ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגשת התעלות ושמחה ✔בודהיזם - מַהָאסוּדַסַּנַה ✔השיחה על מַהָאסוּדַסַּנַה Mahsudassana Sutta מַהָאסוּדַסַּנַה סוּטַּה1.1... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - מַהָאסוּדַסַּנַה
השיחה על מַהָאסוּדַסַּנַה

Mahsudassana Sutta

מַהָאסוּדַסַּנַה סוּטַּה1.1. כך שמעתי. [1] פעם אחת הבודהה התגורר בקוּסִינָארָא בחורשת הסָאל של בני המַלַּה זמן קצר לפני הנִיבָּאנַה הסופית שלו בין עצי - הסָאל התאומים.

1.2. המכובד אָנַנְדַה הגיע אל המכובד, קד בפניו, התיישב במקום ראוי ואמר: "אדוני, אנא מהמכובד שלא ימות בעיירה הקטנה והאומללה הזו, באמצע הג'ונגל, באמצע שומקום! אדון, ישנן ערים גדולות כמו קַמְפָּא, רָאגַ'גַהַה, סָאבַטְּהִי, סָאקֶטַה, קוֹסַמְבִּי או וָארָאנַסִי. במקומות אלו מתגוררים בני - לוחמים, ברהמינים ובעלי בית עשירים אשר שמו את מבטחם בטַטְהָאגַטַה, ואשר ידאגו שהלווית הטַטְהָאגַטַה תהיה ברמה נאותה."

1.3. "אָנַנְדַה אל תכנה אותה עיירה קטנה ועלובה של בקתות בוץ וקש, בתוך ג'ונגל באמצע שומקום!

העיר המלכותית קוּסָאבַטִי

(kusvatrjadhn)

פעם, אָנַנְדַה, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה שליט מניע - גלגל, שומר - חוק וישר, אשר כבש את הארץ בארבעת הקצוות וכונן את שלום ממלכתו. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה לקח את העיר קוּסִינָארָא הזו כבירתו, תחת השם קוּסָאבַטִי. והיא היתה באורך שנים עשר יוג'נות ממזרח למערב, וברוחב שבע יוג'נות מצפון לדרום. קוּסָאבַטִי הייתה עשירה, משגשגת, מאוכלסת בצפיפות ומלאה במזון מכל טוב. כפי שעיר הישויות השמיימיות אָלַקַמַנְדָא עשירה משגשגת, מאוכלסת בצפיפות ביַקְהוֹת ומלאה במזון מכל טוב, כך הייתה העיר המלכותית קוּסָאבַטִי. ובעיר קוּסָאבַטִי לעולם לא היו חסרים עשרה קולות ביום ובלילה: קולות פילים, סוסים, מרכבות, תופי - טם - טם, תופי - צד, כלי - מיתר, שירה, מצלתיים, גונגים עם קריאות 'איכלו, שתו והיו שמחים' כעשירי.

1.4. העיר המלכותית קוּסָאבַטִי היתה מוקפת בשבע חומות היקף. האחת היתה עשויה זהב, אחת כסף, אחת מאבן תרשיש, אחת קריסטל, אחת מאבן אודם, אחת מאבן ברקת, ואחת ממגוון אבני - חן.

1.5. ושערי קוּסָאבַטִי היו בארבעה צבעים: אחד זהב, אחד כסף, אחד אבן תרשיש, ואחד קריסטל. ומנגד לכל שער הוקמו שבעה עמודים, פי שלושה או ארבעה מגובהו של אדם. אחד היה מזהב, אחד מכסף, אחד מאבן תרשיש, אחד מאבן קריסטל, אחד מאבן אודם, אחד מאבן ברקת ואחד ממגוון אבני חן.

1.6. קוּסָאבַטִי היתה מוקפת בשבע שורות של דקלים, מאותם חומרים. לעצי הזהב היו גזעים מזהב ועלים ופירות מכסף, לעצי הכסף היו גזעים מכסף ועלים ופירות מזהב. לעצי אבן התרשיש היו גזעים מתרשיש ועלים ופירות מקריסטל, לעצי הקריסטל היו גזעים מקריסטל ועלים ופירות מאבן תרשיש. לעצי אבן האודם היו גזעים מאבן אודם ועלים ופירות מאבן ברקת, לעצי הברקת היו גזעים מברקת ועלים ופירות מאבן אודם, בעוד שלעץ של מגוון אבני החן היו גם גזעים וגם עלים ופירות מאותם חומרים. קולות הרוח אשר נשבה ברוח היו נעימים, מהנים, מתוקים ומשכרים, בדיוק כמו של חמשת סוגי כלי הנגינה [2] בהם מנגנים בהופעת מוזיקה נגנים טובים ומיומנים. ואָנַנְדַה, אלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תשוקותיהם בקולות הרוח בעלים. [3]

גלגל - האוצר

(cakkaratana)

1.7. המלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה בעל שבעת האוצרות וארבעה מאפיינים. מה הם השבעה? הראשון, ביום צום של החמישה עשר לחודש, כאשר המלך רחץ את ראשו ויצא אל מרפסתו על גג ארמונו כדי לשמור את יום הצום, גלגל - האוצר השמיימי [4] הופיע לפניו, בעל אלף חישורים, שלם בחישוקי אופנו, במרכזו ובמרכיביו המשניים. בראותו, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה חשב לעצמו: 'שמעתי שכאשר מלך מבני - לוחמים אשר נמשח כשורה רואה גלגל שכזה ביום הצום של החמישה עשר בחודש הוא יהפוך לשליט מניע - גלגל. הלוואי שאני אהפוך לשליט שכזה! '

1.8. אז, לאחר שקם ממקומו, וכיסה כתף אחת בגלימתו, המלך לקח כלי זהב בידו השמאלית, הזליף על הגלגל עם ידו הימנית, ואמר: "הלוואי שגלגל - האוצר האצילי יסתובב, אנא שגלגל - האוצר האצילי יכבוש!" והגלגל פנה מזרחה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו [5] ובכל ארץ בה הגלגל עצר, המלך תפס מאחז עם צבאו על ארבע חטיבותיו.

1.9. והמלכים שהיו מנגד במחוז החזית המזרחית באו ואמרו: "בוא, הוד רוממותך, ברוך הבא! אנחנו שלך, הוד רוממותך. משול בנו, הוד רוממותך!" והמלך אמר: "אל תקחו חיים. אל תקחו מה שלא ניתן. אל תבצעו מעשי מין פוגעים. אל תאמרו שקרים. אל תשתו משקאות חריפים, היו מתונים באכילה." ואלו שהיו מנגד במחוז החזית המזרחית הפכו להיות נתיניו.

1.10. ולאחר שהגלגל צלל אל תוך הים המזרחי הוא צץ ופנה דרומה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו. והמלכים האלו... הפכו להיות נתיניו. ולאחר שהגלגל צלל אל הים הדרומי הוא צץ ופנה מערבה... ולאחר שהגלגל צלל אל תוך הים המערבי הוא צץ ופנה צפונה, והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה עקב אחריו עם צבאו על ארבע חטיבותיו... ואלו שהיו מנגד במחוז החזית הצפונית הפכו להיות נתיניו.

