ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
אתה כאן : ידע EIP > היפראקטיבי
עבור לדף >> 1 2 3 4 RSS
רשימת > הרצאות + מאמרים על היפראקטיבי...
תקציר⬅ ... קשב, ריכוז והיפראקטיביות - ADHD - מבוא הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (באנגלית: ADHD; נקראת בקיצור הפרעת קשב) היא הפרעה הנובעת מהתפתחות פתולוגית של מערכת העצבים המרכזית. תסמיני הליבה של הפרעת קשב הם: קשיי קשב וקשיי ריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות. עם זאת, לא כל התסמינים חייבים להופיע כדי לענות על הקריטריונים של אבחנת הפרעת קשב. ADD הוא מונח ששימש בעבר לתיאור הפרעת קשב ללא היפראקטיביות. הפרעת קשב היא תופעה שכיחה, המוערכת בכ - 5% - 10% מהאוכלוסייה. עקב טבעה ההתפתחותי, ברוב המקרים היא באה לידי ביטוי לראשונה בילדות, אך היא אינה חולפת עם ההתבגרות ומלווה את האדם לאורך חייו הבוגרים. בנוסף, הפרעת קשב מאופיינת בתחלואה נלווית משמעותית, כך שלעתים קרובות קיים יותר ממקור אחד ... למרות קיומו של השם העברי - הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטביות, לעתים קרובות נהוג להשתמש בראשי התיבות ADHD של שמה הלועזי, אשר נהוג ברפואה ובפסיכולוגיה: Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder. בעבר הייתה הבחנה בין ADHD ל - ADD, כאשר הוספת או השמטת האות H מציינת את קיומה או העדרה של היפראקטיביות. זאת משום של - ADD אין תסמינים הקשורים בהיפראקטיביות או באימפולסיביות. בהתאם לכך, מדענים נהגו להתייחס ל - ADHD ול - ADD כאל שתי הפרעות שונות, למרות המאפיינים הדומים שלהן. במהדורה הרביעית של המדריך האבחוני הפסיכיאטרי DSM (1994), כל תתי - האבחנות רוכזו תחת ADHD בתוספת ציון המאפיינים הייחודיים. כתוצאה מכך הושמט המונח ADD ובמקומו מופיע ... כך גם בגיל ההתבגרות, ו - 30% גם בתום תקופת ההתבגרות. האחוז היורד אין פירושו שההפרעה נעלמה, אלא סביר יותר להניח שהאנשים אצלם אובחנה ההפרעה טופלו, או פיתחו דרכי התמודדות עם ההפרעה כך שהתסמינים שלה הפכו למורגשים פחות. סיבה נוספת לאחוז הנמוך של המאובחנים המבוגרים היא שהפרעת קשב והיפראקטיביות נחשבה עד לפני עשור בערך לבעיה של ילדים בלבד, אם כי המודעות לקיומה גם בקרב מבוגרים גדלה בשנים האחרונות . מבוגרים רבים עם הפרעת קשב אינם מודעים לבעיה, משום שהם חשים שהצליחו להתגבר עליה, במיוחד אם הצליחו לסיים לימודי בית ספר תיכון או להגיע ללימודים אקדמיים למרות ההפרעה. לעתים ההרגלים ... קושי להימנע מפעולות מסוכנות. במחקרים נמצא שתרופות ממריצות אינן יעילות בהפחתת הנטייה האימפולסיבית של אנשים עם הפרעת קשב. מבחינת התפתחות חברתית רמת האימפולסיביות נמצאה קשורה לקשרים בין אישיים חלשים של ילדים עם קבוצת השווים שלהם. קשיים אלו עלולים להוביל לתוצאות שליליות בעתיד. היפראקטיביות היפראקטיביות היא פעלתנות יתר (היפר=עודף, אקטיביות=פעלתנות). היא עשויה להתפתח כבר בשנים הראשונות לחיים ובאה לידי ביטוי במספר דרכים: פגיעה באינהיביציה - יכולת דיכוי התגובה (Response inhibition), אשר מהווה מרכיב מרכזי בתהליכי הבקרה של הפונקציות הניהוליות. פגיעה זו באה לידי ... מצורך בפעולה נוספת כלשהי. פעילות או תנועה מרובה: אי שקט פסיכו - מוטורי - אצל ילדים הוא מתבטא בכך שהם קמים, יושבים ורצים הרבה יותר מבני גילם. אצל מבוגרים הדבר מתבטא בצורה