ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגשת התעלות ושמחה ✔בודהיזם - מַהָאסוּדַסַּנַה ✔השיחה על מַהָאסוּדַסַּנַה Mahsudassana Sutta מַהָאסוּדַסַּנַה סוּטַּה1.1... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - מַהָאסוּדַסַּנַה
השיחה על מַהָאסוּדַסַּנַה

Mahsudassana Sutta

מַהָאסוּדַסַּנַה סוּטַּה1.1. כך שמעתי. [1] פעם אחת הבודהה התגורר בקוּסִינָארָא בחורשת הסָאל של בני המַלַּה זמן קצר לפני הנִיבָּאנַה הסופית שלו בין עצי - הסָאל התאומים.

1.2. המכובד אָנַנְדַה הגיע אל המכובד, קד בפניו, התיישב במקום ראוי ואמר: "אדוני, אנא מהמכובד שלא ימות בעיירה הקטנה והאומללה הזו, באמצע הג'ונגל, באמצע שומקום! אדון, ישנן ערים גדולות כמו קַמְפָּא, רָאגַ'גַהַה, סָאבַטְּהִי, סָאקֶטַה, קוֹסַמְבִּי או וָארָאנַסִי. במקומות אלו מתגוררים בני - לוחמים, ברהמינים ובעלי בית עשירים אשר שמו את מבטחם בטַטְהָאגַטַה, ואשר ידאגו שהלווית הטַטְהָאגַטַה תהיה ברמה נאותה."

1.3. "אָנַנְדַה אל תכנה אותה עיירה קטנה ועלובה של בקתות בוץ וקש, בתוך ג'ונגל באמצע שומקום!

העיר המלכותית קוּסָאבַטִי

(kusvatrjadhn)

פעם, אָנַנְדַה, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה שליט מניע - גלגל, שומר - חוק וישר, אשר כבש את הארץ בארבעת הקצוות וכונן את שלום ממלכתו. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה לקח את העיר קוּסִינָארָא הזו כבירתו, תחת השם קוּסָאבַטִי. והיא היתה באורך שנים עשר יוג'נות ממזרח למערב, וברוחב שבע יוג'נות מצפון לדרום. קוּסָאבַטִי הייתה עשירה, משגשגת, מאוכלסת בצפיפות ומלאה במזון מכל טוב. כפי שעיר הישויות השמיימיות אָלַקַמַנְדָא עשירה משגשגת, מאוכלסת בצפיפות ביַקְהוֹת ומלאה במזון מכל טוב, כך הייתה העיר המלכותית קוּסָאבַטִי. ובעיר קוּסָאבַטִי לעולם לא היו חסרים עשרה קולות ביום ובלילה: קולות פילים, סוסים, מרכבות, תופי - טם - טם, תופי - צד, כלי - מיתר, שירה, מצלתיים, גונגים עם קריאות 'איכלו, שתו והיו שמחים' כעשירי.

1.4. העיר המלכותית קוּסָאבַטִי היתה מוקפת בשבע חומות היקף. האחת היתה עשויה זהב, אחת כסף, אחת מאבן תרשיש, אחת קריסטל, אחת מאבן אודם, אחת מאבן ברקת, ואחת ממגוון אבני - חן.

1.5. ושערי קוּסָאבַטִי היו בארבעה צבעים: אחד זהב, אחד כסף, אחד אבן תרשיש, ואחד קריסטל. ומנגד לכל שער הוקמו שבעה עמודים, פי שלושה או ארבעה מגובהו של אדם. אחד היה מזהב, אחד מכסף, אחד מאבן תרשיש, אחד מאבן קריסטל, אחד מאבן אודם, אחד מאבן ברקת ואחד ממגוון אבני חן.

1.6. קוּסָאבַטִי היתה מוקפת בשבע שורות של דקלים, מאותם חומרים. לעצי הזהב היו גזעים מזהב ועלים ופירות מכסף, לעצי הכסף היו גזעים מכסף ועלים ופירות מזהב. לעצי אבן התרשיש היו גזעים מתרשיש ועלים ופירות מקריסטל, לעצי הקריסטל היו גזעים מקריסטל ועלים ופירות מאבן תרשיש. לעצי אבן האודם היו גזעים מאבן אודם ועלים ופירות מאבן ברקת, לעצי הברקת היו גזעים מברקת ועלים ופירות מאבן אודם, בעוד שלעץ של מגוון אבני החן היו גם גזעים וגם עלים ופירות מאותם חומרים. קולות הרוח אשר נשבה ברוח היו נעימים, מהנים, מתוקים ומשכרים, בדיוק כמו של חמשת סוגי כלי הנגינה [2] בהם מנגנים בהופעת מוזיקה נגנים טובים ומיומנים. ואָנַנְדַה, אלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תשוקותיהם בקולות הרוח בעלים. [3]

גלגל - האוצר

(cakkaratana)

1.7. המלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה בעל שבעת האוצרות וארבעה מאפיינים. מה הם השבעה? הראשון, ביום צום של החמישה עשר לחודש, כאשר המלך רחץ את ראשו ויצא אל מרפסתו על גג ארמונו כדי לשמור את יום הצום, גלגל - האוצר השמיימי [4] הופיע לפניו, בעל אלף חישורים, שלם בחישוקי אופנו, במרכזו ובמרכיביו המשניים. בראותו, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה חשב לעצמו: 'שמעתי שכאשר מלך מבני - לוחמים אשר נמשח כשורה רואה גלגל שכזה ביום הצום של החמישה עשר בחודש הוא יהפוך לשליט מניע - גלגל. הלוואי שאני אהפוך לשליט שכזה! '

1.8. אז, לאחר שקם ממקומו, וכיסה כתף אחת בגלימתו, המלך לקח כלי זהב בידו השמאלית, הזליף על הגלגל עם ידו הימנית, ואמר: "הלוואי שגלגל - האוצר האצילי יסתובב, אנא שגלגל - האוצר האצילי יכבוש!" והגלגל פנה מזרחה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו [5] ובכל ארץ בה הגלגל עצר, המלך תפס מאחז עם צבאו על ארבע חטיבותיו.

1.9. והמלכים שהיו מנגד במחוז החזית המזרחית באו ואמרו: "בוא, הוד רוממותך, ברוך הבא! אנחנו שלך, הוד רוממותך. משול בנו, הוד רוממותך!" והמלך אמר: "אל תקחו חיים. אל תקחו מה שלא ניתן. אל תבצעו מעשי מין פוגעים. אל תאמרו שקרים. אל תשתו משקאות חריפים, היו מתונים באכילה." ואלו שהיו מנגד במחוז החזית המזרחית הפכו להיות נתיניו.

1.10. ולאחר שהגלגל צלל אל תוך הים המזרחי הוא צץ ופנה דרומה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו. והמלכים האלו... הפכו להיות נתיניו. ולאחר שהגלגל צלל אל הים הדרומי הוא צץ ופנה מערבה... ולאחר שהגלגל צלל אל תוך הים המערבי הוא צץ ופנה צפונה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו... ואלו שהיו מנגד במחוז החזית הצפונית הפכו להיות נתיניו.