1.11. אז לאחר שגלגל - האוצר כבש את הארצות מים אל ים, הוא שב אל הבירה המלכותית קוּסָאבַטִי ועצר מנגד לארמון המלך כשם שניסה אותו, כאילו לעטר את הארמון המלכותי. וכך קרה שגלגל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

פיל - האוצר

(hatthiratana)

1.12. אז פיל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, לבן לגמרי, [6] פי שבעה בעוצמתו, בעל היכולת המופלאה לרחף באוויר, פיל זכר מלכותי בשם אוּפּוֹסַטְהַה. בראותו, המלך חשב לעצמו: 'איזה פיל רכיבה נפלא, אם רק היה ניתן להשתלט עליו! ' ופיל - האוצר הזה מסר עצמו לשליטה כמו בעל - חיים גזעי שאולף זמן רב. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותו, הוא עלה על פיל - האוצר בעת עלות השחר ורכב מרחק של ים אל ים, ושב אל קוּסָאבַטִי בזמן לארוחת הבוקר. וכך פיל - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

סוס - האוצר

(assaratana)

1.13. אז סוס - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, עם ראש עורב, [7] שחור - רעמה, בעל היכולת המופלאה לרחף באוויר, סוס הרבעה מלכותי בשם וַלָאהַקַה. [8] והמלך חשב לעצמו: 'איזו בהמת רכיבה נפלאה, אם רק היה ניתן להשתלט עליה! ' וסוס - האוצר הזה מסר עצמו לשליטה כמו בעל - חיים גזעי שאולף זמן רב. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותו, הוא עלה על סוס - האוצר בעלות השחר ורכב מרחק של ים אל ים, ושב אל קוּסָאבַטִי בזמן לארוחת הבוקר. וכך סוס - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

אבן - חן - האוצר

(mairatana)

1.14. אז אבן - חן - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. היתה זה אבן - תרשיש, טהורה, מצויינת, מלוטשת היטב לשמונה פאות, צלולה, מבריקה, חסרת פגמים, מושלמת בכל מובן. הברק של אבן - חן - האוצר הזה קרן סביב למרחק יוג'נה שלמה. ופעם, כאשר המלך רצה לנסות אותה, הוא יצא בליל - תמרון אפל עם צבאו על ארבעת חטיבותיו, עם אבן - חן - האוצר בראש דיגלו. וכל מי שחי בכפרים סביב החלו ביום העבודה שלהם, בחושבם שזהו אור יום. וכך אבן - חן - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

אשת - האוצר

(itthiratana)

1.15. אז אשת - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, חביבה, טובת מראה, מקסימה, עם גוון - עור כשל לוטוס, לא גבוהה מידי ולא נמוכה מידי, לא רזה מידי ולא שמנה מידי, לא כהה מידי ולא בהירה מידי, בעלת יופי כשל ישות שמיימית העולה על זה של בני אדם. ומגע העור של אשת - האוצר הזו היה כמו כותנה או משי, ואברי גופה היו קרירים כאשר היה חם וחמימים כאשר היה קר. גופה הפיץ ריח כשל עץ אַלְגום ושפתיה של לוטוס. אשת - האוצר הזו קמה לפני המלך והלכה לישון אחריו, ותמיד היתה מוכנה לעשות להנאתו, והיא הייתה בעלת דיבור נעים. ואשת - האוצר הזו לא הייתה חסרת - נאמנות למלך אף במחשבה, והרבה פחות במעשה. וכך אשת - האוצר הופיעה בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

בעל - בית - האוצר

(gahapatiratana)

1.16. אז בעל - בית - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. עם העין השמיימית, אשר כתוצאה מפעולות עבר, היה בעל היכולת לראות אוצר אשר היה חבוי בין אם היו לו בעלים או לא היו לו בעלים. הוא בא אל המלך ואמר: "אל דאגה, הוד רוממותך, אני אשגיח על הון רכושך." ופעם המלך, על מנת לבדוק אותו, יצא לשוט בספינה ולקח אותה אל הזרם באמצע הגנגס. אז הוא אמר לבעל - בית - האוצר: "בעל - בית אני רוצה מטבעות זהב!"

"ובכן, אדוני, הבא את הספינה אל גדה אחת."

"הנה, אני רוצה מטבעות זהב כאן!" אז בעל - הבית נגע במים בשתי ידיים ומשה מהם כד מלא מטבעות זהב ואמר: "האם זה מספיק לך, אדוני? האם זה מספק אותך, אדוני?" והמלך אמר:

"זה מספיק לי, זה מספק אותי, שירתת אותי נאמנה." וכך בעל - בית - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה.

יועץ - האוצר

(pariyakaratana)

1.17. אז יועץ - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. הוא היה חכם, מנוסה, פיקח וכשיר לייעץ למלך כיצד להתקדם במה שיש להתקדם, לסגת ממה שיש לסגת ולהעלים עין ממה שיש להעלים עין. הוא הגיע אל המלך ואמר: "אל דאגה, הוד רוממותך, אני אייעץ לך." וכך יועץ - האוצר הופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, וכך, אָנַנְדַה, המלך היה מצויד בכל שבעת האוצרות.

ארבעת המאפיינים

(catuiddhisamanngato)

1.18. בנוסף, אָנַנְדַה, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה ניחן בארבעה מאפיינים. [9] אילו ארבעה? ראשית, המלך היה נאה, יפה למראה, נעים למראה, בעל גוון עור כשל לוטוס מובחר ונעלה על גברים אחרים.

1.19. שנית, הוא היה בעל חיים ארוכים, יותר מגברים אחרים.

1.20. שלישית, הוא היה חופשי ממחלות, חסר מחלות, בעל עיכול בריא, [10] פחות מושפע מקור וחום מאשר גברים אחרים.

1.21. רביעית, הוא היה אהוב ואהוד על ברהמינים ובעלי - בית. כפי שאב אהוב על ילדיו, כך הוא היה עם ברהמינים ובעלי - בית. והם היו אהובים על המלך כפי שילדים אהובים על אביהם. פעם המלך יצא אל פארק - התענוגות עם צבאו על ארבעת חטיבותיו, והברהמינים ובעלי - הבית באו אליו ואמרו: "עבור לאט, אדוני, כך שנוכל לראותך זמן ארוך ככל שניתן!" והמלך אמר לרכב: "נהג במרכבה לאט כך שאוכל לראות את הברהמינים ובעלי הבית זמן ארוך ככל שניתן." כך המלך מַהָאסוּדַסַּנַה ניחן בארבעה המאפיינים האלו.

בריכות ארמון הדְהַמַּה

(dhammapsdapokkhara)

1.22. אז המלך מַהָאסוּדַסַּנַה חשב לעצמו: 'נניח ואבנה בריכות לוטוסים בין עצי הדקל, באורך מאה קשתות כל אחת." [11] וכך עשה. בריכות הלוטוס היו מרוצפות עם ארבע צבעי אריחים, זהב, כסף, אבן - תרשיש וקריסטל כשכל בריכה בעלת דרך גישה של ארבעה מערכות מדרגות, אחת זהב, אחת כסף, אחת אבן - תרשיש ואחת קריסטל. ולמדרגות הזהב היו עמודי זהב עם מעקות וגדרות כסף, לכסף היו עמודי כסף עם מעקות וגדרות זהב, וכך הלאה. ובריכות הלוטוס היו בעלות שני סוגים של חומות, זהב וכסף - לחומות הזהב היו עמודי זהב, מעקות וגדרות מכסף, ולחומות הכסף היו עמודי כסף, ומעקות וגדרות זהב.

