ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מאמן ומתאמן ומה שביניהם - יחסי מאמן ומתאמן ✔את ניתוח והבנת היחסים בין מאמן למתאמן אני מבססת על - פי התאוריה והספר של ד"ר... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨מאמן ומתאמן ומה שביניהם - יחסי מאמן ומתאמן
את ניתוח והבנת היחסים בין מאמן למתאמן אני מבססת על - פי התאוריה והספר של ד"ר תומס א. הריס, "אני בסדר - אתה בסדר".

לדעתי מערכת היחסים בין מאמן למתאמן צריכה להיות של בוגר - בוגר, מתוך הבנת הטיפוסים האחרים קרי: הורה, ילד. וכדי להבין את מהות היחסים המבוססת על בוגר - בוגר יש צורך להסביר את שלושת המצבים: הורה, ילד, בוגר.

חשוב לציין ששלושת המרכיבים הללו קיימים בכל בני האדם. שלושת צורות האישיות אינן תפקידים שהאדם לוקח על עצמו אלא מציאויות פסיכולוגיות ממשיות. אלה מציאויות של תודעה. לאחר הבנת מצבים אלה נראה כיצד ניתן ליישם מערכת יחסים בין מאמן למתאמן, שנובעת ממצב תודעה של בוגר - בוגר. מערכת יחסים זו היא הנכונה, הטובה והמתאימה ביותר לתהליך האימון.

שלושת המצבים: ילד, הורה בוגר

מצב תודעה של הילד

בשנים הראשונות הילד הוא קטן ותלוי. אין לו מילים שיכולות להביע מובנים. הילד אינו יודע להעריך מבט קשה, ולכן מבט קשה לעברו יוצר בהכרח הרגשה קשה המתווספת למאגר הנתונים שבאמתחתו על עצמו "שוב פעם אני אשם".

במהלך השנים האלה של חוסר ישע הילד ניצב בפני אינספור דרישות טוטליות ובלתי מתפשרות כגון: לרוקן את שלפוחיתו ומעיו. יש תביעה מתמדת מהסביבה - ובייחוד ההורים לדחות הנאות ראשוניות. הנאות אשר הן עבורו תיגמול חיצוני - אישור, תמיכה וליטוף.

רגשות עצמיים שליליים הם תוצר לוואי ראשי של התהליך המתסכל של השתלבות בחברה. על בסיס רגשות אלה מסיק האדם הקטן מוקדם בחייו - אני לא בסדר. מסקנה זאת נקלטת לצמיתות במוח ואי אפשר למחוק אותה לעולם.

בילד יש גם מאגר של נתונים חיוביים - יצירתיות, סקרנות, רצון לחקור ולדעת, דחף לגעת ולהרגיש ולחוות, ראשוניות של גילוי, הכוח לעשות עוד ועוד דברים. כיוון שרגשות החדווה נקלטים כל העת, הם יוצרים משקל נגד לרגשות השליליים. וכנגד מטען הלא בסדר, קיים הבסדר. עם זאת הרגשת הלא בסדר היא חזקה יותר מהרגשת הבסדר. כך נוכל לומר בביטחון שבכל אחד קיים ילד לא בסדר.

מצב תודעה של הורה

ההורה הוא מאגר הקלטות ענק של אירועים חיצוניים שנכפו או נתקבלו ללא ערעור, בלי ביקורת ובלי עריכה, ונקלטו במוחו של הילד קודם היציאה מהבית למסגרות חברתיות - גן ילדים, בי"ס וכד'. כיוון שההקלטות המשמעותיות ביותר הן אלה של שסיפקו ההורים או ממלאי מקומם. כל הדברים שהילד ראה את הוריו עושים, כל דבר ששמע אותם אומרים מוקלט. כמו כן, בנוסף להורים הפיסיים קיימים עוד מקורות לנתוני הורה: תוכניות טלויזיה, התנהגותם של אחים גדולים, ושאר דמויות סמכות. בסדרת ההקלטות האלה יש הרבה לאווים כלפי הפעוט - צעקה, חבטה על היד, וגערה. בהורה מוקלטים גם מבטי שמחה של אב גאה, וקריאות שמחה של אם מאושרת.

מכשיר ההקלטה פועל ללא הרף, ולהקלטות אלה יש השפעה רבת עוצמה על מהלך החיים. ההשמעה היא לעיתים מלטפת, לעיתים מפנקת, לעיתים מתירנית, אך תכופות מכל מאיימת ומטילה איסורים.

מצב תודעה של בוגר

הילד מגיל 10 חודשים מתבונן ובודק דברים. הוא מגלה שהוא יכול לעשות לבד דברים הקשורים להכרותו שלו עם העולם, ומתוך מחשבה שלו. הרגשת היכולת העצמית הזאת הינה תחילת הבוגר. הבוגר מפתח מושגים נלמדים על החיים, על בסיס איסוף נתונים וניתוחם.

