... הינו שהוא (האדם) טועה ומשטה את עצמו... כי כל אדם מטעה את עצמו... לפעמים חושב אדם בעצמו שיש לו רחמנות על העולם, ורוצה
בהנהגתו. ובאמת זהו הרודף אחר הכבוד, ותולה ... ובאמת הוא רחוק מרחמנות הזה... עד שיפשפש את עצמו, שלא ישאר אצלו אמונות שאין צריך להאמין... אז הרחמנות באמת ולו ראוי
להנהיג. יש אנשים
שמנהיגים אנשים אחרים, ואפילו את עצמם הם לא יודעים
להנהיג ויש
מנהיגים שנקראים בשם (נחשבים מפורסמים)... ולא די שאינם יכולים אפלו
להנהיג את עצמן כנל, ומכל שכן שאינם יכולים
להנהיג את אחרים, והם נוטלים גדלה לעצמן,
להנהיג העולם. צריך לראות שלא להסמיך אותם, שלא לתן להם תקף ועז, שלא יהיו מכנים בשם... כי הם עצמן אינם חיבים (אשמים) כל כך (בכך שהם רוצים
להנהיג), כי יש להם יצר הרע גדול
להנהיג העולם. אך צריך לשמר מאד, שלא ... ועז (לא לחזק אותם), כי אלו הנותנים להם תקף ועז ונסמכים על ידם שיהיו נקראים בשם... הם עתידין לתן דין וחשבון לחפש תמיד את
המנהיג האמיתי (גם האדם מול עצמו. לוודא שהוא
מנהיג את עצמו בדרך נכונה). צריכין לחפש ולבקש מאד מאד אחר
מנהיג אמתי כזה, וצריך לבקש מאד... שיזכה להתקרב
למנהיג אמתי... כי כשמתקרבין, חס ושלום,
למנהיג של שקר, על ידי זה באין, חס ושלום, לאמונות כזביות (טעויות אמונות טפלות וכולי). כי
מנהיג של שקר הוא בחינת נביא השקר, ...