ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4 ✔הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3. סיכום, ביקורת ומסקנות נוכחותם של מיומנויות... - ידע להצליח התחייבות!...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3.

סיכום, ביקורת ומסקנות

נוכחותם של מיומנויות תקשורתיות יכולה להביא להבנה עמוקה יותר לסיבת הביקור האמיתית וליעילות תקשורתית מצד מספק השירות הרפואי (Frymoyer & Frymoyer, 2002). נאמר שהן מאפשרות גישה להבנת החולה את מצב בריאותו ועוזרות לנותן השירות הרפואי לצמצם פערים בין הבנתו את מצב בריאותו של החולה לבין נקודת המבט של החולה. (Baarts, et al, 2000). שהן מספקות אינפורמציה לגבי היבטים פסיכולוגיים וסוציאליים ועוזרות לבנות יחסי אמון וקרבה ארוכי טווח (Galin, et al, 2008). כמו כן, שהן מביאות לשיפור בתוצאות הרפואיות ובתפקוד הקוגניטיבי, הסוציאלי, כפי שהוצג.

מצד שני, היעדרן יכול להביא לכך שדאגותיהם האמיתיות של החולים, יעברו ללא הבחנה כשמספק השירות הרפואי, מתמקד בהיבטים הרפואיים (Lang, et al, 2000). כמו כן, הערך המוסף המתבטא באמצעות התקשורת הבין אישית יהיה חסר וישנה אף אפשרות, לביטויים שליליים (Abdulhadi, et al, 2006, Ambady, et al, 2002). בנוסף, היעדרן של מיומנויות אלו, יכול להביא למגוון התנהגויות והשפעות על הרופא כגון, התעלמות או שלילה של רצונם של החולים בשיחה בעלת נושאים פסיכולוגיים לנוכח אי נוחות בהצגת נושאים מסוימים (Wissow, et al, 2005). כלומר, להשפעתם הבלתי נמנעת של תהליכים טרנספריאלים (Hughes & Kerr, 2000). לבסוף, גם לתנאי מסגרת העבודה, ישנה השפעה בהיעדר מיומנויות אלו (Mauksch, et al, 2008).

ספרות מחקרית זו, מהווה בסיס ויסוד התומכים בחשיבות התקשורת הבין אישית שבמסגרת מערכת היחסים הרפואית. יחד עם זאת, נטען שלמרות נקודת המבט ההוליסטית והממוקדת אדם המאפיינת את הרפואה הלא קונבנציונאלית, תחום מחקר זה הוזנח וההתמקדות הופנתה כלפי בחינת השפעתם של ההיבטים הביו רפואיים של הטיפול. כאמור, מכיוון שרוב המחקר בתחום זה מגיע מהרפואה הקונבנציונאלית (Institute of Medicine, 2001), בכדי לתמוך בהכללה של מחקרים אלו על הרפואה הלא קונבנציונאלית, הוצגו מספר הנחות יסוד המאפשרות השוואה זו. הנחות יסוד אלו, הביאו לביטוי את ההנחה שההיבטים השונים המאפיינים את השפעתה של התקשורת הבין אישית במסגרת מערכת היחסים הרפואית, יכולים להיות מוכללים גם על הרפואה הלא קונבנציונאלית.

לאחר כל זאת, חשוב לציין שמטרתה וכוונתה של השוואה זו ושהצגתה של הספרות המחקרית בנושא, לא היו בכדי לטעון שבטיפול הלא קונבנציונאלי התקשורת הבין אישית אינה קיימת, או שמסגרות הלימוד אינן מודעות לחשיבות התקשורת הבין אישית ושאינן מתייחסות לכך במסלולי הלימוד. לא הייתה הכוונה לטעון, שהמטפלים חסרים במיומנויות תקשורתיות ושהן לא באות לביטוי במפגש הרפואי, או שמטרות הטיפול אינן נענות ותוצאותיו שליליות. דיון זה אינו בה לתת ביקורת!

מטרתו, להצביע על היעדר תחום מחקר זה בענף הרפואה הלא קונבנציונאלית ולשקף פערים אלו בהתייחסות לענף המחקר הקיים בנושא זה ברפואה המערבית. מטרתו להציע כי פיתוחו של ענף מחקר המתייחס למערכת היחסים והתקשורת הבין אישית שבמפגש ייחודי זה, יאפשר הבנה טובה יותר של מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על המטופל והמטפל. מטרתו להציע שהשלכות מתובנות אלו יוכלו להשפיע על תוכניות הלימוד השונות ושתוצאותיהן יהיו בייעול הטיפול ובייעול התמודדותם של המטפלים עם התכנים הבלתי נמנעים שבמפגש זה ויותר מכל, מטרתו לתרום לאיכותה של הרפואה הלא קונבנציונאלית, באופן בו היא משתקפת בעולם המערבי.

