ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התנהגות ראויה ✔שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd ✔הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה שלו שיתאימו לכל הכיתה וגם לתלמידים עם הפרעת קשב וריכוז.

אחד הגורמים המשפעים על תפקודו האקדמי של הילד ודרגת המוטיבציה הוא הפרעת קשב, המשפיעה לרעה על יכולתו של הילד להתמקד ולשלוט בהתנהגותו. המפתח ליצירת מוטיבציה בילד עם בעיות קשב הוא לווסת ולהתאים בעבורו את סביבת הלמידה.

ריצ'ארד לאבוי מציע בספרו "פריצת דרך במוטיבציה" שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בילד עם הפרעת קשב.

*ספקו לילד סביבה מובנית וצפויה.

*תנו לילד הוראות חד - שלביות פשוטות.

*העניקו לו בו בזמן מידע מילולי וויזואלי (למשל, הקריאו את ההוראות תוך כדי כתיבן על הלוח).

*ספקו הליכי מבחן והערכה מותאמים.

*הציעו לילד חיזוקים חיוביים, שבחים ועידוד.

*למדו את הילד לרשום הערות, דרכי הדגשה וכישורי למידה מועילים אחרים.

*בחרו לילד מקום ישיבה בקרבת המורה, אבל הרחיקו אותו מאזורי תנועה רבה.

*הבהירו חוקים, גבולות וציפיות - פרסמו אותם.

*הימנעו מהעמסת הילד במידע, נתונים או הוראות שאותם אינו מסוגל לעבד.

*הרשו לילד ליטול הפסקות קלות מעת לעת על מנת לאפשר לו להירגע וצבור אנרגיה.

*הנהיגו מערכת "חבר ללימודים" או "שכן טוב" שבה יוכל חבר לכיתה לעזור לילד להתארגן ולהתכונן.

*הנהיגו רמז או סימן פרטי איתו תוכלו לשלוח לילד כאשר התנהגותו או מידת הקשב שלו מידרדרת.

*חלקו משימות גדולות ומורכבות לחלקים קטנים יותר שניתן להתמודד איתם. (למשל, במקום לפתור 20 תרגילים בבת אחת, חלקו את המשימה ל - 4 משימות של פתירת 5 תרגילים בכל פעם).

*העניקו "לגיטימציה" לצורך של הילד בתנועה ופעילויות בכיתה לעידוד תנועה.

*הקפידו שהילד ינהל מחברת משימות ועזרו לו בכך.

*עזרו לילד להתחיל במשימה ואז עודדו אותו להשלימה בכוחות עצמו.

*תנו לילד התראה מראש לקראת התרחשותו של שינוי גדול.

*דאגו לקיים מערכת תקשורת יומיומית בין הבית לבית הספר באמצעות רשימת מטלות.

*ספקו לילד רשימת חומר הקריאה הבסיסי בקורס כדי לסייע לו בהתארגנות ובתכנון.

*הפכו את ארגון הספרים, שולחן הכתיבה, הארון האישי והילקוט לשגרה יומיומית. יש לבקש ממנו להקדיש כמה דקות לארגון בתחילת יום הלימודים, באמצע ובסופו. היו מודעים לכך שהוא עשוי להזדקק לעזרה. עצם ההוראה "סדר את הילקוט לא תהיה אפקטיבית.

*ודאו שתשומת לבו של הילד נתונה לכם לפני מתן הוראות או הנחיות. זה יכול להיעשות באמצעות קריאת שמו, שימוש בתנועת יד או מגע. לאחר שההוראות ניתנות, בקשו ממנו לחזור עליהן בעל פה לפני ביצוען. ילדי ADD רבים עושים רושם כאילו הבינו את הנאמר גם שזה לא כך.

*זכרו את שלושת הרמות של חומר ההוראה: הרמה העצמאית: הילד מסוגל לקרוא את החומר בדיוק של 97% ולהבינו בדיוק של 90%.

