🖨אנרגיה - איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק א'על מנת להגיע לרמה גבוהה של הצלחה בחיים וכן לשמור על עצמנו באותה רמה, דרושות איכויות ויכולות מסוימות. אחת מהן היא היכולת לשמור על רמת מוטיבציה פנימית גבוהה שמניעה אותנו לפעולה מאסיבית על בסיס קבוע. אותה מוטיבציה פועלת בדיוק כמו מנוע של רכב, כל אחד ונפח המנוע שלו, ישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה פנימית בנפח 1.4 וישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה בנפח של 3.5 סמ"ק. מן הסתם, רכב שנפח המנוע שלו עומד רק על 1.4, יתקשה לנוע בעליות שבדרך לירושלים, ולעומתו לרכב עם מנוע 3.5 אותן עליות הן "משחק ילדים".
מה עומד מאחורי יכולתם של האנשים המצליחים לשמור על מוטיבציה פנימית גבוהה? האם מדובר ביכולת מולדת או נרכשת? מה הקשר בין מוטיבציה פנימית לבין אנרגיה? למה אנרגיה היא המשאב הכי יקר שלנו? ואיך אפשר לנהל את האנרגיה שלנו כדי להפיק תוצאות יוצאות דופן בחיים? כל זאת ועוד במאמר הזה...
מהו המקור של מוטיבציה?
אין זה מפתיע שהמקור של מוטיבציה הוא בדיוק המקור של כל הדברים ביקום - אנרגיה! בעבר, רבים טענו שישנם שני יסודות בסיסיים ביקום: אנרגיה וחומר. בחלוף השנים, הבינו שגם חומר הוא תוצר של אנרגיה ולכן ישנו רק יסוד אחד ביקום, שמהווה את המקור של כל הדברים - כל דבר הוא אנרגיה! הטבע שופע בכמויות אדירות ואינסופיות של אנרגיה בכל מיני צורות, לעולם לא יהיה בעולם מחסור באנרגיה. הצורות השונות של אנרגיה הן מאוד מגוונות, החל מאנרגיית השמש, דרך אנרגיית המים ועד אנרגיית המחשבות.
היום, אנחנו יודעים שאי אפשר ליצור או להרוס אנרגיה, אפשר רק להמיר אותה מצורה אחת לאחרת. למעשה, כל האנרגיה שאי פעם הייתה ואי פעם תהיה, נמצאת כאן ועכשיו, בכל מקום ובכל זמן. אנחנו לא צריכים ליצור אותה, היא כבר כאן, כל מה שאנחנו צריכים זה לאתר אותה, ללמוד איך להתחבר אליה וללמוד את אמנות שינוי צורתה ורתימתה לצורך מטרותינו.
מה הקשר בין מוטיבציה פנימית לבין אנרגיה?
מוטיבציה עשויה מאנרגיה. מוטיבציה היא צורה של אנרגיה רוטטת והיא יכולה להיות מגורה על ידי תתי מקורות רבים ושונים. יש האומרים כי ישנם חמישה מקורות מוטיבציה עיקריים המניעים את בני האדם בחברה המודרנית: אתגרים, תגמול, פחד, צמיחה ולמידה, והכרה. למעשה, אלה אינם מקורות, אנרגיה היא המקור האמיתי של מוטיבציה. תתי המקורות הם למעשה גירויים שמכוונים אותנו למאגר האנרגיה ומגבירים את רטטי האנרגיה שכבר קיימת.
מה עומד מאחורי יכולתם של המצליחנים לשמור על מוטיבציה גבוהה?
מה שעומד מאחורי יכולתם של המצליחנים לשמור על רמה גבוהה של מוטיבציה פנימית, היא יכולתם לנהל את המשאב הכי יקר להם - אנרגיה. אנשים מצליחים מנהלים (בין אם במודע או שלא במודע) את האנרגיה שלהם בצורה אפקטיבית. אם כן, האם זו תכונה מולדת? ודאי שלא! זכרו, שפע של אנרגיה זמין לכולנו בכל מקום ובכל זמן, השפע הזה נגיש לכל אחד מאיתנו, הוא לא עושה סלקציות, אין לו העדפות, לכל אחד יש אפשרות להתחבר אליו ולשאוב ממנו לטובת צרכיו האישיים ולתרומה מעצמו לאחרים. יכולת הניהול של אותו משאב היא בהחלט יכולת נרכשת.
אנרגיה היא המשאב הכי יקר שלנו, יותר מזמן ויותר מכסף. הזמן עומד בכמות שווה לכל אחד מאיתנו, אי אפשר לנהל אותו, אי אפשר לחסוך אותו ולכן גם אי אפשר לבזבז אותו (איך אתה יכול לבזבז משהו שלא ניתן לחסוך אותו?). כל מה שניתן לעשות עם הזמן, זה לבחור מה לעשות בזמן העומד לרשותך, שהוא בדיוק אותו זמן שעומד לרשות כולנו. אין אף אדם בעולם שיש לו יותר או פחות מ - 24 שעות ביממה. על מנת לעשות כל דבר שתבחר בכמות הזמן העומדת לרשותך, אתה צריך אנרגיה! (המקור האמיתי של מוטיבציה)
כסף הוא גם סוג של אנרגיה, כלומר כסף הוא אינו משאב מקורי, הוא נולד ברעיון ורעיון נולד בתוך אנרגיה מחשבתית. את כמות הכסף שעומדת לרשותך, ניתן לחסוך וניתן לבזבז. מאחר וכסף הוא סוג של אנרגיה, גם כסף נמצא בשפע ביקום, אך כדי ליצור כמויות אדירות של כסף, נדרשת (בין השאר) אנרגיה גבוהה מאוד ולכן אני חוזר - המשאב הכי יקר שלנו הוא אנרגיה.
