ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה שְּׁבֻעוֹת בְּחַג הַשָּׁבֻעוֹת? זה נעים מאוד כאשר הבטחה שנאמרה לך אכן מתקיימת, אם לא ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

שְּׁבֻעוֹת בְּחַג הַשָּׁבֻעוֹת?

זה נעים מאוד כאשר הבטחה שנאמרה לך אכן מתקיימת, אם לא כלשונה, אז לפחות ברובה. אי - קיום הבטחה מעורר אכזבה, וזה מביא אותנו, לא פעם, לתהות בעת שמיעת הבטחה אם לא צריך לבקש גם אמירה נוספת שיש בה התחייבות מפורשת לקיום ההבטחה. נראה לנו שלא נגזים אם נאמר שמילוי הבטחות הוא אחד מהיסודות החשובים בביסוס יחסים טובים בין בני אדם..

אבל מה עניין קיום הבטחות לחַג הַשָּׁבֻעוֹת?

הרי שמו של חַג הַשָּׁבֻעוֹת בא לו מהתורה: "שִׁבְעָה שָׁבֻעֹת תִּסְפָּר לָךְ מֵהָחֵל חֶרְמֵשׁ בַּקָּמָה תָּחֵל לִסְפֹּר שִׁבְעָה שָׁבֻעוֹת. וְעָשִׂיתָ חַג שָׁבֻעוֹת לַה' אֱלֹהֶיךָ" [1]. כלומר, השם שָׁבֻעוֹת מקורו בשבעת השבועות של ספירת העומר, שאנו סופרים מחג הפסח ועד ו' בסיוון, הוא היום החמישים.

אבל יש הסבורים כי שמו של החג אינו חַג הַשָּׁבֻעוֹת בלבד [מלשון שבע ושבוע] כי אם גם חַג הַשְּׁבֻעוֹת [מלשון שבועה: הבטחה שיש בה התחייבות קדושה שהדברים הנאמרים הם אמת לאמיתה] [2].

אלה הסבורים כך מציינים שתי שְׁבוּעוֹת הקשורות לְחַג הַשָּׁבֻעוֹת [=מועד מתן תורה].

א. "וַיֹּאמְרוּ כֹּל אֲשֶׁר דִּבֶּר ה' נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע" [3]: כך מתחייבים בני ישראל בעת קבלת התורה למרגלות הר סיני.

ב. "כִּי עַם קָדוֹשׁ אַתָּה לַה' אֱלֹהֶיךָ וּבְךָ בָּחַר ה' לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה מִכֹּל הָעַמִּים אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה" [4]. בעלי גישה זו רואים בפסוק זה התחייבות מפורשת של האלוהים לעם ישראל שרק הוא הינו העם הנבחר מכל העמים [5].

איני יודע באיזו מידה אכן ממומשות שתי ההבטחות - השבועתיות האלה [6], אבל בהקשר לחג השבועות, במגילת רות מתוארות שתי שְׁבוּעוֹת אחרות, שאכן ממומשות ושכר מימושן היה מכובד ביותר.

להבהרת הנושא נקדים דיון קצר לזיהוי הבטחה - שבועתית במקרא. לדעתנו, אחד האפיונים הבסיסיים להבטחה - שבועתית הוא באזכור שם ה' בהקשר להבטחה המבוטאת. למשל: "וַיִּשָּׁבַע לָהּ שָׁאוּל בַּה' לֵאמֹר חַי ה' אִם יִקְּרֵךְ עָוֹן בַּדָּבָר הַזֶּה" [7] ; "כֹּה יַעֲשֶׂה אֱלֹהִים לְאַבְנֵר וְכֹה יֹסִיף לוֹ כִּי כַּאֲשֶׁר נִשְׁבַּע ה' לְדָוִד כִּי כֵן אֶעֱשֶׂה לּוֹ" [8].

גם במגילת רות, בה קוראים בהנאה, בחג השבועות, מתוארות שתי הבטחות - שבועתיות כאלה.

ההבטחה השבועתית האחת מבוטאת מפי רות, כך היא מבהירה את עמדתה החד - משמעית - היא לא תיטוש את נעמי לנפשה: "וַתֹּאמֶר רוּת אַל תִּפְגְּעִי בִי לְעָזְבֵךְ לָשׁוּב מֵאַחֲרָיִךְ כִּי אֶל אֲשֶׁר תֵּלְכִי אֵלֵךְ וּבַאֲשֶׁר תָּלִינִי אָלִין עַמֵּךְ עַמִּי וֵאלֹהַיִךְ אֱלֹהָי: בַּאֲשֶׁר תָּמוּתִי אָמוּת וְשָׁם אֶקָּבֵר כֹּה יַעֲשֶׂה ה' לִי וְכֹה יֹסִיף כִּי הַמָּוֶת יַפְרִיד בֵּינִי וּבֵינֵךְ" [9].

ההבטחה - השבועתית השנייה מבוטאת, בלילה הרומנטי, שמתנהל ביוזמת רות על - פי הדרכת נעמי [10] - מפי בעז [11] המבטיח לרות שהוא יישא אותה לאישה אם הגואל הראשון לא יגאל אותה: "לִינִי הַלַּיְלָה וְהָיָה בַבֹּקֶר אִם יִגְאָלֵךְ טוֹב יִגְאָל, וְאִם לֹא יַחְפֹּץ לְגָאֳלֵךְ וּגְאַלְתִּיךְ אָנֹכִי חַי ה', שִׁכְבִי עַד הַבֹּקֶר" [12].

