ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ספקנות ✔בודהיזם - וויכוח עם ספקן - 1 ✔השיחה עם פָּאיָאסִי וויכוח עם ספקן Pysi Sutta פָּאיָאסִי סוּטַּהI.כך שמעתי... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - וויכוח עם ספקן - 1
השיחה עם פָּאיָאסִי

וויכוח עם ספקן

Pysi Sutta

פָּאיָאסִי סוּטַּהI.כך שמעתי. פעם אחת המכובד קוּמָארַה - קַסַּפַּה [1] נדד סביב קוֹסַלַה עם קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים, והגיע לעיירה בשם סֶטַבְיָא. שם נשאר להתגורר מצפון לסֶטַבְיָא ביער סִימְסַפָּא. [2] ובאותה העת הנסיך פָּאיָאסִי התגורר בסֶטַבְיָא, מקום מאוכלס בצפיפות, עשיר בעשב, עצים, מים ותירס, אשר הוענק לו על ידי פַּסֵנַדִי, מלך קוֹסַלַה, כמתנה מלכותית עם סמכות מלכותית.

סיפורו של הנסיך פָּאיָאסִי

(pysirjaavatthu)

I.והנסיך פָּאיָאסִי פיתח את המחשבה הרעה הבאה: 'אין עולם הבא, אין יצורים חיים הנולדים ספונטנית, אין פירות או תוצאות למעשים טובים או רעים. ' [3] באותה עת הברהמינים ובעלי הבית של סֶטַבְיָא שמעו את החדשות: 'הפרוש קוּמָארַה - קַסַּפַּה נודד סביב קוֹסַלַה עם קבוצה גדולה של כחמש מאות נזירים. הוא הגיע לסֶטַבְיָא ונשאר להתגורר מצפון לסֶטַבְיָא ביער סִימְסַפָּא. ובנוגע לקַסַּפַּה המכובד נפוצו דיווחים טובים: "הוא מלומד, בעל ניסיון, חכם, מעודכן, נואם מוכשר, בעל יכולת לתת תשובות טובות, מכובד, אַרַהַנְט." וטוב לראות אַרַהַנְטִים כאלו. ' וכך הברהמינים ובעלי - הבית של סֶטַבְיָא, יצאו דרך השער הצפוני של העיירה סֶטַבְיָא בקהל גדול, אל עבר יער סִימְסַפָּא.

II.בדיוק באותה העת, הנסיך פָּאיָאסִי יצא לבלות את מנוחת הצהריים במרפסתו. בראותו את כל הברהמינים ובעלי - הבית עושים את דרכם אל יער סִימְסַפָּא, הוא שאל את עוזרו לסיבה לכך. ועוזרו אמר לו: "זהו הפרוש קוּמָארַה - קַסַּפַּה, תלמידו של הפרוש גוֹטַמַה... ובנוגע אליו נפוצו דיווחים טובים... זו הסיבה שהם הולכים לראותו."

"אם כך, עוזרי, לך אל הברהמינים ובעלי - הבית של סֶטַבְיָא ואמור להם: 'רבותיי, הנסיך פָּאיָאסִי אומר: אנא המתינו, הנסיך יגיע לראות את הפרוש קוּמָארַה - קַסַּפַּה. ' הפרוש קוּמָארַה - קַסַּפַּה כבר לימד את הברהמינים ובעלי - הבית של סֶטַבְיָא השוטים וחסרי הניסיון האלו שיש עולם הבא, שיש יצורים שנולדים מחדש ספונטנית, ושיש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים. אך הדברים האלו כלל לא קיימים."

"טוב, אדוני", אמר העוזר, והעביר את ההודעה.

I.לאחר מכן הנזיר פָּאיָאסִי, מלווה בברהמינים ובבעלי - הבית של סֶטַבְיָא, הלך אל יער סִימְסַפָּא, היכן שהמכובד קוּמָארַה - קַסַּפַּה היה ולאחר שהחליף ברכות נימוסין עם המכובד קוּמָארַה - קַסַּפַּה, התיישב במקום ראוי. וכמה מהברהמינים ובעלי - הבית קדו בפני המכובד קוּמָארַה - קַסַּפַּה ואז התיישבו במקום ראוי, בעוד שקודם לכן חלקם החליפו עימו ברכות נימוסין, חלקם קדו לפניו בכפות ידיים צמודות, חלקם הכריזו את שמם ושם השבט שלהם, וחלקם התיישבו בדממה במקום ראוי.

ההשקפה הניהיליסטית

(natthikavdo)

I.אז הנסיך פָּאיָאסִי אמר למכובד קוּמָארַה - קַסַּפַּה: "קַסַּפַּה המכובד, אני מאמין בהשקפה הזו: אין עולם הבא, אין יצורים שנולדים מחדש ספונטנית ואין פירות או תוצאות למעשים טובים ורעים."

"ובכן, נסיך, מעולם לא ראיתי או שמעתי כזו אמונה או השקפה כפי שאתה מצהיר: 'אין עולם הבא, אין יצורים שנולדים מחדש ספונטנית ואין פירות או תוצאות למעשים טובים ורעים. '

המשל על השמש והירח

(candimasriyaupam)

לכן, נסיך, אני אתשאל אותך בעניין הזה, ואתה ענה כפי שאתה מוצא לנכון. מה דעתך, נסיך? האם השמש והירח הם בעולם הזה או באחר, האם הם שמיימים או אנושיים?"

"קַסַּפַּה המכובד, הם בעולם אחר והם שמימיים, הם אינם אנושיים."

"באותו אופן, נסיך, עליך לקבל: 'יש עולם הבא, יש יצורים שנולדים מחדש ספונטנית, יש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים. '"

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא, אין יצורים שנולדים מחדש ספונטנית ואין פירות או תוצאות למעשים טובים ורעים."

"נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"קַסַּפַּה המכובד, יש לי חברים, עמיתים, וקרובי - דם, אשר לוקחים חיים, לוקחים מה שלא ניתן, מבצעים פגיעות מיניות, משקרים, משתמשים בשפה גסה, פוגעת וקלת דעת, והם חמדנים, מלאי שנאה ובעלי השקפות שגויות. בסופו של דבר הם חולים, סובלים וגוססים. וכאשר אני בטוח שהם לא יבריאו, אני אומר להם: 'יש פרושים וברהמינים מסויימים אשר מאמינים ומצהירים, שאלו אשר לוקחים חיים, לוקחים מה שלא ניתן, מבצעים פגיעות מיניות, משקרים, משתמשים בשפה גסה, פוגעת וקלת דעת, והם חמדנים, מלאי שנאה ובעלי השקפות שגויות, לאחר המוות עם התפרקות הגוף, יוולדו בעולם של יגון, מקום רע, מקום של עונש, בגיהינום. כעת, אתם ביצעתם את הדברים האלו ואם מה שהפרושים והברהמינים האלו אומרים נכון, אתם תגיעו לשם. כעת, אם לאחר המוות תגיעו לעולם של יגון, מקום רע, מקום של עונש, גיהינום, בואו ואימרו לי שיש עולם הבא, שיש יצורים הנולדים ספונטנית, שיש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים. אתם, רבותיי, אמינים ומהימנים, ומה שאתם ראיתם יהיה כאילו אני ראיתי בעצמי, וכך יהיה. ' אך למרות שהסכימו, הם לא באו לספר לי, ולא שלחו אף שליח. זו הסיבה, קַסַּפַּה המכובד, שאני מאמין: 'שאין עולם הבא, אין יצורים שנולדים ספונטנית, אין פירות או תוצאות למעשים טובים או רעים. '"

המשל על הגנב

(coraupam)

I."בעניין זה אני אתשאל אותך, ואתה ענה כפי שאתה מוצא לנכון. מה דעתך, נסיך? נניח שהיו מביאים בפניך גנב, אשר נתפס בעת מעשה והיו אומרים: 'האיש הזה, אדוני, הוא גנב שנתפס בשעת מעשה. דון אותו לאיזה עונש שתרצה. ' ויתכן ואתה היית אומר: 'קישרו היטב את זרועותיו של האיש הזה הדוק מאחורי גבו עם חבל חזק, גלחו את ראשו היטב, והובילו אותו לצלילי תופים רמים, ברחובות ובכיכרות החוצה דרך השער הדרומי, ושם עירפו את ראשו. ' והם יאמרו: 'טוב מאוד! ' בהסכמה, ולאחר מכן יתכן ויקשרו היטב את זרועותיו של האיש הזה הדוק מאחורי גבו עם חבל חזק, יגלחו את ראשו היטב, ויובילו אותו לצלילי תופים רמים, ברחובות ובכיכרות החוצה דרך השער הדרומי, ושם יערפו את ראשו. כעת, אם הגנב הזה היה אומר למוציאים להורג: 'מוציאים להורג יקרים, בעיר או כפר אלו יש לי חברים, עמיתים וקרובי - דם, אנא המתינו עד שאבקר אותם', האם הוא יקבל את משאלתו? או האם הם פשוט יערפו את ראשו של הגנב הפטפטן?"