1.11. אז לאחר שגלגל - האוצר כבש את הארצות מים אל ים, הוא שב אל הבירה המלכותית קוּסָאבַטִי ועצר מנגד לארמון המלך כשם שניסה אותו, כאילו לעטר את הארמון המלכותי. וכך קרה שגלגל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

פיל - האוצר

(hatthiratana)

1.12. אז פיל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, לבן לגמרי, [6] פי שבעה בעוצמתו, בעל היכולת המופלאה לרחף באוויר, פיל זכר מלכותי בשם אוּפּוֹסַטְהַה. בראותו, המלך חשב לעצמו: 'איזה פיל רכיבה נפלא, אם רק היה ניתן להשתלט עליו! ' ופיל - האוצר הזה מסר עצמו לשליטה כמו בעל - חיים גזעי שאולף זמן רב. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותו, הוא עלה על פיל - האוצר בעת עלות השחר ורכב מרחק של ים אל ים, ושב אל קוּסָאבַטִי בזמן לארוחת הבוקר. וכך פיל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

סוס - האוצר

(assaratana)

1.13. אז סוס - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, עם ראש עורב, [7] שחור - רעמה, בעל היכולת המופלאה לרחף באוויר, סוס הרבעה מלכותי בשם וַלָאהַקַה. [8] והמלך חשב לעצמו: 'איזו בהמת רכיבה נפלאה, אם רק היה ניתן להשתלט עליה! ' וסוס - האוצר הזה מסר עצמו לשליטה כמו בעל - חיים גזעי שאולף זמן רב. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותו, הוא עלה על סוס - האוצר בעלות השחר ורכב מרחק של ים אל ים, ושב אל קוּסָאבַטִי בזמן לארוחת הבוקר. וכך סוס - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

אבן - חן - האוצר

(mairatana)

1.14. אז אבן - חן - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. היתה זה אבן - תרשיש, טהורה, מצויינת, מלוטשת היטב לשמונה פאות, צלולה, מבריקה, חסרת פגמים, מושלמת בכל מובן. הברק של אבן - חן - האוצר הזה קרן סביב למרחק יוג'נה שלמה. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותה, הוא יצא בליל - תמרון אפל עם צבאו על ארבעת חטיבותיו, עם אבן - חן - האוצר בראש דיגלו. וכל מי שחי בכפרים סביב החלו ביום העבודה שלהם, בחושבם שזהו אור יום. וכך אבן - חן - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

אשת - האוצר

(itthiratana)

1.15. אז אשת - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, חביבה, טובת מראה, מקסימה, עם גוון - עור כשל לוטוס, לא גבוהה מידי ולא נמוכה מידי, לא רזה מידי ולא שמנה מידי, לא כהה מידי ולא בהירה מידי, בעלת יופי כשל ישות שמיימית העולה על זה של בני אדם. ומגע העור של אשת - האוצר הזו היה כמו כותנה או משי, ואברי גופה היו קרירים כאשר היה חם וחמימים כאשר היה קר. גופה הפיץ ריח כשל עץ אַלְגום ושפתיה של לוטוס. אשת - האוצר הזו קמה לפני המלך והלכה לישון אחריו, ותמיד היתה מוכנה לעשות להנאתו, והיא הייתה בעלת דיבור נעים. ואשת - האוצר הזו לא הייתה חסרת - נאמנות למלך אף במחשבה, והרבה פחות במעשה. וכך אשת - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

בעל - בית - האוצר

(gahapatiratana)

1.16. אז בעל - בית - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. עם העין השמיימית, אשר כתוצאה מפעולות עבר, היה בעל היכולת לראות אוצר אשר היה חבוי בין אם היו לו בעלים או לא היו לו בעלים. הוא בא אל המלך ואמר: "אל דאגה, הוד רוממותך, אני אשגיח על הון רכושך." ופעם המלך, על מנת לבדוק אותו, יצא לשוט בספינה ולקח אותה אל הזרם באמצע הגנגס. אז הוא אמר לבעל - בית - האוצר: "בעל - בית אני רוצה מטבעות זהב!"

"ובכן, אדוני, הבא את הספינה אל גדה אחת."

"הנה, אני רוצה מטבעות זהב כאן!" אז בעל - הבית נגע במים בשתי ידיים ומשה מהם כד מלא מטבעות זהב ואמר: "האם זה מספיק לך, אדוני? האם זה מספק אותך, אדוני?" והמלך אמר:

"זה מספיק לי, זה מספק אותי, שירתת אותי נאמנה." וכך בעל - בית - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

יועץ - האוצר

(pariyakaratana)

1.17. אז יועץ - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. הוא היה חכם, מנוסה, פיקח וכשיר לייעץ למלך כיצד להתקדם במה שיש להתקדם, לסגת ממה שיש לסגת ולהעלים עין ממה שיש להעלים עין. הוא הגיע אל המלך ואמר: "אל דאגה, הוד רוממותך, אני אייעץ לך." וכך יועץ - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, וכך, אָנַנְדַה, המלך היה מצויד בכל שבעת האוצרות.

ארבעת המאפיינים

(catuiddhisamanngato)

1.18. בנוסף, אָנַנְדַה, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה ניחן בארבעה מאפיינים. [9] אילו ארבעה? ראשית, המלך היה נאה, יפה למראה, נעים למראה, בעל גוון עור כשל לוטוס מובחר ונעלה על גברים אחרים.

1.19. שנית, הוא היה בעל חיים ארוכים, יותר מגברים אחרים.

1.20. שלישית, הוא היה חופשי ממחלות, חסר מחלות, בעל עיכול בריא, [10] פחות מושפע מקור וחום מאשר גברים אחרים.

1.21. רביעית, הוא היה אהוב ואהוד על ברהמינים ובעלי - בית. כפי שאב אהוב על ילדיו, כך הוא היה עם ברהמינים ובעלי - בית. והם היו אהובים על המלך כפי שילדים אהובים על אביהם. פעם המלך יצא אל פארק - התענוגות עם צבאו על ארבעת חטיבותיו, והברהמינים ובעלי - הבית באו אליו ואמרו: "עבור לאט, אדוני, כך שנוכל לראותך זמן ארוך ככל שניתן!" והמלך אמר לרכב: "נהג במרכבה לאט כך שאוכל לראות את הברהמינים ובעלי הבית זמן ארוך ככל שניתן." כך המלך מַהָאסוּדַסַּנַה ניחן בארבעה המאפיינים האלו.

בריכות ארמון הדְהַמַּה

(dhammapsdapokkhara)

1.22. אז המלך מַהָאסוּדַסַּנַה חשב לעצמו: 'נניח ואבנה בריכות לוטוסים בין עצי הדקל, באורך מאה קשתות כל אחת." [11] וכך עשה. בריכות הלוטוס היו מרוצפות עם ארבע צבעי אריחים, זהב, כסף, אבן - תרשיש וקריסטל כשכל בריכה בעלת דרך גישה של ארבעה מערכות מדרגות, אחת זהב, אחת כסף, אחת אבן - תרשיש ואחת קריסטל. ולמדרגות הזהב היו עמודי זהב עם מעקות וגדרות כסף, לכסף היו עמודי כסף עם מעקות וגדרות זהב, וכך הלאה. ובריכות הלוטוס היו בעלות שני סוגים של חומות, זהב וכסף - לחומות הזהב היו עמודי זהב, מעקות וגדרות מכסף, ולחומות הכסף היו עמודי כסף, ומעקות וגדרות זהב.

1.23. אז חשב המלך לעצמו: 'נניח ואדאג שיהיו בכל בריכה זרים [12] מתאימים - לוטוסים כחולים, צהובים, אדומים, ולבנים אשר יעמדו בכל העונות מבלי לנבול? ' וכך הוא עשה. אז חשב: 'נניח ואציב אחראי רחצה על גדות אותן בריכות, לרחוץ את כל מי שיגיע לשם? ' וכך עשה. אז חשב: 'נניח ואקים עמודי נדיבות על גדות אותן בריכות, כך שאלו הזקוקים למזון יוכלו להשיגו, אלו שזקוקים לשתייה יוכלו להשיגה, אלו הזקוקים ללבוש יוכלו להשיגו, אלו הזקוקים להסעה יוכלו להשיגה, אלו הזקוקים למקום לינה יוכלו להשיגו, אלו החפצים באישה רעייה יוכלו להשיגה, ואלו החפצים במטבע זהב יוכלו להשיגו? ' וכך עשה.