1.23. אז חשב המלך לעצמו: 'נניח ואדאג שיהיו בכל בריכה זרים [12] מתאימים - לוטוסים כחולים, צהובים, אדומים, ולבנים אשר יעמדו בכל העונות מבלי לנבול? ' וכך הוא עשה. אז חשב: 'נניח ואציב אחראי רחצה על גדות אותן בריכות, לרחוץ את כל מי שיגיע לשם? ' וכך עשה. אז חשב: 'נניח ואקים עמודי נדיבות על גדות אותן בריכות, כך שאלו הזקוקים למזון יוכלו להשיגו, אלו שזקוקים לשתייה יוכלו להשיגה, אלו הזקוקים ללבוש יוכלו להשיגו, אלו הזקוקים להסעה יוכלו להשיגה, אלו הזקוקים למקום לינה יוכלו להשיגו, אלו החפצים באישה רעייה יוכלו להשיגה, ואלו החפצים במטבע זהב יוכלו להשיגו? ' וכך עשה.

1.24. אז הברהמינים ובעלי הבית לקחו עימם רכוש גדול, הלכו אל המלך ואמרו: "אדוני, הנה רכוש גדול שאספנו במיוחד לכבוד הוד רוממותך, אנא קבל אותו!"

"תודה רבה חברים, אך יש לי מספיק רכוש מהכנסות על פי חוק. קחו שיהיה לכם, וקחו עוד מעבר לזה!" לאחר שקיבלו את סרובו של המלך, הם נסוגו הצידה והתייעצו: "אין זה יהיה נכון מצידנו לקחת בחזרה את הרכוש הזה אל ביתנו. נניח ונבנה מקום משכן למלך מַהָאסוּדַסַּנַה." אז הם הלכו אל המלך ואמרו: "אדוני, אנו נבנה עבורך מקום משכן", והמלך קיבל זאת בשתיקה.

1.25. אז סַקַּה, שליט הישויות, ביודעו בתודעתו את מחשבותיו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, אמר ליישות - בן - הלוויה וִיסַּקַמַּה: [13] בוא, החבר וִיסַּקַמַּה, ובנה מקום משכן עבור המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, ארמון בשם דְהַמַּה."

"טוב, אדוני.", אמר וִיסַּקַמַּה ובאותה זריזות בה אדם חזק מותח או מכופף שוב את זרועו, הוא נעלם בבת אחת מהעולם השמיימי של השלושים - ושלוש והופיע בפני המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, ואמר לו: "אדוני, אני אבנה עבורך מקום משכן, ארמון בשם דהמה." והמלך הסכים בשתיקה, ווִיסַּקַמַּה בנה לו את ארמון הדהמה.

1.26. ארמון הדהמה, אָנַנְדַה, היה באורך יוג'נה אחת ממזרח למערב, וברוחב חצי יוג'נה מצפון לדרום. כל הארמון היה מרוצף בגובה פי שלושה מגובהו של אדם עם אריחים מארבעה צבעים, זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל, והוא הכיל שמונים וארבע אלפי שורות של אותם ארבעה צבעים. היה בו עשרים וארבעה גרמי מדרגות מאותם ארבעה צבעים, ולגרם מדרגות הזהב היו עמודי זהב עם מעקות וגדרות כסף... (כמו בפסקה 23). היו בו גם שמונים וארבע אלפי חדרים באותם צבעים. בחדר הזהב היתה ספת כסף, בחדר הכסף היתה ספת זהב, בחדר אבן התרשיש הייתה ספת שנהב, ובחדר הקריסטל ספת עץ אלגום. דלת חדר הזהב היתה מעוטרת בדקל כסוף, עם גזע כסוף, עלי זהב ופירות זהב... דלת חדר הכסף היתה מעוטרת בדקל מוזהב, עם גזע מוזהב, עלי זהב ופירות זהב, דלת חדר אבן התרשיש היתה מעוטרת בדקל מקריסטל, עם גזע מקריסטל, עלים מאבן תרשיש ופירות מאבן תרשיש, דלת חדר הקריסטל היתה מעוטרת מאבן תרשיש, עם עלי קריסטל ופירות קריסטל.

1.27. אז חשב המלך: 'נניח ואבנה חורשת עצי דקל מזהב החל מדלת החדר הגדול בעל הגג המשופע היכן שאני יושב במשך היום? ' וכך עשה.

1.28. סביב לאולם הדהמה היו שתי חומות מגן, אחת זהב ואחת כסף. לזו מזהב היו עמודי זהב, וגדרות ומעקות כסף, ולזו מכסף היו עמודי כסף, וגדרות ומעקות זהב.

1.29. סביב ארמון הדהמה היו שתי רשתות של פעמוני רוח. רשת אחת הייתה מזהב עם פעמוני כסף, השניה היתה מכסף עם פעמוני זהב. וכאשר רשתות פעמונים אלו היו מתנועעות מהרוח קולן היה נעים, מהנה, מתוק ומשכר, בדיוק כמו זה של חמשת הסוגים של כלי מוזיקה המתנגנים בהופעה של נגנים מיומנים ומאומנים היטב. ואלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תאוותיהם בצלילי אותם רשתות פעמונים.

1.30. וכאשר ארמון הדהמה היה מוכן, היה קשה לצפות בו, מסמא עיניים, כפי שבחודש האחרון של הגשמים, בסתיו, כאשר יש שמיים בהירים וחסרי עננים, וקשה להביט בשמש המפציעה מבעד לערפל, כך היה ארמון הדהמה כאשר הוא היה מוכן.

1.31. אז חשב המלך: 'נניח ואבנה אגם - לוטוסים בשם דהמה בחזית ארמון הדהמה? ' וכך עשה. האגם הזה היה באורך יוג'נה ממזרח למערב ורוחב חצי יוג'נה מצפון לדרום, ומרוצף בארבע סוגים של מרצפות, זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל. היו עשרים וארבע גרמי מדרגות שהגיעו אליו מארבע סוגים: זהב, כסף, אבן תרשיש וקריסטל. לגרם המדרגות מזהב היה עמודי זהב עם מעקות וגדרות מכסף ולזה מכסף היו מעקות וגדרות מזהב... (המשך כמו בפסקה 22).

1.32. סביב אגם הדהמה היו שבעה סוגים של עצי דקל. קולות העלים שהתנועעו מהרוח היו נעימים, מהנים, מתוקים ומשכרים, בדיוק כמו אלו של חמשת הסוגים של כלי מוזיקה המתנגנים בהופעה של נגנים מיומנים ומאומנים היטב. ואָנַנְדַה, אלו ההוללים והשיכורים בקוּסָאבַטִי שיככו את תאוותיהם בקולות אותם עלים ברוח.

1.33. כאשר ארמון הדהמה ואגם הדהמה הללו היו מוכנים, המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, לאחר שהשביע את רצונם של אלו אשר היו פרושים או ברהמינים באותה העת, או היו ראויים לכבוד ככאלו, עלה אל תוך ארמון הדהמה.