אכן, רות גם בעז מצהירים הבטחות - שבועתיות, שניהם מקיימים את אשר הבטיחו [13].

שתי הבטחות - שבועתיות אלה משקפות חסד ששרוי במגילת רות.

מי יודע? אולי החסד שמשתקף בהבטחות - השבועתיות של רות ובעז, היה אחד המניעים המרכזיים בזכייה בגמול המתואר - הבן הנולד לרות ולבעז "שְׁמוֹ עוֹבֵד הוּא אֲבִי יִשַׁי אֲבִי דָוִד" [14].

אכן, אין שום ערובה לכך שקיום של הבטחה או שבועה כלשהי יביא שכר כל - כך מיוחס כמו להיות הגזע ממנו ינבוט בית מלוכה.

אבל, חסד וקיום הבטחה הם אבני יסוד בחיי בני אדם, כאמור לעיל, גם ללא ציפייה לגמול מלכותי או כל גמול אחר [15].

נראה לנו, שבאופן זה, גם בחג השבועות נחוש תקווה גם שמחה.

האם זה מוגזם לצפות זאת גם ממנהיגי הדור?

<><><>

הבהרות ומראה מקום

[1] שמות לד, ט - י.

[2] "התחייבות קדושה שדבריו שהוא אומר עתה הם אמת", כנעני, י, אוצר הלשון העברית כרך 17, גבעתיים תשמ"ז, עמ' 5635.

[3] שמות כד, ז.

[4] דברים יד, ב.

[5] עפ"י לאו, י"מ, יהדות הלכה למעשה, גבעתיים - רמת - גן 1978, עמ' 299.

[6] זה נושא לדיון אחר.

[7] שמ"א כח, י.

[8] שמ"ב ג, ט.

[9] רות א, טז - יז.

[10] רות ג, א - יג.

[11] "וּלְנָעֳמִי מוֹדַע לְאִישָׁהּ, אִישׁ גִּבּוֹר חַיִל מִמִּשְׁפַּחַת אֱלִימֶלֶךְ, וּשְׁמוֹ בֹּעַז" (רות ב, א).

[12] רות ג, יג.

[13] רות: "וַתָּשָׁב נָעֳמִי וְרוּת הַמּוֹאֲבִיָּה כַלָּתָהּ עִמָּהּ הַשָּׁבָה מִשְּׂדֵי מוֹאָב וְהֵמָּה בָּאוּ בֵּית לֶחֶם בִּתְחִלַּת קְצִיר שְׂעֹרִים" (רות א, כב) ; גם בעז: רות ד, א - יא

[14] רות ד, יז.

[15] רות גם בעז, לא ציפו לגמול כלשהו בעת שהבטיחו בשבועה.


מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...


תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
תיקשור - יעוד
...תוצאות של התמקדות בתפקוד מלא אחר רצונותיו האישיים למטרות הפעילות היום יומית זמן אמת מעכב את האדם למצוא את ההצלחה האישית בשל מצבים שנובעים מחסימות ועכבות שפורצים בזמן טראומה מצב רגשי נמוך צער פחד וכל מצב של קושי אחר כל אדם מסוגל להגיע למקום של הצלחה בתחום עיסוק שהוא בוחר לעשות כל הצלחה מתבצעת כאשר הוא בשל ומוכן לעבודה ארצית באיזון מלא עם יכולותיו והמניעים אותו לעבור שינוי לקראת מקום ומצב חדש על פי בחירה אישית יעוד אינו מתקיים בזמן חיים ארציים ואינו מולד כל תפקיד וכישורים נמצאים בכל אחד וכולנו מסוגלים ליצור עד כמה אנחנו מוכנים? מה עלינו לעשות למטרת התפקיד שבחרנו? מה המדיניות על פי צורך אישי וחלקי? כמה זמן עד שאני אוכל לעשות שינוי לפרנסה? איך אני בוחר מקום למקצועי האישי? מה נמצא איתי? ומה לא מתקיים בהצלחה בשל נסיבות שונות? כל מה שאני זה אני וכל מה שאתה זה רק אתה מה מונע? מאיתנו לעבור שינוי? תבניות חשיבה, מודעות, מנטליות, תרבות, חלק משמעותי הוא הישום הכלכלי - הקמח ואם אין בנו תורה לא יהיה הקמח... לחץ להמשך...
על נורמות התנהגות חברתיות שלמדתי בבנק
...כמו איזה עסקה ארוכה. היא כל הזמן עמדה עם טלפון צמוד לאוזן, חוסמת את הפקיד, מסמסת בלי סוף, ומושיטה יד כדי לקבל את הכסף או המסמכים שלה. למעשה, היא לא טרחה 'להשפיל' את עצמה אפילו לרגע אחד, כדי להעיף מבט בשכיר ששירת אותה. היה לי קשה להאמין עד כמה אדם יכול להיות גס וחסר התחשבות - היא לא עמדה מול כספומט, לפניה היה אדם אמיתי. היא לא עמדה מול כספומט, לפניה היה אדם אמיתילעומת זאת, אני מבחינה בתופעה המנוגדת - הדברנים. הפקידים הם החברים הטובים החדשים שלהם, והם חייבים לדווח להם על כל פרט מסוף השבוע האחרון שלהם. אני חושבת שנחמד ויפה להיות ידידותי, אבל שיחה ארוכה כשמאחוריך עומד תור ארוך של ממתינים, גם היא ביטוי, שונה במעט, של אנוכיות. במשך ההמתנה הארוכה, יש מספיק זמן למלא את כל הטפסים שצריכים עוד לפני שמגיעים אל עמדת הכספר (למעשה, צריך למלא אותם עוד לפני שנעמדים בתור). לפעמים אני נדהמת לראות איך יש אנשים, שכשמגיע תורם, מתחילים למלא את הטפסים הריקים ליד חלון הפקיד, תוך התעלמות מוחלטת מצרכי זולתם. החוויה... לחץ להמשך...
דמיינו שאיברי הגוף שלכם מקבלים תודעת נפרדות
...בהרמוניה למען מטרה אחת - מערכת גוף האדם. הסיבה שהאדם רואה במציאות כוחות עוינים וכוחות טובים והתנגשויות של כוחות... היא בגלל שהוא "יד שמאל". בגלל שהוא רואה בעצמו כוח עצמאי שמתקיים בזכות עצמו. ולכן בני האדם מחלקים את כוחות העולם לפי אלו שעוזרים להם להישאר כוח - בעל - אוטונומיה משלו ולפי אלו שמאיימים על האוטונומיה שלהם. כאשר אתם אומרים על מישהו או משהו שהוא "רע" אתם בעצם אומרים: "הוא מאיים על האוטונומיה העצמאית שלי" בתודעת האחדות אף אחד לא יכול לאיים על האוטונומיה שלכם. מהסיבה הפשוטה - אין לכם באמת אוטונומיה משלכם. אתם לא קיימים בזכות עצמכם... אתה רק חלק ממערכת המציאות, התודעה שלכם היא רק חלק מתודעה אחת... ואם אין לכם תודעה שאתם ישות העומדת בפני עצמה, אין לכם גם תודעה שקיימים כוחות שמאיימים על האוטונומיה שלכם. ואם אף כוח לא מאיים על האוטונומיה שלכם, אז אף כוח לא מתנגש בכם. אם אף כוח לא מתנגש בכם, אז אף כוח לא רע. ואם אין כוח שמאיים עליכם, אז אין לכם צורך לייצר שנאה, כעס, תחרות, כבוד, חמידה... לחץ להמשך...
לקרוא אנשים. כיצד אנחנו מנתחים אנשים? איך לקבל החלטות טובות יותר? חלק 2
