ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 1 ✔הכרך הראשון של מחקרו הגדול של מישל פוקו בנושא המיניות - תולדות המיניות פורסם... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 1
הכרך הראשון של מחקרו הגדול של מישל פוקו בנושא המיניות - תולדות המיניות פורסם כבר ב1996. כעת התפרסם סוף סוף תרגומו לעברית של הכרך השני.

לאורך כל מחקרו המקיף הוא מנסה להבין את הדרך בה הפכה המיניות לעניין הקשור במוסר, וכן את מעמדו של היחיד הלומד להכיר את עצמו כסובייקט מיני. איך הפכה ההנאה לטרדה מוסרית.

המונח "מיניות" נולד בסוף המאה התשע עשרה יחד עם מונחים אחרים. דתיים, משפטיים, רפואיים וחינוכיים. שינויים שגרמו ליחיד לייחס משמעות להתנהגותם, חובותיהם, תענוגותיהם ורגשותיהם. מישל פוקו מנסה להסביר איך הפך היחיד את עצמו לסובייקט של מיניות. חוויית המיניות נבדלת כדימוי היסטורי ייחודי מן החוויה הנוצרית של "הבשר" ואף על פי כן שתיהן נשלטות על ידי עקרון "האדם המשתוקק"

מישל פוקו מנסה להבין איך ומתי התחיל היחיד להפנות תשומת לב לעצמו. לפענח את עצמו להכיר ולהודות בהיותם סובייקטים של תשוקה באמצעותה הם יכולים לגלות להבין את עצמם. כדי להבין את השינויים. את מה שמנסים להגדיר כתוצאה שלהתפתחות הידע.

כדי להבין את המקום בו אנו נמצאים ואת דרך השינויים בשיח על המיניות והתשוקה. בדרכו להבין פוקו שואל את עצמו שאלה שתוליך אותו "מדוע זה ההתנהגות המינית והפעילות סביב לה והנובעים ממנה מהווים נושא לדיון מוסרי" מהו אותו חשש אתי. מדוע למיניות יש קודים של התייחסות נוקשים יותר מנושאי התנהגות אחרים. כדי להדגים את התפיסות שהשתלטו על ההגדרות המיניות מביא פוקו קטע המזהיר מפני מה שנתפס והוגדר כמחלת האוננות.

"בכל הרגלי הגוף מוטבע חותם התשישות והזקנה. הם הופכים נרפים, חסרי כוח, קהי חושים, טיפשים, מדוכדכים.. גוון עור חיוור, לבן נשי, הם חלשים או במלה אחרת אבודים. אצל אחרים המחלה מביאה כמעט לשיתוק. מחלה המזיקה לחברה בכך שהיא מציבה מכשול להתרבות המין האנושי"

דמותו של הגיבור המתנזר ממין או כל התענגות אחרת מוכרת היטב בנצרות, אך יש לזה סימוכין כבר בעבר הלא נוצרי. גם בעת העתיקה היו " ספורטאי איפוק" כמו שקורא להם פוקו. ביוון הכירו וכיבדו גם את המתנזרים מרצונם. אך אז ראו בהם אנשים בעלי כוח שליטה עצמית המקנה להם כוח שליטה באחרים. המוסר המיני, כשהתייחסו אליו ככזה היה משהו שדובר בו גם אצל היוונים הקדמונים רק לגבי גברים.

פוקו הלך לעקוב אחרי החשיבה הרפואית והפילוסופית של שימוש בהתענגות. אחרי התמות העוסקות על צירי החוויה ביחס לגוף, היחס לרעיה, היחס כלפי נערים והיחס כלפי האמת.

על הייחוס העצמי כאדם מיני פוקו חוזר אל הכתבים הראשוניים של היוונים. שם הוא פותח את מסעו.

