🖨כיסופים / לפתח חשיבה שונהלעתים נדמה לאדם שיש לו את כל הזמן שבעולם לעשות פעילות מסויימת אבל הוא בעצם משלה את עצמו וזה חוזר על עצמו כמה פעמים, הוא חושב שהסיבה לכאורה טמונה בכך שהוא רוצה לעשות דברים מהר לפי היכולת שלו, אבל המציאות אומרת אחרת.
בעצם למה הדברים הם כך ולא אחרת? זו השאלה אשר צריכה להישאל, וכדי לבדוק את הדבר הזה, אפשר ללכת במבט לאחור מהיכן נבע הרצון הזה ומה השורש האמיתי שלו? השורש של הרצון הזה יכול להיות מתקופה אחרת שבה הדברים קרו באופן כזה שהאדם עשה דבר מה שעניין אותו ונראה לו אמיתי באותם הזמנים, וזה לא משנה כרגע אם הדבר הוא אמיתי או לא, הרי שלאותו אדם לא הייתה אחיזה חזקה באותה מציאות.
היה נדמה לו למרות הכל, שהוא "יודע" והוא עשה דבר שהוא אהב לעשות אותו, ובעצם הוא הרגיש שהזמן עובר מהר במהירות שקשה לתאר. ולכן, אז בזמנו לא עניין אותו כמה הוא הספיק, עניין אותו כמה הוא יכול להספיק עכשיו, לא עניין אותו כמה הוא עשה בעבר, עניין אותו כמה הוא עושה עכשיו. והיות והוא הרגיש שהזמן עובר מהר מאוד, הוא עשה הכי טוב שהוא יכול ועבד במהירות הכי טובה שלו ללא לחץ.
אז השאלה הנשאלת כאן, האם האדם היה לחוץ בזמן אחר כאשר לא עשה את מה שהוא אוהב בזמן הקצר בין לבין? כן. הוא היה מבולבל עם עצמו מהבחינה הזו. ובעצם אפשר להפוך את השאלה, אולי עכשיו הוא יכול להרגיש את אותו הדבר על מה שהוא עושה עכשיו?
ואפשר לשנות אותה קצת ולשאול, למה הוא לא יכול להרגיש את אותו הדבר על מה שהוא עושה עכשיו? אז הוא יכול לומר כי אין לו תזמון של פעם, ואפשר לשאול על זה שאלה, הרי הבחירה שלו היא שיכול להיות לו תזמון, והוא יכול לשאול למה הוא לא בוחר את זה שיהיה לו תזמון? אז הוא עונה שהוא רוצה שהדברים יקרו לבד כי פעם הם קרו בצורה מסויימת ונפלו אז עכשיו הוא רוצה שהם כפיצוי יבואו לו לבד על עוגמת הנפש.
ואפשר לשאול על כך למה הוא רוצה שהדברים יבואו לבד? כי הוא התרגל לחשוב באופן שחושבים עבורו. ולמה הוא התרגל שחושבים עבורו? הרי הוא יכול לבחור לשנות הרגל, ולבחור בשביל עצמו. אם הוא בוחר בשביל עצמו, וחושב בשביל עצמו הוא הכי הרבה מבין את עצמו ולא חושב כמו אחרים. מכאן התשובה ללמה הוא לא יודע לבטא את עצמו. כי הוא התרגל לחשוב באופן שחושבים עבורו ולא להבין את הדברים דרך עצמו.
ולמה הוא התרגל כך? ככה לימדו אותו מילדות במסגרות שהיה בהן, ולמה הוא לא משנה את השיטה הזו? כי הוא עושה דברים בחוסר מודעות, ולמה הוא עושה אותם בחוסר מודעות? הרי אפשר לעשות אותם ממודעות. כי הוא רוצה שיחקרו עבורו. למה הוא רוצה שיחקרו עבורו? כי הוא התרגל שחושבים במקומו. ולמה הוא רוצה שיחשבו במקומו? כי הוא נותן בהם יותר אמון מאשר בעצמו. ולמה הוא נותן בהם אמון יותר מאשר בעצמו? סמכות. ולמה הוא מקשיב לסמכות? כי יש להם ניסיון בדברים שהם קיבלו בהם התמחות.