עדינה יותר, למשל הזזת הרגליים בזמן ישיבה או נטייה להחזיק חפצים קטנים ו"לשחק" איתם. דיבור אינטנסיבי. אדם היפראקטיבי עלול להיות מועד לתאונות ופגיעות גופניות, בעיקר בגילאי הילדות. התנהגויות היפראקטיביות בולטות מאוד, למשל - ילד מבטא פעלתנות רבה בגן, מתקשה לשבת לאורך זמן או להתמיד במשימה ועוד. לכן אנשים עם הפרעת קשב הכוללת מרכיב זה מופנים לאבחון הרבה יותר מאנשים עם הפרעת קשב ללא היפראקטיביות ולרוב ההפנייה נעשית בשלב מוקדם יותר בחייהם. הביטויים החיצוניים של היפראקטיביות עלולים להפריע לסביבה ולגרום לעימותים מול עמיתים ודמויות סמכות, כגון הורים ומורים. במקרים מסוימים עימותים אלו ופגיעה ביחסים עם ההורים עשויים להוביל לקשיים בין אישיים בבגרות. באופן כללי ילדים היפראקטיביים חווים פחות התפעלות ומקבלים פחות חיזוקים חיוביים ממבוגרים בסביבתם, מבוגרים נוטים להתעייף באינטראקציה מולם בשל הקצב המהיר שלהם, ולהקדיש להם פחות תשומת לב. במסגרת בית הספר, תלמיד היפראקטיבי עשוי לזוז הרבה, להציק לילדים אחרים ולהרעיש, דבר המפריע למורים ועשוי לעורר את התנגדותם ולנתב אותם לעמדת כישלון ותיסכול לעומת הילדים האחרים בכיתה. עלולה להיווצר לגבי התלמיד תווית של "ילד רע" בעיני המורים, ההורים והתלמיד עצמו, והחברה עלולה להגיב בדחייה והתרחקות במקרים אלו. מבחינה טיפולית, יש הממליצים להתערב כאשר קיים חוסר שקט תנועתי ברמה שמפריעה למהלך השיעור, אך כאשר רמת הפעילות אינה מפריעה לזולת, גם אם היא גבוהה מאוד, הדבר אינו דורש טיפול. ההבדל בין היפראקטיביות לאימפולסיביות היפראקטיביות ואימפולסיביות הן תופעות שונות, אשר יכולות להופיע ביחד או לחוד. כלומר, עבור אדם מסוים הנטייה להתנהגות היפראקטיביות יכולה להופיע לצד הנטייה לאימפולסיביות או ללא כל נטייה לאימפולסיבית. באופן דומה הנטייה לאימפולסיביות יכולה להופיע עם או ללא היפראקטיביות. פעולות אימפולסיביות והיפראקטיביות בלתי רצויות עשויות להיראות דומות, משום ששתיהן עשויות לפגוע באדם או בסביבתו חרף נסיונות כנים ומאומצים מצידו להימנע מכך. ההבדל הוא בתזמון של הפעלת שיקול הדעת: אנשים אימפולסיביים לרוב לא מבצעים פעולה כלשהי אם הם כבר יודעים שיש להימנע ממנה. הפעולה האימפולסיבית נעשית ללא חשיבה על השלכותיה ולכן פעמים רבות נלוות אליה הבעת חרטה כנה ונסיון לתיקון המעשה. אלו הם האנשים שיומלץ להם "לספור עד 10" על מנת לאפשר לשיקול הדעת למנוע את הפעילות. לעומת זאת, היפראקטיביות מקשה על היכולת לדכא או להפסיק פעולה כלשהי גם כאשר האדם מודע להשלכות השליליות שלה. במקרה זה לא תעזור "ספירה עד 10" משום ששיקול הדעת נעשה כבר, אך אין בו די כדי למנוע את הפעילות הלא רצויה. הנטייה לאימפולסיביות נחשבה בתחילה כהיבט נוסף של היפראקטיביות, אך לאחרונה מתחילים להתייחס אליה כאל תסמין נפרד ועולות השערות שהיא קשורה למנגנונים מוחיים אחרים מקור ההבדל מהנורמה הוא בעוצמת הסמפטומים הפרעת קשב קרובה לנורמה ונטולת מאפיין מזהה ברור. כלומר, הסימפטומים של ההפרעה משקפים התנהגויות הקיימות גם בקרב אנשים נורמאליים, אך בתדירות או בעוצמה ... מסוגל לגייס לבין היכולת הקוגניטיבית או האינטליגנציה שלו. לכן אנשי חינוך רבים מתקשים לקבל את העובדה שתלמיד בעל הפרעת קשב יכול להיות מחונן. ישנם מאפיינים משותפים להפרעת קשב ומחוננות, אשר מקבלים התייחסות שונה בהתאם להקשר שבו הם נתפסים על ידי הזולת. בניגוד