ביבליוגרפיה

המרכז הרפואי תל - אביב על שם סוראסקי (2008). היחידה לרפואה משלימה. ניתן לצפות באתר: http:/ / www.tasmc.org.il/304

מכבי שירותי בריאות (2008). רפואה משלימה הסבר כללי. ניתן לצפות באתר: http:/ / www.maccabi - health. co. il / site / HE / macabi. asp? pi=139

מרכז רפואי הדסה עין כרם (2008). רפואה משלימה. ניתן לצפות באתר: http:/ / www.hadassah.org.il/Hadassa/Heb_SubNavBar/Life+Services/Complete_medicine/

שירותי בריאות כללית (2008). המדריך המלא לכל הטיפולים. ניתן לצפות באתר: http:/ / www.clalit20plus.co.il/Clalit/Young/Lifestyle/Articles/Alternative/mashlima.htm

Ambady, N., Koo, J., Rosenthal, R., & Winograd, C. H. (2002). Physical therapists' nonverbal communication predicts geriatric patients' health outcomes. Psychology and Aging, 17, 443 - 452.

Astin, J. A., Soeken, K., Sierpina, V. S. & Clarridge, B. R. (2006). Barriers to the Integration of Psychosocial Factors in Medicine: Results of a National Survey of Physicians. The Journal of the American Board of Family Medicine, 19, 557 - 565.

Austin, J. A. (1998). Why patients use alternative medicine. JAMA, 279, 1548 - 1553.

Baarts, C., Tulinius, C., & Reventlow, S. (2000). Reflexivitya - strategy for a patient - centred approach in general practice. Family Practice. 17, 430 - 434

Barrett, B., Marchand, L., Scheder, J., Plane, M -B., Maberry, R., Appelbaum, D., Rakel, D., & Rabago, D. (2003). Themes of holism, empowerment, access, and legitimacy define complementary, alternative, and integrative medicine in relation to conventional biomedicine. The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 9, 937 - 947.

Barry, C. A. (2006). The role of evidence in alternative medicine: Contrasting biomedical and anthropological approaches. Social Science & Medicine, 62, 2646 - 2657.

Beck, R. S., Daughtridge, R., & Sloane, P. D. (2002). Physician - patient communication in the primary care office: a systematic review. The Journal of the American Board of Family Practice, 15, 25 - 38.

Bell, I. R., Caspi, O., Schwartz, G. E., Grant, K. L., Gaudet, T. W., Rychener, D., Maizes, V., & Weil, A. (2002). Integrative medicine and systemic outcomes research: issues in the emergence of a new model for primary health care. Archives of Internal Medicine, 162, 133 - 40.

Bensing, 1. M., Verhaak, P. F. M., van Dulmen, A. M., & Visser, A. P. (2000), Communication: The royal pathway to patient - centered medicine. Patient Education and Counseling, 39, 1 - 3.

Borrell - Carrio, F., Suchman, A. L. & Epstein, R. M. (2004). The Biopsychosocial Model 25 Years Later: Principles, Practice, and Scientific Inquiry. Annals of Family Medicine, 2, 576 - 582.

Bower, P. (1998). Understanding patients: implicit personality theory and the general practitioner. British Journal of Medical Psychology, 71, 153 - 163.

Castillo, R. J. (2001). Lessons from folk healing practices. In W -S. Tseng, & J. Streltzer. Culture and psychotherapy: a guide to clinical practice (pp. 81 - 102). Washington: American Psychiatric Press, Inc.

Constant, A., Castera, L., Quintard, B., Bernard, P. H., de Ledinghen, V., Couzigou, P. & Bruchon - Schweitzer, M. (2005). chronic hepatitis C: Relationship with information sources and attentional coping styles. Psychosomatics, 46, 25 - 33.

European Parliament, (1997). The Collins Report, resolution on the status of non - conventional medicine. European Parliament: Strasbourg.

Frymoyer, J. W., & Frymoyer, N. P. (2002). Physician - Patient Communication: A Lost Art? Journal of the American Academic of Orthopedic Surgeons. 10, 95 - 105.

Galin, C. E., Thorpe, C. & DiMatteo, R. M. (2008), Accessing the Patient's World: Patient - Physician Communication About Psychosocial Issues, in JA. L. Earp, E. A. French & M. B. Gilkey (Eds), Patient Advocacy for Health Care Quality: Strategies for Achieving Patient - Centered Care (pp. 185 - 214), Jones and Bartlett Publishers, Inc.

Greenfield, S., Kaplan, S. H., Ware, 1. E., Jr., Yano, E. M., & Frank, H. 1. (1988). Patients' participation in medical care: Effects of blood sugar control and quality of life in diabetes. Journal of General Internal Medicine, 3, 448 - 457.

Griffith, C., Wilson, 1. F., Langer, S., & Haist, S. A. (2003). House staff nonverbal communication skills and patient satisfaction. Journal of General Internal Medicine, 18, 170 - 174.

Hughes, P., & Kerr, I. (2000). Transference and countertransference in communication between doctor and patient. Advances in Psychiatric Treatment, 6, 57 - 64.

Institute of Medicine, (2001). Crossing the quality chasm: A new health system for the 21st century. National Academies Press.