הבוגר עסוק רוב זמנו בהפיכת גירויים למערכות מידע ואז ניתוח מידע זה ועיבודו על בסיס נסיון קודם. הבוגר שונה מההורה הפועל בנוקשות ומבקש לכפות כללים, וגם מהילד הנוטה לתגובות פזיזות. באמצעות הבוגר יכול האדם לעמוד על ההבדלים בין החיים כפי שחיי אותם, רצה אותם או יצר אותם בדמיונו (ילד), החיים כפי שהוצגו בפניו (הורה), לבין החיים כשם שהוא בוחן אותם ולומד אותם בכוחות עצמו (בוגר).

הבוגר הוא כלי לעיבוד נתונים המפיק החלטות לאחר בדיקת המידע הבא משלושת המקורות - ילד, הורה ונתונים שהבוגר עצמו אסף ואוסף.

על הבוגר לבחון את אמיתות נתוני ההורה ואת התאמתם לצורכי ההווה, ואז לקבלם או לדחותם. כמו כן עליו לברר את נתוני הילד, לברר אם הרגשות שבו מתאימים, ואם אינם רגשות הבאים בתגובה לנתונים אחראיים של ההורה. מטרת הבדיקה אינה לחסל את ההורה או את הילד, אלא לגשת בצורה חופשית לגופי הידע האלה ולבחון אותם. אימות נתוני הורה אינו מוחק את הקלטת הלא בסדר בילד.

תפקיד נוסף של הבוגר הוא הערכת הסתברויות. תפקיד זה התפתחותו איטית. היכולת להעריך הסתברויות עשויה להשתפר באמצעות מאמצים מודעים. כשריר בגוף, הבוגר מפתח את יעילותו באמצעות אימון והפעלה. אם הבוגר ער לקשיים אפשריים, ביכולתו גם להמציא

פתרונות מבעוד מועד לאותם קשיים, אם וכאשר הם מתעוררים. עם זאת, בנקודות מסוימות של לחץ מתחיל כל בוגר לזייף, הרגשות משתלטים עליו, והתגובות הופכות בלתי נאותות. הגבולות בין ילד הורה ובוגר לא תמיד ברורים.

4 מצבי חיים

כתוצאה משלושת מצב התודעה הללו נוצרים 4 מצבי חיים. מצבי חיים אלה מתארים את סוגי התקשורת והיחסים שאנו יוצרים עם בני אדם.

1. אני לא בסדר - אתה בסדר

זאת העמדה הנפוצה שמכוחה מצליחים או נכשלים חייהם של בני אדם. בעמדה הראשונה האדם מרגיש נתון לחסדי אחרים. יש לו צורך רב בקבלת ליטוף, או בהכרה בקיומו. הבוגר שואל את עצמו מה אני יכול לעשות כדי לקבל את הליטוף מאלה שהם בסדר?

2. אני לא בסדר - אתה לא בסדר

עמדה זאת נוצרת אחרי השנה הראשונה לחיי התינוק. אם בשנה הראשונה היתה נחמה מסוימת עתה הוא נותר בלא דבר. אם מצב של נטישה וקשיים נמשך בלי הפוגה במהלך השנה השניה מחליט הילד - אני לא בסדר - אתה לא בסדר. אדם זה יחיל את הלא בסדר על כל בני האדם, וכל ליטוף שלהם נדחה. אין בכוח נסיונות חדשים למוטט עמדה זו.

3. אני בסדר - אתה לא בסדר

ילד שהוריו מתאכזרים אליו במשך תקופה ארוכה דיה, לאחר שבחר בעמדה הראשונה, מחליף עמדה ופונה להחלטה אני בסדר - אתה לא בסדר. עמדה זאת מצילה את חייו של הילד החבול. הילד התנסה בטיפול קשוח, אך הוא יודע שהוא נשאר בחיים, הוא אינו מוכן להכנע וכשהוא גדל הוא מתחיל להכות בחזרה.

4. אני בסדר - אתה בסדר

3 העמדות הראשונות הן תוצאה של עיבוד נתונים בלתי מילולי של הבוגר שבאדם הקטן. הן בלתי מודעות כיוון שנוצרו בתקופה מוקדמת מאוד, עד סוף שנת החיים השלישית. 3 העמדות הראשונות מבוססות על רגשות ורשמים על סמך נתונים של ילד והורה. העמדה הרביעית מבוססת על מחשבה, אמונה וניתוח.

מן הילדות אנו גדלים עם חוויות ונסיון של ילד והורה שאי אפשר למחוק אותן. מה אם כן תקוותנו לשינוי? איך נוכל לשחרר את עצמנו מקרסי העבר?

היחסים הנוצרים בין מאמן למתאמן - מה תפקיד של המאמן? ואיך מתאפשר השינוי?