לפעלתנות היתר המאפיינת היפראקטיביים, עוררות היתר של ילדים מחוננים אינה נחשבת כבעיה. תפיסת החברה ומאפיינים המקשים על הבנת הלקות פעמים רבות נראה קושי של החברה להבין ולקבל את התנהלותם הייחודית של אנשים בעלי הפרעת קשב. דבר זה נובע לא רק מהמורכבות הרבה של ההפרעה, אלא גם משילוב של מספר מאפיינים אשר יכולים לעורר אי - הבנה ... ביטוי במסגרת בית הספר, משום שתלמידים בעלי בעיות התנהגות בולטים יותר בעיני הצוות החינוכי. על יועץ בית הספר להתערב במקרים אלו משום שהמורה עלול להתקשות מאוד להתמודד מול תלמיד בעל פעלתנות יתר, ולפתח כלפיו רגשות של כעס וניכור. מורים נוטים לאתר תלמידים בעלי הפרעת קשב עם תסמינים של היפראקטיביות ואימפולסיביות, משום שבפעמים רבות הם מפריעים למהלך השיעור בכיתה. מורים ישימו לב גם לרמות נמוכות של מוסחות או סימפטומים תנועתיים עדינים כמו עצבנות ואי שקט מוטורי בקרב תלמידים אלו. בניגוד לכך, תלמידים בעלי הפרעת קשב ללא תסמינים של היפראקטיביות ואימפולסיביות, המאופיינים בעיקר בחוסר ריכוז לא בהכרח יתפסו את תשומת הלב של המורה. זאת משום שבקרב תלמידים אלו הפרעת הקשב יכולה לבוא לידי ביטוי רק בהשגים הלימודיים ולא לפגוע כלל ביכולת התלמיד להתנהג כנדרש. בהקשר זה בעיות ההתנהגות שיוצר התלמיד מעלות את הסיכוי לכך שהוא יאותר ויטופל ... קרובות ערך עצמי נמוך ומעמד חברתי בעייתי במקצת, אולם ללא דחייה ברורה של בני גילם. לעומת זאת, אצל אנשים עם הפרעת קשב ופעלתנות יתר יש במקרים רבים קשיים חברתיים מהותיים. קשיים בתחום המיומנויות החברתיות יכולים לנבוע גם מהנטייה לאימפולסיביות. אחד הגורמים לכך הוא הקושי של אנשים בעלי היפראקטיביות או אימפולסיביות לשמור על נימוסים ו - טאקט. בגילאי בית הספר הדבר יכול להוביל לכך שהילד הופך לליצן של הכיתה, לילד דחוי או לבריון. ילדים רבים עם הפרעת קשב מציינים שהם מנסים להתחבר לילדי הכיתה, אך מוצאים את עצמם נידחים ומכאן יסיקו שמתנכלים להם ויפתחו רגשות שליליים כלפי חבריהם לכיתה. ... בצורה אחרת מאדם חסר לקות, ויוצר קשרים שכיחים פחות בין חלקי מידע. מחקרים גם מראים שכאשר אנשים בעלי הפרעת קשב פותרים בעיה, ישנה אצלם נטייה גדולה מהרגיל לאיבוד ריכוז, קטיעת התהליך המכני של פתרון הבעיה והופעה של מחשבות ספונטניות המאירות את הבעיה באור שונה. נראה שבעלי הפרעת קשב והיפראקטיביות מצטיינים בהמשגה של הבעיה, או אף בהמשגתה של בעיה אחת במספר דרכים שונות זו מזו. תכונות אלו הן כנראה בין הגורמים לכך שבעלי הפרעת קשב וריכוז יצטיינו לא רק בחשיבה מחוץ למסגרת הבעיה שניתנה להם, אלא גם בחשיבה מופשטת. עוד תכונה קרובה ליצירתיות היא חוש הומור. הומור נובע פעמים רבות מראייה של ... מוכרים באור חדש. היכולת לראות דברים מוכרים באור חדש בלתי צפוי, או היכולת לשמוע בדיחה שבה מוצג דבר מוכר באור חדש ולהבין בקלות את נקודת המבט החדשה היא למעשה חוש ההומור. פעמים רבות ילדים בעלי הפרעת קשב משתייכים ל"ליצני הכיתה". אנרגטיות האנרגיה הרבה שקיימת אצל אנשים בעלי הפרעת קשב והיפראקטיביות, יכולה להיות מתועלת למטרות חיוביות. מדובר באותה האנרגיה אשר מפריעה להם כאשר הם נדרשים לעסוק בנושאים שלא מעניינים אותם וכאשר חוסר הקשב שלהם הוא גדול. זה נכון במיוחד במקרים שאנשים אלה נחושים לבצע משימה שמעניינת אותם ובכך להביא את אותם אנשים לעבוד שעות וימים ארוכים תוך הרגשת סיפוק רב. תכונות