Krones, T., Keller, H., Sonnichsen, A., Sadowski, E. M., Baum, E., Wegscheider, K., Rochon, J., & Donner - Banzhoff. N. (2008). Absolute cardiovascular disease risk and shared decision making in primary care: a randomized controlled trial. Annals of Family Medicine, 6, 218 - 227.

Lang, F., Floyd, M. R., & Beine, K. L. (2000). Clues to patients' explanations and concerns about their illnesses: A Call for active listening. Archives of Family Medicine, 9, 222 - 227.

Long, A. F. (2007). The Effects and experience of shiatsu: A Cross - European study. Leeds: University of Leeds, School of Healthcare.

MacPherson, H., Mercer, S. W., Scullion, T. & Thomas, K. J. (2003). Empathy, Enablement, and Outcome: An Exploratory Study on Acupuncture Patients' Perceptions. The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 9, 869 - 876.

Maizes, V., & Caspio, O. (1999). The principles and challenges of alternative medicine, more than a combination of traditional and alternative therapies. Western Journal of Medicine, 171, 148 - 149.

Makoul, G. (2003). Communication Skills Education in Medical School and Beyond. JAMA, 289, 93.

Makoul, G., & Curry, R. H. (2007). The Value of Assessing and Addressing Communication Skills. JAMA, 298, 1057 - 1059.

Malterud, K., & Hollnagel, H. (2005). The Doctor Who Cried: A Qualitative Study About the Doctors Vulnerability. Annals of Family Medicine 3, 348 - 352.

Mauksch, L. B., Dugdale, D. C., Dodson, S. & Epstein, R. (2008). Relationship, communication, and efficiency in the medical encounter: Creating a clinical model from a literature review. Archives of Internal Medicine, 13, 1387 - 1395.

Mead, N. & Bower, P. (2000), Patient - centredness: A conceptual framework and review of empirical literature. Social Science and Medicine 51, 1087 - 1110.

Mercer, S. W., Reilly, D. & Watt, G. C. M. (2002), The importance of empathy in the enablement of patients attending the Glasgow Homoeopathic Hospital. British Journal of General Practice, 52, 901 - 905.

Morse, D. S., Edwardsen, E. A., & Gordon, H. S. (2008). Missed Opportunities for Interval Empathy in Lung Cancer Communication. Archives of Internal Medicine. 168, 1853 - 1858.

Nezu, A. M., Nezu, C. M., & Geller, P. A. (2003). Handbook of psychology: Volume 9. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Niskar, A. S., Peled - Leviatan, T., & Garty - Sandalon, N. (2007). Who Uses Complementary and Alternative Medicine in Israel? The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 13, 989 - 995.

O'kelly, G. (2001). Countertransference in the nurse - patient relationship: a review of the literature. Journal of Advanced Nursing, 28, 391 - 397.

Rees, L., & Weil, A. (2001). Integrated medicine: Imbues orthodox medicine with the values of complementary medicine. Bmj, 322, 119 - 120.

Reynolds, W. J. & Scott, B. (1999). Empathy: A crucial component of the helping relationship. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing, 6, 363 - 370.

Robinson, N., Donaldson, J., & Lorenc, A. (2006). Shiatsu: A review of the evidence. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing, 6.

Rogers, C. R. (1957), The Necessary and Sufficient Conditions of Therapeutic Personality Change. Journal of consulting and clinical psychology, 21, 95 - 103.

Rosenfield, P. J., & Jones, L. (2004). Striking a balance: training medical students to provide empathetic care. Medical Education, 38, 927 - 933.

Roter, D. (2000). The enduring and evolving nature of the patient - physician relationship.

Roter, D. (2000). The enduring and evolving nature of the patient - physician relationship. Patient Education and Counseling, 39, 5 - 15.

Roter, D. L., Frankel, R. M., Hall, 1. A., & Sluyter, D. (2006). The expression of emotions through nonverbal behavior in medical visits: Mechanisms and outcomes. Journal of General Internal Medicine, 21 (Suppl I), S28 - S34.

Royal College of Physicians and the Royal College of Psychiatrists (2003). The psychological care of medical patients: A practical guide (Ed2). Report of a joint working party of the Royal College of Physicians and the Royal College of Psychiatrists.

Sommers - Flanagan J. & Sommers - Flanagan R. (2004). Counseling and Psychotherapy theories in context and practice: Skills, Strategies and techniques. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Stewart, M. (1995). Effective physician - patient communication and health outcomes: A review. Canadian Medical Association Journal, 152, 1423 - 1433.

Stewart, M., Brown, J., Weston, W., McWhinney, I., McWilliam, C., & Freeman, T. (2003). Patient - centred medicine: transforming the clinical method (Ed2). Radcliffe Medical Press Ltd.

Stewart, M., Brown, J., Weston, W., McWhinney, I., McWilliam, C., & Freeman, T. (2003). Patient - centred medicine: transforming the clinical method (Ed2). Radcliffe Medical Press Ltd.

