ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה שיעור ראשון ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 6 ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5. בפרק הקודם היגעתי למסקנה שבני... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 6
* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5.

בפרק הקודם היגעתי למסקנה שבני האדם אינם מעבירים ביניהם מידע - כי אם כלים, זאת כי המידע הוא אישי, סגולי, אין אדם "שלועס" באותו האופן את אותו המידע... כולנו קוראים את אותו הספר, אך כל אחד יעבד את המידע שמכיל באופן אחר ויושפע ממנו באופן שונה... לכן אני קורא למידע שהכיל הספר "כלי", נחשפתי לעוד כלי דרך הספר שקראתי, דרכו אעבד את מכלול המידע שנמצא בידי. לכן כל אחד יהנה מאותו הספר, מאותה המוזיקה, או מאותו האוכל באופן נבדל... אפילו משוואה מתמטית - אינה אלא כלי ביד האדם וכל אחד ישתמש בו באופן שונה.

הבעיה מתחילה כאשר מתבלבל האדם ומבלבל בין הכלים, ואז הפטיש ישמש לו לכתיבה, העט לחרישה, והספר לעטיפה... הבעיה גודלת כאשר מבחין האדם שהפטיש שבידו אכן לא כותב, או אז הוא מחפש לו כלי חלופי לכתיבה, וכאשר הכלי החלופי לא עונה על הדרישה מחפש לו וכמובן עוד כלי ועוד, עד שמתרבים הכלים שברשותו והערבוביה חוגגת, וכמספר הכלים החלופיים כך מספר פעימות מונה הבילבול... בשלב מסויים פעימות המונה כה מתרבות עד שהערבוביה ואי - הסדר שולטים באדם, הטירוף אופף אותו ומשבש את דעתו. לרמת בילבול זו הגיע דור הפלגה, ומספר דורות אחריו נולדה התורה לעשות סדר בערבוביה ולהחזיר את הכלים אל כנם.

לאפס את המחוג, את זאת ביקשה התורה לעשות (לכאורה). אבל הבעיה היא שישנם שישה מליארד מחוגים להחזיר... כי לא כולנו השתמשנו באותם כלים חלופיים, לא כולנו התבלבלנו באותו האופן, יש להחזיר כל אחד אל המחוג האישי שלו מהיכן שנעצר... יש לתת לכל אחד את כליו האישיים באופן שיחזור דרכם אל אותו הרגע בו נפרד מהם, יש לכתוב שישה מליארד ספרים ומסרים בלעדיים כאשר כל ספר ומסר שונה מהיסוד מחברו, יש לצייר שישה מליארד מפות מפותלות ונבדלות באופן שכל משתמש יחזור דרך מפתו הבלעדית אל כליו המקוריים, ועבודה מעין זו אינה פשוטה... זהו אם תרצה המבחן האלוקי - הניתן לעשות עבודה מעין זו?

התהייה האחרונה מקבלת משנה תוקף, כאשר סופרים את המסרים והספרים שבידינו ורואים שיש לנו ביד רק טקסט אחד! רק תורה אחת המתיימרת להיות אלוקית! הכיצד! הכיצד שישה מליארד משתמשים יקבלו ממנה את ההדרכה הפרטית, יאפסו דרכה את מחוגם האישי עד - מאוד, ימצאו דרכה את הכלים המקוריים שלהם, ויבחינו דרכה במפתם האישית שאמורה לשמשם בדרכם המפותלת חזרה אל נקודת האיפוס, אל ההתחלה... הישנה אפשרות כזאת?

ובכן רק במצב אחד יכולה להתקיים אפשרות כזאת: כאשר נצמד לטקסט הכתוב מדריך אינדיבידואלי אישי לכל משתמש ומשתמש מששת מליארדי המשתמשים, או אז כל אחד יקבל את את המסר האישי שלו ויבחין במפתו הפרטית מתוך הטקסט המשותף שפונה לכאורה לכל מאן דבעי.

רוצה להגיד שהתורה היא אישית, פרטית, בלעדית עבור כל אדם ואדם. רק באופן הזה יכול להתקיים בה המבחן האלוקי, אם תרצה - רק אם היא כזאת (שמעניקה הדרכה נקודתית - אישית) יכולה להיות אלוקית.