[סוף קטע דיקלום ראשון]

השגת הגְ'הָאנַה

(jhnasampatti)

I.

2.1. אז חשב המלך מַהָאסוּדַסַּנַה: 'מהי הקַרְמַּה לה הפרי, מהי הקרמה לה התוצאה, בשלה אני כעת כה חזק ורב - עוצמה? ' אז הוא חשב: 'זהו הפרי, זוהי התוצאה של שלושה סוגי קרמה: של נתינה, שליטה עצמית, והמנעות. '

2.2. לאחר מכן הלך המלך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע ובעומדו בפתח הכריז: "הלוואי ומחשבת התשוקה תחדל! הלוואי שמחשבת הזדון תחדל! הלוואי ומחשבת האכזריות תחדל! כך עד כאן ולא עוד מחשבות תשוקה, זדון ואכזריות!"

2.3. לאחר מכן נכנס המלך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע, התיישב בסיקול רגליים על ספת הזהב ומנותק מכל תאוות החושים, מנותק ממצבי תודעה מזיקים, הוא נכנס ושהה בג'האנה הראשונה, בה יש חשיבה והרהור, הנולדת מהנתקות, מלאה בתחושות התעלות ושמחה. ועם השקטת החשיבה וההרהור, בהשגת שלווה פנימית ואחדות התודעה, הוא נכנס ושהה בג'האנה השנייה, בה אין חשיבה והרהור, הנולדת מריכוז, מלאה בתחושות התעלות ושמחה. ועם התפוגגות תחושת ההתעלות, הוא נותר שליו, קשוב ובהבנה מלאה, וחווה בעצמו את השמחה אשר עליה האציליים אומרים: 'מאושר הוא זה אשר חי בקשב ואיזון נפשי', והוא נכנס ושהה בג'האנה השלישית. ולאחר שויתר על הנאה וכאב ועם העלמותם של שמחה ועצב קודמים, הוא נכנס ושהה בג'האנה הרביעית, אשר מעבר להנאה וכאב, מטוהרת באיזון נפשי וקשב.

2.4. אז לאחר שהמלך יצא מהאולם הגדול בעל הגג המשופע, הלך אל האולם המוזהב בעל הגג המשופע, שם כאשר ישב בסיקול רגליים על הספה המוכספת, שהה תוך שהוא פורש את תודעתו אל עבר רבע אחד, ואז לשני, לשלישי ולרביעי במחשבה של אהבה חסרת גבולות למעלה, למטה, ובמרחב, לכל מקום, בכל רגע עם תודעה מלאת אהבה, שופעת, מתעצמת, חסרת גבולות, נטולת שנאה או זדון. וכך עשה גם עם חמלה, שמחה לזולת ואיזון נפשי. [14]

שמונים וארבע אלפי הערים

(catursti nagarasahassdi)

2.5. מתוך שמונים וארבע אלפי [15] עיריו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה, בירתו קוּסָאבַטִי היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי ארמונותיו, ארמון הדהמה היה הראשי, מתוך שמונים וארבע אלפי חדריו, האולם הגדול בעל הגג המשופע היה הראשי. שמונים וארבע אלפי ספותיו היו עשויות זהב, כסף, שנהב, עץ אלגום, ומכוסות פרווה, צמר, עור אייל - קַדַלִי, עם כיסויי ראש, וכריות אדומות בשני הצדדים. מתוך שמונים וארבע אלפי פיליו המקושטים בעיטורי זהב, בכרזות זהב ומכוסים ברשתות זהב, אוּפּוֹסַטְהַה, פיל הזכר המלכותי היה הראשי. מתוך שמונים וארבע אלפי מרכבותיו, העטויות עורות - אריה, עורות - טיגריסים, עורות - נמרים, או בבדים כתומים, מקושטים בעיטורי זהב, בכרזות זהב ומכוסים ברשתות זהב, המרכבה וֵגַ'יַנְטַה היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי תכשיטיו אבן - חן - האוצר היה הראשי. מתוך שמונים וארבע אלפי נשותיו המלכה סוּבְּהַדָּא היתה הראשית. מתוך שמונים וארבע אלפי בעלי - הבית, בעל - בית - האוצר היה הראשי. מתוך שמונים וארבע מעובדיו מבני - הלוחמים, יועץ - האוצר היה הראשי. לשמונים וארבע אלפי פרותיו היו רסנים מבד היוטה האיכותי ביותר ודליי - חלב מכסף. שמונים וארבע אלפי צרורות בגדיו היו מאריגי הפשתן, הכותנה, המשי והצמר האיכותיים ביותר. ושמונים וארבע אלפי נדבות - האורז שלו היו מוכנות שם לנתינה לאלו הנזקקים, בוקר וערב.

2.6. ובאותה עת המתינו למלך מַהָאסוּדַסַּנַה שמונים וארבע אלף פילים ערב ובוקר. והוא חשב לעצמו: 'שמונים וארבע אלפי פילים אלו ממתינים לי ערב ובוקר. מה אם בתום כל מאה, ארבעים ושתיים אלף פילים ימתינו לי, וכך הלאה וכך הלאה? ' והוא הורה ליועץ - האוצר שלו בהתאם לכך, וכך נעשה.

המפגש עם המלכה סוּבְּהַדָּא

(subhadddeviupasakamana)

2.7. ואָנַנְדַה, אחרי מאות רבות, הרבה מאות אלפי שנים, המלכה סוּבְּהַדָּא חשבה: 'זה זמן רב שלא ראיתי את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נניח ואלך לראותו? ' אז היא אמרה לנשותיה: 'בואו כעת, ריחצו את ראשיכן וליבשו בגדים נקיים. זה זמן רב שלא ראינו את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נלך לראותו."

"כן, הוד מלכותך", הן אמרו והתכוננו כפי שציוו עליהן, ואז שבו אל המלכה. והמלכה סוּבְּהַדָּא אמרה ליועץ - האוצר: 'חבר יועץ, הכן את הצבא על ארבע חטיבותיו. זה זמן רב שלא ראינו את המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. נלך לראותו."

"בסדר גמור, הוד מלכותך", אמר יועץ - האוצר ולאחר שהכין את הצבא על ארבע חטיבותיו, הוא דיווח למלכה: "כעת הזמן לעשות כרצון הוד רוממותך."

2.8. אז המלכה סוּבְּהַדָּא הלכה עם הצבא על ארבע חטיבותיו ומלוותיה אל ארמון הדהמה, ובהיכנסה, הלכה אל האולם הגדול בעל הגג המשופע ועמדה אל מול מפתן הדלת. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה, בחושבו: 'מהו הרעש הגדול הזה, כמו המון אדם? ' יצא החוצה מהדלת וראה את המלכה נוטה לעבר הדלת ואז אמר: "הישארי שם, מלכה, אל נא תיכנסי!"

2.9. והמלך מַהָאסוּדַסַּנַה אמר לאיש אחד: "בחור, לך אל האולם הגדול בעל הגג המשופע, הוצא את ספת הזהב והנח אותה בין עצי הדקל המוזהבים."