...לאחר מכן על סמך אותה הידיעה הוא מסיק 1 ו 2 בגלל יכולת הניתוח והאינטואיציה שלו שהוא לא מודע אליה. במקרה כזה לדוגמא, יכול אותו אדם לומר שכל המידע כולו כולל X 1 ו 2 הגיעו אליו בצורה לא ידועה, כי הוא גם לא מודע לתהליך שבו הוא הסיק את 1 מ X ואת 2 מ 1 וגם אין לו מושג מהיכן הגיעה אליו הידיעה על X ואז הוא יכול לטעות ולחשוב שכאילו יש לו אולי איזה כוח על בלתי ברור שגילה לו את X 1 ו 2. אך באמת הדבר היחיד שעליו לנסות לעשות זה לבדוק איך הוא יודע על X, כי את 1 ו 2 הוא הסיק מ X. נמצא אם כן שצריך לפרק כל אירוע גדול להמון אירועים קטנים ולראות עד כמה אנחנו משתמשים בכל גורם מה 3 הנ"ל, כדי לפרש כל חלק באירוע. וכמובן שאם ברצוננו להגיע למסקנות טובות ונכונות, עלינו להיתמך רק בדברים שהם נכונים ברמה גבוהה של וודאות ובגלל דברים שקרו באמת ולא בגלל פרשנות שלנו. הדברים נכונים כמובן גם לצורה שבה אדם מפרש גם את ההתנהגות של עצמו. לדוגמא אתה עושה X ואתה מפרש את ההתנהגות שלך שהיא נובעת מאי אלו מניעים. עליך לשים לב כי לעיתים... לחץ להמשך...
משמעות הצבעים במעגל החיים
...- אהבה, רצון אלוהי, אמביציה ורצון, טבע, צמיחה וגדילה, חיים ואיזון, ביטוי מן הלב ונתינת אהבה ללא תנאים. מרחב, תקשורת והתעוררות מהלב. רגשות של אמון, יושר, איזון וכיוון. הרמוניה ויוצר הרמוניה, שלווה ושקט. הזנה של הטבע לגוף. רוחניות הבאה מן הלב והלב עצמו. תורכיז: תקשורת יצירתית מצד הרגשות. תקשורת מעצמי לאחרים. תקשורת מן הלב אל הלב. אנושיות שלא תלויה בדבר. אידיאלים, טכנולוגיה, מחשבים, תקשורת של המדיה, עולם החי וים, תקשורת עם גבישים ומינרלים. הצל של הצבע - קשיים בביטוי רגשות, מתח בלהרגיש את שמרגישים, דיכאון. תקשורת יצירתית מן הלב, צבע של התפעמות והתלהבות, רגשות, ביטוי במילים, שקט, מחשבות אוהבות בכל צורות התקשורת מן הלב. הרגשות שמאחורי המילים כאשר הן מדוברות - יש בהן עוצמת ריפוי. התעוררות של אנרגיה שמזיזה מן הלב - בנקודת מבט של מודעות. אנרגיה שמסמלת חיים בים. הדולפין מסמל - חופש, תנועה, יצירתיות ומשחק. צבע המחובר למלאכים, לישויות גבוהות, ולידע שמחוץ למרחב כדור הארץ. צבע המחובר לתקשורת מחשבים וטכנולוגיה... לחץ להמשך...
פרחי באך ו - ילדים עם בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות
...לו סוג של ליקוי למידה, ייתכן שהוא מעין טיפוס אסטרונאוט כזה שמרחף ותלוש ממה שקורה בכיתה וגם בבית. יכול להיות שהוא הטיפוס המתבודד והמתבדל ולא מעוניין להתחבר למה שקורה בכיתה. ויכול להיות מאוד שמאחורי הילד עומד הורה או שניים שמצפים להישגים ועל זה ארחיב בהמשך. חשוב לבדוק, קודם, אם הילד מקבל ארוחה מזינה ושהוא לא רעב וצמא. נבדוק אם הוא מקבל את שעות השינה שלו ושאינו קם עייף כי הוא נרדם מאוחר בלילה. (תתפלאו כמה כאלה יש). לאחרונה, יצאו לשוק שני בקבוקים מוכנים של באך, הנמכרים בבתי המרקחת ל"הרגעת" הילד. אם אחת התקשרה אלי להתייעץ לגביהן. הלכתי לבדוק על המדף וקראתי אילו תמציות הם מכילים, ובכן, תמציות של באך לא יכולות להזיק, אך לעיתים, אם לא ניתנת התמצית המתאימה הן פשוט לא יעזרו. באותו בקבוק הרכיבו כל מיני "תכונות" של הרגעה ויצרו מעין הכללה כזו שאמורה לעזור לילד לא רגוע. כמובן, שלא המלצתי, מפני שהילד שלה יכול להיות לא מרוכז מסיבה מסוימת וצריך לקבל את ההרכב מתמצית המתאימה לו שאינה נמצאת כלל באותו בקבוק... לחץ להמשך...
חינוך ילדים - על חינוך ילדים, סיפורים ואתגרים
...בעקבות נתינת מקום לחוויות הילד. לא חייבים לקנות ספרים, אפשר פשוט להמציא סיפורים, אני ממציאה סיפור לכל סיטואציה בעייתית עם ילדי, למשל יש לי סיפור שנשלף בנסיעות על הילד דוד שלא הסכים לחגור חגורת בטיחות, אבא שלו עצר את הרכב בפתאומיות כאשר ראה חתולה חוצה את הכביש ואז אוי, מה קרה? דוד עף לשמשה של הרכב וקיבל מכה חזקה, בנקודה זו הילדים שואלים מה קרה לדוד ומפנימים את המסר, בנסיעות הבאות הם לא יתנגדו לחגור חגורה, הם אפילו מזכירים לי שצריך לחגור להם חגורת בטיחות. הסיפור הוא כלי טבעי לארגון חוויות, והשתתפות פעילה רב כיוונית בסיפור מעודדת צמיחה והתפתחות בדרך קלה ונעימה יותר. דרך הסיפור הילד מקבל את המסר באופן עקיף ולכן גם אינו מתנגד לו. אם נאמר לילד: "אתה חייב לסדר את החדר" סביר להניח שהמסר יצור התנגדות, לעומת זאת אם נספר לו למשל סיפור כמו "מלאך הסדר" (מתוך מהספר "עולמו של דניאל") המספר על ילד שלא רצה לסדר את הצעצועים בחדר ואימו סיפרה לו על מלאך הסדר שמגיע בלילה, אוסף את הצעצועים שלא מסודרים ונותן אותם... לחץ להמשך...
