ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 8 ✔* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 7. ז. "אֲנִי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 8
* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 7.

ז. "אֲנִי הֹלֵךְ אֵלָיו וְהוּא לֹא יָשׁוּב אֵלָי" (שמואל - ב י"ב 23) : האבל על מות צאצא

ומה באשר לאבדן בן או בת? אסון זה הוא קשה מכל אובדן אחר, ולמעשה זהו אֶבל שמעצם טיבו אינו יכול להיות תקין. וכמו במקרה של מות ההורה, פטירות ילדים כאלה היו שכיחות הרבה יותר בעבר. על כן יכולים אנו לצפות שגם השכול יבקש - ויקבל - מענה בחווייה הדתית.

כאן נוגעים אנו בחולשה בסיסית של הפסיכואנליזה הקלאסית. פרויד וקליין, ששמו את הדגש על האינסטינקטים הראשוניים, ראו ביצריות הילדותית גורם ראשוני בדינמיקה המשפחתית ולכן ייחסו את המשאלות היצריות הראשוניות רק לפעוט, בלי להביא בחשבון את תרומתם של ההורים. בפסיכואנליזה המודרנית חד - צדדיות כזאת לא תעלה על הדעת: גם ההורה המושא לתשוקת גילוי העריות של הפעוט מפתח יחס אירוטי כלשהו, מעודן במצב הנורמלי או קונקרטי במצב הפתולוגי, וגם ההורה שאליו מפנה הפעוט את דחפיו העוינים חש עוינות כלפי בן - מינו החדש, אפילו טרם לידתו. ואכן, ההיסטוריה והאנתרופולוגיה חוזרות ומזכירות לנו כי רצח ילדים הכתים כמעט כל תרבות, ואם לא די באלה באה הכרוניקה הפלילית ומזכירה לנו כי גם בימינו שכיחה זוועה זו יותר מכפי שהיינו רוצים להאמין.

לכן, מות הבן או הבת, לבד מהיותו פורע סדרי עולם, ושההתאוששות ממנו קשה מאוד, עלול גם ליפול קרבן לאותם סיבוכים המחמירים את סוגי האבל האחרים: רגשות עוינים שהיו בהורה כלפי הצאצא בעודו בחיים הופכים עתה לרגש אשמה קשה מנשוא.

איזה אובייקט תחליף מציעה הדת תחת בן או בת שנפטרו? האל הקדום מיתרא ירד לעולם בדמות תינוק חסר הורים, כדי להושיע את האנושות, ועלה לשמים בגיל צעיר. בין ממשיכיו מזדקר האדם - אל בגדולה שבדתות, ישוע, הבן שהוקרב לכפר על חטאי האנושות. בן - מוקרב קצת פחות מסביר פנים, התובע קורבנות רבים משלו, הוא האימאם חוסיין, הקדוש המעונה של האיסלאם השיעי.

ביהדות, אחת הדמויות בעלות העוצמה הגדולה ביותר הוא דווקא אנטי - גיבור נטול - עוצמה, יצחק. אמנם הוא אינו ממלא תפקיד של אובייקט לסגידה אך דמותו מאפשרת הזדהות רבת - עוצמה בכל דור ביהדות בו נופלים יהודים קורבנות לרדיפות ולמלחמות. לא במקרה נעשה יצחק מוטיב עיקרי במרד של היהדות החילונית.

האגדה התלמודית (ירושלמי ברכות ב 4) על חייו הקצרים של המשיח היא כה שובת - לב שכדאי לקָראה תחילה בלשון המקור.

עובדָא הוֵה בחד יהודאי דהוה קָאִים רַדִי. גַעַת תוֹרתֵיה קוּמוֹי. עבר חד ערביי ושמע קַלָה. אמר ליה: בר יודאי! בר יודאי! שרֵי תורך ושרי קנקנך, דהא חריב בית מקדשא. גַעַת זמן תניינוּת. אמר ליה: בר יודאי! בר יודאי! קטור תוריך וקטור קנקניך, דהא יָלֵיד מלכא משיחא. אמר ליה: מה שמיה? מנחם. אמר ליה: ומה שמיה דאבוי? אמר ליה: חזקיה. אמר ליה: מִן הֵן הוא? אמר ליה: מן בירת מלכא דבית לחם יהודה. אזל זַבִּין תורוֹי וזבין קנקנוי, ואיתעבֵיד זַבִּין לבֵדין למיינוּקא, והַוֵה עַיֵיל קרִייה ונפּקא קרייה עד דעַל לההוא קרתא. והַויִין כָּל נַשיָיא זַבָּנָן ואימָה דמנחם לא זבנה. שמע קַלָן דנשייא אמרין: אִימֵיה דמנחם, אִימֵיה דמנחם, אַיתִיי זוּבּנִין לִבְרֵך. אמרה: בָּעיָיא אנָא מִיחַנקוּנֵיה סַנאֵיהוֹן דישראל, דִביוֹמָא דְאִיתיָלִיד אִיחרוּב בית מוּקָדשָא! אמר לֵיה: רחִיצַיא אַנָן דִברַגלֵיה חַרֵיב וברגליה מתבָּנֵיי. אמרה ליה: לֵית לי פּרִיטִין. אמר ליה: והוא מה איכפת ליה? אַיתֵיי זוּבּנִין ליה, אִין לֵית קוּמֵך יומא דִין בָּתר יומִין אנא אַתֵי ונֵסֵיב. בתר יומין עָאל לההיא קרתא. אמר לה מהו מִיְינוּקא עָבִיד? אמרה ליה: מִן שָעתָא דְחַמיתנַי אתוּן רוּחין ועִלעוּלֵי וחַטפִינֵיה מן יָדָיי.

