ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגשת התעלות ושמחה ✔בודהיזם - השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה - מצבי הכרה ✔השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה מצבי הכרה Pohapda Sutta הנווד פּוֹטְהַפָּאדַה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה - מצבי הכרה
השיחה עם פּוֹטְהַפָּאדַה

מצבי הכרה

Pohapda Sutta

הנווד פּוֹטְהַפָּאדַה (Pohapdaparibbjakavatthu)

כך שמעתי. פעם אחת הבודהה התגורר בסוואטהי בחורשת ג'טה, בפארק של אַנָאטְהַפִּינְדִיקַה. באותה עת הנווד פּוֹטְהַפָּאדַה היה באולם הדיונים ליד עץ האפרסמון [1], בפארק האולם הבודד של המלכה מַלִיקָא [2], יחד עם קהל גדול של כשלוש מאות נוודים.

והבודהה, לאחר שהתעורר בשעה מוקדמת, לקח את גלימתו וקערתו והלך אל סאווטהי לסבב נדבות מזון. אך אז התעוררה בו המחשבה: 'מוקדם מדי מכדי ללכת אל סאווטהי לסבב נדבות המזון. אולי אלך אל אולם הדיונים לראות את הנווד פוטהפאדה? ' וכך עשה.

פוטהפאדה ישב שם עם קהל הנוודים שלו, וכולם צעקו בהמולה רבה וניהלו שיחות חסרות תכלית בנושאים שונים, כגון מלכים, שודדים, שרים, צבאות, סכנות, מלחמות, מזון, משקאות, בגדים, מיטות, זרי פרחים, בשמים, קרובי משפחה, מרכבות, כפרים, עיירות וערים, מדינות, נשים, גיבורים, רכילויות, שיחות על אלו שעזבו למקומות אחרים, פטפוטים, הערכות בענייני קרקעות וימים, דיבורים על קיום ואי - קיום.

אך כאשר פוטהפאדה ראה את הבודהה מגיע ממרחק, הוא קרא את אנשיו לסדר, ואמר: "שקט, רבותי, אל תרעישו, רבותי! הפרוש הזה גוֹטַמַה מגיע, והוא אוהב שקט ומדבר בשבחי השקט. אם יראה שהחבורה הזאת שקטה, בוודאי ירצה לבוא ולבקר אותנו. " בו ברגע, שקטו הנוודים.

החידלון העליון של התפיסה (Abhisanirodhakath)

כאשר הגיע הבודהה, פוטהפאדה אמר לו: "בוא אדוני המכובד, ברוך הבא אדוני המכובד! סוף סוף האדון המכובד סטה מדרכו כדי לבוא לכאן. שב נא, אדוני, המושב מוכן. "

הבודהה התיישב על מושב מוכן ופוטהפאדה לקח שרפרף נמוך וישב לצידו. ואז הבודהה אמר: "פוטהפאדה, על מה דיברתם כעת? לאיזו שיחה הפרעתי? "

ופוטהפאדה השיב: "אדוני, השיחה שניהלנו עתה אינה חשובה, האדון יוכל לשמוע על כך מאוחר יותר. בימים האחרונים, אדוני, הדיונים בין הפרושים לבין הברהמינים מזרמים שונים אשר ישבו יחד באולם הדיונים, עסקו בחידלון העליון של התפיסה [3] וכיצד הוא מתרחש. אלה אמרו: 'תפיסות מופיעות ונעלמות ללא כל סיבה או תנאי. כאשר הן מופיעות, יש הכרה [4], וכאשר הן נעלמות אין הכרה. כך הם הסבירו זאת. אך מישהו אחר אמר: 'לא כך הם הדברים. תפיסות הן העצמי של האדם, אשר מופיע ונעלם. כאשר העצמי מופיע יש הכרה וכאשר העצמי נעלם אין הכרה. אחד אחר אמר: 'לא כך הם הדברים. ישנם פרושים וברהמינים בעלי כוחות גדולים, בעלי השפעה גדולה. הם מכניסים את ההכרה לתוך האדם ומוציאים אותה ממנו. כאשר הם מכניסים אותה אליו, הוא בהכרה, וכאשר הם מוציאים אותה ממנו, הוא חסר הכרה [5] '. אחד אחר אמר: 'לא כך הם הדברים. ישנן ישויות שמיימיות בעלות כוחות גדולים, בעלות השפעה גדולה. הן מכניסות את ההכרה לתוך האדם ומוציאות אותה ממנו. כאשר הן מכניסות אותה אליו, הוא בהכרה, וכאשר הן מוציאות אותה ממנו, הוא חסר הכרה'. בהקשר זה חשבתי על אדוני: 'וודאי האדון המכובד, הוא שהלך - מעבר, הינו בעל הבנה [6] מצויינת בעניינים האלה! האדון המכובד מבין היטב את החידלון העליון של התפיסה'. מהו אם כן, אדוני, החידלון העליון של התפיסה? "

הסיבות להופעה וחידלון התפיסה (Sahetukasauppdanirodhakath)

"בעניין זה, פוטהפאדה, אותם פרושים וברהמינים אשר אומרים שהתפיסות מופיעות ונעלמות ללא כל סיבה או תנאי, טועים לחלוטין. מדוע הם טועים? התפיסות מופיעות ונעלמות עקב סיבות ותנאים. יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול ויש כמה תפיסות שנעלמות עקב תרגול. "

"מהו אותו תרגול? ", אמר הבודהה והמשיך: "פוטהפאדה, 'טַטְהָאגַטַה מופיע בעולם, ארהנט, ראוי להערכה, בודהה ער בשלמות בזכות עצמו, מושלם בידע ובמוסר, הוא שהלך - מעבר, יודע העולמות, הטוב במאמנים את אלו הראויים לאימון, מורה בני האדם והישויות השמימיות, בודהה, טהור מעבר לכל ספק. הוא מגלה את העולם הזה לידיעת אחרים עם כלל הדֶווֹת, המָארוֹת, והבְּרַהְמוֹת שבו, את הדור הזה עם הפרושים והברהמינים, השליטים והאנשים, לאחר שהבין אותו בידיעה ישירה. הוא מלמד את הדהמה הטובה בהתחלה, טובה באמצע, וטובה בסוף, בעלת משמעות ומנוסחת היטב. הוא מציג את החיים הרוחניים המושלמים והטהורים לחלוטין. חניך יוצא קדימה אל חיי חסר - בית ומתרגל מוסריות... (סוטה 2, פסקאות 41-62)

ואז, פוטהפאדה, בהתבסס על שלמות מוסריותו, הנזיר הוא אינו רואה סכנה בשום מקום... (סוטה 2, פסקה 63) כך הוא מפתח את המוסר במלואו.

- 10 הוא שומר על דלתות החושים... (סוטה 2, פסקאות 64-74). לאחר שנכנס לג'האנה הראשונה הוא שוהה בה. כל תחושות ההשתוקקות שהיו בו קודם לכן נעלמות. באותו זמן נוכחת תפיסה אמיתית ועדינה של תחושת התעלות ושמחה [7], אשר נובעת מתוך הנתקות, והוא הופך להיות מודע לאותה תחושת התעלות ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול. וזהו התרגול", אמר הבודהה.

