ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיעור ראשון ✔הדרכת מורים - שיעור ראשי בחינוך ולדורף - החלק הריתמי ✔בחינוך ולדורף לומדים את המקצועות השונים בתקופות של כמה שבועות בשיעור...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הדרכת מורים - שיעור ראשי בחינוך ולדורף - החלק הריתמי
בחינוך ולדורף לומדים את המקצועות השונים בתקופות של כמה שבועות בשיעור של שעתיים כל בוקר - גיאוגרפיה למשל תילמד במהלך 4 שבועות רצופים בכל בוקר שעתיים. לאחר ארבעת שבועות אלה ילמדו 4-5 שבועות של תקופת יוון מיתולוגיה והיסטוריה עתיקה. וכך הלאה.

בחינוך ולדורף השיעור הראשון בבוקר נקרא השיעור הראשי. הוא ראשי מבחינות רבות: תוכן מעמיק ורב משמעות, כל נושא נלמד תקופה של 3-5 שבועות בשיעור, השיעור אורך שעתיים.

על החלק הארוך יותר וה"לימודי" של השיעור כתבתי כבר במאמרי "שלושת השלבים בשיעור ולדורף". אך לפני כן יש בשיעור חלק אחר. ללא חלק זה האווירה והזרימה בשיעור אינם קיימים כפי שאנו מצפים לחוש אותם בחינוך ולדורף. החלק הריתמי הוא אחד מאבני היסוד של חינוך זה.

אפשר לומר שהשיעור מתחלק כך:

ראשית 30 או 40 דקות של חלק ריתמי ולאחריו שעה וחצי או שעה ועשרים של הנושא הראשי בשיעור שאיתו עובדים דרך שלושת השלבים שבמאמר הנ"ל. סך הכל שעתיים.

במאמר הנוכחי אני רוצה להתרכז ב 30-40 הדקות הראשונות של השיעור הראשי. ראשית מבנה השיעור, הנה דוגמה:

בוקר טוב כתה ד' - נהוג שהמורה עומד מול הכתה ומברך אותה בבוקר טוב, ידיו על ליבו. המורה מסמן בידיו לכל הכתה לקום בשקט (אין צורך לדבר).

ברכת בוקר - כל הכתה מדקלמת יחד, כדי לברך את הנוכחים בכתה ביום מלא טוב. דוגמה לברכת בוקר:

אור השמש החביב

הוא מאיר לי את יומי

עצמת הרוח של נפשי יוצקת כוח בגופי

לאורה של החמה מודה אני לך אלי

על כוח האדם אשר בחסדך נתת בי

בעזרתו אני אשקוד, אשמח ללמוד ולעבוד

ממך נובעים אורה ועוצמה

אליך זורמות אהבה ותודה.

(יש גרסאות שונות לברכה זו)

לאחר הברכה אנו יוצאים לעבודת תנועה בחצר:

קפיצה בחבל כיחידים, בזוגות, דבל - דאצ', ובאופנים שונים המאתגרים חברתית ופיזית.

ריצה מסביב לביה"ס.

משחקי תנועה חברתיים (המורה בוחר משחק אחד וכולם משחקים)

הליכה בשורה על קורה, הליכה בעיניים עצומות על הקורה כשחבר מחזיק לך את היד, עמודה על קורה והתמסרות בכדור מבלי ליפול ועוד כיד הדמיו והצרכים של ילדי הכתה.

המורה קורא לילדים להגיע לכתה, כולם עומדים לפי סדר הישיבה מחוץ לדלת הכתה. המורה ממתין לשקט ולאחר שהילדים שקטים המורה לוחץ את ידו של כל אחד מילדי הכתה, מתבונן בעיניו, מאחל לו בוקר טוב, אומר לו מילה טובה. אחד אחד נכנסים הילדים לכתה ועומדים בשקט במקומם. בשלב זה הילדים שותים מעט מבקבוקים אישיים.

הילדים בעמידה המורה אומר את שם השיר ששרים - כולם שרים יחד, לעיתים בליווי של גיטרה או כלי נגינה אחר שאחד הילדים מנגן עליו.

לאחר מכן מנגנים כל הכתה יחד בחליליות או הכנה לקטע מוסיקלי שיוצג בפני כל בית הספר - בכלי הנגינה השונים שלרוב הילדים בכתה יש והם לומדים לנגן בו אצל מורה פרטי אחר הצהריים או בבית הספר המנגן.