במילים אחרות, אינך יכול לבקש מישות כלשהי את הוכחת קיום אלוקים, כי רק אתה יכול להבחין בקיומו דרך הערוץ הפרטי שלך עימו, כי הרי אמור להיות לך מדריך אישי הצמוד לטקסט הכתוב... ואם אתה מבחין בהדרכה האישית הזו - סימן שיש לך מדריך / אלוקים, ואם אינך מבחין - סימן שאין לך אלוקים. אולי ולא הצלחת להבחין בו, אולי לא ניסית, ואולי איננו. בכל אופן, התשובה לשאלת קיום אלוקים אתה מחזיק בה - כי רק אתה יכול להבחין בה, אין מלבדך אחר.

בזאת מסתכמת התשובה התקנית לשאלת קיום אלוקים שהידהדה מדורי דורות.

למרבה הצער והפליאה, ועל פני דורי הדורות אף אחד לא הבחין בעובדה הפשוטה הזאת: אין ולא קיימת שום התייחסות בתורה למונח "אלוהים" השגור בפינו כפי שאנו מבינים אותו בפועל! אנחנו מבינים את המונח הזה כאלוה, כוח העל, אלוהים, האל, והמשמעות היחידה שלו בתורה היא: המדריך, המעניק הדרכה. (מלשון "ואתה תהיה לו לאלהים" - שמות ד')

מכאן עוד הבהרת משנה שגם חלפה על פנינו לדורותינו: אין ולא קיימת שום התייחסות בתורה לשאלת "קיום אלוהים" השגורה בפינו - מסיבה טכנית פשוטה: הכיצד אצהיר על קיומי (כאלוה) בפני מי שלא הבחין בי? וגם אם "המבחין" יבקש, מתוך סקרנותו גרידא, להעמיד את כליו "המקוריים" (שחזר אליהם בעזרתו הצמודה של המדריך) למשימת גילוי מהות המדריך - הכיצד אצהיר על קיומי (כאלוה) בפני מי שעומדת בפניו משימה זו? (כלומר ההצהרה "אני נמצא" מופנת למי שמציאות האלוה האין - סופי גלויה לו בשלמותה, והגדרה מעין זו לא יכולה להיות תקנית לעולם)

"אלהים", איפוא, הוא המדריך, ומה אם כן משמעות השם המפורש המופיע בתורה - (יהוה) ?

מקובל לכנות את השם המפורש כשם ההווייה, ואכן זהו שמה של "ההווייה": המציאות שבמסגרתה מתהווים הדברים, מתרחשים, מופיעים. תאר לך גל ארוך שמכיל את כל היקום... כל התופעות והמופעים מתרחשים במסגרתו. זהו שם ההווייה. בלשונינו היום, אפשר לתרגם את שם ההווייה ל - "מציאות".

משה רבינו חקר אודות המונח הזה "שם ההווייה", והתורה מביאה לנו את סיכום מחקרו זה ב - שמות ג, עמדתי על הפרטים במאמרי "הגירוש מגן - עדן". להלן הקישור לפרק שעוסק בזאת:

http:/ / tora.us.fm/tnk1/tora/dvrim/dm - 06 - 04 - shabot. html

בכל אופן, ולעניינינו, השם המפורש הוא התחום של המציאות, הוא המרחב שבמסגרתו מופיעים ומתרחשים הדברים, זה הטבע.

אם כן, מה משמעות המשפט: "וידבר יהוה אל משה לאמר"

- הבחין משה מתוך המציאות הכללית בדברים האלה...

"וידבר משה לפני יהוה לאמר"

- הגיב משה על דבר מה מהמציאות שזה עתה נגלה לעיניו - בדברים האלה...

"ויאמר אלהים אל משה ", "ויאמר משה אל האלהים" - זהו דו - שיח ממשי ואישי עד מאוד, בין המדריך האישי לבין המודרך. (בשני הפרקים ג, ד של שמות ניתן לגעת באבחנה הזאת)

התורה מתחילה את דבריה עם מסע ישיר אל תוך שני המונחים האלה: אלהים, יהוה, זו המשימה הראשונה שלוקחת התורה על עצמה: להסביר לקורא את המשמעות המקורית של שני המונחים האלה וההבדל ביניהם.

נגעתי בשלושת חיבורי האחרונים (מידע, הגירוש מגן - עדן, לזכר רועי קליין) באבחנה הנגזרת מהפרק הראשון של בראשית: הפרק הראשון הוא שיעור בן שבע פרקים, אם תרצה - בן שבע פגישות, כאשר בכל פגישה מועבר אותו החומר שנלמד בפגישה הקודמת אך באופן מפורט יותר. כלומר, תלמיד "חכם" אין לו את הצורך ביתר השיעורים, הוא יכול להסתפק בשיעור הראשון ולפסוח על ששת השיעורים. תלמיד פחות חכם יצטרך גם את השיעור השני (היום השני). וכך עד שמגיעים לשיעור השביעי המפורט ביותר...