הרמה ההדרכתית: הילד מסוגל לקרוא את החומר בדיוק של 90% ולהבינו בדיוק של 76%.

רמת התסכול: דיוק של 90% או פחות בקריאה ודיוק של מתחת ל - 75% בהבנתו. הקריאה מהוססת, איטית ומאומצת.

חומר ברמה עצמאית יוטל על שיעורי הבית ועבודה ליד השולחן, חומר ברמה ההדרכתית צריך להיות מועבר בהדרכת מורה או בפיקוחו, אין להטיל על הילד חומר ברמת התסכול.

*לעולם אל תקבלו התנהגות טובה כמובנת מאליה. שבחו ועודדו את הילד כאשר אינו מפריע, כאשר הוא עובד בסבלנות, נותר יושב במקומו, מתמיד במשימה ומשתף פעולה.

* זכרו שהתנהגויות היפראקטיביות במהלך עבודה ליד שולחן הכתיבה (למשל, תיפוף באצבעות או בעיפרון, התנועעות בכיסא ותנועות עצבניות) נועדו למעשה לשחרר את הילד מהיפראקטיביות. לכן מן הראוי להתעלם מהן, אלא אם הן מהות גורם מפריע לאחרים.

*אל תדגישו בו זמנית איכות וכמות. משימות ממושכות ומורכבות קשות ביותר עבור הילד הסובל מבעית קשב. עדיף להטיל מעט משימות ולהדגיש את חשיבות הדיוק בביצוען, על פני מספר גדול של משימות שילחיצו את הילד ותוצאתן יהיו שגויות.

*זכרו שהילד עם ה - ADD יכול להפוך בנקל למתוסכל, ושלתסכולו השפעה רבה על המוטיבציה שלו. מתח, לחץ ועייפות יכולים לגרום לתחושות אלה של תסכול ולהגבירן. היו מודעים לנטייתו של הילד לפתח תסכול, ונקטו בצעדים מעשיים למנוע או להפחית סיטואציות הגורמות לחרדה.

*העניקו לילד שניות אחדות (עשר עד חמש עשרה) כדי להשיב על שאלות מילוליות. הוא יזדקק מן הסתם לפרק זמן זה כדי לעבד ולהבין את השאלה. בכל עת שניתן, צרפו לשאלות מילוליות חומרים ויזואליים.

*נסו שיטות הערכה אלטרנטיביות כמו בחינה בעל - פה או בחינה באמצעות הדגמה. מבחנים בכתב עשויים לגרום לקושי מיוחד אצל ילדים עם בעיות קשב בשל קשיי השפה והארגון שלהם.

*ודאו שלילד יש את כל החומרים הנחוצים לו לפני שהוא מתחיל במשימה.

*עקבו בתשומת לב אחר הילד על מנת לקבוע מתי הוא ממוקד וקשוב במיוחד (למשל, מוקדם בבוקר, לאחר הפסקה, לפני ארוחת צהרים). תכננו את המשימות והפעילויות הקשות והמאתגרות ביותר בפרקי זמן אלו.

*לאחר פעילויות קשות תכננו פעילויות מעניינות ומתגמלות.

*הימנעו מלייחס סיבות מוסרניות או שיפוטיות לאימפולסיביות וחוסר עקביות של הילד. זכרו שהתנהגויות אלו מתרחשות שלא באשמתו או בהתאם לבחירתו. משוב שיש עמו האשמה אינו יעיל, אל תאשימו את הקורבן.

*ספקו לילד עם הADD די הזדמנויות להפגין חשיבה חריגה, יצירתית ועתירת דמיון כדי לזכות בהכרה על מקוריות.

*הרשו לילד "לקשקש" או למעוך כדור רך. יש ילדים עם ADD המסוגלים להתמקד טוב יותר כאשר הם מעסיקים את ידיהם במהלך פעילויות שקטות (הרצאות, דיונים, זמן סיפור, צפייה בווידיאו).

