ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה האם יש עולם הבא? ✔בודהיזם - וויכוח עם ספקן - 1 ✔השיחה עם פָּאיָאסִי וויכוח עם ספקן Pysi Sutta פָּאיָאסִי סוּטַּהI.כך שמעתי... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - וויכוח עם ספקן - 1
השיחה עם פָּאיָאסִי

וויכוח עם ספקן

Pysi Sutta

פָּאיָאסִי סוּטַּהI.כך שמעתי. פעם אחת המכובד קוּמָארַה - קַסַּפַּה [1] נדד סביב קוֹסַלַה עם קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, והגיע לעיירה בשם סֶטַבְיָא. שם נשאר להתגורר מצפון לסֶטַבְיָא ביער סִימְסַפָּא. [2] ובאותה העת הנסיך פָּאיָאסִי התגורר בסֶטַבְיָא, מקום מאוכלס בצפיפות, עשיר בעשב, עצים, מים ותירס, אשר הוענק לו על ידי פַּסֵנַדִי, מלך קוֹסַלַה, כמתנה מלכותית עם סמכות מלכותית.

סיפורו של הנסיך פָּאיָאסִי

(pysirjaavatthu)

I.והנסיך פָּאיָאסִי פיתח את המחשבה הרעה הבאה: 'אין עולם הבא, אין יצורים חיים הנולדים ספונטנית, אין פירות או תוצאות למעשים טובים או רעים. ' [3] באותה עת הברהמינים ובעלי הבית של סֶטַבְיָא שמעו את החדשות: 'הפרוש קוּמָארַה - קַסַּפַּה נודד סביב קוֹסַלַה עם קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. הוא הגיע לסֶטַבְיָא ונשאר להתגורר מצפון לסֶטַבְיָא ביער סִימְסַפָּא. ובנוגע לקַסַּפַּה המכובד נפוצו דיווחים טובים: "הוא מלומד, בעל ניסיון, חכם, מעודכן, נואם מוכשר, בעל יכולת לתת תשובות טובות, מכובד, אַרַהַנְט." וטוב לראות אַרַהַנְטִים כאלו. ' וכך הברהמינים ובעלי - הבית של סֶטַבְיָא, יצאו דרך השער הצפוני של העיירה סֶטַבְיָא בקהל גדול, אל עבר יער סִימְסַפָּא.

II.בדיוק באותה העת, הנסיך פָּאיָאסִי יצא לבלות את מנוחת הצהריים במרפסתו. בראותו את כל הברהמינים ובעלי - הבית עושים את דרכם אל יער סִימְסַפָּא, הוא שאל את עוזרו לסיבה לכך. ועוזרו אמר לו: "זהו הפרוש קוּמָארַה - קַסַּפַּה, תלמידו של הפרוש גוֹטַמַה... ובנוגע אליו נפוצו דיווחים טובים... זו הסיבה שהם הולכים לראותו."

"אם כך, עוזרי, לך אל הברהמינים ובעלי - הבית של סֶטַבְיָא ואמור להם: 'רבותיי, הנסיך פָּאיָאסִי אומר: אנא המתינו, הנסיך יגיע לראות את הפרוש קוּמָארַה - קַסַּפַּה. ' הפרוש קוּמָארַה - קַסַּפַּה כבר לימד את הברהמינים ובעלי - הבית של סֶטַבְיָא השוטים וחסרי הניסיון האלו שיש עולם הבא, שיש יצורים שנולדים מחדש ספונטנית, ושיש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים. אך הדברים האלו כלל לא קיימים."

"טוב, אדוני", אמר העוזר, והעביר את ההודעה.

I.לאחר מכן הנזיר פָּאיָאסִי, מלווה בברהמינים ובבעלי - הבית של סֶטַבְיָא, הלך אל יער סִימְסַפָּא, היכן שהמכובד קוּמָארַה - קַסַּפַּה היה ולאחר שהחליף ברכות נימוסין עם המכובד קוּמָארַה - קַסַּפַּה, התיישב במקום ראוי. וכמה מהברהמינים ובעלי - הבית קדו בפני המכובד קוּמָארַה - קַסַּפַּה ואז התיישבו במקום ראוי, בעוד שקודם לכן חלקם החליפו עימו ברכות נימוסין, חלקם קדו לפניו בכפות ידיים צמודות, חלקם הכריזו את שמם ושם השבט שלהם, וחלקם התיישבו בדממה במקום ראוי.

ההשקפה הניהיליסטית

(natthikavdo)

I.אז הנסיך פָּאיָאסִי אמר למכובד קוּמָארַה - קַסַּפַּה: "קַסַּפַּה המכובד, אני מאמין בהשקפה הזו: אין עולם הבא, אין יצורים שנולדים מחדש ספונטנית ואין פירות או תוצאות למעשים טובים ורעים."

"ובכן, נסיך, מעולם לא ראיתי או שמעתי כזו אמונה או השקפה כפי שאתה מצהיר: 'אין עולם הבא, אין יצורים שנולדים מחדש ספונטנית ואין פירות או תוצאות למעשים טובים ורעים. '

המשל על השמש והירח

(candimasriyaupam)

לכן, נסיך, אני אתשאל אותך בעניין הזה, ואתה ענה כפי שאתה מוצא לנכון. מה דעתך, נסיך? האם השמש והירח הם בעולם הזה או באחר, האם הם שמיימים או אנושיים?"

"קַסַּפַּה המכובד, הם בעולם אחר והם שמימיים, הם אינם אנושיים."

"באותו אופן, נסיך, עליך לקבל: 'יש עולם הבא, יש יצורים שנולדים מחדש ספונטנית, יש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים. '"

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא, אין יצורים שנולדים מחדש ספונטנית ואין פירות או תוצאות למעשים טובים ורעים."

"נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"קַסַּפַּה המכובד, יש לי חברים, עמיתים, וקרובי - דם, אשר לוקחים חיים, לוקחים מה שלא ניתן, מבצעים פגיעות מיניות, משקרים, משתמשים בשפה גסה, פוגעת וקלת דעת, והם חמדנים, מלאי שנאה ובעלי השקפות שגויות. בסופו של דבר הם חולים, סובלים וגוססים. וכאשר אני בטוח שהם לא יבריאו, אני אומר להם: 'יש פרושים וברהמינים מסויימים אשר מאמינים ומצהירים, שאלו אשר לוקחים חיים, לוקחים מה שלא ניתן, מבצעים פגיעות מיניות, משקרים, משתמשים בשפה גסה, פוגעת וקלת דעת, והם חמדנים, מלאי שנאה ובעלי השקפות שגויות, לאחר המוות עם התפרקות הגוף, יוולדו בעולם של יגון, מקום רע, מקום של עונש, בגיהינום. כעת, אתם ביצעתם את הדברים האלו ואם מה שהפרושים והברהמינים האלו אומרים נכון, אתם תגיעו לשם. כעת, אם לאחר המוות תגיעו לעולם של יגון, מקום רע, מקום של עונש, גיהינום, בואו ואימרו לי שיש עולם הבא, שיש יצורים הנולדים ספונטנית, שיש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים. אתם, רבותיי, אמינים ומהימנים, ומה שאתם ראיתם יהיה כאילו אני ראיתי בעצמי, וכך יהיה. ' אך למרות שהסכימו, הם לא באו לספר לי, ולא שלחו אף שליח. זו הסיבה, קַסַּפַּה המכובד, שאני מאמין: 'שאין עולם הבא, אין יצורים שנולדים ספונטנית, אין פירות או תוצאות למעשים טובים או רעים. '"