מעשה היה ביהודי אחד שהיה חורש. געתה פרתו לפניו. עבר ערבי אחד ושמע קולה. אמר לו: יהודי! יהודי! התר פרתך והתר מחרשתך, שהנה חרב בית המקדש. געתה שנית. אמר לו הערבי: יהודי! יהודי! קשור פרתך וקשור מחרשתך, שהנה שנולד מלך המשיח. אמר לו: מה שמו? [אמר לו: ] מנחם. אמר לו: ומה שם אביו? אמר לו: חזקיה. אמר לו: מהיכן הוא? אמר לו: מעיר המלך ש [ב] בית - לחם יהודה. הלך ומכר פרתו ומכר מחרשתו, ונעשה מוכר בגדים לילדים. והיה נכנס ליישוב ויוצא מיישוב עד שהגיע לאותה עיר. והיו כל הנשים קונות ואמו של מנחם לא קנתה. שמע את קול הנשים אומרות: אמו של מנחם! אמו של מנחם! בואי קני לבנך. אמרה: רוצה אני [הלוואי] שייחנקו שונאי ישראל, שביום שנולד חרב בית המקדש! אמר לה: בטוח אני שביומו [יום לידתו] נחרב וביומו [יום לידתו] ייבנה. אמרה לו: אין לי כסף. אמר לה: והוא [אני] מה איכפת לו [לי] ? בואי קני לו, אם אין לפנייך [לך] היום, בעוד [כמה] ימים אבוא ואקח. כעבור ימים נכנס לאותה עיר. אמר לה: מה עשה [קרה עם] התינוק? אמרה לו: מאותה שעה שראיתני באו רוחות וסערות וחטפוהו מידיי.

המשיח הוא פעוט הסובל מהזנחה, אם לא מהתעללות ממש. אביו נעדר מהסיפור, והכינוי "אמו של מנחם" רומז כי אמו, שאפילו שמה אינו נמסר, היא אלמנה ולכן אינה קרויה כנהוג "אשת חזקיה. " היא זועפת, אולי שרויה בדיכאון, ואינה אוהבת את בנה: "הלוואי שייחנקו שונאי ישראל" הוא לשון נקייה המוכרת עד היום בעדות רבות בישראל, כשאם כועסת מטיחה בבנה גידוף המועתק אל הגויים במקום לומר ישירות "הלוואי שתמות! " היא מאשימה אותו בעקיפין בחורבן בית המקדש, ואולי במות אביו, בדמיון מפליא לאמונה העממית בה פגשנו בפרק ב. מיהו האיש הבא מרחוק לראות את המשיח? שלא כמו האמגושים המלומדים באגדה הנוצרית, הוא איכר אלמוני ששמע במקרה על אסון עמו ועל התקווה החדשה שהפציעה, וזאת דווקא מפי גוי, שפיענח אותה מקריאת בהמה - תיאור מאוד לא מחמיא של היהודים באותה עת! נגד ההאשמה הקשה שתולה האם בבנה מנסה האיש לשכנעה שההיפך הוא הנכון, שהילד בא כמענה לאסון. היא מתרצה לקנות לו בגדים, אבל כעבור זמן קצר מתקיימת קללתה והרוחות חוטפות אותו. כאן מסתיימת האגדה בפתאומיות. עם ישראל אינו יודע על הדרמה הקצרה של לידת המשיח ומותו, ולולא הערבי לא היה יודע עליה איש. אפילו גיבור הסיפור, ששמע את הבשורה, מתבלט בפסיביות שלו. הוא לא ראה את הילד מעולם, לא שיחק אתו ולא ניסה לעשות למענו יותר מאשר לנדב לו בגדים, ואפילו איננו רואים את תגובתו על מות הילד. וכך, ילד לא - רצוי נושא את תקוות העם לשובו של האב הגדול.

נוכל לסכם ולומר כי השכול, כמו היתמות, הוא אחד המשברים הנפשיים שהיוו תמיד קרקע פורייה לחוויה הדתית כמו גם לדרך לתעל את הכאב לאפיקים לאומיים.

ח. "זֶה אֵלִי וְאַנְוֵהוּ" (שמות ט"ו 2) : ה"עצמי" הינקותי ואידיאל הסגידה הדתית

אם בפרקים הקודמים דנו ברובד הבין - אישי של ההתגלות הדתית, ובעיקר ביחסי ילד - הורה, הנה קיים רובד ינקותי עמוק יותר בנפש האדם - יחסיו עם עצמו - המעצב במהלך החיים הן תופעות פתולוגיות והן חוויות דתיות.

מפרויד, מקליין ומקוהוט למדנו כי הנרקיסיזם, האהבה העצמית, הוא האהבה הראשונה המופיעה בחיי התינוק, ורק בהמשך הוא מתגלגל בהשקעות בוגרות באובייקטים חיצוניים. כך מתפתחות האהבה והיכולת להשקיע אנרגיה יצרית בעבודה, בחברה ובתרבות. קשת רחבה של הפרעות נפשיות נובעת מהתקלות השונות האורבות לתהליך זה.

