ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4 ✔הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3. סיכום, ביקורת ומסקנות נוכחותם של מיומנויות... - ידע להצליח התחייבות!...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3.

סיכום, ביקורת ומסקנות

נוכחותם של מיומנויות תקשורתיות יכולה להביא להבנה עמוקה יותר לסיבת הביקור האמיתית וליעילות תקשורתית מצד מספק השירות הרפואי (Frymoyer & Frymoyer, 2002). נאמר שהן מאפשרות גישה להבנת החולה את מצב בריאותו ועוזרות לנותן השירות הרפואי לצמצם פערים בין הבנתו את מצב בריאותו של החולה לבין נקודת המבט של החולה. (Baarts, et al, 2000). שהן מספקות אינפורמציה לגבי היבטים פסיכולוגיים וסוציאליים ועוזרות לבנות יחסי אמון וקרבה ארוכי טווח (Galin, et al, 2008). כמו כן, שהן מביאות לשיפור בתוצאות הרפואיות ובתפקוד הקוגניטיבי, הסוציאלי, כפי שהוצג.

מצד שני, היעדרן יכול להביא לכך שדאגותיהם האמיתיות של החולים, יעברו ללא הבחנה כשמספק השירות הרפואי, מתמקד בהיבטים הרפואיים (Lang, et al, 2000). כמו כן, הערך המוסף המתבטא באמצעות התקשורת הבין אישית יהיה חסר וישנה אף אפשרות, לביטויים שליליים (Abdulhadi, et al, 2006, Ambady, et al, 2002). בנוסף, היעדרן של מיומנויות אלו, יכול להביא למגוון התנהגויות והשפעות על הרופא כגון, התעלמות או שלילה של רצונם של החולים בשיחה בעלת נושאים פסיכולוגיים לנוכח אי נוחות בהצגת נושאים מסוימים (Wissow, et al, 2005). כלומר, להשפעתם הבלתי נמנעת של תהליכים טרנספריאלים (Hughes & Kerr, 2000). לבסוף, גם לתנאי מסגרת העבודה, ישנה השפעה בהיעדר מיומנויות אלו (Mauksch, et al, 2008).

ספרות מחקרית זו, מהווה בסיס ויסוד התומכים בחשיבות התקשורת הבין אישית שבמסגרת מערכת היחסים הרפואית. יחד עם זאת, נטען שלמרות נקודת המבט ההוליסטית והממוקדת אדם המאפיינת את הרפואה הלא קונבנציונאלית, תחום מחקר זה הוזנח וההתמקדות הופנתה כלפי בחינת השפעתם של ההיבטים הביו רפואיים של הטיפול. כאמור, מכיוון שרוב המחקר בתחום זה מגיע מהרפואה הקונבנציונאלית (Institute of Medicine, 2001), בכדי לתמוך בהכללה של מחקרים אלו על הרפואה הלא קונבנציונאלית, הוצגו מספר הנחות יסוד המאפשרות השוואה זו. הנחות יסוד אלו, הביאו לביטוי את ההנחה שההיבטים השונים המאפיינים את השפעתה של התקשורת הבין אישית במסגרת מערכת היחסים הרפואית, יכולים להיות מוכללים גם על הרפואה הלא קונבנציונאלית.

לאחר כל זאת, חשוב לציין שמטרתה וכוונתה של השוואה זו ושהצגתה של הספרות המחקרית בנושא, לא היו בכדי לטעון שבטיפול הלא קונבנציונאלי התקשורת הבין אישית אינה קיימת, או שמסגרות הלימוד אינן מודעות לחשיבות התקשורת הבין אישית ושאינן מתייחסות לכך במסלולי הלימוד. לא הייתה הכוונה לטעון, שהמטפלים חסרים במיומנויות תקשורתיות ושהן לא באות לביטוי במפגש הרפואי, או שמטרות הטיפול אינן נענות ותוצאותיו שליליות. דיון זה אינו בה לתת ביקורת!

מטרתו, להצביע על היעדר תחום מחקר זה בענף הרפואה הלא קונבנציונאלית ולשקף פערים אלו בהתייחסות לענף המחקר הקיים בנושא זה ברפואה המערבית. מטרתו להציע כי פיתוחו של ענף מחקר המתייחס למערכת היחסים והתקשורת הבין אישית שבמפגש ייחודי זה, יאפשר הבנה טובה יותר של מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על המטופל והמטפל. מטרתו להציע שהשלכות מתובנות אלו יוכלו להשפיע על תוכניות הלימוד השונות ושתוצאותיהן יהיו בייעול הטיפול ובייעול התמודדותם של המטפלים עם התכנים הבלתי נמנעים שבמפגש זה ויותר מכל, מטרתו לתרום לאיכותה של הרפואה הלא קונבנציונאלית, באופן בו היא משתקפת בעולם המערבי.