"ושוב, נזיר ששקטו בו החשיבה וההרהור, על ידי השגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, נכנס ושוהה בג'האנה השנייה, החופשיה מחשיבה ומהרהור, נובעת מריכוז, מלאה בתחושת התעלות ובשמחה. התפיסה הקודמת האמיתית והעדינה של תחושת ההתעלות והשמחה שנבעה מתוך הנתקות נעלמת. באותו זמן מופיעה תפיסה אמיתית אך עדינה של תחושת התעלות ושמחה הנובעת מריכוז, והוא הופך להיות זה שמודע לאותה תחושת התעלות ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, לאחר דעיכת תחושת ההתעלות הוא שוהה באיזון נפשי, בקשב ומודעות בהירה, והוא חווה בגופו את אותה תחושה נעימה עליה אומרים האציליים: 'מאושר הוא זה אשר חי באיזון נפשי וקשב', והוא נכנס ושוהה ובגהאנה השלישית. התפיסה הקודמת האמיתית והעדינה של תחושת התעלות ושמחה שנבעה מריכוז נעלמת, ומופיעה באותו זמן תחושה אמיתית אך עדינה של איזון נפשי ושמחה, והוא הופך להיות מודע לאותה תחושה אמיתית אך עדינה של איזון נפשי ושמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, עם נטישת עונג וכאב, ועם העלמות השמחה והצער הקודמים, הוא נכנס ושוהה בגהאנה הרביעית, מצב שמעבר לעונג וכאב, מטוהר על ידי איזון נפשי וקשב. התפיסה הקודמת האמיתית והעדינה של איזון נפשי ושמחה נעלמת ומופיעה תחושה אמיתית אך עדינה שאין בה שמחה ואין בה חוסר שמחה, והוא הופך להיות מודע לתחושה האמיתית אך עדינה שאין בה שמחה ואין בה חוסר שמחה. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, על ידי התקדמות מעבר לתחושות הגוף, על ידי העלמות כל תחושת התנגדות ועל ידי אי - המשכות לתפיסות של שְנִיוּת, בראותו שהמרחב הוא אינסופי, הוא נכנס ושוהה בבסיס המרחב האינסופי. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, על ידי התקדמות מעבר לבסיס המרחב האינסופי, בראותו שההכרה היא אינסופית, הוא נכנס ושוהה בבסיס ההכרה האינסופית. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול.

ושוב, על ידי התקדמות מעבר לבסיס ההכרה האינסופית, בראותו ש'אין דבר', הוא נכנס ושוהה בבסיס האפסות, והופך להיות מודע לתחושה אמיתית ועדינה של בסיס האפסות. בדרך זו יש כמה תפיסות שמופיעות עקב תרגול, וכמה שנעלמות עקב תרגול. וזהו התרגול", אמר הבודהה.

"פוטהפאדה, מהרגע שבו נזיר השיג שליטה בתפיסה [8] זו, הוא ממשיך משלב לשלב עד שהוא מגיע לגבולות התפיסה. משהגיע לגבולות התפיסה הוא מבין: 'פעילות מנטלית היא רעה עבורי, עדיף לי ללא פעילות מנטלית. אם הייתי חושב ומדמיין [9], אותן תפיסות [שהשגתי] תעלמנה, ותפיסות גסות יותר יופיעו בי. מה היה אם לא הייתי חושב או מדמיין? ' וכך הוא לא חושב ולא מדמיין. ואז, מופיעות בו רק אותן תפיסות, ואילו תפיסות אחרות, גסות יותר, אינן מופיעות. הוא מגיע לחידלון. וזו, פוטהפאדה, היא הדרך בה מגיעים להעלמות התפיסות על ידי שלבים עוקבים.

מה דעתך פוטהפאדה? האם שמעת על כך קודם לכן? "

"לא אדוני. כפי שאני מבין, אדוני אמר: 'פוטהפאדה, מהרגע שנזיר הגיע לאותה תפיסה נשלטת, הוא מתקדם משלב לשלב עד שהוא מגיע לגבולות התפיסה... הוא מגיע לחידלון... וזו הדרך בה מגיעים להעלמות התפיסות על ידי שלבים עוקבים'. "

"זה נכון, פוטהפאדה. "

"אדוני, האם אתה מלמד שפסגת התפיסה היא אחת, או שהיא יותר מאחת? "

"אני מלמד אותה גם כאחת וגם כיותר מאחת. "

"אדוני, כיצד היא אחת וכיצד היא יותר מאחת? "

"בהתאם להשגת שלב החידלון של כל תפיסה, כך אני מלמד את פסגת אותה תפיסה. כך אני מלמד את פסגת התפיסה כאחת וגם יותר מאחת. "

"אדוני, האם תפיסה מופיעה לפני הידיעה, או שהידיעה מופיעה לפני התפיסה, או ששתיהן מופיעות יחד? "

"תפיסה מופיעה ראשונה, פוטהפאדה, הידיעה מופיעה אחריה, ומתוך הופעת התפיסה נובעת הופעת הידיעה. ואז יודעים: 'כיוון שנוצר התנאי, הידיעה מופיעה'. בדרך זו תוכל לראות כיצד התפיסה מופיעה ראשונה ולאחר מכן הידיעה, ומהופעת התפיסה נובעת הופעת הידיעה. " [10]

תפיסה ועצמי (Saattakath)

"אדוני, האם התפיסה היא העצמי של האדם, או שהתפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר? " [11]

"ובכן, פוטהפאדה, האם אתה מניח [12] שקיים עצמי? "

"אדוני, אני מניח שקיים עצמי גס, חומרי, המורכב מארבעת המרכיבים וניזון ממזון מוצק. "

"אך בהנתן כזה עצמי גס, פוטהפאדה, תפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר. תוכל לראות זאת בדרך הבאה. בהנתן עצמי גס כזה, תופענה תפיסות מסויימות באדם, ואחרות תעלמנה. בדרך זו תוכל לראות שתפיסות הן דבר אחד והעצמי הוא דבר אחר. " [13]

"אדוני, אני מניח שקיים עצמי יציר התודעה, שלם על כל חלקיו, חסר פגם בכל איבריו. " [14]

"אך בהנתן כזה עצמי יציר התודעה, תפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר... "

"אדוני, אני מניח שקיים עצמי חסר צורה, עשוי תפיסות. " [15]

"אך בהנתן עצמי כזה חסר צורה, תפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר... "

"אך אדוני, האם אפשרי עבורי לדעת האם תפיסה היא העצמי של האדם, או שתפיסה היא דבר אחד והעצמי דבר אחר? "

"פוטהפאדה, קשה למי שהוא בעל השקפות אחרות, אמונות אחרת, תחת השפעות אחרות, עם שאיפות אחרות והכשרה אחרת, לדעת האם אלה שני דברים שונים או לא. "

"ובכן אדוני, אם שאלה זו של עצמי ותפיסות היא קשה למישהו כמוני - אמור לי: האם העולם נצחי? [16] האם רק זה נכון וההפך אינו נכון? "

"פוטהפאדה, לא הצהרתי שהעולם נצחי ושההפך אינו נכון. "

"ובכן אדוני, האם העולם אינו נצחי? "

"לא הצהרתי שהעולם אינו נצחי... "

"ובכן אדוני, האם העולם אינסופי... אינו אינסופי? "

"לא הצהרתי שהעולם אינו אינסופי ושההשקפה האחרת היא שגויה. "

"ובכן אדוני, האם הנשמה זהה לגוף... האם הנשמה היא דבר אחד והגוף דבר אחר? "

"לא הצהרתי שהנשמה היא דבר אחד ושהגוף דבר אחר. "

"ובכן אדוני, האם הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות? האם רק זה נכון וכל היתר אינו נכון? "

"לא הצהרתי שהטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות. "

"ובכן, אדוני, האם הטַטְהָאגַטַה אינו קיים לאחר המוות... גם קיים וגם אינו קיים לאחר המוות... לא קיים וגם לא בלתי קיים לאחר המוות? "

"לא הצהרתי שהטַטְהָאגַטַה לא קיים וגם לא בלתי קיים לאחר המוות, ושכל היתר אינו נכון. "

"אך אדוני, מדוע אדוני לא הצהיר דברים אלו? "

"פוטהפאדה, אין הדבר תורם להשגת התכלית, אין הדבר תורם לדהמה, אין זו הדרך להובלת חיים רוחניים, אין הדבר מוביל להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. משום כך לא הצהרתי זאת. "

"אך אדוני, מה כן המכובד הצהיר? "

"פוטהפאדה, כך הצהרתי: 'זהו סבל, זהו מקור הסבל, זהו קץ הסבל, וזוהי הדרך המובילה לקץ הסבל'. "

"אך אדוני, מדוע המכובד הצהיר זאת? "

"פוטהפאדה, מכיון שזה תורם להשגת התכלית, תורם לדהמה, הדרך להובלת חיים רוחניים, הדבר מוביל להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. משום כך הצהרתי זאת. "

"כך הדבר אדוני, כך הדבר, הוא שהלך - מעבר. וכעת שהמכובד יעשה כראות עיניו. " והבודהה קם ממקום מושבו והלך לדרכו.