והנה, במאמרו של פרויד "הצגת הנרקיסיזם, " בתוך פסקה ארוכה על האהבה שמעוררת בגבר אשה נרקיסיסטית, "חבוי" קטע שמפאת חשיבותו ראוי היה שיובא כפסקה נפרדת. יש בו תובנה חודרת מאוד לגבי הדינמיקה בין הנרקיסיסט לבין זה הסובל מההפרעה ההפוכה, אהבה עצמית מועטה מדי:

ניתן לזהות בבירור כי נרקיסיזם מעורר משיכה רבה אצל אחרים אשר ויתרו לחלוטין על הנרקיסיזם שלהם, ותרים אחרי אהבה אובייקטלית. הקסם הילדותי מבוסס בחלקו הגדול על הנרקיסיזם של הילד, על הסתפקותו ב, עצמו ועל מסוגרותו המונעת גישה אליו, וכך גם קסמן של חיות מסוימות, שהרושם שהן יוצרות הוא שאין הן מטרידות את עצמו בגיננו - כמו החתולים וחיות הטרף הגדולות, אכן כן, אפילו הפושע הגדול וההומוריסט המתוארים בספרות מעוררים את ענייננו על ידי העקביות הנרקיסיסטית שבה הם מיטיבים להרחיק מן האני שלהם כל דבר העלול להקטין אותו. דומה שאנו מתקנאים בהם על כך שהשתמר אצלם מצב נפשי עילאי, עמדת ליבידו חסינה מפני כל התקפה, שאנו עצמנו ויתרנו עליה זה מכבר (90, ע' 53 - 4).

מכאן, בתוך אותה פסקה, שב פרויד לדון באשה הנרקיסיסטית וכך כמעט הולכת לאיבוד התובנה הכללית שבניתוח זה. רק בהמשך נראה שפרויד מכיר בכך שלדבריו יש תוקף רחב יותר, שאינו תלוי במגדר. והוא מסכם:

סקירה קצרה של הדרכים לבחירת האובייקט יכולה לחתום את ההערות האחרונות בנושא, אשר טופל כאן ברמיזה. ניתן לאהוב -

1) לפי הדגם הנרקיסיסטי:

1. מה שהאדם הנו בעצמו (את עצמו)

2. מה שהאדם עצמו היה

3. מה שהאדם עצמו היה רוצה להיות

4. אדם שהיה חלק מן העצמי שלו.

2) לפי הדגם ההישענותי:

1. את האשה המזינה

2. את הגבר המגן.

ואת תחליפיהם, המהווים סדרה הנובעת מדמויותיהם (ע' 55 - 6).

למה, אם כן, לא המשיך פרויד, בעבודותיו על הדת, ליישם רעיון זה על אהבת המאמין לאלוהים? האם לא הבחין כי דמות האלוהים עצמה היא דמות נרקיסיסטית מוקצנת, שההערצה שהיא מושכת מתאימה למודל שהציע?

התמיהה מתחזקת בנוגע לתאורטיקאי העיקרי של הנרקיסיזם, קוהוט, 92, שטבע את המונח החשוב "עצמי" הנבדל מה"אני" הלא - אישי בפסיכואנליזה הקלסית. בנוסף טבע קוהוט את המונח הייחודי "זולתעצמי" (selfobject) לתאר את הדרך בה חווים אנו את האחר כחלק מה"עצמי" שלנו. קוהוט, כפרויד, חקר את הרכיב הנרקיסיסטי במערכות - יחסים שונות כהתאהבות, הערצה, אהבת - הורה או, במסגרת הטיפול, ההעברה. כך, למשל, העברת האידיאליזציה מבוססת על היחס "אתה מושלם ואני חלק ממך. " גם כאן, זה המחפש קשר סימביוטי עם המושא הנרקיסיסטי הוא אדם הבז לעצמו, וליתר דיוק: שהנרקיסיזם שלו דוכא באכזריות. בולט הדבר בצורה מוקצנת בטוטליטאריות ובפאשיזם לסוגיהם:

המבנים הנרקיסיסטיים המדוכאים, אך הבלתי - משתנים, מתחזקים ככל שהדרך לביטויים חסומה, הם... יולידו באופן פתאומי, ולא רק אצל יחידים, אלא בקרב קבוצות שלמות, רדיפה נטולת - מעצורים אחר מטרות מגלומניות... כדי להדגים רעיוני זה, די באזכור שאיפותיה חסרות - הרחמים של גרמניה הנאצית וכניעתו הטוטלית של העם לרצונו של הפיהרר (93, ע' 74 - 5).

והנה, אף קוהוט לא קישר מעולם בין הנרקיסיזם לבין היחס לאלוהים או לדמות האלוהים עצמו. למה, למשל, לא העיר קוהוט על דמות האל כ"זולתעצמי"? מן הסתם לעובדה שלקוהוט עצמו היה רגש דתי היה חלק בהימנעות תמוהה זו.

מי שלקח על עצמו לחקור נתיב זה היה פרופסור למדעי הדתות ולאנגלית, ג'ק מיילס, בספרו "אלוהים: הביוגרפיה. " בתארו את אלוהים כדמות ספרותית, התעכב בפרוטרוט על מאפייניו הנרקיסיסטיים. המשך ה"ביוגרפיה" תיאר את תהליך התבגרותו של האל ממאפייניו אלה, ממש כמו בני - האדם, אל היכולת לאהוב את הזולת. גם שני יוצרים ישראליים שתיארו דינמיקה זו אינם פסיכולוגים. "בא אל הקודש" מאת ארי אלון הוא ספר שתרומתו המחקרית הלמדנית מעורבת בדרשנות אישית וחופשית. המחזה "אוי אלוהים" של ענת גוב, שעניינו פסיכולוגית שאלוהים בא אליה לטיפול, עושה שימוש נרחב הן במקורות היהדות והן בתובנות פסיכולוגיות. למה דווקא אנשים שאינם פסיכולוגים שמו לב לתכונותיה הנרקיסיסטיות של דמות האל? איני יודע. הניתוח להלן מראה שתובנותיהם מעוגנות היטב בחשיבה הפסיכואנליטית.