1.24. אז הברהמינים ובעלי הבית לקחו עימם רכוש גדול, הלכו אל המלך ואמרו: "אדוני, הנה רכוש גדול שאספנו במיוחד לכבוד הוד רוממותך, אנא קבל אותו!"

"תודה רבה חברים, אך יש לי מספיק רכוש מהכנסות על פי חוק. קחו שיהיה לכם, וקחו עוד מעבר לזה!" לאחר שקיבלו את סרובו של המלך, הם נסוגו הצידה והתייעצו: "אין זה יהיה נכון מצידנו לקחת בחזרה את הרכוש הזה אל ביתנו. נניח ונבנה מקום משכן למלך מַהָאסוּדַסַּנַה." אז הם הלכו אל המלך ואמרו: "אדוני, אנו נבנה עבורך מקום משכן", והמלך קיבל זאת בשתיקה.

1.25. אז סַקַּה, שליט הישויות, ביודעו בתודעתו את מחשבותיו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, אמר ליישות - בן - הלוויה וִיסַּקַמַּה: [13] בוא, החבר וִיסַּקַמַּה, ובנה מקום משכן עבור המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, ארמון בשם דְהַמַּה."

"טוב, אדוני.", אמר וִיסַּקַמַּה ובאותה זריזות בה אדם חזק מותח או מכופף שוב את זרועו, הוא נעלם בבת אחת מהעולם השמיימי של השלושים - ושלוש והופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, ואמר לו: "אדוני, אני אבנה עבורך מקום משכן, ארמון בשם דהמה." והמלך הסכים בשתיקה, ווִיסַּקַמַּה בנה לו את ארמון הדהמה.

1.26. ארמון הדהמה, אָנַנְדַה, היה באורך יוג'נה אחת ממזרח למערב, וברוחב חצי יוג'נה מצפון לדרום. כל הארמון היה מרוצף בגובה פי שלושה מגובהו של אדם עם אריחים מארבעה צבעים, זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל, והוא הכיל שמונים וארבע אלפי שורות של אותם ארבעה צבעים. היה בו עשרים וארבעה גרמי מדרגות מאותם ארבעה צבעים, ולגרם מדרגות הזהב היו עמודי זהב עם מעקות וגדרות כסף... (כמו בפסקה 23). היו בו גם שמונים וארבע אלפי חדרים באותם צבעים. בחדר הזהב היתה ספת כסף, בחדר הכסף היתה ספת זהב, בחדר אבן התרשיש הייתה ספת שנהב, ובחדר הקריסטל ספת עץ אלגום. דלת חדר הזהב היתה מעוטרת בדקל כסוף, עם גזע כסוף, עלי זהב ופירות זהב... דלת חדר הכסף היתה מעוטרת בדקל מוזהב, עם גזע מוזהב, עלי זהב ופירות זהב, דלת חדר אבן התרשיש היתה מעוטרת בדקל מקריסטל, עם גזע מקריסטל, עלים מאבן תרשיש ופירות מאבן תרשיש, דלת חדר הקריסטל היתה מעוטרת מאבן תרשיש, עם עלי קריסטל ופירות קריסטל.

1.27. אז חשב המלך: 'נניח ואבנה חורשת עצי דקל מזהב החל מדלת החדר הגדול בעל הגג המשופע היכן שאני יושב במשך היום? ' וכך עשה.

1.28. סביב לאולם הדהמה היו שתי חומות מגן, אחת זהב ואחת כסף. לזו מזהב היו עמודי זהב, וגדרות ומעקות כסף, ולזו מכסף היו עמודי כסף, וגדרות ומעקות זהב.

1.29. סביב ארמון הדהמה היו שתי רשתות של פעמוני רוח. רשת אחת הייתה מזהב עם פעמוני כסף, השניה היתה מכסף עם פעמוני זהב. וכאשר רשתות פעמונים אלו היו מתנועעות מהרוח קולן היה נעים, מהנה, מתוק ומשכר, בדיוק כמו זה של חמשת הסוגים של כלי מוזיקה המתנגנים בהופעה של נגנים מיומנים ומאומנים היטב. ואלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תאוותיהם בצלילי אותם רשתות פעמונים.

1.30. וכאשר ארמון הדהמה היה מוכן, היה קשה לצפות בו, מסמא עיניים, כפי שבחודש האחרון של הגשמים, בסתיו, כאשר יש שמיים בהירים וחסרי עננים, וקשה להביט בשמש המפציעה מבעד לערפל, כך היה ארמון הדהמה כאשר הוא היה מוכן.

1.31. אז חשב המלך: 'נניח ואבנה אגם - לוטוסים בשם דהמה בחזית ארמון הדהמה? ' וכך עשה. האגם הזה היה באורך יוג'נה ממזרח למערב ורוחב חצי יוג'נה מצפון לדרום, ומרוצף בארבע סוגים של מרצפות, זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל. היו עשרים וארבע גרמי מדרגות שהגיעו אליו מארבע סוגים: זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל. לגרם המדרגות מזהב היה עמודי זהב עם מעקות וגדרות מכסף ולזה מכסף היו מעקות וגדרות מזהב... (המשך כמו בפסקה 22).

1.32. סביב אגם הדהמה היו שבעה סוגים של עצי דקל. קולות העלים שהתנועעו מהרוח היו נעימים, מהנים, מתוקים ומשכרים, בדיוק כמו אלו של חמשת הסוגים של כלי מוזיקה המתנגנים בהופעה של נגנים מיומנים ומאומנים היטב. ואָנַנְדַה, אלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תאוותיהם בקולות אותם עלים ברוח.

1.33. כאשר ארמון הדהמה ואגם הדהמה הללו היו מוכנים, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, לאחר שהשביע את רצונם של אלו אשר היו פרושים או ברהמינים באותה העת, או היו ראויים לכבוד ככאלו, עלה אל תוך ארמון הדהמה.

[סוף קטע דיקלום ראשון]

השגת הגְ'הָאנַה

(jhnasampatti)

I.

2.1. אז חשב המלך מַהָאסוּדַסַּנַה: 'מהי הקַרְמַּה לה הפרי, מהי הקרמה לה התוצאה, בשלה אני כעת כה חזק ורב - עוצמה? ' אז הוא חשב: 'זהו הפרי, זוהי התוצאה של שלושה סוגי קרמה: של נתינה, שליטה עצמית, והמנעות. '

2.2. לאחר מכן הלך המלך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע ובעומדו בפתח הכריז: "הלוואי ומחשבת התשוקה תחדל! הלוואי שמחשבת הזדון תחדל! הלוואי ומחשבת האכזריות תחדל! כך עד כאן ולא עוד מחשבות תשוקה, זדון ואכזריות!"