"הוא לא יקבל את משאלתו, קַסַּפַּה המכובד, הם פשוט יערפו את ראשו."

"כך, נסיך, הגנב הזה אפילו לא יכול לגרום למוציאיו להורג האנושיים להמתין בזמן שהוא יבקר את חבריו וקרוביו. אז כיצד חבריך, עמיתיך, וקרובי - דמך אשר ביצעו את כל המעשים הרעים האלו, ואשר מתו והגיעו לעולם של יגון, לגבור על שומרי הגיהינום, באומרם: 'שומרי גיהנום יקרים, אנא המתינו בזמן שנדווח לנסיך פָּאיָאסִי שיש עולם הבא, יש יצורים שנולדים ספונטנית, ויש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים'? באותו אופן נסיך, עליך לקבל: 'יש עולם הבא, יש יצורים שנולדים מחדש ספונטנית, יש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים."

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב 'שאין עולם הבא, אין יצורים שנולדים ספונטנית, אין פירות או תוצאות למעשים טובים או רעים."

"נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"קַסַּפַּה המכובד, יש לי חברים, עמיתים, וקרובי - דם, אשר נמנעים מלקחת חיים, מלקחת מה שלא ניתן, מלבצע פגיעות מיניות, מלשקר, משימוש בשפה גסה, פוגעת וקלת דעת, ושאינם חמדנים או מלאי שנאה והם בעלי השקפות נכונות. [4] בסופו של דבר הם חולים... וכאשר אני בטוח שהם לא יבריאו, אני אומר להם: 'יש פרושים וברהמינים מסויימים אשר מאמינים ומצהירים, שאלו אשר נמנעים מלקחת חיים... בעלי השקפות נכונות, לאחר המוות עם התפרקות הגוף, יוולדו בעולם שמיימי, מקום טוב. כעת, אתם נמנעתם מלבצע את הדברים האלו ואם מה שהפרושים והברהמינים האלו אומרים נכון, אתם תגיעו לשם. אם לאחר המוות תגיעו לעולם שמיימי, למקום טוב... בואו ואימרו לי שיש עולם הבא, שיש יצורים הנולדים ספונטנית, שיש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים. אתם, רבותיי, אמינים ומהימנים, ומה שאת ראיתם יהיה כאילו אני ראיתי בעצמי, וכך יהיה. ' אך למרות שהם הסכימו, הם לא באו לספר לי, ולא שלחו אף שליח. זו הסיבה, קַסַּפַּה המכובד, שאני מאמין: 'שאין עולם הבא, אין יצורים שנולדים ספונטנית, אין פירות או תוצאות למעשים טובים או רעים. '"

המשל על האדם בבור השופכין

(gthakpapurisaupam)

I."ובכן, נסיך, אציג בפניך משל, כיוון שיש אנשים חכמים אשר מבינים מה שנאמר באמצעות משלים. נסיך, נניח שאדם היה נופל כשראשו כלפי מטה אל תוך בור שופכין, ואתה היית אומר לאנשיך: 'הוציאו את האדם מן הביוב! ' והם היו אומרים: 'כן, אדוני', ועושים כך. לאחר מכן היית אומר להם לנקות את גופו היטב מהזוהמה עם מקלות גירוד עשויים במבוק, ואז לרחוץ אותו בשלוש חפיפות במשחה צהובה. לאחר מכן היית אומר להם למשוח את גופו בשמן ואז לנקות אותו שלוש פעמים עם אבקת סבון עדינה. לאחר מכן היית אומר להם לסדר את שערו ואת זקנו ולעטר אותו בזרי פרחים מעודנים, משחות ומלבושים. ולבסוף היית אומר להם להוביל אותו אל ארמונך ולתת לו להתענג בהנאות חמשת החושים, והם היו עושים כך. מה דעתך, נסיך? האם האיש הזה, כשהוא כולו רחוץ, כששערו וזקנו מסודרים, מקושט ועטור זרים, לבוש לבן, ולאחר שהועבר אל הארמון, והתענג בחמשת הנאות החושים, האם הוא ירצה לטבול שוב בתוך בור השופכין הזה?"

"לא, קַסַּפַּה המכובד."

"מדוע לא?"

"כיוון שבור השופכין הזה הינו מלוכלך ונחשב ככזה, הוא בעל ריח איום, מבחיל ודוחה ובאופן כללי נחשב ככזה."

"בדיוק באותו אופן, נסיך, בני אדם אינם נקיים, בעלי ריח איום, מבחיל ודוחה ונחשבים ככאלה על ידי הישויות השמיימיות. אם כך מדוע שחבריך... אשר לא ביצעו אף אחת מהעבירות... ואשר נולדו לאחר המוות בעולם טוב של אושר, עולם שמיימי, ישובו ויספרו לך: 'יש עולם הבא... יש פרי למעשים טובים ורעים? באותו אופן נסיך, עליך לקבל שיש עולם הבא..."

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא..."

"נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"קַסַּפַּה המכובד, יש לי חברים, עמיתים, וקרובי - דם, אשר נמנעים מלקחת חיים... בסופו של דבר הם חולים... וכאשר אני בטוח שהם לא יבריאו, אני אומר להם: 'יש פרושים וברהמינים מסויימים אשר מאמינים ומצהירים, שאלו אשר נמנעים מלקחת חיים... בעלי השקפות נכונות, לאחר המוות עם התפרקות הגוף, יוולדו בעולם שמיימי, בין ישויות השלושים - ושלוש... ' אך למרות שהם הסכימו, הם לא באו לספר לי, ולא שלחו אף שליח. זו הסיבה, קַסַּפַּה המכובד, שאני מאמין ש'אין עולם הבא... '"

המשל על ישויות השלושים - ושלוש

(tvatisadevaupam)

I."בעניין זה, נסיך, אני אתשאל אותך, ואתה ענה כפי שאתה מוצא לנכון. מה שעבור בני - אדם הוא מאה שנים, עבור ישויות השלושים - ושלוש הוא יממה אחת. שלושים כאלו הם חודש, שנים עשר כאלו הם שנה, ואלף כאלו הם תוחלת החיים של ישויות השלושים - ושלוש. כעת, נניח שהן היו חושבות: 'לאחר שהתענגנו בהנאות חמשת החושים במשך יומיים או שלושה נלך אל פָּאיָאסִי ונספר לו שיש עולם הבא, יש יצורים שנולדים ספונטנית, יש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים. ' האם הן יעשו כך?"

"לא קַסַּפַּה המכובד, מאחר ואנו נהיה כבר מתים עוד לפני כן. אך, קַסַּפַּה המכובד, מי אמר לך שישויות השלושים - ושלוש קיימות, ושהן בעלות תוחלת חיים כה ארוכה? אינני מאמין שישויות השלושים - ושלוש קיימות או שתוחלת חייהן כה ארוכה."

המשל על האדם העיוור מלידה

(jaccandhaupam)

"נסיך, דמיין לעצמך אדם עיוור מלידה שאינו יכול לראות עצמים כהים או בהירים, או כחולים, צהובים, אדומים או בצבע ארגמן, שאינו יכול לראות עצמים חלקים או מחוספסים, אינו יכול לראות את השמש והירח. יתכן ויאמר: 'אין עצמים כהים ובהירים ולא מי שיכול לראותם, אין עצמים כחולים, צהובים, אדומים או בצבע ארגמן ואין מי שיכול לראותם, אין עצמים חלקים או מחוספסים ואין מי שיכול לראותם, אין שמש וירח, ואין מי שיכול לראותם. אינני מכיר את הדבר הזה, ולכן זה לא קיים. ' האם דבריו מוצדקים, נסיך?"

"לא, קַסַּפַּה המכובד. ישנם עצמים כהים ובהירים... יש שמש וירח, וכל מי שאומר: 'אינני מכיר את הדבר הזה, אינני יכול לראותו, ולכן זה לא קיים. ' דבריו אינם מוצדקים.