תלמיד מס' 7 איפוא, הוא התלמיד הכסיל מכולם, הוא היה צריך לעיין בכל השיעורים כולל השביעי האחרון המפורט ביותר, בשביל לקשר בין הדברים ולעמוד על מהות השיעור הכללי. אולם ישנם כסילים ממנו, ואין הוא האחרון ברשימה... אשר על כן הגיע הפרק השני של בראשית שגם הוא מורכב ממספר פגישות, ואחריו הפרק השלישי, והרביעי, עד הפרק האחרון של התורה המסתיים במילים "לעיני כל ישראל". מי שהזדקק לפרק האחרון הזה והגיע אל המילה האחרונה, יכול מתוך הבושה לכלוא את עצמו לכל חייו בחדר סגור...

ומהו השיעור הכללי? מה הביג דיל הזה? איזה מסר מכיל השיעור הזה שכל התורה סובבת אותו!

- על זאת אדבר בפרק הבא, לכן ומתוך השמירה על הרייטינג של הסידרה לא אגלה את המסר, אבל אני מוכן לגלות מה אין במסר הזה: הוא איננו מדבר על קיום "השם" - "המונח" השגור בפינו. הוא איננו מדבר על עבודת השם. הוא איננו מדבר על סדר בריאת העולם ולא שורד בפנינו את סדר ההסטוריה האנושית... נדבר איפוא בפרק הבא...

את הסקירה הזאת הבאתי במטרה להסביר את המשימה הראשונה שלקחה התורה על עצמה: להסביר לקורא את המשמעות המקורית של שני המונחים (יהוה, אלהים) וההבדל ביניהם. ההסבר הזה יועד לתלמיד הכסיל ביותר, זה שאמור להשתמש בכל פרקי התורה...

בפרק הראשון "שיחק" אלהים - ללמדך שאין זה אלא הדרכה אישית ביותר... התורה פונה אל כל קורא וקורא ואומרת: זהו שיעור אישי, ללא הדרכה אישית ונקודתית - אינך יכול לעמוד על הפרק הזה (השיעור הזה), אשר על כן פקח אוזניך ושמע את התדר האישי שלך, דרכו תעמוד על הדברים...

שם השחקן בפרק השני "יהוה אלהים" - לאשר את התהייה הטבעית שלך: ומדוע אמור אני להטות את אוזני למדריך הזה? והרי חסרים מדריכים בעולם... ?

התשובה היא חדה וחלקה: תהייתך תקנית, אשר על כן אתה יכול להישמע רק להדרכה נקודתית בטבע, היינו רק כאשר תבחין בתיאום המלא של הדרכתך עם המציאות, עם הטבע. בלעדי אבחנה כזו ברמה האישית, תהייתך תישאר על כנה.

גם בפרק השלישי שיחק אותו השחקן (יהוה אלהים) על במה אחרת, מיוחדת יותר וכאילו ניסה לתת למודרך לתרגל את האבחנה שניתנה לעיל, ואכן מופיע התואר "אלהים" בפרק הזה רק פעם אחת במקומו המדוייק, בעוד ביתר המקומות נותר הכינוי (יהוה אלהים) על כנו... והחל מהפרק הרביעי שני התוארים נפרדים, כל אחד למקומו הנכון.

מי אמר שיש לנו כאן מדריך והדרכה... מי אמר ש - יהוה הוא האלהים, הוא הוא המדריך, הוא הוא הטבע...

- תשובה חדה וחלקה, ומקורה באותה "הישות המדריכה" שהעירה את הסוגיה ראשונה: זה התנאי ש - יהוה הוא האלהים, הוא המדריך, הוא הוא הטבע... בלעדי ישום התנאי הזה אין קיום ל - יהוה אלהים, ורק אתה ברמה האישית יכול לאשר או לשלול את זאת.

בפרק הבא נעמוד על המסר שאמורים "לשמוע" אותו בתדר אישי, ואם לא נצליח לשמוע - הרי אין מדריך ואין אלהים...