*בעת מתן הוראות, ודאו שתשומת הלב של הילד מתמקדת בכם, ובקשו ממנו לחזור על הוראותיכם במילים שלו לפני תחילת המשימה. ילדים רבים עם ADD עשויים להתקשות גם בעיבוד שמעתי. הפרעה זו מקשה מאוד על הבנה של הוראות מילוליות וביצוען.

*עודדו את הילד למקד את תשומת לבו במשימה שעל הפרק, וחזקו התנהגות ראויה כשהיא מתקיימת. תלמידים אלו מתקשים משמעותית בעבודה עצמאית ונוטים להתמהמה ולדחות משימות. התנהגויות אלה יכולות להפריע לכיתה ולתסכל את המורה.

מורים והורים צרכים להתייחס להפרעת קשב כאל הפרעה כוללת ומורכבת המשפיעה כמעט בכל פעילויותיו של הילד והאינטראקציות שלו. האימפולסיביות של הילד ("היכון, צלוף, כוון") יכולה להציב דאגות בטיחות רבות, הסחת הדעת שלו מקשה עליו ביותר להבין ולבצע הוראות, קשייו בתחום הזיכרון גורמים ללמידה שגרתית להיות בעייתית, בעיותיו בתחום העיבוד הביצועי מציבות לפניו אתגרים גדולים כאשר הוא מנסה לתכנן פעילויות יומיומיות פשוטות.

"תמיכה" ו"אתגר" הם מילים החשובות בהתמודדות עם הילדים המיוחדים האלו. המבוגר צריך לאתגר את הילד ללא הרף באמצעות פעילויות שנועדו לשפר את התנהגותו ואת יכולת הלמידה שלו. תוך הצעת התמיכה לה הוא זקוק במילוי מטרות אלו. תמיכה ללא אתגר היא חסרת משמעות. אתגר ללא תמיכה הוא חסר יעילות באותה צורה.