כאשר מסיימנים את השירה יש אפשרות לעבור לתיגוף (תיפוף על הגוף בקצב) כל הכתה בקצב אחיד, בכתה ד' קטעי התיגוף הופכים מסובכים יותר ומאתגרים עבור הילדים ויש לעבוד עליהם כל יום. לאחר מכן מדקלמים דקלום או שניים הקשורים גם הם לתקופה (כמו השירים) שאנו לומדיםד בכתה.

דוגמאות לשירים:

לב טהור ברא לי אלוהים

ורוח נכון חדש בקרבי

אל תשליכני מלפניך

ורוח קדשך אל תקח ממני (תהילים)

השנה שרנו את שירה של נעמי שמר - עוד יש מפרש לבן באופק.

השירים משתנים גם לפי העונות, ישנם שירים שמתאימים יותר לחורף, קיץ, סתיו או אביב.

דוגמה לדקלום - השנה דקלמנו למשל דקלום הקשור לתקופת מיתולוגיה צפונית וויקינגים:

ללא חת ואמיץ

כך אצא לדרכי

את חרבי החדה

אז אקח עמדי

מחשבות של אמת

הן יאירו שבילי

כל מילה של חמלה

תחזק את ליבי

מעשיי הטובים

יעשוני חופשי.

בדקלום זה עבדנו גם עם מקלות (אפשר מקל של מטאטא) שאנו מעיפים וזורקים לבד או אחד לשני, צועדים בשורות ושוב עובדים פנים מול פנים עם המקלות.

דקלום נוסף:

אסף אלוהים את עדת מלאכיו

ולהם ציווה ואמר:

המשיכו ליצור ולברוא בעולם

ואל תחסירו דבר.

ועל האדם ציווה אז האל, לחש ואמר גם בקול:

בצלמי בראתיך, בצלמי ודמותי, גם אתה ליצור יכול.

בידך הדבר ליצור ולקרוא, להבחין בין טוב לרע.

לשתול, לעקור, להרוס או לבנות - בידך, בידך הבחירה.

כך יצא האדם לעולם הגדול, נושא את האל בלבבו -

וניצוץ אלוהים הטמון בקרבו, מאיר מכוון נתיבו.

לאחר מכן הילדים מתישבים. ועל פי סדר הקבוע מראש מגיעים מספר ילדים לדקלם את הדקלום האישי שהמחנך נתן או כתב להם בתעודה. כ 5 ילדים עומדים מול הכתה בשורה וכל אחד מדקלם בתורו.

כשכולם מסיימים שורת הילדים חוזרת למקומה.

עד כאן הדברים צרכים לקחת בין 30 ל 40 דקות. אלו הרבה פעילויות לעשייה בזמן לא ארוך, אך אם עושים אותם בקצב וללא הפסקות מיותרות הדבר אפשרי. על המורה לדעת את הפעילויות, השירים והדיקלומים בעל פה ולהוביל את הילדים בהתלהבות, עצמה ואהבה. בדקלום הוא מוביל את הקצב והאיכות הדיבורית (עד שהכתה יודעת ואז המורה נותן להם לדקלם לבדם9, בשירה הוא מוביל את העוצמה, מנצח בידיו על הכתה ושר עימם.

הפעילויות הללו נשענות על מסורת ארוכה של חינוך ולדורף ולכל פעילות יש סיבה עמוקה. לא אוכל לפרט כאן את כל הסיבות ולהעמיק בכל אחת מהן, משום שהן אבן יסוד בחינוך ולדורף וקצרה היריעה. הנה כמה סיבות לפעילויות:

הפעילויות מדגישות את הפן החברתי, הכל נעשה יחד והכתה הופכת גוף אחד.

יש מקום גם לאינדוודואל - בדקלום האישי, בנגינה על כלי אישי.

הפעילויולת נעשות בסדר מסויים כדי לאפשר נשימה ולא "להתאבן" בפעילות אחת (כמו למשל פעילות פדגוגית לימודית בלתי פוסקת המקובלת בחינוך שאינו ולדורף ומפעילה בעיקר את הראש, אנו רוצים לעבוד על הלב, על מערכת הנשימה, על הנפש ולהניע אותה ברכות).

שירה מוציאה את הנפש החוצה, מביאה את האדם לידי "ריחוף".

דקלום מכניס את הנפש פנימה, מביא את האדם "להתקרקע".