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 7.
מוזיקה ישות הוכחות אינדבדואל היקום גן עדן משימה אכילה תלמיד מסגרות הצהרות עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
האם ידיעת הבעיה היא חצי מהפתרון? האם מודעות היא חצי מהפתרון? האם להכיר בבעיה זה חצי מהפתרון? האם הבנת הבעיה היא רק חצי פתרון? מתי השאלה היא התשובה? מתי צריך להבין את הבעיה? איך לפתור בעיות? הבעיה היא הפתרון
האם ידיעת הבעיה היא חצי מהפתרון? האם מודעות היא חצי מהפתרון? האם להכיר בבעיה זה חצי מהפתרון? האם הבנת הבעיה היא רק חצי פתרון? מתי השאלה היא התשובה? מתי צריך להבין את הבעיה? איך לפתור בעיות? הבעיה היא הפתרון
...היא חצי מהפתרון? האם מודעות היא חצי מהפתרון? האם להכיר בבעיה זה חצי מהפתרון? האם הבנת הבעיה היא רק חצי פתרון? מתי השאלה היא התשובה? מתי צריך להבין את הבעיה? איך לפתור בעיות? הבעיה היא הפתרון האם להבין את הבעיה זה באמת חצי מהפתרון? אליעד כהן מסביר כי קיים ביטוי מוכר שאומר להכיר בבעיה זה חצי מהפתרון, או מודעות לבעיה היא כבר חצי פתרון, אך הוא שואל האם זו אכן האמת. האם ההבנה וההכרה של הבעיה היא אכן חצי מהדרך לפתרון, או שאולי זו כלל לא הדרך לפתרון? אליעד מציג שלוש אפשרויות מרכזיות: האפשרות הראשונה היא...
ניהול משברים, האם הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי? האם הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה? איך להתמודד עם משברים בחיים? מי אמור לנהל את משבר הקורונה? האם להחליף את המנהל בזמן משבר? שיקולים בהחלפת מנהל, האם לפטר את המנהל?
ניהול משברים, האם הגיוני להחליף מנהל בזמן משבר עסקי? האם הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה? איך להתמודד עם משברים בחיים? מי אמור לנהל את משבר הקורונה? האם להחליף את המנהל בזמן משבר? שיקולים בהחלפת מנהל, האם לפטר את המנהל?
...בזמן משבר עסקי? האם הגיוני שביבי ינהל את משבר הקורונה? איך להתמודד עם משברים בחיים? מי אמור לנהל את משבר הקורונה? האם להחליף את המנהל בזמן משבר? שיקולים בהחלפת מנהל, האם לפטר את המנהל? האם הגיוני להחליף מנהיג בזמן משבר? קיימת טענה נפוצה שאומרת כי לא נכון להחליף ראש ממשלה או מנהיג בזמן משבר, משום שלמנהל הקיים יש את הניסיון, ההיכרות עם המצב ואת כלל המידע הדרוש להתמודדות. הטענה מתבססת על כך שככל שיש למנהיג יותר ידע והיכרות עם המצב, כך הוא צפוי לקבל החלטות מושכלות וטובות יותר. למשל, במשבר כמו מגפת הקורונה...
מדיטציה, לא להירדם במדיטציה, איך להגיע לשקט נפשי אמיתי? נרדם במדיטציה, מה זה שקט נפשי אמיתי? נרדם תוך כדי מדיטציה, רוגע פנימי, שקט פנימי, הארה רוחנית, אושר פנימי
מדיטציה, לא להירדם במדיטציה, איך להגיע לשקט נפשי אמיתי? נרדם במדיטציה, מה זה שקט נפשי אמיתי? נרדם תוך כדי מדיטציה, רוגע פנימי, שקט פנימי, הארה רוחנית, אושר פנימי
...להגיע לשקט נפשי אמיתי? נרדם במדיטציה, מה זה שקט נפשי אמיתי? נרדם תוך כדי מדיטציה, רוגע פנימי, שקט פנימי, הארה רוחנית, אושר פנימי איך להגיע לשקט נפשי אמיתי בלי להירדם במדיטציה? אנשים רבים מתרגלים מדיטציה במטרה להגיע לשקט נפשי, רוגע פנימי והארה רוחנית, אך מוצאים עצמם נרדמים באמצע התרגול. מדוע זה קורה? אליעד כהן מסביר בפירוט ובדוגמאות מפורטות מה הסיבה האמיתית לתופעה זו ומהו שקט נפשי אמיתי. מדוע אנשים נרדמים במדיטציה? הסיבה העיקרית לכך שאנשים נרדמים במהלך המדיטציה היא שכאשר הם מגיעים לשקט נפשי, הם נכנסים...
