ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה פילוסופיה ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 6 ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5. בפרק הקודם היגעתי למסקנה שבני... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 6
* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 5.

בפרק הקודם היגעתי למסקנה שבני האדם אינם מעבירים ביניהם מידע - כי אם כלים, זאת כי המידע הוא אישי, סגולי, אין אדם "שלועס" באותו האופן את אותו המידע... כולנו קוראים את אותו הספר, אך כל אחד יעבד את המידע שמכיל באופן אחר ויושפע ממנו באופן שונה... לכן אני קורא למידע שהכיל הספר "כלי", נחשפתי לעוד כלי דרך הספר שקראתי, דרכו אעבד את מכלול המידע שנמצא בידי. לכן כל אחד יהנה מאותו הספר, מאותה המוזיקה, או מאותו האוכל באופן נבדל... אפילו משוואה מתמטית - אינה אלא כלי ביד האדם וכל אחד ישתמש בו באופן שונה.

הבעיה מתחילה כאשר מתבלבל האדם ומבלבל בין הכלים, ואז הפטיש ישמש לו לכתיבה, העט לחרישה, והספר לעטיפה... הבעיה גודלת כאשר מבחין האדם שהפטיש שבידו אכן לא כותב, או אז הוא מחפש לו כלי חלופי לכתיבה, וכאשר הכלי החלופי לא עונה על הדרישה מחפש לו וכמובן עוד כלי ועוד, עד שמתרבים הכלים שברשותו והערבוביה חוגגת, וכמספר הכלים החלופיים כך מספר פעימות מונה הבילבול... בשלב מסויים פעימות המונה כה מתרבות עד שהערבוביה ואי - הסדר שולטים באדם, הטירוף אופף אותו ומשבש את דעתו. לרמת בילבול זו הגיע דור הפלגה, ומספר דורות אחריו נולדה התורה לעשות סדר בערבוביה ולהחזיר את הכלים אל כנם.

לאפס את המחוג, את זאת ביקשה התורה לעשות (לכאורה). אבל הבעיה היא שישנם שישה מליארד מחוגים להחזיר... כי לא כולנו השתמשנו באותם כלים חלופיים, לא כולנו התבלבלנו באותו האופן, יש להחזיר כל אחד אל המחוג האישי שלו מהיכן שנעצר... יש לתת לכל אחד את כליו האישיים באופן שיחזור דרכם אל אותו הרגע בו נפרד מהם, יש לכתוב שישה מליארד ספרים ומסרים בלעדיים כאשר כל ספר ומסר שונה מהיסוד מחברו, יש לצייר שישה מליארד מפות מפותלות ונבדלות באופן שכל משתמש יחזור דרך מפתו הבלעדית אל כליו המקוריים, ועבודה מעין זו אינה פשוטה... זהו אם תרצה המבחן האלוקי - הניתן לעשות עבודה מעין זו?

התהייה האחרונה מקבלת משנה תוקף, כאשר סופרים את המסרים והספרים שבידינו ורואים שיש לנו ביד רק טקסט אחד! רק תורה אחת המתיימרת להיות אלוקית! הכיצד! הכיצד שישה מליארד משתמשים יקבלו ממנה את ההדרכה הפרטית, יאפסו דרכה את מחוגם האישי עד - מאוד, ימצאו דרכה את הכלים המקוריים שלהם, ויבחינו דרכה במפתם האישית שאמורה לשמשם בדרכם המפותלת חזרה אל נקודת האיפוס, אל ההתחלה... הישנה אפשרות כזאת?

ובכן רק במצב אחד יכולה להתקיים אפשרות כזאת: כאשר נצמד לטקסט הכתוב מדריך אינדיבידואלי אישי לכל משתמש ומשתמש מששת מליארדי המשתמשים, או אז כל אחד יקבל את את המסר האישי שלו ויבחין במפתו הפרטית מתוך הטקסט המשותף שפונה לכאורה לכל מאן דבעי.

רוצה להגיד שהתורה היא אישית, פרטית, בלעדית עבור כל אדם ואדם. רק באופן הזה יכול להתקיים בה המבחן האלוקי, אם תרצה - רק אם היא כזאת (שמעניקה הדרכה נקודתית - אישית) יכולה להיות אלוקית.