המעבר בין הפעילויות השונות מניע את נפשו של הילד מהחוץ פנימה ומהפנימי החוצה. תנועה זו קריטית להתפתחות תקינה פיזית, נפשית ורוחית של הילד.

כך גם אחר כך, בחלק של לימוד התקופה אנו מניעה את נפשו של הילד באמצעות סיפורים, שירים, פעילות אומנותית ועוד.

לאחר סיום החלק הריתמי, שיש המכנים אותו "מקדש" משום שהוא מביא אווירת קדושה לכתה ומייצר מקדש פנימי בתוך הילד, ולאחר סיום החלק הלימודי של התקופה נסיים את השיעור בעמידה ובאמירת ברכת האוכל.

דוגמה לברכת אוכל:

האדמה הצמיחה נבט

הנבט צימח עץ

העץ נתן פירות

והאדם אותם אסף.

את הכל חיממה השמש

באור וחום כי רב

את הכל הרווה הגשם

בשפע טיפותיו.

פותח את ידיך

ומשביע לכל חי רצון

ברוך אתה האל

הזמן את העולם.

בתאבון, הילדים יוצאים להפסקת אוכל ומשחק.
מה זה אלוהים התלהבות בעל פה אומץ ברכות אתגרים מסירות איך ללמוד תהילים מורה פרטי גיאוגרפיה איך לחנך הדרכת מורים חינוך לחנך
האם ידיעת הבעיה היא חצי מהפתרון? האם מודעות היא חצי מהפתרון? האם להכיר בבעיה זה חצי מהפתרון? האם הבנת הבעיה היא רק חצי פתרון? מתי השאלה היא התשובה? מתי צריך להבין את הבעיה? איך לפתור בעיות? הבעיה היא הפתרון
האם ידיעת הבעיה היא חצי מהפתרון? האם מודעות היא חצי מהפתרון? האם להכיר בבעיה זה חצי מהפתרון? האם הבנת הבעיה היא רק חצי פתרון? מתי השאלה היא התשובה? מתי צריך להבין את הבעיה? איך לפתור בעיות? הבעיה היא הפתרון
...מודעות היא חצי מהפתרון? האם להכיר בבעיה זה חצי מהפתרון? האם הבנת הבעיה היא רק חצי פתרון? מתי השאלה היא התשובה? מתי צריך להבין את הבעיה? איך לפתור בעיות? הבעיה היא הפתרון האם להבין את הבעיה זה באמת חצי מהפתרון? אליעד כהן מסביר כי קיים ביטוי מוכר שאומר להכיר בבעיה זה חצי מהפתרון, או מודעות לבעיה היא כבר חצי פתרון, אך הוא שואל האם זו אכן האמת. האם ההבנה וההכרה של הבעיה היא אכן חצי מהדרך לפתרון, או שאולי זו כלל לא הדרך לפתרון? אליעד מציג שלוש אפשרויות מרכזיות: האפשרות הראשונה היא שהבנת הבעיה היא באמת...
אלוהים, להיות אלוהים, חוויית אלוהות, אני גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט
אלוהים, להיות אלוהים, חוויית אלוהות, אני גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט
...גדול, אני קטן, לחיות בתוך חלום, משחק עצמי, להיות הבמאי, לחיות בתוך סרט האם אפשר לחוות את עצמי כאלוהים בתוך המציאות? אליעד מסביר שלחוות את עצמך כאלוהים פירושו להרגיש שהכל הוא בעצם אתה. המשמעות של זה היא שהמציאות כולה, עם כל מה שיש בה, היא השתקפות של עצמך. זה כמו אדם שנמצא בחלום שבו כל הדמויות הן חלקים מתוכו. כשאדם מסתכל במראה, הוא רואה דמות שנדמה לו שהיא הוא עצמו, אבל כשמסתכל על קיר, הוא חושב שזה משהו זר. אליעד מדגיש שהאמת היא שכל דבר שהאדם רואה במציאות - הדמויות, הקירות, החפצים - כולם הם חלק ממנו...
קבוצה וחברים, חשיבות הקבוצה, חשיבות החברים, לימוד בקבוצה, האם הקבוצה חשובה? מהי חשיבות הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה
קבוצה וחברים, חשיבות הקבוצה, חשיבות החברים, לימוד בקבוצה, האם הקבוצה חשובה? מהי חשיבות הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה
...חשיבות החברים, לימוד בקבוצה, האם הקבוצה חשובה? מהי חשיבות הקבוצה? אהבת חברים, כתות, מניפולציות של מורים רוחניים, תלות במורה רוחני, חברותא, מנטורים, גורואים, הארה רוחנית, מנהיגי כתות, הצורך בקבוצה למה מנהיגי כתות יוצרים תלות בקבוצה ולא בהם ישירות? אליעד כהן מסביר שכדי לשלוט באנשים, מנהיגים של כתות משתמשים לעיתים קרובות בטכניקה מניפולטיבית שמטרתה ליצור תלות של האדם בקבוצה, במקום תלות ישירה בהם עצמם. הרעיון המרכזי הוא שאנשים חושבים שההצלחה שלהם תלויה בקשר ובחיבור לקבוצה, ולא במנהיג עצמו. בצורה זו,...
שלמות - כיצד להשיג את השלמות, בלי לרצות אותה באופן ישיר?
...- כיצד להשיג את השלמות, בלי לרצות אותה באופן ישיר? כדי להשיג משהו, צריך לרצות אותו. וכדי להשיג את השלמות, צריך לרצות אותה בשלמות. אך מה יעשה האדם, שאינו רוצה בשלמות, להשיג את השלמות? ויש דרך להשיג את השלמות, גם בלי לרצות אותה בשלמות באופן יזום. והיא, על ידי זה שהאדם הולך אחרי השלמות היחסית והסובייקטיבית שלו. דהיינו, שהאדם משתדל בכל כוחו, להשיג את השלמות, כפי מה שהוא עצמו מבין אותה, לפי דרגתו. ועל ידי זה שהאדם הולך אחרי נקודת האמת שלו עד הסוף, על ידי זה בסופו של דבר, מתבטל אצלו הרצון העצמי של עצמו...
סוגים של שכנוע, סוגים של טיפול, שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, לגרום למישהו לא לעשן, טיפול בהפרעת אכילה, הפסקת עישון, לגרום למישהו לרצות משהו, לשנות למישהו את הרצון, שיטות טיפול
סוגים של שכנוע, סוגים של טיפול, שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, לגרום למישהו לא לעשן, טיפול בהפרעת אכילה, הפסקת עישון, לגרום למישהו לרצות משהו, לשנות למישהו את הרצון, שיטות טיפול
...סוגים של טיפול, שיטות שכנוע, אסטרטגיות שכנוע, לגרום למישהו לא לעשן, טיפול בהפרעת אכילה, הפסקת עישון, לגרום למישהו לרצות משהו, לשנות למישהו את הרצון, שיטות טיפול האם יש הבדל בין שכנוע אדם שרוצה עזרה לאדם שמתנגד לעזרה? כאשר רוצים לעזור לאדם להתמודד עם בעיה כלשהי, בין אם מדובר בהפסקת עישון או טיפול בהפרעות אכילה, השאלה שעולה היא האם יש הבדל בשיטות השכנוע ובאסטרטגיות הטיפוליות בין מצב שבו האדם מעוניין בשינוי ומבקש עזרה, לבין מצב שבו האדם כלל אינו מעוניין בשינוי ואף מתנגד לעזרה המוצעת לו. מהן שיטות השכנוע...
גיוס עובדים, מי יראיין את העובד החדש? תהליך גיוס עובד לארגון, מי צריך לראיין את העובד החדש? כוח אדם, איך לגייס עובד חדש? איך לבנות צוות עובדים? איך לראיין עובד חדש? תהליך גיוס עובדים, יעוץ ארגוני, איך לראיין עובדים חדשים? מבנה ארגוני
גיוס עובדים, מי יראיין את העובד החדש? תהליך גיוס עובד לארגון, מי צריך לראיין את העובד החדש? כוח אדם, איך לגייס עובד חדש? איך לבנות צוות עובדים? איך לראיין עובד חדש? תהליך גיוס עובדים, יעוץ ארגוני, איך לראיין עובדים חדשים? מבנה ארגוני
...גיוס עובד לארגון, מי צריך לראיין את העובד החדש? כוח אדם, איך לגייס עובד חדש? איך לבנות צוות עובדים? איך לראיין עובד חדש? תהליך גיוס עובדים, יעוץ ארגוני, איך לראיין עובדים חדשים? מבנה ארגוני מי אמור לראיין עובד חדש בארגון? כאשר ארגון מחפש לגייס עובד חדש, נשאלת השאלה מי בדיוק אמור להיות המראיין של העובד. בארגונים קטנים, שבהם יש מנהל אחד ועובדים תחתיו, ברור שהמנהל עצמו יהיה זה שיבצע את הראיון, מכיוון שאין מישהו אחר שיכול לעשות זאת. אבל מה קורה בארגונים גדולים עם כמה רמות ניהול ומבנה ארגוני מורכב? מי...