אין אצל היוונים, ואחר כך אצל הרומים מלים המתייחסות למושגי מיניות כפי שאנו מבינים אותם היום. אין איחוד בין המין והבשר. ישנן כמובן מלים רבות המשמשות לתיאור פרקטיקות ומעשים מיניים מלים ברורות פחות למה שאנחנו מכנים "קשר" או זיווג. יש להם מילה אחת, שם עצם המאחד את כל הפרקטיקות " טה אפרודיזיה TA APHRODISIA שהרומים תרגמו ל VENEREA " הדברים" או " התענגות של אהבה" " מעשים של הבשר" ליווני, כוהן או לא, לא עמדו רשימות של מותר ואסור כמו לכומר בן ימינו. אין שמות של מעשים אפשריים ואסורים. אין כל טבלה שתשמש את הגדרת החוקי המותר והנורמאלי. אין אזכור למחוות אסורות ואין חשש למלכודות הבשר שמא אורבות מאחריהן נוכחות חורשת רע.. אמנם קבעו באיזה גיל רצוי להתחתן ובאיזו עונה טוב יותר לקיים יחסים, אך בניגוד לכומר נוצרי, אין להם המלצות ואיסורים על מיני מגע ומחוות. הם אינם מדברים כלל על מ שתואם את רצון הטבע או מנוגד לו, אך מכירים את התנוחה הטבעית בלי המלצה שהיא היחידה המותרת.

הפילוסופים היוונים לא מתיימרים לאהוב רק את נפשם היפה של הנערים. הם אינם מסתירים תחושות אפלות או רגשות עכורים. הם מחכים לרגע הפרטי בו יוכלו להחליק יד אל מתחת לטוניקה של אהובם. הנוצרים פיתחו מערכת מפחידה של איומים. האדם אמור להיות חשדני כל הזמן מפני תשוקה מטילת אימה המסוגלת לארוב לאדם בצורות שהן מעבר למעשים המיניים. כך אפשר לראות לאורך דורות איך הנצרות דאגה מפני ההתענגות וניסתה להמעיט אותה וניתקה אותה מהתשוקה. תשוקה שהיא סימן לטבע מושחת. באפרודיזיה היוונית התשוקה והתענגות מהמין עומדות במישור אחד. השגיאה היחידה באפרודיזיה לפי אריסטו היא בכמות. בהגזמה. כשם שלאכול ולשתות עד כדי רווית יתר היא הגזמה. החלוקה מתחילה כשנערת קטנות מתבגרות ונהפכות ל אפרודיזתאני. תפקיד הסבי ביחס המיני. ניתן לכפות את התפקיד על אדם המושפל לדרגת אובייקט. זהו גם תפקיד ההתענגות שמקבל עליו נער או גבר המניח לשותפו לחדור אליו.

היוונים לא הכירו מושג משותף היכול לייחד את השותפות המינית בין גברית לנשית. הכירו בפרקטיקת הסביל והפעיל. וכמו שאמר אריסטו "הנקבה מעצם היותה נקבה היא בהחלט היסוד הסביל ואילו הזכר הוא יסוד פעיל" אך חוויית "הבשר" נחשבת לזהה אצל שניהם. האפרודיזיה היא פעילות הנתפסת כמשותפת בין שני שותפים. החלוקה של סביל ופעיל היא תיאוריה שייצרו גברים למען גברים. האובייקט הנשי התחבר עם נערים ועבדים.

שבועת היפוקראטס המחייבת את הרופאים אומרת בין השאר" מתחייב הרופא להתנזר בכל בית שאליו הו נכנס מארגה אפרודיזיה עם כל אדם שהוא, ויהיו אלה אישה, גבר חופשי או עבד".

כללי הפעילות המינית נתפסת כטבעית וחיונית כדי שהחיים יוכלו לתרבות. ובני המין האנושי יוכלו להתחמק מהמוות. אפלטון מסווג את האפרודיזיה כתשוקה הטבעית וההכרחית. תשוקה המביאה לדברים ההכרחיים לגוף ולחיי הגוף בכלל.

התענוג המיני אינו מאופיין כטומן בגופו רוע. אך היו כאלו שראו בו צורך נחות, כזה המשותף לאדם ולחיות. משום שהוא מעורב בסבל וחסך משום שהוא תלוי בגוף ובצרכיו, שלא כמו תענוג מראיה שמיעה והרחה למשל.

אפלטון אמר "אם הטבע סידר כך שגברים ונשים יימשכו אלו לאלו הרי זה כדי שתתאפשר רביה"

אלא שהטבע חיבר בין ההתענגות והרבייה כשם שיצר תענוג הכרוך באכילה ובשתייה. מזון שתייה ורביה הם סוגי התיאבון היסודיים ביותר העמוקים העיקשים ומחויבי המציאות. אין להתפלא שבהמשך נעשה חיבור בין המוסר המיני לבין מוסר שולחן האכילה.