"טוב, אדוני", אמר האיש ועשה כך. לאחר מכן המלך מַהָאסוּדַסַּנַה סיגל את תנוחת - האריה על צידו הימני עם כף רגל אחת על השניה, בקשב ובהבנה מלאה. [16]

2.10. והמלכה סוּבְּהַדָּא חשבה: 'מראהו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה זך, גוון עורו בהיר וצח, אבוי - אני מקווה שאינו מת! ' אז היא אמרה לו: "אדוני מתוך שמונים וארבע אלפי עיריך, קוּסָאבַטִי היא הראשית. הבע משאלה, הבע רצון לגור שם! (כך היא הזכירה לו את כל אחזקותיו המלכותיות, כמו בפסקה 2.5 וניסתה לשכנע אותו להמשיך לחיות)."

2.11. לשמע הדברים המלך מַהָאסוּדַסַּנַה אמר למלכה: "זה זמן רב, מלכתי, דיברת אלי במילים נעימות, מהנות ומושכות, אך כעת בפעם האחרונה הזו מילותייך היו לא נעימות, לא מהנות, לא מושכות עבורי."

"אדוני, אם כך, כיצד עלי לדבר איתך?"

"כך עלייך לדבר: 'כל הדברים הנעימים והמושכים נתונים לשינוי, להעלמות, לתמורה. אדוני, אל נא תמות מלא ערגה. למות מלא ערגה זה דבר מכאיב וראוי לגנאי. מתוך שמונים וארבע אלפי עיריך, קוּסָאבַטִי היא הראשית: זנח את התשוקה, זנח את הערגה לגור בהם... מתוך שמונים וארבע אלפי ארמונותיך, ארמון הדהמה הוא הראשי: זנח את התשוקה, זנח את הערגה לגור בהם... (וכך הלאה בהתאם לפסקה 2.5)."

2.12. לשמע הדברים, המלכה סוּבְּהַדָּא זעקה ופרצה בבכי. אז לאחר שמחתה את דמעותיה, אמרה: "אדוני, כל הדברים הנעימים והמושכים נתונים לשינוי, להעלמות, לתמורה. אדוני, אל נא תמות מלא ערגה. למות מלא ערגה זה דבר מכאיב וראוי לגנאי..."

הלידה בעולם הבְּרַהְמָא

(brahmalokpagama)

2.13. זמן קצר לאחר מכן המלך מַהָאסוּדַסַּנַה נפטר, וכשם שבעל בית או בנו יחושו מנומנמים אחרי ארוחה טובה, כך הוא חש את התחושה של המיתה, והיתה לו לידה מוצלחת בעולם הבְּרַהְמָא.

שם המלך מַהָאסוּדַסַּנַה עסק בספורט נעורים במשך שמונים וארבע אלף שנה, במשך שמונים וארבע אלף שנה הוא כיהן במלכות משנה, במשך שמונים וארבע אלף שנה הוא מלך כמלך, ובמשך שמונים וארבע אלף שנה ככל האחרים, הוא חי חיים רוחניים בארמון הדהמה. [17] ולאחר שתרגל את ארבע המשכנים הנשגבים, בהתפרקות הגוף הוא נולד בעולם הבְּרַהְמָא. [18]

2.14. כעת אָנַנְדַה, יתכן ותחשוב שהמלך מַהָאסוּדַסַּנַה היה באותה העת מישהו אחר. אך אל לך לחשוב כך, כיוון שאני הייתי אז המלך מַהָאסוּדַסַּנַה. שמונים וארבע אלפי הערים הללו אשר קוּסָאבַטִי הייתה הראשית לה היו שלי... שמונים וארבע אלפי מנחות - האורז... היו שלי.

2.15. ומתוך שמונים וארבע אלפי הערים האלו אני התגוררתי רק באחת, קוּסָאבַטִי... מתוך שמונים וארבע אלפי הנשים שהיו לי, רק אחת דאגה לי, והיא נקראה קְהַטִּיָאנִי או וֶלָאמִיקָאנִי. [19] מתוך שמונים וארבע אלפי צרורות האריגים, לבשתי רק אחד... מתוך שמונים וארבע נדבות האורז שהיו היתה רק מידה אחת מובחרת של קארי שאכלתי.

2.16. ראה אָנַנְדַה, כיצד כל המצבים המותנים הללו של העבר נעלמו והשתנו! כך, אָנַנְדַה, מצבים מותנים הינם ארעיים, חסרי יציבות, אין הם יכולים לספק לנו כל נוחיות, ומאחר וכך הוא המצב, אָנַנְדַה, אל לנו לשמוח במצבים מותנים, עלינו להפסיק למצוא בהם עניין, ולהשתחרר מהם.

2.17. שש פעמים, אָנַנְדַה אני זוכר שפטרתי את הגוף במקום הזה, ובפעם השביעית והאחרונה פטרתי אותו כשליט מניע גלגל, מלך שומר - חוק וישר אשר כבש ארבע קצוות עולם, כונן שלטון יציב, והיה בעל שבעת האוצרות. אך אָנַנְדַה, אינני רואה אף מקום בעולם הזה על הדֶווֹת והבְּרַהְמוֹת שבו, או בדור הזה עם הפרושים והברהמינים, נסיכים ואנשים, בו הטַטְהָאגַטַה בפעם השמינית יפטור את הגוף.

כך אמר הבודהה. ולאחר מכן הוסיף המורה:

ארעיים הם כל הדברים המותנים, נוטים להופיע ולהעלם.

לאחר שהופיעו, הם נהרסים, חידלונם הוא הברכה האמיתית.


[1] השיחה נקראת על שמו של המלך מַהָאסוּדַסַּנַה (Mahsudassana), גיבור הסיפור המרכזי. פירוש השם 'מַהָאסוּדַסַּנַה' הוא 'המלך הגדול בעל התהילה' או 'הזוהר הגדול' וכך נקראת השיחה בתרגומו של וולש. רייס דיוויס מציין שהסוטה הזו מהווה הרחבה של השיחה שמוזכרת בסוטה 16 פסקה 5.17. סיפור זה מופיע גם בשינויים קלים בסיפורי הגָ'אטַקַה 95 (jtaka).

[2] חמשת סוגי כלי הנגינה: תוף עם עור בצד אחד, תוף עם עור בשני הצדדים, תוף עטוי בעור, מצילתיים, ותוף רוח.

[3] שיככו את תשוקותיהם, או אולי סעדו את חושיהם, ויתכן שאף רקדו לצליליהם.

[4] גלגל האוצר השמיימי מסמל הן את הסמכות המלכותית והן את חוק המוסר.

[5] ארבע החטיבות: חיל פילים, חיל פרשים, חיל מרכבות וחיל רגלים.

[6] בחלק מתרבויות המזרח יש יחס מיוחד של כבוד והוקרה למה שמכונה פילים לבנים.

[7] רייס דיוויס לעומת זאת מתייחס לצבע ולא לצורה ומתרגם 'עם שחור - רעמה כעורב'.

[8] וַלָאהַקַה: valhaka, 'ענן - רעם'.

[9] תכונות: אִידְּהִי, iddhi. תכונות או כוחות אלו די שונים מהכוחות העל טבעיים המוזכרים בסוטה 2 פסקה 87.

[10] עיכול בריא: גַהַנִי, gahani. אמור להיות איבר עיכול מיוחד. הגרסא הסינהלזית אומרת: 'האש הפנימית המסייעת לעיכול'.