מטרת תהליך האימון היא לאסוף מספיק הקלטות בסדר. הקלטות של בסדר תהיינה כתוצאה מהצלחה = תוצאות. הצלחה תהיה כאשר נעשית בחירה של פעולות הגיוניות המתוכננות על - ידי הבוגר ולא על - ידי הילד או ההורה. איננו יכולים למחוק את ההקלטה של הלא בסדר, אך אנו יכולים להחליש את עוצמתה או להפסיק את השמעתה.

המאמן פועל בתהליך האימון מהמצב של בוגר. כאמור, לבוגר יש 2 תפקידים מרכזיים:

1. איסוף נתונים, בדיקת המידע וניתוח מידע, ואז להחליט אם הם נכונים.

2. הערכת הסתברויות, ובהתאם להן להחליט על פתרונות. השאיפה והמטרה היא שגם המתאמן יפעל ממצב זה. הוא יוצר עם המתאמן שלו יחסים המבוססים על העמדה אני בסדר - אתה בסדר. יצירת יחסים זו מתאפשרת כאשר המאמן מודע ומזהה את ה - ילד, הורה ובוגר אצל המתאמן שלו.

בתהליך האימון המאמן מזהה יחד עם המתאמן את פגיעותו ופחדיו של המתאמן - הילד שבו. הוא מזהה עם המתאמן את ההורה שבו, את השתלטנות, ציוויו, עמדותיו הנוקשות, ודרכיו העיקריות להבעת ביקורתו.

להלן מספר מאפיינים גופניים ומילוליים שבאמצעותם יוכל המאמן לזהות את החלקים של ילד, הורה ובוגר במתאמן.

מצב ילד: המאפיין ילד הוא התפרצויות רגשיות, כתפיים נפולות, עיניים מושפלות והתגרות. ביטויים כגון: "אני יודע יותר טוב", "שלי יותר טוב". אלה משפטים שמטרתם להרשים את האחר כדי להקל על תחושת הלא בסדר.

מצב הורה: ידיים שלובות על החזה, נקישות לשון, ליטוף מישהו על הראש, הוראה באצבע. משפטים כגון: "אני בשום אופן לא אסבול את זה". והמילים "תמיד" ו"אף פעם" הן כמעט ללא יוצא מהכלל מילים של הורה. ביטויי שיפוט רבים לחיוב ולשלילה באים מן ההורה. בהיותם שופטים אחרים לא על בסיס הערכת הבוגר אלא על בסיס תגובה אוטומטית שעבר זמנה. שתי המילים: "צריך" ו"חייב" הן כמעט תמיד מילים המייצגות מצב הורה.

מצב בוגר: הבוגר נמתח קדימה כאשר הוא מקשיב, תנועות פניו קבועות והוא יודע מתי לאפשר לילד שלו הנרגש והסקרן להראות את אותותיו. אוצר המילים הבסיסי של הבוגר מורכב מהשאלות: מה? מדוע? איפה? מתי? מי? איך? מילים נוספות הן: כמה? באיזה אופן? בהשוואה, אמת, לא אמת, מורכב, אפשרי, אובייקטיבי, סביר, אני חושב, דעתי ש.. וכד'. מילים אלה מצביעות על עיבוד נתונים בוגר.

המאמן הפועל מתוך הבוגר בודק עם המתאמן נתונים שהמתאמן אסף מ - נתוני הילד, ההורה וגם מהבוגר ומנתח אותם. הוא עושה זאת בעזרת השאלות. שאלות כאלה הן: האם זה נכון? מאיפה הרעיון הזה? מהן העובדות? וכן כל יתר השאלות שהמאמן נעזר בהן.

המאמן עוזר להקשיב להקלטות הישנות, ולבחון אם לקבל אותן או לדחותן. הקלטות ישנות אלה הן הפרדיגמות אותן אנו בוחנים עם המתאמן בתהליך האימון.

המאמן מסייע למתאמן לגלות שהוא בסדר על - ידי כך שהוא מעודד אותו להתנסות במצבים המוכיחים את יכולתו ואת ערכו ואת ערך האחרים. אלה למעשה הפעולות שהמאמן דוחף את המתאמן לעשות.

דוגמה אחרת לחיזוק פעילות הבוגר אצל המתאמן היא לבחון ולהחליט על הערכים הבסיסיים שלו. לביצוע החלטות גדולות דרוש מאמץ מודע. מערכת ערכים תעזור למתאמן לקבל החלטות. כדי להחליט על מערכת הערכים צריך לפעול על - פי מצב בוגר דהיינו: לשאול את השאלה: מה הדבר החשוב? הבוגר מפתח מערכת ערכים שמקיפה את כל מערכת יחסי האנוש שלו. ביכולתו למסד ערכים עפ"י בחירה חופשית.