אך בתקופת היוונים שלושת אלו נחשבו בעלי אותה מידת התייחסות חסרת שיפוט מוסרי אך אריסטו אומר "כולם משתמשים במידה זו או אחרת בתענוגות השולחן היין והאהבה, אך לא כולם עושים זאת כראוי"

דיוגנס הביא את עצמו לפורקן מיני בכיכר העיר. מעשהו אמנם היה שערורייתי אך לפרובוקציה הייתה משמעות האומרת שאם לאכול ולשתות מותר בפומבי גם לאונן הוא חלק מהטבעי והמותר. סוקרטס אמר שהרעב, הצמא, התשוקה לאהבה והערות הן הסיבות היחידות לתענוג. לאחר שאדם המתין וסבל חסכים דיו, עד שסיפוקם יהיה נעים ככל האפשר. כל אלו מדברים על מתינות בסיפוק הצרכים הטבעיים כדי שההנאה מהם תגבר. כדי שלא יגזימו ויגיעו למלאות וגודש גדולים מדי.

שאלה שהעסיקה את היוונים היא "מתי ראוי" לא מבחינה מוסרית אלא כשאלה של מדע וטכניקה. הרופאים המליצו שלא להתחיל בגיל צעיר מדי לעסוק בתענוגות, וגם לא בגיל מבוגר מאוד כדי שלא יינזקו. יש עונות שנה מומלצות יותר או פחות, אך זה כדי להוליד צאצאים יפים ובריאים יותר. מן הראוי לבחור גם את שעת היום הנכונה. הם ממליצים על הערב כשלא חם מדי ולא לח מדי.

דמוסתנס אמר "יחסי האהבה עם נער אינם נעלים או מבישים באופן מוחלט" הכל תלוי במעמד. כך בניגוד לנצרות שהעמידה איסורים ערכיים ומוסריים על כלל בני האדם היוונים המליצו, ולא מבחינה מוסרית, לשמור על המעמדות המתאימים לקיום יחסים.

הנצרות הפכה את ההתענגות המינית לסוג של בעיה אישית פנמית בעיה הדורשת חשד, פענוח, המללה, הודאה, האשמה עצמית, מאבק בפיתויים, התנזרות, והתמודדות רוחנית.

היוונים הכירו בפיצול בין הגוף והנשמה. אנטיפון הסופיסט אמר: "מי שלא חשק ברע ובמכוער ולא התנסה בהם איננו חכם, שכן לא התגבר על דבר ולא העניק לעצמו זכות להכריז על עצמו כאיש מעלות"

ה מבחן הגדול והמפורסם של סוקרטס היה בזה שלא נסחף והצליח לא להתפתות לאלקיביאדס, היפה בנערים. הוא איננו נתפס כאילו הוא יכול לעמוד נגד התשוקה לנערים, אלא לנער אחד, יפה במיוחד, בלבד. הנוצרים היו מגנים מבחן שכזה מבחן המעיד שמתחת לפני הדברים רוחשת תשוקה עזה לנערים. ביוון צחקו לסוקרטס על שהיה טיפש והפסיד את אלקביאדס בגלל מבחן התנזרות. כשמישהו התפאר ביוון על יכולת השליטה שלו בתענוגות זה לא היה בגלל החלטה ערכית מוסרית אלא כהוכחה שהוא יכול לשלוט באחרים, מבחינה פוליטית. הגברים היו בעמדת שליטה. שליטה במשק הבית, הם ניהלו אותו. שליטה ברחוב בעיר ובמדינה. ההתייחסות היא תמיד למעשי הגבר. כל התנהגות גורמת להאדרת או הורדת גבריותו. לא שמיניות האישה לא מוכרת, אלא שהיא חסרת מעמד ולכן נתונה לרצונו של הגבר. אישה המנהלת לבדה את משק ביתה נחשבת לגברית. דבר דומה נוגע בילדים ועבדים שאין להם לכאורה רצונות משלהם. אך גבר השולט ביצרו ואיננו מגזים גורם גם לנתונים לשליטתו לשרת אותו טוב יותר מרצונם ולא מפחד. אריסטו מגדיר את היחס בין הגבר לאישה כיחס פוליטי. בין שליט לנתין נאמן. חוסר איפוק מקרב את הגבר לעמדה של נשיות. מי שנכנע ליצריו ואינו יכול לשלוט בהם איננו גברי דיו. אצלנו כמובן יש הבחנה שונה בין גבריות לנשיות. איש לא יאמר על גבר שאהבת נשים מעבירה אותו על דעתו שהוא נשי. אך כשקנה המידה הוא איפוק, יכול היה כל גבר יווני לקיים יחסים עם גבר אחר ולא להיחשב נשי. היוונים לא הכירו את החלוקה הקיימת אצלנו הטרוסקסואלים = גבריים - הומוסקסואלים= נשיים. ואפילו לא אצל גבר שהיה הצד הסביל.