"ובכן, נסיך, נראה כי תשובתך דומה לזו של האדם העיוור כאשר אתה שואל כיצד אני יודע על שלושים ושלוש - הישויות ותוחלת חייהן. נסיך, העולם הבא לא יכול להראות באופן שאתה חושב, באמצעות העין הפיזית. נסיך, הפרושים והברהמינים האלו אשר מחפשים במעבה הג'ונגל או בגומחות שביערות אחר מקום מנוחה שקט ומעט רעש - שם הם שוהים חסרי לאות, נלהבים, מרוסנים, מטהרים את העין השמיימית, ובאמצעות העין השמימית המטוהרת הזו אשר עולה על כוחה של הראייה האנושית, הם רואים גם את העולם הזה וגם את העולם הבא, ויצורים הנולדים ספונטנית. נסיך, זהו האופן בו ניתן לראות את העולם הבא, ולא הדרך בה אתה חושב באמצעות העין הפיזית. באותו אופן נסיך, עליך לקבל שיש עולם הבא, שיש יצורים שנולדים ספונטנית, ושיש פירות ותוצאות למעשים טובים ורעים."

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא..."

"נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"ובכן, קַסַּפַּה המכובד, אני רואה כאן פרושים וברהמינים מסויימים אשר שומרים על מוסריות ובעלי התנהגות נאותה, אשר ברצונם לחיות ולא למות, אשר חושקים בנוחות ומתעבים סבל. ונראה לי שאם הפרושים והברהמינים האלו, אשר כה מוסריים ובעלי התנהגות נאותה, יודעים שאחרי המוות יהיה להם טוב יותר, אז האנשים הטובים האלו יקחו רעל עכשיו או יקחו סכין ויהרגו את עצמם או יתלו את עצמם או יקפצו מצוק. אך למרות שיש להם ידיעה כזו, עדיין הם רוצים לחיות ולא רוצים למות, הם חושקים בנוחות ומתעבים סבל. וזוהי הסיבה, קַסַּפַּה המכובד, שאני מאמין: 'אין עולם הבא... '".

המשל על האישה בהריון

(gabbhinupam)

I."ובכן, נסיך, אציג בפניך משל, כיוון שיש אנשים חכמים אשר מבינים מה שנאמר באמצעות משלים. נסיך, פעם אחת לברהמין מסויים היו שתי נשים. לאחת מהן היה בן כבן עשר או שתים עשר שנים, בעוד האחרת היתה בהריון. בהתקרב מועד הלידה, קרה שהברהמין נפטר ואז הבן הצעיר אמר לאימו החורגת: 'גברת, כל רכוש ועושר, בין אם כסף או זהב, מה שלא יהיה, כולו שייך לי. אבי עשה אותי יורשו. ' בתגובה לכך אמרה אשת הברהמין לילד הצעיר: 'בחור צעיר, המתן עד שאלד. אם הילוד יהיה זכר, חלק אחד יהיה שייך לו, ואם זו תהיה בת, היא תהיה שפחתך. ' והצעיר חזר על דבריו פעם נוספת, וקיבל את אותה תשובה. כאשר הוא חזר על דבריו בפעם השלישית, האישה לקחה סכין ולאחר שהלכה אל חדר פנימי פתחה את ביטנה, בחושבה: 'אם רק אוכל לגלות האם זהו תינוק או תינוקת! ' וכך היא הרסה את עצמה ואת הוולד החי, ואת הרכוש המיועד גם כן, בדיוק כפי שטיפשים אשר מחפשים את ירושתיהם שלא בחוכמה, לא שמים לב לסכנה החבויה.

באותו אופן אתה, נסיך, תמצא מתוך טיפשות סכנות חבויות בחיפושים לא חכמים אחר עולם הבא, כפי שאשת הברהמין הזו מצאה בחיפושה אחר ירושה. אך, נסיך, הפרושים והברהמינים האלו אשר שומרים על מוסריות ובעלי התנהגות נאותה לא מחפשים לזרז את הבשלתו של מה שעדיין לא בשל, אלא ממתינים בסבלנות להבשלתו. חייהם מועילים לפרושים וברהמינים האלו, ככל שיאריכו חייהם של הברהמינים והפרושים המוסריים ובעלי ההתנהגות הטובה, כך יגדלו הסגולות שהם יוצרים. עשייתם היא לטובת הרבים, לאושרם של רבים, מתוך חמלה לעולם, לטובתם ותועלתם של ישויות שמיימיות ובני אדם. באותו אופן נסיך, עליך לקבל שיש עולם הבא..."

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא..."

"נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"ובכן, קַסַּפַּה המכובד, קח לדוגמה את המקרה שבו מביאים גנב לפני, אשר נתפס בשעת ביצוע מעשה ואומרים: 'הנה, אדוני, גנב אשר נתפס בשעת ביצוע מעשה, דון אותו לאיזה עונש שתרצה. ' ואני אומר: 'קחו את האיש הזה והכניסו אותו חי בתוך כד גדול. איטמו את פיתחו ועטו עליו עור לח, לאחר מכן כסו אותו בחימר לח, הכניסו אותו לתוך תנור והבעירו את האש. ' וכך הם עושים. כאשר אנחנו בטוחים שהאיש מת, אנו מוציאים את הכד, שוברים את החימר, מסירים את המכסה, ומתבוננים בתשומת לב: 'אולי נוכל לראות את נשמתו [5] בורחת. ' אך איננו רואים כל נשמה בורחת, ולכן קַסַּפַּה המכובד אני מאמין שאין עולם הבא..."

המשל על החלום

(supinakaupam)

I."בעניין זה, נסיך, אני אתשאל אותך, ואתה ענה כפי שאתה מוצא לנכון. האם אתה מודה שכאשר יצאת למנוחת הצהריים צפית במראות נעימים של פארקים, יערות, אזורים מלבלבים ובריכות לוטוסים?"

"אכן כן, קַסַּפַּה המכובד."

"ובאותה עת האם לא צפו בך גיבנים, גמדים, נשים צעירות ונערות?"

"אכן כן, קַסַּפַּה המכובד."

והאם הם צפו בנשמתך נכנסת או יוצאת מגופך?"

"לא, קַסַּפַּה המכובד."

אם כך, הם לא רואים את נשמתך נכנסת או יוצאת מגופך אפילו בעודך חי. לכן, כיצד תוכל לראות את הנשמה של אדם מת נכנסת או יוצאת מגופו? באותו אופן נסיך, עליך לקבל שיש עולם הבא..."

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא..."

"נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"ובכן, קַסַּפַּה המכובד, קח לדוגמה את המקרה שבו מביאים גנב לפני... ואני אומר: 'שיקלו את האדם הזה על משקל בעודו חי, ולאחר מכן חינקו אותו למוות ושיקלו אותו שנית. ' והם עושים כך. כל עוד הוא היה חי, הוא היה קל יותר, רך יותר וגמיש יותר, אך כאשר הוא היה מת הוא היה כבד יותר, נוקשה [6] יותר ופחות גמיש. ולכן, קַסַּפַּה המכובד, אני מאמין שאין עולם הבא..."

המשל על כדור הברזל הלוהט

(santattyoguaupam)

I."ובכן, נסיך, אציג בפניך משל, כיוון שיש אנשים חכמים אשר מבינים מה שנאמר באמצעות משלים. נסיך, נניח ואדם היה שוקל כדור ברזל שחומם במשך כל היום, לוהט, בוער בעוצמה, בוהק. ונניח שלאחר זמן מה, לאחר שהכדור התקרר, הוא שוקל אותו שנית. באילו מהפעמים הוא יהיה קל יותר, רך יותר, וגמיש יותר: כאשר הוא היה חם, לוהט ובוהק, או כאשר הוא היה קר וכבוי?"

"קַסַּפַּה המכובד, כאשר כדור הברזל הזה חם, בוער, ובוהק, עם היסודות של אש ואוויר, אז הוא קל יותר, רך יותר וגמיש יותר. כאשר אין בו את היסודות האלו, [7] הוא התקרר וכבה, הוא כבד יותר, נוקשה יותר ופחות גמיש."

"אם כך, נסיך, זה בדיוק אותו דבר עם הגוף. כאשר יש בו חיים, חום והכרה, הוא קל יותר, רך יותר וגמיש יותר. אך, כאשר הוא חסר חיים, חום והכרה, הוא כבד יותר, נוקשה יותר, ופחות גמיש. באותו אופן, נסיך, עליך לקבל: 'יש עולם הבא... "

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא..."