נשוב אם כן אל מערכת - היחסים שתיאר פרויד לעיל, שאחד השותפים בה הוא אינו נרקיסיסט אלא, להיפך, אדם שה"עצמי" שלו נחווה כבלתי - שלם ומרוקן. לאנשים הנתונים במצוקה כזאת, הסימביוזה עם אדם אחר משיבה את הדימוי העצמי החיובי ואת הביטחון שאבדו להם. ומעניין שאותו תחליף - אני, שעמו הם מבקשים ליצור את הקשר הסימביוטי, הוא בעל מאפיינים הפוכים: לא רק דמות בעלת כוחות יוצאים מגדר הרגיל, אלא גם שטופה באהבה - עצמית ומפגינה שחצנות בולטת. בולט הדבר במיתוס היווני על נרקיסוס, האוהב רק את עצמו: הוא מעורר את האהבה הנואשת ביותר דווקא מצד אקו, הנימפה החסרה קול משל עצמה. לא קשה לגלות באובייקט הסגידה, בין ממשי ובין הזוי, את עקבות ה"עצמי" הינקותי, הגרנדיוזי, שלא הצליח להתפתח לאישיות בוגרת המכירה במגבלות המציאות. אני נזכר בהקשר זה בדברים המאלפים ששמע קוהוט הצעיר מפי האנליטיקאי שלו, אייכהורן: "היינץ, אני מקווה שאוכל להזריק לך מעט נסיוב של עבריינים" (93, ע' 20).

הצעד הבא נראה אם כן ממש מתבקש: מושאי הסגידה הדתית, בעיקר בכתות האזוטריות, הן דמויות המצטיינות ברושם אומניפוטנטי, ברברבנות ובנקמנות חסרת - פרופורציה האופייניות לזעם הנרקיסיסטי. נקמנותו של אלוהי המקרא היא דוגמה בולטת לכך, וכן חמת - הזעם על מעשים של חילול - קודש המופיעה לפעמים גם אצל אנשים נוחי - מזג. במקרים אלה, כנראה, משמר האובייקט הדתי משהו מה"עצמי" הינקותי, הנקמני ללא - פשרות. גם ההדגשה המונותיאיסטית על היות האלוהים אחד ויחיד מסגירה אולי על דרך ההיפוך ליקוי ב"עצמי" של המאמין, החווה את עצמו כמפוצל ומסוכסך. אולמן, 52 מייזנר53 וספירו הראו כי בחוויה הדתית מתגלית סימביוזה זו בין הסוגד לבין מושא הסגידה בצורות רבות: לעתים המנהיג הדתי משמש "עצמי" הזייתי למאמיניו ולעתים הקהילה הדתית כולה נתפסת כמקור ההרמוניה והאחדות.

תחליף - ה"עצמי" הבולט והשכיח מסוג זה הוא דמות האל, שהסגידה אליו היא שריד לאהבה העצמית של ה"עצמי" הינקותי. האלוהים כתחליף - עצמי משרת צורך קיומי עמוק: הצורך בהכחשת המוות ע"י ה"אני. " שפלות - הרוח והוויתור על סיפוקים יצריים ושאיפות חומריות, המאפיינים כה רבים מקרב מקבלי - האמונה, אינם צריכים להטעות: המעטת ה"עצמי" מוצאת פיצוי באובייקט אחר - האל, המנהיג, המדינה - שהוא נרקיסיסטי וגרנדיוזי ביחס ישיר לצמצום ה"עצמי" של המאמין. הנה, למשל, בפרשת "האזינו" (דברים ל"ב 39 - 42) מודיע האלוהים לבני ישראל:

רְאוּ עַתָּה כִּי אֲנִי אֲנִי הוּא וְאֵין אֱלֹהִים עִמָּדִי.

אֲנִי אָמִית וַאֲחַיֶּה מָחַצְתִּי וַאֲנִי אֶרְפָּא.

וְאֵין מִיָּדִי מַצִּיל.

כִּי אֶשָּׂא אֶל שָׁמַיִם יָדִי וְאָמַרְתִּי: חַי אָנֹכִי לְעֹלָם.

אִם שַׁנּוֹתִי בְּרַק חַרְבִּי וְתֹאחֵז בְּמִשְׁפָּט יָדִי.

אָשִׁיב נָקָם לְצָרָי וְלִמְשַׂנְאַי אֲשַׁלֵּם.

אַשְׁכִּיר חִצַּי מִדָּם וְחַרְבִּי תֹּאכַל בָּשָׂר.

מִדַּם חָלָל וְשִׁבְיָה מֵרֹאשׁ פַּרְעוֹת אוֹיֵב.