ברגע שהבודהה עזב, הנוודים לעגו לפוטהפאדה ונזפו בו מכל עבר, באומרם: "כל מה שהפרוש גוטמה אומר, פוטהפאדה מסכים עמו: 'כך הוא הדבר אדוני, כך הוא הדבר הוא שהלך - מעבר! ' איננו מבינים אף מילה מכל הדרשה שנשא: 'האם העולם נצחי או לא נצחי? האם הוא סופי או אינסופי? האם הנשמה זהה לגוף או שונה? האם הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות או לא, או שניהם, או אף אחד מהם? '"

פוטהפאדה השיב: "אינני יודע האם העולם נצחי או שאינו נצחי... או האם הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות או שאינו קיים, או גם וגם, או לא זה ולא זה. אך הפרוש גוטאמה מלמד דרך תרגול נכונה ואמיתית אשר הולמת את הדהמה ומבוססת בדהמה. ומדוע שאדם כמוני לא יביע את תמיכתו בתרגול נכון ואמיתי שכזה, שאותו מלמד בצורה כה טובה הפרוש גוטמה? "

צ'יטה בנו של מאלף הפילים ופוטהפאדה (Cittahatthisriputtapohapdavatthu)

לאחר יומיים - שלושה, צִ'יטַּה, בנו של מאלף הפילים, הלך עם פוטהפאדה לראות את הבודהה. וצ'יטה ברך את הבודהה בכבוד והתיישב במקום ראוי. ופוטהפאדה ערך שיחת נימוסין עם הבודהה, התיישב במקום ראוי וסיפר לו את אשר קרה.

"פוטהפאדה, כל אותם נוודים חרשים ועוורים, מביניהם רק אתה הוא שרואה. פוטהפאדה, היו דברים אותם לימדתי ועליהם הצבעתי כוודאיים. על דברים אחרים לימדתי והצבעתי כלא וודאיים.

הדברים שאינם וודאיים (Ekasikadhamm)

מהם הדברים עליהם הצבעתי כלא וודאיים? 'העולם הוא נצחי' הכרזתי על כך כדבר לא וודאי... 'הטַטְהָאגַטַה קיים לאחר המוות... ' מדוע? כי הם אינם תורמים להשגת התכלית, לדהמה, להובלת חיים רוחניים, להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. לכן הכרזתי עליהם כלא וודאיים.

מהם הדברים עליהם הצבעתי כוודאיים? 'זהו סבל, זהו מקור הסבל, זהו קץ הסבל, זוהי הדרך המובילה לקץ הסבל'. מדוע? כי הם תורמים להשגת התכלית, לדהמה, להובלת חיים רוחניים, להתפכחות, להעדר תשוקה, לחידלון, לשלווה, לידע גבוה, להתעוררות, לניבאנה. לכן הכרזתי עליהם כוודאיים.

פוטהפאדה, ישנם פרושים וברהמינים המצהירים ומאמינים שלאחר המוות 'העצמי' מאושר לחלוטין וחופשי מחולי. הלכתי אליהם ושאלתי אותם האם אכן זה מה שהם מצהירים עליו ומאמינים בו, והם השיבו 'כן'. ואז אמרתי: 'האם אתם, חברים, אשר חיים בעולם הזה, יודעים ורואים אותו כמקום מאושר לחלוטין? ' והם השיבו: 'לא'.

שאלתי אותם: 'האם אי פעם חווייתם לילה אחד או יום אחד, או חצי לילה או חצי יום, שהיה מאושר לחלוטין? והם השיבו: 'לא'. שאלתי אותם: 'האם אתם מכירים דרך או תרגול שבעזרתם ניתן להביא לכך שהעולם יהיה מאושר לחלוטין? ' והם השיבו: 'לא'. שאלתי אותם: 'האם שמעתם את קולם של ישויות שנולדו מחדש בעולם מאושר לחלוטין, שאומרים: 'נפל בחלקנו להשיג עולם של אושר בזכות ובצדק, ואנו, רבותי, נולדנו בעולם שכזה'? ' והם השיבו: 'לא'. מה דעתך פוטהפאדה, אם כך הם הדברים, האין דבריהם של אותם פרושים וברהמינים מתבררים כמטופשים?

זה בדיוק כמו שמישהו יאמר: 'אני יוצא לחפש ולאהוב את הנערה היפה ביותר בארץ. ' יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, בנוגע לאותה נערה היפה ביותר בארץ, האם אתה יודע אם היא שייכת למעמד הלוחמים, הברהמינים, הסוחרים או בעלי המלאכה? ' והוא יאמר: 'לא'. אז יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, האם אתה יודע מהו שמה, מאיזה שבט היא, האם היא גבוהה או נמוכה או בעלת גובה ממוצע, האם היא בעלת עור כהה או בהיר או צהוב, או מאיזה כפר או עיירה או עיר היא מגיעה? ' והוא יאמר: 'לא'. יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, אינך יודע מי היא וגם לא ראית את האחת אותה את מחפש ובה אתה חושק? ' והוא יאמר: 'לא'. האין דברי אותו אדם נראים מטופשים? "

"בהחלט אדוני. "

"כך הדבר גם ביחס לאותם פרושים וברהמינים המכריזים ומאמינים שלאחר המוות העצמי מאושר לחלוטין וחופשי מחולי... האין דבריהם נראים מטופשים? "

"בהחלט אדוני. "

"זה בדיוק כמו שמישהו יבנה בצומת דרכים גרם מדרגות עבור ארמון. ואנשים יאמרו לו: 'ובכן, גרם מדרגות זה לארמון שאתה בונה - האם אתה יודע אם הארמון יפנה מזרחה, מערבה, צפונה או דרומה, או אם הוא יהיה גבוה, נמוך או בגובה בינוני? ' והוא יאמר: 'לא'.

אז יתכן ויאמרו לו: 'ובכן, אינך יודע או רואה לאיזה מין ארמון אתה בונה את גרם המדרגות? ' והוא יאמר: 'לא. '

האין אתה חושב שדברי אותו אדם נראים מטופשים? "

"בהחלט אדוני. "

... (כמו פסקה 34)

שלושה סוגים של עצמי (Tayoattapailbha)

"פוטהפאדה, ישנם שלושה סוגים של 'עצמי נרכש' [17]: עצמי נרכש גס, עצמי נרכש יציר התודעה, עצמי נרכש חסר צורה. מהו העצמי הנרכש הגס? הוא בעל צורה, מורכב מארבעת היסודות העיקריים, וניזון ממזון חומרי. מהו העצמי יציר התודעה? יש לו צורה, הוא מושלם עם כל חלקיו, וחסר פגם בכל איבריו. מהו העצמי הנרכש חסר הצורה? הוא חסר צורה, ועשוי מתפיסה.