זמן - חוסר זמן להיות מאושר - מה לעשות?
זמן - חוסר זמן להיות מאושר - מה לעשות?
...- מה לעשות? מה לעשות כשאין זמן להיות מאושר? אדם שואל את אליעד כהן, אין לי זמן לחפש את האושר, מה אפשר לעשות? השאלה הזו נפוצה אצל אנשים שמבינים שהדרך להיות מאושר דורשת זמן ואנרגיה, אך חשים שאין להם את המשאבים לכך. אליעד מדגיש נקודה מרכזית: אם באמת חשוב לך להיות מאושר, אין דבר כזה שאין זמן. הוא משתמש בדוגמה של אדם חולה במחלה סופנית. כשאדם כזה מגלה שהחיים שלו בסכנה, הוא לא אומר שאין לו זמן לטפל במחלה. הוא יעשה הכל - ימכור את הבית, יעזוב משפחה ועבודה, ייקח הלוואות, יעשה כל מה שנדרש כדי להציל את חייו...
נקודת מבט - 4 נקודות מבט - וגם 5 וגם אין סוף נקודות מבט
...נקודות מבט ובו יתבארו 4 נקודות מבט שונות, שיש לגבי כל דבר בעולם. ויתבאר גכ מהי נקודת המבט החמישית וכולי. ומי שיתבונן יראה, כי על כל דבר בעולם, יש לפחות 4 נקודות מבט שונות אפשריות. כגון לדוגמה ההתלבטות של האדם, האם יש בחירה חופשית או אין בחירה חופשית. שמנקודת מבט אחת (1) אפשר לומר, שאין לאדם שום בחירה חופשית כלל. ומנקודת מבט נוספת (2) אפשר לומר, שיש לאדם בחירה חופשית מלאה על כל דבר. ומנקודת מבט נוספת (3) אפשר לומר, שיש לאדם בחירה חופשית חלקית. ומנקודת מבט נוספת (4) אפשר לומר, שאין שום הבדל, בין יש...
קריאת מחשבות של אנשים, למה מישהו מאשים אותך? איך המוח מפרש סיטואציות? איך להכיר בן אדם? איך לקרוא את תת המודע של מישהו? איך המוח מפרש פירושים? השתקפות עצמית, איך לדעת מי אשם? למה מישהו מפרש משהו בדרך מסוימת?
קריאת מחשבות של אנשים, למה מישהו מאשים אותך? איך המוח מפרש סיטואציות? איך להכיר בן אדם? איך לקרוא את תת המודע של מישהו? איך המוח מפרש פירושים? השתקפות עצמית, איך לדעת מי אשם? למה מישהו מפרש משהו בדרך מסוימת?
...איך המוח מפרש סיטואציות? איך להכיר בן אדם? איך לקרוא את תת המודע של מישהו? איך המוח מפרש פירושים? השתקפות עצמית, איך לדעת מי אשם? למה מישהו מפרש משהו בדרך מסוימת? למה מישהו מאשים אותך במשהו שהוא עצמו? לעיתים קורה מצב שבו מישהו מאשים אותך במשהו, ואתה מנסה להבין למה הוא חושב ככה או מה בדיוק עובר לו בראש. אליעד מסביר, שכאשר אדם מאשים אותך, הרבה פעמים ההאשמה שלו מורכבת מעובדות ומפירושים. העובדות הן הדברים שקרו בפועל, והפירושים הם ההסברים שהאדם נותן למעשים הללו. לדוגמה, אם גנבת למישהו ארנק, העובדה היא...
הסוד של הטוב והרע - מה גורם לאדם להרגיש רע? איך להרגיש טוב באמת?
...והרע - מה גורם לאדם להרגיש רע? איך להרגיש טוב באמת? כל זמן שהאדם רוצה להרגיש טוב, וכל זמן שהאדם מחפש את הטוב, הרי שהוא מרגיש רע. וגם מי שהוא מרגיש טוב, כל זמן שהוא רוצה להרגיש יותר טוב, הרי שגם הוא מרגיש רע. כי מי שהוא מרגיש אך ורק טוב תמיד, הרי שהוא לעולם לא מרגיש רע. וכאשר אין רע, גם לא שייך להרגיש יותר טוב. כי יותר טוב שייך להרגיש, רק כאשר יש גם רע. שאז האדם יכול לומר שהוא מרגיש טוב, אבל לא מספיק טוב, דהיינו, גם רע, שאז האדם רוצה להרגיש עוד יותר טוב. ולכן, כאשר האדם רוצה להרגיש יותר טוב ממה שהוא...
הספר להצליח בכוח המחשבה - על הלבושים והעומק של הספר להצליח בכוח המחשבה