למה יש כאן דיבור כללי מדי? כי זהו הרגל מגונה שהאדם מסתיר מעצמו את עצמו כדי שאחרים יחשבו במקומו. הוא חושב שאנשים אחרים יבינו אותו בלי שהוא ידבר. ולמה הוא חושב שיבינו אותו בלי שהוא ידבר? כי הוא חושב שאנשים שנראים סמכותיים ממנו מבינים יותר ממנו. ולמה הוא חושב שהוא לא סמכותי בשביל עצמו? כי הוא התרגל להיות מקובע לפי הוראות של אנשים. ולמה הוא התרגל להיות מקובע לפי הרגל של אנשים? כי כך חינכו אותו, הוא עצמו לא יודע למה אמרו לו דברים. הם חשבו שהוא יבין לבד כשיגדל, אבל הוא גדל עם זה שהם מבינים מה המחשבות שלו, ולא הבין כי הוא זה שצריך לנווט את עצמו.
ועם זה האדם חי כל הזמן באופן ההתנהלות הזה, ולכן, גם לא משיג את מה שהוא מחפש כי הוא לא בודק את הדברים עד הסוף. וכי אנשים רואים מחשבות? לא. אבל הדפוס הזה נשאר איתו והוא ללא משים נשאר עם הדפוס הזה.
זה לא משנה במה האדם יבחר, זה משנה איך הוא ירגיש עם זה, זה לא משנה מה אנשים חושבים על מה שהוא עושה, חשוב איך הוא מרגיש עם הדברים. יש לפעמים בילדות הנחות יסוד שגויות אשר טוענות שזה חשוב מה יחשבו אחרים וחיים בשביל אחרים. וכך אותו ילד גדל וחושב שזה מה שחשוב בחיים ומתרגל לחשוב כמו אחרים ולא כמו שהוא עצמו.
ולמה הוא מתרגל כך ולא אחרת? הוא לא מחפש סיבה הוא חושב ככה, הוא לא הבין בתור ילד לחפש מעבר, הוא הבין ככה וזהו. כי יכולת השיפוט שלו לא היה קיים, זה כמו הפיל שקשרו אותו בגיל קטן, ונשאר עם ההבנה שהוא לא יכול להזיז את החבל גם בגיל גדול והוא נכנע לו ללא מאבקים.
אבל כאשר האדם גדל, הוא יכול לפתח חשיבה שונה ממה שהיה עד כה, לעומת העבר שבו הדבר היחיד שהחליט עבור עצמו הוא לא לעשות כלום, ולכן, לא לעשות כלום היה המפלט היחיד לרצון שלו מעין ברירת מחדל. וכאשר האדם רוצה משהו כיום עם אותה חשיבה הוא מחליט שהוא לא עושה כלום. וגם כאשר בעבר העירו לו את הרצון הזה, הוא לא רצה אותו כי הדבר הוחלט בשבילו והוא רצה להרגיש שהוא מחליט בשביל עצמו.
לכן הדבר צריך לבוא מהרצון של האדם לעשות את הדברים, וזאת ע"י השאלה למה אשר מהווה את התשובות לשאלות שהוא שואל מהלך חייו.
פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1פיתוח יצירתיות, פיתוח יכולות חשיבה, יכולות למידה, מרגיש תקוע בחיים, תקיעות בחיים, איך לפתח את המוח? יכולת אנליטית, יכולת הבחנה, שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולות המוח, תרגילי חשיבה, חלק 1 איך לפתח יצירתיות ויכולות חשיבה? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בשיפור היכולות הקוגניטיביות שלנו, פיתוח יצירתיות ויכולת הבחנה. הוא מדבר על איך ניתן להרגיש פחות תקוע בחיים ולפיתוח יכולת למידה וחשיבה שיכולה ... על כך שיצירתיות אינה דבר מולד, אלא תהליך שניתן לפתח. הוא מציע שפעולות יומיומיות כמו חידות ותרגולים יכולים לסייע לפתח את החשיבה היצירתית. המוח שלנו כל הזמן עובר בין מצבים שונים של יצירתיות, ויש דרכים לגייס את היצירתיות הזאת, גם אם אנחנו לא מרגישים יצירתיים באותו הרגע. כיצד ניתן לשפר את היכולות הקוגניטיביות? היכולת הקוגניטיבית שלנו היא היכולת לחשוב, להבין וללמוד דברים חדשים. אליעד מדבר על כך שתרגולים כמו פתרון בעיות חשיבה יכולים לשפר ... שגם אם אנחנו לא מוצאים את הפתרון מיד, היכולת להתמודד עם אתגרים ולחשוב בצורה יותר בהירה וממוקדת תורמת לשיפור יכולת החשיבה. איך להתמודד עם תחושת תקיעות בחיים? תחושת התקיעות בחיים היא חוויה רגשית שמלווה אותנו כאשר אנחנו לא מצליחים למצוא ... מתרחש כשאנחנו רק קולטים ידע פסיבי, אלא כשאנחנו מעורבים בתהליך, שואלים שאלות ומאתגרים את עצמנו. מה הם התרגילים שיכולים לשפר את המוח? אליעד מציע מספר תרגילים שיכולים לשפר את החשיבה והיצירתיות שלנו, כולל תרגילים כמו משחקי חשיבה, פתרון חידות מתקדמות ותרגול של תהליכים אנליטיים. על פי דבריו, תרגול מתמיד ... שמאפשרת לנו להתמודד עם אתגרים בצורה אפקטיבית וממוקדת. איך להבין את עצמנו יותר טוב? הבנה עצמית היא מפתח לשיפור יכולות החשיבה והלמידה. אליעד מציין שכדי להתקדם בחיים, חשוב להבין קודם כל מי אנחנו, מה אנחנו רוצים ומה עוצר אותנו מלהגיע ... חשיבות העבודה הפנימית וההתמודדות עם האתגרים האישיים כחלק חשוב בתהליך של פיתוח עצמי. איך לפתח יצירתיות? איך לשפר את היכולות הקוגניטיביות? מה זה מיקוד חשיבתי? איך להתגבר על תחושת תקיעות בחיים? מהי יכולת הבחנה? איך ללמוד בצורה יצירתית? תרגילים לשיפור המוח?
מתמטיקה למבוגרים, איך להתחיל ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקהמתמטיקה למבוגרים, איך להתחיל ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה... ללמוד מתמטיקה מההתחלה? איך ללמוד מתמטיקה לבד? למה חשוב ללמוד מתמטיקה? איך ללמוד מתמטיקה מאפס? למה בכלל צריך מתמטיקה? לפתח את השכל וללמוד מתמטיקה, אושר ומתמטיקה איך ללמוד מתמטיקה למבוגרים? למה זה חשוב? לימוד מתמטיקה למבוגרים הוא נושא שעשוי להיראות מאתגר ... עם החלטות כלכליות יומיומיות, כמו חישוב אחוזים, שברים והנחות. מתמטיקה מעניקה יכולות חשובת בניהול כספים אישי והבנת עלויות בעסקים. פיתוח השכל - מתמטיקה לא רק מספקת כלים מעשיים, אלא גם מחייבת חשיבה לוגית, שמחזקת את היכולת להתמודד עם בעיות לא רק בתחומים מתמטיים, אלא גם בחיים