המשל על הגנב

(coraupam)

I."בעניין זה אני אתשאל אותך, ואתה ענה כפי שאתה מוצא לנכון. מה דעתך, נסיך? נניח שהיו מביאים בפניך גנב, אשר נתפס בעת מעשה והיו אומרים: 'האיש הזה, אדוני, הוא גנב שנתפס בשעת מעשה. דון אותו לאיזה עונש שתרצה. ' ויתכן ואתה היית אומר: 'קישרו היטב את זרועותיו של האיש הזה הדוק מאחורי גבו עם חבל חזק, גלחו את ראשו היטב, והובילו אותו לצלילי תופים רמים, ברחובות ובכיכרות החוצה דרך השער הדרומי, ושם עירפו את ראשו. ' והם יאמרו: 'טוב מאוד! ' בהסכמה, ולאחר מכן יתכן ויקשרו היטב את זרועותיו של האיש הזה הדוק מאחורי גבו עם חבל חזק, יגלחו את ראשו היטב, ויובילו אותו לצלילי תופים רמים, ברחובות ובכיכרות החוצה דרך השער הדרומי, ושם יערפו את ראשו. כעת, אם הגנב הזה היה אומר למוציאים להורג: 'מוציאים להורג יקרים, בעיר או כפר אלו יש לי חברים, עמיתים וקרובי - דם, אנא המתינו עד שאבקר אותם', האם הוא יקבל את משאלתו? או האם הם פשוט יערפו את ראשו של הגנב הפטפטן?"

"הוא לא יקבל את משאלתו, קַסַּפַּה המכובד, הם פשוט יערפו את ראשו."

"כך, נסיך, הגנב הזה אפילו לא יכול לגרום למוציאיו להורג האנושיים להמתין בזמן שהוא יבקר את חבריו וקרוביו. אז כיצד חבריך, עמיתיך, וקרובי - דמך אשר ביצעו את כל המעשים הרעים האלו, ואשר מתו והגיעו לעולם של יגון, לגבור על שומרי הגיהינום, באומרם: 'שומרי גיהנום יקרים, אנא המתינו בזמן שנדווח לנסיך פָּאיָאסִי שיש עולם הבא, יש יצורים שנולדים ספונטנית, ויש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים'? באותו אופן נסיך, עליך לקבל: 'יש עולם הבא, יש יצורים שנולדים מחדש ספונטנית, יש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים."

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב 'שאין עולם הבא, אין יצורים שנולדים ספונטנית, אין פירות או תוצאות למעשים טובים או רעים."

"נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"קַסַּפַּה המכובד, יש לי חברים, עמיתים, וקרובי - דם, אשר נמנעים מלקחת חיים, מלקחת מה שלא ניתן, מלבצע פגיעות מיניות, מלשקר, משימוש בשפה גסה, פוגעת וקלת דעת, ושאינם חמדנים או מלאי שנאה והם בעלי השקפות נכונות. [4] בסופו של דבר הם חולים... וכאשר אני בטוח שהם לא יבריאו, אני אומר להם: 'יש פרושים וברהמינים מסויימים אשר מאמינים ומצהירים, שאלו אשר נמנעים מלקחת חיים... בעלי השקפות נכונות, לאחר המוות עם התפרקות הגוף, יוולדו בעולם שמיימי, מקום טוב. כעת, אתם נמנעתם מלבצע את הדברים האלו ואם מה שהפרושים והברהמינים האלו אומרים נכון, אתם תגיעו לשם. אם לאחר המוות תגיעו לעולם שמיימי, למקום טוב... בואו ואימרו לי שיש עולם הבא, שיש יצורים הנולדים ספונטנית, שיש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים. אתם, רבותיי, אמינים ומהימנים, ומה שאת ראיתם יהיה כאילו אני ראיתי בעצמי, וכך יהיה. ' אך למרות שהם הסכימו, הם לא באו לספר לי, ולא שלחו אף שליח. זו הסיבה, קַסַּפַּה המכובד, שאני מאמין: 'שאין עולם הבא, אין יצורים שנולדים ספונטנית, אין פירות או תוצאות למעשים טובים או רעים. '"

המשל על האדם בבור השופכין

(gthakpapurisaupam)

I."ובכן, נסיך, אציג בפניך משל, כיוון שיש אנשים חכמים אשר מבינים מה שנאמר באמצעות משלים. נסיך, נניח שאדם היה נופל כשראשו כלפי מטה אל תוך בור שופכין, ואתה היית אומר לאנשיך: 'הוציאו את האדם מן הביוב! ' והם היו אומרים: 'כן, אדוני', ועושים כך. לאחר מכן היית אומר להם לנקות את גופו היטב מהזוהמה עם מקלות גירוד עשויים במבוק, ואז לרחוץ אותו בשלוש חפיפות במשחה צהובה. לאחר מכן היית אומר להם למשוח את גופו בשמן ואז לנקות אותו שלוש פעמים עם אבקת סבון עדינה. לאחר מכן היית אומר להם לסדר את שערו ואת זקנו ולעטר אותו בזרי פרחים מעודנים, משחות ומלבושים. ולבסוף היית אומר להם להוביל אותו אל ארמונך ולתת לו להתענג בהנאות חמשת החושים, והם היו עושים כך. מה דעתך, נסיך? האם האיש הזה, כשהוא כולו רחוץ, כששערו וזקנו מסודרים, מקושט ועטור זרים, לבוש לבן, ולאחר שהועבר אל הארמון, והתענג בחמשת הנאות החושים, האם הוא ירצה לטבול שוב בתוך בור השופכין הזה?"

"לא, קַסַּפַּה המכובד."

"מדוע לא?"

"כיוון שבור השופכין הזה הינו מלוכלך ונחשב ככזה, הוא בעל ריח איום, מבחיל ודוחה ובאופן כללי נחשב ככזה."

"בדיוק באותו אופן, נסיך, בני אדם אינם נקיים, בעלי ריח איום, מבחיל ודוחה ונחשבים ככאלה על ידי הישויות השמיימיות. אם כך מדוע שחבריך... אשר לא ביצעו אף אחת מהעבירות... ואשר נולדו לאחר המוות בעולם טוב של אושר, עולם שמיימי, ישובו ויספרו לך: 'יש עולם הבא... יש פרי למעשים טובים ורעים? באותו אופן נסיך, עליך לקבל שיש עולם הבא..."