סוקרטס איחד את הידע עם האיפוק. כל משולחי הרסן הם גם בורים, אמר. היוונים לא ביקשו להטיל איסורים בנושא ההתנהגות המינית, אך כן ניסו לקבוע תנאי חירות.

הם קיימו יחסי מין בין גברים ונערים. קיבלו יחסים לו ואף העניקו להם ערך גבוה. הם הודו שגבר נשוי יכול לחפש לו תענוגות מיניים מחוץ לנישואין ובכל ניסחו כללים שהיו בגדר הצעות גם לאלו וגם לאלו. הם לא תפסו את התענוג המיני בפני עצמו כרע או כחטא. את ההגבלות ניסחו דווקא הרופאים שניסו ליצור את האדם הבריא. הם יצרו "דיאטה" שהתפשטה לשדות שונים של החיים, כולל מין. בספר המגפות נמנים כל הדברים המצריכים התנהגות מיוחדת. פעילות גופנית, המאכלים, המשקאות, התנומות, יחסי המין וכל מה שצריך להיות מדוד. הם הכירו בקשר שבין בריאות טובה וכלכלתה של הנשמה הטובה.

סוקרטס חשב שכל הצעירים צריכים לאמן את גופם. הוא רואה בכך דרך ליכולת התגוננות טובה במלחמה, הימנעות מרכישת שם של פחדן, שירות טוב של המולדת והשגת פרסים יוקרתיים. " הצעיר יתעניין בבריאותו וייחס חשיבות לחוזק, בריאות ויופי, אך רק כדי שיוכל להיות מאופק" אפלטון לעומת זאת גינה את ההפרזה האתלטית הנגרמת מאימונים רבים מדי כאלו המרדימים את הנשמה הנעשית כלואה בתוך מארג שרירי מדי. בעיקרו של דבר, לגבר היווני הייתה רשימה של המלצות רפואיות לדרך חיים מדויקת, מה עליו לעשות בכל רגע של יומו, החל מרגע התעוררותו ועד שנתו בלילה. מה לאכול לפני אימון הבוקר. מה לעשות אחרי, מה לאכול בצהרים מתי לנוח ומתי לשוב לאימון אחר הצהרים. מתי להתרחץ במים חמים ומתי בקרים. כמובן שהתענגות במשורה עוזרת גם לאתלטים וגם לחיילים להיות חשופים הן לשמש החמה והן לקור החורפי.

