ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה יצירת אומנות ✔משמעות - מבוא ✔משמעותו של דבר, היא קישורו של דבר זה למה שדבר זה מייצג. דוגמה: שבתאי הוא כוכב... - ידע להצליח התחייבות! ל:...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨משמעות - מבוא
משמעותו של דבר, היא קישורו של דבר זה למה שדבר זה מייצג.

דוגמה: שבתאי הוא כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש. משמעות המילה "שבתאי" היא המידע שבהכרתו של המשתמש במילה או שבמילון, שהמילה "שבתאי" מייצגת את כוכב הלכת השישי במרחקו מהשמש.

דוגמה של משמעות בהקשר בלתי לשוני: צלצול בפעמון על דלפק הקבלה של בית מלון מפיק צליל, שמשמעותו שקולה למשמעות המשפט: "פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק". גם הצליל וגם המשפט מבטאים באופנים שונים את הבקשה הזאת: המשפט "פקיד קבלה מתבקש להגיע לדלפק" מבטא את הבקשה באופן לשוני, צליל הפעמון מבטא את אותה הבקשה באופן אקוסטי בלתי לשוני. המשמעות של כל אחת מההתבטאויות הללו היא הקישור בין ההתבטאות לבקשה, כלומר, המידע שאומר לגבי כל אחת משתי ההתבטאויות הללו: "התבטאות מסוימת זו מייצגת את הבקשה המסוימת הזאת".

דבר שיש לו משמעות הוא לפיכך בהכרח דבר אשר מבטא או מסמל דבר אחר או מעיד עליו, כלומר דבר המשמש כסוג של סימן מייצג, ומשמעות מתקיימת תמיד בתוך מערכת של שלושה מרכיבים: 1. סימן (המרכיב אשר לו יש משמעות), 2. הדבר שסימן זה מייצג, 3. המידע באשר לקשר ייצוגי זה בין הסימן והדבר שהסימן הנתון מייצג.

משמעות יש לאלמנטים לשוניים (כגון מילים מדוברות, סימני כתב, סימנים של שפות סימנים וכו), ולאלמנטים שאינם לשוניים, כמו למשל לסמלים גרפיים (כגון תמרורים או סמלים אסטרונומיים), לאלמנטים של שפת הגוף (כגון הבעות פנים, מחוות ובנסיבות מסוימות גם תהליכים ביולוגיים כמו הסמקה, הזעה או הזלת דמעות, אשר בהם קיים קשר סיבתי בין המייצג למיוצג), או לאלמנטים בהקשרים חברתיים מוגדרים (כגון הצליל המציין את סוף ההפסקה בתיאטרון או את תחילת השיעור או סופו בבית הספר, תנועות יד מסוימות של מנצח, או לאלמנטים טקסיים כמו לחיצת ידיים, הצדעה או קידה).

במקרים מסוימים ניתן ליישם את מערכת היחס המשולש ("מייצגמשמעותמיוצג") גם בתיאור הסוג המיוחד של מקרים שבהם האלמנט המייצג (בעל המשמעות) הוא אירוע, ואנו מייחסים סיבתיות לקשר שבינו לבין הדבר המיוצג, כמו במקרים שצוינו לעיל של הסמקה, הזעה או הזלת דמעות, או אירועים מסוגים אחרים, לדוגמה: "כשהסנוניות עפות קרוב לקרקע, משמעות הדבר היא שעומד לרדת גשם". בקיום הקשר הסיבתי נבדלים מקרים כאלה מהמקרים הרגילים שבהם משמש המונח "משמעות" בפירוש "מקשר ייצוגי". עם זאת, במקרים אלה רווח שימוש אחר במונח "משמעות" המתכוון לומר "חשיבות", למשל: "למעופן הנמוך של הסנוניות יש משמעות (=חשיבות), שכן היא מיידעת אותנו לגבי בואו של הגשם" (ראו הערת שוליים זו להדגמה והבהרה של הבדל זה).

המונח משמעות בתולדות הפילוסופיה

פרידריך שליירמאכר (1768 - 1834) טען כי הבנת משמעותו של טקסט פירושה שיחזור הכוונה המקורית של המחבר. בין השאר מהווה גישה זו בסיס לניתוח הרמנויטי של ספרות או אומנות בכלל.

צ'ארלס פרס (1839 - 1914) הגדיר משמעות כיחס הלוגי המקשר בין סימן מייצג לאובייקט מיוצג, זאת מבלי לכלול בהגדרה בהכרח פרט בעל הכרה אשר יודע איזה דבר הסימן הנתון מייצג, בכך הוא אפשר לדון במונחים כמו "משמעות" ו"סימן מייצג" דיון מתמטי כללי שאינו מוגבל למערכות הכוללות גורם פסיכולוגי, תבוני או הכרתי.