האישיים והמקצועיים. שיפור יכולות קוגניטיביות - תרגול מתמטי מחדד את השכל ומסייע בשיפור יכולות ניהול, תכנון ופתרון בעיות. אדם שמפתח את החשיבה המתמטית מוצא את עצמו מצליח יותר בתחומים שונים. הצלחה בתחומים שונים - יכולת חשיבה מסודרת ומדויקת מסייעת להצלחה בקריירה, בעסקים ובזוגיות. ככל שמתרגלים יותר ומפתחים את השכל, קל יותר להתמודד עם אתגרים חיים. ... ההיגיון שמאחוריהם. גישה זו עשויה להיות מספקת למי שמטרתו היא רק לעבור מבחן או מבחנים, אך היא אינה תורמת לפיתוח החשיבה. ללמוד מתוך הבנת ההיגיון - כאן הכוונה היא לא להסתפק רק בשינון, אלא להבין לעומק את ההיגיון שמאחורי כל ... טבעי. לשאול למה - לא להסתפק בפתרונות, אלא להבין את הסיבות שמאחוריהם. סיכום לימוד מתמטיקה למבוגרים יכול לשפר את היכולות הקוגניטיביות ולהביא להצלחות בתחומים שונים של החיים. אליעד מציע להתחיל מהבסיס, לחזור לכיתה א וללמוד מתוך רצון להבין ולא רק ... היום - יום - הבנת מושגים כמו אחוזים, שברים, חישובי הנחה וריבית, יכולה לעזור בכל רכישה או החלטה כלכלית. פיתוח השכל - מתמטיקה מחייבת הפעלת חשיבה לוגית. אימון השכל דרך מתמטיקה מסייע בפתרון בעיות גם בתחומים אחרים. שיפור יכולות קוגניטיביות - מי שמפתח את החשיבה המתמטית, מחדד גם את ההבנה בנושאים אחרים כמו ניהול, תכנון ופתרון בעיות. הצלחה בתחומים ... כמו בבית הספר ולנסות לזכור חוקים ללא הבנה מעמיקה. ללמוד מתמטיקה מתוך רצון להבין את ההיגיון שמאחוריה, לשאול למה? ולפתח את החשיבה. אם המטרה היא רק לעבור מבחן, אז הדרך הראשונה יכולה להספיק. אבל אם רוצים לפתח את החשיבה, חשוב להבין את ההיגיון מאחורי כל פעולה מתמטית. במקום סתם לשנן חוקים, יש לחקור, לשאול שאלות וללמוד מתוך עניין. ... בהיגיון - לשאול למה פעולות מסוימות נכונות ולנסות להבין את הסיבות מאחוריהן. סיכום לימוד מתמטיקה יכול להיות כלי עוצמתי לפיתוח החשיבה ולהצלחה בחיים. אין צורך לחשוש מלחזור ללמוד מהבסיס, ואין בכך שום בושה. ההפך הוא הנכון - מי שבוחר ללמוד ... הבנה וללא פחד מהכישלון, יגלה שהשכל שלו מתפתח והוא מסוגל להתמודד עם בעיות מורכבות יותר בכל תחומי החיים. איך לפתח את השכל? לימוד מתמטיקה אונליין תרגילים במתמטיקה למתחילים פסיכומטרי והכנה ללימודים כיצד להצליח בחיים? לימודי מתמטיקה למבוגרים, איך להבין מתמטיקה? מתמטיקה ...
לפתח את המוח, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, לשפר את החשיבה, יכולת קוגניטיבית, לשאול שאלות, שיפור החשיבה, שיפור הקוגניציה, פיתוח חשיבה, פיתוח השכל, לשפר את המוחלפתח את המוח, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, לשפר את החשיבה, יכולת קוגניטיבית, לשאול שאלות, שיפור החשיבה, שיפור הקוגניציה, פיתוח חשיבה, פיתוח השכל, לשפר את המוחלפתח את המוח, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, לשפר את החשיבה, יכולת קוגניטיבית, לשאול שאלות, שיפור החשיבה, שיפור הקוגניציה, פיתוח חשיבה, פיתוח השכל, לשפר את המוח מה זה לפתח את השכל ואיך אפשר לשפר את החשיבה? לפיתוח השכל ולשיפור החשיבה, לפי אליעד כהן, אין נוסחה קסומה או קיצורי