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא..."

"נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"קַסַּפַּה המכובד, יש לי חברים, עמיתים, וקרובי - דם, אשר נמנעים מלקחת חיים... בסופו של דבר הם חולים... וכאשר אני בטוח שהם לא יבריאו, אני אומר להם: 'יש פרושים וברהמינים מסויימים אשר מאמינים ומצהירים, שאלו אשר נמנעים מלקחת חיים... בעלי השקפות נכונות, לאחר המוות עם התפרקות הגוף, יוולדו בעולם שמיימי, בין ישויות השלושים - ושלוש... ' אך למרות שהם הסכימו, הם לא באו לספר לי, ולא שלחו אף שליח. זו הסיבה, קַסַּפַּה המכובד, שאני מאמין ש'אין עולם הבא... '"

המשל על ישויות השלושים - ושלוש

(tvatisadevaupam)

I."בעניין זה, נסיך, אני אתשאל אותך, ואתה ענה כפי שאתה מוצא לנכון. מה שעבור בני - אדם הוא מאה שנים, עבור ישויות השלושים - ושלוש הוא יממה אחת. שלושים כאלו הם חודש, שנים עשר כאלו הם שנה, ואלף כאלו הם תוחלת החיים של ישויות השלושים - ושלוש. כעת, נניח שהן היו חושבות: 'לאחר שהתענגנו בהנאות חמשת החושים במשך יומיים או שלושה נלך אל פָּאיָאסִי ונספר לו שיש עולם הבא, יש יצורים שנולדים ספונטנית, יש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים. ' האם הן יעשו כך?"

"לא קַסַּפַּה המכובד, מאחר ואנו נהיה כבר מתים עוד לפני כן. אך, קַסַּפַּה המכובד, מי אמר לך שישויות השלושים - ושלוש קיימות, ושהן בעלות תוחלת חיים כה ארוכה? אינני מאמין שישויות השלושים - ושלוש קיימות או שתוחלת חייהן כה ארוכה."

המשל על האדם העיוור מלידה

(jaccandhaupam)

"נסיך, דמיין לעצמך אדם עיוור מלידה שאינו יכול לראות עצמים כהים או בהירים, או כחולים, צהובים, אדומים או בצבע ארגמן, שאינו יכול לראות עצמים חלקים או מחוספסים, אינו יכול לראות את השמש והירח. יתכן ויאמר: 'אין עצמים כהים ובהירים ולא מי שיכול לראותם, אין עצמים כחולים, צהובים, אדומים או בצבע ארגמן ואין מי שיכול לראותם, אין עצמים חלקים או מחוספסים ואין מי שיכול לראותם, אין שמש וירח, ואין מי שיכול לראותם. אינני מכיר את הדבר הזה, ולכן זה לא קיים. ' האם דבריו מוצדקים, נסיך?"

"לא, קַסַּפַּה המכובד. ישנם עצמים כהים ובהירים... יש שמש וירח, וכל מי שאומר: 'אינני מכיר את הדבר הזה, אינני יכול לראותו, ולכן זה לא קיים. ' דבריו אינם מוצדקים.

"ובכן, נסיך, נראה כי תשובתך דומה לזו של האדם העיוור כאשר אתה שואל כיצד אני יודע על שלושים ושלוש - הישויות ותוחלת חייהן. נסיך, העולם הבא לא יכול להראות באופן שאתה חושב, באמצעות העין הפיזית. נסיך, הפרושים והברהמינים האלו אשר מחפשים במעבה הג'ונגל או בגומחות שביערות אחר מקום מנוחה שקט ומעט רעש - שם הם שוהים חסרי לאות, נלהבים, מרוסנים, מטהרים את העין השמיימית, ובאמצעות העין השמימית המטוהרת הזו אשר עולה על כוחה של הראייה האנושית, הם רואים גם את העולם הזה וגם את העולם הבא, ויצורים הנולדים ספונטנית. נסיך, זהו האופן בו ניתן לראות את העולם הבא, ולא הדרך בה אתה חושב באמצעות העין הפיזית. באותו אופן נסיך, עליך לקבל שיש עולם הבא, שיש יצורים שנולדים ספונטנית, ושיש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים."

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא..."

"נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"ובכן, קַסַּפַּה המכובד, אני רואה כאן פרושים וברהמינים מסויימים אשר שומרים על מוסריות ובעלי התנהגות נאותה, אשר ברצונם לחיות ולא למות, אשר חושקים בנוחות ומתעבים סבל. ונראה לי שאם הפרושים והברהמינים האלו, אשר כה מוסריים ובעלי התנהגות נאותה, יודעים שאחרי המוות יהיה להם טוב יותר, אז האנשים הטובים האלו יקחו רעל עכשיו או יקחו סכין ויהרגו את עצמם או יתלו את עצמם או יקפצו מצוק. אך למרות שיש להם ידיעה כזו, עדיין הם רוצים לחיות ולא רוצים למות, הם חושקים בנוחות ומתעבים סבל. וזוהי הסיבה, קַסַּפַּה המכובד, שאני מאמין: 'אין עולם הבא... '".

המשל על האישה בהריון

(gabbhinupam)

I."ובכן, נסיך, אציג בפניך משל, כיוון שיש אנשים חכמים אשר מבינים מה שנאמר באמצעות משלים. נסיך, פעם אחת לברהמין מסויים היו שתי נשים. לאחת מהן היה בן כבן עשר או שתים עשר שנים, בעוד האחרת היתה בהריון. בהתקרב מועד הלידה, קרה שהברהמין נפטר ואז הבן הצעיר אמר לאימו החורגת: 'גברת, כל רכוש ועושר, בין אם כסף או זהב, מה שלא יהיה, כולו שייך לי. אבי עשה אותי יורשו. ' בתגובה לכך אמרה אשת הברהמין לילד הצעיר: 'בחור צעיר, המתן עד שאלד. אם הילוד יהיה זכר, חלק אחד יהיה שייך לו, ואם זו תהיה בת, היא תהיה שפחתך. ' והצעיר חזר על דבריו פעם נוספת, וקיבל את אותה תשובה. כאשר הוא חזר על דבריו בפעם השלישית, האישה לקחה סכין ולאחר שהלכה אל חדר פנימי פתחה את ביטנה, בחושבה: 'אם רק אוכל לגלות האם זהו תינוק או תינוקת! ' וכך היא הרסה את עצמה ואת הוולד החי, ואת הרכוש המיועד גם כן, בדיוק כפי שטיפשים אשר מחפשים את ירושתיהם שלא בחוכמה, לא שמים לב לסכנה החבויה.