"נסיך, האם יש לך סיבה מסויימת לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"ובכן, קַסַּפַּה המכובד, קח לדוגמה את המקרה שבו מביאים גנב לפני... ואני אומר: "הירגו את האיש הזה מבלי לפצוע את עורו הנוקשה, עור גופו, בשרו, שריריו וגידיו, עצמותיו ולשד עצמותיו. וכך הם עושים. כאשר הוא חצי - מת, אני אומר: 'כעת, הניחו את האדם הזה על גבו, ויתכן שנוכל לראות את נשמתו יוצאת. ' הם עושים זאת אך איננו מצליחים לראות את נשמתו יוצאת. אז אני אומר: 'הניחו אותו עם פניו כלפי מטה... על צידו... על צידו השני... העמידו אותו... העמידו אותו על ראשו... חיבטו בו באגרופיכם... סיקלו אותו באבנים... חיבטו בו עם מקלות... הכו אותו בחרבות... נערו אותו לכאן ולכאן, ויתכן ונוכל לראות את נשמתו יוצאת. ' והם עושים את כל הדברים האלו, אך למרות שיש לו עיניים הוא אינו רואה עצמים או את מושאיהם, [8] למרות שיש לו אוזניים הוא אינו שומע צלילים או את מושאיהם, למרות שיש לו אף הוא אינו מריח ניחוחות או את מושאיהם, למרות שיש לו לשון הוא אינו טועם טעמים או את מושאיהם, למרות שיש לו גוף הוא אינו חש תחושות או את מושאיהם. ומסיבה, קַסַּפַּה המכובד, אני מאמין שאין עולם הבא..."

המשל על נגן הקונכיה

(sakhadhamaupam)

I."ובכן, נסיך, אציג בפניך משל, כיוון שיש אנשים חכמים אשר מבינים מה שנאמר באמצעות משלים. נסיך, פעם היה נגן קונכיה שלקח את קונכיית הנגינה שלו [9] והלך אל גבול הארץ. [10] כאשר הגיע אל כפר, הוא נעמד במרכז הכפר, תקע בקונכייה שלוש פעמים ולאחר מכן, הניח אותה על האדמה והתיישב לצידה. ואז תושבי הגבול האלו חשבו לעצמם: 'מהיכן הצליל הזה מגיע, כה נעים, כה מתוק, כה משכר, כה משכנע, כה שובה לב? ' הם פנו אל נגן הקונכייה ושאלו אותו לגבי זה. 'חברים, הקונכייה הזו היא המקור לצלילים הנעימים האלו. ' אז הם שמו את הקונכייה על גבה וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם הניחו אותה כשפניה למטה וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם הניחו אותה על צידה וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם הניחו אותה על צידה השני וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם העמידו אותה וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם העמידו אותה הפוך וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם חבטו בה באגרופיהם וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם סקלו אותה באבנים וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם חבטו בה במקלות וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם היכו אותה עם חרבות וקראו: 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. אז הם ניערו אותה לכאן ולכאן וקראו 'דברי, גברת קונכייה, דברי! ' אך הקונכייה לא הוציאה אף צליל. נגן הקונכייה חשב לעצמו: 'אילו שוטים תושבי הגבול האלו! באיזו טיפשות הם מחפשים אחר צלילה של הקונכייה! ' ובזמן שצפו בו, הוא לקח את הקונכייה, תקע בה שלוש פעמים והלך לדרכו. ותושבי הגבול האלו חשבו לעצמם: 'נראה כי כאשר הקונכייה מלווה באדם, במאמץ וברוח, אז היא מוציאה צליל. אך כאשר היא אינה מלווה באדם, במאמץ וברוח, אז היא אינה מוציאה צליל. '

באותו אופן, נסיך, כאשר בגוף הזה יש חיים, חום ותודעה, אז הוא הולך וחוזר, עומד, יושב ושוכב, רואה דברים בעיניים, שומע באוזניו, מריח באפו, טועם בלשונו, חש בגופו, ותופס עצמים מנטליים בתודעתו. אך כאשר אין בו חיים, חום ותודעה, הוא לא עושה אף אחד מהדברים האלו. באותו אופן, נסיך עליך לקבל: 'יש עולם הבא... '

I."למרות מה שאמרת, קַסַּפַּה המכובד, אני עדיין חושב שאין עולם הבא..."

"נסיך, האם יש לך סיבה כלשהי לנכונות הטענה הזו?"

"יש לי, קַסַּפַּה המכובד."

"מהי, נסיך?"