Wissow, L. S., Larson, S., Anderson, J., & Hadjiisky, E. (2005). Pediatric residents' responses that discourage discussion of psychosocial problems in primary care. Pediatric,. 115, 1569 - 1578.

Wissow, L. S., Roter, D., Larson, S. M., Wang, M. C., Hwang, W T., Johnson, R., & Luo, X. (2002). Mechanisms behind the failure of residents' longitudinal primary care to promote disclosure and discussion of psychosocial issues. Archives of Pediatric and Adolescent Medicine, 156, 685 - 692.
פיתוח לשקף יחסי אמון עבודה לתרום רפואה משלימה פסיכולוג נותן שירות טיפולים קוגניטיבי מערכת יחסים רפואה
לשנוא את החיים כדי לאהוב את החיים, למה כדאי לשנוא את החיים? למה לא כדאי לאהוב את החיים? למה לאהוב את החיים גורם לשנוא את החיים? אני שונא את החיים, איך לא לרצות להתאבד? למה אני רוצה להתאבד? רצון למות יוצר רצון לחיות
לשנוא את החיים כדי לאהוב את החיים, למה כדאי לשנוא את החיים? למה לא כדאי לאהוב את החיים? למה לאהוב את החיים גורם לשנוא את החיים? אני שונא את החיים, איך לא לרצות להתאבד? למה אני רוצה להתאבד? רצון למות יוצר רצון לחיות
...כדי לאהוב את החיים, למה כדאי לשנוא את החיים? למה לא כדאי לאהוב את החיים? למה לאהוב את החיים גורם לשנוא את החיים? אני שונא את החיים, איך לא לרצות להתאבד? למה אני רוצה להתאבד? רצון למות יוצר רצון לחיות איך שנאה לחיים יכולה לעזור לאהוב אותם יותר? הרעיון המרכזי שאליעד כהן מציג הוא פרדוקסלי במבט ראשון אך מאוד מעשי: דווקא באמצעות יכולתו של האדם לשנוא את החיים או במילים אחרות, באמצעות היכולת לא להיות תלוי או נאחז בחיים, הוא יכול ליהנות מהם באמת ולאהוב אותם יותר. אליעד מסביר שככל שהאדם נאחז חזק יותר ברצון...
לקוחות קשים, לקוחות רעים, לקוחות בעייתיים, לקוחות טובים, איך לבחור את הלקוחות שלך? לפטר לקוחות, לקוחות לא טובים, לפטר את הלקוחות, לשווק את עצמי, לקוח קשה, לקוח רע, לקוח בעייתי, לקוח טוב, לקוח לא טוב, התמודדות עסקית, מנטור עסקי
לקוחות קשים, לקוחות רעים, לקוחות בעייתיים, לקוחות טובים, איך לבחור את הלקוחות שלך? לפטר לקוחות, לקוחות לא טובים, לפטר את הלקוחות, לשווק את עצמי, לקוח קשה, לקוח רע, לקוח בעייתי, לקוח טוב, לקוח לא טוב, התמודדות עסקית, מנטור עסקי
...בעייתיים, לקוחות טובים, איך לבחור את הלקוחות שלך? לפטר לקוחות, לקוחות לא טובים, לפטר את הלקוחות, לשווק את עצמי, לקוח קשה, לקוח רע, לקוח בעייתי, לקוח טוב, לקוח לא טוב, התמודדות עסקית, מנטור עסקי איך להתמודד עם לקוחות בעייתיים ורעים בעסק? בעלי עסקים רבים נתקלים לעיתים במצבים שבהם יש להם לקוחות שהם פשוט לא רוצים לעבוד איתם. מדובר בלקוחות בעייתיים, לקוחות רעים, או כאלו שמקשים על העבודה, פוגעים באיכות החיים ובשביעות הרצון הכללית. אז איך נכון לפעול במצב כזה? האם צריך פשוט לפטר את הלקוחות הבעייתיים או...
הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
הסקת מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית
...מסקנות, ללמוד מניסיון או ללמוד מהיגיון, תהליך הסקת מסקנות על בסיס ניסיון אישי, מה זה ללמוד מההיגיון? מה רע בללמוד מהניסיון? הסקת מסקנות על בסיס תצפיות, איך להסיק מסקנות נכונות? איך ללמוד מניסיון? איך לנתח נתונים? חשיבה לוגית איך להסיק מסקנות על בסיס ניסיון או היגיון? כיצד אדם לומד בחיים? האם באמצעות ניסיון אישי, ניסיון של אחרים או דרך ההיגיון? אליעד מסביר את היתרונות והחסרונות של כל שיטה ומציע איך להימנע ממסקנות שגויות. מה זה ללמוד מהניסיון של עצמך? למידה מהניסיון של עצמך מתבצעת כאשר אתה מבצע פעולה...