בעזרת איסוף נתונים מהמציאות וניתוח ההסתברויות, יוכל המתאמן לבחור כיצד לפעול ולהגיב. מטרת הניתוח היא לאפשר למתאמן את חופש הבחירה, חופש להשתנות, אם זהו רצונו, חופש לשנות את התגובות לגירויים מוכרים. בעצם כשהמתאמן פועל על - פי הבוגר שבו מתאפשר השינוי.

חשוב לציין כי, לא פחות חשוב (ואולי אפילו יותר), שגם המאמן יהיה מודע לחלקים של ילד, הורה ובוגר שלו עצמו. כי רק כך יוכל המאמן להביא את המתאמן שלו ליצירת יחסים אני בסדר - אתה בסדר. על המאמן מוטלת האחריות והחובה להמשיך לעשות חקירה ובדיקה עקשנית על עצמו, לפעול, ולחזק את הבוגר שלו עצמו, על מנת שיוכל להיות לעזר למתאמן שלו.
פסיכולוגיות משיכה לאיים ליישם הרגשת יכולת ייסורים נמשך פחדים איך לבחור להצליח תחושה של עצמיות איך להתאמן אימון אימונים להתאמן מאמן אישי
איך לטפל בחולי נפש? לא לתקוף את השואל, האם סבל זה רע? איך לדעת שהרמזור אדום? טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול בהזיות שווא, להבין את השאלה, איך להבין משוגע? לסמוך על מחקרים, איך לנהל דיון? טיפול בחולי נפש, מרגיש מאוים
איך לטפל בחולי נפש? לא לתקוף את השואל, האם סבל זה רע? איך לדעת שהרמזור אדום? טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול בהזיות שווא, להבין את השאלה, איך להבין משוגע? לסמוך על מחקרים, איך לנהל דיון? טיפול בחולי נפש, מרגיש מאוים
...את השואל, האם סבל זה רע? איך לדעת שהרמזור אדום? טיפול בהפרעות נפשיות, טיפול בהזיות שווא, להבין את השאלה, איך להבין משוגע? לסמוך על מחקרים, איך לנהל דיון? טיפול בחולי נפש, מרגיש מאוים איך לטפל בחולי נפש בלי לתקוף את השואל? אליעד כהן מסביר כי כאשר אדם שואל שאלה שנראית תמימה או אפילו מוזרה, כמו מי אמר שסבל זה רע?, הנטייה הראשונית של רוב האנשים היא להניח שהם מבינים בדיוק למה הוא מתכוון, ומיד לנסות לשכנע אותו שהוא טועה או לתת לו הסברים שמסתמכים על הנחות בסיסיות שלהם. אליעד מדגיש שהדבר הנכון לעשות, במיוחד...
האם להתגרש? זוגיות בכל מחיר, זוגיות לא בכל מחיר, להילחם על הזוגיות, להישאר בזוגיות, להילחם על הקשר, מתי להתגרש? כדאי להתגרש, צריך להתגרש, להיפרד או להישאר, להישאר ביחד, אלימות במשפחה, גבר מכה, חלק 2
האם להתגרש? זוגיות בכל מחיר, זוגיות לא בכל מחיר, להילחם על הזוגיות, להישאר בזוגיות, להילחם על הקשר, מתי להתגרש? כדאי להתגרש, צריך להתגרש, להיפרד או להישאר, להישאר ביחד, אלימות במשפחה, גבר מכה, חלק 2
...בכל מחיר, זוגיות לא בכל מחיר, להילחם על הזוגיות, להישאר בזוגיות, להילחם על הקשר, מתי להתגרש? כדאי להתגרש, צריך להתגרש, להיפרד או להישאר, להישאר ביחד, אלימות במשפחה, גבר מכה, חלק 2 למה קשה להיות חיובי בזוגיות כשהצד השני פוגע? אליעד כהן מסביר שהקושי בזוגיות נובע מכך שהציפייה הבסיסית בזוגיות היא שהצד השני יעשה לך טוב. בשונה ממפגש עם קיר, שאין לאדם ציפייה ממנו, בזוגיות קל להרגיש פגוע כשהצד השני לא מתנהג כרצוי. הדוגמה של הקיר ממחישה היטב: אם קיר לא זז או נופל עליך, אתה מבין שזו בעיה שלך, ואין לך ציפייה...
ערך עצמי, איך לא להיות מושפע? איך לא להיפגע מאחרים? מה חושבים עליך? דימוי עצמי, הערכה עצמי, ביטחון עצמי, השפעת הסביבה, עצלנות בבירור האמת
ערך עצמי, איך לא להיות מושפע? איך לא להיפגע מאחרים? מה חושבים עליך? דימוי עצמי, הערכה עצמי, ביטחון עצמי, השפעת הסביבה, עצלנות בבירור האמת
