ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה pdd ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 8 ✔פרק 6 הצעות למשחקים ופעילויות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 8
פרק 6

הצעות למשחקים ופעילויות

1."המלך אמר". משחק בו הילד אומר ואתם מבצעים "המלך אמר להרים ידיים" ואז עליכם להרים ידיים. בגרסה לפעוטות לא נצפה מהילד להבין שכאשר אין הוא אומר "המלך אמר" לא צריך לבצע את הפעולה שאמר. בגרסה לילדים מגיל 5-6 ומעלה אפשר לנסות זאת.

2.צאו לפיקניק. הכינו את כל האוכל לפיקניק ביחד, כריכים, פירות, או כל אוכל אחר שהילד אוהב. לכו לפארק ופרשו שמיכה על הדשא. הכריזו שזהו פיקניק. אפשר לבחור ביחד משחקים שונים ולהביאם. העיקרון הוא לתת לילד לבחור ולהעניק לו שליטה במה שמתרחש. לאחר הפיקניק ספרו מה עשיתם שם, אם יש צורך צלמו בפיקניק תמונות של הפעילויות (הגעה למקום, משחק, סידור השולחן, אכילה וכו') צרו אלבום תמונות של פעילויות האהובות על הילד וכך תוכלו לעבוד איתו על רצפים וללמד אותו לספר את חוויותיו באופן מובן.

3.קנו חבילת גירים. אם לילד קשה להחזיק גיר בקוטר רגיל כדאי לרכוש גירים בקוטר עבה יותר בצבעים שונים. אפשר לצייר על המדרכה, על לוח. מחקו את מה שציירתם עם הידיים, עם סמרטוט, עם ממחטת נייר.

4.הפריחו בועות סבון והראו לילד כיצד לפוצץ אותן. בתחילה מפוצצים עם היד, או במחיאת כף. אח"כ עוברים לפוצץ עם הרגליים, הראש, האף, הבטן, הגב.

5.קנו מספק חישוקים בגודל בינוני (קוטר של 40 ס"מ בערך). הניחו את החישוקים בשורה ועשו "מסלול" הראו לילד איך לעבור בו כשהוא מכניס כל רגל לחישוק וכך עובר את כל החישוקים, עודדו אותו, התלהבו מהצלחותיו - אפילו המזעריות ביותר.

6.קנו צינורות בקטרים שונים (יש בכל חנות לחמרי בניין) ונשפו דרכם, הפכו אותם לחצוצרות והשמיעו קולות, הראי לילד מה ארוך, מה קצר ומה בינוני דרך הצינורות באורכים השונים.

7.גלגלו את הילד בשמיכה או בתוך מזרון דק ורך כאשר רגליו וראשו מחוץ לשמיכה. (אנחנו קוראים לזה נקניקיה בלחמניה, זה משעשע את הילדים להיות הנקניקיה).

8.השכיבו את הילד על הספה הצמידו כרית גדולה של הספה לילד מתחתיו ומעליו ומיחצו אותו מעט (אנחנו צועקים "בננה מעוכה!" ומתפוצצים מצחוק מהמעיכה של "הבננה" מתחת לכרית), אח"כ גם הוא יכול לעשות לכם את אותו הטריק...

9.שולחן חול. לרובינו אין ארגז חול פרטי בבית ולכן כדאי ליצור שולחן חול באזור שאתם מייעדים לכך. אתם זקוקים לשולחן שהחלק העליון שלו שקוע מעט או לקערה שטוחה וגדולה המלאה בחול נקי. אפשר להניח מתחת לאיזור החול עיתונים או מפה מניילון כדי שהחול לא יתפזר בכל מקום. אפשר לטבול את הידיים, להכניס חיות משחק ולהרטיב את החול (החיות הולכות לים או מתרחצות). אפשר להכניס במקום חול - שעועית, אורז צבעוני (צובעים ע"י צבע מאכל, בתנאי שהילד אינו מכניס את האורז לפה), זרעים, קלקר (מהסוג הגדול והעבה ולא מהסוג הקטנטן שהילד עשוי להכניס לפיו), אפונה יבשה, אבנים בגודל בינוני שלא יכולות להזיק פיזית. תנו לילד לעזור לכם בהכנת שולחן החול. תנו לו לשפוך פנימה את החול / חומר אחר שבחרתם לעבוד איתו ותתמללו את כל הסיטואציה ("תכניס את החול לתוך הגיגית", "הנה השעועית", "הגיגית מלאה, תראה"). תנו לילד לסחוב פיזית את השולחן, גיגית. תנסו לעשות כמה שפחות עבורו במהלך המשחק. מבחינה סנסורית משחק זה עוזר מאד. אפשר להחביא חפצים קטנים בתוך החול ולחפש אותם, אפשר להכניס את הידיים והרגליים ולמשש, אפשר לבנות עם טרקטורים קטנים מבנים מחול. אפשר להוסיף מים לחול אז הוא הופך דביק ועל הילד להתמודד עם התחושה הזו תוך כדי משחק, הוא יכול ליצור נהרות והרים מהחול הרטוב. שימו לב עד כמה הילד מסוגל להכיל את המשחק הזה. כאשר אתם רואים סימנים של חוסר נחת הפסיקו את המשחק והציעו לו לסדר הכל במקום ולשטוף את ידיו. נסו לא להגיע למצב בו הילד מוצף סנסורית ומתחיל להביא התנהגויות שקשה לו ולנו להתמודד עימם.

10.עמדו עם הילד ליד חלון ואמרו: אני רואה משהו ירוק, גבוה עם עלים. הילד צריך לנחש שאתם רואים וחושבים על עץ. המשיכו כך בתחילה כשהמבוגר רואה משהו ואח"כ, כשהילד מסוגל, הפכו את המשחק למשחק בתורות.

11.ערכו לילד ספר שדומה מעט לספר קומיקס. כתבו או ערכו סיפור קצר שהילד כבר מכיר. הסיפור יהיה רובו באיורים או תמונות ופה ושם הצמידו "בועות מחשבה" מעל אחד הדמויות ובתוך בועת המחשבה הדביקו תמונה של מה שאותו אדם חושב (הוא צריך לחשוב משהו שונה מהסיטואציה המתרחשת בספר אבל קשור לסיטואציה בספר באופן כלשהו). כך הילד לומד שלבני אדם יש מחשבות שונות משלו, שמחשבות הן דבר שיכול להיות שונה ממה שקורה במציאות ושמחשבות אינן מוחשיות כמו חפצים.

12.ציירו ציורים פשוטים, או מספרים, על גבו של הילד ותנו לו לנחש מה ציירתם. אח"כ תורו לצייר עליכם.