2.3. לאחר מכן נכנס המלך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע, התיישב בסיקול רגליים על ספת הזהב ומנותק מכל תאוות החושים, מנותק ממצבי תודעה מזיקים, הוא נכנס ושהה בג'האנה הראשונה, בה יש חשיבה והרהור, הנולדת מהנתקות, מלאה בתחושות התעלות ושמחה. ועם השקטת החשיבה וההרהור, בהשגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, הוא נכנס ושהה בג'האנה השנייה, בה אין חשיבה והרהור, הנולדת מריכוז, מלאה בתחושות התעלות ושמחה. ועם התפוגגות תחושת ההתעלות, הוא נותר שליו, קשוב ובהבנה מלאה, וחווה בעצמו את השמחה אשר עליה האציליים אומרים: 'מאושר הוא זה אשר חי בקשב ואיזון נפשי', והוא נכנס ושהה בג'האנה השלישית. ולאחר שויתר על הנאה וכאב ועם העלמותם של שמחה ועצב קודמים, הוא נכנס ושהה בג'האנה הרביעית, אשר מעבר להנאה וכאב, מטוהרת באיזון נפשי וקשב.

2.4. אז לאחר שהמלך יצא מהאולם הגדול בעל הגג המשופע, הלך אל האולם המוזהב בעל הגג המשופע, שם כאשר ישב בסיקול רגליים על הספה המוכספת, שהה תוך שהוא פורש את תודעתו אל עבר רבע אחד, ואז לשני, לשלישי ולרביעי במחשבה של אהבה חסרת גבולות למעלה, למטה, ובמרחב, לכל מקום, בכל רגע עם תודעה מלאת אהבה, שופעת, מתעצמת, חסרת גבולות, נטולת שנאה או זדון. וכך עשה גם עם חמלה, שמחה לזולת ואיזון נפשי. [14]

שמונים וארבע אלפי הערים

(catursti nagarasahassdi)

2.5. מתוך שמונים וארבע אלפי [15] עיריו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, בירתו קוּסָאבַטִי היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי ארמונותיו, ארמון הדהמה היה הראשי, מתוך שמונים וארבע אלפי חדריו, האולם הגדול בעל הגג המשופע היה הראשי. שמונים וארבע אלפי ספותיו היו עשויות זהב, כסף, שנהב, עץ אלגום, ומכוסות פרווה, צמר, עור אייל - קַדַלִי, עם כיסויי ראש, וכריות אדומות בשני הצדדים. מתוך שמונים וארבע אלפי פיליו המקושטים בעיטורי זהב, בכרזות זהב ומכוסים ברשתות זהב, אוּפּוֹסַטְהַה, פיל הזכר המלכותי היה הראשי. מתוך שמונים וארבע אלפי מרכבותיו, העטויות עורות - אריה, עורות - טיגריסים, עורות - נמרים, או בבדים כתומים, מקושטים בעיטורי זהב, בכרזות זהב ומכוסים ברשתות זהב, המרכבה וֵגַ'יַנְטַה היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי תכשיטיו אבן - חן - האוצר היה הראשי. מתוך שמונים וארבע אלפי נשותיו המלכה סוּבְּהַדָּא היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי בעלי - הבית, בעל - בית - האוצר היה הראשי. מתוך שמונים וארבע מעובדיו מבני - הלוחמים, יועץ - האוצר היה הראשי. לשמונים וארבע אלפי פרותיו היו רסנים מבד היוטה האיכותי ביותר ודליי - חלב מכסף. שמונים וארבע אלפי צרורות בגדיו היו מאריגי הפשתן, הכותנה, המשי והצמר האיכותיים ביותר. ושמונים וארבע אלפי נדבות - האורז שלו היו מוכנות שם לנתינה לאלו הנזקקים, בוקר וערב.

2.6. ובאותה עת המתינו למלך מַהָאסוּדַסַּנַה שמונים וארבע אלף פילים ערב ובוקר. והוא חשב לעצמו: 'שמונים וארבע אלפי פילים אלו ממתינים לי ערב ובוקר. מה אם בתום כל מאה, ארבעים ושתיים אלף פילים ימתינו לי, וכך הלאה וכך הלאה? ' והוא הורה ליועץ - האוצר שלו בהתאם לכך, וכך נעשה.

המפגש עם המלכה סוּבְּהַדָּא

(subhadddeviupasakamana)

2.7. ואָנַנְדַה, אחרי מאות רבות, הרבה מאות אלפי שנים, המלכה סוּבְּהַדָּא חשבה: 'זה זמן רב שלא ראיתי את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נניח ואלך לראותו? ' אז היא אמרה לנשותיה: 'בואו כעת, ריחצו את ראשיכן וליבשו בגדים נקיים. זה זמן רב שלא ראינו את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נלך לראותו."

"כן, הוד מלכותך", הן אמרו והתכוננו כפי שציוו עליהן, ואז שבו אל המלכה. והמלכה סוּבְּהַדָּא אמרה ליועץ - האוצר: 'חבר יועץ, הכן את הצבא על ארבע חטיבותיו. זה זמן רב שלא ראינו את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נלך לראותו."

"בסדר גמור, הוד מלכותך", אמר יועץ - האוצר ולאחר שהכין את הצבא על ארבע חטיבותיו, הוא דיווח למלכה: "כעת הזמן לעשות כרצון הוד רוממותך."

2.8. אז המלכה סוּבְּהַדָּא הלכה עם הצבא על ארבע חטיבותיו ומלוותיה אל ארמון הדהמה, ובהיכנסה, הלכה אל האולם הגדול בעל הגג המשופע ועמדה אל מול מפתן הדלת. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה, בחושבו: 'מהו הרעש הגדול הזה, כמו המון אדם? ' יצא החוצה מהדלת וראה את המלכה נוטה לעבר הדלת ואז אמר: "הישארי שם, מלכה, אל נא תיכנסי!"

2.9. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה אמר לאיש אחד: "בחור, לך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע, הוצא את ספת הזהב והנח אותה בין עצי הדקל המוזהבים."

"טוב, אדוני", אמר האיש ועשה כך. לאחר מכן המלך מַהָאסוּדַסַּנַה סיגל את תנוחת - האריה על צידו הימני עם כף רגל אחת על השניה, בקשב ובהבנה מלאה. [16]

2.10. והמלכה סוּבְּהַדָּא חשבה: 'מראהו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה זך, גוון עורו בהיר וצח, אבוי - אני מקווה שאינו מת! ' אז היא אמרה לו: "אדוני מתוך שמונים וארבע אלפי עיריך, קוּסָאבַטִי היא הראשית. הבע משאלה, הבע רצון לגור שם! (כך היא הזכירה לו את כל אחזקותיו המלכותיות, כמו בפסקה 2.5 וניסתה לשכנע אותו להמשיך לחיות)."

2.11. לשמע הדברים המלך מַהָאסוּדַסַּנַה אמר למלכה: "זה זמן רב, מלכתי, דיברת אלי במילים נעימות, מהנות ומושכות, אך כעת בפעם האחרונה הזו מילותייך היו לא נעימות, לא מהנות, לא מושכות עבורי."

"אדוני, אם כך, כיצד עלי לדבר איתך?"

"כך עלייך לדבר: 'כל הדברים הנעימים והמושכים נתונים לשינוי, להעלמות, לתמורה. אדוני, אל נא תמות מלא ערגה. למות מלא ערגה זה דבר מכאיב וראוי לגנאי. מתוך שמונים וארבע אלפי עיריך, קוּסָאבַטִי היא הראשית: זנח את התשוקה, זנח את הערגה לגור בהם... מתוך שמונים וארבע אלפי ארמונותיך, ארמון הדהמה הוא הראשי: זנח את התשוקה, זנח את הערגה לגור בהם... (וכך הלאה בהתאם לפסקה 2.5)."