...מאחרים? מה חושבים עליך? דימוי עצמי, הערכה עצמי, ביטחון עצמי, השפעת הסביבה, עצלנות בבירור האמת איך לא להיות מושפע מדברים של אחרים ולשמור על ערך עצמי יציב? הרצאה של אליעד כהן עוסקת בנושא חשוב ומרכזי בחיים - ערך עצמי. כיצד נוכל לשמור על הביטחון והערכה עצמית שלנו, בלי להיות מושפעים מדעותיהם של אחרים? איך נמנע מלהפגע כשמישהו אומר משהו שלילי עלינו? שאלות אלו נידונות בהרצאה תוך הצגת עקרונות ודוגמאות מעשיות. בהתחלה, אליעד כהן מציין כי כאשר אנחנו בטוחים במשהו שאנחנו יודעים עליו, שום דבר שמישהו יגיד לא יפגע...
תשובות לשאלות, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך למצוא תשובה לשאלה? שאלה אחת בבת אחת, כמה שאלות בו זמנית? איך שואלים שאלה? מהי שאלה נכונה? איך לנסח שאלה? איך לשאול שאלה בצורה ברורה? שאלות ותשובות, שאלה עם כמה פירושים
תשובות לשאלות, איך לשאול שאלה בצורה נכונה? איך למצוא תשובה לשאלה? שאלה אחת בבת אחת, כמה שאלות בו זמנית? איך שואלים שאלה? מהי שאלה נכונה? איך לנסח שאלה? איך לשאול שאלה בצורה ברורה? שאלות ותשובות, שאלה עם כמה פירושים
...למצוא תשובה לשאלה? שאלה אחת בבת אחת, כמה שאלות בו זמנית? איך שואלים שאלה? מהי שאלה נכונה? איך לנסח שאלה? איך לשאול שאלה בצורה ברורה? שאלות ותשובות, שאלה עם כמה פירושים איך למצוא תשובות לשאלות? איך לשאול שאלה בצורה נכונה? כאשר אדם שואל שאלה, זהו רגע שבו הוא מחפש פתרון, תשובה או הבנה לנושא מסוים. אליעד מתאר את הדרך הנכונה לשאול שאלה כדי לקבל את התשובה הטובה והברורה ביותר. הוא מציין שישנם שני אלמנטים מרכזיים שחשוב להקפיד עליהם: לשאול שאלה אחת בלבד: לא לשאול כמה שאלות בו זמנית לוודא שהשאלה יכולה להת...
גארי יורופסקי / בעד ונגד צמחונות / טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 1
.../ טבעונות / אכילת בשר / שיטות שכנוע - ביקורת על גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי טועה? למה גארי יורופסקי משקר? הפרכה של גארי יורופסקי, למה גארי יורופסקי דמגוג? מהי שטיפת המוח של גארי יורופסקי? תגובה לגארי יורופסקי, אי דיוקים של גארי יורופסקי - חלק 1 כאן במאמר הזה אתן תגובה לגארי יורופסקי ואעביר ביקורת על גארי יורופסקי ואציג אנתח ואראה את חלק מטכניקות השכנוע והרטוריקה שבהן השתמש ומשתמש גארי יורופסקי בהרצאה שלו, שכלפי חוץ נראה שהיא נועדה לקדם את עניין הצמחונות בעולם. ואציג כאן הפרכה של גארי יורופסקי...
ניתוח סיבתיות, האם ועד כמה משהו מחויב? האם ועד כמה הסיבה מחויבת? האם ועד כמה התוצאה מחויבת? איך לנתח סיבתיות? אולי ההפך המוחלט הוא הנכון? איך לחקור סיבה ותוצאה? להפוך את הסיבה לתוצאה, חקר הסיבה, חקר התוצאה, חלק 2
ניתוח סיבתיות, האם ועד כמה משהו מחויב? האם ועד כמה הסיבה מחויבת? האם ועד כמה התוצאה מחויבת? איך לנתח סיבתיות? אולי ההפך המוחלט הוא הנכון? איך לחקור סיבה ותוצאה? להפוך את הסיבה לתוצאה, חקר הסיבה, חקר התוצאה, חלק 2
...האם ועד כמה הסיבה מחויבת? האם ועד כמה התוצאה מחויבת? איך לנתח סיבתיות? אולי ההפך המוחלט הוא הנכון? איך לחקור סיבה ותוצאה? להפוך את הסיבה לתוצאה, חקר הסיבה, חקר התוצאה, חלק 2 מהם המאפיינים של ניתוח סיבתיות וכיצד נוכל לחקור את הקשר בין סיבה ותוצאה? במהלך ההרצאה, אליעד כהן עוסק בניתוח של סיבתיות, ומציג שאלות שמטרתן להבין את הקשר בין סיבה לתוצאה. אחת השאלות המרכזיות היא עד כמה סיבה או תוצאה מחויבות. יש לבדוק האם הסיבה מחויבת להביא לתוצאה מסוימת, ואם כן, עד כמה התוצאה מתחייבת מהסיבה. במהלך ההתמודדות...
אהבה או אינטרסים, האם הוא באמת אוהב אותי? האם היא באמת אוהבת אותי? איך לדעת שהיא אוהבת? איך לדעת שהוא אוהב? האם הכל אינטרסים? האם להיפרד? האם להתגרש? האם לחזור להיות בקשר? האם זו אהבה אמיתית? אינטרסים בזוגיות
אהבה או אינטרסים, האם הוא באמת אוהב אותי? האם היא באמת אוהבת אותי? איך לדעת שהיא אוהבת? איך לדעת שהוא אוהב? האם הכל אינטרסים? האם להיפרד? האם להתגרש? האם לחזור להיות בקשר? האם זו אהבה אמיתית? אינטרסים בזוגיות