NLP, איך לשכנע מישהו לעשות משהו? איך להפעיל לחץ פסיכולוגי? ניסוחים של שאלה, איך לנסח שאלה? משמעות של צורת שאלה, איך ליצור חיסרון? איך להשפיע? איך לגרום למישהו לעשות מה שאתה רוצה?
NLP, איך לשכנע מישהו לעשות משהו? איך להפעיל לחץ פסיכולוגי? ניסוחים של שאלה, איך לנסח שאלה? משמעות של צורת שאלה, איך ליצור חיסרון? איך להשפיע? איך לגרום למישהו לעשות מה שאתה רוצה?
...משהו? איך להפעיל לחץ פסיכולוגי? ניסוחים של שאלה, איך לנסח שאלה? משמעות של צורת שאלה, איך ליצור חיסרון? איך להשפיע? איך לגרום למישהו לעשות מה שאתה רוצה? איך לגרום לאדם לשאול את השאלה שאתה רוצה? כדי לגרום לאדם לשאול שאלה, חשוב להבין את ההבדל בין צורות ניסוח שונות של שאלות וההשפעה הפסיכולוגית שלהן. אליעד מסביר לעומק את ההבדל בין לשאול אדם: אתה רוצה לשאול משהו? לעומת אתה לא רצית לשאול משהו?. השוני בניסוח יוצר הבדל מהותי בתחושה הפנימית של האדם הנשאל ובסופו של דבר משפיע על ההחלטה שלו לשאול או לא לשאול...
אימוני כוח, איך לפתח כוח גופני? איך להיות יותר חזק? סוגים של כוח גופני, סוגים של כוח פיזי, איך להיראות יותר חזק? איך להיות יותר חזק? תוכנית אימוני כוח, תוכנית SS, תרגילי כוח, פיתוח מסת שריר, כמה משקל אתה מרים? האיש החזק בעולם
אימוני כוח, איך לפתח כוח גופני? איך להיות יותר חזק? סוגים של כוח גופני, סוגים של כוח פיזי, איך להיראות יותר חזק? איך להיות יותר חזק? תוכנית אימוני כוח, תוכנית SS, תרגילי כוח, פיתוח מסת שריר, כמה משקל אתה מרים? האיש החזק בעולם
...חזק? סוגים של כוח גופני, סוגים של כוח פיזי, איך להיראות יותר חזק? איך להיות יותר חזק? תוכנית אימוני כוח, תוכנית SS, תרגילי כוח, פיתוח מסת שריר, כמה משקל אתה מרים? האיש החזק בעולם האם אתה רוצה להיות יותר חזק או רק להיראות חזק? כאשר מדברים על אימוני כוח, אליעד כהן מסביר שחשוב קודם כל להבין מה המטרה של המתאמן: האם הוא רוצה להיות יותר חזק בפועל, או רק להיראות יותר חזק בעיני אחרים. יש הבדל מהותי בין שני הדברים, ויש לכך השפעות שונות מאוד על סוג האימונים שכדאי לעשות. מה ההבדל בין להיראות חזק לבין להיות...
חרדת נטישה אצל ילדים, חרדת פרידה של ילדים, 2 שיטות לטיפול בפחדים של ילדים, ילד שמפחד להישאר לבד בבית, טיפול בפחדים של ילדים, הדרכת הורים, איך לבנות ביטחון עצמי לילדים? פחד מפני נטישה, ילד שמפחד לישון לבד, ילד לא בוגר
חרדת נטישה אצל ילדים, חרדת פרידה של ילדים, 2 שיטות לטיפול בפחדים של ילדים, ילד שמפחד להישאר לבד בבית, טיפול בפחדים של ילדים, הדרכת הורים, איך לבנות ביטחון עצמי לילדים? פחד מפני נטישה, ילד שמפחד לישון לבד, ילד לא בוגר