איך אפשר לנהל את האנרגיה שלנו, כדי להפיק תוצאות יוצאות דופן בחיים?
אז איך מתחברים לאותו שפע של אנרגיה ואיך מנהלים אנרגיה? ניהול, כמו גם מצוינות, הם אינם חד - פעמיים, אלא משקפים הרגל קבוע. על מנת להתחבר לאותו שפע של אנרגיה ולנהל אנרגיה, יש להכיר את הגירויים הפנימיים והסביבתיים השונים, לפתח הרגלים בריאים ולבצע פעולות מסוימות על בסיס קבוע.
כצעד ראשון, רצוי לעשות בדק בית עם עצמנו ולענות על 16 השאלות הבאות:
(ניתן לעשות דגימה של השבוע או השבועיים האחרונים כדי לסייע לעצמכם לתת מענה לשאלות)
1.מה מדליק אותי? מה מגרה אותי? מה ממלא אותי? מה מצית את ליבי?
2.האם יש אנשים, מקומות, פעולות, תחביבים או דברים נוספים בחיי שגוזלים ממני אנרגיה? מהם?
3.האם יש אנשים, מקומות, פעולות, תחביבים או דברים נוספים בחיי שממלאים אותי באנרגיה? מהם?
4.באילו שעות במהלך היום, אני מרגיש במיטבי? מתי בדיוק, במהלך היום, האנרגיה שלי נמצאת במצב שיא? מתי אני בדרך כלל עירני ומרוכז יותר?
5.מתי, במהלך היום, מגיחים במוחי הרעיונות הכי טובים? מה אני עושה בזמן שהם מגיחים?
6.כמה שעות אני ישן בממוצע בלילה?
7.האם יש לי זמן קבוע במהלך השבוע, אשר מוקדש רק לעצמי?
8.עד כמה לדעתי אני אוכל בריא מ - 1 עד 10? (כאשר 1 מציין הרגלי אכילה גרועים מאוד ו - 10 מציין הרגלי אכילה בריאים מאוד)?
9.האם אני צורך אלכוהול, סיגריות או סמים על בסיס קבוע?
10.האם אני מצליח להיות נוכח במקום שבו אני נמצא? האם כשאני בעבודה אני רק בעבודה וכשאני עם המשפחה אני רק עם המשפחה?
11.האם אני מצליח להתמקד אך ורק בפעולה הנוכחית שאותה אני מבצע בזמן שאני מבצע אותה?
12.האם אני מבלה לפחות פעמיים בשבוע בקרבה לטבע? (ים, פארק, טיולים בארץ וכו')
13.האם יש מקום קבוע בבית או מחוץ לבית, שבו אני נותן לדמיון שלי להפליג ולשחק?
14.האם אני יודע מהי המטרה המרכזית (ייעוד) של חיי? האם אני מקדיש את מרב זמני, מרצי וליבי לכך? עד כמה אני מקדיש את חיי באופן ממוקד לכך?
15.האם אני יודע בדיוק מה אני רוצה מהחיים (בכל תחום ותחום)?
16.האם אני יודע איך לגרות במודע את המוח שלי, כדי להגיע לרטטים גבוהים של אנרגיה מחשבתית?
17.איזה מבין הגורמים הבאים הכי גורם לי מוטיבציה (מניע אותי לפעול)? אתגרים, פחד, תגמול, הכרה או צמיחה ולמידה?
רוצה לדעת מהם הצעדים הבאים? רוצה לקבל טיפים מעשיים לניהול אנרגיה ולשמירה על רמה גבוהה של מוטיבציה פנימית?
כל זאת ועוד בחלק ב' של "אנרגיה - איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך?"