אלה הן גם תכונות שנדרשות פעמים רבות בעולם העסקים. אנשים היפראקטיביים ללא בעיות מוטוריות יכולים להצטיין בספורט ולקבל אהדה והערכה חברתית רבה בעקבות זאת. ספונטניות ונכונות לנטילת סיכונים אימפולסיביות אינה תמיד תכונה שלילית. במקרים מסוימים האימפולסיביות של בעלי הפרעת קשב והיפראקטיביות דוחפת אותם ליוזמות חדשות, יצירת קשרים עם אנשים לא מוכרים, התחלת למידה של נושאים לא מוכרים וגילוי חוויות חדשות. הקושי של אנשים בעלי הפרעת קשב להעריך סכנות ולהימנע מתגובות לא רצויות יכול להתפרש בעיני הזולת כאומץ הראוי להערכה. הרווח החברתי של נטייה זו יכול לגרום להתפתחות של אישיות ... סיכונים יכולה להיות שלילית אם היא מתועלת להימורים לא מחושבים ולא אחראיים, אבל אם היא נעשית במידה מחושבת היא יכולה להיות מועילה מאוד. הנכונות לנטילת סיכונים הופכת בעלי הפרעת קשב יצירתיים רבים ליזמים, לאנשי עסקים ולאמנים מוצלחים. התמקדות - יתר אמנם נהוג לאפיין את הפרעת הקשב וההיפראקטיביות בחוסר קשב, אך כאשר הלוקים בהפרעת קשב עוסקים בדבר בו יש להם עניין רב, הגירויים החיצוניים כמעט ולא מסיחים אותם, והם יכולים להגיע בקלות לרמת ריכוז גבוהה במיוחד ולהתמקד בצורה יוצאת דופן בדבר בו הם עוסקים למשך זמן רב. ההשתקעות המוחלטת בפעילות מסוימת מביאה לתחושת סיפוק גדולה ומאפשרת להם ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא היפראקטיבי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... היפראקטיביים ילדים רבים מוגדרים היום כבעלי בעיות קשב וריכוז בצורה זו או אחרת. ניתן לומר כי אורח החיים שאנו מקיימים היום משפיע רבות על הילדים אשר סופגים מן הסביבה את התחרותיות, הריצה האינסופית אחר החומר, הסטאטוס החברתי, שפע המוצרים המשווקים לנו דרך מסרים של אלימות ומיניות בוטה. כל אלו ועוד גורמים לנו להיות חברה ... לחימה אחרות המעודדות את העוצמה הפנימית ולאו דווקא את הכוח ההרסני שבאלימות נטו. גם ציורים ומנגינות יכולים לעזור רבות. הרבה צבעים וציור על פי מקצב צלילים יכול לתמוך בתהליך. כאמור ישנם פתרונות רבים לתופעה זו הנקראת היפראקטיביות אך בראש וראשונה חשוב מאד לדעת ולזהות את הגורם להפרעת הקשב והריכוז ובמידת האפשר לעבור טיפול מערכתי, שזה אומר לחשוף את הילד לכמה שפחות שעות מרקע או לצנזר חלק מערוצי הצפייה שלו, להשקיע בו יותר תשומת לב כהורים ומחנכים. לשאול אותו מה היה רוצה לעשות הכי הרבה ולתת לו גם את האפשרות לבחור באיזו צורה הוא היה ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא היפראקטיבי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD מאת ד"ר יגאל גליקסמן מכל ההפרעות השכיחות בתחומי הפסיכיאטריה והנוירולוגיה במיוחד של ילדים ומתבגרים, מדורגת כיום הפרעת הקשב והריכוז עם או בלי היפראקטיביות בין המקומות הגבוהים והשכיחים ביותר. מחקרים הוכיחו כי מדובר ב כ 10% מהילדים ו כ 6% מהמבוגרים. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שרוב הסובלים מהפרעה זו הם בנים בנות נמצאות ביחס של 5:1 מהבנים. ההפרעה גורמת לסובלים ממנה להשלכות ולקשיים רבים בתחומים ... מעריך אחד. סוג הטיפול יקבע בהתאם לשיקולי הדעת של הצוות המקצועי. יש לראות בהורים חלק בלתי נפרד מהתהליך הטיפולי, לתת להם הדרכה, הנחייה והרבה תמיכה. במידה ואכן התהליך האבחוני והטיפולי יהיו כפי שאני מציע אין לי כל צל של ספק כי הסובלים מהפרעות קשב וריכוז עם או בלי היפראקטיביות שיש להם הרבה כישורים ויכולות ייחודיים יצליחו להגשים ציפיותיהם בתחום האישי, המשפחתי, החברתי, האקדמי והתעסוקתי ויהוו תרומה משמעותית ביותר לקהילה. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא היפראקטיבי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... טבעי בהיפראקטיביות והפרעות קשב הילד ההיפראקטיבי הוא הילד שפועל מתוך דחף פתאומי, הילד שעושה לפני שהוא חושב. זהו הילד שיכול לרדוף אחר פרפר עד שנעלם. זהו הילד שנחבל ראשון, צורח בקול רם כשכולם מסביב שקטים ואנו פשוט רוצים שהאדמה תבלע אותנו. ילד שהתנהגותו בולטת לעין גם לעיני צופה בלתי מקצועי, ילד שמתנועע רוב הזמן, עובר מפעילות אחת לשנייה במהירות רבה, נוגע בכל דבר, אומר מה שהוא חושב, מגיב לכל מה שקורה עד שכמעט אנו מקבלים סחרחורת. היפראקטיביות עם הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADHD - ATTENTION DEFICIT HYPERACTIVITY DISORDER ואילו הפרעות קשב וריכוז קרוייה ADD - ATTENTION DEFICIT DISORDER היפראקטיביות פירושה פעילות יתר שמלווה את הילד בכל מהלכיו. פירושה: חוסר ריכוז, חוסר התמדה וקשב, קושי בארגון משימות, קושי לעקוב אחר הוראות, קשיים בהמתנה לתור, חוסר יכולת לשבת במקום הפרעה זו מתגלה לפני גיל שבע ונמשכת לאורך גיל ההתבגרות. במסגרת בית הספר הילד ההיפראקטיבי יסבול מבעיות למידה כמו: קושי בקריאה, בעיות בהבנת הנקרא, קושי בריכוז, ליקוי בזיכרון, קורדינציה גסה ועדינה לקויה, פזיזות, אימפולסיביות, חוסר יציבות רגשית, חסר משמעת, מגיב לגירויים בחריפות, ערך עצמי נמוך, הפרעות שינה, פגיעות וקשיי שימוש בשפה. הפרעה זו גורמת לקושי רב בקרב מורים והורים בתוך המשפחה ומחוצה לה. חשוב לציין שמאז שנת 1970 ועד היום מספר הלוקים בתופעה הולך וגדל. בשנת 1970 מספר הילדים שאובחנו כילדים היפראקטיבים בארה"ב היו 200,000 עם מגמת עליה עם השנים בשנת 1998 הגיע מספרם ל - 5,000,000 וכיום בשנת 2003 הגיע מספרם ל - 8,000,000 ילדים. השאלה שנשאלת היא כיצד יתכן שמספר החולים עולה עם השנים?? השערות איטיולוגיות להיפראקטיביות יש להיזהר באבחנה לא נכונה, שכן ילדים אימפולסיבים, חסרי סבלנות או ילדים שלא מגלים עניין בלימודים, משתעממים ועל כן מפריעים לא בהכרח ילדים עם הפרעות קשב או היפראקטיביים. על כן מאוד קשה לאבחן ילד היפראקטיבי ויש לנקוט אמצעי זהירות בטרם מקטלגים את הילד עם אבחנה כזו. ישנן תיאוריות רבות המתחרות זו בזו, במטרה להסביר את תופעת ההיפראקטיביות. הסיבות שיכולות להביא לתופעה זו הם: גורמים נוירולוגים, הפרעות ביוכימיות, גורמים גנטיים, איחור בשילתי, הרעלה ממתכות כמו עופרת וכספית, קרינה, אלרגיות למזון, חומרי טעם וצבעי מאכל או שתיית אלכוהול בעת ההריון של האם ותרופות. גורמים נוירולוגים אחת הדעות המקובלות המשתייכות לתופעת ההיפראקטיביות היא נזק מוחי - פגם המכונה "נזק מוחי מזערי". למרות שלאחר עשרות שנים בדקו ומצאו כי רק פחות מ - 10% מבין הילדים המופנים בגלל היפראקטיביות אכן נמצאה בעיה נוירולוגית ברורה. הפרעות ביוכימיות "וונדר" היה זה שקשר בין חומרים כימיים הפועלים כנוירוטרסמיטורים מעכבים לבעיות ההיפראקטיביות. הוא טען כי היפראקטיביות נובעת מאי יכולתו של המוח לאזן בין התגובות המעוררות לבין התגובות המעכבות. הכוונה בעיקר לנוראדרנלין שאינו מצוי בכמות מספקת אצל