"קַסַּפַּה המכובד, קח לדוגמה מקרה בו מביאים גנב בפני... ואני אומר: 'קלפו את עורו החיצוני של האדם הזה, ויתכן ונוכל לראות את נשמתו יוצאת. ' ולאחר מכן אני אומר להם לקלף את עורו הפנימי של האדם הזה, את בשרו, את גידיו, עצמותיו, מח עצמותיו... אך עדיין איננו יכולים לראות שיוצאת נשמה כלשהי. וזוהי הסיבה, קַסַּפַּה המכובד, שאני מאמין שאין עולם הבא..."
לחיות תועלת עולם הבא מאמץ ירושה מחיר יקר מידי יחסי מין 5 החושים פגיעות מיניות אחרי המוות גהינום בודהיזם הטלת ספק ויכוח ויכוחים חוסר וודאות להטיל ספק ספק ספקות ספקנות
אמונה, וודאות מוחלטת, להטיל ספק, ספקנות, מוחלטות, להיות בטוח בעצמך, להאמין לעצמך, בחירה חופשית
... וודאות מוחלטת, להטיל ספק, ספקנות , מוחלטות, להיות בטוח בעצמך, להאמין ... הציפיות שלנו נמוכות, אז הוודאות לא חייבת להיות מוחלטת. אמונה וודאות מוחלטת ספקנות בחירה חופשית ציפיות אישיות התפתחות אישית מה הקשר בין ... בוודאות חלקית. הדבר תלוי בנו ובמה שאנחנו מצפים להשיג. אמונה וודאות מוחלטת ספקנות בחירה חופשית ציפיות אישיות התפתחות אישית ...
הספר להיות אלוהים - להטיל ספק באמת - האם באמת, יש לך ספק אמיתי? ספקנות, חיפוש האמת, וודאות מוחלטת, חלק 1
הספר להיות אלוהים - להטיל ספק באמת - האם באמת, יש לך ספק אמיתי? ספקנות, חיפוש האמת, וודאות מוחלטת, חלק 1
... להיות אלוהים - להטיל ספק באמת - האם באמת, יש לך ספק אמיתי? ספקנות, חיפוש האמת, וודאות מוחלטת, חלק 1 מהו ספק אמיתי ואיך הוא מוביל לגילוי האמת? כדי למצוא את האמת המוחלטת בחיים, האדם חייב להגיע ... שכאשר האדם מחפש את האמת, הוא בעצם מחפש אחר הדבר המחויב, הדבר שהוא בטוח שחייב להיות קיים ואי אפשר להטיל בו ספק. הדרך היחידה למצוא את אותו דבר מחויב היא קודם כל להטיל ספק בכל דבר שקיים. האדם חייב להטיל ספק אמיתי בדעותיו, בתפיסותיו ובאמונותיו, עד לנקודה שבה הוא לא יכול עוד להטיל ספק. לדוגמה, אם יש לאדם מחשבה שאומרת אם יהיה לי כסף זה טוב, ואם לא יהיה לי כסף זה רע, עליו לשאול בכנות מוחלטת: האם באמת זה טוב שיש לי כסף? אולי דווקא טוב יותר בלי כסף? אולי זה בכלל לא משנה? כשאדם שואל זאת מכל הצדדים ומטיל ספק אמיתי, הוא יגיע בסופו של דבר למסקנה שייתכן שיש הבדל, וייתכן שאין הבדל. הוא יבין שגם אם משהו נראה טוב או רע, הוא לא חייב להאמין בכך באופן מוחלט. לדוגמה, ייתכן שעדיף לאכול מאשר לא לאכול, אבל האדם שמטיל ספק באמת לא יראה זאת כשני דברים נפרדים. הוא יבין שאפשר לחוות את שניהם כאותו דבר, מתוך תובנה עמוקה יותר. האם באמת יש לך ספק או שהספק הוא רק תאורטי? אליעד מדגיש נקודה חשובה מאוד: אנשים רבים חושבים שהם מטילים ספק , אבל הם לא באמת עושים זאת. כאשר אדם טוען שהוא מטיל ספק בשאלה אם יש או אין שולחן, אך הוא מתנהג כאילו יש שולחן, זה לא ספק אמיתי. ספק אמיתי הוא כאשר האדם נמצא במצב שבו הוא באמת לא יודע, ... כך, הוא לא ספק פילוסופי בלבד, אלא ספק מעשי, מוחשי ועמוק, שבו האדם חווה את חוסר הוודאות בצורה מלאה, עד שאין לו עדיפות לאפשרות אחת על פני האחרת. מה המשמעות של להטיל ספק בנפרדות? אליעד מסביר שבמציאות, האדם חווה נפרדות - שני דברים שנראים לו שונים ונפרדים זה מזה. לדוגמה, טוב ורע, או אדם אחד מול אדם אחר. הנפרדות קיימת כל עוד האדם מאמין בה, אך אם הוא באמת מטיל ספק בנפרדות, הוא יתחיל לראות את האחדות שבכל דבר. הוא ימשיך לראות הבדלים, אך הוא לא יראה אותם כהפרדה מוחלטת, אלא כביטוי של דבר אחד. ... טוב להיות חופשי מאשר בכלא? אם ישאל את זה בכנות מוחלטת, בסופו של דבר הוא יחווה שאין הבדל בין להיות חופשי לבין להיות בכלא, וכך הוא ישתחרר מהסבל. האם אדם יכול להטיל ספק חלקי בלבד? אליעד מבהיר שלא ניתן להטיל ספק חלקי בלבד. אם אדם באמת מטיל ספק בדבר אחד, הוא חייב להטיל ספק בכל שאר הדברים גם כן. הוא מסביר שאדם שמטיל ספק בשאלה אחת באמת ובאופן מוחלט, באופן אוטומטי יטיל ספק בכל המציאות כולה, משום שכל ספק אמיתי מביא לשורש של כל השאלות - שאלת היש והאין. האם האמת המוחלטת נמצאת מעבר לספק? אליעד מסביר שהאמת המוחלטת נמצאת מיד אחרי הספק האמיתי. כל עוד האדם לא הטיל ספק מוחלט ואמיתי בכל דבר, הוא לא יכול לראות את האמת. רק לאחר שהאדם באמת שחרר את אחיזתו בוודאות ונותר ללא שום העדפה, הוא יכול לחוות ... האמת המוחלטת היא דבר שחייב להיות נכון, ללא קשר לאינטרסים. לכן, האדם שמבקש את האמת חייב לבדוק בכנות מוחלטת מדוע יש לו אינטרסים מסוימים, מה עומד מאחוריהם, ולהטיל ספק בהם עד שיגיע לאמת שאין בה ספק כלל. לסיכום, כיצד להגיע לספק אמיתי? הדרך היחידה להגיע לספק אמיתי היא לשאול שאלות כנות, לא רק ברמה הפילוסופית, אלא באופן עמוק ומוחשי. אדם צריך להטיל ספק בכל דבר שבו הוא מאמין, כולל השכל והידיעות שלו, ולבחון האם הספק הוא באמת מוחלט, או שרק נדמה לו שהוא מטיל ספק. כאשר האדם יגיע לספק אמיתי בכל, הוא ישתחרר לחלוטין מן הסבל, ויגלה את האמת האחדותית שנמצאת מעבר לכל ספק, מעבר לכל אמונה, ומעבר לכל נפרדות. איך להטיל ספק באמת? מהי האמת המוחלטת? איך להשתחרר מסבל? ספקנות אמיתית האם המציאות היא אחדות או נפרדות? איך לבדוק אמונות? מה הקשר בין ספק לאושר? ...
עמלק, מלחמת עמלק, מחיית זכר עמלק, עמלק = ספק, למחות את זכר עמלק, עמלק בימינו, ספקות, ספקנות, להטיל ספק
עמלק, מלחמת עמלק, מחיית זכר עמלק, עמלק = ספק, למחות את זכר עמלק, עמלק בימינו, ספקות, ספקנות, להטיל ספק
... מלחמת עמלק, מחיית זכר עמלק, עמלק = ספק, למחות את זכר עמלק, עמלק בימינו, ספקות, ספקנות, להטיל ספק מה המשמעות של מלחמת עמלק בהקשר של ספקות? אליעד כהן מתאר את המושג עמלק כסמל לספק. הוא מסביר שמחיית זכר עמלק ... שאליעד הוא עמלק? אליעד כהן מסביר שאנשים דתיים רבים מכנים אותו עמלק מכיוון שהוא מטיל ספקות באמונה שלהם. לדבריו, הם חוששים מהספקות שהוא מעורר, כי ספקות חושפים את השקר שבו הם מאמינים. הוא מציין ... בידע וודאי הם למעשה העמלק האמיתי. הם משמרים ספקות על ידי זה שהם אומרים שאסור להטיל ספק באמונה שלהם. הם למעשה משקרים לעצמם ולאחרים, ומנסים להימנע מחשיפת השקר. מדוע האמת מתנגדת לספקות? אליעד כהן ... שבה אליעד ממליץ להילחם בספק היא על ידי הטלת ספק בספק עצמו. כאשר עולה ספק, יש להטיל ספק גם בו. לדוגמה, אם האדם חושב מי אמר שהכל אחד? מיד עליו לשאול את עצמו גם מי אמר שהכל לא אחד?. בדרך זו, האדם ... כדי להסביר שהאדם צריך להשתמש בטקטיקה של היריב (הספקות) כדי לנצח אותם, כלומר, להטיל ספקות כנגד הספקות עצמם, עד שייעלמו. מדוע אליעד מבקר את המנהיגים שמעודדים שלום בכל מחיר? אליעד כהן מבקר את ... שהדרך היחידה לחיים טובים באמת היא על ידי בירור האמת באופן מתמיד ויסודי, ללא פחד להטיל ספק בכל דבר, כולל בספק עצמו. רק כך האדם מגיע לוודאות מוחלטת ומחסל לחלוטין את זכר עמלק, שהוא חוסר ודאות וספק ... להתמודד עם ספקות? מה המשמעות של מחיית זכר עמלק? מדוע דתיים חוששים מספקות? איך להטיל ספק בצורה נכונה? מה ההבדל בין אמונה לידיעה? האם ספק הוא דבר חיובי או שלילי? ...