באותו אופן אתה, נסיך, תמצא מתוך טיפשות סכנות חבויות בחיפושים לא חכמים אחר עולם הבא, כפי שאשת הברהמין הזו מצאה בחיפושה אחר ירושה. אך, נסיך, הפרושים והברהמינים האלו אשר שומרים על מוסריות ובעלי התנהגות נאותה לא מחפשים לזרז את הבשלתו של מה שעדיין לא בשל, אלא ממתינים בסבלנות להבשלתו. חייהם מועילים לפרושים וברהמינים האלו, ככל שיאריכו חייהם של הברהמינים והפרושים המוסריים ובעלי ההתנהגות הטובה, כך יגדלו הסגולות שהם יוצרים. עשייתם היא לטובת הרבים, לאושרם של רבים, מתוך חמלה לעולם, לטובתם ותועלתם של ישויות שמיימיות ובני אדם. באותו אופן נסיך, עליך לקבל שיש עולם הבא..."

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא..."

"נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"ובכן, קַסַּפַּה המכובד, קח לדוגמה את המקרה שבו מביאים גנב לפני, אשר נתפס בשעת ביצוע מעשה ואומרים: 'הנה, אדוני, גנב אשר נתפס בשעת ביצוע מעשה, דון אותו לאיזה עונש שתרצה. ' ואני אומר: 'קחו את האיש הזה והכניסו אותו חי בתוך כד גדול. איטמו את פיתחו ועטו עליו עור לח, לאחר מכן כסו אותו בחימר לח, הכניסו אותו לתוך תנור והבעירו את האש. ' וכך הם עושים. כאשר אנחנו בטוחים שהאיש מת, אנו מוציאים את הכד, שוברים את החימר, מסירים את המכסה, ומתבוננים בתשומת לב: 'אולי נוכל לראות את נשמתו [5] בורחת. ' אך איננו רואים כל נשמה בורחת, ולכן קַסַּפַּה המכובד אני מאמין שאין עולם הבא..."

המשל על החלום

(supinakaupam)

I."בעניין זה, נסיך, אני אתשאל אותך, ואתה ענה כפי שאתה מוצא לנכון. האם אתה מודה שכאשר יצאת למנוחת הצהריים צפית במראות נעימים של פארקים, יערות, אזורים מלבלבים ובריכות לוטוסים?"

"אכן כן, קַסַּפַּה המכובד."

"ובאותה עת האם לא צפו בך גיבנים, גמדים, נשים צעירות ונערות?"

"אכן כן, קַסַּפַּה המכובד."

והאם הם צפו בנשמתך נכנסת או יוצאת מגופך?"

"לא, קַסַּפַּה המכובד."

אם כך, הם לא רואים את נשמתך נכנסת או יוצאת מגופך אפילו בעודך חי. לכן, כיצד תוכל לראות את הנשמה של אדם מת נכנסת או יוצאת מגופו? באותו אופן נסיך, עליך לקבל שיש עולם הבא..."

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא..."

"נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"ובכן, קַסַּפַּה המכובד, קח לדוגמה את המקרה שבו מביאים גנב לפני... ואני אומר: 'שיקלו את האדם הזה על משקל בעודו חי, ולאחר מכן חינקו אותו למוות ושיקלו אותו שנית. ' והם עושים כך. כל עוד הוא היה חי, הוא היה קל יותר, רך יותר וגמיש יותר, אך כאשר הוא היה מת הוא היה כבד יותר, נוקשה [6] יותר ופחות גמיש. ולכן, קַסַּפַּה המכובד, אני מאמין שאין עולם הבא..."

המשל על כדור הברזל הלוהט

(santattyoguaupam)

I."ובכן, נסיך, אציג בפניך משל, כיוון שיש אנשים חכמים אשר מבינים מה שנאמר באמצעות משלים. נסיך, נניח ואדם היה שוקל כדור ברזל שחומם במשך כל היום, לוהט, בוער בעוצמה, בוהק. ונניח שלאחר זמן מה, לאחר שהכדור התקרר, הוא שוקל אותו שנית. באילו מהפעמים הוא יהיה קל יותר, רך יותר, וגמיש יותר: כאשר הוא היה חם, לוהט ובוהק, או כאשר הוא היה קר וכבוי?"

"קַסַּפַּה המכובד, כאשר כדור הברזל הזה חם, בוער, ובוהק, עם היסודות של אש ואוויר, אז הוא קל יותר, רך יותר וגמיש יותר. כאשר אין בו את היסודות האלו, [7] הוא התקרר וכבה, הוא כבד יותר, נוקשה יותר ופחות גמיש."

"אם כך, נסיך, זה בדיוק אותו דבר עם הגוף. כאשר יש בו חיים, חום והכרה, הוא קל יותר, רך יותר וגמיש יותר. אך, כאשר הוא חסר חיים, חום והכרה, הוא כבד יותר, נוקשה יותר, ופחות גמיש. באותו אופן, נסיך, עליך לקבל: 'יש עולם הבא... "

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא..."

"נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"ובכן, קַסַּפַּה המכובד, קח לדוגמה את המקרה שבו מביאים גנב לפני... ואני אומר: "הירגו את האיש הזה מבלי לפצוע את עורו הנוקשה, עור גופו, בשרו, שריריו וגידיו, עצמותיו ולשד עצמותיו. וכך הם עושים. כאשר הוא חצי - מת, אני אומר: 'כעת, הניחו את האדם הזה על גבו, ויתכן שנוכל לראות את נשמתו יוצאת. ' הם עושים זאת אך איננו מצליחים לראות את נשמתו יוצאת. אז אני אומר: 'הניחו אותו עם פניו כלפי מטה... על צידו... על צידו השני... העמידו אותו... העמידו אותו על ראשו... חיבטו בו באגרופיכם... סיקלו אותו באבנים... חיבטו בו עם מקלות... הכו אותו בחרבות... נערו אותו לכאן ולכאן, ויתכן ונוכל לראות את נשמתו יוצאת. ' והם עושים את כל הדברים האלו, אך למרות שיש לו עיניים הוא אינו רואה עצמים או את מושאיהם, [8] למרות שיש לו אוזניים הוא אינו שומע צלילים או את מושאיהם, למרות שיש לו אף הוא אינו מריח ניחוחות או את מושאיהם, למרות שיש לו לשון הוא אינו טועם טעמים או את מושאיהם, למרות שיש לו גוף הוא אינו חש תחושות או את מושאיהם. ומסיבה, קַסַּפַּה המכובד, אני מאמין שאין עולם הבא..."