...אותי? האם היא באמת אוהבת אותי? איך לדעת שהיא אוהבת? איך לדעת שהוא אוהב? האם הכל אינטרסים? האם להיפרד? האם להתגרש? האם לחזור להיות בקשר? האם זו אהבה אמיתית? אינטרסים בזוגיות איך לדעת אם בן הזוג באמת אוהב או רק מנצל אותך? הרבה אנשים נמצאים בזוגיות ותוהים האם בן הזוג שלהם באמת אוהב אותם או שהוא נמצא איתם רק בגלל אינטרסים אישיים. אליעד מסביר שיש שני סוגים של אהבה: אהבה מבוססת אינטרסים, ואהבה אמיתית, שהיא פחות תלויה באינטרסים חיצוניים. מה ההבדל בין אהבה אמיתית לאהבה של אינטרסים? ההבדל העיקרי הוא שבעוד...
טיפול בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול בהפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות רדיפה, טיפול פסיכיאטרי, טיפול תרופתי ב ocd, טיפול בפיצול אישיות, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול במחלות נפשיות, טיפול בבעיות נפשיות, חלק 1
טיפול בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול בהפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות רדיפה, טיפול פסיכיאטרי, טיפול תרופתי ב ocd, טיפול בפיצול אישיות, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול במחלות נפשיות, טיפול בבעיות נפשיות, חלק 1
...בהפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות רדיפה, טיפול פסיכיאטרי, טיפול תרופתי ב ocd, טיפול בפיצול אישיות, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול במחלות נפשיות, טיפול בבעיות נפשיות, חלק 1 מה הסיבה האמיתית למחשבות פרנואידיות אצל אנשים? כאשר אדם אומר שרודפים אחריו, עוקבים אחריו, או מנסים לפגוע בו, בדרך כלל מתייחסים אליו כאל משוגע, אומרים לו שהוא טועה, שהטענות שלו לא הגיוניות, ומנסים לשכנע אותו באופן רציונלי שאין שום סכנה ממשית. אליעד כהן מסביר שזו גישה לא נכונה. לדבריו, אנשים מחזיקים במחשבות מוזרות או פרנואידיות משתי...
הדרך אל האושר, אושר אקראי, אושר סיבתי, להיות מאושר, מדיטציה, להבין את החיים, חוקי המשחק, החוקים של האושר, הכל אקראי, הכל סיבתי, סיבתיות, אקראיות, דרך להיות מאושר, מהי סיבת האושר?
הדרך אל האושר, אושר אקראי, אושר סיבתי, להיות מאושר, מדיטציה, להבין את החיים, חוקי המשחק, החוקים של האושר, הכל אקראי, הכל סיבתי, סיבתיות, אקראיות, דרך להיות מאושר, מהי סיבת האושר?
...אושר סיבתי, להיות מאושר, מדיטציה, להבין את החיים, חוקי המשחק, החוקים של האושר, הכל אקראי, הכל סיבתי, סיבתיות, אקראיות, דרך להיות מאושר, מהי סיבת האושר? איך ניתן להבין את הדרך אל האושר? ההרצאה עוסקת בנושאים שמלמדים כיצד להגיע לאושר אמיתי. נושא האושר והקשר שלו עם סיבתיות ואקראיות עולה במהלך השיחה. אליעד מסביר שלמרות שהרבה אנשים מתעסקים בחיפוש אחר אושר, התשובה אינה תמיד ברורה, ויש דרכים שונות להבינו. מהי הדרך להגיע לאושר? אליעד מציין שכדי להגיע לאושר, אין צורך בהבנה מוחלטת של כל פרט ופרט בחיים. המטרה...
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
אחדות הבורא, שני אלוהים, יותר מאלוהים אחד, ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף
...ריבוי אלוהות - האם ריבוי אלוהים אפשרי, בורא מוגבל, ריבוי אין סוף האם יכול להיות שיש יותר מאלוהים אחד? אליעד כהן מתייחס לשאלה המרכזית והעמוקה האם ייתכן ריבוי אלוהים, יותר מאל אחד, או שחייב להיות רק אלוהים אחד. הוא מציג את הטענה הנפוצה בדתות, שלפיה לא ייתכן שיהיו שני אלוהים, כיוון שאם אחד יכול להגביל את השני, הרי שהשני מוגבל ואינו אלוהים. ואם הראשון לא יכול להגביל את השני, אז הראשון הוא המוגבל, ולכן לא יכול להיות אלוהים. מדוע הטענה הדתית נגד קיום שני אלוהים בעייתית? אליעד מסביר כי הטענה הזו, שלכאורה...