גוֹטְלוֹבּ פְרֶגֶה (1848 - 1925) הבדיל במאמרו משנת 1892 "על מובן והוראה" בין שני סוגי משמעות: הוראה היא האובייקט המייוצג על ידי סימן מייצג, ומובן, שהוא המידע שהסימן המייצג נותן, או אופן ההצגה של האובייקט, אשר עשוי להתייחס לאובייקט מיוצג אך עשוי גם להתקיים באופן בלתי תלוי, אפילו אם כלל לא קיים אובייקט מיוצג. יכולים להיות שני ביטויים או יותר בשפה בעלי אותה הוראה, אך בעלי מובן שונה (דהיינו מלים נרדפות), למשל "כוכב הערב", "כוכב השחר" ו"נוגה" המורים על אותו גרם שמיים. פרגה טען שההוראה של משפטים שלמים היא ערך האמת שלהם (אמתי או שקרי).

פרדינן דה סוסיר (1857 - 1913) הפריד את "הסימן הלשוני" לשתי ישויות: "מסמן" (=מילה או משפט) ו"מסומן" (=המושג שמסמן כלשהו מעלה ברוחנו) והדגיש את ההבחנה בין המסומן לבין הרֶפֶרֶנְט: הראשון קיים רק בהכרתנו, בעוד השני הוא דבר ממשי בעולם. כמו כן קבע סוסיר שבשפה טבעית אי אפשר להסיק מהו המסומן רק מהכרת המסמן שכן קישורו של מסמן מסוים למסומן מסוים הוא שרירותי. יש המזהים את המסומן של מסמן כמשמעותו.

לודוויג ויטגנשטיין (1889 - 1951) טען בחיבורו "חקירות פילוסופיות" (פורסם ב - 1953) שמשמעות של דבר אינה נגזרת מן הקישור בין סימן מייצג לדבר מיוצג אלא מן השימוש המעשי בדבר בשפה (או בתקשורת כלשהי).

ג, ון אוסטין (1911 - 1960) טען בחיבורו "משמעותה של מילה" שאי אפשר לקבוע באופן פשוט ומוחלט מהי משמעותה של מילה נתונה בלי להתחשב בהקשר שבו משתמשים במילה.

רולאן בארת (1915 - 1980) בחיבורו "מות המחבר" (1968) טען כי למשמעות, שמחברו של טקטס נתון התכוון לבטא דרכו, אין תוקף או חשיבות רבים יותר מכל משמעות אחרת, שכל קורא עשוי לייחס לטקסט זה. משמעויות שונות עשויות להתקבל מקריאת אותו הטקסט על ידי קוראים שונים מכיוון שכל קורא מבין טקסט נתון בהקשר היסטורי, תרבותי, חברתי ואישי ייחודי. בהרחבה ניתן לומר שמשמעותו של כל סימן מייצג עשויה להשתנות לדידם של מפרשים שונים של הסימן, וכי למשמעות שאליה התכוון מי שהפיק את הסימן אין מעמד מועדף מבחינת תוקף או חשיבות.

משמעות באומנויות בלתי מילוליות

מוזיקה

בדרך כלל נהוג לראות במוזיקה דבר שהוא איננו בעל משמעות ייצוגית, כלומר אינו מייצג משהו. בתקופה הרומנטית (1820 - 1910) התפתחה אסכולת המוזיקה התוכניתית, אשר מלחיניה הלחינו מוזיקה אשר אמורה הייתה לשאת משמעות אובייקטיבית, כלומר לייצג תמונות, אירועים או רגשות קונקרטיים (שאינם משתנים ממאזין אחד למשנהו). המונח הדיכוטומי שנוצר כניגוד למוזיקה תוכניתית הוא מוזיקה אבסולוטית, המתאר מוזיקה חסרת משמעות ייצוגית. בין השאר טענו המוזיקאים אדוארד האנסליק ויאניס קסנאקיס שכל מוזיקה היא אבסולוטית:

"למוזיקה אין שום נושא מעבר לצירופי הצלילים שאנו שומעים, כי המוזיקה לא זו בלבד שהיא מדברת באמצעות צלילים, היא מדברת בצליל ואך ורק בצליל." / אדוארד האנסליק (1825 - 1904)

"מוזיקה היא לא שפה, מטרתה של המוזיקה אינה להביע תוכני משמעות כלשהם באמצעות צליליה. מוזיקה קיימת בזכות עצמה, היא אינה מייצגת משהו שהוא מעבר לה." / יאניס קסנאקיס (1922 - 2001)

אומנות פלסטית

עד להתפתחותה של האמנות המופשטת בתחילת המאה ה - 20 הייתה כלולה באמנות הפלסטית שאיפה ליצור חיקוי של המציאות, כך שאפשר להתייחס לאומנות פלסטית לא - מופשטת כמייצגת את הדברים שאותם היא מחקה ולפיכך כבעלת משמעות ייצוגית, בניגוד לאמנות מופשטת, שניתן להתייחס אליה כחסרת משמעות ייצוגית (בדומה למוזיקה אבסולוטית).