ביבליוגרפיה

המרכז הרפואי תל - אביב על שם סוראסקי (2008). היחידה לרפואה משלימה. ניתן לצפות באתר: http:/ / www.tasmc.org.il/304

מכבי שירותי בריאות (2008). רפואה משלימה הסבר כללי. ניתן לצפות באתר: http:/ / www.maccabi - health. co. il / site / HE / macabi. asp? pi=139

מרכז רפואי הדסה עין כרם (2008). רפואה משלימה. ניתן לצפות באתר: http:/ / www.hadassah.org.il/Hadassa/Heb_SubNavBar/Life+Services/Complete_medicine/

שירותי בריאות כללית (2008). המדריך המלא לכל הטיפולים. ניתן לצפות באתר: http:/ / www.clalit20plus.co.il/Clalit/Young/Lifestyle/Articles/Alternative/mashlima.htm

Ambady, N., Koo, J., Rosenthal, R., & Winograd, C. H. (2002). Physical therapists' nonverbal communication predicts geriatric patients' health outcomes. Psychology and Aging, 17, 443 - 452.

Astin, J. A., Soeken, K., Sierpina, V. S. & Clarridge, B. R. (2006). Barriers to the Integration of Psychosocial Factors in Medicine: Results of a National Survey of Physicians. The Journal of the American Board of Family Medicine, 19, 557 - 565.

Austin, J. A. (1998). Why patients use alternative medicine. JAMA, 279, 1548 - 1553.

Baarts, C., Tulinius, C., & Reventlow, S. (2000). Reflexivitya - strategy for a patient - centred approach in general practice. Family Practice. 17, 430 - 434

Barrett, B., Marchand, L., Scheder, J., Plane, M -B., Maberry, R., Appelbaum, D., Rakel, D., & Rabago, D. (2003). Themes of holism, empowerment, access, and legitimacy define complementary, alternative, and integrative medicine in relation to conventional biomedicine. The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 9, 937 - 947.

Barry, C. A. (2006). The role of evidence in alternative medicine: Contrasting biomedical and anthropological approaches. Social Science & Medicine, 62, 2646 - 2657.

Beck, R. S., Daughtridge, R., & Sloane, P. D. (2002). Physician - patient communication in the primary care office: a systematic review. The Journal of the American Board of Family Practice, 15, 25 - 38.

Bell, I. R., Caspi, O., Schwartz, G. E., Grant, K. L., Gaudet, T. W., Rychener, D., Maizes, V., & Weil, A. (2002). Integrative medicine and systemic outcomes research: issues in the emergence of a new model for primary health care. Archives of Internal Medicine, 162, 133 - 40.

Bensing, 1. M., Verhaak, P. F. M., van Dulmen, A. M., & Visser, A. P. (2000), Communication: The royal pathway to patient - centered medicine. Patient Education and Counseling, 39, 1 - 3.

Borrell - Carrio, F., Suchman, A. L. & Epstein, R. M. (2004). The Biopsychosocial Model 25 Years Later: Principles, Practice, and Scientific Inquiry. Annals of Family Medicine, 2, 576 - 582.

Bower, P. (1998). Understanding patients: implicit personality theory and the general practitioner. British Journal of Medical Psychology, 71, 153 - 163.

Castillo, R. J. (2001). Lessons from folk healing practices. In W -S. Tseng, & J. Streltzer. Culture and psychotherapy: a guide to clinical practice (pp. 81 - 102). Washington: American Psychiatric Press, Inc.

Constant, A., Castera, L., Quintard, B., Bernard, P. H., de Ledinghen, V., Couzigou, P. & Bruchon - Schweitzer, M. (2005). chronic hepatitis C: Relationship with information sources and attentional coping styles. Psychosomatics, 46, 25 - 33.

European Parliament, (1997). The Collins Report, resolution on the status of non - conventional medicine. European Parliament: Strasbourg.

Frymoyer, J. W., & Frymoyer, N. P. (2002). Physician - Patient Communication: A Lost Art? Journal of the American Academic of Orthopedic Surgeons. 10, 95 - 105.

Galin, C. E., Thorpe, C. & DiMatteo, R. M. (2008), Accessing the Patient's World: Patient - Physician Communication About Psychosocial Issues, in JA. L. Earp, E. A. French & M. B. Gilkey (Eds), Patient Advocacy for Health Care Quality: Strategies for Achieving Patient - Centered Care (pp. 185 - 214), Jones and Bartlett Publishers, Inc.