במילים אחרות, אינך יכול לבקש מישות כלשהי את הוכחת קיום אלוקים, כי רק אתה יכול להבחין בקיומו דרך הערוץ הפרטי שלך עימו, כי הרי אמור להיות לך מדריך אישי הצמוד לטקסט הכתוב... ואם אתה מבחין בהדרכה האישית הזו - סימן שיש לך מדריך / אלוקים, ואם אינך מבחין - סימן שאין לך אלוקים. אולי ולא הצלחת להבחין בו, אולי לא ניסית, ואולי איננו. בכל אופן, התשובה לשאלת קיום אלוקים אתה מחזיק בה - כי רק אתה יכול להבחין בה, אין מלבדך אחר.

בזאת מסתכמת התשובה התקנית לשאלת קיום אלוקים שהידהדה מדורי דורות.

למרבה הצער והפליאה, ועל פני דורי הדורות אף אחד לא הבחין בעובדה הפשוטה הזאת: אין ולא קיימת שום התייחסות בתורה למונח "אלוהים" השגור בפינו כפי שאנו מבינים אותו בפועל! אנחנו מבינים את המונח הזה כאלוה, כוח העל, אלוהים, האל, והמשמעות היחידה שלו בתורה היא: המדריך, המעניק הדרכה. (מלשון "ואתה תהיה לו לאלהים" - שמות ד')

מכאן עוד הבהרת משנה שגם חלפה על פנינו לדורותינו: אין ולא קיימת שום התייחסות בתורה לשאלת "קיום אלוהים" השגורה בפינו - מסיבה טכנית פשוטה: הכיצד אצהיר על קיומי (כאלוה) בפני מי שלא הבחין בי? וגם אם "המבחין" יבקש, מתוך סקרנותו גרידא, להעמיד את כליו "המקוריים" (שחזר אליהם בעזרתו הצמודה של המדריך) למשימת גילוי מהות המדריך - הכיצד אצהיר על קיומי (כאלוה) בפני מי שעומדת בפניו משימה זו? (כלומר ההצהרה "אני נמצא" מופנת למי שמציאות האלוה האין - סופי גלויה לו בשלמותה, והגדרה מעין זו לא יכולה להיות תקנית לעולם)

"אלהים", איפוא, הוא המדריך, ומה אם כן משמעות השם המפורש המופיע בתורה - (יהוה) ?

מקובל לכנות את השם המפורש כשם ההווייה, ואכן זהו שמה של "ההווייה": המציאות שבמסגרתה מתהווים הדברים, מתרחשים, מופיעים. תאר לך גל ארוך שמכיל את כל היקום... כל התופעות והמופעים מתרחשים במסגרתו. זהו שם ההווייה. בלשונינו היום, אפשר לתרגם את שם ההווייה ל - "מציאות".

משה רבינו חקר אודות המונח הזה "שם ההווייה", והתורה מביאה לנו את סיכום מחקרו זה ב - שמות ג, עמדתי על הפרטים במאמרי "הגירוש מגן - עדן". להלן הקישור לפרק שעוסק בזאת:

http://tora.us.fm/tnk1/tora/dvrim/dm - 06 - 04 - shabot. html

בכל אופן, ולעניינינו, השם המפורש הוא התחום של המציאות, הוא המרחב שבמסגרתו מופיעים ומתרחשים הדברים, זה הטבע.

אם כן, מה משמעות המשפט: "וידבר יהוה אל משה לאמר"

- הבחין משה מתוך המציאות הכללית בדברים האלה...

"וידבר משה לפני יהוה לאמר"

- הגיב משה על דבר מה מהמציאות שזה עתה נגלה לעיניו - בדברים האלה...

"ויאמר אלהים אל משה ", "ויאמר משה אל האלהים" - זהו דו - שיח ממשי ואישי עד מאוד, בין המדריך האישי לבין המודרך. (בשני הפרקים ג, ד של שמות ניתן לגעת באבחנה הזאת)

התורה מתחילה את דבריה עם מסע ישיר אל תוך שני המונחים האלה: אלהים, יהוה, זו המשימה הראשונה שלוקחת התורה על עצמה: להסביר לקורא את המשמעות המקורית של שני המונחים האלה וההבדל ביניהם.

