב הסכנה. מערכת העצבים עוברת למצב של דריכות ומחוללת שינוים בתפיסות הנורמטיביות...
התמכרות למזון - מבוא
...(באנגלית: food addiction) היא מצב פיסי ונפשי שבו חשים תשוקה לאכילת מאכלים מסוימים בעלי פוטנציאל ממכר, אשר גורמים לנו הנאה ותחושת סיפוק רגעית. התמכרות למזון הפכה בעידן השפע לבעיה נפוצה ומוכרת בקרב אוכלוסיית העולם המערבי. בעידן המודרני התמכרות למזון ברוב המקרים נובעת מאכילת מזונות המכילים חומרים מעוררים - סוכר מזוקק ופחמימות. דוגמאות בולטות לכך הם מאכלים כמו שוקולד, אשר גורם להפרשת הורמונים שמספקים תחושת הנאה, או קפאין, שגורם לתחושת עוררות ומרץ בגוף. בניגוד להתנהגויות רבות הנחשבות להתמכרות, כמו פעולות...
רומנטיקה אהבה וזוגיות - ארבעת היסודות ברומנטיקה.
...כפי שנהוג לחלק את הרפלקסולוגיה והאסטרולוגיה לארבעה יסודות של אדמה, מים, אש ואוויר, ניתן בהחלט לראות מאפיינים של המרכיבים בקווי האישיות של האדם ובוודאי כאשר זה בא לידי ביטוי במישור הרומנטי. כי אז אנו נעשים יותר מוחצנים ושיווקיים כלפי עצמנו וכלפי הפרטנר שלנו. אתחיל בטיפוס האדמה. האדמה מייצגת קרקע ביטחון, בסיס, וכל המשתמע מהמוכר והידוע. טיפוס אדמה זהו אדם החלטי, עפי רב בעל מבנה גוף מוצק, כתפיים רחבות, יעסוק בדכ במקצועות ארציים ופרקטיים כמו: פיננסיים, תיווך, נדלו, חקלאות, בנייה, וכל מה שקשור לבסיס ק...
לקחת את הדברים בקלילות
...כאשר מאושרים הבריאות היא בונוס חשוב מאוד בחיים, וכן, לקחת את הדברים בקלילות זהו דבר חשוב מאוד, כי כאשר האדם לוקח את החיים קשה, גם קשה לו יותר, וגם הוא מחלה את עצמו סתם. הוא לא מרוויח כלום מזה, וחבל על הזמן הנוכחי, וחבל על השנים אחרי כן, זה רק מקשה את החיים. הקפדה על הבריאות חשובה מאוד, והיא כוללת בתוכה סדר יום בריא, ובין היתר לעשות דברים בשעות סדירות. אוכל בריא נותן ויטמינים ומינרלים חיוניים לגוף. חלק מהדברים הבריאים הוא לעשות פעילות גופנית בריאה, ולפחות ללכת ברגל, חוץ מזה, אחד הדברים הבריאים הוא...
המעבר מאדם מקובע לאדם עגול
...נעים מאוד זה אני כיצד אני פורץ את עצמי היום? . באיזה איזה צבע אני בוחר? האם זה בפינות? האם זה צד ימין? האם זה צד שמאל? כיצד אני יכול להפוך את הרבוע לעגול? איזה תוכנות אופי אני צריך על מנת לפרוץ את הקיבעון? איזה תכונות אופי אני מוכן לוותר על מנת לפרוץ את הקיבעון? איזה הוויות חדשות יעזרו לי על מנת לפרוץ את הקיבעון המחשבתי? באיזה חיה אתה בוחר שתעזור לך לפרוץ את הקיבעון המחשבתי? כיום אנו חיים בעולם מתכתי עם קיבעון מחשבתי כתוצאה מכך חיינו ונראים כמו שנראים. חוסר מאהבה החיים מלאי שיפוטיות ביקורת והלקאה...
משא או מסע - לא כובד המשא מכריע אותנו, אלא איך שאנו נושאים אותו
...נושאים אותו חברה אמרה לי היום ורדית, קשה לי שאלתי מדוע? קשה לי נפשית, כל השנה האחרונה לא הולך לי התגרשתי עברתי עיר אחרת עם הבן שלי פתחתי זוגיות עם גבר שחשבתי שאוהב אותי פתאום מסתבר לי שהוא ואני לא שותפים יחד חשבתי לפתוח דף חדש, חיים חדשים עם יציבות ופתאום זה לא מה שתיכננתי נפשית אני לא מסוגלת, אני מתמוטטת, אין לי כוח יותר אין לי את החוזק הנפשי ואין מה לשנות כזאת אני זה האופי שלי אמרתי לה תרגעי על מה את שמה את הדגש בכלל בחיים? יש לך בן נפלא שאוהב אותך? את חיה בריאה ושלמה? יש לך עבודה וחברים שאו
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על נסיבתיות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: נסיבתיות, למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: נסיבתיות, כעס ועצבים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לגרום לילד לא לפחד מהמוות לתכנן דברים לגלות אמפתיה ללקוח מעגלים שליליים להיות יהיר פחד משברים נמשך לשירי דיכאון חרדה חברתית בסיסית ביטחון עצמי מזויף ביטחון עצמי מול בחורה הרגשת אהבה התאהבות בגבר נשוי הדרך אל האושר האמיתי אושר וסדר איך להכיר בת זוג? פורנו על פני סקס שלבים בקבלת החלטה לא לקבל החלטות שגויות נוסחה להתמודדות התמודדות מדינת ישראל עם אסונות טבע אהבה והצלחה איך להצליח לעשות? להשתפר בתור איש מכירות איתור צרכי לקוח חוסר שליטה על הילדים האם לפנק ילד? משפטים לתת מודע מדריך רוחני מטפלים בטראומה מרגיש ניתוק מעצמי קשר עם האקסים בזוגיות שלום עם האקסית מסת שומן יתרונות של תרגילים מבודדים אמונה באלוהים מתוך טיפשות תפישות שונות של המושג אלוהים מי שהגיע להארה? איך לזהות מורה מואר? להיות אלוהים שקרי להיות אלוהים זה טוב או רע לא ליפול בהשקעה רעה לשדר שיש לך כסף אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים מהי משמעות החיים? פחד חיובי חשיבה חיובית טובה רצון חופשי לעשות כרצונך בחירה חופשית לעשות בריאת העולם והמפץ הגדול איזה מסר היקום מעביר לי? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לבני נוער, אימון אישי למנהלים, אימון אישי להפרעות קשב בנושא נסיבתיות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 12_11_2025 השעה 11:02:50 - wesi4