...והעומק של הספר להצליח בכוח המחשבה ובו יתבאר עניין העומק והפנימיות של הספר הצלחה אהבה וחיים טובים (וכיוב כל שאר ספרי החכם האמיתי, שעוסקים בלבושי המציאות באופן יחסי לספר להיות אלוהים שעוסק יותר בפנימיות המציאות). ויש להבין, שכמה שהספר להיות אלוהים נראה עמוק, הספר הצלחה אהבה וחיים טובים עמוק עוד יותר. והאמת היא שכתיבת הספר הצלחה אהבה וחיים טובים, הייתה הרבה יותר קשה פי כמה וכמה, מאשר כתיבת הספר להיות אלוהים. והלבוש החיצוני של הספר הצלחה אהבה וחיים טובים, הוא הרבה יותר גשמי, ולכן היה קשה הרבה יותר לכתוב...
פה קבור הכלב - המפתח לאושר
פה קבור הכלב - המפתח לאושר
...הכלב - המפתח לאושר מהו המפתח האמיתי לאושר האדם? שאלת האושר היא אחת השאלות החשובות ביותר שהאדם יכול לשאול את עצמו. אליעד כהן מסביר שהאושר של האדם תלוי בהבנת התכלית האמיתית של המציאות והקיום שלו. למרות הרצון האנושי למצוא תשובה ברורה לשאלה זו, אין למעשה תשובה מוחלטת, כיוון שלכל סיבה שנמצא נוכל תמיד לשאול: ומה הסיבה של הסיבה הזאת?, וכך הלאה ללא סוף. לדוגמה, אם אדם שואל מדוע המציאות קיימת ועונה לעצמו שהיא קיימת כדי לעשות טוב, מיד הוא ישאל: אבל מי צריך שיהיה טוב, ולמה ככה ולא אחרת? כלומר, אף תשובה אינה...
תהליך הלימוד מאליעד כהן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה
תהליך הלימוד מאליעד כהן, מוטיבציה להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה
...להתמדה לאורך זמן, איך להתקדם בצורה הנכונה? איך להתמיד למרות שלא רואים תוצאות? לפרוש באמצע הדרך, למה כל כך קשה להיות מאושר? סדר הלימוד, קושיות על אליעד כהן, מאמץ ביחס למטרה למה קשה להתמיד בתהליך הלימוד של אליעד כהן? אחת השאלות המרכזיות שעולות בתהליך הלימוד של אליעד כהן היא מדוע אנשים לא מצליחים להתמיד בתהליך הלמידה מתחילתו ועד סופו. אליעד מסביר שהבעיה המרכזית אינה נעוצה בשיטת הלימוד עצמה, אלא במגבלות של הלומד. לדבריו, אנשים מתחילים לחקור, מגיעים למקום קשה ומורכב, מתעייפים, מאבדים ריכוז, ואומרים לעצמם...
פנג שווי - של מי הבית הזה?
...הזה? בית הוא העולם הפנימי והפרטי של כל אחד מאתנו. שם נרשה לעצמנו לעשות דברים שלא נעשה ברבים. בית הוא המקום ממנו נצא אל העולם הרועש ואליו נשוב בכל פעם שנרצה שקט ורוגע וביטחון. אם נבקש מילד לצייר לנו בית סביר שיצייר ריבוע עם משלוש מעל, ובתוך הריבוע יוסיף שני חלונות ודלת. בהתבוננות נוספת נזהה בציור פנים עם עיניים ופה. ואכן, בציורי ילדים, רוב הבתים נראים כבני אדם. וכך בדיוק נתפס בית גם בראייה ההוליסטית. לכל בית יש פנים ועורף החזית היא הפנים חזית הבית מייצג את החלק המוחצן בחיינו, את מה שאנו רוצים להראות...
הבחנה חדה = פריצת דרך משמעותית
...אדם רוצה להגיע למטרה מסויימת, הוא צריך לבדוק את הדברים לפי מבחן התוצאה. כפי שהתבאר, אחד העזרים כדי להגיע ליותר נקודות במבחן התוצאה ולהתקרב למטרה הוא בדיקת הפעולה בשעת מעשה. כלומר, כאדם עושה פעולה מסויימת או רוצה לעשות פעולה מסויימת אם היא מוטלת בספק אם היא טובה - נובע מכך שהפעולה אינה נכונה ויש לברר איזו פעולה היא הפעולה הנכונה לבצע. לפעמים האדם יכול להירדם בשמירה ולא לקחת בחשבון את התוצאה הסופית. הדבר קורה כי האותו האדם שאנן ולא מסתכל על הדברים מתוך ראייה פרקטית, ואז הוא מבין מאוחר מדי, שלא יכל...
פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 2
...המציאות כשלעצמה - חלק 2 פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 1. איינשטיין, מסתבר, נהג לכתוב יומני מסעות, ורוזנקרנץ תרגם וערך את יומן מסעו האינטנסיבי בארץ - ישראל. בהערות האישיות הללו מתגלה לנו איינשטיין קצת שונה מזה המוכר לנו: הוא מפגין הבחנה פסיכולוגית חודרת, מלא חמלה, אבל לפעמים ציני ואפילו קצת רכלני. הנה תיאור ביקורו בהר - הבית: אחר כך מטה, אל חומת בית המקדש (כותל הדמעות), שם אחים - בני - עמי קהי המוחין מתפללים בקול רם, פניהם מכוונים אל הכותל, תוך נענועי גופם לפנים ולאחור...
נתינה וקבלה
...באה מהשורש נ. ת. ו. אלוהים נתן לנו חיים, אמא נותנת חיים לילדים שלה, מדינה נותנת חיים לנתינים שלה, כל העולם נותן אחד לשני. אולם הנתינה לא באה לבד. בצד הנתינה קיימת גם הקבלה. המילה קבלה באה מהשורש ק. ב. ל, אנחנו מקבלים חיים מאלוהים, הילדים מקבלים חיים מאמא, הנתינים מקבלים חיים מהמדינה כך שללא נתינה אין קבלה, וללא קבלה אין נתינה. בין הנתינה והקבלה ישנם יחסי גומלין. השוו זאת לנשימה. כאשר תינוק בא לעולם הקול הראשון שהוא משמיע זו צעקה. הצעקה באה בעקבות נשימתו הראשונה. הנשימה הראשונה היא שאיפה וקבלת אויר...
יקירה, כשאת מאושרת ומסופקת - גם כל הסובבים אותך יוצאים נשכרים מכך
...מאושרת ומסופקת - גם כל הסובבים אותך יוצאים נשכרים מכך ודאי את מכירה את המייל הזה שרץ מעת לעת ברשת, שבו הבעל קורא בלילה לאשתו להצטרף אליו למיטה והאישה עונה לו שעוד רגע היא באה. שנייה אחכ היא מוציאה ממכונת הכביסה בגדים נקיים ומעבירה אותם למייבש, זורקת ערימת בגדים מלוכלכים למכונת הכביסה, מפעילה את מדיח הכלים, מגהצת איזה בגד או שניים, מקפלת כביסה, מסדרת עוד כמה דברים דחופים ובכוחותיה האחרונים מגיעה בסופו של דבר שפוכה לגמרי למיטה. בבוקר, בעלה שואל אותה בפיהוק למה היא כל כך עייפה...? גם אם לא קראת בעבר...
מהות החיפוש העצמי
...החיפוש העצמי למה אנשים שואלים שאלות כל הזמן? מה מסתתר בעומק השאלות שלנו ומה אנחנו באמת מחפשים. כשילד קטן שואל אמא למה יש הבדל בין בנים לבנות? או שהוא שואל אבא למה השמיים כחולים? או כל שאלה שהילד שואל, הוא בעצם מנסה להבין מה הסיבה, אבל מבפנים ברמה המהותית יותר הילד מנסה להבין האם הכל סיבתי או שאולי הכל אקראי, הילד מנסה להבין את מהות הקשר בין האירועים השונים שהוא רואה ומרגיש במציאות שלו. הוא שואל למה מכיוון שהוא בספק לגבי זה שקיים קשר סיבתי והוא בספק לגבי הבנתו האישית את הקשרים הסיבתיים, במידה והם...
רומנטיקה אהבה וזוגיות - ארבעת היסודות ברומנטיקה.
...אהבה וזוגיות - ארבעת היסודות ברומנטיקה. כפי שנהוג לחלק את הרפלקסולוגיה והאסטרולוגיה לארבעה יסודות של אדמה, מים, אש ואוויר, ניתן בהחלט לראות מאפיינים של המרכיבים בקווי האישיות של האדם ובוודאי כאשר זה בא לידי ביטוי במישור הרומנטי. כי אז אנו נעשים יותר מוחצנים ושיווקיים כלפי עצמנו וכלפי הפרטנר שלנו. אתחיל בטיפוס האדמה. האדמה מייצגת קרקע ביטחון, בסיס, וכל המשתמע מהמוכר והידוע. טיפוס אדמה זהו אדם החלטי, עפי רב בעל מבנה גוף מוצק, כתפיים רחבות, יעסוק בדכ במקצועות ארציים ופרקטיים כמו: פיננסיים, תיווך, נדלו...
לקחת את הדברים בקלילות
...כאשר מאושרים הבריאות היא בונוס חשוב מאוד בחיים, וכן, לקחת את הדברים בקלילות זהו דבר חשוב מאוד, כי כאשר האדם לוקח את החיים קשה, גם קשה לו יותר, וגם הוא מחלה את עצמו סתם. הוא לא מרוויח כלום מזה, וחבל על הזמן הנוכחי, וחבל על השנים אחרי כן, זה רק מקשה את החיים. הקפדה על הבריאות חשובה מאוד, והיא כוללת בתוכה סדר יום בריא, ובין היתר לעשות דברים בשעות סדירות. אוכל בריא נותן ויטמינים ומינרלים חיוניים לגוף. חלק מהדברים הבריאים הוא לעשות פעילות גופנית בריאה, ולפחות ללכת ברגל, חוץ מזה, אחד הדברים הבריאים הוא...