13.קנו או הכינו בצק צבעוני וצרו ממנו צורות עם תבניות שונות. עשו ממנו צלחות מלאות "סוכריות" ועוגיות והכינו יום הולדת למישהו מהמשפחה בהפתעה.

14.צרו לילד אלבום ובו תמונות של רוב הצעצועים והמשחקים או אפשרויות הבידור שלו. תנו לילד לבחור בטיפולים או בשעות אחרות מתוך הספר.

15.אפשרות אחרת לבחירת הילד את מהלך הטיפול היא להחליט שיש תורות בין המטפל לילד ופעם המטפל מחליט במה הם ישחקו ופעם הילד מחליט. בתחילת הטיפול ניגשים לחדר הצעצועים או לאלבום תמונות בו מצולמים כל הצעצועים והפעילויות (ראו סעיף קודם) ובוחרים לפי תורות מה הולך להיות בטיפול. כל פעילות שנבחרת תמונתה יוצאת מתוך האלבום ומודבקת ע"י "סקוץ" על לוח מתאים ולפי סדר הפעילויות. כל פעילות שסיימנו הילד יכול, אם הוא רוצה, להסיר את התמונה שלה מהלוח.

16.המיסו שוקולד ביחד (הוסיפו מעט חלב לחבילת שוקולד כדי שהעיסה תצא ראויה למשחק. הניחו לשוקולד להתקרר (היזהרו, זה חם!) לרמה בה עדיין יהיה די נוזלי, אך לא נוזלי מידי, ולא רותח. שיהיה ניתן לעבוד איתו. פרסו נייר פרגמנט בתוך תבנית גדולה של תנור. הניחו על נייר הפרגמנט תבניות המיועדות ליציקת שוקולד (בניגוד לתבניות של עוגות תבניות אלה סגורות בחלקן התחתון וגמישות יותר, אפשר למצוא בחנויות בישול) הכניסו לתוך התבנית שוקולד. אפשר למלא חצי תבנית בשוקולד לבן ואח"כ כשהשוקולד מתקשה מעט (מכניסים אותו למקרר להתקשות מהירה יותר) שפכו גם שוקולד חום לאותה תבנית, כך יצא לכם ממתק שוקולד בשני צבעים. אפשר לפזר על השוקולד (לפני הכנסתו למקרר) סוכריות צבעוניות או לתקוע לתוכו פרי יבש שמתאים לילדים (תמרים וצימוקים למשל). אפשר גם לצפות פירות בשוקולד. חתיכות של תפוחים, תותים ודובדבנים שלמים, אגסים, אפילו פרחים אכילים וכו'. לאחר שהשוקולד התקשה במקרר הוציאו את התבניות בזהירות ונסו להוציא את ממתק השוקולד מבלי לפגוע בו. הניחו את כל ממתקי השוקולד על צלחת הגשה יפה וסדרו אותם באסטטיות עם הילד. הגישו לבני הבית את הקינוח בסוף ארוחה ושבחו כולכם את הילד על הממתקים הנהדרים שהכין. אפשרו לילד ללקק שוקולד בזמן העבודה וגם לאכול חלק מהממתקים.

17.שחקו עם בובות אצבע. הן דורשות מיומנות באצבעות (קצת מוטוריקה עדינה) ויש ילדים שיתקשו בכך. עבדו לאט ובסבלנות, למעט זמן בתחילה. לאחר שהמיומנות נרכשת אפשר לספר סיפורים ולהציג הצגות עם בובות האצבע.

18.נפחו כארבעה - חמישה גלגלי ים בצבעים שונים (אם אפשר שקופים, זה פחות מאיים על הילד) והראו לילד איך אתם מכניסים את גלגל הים דרך ראשכם ובונים סביבכם מעין מחילה. בדקו האם הילד רוצה עטפו גם אותו בגלגלי הים. אפשר להציץ דרך הגלגלים כאשר הם שקופים, אפשר ללכת איתם כשהם סביב הגוף.

19.בנו מאותם גלגלי ים מחילה שדרכה על הילד לזחול.

20.הפכו את גלגלי הים למסלול הליכה כשאתם מניחים אותם בשורה בזה אחר זה ועוברים בהליכה כשכל רגל שלכם בגלגל אחר על פי הסדר, בקשו מהילד לעשות זאת.

21.צבעי ידיים וקצף גילוח. בשביל פעילות זו אתם זקוקים למפת פלסטיק, צבעי ידיים (צבעים מיוחדים שנשטפים בקלות ומותאמים למשחק זה), קצף גילוח, דפי נייר (אפשר כמה דפים קטנים אך ילדים רבים אוהבים דף אחד ענק (בריסטול). נלבש בגדים שלא אכפת לנו שיתלכלכו וישמשו אותנו למשחקים מלכלכים גם בעתיד (או סינר גדול מפלסטיק). נדגים לילד כיצד טובלים את האצבעות והידיים בצבע ומציירים על הדף. אח"כ אפשר לצייר על הגוף שלנו (להישאר עם תחתונים), אפשר לטבול את כפות הרגליים בצבע ולצייר איתן. אל תנסו להדגים לילד ע"י ציור של ציורים מסובכים בעצמכם, כדי לא ליצור אצל הילד את ההרגשה שאתם יכולים והוא לא. נסו לצייר כמו ילדים, שרבוטים פשוטים, קווים ועיגולים. ככל שאתם משחקים יותר במשחק זה (פעם בשבוע למשך כמה חודשים) תוכלו לעודד את הילד ולהדגים לו כיצד מציירים קו, עיגול, פרצוף, שמש, בית.

22.לכו לבריכה ושחו. הציפה במים יכולה להיות מפחידה למדי עבור ילד שיש לו קושי להרגיש שרגליו אינן נוגעות באדמה. אחזו בילד היטב, וודאו שהוא מרגיש טוב בתנוחה מסוימת במים והפכו את העניין לכייף. זה יכול להתבצע באופן הדרגתי עד שהילד יהיה מוכן לבטוח בכם ובסיטואציה, קחו את הזמן ולכו באופן קבוע לבריכה. קחו אתכם דגים ומשחקי מים אחרים.

23.קנו דבק שצריך למרוח באצבעות. נסו להדביק ניירות צבעוניים זה לזה. ציירו על דף נייר ציור פשוט ומלאו את הציור בפיסות נייר שהודבקו, או בשעועית, אפונה יבשה וכו'. אפשר להדביק בכל חלק של הציור חומר שונה.