דרך. התהליך מתחיל בהעלאת שאלות באופן מתמיד ושיטתי. הדרך הבסיסית לפתח את השכל היא פשוט לשאול שאלות רבות ככל האפשר. כאשר אדם שואל שאלות שוב ושוב, באופן טבעי מסתברותית מגיעות תשובות חדשות, אפילו אם לא לכולן יש מיד מענה ברור. עצם העלאת השאלות והניסיון לענות עליהן מוביל בהדרגה לשיפור החשיבה. אליעד מסביר שהדרך לפיתוח החשיבה עוברת קודם כל דרך שאלות קטנות, יומיומיות, שאלות שנראות אולי פשוטות או מובנות מאליהן, אבל בדיוק בשאלות האלו מסתתר ... זיהוי והבנה של תבניות אלה, החשיבה שלו הופכת להיות חדה ומדויקת יותר. למה חשוב להתחיל דווקא מהדברים הקטנים כדי לשפר את החשיבה? אליעד מדגיש שהשיפור בחשיבה ובהבנה תמיד מתחיל בדברים הקטנים, משום שהמוח האנושי לומד ומתחזק בהדרגה. כל שאלה קטנה והפיתרון ... כך ולא אחרת, התשובות יוצרות אצלו הבנה טובה יותר של תהליכים פנימיים וחיצוניים. האם ניתן להעריך כמה זמן ייקח לפתח את החשיבה? אחת הנקודות שאליעד מדגיש היא הקושי להעריך כמה זמן לוקח לפתח את השכל או לשפר את החשיבה, מפני שאין לכך סוף ברור או מטרה מוגדרת באופן מוחלט. ההתפתחות היא אינסופית, וככל שאדם מתמיד יותר, הוא מגיע להבנה עמוקה יותר. אליעד מסביר שאם אדם יושב ומנסה לחשב מראש כמה זמן ייקח לו לפתח את המוח שלו, הוא לא באמת יגיע לתשובה אמיתית, משום שהמטרה עצמה משתנה לאורך הדרך, וכך גם התהליך עצמו. לדוגמה, הוא ... ואינה ניתנת לחיזוי מדויק. לפעמים אדם מתקדם לאט, ולפעמים הוא מתקדם במהירות. בכל מקרה, אם אדם רוצה או חייב לפתח את החשיבה, אין לו משמעות לשאלות על הזמן. הוא פשוט מתחיל ללכת, ועם הזמן, הוא מתקדם באופן טבעי. איך לדעת אם כמות ההשקעה בפיתוח החשיבה משתלמת? נקודה נוספת שאליעד מדגיש היא שכדי לדעת אם כמות ההשקעה בפיתוח השכל משתלמת או לא, אדם צריך לשאול את עצמו האם ההשקעה שלו מביאה לו תועלת ביחס למטרה האישית שלו. אליעד ... הוא פשוט עושה כל שביכולתו לצאת מהמינוס, משום שהמטרה חשובה לו יותר מכל חישוב זמן. באופן דומה, אדם שרוצה לשפר את החשיבה לא צריך לחשב מראש כמה זמן זה ייקח לו, אלא פשוט להתמיד בתהליך מתוך הבנה שכל צעד שהוא עושה מקרב אותו למטרה הסופית. מדוע אין סיום מוגדר לתהליך פיתוח החשיבה? אליעד מסביר שאין סיום מוחלט או נקודת סוף לפיתוח השכל, מפני שהשכל מתפתח ומתחדד ככל שאדם ממשיך לשאול שאלות. זהו תהליך אינסופי, כי בכל פעם שאדם מבין משהו, הוא ... שאלות נוספות על אותה הבנה, וכך להעמיק עוד ועוד. זו הסיבה שבגללה אי אפשר להגיד כמה זמן בדיוק ייקח לפתח את החשיבה. התהליך הוא דינמי ומשתנה, וחשוב מכך - אין בו הפסדים. כל פעולה של שאילת שאלות וחשיבה לעומק מייצרת התקדמות, לא משנה אם היא איטית או מהירה. בשורה התחתונה, אליעד מציע לאנשים פשוט להתחיל לפתח את החשיבה מבלי לדאוג לזמן, להתמיד בתהליך ולא להפסיק לשאול שאלות. כל שאלה קטנה, אפילו הכי פשוטה, היא הזדמנות לשיפור החשיבה והקוגניציה, וכך השכל מתפתח ללא הרף. איך לפתח את החשיבה? שיפור יכולת קוגניטיבית למה חשוב לשאול שאלות? כמה זמן לוקח לפתח שכל? מהי הדרך לשיפור השכל? כיצד משפרים את יכולות המוח? האם יש סוף לפיתוח החשיבה?