מייחסים לצייר האמריקני אדוארד הופר את הטענה, שאת משמעותה של יצירת אומנות פלסטית אי אפשר לתרגם למילים:

"אם היה אפשר להגיד את זה במילים, לא הייתה שום סיבה לצייר את זה." / אדוארד הופר (1882 - 1967)

מחול

גם במחול קיימות אסכולות שונות בנוגע לשאלה, האם על מחול להיות בעל משמעות ייצוגית או לא. אלה הרואים במחול ענף של התיאטרון (לדוגמה, לפי מסורת התיאטרון מחול הגרמני) מבקשים לראות בכל תנועת מחול משמעות תיאטראלית, בדומה למשמעות שנושא טקסט: הבעה של רגש, משמעות סמלית, אזכור של התנהגויות אנושיות וחברתיות. בשביל אחרים, הרואים במחול אמצעי ביטוי הפועל גם במישורי תקשורת בלתי תיאטרליים (לדוגמה מרס קנינגהם או נועה אשכול), תנועת מחול עשויה לעורר מגוון תגובות ואסוציאציות, כך שבמקום לומר שיש לה משמעות, יותר מדויק לתארה כבעלת תפקוד וחשיבות מחוליות: ויזואליות - אסתטיות, גופניות, מרחביות, קומפוזיטוריות.

לאיזדורה דנקן, מחלוצות המחול המודרני, מייחסים את הטענה, שאת משמעותה של יצירת מחול אי אפשר לתרגם למילים (בדומה לטענתו של אדוארד הופר בנוגע לאומנות פלסטית):

"אם הייתי יכולה להגיד לך מה המשמעות של זה, לא היה טעם לרקוד את זה."

תפיסה של משמעות אצל בעלי חיים

ניסוי של הפסיכולוג פרדריק סקינר (מחשובי הביהיביוריסטים) הדגים כי יונים המקבלות מזון באמצעות מנגנון אוטומטי ללא שום קשר להתנהגותן יאמצו בדרך כלל התנהגויות שעליהן הן חוזרות בהתמדה, כאילו במטרה לגרום להופעת המזון, לדוגמה: ביצוע הקפות בתוך הכלוב או טלטול הראש לכיוון אחת הפינות העליונות של הכלוב. היונים שתוגמלו באופן מקרי לחלוטין אימצו יותר התנהגויות מסוג זה מאשר יונים שבאמת תוגמלו על התנהגותן.

במקרה זה ניתן ליישם את המושג "משמעות" תוך שימוש במערכת היחס המשולש "מייצגמשמעותמיוצג" של צ'ארלס פרס באופן הבא:

פעולתה של היונה היא המייצג, כלומר האלמנט שהוא בעל משמעות, התוצאה שהיונה מנסה להשיג (קבלת מזון) היא הדבר המיוצג על ידי פעולה זו, והמשמעות היא המידע המקשר בין הפעולה לתוצאה הרצויה. למערכת "מייצגמשמעותמיוצג" שבדוגמה זו מבנה יחסים מקביל לזה שבדוגמה שניתנה לעיל של צלצול בפעמון על דלפק הקבלה של בית מלון: כפי שצליל הפעמון מייצג בקשה שיופיע פקיד קבלה, כך ניתן לומר כי פעולת היונה מייצגת ניסיון או רצון לגרום לכך שיינתן לה מזון, כלומר: היונה מבטאת לכאורה בקשה לקבל מזון.

הצורך הפסיכולוגי במתן משמעות

הפסיכולוג פרדריק בארטלט, אשר היה מראשוני חוקרי הזיכרון, טען שכדי לזכור דבר מה למשך זמן רב חייב האדם להקנות לו משמעות, גם אם אין לו משמעות כלל. בארטלט ערך ניסויים על הזיכרון והוכיח ששגיאות זיכרון נובעות מצורך זה. הוא הוכיח שהשגיאות הנפוצות ביותר באופן זכירתו של סיפור הן החלפת מילים וניסוחים למילים וניסוחים אחרים זהי משמעות וששגיאות נפוצות אחרות הן הפיכת הסיפור ל"הגיוני יותר" והשמטת פרטים שאינם תורמים להבנת הסיפור.