* התבוננויות פסיכודינמיות בחוויית ההתגלות ובאמונה הדתית - חלק 9.
היטלר התבוננויות פסיכודינמיות איך לשפר דימוי עצמי נולד בעלי חיים פרופורציה צמצום עצמי הערכה עצמית תסביך משיח ליצור בגיל צעיר אמונה אמונה דתית אמונה הדתית אמונות דת דתות החרדים התבוננויות פסיכודינמיות התבוננות חוויות התגלות חוויית התגלות חרדים פסיכודינמי פסיכודינמיות
להצליח בקלות, הצלחה לעצלנים, להיות עצלן ולהצליח בגדול, איך להצליח בלי להתאמץ? איך להשיג מטרות בקלות? פעולות קטנות, לעשות כפי יכולתך, מה אני כן יכול לעשות? לעשות כסף בקלות, להתעשר בקלות, מוטיבציה להתמדה, עשה כפי יכולתך
להצליח בקלות, הצלחה לעצלנים, להיות עצלן ולהצליח בגדול, איך להצליח בלי להתאמץ? איך להשיג מטרות בקלות? פעולות קטנות, לעשות כפי יכולתך, מה אני כן יכול לעשות? לעשות כסף בקלות, להתעשר בקלות, מוטיבציה להתמדה, עשה כפי יכולתך
...להיות עצלן ולהצליח בגדול, איך להצליח בלי להתאמץ? איך להשיג מטרות בקלות? פעולות קטנות, לעשות כפי יכולתך, מה אני כן יכול לעשות? לעשות כסף בקלות, להתעשר בקלות, מוטיבציה להתמדה, עשה כפי יכולתך איך אפשר להצליח בקלות? אליעד כהן מציג את הרעיון המרכזי של הרצאה זו - איך כל אדם יכול להצליח בקלות, תוך כדי מינימום מאמץ. הכוונה היא לא להצלחה שנראית קשה או דורשת השקעה עצומה, אלא להצלחה שיכולה להתממש גם כשאתה לא מרגיש שאתה מתאמץ בצורה רבה. השאלה שהוא מעלה היא האם זה אפשרי בכלל להצליח בקלות, ומה עלינו לעשות כדי...
יש או אין, איך לדעת האם יש הבדל בין יש לבין אין, יש ואין, למה יש, למה אין
יש או אין, איך לדעת האם יש הבדל בין יש לבין אין, יש ואין, למה יש, למה אין
...האם יש הבדל בין יש לבין אין, יש ואין, למה יש, למה אין מה ההבדל בין יש לאין? השאלה האם יש הבדל בין יש לבין אין עוסקת בכמה מהיסודות הפילוסופיים של הקיום וההבנה שלנו את המציאות. אליעד כהן מציע להתעמק בשאלה זו דרך חקירה עצמית ולחזור עליה שוב ושוב כדי להגיע להבנה מעמיקה יותר של מהות הקיום. השאלה האם יש או אין למעשה מציגה את הדילמה העמוקה ביותר בתפיסת המציאות: האם יש הבדל בין קיום לבין אי - קיום, או שמא מדובר בהבחנה מדומיינת, תלוית פרשנות? איך להבין אם יש הבדל בין יש לאין? כדי להבין את ההבדל בין יש לאין...
הספר להיות אלוהים - שכל או רגש - מה ההבדל ביניהם, חיזוי עתידות, ניבוי העתיד, גבול השכל, גבול הרגש, אחדות השכל והרגש
הספר להיות אלוהים - שכל או רגש - מה ההבדל ביניהם, חיזוי עתידות, ניבוי העתיד, גבול השכל, גבול הרגש, אחדות השכל והרגש
...חיזוי עתידות, ניבוי העתיד, גבול השכל, גבול הרגש, אחדות השכל והרגש מה ההבדל בין שכל לרגש? אנשים רבים בטוחים שיש הבדל ברור ומוחלט בין שכל לרגש. רובם יאמרו שהשכל מבטא הבנה הגיונית ולוגית, ואילו הרגש מתאר תחושות סובייקטיביות כמו אהבה, שמחה, פחד או כאב. אך לפי אליעד, ההבדל בין שכל לרגש הוא הבדל מדומה בלבד, כיוון שבמהותם הם דבר אחד ויחיד. השכל והרגש הם בעצם מנגנון אחד משותף. אליעד מסביר זאת דרך הטענה שכל מה שאדם מבין בשכלו הוא תמיד מבוסס על תחושה ורגש, ושכל תחושה רגשית שהאדם חווה תמיד מבוססת על הבנה ש
עזרה לזולת, התמכרות לעזור לאחרים, התמכרות לנתינה, התמכרות לרצון לתת, למה אני לא מסוגל לראות מישהו סובל? רגישות יתר לסבלם של אחרים, מרגיש שאני חייב לעזור, למה אני עוזר לאחרים? רצון לעזור לאחרים, הזדהות עם סבל של אחרים, צדקה
עזרה לזולת, התמכרות לעזור לאחרים, התמכרות לנתינה, התמכרות לרצון לתת, למה אני לא מסוגל לראות מישהו סובל? רגישות יתר לסבלם של אחרים, מרגיש שאני חייב לעזור, למה אני עוזר לאחרים? רצון לעזור לאחרים, הזדהות עם סבל של אחרים, צדקה
...התמכרות לנתינה, התמכרות לרצון לתת, למה אני לא מסוגל לראות מישהו סובל? רגישות יתר לסבלם של אחרים, מרגיש שאני חייב לעזור, למה אני עוזר לאחרים? רצון לעזור לאחרים, הזדהות עם סבל של אחרים, צדקה למה אנשים מתמכרים לעזרה לאחרים? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת ומדויקת מדוע יש אנשים שחווים רצון עז ואפילו התמכרות לעזור לאחרים. מדובר במצב שבו האדם אינו מסוגל לראות סבל של אחרים, ונוטה לעזור יותר ממה שמקובל או נורמלי. אליעד מפרט מספר סיבות אפשריות לתופעה זו, כאשר כל אחת מהן משקפת מנגנון נפשי אחר שמניע את האדם לפעול...
לבקש אהבה, הימור על אהבה כלפיך, טעויות בחיזור, אתה לא אוהב אותי מספיק, את לא אוהבת אותי מספיק, איך לגרום למישהו לאהוב אותך יותר? אני רוצה לקבל יותר יחס, אני רוצה לקבל יותר תשומת לב, איך לגרום לו לאהוב אותך יותר?