[11] קשת: דְהַנוּ, dhanu. מידת אורך.

[12] מילולית: 'שיהיו זרים שתולים כדי שכל האנשים יוכלו לענוד' - השימוש היחיד שהיה לפרחים באותה עת היא כזרים לקישוט.

[13] וִיסַּקַמַּה (Vissakamma): 'עושה - כל'. כאן הוא קצת הורד מדרגתו הרמה הקודמת של 'הארכיטקט הגדול של היקום. '

[14] אלו הם ארבעת המשכנים הנשגבים - בְּרַהְמַוִיהָארַה (brahmavihra).

[15] המספר 84,000 שכיח כאשר מדובר במספר עצום ולעיתים בעל אופי אגדתי.

[16] תנוחה שכיחה אותה הבודהה מאמץ בהזדמנויות שונות.

[17] תוחלת חיים גדולה פי ארבע מזו תחת הבודהה וִיפַּסִּי (סוטה 14 פסקה 7).

[18] העולם הגבוה ביותר אליו ניתן להגיע בתקופות נטולות בודהה.

[19] אלו יכולים להיות שמות או כינויים שמשמעותם הם 'אישה מבני הקְהַטִייַה', ו'נערה צעירה' בהתאמה.
השמנה הרזיה התעלות להמשיך הארבעה ראשי שריר הארבע ראשי שבעת להמשיך לחיות ברכות התעלות ושמחה פנימיות הורים בודהיזם
איך לחשוב חיובי? איך לראות את הטוב? איך למצוא את הטוב? איך לא לחשוב שלילי? חשיבה חיובית, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, חשיבה שלילית
איך לחשוב חיובי? איך לראות את הטוב? איך למצוא את הטוב? איך לא לחשוב שלילי? חשיבה חיובית, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, חשיבה שלילית
...איך לראות את הטוב? איך למצוא את הטוב? איך לא לחשוב שלילי? חשיבה חיובית, מחשבות חיוביות, מחשבות שליליות, חשיבה שלילית איך לחשוב חיובי גם כשקורים דברים רעים? כשקורים לאדם דברים רעים, אחת הדרכים היעילות ביותר לחשוב חיובי היא למצוא את הקשר הסיבתי בין האירוע הרע לבין הדברים שהוא הכי רוצה להשיג בחייו. אליעד כהן מסביר ששיטת החשיבה הזאת מבוססת על כך שהאדם ייקח כל אירוע שלילי וינסה לראות בו דווקא משהו חיובי, על ידי קישור האירוע הרע באופן ישיר או עקיף למטרות המרכזיות של חייו. לדוגמה, אם מישהו נפצע, התגובה...
מנגנון הרצון, איך המוח חושב? טראומה, טיפול בטראומה, זיכרונות רעים, להתחיל מחדש, התחלה חדשה, איך עובד הרצון?
מנגנון הרצון, איך המוח חושב? טראומה, טיפול בטראומה, זיכרונות רעים, להתחיל מחדש, התחלה חדשה, איך עובד הרצון?
...חושב? טראומה, טיפול בטראומה, זיכרונות רעים, להתחיל מחדש, התחלה חדשה, איך עובד הרצון? האם אפשר לתקן טראומה ולהיות במצב טוב יותר ממה שהיה בהתחלה? אליעד כהן פותח בשאלה עקרונית: האם אפשר לתקן משהו שהתקלקל למצב שיהיה בדיוק כמו שהיה במקור, או אפילו טוב יותר? הוא מסביר שכאשר משהו נשבר, או התקלקל, אנשים לרוב חושבים שהתיקון הטוב ביותר הוא להחזיר את המצב לקדמותו, אך בפועל ניתן להביא את המצב אפילו לדרגה גבוהה יותר מהמקור. אליעד מדגים זאת על ידי השוואה בין מצב שבו לאדם היה חיסרון מסוים, כמו מחסור בכסף, וכשהוא...
אגו / רצון עצמי - מי מפחד מהאגו? מה *טוב* באגו? איך לחיות עם האגו בשלום?
...מהאגו? מה טוב באגו? איך לחיות עם האגו בשלום? אגו / רצון עצמי - האגו של האדם הוא גם האויב וגם האוהב הכי גדול של האדם. הכל תלוי באדם עצמו. ובטרם נדבר על עניין האגו, נאמר, כי כאן במאמר האגו מייצג את הרצון עצמי של האדם. ומי שיתבונן בעניין יראה, כי מצד אחד, אם לא היה לאדם שום אגו ורצון עצמי, הרי שלעולם לא היה לו רע. משום, שהאדם מרגיש רע, רק כאשר המצב שבו הוא נמצא שונה מהרצון העצמי / האגו שלו. כך שאם לא היה לאדם שום אגו כלל, הרי שלעולם לא היה לו רע. ומנקודת המבט הזו, האויב של האדם הוא האגו שלו. כי האגו...
מהות וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות
מהות וצורה, האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות
...האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? בלי מהות אין צורה, בלי צורות אין מהות, מה זה מהות? מה זה צורה? מהי מהות? מהי צורה? הצורה מחייה את עצמה, המהות מחייה את עצמה, המהות היא צורה, הצורה היא מהות מהות וצורה - האם המהות מחייה את הצורה? האם הצורה מחייה את המהות? הדילמה בין המהות לצורה היא נושא מרכזי בפילוסופיה, ושאלה זו מועלת בקביעות בנוגע להבנת המהות של הדברים והקיום בכלל. המהות והצורה, שתי מושגים חשובים, מתארים את אופי הקיום של כל ישות. השאלה המרכזית שנשאלת כאן היא מי מחייה את מי - האם...
פחד להיות מאושר - איך לא לפחד מהאושר?
פחד להיות מאושר - איך לא לפחד מהאושר?
...מהאושר? למה האדם מפחד להיות מאושר? אליעד כהן מסביר שהאדם מפחד להיות מאושר ולחפש את האושר, ומציג את הרעיון המרכזי שהאושר האמיתי תלוי בהבנת המציאות לעומק. האדם צריך לעשות סדר בראש ולשאול שאלות בסיסיות ועמוקות על החיים: מי אני, מה אני רוצה, למה אני רוצה את מה שאני רוצה, ומהי משמעות החיים והקיום. שאלות אלו הן הכרחיות להבנת המושגים טוב ורע, שבלעדיהם האדם אינו יכול להיות מאושר באמת. האדם לרוב אינו מבין למה הוא מגדיר משהו כטוב ומשהו אחר כרע, אלא הוא פשוט מחליט שהוא רוצה דבר אחד ולא רוצה אחר, מבלי להבין...
איך נוצרת התאהבות דמיונית? מהי שנאה דמיונית? איך לחזק אהבה? איך להיות חלק מהטוב של מישהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחזק אהבה? איך ליצור חוויות טובות? איך ליצור קשר רגשי?
...מהי שנאה דמיונית? איך לחזק אהבה? איך להיות חלק מהטוב של מישהו? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחזק אהבה? איך ליצור חוויות טובות? איך ליצור קשר רגשי? וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לחזק אהבה של מישהו כלפיך ולגרום לו לאהוב אותך ולהתאהב בך? ואיך נוצרת התאהבות דמיונית? ואיך נוצרת שנאה דמיונית? ואיך אפשר לחזק אהבה דמיונית? ואיך הדמיון יוצר התאהבות? ואיך באפשרותך ליצור משיכה והתאהבות? ועוד. וכפי שכבר הסברתי, האדם אוהב את מה שעושה לו טוב. והאדם נקשר למה שגורם לו להרגיש טוב. והמוח של האדם לא תמיד יודע...