הדרכת אנשי מכירות, הלקוח אומר יקר לי, הדרכת מכירות, זה יקר לי, שיפור יכולות מכירה, מה לענות ללקוח? למה הלקוח מתכוון? למכור מוצר יקר, טיפול בהתנגדויות מכירה, אימון מכירות, אימון אנשי מכירותהדרכת אנשי מכירות, הלקוח אומר יקר לי, הדרכת מכירות, זה יקר לי, שיפור יכולות מכירה, מה לענות ללקוח? למה הלקוח מתכוון? למכור מוצר יקר, טיפול בהתנגדויות מכירה, אימון מכירות, אימון אנשי מכירותהדרכת אנשי מכירות, הלקוח אומר יקר לי, הדרכת מכירות, זה יקר לי, שיפור יכולות מכירה, מה לענות ללקוח? למה הלקוח מתכוון? למכור מוצר יקר, טיפול בהתנגדויות מכירה, אימון מכירות, אימון אנשי מכירות מה הכוונה כשלקוח אומר זה יקר לי? במהלך ההדרכה, נדרש להבין את המהות של ההתנגדות של לקוח כאשר הוא אומר זה יקר לי. ההתנגדות הזו עשויה להסתיר מספר אפשרויות שיכולות לשמש כמפתח להבין את עמדת הלקוח ולסייע למכור את המוצר או השירות בצורה יעילה יותר. כאשר לקוח אומר זה יקר לי, יש להניח שמדובר בעיקר בהיבט הכספי. יש כמה אפשרויות לכך: הלקוח לא מעוניין לרכוש את המוצר בכלל. הלקוח רואה ... את המוצר, אך במחיר נמוך יותר, כלומר, הוא לא מוכן לשלם את המחיר שהוצע לו. לסיטואציה בה לקוח אומר זה יקר לי יש גם פירוש אחר: יכול להיות שהלקוח בכלל לא מבין את התועלות או היתרונות שבמוצר, ולכן הוא לא מרגיש שהמחיר שווה את התמורה שהוא עשוי לקבל. מה לעשות כאשר הלקוח אומר זה יקר לי? במקום להניח אוטומטית כי מדובר בהעדפה של הלקוח להוריד את המחיר, יש להבין את הסיבה העמוקה יותר מאחורי ההתנגדות. שאלות שיכולות לסייע בזיהוי הסיבה האמיתית: למה אתה אומר שזה יקר לך? מהו המחיר שאתה מוכן לשלם? האם אתה חושב שמה שאני מציע לא שווה את המחיר? האם יש משהו שהיית ... מהמוצר ולא קיבלת? אם הלקוח אומר שמחיר המוצר גבוה בהשוואה למקום אחר, מומלץ לשאול אותו מה בדיוק הוא ראה במחיר הזול יותר, ולהסביר את היתרונות של המוצר המוצע בהשוואה למתחרים. אם הלקוח לא מבין את יתרונות המוצר, חשוב להבהיר לו ... במקומות אחרים, אך בפועל הוא לא מבין את הערך המוסף שהמוצר שלך מציע. האם ישנן בעיות נוספות כשלקוח אומר זה יקר לי? לעיתים, כאשר מביאים למישהו מוצר חדש, תיתכן תגובה של יקר לי גם אם המוצר לא יקר בהשוואה למתחרים, וזה נובע מחוסר הבנה של המוצר או יתרונותיו. לפעמים הלקוח לא מבין ... במקרה כזה? הדבר הראשון שעל בעל העסק לעשות הוא לבדוק את האמת מאחורי ההתנגדות של הלקוח. כאשר הלקוח אומר זה יקר לי, בעל העסק צריך לשאול את עצמו אם המחיר באמת גבוה ביחס לתועלת שהלקוח יקבל, או אם מדובר במוצר טוב ... אך הלקוח לא מבין את יתרונותיו. בעל העסק יכול גם לבדוק אם הלקוח מכיר את המתחרים, ואם הלקוח מצפה למחיר זול יותר, כדאי לבדוק אם המחיר הנמוך יותר יפגע בתמורה שהלקוח יקבל. אם מדובר במוצר שמציע ערך מוסף, חשוב להסביר ... להוריד מחיר ומתי לא? אם הלקוח מבקש הנחה, בעל העסק יכול לשקול את הצעד בהתאם. אם הלקוח טוען כי המוצר יקר ביחס לתועלת, אך הוא עדיין מעוניין במוצר, ניתן לשקול הורדת המחיר. אך אם הלקוח מנסה להוריד את המחיר רק ... מהנחה ולהסביר את היתרונות של המוצר. האם חובתנו להסביר את כל היתרונות של המוצר? בהחלט, בעת מענה להתנגדות של זה יקר לי, חשוב להבהיר ללקוח את כל היתרונות המגיעים עם המוצר ולהדגיש את הערך המוסף. אם הלקוח לא מבין את התועלת ... לו בצורה ברורה את כל ההיבטים של המוצר שיעניקו לו יתרונות על פני מוצרים אחרים. איך למכור למישהו שאומר זה יקר לי? מה כדאי לעשות כאשר הלקוח לא מבין את היתרונות? כיצד להתמודד עם התנגדות מחיר במכירות? מה לעשות כשלקוח מצפה למחיר נמוך יותר? איך להסביר את הערך המוסף של המוצר? עכשיו הנושא הוא כזה נגיד אתה בא למכור למישהו משהו והוא אומר לך זה יקר לי, מה