* תולדות המיניות כרך 2 השימוש בתענוגות / מישל פוקו - חלק 2.
טיפש להבין את עצמך טכניקה שאלות דימויים להאשים את עצמי רגש מיני ילדה רוחני להתחמק הומואים דחף מיני דחפים מיניים הנאה מינית התרגשות מינית חרמן חרמנות חרמנית חשק מיני יחסי מין יחסים מיניים יצר המין יצר מיני כיבוש מיני כיבושים מיניים לעשות סקס לרצות סקס מין מיניות מישל פוקו משיכה מינית סיפוק מיני סקס עוררות מינית פעילויות מיניות פעילות מינית קשר מיני קשרים מיניים רגש מיני רגשות מיניים רצון למין רצון לסקס תולדות המיניות תשוקה מינית
איך לשכנע אנשים? האם להביע הזדהות? איך לגרום למישהו לשמוח? איך לטפל בחרדה? הבעת הזדהות, ראפור, דומה נמשך לדומה, דומה נמשך לשונה, הפכים נמשכים, ניגודים משלימים
איך לשכנע אנשים? האם להביע הזדהות? איך לגרום למישהו לשמוח? איך לטפל בחרדה? הבעת הזדהות, ראפור, דומה נמשך לדומה, דומה נמשך לשונה, הפכים נמשכים, ניגודים משלימים
...נמשך לדומה, דומה נמשך לשונה, הפכים נמשכים, ניגודים משלימים איך לשכנע אנשים ולהשפיע על מצב הרוח שלהם? השאלה המרכזית שאליעד כהן מציג היא כיצד ניתן לשכנע אנשים ולהשפיע עליהם במצבי רוח שונים - בין אם מדובר באדם עצוב, בחרדה, או אפילו שמח. הרעיון המרכזי הוא להבין שישנן שתי גישות עיקריות בהתקשרות עם אדם: הזדהות (ראפור) והתנגדות. שתי הגישות האלו לא תמיד פועלות באותו אופן, ולעיתים דווקא אחת מהן תהיה אפקטיבית יותר במצבים שונים. האם תמיד כדאי להביע הזדהות ע
חיבור הרגש והשכל, חוויית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת
חיבור הרגש והשכל, חוויית האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת
...האני כצורה של מקום וזמן, להרגיש את מה שאתה מבין, הבנה רגשית, בירור האמת מה המשמעות של חוויית האני כצורה של מקום וזמן? אליעד כהן מסביר כי תפיסת האני היא למעשה תפיסה של צורה בתוך מקום וזמן. כאשר אדם חושב על עצמו, לרוב הוא תופס את עצמו כישות ייחודית ומבודדת, אך במציאות, האדם הוא בסך הכל צורה אחת מיני אינספור צורות הנעות בתוך מרחב וזמן אינסופיים. הבנה עמוקה של הרעיון הזה אמורה לשנות מהיסוד את חוויית המציאות של האדם, ואת האופן שבו הוא מתייחס לעצמו ולסביבתו...
העברת מסרים הפוכים למה שהתכוונת, איך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך? טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך? מסר ישיר, מסר עקיף, מסר לתת מודע, ההפך מחייה את הדבר
העברת מסרים הפוכים למה שהתכוונת, איך לא להעביר מסר מנוגד למסר שלך? טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך? מסר ישיר, מסר עקיף, מסר לתת מודע, ההפך מחייה את הדבר
...טעויות בהעברת מסרים, למה מבינים אותך הפוך ממה שהתכוונת? איך לא להעביר מסר הפוך מהמסר שלך? מסר ישיר, מסר עקיף, מסר לתת מודע, ההפך מחייה את הדבר מהם הטעויות בהעברת מסרים ואיך להימנע מהן? כשאנחנו מנסים להעביר מסר כלשהו, חשוב להבין כי כל מילה שאנו אומרים נושאת עמה לא רק את המשמעות של עצמה, אלא גם את ההפך שלה. זהו עיקרון שמנחה את התפיסה שלנו את המציאות ומניע את המוח להבין את המשמעות של כל מילה על ידי שלילת ההפך שלה. לכן, כאשר אנו מעבירים מסר, לפעמים המסר...
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
הדרכת מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים
...מורים, איך ללמד תלמידים? איך להסביר משהו? איך ללמד גיאומטריה? איך ללמד מתמטיקה? טיפים למורים, טיפים למחנכים, הדרכת הורים, לקויות למידה, הדרכה למורים, הדרכה להורים מהי הדרך הטובה ביותר ללמד וללמוד? ההרצאה עוסקת בשיטות יעילות ללימוד, במיוחד בהוראת מתמטיקה וגיאומטריה, תוך התמקדות בהבנת תהליכים סיבתיים בהוראה. המרצה מציין את השאלה החשובה: האם אנחנו יודעים להסביר את מה שאנחנו מלמדים? כדי להסביר בצורה טובה יש להקפיד על הבנת החומר קודם כל. אליעד מדבר על...
