🖨כיסופים / לפתח חשיבה שונהלעתים נדמה לאדם שיש לו את כל הזמן שבעולם לעשות פעילות מסויימת אבל הוא בעצם משלה את עצמו וזה חוזר על עצמו כמה פעמים, הוא חושב שהסיבה לכאורה טמונה בכך שהוא רוצה לעשות דברים מהר לפי היכולת שלו, אבל המציאות אומרת אחרת.
בעצם למה הדברים הם כך ולא אחרת? זו השאלה אשר צריכה להישאל, וכדי לבדוק את הדבר הזה, אפשר ללכת במבט לאחור מהיכן נבע הרצון הזה ומה השורש האמיתי שלו? השורש של הרצון הזה יכול להיות מתקופה אחרת שבה הדברים קרו באופן כזה שהאדם עשה דבר מה שעניין אותו ונראה לו אמיתי באותם הזמנים, וזה לא משנה כרגע אם הדבר הוא אמיתי או לא, הרי שלאותו אדם לא הייתה אחיזה חזקה באותה מציאות.
היה נדמה לו למרות הכל, שהוא "יודע" והוא עשה דבר שהוא אהב לעשות אותו, ובעצם הוא הרגיש שהזמן עובר מהר במהירות שקשה לתאר. ולכן, אז בזמנו לא עניין אותו כמה הוא הספיק, עניין אותו כמה הוא יכול להספיק עכשיו, לא עניין אותו כמה הוא עשה בעבר, עניין אותו כמה הוא עושה עכשיו. והיות והוא הרגיש שהזמן עובר מהר מאוד, הוא עשה הכי טוב שהוא יכול ועבד במהירות הכי טובה שלו ללא לחץ.
אז השאלה הנשאלת כאן, האם האדם היה לחוץ בזמן אחר כאשר לא עשה את מה שהוא אוהב בזמן הקצר בין לבין? כן. הוא היה מבולבל עם עצמו מהבחינה הזו. ובעצם אפשר להפוך את השאלה, אולי עכשיו הוא יכול להרגיש את אותו הדבר על מה שהוא עושה עכשיו?
ואפשר לשנות אותה קצת ולשאול, למה הוא לא יכול להרגיש את אותו הדבר על מה שהוא עושה עכשיו? אז הוא יכול לומר כי אין לו תזמון של פעם, ואפשר לשאול על זה שאלה, הרי הבחירה שלו היא שיכול להיות לו תזמון, והוא יכול לשאול למה הוא לא בוחר את זה שיהיה לו תזמון? אז הוא עונה שהוא רוצה שהדברים יקרו לבד כי פעם הם קרו בצורה מסויימת ונפלו אז עכשיו הוא רוצה שהם כפיצוי יבואו לו לבד על עוגמת הנפש.
ואפשר לשאול על כך למה הוא רוצה שהדברים יבואו לבד? כי הוא התרגל לחשוב באופן שחושבים עבורו. ולמה הוא התרגל שחושבים עבורו? הרי הוא יכול לבחור לשנות הרגל, ולבחור בשביל עצמו. אם הוא בוחר בשביל עצמו, וחושב בשביל עצמו הוא הכי הרבה מבין את עצמו ולא חושב כמו אחרים. מכאן התשובה ללמה הוא לא יודע לבטא את עצמו. כי הוא התרגל לחשוב באופן שחושבים עבורו ולא להבין את הדברים דרך עצמו.
ולמה הוא התרגל כך? ככה לימדו אותו מילדות במסגרות שהיה בהן, ולמה הוא לא משנה את השיטה הזו? כי הוא עושה דברים בחוסר מודעות, ולמה הוא עושה אותם בחוסר מודעות? הרי אפשר לעשות אותם ממודעות. כי הוא רוצה שיחקרו עבורו. למה הוא רוצה שיחקרו עבורו? כי הוא התרגל שחושבים במקומו. ולמה הוא רוצה שיחשבו במקומו? כי הוא נותן בהם יותר אמון מאשר בעצמו. ולמה הוא נותן בהם אמון יותר מאשר בעצמו? סמכות. ולמה הוא מקשיב לסמכות? כי יש להם ניסיון בדברים שהם קיבלו בהם התמחות.