הפירוש ומה העובדה כשמישהו אומר זה יקר לי למה הוא מתכוון מה האפשרויות. עכשיו למה זה משנה מה הפירוש כי אתה רוצה עכשיו איך קוראים לזה רוצה ... לדעת איך להתמודד, עכשיו אני מניח שכולם פה יגידו שהוא בעצם אמר שהוא לא רוצה לקנות וזה שהוא אמר זה יקר לי זה רק פירוש כי אולי זה תירוץ והוא לא מתכוון לזה. בסדר אז בהנחה שהוא מתכוון יקר לי בקטע הכספי מה האפשרויות, השאלה שלי מה שאני חותר זה כשמישהו אומר יקר לי מה האפשרויות שמסתתרות מאחורי ה - יקר לי ואני גם אתן דוגמה נגיד שהוא אומר יקר לי והוא בכלל מתכוון להגיד משהו אחר סבבה אבל אם נגיד הוא אומר תקשיב זה יקר לי אבל אם יעלה 20% פחות אני קונה זאת אומרת שמחויב במציאות שזה עניין כספי. הוא אומר לך אם תיתן ... - היקר לי, הוא אמר יקר לי יש שתי אפשרויות מאחורי שהוא אמר יקר לי. ש: יקר לי אומר המחיר גבוהה ביחס לתועלת כלומר, שהחסרונות גבוהים מהיתרונות ואני יכול בכסף לעשות אולי משהו אחר. אליעד: הוא אמר לך יקר לי ... שני שקל פחות אני קונה מה אתה אומר לו בהנחה שאתה לא רוצה לתת לו הנחה הוא אמר לך זה יקר לי וברור לך שזה העניין של הכסף ואתה לא רוצה לתת לו הנחה הוא אמר יקר לי. ש: צריך להדגיש ... שתי אפשרויות למה מתכוון מאחורי יקר לי. מה אתה אומר? ש: אני אומר יכול להיות שצריך לשאול אותו מה זה יקר לך יכול להיות שיש לו עשרה שקלים בכיס. אליעד: לא יש לו 12 יש לו מאה בכיס. ש: לא אבל ... אומרים לו שיש השאלה למה הוא מתכוון כי יש שתי ווריאציות של יקר לי. מה אתה אומר? ש: או שהמחיר גבוהה מדי או שהמוצר לא מספיק טוב. אליעד: לא בהנחה שהוא רוצה את המוצר רק ביותר זול, הוא רוצה את ... אליעד: לא אז בהנחה שהוא בפוליגרף והוא רוצה את זה בסדר בהנחה שהוא רוצה את זה, זה שהוא אמר זה יקר לי אולי לא הבנת טוב אולי הוא דיבר בפורטוגזית. ש: יותר מההנחה מה הוא רוצה יותר את ההנחה או את ... לו מה אתה אומר אתה דבר. ש: כן יקר לי זה תקליט כזה שמסתובב. אליעד: אוקי הוא פשוט מאמין שזה יקר לו, לא בהנחה שהוא לא קוקו בהנחה שהוא אמר זה זול וזה זול רק זה יקר לא בהנחה שאין לו את התקליט הזה בראש, כאילו מה שאתה אומר זה נכון יכול להיות שהוא טיפוס פשוט שרגיל שכל דבר שמציעים לו הוא אומר זה יקר לי גם זה יכול להיות שמה שלא יגידו לו טוב אתה רוצה בחמישים שקלים? יקר לי, אתה רוצה ב25 שקלים? ... ביותר זול, אפשרות שנייה כשהוא אומר יקר לי כי הוא לא יודע מה נתת לו במוצר. הוא אומר המוצר הזה יקר לי יש יקר לי ביחס לזה ששם מוכרים את זה ביותר זול ויש יקר לי כי הוא לא הבין מה המוצר לך הוא אומר זה יקר לי, כלקוח אמר תקשיב המוצר שלך יקר לי אפשרות אחת שהוא מתכוון להגיד תקשיב אני מבין מה אתה נותן לי ... מה נתת לו. לא תמיד ה - יקר לי נובע מזה, יותר מזה בא נניח נגיד שלקוח אומר לך זה יקר לי כי שמה זה חצי מחיר אפשרות אחת שזה יקר לו כי שמה זה חצי מחיר, אפשרות שנייה שהוא לא יודע זה לא באמת יקר כי יש נגיד עוד שלושה ... אפשרות שהוא יבין מה הם זה לא משנה את העניין המהות היא שיכול להיות שכשהוא אמר יקר לי המוצר הזה יקר לי הוא לא ידע מה המוצר הזה בכלל הוא לא הבין מה. ש: הוא לא רואה את התועלות. אליעד: נכון וכשהוא אומר יקר לי הוא מתכוון ביחס לתועלות שהוא מכיר ולכן כלקוח אמר לך זה יקר לי. ש: זה משפיע על מידת הטוב שיצא לו מהמוצר. אליעד: על מה שהוא חושב שיצא לו מהמוצר אתה מבין ולכן כשלקוח אומר יקר לי קודם כל צריך להבין מה אומר ה - יקר לי אתה בכלל מבין מה המוצר קודם כל נראה שהוא ... אמור לעשות בעל העסק? מה שבעל העסק צריך לעשות זה כזה דבר לשאול את עצמו מה האמת הוא אומר זה יקר לי, אתה אומר לו למה אתה אומר זה יקר לי? אז הוא אומר לך כי שם מוכרים את זה בעשרה שקלים אתה אומר ומה מוכרים שם בעשרה שקלים? ואז ...