בארטלט הוכיח בניסויים גם ששגיאות בזכירת רישום נובעות מהפירוש שניתן לו. רישום שניתן להגדירו בדרכים שונות יטה להיזכר כדומה יותר להגדרות שניתנות לו מאשר למראהו המקורי.
הוראה מוות דמעות להיזכר מערכות יחסים בעל חיים להשתנות תהליך הישגים איך לזכור סיבתיות
האם ככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו? האם אפשר להרגיש פחות רע דרך חקירה של מחשבות רעות? כמה עמוק צריך לחקור כדי שלא יכאב? מה המטרה של החקירה? האם צריך להגיע לסוף? האם אפשר לחשוב על מחשבה בלי מחשבה קודמת? איך הרע נעלם דרך החקירה? למה חקירת מחשבות מחלישה פחדים? האם יש סוף לחקירה פנימית? כמה עמוק לחקור?
...שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש פחות רע או יותר טוב? עד להיכן ולאיזה עומק צריכים לחקור, כדי שמחשבות רעות ייעלמו? האם אפשר להרגיש פחות רע דרך חקירה של מחשבות רעות? כמה עמוק צריך לחקור כדי שלא יכאב? מה המטרה של החקירה? האם צריך להגיע לסוף? האם אפשר לחשוב על מחשבה בלי מחשבה קודמת? איך הרע נעלם דרך החקירה? למה חקירת מחשבות מחלישה פחדים? האם יש סוף לחקירה פנימית? כמה עמוק לחקור? האם יהיה נכון לומר, שככל שהאדם חוקר יותר את המחשבות הרעות שלו לעומק, ככה הם יותר נחלשות וככה הוא ירגיש פחות רע...
מה כן ולא מה לא? תקיעות בחיים, למה אני מרגיש תקוע? למה אני לא מתקדם בחיים? חוסר התקדמות בחיים, לא מצליח להתקדם בחיים, לא מצליח להפסיק התמכרות, לא מצליח למצוא את עצמי, מרגיש אבוד, שום דבר לא כמו שאני רוצה, המציאות נגד רצוני, לא מצליח להפסיק להרגיש רע, מה אני כן רוצה שיהיה? מה אתה כן רוצה שיהיה? להתמקד במה כן ולא במה לא, לחשוב בצורה חיובית, לא לחשוב בצורה שלילית
...מרגיש תקוע? למה אני לא מתקדם בחיים? חוסר התקדמות בחיים, לא מצליח להתקדם בחיים, לא מצליח להפסיק התמכרות, לא מצליח למצוא את עצמי, מרגיש אבוד, שום דבר לא כמו שאני רוצה, המציאות נגד רצוני, לא מצליח להפסיק להרגיש רע, מה אני כן רוצה שיהיה? מה אתה כן רוצה שיהיה? להתמקד במה כן ולא במה לא, לחשוב בצורה חיובית, לא לחשוב בצורה שלילית לפעמים המציאות נגד רצונו של האדם והאדם מסובך בדברים שהוא לא רוצה, בגלל שהוא לא יודע להגדיר בצורה ברורה מה הוא כן רוצה שיהיה. דהיינו, לפעמים האדם יודע להגדיר מצוין מה הוא לא רוצה...
זוגיות ואהבה בלי תנאים, איך לגרום למישהו לאהוב אותך כמו שאתה? רוצה שיאהבו אותי כמו שאני, לקבל אהבה בלי תנאים, דרישות מבני זוג, איך למצוא אהבה? איך למצוא מישהו שיאהב אותך כמו שאתה? איך להכיר מישהו שיקבל אותך כמו שאת?
זוגיות ואהבה בלי תנאים, איך לגרום למישהו לאהוב אותך כמו שאתה? רוצה שיאהבו אותי כמו שאני, לקבל אהבה בלי תנאים, דרישות מבני זוג, איך למצוא אהבה? איך למצוא מישהו שיאהב אותך כמו שאתה? איך להכיר מישהו שיקבל אותך כמו שאת?
...אותך כמו שאתה? רוצה שיאהבו אותי כמו שאני, לקבל אהבה בלי תנאים, דרישות מבני זוג, איך למצוא אהבה? איך למצוא מישהו שיאהב אותך כמו שאתה? איך להכיר מישהו שיקבל אותך כמו שאת? איך למצוא מישהו שיאהב אותך בדיוק כמו שאת? אנשים רבים רוצים למצוא זוגיות שבה בן או בת הזוג יקבלו אותם בדיוק כמו שהם. אישה שואלת את עצמה, מה הסיכוי שאמצא גבר שיאהב אותי בדיוק כמו שאני? וגבר שואל את עצמו את אותה השאלה: מה הסיכוי שאמצא אישה שתאהב אותי כמו שאני, בלי דרישות או שינויים? לפי אליעד כהן, התשובה החד - משמעית היא שאין סיכוי...
אושר וסדר, להיות מסודר ומאושר, למה להיות מסודר כדי להיות מאושר? מה הקשר שבין סדר לאושר? סדר במחשבות, סדר בראש, סדר מחשבתי, חשיבה מסודרת, אופי מסודר, אושר מסודר, להיות מאושר ומסודר, ישוב הדעת, איך להיות מסודר? איך לעשות סדר?