ילדים היפראקטיביים. הנוראדרנלין היינו הורמון המופרש מיותרת הכליה מביא להגדלת לחץ הדם וקצב הלב, בניגוד לאדרנלין אין לו השפעה על הפחמימות בפירוק גליקוגן). חוסר בנוראדרנלין מאפיין ילדים היפראקטיבים אשר כתוצאה מכך נוצר חוסר איזון בין עירור לעכבה ולכן נגרם חוסר שקט מוטורי. לאחרונה בשנת 2001 התפרסם מחקר הקושר את הריטלין למנגנון שחרור וקליטה של נוירוטרסמיטור דופמין. איחור בשילתי עפ"י תיאוריה זו היפראקטיביות מוסברת כאיחור בבשילה נוירולוגית בגלל התפתחות איטית של הבקרה הסרבלית. השערה זו התבססה על כך שהילד ההיפראקטיבי המבוגר מתפקד כפי שהיה צריך לתפקד ילד שאינו היפראקטיבי. במחקרים מצאו אומנם פערים התפתחותיים בהשוואה לילדים רגילים, אך קשה לבודד את האיחור הבשילתי כגורם סיבתי יחיד בהיפראקטיביות, אך סביר כי איחור בתפקודים שונים מלווה את התופעה. גורמים גנטיים עפ"י תיאוריה זו קיים קשר בין התנהגות היפראקטיבית ותורשתית כמו חוסר איזון כימי. אך, עדיין קשה לייחס לתיאוריה זו משקל רב מדי. גידול ילדים עפ"י השערה זו התנהגות היפראקטיבית קשורה לדרישות המופנות כלפי הילד ובתנאי הלחץ בו הוא שרוי. כתוצאה ממצב זה הוא מגיב בהתנהגות היפראקטיבית. השפעה זו היא דו צדדית, מצד אחד הסביבה מפעילה לחץ על הילד ומצד שני התנהגותו של הילד משפיעה על הסביבה. כאן נוצרים מעגלי תגובה בין הילד להוריו, אשר נקלעים למבוי סתום. תיאוריה זו קשה לבדיקה משום שאין לדעת בוודאות מהו הגורם הנעוץ בהיפראקטיביות, גישת ההורים לילד או תכונותיו המולדות. הרעלת מתכות רעילות מתכות רעילות כמו: עופרת וכספית הנספגות בדם, במערכת העיכול או בכלי הנשימה, גורמות קשיים למערכת העצבים ולתופעות היפראקטיביות אצל ילדים. המתכות הרעילות עלולות לגרום לאוטיזם ובעיות נוירולוגיות רבות. כספית הינה מתכת רעילה המרוכזת בשרירי דגים שגדלים באגמים ובנהרות רבים, עקב השפכים של מפעלי תעשיה סמוכים. הכספית מצויה בדג הטונה ובמוצריו, באצות ים, בחומרי ... להרעלה ממתכות הן: עישון של האם בתקופת ההריון, תוספי מזון עודף כמו ברזל, חשיפה לצבעי מאכל וצבעים המכילים עופרת. אלרגיות למזון תוספות כימיות, צבעי מאכל או חוסר בויטמינים עלולים לגרום שינויים במצב הרוח ובהתנהגות הכללית אשר חלקן יכולים להתבטא בהיפראקטיביות. תיאוריה זו התפתחה ע"י פיינגולד" בשנת 1878 ששיער כי ילדים מפתחים היפראקטיביות כתוצאה מחומרי טעם וצבע שהוסיפו למזון, חומרים משמרים וחומרים המכילים אספירין ומשחות שיניים. תיאוריה זו הביאה להצלחה של 30% ויותר בקרב ילדים היפראקטיבים. אך הקושי בישומה מונע מהורים רבים להתמיד בה. חוסר איזון ברמת הסוכר חוסר איזון ברמת הסוכר גורם לשינויים רגשיים ועצביים אצל ילדים ומבוגרים כאחד. מצב זה נגרם בשל חוסר איזון אנדוקריני בין האדרנל לבין הלבלב. תת סוכר מביא לפעלתנות ... פשוטות הם הגורם לחוסר איזון ברמת הסוכר. דלקת אוזן תיכונה ילדים הלוקים בהפרעות שמיעה ברמה מסוימת, דלקת אוזן תיכונה או נוזלים באוזניים, לוקים בהתפתחותם הלשונית ובקושי בלמידה. מכאן אפשר להבין שיכול להיות קשר בין בעיה שמיעתית לאבחון מוטעה כמו היפראקטיביות. לכן חשוב לנטרל סיבה זו כאשר יש אבחנה של ילד היפראקטיבי. מחסור בברזל מחסור בברזל מתקשר לחוסר הקשבה או ירידה ביכולת ההקשבה, חוסר התמדה וחוסר תשומת לב. ברזל בנוסף להיותו גורם לקשיים נשימתיים, אשר מכניסים את מערכת העצבים למצב של כוננות