Greenfield, S., Kaplan, S. H., Ware, 1. E., Jr., Yano, E. M., & Frank, H. 1. (1988). Patients' participation in medical care: Effects of blood sugar control and quality of life in diabetes. Journal of General Internal Medicine, 3, 448 - 457.

Griffith, C., Wilson, 1. F., Langer, S., & Haist, S. A. (2003). House staff nonverbal communication skills and patient satisfaction. Journal of General Internal Medicine, 18, 170 - 174.

Hughes, P., & Kerr, I. (2000). Transference and countertransference in communication between doctor and patient. Advances in Psychiatric Treatment, 6, 57 - 64.

Institute of Medicine, (2001). Crossing the quality chasm: A new health system for the 21st century. National Academies Press.

Krones, T., Keller, H., Sonnichsen, A., Sadowski, E. M., Baum, E., Wegscheider, K., Rochon, J., & Donner - Banzhoff. N. (2008). Absolute cardiovascular disease risk and shared decision making in primary care: a randomized controlled trial. Annals of Family Medicine, 6, 218 - 227.

Lang, F., Floyd, M. R., & Beine, K. L. (2000). Clues to patients' explanations and concerns about their illnesses: A Call for active listening. Archives of Family Medicine, 9, 222 - 227.

Long, A. F. (2007). The Effects and experience of shiatsu: A Cross - European study. Leeds: University of Leeds, School of Healthcare.

MacPherson, H., Mercer, S. W., Scullion, T. & Thomas, K. J. (2003). Empathy, Enablement, and Outcome: An Exploratory Study on Acupuncture Patients' Perceptions. The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 9, 869 - 876.

Maizes, V., & Caspio, O. (1999). The principles and challenges of alternative medicine, more than a combination of traditional and alternative therapies. Western Journal of Medicine, 171, 148 - 149.

Makoul, G. (2003). Communication Skills Education in Medical School and Beyond. JAMA, 289, 93.

Makoul, G., & Curry, R. H. (2007). The Value of Assessing and Addressing Communication Skills. JAMA, 298, 1057 - 1059.

Malterud, K., & Hollnagel, H. (2005). The Doctor Who Cried: A Qualitative Study About the Doctors Vulnerability. Annals of Family Medicine 3, 348 - 352.

Mauksch, L. B., Dugdale, D. C., Dodson, S. & Epstein, R. (2008). Relationship, communication, and efficiency in the medical encounter: Creating a clinical model from a literature review. Archives of Internal Medicine, 13, 1387 - 1395.

Mead, N. & Bower, P. (2000), Patient - centredness: A conceptual framework and review of empirical literature. Social Science and Medicine 51, 1087 - 1110.

Mercer, S. W., Reilly, D. & Watt, G. C. M. (2002), The importance of empathy in the enablement of patients attending the Glasgow Homoeopathic Hospital. British Journal of General Practice, 52, 901 - 905.

Morse, D. S., Edwardsen, E. A., & Gordon, H. S. (2008). Missed Opportunities for Interval Empathy in Lung Cancer Communication. Archives of Internal Medicine. 168, 1853 - 1858.

Nezu, A. M., Nezu, C. M., & Geller, P. A. (2003). Handbook of psychology: Volume 9. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Niskar, A. S., Peled - Leviatan, T., & Garty - Sandalon, N. (2007). Who Uses Complementary and Alternative Medicine in Israel? The Journal of Alternative and Complementary Medicine, 13, 989 - 995.

O'kelly, G. (2001). Countertransference in the nurse - patient relationship: a review of the literature. Journal of Advanced Nursing, 28, 391 - 397.

Rees, L., & Weil, A. (2001). Integrated medicine: Imbues orthodox medicine with the values of complementary medicine. Bmj, 322, 119 - 120.

Reynolds, W. J. & Scott, B. (1999). Empathy: A crucial component of the helping relationship. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing, 6, 363 - 370.

Robinson, N., Donaldson, J., & Lorenc, A. (2006). Shiatsu: A review of the evidence. Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing, 6.

Rogers, C. R. (1957), The Necessary and Sufficient Conditions of Therapeutic Personality Change. Journal of consulting and clinical psychology, 21, 95 - 103.

Rosenfield, P. J., & Jones, L. (2004). Striking a balance: training medical students to provide empathetic care. Medical Education, 38, 927 - 933.

Roter, D. (2000). The enduring and evolving nature of the patient - physician relationship.

Roter, D. (2000). The enduring and evolving nature of the patient - physician relationship. Patient Education and Counseling, 39, 5 - 15.