"אנחנו לומדים רק ממי שאנחנו אוהבים" יוהן וולפגנג פון גתה
ספרים עובדים בעיית קשב וריכוז להתחיל תכנון עייף עקביות קשב וריכוז לימודים אקדמיים הקשבה אגו adhd איך להתאמן אימון אימון אישי אימונים בעיות קשב בעיות קשב וריכוז בעיית קשב בעיית קשב וריכוז הוראה הוראות הפרעה הפרעות הפרעות קשב הפרעות קשב וריכוז הפרעת קשב הפרעת קשב וריכוז הקשבה ילד ילדה ילדים יצירת מוטיבציה להתאמן מוטיבציה קשב קשב וריכוז ריכוז ריכוז וקשב שיטות הוראה
ביבי נתניהו או בני גנץ, איך לבחור מנהיג? שיקולים בבחירת מנהיג, איך לבחור מנכל? איך לבחור מנהל? נטל ההוכחה בבחירת מנהל, נטל ההוכחה בבחירת מנהיג, על מי מוטל נטל ההוכחה? למה לא לפחד לנסות משהו חדש? פחד מדברים חדשים, קבלת החלטות
ביבי נתניהו או בני גנץ, איך לבחור מנהיג? שיקולים בבחירת מנהיג, איך לבחור מנכל? איך לבחור מנהל? נטל ההוכחה בבחירת מנהל, נטל ההוכחה בבחירת מנהיג, על מי מוטל נטל ההוכחה? למה לא לפחד לנסות משהו חדש? פחד מדברים חדשים, קבלת החלטות
...או בני גנץ, איך לבחור מנהיג? שיקולים בבחירת מנהיג, איך לבחור מנכל? איך לבחור מנהל? נטל ההוכחה בבחירת מנהל, נטל ההוכחה בבחירת מנהיג, על מי מוטל נטל ההוכחה? למה לא לפחד לנסות משהו חדש? פחד מדברים חדשים, קבלת החלטות איך לבחור בין ביבי נתניהו לבני גנץ ללא פתרון מוחלט? כאשר בוחנים את סוגיית בחירת מנהיג, אליעד מסביר שבחירת ראש ממשלה אינה תמיד צריכה להיות מבוססת על ידיעה מראש של פתרון מוחלט או דרך פעולה טובה יותר. הדוגמה המרכזית שהוא נותן היא של מדינת ישראל בהנהגת בנימין נתניהו, כאשר בני גנץ מגיע ואומר...
רוחניות, העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית
רוחניות, העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית
...אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית מהו תהליך ההתבוננות הפנימית שאליעד כהן מתאר? אליעד כהן מסביר על תהליך ההתבוננות הפנימית כאמצעי להבנה עצמית מעמיקה, בדרך של בירור מתמשך של השאלה מה אני באמת רוצה?. לפי אליעד, כדי להבין את הרצונות שלנו לעומק, יש צורך להתחיל בשאלה פשוטה כמו מה אני רוצה?, אבל לא להסתפק בתשובה השטחית, אלא להמשיך ולחקור פנימה יותר ויותר. לדבריו, כשאדם אומר אני רוצה בחורה, לדוגמה, יש לשאול...
פיתוח מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר
פיתוח מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר
...שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר כיצד לפתח מיומנויות שיחה ולהתגבר על חוסר ריכוז בשיחות? בשיחה שמתקיימת בין שני אנשים, אחד מהם מציין שהיא חווה קושי בהעברת מחשבות ורעיונות בשיחה עם אחרים, למרות שהיא לא חווה בעיה כזו בשיחה עם עצמה. היא מרגישה שהמחשבות שלה מבולבלות כאשר היא מדברת עם מישהו, ולא מצליחה להוציא את כל מה שהיא חושבת ומבינה בצורה מסודרת. הבעיה הזו קשורה במידה רבה לפוקוס שלה...
צביעות, העמדת פנים, דו פרצופיות, התחסדות, מוסר כפול, חוסר כנות, לא להיות צבוע, חנופה, אחד בפה ואחד בלב, אין תוכו כברו, מהי צביעות? למה אתה צבוע? קיצוניות דתית, הקצנה דתית, צדקנות יתר
צביעות, העמדת פנים, דו פרצופיות, התחסדות, מוסר כפול, חוסר כנות, לא להיות צבוע, חנופה, אחד בפה ואחד בלב, אין תוכו כברו, מהי צביעות? למה אתה צבוע? קיצוניות דתית, הקצנה דתית, צדקנות יתר