24.לעבודה על איזור הפה אפשר לקחת קערה ולמלא במים עם מעט סבון. כדאי לקנות צינורות בעוביים וטקסטורות שונות בחנויות לחומרי בניין, בנוסף יש קשים באורכים וצורות שונות. הראו לילד כיצד אתם נושפים לתוך המים ונוצרות בועות. עזרו לו לנשוף. שימו לב שלא ישאף את המים, עשו זאת בזהירות ולאט, עם המון סבלנות. לילדים רבים בספקטרום קשיים סביב איזור הפה ובתוכו, קשיי לעיסה, בליעה, נשיפה ושאיפה.

25.לאחר שהילד למד לנשוף למדו אותו למצוץ מתוך קש. נסו למצוא כוסות בצבעים וצורות שהילד ימשך אליהן, כך גם הקשים. ישנם קשים מפותלים, בצבעים וצורות שונות. הכינו שייק - פירות מתוק וטעים (נסו מהפרי האהוב עליו עם מעט מים, חלב וסילאן או ממתיק טבעי אחר). הכינו רק לעצמכם משקה. עשו קולות מוגזמים של הנאה. אל תשאלו את הילד אם הוא רוצה. לעיתים קרובות הוא יבקש לטעום או ינסה לחטוף את הכוס כדי לטעום. תנו לו. אם אינו מבקש או מתעניין הציעו לו באופן מתחכם "המיץ הזה הכי טעים בעולם! מי רוצה מיץ?!" (אל תאמרו "קח, תטעם. הכנתי בשבילך" משום שאז בד"כ התשובה תהיה שלילית). כשהילד מנסה לטעום קחו בחשבון שהוא עלול ללכלך את עצמו ואת הסביבה בפעמים הראשונות שהוא מנסה לאכול דרך קש. היו סבלניים. אם הוא מתלכלך קחו לכם גם "שלוק" ולכלכו מעט את עצמכם, צחקו על עצמכם ליד הילד, אימרו "אוי, איזה אבא מבולבל יש לך, תראה, התלכלכתי. לא נורא. בוא ננגב". תינוקות קטנים שמראים סימני בעיות עם אוכל ניתן "לשכנעם" ע"י שייקים טעימים כאלה (לא על בסיס חלב פרה) ולתת לטעום כשלוקחים על קצה הזרת מעט פירות מרוסקים (רחצו ידיים לפני) ומורחים קלות על שפתי הילד. אם ילדכם אינו מתנגד לכך אפשר לנסות לתת לו לטעום כך, במידה וקשה לו להתרגל לרעיון של אכילה דרך קש. אם הילד נושף לתוך הקש במקום למצוץ דרכו צחקו איתו ונסו בכל זאת ללמד אותו לאט לאט את הדרך לאכילה דרך הקש. אם תכינו כל יום שייק כזה יחד עם הילד כשהוא בוחר את הפירות יכול להיות שגם תרוויחו ילד שצורך פירות מבלי לשים לב...

26.אפשר לשחק בתחרות נשיפות. צרו כדורים בגודל בינוני ממטפחות נייר בצבעים שונים. כל כדור מייצג חתול (אפשר לצייר לו בטוש פרצוף). הילד הוא הכלב שרודף אחרי החתולים. תנו לו קש ועליו לנשוף בחתולים (כדורים) כדי להזיזם. הכלב גם יכול להשיג את החתול ולתפוס אותו ע"י החזקת כדור הנייר בקצה הקש באמצעות שאיפת האוויר פנימה כשהקש קרוב לכדור ואז הכדור ייצמד לקש. ציירו קו סיום על הדף כדי שידע מתי הגיע לסוף. אפשר לשחק כך גם על בסיס של מכוניות מרוץ וכו'. אם לילד קשה מידי לשחק עם הקש ולנשוף ולשאוף דרכו אפשר לשחק בנשיפות ושאיפות בלי הקש.

27.סעו לים. קחו איתכם סירה, גלגל, גלשן קטן, דלי וכפות לחול. בתחילה הילד עשוי לעמוד בחול או להתגלגל בו. תנו לו זמן ותראו שהוא מתקרב למים. אפשר לחפור ביחד בור שיתמלא במים בכל פעם שהגלים מתקרבים לחוף. זה יוצר מעין "בריכה" קטנה שנראית בטוחה יותר לילד מאשר הים הרחב. לאחר זמן מה (אפילו כמה פעמים של ביקור בים) הילד עשוי לרצות להיכנס אתכם למים. בתחילה שבו איתו ממש על קו המים, אח"כ אפשר לנסות להיכנס מעט כשהים רגוע ושקט (אל תנסו זאת כשהים עם גלים גבוהים, זה עלול ליצור אצל הילד התנגדות גם לעתיד). קחו פיסת לחם ונסו לזרוק אותה למים ולראות האם הדגים באים, הראו לילדכם את הדגים. נסו לחפש בין הסלעים יצורי מים כמו סרטנים ורכיכות והכניסו אותם לדלי (אנא החזירו אותם למקומם לפני שאתם הולכים הביתה)... אם אתם נשארים עד לחשכה בנו מדורה ושירו עם הילד שירי אש של ילדות.

28.תנו לילד לנפח בלון (במידה והוא יכול) ואז שחררו אותו בחדר (מבלי לקשור אותו) התגלגלו מצחוק מהרעש שזה מפיק.

29.התגלגלות. תתגלגלו על מזרון, על דשא. תמיד בעזרת מבוגר ובהשגחתו. התגלגלו על דשא ובמדרון וזחלו בחזרה למעלה. זחלו והתגלגלו כשאתם עטופים בסדין.

30.בשלו ביחד - הכינו ג'לי בתבניות עם צורות מצחיקות. אפו עוגיות ועוגות שצריך רק לערבב את החומרים ולאפות מבלי להתעסק עם בלנדרים וכו'. הכינו פופ קורן יחד. קנו מרציפן בצבעים שונים ופסלו ממנו פסלונים וזללו אותם. הכינו כריכים עם פרצופים עליהם מירקות, גבינות או נקניקים. הכינו גבינה מיוגורט (בתוך חיתול - מצאו מתכונים באינטרנט). צרו בצק בידיכם ואפו ממנו לחם או חלה. כך במקום לקנות לילד מטבח צעצוע אתם משחקים במטבח "של הגדולים" ומייצרים תוצאות שהילד גאה בהם. תוצאות מעניקות לילד את התחושה שהוא גדול והוא יכול לפעול בעולם. עוד יותר טוב להחליט על יום קבוע בשבוע בו אתם אופים חלה או לחם עם הילד, כך שאם הילד לא יאפה לא יהיה לדיירי הבית מה לאכול. מגיל 5 או 6 הילד יבין שיש לו תפקיד בחיי הבית ושאם הוא לא ידאג לכך (איתכם ביחד) שיהיה לחם, המשפחה לא תאכל לחם באותו יום. כך הילד מרגיש שהוא נחוץ לבני האדם סביבו, לעולם. אל תשכחו לשבח את הילד על הדרך שהוא עושה כשהוא עובד במטבח, על זה שהוא מנסה - ולא רק על התוצאה. אל תתרכזו בתוצאה, התרכזו בדרך ובביטחון שהילד מקבל ככל שהוא מנסה ואתם משבחים אותו (אפילו אם הילד ניסה לחתוך מלפפון ולא הצליח שבחו אותו על עצם הניסיון).