יקר לי, לך תקנה אצל המתחרים, טעויות בטיפול בהתנגדות לקוח, שם יותר זול, למה זה כל כך יקר? המחיר שלך יקר לי, איך לא לשתול מחשבה שלילית? איך לגרום ללקוח לקנות אצלך? הדרכת מכירות, טיפים למכירותיקר לי, לך תקנה אצל המתחרים, טעויות בטיפול בהתנגדות לקוח, שם יותר זול, למה זה כל כך יקר? המחיר שלך יקר לי, איך לא לשתול מחשבה שלילית? איך לגרום ללקוח לקנות אצלך? הדרכת מכירות, טיפים למכירותיקר לי, לך תקנה אצל המתחרים, טעויות בטיפול בהתנגדות לקוח, שם יותר זול, למה זה כל כך יקר? המחיר שלך יקר לי, איך לא לשתול מחשבה שלילית? איך לגרום ללקוח לקנות אצלך? הדרכת מכירות, טיפים למכירות למה אסור להגיד ללקוח אם יותר זול לך תקנה שם? כאשר לקוח אומר שהמחיר שלך יקר לו ומציין שמצא מקום זול יותר, יש נטייה טבעית לענות לו: אם מצאת יותר זול - לך תקנה שם. אליעד ... קשה מאוד בטיפול בהתנגדויות מחיר, משום שהיא גורמת ללקוח לחשוב שאם הוא יחזור אליך, הוא יצטרך להודות בכך שהוא שיקר לגבי המחיר. אפילו אם הלקוח לא באמת מצא הצעה זולה יותר, ברגע שאתה מציע לו ללכת למתחרה, אתה למעשה שותל ... תקנה שם. התגובה הזו גורמת לו להרגיש לא בנוח אם ירצה לחזור אליך, שכן הוא יחוש כאילו הוא מודה ששיקר לגבי ההצעה של המתחרה. מה הדרך הנכונה להתמודד עם התנגדות מחיר של לקוח? במקום לשדר ללקוח שהוא לא דובר אמת או לגרום לו להרגיש לא בנוח לחזור אליך, מומלץ לשנות ... שלך, ומבין מדוע המחיר שלך מוצדק. כיצד להדגיש יתרונות מוצר מול המתחרה? כאשר לקוח אומר שראה את אותו מוצר במחיר זול יותר, עליך להבליט את ההבדלים החשובים ולהדגיש את היתרונות שלך. לדוגמה, אם אתה מוכר שולחן ב - 1000 שקלים ... שאני מספק כולל אחריות ארוכה יותר. הגימור והעיצוב אצלי ייחודיים ושונים ממה שתקבל שם. הסברים כאלה גורמים ללקוח להבין שהמחיר הגבוה שלך הוא מוצדק ואינו יקר סתם כך, אלא משקף ערך גבוה יותר. מה לעשות כאשר המתחרה באמת מציע מוצר זול יותר? ייתכן שלקוח באמת ... אחר. כאשר מדובר בשירותים מותאמים אישית, אליעד מסביר שחשוב ללקוח להבין שלא רק שלא ניתן להשיג את המוצר שלך במחיר זול יותר, אלא גם אי אפשר למצוא מוצר טוב יותר במחיר גבוה יותר, מפני שהשירות שלך הוא יחיד במינו ולא מוצר סטנדרטי שניתן להשוות בקלות למוצרים אחרים בשוק. מה ההבדל בין ... שח), משום שיש הבדלי איכות ומותגים שונים. עם זאת, שירות ייחודי ואישי כמו ייעוץ לא יכול להיות זול או יקר יותר, מפני שהוא מוצר מותאם אישית שאין לו מקביל. המחיר הוא חד - ערכי, מכיוון שלא ניתן להשוות את הערך של השירות לשירות אחר באופן ישיר. מכך עולה כי בטיפול בהתנגדות מחיר של שירות אישי, עליך להסביר ללקוח את הערך החד - פעמי והבלתי ניתן להשוואה של השירות שלך, וכך להצדיק ... והגברת הסיכויים לסגירת העסקה. איך לטפל בהתנגדויות מחיר? למה אסור לשלוח לקוח למתחרה? איך להתמודד עם לקוח שטוען שאתה יקר? איך להציג יתרונות של מוצר יקר יותר? מה ההבדל בין שירות ייחודי למוצר סטנדרטי? למה תגובה של לך תקנה אצל המתחרים היא טעות בטיפול בהתנגדות מחיר? כאשר לקוח אומר לך שהמוצר שלך יקר לעומת המתחרים, התגובה האינסטינקטיבית של רבים היא להגיד: אז לך תקנה שם. אך תגובה כזו היא טעות קריטית מכמה סיבות: ... לך תקנה שם מראה חוסר ביטחון בערך של המוצר שלך ומובילה לאובדן העסקה. איך נכון להגיב ללקוח שאומר שמצא מחיר זול יותר? כדי לשמור על הסיכוי שהלקוח ירכוש ממך, ישנן מספר דרכים חכמות יותר להתמודד עם ההתנגדות שלו: 1. הדגשת ... נותן כולל אחריות ארוכה יותר - הגימור והעיצוב כאן שונים ממה שתקבל שם בצורה כזו, אתה גורם ללקוח להבין שהמחיר הגבוה מוצדק. 