מוטיבציה לפתח את השכל, מוטיבציה לפיתוח החשיבה, למה לפתח את השכל? למה לפתח את המוח? למה לשפר את היכולת השכלית? להקדים תרופה למכה, איך לפתח את המוח? איך לשפר את יכולת החשיבה? שיפור יכולות חשיבה, איך להיות יותר חכם?מוטיבציה לפתח את השכל, מוטיבציה לפיתוח החשיבה, למה לפתח את השכל? למה לפתח את המוח? למה לשפר את היכולת השכלית? להקדים תרופה למכה, איך לפתח את המוח? איך לשפר את יכולת החשיבה? שיפור יכולות חשיבה, איך להיות יותר חכם?מוטיבציה לפתח את השכל, מוטיבציה לפיתוח החשיבה, למה לפתח את השכל? למה לפתח את המוח? למה לשפר את היכולת השכלית? להקדים תרופה למכה, איך לפתח את המוח? איך לשפר את יכולת החשיבה? שיפור יכולות חשיבה, איך להיות יותר חכם? למה חשוב לפתח את השכל? איך לפתח את המוח? במהלך ההרצאה, אליעד כהן מציג את רעיון החשיבות הרבה לפתח את השכל והיכולת החשיבתית, אף כשהאדם לא נתקל בבעיה מיידית. הוא מדגיש את הצורך בהשקעה מתמשכת בשכל, כמו שמשקיעים בגורמים אחרים בחיים כמו בריאות פיזית או מראה חיצוני. מהו הטיפ של אליעד כהן לפיתוח השכל? אליעד מציע טיפ לכל אחד ואחת מהצופים: גם אם אין לכם בעיות מיידיות או דחופות, חשוב להתחיל לפתח את השכל כבר עכשיו. הפיתוח הזה יתבטא ביכולת להתמודד עם בעיות עתידיות בצורה טובה יותר. ככל שיש לאדם יותר שכל, כך ... כל דבר אחר בחיים, יש להשקיע בו. זהו המחשב של האדם, הכלי החשוב ביותר, שצריך לפתח ולשדרג. מהם הדרכים לפתח את השכל? אליעד מציין כי מדובר לא בהכרח בהרחבת ידע כללי כמו קריאת ספרים או לימוד שפות נוספות, אלא ביכולת לחשוב בהיגיון. הפיתוח לא מסתכם במילוי ראש בידע נוסף, אלא ביכולת לנתח ולהבין את המידע הקיים בצורה נכונה. הוא ממליץ לאנשים ... בצורה חדה ולהתאמן בחשיבה חדה על בעיות ופתרונות. האם יש תועלת בהשקעה בשכל לאורך זמן? ככל שמקדישים יותר זמן לפיתוח השכל, כך שיפור התפקוד החשיבתי יהיה משמעותי יותר. אליעד מסביר שבאמצעות פיתוח השכל, לא רק שתהיה לאדם אפשרות לפתור בעיות בצורה טובה יותר, אלא גם תהיה לו גישה לשיפורים אישיים. לא חייבים לחכות לבעיה כדי לפתח את השכל, השקעה בו תביא תועלת מצטברת לכל תחום בחיים. האם כל אחד יכול לפתח את השכל שלו? אליעד מציין כי כל אחד יכול לפתח את השכל שלו, אך זה דורש השקעה של זמן ומאמץ. הוא מסביר שלא מספיק לומר אני רוצה לפתח את השכל, אלא צריך לקבוע מטרה ברורה ולעבוד כל יום על פיתוח יכולת החשיבה. הזמן המוקדש למטרה זו חייב להיות משמעותי, ואם לא ניתן למצוא זמן לפתח את השכל, יש להישאר עם המצב הקיים. מה יהיו התוצאות של פיתוח השכל? הפיתוח של השכל יוביל לכך שכשיתעוררו בעיות, יהיו לאדם כלים יותר טובים להתמודד עימן. כאשר יש יותר שכל, הסיכוי ... פתרון יגדל, וממילא התמודדות עם בעיות תהפוך לקלה יותר. מעבר לכך, המטרה היא שיפור כללי של איכות החיים באמצעות יכולת חשיבה משודרגת. אליעד מדגיש שהתוצאות הן שדרוג חיי האדם באופן משמעותי. מוטיבציה לפתח את השכל? איך לפתח את המוח? מהם היתרונות בפיתוח החשיבה? האם אפשר לשפר את השכל באופן יום - יומי? כיצד לחשוב בהיגיון? מהם המשחקים לפיתוח חשיבה? מהם היתרונות בהשקעה בשכל?