הכרת תודה, אסירות תודה, הודיה, הערכה - מבוא
...או לא מתעורר כלל. מכאן עולה שהחוויה של חובה מנוגדת לכאורה לחוויה של תודה, אך תאורטיקנים אלה ואחרים מתייחסים להיבט אחר של החובה, זה של חווית החוב של האדם המודה כלפי הנותן, שהיא כנראה המקור לביטוי "אסיר תודה". אמונס, רוזנברג ואחרים מציינים שחווית החוב כלפי הנותן יכולה להיות לא נעימה ומטרידה, כמו חוויות אחרות של חוב, אך לעתים קרובות או אצל אנשים רבים, היא עשויה להיות נעימה ומשמחת, בניגוד לחוויות אחרות של חוב. מידת הנעימות או אי - הנעימות הכרוכה בחובה להודות, קשורה במידה רבה למקורה. אם מקור החובה הוא פנימי - כלומר האדם המודה מרגיש טוב כל כך שהוא פשוט חייב, מתוך עצמו, לבטא זאת, או שהוא קיבל על עצמו מרצון, מחויבות כלפי עצמו להודות על מתנות - החובה תיחווה כנעימה. לעומת זאת אם מקור החובה הוא חיצוני - כלומר האדם מרגיש חובה להודות מתוך כללי מוסר, מצווה דתית, לחץ חברתי או סמכותי וכו' שהוא לא מזדהה איתם לחלוטין - החובה תיחווה כבלתי נעימה. באופן ספציפי, אמונס ורוזנברג מציינים שבכל פעם שאדם - מקבל או... לחץ להמשך...
תיקשור, מתקשרים, שליטה במציאות, חיזוי העתיד, האושר של אלוהים, חוסר וודאות, נחישות, חזרה בתשובה - 1
...הקיר והתיקשור אותו הדבר, למה? נגיד שאני אנבא לך את העתיד, מה זה ייתן לך? שאלה: אני כביכול יחשוב על מה יהיה, אני כביכול יודע מה יהיה. אליעד: אני למשל אנבא לך בתיקשור מיוחד את הלוטו, מה זה נתן לך אם זכית בלוטו? שאלה: לא, למשל מה מישהו חושב עלי. אליעד: מה זה ייתן לך? תדע איך לדבר איתו, אז דיברת איתו, מה זה נותן לך? בא נגיד תקשור שאתה יכול לשלוט במחשבות של האנשים. מה זה נותן? שאלה: כלום. אליעד: נגיד שאתה אלוהים, הרי כולם מתקשרים עם מלאכים או עם ישויות, מי עומד מעל כולם. אלוהים, שהוא הישות העליונה, בא נגיד שאתה הופך להיות אלוהים, אתה המתקשר העליון, מה זה נתן לך? תחשוב שכול מה שאלוהים יכול לעשות גם אתה יכול לעשות, מה שאתה רוצה אתה יכול לעשות, מה זה נותן לך? אתה יכול לנבא עתידות, לשלוט בגורלות, מה שאתה רוצה, מה זה נתן? נגיד זה נתן לך לשנות את המציאות. נגיד שינית אותה, מה זה נותן לך? האם עכשיו אתה מרוצה? שאלה: כן אליעד: כן, בא נבדוק שאלה: אם שיניתי אותה? אליעד: למה שינית אותה לדוגמא? למשל היית משנה... לחץ להמשך...
כפיות טובה
...בהתפעלות ובהודיה לה' על כך שהקב"ה ברא למענו עולם מלא חסד. לדאבון לב, במקום זאת, האדם רואה את כל אלו כחוב טבעי שהבורא חייב לו מרגע בואו לעולם. גאוותו משכנעת אותו שהעולם כולו עומד לרשותו הבלעדית. מסיבה זו, האדם מתייחס לכל דבר הניתן לו כאל השבת רכוש אבוד לבעליו החוקיים. מעתה נבין מדוע כה נדירה היא מידת הכרת הטובה. אותה גאווה המונעת מן האדם להכיר טובה לבוראו, מתקוממת גם כנגד ההכרה בטובה שהוענקה לו על ידי הזולת. קיים גורם נוסף המונע מאיתנו להכיר טובה לזולת: הכרת הטובה מכריחה את האדם לזנוח את האשליה ש"כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה". יהיה עליו להכיר בכך, שאין הוא שולט בחייו ובעתידו באופן בלעדי. הכרת הטובה מחייבת אותו להשיב טובה תחת טובה. בשל כל הסיבות הללו, תגובתנו הטבעית היא המעטה בערכה של הטובה הנעשית לנו או אף כפירה בה. מצד שני ניתן בהחלט להפנים את סגולותיה הנעלות של מידת הכרת הטובה. אדם הזוכה למידה זו, יצא נשכר. הוא יחיה בעולם טוב, בתחושה טובה ובאמונה ובביטחון בה' המעניק לו מטובו בכל עת... לחץ להמשך...
התמודדות עם קונפליקטים