הספר להיות אלוהים - להטיל ספק באמת - האם באמת, יש לך ספק אמיתי? ספקנות, חיפוש האמת, וודאות מוחלטת, חלק 2
הספר להיות אלוהים - להטיל ספק באמת - האם באמת, יש לך ספק אמיתי? ספקנות, חיפוש האמת, וודאות מוחלטת, חלק 2
... להיות אלוהים - להטיל ספק באמת - האם באמת, יש לך ספק אמיתי? ספקנות, חיפוש האמת, וודאות מוחלטת, חלק 2 מהו ספק ... משמעות החיים, האמת או האחדות, ובכל זאת ממשיך בחיי היום - יום כרגיל, זה מעיד שלמעשה אין לו ספק אמיתי. זהו המבחן של ספק אמיתי: פעולה שנובעת ישירות מהספק. האם אפשר להטיל ספק מוחלט ועדיין לפעול בעולם? אליעד מסביר שבני ... שבעומק ההבנה אין באמת סתירה בין ספק לפעולה. איך אדם יכול להרגיש שהוא כלום ולהמשיך לחיות ולפעול בעולם? אליעד מתאר מצב בו האדם מגיע למצב של כלום אמיתי - מצב בו הוא מטיל ספק מוחלט בעצם קיומו. במצב זה, האדם אינו יודע אם ... ולכן גם במצב של ספק מוחלט האדם ממשיך לחיות כרגיל, מבלי שזה סותר את המצב הפנימי של להיות כלום. מהו מצב של אחדות מוחלטת ואיך הוא קשור לזמן ולחוויה? ברגע שאדם באמת מטיל ספק מוחלט, הוא מגיע להבנה שכל מה שהיה, הווה ... לא חייב להיפטר מהאינטרסים שלו, אלא רק להיות מודע אליהם ולוודא שהם לא משפיעים על החיפוש האמיתי שלו אחר האמת. כיצד מחברים את הסכל ואת הרגש כדי להגיע לספק אמיתי? כדי להטיל ספק באמת, לא מספיק לשאול שאלות באופן שכלי בלבד. ... להבנה. לכן כאשר האדם מרגיש שיש לו ספק שכלי אך לא חווה זאת רגשית, הוא צריך להמשיך להעמיק בשאלה, עד שהחוויה תתחבר להבנה. בכך תושלם ההבנה האמיתית של הספק והאחדות. איך להטיל ספק באמת? מהו ספק מוחלט? איך מגיעים לאחדות מוחלטת? איך להטיל ספק בחוויה הרגשית? מה הקשר בין ספק לזמן? למה ...
החלטיות, הססנות כרונית, דחיינות, חוסר החלטיות, לא מסוגל להחליט, קושי לקבל החלטות, אי החלטיות, ספקנות, איך לא להסס? איך לקבל החלטה? קבלת החלטה, חוסר וודאות, תנאי אי וודאות
החלטיות, הססנות כרונית, דחיינות, חוסר החלטיות, לא מסוגל להחליט, קושי לקבל החלטות, אי החלטיות, ספקנות, איך לא להסס? איך לקבל החלטה? קבלת החלטה, חוסר וודאות, תנאי אי וודאות
... הססנות כרונית, דחיינות, חוסר החלטיות, לא מסוגל להחליט, קושי לקבל החלטות, אי החלטיות, ספקנות , איך לא להסס? איך לקבל החלטה? קבלת החלטה, חוסר וודאות, תנאי אי וודאות מהי החלטיות וכיצד היא משפיעה על קבלת החלטות? ההחלטיות ...
אמונה, הטלת ספק, חיפוש האמת, למה טוב להאמין? מתי להטיל ספק? מתי לא להטיל ספק? אמונה טובה, אמונה רעה, איך להאמין? איך לא להאמין? ספק טוב, ספק רע, ספקנות
אמונה, הטלת ספק, חיפוש האמת, למה טוב להאמין? מתי להטיל ספק? מתי לא להטיל ספק? אמונה טובה, אמונה רעה, איך להאמין? איך לא להאמין? ספק טוב, ספק רע, ספקנות
... הטלת ספק, חיפוש האמת, למה טוב להאמין? מתי להטיל ספק? מתי לא להטיל ספק? אמונה טובה, אמונה רעה, איך להאמין? איך לא להאמין? ספק טוב, ספק רע, ספקנות למה בכלל חשוב להאמין, ומתי צריך להטיל ספק? אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת ומקיפה את נושא האמונה, הספקנות וחיפוש האמת, תוך מתן דוגמאות רבות. הוא מתחיל בהסבר על החשיבות של הטלת ספק, ומדגיש שהטלת ספק פירושה לשאול על ... לעומק כל אמונה, כל מחשבה וכל תחושה - כולל דברים בסיסיים כמו קיומו של האני, המחשבות שלנו, והעולם שמסביב. מה יקרה אם נטיל ספק בכל דבר בצורה מוחלטת? לדברי אליעד, הטלת ספק מוחלטת בכל דבר יכולה להביא למצב שבו האדם כבר לא יודע כלום, אפילו לא את הדבר הבסיסי ביותר, כמו עצם קיומו של האני. דוגמה שאליעד נותן: כאשר אדם רעב, הוא יכול להטיל ספק ולשאול מי אמר שאני רעב? מי אמר שזה משנה שאני רעב?, ובכך לבטל אפילו את התחושה הבסיסית הזו. הטלת ספק מוחלטת מביאה את האדם למצב שבו הוא כבר לא מסוגל לתפקד או לתקשר, כיוון שהכל מאבד ממשמעותו. מתי נכון להטיל ספק ומתי עדיף להאמין? אליעד מדגיש שהטלת ספק היא כלי שימושי שתלוי במטרה של האדם. אם המטרה של האדם היא לפתור בעיות יומיומיות ספציפיות, מומלץ להשתמש בהטלת ספק רק באופן יחסי ולא מוחלט. לדוגמה, אדם שחווה חרדה בעקבות חלום מפחיד, יכול להטיל ספק ולשאול מי אמר שהפירוש שלי לחלום נכון?, ובכך להקל על החרדה. עם זאת, גם זו הטלת ספק חלקית בלבד, כי אם הוא היה באמת מחפש את האמת, הוא היה חייב להטיל ספק בכל, כולל בעצם קיומו ובקיומה של החרדה עצמה. מצד שני, אדם שמעוניין בשלמות מוחלטת חייב להטיל ספק מוחלט בכל, כולל בעצם קיומו. אליעד מסביר שאדם שאוהב את האמת באמת, חייב להיות מוכן לשלם את המחיר הזה, גם אם הוא יוביל לכך שלא יישאר לו שום דבר. למה קשה לנו להטיל ספק בכל דבר? אליעד מתאר מדוע רוב האנשים מתקשים להטיל ספק באופן מוחלט. הוא מסביר שאנשים לא רוצים להטיל ספק בכל דבר מכמה סיבות: סיבה ראשונה היא הרצון להמשיך ולהתקיים. האדם מרגיש שאם הוא יטיל ספק באופן מוחלט, הוא יאבד את יכולתו לתפקד ולתקשר עם העולם, ולכן הוא נמנע מכך. סיבה שנייה היא שהאדם חושש שאם הוא יטיל ספק ברגשות או בחוויות חיוביות, גם אלו יאבדו את משמעותם. לדוגמה, אם אדם רב עם חבר ומטיל ספק באהבת החבר אליו, זה אמנם עשוי להפחית את הכאב מהסכסוך, אבל כשישלים איתו, גם החוויה החיובית של ההשלמה תאבד את משמעותה, כי גם בה הוא יטיל ספק . למה טוב להאמין במשהו, ולמה המשחק של החיים תלוי באמונה? אליעד מציג את הרעיון שהקיום של החיים תלוי באמונה, בכך ... לפי המטרה שלו בחיים. הוא לא מחייב את השימוש בהם, אלא מציג אותם ככלים שניתן לתרגל ולהשתמש בהם בהתאם לצורך. למה כדאי להטיל ספק? מהי אמת מוחלטת? איך להתמודד עם חרדות? האם הטלת ספק היא תמיד טובה? מה התפקיד של אמונה בחיים? איך למצוא את האמת? ...
אושר ללא מאמץ, אושר אינסטינקטיבי, אושר מתוך הרגל, להטיל ספק, אינסטינקט רוחני, אמת אינסטינקטיבית, טבע שני, להיצמד לאמת, מודעות עצמית
אושר ללא מאמץ, אושר אינסטינקטיבי, אושר מתוך הרגל, להטיל ספק, אינסטינקט רוחני, אמת אינסטינקטיבית, טבע שני, להיצמד לאמת, מודעות עצמית