אושר וסדר, להיות מסודר ומאושר, למה להיות מסודר כדי להיות מאושר? מה הקשר שבין סדר לאושר? סדר במחשבות, סדר בראש, סדר מחשבתי, חשיבה מסודרת, אופי מסודר, אושר מסודר, להיות מאושר ומסודר, ישוב הדעת, איך להיות מסודר? איך לעשות סדר?
...למה להיות מסודר כדי להיות מאושר? מה הקשר שבין סדר לאושר? סדר במחשבות, סדר בראש, סדר מחשבתי, חשיבה מסודרת, אופי מסודר, אושר מסודר, להיות מאושר ומסודר, ישוב הדעת, איך להיות מסודר? איך לעשות סדר? האם צריך להיות מסודר כדי להיות מאושר? הרצאתו של אליעד כהן עוסקת בשאלה האם על האדם להיות מסודר כדי להיות מאושר. אליעד פותח את ההרצאה בשאלה עקרונית: האם חייבים להיות מאושרים? הוא טוען שבסופו של דבר, אין חובה להיות מאושר, ואין חוק שמכתיב לאדם להיות במצב רגשי מסוים. השאלה המרכזית היא האם כדי להיות מאושר, האדם...
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
דוגמה אישית מהי, דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני
...דוגמה אישית שלילית, דוגמה אישית חיובית, האם דוגמה אישית חשובה? דוגמה אישית בחינוך, ללמוד מדוגמה אישית, דוגמה אישית של הורה, דוגמה אישית של מורה רוחני מהי דוגמה אישית והאם היא באמת חשובה? המושג דוגמה אישית מתייחס למצב שבו אדם מלמד או משפיע על אחרים באמצעות התנהגותו ולא רק דרך דבריו. לפי אליעד כהן, הרעיון של דוגמה אישית מתחלק לשני היבטים מרכזיים: ההיבט הראשון הוא כאשר אדם מלמד משהו מוגדר וברור, שיש לו צורה מוגדרת - לדוגמה, לא לעשן. במקרה זה, אם האדם עצמו מעשן ובכל זאת מסביר לאחרים שלא טוב לעשן, נוצרת...
אושר, איך ללמוד מהצלחה? איך ללמוד מכישלון? איך להצליח בחיים? איך להצליח בקלות? איך להשתפר? איך לנתח תהליכים? איך להשיג מטרות? איך להבין חוקיות? מוטיבציה להתמדה
אושר, איך ללמוד מהצלחה? איך ללמוד מכישלון? איך להצליח בחיים? איך להצליח בקלות? איך להשתפר? איך לנתח תהליכים? איך להשיג מטרות? איך להבין חוקיות? מוטיבציה להתמדה
...איך להצליח בחיים? איך להצליח בקלות? איך להשתפר? איך לנתח תהליכים? איך להשיג מטרות? איך להבין חוקיות? מוטיבציה להתמדה מהו אושר ואיך באמת אפשר להשיג אותו? אליעד כהן מסביר שהמפתח להשגת אושר הוא קודם כל להבין מדוע בכלל רוצים להשיג אותו. לדבריו, הרבה אנשים שואלים איך להשיג אושר בלי להגדיר מה זה בדיוק אושר עבורם. לפי אליעד, חשוב קודם כל להגדיר מהי תחושת האושר בשבילך. אם מדובר בתחושת כיף, סיפוק או התלהבות, יש להבחין בזה ולשאול את עצמך מה בדיוק גורם לך להרגיש ככה. לדוגמה, אם אתה אומר שאושר הוא מצב שבו אתה...
קבוצה וחברים, חשיבות הקבוצה, חשיבות החברים, לימוד בקבוצה, האם הקבוצה חשובה? מהי חשיבות הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה
קבוצה וחברים, חשיבות הקבוצה, חשיבות החברים, לימוד בקבוצה, האם הקבוצה חשובה? מהי חשיבות הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה
...בקבוצה, האם הקבוצה חשובה? מהי חשיבות הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה למה מנהיגי כתות יוצרים תלות בקבוצה ולא בהם ישירות? אליעד כהן מסביר שכדי לשלוט באנשים, מנהיגים של כתות משתמשים לעיתים קרובות בטכניקה מניפולטיבית שמטרתה ליצור תלות של האדם בקבוצה, במקום תלות ישירה בהם עצמם. הרעיון המרכזי הוא שאנשים חושבים שההצלחה שלהם תלויה בקשר ובחיבור לקבוצה, ולא במנהיג עצמו. בצורה זו, המנהיג מסתיר את כוונת
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק - חלק 1
מחלוקת על הצדיק, חסרונות במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן ח"א יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק - חלק 1