31.צאו לחצר או לאזור פתוח, אספו קרשים למדורה, הדליקו אותה ביחד, אפו בגחלים תפוחי אדמה וצלו מרשמלו על שיפוד. ספרו לילד סיפור פשוט, אך קסום, על אש. אפשר להמציא סיפורים.

32.תנו לילד לסחוב ולדחוף חפצים בעלי משקל סביר. ילדים עם אוטיזם זקוקים פעמים רבות להרגשה חזקה יותר של מגע כדי שמוחם יקלוט שנוגעים בהם. אפשר לסחוב תיק גב בדרך לגן. לסחוב כביסה. תנו לילד לדחוף את העגלה בסופר. שיסחוב או ידחוף את שק האוכל של הכלב / חתול. שיעבוד בגינה, יחפור, ישתול וידאג להשקות את הצמחים. שינפח את גלגלי האופניים. שיסחוב מצרכים מהרכב לבית. בנוסף לעבודה עם כוח שהילד זקוק לה הוא מקבל כאן גם הרגשה שהוא עוזר בבית ושהוא נחוץ.

33.אם יש לכם גינה השאירו מקום עם חול ללא דשא והרטיבו אותו בקיץ. יש ילדים שיהנו להתפלש בבוץ כשאתם מעודדים אותם.

34.אם אין לכם אפשרות להציב בריכה קטנה (מתנפחת) בחצר - קחו גיגית, מלאו אותה במים ותנו לילד לקפוץ ולהשתולל בהם. אפשר להוסיף קצף אמבט. להזהר לא להחליק.

35.שיטפו את הרכב, הכלב, האופניים ביחד.

36.תנו לילד לרוץ בין הממטרות שפועלות בגינה.

37.בזמן האמבטיה תנו לילד משחקים שונים מפלסטיק שהוא יכול להסיע, להטביע, למרוח בקצף.

38.כנסו עם הילד לאמבטיה (אפשר גם להכניס רק את כפות הרגליים).

39.ספרו לילד שאתם רוצים להכין מאכל מאפונה. צאו לקנות ביחד אפונה לא מקולפת אצל הירקן. קלפו עם הילד ביחד את תרמיל האפונה ותנו לו להוציא את האפונה מתוך התרמיל. מצוין למוטוריקה עדינה ולהכנת ארוחת הצהריים.

40.הקליטו רעשים שילדכם אינו סובל (צפירה של כבאית, אוטובוס עובר, מכסחת דשא, שואב אבק וכו'). הסבירו לילד שאתם עומדים לשמוע רעשים שהוא לא כל כך אוהב, אבל הוא יחליט כמה חזק לשמוע אותם. השמיעו לילד במערכת שמע את הרעשים בווליום נמוך מאד. תנו לילד לשלוט בווליום. צחקו איתו על הרעשים. תסכימו איתו שהם לא נעימים, אבל כשהם לא חזקים מידי אפשר לסבול אותם. תנו לילד להגביר לאט לאט את הווליום. כשאתם פוגשים את הרעש הזה במציאות הזכירו לילד שהוא כבר שמע את זה ושהוא יכול להתמודד.

41.משחקי תחרויות ריצה. למדו את הילד את המילים "היכון, הכן, צא!" ופרצו בתחרות ריצה. משחק זה יכול גם לשמש אתכם ביום יום כשאתם מאחרים למקום כלשהו והילד לא מבין את הסיטואציה אפשר לזרז אותו בדרך הזו.

42.בכל מקום שיש בו גדר רחבה מבטון בגובה סביר שהילד יכול ללכת עליה כמו על קורה החזיקו את ידו ועודדו אותו לעשות זאת ולקפוץ בסוף הגדר. זה עובד על שיווי המשקל.

43.עודדו את הילד לנסוע אחורה, ללכת אחורה ע"י נסיעה על בימבה או תלת אופן. ילדים אוטיסטים לא תמיד שמים לב שיש עוד כיוונים מלבד קדימה, הם לא מודעים למרחב האחורי או הצידי שלהם.

44.למדו את הילד לבעוט בכדור ולשחק כדורגל או מסירות באופן הכי בסיסי. לא חייבים שערים, צריך רק למסור זה לזה בבעיטות את הכדור. עשו זאת בשמחה גדולה ובהתלהבות.

45.קחו את הילד מידי פעם לשיט בסירה (יש בפארקים מסוימים בארץ). הפכו את השייט לחוויה. צלמו את מהלך העניינים והכניסו את התמונות לאלבום, דברו על כך אח"כ בבית, ספרו את החוויה שוב.

46.צאו לטיולים רגליים בסביבת מגוריכם. נעלו נעליים מתאימות, קחו את הכלב, אם יש, וטיילו יחד. תנו לילד להוביל לעיתים ודברו איתו על מה שאתם רואים סביבכם. עצרו להסתכל בקיני נמלים, בציפורים, עצים חתולים ואנשים. העבירו לילד את החוויה, באופן לא מילולי, שהעולם יפה וכדאי להיות בו שותף.

47.קיפצו על טרמפולינה. ילדים אוטיסטים רבים אוהבים מאד לקפוץ על טרמפולינה ומרפאים בעיסוק מעודדים זאת באופן כללי משום שקפיצות על טרמפולינה משפרים את הוויסות החושי ועוזרים לילדים הזקוקים למגע עמוק ולתחושת יציבות גדולה יותר לאחר שיורדים מהטרמפולינה. יש להשגיח על הילד בכל רגע שהטרמפולינה בסביבה. (כדאי למצוא מקום גבוה להניח את הטרמפולינה כשלא משתמשים בה, או לתלות אותה על וו גבוה, ולהורידה משם רק כשרוצים לשחק). אל תשאירו טרמפולינה ללא השגחה כשילדים בסביבה. לילדים גדולים יותר: כשקופצים על הטרמפולינה אפשר לספור תוך כדי, אפשר לעשות תרגילי חיבור וחיסור של מספר קפיצות מסוים. אפשר לומר את האלף בית תוך כדי קפיצה. אפשר לקפוץ ולשיר שירים.