למה יש כאן דיבור כללי מדי? כי זהו הרגל מגונה שהאדם מסתיר מעצמו את עצמו כדי שאחרים יחשבו במקומו. הוא חושב שאנשים אחרים יבינו אותו בלי שהוא ידבר. ולמה הוא חושב שיבינו אותו בלי שהוא ידבר? כי הוא חושב שאנשים שנראים סמכותיים ממנו מבינים יותר ממנו. ולמה הוא חושב שהוא לא סמכותי בשביל עצמו? כי הוא התרגל להיות מקובע לפי הוראות של אנשים. ולמה הוא התרגל להיות מקובע לפי הרגל של אנשים? כי כך חינכו אותו, הוא עצמו לא יודע למה אמרו לו דברים. הם חשבו שהוא יבין לבד כשיגדל, אבל הוא גדל עם זה שהם מבינים מה המחשבות שלו, ולא הבין כי הוא זה שצריך לנווט את עצמו.
ועם זה האדם חי כל הזמן באופן ההתנהלות הזה, ולכן, גם לא משיג את מה שהוא מחפש כי הוא לא בודק את הדברים עד הסוף. וכי אנשים רואים מחשבות? לא. אבל הדפוס הזה נשאר איתו והוא ללא משים נשאר עם הדפוס הזה.
זה לא משנה במה האדם יבחר, זה משנה איך הוא ירגיש עם זה, זה לא משנה מה אנשים חושבים על מה שהוא עושה, חשוב איך הוא מרגיש עם הדברים. יש לפעמים בילדות הנחות יסוד שגויות אשר טוענות שזה חשוב מה יחשבו אחרים וחיים בשביל אחרים. וכך אותו ילד גדל וחושב שזה מה שחשוב בחיים ומתרגל לחשוב כמו אחרים ולא כמו שהוא עצמו.
ולמה הוא מתרגל כך ולא אחרת? הוא לא מחפש סיבה הוא חושב ככה, הוא לא הבין בתור ילד לחפש מעבר, הוא הבין ככה וזהו. כי יכולת השיפוט שלו לא היה קיים, זה כמו הפיל שקשרו אותו בגיל קטן, ונשאר עם ההבנה שהוא לא יכול להזיז את החבל גם בגיל גדול והוא נכנע לו ללא מאבקים.
אבל כאשר האדם גדל, הוא יכול לפתח חשיבה שונה ממה שהיה עד כה, לעומת העבר שבו הדבר היחיד שהחליט עבור עצמו הוא לא לעשות כלום, ולכן, לא לעשות כלום היה המפלט היחיד לרצון שלו מעין ברירת מחדל. וכאשר האדם רוצה משהו כיום עם אותה חשיבה הוא מחליט שהוא לא עושה כלום. וגם כאשר בעבר העירו לו את הרצון הזה, הוא לא רצה אותו כי הדבר הוחלט בשבילו והוא רצה להרגיש שהוא מחליט בשביל עצמו.
לכן הדבר צריך לבוא מהרצון של האדם לעשות את הדברים, וזאת ע"י השאלה למה אשר מהווה את התשובות לשאלות שהוא שואל מהלך חייו.
האם אפשר להצליח בלי לרצות להצליח? האם אפשר להיות יותר חכם בלי לרצות להיות יותר חכם? האם אפשר לפתח את השכל בלי לרצות לפתח את השכל? האם אפשר להשיג מטרה בלי לרצות להשיג אותה? האם צריך לרצות משהו כדי להשיג אותו? סיבתיות והצלחההאם אפשר להצליח בלי לרצות להצליח? האם אפשר להיות יותר חכם בלי לרצות להיות יותר חכם? האם אפשר לפתח את השכל בלי לרצות לפתח את השכל? האם אפשר להשיג מטרה בלי לרצות להשיג אותה? האם צריך לרצות משהו כדי להשיג אותו? סיבתיות והצלחה האם אפשר להצליח בלי לרצות להצליח? אליעד כהן פותח את הנושא בשאלה מרכזית: האם אפשר להצליח או להשיג מטרה כלשהי, כגון לפתח את השכל, להיות יותר חכם, או להצליח בתחום כלשהו, גם מבלי לרצות זאת מלכתחילה? במילים אחרות, האם ההצלחה מותנית ברצון של האדם או שמא היא תלוית פעולות בלבד? למה אנשים רוצים לפתח את השכל? אליעד מסביר את ההיגיון מאחורי הרצון לפתח את השכל ולהיות יותר חכם. הוא נותן דוגמה של אדם שקם בבוקר ואומר לעצמו שהוא רוצה להיות חכם יותר, ולכן הוא עושה פעולות שיגרמו לו לאמץ את השכל. האדם הזה עשוי לשחק משחקי חשיבה, להתאמץ שכלית ולפעול מתוך ההנחה שאם הוא יהיה יותר חכם, חייו יהיו טובים יותר. האם אפשר לפתח את השכל גם בלי לרצות? כאן מגיע ההסבר של אליעד לגבי השאלה האם אפשר בכלל לפתח את השכל ללא רצון. אליעד עונה מיד שאכן אפשר לפתח את השכל גם בלי לרצות זאת באופן מודע וישיר. הוא מרחיב ואומר שאותו העיקרון תקף לגבי תחומים נוספים בחיים: אפשר להתעשר בלי לרצות להיות עשיר. אפשר לרדת במשקל בלי לרצות לרדת במשקל. אפשר להפוך לחכם בלי לרצות להיות חכם. הוא מסביר את העיקרון באמצעות דוגמאות: כדי להיות עשיר צריך להרוויח כסף, וכדי להרוויח כסף צריך לבצע פעולות מסחריות ... יכול לעזור ולכוון, אך הוא לא מהווה תנאי הכרחי להצלחה. כיצד השכל מתפתח בלי רצון ישיר? אליעד מתאר שכדי לפתח את השכל, השכל צריך להתאמץ. ניתן להתאמץ שכלית בלי כוונה ישירה להיות חכם. לדוגמה, אדם שרוצה להיות עשיר מתאמץ שכלית למצוא דרכים להרוויח כסף. תוך כדי כך, מבלי שהוא מודע לכך או ... שלו כדי לחשוב כיצד לעשות זאת נכון, וכך הוא מפתח את החשיבה שלו גם בלי לחשוב ישירות שהוא רוצה להיות חכם. הוא פשוט מתמודד שכלית עם אתגרים בדרך להשגת המטרה האחרת. מה היתרון של רצון ישיר להיות חכם? אליעד מדגיש כי למרות שאפשר לפתח את השכל בלי כוונה ישירה לכך, יש יתרון משמעותי כאשר אדם כן רוצה במפורש להיות חכם יותר. הסיבה היא שכאשר לאדם יש מטרה ספציפית אחרת (למשל להיות עשיר או להתחיל עם בחורה), הוא עלול לבחור בפתרונות קלים ולברוח ממאמץ שכלי ברגע שיצוץ קושי. לעומת זאת, כאשר האדם מחזיק במטרה מפורשת של להיות חכם, הוא פחות יברח ויותר יתמודד עם האתגרים השכליים שניצבים מולו. הוא לא יבחר בפתרון הקל, אלא יבחר בכזה שמפתח ... הישיר להצלחה, אך רצון ומודעות למטרה יכולים בהחלט להגדיל את הסיכוי לכך. האם אפשר להצליח בלי רצון להצליח? איך לפתח את השכל? פיתוח החשיבה והשכל האם רצון הכרחי להצלחה? איך להיות יותר חכם?
3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך3 סוגי לימוד, אקדמיה ופיתוח החשיבה, האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? האם ללמוד באוניברסיטה כדי להיות יותר חכם? האם לימודים אקדמיים יגרמו לך להיות יותר חכם? איך לפתח את השכל מכל תחום לימוד? 3 צורות לימוד, מערכת החינוך האם לימודים אקדמיים מפתחים את השכל? אנשים רבים שואלים האם כדאי ... לרכוש ידע ספציפי אותו אתה יודע שניתן ללמוד באוניברסיטה, אז אכן כדאי שתלך ללמוד שם. אבל אם המטרה היא פיתוח החשיבה ופיתוח השכל, אז לא רק שהאקדמיה איננה הדרך האידיאלית לכך, היא אפילו עלולה להיות פחות יעילה מדרכים פשוטות ויומיומיות לפיתוח אינטלקטואלי. ... אנטיוכוס ירצה לדעת מי הוא היה, מה עשה, איך חי ומה אכל, כי זה באמת מעניין אותו. לימוד במטרה לפתח את החשיבה - האדם שנמצא בקטגוריה זו לא מתעניין במבחן ואפילו לא בתוכן עצמו, אלא הוא מתעניין בפיתוח השכל שלו. במקום פשוט לקרוא את החומר, הוא ינסה לחשוב לבד על השאלות שעולות, ינסה למצוא לבד פתרונות או תשובות ורק אז יבדוק אם הוא צדק. מדוע הלימוד באקדמיה אינו אידיאלי לפיתוח השכל? לדברי אליעד כהן, הלימודים באקדמיה לא אידיאליים לפיתוח השכל מכמה סיבות עיקריות: ראשית, רוב הלימודים האקדמיים מבוססים על בחינות, ולכן