...במציאות, סם החיים וסם המוות, צדיק ורשע, בריאת העולם, ליקוטי מוהרן חא יב, רבי נחמן מברסלב, לימוד תורה, העולם הבא, לשם שמים, קושיות על הצדיק - חלק 1 למה אנשים שלומדים תורה חולקים על הצדיק? אליעד כהן מסביר את דבריו של רבי נחמן מברסלב בליקוטי מוהרן תורה יב, אודות תופעת המחלוקת על הצדיקים. הוא מתחיל בטענה, שבדרך כלל אלה שלומדים תורה בצורה שכלית וביקורתית (כמו גמרא והלכה) הם אלו שחולקים על הצדיקים - אנשים שמבטאים את החיבור למציאות ולחיים דרך תפילה וחסד. לטענתו, החולקים על הצדיקים לא רק מסתייגים מהם, אלא...
איך לגרום לאנשים להבין אותך? איך להתבטא נכון? איך לבטא את עצמך נכון? שיפור יכולות הבעה בעל פה, הבעה בכתב, איך להתנסח נכון? איך לנסח נכון? איך לדבר נכון? תקשורת בין אישית, שימוש במטאפורות, שימוש במילים נרדפות, שימוש במשפטים מלאים
איך לגרום לאנשים להבין אותך? איך להתבטא נכון? איך לבטא את עצמך נכון? שיפור יכולות הבעה בעל פה, הבעה בכתב, איך להתנסח נכון? איך לנסח נכון? איך לדבר נכון? תקשורת בין אישית, שימוש במטאפורות, שימוש במילים נרדפות, שימוש במשפטים מלאים
...איך להתבטא נכון? איך לבטא את עצמך נכון? שיפור יכולות הבעה בעל פה, הבעה בכתב, איך להתנסח נכון? איך לנסח נכון? איך לדבר נכון? תקשורת בין אישית, שימוש במטאפורות, שימוש במילים נרדפות, שימוש במשפטים מלאים איך לשפר את יכולת ההבעה ולגרום לאנשים להבין אותך טוב יותר? כאשר אתה מדבר עם אנשים, לעיתים קרובות הם לא מבינים אותך כפי שהתכוונת. כדי לשפר את יכולת ההבעה שלך ולגרום למאזינים להבין אותך באופן מיטבי, יש להתמקד בכמה עקרונות חשובים: שימוש במילים ברורות ומובנות: עליך להשתמש במילים שהשומע מכיר היטב. ככל שהמאזין...
איך לדעת לאיזה רופא להקשיב? איך לקבל החלטה בתנאי אי וודאות? איך לדעת למי להקשיב? איך להחליט בנושא שאתה לא מבין בו? איך להחליט למי להקשיב? איך לדעת מה נכון לעשות? מודל קבלת החלטות מתוך אי וודאות
איך לדעת לאיזה רופא להקשיב? איך לקבל החלטה בתנאי אי וודאות? איך לדעת למי להקשיב? איך להחליט בנושא שאתה לא מבין בו? איך להחליט למי להקשיב? איך לדעת מה נכון לעשות? מודל קבלת החלטות מתוך אי וודאות
...אי וודאות? איך לדעת למי להקשיב? איך להחליט בנושא שאתה לא מבין בו? איך להחליט למי להקשיב? איך לדעת מה נכון לעשות? מודל קבלת החלטות מתוך אי וודאות איך לקבל החלטה נכונה כאשר מומחים חלוקים בדעתם? כאשר אדם עומד בפני מצב שבו עליו לקבל החלטה בנושאים בהם אינו מבין מספיק, לעיתים קרובות ימצא את עצמו מתמודד עם המלצות סותרות של מומחים. אליעד כהן מציג שאלה זו באמצעות דוגמה ברורה של אדם הפונה לשני רופאים מומחים, שכל אחד מהם אומר לו המלצה מנוגדת לחלוטין. הרופא הראשון אומר שחובה עליו ליטול תרופה מסוימת בכל שעה...
הפרעת אישיות נרקיסיסטית - מבוא
...אישיות נרקיסיסטית (באנגלית: Narcisistic Personality Disorder, ובראשי תיבות: NPD) היא הפרעת אישיות המשתייכת לקבוצה ב של הפרעות האישיות. ההפרעה מתבטאת בדפוס מתמשך של התנהגות חריגה המאופיינת ברגשות מוגזמים של חשיבות עצמית, צורך מוגזם בהערצה ויכולת נמוכה לגלות אמפתיה כלפי אחרים. הלוקים בהפרעה משקיעים זמן רב בחשיבה ובפנטזיות על השגת כוח או הצלחה, או על המראה שלהם. לעיתים קרובות הם מנצלים את האנשים הסובבים אותם. ההתנהגות מתחילה בדרך כלל בבגרות המוקדמת, ומשפיעה על הפרט בכל תחומי החיים. עם זאת חשוב להבחין...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 2