48.הכינו עם הילד עץ משפחה. קנו בריסטול גדול, ציירו עליו עץ והדביקו על הענפים באופן הנכון את תמונות בני המשפחה לדורותיה. כתבו מתחת לכל תמונה את שם האדם המצולם בה. הסבירו לילד את היחסים המשפחתיים בין כולם. צבעו וקשטו את הבריסטול. כתבו למעלה כותרת "המשפחה שלי". תלו את הבריסטול המוכן בחדרו של הילד בגובה עיניו, אפשר גם לתלות בסלון ולהשוויץ בעבודה הזו כשבאים אורחים. שאלו את הילד שאלות הקשורות ביחסים בין בני המשפחה (כשאתם לבד, כדי לא להביכו אם הוא לא זוכר).

49.קנו שמונה כדורים מתנפחים (כאלה שלוקחים לים ולבריכה) בצבעים עליזים ונפחו אותם. קחו ציפת שמיכה שאינכם זקוקים לה יותר, נסו שהציפה תהיה בצבע כהה. הכניסו את הכדורים פנימה וסגרו את הציפה בעזרת ידיכם. תנו לילד לקפוץ על הכדורים שבתוך הציפה, להתחכך בהם ולהשתולל, אח"כ פתחו את הציפה וכנסו עם הילד לתוכה עם הכדורים, השתוללו ושחקו משחקים בפנים.