לבקש אהבה, הימור על אהבה כלפיך, טעויות בחיזור, אתה לא אוהב אותי מספיק, את לא אוהבת אותי מספיק, איך לגרום למישהו לאהוב אותך יותר? אני רוצה לקבל יותר יחס, אני רוצה לקבל יותר תשומת לב, איך לגרום לו לאהוב אותך יותר?
...אתה לא אוהב אותי מספיק, את לא אוהבת אותי מספיק, איך לגרום למישהו לאהוב אותך יותר? אני רוצה לקבל יותר יחס, אני רוצה לקבל יותר תשומת לב, איך לגרום לו לאהוב אותך יותר? מהי השפעת תלונה על מערכת יחסים? איך משפיעה תלונה על כך שמישהו לא אוהב אותך מספיק? כאשר אדם מתלונן בפני אדם אחר על כך שהוא לא אוהב אותו מספיק, עולה שאלה גדולה: האם התלונה תגרום לו לאהוב אותו יותר או פחות? תלונה שכזו עשויה לעורר רגשות שונים אצל הצד השני. מצד אחד, התלונה עשויה להחמיא לו, בכך שהיא משדרת לו שהוא חשוב, ששמים עליו דגש ושהאדם...
טיפול בסכיזופרניה באמצעות עובדות ופירושים, איך לדבר עם סכיזופרן? איך לטפל בסכיזופרניה? להבדיל בין עובדות לפירושים בטיפול בסכיזופרניה, תהליך טיפול בסכיזופרניה, טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במחשבות שווא, האם זו עובדה או פירוש?
טיפול בסכיזופרניה באמצעות עובדות ופירושים, איך לדבר עם סכיזופרן? איך לטפל בסכיזופרניה? להבדיל בין עובדות לפירושים בטיפול בסכיזופרניה, תהליך טיפול בסכיזופרניה, טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במחשבות שווא, האם זו עובדה או פירוש?
...איך לדבר עם סכיזופרן? איך לטפל בסכיזופרניה? להבדיל בין עובדות לפירושים בטיפול בסכיזופרניה, תהליך טיפול בסכיזופרניה, טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול במחשבות שווא, האם זו עובדה או פירוש? מהו הטיפול בסכיזופרניה באמצעות הבחנה בין עובדות לפירושים? הטיפול בסכיזופרניה כולל גישות שונות שנועדו לעזור למטופל להבין את מצבו הנפשי ולחיות בצורה טובה יותר. אחת הגישות המרכזיות היא היכולת להבדיל בין עובדות לבין פירושים, במיוחד כאשר מדובר במחשבות שווא, כפי שמתרחש לעיתים קרובות עם סכיזופרן. אליעד כהן מסביר כי סכיזופרניה...
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
הניגון של הצדיק, איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק
...איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? איך ללמוד את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ספרי ברסלב כמשל ונמשל, תורת רבי נחמן מברסלב כמטאפורה, הניגון של החכם, המורה של אליעד כהן, שיחת חולין של הצדיק איך להבין את הספרים של רבי נחמן מברסלב? ההרצאה עוסקת בהבנת ספרי רבי נחמן מברסלב, תוך התמקדות בניגון ובפנימיות של דבריו. אליעד כהן מדבר על איך לקרוא ולהבין את הספרים של רבי נחמן בצורה מעמיקה, מעבר לקריאה הפשוטה. הוא מבהיר שהגישה ההולמת ביותר היא לא להתמקד במשמעות המילולית בלבד, אלא לחפש את המשמעות העמוקה והפנימית...
שורש חוויית הנפרדות, שורש המחשבות, להסתכל מבחוץ, מאיפה באות המחשבות, שורש החסרונות, חוויית נפרדות מתוך אחדות
שורש חוויית הנפרדות, שורש המחשבות, להסתכל מבחוץ, מאיפה באות המחשבות, שורש החסרונות, חוויית נפרדות מתוך אחדות
...להסתכל מבחוץ, מאיפה באות המחשבות, שורש החסרונות, חוויית נפרדות מתוך אחדות מהו המקור האמיתי של חוויית הנפרדות? אליעד כהן מסביר באופן מעמיק את הרעיון של חוויית הנפרדות - התחושה שבה האדם מרגיש שהוא ישות נפרדת מהמציאות שסביבו. הוא מסביר כי שורש הנפרדות טמון במבנה הבסיסי של התפיסה האנושית, המוגבלת בהבחנות בין דברים. לדבריו, התפיסה האנושית עובדת תמיד במנגנון של הבחנה בין דבר לדבר אחר, בין יש לבין אין, בין טוב לרע, בין מושלם לפגום. תפיסה זו יוצרת חוויה תמידית של חסרונות, כיוון שכל חוויה של יש מלווה באופן...
כסף, עבודה, למה עובדים, כפרת עוונות, הכל נוצר מעצמו, לעבוד או לא לעבוד, צעיר או זקן, עבד או מלך
כסף, עבודה, למה עובדים, כפרת עוונות, הכל נוצר מעצמו, לעבוד או לא לעבוד, צעיר או זקן, עבד או מלך
...עבודה, למה עובדים, כפרת עוונות, הכל נוצר מעצמו, לעבוד או לא לעבוד, צעיר או זקן, עבד או מלך למה בני אדם עובדים בשביל כסף? אנשים שואלים למה הכסף לא גדל על העצים, ולמעשה זו שאלה עמוקה יותר, מדוע אנשים בכלל הולכים לעבוד. אליעד כהן מציג את העניין באמצעות סיפור של רבי נחמן מברסלב על אדם עשיר וקמצן שהגיע אליו אדם עני ורעב, שביקש אוכל. העשיר אמר לעני שאם הוא רוצה לאכול עליו לעבוד אצלו, לחטוב עצים ולסדר אותם. העני הסכים ועבד כל היום, ובסופו חזר לעשיר וביקש אוכל עבור העבודה שעשה. העשיר שלח אותו למקום אחר...