...בתרומה השרידותית והחיובית של מערכת הבת, כי הרי ישנם אותות חשמליים שיודעים גם להפיק שמחה, תיקווה, אופטימיות... אין עוררין שאותות אלו תרמו להתפתחות הגוף ולסיכויי הישרדותו, אולם ועפ עיקרי תורת ההתפתחות שנצפתה בעולם החי, משפחת העצבים שהתפתחה פיזיולוגית ובמגמה זהה להתפתחות הגוף האנושי - היתה אמורה להפרד מהעשבים הרעים שנבטו בלהקתה ולהשאר עם החברים הטובים שתרמו לכלל החברים בלהקה. היינו אמורים לפגוש היום גוף אנושי מפותח שמח אופטימי עליז מאושר... כי הרי אחרת הגוף האנושי לא יכל להתפתח ולהגיע למימדיו האדיר...
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1
...אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי. שאלה: אני רוצה שתתחיל איתי מהרצון להרגיש טוב, איך אני מתקדם הלאה, ולהבין שהכל אחד. כל מה שחקרתי, הבנתי שאני עושה את זה כדי להרגיש טוב אליעד: כל רצון שחקרת גילית שהוא כדי שתרגיש טוב. שאלה: ואז שאלתי את עצמי למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? אליעד: לפני, בוא...
התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4
...התאבדות בזמן אמת - חלק 4 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3. איך תקשיב לאדם שעל הגג? תגובה למאמרם של אליצור ועומר ישראל אור - בך מה תאמר לאדם שעל הגג? הוא טקסט חלוצי חשוב, מבוסס ומועיל. נכון מאוד לצייד את האדם שלמטה באמצעים כאלה כשהוא ניצב מול האדם שלמעלה במאבקו בין החיים והמוות. בנרטיבה זו מתארים המחברים את הלך נפשו של האדם העומד על הגג בצורה רגישה ומתוך הבנה עמוקה את האיזון הקיומי והקריטי המתקיים שם על הגג. נקודת המוצא של אליצור ועומר היא, כי גם רגע לפני ההתאבדות, הלך נפשו של...
הכרת תודה, אסירות תודה, הודיה, הערכה - מבוא
...הודיה, הערכה - מבוא הכרת תודה, תודה, אסירות תודה, הודיה או הערכה היא רגש או עמדה המכירה בתועלת שהתקבלה או תתקבל, או הבעתם של רגש או עמדה אלה. הבעת תודה נחשבת לאחד מכללי הנימוס בחברות רבות. תודה בתרבות תודה היא אחד המושגים או אחת החוויות המשמעותיות והמוערכות ביותר בדת בפילוסופיה ובספרות, ונחשבת כבר מאות שנים למידה טובה, לפעילות רצויה או הכרחית מבחינה מוסרית או למצווה דתית. חקר התודה בפסיכולוגיה בשנים האחרונות החלו לחקור את חוויית התודה באופן מדעי, במסגרת הפסיכולוגיה החיובית, וספר שמרכז מידע על מחקר...
אילו שאלות לשאול בראיון עבודה? מה חשוב יותר לדעת על המרואיין?
...יותר לדעת על המרואיין? ראיון עבודה. בהמשך למאמר כיצד לראיין עובדים (בעיקר לתפקיד ניהולי) ? אילו שאלות הכי חשוב לשאול ואיך בדיוק? אוסיף כי בדרך כלל בראיונות עבודה המרואיין מספר על הצלחותיו. הפעם היחידה שבה בדרך כלל מעלים את החסרונות של המרואיין היא כאשר שואלים אותו את השאלה השבלונית הנצחית מהם החסרונות שלך או אמור 3 דברים שבהם אתה חלש. כל מרואיין כמובן שהתראיין יותר מפעם אחת, כבר יש לו בראש תשובה מוכנה לכל השאלות האלו. בדרך כלל רוב ככל הראיון עבודה ממוקד בכך שהמרואיין מספר על ההצלחות שלו, על מה שהוא...
דליריום - מבוא
...לפי מילון מונחי האקדמיה ללשון העברית: הזיה) הוא מצב בלבולי חריף, המתאפיין בירידה קוגניטיבית חריפה עם שינויים תנודתיים במצב ההכרה. הסממן הבולט ביותר של מצב זה הוא ירידה ברמת הקשב, אם כי כל התחומים הקוגניטיביים עלולים להיפגע. זהו מצב שכיח וסיבה משמעותית לתחלואה ולתמותה, בפרט בקרב האוכלוסייה המבוגרת המאושפזת במוסדות רפואיים. ישנן סיבות רבות העלולות לגרום לדליריום, אולם מקובל כי מצב זה מתפתח באנשים המועדים לכך, וכי ככל שהמועדות גבוהה יותר, כך קטן השינוי הדרוש ליציאה מאיזון ולהשראת דליריום. על כן, מודעות...
מנטור מדבר על חוק השינוי הנצחי של צורות האנרגיה