2.12. לשמע הדברים, המלכה סוּבְּהַדָּא זעקה ופרצה בבכי. אז לאחר שמחתה את דמעותיה, אמרה: "אדוני, כל הדברים הנעימים והמושכים נתונים לשינוי, להעלמות, לתמורה. אדוני, אל נא תמות מלא ערגה. למות מלא ערגה זה דבר מכאיב וראוי לגנאי..."

הלידה בעולם הבְּרַהְמָא

(brahmalokpagama)

2.13. זמן קצר לאחר מכן המלך מַהָאסוּדַסַּנַה נפטר, וכשם שבעל בית או בנו יחושו מנומנמים אחרי ארוחה טובה, כך הוא חש את התחושה של המיתה, והיתה לו לידה מוצלחת בעולם הבְּרַהְמָא.

שם המלך מַהָאסוּדַסַּנַה עסק בספורט נעורים במשך שמונים וארבע אלף שנה, במשך שמונים וארבע אלף שנה הוא כיהן במלכות משנה, במשך שמונים וארבע אלף שנה הוא מלך כמלך, ובמשך שמונים וארבע אלף שנה ככל האחרים, הוא חי חיים רוחניים בארמון הדהמה. [17] ולאחר שתרגל את ארבע המשכנים הנשגבים, בהתפרקות הגוף הוא נולד בעולם הבְּרַהְמָא. [18]

2.14. כעת אָנַנְדַה, יתכן ותחשוב שהמלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה באותה העת מישהו אחר. אך אל לך לחשוב כך, כיוון שאני הייתי אז המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. שמונים וארבע אלפי הערים הללו אשר קוּסָאבַטִי הייתה הראשית לה היו שלי... שמונים וארבע אלפי מנחות - האורז... היו שלי.

2.15. ומתוך שמונים וארבע אלפי הערים האלו אני התגוררתי רק באחת, קוּסָאבַטִי... מתוך שמונים וארבע אלפי הנשים שהיו לי, רק אחת דאגה לי, והיא נקראה קְהַטִּיָאנִי או וֶלָאמִיקָאנִי. [19] מתוך שמונים וארבע אלפי צרורות האריגים, לבשתי רק אחד... מתוך שמונים וארבע נדבות האורז שהיו היתה רק מידה אחת מובחרת של קארי שאכלתי.

2.16. ראה אָנַנְדַה, כיצד כל המצבים המותנים הללו של העבר נעלמו והשתנו! כך, אָנַנְדַה, מצבים מותנים הינם ארעיים, חסרי יציבות, אין הם יכולים לספק לנו כל נוחיות, ומאחר וכך הוא המצב, אָנַנְדַה, אל לנו לשמוח במצבים מותנים, עלינו להפסיק למצוא בהם עניין, ולהשתחרר מהם.

2.17. שש פעמים, אָנַנְדַה אני זוכר שפטרתי את הגוף במקום הזה, ובפעם השביעית והאחרונה פטרתי אותו כשליט מניע גלגל, מלך שומר - חוק וישר אשר כבש ארבע קצוות עולם, כונן שלטון יציב, והיה בעל שבעת האוצרות. אך אָנַנְדַה, אינני רואה אף מקום בעולם הזה על הדֶווֹת והבְּרַהְמוֹת שבו, או בדור הזה עם הפרושים והברהמינים, נסיכים ואנשים, בו הטַטְהָאגַטַה בפעם השמינית יפטור את הגוף.

כך אמר הבודהה. ולאחר מכן הוסיף המורה:

ארעיים הם כל הדברים המותנים, נוטים להופיע ולהעלם.

לאחר שהופיעו, הם נהרסים, חידלונם הוא הברכה האמיתית.


[1] השיחה נקראת על שמו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה (Mahsudassana), גיבור הסיפור המרכזי. פירוש השם 'מַהָאסוּדַסַּנַה' הוא 'המלך הגדול בעל התהילה' או 'הזוהר הגדול' וכך נקראת השיחה בתרגומו של וולש. רייס דיוויס מציין שהסוטה הזו מהווה הרחבה של השיחה שמוזכרת בסוטה 16 פסקה 5.17. סיפור זה מופיע גם בשינויים קלים בסיפורי הגָ'אטַקַה 95 (jtaka).

[2] חמשת סוגי כלי הנגינה: תוף עם עור בצד אחד, תוף עם עור בשני הצדדים, תוף עטוי בעור, מצילתיים, ותוף רוח.

[3] שיככו את תשוקותיהם, או אולי סעדו את חושיהם, ויתכן שאף רקדו לצליליהם.

[4] גלגל האוצר השמיימי מסמל הן את הסמכות המלכותית והן את חוק המוסר.

[5] ארבע החטיבות: חיל פילים, חיל פרשים, חיל מרכבות וחיל רגלים.

[6] בחלק מתרבויות המזרח יש יחס מיוחד של כבוד והוקרה למה שמכונה פילים לבנים.

[7] רייס דיוויס לעומת זאת מתייחס לצבע ולא לצורה ומתרגם 'עם שחור - רעמה כעורב'.

[8] וַלָאהַקַה: valhaka, 'ענן - רעם'.

[9] תכונות: אִידְּהִי, iddhi. תכונות או כוחות אלו די שונים מהכוחות העל טבעיים המוזכרים בסוטה 2 פסקה 87.

[10] עיכול בריא: גַהַנִי, gahani. אמור להיות איבר עיכול מיוחד. הגרסא הסינהלזית אומרת: 'האש הפנימית המסייעת לעיכול'.

[11] קשת: דְהַנוּ, dhanu. מידת אורך.

[12] מילולית: 'שיהיו זרים שתולים כדי שכל האנשים יוכלו לענוד' - השימוש היחיד שהיה לפרחים באותה עת היא כזרים לקישוט.

[13] וִיסַּקַמַּה (Vissakamma): 'עושה - כל'. כאן הוא קצת הורד מדרגתו הרמה הקודמת של 'הארכיטקט הגדול של היקום. '

[14] אלו הם ארבעת המשכנים הנשגבים - בְּרַהְמַוִיהָארַה (brahmavihra).

[15] המספר 84,000 שכיח כאשר מדובר במספר עצום ולעיתים בעל אופי אגדתי.

[16] תנוחה שכיחה אותה הבודהה מאמץ בהזדמנויות שונות.

[17] תוחלת חיים גדולה פי ארבע מזו תחת הבודהה וִיפַּסִּי (סוטה 14 פסקה 7).

[18] העולם הגבוה ביותר אליו ניתן להגיע בתקופות נטולות בודהה.