...משים מכשיל את עצמו בדרך, הוא מניח הנחת יסוד שבגלל שהוא עשה פחות טוב ממה שנראה לו היה ראוי לעשות, הוא כבר יאבד את ההשקעה שלו והיא לא תהיה מה שהוא ציפה, אז אין טעם כבר להשקיע כמו בהתחלה. אבל זהו בעצם המכשול, זהו המקל שהוא תוקע לעצמו בגלגלים. בעצם, האדם הבין ברמת הבנה מסויימת וזו ההבנה שהייתה לו באותו הרגע, ולכן לא יכל להיות טוב יותר, והוא לא צריך להאשים את עצמו כי לפעמים האדם לא תמיד יודע להתנהג במצבים מסויימים וזוהי מיומנות שהוא רוכש ע"י הסתכלות על המציאות כפי שהיא. הוא לא צריך לחשוש מאיבוד ההשקעה שלו או שההשקעה שלו תהיה פחות טובה ממה שצריך להיות, כי בנוסף לכך שההבנה שלו הייתה מתאימה לאותו הרגע והוא לא יכל אחרת, הוא לא צריך להתייאש, כי ע"י הניסיון שהאדם רוכש במהלך החיים, כך הוא מגלה את הפתרון הנכון, הדבר נכון לפתרון תרגיל מתמטי ש"נופלים" בו כדי להבין את ההיגיון שלו ואת ההיגיון של המתמטיקה בשלביה, וכן, הדבר נכון לגבי החיים, שהנפילות גורמות להאדם ללמוד ולהבין מה גרם לו להיכשל, ואיך הוא יכול... לחץ להמשך...
מולטיוורס (ריבוי מציאויות) ולהיות ברגע הזה \ משמעות החיים, חלומות ומוטיבציה \ תודעה והחלל הריק
...וגם זה היה תלוי במה שעשיתם לפני, באופן הזה - כל דבר שקורה לכם עכשיו תלוי באופן בלתי צפוי ומורכב לאין שיעור בכל הדברים שקרו לכם לפני כן, כאשר אנו מבינים שאכן כך הדבר, אנו מבינים שמחויב אם כך שכל מה שקורה לנו עכשיו "לא צפוי" במובן מסוים, אנו מחשיבים את הדברים שקורים לנו (אפילו את זה שאנו קוראים את הטקסט הזה עכשיו) למשהו שאנו עושים, אך למעשה ובפועל - כל מה שקורה קורה לנו, כשאנו הולכים ברחוב משהו "הולך אותנו", כשאנו מדברים ומקבלים את התחושה שזה מה שאנו עושים עכשיו, למעשה - זה משהו שקורה לנו. מנקודת המבט שדרכה הכל בנפרדות - אנו עושים. מנקודת המבט של האחדות - הכל קורה. הכל נעשה באופן כללי ביקום באופן קולקטיבי במה שנקרא הרגע הזה. בחלק זה אנסה להרחיב חלקי מידע שנכתבו בפוסטים קודמים שנגעו במהות התודעה עצמה, שמקורה בחלל הריק. כמו כן - אנסה לתאר את הדרך שבה החלל הריק הוא בעל הגדרות שניתנות לשינוי. כאשר שני אנשים עם ראיה תקינה לחלוטין מביטים באותה אישה שניהם רואים את אותו דבר בדיוק, אם כך כיצד ייתכן... לחץ להמשך...
כסף - כסף הוא המשרת ואני האדון
...אף פעם לא להיפך... האמונה שהכסף הוא המשרת הנאמן והצייתן שלך היא כל כך בסיסית וחשובה, אך אין כל כוונה לכך שאתה יכול לשבת בבית רגל על רגל ולצפות שהכסף ייפול עליך מהשמיים. יחד עם זאת, זהו בהחלט דפוס החשיבה שעליך לאמץ, כיוון שמבחינה תפיסתית הוא מעביר את הכוח לידיים שלך ועכשיו אתה המנהל של הכסף ולא הוא מנהל אותך. ואני לא מתכוון למשרת שאתה צריך לגעור בו ולנזוף בו, ממש לא. אני מדבר על משרת שאתה מכבד אותו והוא מכבד אותך, אני מדבר על משרת שישן איתך בבית ונמצא תמיד בסביבתך, אני מדבר על משרת שכאשר אתה קורא לו, הוא בא אלייך בריצה. אני מדבר על משרת שאוהב לתת לך שירות כי זו המטרה לשמה הוא קיים, זהו ייעודו. האמונה הזו היא חלק בלתי נפרד מהפאזל של תודעת העושר, היא אחראית לכך שיום אחד... בקרוב... כסף יתחיל לעבוד בשבילך ולא אתה בשבילו. היא אחראית לכך שאתה תפתח לאט לאט את האמונה הפנימית, שאתה באמת ראוי להיות עשיר ושזה מגיע לך כמו שזה מגיע לכל אדם אחר שחי בעולם הזה. השליטה עברה עכשיו לידיים שלך, אתה הוא המושך... לחץ להמשך...
מהן 2 התכונות שאתה צריך שיהיו לך כדי שתוכל להצליח בכל דבר?
...יש דברים טובים מהם, שתמיד ניתן להתקדם קדימה. גם אם אתה לא יודע להיכן ניתן להתקדם ואיך, אסור לך לאבד את התשוקה, אסור לך לאבד את יכולת הביקורתיות שלך, אתה חייב להמשיך לרצות להתקדם, כי ככה תוכל בעצם תמיד להגיע גבוה יותר ורחוק יותר כפי שהתבאר במאמר איך להתקדם כל הזמן ולא לעצור? מצד שני אתה צריך להיות בקיא גם במצבים של ירידה כישלון ונפילה. ז"א אתה צריך לדעת איך לתמוך בעצמך בכל מצב, איך לקבל את עצמך ולאהוב את עצמך בכל מצב, איך לחשוב בצורה חיובית יהיה אשר יהיה, איך לא להתייאש, איך לא ליפול לייאוש בשום מצב, איך להאמין בעצמך וביכולות שלך שאתה יכול להתקדם בכל מצב, איך להתקדם קדימה לא משנה כמה קשה לך וכמה נפלת. גם באומנויות לחימה מלמדים אותך כבר בהתחלה כיצד ליפול בצורה נכונה בלי להיפגע. לא פחות מאשר חשוב לדעת כיצד לנצח את היריב, חשוב לדעת כיצד ליפול בלי להינזק, כיצד להיאבק גם כשאתה על הקרקע בנפילה, כיצד להתמודד במצבים שבהם אתה מותקף, כיצד לנהוג במצבים של ירידה כדי להפוך אותם בסוף התהליך לניצחון. הדברים... לחץ להמשך...