המשל על נגן הקונכיה

(sakhadhamaupam)

I."ובכן, נסיך, אציג בפניך משל, כיוון שיש אנשים חכמים אשר מבינים מה שנאמר באמצעות משלים. נסיך, פעם היה נגן קונכיה שלקח את קונכיית הנגינה שלו [9] והלך אל גבול הארץ. [10] כאשר הגיע אל כפר, הוא נעמד במרכז הכפר, תקע בקונכייה שלוש פעמים ולאחר מכן, הניח אותה על האדמה והתיישב לצידה. ואז תושבי הגבול האלו חשבו לעצמם: 'מהיכן הצליל הזה מגיע, כה נעים, כה מתוק, כה משכר, כה משכנע, כה שובה לב? ' הם פנו אל נגן הקונכייה ושאלו אותו לגבי זה. 'חברים, הקונכייה הזו היא המקור לצלילים הנעימים האלו. ' אז הם שמו את הקונכייה על גבה וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם הניחו אותה כשפניה למטה וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם הניחו אותה על צידה וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם הניחו אותה על צידה השני וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם העמידו אותה וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם העמידו אותה הפוך וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם חבטו בה באגרופיהם וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם סקלו אותה באבנים וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם חבטו בה במקלות וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם היכו אותה עם חרבות וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם ניערו אותה לכאן ולכאן וקראו 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. נגן הקונכייה חשב לעצמו: 'אילו שוטים תושבי הגבול האלו! באיזו טיפשות הם מחפשים אחר צלילה של הקונכייה! ' ובזמן שצפו בו, הוא לקח את הקונכייה, תקע בה שלוש פעמים והלך לדרכו. ותושבי הגבול האלו חשבו לעצמם: 'נראה כי כאשר הקונכייה מלווה באדם, במאמץ וברוח, אז היא מוציאה צליל. אך כאשר היא אינה מלווה באדם, במאמץ וברוח, אז היא אינה מוציאה צליל. '

באותו אופן, נסיך, כאשר בגוף הזה יש חיים, חום ותודעה, אז הוא הולך וחוזר, עומד, יושב ושוכב, רואה דברים בעיניים, שומע באוזניו, מריח באפו, טועם בלשונו, חש בגופו, ותופס עצמים מנטליים בתודעתו. אך כאשר אין בו חיים, חום ותודעה, הוא לא עושה אף אחד מהדברים האלו. באותו אופן, נסיך עליך לקבל: 'יש עולם הבא... '

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא..."