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3
...- חלק 3 הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 2. מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על הרופא והחולה נאמר, שרוב החולים החווים סימפטומים רפואיים, מפתחים מודל הסברי למחלתם ושבפועל, רק מיעוט מהחולים משתף או מציע את עמדתם, דאגתם וציפיותיהם וזאת, בדרך כלל באופן ספונטאני. ייחוסים אלו, פעמים רבות תורמים למצבים רפואיים באופן רב יותר מאשר נותן השירות הרפואי מבין זאת (Lang, Floyd & Beine, 2000). כמו כן, במערכת זו באים לביטוי בנוסף לידע ולמומחיות אותם מביאים הרופא והחולה, גם התנסותם, הבעותיהם ותפיסתם, את הרגשות הנחווים...
מהי אהבה? במה היא מתבטאת? כיצד תגרום לאהבה?
...תגרום לאהבה? אהבה, זוגיות. מהי אהבה? כיצד תדע שאתה אוהב באמת? האם אתה באמת אוהב מישהו? האם באמת אוהבים אותך? האם האהבה שאתה מקבל היא אכן אמיתית? האם ניתן לגרום לעצמך לאהוב מישהו? איך תוכל לגרום לעצמך לאהוב מישהו? האם ניתן לגרום לילד לאהוב את אחיו? האם ואיך ניתן לגרום למישהו לאהוב משהו? האם אתה בטעות דוחה אהבה? ממה עליך להיזהר שלא לעשות כדי לא לדחות אהבה שאוהבים אותך? איך תגרום למישהו לא לאהוב אותך? איך תגרום לעצמך להפסיק לאהוב? איך תגרום למישהו לאהוב מישהו אחר? כיצד תדע האם באמת יש אהבה אמיתית בזוגיות...
תובנות לחיים 16
...לא מבין? למה המקובלים כתבו בשפה קשה, לא מובנת, זרה? - התשובה בשאלה, מה השאלה? ? לא מבין - לא מבין זה טוב, כי אם הכל ברור אז מה השאלה ואם לא ברור, זה מחייב יגיעה, ששורשה כוונה, ששורשה רצון עז להבין. הרצון גדל, הכלי גדל. ההבנה איננה רלוונטית, ההשגה כן וגם לא אבל זה בפעם אחרת דברים אלו לא מובנים בשכל המוכר, אלא דרך תחושה השגה אור. ככל שיהיה ברור, בהיר ונהיר באמת, לא יהיה כבר צורך ברצון כוונה ויגיעה. אז לא ברור זה טוב, וגם ברור זה טוב. הכל טוב, סבלנות. כל עוד לא ברור, יש עבודה, והעבודה היא בכוונה ששורשה...
צבעים - השפעת הצבעים על סביבת העבודה שלנו
...- השפעת הצבעים על סביבת העבודה שלנו בא לך על כסא סגול וקיר כתום במשרד? השפעת הצבעים על סביבת העבודה שלנו הראו לי את המשרד שלכם ואומר לכם מי אתם. המשפט מוכר לכם? אז זהו, שזה עובד גם עם צבעים. כשאתם נכנסים לחלל עבודה בארגון אתם חשים את האווירה ואת אופי העובד. האם החדר משדר חום ואפשרות ביטוי האם יש בו אנרגיה ממריצה האם הוא מעוצב ומסודר באופן נוקשה וסדרתי? ואולי הוא נותן תחושה של עומס ועייפות. אופן עיצוב ומראה המשרד משקף את אופיו של העובד או את אופיו של הארגון אם הוא זה שקובע כיצד ייראה חדרו של העובד...
פרשת לך - לך: אמונה מונעת ספק?
...מונעת ספק? אמונה וספק, או וודאות מול פקפוק האין הראשון היפוכו של המושג השני [1]? פרשת השבוע, פרשת לך לך מזמנת לנו הזדמנות נאותה לדון בכך. בסיפור ברית בין הבתרים, אנו קוראים, בין השאר והאמן בה ויחשבה לו צדקה [2]. אברם, זהו שמו בשלב זה, זוכה בשבח מלא מאלוהים על אמונתו בו: הקדוש ברוך הוא חשבה לאברם לזכות ולצדקה על האמונה שהאמין בו [3]. יתר על כן, אברם מתואר לא רק כמאמין, הוא נתפס כאב - טיפוס לכל מאמין [4]. בנוסח אחר טוען ליבוביץ: כל ההיסטוריה הגדולה מבריאת העולם עד רדת אבותינו למצרים, אינה אלא הרקע...
מודעות רוחנית - תובנות על החיים וחומר למחשבה - 14