אימון אישי / טיפול פסיכולוגי - על ההבדל בין אימון אישי לטיפול פסיכולוגי
...משותפים: הפסיכולוג והמאמן עובדים עם אנשים שרוצים להשיג שינוי כלשהו בחייהם. הטיפול הפסיכולוגי, כמו גם האימון, נערכים במסגרת של "חוזה" (הסכם) בין אנשים כשחלוקת התפקידים ותחומי האחריות שלהם ברורים, קיים מערך של כללי אתיקה במסגרתם מתבצע התהליך ולרוב ישנו גם תיעוד של כרונולוגיית התהליך. בשני המקרים נדרשת מחויבות לשיתוף פעולה ויכולת לייצר רמת מודעות עצמית מסוימת שתי הגישות מבוססות על עוגנים תיאורטיים ונגזרות ממודלים וממערך הנחות יסוד. קיימת קבוצה מסוימת של "כלי עבודה" בהם נעשה שימוש הן בתהליך טיפולי והן בתהליך אימוני. אז מה בכל זאת עושה את הטיפול והאימון לשונים כל כך זה מזה? במשפט אחד - אלו הן שתי מערכות שונות של גישות לשינוי. ההבדלים באים לידי ביטוי ברבדים רבים וברמות שונות. אנסה לרכז את העיקריים שבהם: תשתית תיאורטית - האימון הוא אקלקטי (לקטני) מטבעו ושואב מקורותיו מדיסציפלינות שונות ביניהן פילוסופיה אקזיסטנציאליסטית, פסיכולוגיה חיובית, תורת הניהול, ספורט, שיווק, תקשורת, תיאוריות הומניסטיות ועוד... לחץ להמשך...
כיצד יתכן שאדם ידע מה טוב לו ובכל זאת יעשה הפוך?
...ידי אדם שאינו ראוי בעיניו או שהביקורת נאמרה בצורה לא מספיק טובה בעיניו. לא ממש חשוב לו במה הוא טועה חשוב לו שיכבדו אותו ולכן הוא מתעלם מדברים נכונים אם הם פוגעים בכבודו. הטיפש לא יתאמץ להבין את הביקורת כי הוא הרי מעדיף להיות ללא ביקורת. הטיפש לא ינסה להגדיל ראש ולהבין את הנאמר לו, הוא ינסה גם את מה שנאמר לו לא לפרש כראוי. הטיפש לא ישמח מההזדמנות שיש לו ללמוד על עצמו ולהתקדם, הוא ירגיש מועקה ומטרד מהביקורת שמעבירים עליו. הוא יאהב יותר אנשים שמחמיאים ומפרגנים לו מאשר אנשים שמעבירים עליו ביקורת. יתרה על כך הוא עוד עלול לשנוא אדם שמעביר עליו ביקורת ולעומת זאת לאהוב את מי שאומר לו שהוא צודק גם היכן שהוא טועה. הדבר הזה גורם לכך שהחכם יפרש את כל הדברים שהוא לומד בצורה נכונה. בכל דבר שהוא לומד הוא בודק לראות כיצד הוא יכול לתקן את עצמו לכן הלימוד מפרה אותו. בכל דבר שהוא לומד הוא בודק כל דבר שהוא עושה לראות כיצד זה עולה בקנה אחד עם מה שהוא למד. בגלל שהוא מאוד שמח לקבל ביקורת נכונה לכן הוא ימצא די... לחץ להמשך...
סקרנות - הלופ, הקבוע
...ואם הבנו את זה שיש בזה רע ממילא נבין עכשיו למה, יש לנו קיבעון מחשבתי שצריך לעשות "טוב" וזה מצד הנפרדות. כי באמת מצד הנפרדות שבנו " יצר לב האדם רע מנעוריו" היינו ליצור קלקול מעצם תולדת הנפרדות שלנו, האגו, האני. וכאילו בכל חוויה שאנחנו חווים יש בה הנאה אבל בלי החלק הטוב שבה, וכאילו בכל חוויה יש בה את הצד הרע בלי הטוב, ולכן בני האדם יצרו את המחשבה שצריך לעשות מעשים טובים כי הרע ממילא קיים והטוב צריך לעשות אותו. ומה טוב שנולד מזה? שנבראנו בעלי סקרנות. כי מצד הסקרנות אפשר לאחוז או להסתקרן מהשכל שיש בכל דבר ודבר, או מצד החוויה שיש בכל דבר ודבר והסקרנות אין בה עדיין טוב ורע והסקרנות האמיתית היא מה האמת שיש בכל דבר ודבר. ולכן הסקרנות יש בה צד שהוא חיזוי העתיד למעשה, היינו להסתקרן לגבי מה שעדיין לא ידוע לי אבל אני אוכל לדעת אותו בעתיד. כמו נבואה. ואת הנבואה האמיתית, היינו האמת הנבואית, כל כך נעימה לנו לחיות אותה כמציאות, גם מצד השכל שיש בה, וגם מצד האמונה והחוויה שיש בה, כי זאת ההנאה האמיתית מהדרך... לחץ להמשך...
אין אלוהים! אלוהים לא קיים! הוכחות שאין אלוהים! מהי הוכחה שאין אלוהים? האם יש או למה אין אלוהים?