...על חוק השינוי הנצחי של צורות האנרגיה מנטור מדבר על החוקים מנטור מדבר על חוק השינוי הנצחי של צורות האנרגיה מנטור מתאר את החוק האחרון זהו החוק האחרון מתוך שבעת החוקים שמנהלים את היקום. במילים פשוטות, הוא אומר שאנרגיה משנה צורות כל הזמן. היא נעה כל הזמן אל תוך צורות שונות ויוצאת מתוך צורות שונות. הבנת החוק הזה ואיך הוא עובד, היא הכרחית בשביל ליצור כל מה שרק תרצו. במאמר הזה, שהוא האחרון במהדורת המאמרים המיוחדת מנטור מדבר על החוקים, מנטור מסביר את החוק השביעי ואיך לרתום אותו לטובת ההצלחה שלנו בחיים....
אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל
...יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אלוהים, יש או אין אלוהים קיים או לא, בריאת העולם, המפץ הגדול, הוכחה שאין יש אלוהים, יש מאין, כלום או הכל. שאלה: מי זה אלוהים? אליעד: אם אתה רוצה את האמת, אתה לא יכול לשאול מי זה אלוהים, כי למעשה אתה מניח שיש אלוהים, ואולי אין אלוהים בכלל. למה אני באתר שואל שאלות על אלוהים, ומנסה להוכיח שיש למשל שני אלוהים, אז למה אני עושה את כל הבלגן הזה? כי כשאתה מאמין באלוהים...
כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2
...ולהעצים את את עיני השכל של האדם? כיצד להבין דברים לעומק? חלק 2 המשך מ: כיצד לפתח ולהעצים את את עיני השכל של האדם ? כיצד להבין דברים לעומק ? חלק 1. דוגמה נוספת מהחיים. כולנו לדוגמה יודעים שניתן לבקש הנחה כספית מבעל מקצוע שמבצע עבורנו עבודה מסוימת. כולנו יודעים גם כי ככל שמתח הרווחים של בל המקצוע גדול יותר, כך ניתן להתווכח איתו ולקבל ממנו הנחה גדולה יותר. כיצד אנו יודעים זאת? אנו יודעים את זה הן מנסיון אישי שלנו והן מניסיונם של אנשים אחרים שידוע לנו שקיבלו הנחה כזו או אחרת לאחר מיקוח עם בעל המקצוע...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על יצירת אומנות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: יצירת אומנות, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: יצירת אומנות, איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם גירושין? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מחלות נפש בחיפוש האמת לנתח איך מנתחים שאלות להיות מקובל בחברה איבוד שפיות אהבה עמוקה כסף בבורסה לנטרל פחדים פחד מירידה בתפקוד הקוגניטיבי שנאה עצמית והפרעת אישיות חסר הערכה עצמית בחורה שמפחדת להתאהב מחשבות שווא על אהבה לרצות אושר כסף קונה אושר העצמה בזוגיות בגידה היא לא בעיה איך להחליט אם לשמור או לזרוק משהו? החלטה וצמצום התמודדות עם אובדן בן זוג להתמודד עם העברת ביקורת לשמור על חשק ומוטיבציה להתמיד להצליח בראיון עבודה השכנוע של התת מודע זיהוי מניעי הרכישה של הלקוח לגרום לילד לאכול ירקות לאהוב את הילד שלך הארה רוחנית ושימוש בסמים מודעות לבעיה לחזק את הפרנויה מחיקת טראומה למה לא ללכלך על האקס? חבר של האקס להתאמן בבית בלי הרבה משקל אימון לכשל שרירי למה אין אלוהים? תפישת אלוהים להגיע להארה רוחנית סמים והארה רוחנית לא מספיק להיות אלוהים רצון להיות אלוהים להשקיע במניות נדלן בבורסה דירה יד 2 או פריסייל מקבלן האם ניתן להשיג את מטרת החיים? מטרת החיים היא גן עדן לנהל מוניטין שלילי הסרת פרסום שלילי בגוגל מי רוצה בחירה חופשית? אולי אין בחירה חופשית? קדמות העולם נשמת היקום עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לימודים, אימון אישי קשב וריכוז, אימון אישי בתל אביב בתחום יצירת אומנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4063 שניות - עכשיו 27_10_2025 השעה 07:24:17 - wesi4