מביא לחוסר חמצן ללב, לשרירים ולכלי הדם אשר מוליכים ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא היפראקטיבי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... של מתחים ולחצים פנימיים, שישפיעו מאוחר יותר על האדם משני בחינות - נפשית, וגופנית. רבים הם התסמינים הגופניים אשר נגמרים כתוצאה מהדחקה ומהצטברות של לחצים אשר אינם יכולים למצוא את דרכם החוצה: שרירים תפוסים בגוף (בעיקר באזור הגב והצוואר), נעילת לסתות וחריקת שיניים, רעד בשרירים, חוסר מנוחה של הרגליים והידיים (היפראקטיביות) וכו.. בעוד שהתסמינים הנפשיים הפועלים גם הם לא מעטים: ניתוק בין הלב לגרון (חוסר ביכולת להביע את עצמנו רגשית), חוסר בהבעות פנים, ריחוק, ניתוק ממרכז העצמיות (תחושה ש"אני כבר לא אני"), חרדות ופוביות, חרדה חברתית, בעיות בתקשורת, התפרצויות זעם וכעס, גמגום, חוסר ביכולת לבכות, חוסר ביכולת לאהוב ולהביע אהבה. כל אלו ועוד הרבה אחרים הינם התוצאה של שימוש לא נכון במערכת הרגשות שניתנה לנו כבני אדם כאן במישור הבריאה הזה. שימוש נכון ברגשות ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא היפראקטיבי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... טחורים מדממים, דלקות חוזרות בווגינה ובדרכי השתן, כאבי רגליים ברכיים, בצקות, ורידים בולטים וכואבים, עצבנות, אבנים בכליות, חשק וערור מיני רב או - במצב של חולשה אנרגטית, אנמיה, חולשות, לחץ דם נמוך, רגליים קרות וחלשות נפילות תכופות, אימפוטנציה, (שהיא גם בעיה רגשית), שבירת רגליים ואגן תחתון קרירות מינית, התעלפויות ובתחום הרגשי: היפראקטיביות, התמכרות לכסף, חומריות, התמכרות לעבודה שתלטנות, תאוותנות והתנהגות מינית כפייתית. כשאני מזהה אנשים עם חסך באנרגיה זו, אני ממליצה ללבוש אדום, (גם אם הם מתנגדים - שהרי זו החולשה - לא להתקרקע) ללכת יחפים על אדמה רטובה, לחבק עצים, ללכת בטבע לעבוד בגינות, לשמוע מוזיקה אינדיאנית ואם אפשר גם לרקוד אותה. צ'קרה 2 - היא צ'אקרת המיניות זו היא צ'אקרת המיניות והיצירתיות. ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא היפראקטיבי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... קושי ריכוז כרוני בעיה ספציפית לעומת בעיה כללית: קשיי ריכוז יכולים להופיע בשני אופנים: אופן אחד הוא במקרים ספציפיים בלבד: למשל בלמידת פעולה מסוימת כגון קשירה, או נהיגה, יישום תרגיל כושר גופני מסוים, כמו גם בלמידת תחום לימוד כל שהוא כגון מתמטיקה, אנגלית, או תחומי לימוד אחרים. אופן שני הוא כרוני וכללי, כמו במקרה של הפרעת קשב וריכוז (עם או בלי היפראקטיביות), כך שהקשיים מופיעים בתחומי חיים רבים במספר, ולא במקרים ספציפיים גרידא. קשיי ריכוז זמניים לעומת כרוניים: כאן הכוונה היא לקשיי ריכוז בקרב אדם שאינו סובל מהפרעת קשב וריכוז. יכולה להתקיים סיבה אחת או יותר הגורמת קשיי ריכוז ספציפיים; טיפול בסיבה או סיבות אלה אמור להעלים את קושי הריכוז (בהנחה והאדם אינו סובל מהפרעת קשב וריכוז ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא היפראקטיבי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... adhd בקרב ילדים וילדות, ובכלל באוכלוסייה הרחבה. לפי הערכות מדובר על תופעה רווחת בקרב 10 אחוז מהאוכלוסייה. כאשר רק חלקה מתמודדת איתה בצורות שונות, בין היתר באמצעות טיפול תרופתי או מפגשים עם מטפלים. בעיה