...דו פרצופיות, התחסדות, מוסר כפול, חוסר כנות, לא להיות צבוע, חנופה, אחד בפה ואחד בלב, אין תוכו כברו, מהי צביעות? למה אתה צבוע? קיצוניות דתית, הקצנה דתית, צדקנות יתר מהי צביעות ומהו המניע מאחוריה? ההרצאה עוסקת במושג הצביעות ובצורות רבות שלה, כמו העמדת פנים, דו פרצופיות, תחסדות, חוסר כנות ועוד. אליעד מציין כי כל הקיום שלנו הוא למעשה תלוי בצביעות, ואין דבר באמת מוחלט בעולם. כל מערכת של ערכים או דעות שלנו היא מושתתת על השקר של הצביעות. כך, פעמים רבות אנחנו מסתכלים על אחרים ומבקרים אותם מבלי לשאול את עצמנו...
הפרעת דחק פוסט טראומטית, תסמונת פוסט טראומטית, פוסט טראומה, חרדת נטישה, פחד מבגידה, פחד מנטישה, טראומות
הפרעת דחק פוסט טראומטית, תסמונת פוסט טראומטית, פוסט טראומה, חרדת נטישה, פחד מבגידה, פחד מנטישה, טראומות
...תסמונת פוסט טראומטית, פוסט טראומה, חרדת נטישה, פחד מבגידה, פחד מנטישה, טראומות מהי פוסט טראומה וכיצד היא משפיעה על הפחד מהעתיד? פוסט טראומה היא מצב שבו אדם חווה אירוע קשה בעבר, וכעת הוא ממשיך להרגיש פחד וחרדה גם אחרי שהאירוע כבר הסתיים. לדוגמה, אדם שננשך על ידי כלב יכול לפחד מכלבים במשך שנים, כי הוא חושש שזה עלול לקרות לו שוב. אליעד כהן מסביר שהפחד נובע מהאפשרות שהאירוע הרע אכן יכול להתרחש שוב. לדברי אליעד, המציאות מטבעה אינה בטוחה, ולכן תמיד קיימת האפשרות שמשהו רע יקרה בעתיד. מי שמתקשה לקבל את...
קורונה וסקס, קורונה וחשק מיני, איך משבר הקורונה משפיע על החשק המיני? איך משבר הקורונה משפיע על החשק לסקס? איך נוצר חשק מיני? איך נוצרת תשוקה מינית? איך ההנאה מסקס מושפעת ממשבר הקורונה? למה יש לי עליה בחשק המיני? חשק לסקס
קורונה וסקס, קורונה וחשק מיני, איך משבר הקורונה משפיע על החשק המיני? איך משבר הקורונה משפיע על החשק לסקס? איך נוצר חשק מיני? איך נוצרת תשוקה מינית? איך ההנאה מסקס מושפעת ממשבר הקורונה? למה יש לי עליה בחשק המיני? חשק לסקס
...איך משבר הקורונה משפיע על החשק המיני? איך משבר הקורונה משפיע על החשק לסקס? איך נוצר חשק מיני? איך נוצרת תשוקה מינית? איך ההנאה מסקס מושפעת ממשבר הקורונה? למה יש לי עליה בחשק המיני? חשק לסקס איך משבר הקורונה משפיע על החשק המיני? החשק המיני של בני אדם תלוי במידה רבה בתחושה הכללית שלהם לגבי טוב ורע. כשאדם חש רע, הוא יהיה פחות נוטה לפתח חשק מיני, מאחר שכדי שיהיה לו רצון לקיים יחסי מין, עליו להאמין שהמיניות תעשה לו טוב. אך מה קורה כאשר אדם נמצא במצב של רע מאוד? איך משתנה החשק המיני בהקשרים של מצבי לחץ...
איך לבדוק הנחות יסוד? איך לגלות את האמת? איך לחקור דברים? איך לברר דברים? איך לנתח דברים? מהן הנחות יסוד? הנחות יסוד נכונות, הנחות יסוד שקריות
איך לבדוק הנחות יסוד? איך לגלות את האמת? איך לחקור דברים? איך לברר דברים? איך לנתח דברים? מהן הנחות יסוד? הנחות יסוד נכונות, הנחות יסוד שקריות