3. להימנע מהצגת אלטרנטיבות כעדיפות - אם אתה אומר ללקוח לך תקנה שם, אתה למעשה מאשר שהאופציה של ... זה משנה אם אפשר לקנות את המוצר שלך גם ביוקר? יש מוצרים שאפשר למצוא במחיר נמוך יותר, אבל גם במחיר גבוה יותר, תלוי ברמת האיכות והמותג. למשל, שולחן פשוט אפשר לקנות גם ב - 300 שח וגם ב - 3000 ... תשלח את הלקוח למתחרים בעצמך - זה רק גורם לו לחשוב שאם הוא יחזור אליך, הוא יצטרך להודות שהוא שיקר. 2. במקום להתמקד במחיר, התמקד בערך - הלקוח צריך להבין למה המוצר שלך שווה את המחיר שאתה דורש. 3. ... עכשיו נגיד שאתה רוצה למכור שולחן אוקי וכמה אתה רוצה עליו אלף שקלים ומישהו בא ואומר לך מה אתה יקרן אני קונה שם בחמש מאות עד כאן הבנת, עכשיו בא נניח שאתה אומר לו אם מוכרים שם בחמש מאות ... תקנה שם עכשיו למה התשובה הזאת היא תשובה גרועה עכשיו אני לא מדבר בגלל שהיית צריך לשאול אותו מה זה יקר לי למה זה יקר לי וכל הקשקושים האלה. מה גרוע בתשובה הזאת? ש: מבחינתי גרוע שלא הייתה התייחסות לתשובה הזאת. אליעד: זה מה שאמרתי ... אוקי תראה אם שם עולה חמש מאות לך תקנה שם, עכשיו זה ברור שאתה צריך לשאול אותו מה הכוונה יקר לי למה יקר לי להיות בטוח שזה אותו מוצר ולהיות בטוח שזאת אותה איכות להסביר לו ששלך זה לא כמו ששם מכיר את ... בעצם מונע מהאגו שלו עכשיו גם אם באמת אין שם הוא לא יבוא אליך כי אז כאילו אתה רואה שיקרת לכן גם אם אתה חושב שהוא שיקר או לא משנה מה אל תגיד לו אם שם יותר זול לך תקנה שם תגיד לו תראה אני לא ... לקנות אותו ביותר זול? ש: לא. אליעד: לא אבל יש פה קטע מעניין שגם אי אפשר לקנות אותו ביותר יקר הבנת לא רק שאי אפשר לקנות אותו ביותר זול גם אי אפשר לקנות אותו ביותר יקר. ש: נכון. אליעד: לא אתה צריך להבין את זה כי בדרך כלל. ש: אפשר לקנות אותו לפי המחיר שאני ... והוא לא מוצר מדף אז לא רק שאי אפשר לקנות אותו ביותר זול גם אי אפשר לקנות אותו ביותר יקר. הבנת את זה? ש: מה זה אומר שהוא לא מתחרה כאילו? אליעד: לא יודע תהיה מודע לזה כשמישהו אומר ... לא רק ששמה, אז מה האינטואיטיבי אומר תראה שמה זה פחות טוב לא גם אם שמה זה עולה יותר יקר זה פחות טוב זה לא משנה זה מה שאני מסביר לך הבנת, עוד פעם אם זה מוצר ממשי שולחן ... מה אז לא רק שאי אפשר לקבל את המוצר שלך ביותר זול אלא גם אי אפשר לקבל אותו ביותר יקר. ש: כן נכון. אליעד: זהו תהיה מודע לזה שים את זה בראש. הבנת?
התנגדות מכירה של מחיר, יקר לי, התנגדות מכירה יקר לי, התנגדות מחיר בתהליך מכירה, איך לענות ללקוח שאומר שיקר לו? איך לגרום ללקוח לקנות מוצר יקר? איך להצליח למכור מוצר יקר? איך למכור מוצר יקר ביחס למתחרים? האם להוריד את המחיר של המוצר? האם לתת הנחה ללקוח? עלות ייצור של מוצר, עלות ייצור גבוהה, תמחור מוצר עם עלות ייצור גבוהה, למה המוצר יותר יקר? למה לא לתת הנחה ללקוח? למה השירות יותר יקר? למה אצל המתחרים יותר זול? למה הלקוח לא רוכש? למה הלקוח לא קונה?התנגדות מכירה של מחיר, יקר לי, התנגדות מכירה יקר לי, התנגדות מחיר בתהליך מכירה, איך לענות ללקוח שאומר שיקר לו? איך לגרום ללקוח לקנות מוצר יקר? איך להצליח למכור מוצר יקר? איך למכור מוצר יקר ביחס למתחרים? האם להוריד את המחיר של המוצר? האם לתת הנחה ללקוח? עלות ייצור של מוצר, עלות ייצור גבוהה, תמחור מוצר עם עלות ייצור גבוהה, למה המוצר יותר יקר? למה לא לתת הנחה ללקוח? למה השירות יותר יקר? למה אצל המתחרים יותר זול? למה הלקוח לא רוכש? למה הלקוח לא קונה? וכאן ניתן עוד נקודת מבט, לגבי איך להתמודד עם לקוח שלא רוצה לקנות כי המוצר יקר לו. והשאלה המרכזית היא, איך להתמודד עם התנגדות מכירה של מחיר? איך לענות ללקוח שאומר שהמוצר יקר לו? ואיך לגרום מראש ללקוח לו לא לומר שהמוצר יקר לו? וכמובן שיש לכך המון תשובות אפשריות, אבל אחת הדרכים הפשוטות ביותר לגשת כדי לטפל בבעיה של התנגדות מחיר של לקוח, היא לבדוק מה האמת? האם באמת המחיר יקר ללקוח? האם באמת הלקוח יכול לרכוש מוצר עם אותן התועלות שהוא מקבל מהמוצר שלנו, במחיר זול יותר במקום אחר? כשהלקוח אומר יקר לי, למה הוא מתכוון? האם לכך שאין לו כסף? האם באמת אין לו כסף? ואם המוצר היה זול, האם הלקוח ... את הסיטואציה והגענו למסקנה, שללקוח