אך אני מלמד שיטה להיפטר מהעצמי הנרכש הגס, בעזרתה מצבים מנטליים מזהמים נעלמים ומצבים הנוטים לעבר טיהור מתחזקים, והמתרגל מגיע ושוהה בטוהר ובשלמות של החוכמה כאן ועכשיו, אשר הבין והשיג בעזרת ידע - העל שלו עצמו. כעת, פוטהפאדה, אתה עלול לחשוב: 'אולי המצבים המנטליים המזהמים הללו יכולים להיעלם... ועדיין המתרגל יישאר לא מאושר' [18]. אך לא כך יש לראות את הדברים. אם תחלואים מנטליים נעלמים... שום דבר לא מתפתח פרט לשמחה והתעלות, רוגע, קשב ומודעות בהירה - וזהו מצב מאושר.

אני גם מלמד שיטה להפטר מהעצמי יציר התודעה... (כמו בפסקה 40).

אני גם מלמד שיטה להפטר מהעצמי הנרכש חסר הצורה... (כמו בפסקה 40).

פוטהפאדה, אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו, ידידי, העצמי הנרכש הגס שעל נטישתו אתה מטיף...? ' אם כך נישאל, כך נשיב: 'זהו [19] העצמי הנרכש הגס שכדי להפטר ממנו אנו מלמדים את השיטה... '

אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו העצמי הנרכש יציר התודעה...? '... (כמו בפסקה 43).

אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו העצמי הנרכש חסר הצורה...? '... (כמו בפסקה 43). מה דעתך, פוטהפאדה? האין זו אמירה מבוססת? "

"בהחלט אדוני. "

"זה בדיוק כמו שמישהו יבנה גרם מדרגות עבור ארמון, אשר יהיה ממוקם תחת מרגלות הארמון. אנשים יאמרו לו: 'ובכן, גרם מדרגות זה לארמון שאתה בונה - האם אתה יודע אם הארמון יפנה מזרחה, מערבה, צפונה או דרומה, או אם הוא יהיה גבוה, נמוך או בגובה בינוני? ' והוא יאמר: 'גרם מדרגות זה הוא ממש למרגלות הארמון'. האין אתה חושב שדברי אותו אדם נראים מבוססים? "

"בהחלט אדוני. "

"בדיוק באותו אופן, אם אחרים ישאלו אותנו: 'מהו העצמי הנרכש הגס הזה? ', 'מהו העצמי הנרכש יציר התודעה הזה...? ', 'מהו העצמי הנרכש חסר הצורה הזה...? ', אנו נשיב: 'זהו העצמי הנרכש [הגס, יציר התודעה, חסר הצורה] שלמען זניחתו אנו מלמדים את השיטה, שבאמצעותה מצבים מנטליים מזהמים נעלמים ומצבים הנוטים לעבר טיהור מתעצמים, והמתרגל מגיע ושוהה בטוהר ובשלמות של החוכמה כאן ועכשיו, לאחר שהבין והשיג אותה בעזרת ידע - העל האישי שלו. ' האין זוהי אמירה מבוססת? "

"בהחלט אדוני. "

אז אמר צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, לבודהה: '"אדוני, כל אימת שהעצמי הנרכש הגס נוכח, האם יהיה זה שגוי להניח את קיומו של העצמי הנרכש יציר התודעה, או של העצמי הנרכש חסר הצורה? האם אז רק העצמי הנרכש הגס קיים? ובאותו אופן ביחס לעצמי הנרכש יציר התודעה והעצמי הנרכש חסר הצורה? "

"צ'יטה, כל אימת שהעצמי הנרכש הגס נוכח, אין אנו מדברים בו בזמן על העצמי הנרכש יציר התודעה ואין אנו מדברים על העצמי הנרכש חסר הצורה. אנו מדברים רק על העצמי הנרכש הגס. כל אימת שהעצמי הנרכש יציר התודעה נוכח אנו מדברים רק על העצמי הנרכש יציר התודעה. כל אימת שהעצמי הנרכש חסר הצורה נוכח אנו מדברים רק על העצמי הנרכש חסר הצורה.

צ'יטה, נניח שהיו שואלים אותך: 'האם היית קיים בעבר או שלא היית, האם תהיה קיים בעתיד או שלא תהיה, האם אתה קיים עכשיו או שאינך? כיצד היית משיב? "

"אדוני, אם הייתי נשאל שאלה כזו, הייתי אומר: 'הייתי קיים בעבר, לא הייתי בלתי קיים, אהיה קיים בעתיד, לא אהיה בלתי קיים, אני קיים עכשיו, אינני בלתי קיים. ' זו, אדוני, היתה תשובתי. "

"אך צ'יטה, אם הם היו שואלים: 'האם העצמי הנרכש שהיה לך בעבר, האם זהו העצמי הנרכש האמיתי היחיד שלך, והאם העצמי העתידי וההווה הינם כוזבים? או שהעצמי שיהיה לך בעתיד הוא העצמי האמיתי היחיד, ואלה שבעבר ובהווה הינם כוזבים? או שהעצמי הנרכש שלך בהווה הוא היחידי שאמיתי, והאם אלה של העבר והעתיד הינם כוזבים? ' כיצד היית משיב? "

"אדוני, אם היו שואלים אותי על הדברים הללו, הייתי משיב: 'העצמי הנרכש שהיה לי בעבר היה באותו זמן העצמי היחידי האמיתי שלי, העצמי העתידי והנוכחי היו כוזבים. העצמי הנרכש העתידי שלי יהיה אז העצמי האמיתי היחידי, והעצמי הנוכחי והעצמי שהיה בעבר יהיו כוזבים. העצמי הנרכש הנוכחי שלי הוא כרגע העצמי האמיתי היחידי, העצמי מהעבר והעצמי העתידי הם כוזבים. ' כך הייתי משיב להם. "

"בדיוק באותו אופן, צ'יטה, בכל פעם שהעצמי הנרכש הגס נוכח, איננו מדברים באותו זמן על עצמי נרכש יציר התודעה... או על עצמי נרכש חסר צורה.

בדיוק באותו אופן, צ'יטה, מהפרה אנו מקבלים חלב, מהחלב לבן, מהלבן חמאה, מהחמאה חמאה מזוקקת, ומהחמאה המזוקקת שמנת. כאשר יש חלב אין אנו מדברים על לבן, על חמאה, על חמאה מזוקקת או על שמנת, אנו מדברים על חלב, כאשר יש לבן, אין אנו מדברים על חמאה... כאשר יש שמנת... אנו מדברים על שמנת.

כך גם, בכל פעם שהעצמי הנרכש הגס נוכח, אין אנו מדברים על העצמי הנרכש יציר התודעה או חסר הצורה, בכל פעם שהעצמי הנרכש יציר התודעה נוכח, אין אנו מדברים על העצמי הנרכש הגס או חסר הצורה, בכל פעם שהעצמי הנרכש חסר הצורה נוכח, אין אנו מדברים על העצמי הנרכש הגס או יציר התודעה, אנו מדברים על העצמי הנרכש חסר הצורה. אך, צ'יטה, אלה הם רק שמות, ביטויים, אופני דיבור, תארים בשימוש רווח בעולם, בהם משתמש הטַטְהָאגַטַה מבלי לטעות במשמעותן. " [20]

לאחר ששמע את דבריו, אמר פוטהפאדה הנווד לבודהה: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. יקבל נא אותי גוטמה המכובד כחסיד מעתה ועד סוף חיי! "

צ'יטה בנו של מאלף הפילים יוצא לנזירות (Cittahatthisriputtaupasampad)