Roter, D. L., Frankel, R. M., Hall, 1. A., & Sluyter, D. (2006). The expression of emotions through nonverbal behavior in medical visits: Mechanisms and outcomes. Journal of General Internal Medicine, 21 (Suppl I), S28 - S34.

Royal College of Physicians and the Royal College of Psychiatrists (2003). The psychological care of medical patients: A practical guide (Ed2). Report of a joint working party of the Royal College of Physicians and the Royal College of Psychiatrists.

Sommers - Flanagan J. & Sommers - Flanagan R. (2004). Counseling and Psychotherapy theories in context and practice: Skills, Strategies and techniques. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.

Stewart, M. (1995). Effective physician - patient communication and health outcomes: A review. Canadian Medical Association Journal, 152, 1423 - 1433.

Stewart, M., Brown, J., Weston, W., McWhinney, I., McWilliam, C., & Freeman, T. (2003). Patient - centred medicine: transforming the clinical method (Ed2). Radcliffe Medical Press Ltd.

Stewart, M., Brown, J., Weston, W., McWhinney, I., McWilliam, C., & Freeman, T. (2003). Patient - centred medicine: transforming the clinical method (Ed2). Radcliffe Medical Press Ltd.

Wissow, L. S., Larson, S., Anderson, J., & Hadjiisky, E. (2005). Pediatric residents' responses that discourage discussion of psychosocial problems in primary care. Pediatric,. 115, 1569 - 1578.