[19] אלו יכולים להיות שמות או כינויים שמשמעותם הם 'אישה מבני הקְהַטִייַה', ו'נערה צעירה' בהתאמה.
השמנת יתר תאוותנות שרירי הירך הארבע ראשי הכנסה ספורטאים להעלים דיאטה תמורה הרגשת התעלות ושמחה להתקדם בריאות בודהיזם
איך לא לשתול מחשבות? איזה טעות לא לעשות בשתילת מחשבה? איך לא לנסח מנטרה? איך להעביר מסר תת הכרתי? איך לשכנע את עצמך? איך להתנסח נכון? שתילת מחשבה חד ערכית, תרתי משמע בשתילת מחשבות
...לעשות בשתילת מחשבה? איך לא לנסח מנטרה? איך להעביר מסר תת הכרתי? איך לשכנע את עצמך? איך להתנסח נכון? שתילת מחשבה חד ערכית, תרתי משמע בשתילת מחשבות וכאן אבאר עוד עיקרון חשוב בנושא של שתילת מחשבות. איזה טעות לא לעשות בתהליך של שתילת מחשבות ושכנוע עצמי (אוטוסוגסטיה / מנטרה עצמית)? ומה צריך לבדוק לפני ששותלים מחשבה למישהו / לעצמך / משננים מנטרה כלשהי / מטמיעים מסר בתת מודע? והעניין הוא, שצריך לשים לב לכך, שלפעמים שותלים למישהו מסר בתת מודע, אבל אצל השומע, חלק מהמילים שנשתלו אצלו בתת המודע, יש להם תרתי...
טיפים לפיתוח שיחה, טיפים לניהול שיחה, איך לפתח שיחה זורמת? איך לפתח שיחה נעימה? איך לפתח שיחה טובה? איך ליצור אוירה נעימה? איך לדבר עם אנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית
טיפים לפיתוח שיחה, טיפים לניהול שיחה, איך לפתח שיחה זורמת? איך לפתח שיחה נעימה? איך לפתח שיחה טובה? איך ליצור אוירה נעימה? איך לדבר עם אנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית
...לפיתוח שיחה, טיפים לניהול שיחה, איך לפתח שיחה זורמת? איך לפתח שיחה נעימה? איך לפתח שיחה טובה? איך ליצור אוירה נעימה? איך לדבר עם אנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית איך מפתחים שיחה בצורה נעימה וזורמת? כדי לפתח שיחה נעימה וזורמת, צריך קודם כל להבין את העיקרון הבסיסי של הרחבת משפטים. אליעד כהן מסביר שאם האדם שמולך אומר משפט, עליך לקחת את אחת המילים שהוא אמר ולפתח אותה לכיוון נוסף. לדוגמה, אם מישהו אומר אני רוצה לאכול, יש שלוש מילים במשפט הזה: אני, רוצה ו - לאכול. ניתן להרחיב את השיחה דרך כל אחת מהמילים...
טיפים לאנשי מכירות, קשה למכור מוצר יקר, מוצר יקר ללקוח, למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, אכילת בשר, התאכזרות לבעלי חיים
טיפים לאנשי מכירות, קשה למכור מוצר יקר, מוצר יקר ללקוח, למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, אכילת בשר, התאכזרות לבעלי חיים
...קשה למכור מוצר יקר, מוצר יקר ללקוח, למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, אכילת בשר, התאכזרות לבעלי חיים למה קשה לאיש מכירות למכור מוצר יקר? אחת הבעיות המרכזיות שבהן נתקל איש מכירות היא התחושה שהוא מוכר מוצר יקר מדי ללקוח. התחושה הזאת נובעת מכך שהמוכר עצמו מאמין שהמוצר לא מצדיק את המחיר שנדרש עליו. אליעד כהן מסביר שאנשי מכירות מוצאים עצמם לעיתים קרובות במצבים שבהם הם מתבקשים למכור מוצר במחיר שנראה להם מוגזם. תחושה זו עשויה לנבוע משתי סיבות עיקריות: המוכר הוא הבעלים של...
סגר הקורונה הגל השני, אחריות הציבור בסגר הקורונה, למה הציבור לא מציית לחוקי הקורונה? איך לנצח את הקורונה? המאבק בקורונה, מכחישי הקורונה, משבר אמון הקורונה, הפגנות הקורונה, דת הקורונה, ביבי נתניהו והקורונה, מהם מחדלי הקורונה?
סגר הקורונה הגל השני, אחריות הציבור בסגר הקורונה, למה הציבור לא מציית לחוקי הקורונה? איך לנצח את הקורונה? המאבק בקורונה, מכחישי הקורונה, משבר אמון הקורונה, הפגנות הקורונה, דת הקורונה, ביבי נתניהו והקורונה, מהם מחדלי הקורונה?
...למה הציבור לא מציית לחוקי הקורונה? איך לנצח את הקורונה? המאבק בקורונה, מכחישי הקורונה, משבר אמון הקורונה, הפגנות הקורונה, דת הקורונה, ביבי נתניהו והקורונה, מהם מחדלי הקורונה? מהם השקרים שמסתתרים מאחורי סגר הקורונה? אליעד פותח את ההרצאה בכך שהוא מתייחס לאחד מהשקרים הנפוצים הקשורים לקורונה, ובמיוחד לסיפור על כך שהאזרחים אשמים בסגר. הוא מציין כי ישנה תפיסה שמתפשטת שטוענת שהאזרחים הם אלו שמביאים על עצמם את הסגר, כאילו הם לא שמים מסכות, מזלזלים בחוקי הקורונה ומפירים את התקנות. כתגובה לכך, הוא מציין ש
המציאות בתוכך, העולם בתוכך, מציאות בתוך מחשבה, למה המציאות לא בתוכך, העולם לא בתוכך, מחשבה של אלוהים
המציאות בתוכך, העולם בתוכך, מציאות בתוך מחשבה, למה המציאות לא בתוכך, העולם לא בתוכך, מחשבה של אלוהים
...למה המציאות לא בתוכך, העולם לא בתוכך, מחשבה של אלוהים האם כל המציאות נמצאת בתוכך או מחוצה לך? אליעד כהן מסביר את הרעיון השכיח לפיו כל המציאות נמצאת בתוך האדם, או שהעולם כולו נמצא בתוך המחשבה של האדם. אליעד מדגיש שהרעיון הזה אינו מדויק ואפילו מוטעה, ומבהיר מדוע. הסיבה לטעות, לפי אליעד, היא ההבדל בין מה שהאדם תופס במחשבתו לבין המציאות עצמה שנמצאת מחוץ לאדם. אליעד נותן דוגמה פשוטה: אם השולחן באמת היה נמצא בתוך המחשבה שלך, היית יכול לשלוט בו ולהזיז אותו לפי רצונך, ללא כל מאמץ פיזי. העובדה שאינך יכול...
איך לדעת לאיזה רופא להקשיב? איך לקבל החלטה בתנאי אי וודאות? איך לדעת למי להקשיב? איך להחליט בנושא שאתה לא מבין בו? איך להחליט למי להקשיב? איך לדעת מה נכון לעשות? מודל קבלת החלטות מתוך אי וודאות
איך לדעת לאיזה רופא להקשיב? איך לקבל החלטה בתנאי אי וודאות? איך לדעת למי להקשיב? איך להחליט בנושא שאתה לא מבין בו? איך להחליט למי להקשיב? איך לדעת מה נכון לעשות? מודל קבלת החלטות מתוך אי וודאות
...בתנאי אי וודאות? איך לדעת למי להקשיב? איך להחליט בנושא שאתה לא מבין בו? איך להחליט למי להקשיב? איך לדעת מה נכון לעשות? מודל קבלת החלטות מתוך אי וודאות איך לקבל החלטה נכונה כאשר מומחים חלוקים בדעתם? כאשר אדם עומד בפני מצב שבו עליו לקבל החלטה בנושאים בהם אינו מבין מספיק, לעיתים קרובות ימצא את עצמו מתמודד עם המלצות סותרות של מומחים. אליעד כהן מציג שאלה זו באמצעות דוגמה ברורה של אדם הפונה לשני רופאים מומחים, שכל אחד מהם אומר לו המלצה מנוגדת לחלוטין. הרופא הראשון אומר שחובה עליו ליטול תרופה מסוימת בכל...