אך צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, אמר לבודהה: "מצויין, אדוני, מצויין! זה בדיוק כמו ליישר את מה שהפוך, או לחשוף את מה שמוסתר, או להראות את הדרך הנכונה למי שאבד, או להביא מנורה אל מקום חשוך כך שבעלי ראיה יוכלו לראות עצמים, באותו אופן, המכובד הציג את הדהמה בדרכים רבות. אני שם את מבטחי בבודהה, בדהמה, ובסנגהה. אנא מהנעלה שאקבל מידיו ממש את היציאה - קדימה, שאקבל ממנו את הנזירות! "

וצ'יטה, בנו של מאלף הפילים, קיבל את הנזירות מידיו של המכובד ואת ההסמכה כנזיר. והמכובד צ'יטה, שזה עתה הוסמך, בהיותו בבדידות, מבודד, ללא לאות, בלהט ונחישות, תוך זמן קצר הגשים את מה שלמענו אדם צעיר מלידה טובה יוצא קדימה מחיי - בית אל חיי חסר - בית, פסגת החיים הרוחניים, ולאחר שהגשים אותה כאן ועכשיו באמצעות ידע - העל האישי שלו, שהה בה ביודעו: 'הלידה מוצתה, החיים הרוחניים הושלמו, מה שהיה לעשות נעשה, לא נותר דבר נוסף לעשות מעבר לכך. '

וכך גם המכובד צ'יטה, בנו של מאלף הפילים, הפך לאחד מהארהנטים.

[1] Tinduka: אפרסמון הודי.

[2] המלכה הראשית של המלך פסנדי של קוסלה. היא והמלך שניהם היו חסידים מסורים של הבודהה. הפארק ניתן מידי הנדבן הידוע אַנָאטְהַפִּינְדִיקַה.

[3] Abhisanirodha: על פי מילון פאלי - אנגלית של ה - Pali Text Society (1926) - המילית התחילית abhi מיוחסת לכל הצירוף sanirodha שמשמעותו טראנס, ביטוי שלא היה בשימוש בודהיסטי אלא בקרב נוודים מסויימים. sa משמעו תפיסה, זיהוי או הזכרות והוא אחד מחמשת המִצְרַפִים (khandha). וולש ובהיקהו בודהי טוענים דווקא שבמקרה זה הכוונה קרובה יותר ל'הכרה' וכך יש שימוש כאן בשני המובנים בהתאם לשיחות הראשונה והשנייה של קובץ זה.

[4] בהתאם לההערה הקודמת, על אף שהמילה במקור היא סַנְיָא (sa) שמשמעותה תפיסה, היא תורגמה כאן כ'הכרה'. הקושי לתרגם ולהסביר את המצבים העדינים האלו מצביע על הקשר הכובל ולעיתים חמקמק בין תפיסה להכרה.

[5] הפרשנות אומרת שכוהני דת של אַטְהַרְוַוה (athabbanik) מסוגלים לעשות זאת.

[6] Sukusala: צורה מועצמת של מיומן, מועיל או טוב (kusala).

[7] viveka-ja-pti-sukha-sukhuma-sacca-sa: הנוסחה הרגילה של הג'האנה הראשונה אך מורחבת במילים sukkhuma-sacca 'עדינה ואמיתית'.

[8] Saka-sa-hot: מילולית 'הופך לבעל תפיסה עצמית'. מהג'אנה הראשונה והלאה יש למתרגל שליטה מסויימת על התפיסה שלו.

[9] Abbhisankhreyya. רייס דיוויס מציע בנוסף גם 'מדמה', 'מתכנן'.

[10] הפרשנות מציעה הסברים חילופיים: (1) 'תפיסה' = 'תפיסת ג'האנה', 'ידיעה' = 'ידיעת תבונית' (vipassan-a) (2) 'תפיסה' = 'תפיסה תבונית', 'ידיעה' = 'ידיעת - הדרך' (3) 'תפיסה' = 'תפיסת הדרך', 'ידיעה' = ידיעת - הפרי' (phala-a). ואז מצטט בר - סמכא האומר ש - 'תפיסה' היא תפיסת הפרי של הארהנט, ו - 'ידיעה' היא 'ידיעת - הסקירה' (paccavekkhaa-a) הבאה מייד בעקבותיה (ויסודהימגה, VM 1.32, 22.19). אך נאמר ש'ידיעת - סקירה' מופיעה גם בשלבים נמוכים יותר על דרך ההארה. למרות זאת, נראה ש'ידיעת הסקירה' מסבירה בצורה הטובה ביותר שקודם מופיעה תפיסה ואחר כך הידיעה.

[11] רייס דיוויס מצטט הערה של הפרשנות שגם אם ירחצו חזיר כפר במים מבושמים, יפזרו עליו פרחים, ויניחו אותה במיטה הטובה ביותר, הוא עדיין ישוב לערימת הזבל. כך גם פוטהפאדה שב לאמונה ב - 'עצמי'.

[12] Paccesi: 'נופל בחזרה על'.

[13] ראה סוטה 1 (DN 1.3.11)

[14] ראה סוטה 1 (DN 1.3.12)

[15] ראה סוטה 1 (DN 1.3.13) על פי הפרשנות, הנחה זו משקפת את דעתו האמיתית של פוטהפאדה.

[16] עשרת האַבְיָיאקַטָאנִי (avykatni), מה שמכונה 'הנקודות שלא - הוכרזו' או השאלות שעליהן הבודהה סירב להשיב: האם העולם נצחי, האם העולם אינסופי, האם הנשמה (jva) זהה לגוף, האם הטטהאגטה קיים אחרי המוות. כל אלו הינן השערות חסרות פשר, אשר לא מועילות לדרך ואין זה ראוי למי 'שכך יודע וכך רואה' שיעלה השערות על עניינים אלו, או במילים אחרות השאלות הללו יתבטלו מעצמן כחסרות משמעות. פרטים נוספים ניתן למצוא ב - MN 63, MN 72 ובכל חלק 44 של הסַמְיוּטַה ניקאיה.

[17] Atta-pailbha: זהו כמובן עצמי משוער, על בסיס אמונה בלבד. רייס דיוויס מתאר זאת כך: 'הצירוף המשתנה של המאפיינים אשר יוצרים, לרגע מסויים, עצמיות חסרת יציבות. ' הפרשנות מפרשת את המילה כ - 'אימוץ או הנחה של קיום עצמי' (attabhva-pailbha). שלושת הסוגים של 'עצמי נרכש' מתאימים לשלושת העולמות של תשוקות - החושים, של החומרי, והאל - חומרי. לפרטים נוספים - DN 33.1.11 ו - AN 4.172.

[18] זוהי רמיזה ודאית לעובדה הידועה שמצבים מנטליים גבוהים נוטים להראות מאוד משעממים לאדם הארצי שעדיין לא חווה אותם.

[19] 'בדיוק זה שהינך רואה'.