"נסיך, האם יש לך סיבה כלשהי לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"קַסַּפַּה המכובד, קח לדוגמה מקרה בו מביאים גנב בפני... ואני אומר: 'קלפו את עורו החיצוני של האדם הזה, ויתכן ונוכל לראות את נשמתו יוצאת. ' ולאחר מכן אני אומר להם לקלף את עורו הפנימי של האדם הזה, את בשרו, את גידיו, עצמותיו, מח עצמותיו... אך עדיין איננו יכולים לראות שיוצאת נשמה כלשהי. וזוהי הסיבה, קַסַּפַּה המכובד, שאני מאמין שאין עולם הבא..."
שקרים מין משכנע מתנגד למחיר לחיות ויכוחים חלומות פגיעות מיניות כיבוש מיני מחיר גבוה מידי מתנה בודהיזם במה להטיל ספק האם להטיל ספק הטלת ספק ויכוח ויכוחים חוסר וודאות להטיל ספק למה להטיל ספק ספק ספקות ספקנות
האם ידיעת הבעיה היא חצי מהפתרון? האם מודעות היא חצי מהפתרון? האם להכיר בבעיה זה חצי מהפתרון? האם הבנת הבעיה היא רק חצי פתרון? מתי השאלה היא התשובה? מתי צריך להבין את הבעיה? איך לפתור בעיות? הבעיה היא הפתרון
האם ידיעת הבעיה היא חצי מהפתרון? האם מודעות היא חצי מהפתרון? האם להכיר בבעיה זה חצי מהפתרון? האם הבנת הבעיה היא רק חצי פתרון? מתי השאלה היא התשובה? מתי צריך להבין את הבעיה? איך לפתור בעיות? הבעיה היא הפתרון
...הבעיה היא חצי מהפתרון? האם מודעות היא חצי מהפתרון? האם להכיר בבעיה זה חצי מהפתרון? האם הבנת הבעיה היא רק חצי פתרון? מתי השאלה היא התשובה? מתי צריך להבין את הבעיה? איך לפתור בעיות? הבעיה היא הפתרון האם להבין את הבעיה זה באמת חצי מהפתרון? אליעד כהן מסביר כי קיים ביטוי מוכר שאומר להכיר בבעיה זה חצי מהפתרון, או מודעות לבעיה היא כבר חצי פתרון, אך הוא שואל האם זו אכן האמת. האם ההבנה וההכרה של הבעיה היא אכן חצי מהדרך לפתרון, או שאולי זו כלל לא הדרך לפתרון? אליעד מציג שלוש אפשרויות מרכזיות: האפשרות הראשונה...
בחירה חופשית - איך היא נוצרת? אקראיות או סיבה מוכרחת?
בחירה חופשית - איך היא נוצרת? אקראיות או סיבה מוכרחת?
...מוכרחת? האם קיימת בחירה חופשית אמיתית או שהכל נקבע מראש? אליעד כהן מציג בהרצאה זו נקודה למחשבה עמוקה ויסודית על מושג הבחירה החופשית, ומסביר באופן מפורט האם בכלל קיימת בחירה כזאת, ואם כן, מה משמעותה האמיתית. הוא מתאר את הבחירה החופשית כתהליך: כאשר אדם עושה פעולה כלשהי, לפניה הוא רוצה לבצע אותה, ולכאורה זה מעיד על כך שבחר בה. אלא שכאן מתחילה הבעיה - למה בכלל האדם רצה לעשות את אותה פעולה ולא פעולה אחרת? מה המשמעות של סיבה הכרחית וסיבה אפשרית? כדי להבין לעומק את מושג הבחירה, אליעד מציע שתי אפשרויות...
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף
מבוא ללימוד אימוני כושר - למה להבין איך עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף
...עובד הגוף, מהו השכל של תרגילי הכושר? למה להבין את מנגנון השרירים? איך להתאמן עם שכל ובצורה חכמה? איך להתאמן בצורה נכונה? איך לפתח את השכל מאימון כושר? פיתוח גוף למה כדאי להבין איך הגוף עובד באימון כושר? אליעד כהן מסביר שהמטרה המרכזית של הבנת תהליכי הגוף, במיוחד בתחום אימוני הכושר, היא להפוך את פעולת הגוף למשהו משמעותי ומחושב יותר. לדעתו, אנשים אינם חייבים להבין לעומק את התהליכים בגוף כשהם מבצעים פעולות פשוטות כמו ללכת, להרים חפצים או לקום מכיסא, אבל בהחלט אפשר ומומלץ לעשות זאת כדי לשפר את האיכות...
האם אתה חכם, חכם או משוגע, משוגע או חכם, שורש השכל, לא יודע שום דבר, לא לדעת שום דבר, רשימו
האם אתה חכם, חכם או משוגע, משוגע או חכם, שורש השכל, לא יודע שום דבר, לא לדעת שום דבר, רשימו
...משוגע או חכם, שורש השכל, לא יודע שום דבר, לא לדעת שום דבר, רשימו האם החוויה מתרחשת מעצמה או שהיא נוצרת מתוך הבנה? אליעד מסביר כי כאשר אדם מתחיל להתבונן אל תוך עצמו, נשאלת שאלה עמוקה: האם התהליך של הבנת דברים, התובנות וההיפוכים בחשיבה, מתרחש באופן עצמאי, או שהוא תלוי בהבנה של האדם עצמו? כאשר האדם מגיע להבנה חדשה, נשאלת השאלה אם ההבנה יוצרת את החוויה או שהחוויה קורית באופן עצמאי ואז האדם מבין אותה. אליעד טוען שהחוויה מתרחשת ברגע שישנה הבנה, כלומר, האדם מבין ומשום כך חווה, ולא שהחוויה מתרחשת מעצמה...
איזון בשלמות - מהו וכיצד להשיג אותו?
...מהו וכיצד להשיג אותו? ובו יתבאר, הטעות של האיזון. שבני האדם חושבים, שהאיזון, הוא השלמות. ואצל בני האדם, איזון פירושו, כאשר אתה לא נמצא בשום קצה, אלא אתה בצורה מאוזנת, מחבר את שני הניגודים וההפכים. כגון לדוגמה, שהאדם לא יהיה עצלן לגמרי ושהאדם לא יהיה חרוץ לגמרי, אלא שהאדם יהיה גם וגם בצורה מאוזנת. וזוהי כמובן טעות, טעות שיוצרת עבור האדם, רק סבל. כי מצד האמת, איזון כמו חוסר איזון, שניהם סבל. משום שהסבל, הוא תחושת החיסרון, שהאדם חסר את מה שנפרד ממנו. וכאשר האדם חי בעולם של הצורות ושל הנפרדות, הוא תמיד...
מחשבות רעות לפני השינה, למה מחשבות רעות באות לפני השינה? חלומות רעים, למה אני מפחד ללכת לישון? למה קשה לי ללכת לישון? למה אני לא רוצה ללכת לישון? למה אני לא נרדם בקלות? להירדם בקלות, למה רע לי לפני השינה? למה אני לא מצליח ללכת לישון?
מחשבות רעות לפני השינה, למה מחשבות רעות באות לפני השינה? חלומות רעים, למה אני מפחד ללכת לישון? למה קשה לי ללכת לישון? למה אני לא רוצה ללכת לישון? למה אני לא נרדם בקלות? להירדם בקלות, למה רע לי לפני השינה? למה אני לא מצליח ללכת לישון?
...למה מחשבות רעות באות לפני השינה? חלומות רעים, למה אני מפחד ללכת לישון? למה קשה לי ללכת לישון? למה אני לא רוצה ללכת לישון? למה אני לא נרדם בקלות? להירדם בקלות, למה רע לי לפני השינה? למה אני לא מצליח ללכת לישון? למה מופיעות מחשבות רעות דווקא לפני השינה? אליעד כהן מסביר למה מחשבות רעות צצות בעיקר לפני השינה ולמה לאנשים קשה להירדם כשהם לא עייפים במיוחד. המחשבות הרעות הן בדרך כלל דברים שהאדם מדחיק במהלך היום. במשך היום, האדם עסוק בעבודה, בפעולות שונות, בתעסוקה כלשהי, ולכן אין לו זמן או פניות לחשוב על...
עובדה או פירוש, איך לדעת מה עובדה ומה פירוש? איך לזהות את העובדה ואת הפירוש? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? מה זה עובדה? מה זה פירוש? איך לדעת מה העיקר ומה הטפל? איך לדעת מה הכי חשוב? נוסחה לעובדה או פירוש