Wissow, L. S., Roter, D., Larson, S. M., Wang, M. C., Hwang, W T., Johnson, R., & Luo, X. (2002). Mechanisms behind the failure of residents' longitudinal primary care to promote disclosure and discussion of psychosocial issues. Archives of Pediatric and Adolescent Medicine, 156, 685 - 692.
דאגות התקשורת הבין אישית יחסי אמון ביקורת נאמנות הוליסטי מטפל ספקים הנחות יסוד מאפשרות באמצעות תקשורת מיומנות רפואה
קורונה ופחדים, איך לא לפחד מהקורונה? האם אפשרי לא לפחד מהקורונה בכלל? איך נוצר פחד מהקורונה? איך נוצרים פחדים? מה זה פחד? איך נוצרת חרדה? למה מפחדים מהקורונה? מי לא מפחד מהקורונה בכלל? האם זה טבעי לפחד מהקורונה?
קורונה ופחדים, איך לא לפחד מהקורונה? האם אפשרי לא לפחד מהקורונה בכלל? איך נוצר פחד מהקורונה? איך נוצרים פחדים? מה זה פחד? איך נוצרת חרדה? למה מפחדים מהקורונה? מי לא מפחד מהקורונה בכלל? האם זה טבעי לפחד מהקורונה?
...ופחדים, איך לא לפחד מהקורונה? האם אפשרי לא לפחד מהקורונה בכלל? איך נוצר פחד מהקורונה? איך נוצרים פחדים? מה זה פחד? איך נוצרת חרדה? למה מפחדים מהקורונה? מי לא מפחד מהקורונה בכלל? האם זה טבעי לפחד מהקורונה? האם ניתן באמת לא לפחד מהקורונה בכלל? אליעד כהן מסביר כי כדי לדעת אם ניתן באמת שלא לפחד כלל מהקורונה, ראשית יש להבין מהו פחד. לדבריו, פחד הוא מצב של התנגשות בין הרצון של האדם לבין מה שהוא חושב שיקרה במציאות בעתיד. לדוגמה, אדם שיש לו רצון ברור להיות...
אחריות אישית, לקחת אחריות, הסרת אחריות, לקיחת אחריות, אחריות חלקית, להיות אחראי, להסיר אחריות
...חלקית, להיות אחראי, להסיר אחריות ובו יתבאר, העניין של האחריות האישית של האדם ושל לקיחת אחריות. וכאן לא יתבאר, האם באמת האדם אחראי למעשיו, ועד כמה האדם אחראי למעשיו (עניין הבחירה החופשית וחופש הבחירה). אלא יתבאר רק העניין של לקיחת האחריות של האדם על עצמו. ולקחת אחריות פירושו, שהאדם יוצר קשר, בין המצב של המציאות, אליו. כי כאשר קורה במציאות איזה דבר כלשהו, אז יש סיבה כלשהי שגרמה לדבר הזה לקרות. והסיבה שגרמה לדבר הזה לקרות, היא האחראית לכך שהדבר קרה...
רגשי נחיתות, רגשות אשמה, גאווה, יוהרה, ענווה, צניעות, שנאה עצמית, דימוי עצמי נמוך, חוסר הערכה עצמית, שונא את עצמי, לא אוהב את עצמי, חסר ביטחון עצמי, חסר הערכה עצמית, דימוי עצמי שלילי, העלאת הדימוי העצמי
רגשי נחיתות, רגשות אשמה, גאווה, יוהרה, ענווה, צניעות, שנאה עצמית, דימוי עצמי נמוך, חוסר הערכה עצמית, שונא את עצמי, לא אוהב את עצמי, חסר ביטחון עצמי, חסר הערכה עצמית, דימוי עצמי שלילי, העלאת הדימוי העצמי
...יוהרה, ענווה, צניעות, שנאה עצמית, דימוי עצמי נמוך, חוסר הערכה עצמית, שונא את עצמי, לא אוהב את עצמי, חסר ביטחון עצמי, חסר הערכה עצמית, דימוי עצמי שלילי, העלאת הדימוי העצמי למה אנשים סובלים מרגשי נחיתות וגאווה? הנושא המרכזי שאליעד כהן מדבר עליו הוא רגשי נחיתות, רגשות אשמה, גאווה, יהירות, צניעות ושנאה עצמית. הוא מסביר שכולם נובעים מאותו מנגנון פנימי, שמבוסס על ההשוואה לאחרים. לדבריו, אותו מנגנון שמשמש להשוואה לטובה משמש גם להשוואה לרעה, ולכן מי שחווה...
יקומים מקבילים - מהי המשמעות הרוחנית של היקומים המקבילים?
...הרוחנית של היקומים המקבילים? כפי שכבר ביארתי, כל דבר שיש בעולם, יש בו השתקפות של השכל הכללי שעל פיו מנוהל העולם. וכל תופעה ותופעה שיש בעולם, היא ביטוי של אותו השכל האחד שעל פיו מנוהל העולם. וכאן ניתן נקודה למחשבה על עניין היקומים המקבילים. ותיאוריית היקומים המקבילים (פירוש העולמות המרובים, מתחום המדע אסטרופיזיקה קוסמוגוניה) היא תיאוריה שאומרת שבמקביל ליקום שלנו, קיימים אין סוף יקומים מקבילים. וכל היקומים כולם, קיימים בו זמנית. עד כדי השפעה של היקומים...
ליקוטי מוהרן ח"א נג, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית, איך להיות יותר חכם? לא לחסום אנשים בפייסבוק, טרולים בפייסבוק, איך לפתח את השכל? איך לממש את הפוטנציאל השכלי שלך?