...שיטות לטיפול בפחדים של ילדים, ילד שמפחד להישאר לבד בבית, טיפול בפחדים של ילדים, הדרכת הורים, איך לבנות ביטחון עצמי לילדים? פחד מפני נטישה, ילד שמפחד לישון לבד, ילד לא בוגר מהי חרדת נטישה אצל ילדים ומהן שתי השיטות להתמודד איתה? חרדת נטישה אצל ילדים מתבטאת בכך שהילד חושש שהוריו ינטשו אותו. הוא מפחד להישאר לבד, בין אם מדובר בשהייה בגן, בבית או בכל מקום אחר ללא ההורים. החרדה הזאת נובעת מתלות רגשית גדולה של הילד בהוריו, ומחשש שההורה לא יחזור או לא יהיה זמין בעת הצורך. אליעד כהן מסביר שקיימות שתי שיטות...
אמונה או שכל, להבין או להאמין, ליקוטי מוהרן ח"א צא, להאמין בצדיק, להתקרב לצדיק, אמונה אמיתית, אמונה בצדיק, אמונה באלוהים, לא להאמין, במה להאמין, מי באמת צדיק? מה זה צדיק?
אמונה או שכל, להבין או להאמין, ליקוטי מוהרן ח"א צא, להאמין בצדיק, להתקרב לצדיק, אמונה אמיתית, אמונה בצדיק, אמונה באלוהים, לא להאמין, במה להאמין, מי באמת צדיק? מה זה צדיק?
...או להאמין, ליקוטי מוהרן חא צא, להאמין בצדיק, להתקרב לצדיק, אמונה אמיתית, אמונה בצדיק, אמונה באלוהים, לא להאמין, במה להאמין, מי באמת צדיק? מה זה צדיק? מהי אמונה אמיתית לפי רבי נחמן? ההרצאה מתמקדת בתורה צדא בליקוטי מוהרן חלק א, ובוחנת לעומק את ההבדל בין אמונה לבין שכל והבנה, תוך דגש מיוחד על משמעות המושגים להאמין בצדיק ולהתקרב לצדיק. לפי אליעד כהן, רבי נחמן מסביר שישנם סוגים שונים של אמונה. ישנה אמונה חלקית, שהיא רק בלב, ויש אמונה שלמה ועמוקה, שחודרת לכל אברי הגוף והופכת לחוויה מוחשית ובלתי ניתנת...
זוגיות ותקשורת
...מובן - שני אנשים הנמצאים במערכת שמשתלבת אחד בשני. הרבה פעמים אנו שומעים בהתחלה הכל היה ורוד, הכל היה טוב ונפלא, היה כייף, ואחרי זמן מה התחיל להיות משעמם, הוא לא מבין אותי, נמאס לי מהיחס שלו, אני כבר לא מושכת אותו כמו בעבר אני חושדת שיש לו מישהי אחרת. הוא לעומת זאת, אני לא מבין מה היא רוצה, אין לי אף אחת אחרת, אין לי כח, היא קרה אלי, אין ביניינו מגע מיני כבר זמן מה, וכו... וכו... הכל נהדר כאשר מתלוננים אחד על השני באוזני אחרים, אך מה קורה עם לקחת אחריות לגבי התקשורת בין בני הזוג? פה נכנסת מילה שלרוב...
דאגות חרדות ופחדים
...סוגים והגדרות שונות לפחדים, חרדות ודאגות, הגדרות שמנסות לעשות סדר מצד אחד, מהצד שני הן יוצרות בלבול לאלו שאינם מתמצאים ממש במושגים. הפעם נדבר על המכנה המשותף בין חרדות, דאגות ופחדים. נתרכז בסיבות והמניעים להיווצרותם ונעלה מעט את רמת המודעות ותשומת הלב שלנו לעניין. ד. ח. פ יכולים להופיע במגוון צורות ומצבים, לדוגמה: פחד מפיטורים, חרדה מזה שיאשימו אותי במשהו שעשיתי, חרדה שיאשימו אותי במשהו שלא עשיתי, חרדת מבחנים, חרדת קהל ועוד המון צורות שונות. למרות כל ההגדרות השונות והמרובות, אפשר לומר שמדובר באותה...
אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת?
...מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת?. אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת? הפעם אני אשיב על השאלה, האם יש כזה דבר, אמת מוחלטת. יותר מפעם אחת אמרתי שאדם שרוצה לחיות טוב, צריך להגיע למשהו יציב אחד בחיים שלו וזה אומר להגיע לאמת מוחלטת. בן אדם צריך להטיל ספק בכל דבר ודבר, ולא לסמוך על כך שיש אמת מוחלטת ולא לסמוך על הדברים שאני אומר, ולא לסמוך על כלום עד שהוא לא בודק בעצמו. האדם צריך לבדוק בעצמו האם יש אמת מוחלטת. וכדי לקבל את התשובה...