אלוהים הוכחות, מי ברא את העולם - חלק 9 - אולי גם לבורא יש בורא אחר? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה
...את העולם - חלק 9 - אולי גם לבורא יש בורא אחר? יש אלוהים, אין אלוהים, מי ברא את אלוהים, הוכחות שאלוהים קיים, לחזור בתשובה האם יש אלוהים? האם / איך נברא העולם? מי ברא את העולם? מי ברא את אלוהים / הבורא? בריאת העולם / אלוהים ועוד. טיעון: קיים בורא ראשון, קיימת סיבה ראשונה, קיים מגביל ראשון וכולי. שאלה: אולי לכל בורא יש בורא אחר עד אין סוף, לכל סיבה יש סיבה אחרת עד אין סוף וכולי? תשובה: המוח האנושי אינו תופס את האין סוף, ועל כן לא יתכן כי קיימים בוראים עד אין סוף וכולי. ולכן, על כורחך לומר כי קיימת...
התמכרות לסקס, איך להפסיק התמכרות לפורנוגרפיה? התמכרות לצפייה בסרטי סקס, ממה נובעת התמכרות לפורנו? איך לטפל בהתמכרות לפורנו? איך להיגמל מהתמכרות לפורנו? למה אני מכור לצפייה בסרטי סקס? מהי התמכרות לפורנו? אוננות כרונית, הפרעת אוננות כפייתית, איך להיגמל מהתמכרות לאוננות? למה אני כל הזמן חושב על סקס? למה אני כל הזמן חושב על פורנו? לא יכול בלי לצפות בסרטי פורנו, לא יכול בלי פורנו, חייב לצפות בסרטי פורנו, איך נוצר חשק מיני? למה אני רוצה לעשות סקס?
...התמכרות לצפייה בסרטי סקס, ממה נובעת התמכרות לפורנו? איך לטפל בהתמכרות לפורנו? איך להיגמל מהתמכרות לפורנו? למה אני מכור לצפייה בסרטי סקס? מהי התמכרות לפורנו? אוננות כרונית, הפרעת אוננות כפייתית, איך להיגמל מהתמכרות לאוננות? למה אני כל הזמן חושב על סקס? למה אני כל הזמן חושב על פורנו? לא יכול בלי לצפות בסרטי פורנו, לא יכול בלי פורנו, חייב לצפות בסרטי פורנו, איך נוצר חשק מיני? למה אני רוצה לעשות סקס? וכאן נדבר על התמכרות לפורנו ועל התמכרות לצפייה בסרטי סקס וכל מה שקשור וכולי. וכאן נסביר, מהי התמכרות...
למה יש נפרדות? למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות?
למה יש נפרדות? למה נוצרת נפרדות, מתוך האחדות? ועד שהאדם שואל למה יש נפרדות, עליו לשאול האם באמת יש נפרדות? כי אולי יש רק אחדות? ואולי הנפרדות והאחדות, הן ישות אחת ממש, נגד השכל של האדם, ואז ממילא אין שום שאלה כלל?!
מצליחנות ושאפתנות, האם כל אחד יכול להצליח בגדול? מה הפוטנציאל שלך? האם כולם יכולים להצליח? האם כולם יכולים להתעשר? למה לא כולם יכולים להצליח? פוטנציאל אין סופי, לא מממש את עצמי, מימוש עצמי, מוטיבציה לשאפתנות להצלחה
מצליחנות ושאפתנות, האם כל אחד יכול להצליח בגדול? מה הפוטנציאל שלך? האם כולם יכולים להצליח? האם כולם יכולים להתעשר? למה לא כולם יכולים להצליח? פוטנציאל אין סופי, לא מממש את עצמי, מימוש עצמי, מוטיבציה לשאפתנות להצלחה
...כל אחד יכול להצליח בגדול? מה הפוטנציאל שלך? האם כולם יכולים להצליח? האם כולם יכולים להתעשר? למה לא כולם יכולים להצליח? פוטנציאל אין סופי, לא מממש את עצמי, מימוש עצמי, מוטיבציה לשאפתנות להצלחה האם כל אחד יכול להצליח בגדול? האם כל אחד יכול להצליח בגדול, להיות עשיר, מוצלח, או אולי אפילו מיליארדר? מדובר בשאלה גדולה שכוללת בתוכה הרבה רבדים של הצלחה, שאפתנות ומוטיבציה. אליעד כהן מציע התבוננות מעמיקה ומפתיעה על מושגי הצלחה ושאפתנות. ההבנה הראשונית שהיא מעלה היא שיכול להיות שלא כולם יכולים להצליח בבת אחת...
הצלחה בחיים - לחיות מבפנים לבחוץ - נתיב של הצלחה בחיים
...- נתיב של הצלחה בחיים זו אולי לא הדרך היחידה לחיות את החיים, אך זהו בהחלט נתיב משותף או דרך חיים מסוימת של קומץ אנשים שנראה שגילו איזושהי נוסחה סודית עתיקת יומין. הנוסחה לחיים של הצלחה או במילים אחרות: נתיב של הצלחה בחיים. שימו לב, לא אמרתי נתיב אל הצלחה בחיים, אלא נתיב של הצלחה בחיים. הצלחה בחיים היא לא מקום שמגיעים אליו, אלא נתיב שהולכים בו. כשאתם אומרים הצלחה בחיים, אני מניח שאתם לא מתכוונים לחוויה חד פעמית. אני מאמין שאתם רוצים לחוות הצלחה בחיים כל הזמן. אז הרשו לי להציע לכם נתיב של הצלחה בחיים...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
...סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7 צורת האות ג ורמזיה יש הדורשים את האות ג כרמז של שתי מלים: 1) גי - רומז למילה אהבה, שערכה 13 כמו גי. 2) מל - רומז למילה מלא. או למילה: מדבר אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה. המילה גימל ערכה בגימ 83 כערך הביטוי: לא גבה לבי יש הרואים באות ג צורת חיבור של שתי אותיות: ז ו י. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: טוב. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט יותר על המילה...
כי תצא - אמת ואמונה
...כלי גבר על אשה ולא ילבש גבר שמלת אשה הבגד הינו לבוש, כיסוי למהות. הבגד יוצר צמצום והגבלה לעינינו ולמהותו של הלובש. או ר נתן איש ואשה זה בחינת אמת ואמונה. וצריך להזהר שלא להחליף כליהם ובגדיהם, שלא יהא נכשל באשה זרה, שהוא בחינת כפירות ואמונות כוזביות. אמת, או ר נתן, הינה בחינת הדעת. אמונה הוא הדבר שאין בו טעם, אך עיקר האמונה עי האמת. אומרת התורה גבר לא ילבש בגדי אשה, הבגד, מורה למהותו של האדם, מהות זו בגין היותה גדולה ורחבה, צריך שתוגבל. מהות שתהיה בכלי המכיל אותה. ללא יכולת ההכלה יש ויבוא האדם לידי...
מזל טוב נולד תינוק ו...