שלנו כן יש את הכסף ושהלקוח לא רוכש את המוצר, כי המוצר באמת כן יקר יותר מאשר מוצרים אחרים. איך מתקדמים מכאן? אז הפתרון הפשוט ביותר, הוא להוריד את המחיר של המוצר. אבל כמובן ... נכון לגשת לניתוח הסיטואציה? והתשובה היא שבתור התחלה, עלינו לשאול את עצמנו, מה האמת? למה באמת המוצר שלנו יותר יקר מאשר של המתחרים שלנו? האם זה בגלל שאנחנו רוצים להרוויח יותר כסף? האם זה בגלל שאנחנו מרוויחים את אותו ... יותר? מה האמת בסיפור הזה? דהיינו, בראש ובראשונה להבין מה האמת שלנו, לגבי מה הסיבה לכך שהמוצר שלנו יותר יקר משל המתחרים שלנו. כי יכול להיות שאנחנו רוצים להרוויח יותר כסף ולכן אנחנו מוכרים יותר יקר. ויכול להיות גם שבכלל אנחנו מפסידים כסף, במחיר הגבוה שאנחנו מוכרים, אבל המחיר גבוה, כי עלות הייצור שלנו גבוהה יותר משל המתחרה שלנו. ולכן קודם כל להבין את הסיפור האמיתי שלנו שמאחורי המחיר היקר שלנו, ביחס למתחרים שלנו. ואם הגענו למסקנה שהתמחור שלנו יותר יקר, גם או רק בגלל עלות הייצור הגבוה שלנו, עלינו לשאול את עצמנו, למה עלות הייצור שלנו יותר גבוהה משל ... המוצר שלנו, ביחס למוצר של המתחרים שלנו. דהיינו, לא משנה מה האמת מאחורי הסיפור שלנו ללמה המחיר שלנו יותר יקר, עלינו לנסות לשכנע את הלקוח, שהמוצר שלנו יותר יקר, לא כי אנחנו רוצים לעשות עליו יותר כסף, אלא בגלל שעלות הייצור יותר גבוהה, בגלל שאיכות המוצר יותר טובה. והמסר הוא, שבראש ובראשונה עליך לבדוק, למה באמת המוצר שלך יותר יקר. ומכאן להתקדם אל דרך הפעולה, מול הלקוח. שבמהותה היא תהיה, להסביר כמה שיותר טוב ללקוח, את היתרונות שיש במוצר ... ואיזה יתרון להסביר קודם וכולי? זה כמובן נושא אחר. אבל, קודם לבדוק מה האמת? למה באמת המוצר שלי יותר יקר משל המתחרים? ואחר כך להסביר ללקוח כמה שיותר טוב, שהמוצר יותר יקר, בגלל שהוא יותר טוב.
הגדלת מכירות בעסק, כמה מוצרים למכור? הגדלת כמות המוצרים, הגדלת כמות השירותים, למכור מוצרים יקרים, למה למכור כמה מוצרים? חבילות מוצרים, חבילות שירותים, הגדלת רווחים בעסק, איך לא לתת הנחה ללקוח? לקוח שאומר יקר לי, העלאת מחיריםהגדלת מכירות בעסק, כמה מוצרים למכור? הגדלת כמות המוצרים, הגדלת כמות השירותים, למכור מוצרים יקרים, למה למכור כמה מוצרים? חבילות מוצרים, חבילות שירותים, הגדלת רווחים בעסק, איך לא לתת הנחה ללקוח? לקוח שאומר יקר לי, העלאת מחיריםהגדלת מכירות בעסק, כמה מוצרים למכור? הגדלת כמות המוצרים, הגדלת כמות השירותים, למכור מוצרים יקרים, למה למכור כמה מוצרים? חבילות מוצרים, חבילות שירותים, הגדלת רווחים בעסק, איך לא לתת הנחה ללקוח? לקוח שאומר יקר לי, העלאת מחירים למה למכור כמה מוצרים במקום מוצר אחד? כאשר מוכרים מוצר ללקוח, המטרה המרכזית של כל עסק היא ... המכירה כולל כמה אפשרויות מוצרים ולא רק מוצר בודד. הסיבה לכך פשוטה - הלקוחות שונים זה מזה, חלקם יחשבו שהמוצר יקר מדי, ואחרים יחשבו שהמחיר הוגן ואולי אף נמוך מדי. כדי לא להפסיד אף לקוח וכדי למקסם את הרווחים, כדאי תמיד שיהיו לנו מספר מוצרים או שירותים להציע. מה עושים כשהלקוח אומר יקר לי ומבקש הנחה? ניקח לדוגמה מצב שבו אנחנו מוכרים ללקוח רכב, והלקוח אומר שהמחיר גבוה מדי עבורו. במצב כזה, האינסטינקט הראשוני שלנו הוא לתת ללקוח הנחה כדי לסגור עסקה. אך פעולה כזו מובילה להקטנת ... יותר, אך בהתאם - פחות טוב, או מציע מפרט בסיסי יותר. לדוגמה, אם הלקוח מתעניין ברכב במחיר מסוים ואומר שהמחיר יקר, אפשר להציע לו דגם מעט זול יותר עם מפרט נמוך יותר, ולהסביר לו שהוא אמנם זול יותר אך עדיין ... להרוויח יותר על המוצר הזול יותר, כי ייתכן והרווחיות שלו גבוהה יותר, למרות המחיר הנמוך. איך להימנע ממצב שבו המחיר זול מדי עבור הלקוח? מצד שני, יכול להיווצר מצב הפוך, שבו אנחנו מציעים מוצר ללקוח והוא אומר: המחיר טוב, אני רוצה לקנות אותו. לכאורה מדובר במצב טוב, אך בעצם יש כאן בעיה: ייתכן מאוד שאותו לקוח