תובנות לחיים 8
...שונים, ועל האדם להתמודד עם הדברים, ואם קשה לו - שיחפש דרך: ישאל מומחים, ינסה דרכים לפתור את הדבר וכו. החכמה היא להתמודד עם הדבר כדי שלא יציק עוד. כל דבר לגופו. ויש דברים שהאדם צריך לזרום איתם בחיים, וליסוע הלאה. והעיקר לא לפחד כלל, כי הכל טוב באותה מידה, רק שהאדם חווה נפרדות ובסופו של דבר, האדם מבין שהכל טוב. ולכן על האדם לקחת את הדברים בפרופורציה הנכונה ולהיות אובייקטיבי ככל האפשר, להיות אמיתי עם עצמו וכך ההתמודדות קלה יותר. והוא מבין את הדברים לעומק וחוקר ולא מפחד ואז מגלה את הדרך להתמודד עם הדברים...
שיטות הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd
...הוראה ליצירת מוטיבציה בלילדים עם הפרעת קשב - אימון אישי / הפרעת קשב וריכוז / adhd הוראה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז או/ו לקויות למידה היא מאתגרת מאוד את המורה. על המורה לעביר את תכני הלמידה כנדרש, ליצור מרחב לימודי המאפשר לתלמידים ללמוד, לשים לב לאווירה החברתית בכיתה וליצור אצל התלמידים מוטיבציה ללמידה. בנוסף, לכל מורה בכיתה יש לפחות תלמיד אחד בעל הפרעות קשב וריכוז. התנהגותו האימפולסיבית ולעיתים ההיפראקטיבית של ילד זה מפריע לו עצמו ויכולה להפריע גם לכל יתר הכיתה. המורה צריך להתאים את שיטות ההוראה...
מה בין נרות החנוכה והצ'אקרות?
...פנינה שפירא חודש כסלו הינו חודש של ביטחון, הגנה וניסים. חודש של מסירות נפש. האות ס בשמו של החודש היא אות עגולה וסגורה, ומרמזת על אדם שנמצא מוגן מכל הצדדים. אדם כזה מסוגל לעשות עבודה אישית ומתפתח אצלו חוסן פנימי, חוסן נפשי ותחושה פנימית ואופטימית חזקה מאוד בנפש.. בתקופה זו קיימת היכולת לזרוע את האנרגיה לחולל ניסים להמשך הדרך. ישנו חיבור לשמחה, לקלילות, לילדותיות ולנדיבות, ישנו חיבור של האור החיצוני לאור הפנימי. אנו יכולים להעצים את חיבור האור החיצוני והפנימי ואף להעצימו בעזרת צבעי נרות החנוכה, אותם...
ואהבת לרעך כמוך - מה הפירוש?
...- מה הפירוש? האם הפירוש הוא שתאהב את חברך כפי שאתה אוהב את עצמך? או, שלא תעשה לחברך מה ששנוא עליך? האם מדובר רק בחברים ומכרים שלי? זה הרבה יותר מכך. ראשית נתמקד במילים רעיך כמוך. הרע שלך - כלומר, האדם האחר, האדם שהוא לא אתה, הוא כמוך. אתה זה הוא והוא זה אתה. אתם למעשה קורצתם מאותו החומר. באתם מאותו מקור. שניכם יולדתם מאישה, לשניכם נשמה ומקור בואכם משותף. במקור הטהור והאנרגטי הייתם למעשה אחד. נעשה רגע מסע אל המקור, אל המוחלט. נראה בעיני רוחנו אנרגיה אחת גדולה שלמה, נדמה זאת כגוש של חומר ללא פגמים...
מהות הטוב - טבע הטוב להיטיב
...נותנת היא שהטוב דרכו להיטיב. המושגים של טוב ורע, הם מושגים שאחרי הבריאה, הם מושגים שהם כלפי הנפרדות, הם הסברים לאדם, אבל ההסבר האמיתי למה העולם קיים מאבד את משמעותו כאשר האדם מבין שהכל נמצא באחדות אינסופית. גם המושג אין סוף וסוף כל אלה מושגים הבאים בגלל הנפרדות, ולכן כל הדברים המנוגדים הכל יישות אחת, כל דבר שאי פעם יחשבו עליו או חשבו עליו או כל מה שקיים וכל הלא נודע + הנודע, הכל זה דבר אחד. ולמה בעצם היהדות אומרת שהטוב דרכו להיטיב? יש פה צמצום רעיוני לתפיסת עולם שהכל טוב, לראות את הכל כטוב אחד ממש...