פחד לפגוע בעצמך, פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה
פחד לפגוע בעצמך, פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה
...פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה מהו הפחד שגורם לאנשים להימנע מלעשות פעולות מסוימות? כחלק מהתהליך של הבנת פחדים וחרדות, אליעד מסביר את הלוגיקה מאחורי פחדים כמו פחד מההשלכות של פעולה שתגרום לנזק. הוא מתחיל עם דוגמה של אדם שפוחד לומר משהו לא במקום, ושואל מה ההיגיון מאחורי הפחד הזה. התשובה שניתנה היא שבאדם חווה את הפחד הזה כי הוא עשוי להרגיש שהתוצאה של הפעולה תהיה לא טובה, כמו במקרה של לדבר שטויות...
תקשור - מהו בעצם תקשור?
...אשר חשו שהעולם הוא יותר ממה שהם מסוגלים לתפוס בעזרת חמשת החושים הבסיסיים. היום המדע מתחיל להסיר את המחסומים והמגננות ולהתייחס בצורה רצינית ומדעית לאפשרות קיומן של תופעות על חושיות, תוך ניסיון להבין באופן מדעי את דרכי ההתרחשות, ומתוכן להסיק ולהבין את אופן פעילותו של היקום. בעבר האמנו שככל שהטכנולוגיה והמדע יתקדמו כך ייענו יותר שאלותינו ומשאלות לבנו. היום אנו עומדים מול פרדוקס, אף על פי שאנו חיים בעולם פוסט מודרני, סופר טכנולוגי, עתיר תגליות וחידושים אין לנו תשובות לשאלות כמו: אושר, סיפוק, בריאות...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2
...עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2 פרק 2 כשיש לך תחושה אינטואטיבית שהתפתחות ילדך אינה תקינה כדאי לעבור על השאלות וההצהרות בהמשך כדי לדעת פחות או יותר באיזה תחום ממוקמת בעייתו של הילד והאם כדאי לגשת לאבחון, איזה אבחון, אצל איזה מומחה. לגשת עם הילד לאבחון זוהי סיטואציה קשה ומלחיצה (בעיקר עבור ההורים). מניסיוני אני ממליצה בחום לאבחן את הילד (את אייל לא אבחנתי בגלל פחדים שונים והכחשה ולכן לא קיבל תמיד טיפולים מתאימים ואילו את אדם אבחנתי בגיל צעיר מאד ולכן...
דפוסי חשיבה. איך לשנות בקלי קלות? האם אתה אוהב את עצמך מספיק? חלק 2
...בקלי קלות? האם אתה אוהב את עצמך מספיק? חלק 2 המשך מכאן: כיצד ניתן לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות בקלי קלות ? האם אתה אוהב את עצמך מספיק ? חלק 1. איך כל זה קשור? כי אכן באפשרותך לגרום לעצמך לרצות להשתפר וזאת על ידי ביצוע של פעולות קטנות הפשוטות ביותר והבסיסיות ביותר שהן אומנם אכן פשוטות וקלות לביצוע. לא רק כמו לקחת כוס מים מהברז כמו שהזכרנו בהתחלה, אלא הן קלות לביצוע וליישום כמעט כמו לנשום אויר. ולהיכן אנחנו מגיעים מכאן? מכאן אנחנו חוזרים לפעולה הבסיסית ביותר שהכי קל לעשות אותה והיא לרצות, כי הרצון הוא...
מה המשמעות האמיתית של יציאה מעבדות לחירות?
.../ רוני זוהר מאיזו עבדות אנחנו צריכים לשחרר את עצמנו? מה זו החירות הזו שאנו מחפשים? חג הפסח פותח את תקופת האביב שהיא תקופה של התחדשות ופריחה. בכל שנה ניתנת לנו הזדמנות לבדוק עם עצמנו האם אנחנו באמת נמצאים במקום שאנחנו רוצים להיות בו? האם המקום הזה גורם לנו אושר ובחרנו להיות בו מתוך חופש אמיתי? או מתוך הרגל? הכרח? תנאי? פשרה? מהי עבדות? עבדות להרגלים שלא משרתים את מטרות החיים שלנו, לרגשות שכובלים אותנו בתחושת כאב וחוסר סיפוק, עבדות לאגו שמנהל חלקים גדולים ממערכות היחסים שלנו, בין אם זה בן / בת הזוג...
הטרדה נפשית
...להיות כל יחס חוזר ונשנה מצד דמות קרובה / קבועה שיש בו כדי להציק, לעייף, לתסכל, לייצר תחושה של מצבי אין ברירה / חוסר אונים / חוסר ערך אצל המוטרד. אדם שמטריד נפשית אחרים קרובים, בדכ עונה להגדרה של פרוורטי: אדם שלא מפקפק בעצמו, אדם ללא בדיקה עצמית, ללא מה שאנו מכנים מצפון. מכאן שהוא יכול לחולל פעולות עוינות, סמויות או גלויות בדרכים רבות, למשל בחצאי אמירות, נגיעות, רמזים, הטיות דעת, מניפולציות.. דברים שהישנותם עלולה לערער יציבותו של אדם ולהורסו, בלי שהסביבה תתערב בנעשה משום שכל פעולה כשלעצמה לא נראית...
כמעט כולם יוצאים לחפש את האמת ולוקחים את האמת שלהם איתם למסע
...לחפש את האמת ולוקחים את האמת שלהם איתם למסע גם אם תצא לאלף מסעות בעקבות חיפוש האמת, אתה לעולם לא תמצא אותה כל עוד אתה לוקח את האמת שלך איתך למסע. השלב הראשון במסע, חייב להיות בזריקת האמת שלך לגבי המציאות ולגבי מי שאתה, לפח! המכשול הכי גדול לעבר מציאת עצמך, נמצא בפחד לאבד את הרעיון שיצרת לגבי מי שאתה. הפחד להישאר עירום בשלב הביניים. מנגנון ההגנה שלך מספר לך שאם תזרוק את מי שאתה חושב שאתה לפח, קיומך יעלם. ולכן אחד הדברים הכי קשים ביותר ליישום, הוא לזרוק את האמת שלך לפח. וזאת הסיבה שכמעט כולם יוצאים...