הם דוחפים את הלומד להתרכז במטרה של לעבור ... של החשיבה. ברגע שיש מבחנים, רוב האנשים יבחרו בדרך הקלה לעבור אותם, מה שמונע מהם מאמץ אינטלקטואלי אמיתי. שנית, פיתוח השכל יכול להיעשות בצורה יעילה יותר דווקא על ידי פעולות יומיומיות פשוטות: התמודדות עם שאלות יום - יומיות, בחינת טענות ... אם הוא בטוח שהמחשבה שלו נכונה - היא פעולה שמפתחת את השכל הרבה יותר מלימוד ממוסד באקדמיה. איך ניתן לפתח את השכל דרך מתמטיקה והיסטוריה? אליעד כהן מסביר את עקרון פיתוח החשיבה באמצעות דוגמאות מעשיות: פיתוח חשיבה במתמטיקה: במקום פשוט ללמוד נוסחאות ולקרוא פתרונות לשאלות, מומלץ לחשוב באופן עצמאי ולנסות למצוא לבד את הנוסחה או הפתרון. ... מכן לבדוק האם הפתרון שלך תואם את הפתרון בספר. פעולה זו דורשת מאמץ אינטלקטואלי גבוה ולכן מפתחת את השכל. פיתוח חשיבה בהיסטוריה: במקום לקרוא באופן ישיר מה קרה בתקופה מסוימת, מומלץ לחשוב לבד על מה היה יכול להתרחש, מה היו ... אתה מחפש ידע מסוים ואתה משוכנע שהידע הזה זמין רק באקדמיה, לך ללמוד שם. אך אם אתה באמת רוצה לפתח את השכל ואת החשיבה שלך, עדיף לך ללמוד באופן עצמאי, באמצעות ספרים, התמודדות עצמאית עם שאלות, וביצוע חשיבה ביקורתית עצמאית. איך מתחילים לפתח את החשיבה בעצמך? הדרך היעילה והפשוטה ביותר לפתח את החשיבה היא להתחיל לשאול שאלות ולחקור בעצמך. לא צריך ללכת ללמוד בצורה רשמית בשום מקום. במקום זאת, כדאי לקחת כל ... היום, לשאול את עצמך אם היא נכונה, לנתח אותה ולנסות להגיע לתשובה באופן עצמאי. לסיכום, אם המטרה שלך היא לפתח את השכל, עדיף לך להימנע מלימודים באקדמיה. הדרך הטובה ביותר לפיתוח החשיבה היא לימוד עצמאי, ביקורתי, וחקירה מתמדת של רעיונות חדשים וישנים כאחד. האם כדאי ללמוד באוניברסיטה? איך לפתח את השכל בצורה עצמאית? שיטות לימוד אפקטיביות שלוש צורות למידה איך להיות יותר חכם? לימודים אקדמיים בעד ונגד איך לפתח חשיבה ביקורתית? למה לא ללמוד באוניברסיטה? למה ללא ללמוד באקדמיה? בעד ונגד לימודים אקדמיים, בעד ונגד לימודים באוניברסיטה
גאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלותגאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלותגאונות ושאלות, שכל ושאלות, פיתוח החשיבה באמצעות שאלות, איך להיות יותר חכם באמצעות שאלות? לשאול כמה שיותר שאלות, איזה שאלות לשאול? כמה שאלות לשאול? למה לשאול שאלות לא הגיוניות? שאילת שאלות, לפתח את השכל באמצעות שאלות למה שאילת שאלות הופכת אותך ליותר חכם? כדי להיות יותר חכם ולפתח את החשיבה, הדרך המרכזית והיעילה ביותר היא לשאול כמה שיותר שאלות. המוח הוא כמו שריר שצריך לאמן, וככל ששואלים שאלות רבות ומגוונות, השריר הזה מתחזק ומתפתח. אליעד כהן מסביר שכדי לשפר את השכל, אדם צריך לשאול שאלות מכל סוג שהוא, בלי שום הגבלה או צנזורה. עצם תהליך השאלה מוביל להרחבת החשיבה, להעמקה ... רותחים בטמפרטורה מסוימת? או איך פועלת מערכת העצבים? ידע כזה מפעיל את החשיבה ההגיונית והביקורתית, ולכן הוא החשוב ביותר לפיתוח השכל. אליעד ממליץ להתמקד בשאלות סיבתיות כי הן אלו שמפתחות את החשיבה ההגיונית והאנליטית. מדוע אנשים מפסיקים לשאול שאלות ומה ... עובדות? אליעד מציע לחפש מידע נוסף על סוגי