הברירה של החוסר ברירה - התמודדות עם מצבי חוסר ברירה בחיים
...עם מצבי חוסר ברירה בחיים לא פעם אנו מוצאים את עצמינו בחיים בנקודות שנדמות לנו כדרכים ללא מוצא - פוטרנו מהעבודה, חלינו במחלה מסוימת, הזוגיות שלנו במשבר - הכל נראה כאילו נגרם לנו מבחוץ ואין לנו דרך להשפיע על הדברים. אין לנו שליטה ובחירה. נכון, ישנן פעמים בהן הבחירה הייתה בידנו ויכולנו להשפיע על חיינו ולבחור בין כמה אפשרויות, אבל יש ומגיעות הפעמים בהן נראה כי אין לנו עוד בחירה. זה המצב ולא נוכל לעשות דבר כדי לשנותו. זוהי תפיסה מוטעית לדעתי. גם בנקודות האלו, שהכל כבר קרה וכאילו אין שום ברירה, עדיין...
הדרכת מורים - תקופת ויקינגים - תקופה משלימה לסיפורי הצפון בכתה ד
...- תקופה משלימה לסיפורי הצפון בכתה ד אורך התקופה - שבועיים. שבוע ראשון לימוד על הויקינגים. שבוע שני מחנה ויקינגי ביער. שיעור 1 סיפור על הויקינגים וציור ספינה ויקינגית. הסיפור: הסיפור שלנו מתרחש באיסלנד וסקנדינביה, בארצות הקרות שבצפון הרחוק. חבורת ויקינגים עוטי פרוות ועור יושבים סביב מדורה קטנה המעלה עשן. ברקע מתמזגים בתי האבן הנמוכים המכוסים בדשא על גגותיהם, הנוף הירוק נמשך עד לקרחונים הלבנים והכחולים בראשי ההרים ובים. זה עתה עלו מן הרחצה במעיינות החמים הטבעיים המבעבעים לצד החווה והשבט מתישב לאכול...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיעור ראשון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שיעור ראשון, איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? מועקות נפשיות וייאוש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שיעור ראשון, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך ליצור אהבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
האקס לא רוצה אותי לייצר מוצר אני וותרן חשיבה חיובית בלבד קריירה מצליחה סבל או אושר להפסיק כדורים נוגדי חרדה ודיכאון מפחד שיקלטו אותי שנאה עצמית על טעויות לטפל בביטחון עצמי ירוד איך לדעת האם מישהו אוהב אותי? התאהבות ראשונה חוסר אושר זוגי להיות עצוב להחליש את הרצון בסקס בת זוג נרקיסיסטית לקבל החלטה נכונה לקבל החלטות כאלוהים להתמודד עם חרדה דרכים להתמודדות עם רע סודות המוטיבציה השראה להצלחה ללמד את איש המכירות מתי הכי כדאי להציג ללקוח? חשיבה של ילדים להביא ילדים מורה רוחני שרלטן השלכה בתת מודע ניתוק מהחיים חרדה חברתית בגלל מחלת נפש מאוהב בה אבל יש לה חבר להפסיק לחשוב על האקס כאבי גב עליון איפה השריר הכי נמתח? נקודת מבט של אלוהים לאיזה אלוהים אתה מתכוון? הדרך היחידה להארה רוחנית סמים והארה רוחנית להבין את הספר להיות אלוהים להיות אלוהים האמיתי הכנסה שנתית סיכונים בהשקעה למה היא משמעות החיים שלי? למצוא את משמעות החיים הנאה על חשבון העתיד חיובית או שלילית הגדרה של בחירה האם אני בוחר או לא... האם אלוהים לא היה שלם לפני בריאת העולם? חידוש העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, מאמן אישי קריירה, אימון אישי רוחני בתחום שיעור ראשון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6411 שניות - עכשיו 19_12_2025 השעה 01:01:43 - wesi4