שייכות חברתית, הרגשת שייכות, תחושת שייכות, מרגיש חוסר שייכות, רוצה להרגיש שייך, תחושת חוסר שייכות, תחושת בדידות, רגשות שייכות, להרגיש אהבה עצמית, לאהוב את עצמך
שייכות חברתית, הרגשת שייכות, תחושת שייכות, מרגיש חוסר שייכות, רוצה להרגיש שייך, תחושת חוסר שייכות, תחושת בדידות, רגשות שייכות, להרגיש אהבה עצמית, לאהוב את עצמך
...תחושת שייכות, מרגיש חוסר שייכות, רוצה להרגיש שייך, תחושת חוסר שייכות, תחושת בדידות, רגשות שייכות, להרגיש אהבה עצמית, לאהוב את עצמך מה עומד מאחורי הרצון להרגיש שייכות? הרצון להרגיש שייכות חברתית נובע מהצורך הפנימי העמוק של האדם להרגיש טוב עם עצמו. כאשר האדם אומר שהוא רוצה להרגיש שייך, למעשה הוא מחפש להרגיש אהבה עצמית ולחוות תחושות חיוביות כלפי עצמו. אליעד כהן מסביר כי שייכות היא רק ביטוי חיצוני של הצורך הפנימי באהבה עצמית, וכי האדם מנסה להרגיש טוב דרך זה שהוא שייך לקבוצה, לחברה או למשהו גדול יותר...
שינוי מעשי באמצעות שינוי חשיבה, מיומנויות מנטאליות, מיומנויות חשיבה, תהליכים מנטאליים, איך להצליח בכל תחום? הכל מתחיל בצורת החשיבה, איך להצליח להשיג מטרות? איך לעשות שינוי בחיים? הדרכת מאמנים לשינוי חשיבה, אימון לשינוי חשיבה
שינוי מעשי באמצעות שינוי חשיבה, מיומנויות מנטאליות, מיומנויות חשיבה, תהליכים מנטאליים, איך להצליח בכל תחום? הכל מתחיל בצורת החשיבה, איך להצליח להשיג מטרות? איך לעשות שינוי בחיים? הדרכת מאמנים לשינוי חשיבה, אימון לשינוי חשיבה
...חשיבה, מיומנויות מנטאליות, מיומנויות חשיבה, תהליכים מנטאליים, איך להצליח בכל תחום? הכל מתחיל בצורת החשיבה, איך להצליח להשיג מטרות? איך לעשות שינוי בחיים? הדרכת מאמנים לשינוי חשיבה, אימון לשינוי חשיבה איך שינוי חשיבה מוביל להצלחה בכל תחום בחיים? אחת הנקודות המרכזיות שאליעד כהן מעלה בהרצאה היא שיסוד ההצלחה בכל תחום, ללא יוצא מן הכלל, נמצא באופן החשיבה ובמיומנויות המנטאליות של האדם. כאשר מתבוננים סביב, ניתן לראות שבכל תחום, החל משחייה, דרך אומנויות לחימה ועד לזמרה או לכדורגל, ישנם אנשים רבים המלמדים...
דייטים, הכרויות, אומנות הפיקאפ, אומנות הפיתוי, אקסית מיתולוגית, לא התגבר על האקסית, סיפורים על אקסים, איך לגרום למישהו לרצות אותך? איתור צרכי הלקוח, שיטות מכירה, יצירת כימיה
דייטים, הכרויות, אומנות הפיקאפ, אומנות הפיתוי, אקסית מיתולוגית, לא התגבר על האקסית, סיפורים על אקסים, איך לגרום למישהו לרצות אותך? איתור צרכי הלקוח, שיטות מכירה, יצירת כימיה
...אומנות הפיקאפ, אומנות הפיתוי, אקסית מיתולוגית, לא התגבר על האקסית, סיפורים על אקסים, איך לגרום למישהו לרצות אותך? איתור צרכי הלקוח, שיטות מכירה, יצירת כימיה האם לדבר על אקסים או מערכות יחסים אחרות בזמן דייט? כאשר אנשים נמצאים בדייט או במערכת יחסים, קורה לפעמים שאחד הצדדים מספר על מערכות יחסים קודמות שלו, או על אנשים אחרים שהוא יוצא איתם במקביל. הסיטואציה הזו עלולה ליצור תחושת קנאה או חוסר ביטחון אצל הצד שמעוניין בבן הזוג. לכן עולה השאלה, האם כדאי לדבר על הנושא הזה או שעדיף להימנע ממנו? אליעד כהן...
פחד להיחשף, מחשבה יוצרת מציאות, מחשבה הורסת מציאות, איך למצוא את המהות? איך לנתח דברים? כוח המחשבה, מה יחשבו עליך? פחד חברתי, חרדה חברתית, בושה מאנשים, איך לנתח משפטים?
פחד להיחשף, מחשבה יוצרת מציאות, מחשבה הורסת מציאות, איך למצוא את המהות? איך לנתח דברים? כוח המחשבה, מה יחשבו עליך? פחד חברתי, חרדה חברתית, בושה מאנשים, איך לנתח משפטים?
...איך למצוא את המהות? איך לנתח דברים? כוח המחשבה, מה יחשבו עליך? פחד חברתי, חרדה חברתית, בושה מאנשים, איך לנתח משפטים? מדוע אנשים מפחדים להיחשף בשאלות מול אחרים? הרבה אנשים מרגישים פחד להיחשף כשהם שואלים שאלות בפורומים חברתיים או מול מצלמה. אליעד כהן מסביר שהפחד הזה מבוסס על הערכה פנימית שהנזק הצפוי מחשיפת השאלה הוא גדול יותר מהתועלת האפשרית מקבלת התשובה. למשל, אדם שרוצה לשאול איך לשכנע את אשתו בדבר מסוים או כיצד להתמודד עם שותף עסקי, עשוי לחשוש שמישהו שמכיר אותו יזהה את קולו בוידאו ויחשוף חיסרו
תקשור - מהו בעצם תקשור?
...תקשור? בעבר, כמו היום חיו אנשים אשר חשו שהעולם הוא יותר ממה שהם מסוגלים לתפוס בעזרת חמשת החושים הבסיסיים. היום המדע מתחיל להסיר את המחסומים והמגננות ולהתייחס בצורה רצינית ומדעית לאפשרות קיומן של תופעות על חושיות, תוך ניסיון להבין באופן מדעי את דרכי ההתרחשות, ומתוכן להסיק ולהבין את אופן פעילותו של היקום. בעבר האמנו שככל שהטכנולוגיה והמדע יתקדמו כך ייענו יותר שאלותינו ומשאלות לבנו. היום אנו עומדים מול פרדוקס, אף על פי שאנו חיים בעולם פוסט מודרני, סופר טכנולוגי, עתיר תגליות וחידושים אין לנו תשובות...
זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2
...התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 2 פרק 2 כשיש לך תחושה אינטואטיבית שהתפתחות ילדך אינה תקינה כדאי לעבור על השאלות וההצהרות בהמשך כדי לדעת פחות או יותר באיזה תחום ממוקמת בעייתו של הילד והאם כדאי לגשת לאבחון, איזה אבחון, אצל איזה מומחה. לגשת עם הילד לאבחון זוהי סיטואציה קשה ומלחיצה (בעיקר עבור ההורים). מניסיוני אני ממליצה בחום לאבחן את הילד (את אייל לא אבחנתי בגלל פחדים שונים והכחשה ולכן לא קיבל תמיד טיפולים מתאימים ואילו את אדם אבחנתי בגיל צעיר מאד ולכן גם הטיפולים...
"רפואה קוריאנית" = רפואת העתיד - היה אתה "המרפא" בביתך
...- היה אתה המרפא בביתך שיטת אבחון וטיפול ב רפואה קוריאנית על גבי כף היד והאוזן היא רק נגזרת אחת מהפילוסופיה העתיקה הקוריאנית בת 2000 שנה הרעיון והחזון של הפילוסופיה הקוריאנית הינו שכל אדם וילד יוכל לטפל ולעזור לעצמו באופן מיידי - זמין - ובקלות עי איתור נקודות האקופונקטורה בכף היד / רגל תוך כדי לחיצות ועיסוי של אותה נקודת השתקפות האיבר הפיזי בכף היד ו/או הרגל. השיטה ברמה הבסיסית שלה היא כה פשוטה, זמינה וקלה לשימוש עצמי... עוצמתית במיוחד ומאפשרת תגובה והקלה מיידית הן על לחצים / מתחים ובעיות רגשיות...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי. בשקט...