זו שהתסמינים הבולטים שלה הם קשיי קשב וריכוז, היפראקטיביות ואימפולסיביות, עלולה להתפתח בחמש השנים הראשונות לחיינו, וללא טיפול מתאים היא עלולה לא להיעלם לעולם. כך היא משפיעה עלינו בלימודים, עבודה, זוגיות ובכל מערכת יחסים אחרת, וכן בחיי היום יום. אחד הסממנים שהפרעות קשב וריכוז יוצרות הן הפרעות רגשיות. מה זה הפרעות רגשיות הפרעות רגשיות מוגדרות בצורה רחבה כשינויים חדים ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא היפראקטיבי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... לכל החיים. גם אם לא חוו "קריז", תינוקות שנחשפו ברחם אימם לסמים ולאלכוהול, הם תינוקות בסיכון גבוה ללידה מוקדמת, מומים מולדים, פיגור בגדילה, ובעיקר - נזק מוחי קל שמתבטא במגוון של בעיות כמו: הפרעת קשב וריכוז, היפראקטיביות, הפרעות במוטוריקה וקואורדינציה, אינטליגנציה נמוכה והפרעות בזיכרון. מחקרים שנעשו בארץ ובחו"ל מצביעים על כך שאצל ילדים שגדלו בהמשך חייהם בסביבה מטפחת ומפתחת - בעיקר ילדים שניתנו לאימוץ, פחתו עם השנים, סוג וחומרת הבעיות הללו, ואילו אצל ילדים שהמשיכו את חייהם בסביבה שהזניחה אותם ולא הייתה מסוגלת להתמודד ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא היפראקטיבי - לחץ כאן...
תקציר⬅ ... טיפולים קוגניטיביים ממוקדים. ביופידבק משמש לסיוע בטיפול במגוון רחב של בעיות רפואיות, נוירולוגיות ורגשיות. הוא משמש להקלה על תסמינים של מחלות אורגניות כגון כאבי ראש, קשיי שליטה על הסוגרים, אפילפסיה, בעיות במערכת העיכול, הזעת יתר, הפרעות בתנועה, הפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות, מחלות כלי דם, קשיי נשימה, שיקום שרירים, שיתוק מוחין, כאבים כרוניים ועוד. כן הוא משמשת בהפרעות פסיכולוגיות כגון הפרעות חרדה, הפרעות אכילה, הרטבת לילה, התמכרויות ועוד. פיזיותרפיסטים, יכולים להשתמש בשיטה על מנת לסייע לנפגעי שבץ מוחי לחדש את התנועה של איברים משותקים. ... וריכוז מנטלי" בתחום זה ; יובל עודד, העוסק בטיפול באמצעות ביופידבק בתחום הפרעות חרדה ובניית חוסן במצבי חירום, ועוד. חשיבות הטיפול בתחום מיומנויות הקשב והריכוז: הטיפול בביופידבק או נוירופידבק לצורך שיפור הריכוז או הפחתת חוסר המנוחה של אנשים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, יכול להביא לתוצאות חיוביות בטווח הקצר והארוך. חלק מהמטופלים לומדים כיצד ניתן לבצע בעצמם תרגילים שיגרמו להם להתרכז או להרגע כאשר הם זקוקים לכך. בשל מגוון הוכחות במבלך עשרות השנים האחרונות ליעילות שיטה זו, הגדיר ארגון רופאי הילדים האמריקאי בשנת 2012, את טיפולי ... ⬅לקריאת המשך המאמר בנושא היפראקטיבי - לחץ כאן...
עבור לדף >> 1 2 3 4 RSS
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: היפראקטיבי, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: היפראקטיבי, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע בעולם? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים פרנויות הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל קוגניטיבי התנהגותי, קואצינג, ייעוץ פילוסופי, מאמן לכלכלת המשפחה, מאמן אישי טלפוני, מאמן רוחני, מאמן שיווקי, פסיכותרפיסט, אימון אישי לילדים בנושאי היפראקטיבי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.8906 שניות
עכשיו 21_08_2019 השעה 11:11:54
wesi4