[20] קישור חשוב לשתי האמיתות שהפרשנות מתייחסת אליהן כ'שפת דיבור שגרתית' (sammuti-kath) ושפת דיבור כאמת מוחלטת' (paramattha-kath).
השפעה איך להרגיע נולד ידיעה ישירה שליטה תחושה של התנגדות מסירות פרחים להיות מודע להיות מודעים מוחלטות בודהיזם
פחד לאבד שליטה, אובדן שפיות, אובדן שליטה, פחד להשתגע, חרדה מפני איבוד שליטה
...פחד להשתגע, חרדה מפני איבוד שליטה ובו יתבאר, מהו שורש הפחד והחרדה של האדם, מפני אובדן שפיות ואיבוד שליטה. כי האדם מפחד להשתגע, ומפחד לאבד את השפיות שלו, ומפחד להגיע למצב של אובדן שליטה, שבו הוא יאבד את השליטה על עצמו, ואולי יקרו לו דברים רעים וכולי. וכאן יתבאר שורש הפחד הזה, וכיצד צריך להתמודד איתו. והסיבה לכך שהאדם מפחד לאבד שליטה, היא משום, שבתת המודע של האדם, הוא מרגיש ויודע, שהשליטה שלו כאן בעולם, היא לא רק מוגבלת, אלא יתכן מאוד, שהיא כלל לא קיימת בכלל. או במילים אחרות, האדם מבין, שיתכן מאוד...
הסוד, כוח המשיכה, דמיון מודרך, תכנות התת מודע, פנטזיה, אימון התת מודע, לתכנת את התת מודע, חוק המשיכה, יצירת מציאות, כוח המחשבה
הסוד, כוח המשיכה, דמיון מודרך, תכנות התת מודע, פנטזיה, אימון התת מודע, לתכנת את התת מודע, חוק המשיכה, יצירת מציאות, כוח המחשבה
...דמיון מודרך, תכנות התת מודע, פנטזיה, אימון התת מודע, לתכנת את התת מודע, חוק המשיכה, יצירת מציאות, כוח המחשבה האם דמיון מודרך מגדיל או מקטין את הסיכוי להשיג מטרות? אליעד כהן מסביר בהרצאתו בהרחבה את נושא כוח המחשבה, דמיון מודרך, חוק המשיכה, ותכנות התת - מודע. הנושא המרכזי בו מתמקד אליעד הוא האם דמיון של דבר מסוים אותו אדם רוצה להשיג, יכול באמת להגדיל או אולי דווקא להקטין את הסיכוי להשיג אותו. מה זה בדיוק דמיון מודרך וכיצד הוא משפיע על המציאות? אליעד פותח בדוגמה פשוטה: אדם רוצה מיליון דולר, והוא מתחיל...
שתילת מחשבות, לשכנע באמצעות ריבוי משמעויות, תרתי משמע בשכנוע, איך המוח משתכנע? איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? שיטות שכנוע, טכניקת NLP
שתילת מחשבות, לשכנע באמצעות ריבוי משמעויות, תרתי משמע בשכנוע, איך המוח משתכנע? איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? שיטות שכנוע, טכניקת NLP
...מחשבות, לשכנע באמצעות ריבוי משמעויות, תרתי משמע בשכנוע, איך המוח משתכנע? איך המוח מבין? איך המוח חושב? איך לשכנע אנשים? איך להשפיע על אנשים? שיטות שכנוע, טכניקת NLP איך משתמשים בתרתי משמע כדי לשכנע אנשים? אליעד כהן מסביר איך ניתן לבצע מניפולציה פסיכולוגית באמצעות שימוש מושכל במילים שיש להן ריבוי משמעויות (תרתי משמע). המטרה היא להעביר מסר שהשומע יקבל, תוך שתילת משמעות נסתרת בתת - המודע שלו. לפי אליעד, ניתן להשתמש בשיטה זו גם לצורך השמצה מתוחכמת או לצורך העברת מסר עקיף שהשומע לא יהיה מודע אליו לחלוטין...
התקפים רגשיים, איך לטפל בהתקפי? איך לטפל בהתקפת? חרדה, דיכאון, זעם, התקפי חרדה, התקפי פאניקה, התקפי זעם, התקפי דיכאון, התקפי עצבים, התקפים פסיכוטיים, התקפים קשים, התקפים חזקים, התקפים חוזרים, התקפים מתמשכים, התקפים קיצוניים
התקפים רגשיים, איך לטפל בהתקפי? איך לטפל בהתקפת? חרדה, דיכאון, זעם, התקפי חרדה, התקפי פאניקה, התקפי זעם, התקפי דיכאון, התקפי עצבים, התקפים פסיכוטיים, התקפים קשים, התקפים חזקים, התקפים חוזרים, התקפים מתמשכים, התקפים קיצוניים
...בהתקפת? חרדה, דיכאון, זעם, התקפי חרדה, התקפי פאניקה, התקפי זעם, התקפי דיכאון, התקפי עצבים, התקפים פסיכוטיים, התקפים קשים, התקפים חזקים, התקפים חוזרים, התקפים מתמשכים, התקפים קיצוניים איך להתמודד עם התקפי חרדה חזקים וקיצוניים? אליעד כהן מסביר שהרבה אנשים חווים התקפי חרדה קשים מאוד, מצבים קיצוניים של פחד, לחץ, זעם, דיכאון, או רגשות אחרים בלתי נשלטים. אדם ששואל כיצד עליו לפעול בזמן התקף חרדה חזק במיוחד, חייב להבין ששאלה כזאת מצביעה על בעיה יסודית יותר: הוא שואל את השאלה מאוחר מדי. בדיוק כמו שאדם ששואל...
פרנויה ופחדים, איך נוצרת פרנויה לא הגיונית? איך נוצר פחד לא הגיוני? איך להתמודד עם פחד לא הגיוני? מפחד שלא אוהבים אותי, פחד מפני בגידה, מפחד שבוגדים בי, רגישות יותר, טיפול בחרדה לא הגיונית, למה אני מפחד? פוביה לא הגיונית
פרנויה ופחדים, איך נוצרת פרנויה לא הגיונית? איך נוצר פחד לא הגיוני? איך להתמודד עם פחד לא הגיוני? מפחד שלא אוהבים אותי, פחד מפני בגידה, מפחד שבוגדים בי, רגישות יותר, טיפול בחרדה לא הגיונית, למה אני מפחד? פוביה לא הגיונית
...איך נוצרת פרנויה לא הגיונית? איך נוצר פחד לא הגיוני? איך להתמודד עם פחד לא הגיוני? מפחד שלא אוהבים אותי, פחד מפני בגידה, מפחד שבוגדים בי, רגישות יותר, טיפול בחרדה לא הגיונית, למה אני מפחד? פוביה לא הגיונית איך נוצר פחד לא הגיוני ומהו המנגנון מאחוריו? פחד לא הגיוני או פרנויה נוצרים כתוצאה ממנגנון הישרדותי של האדם. כאשר האדם מאוד לא רוצה שמשהו מסוים יקרה, הוא מפעיל מנגנון הגנתי שגורם לו להתחיל לדמיין שאותו אירוע כבר קורה, גם אם במציאות אין שום סימן או סיבה להאמין בכך. מדובר בתהליך תת - הכרתי שבו הפחד...
קריאת אנשים / לקרוא אנשים - מה גורם לאדם לקרוא ולהבין אנשים בצורה כלשהי?
...אנשים / לקרוא אנשים - מה גורם לאדם לקרוא ולהבין אנשים בצורה כלשהי? לקרוא אנשים. כל אדם שופט ומנתח את מעשיהם של האנשים סביבו. הן שיפוט חיובי והן להפך. אך תמיד ישנה דעה כלשהי לאדם על מה שמתרחש סביבו. גם חוסר שיפוט הוא סוג של שיפוט, שיפוט של לא יודע, אך גם הוא שיפוט. כל שיפוט של הסביבה יוצר אצל האדם רגש כלשהו פנימי בתוכו. ככל שהשיפוט חיובי יותר, כך הרגש שנוצר באדם חיובי יותר. הצורה שבה האדם מבין את האנשים שסביבו, היא תוצאה של תפיסת המציאות של האדם בכלל ותפיסת האדם את עצמו בפרט. השיפוט של האדם את סביבתו...
פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים?
פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים?