איך לשדר ביטחון עצמי גבוה? שידור ביטחון עצמי מול בחורה, איך לשפר ביטחון עצמי בחיים? איך להעלות ביטחון עצמי עם אנשים? איך לשדר ביטחון עצמי בראיון עבודה? ביטחון עצמי בעבודה, ביטחון עצמי בדייט, שפת גוף
איך לשדר ביטחון עצמי גבוה? שידור ביטחון עצמי מול בחורה, איך לשפר ביטחון עצמי בחיים? איך להעלות ביטחון עצמי עם אנשים? איך לשדר ביטחון עצמי בראיון עבודה? ביטחון עצמי בעבודה, ביטחון עצמי בדייט, שפת גוף
...ביטחון עצמי גבוה? שידור ביטחון עצמי מול בחורה, איך לשפר ביטחון עצמי בחיים? איך להעלות ביטחון עצמי עם אנשים? איך לשדר ביטחון עצמי בראיון עבודה? ביטחון עצמי בעבודה, ביטחון עצמי בדייט, שפת גוף איך באמת לשדר ביטחון עצמי גבוה מול אנשים? אנשים רבים שואלים את עצמם כיצד אפשר לשדר ביטחון עצמי גבוה במצבים שונים כמו ראיון עבודה, דייט או סיטואציות חברתיות. אליעד כהן מסביר שהבעיה מתחילה כבר בשאלה עצמה: איך לשדר ביטחון עצמי?. כשמישהו מחפש איך לשדר ביטחון עצמי, זה כמו אדם שיוצא לקרב ושואל כיצד לשדר ליריב שלו שהוא...
ניתוק מהמשפחה, טיפול בהורים, להתנתק מהמשפחה, לטפל בהורים, קונפליקט עם ההורים, מריבות במשפחה, בעיות עם המשפחה, הורים חולים, לא אוהבת את ההורים, אהבת ילדים להורים
ניתוק מהמשפחה, טיפול בהורים, להתנתק מהמשפחה, לטפל בהורים, קונפליקט עם ההורים, מריבות במשפחה, בעיות עם המשפחה, הורים חולים, לא אוהבת את ההורים, אהבת ילדים להורים
...לטפל בהורים, קונפליקט עם ההורים, מריבות במשפחה, בעיות עם המשפחה, הורים חולים, לא אוהבת את ההורים, אהבת ילדים להורים מהם הקשיים במערכת יחסים עם משפחה ודרכי ההתמודדות איתם? ההרצאה עוסקת בנושאים הקשורים לניתוק מהמשפחה, טיפול בהורים, קונפליקטים בתוך המשפחה, ובעיות שנובעות מקשרים אלו. אליעד מתאר סיטואציות שונות בהן אנשים מרגישים צורך להתנתק מהמשפחה הקרובה, ולעיתים אף מרגישים אשם על כך. ההרצאה מכילה דיונים עם דמויות שונות על התמודדות עם קשיים במערכת יחסים עם הורים, אחים ומשפחה בכלל. המרצה מציין כי פעמים...
האם ולמה חשוב לדעת, איזה שרירים עובדים בכל תנועה ובכל תרגיל?
...איזה שרירים עובדים בכל תנועה ובכל תרגיל? מהיבט מסוים, זה באמת לא משנה. מהיבט אחר זה מאוד כדאי ומשנה, להבין איך זה בדיוק עובד. לדוגמה: לפעמים ברצונך לאמץ דווקא שריר מסוים ולפתח ולחזק דווקא אותו, ואתה לא רוצה ששריר אחר יבצע את התנועה, אלא אך ורק השריר הספציפי שאתה רוצה לחזק. לדוגמה נניח שאתה מנסה לאמץ שריר מסוים, אבל אתה מרגיש שבכלל שריר אחר שמתאמץ או כואב לך במהלך התרגיל. אולי זה בגלל שאתה מאמץ אותו בלי לדעת. או לדוגמה, נניח שאתה לא רוצה לעייף שריר מסוים, ואתה רוצה ששריר מסוים, ינוח בתנועה הספציפית...
יעוץ זוגי, גישור זוגי, בעיות בזוגיות, תלונות בזוגיות, זוגיות מאושרת, זוגיות מוצלחת, זוגיות טובה, בעיות בין בני זוג, אהבה בזוגיות, לשמור על הזוגיות, להצליח בזוגיות, לאהוב בזוגיות, מגשר זוגי
יעוץ זוגי, גישור זוגי, בעיות בזוגיות, תלונות בזוגיות, זוגיות מאושרת, זוגיות מוצלחת, זוגיות טובה, בעיות בין בני זוג, אהבה בזוגיות, לשמור על הזוגיות, להצליח בזוגיות, לאהוב בזוגיות, מגשר זוגי
...זוגי, בעיות בזוגיות, תלונות בזוגיות, זוגיות מאושרת, זוגיות מוצלחת, זוגיות טובה, בעיות בין בני זוג, אהבה בזוגיות, לשמור על הזוגיות, להצליח בזוגיות, לאהוב בזוגיות, מגשר זוגי האם כשאישה מתלוננת שבעלה לא מתחשב בה, היא באמת צודקת? כאשר זוג מגיע לייעוץ זוגי, האישה עשויה להתלונן שבעלה לא מתחשב בה, שלא אכפת לו ממנה, ושהוא לא עושה מספיק למענה. בשיחה שכזו, הבעל לרוב ינסה להוכיח שאכפת לו מהאישה, יציין את הדברים שהוא כן עושה למענה, ויתגונן מפני ההאשמות. אך אליעד מציע מבט אחר לגמרי על הסיטואציה: האישה אמנם טוענת...