חיים לאחר המוות, אמת או טוב, אמת היא רעה ויוצרת רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה
חיים לאחר המוות, אמת או טוב, אמת היא רעה ויוצרת רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה
...אמת היא רעה ויוצרת רע, טוב בלי סיבה, לרצות את החיסרון, אדם או בהמה מדוע שום דבר בחיים לא מעניין חוץ מרוחניות? הנושא הראשון שאליעד מעלה בהרצאה הוא השאלה מדוע ישנם אנשים ששום דבר בחיים לא מעניין אותם, מלבד רוחניות. הוא לוקח כדוגמה מישהי שאומרת שכל חייה היא לא התעניינה בשום דבר - לא צעצועים, לא משחקים, לא חפצים, לא הצלחות חומריות. רק כאשר הגיעה לשאלה של רוחניות, משהו התעורר בתוכה. אליעד מסביר שהחיפוש אחרי רוחניות לא שונה מכל חיפוש אחר שהיה לאדם בחייו...
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
שלמות עצמית וזיכרון רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות?
...רגשי טוב - מהו זיכרון רגשי טוב בשלמות? איך אפשר לדעת שהגעת לשלמות העצמית שלך? אליעד כהן פותח את השיחה בשאלה חשובה: כיצד אדם יכול לדעת האם הוא הגיע לשלמות העצמית שלו? לדבריו, התשובה המהירה היא שאם לאדם עדיין יש שאלה בנושא, סימן שהוא טרם הגיע לשלמות, כי אדם שנמצא בשלמות כבר אינו מחפש תשובות. מהו תהליך ההתפתחות והזיכרון הרגשי שעובר האדם? כדי להמחיש את תהליך ההתפתחות והחשיבות של זיכרון רגשי, אליעד נותן דוגמה מהילדות: ילד קטן בגן שנפגע רגשית מכך שמישהו...
חרבות ברזל - לעשות שלום או מלחמה? איך אנשים מאמינים בשלום למרות המלחמה? איך אנשים רוצים שלום, למרות אירועי ה 7 באוקטובר? השפעת המלחמה על הרצון בשלום? מלחמה בטרור, איך לנצח את הטרור? לעשות שלום עם הטרור
...שלום, למרות אירועי ה 7 באוקטובר? השפעת המלחמה על הרצון בשלום? מלחמה בטרור, איך לנצח את הטרור? לעשות שלום עם הטרור אז איך יכול להיות שיש אנשים שעדיין מאמינים בשלום עם אנשי הטרור, גם אחרי אירועי ה 7 באוקטובר? איך יכול להיות שיש כאלו שקוראים לכך שצריך לתת להם מדינה? מה ההיגיון בזה? והתשובה לכך היא, אירוע טרור, לא אמור בהכרח לגרום לאנשים לשנות את הרצון שלהם לעשות שלום או מלחמה. מה שכן, אירוע טרור, כנראה יגרום לאדם לשנות את הרצון שלו באופן כללי. לכל הפחות...
פיתוח השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה
פיתוח השכל, פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה
...פיתוח שרירים, פיתוח שריר השכל, פיתוח המוח, מאמץ שכלי, איך לאמץ את השכל? איך לפתח שרירים? איך להעלות מסת שריר? איך לפתח את היכולת השכלית? איך לפתח את החשיבה? להיות הכי טוב בעולם, השאיפה לשלמות, להכין חביתה איך לפתח את השכל בדומה לפיתוח שרירים? אליעד כהן מסביר בהרצאה זו באופן מפורט את העקרונות של פיתוח השכל על ידי השוואה לאימון שרירים. לפי אליעד, המטרה בשני התחומים היא ליצור מאמץ משמעותי, בין אם מדובר בשרירים ובין אם מדובר בשכל. אליעד מציג שתי גישות...
ילדים זה שמחה, לגדל ילדים, לגדל בעלי חיים, ללמוד מבעלי חיים, ללמוד מילדים, תינוקות מתוקים, בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים
ילדים זה שמחה, לגדל ילדים, לגדל בעלי חיים, ללמוד מבעלי חיים, ללמוד מילדים, תינוקות מתוקים, בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים
...בעלי חיים מתוקים, למה אנשים אוהבים בעלי חיים? למה אנשים אוהבים ילדים? להביא ילדים למה אנשים אוהבים ילדים ובעלי חיים? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מציג היא מדוע אנשים אוהבים ילדים ובעלי חיים, ומה יש בהם שמושך אותנו. הסיבה הבסיסית שהוא מציע היא שילדים ובעלי חיים מאפשרים לנו לראות פרספקטיבה אחרת על החיים שלנו, במיוחד ביחס למחויבויות ולתפיסות שלנו לגבי המציאות. כאשר אנשים מסתכלים על ילדים קטנים או על בעלי חיים, הם חווים סוג של שחרור או תחושת הקלה....
סביבה / השפעת הסביבה - מהי מהות השפעת הסביבה על האדם? מהי סביבה תומכת?
...חיובית. סביבה שלילית. מהי מהות השפעתה של הסביבה על האדם? מהי סביבה תומכת? תשובה: האדם = התודעה. חייו של האדם טובים כאשר נקודת המבט שלו על החיים טובה ולהפך, להפך. הסביבה של האדם = הרעיונות שרצים לאדם בראש, המחשבות שרצות לאדם בראש. צורת ההסתכלות של האדם על המציאות = הסביבה שבה האדם חי. סביבה חיובית = סביבה טובה = סביבה שבה האדם מרגיש טוב באמת לגבי המציאות. סביבה שלילית = סביבה רע = סביבה שבה האדם מרגיש רע טוב שקרי לגבי המציאות. טוב שנוצר מתלות רגשית...
ניו אייג - עידן חדש, מה זה?
...פירסיג בספרו זן ואמנות אחזקת האופנוע, קיבל לפני כמה מאות שנים בודדות מנדט מהאנושות לחקור ולומר לנו מהי האמת, מהי המציאות האובייקטיבית וכיצד היא עובדת. בחוסר יכולתו להוכיח תופעות מתחום העידן החדש בצורה מדעית, הוא גם נהג לפסול ולזלזל בתופעות אלה. לאחרונה, קמים מכונים מדעיים ומשקיעים הון רב על מנת להפוך את עקרונות העידן החדש למקובלים ומובנים על ידי העולם המדעי ובעקבותיו, על האנושות כולה. העידן החדש הוא עידן של הומאניות, עידן של מודעות, עידן שבו כל אדם...
חרדים + ערבים עליך ישראל! מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?
...מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: חרדים + ערבים עליך ישראל! מורשת ישראל, המורשת היהודית - מה השקר? ומה ללמוד מכך?. שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על השכל, ועל המוסר השכל שיש עכשיו בימינו, החרדים, שחיים בחרדה, חרדים ללכת לעבוד, ורוצים ממס הכנסה כסף וכו. ויש את הבעיה הנוספת של הערבים, הערבים רוצים עוד, ולא רוצים לתת להם. ואני לא יגיד הפעם מה אני חושב, שניהם צודקים או שניהם טועים, מה שמעניין...
התמכרות להימורים - מאפיינים, סיבות והשלכות
...להימורים - מאפיינים, סיבות והשלכות התמכרות להימורים מתארת התנהגות של הימורים חוזרים ונשנים בעקביות ובכפייתיות. זוהי הפרעה בשליטה בדחפים (באימפולסים) אשר שולטת בחיי האדם, מכתיבה את ערכיו ופוגעת בהתחייבויותיו בתחום המשפחתי, החברתי והתעסוקתי. הבט משמעותי בהתמכרות זו הינו ההסתבכות הכלכלית מתוך העיסוק הגובר והולך בהימורים, בסכומים גדלים והולכים. מבחינה רגשית לאדם תשוקה ודחף להמר, ללא יכולת לשלוט בכך ולרסן את התנהגותו. לרב ההימור מהווה מפלט ובריחה מבעיות...
שינה טובה - שתהיה לכולנו שינה טובה!
...לא היתה תאורה מלאכותית ובטח שגם לא תרבות פנאי עשירה, אנשים היו קמים עם הזריחה ועולים על יצועם לישון עם השקיעה. באם נתייחס לדברי הרמבם נלמד כי הוא ייעץ לחלק את היום לשלושה חלקים בני שמונה שעות. 8 שעות שינה, 8 שעות עבודה ו - 8 שעות למידה. סהכ 24 שעות של היממה אשר אמורות להכיל את תמצית הוויתנו. אולם היות וכיום אנו חיים בקצב מואץ של עולם מתועש ומודרני. לא רק תאורה מלאכותית קיימת כי אם גירויים סביבתיים רבים כמו טלביזיה, רדיו, סרטים הצגות ועוד... כל אלו...
פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 1
...כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 1 ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה הדיאלוג הפילוסופי בין אלברט איינשטיין והרברט סמואל בתולדות החשיבה המודרנית תופס איינשטיין מקום ייחודי. הוא ויתר על עוגנים מחשבתיים בני אלפי שנים לטובת תיאוריה רדיקאלית הגורמת לכל מי שלומד אותה להרגיש כאילו נשמטה הקרקע מתחת רגליו: שום דבר אינו מתרחש במקום או בזמן מוחלטים, אלא תמיד ביחס למשהו אחר. רק האור, אותה ישות חמקמקה ורבת - פנים, נע במהירות קבועה לגבי כל צופה ביקום. איינשטיין...
חוסר וודאות בחיים - מה לעשות?
...בחיים - מה לעשות?. הפעם, תשובה לגבי חוסר וודאות בחיים. השאלה שנשאלה, מה לעשות לגבי חוסר וודאות? ואם נתבונן, נראה שכל הבעיות בחיים נוצרות מחוסר בוודאות. והבעיה היא לא באמת במציאות עצמה, הבעיה היא שאדם רוצה לשנות את המציאות. ואם לאדם הייתה וודאות מוחלטת שאין שום אפשרות לשנות את המציאות, לא הייתה לו בעיה, כיוון שאין אפשרות לשנות ואין מה לעשות ואין ספק וזה מה שיש. וכן, אם האדם רוצה לשנות, ולא מצליח, זו הבעיה האמיתית וזה הסבל האמיתי, וזה אומר שכל הסבל...
תת מודע - מה אתם רוצים יותר בחייכם?
...של התת מודע מה אתם רוצים יותר בחייכם מה אתם רוצים יותר בחייכם? מה היכולות שלכם להשפיע על חייכם? אם הייתם יודעים על יכולותייכם להשפיע על מהלך חייכם באופן מודע? איך חייכם היו נראים? איך הייתם מרגישים? כשהשפע היה מציף את חייכם? הסיבה לכל בעיה מחסור ומגבלה תמיד נמצאת בדרך שבה אתם משתמשים בחשיבה המודעת שלכם. תת המודע 90% מחיינו הנפשיים הם תת מודעים. הרי ללא כל בחירה מודעת שלנו הלב פועם, תהליך העיכול מתבצע, מחזור הדם והנשימה מתקיימים בפיקוחו של תת המודע...
למה עליך לעשות גם פעולה חיובית קטנה חד פעמית וזמנית?
...פעמית וזמנית? דע כי גם פעולה חיובית שבאפשרותך לעשות אותה רק באופן זמני גם היא טובה. אל תמנע מלעשות מעשה חיובי בכיוון הנכון בגלל שאתה חושב שהוא זמני ובגלל שאתה לא חושב שתוכל להתמיד בו. עשה אותו גם אם הוא זמני וחד פעמי. נקוט כלל זה בידך, עליך לעשות את כל אשר אתה יכול, גם דבר קטן וגם באופן חד פעמי. אם באפשרותך לעשות אותו - עשה אותו. לדוגמה, החלטת שאתה לא עושה יותר פעולה מסוימת, ושמעכשיו אתה מתחיל לפעול בצורה כזו או אחרת. אתה מגיע לנסיון שבו אתה אמור...
לעלות על התדר הנכון
...יש התחלה ויש מהיכן להמשיך בדברים. לאחר מכן, כאשר האדם ממוקד במטרה ולא מפוזר בדברים ונותן לעצמו להתבטא ולא נותן לכישורים שלו לישון, אז הוא מתחיל ליצור. עניין הסדר בחיים חשוב כי כאשר האדם מסדר לעצמו את סדר יום וקובע לעצמו מה הוא יעשה ואפילו רושם דברים שהוא בטוח במיליון אחוז שהוא יזכור הוא מצליח לזכור בעפ לעתים יותר ממה שהוא רשם. וכן, האדם במצב כזה מצליח להתמקד בדברים החשובים ומכאן לסדר עדיפויות הדרך קצרה. כי אם האדם מפוזר במיליוני מחשבות במשך היום...
(לא) באנו ליהנות
...שחלה טעות בכל מה שקשור לגילי הכרונולוגי. אני לא באמת בת 38, אלא יותר קרובה לבת 80 אני זקנה. לא תדעו זאת אם תסתכלו עליי. לא עשיתי שום הסכם עם אף אחד (בעצם זה לא מדויק אבל נגיע לזה בהמשך) ואין אף תמונה שמזדקנת במקומי אבל בפנים, מי ששולטת זו הזקנה. הזקנה היא קוטרית רצינית. מטרת החיים שלה היא לשרוד. לנסות לעבור את החיים האלה עם כמה שפחות כאב וסבל, כמה שפחות פגיעה. אבל שלא תחשבו שהיא באה הנה ליהנות. היא לא. כי היא מאמינה שליהנות זה לא בסדר. מבחינתה, באנו...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה לא להתאבד? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? איך נוצר העולם? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפרש חלומות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להצלחה, ייעוץ פילוסופי, אימון אישי למציאת זוגיות ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4531 שניות - עכשיו 25_06_2025 השעה 15:23:18 - wesi4