נגעתי בשלושת חיבורי האחרונים (מידע, הגירוש מגן - עדן, לזכר רועי קליין) באבחנה הנגזרת מהפרק הראשון של בראשית: הפרק הראשון הוא שיעור בן שבע פרקים, אם תרצה - בן שבע פגישות, כאשר בכל פגישה מועבר אותו החומר שנלמד בפגישה הקודמת אך באופן מפורט יותר. כלומר, תלמיד "חכם" אין לו את הצורך ביתר השיעורים, הוא יכול להסתפק בשיעור הראשון ולפסוח על ששת השיעורים. תלמיד פחות חכם יצטרך גם את השיעור השני (היום השני). וכך עד שמגיעים לשיעור השביעי המפורט ביותר...

תלמיד מס' 7 איפוא, הוא התלמיד הכסיל מכולם, הוא היה צריך לעיין בכל השיעורים כולל השביעי האחרון המפורט ביותר, בשביל לקשר בין הדברים ולעמוד על מהות השיעור הכללי. אולם ישנם כסילים ממנו, ואין הוא האחרון ברשימה... אשר על כן הגיע הפרק השני של בראשית שגם הוא מורכב ממספר פגישות, ואחריו הפרק השלישי, והרביעי, עד הפרק האחרון של התורה המסתיים במילים "לעיני כל ישראל". מי שהזדקק לפרק האחרון הזה והגיע אל המילה האחרונה, יכול מתוך הבושה לכלוא את עצמו לכל חייו בחדר סגור...

ומהו השיעור הכללי? מה הביג דיל הזה? איזה מסר מכיל השיעור הזה שכל התורה סובבת אותו!

- על זאת אדבר בפרק הבא, לכן ומתוך השמירה על הרייטינג של הסידרה לא אגלה את המסר, אבל אני מוכן לגלות מה אין במסר הזה: הוא איננו מדבר על קיום "השם" - "המונח" השגור בפינו. הוא איננו מדבר על עבודת השם. הוא איננו מדבר על סדר בריאת העולם ולא שורד בפנינו את סדר ההסטוריה האנושית... נדבר איפוא בפרק הבא...

את הסקירה הזאת הבאתי במטרה להסביר את המשימה הראשונה שלקחה התורה על עצמה: להסביר לקורא את המשמעות המקורית של שני המונחים (יהוה, אלהים) וההבדל ביניהם. ההסבר הזה יועד לתלמיד הכסיל ביותר, זה שאמור להשתמש בכל פרקי התורה...

בפרק הראשון "שיחק" אלהים - ללמדך שאין זה אלא הדרכה אישית ביותר... התורה פונה אל כל קורא וקורא ואומרת: זהו שיעור אישי, ללא הדרכה אישית ונקודתית - אינך יכול לעמוד על הפרק הזה (השיעור הזה), אשר על כן פקח אוזניך ושמע את התדר האישי שלך, דרכו תעמוד על הדברים...

שם השחקן בפרק השני "יהוה אלהים" - לאשר את התהייה הטבעית שלך: ומדוע אמור אני להטות את אוזני למדריך הזה? והרי חסרים מדריכים בעולם... ?

התשובה היא חדה וחלקה: תהייתך תקנית, אשר על כן אתה יכול להישמע רק להדרכה נקודתית בטבע, היינו רק כאשר תבחין בתיאום המלא של הדרכתך עם המציאות, עם הטבע. בלעדי אבחנה כזו ברמה האישית, תהייתך תישאר על כנה.

גם בפרק השלישי שיחק אותו השחקן (יהוה אלהים) על במה אחרת, מיוחדת יותר וכאילו ניסה לתת למודרך לתרגל את האבחנה שניתנה לעיל, ואכן מופיע התואר "אלהים" בפרק הזה רק פעם אחת במקומו המדוייק, בעוד ביתר המקומות נותר הכינוי (יהוה אלהים) על כנו... והחל מהפרק הרביעי שני התוארים נפרדים, כל אחד למקומו הנכון.

מי אמר שיש לנו כאן מדריך והדרכה... מי אמר ש - יהוה הוא האלהים, הוא הוא המדריך, הוא הוא הטבע...