... ללא מאמץ, אושר אינסטינקטיבי, אושר מתוך הרגל, להטיל ספק, אינסטינקט רוחני, אמת אינסטינקטיבית, טבע שני, להיצמד לאמת, מודעות עצמית מהו אושר ... הופך בהדרגה לאינסטינקט, ממש כפי שהמוח מגיב באופן אוטומטי לסכנה פיזית. עם הזמן, התודעה מתרגלת לחשוב בספקנות, והאדם כבר אינו זקוק לתזכורות מיוחדות כדי לחוות את המציאות מתוך שקט פנימי. מה ... לחדור לתת - מודע, ובכך תהפוך להיות חלק בלתי נפרד מחוויית החיים היומיומית. לדוגמה, כשאדם מתרגל חשיבה ספקנית על פחדיו או כעסיו באופן קבוע, הוא יגלה שבמצבי לחץ, הספק יעלה מעצמו בצורה אינסטינקטיבית, ויסייע לו להשתחרר מתחושות שליליות במהירות ובקלות. איך מתרגלים חשיבה ספקנית באופן אינסטינקטיבי? הדרך לתרגל חשיבה ספקנית היא באמצעות יישום קבוע של שאלות בסיסיות, כמו האם זה באמת נכון? או מי אמר שכך ... שכישלון הוא דבר רע? ככל שהוא יתרגל את ההרגל הזה, התודעה שלו תתרגל לפעול בצורה אוטומטית יותר, ומחשבות ספקניות יהפכו לאינסטינקטיביות. תרגול יומיומי כזה גורם לאדם לפתח ביטחון עצמי ושלווה, ... ליד מיטתו כוס מים וכך הופך את הפעולה להרגל טבעי. באותה הדרך, ניתן לתרגל את ההבנה שהכל טוב באמצעות חשיבה ספקנית שגרתית לגבי מחשבות ואמונות מגבילות. כשהתרגול הופך להרגל, האדם יגלה שתחושת השלווה והאושר מתעוררת אצלו באופן טבעי ואוטומטי. מהו תהליך השחרור מהפחדים באמצעות ספקנות? הפחד הוא אחד הגורמים המרכזיים שמונעים מאנשים לחוות אושר אמיתי. לפי אליעד, תהליך השחרור מהפחדים מתבצע באמצעות ספקנות מכוונת. כאשר אדם מפחד ממשהו, הוא צריך לשאול: מי אמר שזה רע? למשל, אם אדם מפחד ... להרגיש טוב, מכיוון שהידיעה הפנימית שהכל טוב, הופכת לידיעה עמוקה וטבעית. מהו אושר אינסטינקטיבי? כיצד להטיל ספק במחשבות מגבילות? איך להפוך ידיעה לרגש אינסטינקטיבי? מהו אינסטינקט רוחני? איך להשתחרר מפחדים באמצעות ספקנות? כיצד לפתח אושר ללא מאמץ? מהי האמת האינסטינקטיבית וכיצד היא קשורה לאושר? מהו ... לאושר אינסטינקטיבי? אליעד מציין כי כדי להגיע למצב שבו האושר הוא חלק מהאינסטינקטים של האדם, יש ללמוד להטיל ספק בתפיסות שלנו. אם אדם מאמין בדבר מסוים וחווה סבל בגלל אמונה זו, עליו לשאול את ... מאפשר למוח לקלוט את הידיעה ברמה עמוקה יותר, וכך להפוך אותה לחלק מהחוויה היומיומית. איך מתרגלים חשיבה ספקנית באופן אינסטינקטיבי? לפי אליעד, תרגול חשיבה ספקנית מתבצע על ידי יישום מתמשך של השאלה האם זה באמת נכון?. לדוגמה, אם אדם חש כעס כלפי ... ההבנה שהכל טוב באמצעות תרגול יום - יומי של הטלת ספק במחשבות מגבילות. מהו תהליך השחרור מהפחדים באמצעות ספקנות? אחד המכשולים לאושר הוא הפחד. אליעד מסביר כי ניתן להשתחרר מפחדים על ידי בחינה ספקנית שלהם. לדוגמה, אם אדם מפחד להיכשל, עליו לשאול את עצמו: מי אמר שכישלון הוא דבר ... כאשר התובנות על האמת הופכות להיות מובנות מאליהן, האושר הופך לטבעי וקבוע. מהו אושר אינסטינקטיבי? כיצד להטיל ספק במחשבות מגבילות? איך להפוך ידיעה לרגש אינסטינקטיבי? מהו אינסטינקט רוחני? איך להשתחרר מפחדים באמצעות ספקנות? כיצד לפתח אושר ללא מאמץ? מהי האמת האינסטינקטיבית וכיצד היא קשורה לאושר? ...
משה רבנו, התורה, יהדות, אלוהים, אמונה - על מה הכל מבוסס?
משה רבנו, התורה, יהדות, אלוהים, אמונה - על מה הכל מבוסס?
... כי משה שאל את אלוהים את השאלה המפורסמת: הודיעני נא את דרכיך, כלומר, מדוע לצדיק רע ולרשע טוב. בעצם השאלה הזו, משה מביע ספקנות , מכיוון שהוא מניח שההתנהגות של אלוהים אינה צודקת. עצם הספק הזה מעיד על כך שמשה רבנו לא באמת הבין או תפס את השלמות של ... לחלוטין. מי ששואל שאלות על הצדק של אלוהים, בעצם מניח שהאל יכול לעשות טעויות או לבצע פעולות לא צודקות, ולכן הוא למעשה מבטא ספקנות וחשיבה מוגבלת. זה הופך אותו לאתאיסט, כי הוא לא באמת מאמין או מבין את האינסופיות והשלמות של האל. למה לדעת אליעד כהן ...
איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
איך עובד המוח האנושי? כיצד פועל המוח? איך המוח עובד? חמשת החושים, חוש הראיה, תודעה אנושית, סודות היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח?
... היקום, סודות העולם, סודות החיים, סודות הבריאה, להטיל ספק בחושים, כיצד עובד המוח? מה המשמעות של להטיל ספק בחושים? ההרצאה מתחילה בכך שאליעד כהן מעלה את השאלה: מי בעצם נותן את העצה להטיל ספק בחושים? האם זו העצה של האדם עצמו? אם כך, אולי כדאי לא לשמוע לה, כי הרי איך אפשר להקשיב לעצות של עצמך? אולם, אם לא תשמע לעצות שלך, למי תשמע? השאלה הזו מובילה את אליעד לעסוק במשמעות של להטיל ספק בחושים. הוא מציין כי אם אדם רואה שולחן, הוא יכול לשאול את עצמו אם באמת יש שם שולחן. אך אם הוא מטיל ספק, הוא לא יידע אם יש או אין שולחן. השאלה המרכזית היא: מה זה נותן להטיל ספק בכך? החושים קיימים בכל מקרה, ולא משנה אם אנחנו מטילים בהם ספק או לא. האם הטלת ספק בחושים תביא אותנו לראות את הדברים כפי שהם? בהמשך, אליעד שואל מי קובע כיצד הדברים ... המציאות. אליעד מסביר כי אם תעצום עיניים, תוכל להטיל ספק בחוש הראייה ולראות שאין שולחן. אבל זה לא אומר שאין שולחן, אלא רק שאתה לא רואה אותו כעת. הרעיון הוא לא להכחיש את מה שאתה רואה, אלא להבין את התהליך שבו אנחנו תופסים את ... זה. מה קורה כשמפרקים את התפיסה הזו? אליעד מציע להטיל ספק בשלבים: מי אמר שיש פה שולחן? אני רואה שיש פה שולחן. אני חושב שאני רואה שיש פה שולחן. אני חושב שיש פה משהו שאני קורא לו שולחן. אני חושב שיש פה משהו. אני חושב שיש ... בין יש לאין?, ובכך התפיסה כולה מתערערת. האם ניתן להטיל ספק בעצם החשיבה? אליעד מסביר שכשמגיעים לתמצום של כל הרעיונות, יש שלושה מרכיבים בסיסיים: האני (החושב) המחשבה הדבר שנחשב שלושתם תלויים זה בזה. אם אין חושב, אין מחשבה, ואם ... בין יש לאין?, אז כל התהליך מגיע לסיומו. ברגע שמטילים ספק בעצם ההפרדה הבסיסית ביותר, אין לאן להתקדם יותר. סיכום הטלת ספק בחושים אינה אומרת סתם להכחיש את מה שרואים, אלא להבין את התהליך שמאחורי תפיסת המציאות. כל תפיסה של ... על האמונה שיש הבדל בין יש לאין. כל ניסיון להטיל ספק בכך מוביל לשחרור מההגדרות המקובלות שלנו על המציאות ולמעבר לתפיסה הרבה יותר חופשית. ספקנות ופילוסופיה תודעה ותפיסת מציאות הבדל בין דמיון למציאות מהות החשיבה והכרת העצמי השפעת האמונה על המציאות כיצד להטיל ספק בחושים? אליעד פותח את הדיון בכך שהוא שואל מי נתן את העצה להטיל ספק בחושים. אם זו עצה של האדם עצמו, אולי אין להקשיב לה, אך אם אין להקשיב לה, למי כן להקשיב? מה המשמעות של להטיל ספק בחושים? נניח שאדם רואה שולחן ושואל את עצמו אם באמת יש כאן שולחן. אם יטיל ספק , אז לא ידע אם יש שולחן או אין שולחן. אבל גם כעת, הוא כבר מטיל ספק באופן מסוים, כי אם החושים היו תופסים את המציאות אחרת, הוא היה מטיל ספק בהם. כלומר, החושים קיימים בכל מקרה והשאלה היא מה המשמעות של להטיל ספק בהם. האם להטיל ספק יביא לראות את הדברים כפי שהם? אליעד שואל מי מחליט כיצד הדברים באמת. אולי כפי שהם זה דווקא לראות שיש כאן שולחן? האם עיוור שלא רואה שולחן רואה את הדברים כפי שהם? ואם ... לא ניתן לקבוע אם יש או אין שולחן. המטרה היא לא להטיל ספק בחושים אלא להבין המטרה אינה סתם להטיל ספק אלא להבין את התהליך שבו אנו תופסים את המציאות. כאשר רואים שולחן, המוח בעצם מפרש את הצורה, מזהה אותה, מייחס לה שם, ומבדיל בינה לבין מה שאינו שולחן. כל התהליך הזה ... הטלת ספק בשלבים כאשר אומרים יש פה שולחן, אפשר להטיל ספק בשלבים: מי אמר שיש פה שולחן? אני רואה שיש פה שולחן. אני חושב שאני רואה שיש פה שולחן. אני חושב שיש פה משהו שאני קורא לו שולחן. אני חושב שיש פה משהו. אני חושב שיש ... בין יש לאין? אין הבדל - ואז הכל מתבטל. האם ניתן להטיל ספק בעצם החשיבה? אליעד מסביר כי בכל מהלך של צמצום, נשארים שלושה מרכיבים בסיסיים: האני (החושב) המחשבה הדבר שנחשב שלושתם תלויים זה בזה. אם אין חושב - אין מחשבה, ואם אין ... הבדל בין יש לאין?, התהליך מגיע לסיומו, כי ברגע שמטילים ספק בעצם ההפרדה הבסיסית ביותר, אין לאן להתקדם יותר. סיכום הטלת ספק בחושים אינה אומרת סתם להכחיש את מה שרואים, אלא להבין מה עומד מאחורי תפיסת המציאות. השולחן שאנו רואים ... ההגדרות וליציאה מעבר לתפיסות המקובלות של המציאות. ספקנות ופילוסופיה תודעה ותפיסת מציאות הבדל בין דמיון למציאות מהות החשיבה והכרת העצמי השפעת האמונה על המציאות שאלה: איך להטיל ספק בחושים? אליעד: מי הציע לך להטיל ספק בחושים? אם העצה באה ממך, אז אולי עדיף לא לשמוע לעצות שלך? אך אם לא תשמע לעצות שלך, אז למי תשמע? בא נניח שתטיל ספק בחושים, למשל אתה רואה שולחן, אז אולי אין כאן שולחן? מה זה נתן? אם תטיל ספק בחושים, אז לא תדע אם יש כאן שולחן או אין כאן שולחן, נכון? אז עכשיו אתה ת