50.הכניס לשקית צבעונית חיזוקים עבור הילד. בכל פעם שאתם רוצים לחזק התנהגות או עשייה של הילד השתמשו באחד מהחיזוקים. אפשרויות לחיזוקים: בובת כפפה שהילד אוהב, חצוצרה קטנה שעובדת, בועות סבות, נוצה צבעונית וארוכה, "דביקי" (כל הצעצועים הנדבקים למיניהם יעשו את העבודה), כדור שמהבהב ומשמיע קולות, פנס מעניין, וכל צעצוק קטן אחר שהילד אוהב מאד). ערכת חיזוקים זו עוזרת מאד בעבודה עם הילד, צריך ללמוד לשלוף ממנה חיזוק בזמן ובדרך הנכונה.
שותפות הישגים תמונות חשיבה המצאתית מה זה סבל יום הולדת תפקיד התפתחות איך להתמודד הרגל רגשות חזקים pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
גיוס אנשי מכירות, איך לראיין איש מכירות? שאלות בראיון עבודה לאיש מכירות, איך להצליח בראיון עבודה? איך לעבוד בתור איש מכירות? שאלות לאנשי מכירות, התנגדויות מכירה בראיון עבודה, איך מראיינים אנשי מכירות? מבחן לאיש מכירות
גיוס אנשי מכירות, איך לראיין איש מכירות? שאלות בראיון עבודה לאיש מכירות, איך להצליח בראיון עבודה? איך לעבוד בתור איש מכירות? שאלות לאנשי מכירות, התנגדויות מכירה בראיון עבודה, איך מראיינים אנשי מכירות? מבחן לאיש מכירות
...מכירות, איך לראיין איש מכירות? שאלות בראיון עבודה לאיש מכירות, איך להצליח בראיון עבודה? איך לעבוד בתור איש מכירות? שאלות לאנשי מכירות, התנגדויות מכירה בראיון עבודה, איך מראיינים אנשי מכירות? מבחן לאיש מכירות איך לראיין איש מכירות בצורה נכונה? הדרך הכי טובה לראיין איש מכירות היא לתת לו לבצע בפועל את העבודה שאותה הוא אמור לבצע. אליעד מדגיש את החשיבות של מבחן מעשי במקום שאלות כלליות בלבד. למשל, אם רוצים לראיין מנקה, פשוט לתת לו לנקות ולראות איך הוא עושה זאת. באותו אופן, אם מראיינים מנהל, להציג בפניו...
החיים כחלום בתוך חלום, אם החיים הם חלום אז מה קורה במציאות האמיתית, איך להתעורר מהחלום של החיים? התעוררות רוחנית, החיים כמציאות מדומה, אולי הכל חלום? אולי החיים חלום? הארה רוחנית, הפרעת דה ריאליזציה, מה קורה מחוץ לחלום?
החיים כחלום בתוך חלום, אם החיים הם חלום אז מה קורה במציאות האמיתית, איך להתעורר מהחלום של החיים? התעוררות רוחנית, החיים כמציאות מדומה, אולי הכל חלום? אולי החיים חלום? הארה רוחנית, הפרעת דה ריאליזציה, מה קורה מחוץ לחלום?
...מה קורה במציאות האמיתית, איך להתעורר מהחלום של החיים? התעוררות רוחנית, החיים כמציאות מדומה, אולי הכל חלום? אולי החיים חלום? הארה רוחנית, הפרעת דה ריאליזציה, מה קורה מחוץ לחלום? האם החיים הם רק חלום? האם ייתכן שהחיים שאנחנו חיים הם רק חלום? שאלה זו מתעוררת מתוך רעיונות פילוסופיים ופסיכולוגיים המובילים אותנו לבדוק את המציאות שבה אנו חיים. כאשר אדם ישן, הוא חולם, ובמהלך החלום הוא חווה עולם שלם, עם אנשים, חוויות ותחושות שמרגישות אמיתיות. רק כאשר הוא מתעורר, הוא מגלה שהכל היה חלום. אבל מה קורה כאשר אנחנו...
איך לראיין עובדים? איך לדעת האם העובד רוצה את התפקיד? איך לדעת מהי מידת ההתאמה של העובד לתפקיד? איך לדעת האם העובד יתפטר? איך לדעת האם המועמד מתאים לתפקיד? איך לדעת האם העובד יהיה שמח בתפקיד? איך לדעת מה ההתאמה של העובד לתפקיד? איך לראיין מועמד לעבודה? מה לשאול בראיון עבודה? איזה שאלות לשאול בראיון עבודה? גיוס עובדים, ניהול משאבי אנוש, איך לגייס עובדים? איך לבחון התאמה לתפקיד? מבחני מיון, הכנה לראיון עבודה, איך לדעת האם העובד מתאים לתפקיד?
...איך לדעת האם העובד רוצה את התפקיד? איך לדעת מהי מידת ההתאמה של העובד לתפקיד? איך לדעת האם העובד יתפטר? איך לדעת האם המועמד מתאים לתפקיד? איך לדעת האם העובד יהיה שמח בתפקיד? איך לדעת מה ההתאמה של העובד לתפקיד? איך לראיין מועמד לעבודה? מה לשאול בראיון עבודה? איזה שאלות לשאול בראיון עבודה? גיוס עובדים, ניהול משאבי אנוש, איך לגייס עובדים? איך לבחון התאמה לתפקיד? מבחני מיון, הכנה לראיון עבודה, איך לדעת האם העובד מתאים לתפקיד? וכאן אסביר, לגבי ראיון עבודה, במידה ואתה המראיין, איך לראיין מועמד לעבודה?...
ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות
ניתוח מקרה טיפולי, השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות
...השמצת יתר, התקפה כהתגוננות, אימון למנהלים, יעוץ לשותפים, אימון עסקי, ביקורתיות יתר, הסרת אחריות, לקיחת אחריות למה אנשים מקטרים על אחרים בעבודה? אנשים רבים נוהגים לקטר ולהתלונן על אחרים במסגרת העבודה, בין אם מדובר בעובדים, ספקים, לקוחות או שותפים עסקיים. לפי אליעד כהן, כאשר אדם מגיע עם תלונות רבות על אנשים אחרים, למשל לקטר על עובד או לקוח, יש לכך סיבה פסיכולוגית עמוקה שמניעה אותו לפעול כך, גם אם האדם עצמו לא מודע לכך באופן מלא. אליעד מציג את הניתוח דרך דוגמה מפורטת, שבה אדם מסוים מקטר על העובד שלו...
מי יותר טוב מביבי? בנימין נתניהו, המלחמה בטרור, פיגועי התאבדות, במי לבחור לראשות הממשלה? במי לבחור בבחירות? ביבי ילחם בטרור, פוליטיקה, פיגועים בזמן רבין, פיגועים בזמן האחרון, פעם היה יותר גרוע
מי יותר טוב מביבי? בנימין נתניהו, המלחמה בטרור, פיגועי התאבדות, במי לבחור לראשות הממשלה? במי לבחור בבחירות? ביבי ילחם בטרור, פוליטיקה, פיגועים בזמן רבין, פיגועים בזמן האחרון, פעם היה יותר גרוע
...המלחמה בטרור, פיגועי התאבדות, במי לבחור לראשות הממשלה? במי לבחור בבחירות? ביבי ילחם בטרור, פוליטיקה, פיגועים בזמן רבין, פיגועים בזמן האחרון, פעם היה יותר גרוע מי יותר טוב מביבי במאבק בטרור? השאלה המרכזית שעומדת לדיון היא מי יותר טוב מבנימין נתניהו (ביבי) במאבק בטרור, והאם יש בכלל אלטרנטיבה טובה יותר. אליעד כהן מתחיל בכך שהוא מניח עובדה (גם אם באופן היפותטי), שלפיה בתקופת נתניהו היו פחות פיגועים ביחס לתקופות של יצחק רבין ושמעון פרס. למרות שהוא עצמו לא בדק זאת, הוא מציע להניח זאת כנכונה לצורך הדיון...
מחלות נפש והפרעות נפשיות, מי המומחה מספר אחד בעולם לטיפול במחלות נפש ולטיפול בהפרעות נפשיות? מי יכול לרפא כל מחלה נפשית? מי יכול לפתור כל הפרעה נפשית? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? איך ניתן לפתור כל הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