...הסיבה של כל החרדות והפחדים? מהו השורש האמיתי של כל החרדות והפחדים בעולם? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו שהסיבה הבסיסית לכל סוגי החרדות והפחדים בעולם נובעת מההפרדה בין טוב לרע. לדבריו, כל פחד או חרדה, לא משנה באיזו צורה היא מתבטאת, מקורם באותה סיבה שורשית - ההבדל בין טוב לרע. לדוגמה, אדם שאינו רוצה להיות חולה, למעשה מפחד להיות חולה. אדם שהולך ברחוב וחושש ליפול, מפחד לאבד שליטה וליפול. חומרת הפחד קשורה ישירות לעוצמה שבה האדם מתמקד במושא הפחד. ככל שהמיקוד גובר, הפחד מתעצם, עד שהוא הופך לחרדה של ממש. לדברי...
איך להציג את המוצר ללקוח? איך לספר ללקוח על המוצר? איך לתאר ללקוח את המוצר? לדבר על התועלות של המוצר, לא לדבר על המאפיינים של המוצר, שימוש במושגים מקצועיים בשיחת מכירה, איך המוצר עוזר ללקוח? מה המוצר נותן ללקוח? מכירות
איך להציג את המוצר ללקוח? איך לספר ללקוח על המוצר? איך לתאר ללקוח את המוצר? לדבר על התועלות של המוצר, לא לדבר על המאפיינים של המוצר, שימוש במושגים מקצועיים בשיחת מכירה, איך המוצר עוזר ללקוח? מה המוצר נותן ללקוח? מכירות
...על המוצר? איך לתאר ללקוח את המוצר? לדבר על התועלות של המוצר, לא לדבר על המאפיינים של המוצר, שימוש במושגים מקצועיים בשיחת מכירה, איך המוצר עוזר ללקוח? מה המוצר נותן ללקוח? מכירות איך להציג את המוצר ללקוח? הבעיה הנפוצה ביותר בקרב אנשי מכירות היא שהם מציגים ללקוח את המוצר עצמו, במקום את התועלת שהלקוח יקבל מהמוצר. זהו טעות משמעותית, כי הלקוח לא רוכש את המוצר בגלל המאפיינים הטכניים שלו, אלא בגלל מה שהוא חושב שהוא יפיק מהמוצר. במילים אחרות, הלקוח לא קונה מערכת ABS או EPS אוטומטי ברכב, אלא את הביטחון,...
משיכה בין אישית, מערכות יחסים, זוגיות, למה נשים נמשכות לגברים רעים? אישה מוכה נפשית, למה נשים אוהבות גברים רעים? משיכה רומנטית, משיכה זוגית, מהי אהבה אמיתית? לאהוב בלי תנאים
משיכה בין אישית, מערכות יחסים, זוגיות, למה נשים נמשכות לגברים רעים? אישה מוכה נפשית, למה נשים אוהבות גברים רעים? משיכה רומנטית, משיכה זוגית, מהי אהבה אמיתית? לאהוב בלי תנאים
...למה נשים נמשכות לגברים רעים? אישה מוכה נפשית, למה נשים אוהבות גברים רעים? משיכה רומנטית, משיכה זוגית, מהי אהבה אמיתית? לאהוב בלי תנאים למה אנשים זוכרים יותר חוויות שליליות מחיוביות? אליעד מסביר שלא נכון לומר שאנשים זוכרים יותר כאב מעונג. מה שאנשים זוכרים טוב יותר, תלוי בעוצמת הרגש שהרגישו בעת האירוע וברלוונטיות של האירוע לחייהם הנוכחיים. כלומר, הזיכרון נקבע לפי עוצמת החוויה וההקשר הנוכחי של החיים. אם הרגש באותו רגע היה חזק במיוחד, החוויה הזו תיזכר בקלות רבה יותר. לכן, אדם שחווה הרבה כאב וזוכר זאת...
ביקורת בונה / ביקורת שלילית - כיצד להעביר ביקורת בונה בצורה יעילה?
...ביקורת שלילית - כיצד להעביר ביקורת בונה בצורה יעילה? ובו יתבאר העניין של העברת ביקורת. מהי ביקורת בונה וביקורת טובה, ומהי ביקורת שלילית וביקורת הרסנית. ואיך להעביר ביקורת? ועוד. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי לפעמים צריך האדם להעביר ביקורת על מישהו (וגם האדם, על עצמו). והשאלה היא, איך אפשר להעביר ביקורת בצורה יעילה? תשובה: ביקורת יעילה, היא כזו שמספקת מענה, גם לצרכים של זה שמעבירים עליו את הביקורת. כאשר עושה האדם מעשה כלשהו, גם אם המעשה הזה ראוי לביקורת, הרי שהוא עושה זאת מתוך צורך רגשי / אישי כלשהו...
הסוד לשינוי בחיים - כיצד תעשו את זה?
...את זה? מה בן האדם מחפש? כל דפוסי הפעולה והחשיבה שלנו הם תוצר של כאב ועונג אשר חווינו בעבר. כל פעם שאנחנו חווים שעמום, כעס, חוסר אונים וכד אנחנו מחפשים דרך שתוציא אותנו מהמצב הרגשי הזה של כאב ותוביל אותנו למצב רגשי אחר של עונג. בן האדם מחפש משהו שיביא לו עונג ולו עונג רגעי בלבד. זו יכולה להיות פעילות חיובית כמו: עזרה לאנשים, עבודה על פרויקט מעניין, תחביב, סקס. או פעילות שלילית, שמזיקה בטווח הארוך כמו: אכילה, אלכוהול או אפילו התעללות במישהו אחר שלא בכוונה. מתי בן האדם רוצה ליצור שינוי? מתי אנחנו רוצים...
דיכאון - כתובנה והבנה לשינוי כאן ועכשיו
...ועכשיו מ. הגיעה אלי מוטשת, קולה הרך והעדיין כמעט לא נישמע, כל גופה שידר כובד למרות רכות ועדינות אבריה, שידרה סקסיות מופנמת ובעיקר חדות מחשבה ותאור מדוייק של מאפייני מצבה הדיכאוני ועם רצון עז לגלות את שורש הבעיה וזאת למרות התעקשותה לשים את הדגש על ההקשר הזוגי בחייה. ישנם לפחות 5 פרמטרים לזיהוי המקור, לעתים כולן לעיתים חלקם. 1. זה הראשוני והקל לזיהוי - חסר ממשפחת ויטמין b על ניגזרותיו / סירוטינין / חוסר איזון במערכת הורמונאלית / וחסר בפעילות פיזית. 2. ברבדים עמוקים ורחבים יותר בתוך השדות האלקטרומגנטיים...
לחזור לאחור ולהיות קדימה בעתיד
...קדימה בעתיד המשפט הזה מלכתחילה נראה סותר ככ שכבר ניתן לחשוד שיש פה משהו. סוג של אוקסימורון אם אתה הולך אחורה, איך תתקדם? אבל איפכא מסתברא, דהיינו, האדם במצב שהוא חוזר לסמוך על האינסטינקטים שלו אבל עם הידע של היום אשר מוביל אותו לעתיד שילוב של עבר ועתיד. כאילו האדם נלקח לעבר ולקח משם את האינסטינקטים כדי לסמוך עליהם, וחזר לעתיד עם אינסטינקטים מפותחים אשר עמידים בפני התמודדות אשר מטרתה לטשטש אותם. והאדם לאחר שעבר מה שעבר, ושם לב לדברים טוב יותר, שהאינסטינקטים עברו אצלו מעבר במשך מיליארדי שנים שאין...
השלמות שבחוסר שלמות
...שלמות מה הכוונה המקורית בלהיות בן אדם מושלם שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? מאת ענת ניזינסקי אף אחד לא מושלם, אין אדם שהוא מושלם בעולם הזה. כל אחד מאתנו יכול להעיד ששמע את המשפטים האלה אלפי פעמים בחייו. בפעם האחרונה ששמעתי אותם, לפני כמה ימים, לפתע עלתה במוחי שאלה - מיהו אדם מושלם? מה בכלל הכוונה המקורית בלהיות בן אדם מושלם, שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? נראה שהחברה קבעה הגדרות מאוד ברורות ומקובעות לצמד המילים הללו, ומי שלא מתאים להן, נחשב לפגום, או לא נחשב בכלל. הקיבעון והתיוג מתחילים...