...או אין אלוהים, אנחנו מבינים בעצם דבר כזה שיש, ודבר כזה שאין! ישנם דברים שהם ישנם, וישנם דברים שהם אינם. יש לנו יש, ואין, אלוהים יכול להיות שהוא ישנו, ויכול להיות שהוא איננו. עכשיו, איך אפשר להוכיח שאין אלוהים, בא הרבי החכם והמלומד ואומר, אתה לא יכול להוכיח שאין אלוהים, אתה יכול לומר שאתה לא ראית את אלוהים, אבל אולי אפשר להוכיח שיש ואתה לא ראית, אולי אפשר להוכיח שיש ואתה לא יודע שיש? אולי באיזה כוכב לכת רחוק יש אלוהים נסתר ואנו לא יודעים שהוא קיים? ואותו רבי טוען, אי אפשר להוכיח שאין אלוהים! ואני אומר שאם האדם היה לו טיפה שכל בקודקודו, היה מבין שאין אלוהים! ואיך אפשר להוכיח שאין אלוהים, כל מה שצריך לעשות, זה בסך הכל להבין מה זה אלוהים, זה הכל, זה הכל!!!! לא צריך להוכיח שאין אלוהים, כי אין אלוהים, כל מה שצריך לעשות זה להבין מה זה אלוהים. ובואו ננסה להבין מה זה אלוהים, ואין בן אדם אחד בעולם שיבין מה זה אלוהים, ויחשוב שיש אלוהים!! מה זה אלוהים? יש שתי אפשרויות, אפשרות אחת שאלוהים נמצא בתוך מקום... לחץ להמשך...
מושג האושר בתרבויות אחרות
...שהועברה מדור לדור המספרת שמלך האינקה האחרון, לפני שהוצא להורג בידי הספרדים, ביקש מבני עמו להמשיך לשמור בסתר על מנהגיהם ועל שפתם. הוא ניבא שיידרשו 500 שנים עד שכבודם יושב להם. ובדיוק 500 שנה לאחר מותו, הוכרה שפת האינקה כשפה רשמית בפרו. בעידן המודרני, בני - אדם מעדיפים שלא לבטא את חלומותיהם, להנמיך ציפיות ושאיפות, להירתע ממימוש רצונותיהם. אנו לומדים לומר דברים ולא להתכוון להם, להתכוון ולא לעשות, ולבסוף גם לא לומר, כדי שלא להיות מחויבים. אז מה כן? רגשות חיוביים? הם אכן מהווים תשתית אנרגטית להתמודדות אישית עם מצבי חיים. אלו הרזרבות שמאפשרות לנו הישרדות גם ברגעים קשים. מתייה ריקאר, פילוסוף צרפתי ונזיר בודהיסטי, כותב בספרו "בזכות האושר", שיצא לאור בעברית בהוצאת "חרגול": "בקשו מאנשים רבים לספר לכם על רגעים של אושר 'מושלם'. אחדים ידברו על שלווה עמוקה שחשו בסביבה טבעית הרמונית: ביער שקרני שמש מסתננות אליו, על פסגה של הר מול אופק רחב ידיים, על גדת אגם רוגע, בטיול לילי בשלג מתחת לשמים מכוכבים, וכיוצא... לחץ להמשך...
נישואין - צריך שניים לטנגו
...דרך אחרת למלא את הריקנות: היא יוצאת לקניות. היא קונה וקונה וקונה כדי לנחם את עצמה. ונועם רואה את החשבונות. הוא כועס ומתרחק ממנה עוד יותר. תחושת הבדידות והריקנות של יעל מתגברת, אז היא קונה עוד. הם תקועים, מבלי משים, בנתיב הרסני. האם ניתן להציל את הקשר? האם יכולים זוגות כאלה למצוא באיטיות את דרכם מחוץ לסבך? האם הם יכולים למצוא מחדש את האכפתיות? האם הם יכולים להעמיק את המחויבות? האם הם יכולים להתחבר לשמחה ולהנאה המיועדות להם? הם יכולים. הם יעשו זאת. אבל הדבר דורש עבודה קשה וצעדים מעשיים. הוא דורש כנות ומודעות - עצמית. כנות ומודעות - עצמית אינן דבר קל, כי כולנו פוחדים להיות כנים מדי - הדבר הופך אותנו לפגיעים ואנו פוחדים להיפגע. אבל, האין אנו נפגעים בכל מקרה? אם לא נרשה לעצמנו להיות פגיעים, לעולם לא נוכל ליצור את הקשר הקרוב שהוא חלק בלתי נפרד מנישואין יציבים ומאושרים. זהו סיכון ששווה ליטול אותו אם אנו אכן רוצים לצמוח. הבה נשוב לזוג הראשון, איילת ומיקי. איילת צריכה להיות יותר ממוקדת: "מיקי, זה... לחץ להמשך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להצליח בזוגיות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה לא להתאבד? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע בעולם? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן משפחתי, קאוצינג מומלץ, קואצ'ינג לילדים, אימון אישי לירידה במשקל, אימון אישי להפרעות קשב וריכוז, אימון אישי למציאת זוגיות, אימון אישי רוחני, אימון אישי לימודים, מאמן אישי בסקייפ ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.0781 שניות
עכשיו 22_08_2019 השעה 11:57:56
wesi4