איך לנתח רגש? איך להוציא מישהו מהראש? איך להבין למה אני רוצה משהו? איך להפסיק לרצות משהו? למה אני מתגעגע אליה? למה רע לי בלעדיה? למה אני רוצה שיאהבו אותי? למה רע לי בלי לעשן? למה סיגריות עושות לי טוב?
איך לנתח רגש? איך להוציא מישהו מהראש? איך להבין למה אני רוצה משהו? איך להפסיק לרצות משהו? למה אני מתגעגע אליה? למה רע לי בלעדיה? למה אני רוצה שיאהבו אותי? למה רע לי בלי לעשן? למה סיגריות עושות לי טוב?
...להבין למה אני רוצה משהו? איך להפסיק לרצות משהו? למה אני מתגעגע אליה? למה רע לי בלעדיה? למה אני רוצה שיאהבו אותי? למה רע לי בלי לעשן? למה סיגריות עושות לי טוב? איך לנתח רגשות ולהבין מה הסיבה לתחושות שלי? כאשר אדם מרגיש שהוא מתגעגע למישהו או מרגיש רע בלעדיו, הוא נוטה לשאול שאלות כמו: למה רע לי בלי האקסית? ולמה טוב לי איתה?. אליעד כהן מסביר ששתי שאלות אלו נראות דומות אבל למעשה הן שונות לגמרי. אדם שמנסה להבין את המקור לתחושותיו צריך לשאול את עצמו באופן ברור ונפרד את שתי השאלות האלו: למה רע לי בלעדיה...
איך ליצור התניה אצל מישהו? איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לשכנע מישהו? איך לשתול מחשבות? איך לגלות אינטרסים? איך לדעת ממה מישהו מפחד? איך לזהות פחדים? איך לזהות מניע?
איך ליצור התניה אצל מישהו? איך לדעת מה מישהו רוצה? איך לשכנע מישהו? איך לשתול מחשבות? איך לגלות אינטרסים? איך לדעת ממה מישהו מפחד? איך לזהות פחדים? איך לזהות מניע?
...מה מישהו רוצה? איך לשכנע מישהו? איך לשתול מחשבות? איך לגלות אינטרסים? איך לדעת ממה מישהו מפחד? איך לזהות פחדים? איך לזהות מניע? איך לגרום לאדם לבצע פעולה באמצעות יצירת התניה? כאשר רוצים לגרום לאדם לבצע פעולה מסוימת, צריך ליצור אצלו התניה במחשבה שהפעולה הזו מביאה יותר טוב מאשר רע. ישנן שתי דרכים עיקריות לכך: לקחת את הטוב והרע שכבר קיימים במחשבתו של האדם ולחבר אותם לפעולה שרוצים שיעשה או שלא יעשה. ליצור אצל האדם תחושות חדשות של טוב ורע, ולהשתמש בהן להתניה לפעולה או להימנעות מפעולה מסוימת. לדוגמה,...
להתפתח רוחנית, התאמת החוויה להבנה, מה באמת אתה רוצה, רוצה להרגיש רק טוב, רוצה להרגיש גם טוב, רוצה להרגיש רע, ליהנות מהסבל, רוצה לסבול
להתפתח רוחנית, התאמת החוויה להבנה, מה באמת אתה רוצה, רוצה להרגיש רק טוב, רוצה להרגיש גם טוב, רוצה להרגיש רע, ליהנות מהסבל, רוצה לסבול
...החוויה להבנה, מה באמת אתה רוצה, רוצה להרגיש רק טוב, רוצה להרגיש גם טוב, רוצה להרגיש רע, ליהנות מהסבל, רוצה לסבול האם אנחנו באמת רוצים להרגיש רק טוב? אליעד כהן מסביר לעומק את הרעיון שרוב האנשים מאמינים כי כל רצונם בחיים הוא להרגיש טוב בלבד, אך כאשר מתבוננים ברצון הזה באמת, מגלים שיש בתוכנו גם רצון לחוות רע. הוא טוען כי אנשים לא באמת מחפשים להרגיש טוב תמיד וללא תנאים, אלא רוצים להרגיש טוב תחת תנאים מסוימים בלבד. לדוגמה, אדם אומר אני רוצה תה, וכשמביאים לו מים במקום תה הוא מתעצבן או חש רע. האדם טוען...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ב
...14 - ב תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - א. דוגמה לפעולת כפייה בלתי תקינה: בראשית ברא אלהים (המונח השגור בפינו עד היום) את השמים ואת הארץ. האדם נולד אל תוך היקום, ומאותו רגע הוא קולט את נתוניו ומעבד אותם. נתונים אלה מעובדים רק דרך המערכת האנושית של האדם, אין מערכת אחרת בנמצא, זו מציאות הדברים. מאידך, נתון כפוי לא ייקלט לעולם אצל האדם, במקודם או במאוחר הוא יפלוט אותו, זה טבע הדברים. אם כן, המונח אלהים שכיוונה לו התורה הוא התודעה, זו שמרכז השליטה בידה. זה המנחה, המורה המדריך... זה המונח...