ליקוטי מוהרן ח"א נג, 5 דברים שנבדל מדעו ממדענו, ללמד תלמידים, הפצה רוחנית, איך להיות יותר חכם? לא לחסום אנשים בפייסבוק, טרולים בפייסבוק, איך לפתח את השכל? איך לממש את הפוטנציאל השכלי שלך?
...הפצה רוחנית, איך להיות יותר חכם? לא לחסום אנשים בפייסבוק, טרולים בפייסבוק, איך לפתח את השכל? איך לממש את הפוטנציאל השכלי שלך? איך להגיע לשלמות שכלית ולהיות יותר חכם? הנושא המרכזי שאליעד כהן מסביר בהרצאה זו מבוסס על תורה נג מתוך ליקוטי מוהרן חלק א, שעוסקת בחמישה דברים שמבדילים בין הדעת האנושית לדעת האלוהית. אליעד מדגיש שהדרך לפתח את השכל ולהגיע לשלמות השכלית קשורה ביכולת ללמד אחרים, במיוחד כאלה שמתנגדים או מערערים על ההבנה שלך. אליעד מסביר שככל שאדם...
פרדוקס רגשי, פרדוקס שכלי, טאוטולוגיה, מתוך שלא לשמה בא לשמה, קונפליקט רגשי, קונפליקט שכלי, מהו פרדוקס? נגד השכל, לחץ נפשי, מבוי סתום, מודעות עצמית, הנחות יסוד, סתירה עצמית
פרדוקס רגשי, פרדוקס שכלי, טאוטולוגיה, מתוך שלא לשמה בא לשמה, קונפליקט רגשי, קונפליקט שכלי, מהו פרדוקס? נגד השכל, לחץ נפשי, מבוי סתום, מודעות עצמית, הנחות יסוד, סתירה עצמית
...קונפליקט שכלי, מהו פרדוקס? נגד השכל, לחץ נפשי, מבוי סתום, מודעות עצמית, הנחות יסוד, סתירה עצמית מהו פרדוקס רגשי ושכלי? ההגדרה של פרדוקס נוגעת למצב שבו שתי רעיונות או עקרונות, שנראים לכאורה סותרים, קיימים בו זמנית ומובילים למבוי סתום או לקונפליקט פנימי. אליעד כהן מסביר בפרדוקס רגשי ושכלי את הקונפליקטים הנוצרים כאשר יש חוסר איזון בין ההיגיון לרגשות. הוא מציין כי כאשר האדם מוצא את עצמו מנסה לפתור סיטואציות, הוא פעמים רבות לא מצליח להתגבר על הסתירות...
טיפול בפחדים, הצפה רגשית, חשיפה לפחד, להציף את הפחד, טיפול במחשבה טורדנית, תרפיית חשיפה ממושכת, טיפול בחשיפה ממושכת, טיפול בפוביות, טיפול בחרדות, איך להתמודד עם פחדים?
טיפול בפחדים, הצפה רגשית, חשיפה לפחד, להציף את הפחד, טיפול במחשבה טורדנית, תרפיית חשיפה ממושכת, טיפול בחשיפה ממושכת, טיפול בפוביות, טיפול בחרדות, איך להתמודד עם פחדים?
...טורדנית, תרפיית חשיפה ממושכת, טיפול בחשיפה ממושכת, טיפול בפוביות, טיפול בחרדות, איך להתמודד עם פחדים? מהי הדרך האפקטיבית ביותר להתמודד עם פחדים ומחשבות טורדניות? אדם המתמודד עם פחדים או מחשבות טורדניות, כמו פוביה מנחשים או חרדת נטישה, עשוי לתהות האם כדאי לו להתמודד עם הפחד מראש, להחשף אליו באופן יזום, או להמתין שהוא יופיע מעצמו ואז להתמודד. התשובה תלויה במטרה הסופית של האדם - האם הוא מעוניין בפתרון מוחלט לפחד או פתרון חלקי. מה ההבדל בין פתרון מוחלט...
איך לחיות עם סכיזופרניה? האם זו מחלה? סכיזופרניה זו לא מחלה, איך לחיות עם מחלת נפש? איך לחיות עם הפרעה נפשית? איך לחיות עם דיכאון קליני? איך לחיות עם חרדה קלינית? איך לחיות עם הפרעה דו קוטבית? איך לחיות עם מאניה דיפרסיה?
איך לחיות עם סכיזופרניה? האם זו מחלה? סכיזופרניה זו לא מחלה, איך לחיות עם מחלת נפש? איך לחיות עם הפרעה נפשית? איך לחיות עם דיכאון קליני? איך לחיות עם חרדה קלינית? איך לחיות עם הפרעה דו קוטבית? איך לחיות עם מאניה דיפרסיה?
...עם הפרעה נפשית? איך לחיות עם דיכאון קליני? איך לחיות עם חרדה קלינית? איך לחיות עם הפרעה דו קוטבית? איך לחיות עם מאניה דיפרסיה? איך להתמודד עם סכיזופרניה והפרעות נפשיות אחרות? ההרצאה מתחילה בהסבר על איך להתמודד עם סכיזופרניה והאם מדובר במחלה. אליעד כהן מסביר כי סכיזופרניה, כמו כל הפרעה נפשית אחרת, אינה נחשבת למחלה אמיתית במובן הקלאסי של המילה. הוא טוען שההפרעות הנפשיות אינן יותר מאשר חשיבה שונה, אשר מפריעה לאדם שחווה אותה ולסביבה, ולכן לעיתים קוראים...
למה אני מרגיש רע לבד? איך לגלות למה אני רוצה שיאהבו אותי? למה רע לי עם עצמי? איך לדעת למה אני רוצה לקבל אהבה? למה אני לא מרגיש טוב לבד? למה אני לא אוהב את עצמי? למה רע לי לבד? איך להרגיש טוב לבד בלי זוגיות?