...ו... כולם חזרו הביתה, אמא אבא ותינוק חדש שהצטרף למשפחה. לכאורה הכל בסדר, אבל רק לכאורה. רובכן מסתגלות משינויים קיצוניים במצב הרוח וברגשות. אבל כ - 70% מהנשים סובלות מתופעה של דכדוך ודיכאון קל שמתחיל בין היום השלישי לחמישי שלאחר הלידה. המאפיינים הם לרוב נטייה להתקפי בכי רבים ללא סיבה, מתח, קשיי שינה וקושי לתפקד. לפעמים הם חולפים לאחר מספר ימים, אך ישנן כאלו שסובלות ממנו במשך מספר שבועות עד לחודשים. אז מה את מרגישה אמא טרייה? מצב רוח קודר, ייאוש וחוסר אונים, עייפות רבה, ודימוי הגוף ירוד. נשים רבות...
אינטימיות - הגשר לעצמי ולאחר
...עם קונוטציות שונות ומשונות. היא מחברת אותנו למרכיב חיוני ביחסים רומנטיים, היא מחברת אותנו ליכולת שלנו להיות פגיעים, כנים ואמיתיים בכל מערכות היחסים שלנו - בזוגיות, במשפחה ועם חברינו הקרובים. קיים הקשר קרוב הרבה יותר של אינטימיות. האינטימיות שלנו עם עצמנו. הכוונה אינה רק בהקשר המיני והמקובל של עינוג עצמי, בשלל צורותיו, שמהווה נושא בפני עצמו, סביבו קיימות שלל התניות חברתיות וגם מרכיב אשם חברתי כבד - במיוחד בקרב נשים, ושאלת מתן הלגיטימציה או האי לגיטימציה למיניות שלנו, כאשר אינה באה לידי ביטוי בהקש...
לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים?. לעשות סמים - מהי צריכת הסמים של האנשים המעשיים? אני רוצה לענות על שאלה שנשאלתי, על אנשי המעשה! ומה זאת אומרת אנשי המעשה? אנשים מאד פרקטיים, שמתעסקים כל הזמן בעשייה. והעשייה שלהם באה על חשבון האי עשייה. ומה זה אומר לא לעשות? זה אומר להתבונן לבדוק מה קורה. ואנשים אלו מסיימים פרויקט, ישר רצים לפרויקט הבא, ולא נחים. וזה כמו צרכני סמים, צרכני הסמים לוקחים את הסם, מרגישים בהיי, גבוה, ערפול חושים ועוד תח...
ילדות - הארה רוחנית
...את חוויית הילדות? העלאת הנושא של שיבה לילדות עשויה להיראות לכם מוזרה, שהרי בהתעוררות עסקינן, והתעוררות היא לראות שאין אני, ואין עבר, והמחשבה היא שיוצרת את כל אלה. מה לחקירה פסיכולוגית עם ניחוח פסיכואנליטי ולכל זה? אסביר. החשיבות הרבה של דרך רוחנית אינה בראיית האור. את/ה הוא האור. החשיבות היא דווקא בללמוד לראות את החושך. ואיך תראה את החושך, הו בהיקו? את החושך תראה אם תראה שמה שאתה חושב ומרגיש, כל אלה הם אשליה, שקר, סבל, טירוף, עיוורון, עיוות ומגבלה. ואיך תוכל לראות, הו בהיקו, שכל אלה הם אשליה, שקר...
האש והאור בשמחת ל"ג בעומר
...עקיבא, בר יוחאי, בר כוכבא... אלו הם רק חלק מסמלי החג. מה הקשר בינם לבין לג בעומר? אנסה לעשות קצת סדר ולהציע חוט מקשר נוסף. הקשר בין רבי עקיבא לספירת העומר? ימי ספירת העומר, הם ימים של דין. לצערנו, הגזרות שמקרבות אותנו זה לזה, לא תמיד נשארות בגדר קשיים כלכליים בלבד. כך למשל הושמדו קהילות יהודיות רבות באשכנז בשנת תתנו בימי ספירת העומר (בתקופת מסעי הצלב), כך היה בימי חמילניצקי בפרעות תח ותט (שעיקר הזוועות נעשו בימי ספירת העומר) וכך גם בימיו של רבי עקיבא. לרבי עקיבא היו 24, 000 תלמידים. כולם היו גדולים...
שינוי מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית
...או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: שינוי מעשי, שינוי פנימי, לעשות או לא לעשות, פילוסופיה, שינוי חוויה ממשית באמצעות הבנה פנימית. שאלה: האם הבנתי נכון? אליעד: כל מה שהבנת נכון, אבל מהיבט מסוים, למה? כי תמיד יש עוד היבטים. שאלה: אני מרגיש שהשיחות כאן הם מופשטות לא מוחשיות ומשכיחות ממני את חיי היום יום, אז לאן זה מוביל אותנו? אליעד: הלא מוחשי מוביל למוחשי. הלא מוחשי יש לו כמה יתרונות, דבר ראשון הוא מפתח לך את החשיבה, ואז למשל בעבודה...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרגשת התעלות ושמחה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגשת התעלות ושמחה, איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגשת התעלות ושמחה, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות מאושר? האם אפשר לדעת הכל? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
תדירות האימון איך להצליח להחליש את הרצון? חרדת דיכאון לשנות אותה מציאת הסיבה מטרת המשחק של אלוהים פחד בלי סיבה פחד אחרי כישלון ביטחון עצמי לדבר לפני אנשים שנאה עצמית ופסיכוזה מה לעשות להחזיר אהבה? לאהוב את השטן אושר חיצוני במקום אושר פנימי התמכרות לסקס משפיעה על האושר שלך העדר דחף מיני לגרום לבחורה להרגיש... להחליט בגלל פחד למה הלקוח מפחד לקבל החלטה במקום? איך להתמודד עם אנטישמיות? התמודדות עם פרידה מכוערת מוטיבציה לרצון חזק איך להצליח להתמיד בדרך אל המטרה? לשכנע מישהו להיות בעדך מוצר לא מתאים ללקוח לגרום לילד מפונק להפסיק להתפנק איך ללמד ילד לדחות סיפוקים? נזק רוחני ראפור עם התת מודע הפרעה נפשית כפייתית הפרעה ביכולת הזיהוי איך להפסיק לחשוב על האקסית? האקס לא רוצה לחזור ה 4 ראשי שריר ההמסטרינג האם רבי נחמן האמין באלוהים? מילון מושגים בספר להיות אלוהים הגעתי להארה רוחנית המבחן של ההארה הרוחנית איך להיות אלוהים בדמיון? להיות אלוהים האמיתי לעשות הכי הרבה כסף דרכים לרדוף אחרי כסף המשמעות של החיים האם מטרת החיים היא ימות המשיח? לשכוח זיכרון שלילי הנאה מוגדרת העדר בחירה למה אתה בוחר כך ולא אחרת? איך נברא העולם? נוח לו לאדם שלא נברא עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לדיאטה, מנטורינג, יועץ טיפולי בנושאי הרגשת התעלות ושמחה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 07_10_2025 השעה 21:50:09 - wesi4