לשמור על הקיים בהווה
...בהווה ממקמת את האדם במצב שידאג לכך שינוח בזמן הנכון ויעשה את הדברים הנכונים בזמן הנכון. חשיבה כזו, גורמת לאדם להיות רגוע, נינוח עם עצמו ואדם כזה הוא עקשן באופן כזה שלא מפר לו את האיזון בחיים. אדם כזה יכול לדעת את הדברים גם ללא הידיעה הזו, אבל אם הידיעה לא נכנסת למשנה תוקף הוא יכול להיות מושפע מתנודות החיים בקלות ולאבד את זה. הרעיון הוא לשמור על הקיים בהווה עי הסתכלות על הדברים כפי שהם. ואז האדם יכול להיות רגוע, וכבר לא משנה לו מה יקרה ומה יהיה, הוא כבר יעשה את הכי טוב בשבילו ויהיה שם בשביל עצמו...
מנטורינג - 10 סיבות למה אתה צריך מנטור
...מאמר זה מרכז בצורה תמציתית ביותר 10 סיבות טובות למה אתם צריכים מנטור. מדובר בסיבות עיקריות שנאספו וקובצו כתוצאה מלמידה וניסיון אישיים, משני צידי המתרס: הן מנקודת מבטו של מנטור והן מנקודת המבט של החניך (המתאמן). ממליץ לכם בחום לעיין בסיבות הללו ולבדוק האם אתם מוצאים אחת או יותר מהן כקרובה לליבכם. להלן הסיבות: 1. אתה לא יכול לראות את התמונה כשאתה בתוך המסגרת (לס בראון). מנטור מסייע לנו לצאת מהתמונה של עצמנו, מהסיטואציה בה אנחנו נמצאים ומהמעורבות הרגשית שלנו עם בעיותינו, לצאת החוצה ולראות את הדברים...
מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה... אז מהי אהבה?
...אהבה? הגדרות רבות לאהבה... אז מהי אהבה? מהי אהבה? הגדרות רבות לאהבה, אלפי ספרים ומאמרים נכתבו עליה והיא כוללת בתוכה סוגים שונים של אהבה כמו אהבת אם לילדיה הנחשבת לחזקה ביותר, אהבת גבר - אשה ועוד. לאהבה מקום חשוב בהוויה האנושית, היא מעניקה לחיינו טעם וצבע, היא מרגשת אך לפעמים גם פוגעת ומייסרת: עזה כמוות אהבה (שיר השירים ח ו). ההגדרה הפשטנית של המילון למילה אהבה אומרת כי זהו רגש עמוק של משיכה לאדם או לדבר מסוים (ספר, אוכל וכו). המילון מפרט סוגים שונים של אהבה כמו: - אהבה אפלטונית - שאין עימה תאווה...
היכולת שלך לפתור בעיות תלויה ביכולת שלך לאבחן את מקורן.
...בעיות תלויה ביכולת שלך לאבחן את מקורן. כאשר יש לך בעיה ואתה מבין שיש לך בעיה ואתה גם מבין את הפתרון לבעיה... אבל קשה ליישם את הפתרון בפועל או זה לוקח המון זמן ליישם וכו... זה אומר שלא הבנת את הבעיה מהשורש. ככל שתבין יותר את החוקיות של הדבר, ככה הפעולה המעשית תהיה קלה יותר. כאשר יש לך בעיה ואתה נלחם איתה כדי להגיע לפתרון, אתה עושה את זה לא נכון. במקום להשקיע את האנרגיות של בשביל להילחם בבעיה עד שתגיע לפתרון... תשקיע את האנרגיות שלך לחקור את שורש הבעיה. תנסה להבין את החוקיות מהיסוד. אחרי שתבין את...
רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! חלק 1
...כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! חלק 1 רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! לכל אדם יש 2 כוחות. הכוח הראשון הוא כוח השכל הכוח השני הוא כוח הדמיון. מי שאחראי לכל ההצלחות שקורות לאדם בחיים, הוא כמובן השכל. לעומת זאת, כל הטעויות שקורות לאדם בחיים, כל הבעיות שיש לאדם בחיים ושהוא לא יודע כיצד לפתור אותן, כל הפחדים / חרדות שיש לאדם, כל הכעסים שיש לאדם וכולי, כל הדברים האלו קורים בגלל כוח הדמיון שיש לאדם. כי כאשר האדם משתמש בשכלו, ממילא הוא יודע מה לעשות בכל מצב ומצב, והוא יודע כיצד להפוך כל בעיה לפתרון...
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
...או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל. שאלה: מי זה אלוהים? אליעד: אם אתה רוצה את האמת, אתה לא יכול לשאול מי זה אלוהים, כי למעשה אתה מניח שיש אלוהים, ואולי אין אלוהים בכלל. למה אני באתר שואל שאלות על אלוהים, ומנסה להוכיח שיש למשל שני אלוהים, אז למה אני עושה את כל הבלגן הזה? כי כשאתה מאמין באלוהים, ומאמין שיש אלוהים...