מחלות נפש והפרעות נפשיות, מי המומחה מספר אחד בעולם לטיפול במחלות נפש ולטיפול בהפרעות נפשיות? מי יכול לרפא כל מחלה נפשית? מי יכול לפתור כל הפרעה נפשית? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? איך ניתן לפתור כל הפרעה נפשית? פסיכיאטריה
...מי המומחה מספר אחד בעולם לטיפול במחלות נפש ולטיפול בהפרעות נפשיות? מי יכול לרפא כל מחלה נפשית? מי יכול לפתור כל הפרעה נפשית? איך ניתן לרפא כל מחלה נפשית? איך ניתן לפתור כל הפרעה נפשית? פסיכיאטריה מהו האתגר האמיתי בטיפול בהפרעות נפשיות קשות? ההרצאה מתארת את הדרך בה ניתן להעריך את המומחיות של אנשי מקצוע בתחום בריאות הנפש, כמו פסיכיאטרים ופסיכולוגים, ואת הדרך בה ניתן להתמודד עם הפרעות נפשיות קשות ביותר. אליעד כהן מציע מבחן אמיתי לבחון אם אדם אכן מומחה בתחום - אתגר הטיפול באנשים עם הפרעות נפשיות קשות...
רע בתוך האחדות, למה מצד האחדות כן צריך להילחם ברע גם כשאין רע, להילחם באגו הרע
רע בתוך האחדות, למה מצד האחדות כן צריך להילחם ברע גם כשאין רע, להילחם באגו הרע
...להילחם ברע גם כשאין רע, להילחם באגו הרע מהו רע בתוך האחדות ולמה צריך להילחם בו גם כשאין רע? ההרצאה של אליעד כהן עוסקת בהבנת רע בתוך האחדות ובמהות הלחימה ברע, גם כאשר לכאורה לא קיים רע מובהק במציאות. נדונה השאלה האם יש צורך להילחם ברע, ובמיוחד באגו, גם כאשר אין תופעה של רע גלוי או מוחשי. הדגש הוא על האחדות, שהיא מושג עקרוני בהבנה של החיים והמציאות, ובמהות הפעולה מתוך מציאות זו. במהלך ההרצאה, אליעד מסביר את ההבדל בין תפיסת הנפרדות לבין תפיסת האחדות, כאשר תודעה של נפרדות רואה כל דבר כבעיה שיש לתקן...
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
איך לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית
...לפתור כל בעיה? איך לנתח כל בעיה? 4 אפשרויות לפתור כל בעיה, נוסחה לפתרון בעיות, ניתוח סיבתיות, איך להבין בכל תחום? אימון למאמנים, אימון למטפלים, הדרכת מטפלים, איך לייעץ בכל תחום? חשיבה שיטתית איך לפתור כל בעיה באמצעות ארבע שאלות בלבד? אליעד כהן מסביר שיש נוסחה פשוטה ומדויקת שבעזרתה ניתן לנתח ולפתור כל בעיה או מצב בחיים. השיטה מבוססת על ניתוח סיבתיות, ומתמקדת בארבע שאלות בסיסיות, שבעזרתן אפשר לפרק כל בעיה לגורמים ולמצוא לה פתרונות שונים ומגוונים. מהן ארבע השאלות של הנוסחה לפתירת בעיות? אליעד כהן מציג...
דזה וו, דה זה וו, פרדוקסים של זמן, מסע בזמן, תפישת הזמן, פרדוקס בזמן, מכונת זמן, לנסוע בזמן, לנוע בזמן, האם ניתן לחזור בזמן? האם אפשר לחזור בזמן? חזרה בזמן, לחזור אחורה בזמן
דזה וו, דה זה וו, פרדוקסים של זמן, מסע בזמן, תפישת הזמן, פרדוקס בזמן, מכונת זמן, לנסוע בזמן, לנוע בזמן, האם ניתן לחזור בזמן? האם אפשר לחזור בזמן? חזרה בזמן, לחזור אחורה בזמן
...בזמן, תפישת הזמן, פרדוקס בזמן, מכונת זמן, לנסוע בזמן, לנוע בזמן, האם ניתן לחזור בזמן? האם אפשר לחזור בזמן? חזרה בזמן, לחזור אחורה בזמן מה זה דזה וו ואיך התחושה הזו נוצרת במוח? דזה וו (או דזה וו, דה זה וו) היא תחושה שבה האדם מרגיש שהוא כבר חווה בעבר את האירוע שהוא חווה כעת. לפי אליעד כהן, ישנן שתי דרכים עיקריות שבהן יכולה להיווצר תחושת דזה וו: הדרך הראשונה היא חוויה בפועל מול חוויה בפוטנציאל. לעיתים אדם מתכנן או מדמיין מראש מצב מסוים, בצורה מודעת או בתת מודע. כאשר האירוע מתרחש, נוצרת תחושת המוכרות...
גזענות - מה טוב בגזענות? למה כולם גזענים תמיד?
גזענות - מה טוב בגזענות? למה כולם גזענים תמיד?
...גזענים תמיד? למה כולם גזענים, ומה הדבר הטוב בגזענות? אליעד כהן פותח את ההסבר שלו בשאלה שרוב האנשים לא מעלים בדעתם לשאול: האם באמת יש בגזענות גם צד חיובי? בעוד שבדרך כלל נהוג לחשוב שגזענות היא דבר שלילי בלבד, אליעד מדגיש שבכל גזענות קיימת גם נקודה חיובית מסוימת, ומסביר באופן מעמיק ומפורט כיצד הדבר אפשרי. מהי בכלל גזענות, ולמה כולנו למעשה גזענים? אליעד מסביר כי באופן עקרוני, כל אדם שהוא בעד טוב ונגד רע הוא בעצם סוג של גזען. האדם, בהכרח, מעדיף מצב מסוים על פני מצב אחר, וזה בדיוק מהותה של הגזענות: להפריד...
4 טכניקות לתקשורת יעילה עם בן הזוג
...האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל חיי נישואין, שבהם חשים בני הזוג שהם לא מתקשרים בצורה אפקטיבית זו עם זה. מאת דר מאיר ויקלר לפני מספר שנים ראיתי סרט מצויר שתיאר את הסצינה הבאה: שני גברים יושבים בבאר ושותים בירה. האחד מקשיב בעניין רב, כשחברו משתף אותו בגילוי אישי אחרון: אם הייתי יודע איך הולכים להיות הנישואין, הייתי מצטרף למועצת התלמידים בתיכון, כדי ללמוד איך להתווכח... למזלנו, למרבית האנשים, הנישואין אינם ויכוח אחד ארוך ומתמשך. אבל יש זמנים בכל חיי נישואין, שבהם חשים...
כיצד תזכור את מה שאתה לומד? כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית?
...לומד? כיצד לפתח חשיבה פרקטית ומעשית? עליך להתרגל לעשות יותר ממה שאתה יודע. עליך להיות תמיד במצב שחסר לך ידע ולא במצב שחסרה לך עשייה, כי כל הידע שקיים אצלך חייב להיות מעשי. אתה צריך לקחת את כל הדברים שאתה יודע שאתה צריך לעשות ולעשות אותם, לעשות אותם ככ טוב עד כדי כך שהם יהפכו לחלק ממך. אתה צריך לוודא שההתקדמות שלך תלויה אך ורק בידע שחסר לך ולא בעשייה שחסרה לך. שים לב שאתה לא עושה פחות ממה שאתה יודע, דהיינו שאתה לא במצב שאתה יודע המון דברים שאתה צריך לעשות ושאתה לא מיישם את רובם. תוודא שאתה עושה תמיד...
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?. תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה, מהו הקו המנחה שצריך להיות כדי להשיב תשובות לשאלות. ולכל דבר בעולם יש שיטה, ונשאלתי מה ה השיטה למציאת תשובות לשאלות והרבה פעמים, עדיף בכלל לא לדעת את התשובות לכל השאלות, לא על הכל צריך לקבל תשובה ולדעת. ואני אומר שאחרי שתבין את התשובות לכל השאלות, שהכל טוב והכל אחד, אז האדם יכול להגיד עזוב, עכשיו אני לא רוצה לדעת תשובה לכל שאלה ככה החיים...