היה מוכן לשלם מחיר גבוה יותר על מוצר איכותי ויוקרתי יותר. אם לא נציע לו מוצר יקר יותר, למעשה נפסיד הזדמנות למקסם את הרווח. לכן, חשוב שנהיה ערוכים עם סל מוצרים או חבילת שירותים שבהם יהיה גם מוצר יקר יותר, איכותי יותר, ובעל מפרט גבוה יותר. כך, ברגע שהלקוח מרוצה מהמחיר הבסיסי, אפשר להציע לו שדרוג: אם כבר ... לכך שלא כדאי למכור רק מוצר אחד בעסק, היא שכל מצב מוביל לפגיעה ברווחים: אם יש רק מוצר אחד והלקוח אומר יקר לי, אנחנו חייבים לתת הנחה כדי למכור, וכך נפסיד חלק מהרווח. אם הלקוח אומר המחיר טוב לי והוא מוכן לשלם, נפספס את ההזדמנות למכור לו מוצר יוקרתי ויקר יותר שהיה אולי מעוניין לקנות. לכן, תמיד עדיף שיהיה לנו טווח של מוצרים: מוצר בסיסי במחיר נמוך יותר - ללקוחות שמבקשים הנחה ולא מוכנים לשלם יותר. מוצר ביניים במחיר הוגן - ללקוחות שרוצים איכות במחיר סביר. מוצר פרימיום במחיר יקר - ללקוחות שמוכנים לשלם יותר ולקבל ערך גבוה יותר. בגישה כזו אפשר להציע לכל לקוח בדיוק את מה שמתאים ... את הרווח הכולל בעסק. איך כל זה מסייע להימנע מהורדת מחירים? שימוש בטכניקה של מוצר חלופי זול יותר או יקר יותר, מאפשר לנו למעשה להימנע ממצב שבו אנו חייבים להוריד מחירים. ברגע שיש לנו כמה מוצרים, אנחנו אף פעם ... ביתר קלות. אם לקוח מסוים רוכש מאיתנו מוצר בסיסי ומרוצה ממנו, קל לנו להציע לו שדרוגים, שירותים נלווים, או מוצרים יקרים יותר בפעמים הבאות. זה מאפשר להגדיל באופן עקבי את המחירים ואת הרווח הממוצע מכל לקוח, מבלי לאבד לקוחות שלא ... רווחי העסק לאורך זמן. איך להעלות מחירים? לקוח שרוצה לקבל הנחה איך לא להוריד מחירים? איך להרוויח כמה שיותר? מוצרים יקרים מוצרים זולים הורדת מחירים תהליך מכירה - איך למכור נכון ולהרוויח יותר שלום חברים, הפעם נדבר על תהליך המכירה. ... לנו כמה מוצרים להציע ללקוח - ולא רק מוצר אחד. נסביר את הרעיון. אנחנו מציעים מוצר ללקוח. יכול להיות שהמוצר יקר ללקוח, ויכול להיות שהוא זול ללקוח. אם, לדוגמה, אנחנו מציעים מוצר במחיר של שקל, ייתכן שהלקוח יגיב: זה יקר לי, אני רוצה הנחה. מנגד, ייתכן שהוא יאמר: המחיר טוב, תביא לי עוד אחד. להיות ערוכים לכל תרחיש עלינו להיות ערוכים לשני המצבים הללו. אם נמכור ללקוח רכב, לדוגמה, והוא יגיד שזה יקר לו - נוכל להציע לו הנחה. אבל אם ניתן לו הנחה, נרוויח פחות. לכן, עדיף לנו במקום לתת לו הנחה, להציע לו מוצר נוסף במחיר נמוך יותר, אך עדיין באיכות טובה. נוכל לומר לו: אתה חושב שזה יקר? יש לי מוצר דומה, כמעט באותה רמה, אך במחיר נמוך יותר. כך, במקום להפחית את המחיר ולפספס רווחים, אנחנו ... נכשלנו - כי ייתכן שהוא היה מוכן לשלם יותר עבור מוצר טוב יותר. אנחנו עלולים לפספס הזדמנות למכור לו מוצר יקר יותר שהיה מתאים לו. לכן, כאשר הלקוח מסכים למחיר, כדאי לומר לו: אם אתה כבר רוכש את זה, יש ... לא למכור רק מוצר אחד! לסיכום, אם יש לכם רק מוצר אחד למכירה - אתם מפסידים. אם הלקוח אומר שזה יקר לו, אתם נאלצים לתת הנחה ולהפסיד רווחים. אם הלקוח לא מתלונן על המחיר ומוכן לשלם - יכול להיות שהוא היה מוכן לשלם יותר, אבל אתם לא הצעתם לו מוצר יקר יותר. לכן, תמיד עדיף שיהיה טווח רחב של מוצרים: מוצר בסיסי במחיר נמוך יותר, כך שהלקוח שלא רוצה לשלם הרבה עדיין יקנה מכם. מוצר ביניים במחיר הוגן, כך שהלקוחות הרגילים יוכלו לרכוש. מוצר יוקרתי במחיר גבוה יותר, כך שתוכלו להגדיל את הרווחים עם לקוחות שמוכנים לשלם יותר. כך ניתן להציע מוצר זול בלי להפסיד, ומנגד להציע מוצר יקר בלי לפספס לקוחות שמוכנים לשלם יותר. תחשבו על זה! ואם אתם רוצים מידע נוסף על הגדלת מכירות, ניהול עסק ... וקבלו מידע נוסף. שיהיה בהצלחה! איך להעלות מחירים? איך להרוויח כמה שיותר? לקוח שרוצה לקבל הנחה, לקוח שרוצה הנחה, מוצרים יקרים, מוצרים זולים, איך לא להוריד מחירים? הורדת מחירים
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...