שאלות, דרכי ניסוח, וטכניקות לבדיקה ואימות תשובות. תהליך זה יכול לעזור לפתח חשיבה ביקורתית והבנה מעמיקה. לסיכום, מה הדרך הטובה ביותר לפתח את השכל ולהיות יותר חכם? שאילת שאלות ללא הפסקה, ללא מגבלה, וללא פחד היא הדרך הבטוחה והיעילה ביותר לפתח את השכל. השאלות צריכות להיות מגוונות ככל האפשר, והתשובות חייבות להיות הגיוניות ומבוססות על ידע אמיתי. לא לתת לאף אחד למנוע מכם לשאול שאלות, כי פיתוח החשיבה הוא בשליטתכם בלבד. ככל שתשאלו יותר, כך תהיו יותר חכמים ובעלי הבנה טובה יותר של המציאות. איך לפתח את החשיבה? איך לשאול שאלות טובות? איך לבדוק אם תשובה היא נכונה? איך לפתח חשיבה ביקורתית? איך להיות יותר חכם? איך להיות יותר חכם? פיתוח החשיבה על ידי שאילת שאלות כדי להיות יותר חכם, צריך לאמן ולפתח את היכולות השכליות שלנו, ממש כמו שמאמנים שריר בגוף. הדרך המרכזית והיעילה ביותר לעשות זאת היא על ידי שאילת שאלות וחיפוש תשובות. ... הבנה של למה ו - איך. לדוגמה, למה מים רותחים בטמפרטורה מסוימת? איך פועלת מערכת העצבים בגוף האדם? כדי לפתח את השכל, חשוב להתמקד בשאלות סיבתיות שדורשות ניתוח מעמיק יותר. מדוע אנשים מפסיקים לשאול שאלות? ילדים קטנים שואלים אינסוף שאלות, אך ... שאילת שאלות, כגון: איך לנסח שאלות טובות? איך לאתגר את ההיגיון? איך לבדוק אם תשובה היא אמיתית? לסיכום כדי להיות חכם יותר, תשאלו כמה שיותר שאלות מכל סוג, תמצאו תשובות הגיוניות, ותפתחו חשיבה ביקורתית. אל תתנו לאף אחד למנוע מכם לשאול שאלות. פיתוח השכל נמצא בשליטתכם, וזהו המפתח להבנה עמוקה של העולם. איך לפתח את החשיבה? איך לשאול שאלות טובות? איך לבדוק אם תשובה היא נכונה? איך לפתח חשיבה ביקורתית? איך להיות יותר חכם?
פיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשובפיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשובפיתוח החשיבה של מישהו אחר, להיות חכם, איך לגרום למישהו להיות יותר חכם? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? איך לגרום למישהו לחשוב בהיגיון? איך לפתח את השכל של מישהו אחר? איך לגדל ילד חכם? איך לפתח את השכל של הילד שלך? ללמוד לחשוב איך אפשר לגרום למישהו להיות יותר חכם? כאשר רוצים להפוך מישהו לחכם יותר, ראשית כל, חשוב להבין מה משמעות הביטוי חכם. לפי אליעד כהן, חכם הוא ... רוצים לגרום לילד, בן זוג, עובד או כל אדם קרוב לחשוב בצורה חכמה יותר, המטרה המרכזית היא ללמד אותו לחשוב בהיגיון. מה המשמעות של לחשוב בהיגיון? חשיבה הגיונית פירושה לקחת כל מצב או טענה ולנתח אותם לפי כללים מוגדרים וברורים של סיבתיות. אליעד מסביר שהיכולת להבין את יחסי הסיבה והתוצאה בתוך סיטואציה מסוימת היא הבסיס לחשיבה הגיונית. כדי להמחיש את זה, הוא מביא דוגמה מפורטת של ילד שחזר מבית הספר וטוען שהוא כועס משום שצחקו עליו. איך ללמד חשיבה הגיונית דרך דוגמה של ילד כועס? השלב הראשון שאליעד כהן מציע הוא להתמקד במה שמעניין את הילד, במקרה הזה, הכעס ... סיבתיות: - הסיבה: צחקו עליו. - התוצאה: הילד כועס. אליעד מונה ארבע שאלות ספציפיות שצריך לשאול כדי ללמד אותו לחשוב בהיגיון: האם הסיבה מחויבת? האם בהכרח צחקו עליו? מה באמת קרה שם בדיוק? האם הסיבה מחייבת את התוצאה? האם העובדה ... תהליך שדורש חזרה מתמדת, אבל בסופו של דבר, הילד יהפוך לאדם שחושב בצורה עצמאית, ביקורתית והגיונית. איך ניתן ללמד חשיבה הגיונית באופן עקיף, ללא הדרכה ישירה? אליעד מדגיש שלא תמיד אפשרי לבוא לאדם ולהסביר לו בצורה ישירה כיצד לחשוב בהיגיון, ולכן יש גם שיטה עקיפה לעשות זאת. השיטה העקיפה היא שאנחנו בעצמנו נשאל את האדם שאלות שיגרמו לו לחשוב ... ההורים שלו בכך שהם מנעו ממנו להתפתח ולהפוך לאדם חכם יותר. אליעד מדגיש כי הדרך הנכונה ביותר לעזור לילדים לפתח את השכל ואת החשיבה העצמאית שלהם היא לעודד אותם לשאול שאלות ולענות להם באופן שידריך אותם לחשוב לבד. כיצד ללמד אנשים ... הגיונית דרך הנושאים שמעניינים אותם? כאשר אליעד עוזר לאדם שסובל מבעיה נפשית (לדוגמה סכיזופרניה), הוא מסביר שהדרך לגרום לו להיות יותר חכם ולהפוך אותו לאדם שמתפקד טוב יותר, היא לדבר איתו על הנושאים שמעניינים אותו. במהלך השיחה, הוא גורם לו לשאול ... השיטה הזו תקפה גם לגבי בן זוג, ילד, מנהל או עובד - לכל אדם יש תחומי עניין אישיים, וניתן לפתח את החשיבה ההגיונית שלו על ידי שאלות שממקדות אותו בחקירת הדברים שחשובים לו. בדרך זו, האדם מתרגל שוב ושוב לשאול שאלות רלוונטיות, מה שעם הזמן יהפוך להרגל של חשיבה עצמאית, ביקורתית והגיונית. סיכום כללי - איך לגרום למישהו להיות חכם יותר? לסיכום, כדי לגרום למישהו להיות חכם יותר, יש ללמד אותו לחשוב באופן הגיוני על ידי הרגלתו לשאול שאלות באופן עצמאי. אפשר לעשות זאת בצורה ישירה ... זה נעשה דרך שיחות ודיונים בנושאים שמעניינים את האדם, ובכך מעודדים חשיבה עצמאית, לוגית וחכמה יותר. איך לגרום לילד להיות חכם יותר? איך ללמד מישהו לחשוב בהיגיון? ניתוח סיבתיות איך לעודד ילדים לשאול שאלות? איך לפתח חשיבה ביקורתית? איך להפוך טיפש לחכם? איך לעזור למישהו לחשוב עצמאית? איך ללמד עובד לחשוב בהיגיון? פיתוח עובדים, פיתוח מנהלים, הדרכת הורים, איך לגדל ילדים חכמים? איך לגדל ילד גאון? לעודד את הילד לשאול שאלות, שאלות של ילדים, ילד ששואל שאלות, ילד ששואל המון שאלות, ילד ששואל הרבה שאלות, פיתוח החשיבה לילדים, איך לגרום לבן זוג להיות יותר חכם? איך לגרום לבת זוג להיות יותר חכמה? איך להפוך משוגע לגאון? איך להפוך טיפש לחכם? לתת למישהו דגים, ללמד מישהו לדוג, ללמד את הילד שלך לחשוב, לגרום לילד שלך להיות חכם
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כיסופים / לפתח חשיבה שונה
👈1 ב 150
👈4 ב 400
☎️
050-3331-331
שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים
-
הספר על: להיות יותר חכם, איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לשתול מחשבות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך לחנך ילדים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות ועוד...
שקט נפשי אמיתי
-
הספר על: להיות יותר חכם, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...
להיות אלוהים, 2 חלקים
-
הספר על: האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? האם אפשר לדעת הכל? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? האם באמת הכל לטובה? האם יש משמעות לחיים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...