עובדה או פירוש, איך לדעת מה עובדה ומה פירוש? איך לזהות את העובדה ואת הפירוש? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? מה זה עובדה? מה זה פירוש? איך לדעת מה העיקר ומה הטפל? איך לדעת מה הכי חשוב? נוסחה לעובדה או פירוש
...עובדה ומה פירוש? איך לזהות את העובדה ואת הפירוש? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? מה זה עובדה? מה זה פירוש? איך לדעת מה העיקר ומה הטפל? איך לדעת מה הכי חשוב? נוסחה לעובדה או פירוש איך להבדיל בין עובדה לפירוש בצורה נכונה? הנושא המרכזי שהסביר אליעד כהן בהרצאה הוא איך לזהות את ההבדל בין עובדה לפירוש ואיך להבין מה העיקר ומה הטפל במחשבות שלנו. לפי אליעד, כאשר אדם חושב על משהו או חוקר אותו, חשוב להבין שאין נוסחה מדויקת אחת שמאפשרת להבחין באופן מוחלט וברור מהי עובדה ומהו פירוש. במקום זאת, כל אדם צריך להבין...
מה רע בלהרגיש טוב לבד? האם כדאי להרגיש טוב לבד? האם כדאי להיות מסוגל להרגיש טוב גם לבד? איך לא להרגיש רע לבד? האם טוב להיות כל יכול? החיסרון שבלהיות כל יכול, זוגיות מתוך שלמות, זוגיות מתוך אהבה עצמית, תלות רגשית
מה רע בלהרגיש טוב לבד? האם כדאי להרגיש טוב לבד? האם כדאי להיות מסוגל להרגיש טוב גם לבד? איך לא להרגיש רע לבד? האם טוב להיות כל יכול? החיסרון שבלהיות כל יכול, זוגיות מתוך שלמות, זוגיות מתוך אהבה עצמית, תלות רגשית
...טוב לבד? האם כדאי להיות מסוגל להרגיש טוב גם לבד? איך לא להרגיש רע לבד? האם טוב להיות כל יכול? החיסרון שבלהיות כל יכול, זוגיות מתוך שלמות, זוגיות מתוך אהבה עצמית, תלות רגשית האם כדאי להרגיש טוב לבד או שיש בכך חיסרון? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו את הנושא של היכולת להרגיש טוב לבד וההשלכות שלה על החיים, הזוגיות והחוויה האישית של האדם. אליעד מתחיל בשאלה מהותית: האם זה יתרון או חיסרון להרגיש טוב באופן מוחלט גם כשאדם נמצא לבד, ללא תלות באחרים. האם יכולת להרגיש טוב לבד פוגעת ביכולת ליהנות מחברה? אליעד מסביר...
פרידה קשה, למה לא לשנוא את האקסית? למה לא ללכלך על האקסית? פוסט טראומה מהאקסית, ריבאונד זוגי, זוגיות אחרי בגידה, זוגיות אחרי פרידה, זיכרונות שליליים מהאקסית, איך למצוא זוגיות? למה לא להאשים את האקסית? להתלונן על האקסית
פרידה קשה, למה לא לשנוא את האקסית? למה לא ללכלך על האקסית? פוסט טראומה מהאקסית, ריבאונד זוגי, זוגיות אחרי בגידה, זוגיות אחרי פרידה, זיכרונות שליליים מהאקסית, איך למצוא זוגיות? למה לא להאשים את האקסית? להתלונן על האקסית
...למה לא ללכלך על האקסית? פוסט טראומה מהאקסית, ריבאונד זוגי, זוגיות אחרי בגידה, זוגיות אחרי פרידה, זיכרונות שליליים מהאקסית, איך למצוא זוגיות? למה לא להאשים את האקסית? להתלונן על האקסית למה לא כדאי לשנוא את האקסים וללכלך עליהם? אחת הסיבות העיקריות לכך שלא מומלץ לשנוא את האקסית או ללכלך עליה לאחר הפרידה, היא שבאופן זה האדם מגדיל את הסיכוי שלא ימצא זוגיות טובה בעתיד. אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם בוחר להתמקד בשלילי שהיה בקשר הקודם, הוא יוצר לעצמו סוג של טראומה או פוסט - טראומה זוגית. הטראומה הזו נוצרת...
משך זמן הטיפול, כמה זמן לוקח לפתור בעיות? כמה זמן לוקח טיפול? כמה פגישות צריך? כמה זמן לוקח לצאת מדיכאון? כמה זמן לוקח לצאת מחרדה? כמה זמן לוקח לטפל בפחד קשה? כמה זמן לוקח לטפל במחלת נפש קשה? כמה זמן לוקח לטפל בדיכאון קשה?
משך זמן הטיפול, כמה זמן לוקח לפתור בעיות? כמה זמן לוקח טיפול? כמה פגישות צריך? כמה זמן לוקח לצאת מדיכאון? כמה זמן לוקח לצאת מחרדה? כמה זמן לוקח לטפל בפחד קשה? כמה זמן לוקח לטפל במחלת נפש קשה? כמה זמן לוקח לטפל בדיכאון קשה?
...בעיות? כמה זמן לוקח טיפול? כמה פגישות צריך? כמה זמן לוקח לצאת מדיכאון? כמה זמן לוקח לצאת מחרדה? כמה זמן לוקח לטפל בפחד קשה? כמה זמן לוקח לטפל במחלת נפש קשה? כמה זמן לוקח לטפל בדיכאון קשה? כמה זמן באמת לוקח לפתור בעיות רגשיות? אנשים רבים מתמודדים עם שאלות בנוגע לזמן הנדרש לפתרון בעיות רגשיות שונות. שאלות נפוצות הן: כמה זמן לוקח לצאת מדיכאון? כמה זמן לוקח לטפל בחרדה קשה או בפחד קיצוני? האם יש קשר בין חומרת הבעיה או משך הזמן שהיא קיימת לבין הזמן שנדרש לפתור אותה? אליעד כהן מסביר באופן מפורט שהתשובה...
דליריום - מבוא
...לפי מילון מונחי האקדמיה ללשון העברית: הזיה) הוא מצב בלבולי חריף, המתאפיין בירידה קוגניטיבית חריפה עם שינויים תנודתיים במצב ההכרה. הסממן הבולט ביותר של מצב זה הוא ירידה ברמת הקשב, אם כי כל התחומים הקוגניטיביים עלולים להיפגע. זהו מצב שכיח וסיבה משמעותית לתחלואה ולתמותה, בפרט בקרב האוכלוסייה המבוגרת המאושפזת במוסדות רפואיים. ישנן סיבות רבות העלולות לגרום לדליריום, אולם מקובל כי מצב זה מתפתח באנשים המועדים לכך, וכי ככל שהמועדות גבוהה יותר, כך קטן השינוי הדרוש ליציאה מאיזון ולהשראת דליריום. על כן, מודעות...
טעויות. כיצד לטפל בהן? כיצד להפוך טעות לרצף של הצלחות או כישלונות כבחירתך?
...כיצד להפוך טעות לרצף של הצלחות או כישלונות כבחירתך? כיצד אמורים לטפל בטעויות? כיצד באפשרותך להפוך טעות לרצף של הצלחות או כישלונות כבחירתך? טעויות קורות לנו כל הזמן, מהסיבה הפשוטה שאנחנו לא מושלמים וגם לעולם לא נהיה מושלמים. כשם שחשוב לטעות כמה שפחות כך גם חשוב לדעת מה לעשות אחרי שהטעות כבר קרתה. בהמשך למה שהתבאר במאמר כיצד לטעות בצורה נכונה ובהצלחה? כיצד לטעות כמה שפחות? אוסיף ואומר כי גם הטיפול בטעויות חייב להיעשות אך ורק עם חשיבה חיובית בלבד. אם מטפלים בטעויות בצורה לא חיובית זה הופך את הביקורת...
חרדה - הגדרת חרדה - למה שאדם יחשוש שמשהו רע עומד לקרות?
...רע עומד לקרות? אפשר ללכת ברחוב, לשבת באירוע משפחתי או סתם להיות בבית ולפתע להרגיש חרדה בלתי נשלטת. להרגיש מאוים, לחוץ, מפוחד וחסר אונים. בנוסף לכל אלו יש גם ביטויים פיזיולוגיים וגופניים המעידים על מצוקה נפשית המתרחשת כעת. ממה זה נובע? מה עושים? ואיך נפטרים מהסבל הנורא הזה אחת ולתמיד? הגדרת חרדה חרדה היא מצב פסיכולוגי או פיזיולוגי בו האדם חש אי שקט פיזי ונפשי, בשל מחשבה שמשהו רע עומד לקרות. מחשבות מעוררות חרדה עשויות להיות מחשבות הן על איום וסכנה ממשיים והן על דמיוניים, ועשויות להופיע באופן מודע...
לחזור לאחור ולהיות קדימה בעתיד