למה אני מרגיש רע לבד? איך לגלות למה אני רוצה שיאהבו אותי? למה רע לי עם עצמי? איך לדעת למה אני רוצה לקבל אהבה? למה אני לא מרגיש טוב לבד? למה אני לא אוהב את עצמי? למה רע לי לבד? איך להרגיש טוב לבד בלי זוגיות?
...לבד? איך לגלות למה אני רוצה שיאהבו אותי? למה רע לי עם עצמי? איך לדעת למה אני רוצה לקבל אהבה? למה אני לא מרגיש טוב לבד? למה אני לא אוהב את עצמי? למה רע לי לבד? איך להרגיש טוב לבד בלי זוגיות? למה אני רוצה שיאהבו אותי ואיך אפשר להרגיש טוב לבד? אנשים רבים חווים תחושות קשות כאשר הם לבד. תחושה זו מתבטאת בצורך תמידי שיאהבו אותם, באובססיה לזוגיות, או בפחד מכך שאנשים לא יאהבו אותם. כדי להבין מדוע אדם מרגיש רע לבד, אליעד כהן מסביר שעליו לחקור את הסיבה העמוקה...
חיצוניות ופנימיות, פנימיות וחיצוניות, השפעה חיצונית, בעיות חיצוניות, אהבה פנימית, אהבה עצמית פנימית, ערך עצמי פנימי, השפעת הסביבה, ערך עצמי חיצוני
חיצוניות ופנימיות, פנימיות וחיצוניות, השפעה חיצונית, בעיות חיצוניות, אהבה פנימית, אהבה עצמית פנימית, ערך עצמי פנימי, השפעת הסביבה, ערך עצמי חיצוני
...פנימיות וחיצוניות, השפעה חיצונית, בעיות חיצוניות, אהבה פנימית, אהבה עצמית פנימית, ערך עצמי פנימי, השפעת הסביבה, ערך עצמי חיצוני האם יש הבדל בין חיצוניות לפנימיות? אליעד כהן דן בשאלת הקשר בין החיצוניות לפנימיות של האדם, ומתייחס באופן נרחב למשמעות ההשפעה של נסיבות חיצוניות על תחושת הערך העצמי הפנימית. מצד אחד, נראה שהמצב החיצוני (כסף, משפחה, חברים, הצלחה) משפיע על תחושות פנימיות של האדם כמו מצב רוח ואושר. מצד שני, מבחינה מסוימת, החיצוניות אינה משפיעה...
רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! חלק 1
...אדם! חלק 1 רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! לכל אדם יש 2 כוחות. הכוח הראשון הוא כוח השכל הכוח השני הוא כוח הדמיון. מי שאחראי לכל ההצלחות שקורות לאדם בחיים, הוא כמובן השכל. לעומת זאת, כל הטעויות שקורות לאדם בחיים, כל הבעיות שיש לאדם בחיים ושהוא לא יודע כיצד לפתור אותן, כל הפחדים חרדות שיש לאדם, כל הכעסים שיש לאדם וכולי, כל הדברים האלו קורים בגלל כוח הדמיון שיש לאדם. כי כאשר האדם משתמש בשכלו, ממילא הוא יודע מה לעשות בכל מצב ומצב, והוא יודע כיצד...
לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?
...סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?. לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים? אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, על אנשי המעשה! ומה זאת אומרת אנשי המעשה? אנשים מאד פרקטיים, שמתעסקים כל הזמן בעשייה. והעשייה שלהם באה על חשבון האי עשייה. ומה זה אומר לא לעשות? זה אומר להתבונן לבדוק מה קורה. ואנשים אלו מסיימים פרויקט, ישר רצים לפרויקט הבא, ולא...
ילדות - הארה רוחנית
...לכם מוזרה, שהרי בהתעוררות עסקינן, והתעוררות היא לראות שאין אני, ואין עבר, והמחשבה היא שיוצרת את כל אלה. מה לחקירה פסיכולוגית עם ניחוח פסיכואנליטי ולכל זה? אסביר. החשיבות הרבה של דרך רוחנית אינה בראיית האור. את ה הוא האור. החשיבות היא דווקא בללמוד לראות את החושך. ואיך תראה את החושך, הו בהיקו? את החושך תראה אם תראה שמה שאתה חושב ומרגיש, כל אלה הם אשליה, שקר, סבל, טירוף, עיוורון, עיוות ומגבלה. ואיך תוכל לראות, הו בהיקו, שכל אלה הם אשליה, שקר, ס
הטרדה נפשית
...יכולה להיות כל יחס חוזר ונשנה מצד דמות קרובה קבועה שיש בו כדי להציק, לעייף, לתסכל, לייצר תחושה של מצבי אין ברירה חוסר אונים חוסר ערך אצל המוטרד. אדם שמטריד נפשית אחרים קרובים, בדכ עונה להגדרה של פרוורטי: אדם שלא מפקפק בעצמו, אדם ללא בדיקה עצמית, ללא מה שאנו מכנים מצפון. מכאן שהוא יכול לחולל פעולות עוינות, סמויות או גלויות בדרכים רבות, למשל בחצאי אמירות, נגיעות, רמזים, הטיות דעת, מניפולציות.. דברים שהישנותם עלולה לערער יציבותו של אדם ולהורסו, בלי...