לחיות טוב
...לחשוב על הדברים הטובים שבכל דבר כי הפרספקטיבה משתנה בזה מקצה אל הקצה. כאשר אדם חושב על משהו שהוא חושב שעשה בטעות = לא דבר נכון = אי אפשר לעשות מזה כלום = אי אפשר לתקן = פחות חשק לעשות דבר חדש = דעיכה. לעומת זאת כאשר אדם חושב על הדברים הטובים שבכל דבר = הוא לומד מהדבר = הוא מבין שזה הצמיח לו תועלת = הוא מבין שבזכות הטעות הוא יכול להתקדם לאן שלא היה יכול אם לא היה טועה = הוא מבין שלא משנה מה הדרך שהוא יעשה הוא ילמד תמיד משהו שצריך ללמוד בדרך = כל דבר שהוא יעשה (ללא מטרה לפגוע) או יטעה במשהו הוא תמיד...
לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההיגיון
...לוגיקה היא תורה העוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא תורת ההיגיון. מוצאו מהמילה היוונית לוגוס שלה פירושים שונים כגון מילה או מחשבה ותרגומה הלטיני הוא רציו. הלוגוס הוא המבדיל בין האדם ליצורים אחרים בהיותו מדבר, חושב ורציונלי. על כן יש צורך בתורה מיוחדת - לוגיקה - המלמדת אותנו את צורת הדיבור והחשיבה התקפה לפי חוקי תורה זו. מכאן שהלוגיקה היא הבסיס עליו מושתתת כל חשיבה מדעית והמלכה השולטת בעזרת חוקיה על מחשבה זו. תקופת אפלטון בתחילת דרכה, בתקופת אפלטון, הלוגיקה עסקה בעיקר בהבחנה...
לצאת מהמטריקס - פירושו להיכנס למטריקס אחר - בשביל לצאת מהמטריקס חובה להבין אותו בשלמות
...- בשביל לצאת מהמטריקס חובה להבין אותו בשלמות לצאת מהמטריקס פירושו להבין בשלמות את המציאות. כל דבר אחר זה כמו לראות את הסרט. נחמד, משעשע, מעביר את הזמן. בו ברגע שמבינים את המציאות בשלמות, יוצאים ממנה. אני אוהב לראות סרטים על בריחה מבתי כלא. ככל שבית הכלא שמור יותר, כך יותר קשה לברוח ממנו. ברוב הסרטים אחד האלמנטים המרכזיים הוא לנסות להתחקות אחרי מבנה הכלא, אחרי השגרה, למצוא נקודות תורפה. להתמיד. והאמת היא שבית הכלא השמור ביותר הוא העולם הזה. אפילו מוות לא משחרר אותך ממנו. כי כמו שהלידה שלך לא הייתה...
פיתוח הפוטנציאל של מוח ימין
...הפוטנציאל של מוח ימין העשורים האחרונים השתייכו לאנשים מסוג מסוים שחשבו באופן מסוים - מתכנתי מחשבים שיכלו לפצח קודים, עורכי דין שיכלו לנסח חוזים במיומנות, בוגרי מנהל עסקים שאוהבים להתעסק במספרים. אולם מפתחות הממלכה עוברים לידיים אחרות. העתיד שייך לאנשים מסוג שונה לחלוטין, בעלי מחשבה שונה לחלוטין - אנשים המסוגלים ליצור, להביע אמפתיה, להבחין בדפוסים וליצור משמעות. אנשים אלו - אמנים, ממציאים מעצבים, מספרי סיפורים, מטפלים, מעודדים, כאלה שרואים את התמונה הכוללת... אנו עוברים מעידן האינפורמציה, יכולות...
קדושת האדם - זהירות, כל אדם קדוש!
...כל אדם קדוש! זהירות מקדושים, כל בני האדם קדושים המה אני מודה, שנים רבות שרתי, מידי פעם, בקול עז: חבלי משיח הנה זה בא היום [1]. ובחולות סיני, בשהות הארוכה לאחר מלחמת יום כיפור, רקדתי יחד עם שליחי חבד, ורקעתי בנעלים המסומרות, לפי הקצב, על גרגרי הדיונה ההמומה: אני מאמין באמונה שלמה. בביאת המשיח. ואף על פי שיתמהמה. עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא [2]. ובהזדמנויות רבות אחרות צרחתי עד כדי צרידות מיתרי הקול: משיח, משיח אי, יה, יה. מעורר פליאה? וודאי שלא, הרי ברור ומובן, גם מוצדק, כשמש רכה המפיצה אור, רק...
חמישה מיתוסים מודרניים על חיי הנישואין
...מיתוסים מודרניים על חיי הנישואין רומנטיקה, אושר ועוד כמה הנחות יסוד שגויות. מאת אמונה ברוורמן המאמר מבוסס על מחקרים שנעשו עי הפרויקט הלאומי של רוטגר לחיי הנישואין. מיתוס מספר 1: חיי הנישואין מועילים לגבר, הרבה יותר מאשר לאישה. הטעות ההרסנית הזו, גורמת לנשים רבות לראות את תפקידן במערכת הנישואין באור שלילי ביותר. הן נוטות להניח, שעליהן להיות קדושות מעונות מול צרכיהם של הגברים, גם כאשר לעיתים, הן חוות דווקא את ההפך הגמור מכך. מדהים לראות, עד כמה עצום כוחם של מיתוסים פופולריים, בנוגע לשינוי הציפיות...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרגשת התעלות ושמחה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגשת התעלות ושמחה, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגשת התעלות ושמחה, איך לנהל את הזמן? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם גירושין? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? האם הכל אפשרי? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
טיפול בהפרעות הסתגלות אושר לפני האושר כפל טיפולים אכילה לא מאוזנת הרגשה של תקיעות מה זה יש? מתי להטיל ספק יוצר חרדות? חוויית פחד ביטחון עצמי זה רע חוסר אהבה עצמית והישרדות אהבה חד צדדית לשכנע מישהו אחר לאהוב השגת האושר המתמטיקה של האושר איך לקבל מספר טלפון מבחורה? איך לגרום לבחורה לרצות להתנשק איתך? החלטות עסקיות לא לטעות בקבלת החלטה התמודדות להתמודד עם כל הפחדים אפשרות להצליח סיפורי הצלחה מעוררי השראה לשכנע מישהו שלא מוכן להשתכנע איך לראיין איש מכירות? ילד אוטיסט ילד שמתחצף להורים איך להגיע לתת מודע? להפוך דמיון למציאות בתת מודע להתמודד עם מישהו ששומע קולות הפרעת ניתוק רגשי מה האקס רוצה? להראות שאתה מתגעגע לאקסית גב זקוף בקלות בניית תוכנית אימון על ידי מאמן כושר האם הספר להיות אלוהים? תפישות שונות של המושג אלוהים לזהות מורה מואר התעוררות והארה של מורים רוחניים איך להיות אלוהים בדמיון? להיות אלוהים בעצמך אוהב כסף איך להרגיש טוב בלי כסף? מטרת החיים של אדם מאושר שלמות ומטרת החיים לחשוב בצורה שלילית חשיבה חיובית דומה לגלות שאין בחירה חופשית אולי אין רצון חופשי? אין בורא ראשון יחיד איך היקום מתפשט? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי למתבגרים, גישור, מטפל הוליסטי בנושא הרגשת התעלות ושמחה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 1.8125 שניות - עכשיו 07_10_2025 השעה 20:00:29 - wesi4