אמונות, דפוסים ומציאות
...את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת / פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות ביותר בנוגע לעצמנו. ההכרה...
מנטורינג - מנטור מדבר על חוק הסיבה והתוצאה
...על חוק הסיבה והתוצאה מנטור מדבר על החוקים מנטור מדבר על חוק הסיבה והתוצאה הקדמה של מנטור לחוק הסיבה והתוצאה ידוע כי סיבות דומות מייצרות תוצאות דומות. לכל סיבה יש תוצאה ולכל תוצאה יש סיבה. לכל פעולה שאנחנו מבצעים, יש אפקט. אם נשלח מחשבות חיוביות, הטוב יחזור אלינו. אם ניתן אהבה, נקבל אהבה בחזרה. אם ניתן כסף בחופשיות, כסף יחזור אלינו בחופשיות. מנטור מסביר את הצד הפיזיקאלי של חוק הסיבה והתוצאה לפי הפיזיקה, לכל פעולה יש תגובה שווה. כל דבר שאתה נותן או שולח, חוזר אלייך באותה צורת אנרגיה בדיוק, או בצורת...
אפיסטמולוגיה / תורת ההכרה - על המחשבה והתודעה - 1
...- על המחשבה והתודעה - 1 אפיסטמולוגיה / תורת ההכרה - על המחשבה והתודעה המחשבה היא החלק השחור והתודעה היא החלק הלבן כלומר האותיות השחורות זה המחשבות שמצוירות על גבי החלק הלבן שהוא התודעה ברור שאלו לא דברים נפרדים אחד מן השני למרות שאני כותב שתי דברים זה למעשה אותו מטבע רק שלשם ההסבר יש צורך בפירוק לגורמים של הרעיון. הלבן כולל את כל הצבעים כלומר הוא חלק מופשט ביותר שכולל את כל הספקטרום בעוד הצורה השחורה היא האישון שרואה רק את הצורה שלו הוא לא חש בצורות אחרות אבל בזכות ההרמוניה התודעה של אותיות הופכת...
מאמן אישי - אני לא קואצ'ר, אני מאמן אישי
...אני מאמן אישי אתה יושב על הבר, מסתכל על הבחורה שנמצאת אי שם ממולך בין עשן של סיגריות, היא מוצאת חן בעיניך. אתה מתחיל לתכנן את צעדיך, אתה משחזר במוח מה תעשה, איך תלך, מה תגיד ואז אתה יוצר תוכנית קטנה ויוצא לדרך. אתם מחליפים כמה מילים ואז מגיע הרגע... הרגע שבו כל אחד מציג את עצמו והשאלה הגדולה עולה: אז מה אתה עושה בחיים? ואז אני עונה במילים הכי פשוטות שיש: אני מאמן אישי ועסקי ומרצה. ואז היא אומרת: אה... אתה קאוצר. גופי מתמלא שוב בחלחלה מהמילה השגויה שזה עתה נאמרה ולפעמים היא אף מוסיפה: אני לא כל כך...
pull over / פול אובר - על מה הוא עובד? איך לגרום לו לעבוד על הגב או על החזה או על הבטן או על היד האחורית? פול אובר בפולי עליון מול פול אובר בשכיבה, פול אובר גב, פול אובר חזה, פשיטת כתפיים על ספסל, על מה עובד פול אובר?
...הוא עובד? איך לגרום לו לעבוד על הגב או על החזה או על הבטן או על היד האחורית? פול אובר בפולי עליון מול פול אובר בשכיבה, פול אובר גב, פול אובר חזה, פשיטת כתפיים על ספסל, על מה עובד פול אובר? הפעם אסביר על מה עובד התרגיל פול אובר בשכיבה (פשיטת כתף בשכיבה / pull over), האם הוא עובד יותר על שרירי הגב או שהוא עובד יותר על שרירי החזה? והשאלה היותר חשובה היא, איך לגרום לתרגיל הזה לעבוד יותר על שרירי הגב ואיך לגרום להם לעבוד יותר על שרירי החזה? אז כעיקרון, כל שריר שנמתח עם המשקל ושמתכווץ בהתנגדות למשקל,...
להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?
...מקום? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?. להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום? הפעם אדבר על אחת האשליות הגדולות בעולם, וזאת אשליית ההתקדמות. וזה עבור מי שחושב שהוא צריך להתקדם, ועבור מי שבאשליה שהאדם בכלל מתקדם לאיזה מקום ועבור אלו שמלמדים אחרים שצריך להתקדם. ולמה זו אשליה, כי זה כמו לתת לאדם לטחון מים, והוא מתאמץ ומתאמץ, אבל לא קורה כלום הוא רץ במקום כי הוא טוחן מים ואין מה לטחון. חוץ ממאמץ וכילוי הכוחות בחינם, מה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרגשת התעלות ושמחה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הרגשת התעלות ושמחה, מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגשת התעלות ושמחה, כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשתול מחשבות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך להעריך את עצמך? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
תחושה של אושר יחסי למה הוא רואה בי אוייבת? לקנות מישהו חוסר ניסיון לקבל תשובות לשאלות איך להראות לה שאתה אוהב? פחד חזק איך לא לפחד שהלקוח יברח לך? רכישת ביטחון עצמי לשנוא את עצמך יעשה לך טוב אתה לא מספיק אוהב אותי סוגי האהבות להשיג אושר אמיתי אושר זמני מערכת יחסים לא נכונה הצלחה זוגיות קושי להחליט קבלת החלטות במשא ומתן להתמודד עם לחץ מבחינות מוטיבציה להתמודד עם קשיים הצלחה והתמדה גבר שנשים מרגישות הצלחה כשהן איתו לשכנע מישהו לא להבדיל לקוח מתלונן על המחיר לגרום לילד לעזור במשימות הבית לשכנע ילד לעשות שיעורים להיות מורה רוחני קלפי מודעות מבוא לטיפול במחלות נפש להתמודד עם אוטיזם ופיגור שכלי איזה מסר להעביר לאקס? לגרום לאקסית להצטער על הפרידה butt wink בסקוואט תרגיל בבת אחת או תרגיל לסירוגין האם אלוהים הוא המציאות? אלוהים לא מחויב המציאות מי שהגיע להארה? מתקרב אל הארה האם כדאי להפוך להיות אלוהים? מה מיוחד בספר להיות אלוהים? ממה עשית את הכסף שלך? השקעות איך משהו הופך למשמעות החיים? אין תשובה לשאלה מהי משמעות החיים ליצור עוגן חיובי דפוס חשיבה שלילי הבחירה והידיעה יכולת הבחירה התרחבות היקום איך עובד העולם? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא פסיכותרפיה הוליסטית, אימון אישי למתבגרים, אימון אישי לאורח חיים בריא בתחום הרגשת התעלות ושמחה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1563 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 11:02:51 - wesi4