תחושות תדרים וריקוד
...frequencies and dance תחושות, תדרים וריקוד (SFD) הנם התפיסה שעוזרת להראות את התקשרות הלא מילולית באופן ישיר שממוסס ומפרק תחושות בלתי רצויות פנימיות וחיצוניות של הגוף והרוח נשמה. שיטת SDF עוזרת לנו לפתח יכולת הילינג פנימית וחיצונית. הילינג מסוג זה יכול באורח קבע להימצא בך לעידנים אם באמת אתה מוכן להאמין בעצמך ובכך שיש אפשרויות לכל דבר או פתרונות לכל בעיה שהיא... היקום עשוי מאנרגיות וכוחות, העוברות דרכנו וסביבנו. כדי לפתח או לשלוט בכוחות והאנרגיות...
פרשת תולדות
...אדמוני כולו כאדרת שער ואחרי כן יצא אחיו וידו אוחזת בעקב עשו ויקרא שמו יעקב. ויצא הראשון אדמוני, גם על דוד המלך נאמר דוד אדמוני עם יפה עיניים. ( עשו הינו אדמוני, דוד המלך הינו אדמוני אבל עם יפה עיניים. האדמוניות הינה תכונה של עזות, עזות הנובעת מהתגברות הדמים. לעזות שני פנים, פן דקדושא ופן דסיטרא אחרא. עשו היתה בו התגברות עזות דסיטרא אחרא, בכך טעה יצחק בחושבו שעזותו של עשו הינה עזות דקדושא. דוד המלך היה אדמוני, היתה בו עזות אך היתה בו גם יפה עיניים...
עקרון העונג - מבוא
...שלו. את המונח עקרון העונג (גרמנית: Lustprinzip) לא טבע פרויד, אלא לפניו גוסטב פכנר. לטענת פרויד, העקרון מניע את האדם להגיע להנאה מקסימלית ולכאב מינימלי. לפעולה לפי עקרון העונג אחראי האיד, שהוא חלק מהלא - מודע שבנפש. ההנאה שמדבר עליה פרויד היא הנאה ביולוגית - גופנית, ובעיקר הוא הדגיש את ההנאה המינית. על פי התאוריה הפרוידיאנית, תינוקות פועלים על פי עקרון העונג בלבד (לא מסוגלים לדחות סיפוקים, מעוניינים בסיפוקם במהלך השלב האוראלי של התפתחותם). במהלך...
למה עיקר הצרות של האדם נובעות מחוסר חשיבה חיובית?
...עיקר הבעיות של האדם בחייו נובעות מחשיבה שלילית ולא חיובית. וגם מי שיש לו חשיבה חיובית אם יש לו עדיין בעיות זה בגלל שהחשיבה שלו לא מספיק חיובית. אדם שיש לו חשיבה חיובית, בכל דבר הוא יצליח לראות את הטוב, הוא תמיד יתמקד בפתרונות אפשריים לבעיה ולא בבעיה עצמה, הוא תמיד יעודד את עצמו שהוא יצליח להתגבר על כל דבר, הוא תמיד יהיה בחיוביות. אם הגישה שלך חיובית, זה יסייע לך להישאר רגוע בכל מצב, זה יגרום לך לחשוב בהיגיון על כל דבר, זה יגרום לך להבין איך לא להילחץ...
אושר מזויף + זייפני אושר - Fake it till you make it באמת?
...אושר מזוייף + זייפני אושר - Fake it till you make it באמת?. הביטוי Fake it till you make it אומר תזייף עד שהדבר יהיה כפי שזייפת אותו. איך זה קשור לעניין שלנו? אושר להגיד שהכל טוב, שהכל מתאים לי, עכשיו אעשה Fake it till you make it הכל נחמד והחיים ורודים עד שארגיש את זה. האם זה באמת עובד? כמובן שהוא לא עובד, כי לאף אחד זה לא עובד בשלמות, אחרת לא הייתה בכלל שאלה כולם היו עושים ומצליחים. זה לא יכול להביא אף אחד לנקודה שבה הוא יפסיק לרצות להרגיש טוב...
להרגיש הכי טוב / עזרה לזולת / הזמן להתחיל
...לזולת הזמן להתחיל כאשר האדם שמח וטוב לו הוא מנסה לעזור גם לאחרים, כאשר הוא עוזר לאחרים שמח וטוב לו. אלו יחסי הגומלין בין להרגיש הכי טוב לבין לעזור לאחרים. האדם נמצא בחיפוש טוב יותר כאשר הוא מרחיב את הפרספקטיבה שלו בלעזור גם לאחרים, הוא בוחן את מה שהוא אומר טוב יותר ולא עושה דברים מתוך פזיזות יתרה. כשאדם עוזר לאנשים אחרים בדברים מסויימים הוא מרגיש צורך לדעת את הדברים יותר טוב איך הם פועלים והוא מרגיש יותר אובייקטיבי בלמצוא פתרון הולם. וכך הוא יותר...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך למצוא זוגיות? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הכוונה אישית, אימון אישי רוחני, מאמן אישי להצלחה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.3438 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 18:40:52 - wesi4