...האמת? איך לחקור דברים? איך לברר דברים? איך לנתח דברים? מהן הנחות יסוד? הנחות יסוד נכונות, הנחות יסוד שקריות מהן הנחות יסוד ולמה חשוב לבדוק אותן? אליעד כהן מסביר שהנחות יסוד הן האמיתות הבסיסיות או העקרונות שאדם מניח כאשר הוא שואל שאלה או מציג רעיון כלשהו. ההנחות הללו הן כמו יסודות של בניין שעליו נבנית כל שאלה או טענה. לכן, לפני שניתן לענות על שאלה או להבין טענה, חשוב תחילה לזהות ולבחון את הנחות היסוד שלה. אם ההנחות שגויות או לא מדויקות, כל המסקנות או התשובות שנגיע אליהן יהיו גם הן שגויות או חסרות...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 2 - הוכחה מציר הזמן לכך שהעולם *לא* נברא על ידי אלוהים! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
...ברא את העולם - חלק 2 - הוכחה מציר הזמן לכך שהעולם לא נברא על ידי אלוהים! יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה האם יש אלוהים? האם / איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים / הבורא? בריאת העולם / אלוהים ועוד. הוכחה לכך שהעולם לא נברא על ידי אלוהים / הוכחה לכך שהעולם קדמון ונצחי: הקדמה: הטיעון שאלוהים ברא את העולם יש מאין, גורר בהכרח לומר שאלוהים ברא גם את ציר הזמן ואת מרחב המקום, משום שבאין המוחלט אין ציר זמן ואין מרחב מקום כלשהם. קיימת אפשרות לוגית...
גן עדן / לחיות את הרגע הזה - איך למצוא את הטוב שיש ברגע הזה?
...לחיות את הרגע הזה - איך למצוא את הטוב שיש ברגע הזה? איך למצוא את הטוב שיש בכל דבר כפי שהוא? איך ליהנות מהרגע הזה כפי מה שהוא ללא שום שינוי? השלמות היא ליהנות באמת מהרגע הזה כפי מה שהוא ללא שום שינוי. אדם שנהנה מכל רגע כפי מה שהוא, הרי שהוא לעולם אינו חסר דבר = שלמות. איך מגיעים לדבר הזה? תשובה: על ידי חיפוש של הטוב שיש ברגע הזה. החיפוש צריך להיות אמיתי. על האדם לשאול את עצמו תמיד ובכל מצב, מה טוב ברגע הזה? מדוע הרגע הזה הוא כפי מה שהוא? לא משנה מה המצב, יש בו טוב כלשהו. חפש אותו. הבטחה: אם האדם...
פתרון בעיות ללא פתרון, איך לפתור בעיות ללא פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? בעיה מהחלל הפנוי, שאלות מהחלל הפנוי, זיהוי שורש הבעיה, האם יש פתרון לבעיה? האם יש בעיה ללא פתרון? האם יש בעיות שאין להן פתרון? שאלות מהחלל הפנוי
פתרון בעיות ללא פתרון, איך לפתור בעיות ללא פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? בעיה מהחלל הפנוי, שאלות מהחלל הפנוי, זיהוי שורש הבעיה, האם יש פתרון לבעיה? האם יש בעיה ללא פתרון? האם יש בעיות שאין להן פתרון? שאלות מהחלל הפנוי
...לפתור בעיות ללא פתרון? מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? בעיה מהחלל הפנוי, שאלות מהחלל הפנוי, זיהוי שורש הבעיה, האם יש פתרון לבעיה? האם יש בעיה ללא פתרון? האם יש בעיות שאין להן פתרון? שאלות מהחלל הפנוי מה לעשות כשאין פתרון לבעיה? כאשר אדם נתקל בבעיה שהוא לא מצליח למצוא לה פתרון, הצעד הראשון שעליו לבצע הוא לשאול את עצמו אם באמת יש פתרון לבעיה. אליעד מציין כי לעיתים אנשים מחפשים פתרון, אך יתכן שאין פתרון אמיתי לבעיה מסוימת. כלומר, לפעמים הבעיה פשוט לא ניתנת לפתרון בצורה מוחלטת. האם כל בעיה יש לה פתרון?...
הפרעת אישיות נרקיסיסטית - מבוא
...הפרעת אישיות נרקיסיסטית (באנגלית: Narcisistic Personality Disorder, ובראשי תיבות: NPD) היא הפרעת אישיות המשתייכת לקבוצה ב של הפרעות האישיות. ההפרעה מתבטאת בדפוס מתמשך של התנהגות חריגה המאופיינת ברגשות מוגזמים של חשיבות עצמית, צורך מוגזם בהערצה ויכולת נמוכה לגלות אמפתיה כלפי אחרים. הלוקים בהפרעה משקיעים זמן רב בחשיבה ובפנטזיות על השגת כוח או הצלחה, או על המראה שלהם. לעיתים קרובות הם מנצלים את האנשים הסובבים אותם. ההתנהגות מתחילה בדרך כלל בבגרות המוקדמת, ומשפיעה על הפרט בכל תחומי החיים. עם זאת חשוב...
שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 2
...בתרומה השרידותית והחיובית של מערכת הבת, כי הרי ישנם אותות חשמליים שיודעים גם להפיק שמחה, תיקווה, אופטימיות... אין עוררין שאותות אלו תרמו להתפתחות הגוף ולסיכויי הישרדותו, אולם ועפ עיקרי תורת ההתפתחות שנצפתה בעולם החי, משפחת העצבים שהתפתחה פיזיולוגית ובמגמה זהה להתפתחות הגוף האנושי - היתה אמורה להפרד מהעשבים הרעים שנבטו בלהקתה ולהשאר עם החברים הטובים שתרמו לכלל החברים בלהקה. היינו אמורים לפגוש היום גוף אנושי מפותח שמח אופטימי עליז מאושר... כי הרי אחרת הגוף האנושי לא יכל להתפתח ולהגיע למימדיו האדיר...
מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1
...או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי - 1 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי אני, מה אני, האני, אין או יש אני או לא אני, ביטול האני עצמי, ממה האני מורכב, מה היית לפני שהיית, חיפוש עצמי. שאלה: אני רוצה שתתחיל איתי מהרצון להרגיש טוב, איך אני מתקדם הלאה, ולהבין שהכל אחד. כל מה שחקרתי, הבנתי שאני עושה את זה כדי להרגיש טוב אליעד: כל רצון שחקרת גילית שהוא כדי שתרגיש טוב. שאלה: ואז שאלתי את עצמי למה אני רוצה להרגיש טוב ולא רע? אליעד: לפני, בוא אני אתן לך טיפ...
התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4
...- הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 4 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3. איך תקשיב לאדם שעל הגג? תגובה למאמרם של אליצור ועומר ישראל אור - בך מה תאמר לאדם שעל הגג? הוא טקסט חלוצי חשוב, מבוסס ומועיל. נכון מאוד לצייד את האדם שלמטה באמצעים כאלה כשהוא ניצב מול האדם שלמעלה במאבקו בין החיים והמוות. בנרטיבה זו מתארים המחברים את הלך נפשו של האדם העומד על הגג בצורה רגישה ומתוך הבנה עמוקה את האיזון הקיומי והקריטי המתקיים שם על הגג. נקודת המוצא של אליצור ועומר היא, כי גם רגע לפני ההתאבדות...
להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3
...בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3 להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 2. האני והסביבה בתפיסה המערבית, התלות איננה נתפסת כדבר טוב. היא מתחילה, לפי פרשנויות פסיכולוגיות, בתלות של הילד בשד אמו. זו, לפי מלאני קליין, תחילת רגש האהבה, הכרת הטובה לגורם ההנאה הראשונית. אם האם תאחר להאכיל את תינוקה, הוא ירגיש זנוח ומשם - סובל וכואב. תינוק שהיחס אליו טוב, יידע שבסופו של דבר תבוא הנחמה והגמול. האחר המפתח חוסר סובלנות לתסכול, מפתח אי אמון בטענה לפיה בסופו של דבר...
עיצוב אמונות - מקצוע חדש... האמנם?
...לביא אני מעצב אמונות. Believe Design L.T.D. מה זה אומר? הכוונה פשוטה מאוד. אני טוען שכולנו מעצבים את האמונות שלנו במהלך חיינו. אבל אנו לעיתים פועלים כאוטומטים ולכן, פעמים רבות אנו נכשלים ולא מאושרים מספיק מחיינו ובחיינו. זה הכל תלוי באמונה. איזה אמונה מזינה אותנו? האם אמונה שאנו לא מסוגלים או אמונה שאנו לא מוצלחים? עלינו לזהות את האמונות שלא עוזרות לנו לגדול ולשנות אותן לאמונות גדולות צבעוניות ויפות שמפרגנות למי שאנחנו, ושמעודדות אותנו להגשים את עצמנו ולחוות יותר סיפוק, שמחה והצלחה. איך עושים זאת...
זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?
...לשכוח את הדברים החשובים בחיים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים?. הרצאה על זיכרון - איך לא לשכוח את הדברים החשובים בחיים? ועוד. זיכרון, השאלה שאנשים שואלים, היא איך בן אדם יכול לשפר את הזיכרון שלו. בני אדם אומרים לפעמים, יש לי כל כך הרבה דברים לעשות, אם רק הייתי זוכר הייתי עושה, אבל אני שוכח. הדבר החשוב ביותר שחשוב שבן אדם יזכור זה את התובנות בחיים שלו. אדם הגיע לתובנה מסוימת, והוא רוצה לזכור אותה וליישם, ועכשיו הוא שואל, איך אני אמור...
מנטורינג - גם לטייגר וודס יש מנטור
...על טייגר וודס (Tiger Woods) ? אני מניח שאתה מכיר אותו, הוא נחשב לשחקן הגולף הטוב בעולם כיום. הוא בסהכ בן 35 והוא הגיע להישגים בלתי רגילים בחיים שלו. אני שואל את עצמי: איך יכול ילד בגיל 35 להגיע להישגים כאלה תוך זמן קצר, בעוד שמרבית האנשים היו צריכים כמה גלגולי חיים בשביל להגיע למה שהוא הגיע. לא רק שהוא היה השחקן הצעיר ביותר בעולם שהגיע ל - 50 ניצחונות גדולים (הוא היה אז רק בן 30!), אלא גם שהונו מוערך בסביבות המיליארד דולר. לא רע, אה... ? בעוד שאי אפשר לקחת ממנו את ההישגים המדהימים והבלתי רגילים...
הורים וילדים - אבחון בציורי ילדים
...ההורות הינו מקצוע עתיק ומורכב, ההורים פונים לאבחון בציורי ילדים על מנת לעזור, להבין, ולסייע לילד לגדול ולצמוח. הציור הוא שפה שניה לילדים, הם מספרים לנו ללא מילים הרבה מאד על אישיות המצייר: תכונות כשרונות, פחדים וחרדות, דפוסי התנהגות, הסתגלות, קשיים, בשלות ריגשית, מיומנויות חברתיות, מערכות יחסים, יכולת לקבל מרות, מרדנות, רמת תפקוד, התייחסות לסביבה, לבית, לעבר ולעתיד ועוד... לא תמיד האדם מודע לתכונותיו, לכישוריו, למכשוליו, לדפוסים המובילים אותו, ולדפוסים החוסמים אותו ולכן ביכולת הציור לחשוף את עולמו...
יוסף בעל החלומות - מהיכן מגיעים החלומות של יוסף?
...- מהיכן מגיעים החלומות של יוסף? שאלה. מהיכן מגיעים החלומות של יוסף? תשובה. יוסף, הוא דמות שמוזכרת בתורה, שחלם חלומות. החלומות של יוסף, קיבלו פרשנויות רבות, מאז ועד היום. יוסף, ידע גם לפרש חלומות של אנשים אחרים. אבל, מהיכן מגיעים החלומות? כל עוד לא נדע, לא נבין. כדי, להבין מה זה חלום, צריך להבין איך פועלים ומתפקדים, התודעה והגוף הפיזי. לאחר שנדע, נוכל להבין שהחלומות הם פרוש שגוי שלנו, כתוצאה מחוסר ההבנה לזהותנו האמיתית ולמציאות האמיתית, והם אינם רלוואנטיים לחיינו. אנסה להסביר מהו חלום: חלום הוא מצב...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התנהגות ראויה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התנהגות ראויה, דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התנהגות ראויה, איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה העולם קיים? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מורה רוחני, מאמן אישי לילדים נוער והורים, אימון עסקי בתחום התנהגות ראויה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3125 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 21:48:49 - wesi4