...החיים וחומר למחשבה - 14 כאשר אדם אומר כי הוא רוצה לפתח את כוח הרצון שלו נשאלת השאלה מהיכן יש לו את הרצון לפתח את הכוח רצון יש מאין =משהו שהשכל לא יכול להבין כיצד נוצר או בכלל האם נוצר - כלומר לא יכול לזהות את החוקיות של איך הדבר הופיע... נניח יש את עולם הסיבות, ויש את עולם התוצאות. בעולם הסיבות מתקיימים התהליכים שמקבלים ביטוי בעולם התוצאות או עולם התופעות. אך עולם הסיבות לא גלוי לעין בעולם התופעות התופעות מופיעות באפס זמן כך שסיבתם לא נודעה ואז נראה הדבר כיש מאין. ונניח הגענו לעולם הסיבות, ונשאל...
עצלנות או מוטיבציה נמוכה?
...נמוכה? למי לא קרה, שרצה לעשות משהו, אך בכל זאת לא ביצע זאת? תחושות אשמה מקננות בך עקב מחשבה שאת עצלנית, עקב אמונה שאתה פשוט חסר משמעת עצמית. האם זו האמת לאמיתה? האם בדקת את רמת המוטיבציה שלך לפעולה הנחשקת? זה מתחיל בדברים הקטנים וכלה בדברים הגדולים. יש תחושה שמשהו חוסם אותך. זה כל כך מתסכל, מאחר שאת יודעת שאת רוצה. אתה יודע שזה טוב לך. ובכל זאת - אינך פועל לביצוע הפעולה. החל מפעילות ספורטיבית בכלל או בתדירות גבוהה יותר, ניקיון בבית, כתיבת קורות חיים מעודכנים, טיפול בעניינים כספיים, בירורים כספיים...
תענית עשרה בטבת משמעותה, ולימינו
...ולימינו עשרה בטבת יום בו תורגמה התורה ליוונית. תרגום התורה ליוונית נמנה כאחת הסיבות לתענית י בטבת. הגמ מספרת שבימי תלמי, תלמי השני, המלך (246-285) אסף 72 זקנים וציווה עליהם לתרגם לו את התורה ליוונית. הדבר היה ביום ח בטבת, הגמ מספרת שבמשך ג ימים חשך העולם, היינו עד ליום י בטבת אשר נקבע מאוחר יותר כיום תענית. מה משמעות תרגום התורה ליוונית ומדוע נקבע ארוע זה כיום תענית? באותה תקופה נראה תרגום התורה ליוונית, כדבר חיובי, עדיין לא הבינו את משמעות האסון בתרגום זה. באותם ימים של התרבות ההלניסטית, תרבות...
וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך
...עליך ויראו ממך כי - הנה אויביך, יהמיון, ומשנאיך, נשאו ראש. על - עמך, יערימו סוד, ויתיעצו, על - צפוניך. אמרו - לכו, ונכחידם מגוי, ולא - יזכר שם - ישראל עוד אומות העולם או דוד המלך, אויביך נשאו ראש, זאת כיוון שקיים בך צפוניך. אומות העולם מכירים בהיותינו העם הנבחר עם סגולה, האומות, אויביך יודעים את סגולת עם ישראל, סגולתינו, יותר משאנו מכירים בה. אומות העולם מחכים ומשתוקקים לגילוי שכינת הקבה בעולמו. גילוי השכינה בעולם מוטל על עם ישראל, עלינו. לאורך שנות ההיסטוריה, השנים בהם גלינו מעל ארצנו ונתרחקנו...
ואהבת לרעך כמוך - מה הפירוש?
...כמוך - מה הפירוש? האם הפירוש הוא שתאהב את חברך כפי שאתה אוהב את עצמך? או, שלא תעשה לחברך מה ששנוא עליך? האם מדובר רק בחברים ומכרים שלי? זה הרבה יותר מכך. ראשית נתמקד במילים רעיך כמוך. הרע שלך - כלומר, האדם האחר, האדם שהוא לא אתה, הוא כמוך. אתה זה הוא והוא זה אתה. אתם למעשה קורצתם מאותו החומר. באתם מאותו מקור. שניכם יולדתם מאישה, לשניכם נשמה ומקור בואכם משותף. במקור הטהור והאנרגטי הייתם למעשה אחד. נעשה רגע מסע אל המקור, אל המוחלט. נראה בעיני רוחנו אנרגיה אחת גדולה שלמה, נדמה זאת כגוש של חומר ללא...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אימות נתונים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אימות נתונים, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? דיכאון? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אימות נתונים, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשתול מחשבות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות יותר כסף? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע בעולם? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי למנהלים, אימון עסקי, מאמן לזוגיות בנושאי אימות נתונים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 10:20:35 - wesi4