כוח המח וצפירת יום כיפור?
...מסביבנו בכל מקום בכל זמן ומכל מישורי החיים ככול שאנו מתקדמים לקראת 2012 המימדים משתנים האנרגיה יותר מעודנת ונוסף עוד מימד מה שהכי ניכר זה השינוי בתפיסת הזמן. הזמן כאילו רץ יותר מהר מפעם, זה כבר לא בדיחה זה ידוע לכולם שכאשר חושבים דברים שמחים התדר שלנו משדר שמחה ויותר חוויות שמחות יגיעו למציאות חיינו. ידע זה הוא נחלת הכלל, הוא חוק קוסמי ידוע ומוכר לכולנו ברמה זו ואחרת אנו מודעים לחוק זה. דומה מושך דומה לי יש קושי מסוים בחיים! מאז שאני זוכרת את עצמי אני חשה קושי רב לעמוד בצפירה ביום השואה, וה
עיבור נשמה - האם זה באמת קורה לנו?
...קורה לנו? מוקדש לזו שפנתה אליי וחוותה עיבור נשמה. עיבור נשמה הוא מצב שאדם בעודו בחיים מתעברת בו נשמה נוספת, או יותר נכון חלק מנשמה נוספת. כידוע לנשמה חמישה חלקים - נפש, רוח, נשמה, חיה ויחידה. וכפי שפירטתי במאמרים אחרים אודות החיים שלאחר המוות הנשמה לאחר המוות מתפצלת לשלושה חלקים - חלק נשאר בקבר לעולמי עד, חלק נשאר בעולם שמעבר בבסיס הנשמה הנצחי והחלק שלא תוקן עובר לגוף הבא. אם כך נפש רוח ונשמה ניתן לתקן בעולם הזה. נדירים הם אלו שמגיעים לדרגת תיקון הנשמה על פי חוכמת הקבלה והם בדרך כלל אלו שהגיעו לעולם...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על שיעור ראשון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: שיעור ראשון, איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: שיעור ראשון, איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך למצוא זוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? מה המשמעות של החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
ריפוי דרך או תוצאה הערכת עובדים תכונות לוותר על ילדים להבין את הזמן אימון אישי וחינוך הסוד של הפחדים חרדה ממבחנים ניתוח חרדה חברתית איך להפסיק לרצות לאהוב את עצמי? השפעת האהבה למישהו על הרצון לאהוב את העבודה למה באמת אני לא מאושר? הנאה של אושר רצון להיות בזוגיות לנסות להחזיר את האקס התלבטות מוסרית למה קשה לי לקבל החלטה? התמודדות עם אבל להתמודד עם ילד שמפחד מוטיבציה לפיתוח עסקי ליצור מוטיבציה פנימית האם nlp עובד? מניפולציה עצמית חינוך ילדים והצבת גבולות ילדים מרעישים בכיתה עם או בלי מורה רוחני מודעות עצמית של מורה רוחני האם יש לי הפרעה? לטפל בהדחקה בלי הצפה להיזכר באקסית איך יודעים אם יש לה מישהו? להתאמן יום אחרי יום איך חוסר גמישות בהמסטרינג משפיע על גב עקום? אלוהים לא פראייר חוסר פחד מאלוהים מה קורה אחרי שמגיעים להארה? מי שהגיע להארה? להיות אלוהים וישויות בחלום לחזור להיות אלוהים מה רע בהכנסה פסיבית? איך לדעת כמה כסף לבקש? למה היא משמעות החיים שלי? משמעות החיים של החילונים תכונות שליליות בראיון להשיג הנאה בחיים להרגיש שאין בחירה חופשית למה אני בוחר כך ולא אחרת? עולם מקביל היווצרות היקום עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא גישור, מטפל רב תחומי, מאמן מנטלי בתחום שיעור ראשון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.6880 שניות - עכשיו 19_12_2025 השעה 01:01:43 - wesi4