אימון מוחי, מיומנויות חשיבה, לפתח את השכל, להיות יותר חכם, שיפור היכולת השכלית, יכולות חשיבה, יכולות שכליות, יכולות קוגנטיביות, פיתוח החשיבה, תהליכי חשיבה, חינוך לחשיבה, מיומנויות קוגניטיביותאימון מוחי, מיומנויות חשיבה, לפתח את השכל, להיות יותר חכם, שיפור היכולת השכלית, יכולות חשיבה, יכולות שכליות, יכולות קוגנטיביות, פיתוח החשיבה, תהליכי חשיבה, חינוך לחשיבה, מיומנויות קוגניטיביותאימון מוחי, מיומנויות חשיבה, לפתח את השכל, להיות יותר חכם, שיפור היכולת השכלית, יכולות חשיבה, יכולות שכליות, יכולות קוגנטיביות, פיתוח החשיבה, תהליכי חשיבה, חינוך לחשיבה, מיומנויות קוגניטיביות איך לפתח את השכל ולהיות יותר חכם? אליעד כהן מסביר כיצד אפשר לשפר את היכולות השכליות ולהפוך לאדם חכם יותר, תוך התמקדות באימון מוחי ופיתוח מיומנויות חשיבה. הוא מתחיל בכך שהוא מתאר מצבים שבהם אדם מרגיש תקוע בשאלה או בנושא מסוים. לדוגמה, אם אדם מתמודד עם ... טוען שאם לאדם יהיה שכל יותר מפותח, הוא יוכל לראות את אותה השאלה מזווית חדשה, וכך לפתור אותה. הדרך לפתח את השכל הזה היא לאו דווקא לחפש ישירות את הפתרון לבעיה הספציפית שבה נתקעת, אלא לנסות להבין את החוקיות של המציאות ... שאתה מרגיש שאינם חשובים או שאינם מעניינים אותך, כדאי לך לנסות לחקור אותם בכל זאת, משום שזה מאמן את יכולות החשיבה שלך. הוא נותן דוגמה: אם תשמע זווית חדשה לנושא מוכר, כמו למשל מהירות נסיעה מותרת, פתאום ייתכן שתגלה פרספקטיבה ... למה לא חשבת על כך לבד, מה שיאפשר לך להבין את נקודות החולשה בשכל שלך ולהשתפר בהן. זו דרך לאמן את המוח ולהפוך אותו לחד יותר. למה לא כדאי להתמקד ישירות בבעיה שמטרידה אותך? אליעד מדגיש נקודה חשובה באמצעות דוגמה נוספת: ... שהבעיה האמיתית היא לא המצב עצמו, אלא העובדה שאין לו מספיק שכל להבין את המצב. אליעד ממליץ לאדם להתמקד בפיתוח השכל שלו, במקום להמשיך לחפש פתרונות נקודתיים לסימפטומים שהוא חווה. הוא טוען שרק כאשר השכל יהיה מפותח, הבעיות יוכלו להיפתר מעצמן. לסיכום, אליעד מדגיש שהמפתח לחיים מוצלחים וטובים יותר הוא פיתוח היכולת השכלית הכללית, ולא ההתמקדות בבעיות נקודתיות. ככל שהאדם מפתח את השכל, הוא יכול להבין את המציאות לעומק, ובכך לפתור כל בעיה ולהשיג מטרות בקלות רבה יותר. איך לפתח את השכל? מהי חשיבה נכונה? איך להיות יותר חכם? כיצד להתמודד עם בעיות בחיים? מהי החוקיות של המציאות? איך לפתור שאלות קשות? מהו שורש הבעיות בחיים?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כיסופים / לפתח חשיבה שונה
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331
שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי
-
הספר על: שיפור יכולות קוגניטיביות, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...
הצלחה אהבה וחיים טובים
-
הספר על: שיפור יכולות קוגניטיביות, איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בראיון עבודה? איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
-
הספר על: למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...