מידה כנגד מידה - מבוא
...כ עין תחת עין), עיקרון מוסרי, הנהגתי ומשפטי שהינו מהמובילים בתורה, ונחשב לעקרון יסוד בהבנת תורת הגמול במקרא. מהותו של עיקרון זה שאלוהים מתנהג וגומל לבני אדם באותו האופן שבו הם מתנהגים, ואף בית דין צריך להתייחס ולענוש את המובאים לפניו, ביחס ישר למעשיהם ובהתאם לאופן שבו התנהגו כלפי האחרים. ענישה של מידה כנגד מידה הייתה מקובלת בתרבויות הקדומות, ונראה ששימשה כאמת מידה ברורה לגילום של מושג הצדק. ביהדות המקור מקורו של המושג ביהדות הוא כנראה במשנה במאמר במידה שהאדם מודד - בה מודדים לו. היבט אחר של מושג...
הורים וילדים - אבחון בציורי ילדים
...הינו מקצוע עתיק ומורכב, ההורים פונים לאבחון בציורי ילדים על מנת לעזור, להבין, ולסייע לילד לגדול ולצמוח. הציור הוא שפה שניה לילדים, הם מספרים לנו ללא מילים הרבה מאד על אישיות המצייר: תכונות כשרונות, פחדים וחרדות, דפוסי התנהגות, הסתגלות, קשיים, בשלות ריגשית, מיומנויות חברתיות, מערכות יחסים, יכולת לקבל מרות, מרדנות, רמת תפקוד, התייחסות לסביבה, לבית, לעבר ולעתיד ועוד... לא תמיד האדם מודע לתכונותיו, לכישוריו, למכשוליו, לדפוסים המובילים אותו, ולדפוסים החוסמים אותו ולכן ביכולת הציור לחשוף את עולמו הפנימי...
דרך ארץ - פירוש המושג 'דרך ארץ'
...במקורותינו: דרך ארץ קדמה לתורה. (תנא דבי אליהו רבה פא) גם נאמר בפרקי אבות: אם אין דרך ארץ אין תורה.. ועולה השאלה - מהו בדיוק דרך ארץ שמקדימים אותו לתורה?? רובנו מפרשים את המושג דרך ארץ כדבר חיובי ורצוי, אך עיון במקורות יוצר בנו מבוכה קלה, ומעלה שאלות לגבי מהות המושג - האם הוא חיובי, או שמא להיפך? מהי בדיוק חשיבותו? אם כן, יש לברר את המושג דרך ארץ מה הוא. לשם כך אציג תחילה מס מקורות בהן נתוודע לשימושים שונים במושג דרך ארץ, בחלקם הוא מתפרש כחיובי, ובאחרים כפחות, ובמקורות שונים מועלה ספק לגבי טיבו...
חושך, אור והשגחה אלוהית
...אלוהית רבים מאיתנו משתמשים בביטויים: חושך ואור כדי לתאר שני מצבים. חושך מתאר בדכ את הצדדים הפחות נעימים של החיים, הצדדים הרעים יותר למשל: עוני, חולי, מוות וכן רגשות שליליים, כמו: כעס, עצב, קנאה, תסכול, פחד, חרדה וכו. והאדם אומר לעצמו, אם אני עני, חולה ומרגיש עצב, פחד וכעס אז אני מצוי בחושך והאדם רוצה לצאת אל האור, שפירושו של דבר בעצם מבחינתו, להיות בריא, שמח, עשיר וכו. חושך ואור בבסיסם, מתארים את בהירות הראייה, כלומר כאשר קיים אור, אז אדם יכול לראות טוב יותר, יכול להבחין בפרטים, לעומת כאשר קיים...
מכל המקומות קיסריה, למה?
...למה? נקודת מבט אישית, הכוחות הסמויים שהביאו אותי לקיסריה, לא רציונאלי ולא במקרה. חברה שלי רופאה בכירה באחד מבתי החולים המובילים בארץ, הביעה את דעתה בשיחה חולין לגבי החלטות על ביצוע מחקרים רפואיים וכך אמרה שהחלטה על ביצוע זה או אחר תלויה בגודל הביצים של ראש המחלקה, איך זה ישרת אותו, ולאחר מכן עוטפים החלטה זו בשיקולים רציונאליים רפואיים. למה? דן אריאלי בספרו לא רציונאלי ולא במקרה קובע שאנחנו הרבה פחות רציונאליים בהחלטות שלנו... ושהתנהגות הלא רציונאלית שאנו מפגינים איננה אקראית או חסרת היגיון. הטעויות...
אקסטזה - מבוא
...אקסטזה היא חוויה אישית סובייקטיבית. מקור המונח יווני, והוא מתורגם לשתי המילים מחוץ לגוף, או יציאה מהגוף, ומשמעותו להיות מחוץ לעצמך. זהו מצב שבו האדם נמצא כביכול מחוץ לגופו. מצב שבו התחושה היא התעלות או שמחה מוקצנת. מקורה של האקסטזה יכול להגיע מתפיסה מיסטית או אירוע שכזה, זיכרון חזק, או תנאים מתאימים לכך. במהלך האקסטזה, האדם מנתק קשר עם חייו הרגילים ואינו מסוגל לתקשר עם אחרים או לבצע פעולות רגילות. החוויה האקסטטית עשויה להיות קצרה (רגע חולף) או ארוכה (מספר שעות או ימים ואף יותר). במהלך האקסטזה, התחושה...
להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?
...לשום מקום? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום?. להתקדם בחיים - מהי אשליית ההתקדמות בחיים לשום מקום? הפעם אדבר על אחת האשליות הגדולות בעולם, וזאת אשליית ההתקדמות. וזה עבור מי שחושב שהוא צריך להתקדם, ועבור מי שבאשליה שהאדם בכלל מתקדם לאיזה מקום ועבור אלו שמלמדים אחרים שצריך להתקדם. ולמה זו אשליה, כי זה כמו לתת לאדם לטחון מים, והוא מתאמץ ומתאמץ, אבל לא קורה כלום הוא רץ במקום כי הוא טוחן מים ואין מה לטחון. חוץ ממאמץ וכילוי הכוחות בחינם...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על pdd
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: pdd, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: pdd, איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה העולם קיים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך כסף יוצר סבל? שימוש בהא הידיעה איש מכירות אוטומטי סינדרום שטוקהולם להתמודד עם לחצים תשובה שלמה איך לא לפחד להזדקן? טיפול בחרדה איך לא לשנוא את עצמך? חוסר ביטחון עצמי מול בחורות לאהוב את המציאות מלכתחילה סיבה לאהבה שמחת חיים לדעת שאתה מאושר להתאמץ למען הזוגיות משבר בזוגיות לאחר בגידה לקבל החלטות בעסק החלטה חשובה להתמודד עם פרסום שלילי בפייסבוק למה קשה להתמודד עם בגידה? איך לא להיכשל בשום דבר? אופי של מנהל מוצלח איך לשווק ללקוחות חדשים? איך לחשוב כמו שהלקוח חושב? התמודדות עם אובדן ילד אלימות אצל ילדים בגיל הרך קשב וריכוז רוחני בעיה של מורה רוחני אוטיזם תקשורתי איך למחוק טראומה? לשנוא את האקס התמכרות לאקסית squat שיטות אימון משקלי עבודה לא רק אלוהים של עצמך הגדרתו של אלוהים איך לזהות מורה מואר? מורה מואר למה לרצות להיות אלוהים? להיות אלוהים בכוחות עצמך להפסיד כסף רכישת דירה יד 2 חיפוש משמעות החיים בעקבות אובדן משמעות החיים יצירת התניה חיובית הסוד שבגללו חשיבה חיובית היא שקר בחירה חופשית אמיתית להחליט כשאין בחירה תכלית הבריאה העולם נברא עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן עסקי מומלץ, קואצ'ינג לילדים, טיפול נפשי בתחום pdd - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6445 שניות - עכשיו 05_10_2025 השעה 13:44:18 - wesi4