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
להרגיש טוב בלי רע, השכל של אליעד כהן, מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן
... מטרת הלימוד אצל אליעד כהן, מה הלימוד אצל אליעד כהן? איך להרגיש טוב? איך לא להרגיש רע? להטיל ספק, לזהות הנחות יסוד, ללמוד אצל אליעד כהן מהי המטרה המרכזית של הלימוד אצל אליעד כהן? המטרה המרכזית של הלימוד אצל אליעד כהן היא לאפשר ... אחרת? האם ההפך יכול להיות נכון באותה מידה? אליעד מדגיש שהרעיון הוא לא להפוך לרובוט ולהטיל ספק בכל דבר בחיים בצורה אוטומטית, אלא לפתח מיומנות של הטלת ספק בצורה מבוקרת ומודעת, בעיקר כאשר מרגישים רע. לעומת זאת, אין הכרח להטיל ספק במחשבות טובות - אותן ניתן לקבל כמו שהן ולהאמין בהן. כיצד שימוש נכון במיומנויות הללו משפיע על איכות החיים? לדברי אליעד כהן, שליטה ... עד לרמה אבסולוטית של אי - היצמדות לאף מחשבה או אמונה. איך לזהות הנחות יסוד? כיצד להטיל ספק במחשבות? איך לשלוט ברגשות? מהי הדרך להרגיש טוב בלי רע? מהי המשמעות של ספקנות עצמית? מהי מטרת הלימוד אצל אליעד כהן? המטרה המרכזית של הלימוד היא להבין כיצד להרגיש טוב ולא להרגיש רע. השיטה מבוססת על זיהוי ... שלומדים הם: 1. לזהות הנחות יסוד - להבין מה עומד מאחורי המחשבות והתחושות שלנו. 2. להטיל ספק בהנחות היסוד - לבדוק האם הן נכונות, ולראות את ההפך האפשרי. כאשר אדם מפתח את שתי המיומנויות הללו, הוא מסוגל לשלוט במערכת הרגשית שלו. ... על זה? באמצעות שאלות אלו, ניתן לערער על המחשבות הרעות ולהפחית את השפעתן. מתי צריך להטיל ספק ומתי לא? לא מדובר בהטלת ספק תמידית וחסרת הבחנה. הרעיון הוא להטיל ספק בעיקר במחשבות הרעות ולזהות את הנחות היסוד שלהן. מחשבות טובות, לעומת זאת, אפשר לקבל כפי שהן ולא לערער עליהן. כיצד הלימוד מוביל ... יכול לשלוט על רגשותיו ולחוות את המציאות בצורה חופשית יותר. איך לזהות הנחות יסוד? כיצד להטיל ספק במחשבות? איך לשלוט ברגשות? מהי הדרך להרגיש טוב בלי רע? מהי המשמעות של ספקנות עצמית? אני רוצה לשאול אותך שאלה ואם לא תדע את השאלה תפנה אותה אליו ואם הוא לא ידע את השאלה יפנה אותה אלי, סתם השאלה היא כזאת מה ... או זאת המהות של הטכניקה נניח אבל מה בעצם לומדים פה זאת השאלה. מה אתה אומר? ש: ללמוד להטיל ספק. אליעד: זאת המהות של העניין לדעת להטיל ספק? ש: להטיל ספק בכל מה שאתה בטוח בו. אליעד: מה זה נותן? ש: זה נותן לך להבין שאתה בעצם נאחז. אליעד: קודם כל אוקי ומה זה נותן שאתה מבין שזה נאחז מה ... מרגיש טוב אבל גם בעיקר כשאתה מרגיש רע. ודבר שני שלומדים פה אחרי שזיהית את זה לדעת להטיל ספק לדעת לראות את ההפך, לדעת לראות שזה לא בהכרח נכון זה הכל. דבר ראשון שלומדים פה זה לזהות הנחות יסוד ודבר שני שלומדים פה זה להטיל ספק ברעיונות ככל שבן אדם לומד לפתח את שתי המיומנויות האלה, מיומנות ראשונה איך אני יודע לזהות את הנחות היסוד של הדברים איך אני יודע לקחת ... אוקי לדעת לזהות הנחות יסוד לדעת לזהות רעיון בתוך רעיון פנימיות מהויות של דברים ולדעת להטיל ספק ברגע שבן אדם יש לו שתי מיומנויות עכשיו הוא תיאורטית יכול לשלוט במערכת, הרעיון זה לא להיות רובוט ולא תמיד לבדוק מה הנחות היסוד ולא תמיד להטיל ספק הרעיון הוא שיש לך דברים טובים, לכן אני משנה ביחס למה שאת אמרת הרעיון הוא בדברים הטובים לא להטיל ספק בדברים הטובים לא לבדוק מה הנחות היסוד או לא חייב לבדוק מה הנחות היסוד אבל בדברים הרעים מה הנחות היסוד? בוא נטיל ספק זה הכל. ועוד פעם הדרך של בן אדם להרגיש טוב ולא להרגיש רע היא באמצעות זה שהוא מאמין למחשבות הטובות שקופצות לו לראש ולא מאמין למחשבות ... האלה זה לשאול מה האמת אבל בגדול זה שני דברים בסיסיים תלמד לזהות הנחות יסוד ותלמד להטיל ספק בהנחות יסוד אם הן נכונות או לא זה הכל. הבנו את הסיפור וכאשר המטרה הסופית עוד פעם, נגיד שאנחנו לומדים פה באופן כללי לזהות הנחות יסוד ולהטיל ספק אבל זאת לא התכלית, התכלית היא לא הטלת הספק. התכלית היא שתהיה לך מספיק מיומנות להטיל ספק שכשהמוח שלך יגיד לך רע לי אתה תוכל לבוא אליו להטיל ספק ולהפוך את הרע הזה לטוב או ללא משנה או לפחות רע. אותו דבר תבדוק מה הנחת היסוד מה המהות בן אדם לא צריך להיות רובוט בלבדוק מה המהות ... להטיל בזה ספק כי אם לא תזהה מה המהות איך תטיל בזה ספק, אם לא תזהה מה הנחת היסוד איך תטיל ספק ולכן לפעמים אנחנו לוקחים סתם נושאים נייטרליים כאלה ואחרים והופכים את זה למהות וצורה ומה המהות של זה ומה פה ומה שם. אבל בסופו של דבר ... להאמין לטוב וצריך לא להאמין לרע, בשביל לא להאמין לרע צריך לזהות את הנחות היסוד ולדעת להטיל ספק ולראות את זה כמיומנות בן אדם שרוצה להרגיש טוב ולא להרגיש רע צריך מיומנות. עכשיו בנוסף לזה גם צריך את המיומנות לדעת לשלוט שלא להטיל כמו רובוט להטיל ספק בהכל או להאמין להכל צריך לדעת גם לזהות רגע זה רע? אני אטיל ספק, זה טוב? אני אאמין. הבנו כן מה אתה אומר? ש: זה משהו יחסי שאנחנו לומדים פה אני מבין. אליעד: אתה יכול אפשר לשאול מה התועלות שיכולות ... דברים אבל זה טוב בעיקר לקונפליקטים שכשיש לך קונפליקטים אתה יכול לבדוק מה הנחת היסוד ולהטיל ספק לראות את זה בצורה אחרת לראות את זה פה לראות את זה שם כשזה גם המון נגזרות אבל הנגזרת העיקרית היא איך לא להרגיש רע זאת הנגזרת ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ספקנות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ספקנות, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לא להישחק בעבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: ספקנות, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש או אין אלוהים? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן קריירה, רטוריקה, אימון אישי להרזייה בנושאי ספקנות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1367 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 04:08:37 - wesi4