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2
...להבין דברים לעומק? חלק 2 המשך מ: כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם ? כיצד להבין דברים לעומק ? חלק 1. דוגמה נוספת מהחיים. כולנו לדוגמה יודעים שניתן לבקש הנחה כספית מבעל מקצוע שמבצע עבורנו עבודה מסוימת. כולנו יודעים גם כי ככל שמתח הרווחים של בל המקצוע גדול יותר, כך ניתן להתווכח איתו ולקבל ממנו הנחה גדולה יותר. כיצד אנו יודעים זאת? אנו יודעים את זה הן מנסיון אישי שלנו והן מניסיונם של אנשים אחרים שידוע לנו שקיבלו הנחה כזו או אחרת לאחר מיקוח עם בעל המקצוע. לעומת זאת לא כולם יודעים שניתן להתמק...
זוגיות - זוגיות בהעצמה - זוגיות בלימודים
...זוגיות בלימודים במערכת החינוך מלמדים אותנו דברים רבים, מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ועוד. לימודים אלה מטרתם לקדם אותנו בחיים ולאפשר לנו את הידע הנדרש כאנשים בוגרים. איך שהוא אותה מערכת חינוך שכחה שיש צורך ללמד הרבה מאד דברים בנוסף. כמו איך להיות אדם, משמעות האני, משמעות האחר, מי אני ביחס לאחר והאחר ביחס אלי. קצרה היריעה מלתאר את כמות החומר הרצוי שנלמד, נפנים ונתנסה בו לפני שאנחנו נכנסים בבגרותנו ליחסים של זוגיות. ספר התנך, אותו אנחנו לומדים מכיתה א, בנוסף על היותו מסמך דתי הינו, ואולי אפילו לפני הכל...
סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?
...מהי מהותם? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?. הפעם אני רוצה לתת נקודת מבט, על אחת מהנחות היסוד של התודעה האנושית והיא הקשר של סיבה ותוצאה. סיבה ותוצאה, כל דבר בעצם מביא לאירוע אחר, יש לכל סיבה מסובב אם קורה משהו זה בגלל שרצית את הדבר, ואם לא קרה מה שרצית, זה היה אקראי. כמו לדוגמה, מדליקים אש ושורפים נייר, בעצם, ההנחה היא שבגלל האש הנייר נשרף עכשיו. מי שיתבונן על העניין הזה לעומק, יראה שכל הסיבתיות בעולם, זו סהכ תחושה, אני לא אומר...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפרש חלומות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להתמודד עם גירושין? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
תחום לימוד איך נוצרו המקום והזמן? מריבות בתהליך פרידה lsd בדרך לאושר לגרום לאישה לרצות אותך פחד מפני פיטורים להרגיש פחד חרדה חברתית היא רעה להיות בטוח בעצמך מאהב ביחס לבת זוג אהבה עם תנאים או בלי תנאים להיות מאושר באופן מוחלט להיות מאושר בזוגיות בלי שום רצון לבגוד בעיות במערכות יחסים איך בוחרים בת זוג? לא מסוגל להחליט לתת ללקוח להחליט להתמודד רגשית להתמודד עם תלותיות רגשית השגת מטרות וחוסר התמדה האם יש אפשרות לא להיכשל? להשיג המלצות של לקוחות יוצר אמון חזק לחנך ילד אוטיסט ללמד ילד לכתוב ביטול למורה רוחני מסר סמוי לתת המודע שומע קולות בראש הפרעת אישיות בגלל לימודי יהדות לגרום לאקס להתאהב בך מחדש האקסית יוצאת עם מישהו להתאמן כל יום בחדר כושר להיפצע בתרגיל פרפר לחזה הסרת אחריות ואמונה באלוהים האם הכל אלוהים? חוויה של הארה לזהות מורה רוחני מואר טוב להיות אלוהים איך להפוך להיות אלוהים? כל הכסף שבעולם כסף לבקש על מוצר בעקבות אובדן משמעות החיים מהי משמעות החיים? דמיון מודרך חיובי לנהל מוניטין שלילי בפייסבוק למה אנשים בוחרים בחירות רעות? חופש רצון מי ברא את הרצון של אלוהים? היקום רוצה שאני אעשה עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להפרעות קשב, טיפול רגשי, מאמן לכלכלת המשפחה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 12_12_2025 השעה 09:13:15 - wesi4