זרימה טבעית / לעגל עם הבלגות
...עם הדברים באופן טבעי הוא יותר מצליח לתמרן טוב. לפעמים האדם מנסה לעשות משהו באופן כזה שהוא בודק את עצמו איך הוא חושב ואיך הוא עושה את הדברים וקורה בדיוק ההיפך, האדם יוצא מגוחך בעיני עצמו ולא טבעי וגם לא אפקטיבי במיוחד. יש מצבים שהאדם פשוט מניח את ידיו באופן רגיל, אבל כשהוא מנסה לבחון כיצד הוא עושה זאת הוא כבר אינו יודע היכן לשים את ידיו. אפשר להעלות טיעון ולומר שגם בענייני פתרון בעיות כאשר האדם צופה ומסתכל על איך שהוא עושה את הדברים ובוחן את עצמו במקום להיות טבעי הוא בעצם מכניס את עצמו למלכודת ומונע...
משיכה מינית חד מגדרית זאת סטייה, זאת הפרעה. משיכה מינית לבני מגדרך זאת הפרעה לכל דבר
...חד מגדרית זאת סטייה, זאת הפרעה. משיכה מינית לבני מגדרך זאת הפרעה לכל דבר כל דבר אפשר לרפא \ לשנות. לא רק מהומו לסטרייט או מסטרייט להומו. אפשר גם לשנות לכם את כל הזהות שלכם כולה! שזה אומר שאם היום אתה משה, ישראלי, ימני שאוהב חצילים... ניתן לשנות את זה שמחר אתה תהיה לוסי, כלבה מעורבת שאוהבת שניצלים. ניתן גם לגרום לאדם להאמין שהוא דולפין ולהתנהג כמו דולפין ולרצות שיקבלו אותו בחברה בתור דולפין. כי אין דבר כזה זהות מולדת או נטייה מינית מולדת. אלו קשקושים של אנשים בורים. זהות \ אישיות זאת דמות שאתם מייצרים...
חוסר וודאות בחיים - מה לעשות?
...כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על חוסר וודאות בחיים - מה לעשות?. הפעם, תשובה לגבי חוסר וודאות בחיים. השאלה שנשאלה, מה לעשות לגבי חוסר וודאות? ואם נתבונן, נראה שכל הבעיות בחיים נוצרות מחוסר בוודאות. והבעיה היא לא באמת במציאות עצמה, הבעיה היא שאדם רוצה לשנות את המציאות. ואם לאדם הייתה וודאות מוחלטת שאין שום אפשרות לשנות את המציאות, לא הייתה לו בעיה, כיוון שאין אפשרות לשנות ואין מה לעשות ואין ספק וזה מה שיש. וכן, אם האדם רוצה לשנות, ולא מצליח, זו הבעיה האמיתית וזה הסבל האמיתי, וזה אומר...
תת מודע - מה אתם רוצים יותר בחייכם?
...- מה אתם רוצים יותר בחייכם? כוחו המופלא של התת מודע מה אתם רוצים יותר בחייכם מה אתם רוצים יותר בחייכם? מה היכולות שלכם להשפיע על חייכם? אם הייתם יודעים על יכולותייכם להשפיע על מהלך חייכם באופן מודע? איך חייכם היו נראים? איך הייתם מרגישים? כשהשפע היה מציף את חייכם? הסיבה לכל בעיה מחסור ומגבלה תמיד נמצאת בדרך שבה אתם משתמשים בחשיבה המודעת שלכם. תת המודע 90% מחיינו הנפשיים הם תת מודעים. הרי ללא כל בחירה מודעת שלנו הלב פועם, תהליך העיכול מתבצע, מחזור הדם והנשימה מתקיימים בפיקוחו של תת המודע, חתכים נרפאים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על להאמין לאלוהים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: להאמין לאלוהים, איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: להאמין לאלוהים, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך להנות בחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
כפיפה איך לענות תשובה נכונה? להידבק באוטיזם הרגשת שלמות הצלחה גשמית שרירי הטרייספס רגשות פחד פחד לפתוח עסק תחושת ביטחון עצמי איך לאהוב את עצמי? אלוהים אוהב את המציאות לאהוב את עצמי לבד האושר לא נצחי אושר קרוב הבן זוג לא משתנה מפלצת בזוגיות קבלת החלטות בחיים החלטה בתנאי אי וודאות התמודדות עם אנשים להתמודד עם חרדות ומחשבות הצלחה בחינוך מטרה מוגדרת איך להציג מוצר? טראומות של לקוח לא לגדל ילדים להתנהג עם ילד אוטיסט להיות רוחני שאלות בתת מודע רפואה פסיכיאטרית ptsd עדיין אוהב את האקסית נחמד לאקסית השוואת סוגים של סקוואט שמירה על גב ישר שני אלוהים האם אלוהים יודע מה הוא רוצה מעצמו? תחושה של הארה הארה רוחנית קורית מעצמה נכתב הספר להיות אלוהים לימוד הספר להיות אלוהים איך כסף בא לעולם? לעשות כסף גם בתור שכיר משמעות החיים למצוא את מטרת החיים ליהנות מסקס עם אותו בן אדם ביקורות חיוביות של לקוחות בפייסבוק תפישת הבחירה החופשית טיפול עם בחירה חופשית העולם קדמון או מחודש המפץ הגדול עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ר מומלץ, אימון אישי מומלץ, טיפול רגשי בתחום להאמין לאלוהים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3750 שניות - עכשיו 21_10_2025 השעה 04:30:35 - wesi4