...ולהיות קדימה בעתיד המשפט הזה מלכתחילה נראה סותר ככ שכבר ניתן לחשוד שיש פה משהו. סוג של אוקסימורון אם אתה הולך אחורה, איך תתקדם? אבל איפכא מסתברא, דהיינו, האדם במצב שהוא חוזר לסמוך על האינסטינקטים שלו אבל עם הידע של היום אשר מוביל אותו לעתיד שילוב של עבר ועתיד. כאילו האדם נלקח לעבר ולקח משם את האינסטינקטים כדי לסמוך עליהם, וחזר לעתיד עם אינסטינקטים מפותחים אשר עמידים בפני התמודדות אשר מטרתה לטשטש אותם. והאדם לאחר שעבר מה שעבר, ושם לב לדברים טוב יותר, שהאינסטינקטים עברו אצלו מעבר במשך מיליארדי שנים...
השלמות שבחוסר שלמות
...בן אדם מושלם שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? מאת ענת ניזינסקי אף אחד לא מושלם, אין אדם שהוא מושלם בעולם הזה. כל אחד מאתנו יכול להעיד ששמע את המשפטים האלה אלפי פעמים בחייו. בפעם האחרונה ששמעתי אותם, לפני כמה ימים, לפתע עלתה במוחי שאלה - מיהו אדם מושלם? מה בכלל הכוונה המקורית בלהיות בן אדם מושלם, שאף אחד מאיתנו לא מצליח להיות כמוהו? נראה שהחברה קבעה הגדרות מאוד ברורות ומקובעות לצמד המילים הללו, ומי שלא מתאים להן, נחשב לפגום, או לא נחשב בכלל. הקיבעון והתיוג מתחילים כבר מרגע הלידה. כאשר ילד נולד...
נתינה וקבלה
...ת. ו. אלוהים נתן לנו חיים, אמא נותנת חיים לילדים שלה, מדינה נותנת חיים לנתינים שלה, כל העולם נותן אחד לשני. אולם הנתינה לא באה לבד. בצד הנתינה קיימת גם הקבלה. המילה קבלה באה מהשורש ק. ב. ל, אנחנו מקבלים חיים מאלוהים, הילדים מקבלים חיים מאמא, הנתינים מקבלים חיים מהמדינה כך שללא נתינה אין קבלה, וללא קבלה אין נתינה. בין הנתינה והקבלה ישנם יחסי גומלין. השוו זאת לנשימה. כאשר תינוק בא לעולם הקול הראשון שהוא משמיע זו צעקה. הצעקה באה בעקבות נשימתו הראשונה. הנשימה הראשונה היא שאיפה וקבלת אויר ואנרגיה מהיקום...
הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3
...חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הספר להיות אלוהים - בחירה חופשית, חופש הבחירה - יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית, יצירת הרצון והקיום העצמי, חלק 3. ממשיכים בחלק ראשון בספר להיות אלוהים, עמוד 169. בקצרה אמרנו שהאדם מתבונן על הרצון שלו, והאדם מחויב לעשות את מה שהוא רוצה. מצד אחד האדם עושה רק את מה שהוא רוצה, אבל מצד שני הוא מחויב לעשות את מה שהוא רוצה. זאת בדיוק הבעיה, כי האדם לא שולט ברצון. הגענו להבנה...
אנורקסיה - ותת המודע
...מחלה שתוקפת בדרך כלל נערות בגיל ההתבגרות. מבחינה סטטיסטית קיים קומץ נפגעים מקרב הגברים והנערים. זוהי מחלה רגשית נפשית שבדרך כלל מתפרצת כתוצאה מדימוי עצמי נמוך מתוך תחושת הרס עצמי, דבר המביא להרעבה עצמית של הנער \ נערה. תת המודע שלנו הינו כמו דוס של מחשב מבחינתו אוכל= חיים ולכן נפגעות המחלה לא יכולות להכיל את החיים ומעבר לכך מרגישות שהן לא ראויות לחיות את החיים ועל כן מרעיבות את עצמן. תסמין ההרעבה הינו הסימפטום שבא מתוך טראומות וחוויות שליליות אותן חווה נפגע המחלה. הטיפול הקונבנציונלי עוסק במזון...
תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו
...משמעותה, ולימינו עשרה בטבת יום בו תורגמה התורה ליוונית. תרגום התורה ליוונית נמנה כאחת הסיבות לתענית י בטבת. הגמ מספרת שבימי תלמי, תלמי השני, המלך (246-285) אסף 72 זקנים וציווה עליהם לתרגם לו את התורה ליוונית. הדבר היה ביום ח בטבת, הגמ מספרת שבמשך ג ימים חשך העולם, היינו עד ליום י בטבת אשר נקבע מאוחר יותר כיום תענית. מה משמעות תרגום התורה ליוונית ומדוע נקבע ארוע זה כיום תענית? באותה תקופה נראה תרגום התורה ליוונית, כדבר חיובי, עדיין לא הבינו את משמעות האסון בתרגום זה. באותם ימים של התרבות ההלניסטית...
וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך
...ה נקרא עליך ויראו ממך כי - הנה אויביך, יהמיון, ומשנאיך, נשאו ראש. על - עמך, יערימו סוד, ויתיעצו, על - צפוניך. אמרו - לכו, ונכחידם מגוי, ולא - יזכר שם - ישראל עוד אומות העולם או דוד המלך, אויביך נשאו ראש, זאת כיוון שקיים בך צפוניך. אומות העולם מכירים בהיותינו העם הנבחר עם סגולה, האומות, אויביך יודעים את סגולת עם ישראל, סגולתינו, יותר משאנו מכירים בה. אומות העולם מחכים ומשתוקקים לגילוי שכינת הקבה בעולמו. גילוי השכינה בעולם מוטל על עם ישראל, עלינו. לאורך שנות ההיסטוריה, השנים בהם גלינו מעל ארצנו ונתרחקנו...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם יש עולם הבא?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: האם יש עולם הבא?, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: האם יש עולם הבא?, איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להעריך את עצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? האם באמת הכל לטובה? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך להנות בחיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איסור והיתר היא לא רוצה אותי בלי סיבה לעבוד עם לקוח שמפר הסכמים מה זה להיות אלוהים? קניבליזם למתג את עצמי איך לשכנע מישהו לא לפחד? חרדה זה גנטי לטפל בביטחון עצמי נמוך תרגילים לאהבה עצמית לאהוב את האקסית אני מאוהב במישהי אחרת להיות מאושר בלי תלות חיצונית שיטות לאושר בקלות מחפש זוגיות טובה לגרום לגבר לרצות להיות בן זוג שלך תהליך קבלת החלטה החלטות להתמודד עם אסונות להתמודד עם מניפולציות נוסחה להצלחה הצלחה זוגיות לפגוש לקוח איך לעשות מניפולציה על לקוחות? נתק בין הורים לילדים בוגרים פסיכולוגיה של הילד שיטות טיפול בתת מודע הצפת התת מודע הפרעת סומטיזציה קשה באיזה גיל יכולה להופיע מחלת נפש? לשכנע אקס לאהוב אותך ידידות או זוגיות עם האקסית זווית הישום בתוך טווח התנועה לאמץ את השרירים צורך באלוהים משחק אלוהי הארה רוחנית קורית מעצמה לשמור על הארה שנעלמת איך זה מרגיש להיות אלוהים? האם כדאי להיות אלוהים? דירה למגורים כסף לא יכול לקנות מה משמעות החיים? ביטול הרצון ומשמעות החיים ללא רצון מטרות שליליות סוד ההנאה איך לא לסבול כשאין בחירה חופשית? אפשרות הבחירה הגדרת הבורא אלוהים ברא עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לעסקים, אימון אישי לחיים, מומלץ בנושא האם יש עולם הבא - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות - עכשיו 10_11_2025 השעה 04:07:57 - wesi4