- תשובה חדה וחלקה, ומקורה באותה "הישות המדריכה" שהעירה את הסוגיה ראשונה: זה התנאי ש - יהוה הוא האלהים, הוא המדריך, הוא הוא הטבע... בלעדי ישום התנאי הזה אין קיום ל - יהוה אלהים, ורק אתה ברמה האישית יכול לאשר או לשלול את זאת.

בפרק הבא נעמוד על המסר שאמורים "לשמוע" אותו בתדר אישי, ואם לא נצליח לשמוע - הרי אין מדריך ואין אלהים...

* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 7.
בעיה בעיות מקוריות הגדרה היקום נולד תיאולוגיה אין סופי פשוט רוצה להגיד משמעות ה עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
פילוסופיה / אהבת החוכמה / לוגיקה - איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה?
פילוסופיה אהבת החוכמה לוגיקה - איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה? לוגיקה. פילוסופיה. אהבת החוכמה. בעיית האינדוקציה. אינדוקציה. דדוקציה. איך ללמוד פילוסופיה בגישה נכונה? פילוסופיה. פילו = אהבת, סופיה = חכמה. פילוסופיה = אהבת החכמה. בעולם כולו ... הזמן עצמם והמציאות כולה שבתוכה נמצא הכל. הכל עובד בצורה מדויקת ובשכל מדויק. פילוסופיה מאפשרת לאדם לחקור את טיבעה ... מהות המחשבות רצונות רגשות וכולי. לחקור נושא = לדעת הכל על אותו הנושא. תכליתה של הפילוסופיה היא לגלות לאדם את האמת על המציאות. תכליתה של הפילוסופיה היא להביא את האדם אל הטוב האמיתי שנובע מהבנה אמיתית ומלאה של המציאות. בנוסף, כאשר האדם לומד פילוסופיה מתוך רצון אמיתי להגיע אל האמת, עליו לזכור כי עליו לחקור גם את הפילוסופיה עצמה. היינו, הפילוסופיה עצמה מושתת על חוקי הלוגיקה. ... אין סוף. אומנם לא בשלמות, אך ברמה של דמיון. בכל מקרה על האדם לזכור כאשר הוא לומד פילוסופיה ומנסה לדעת את האמת האמיתית ... המציאות. מציאות = אין סוף. שכל = מחשבה = סוף = היגיון = לוגיקה. כאשר האדם לומד פילוסופיה, עליו לחפש לא רק את האמת ...
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
אבולוציה, תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? מאיפה בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט
... תורת האבולוציה, מדע, לוגיקה, הוכחה מדעית, בחירה חופשית, פילוסופיה של המדע, פילוסופיה מדעית, הוכחות מדעיות, איך נוצר האדם? ... בא האדם? משמעות החיים, אדם או רובוט האם תורת האבולוציה משפיעה על תפיסת המציאות שלנו? אליעד כהן מנהל דיון פילוסופי מעמיק סביב תורת האבולוציה, משמעות החיים ... עמוקות על תודעה, בחירה חופשית ומשמעות החיים. אליעד אינו מתמקד בדיון המדעי הטכני של האבולוציה, אלא בשאלות הפילוסופיות העמוקות שקשורות אליה. מה המשמעות של ...
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
לימודי פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר
... פילוסופיה, גישות רוחניות, אושר פילוסופי, בודהיזם, בית ספר לפילוסופיה, לימודי קבלה, ללמוד קבלה, שיטות רוחניות, מה מביא אושר? איך להיות מאושר? דרכים אל האושר, גישות של אושר מה הקשר בין פילוסופיה לאושר? איך ניתוחים רגשיים משפיעים על ההרגשה שלנו? הרצאה זו עוסקת בקשר בין לימודי פילוסופיה וגישות רוחניות לבין האושר הפילוסופי. אחד הנושאים המרכזיים שהועלו בהרצאה הוא איך גישות שונות לפיהן אנשים יכולים להבין את מהות האושר, איך ניתוח רגשי יכול להשפיע על תחושת הסיפוק ... אושר אכן נכונה או לא. מהי השפעת לימודי פילוסופיה על תחושת הסיפוק הפנימי? המרצה מציין כי כאשר אדם לומד פילוסופיה, הוא שואל שאלות יסודיות על משמעות החיים, כיצד נוכל להבין טוב יותר את עולמנו ואיך נוכל להביא את עצמנו להיות מאושרים יותר. הלימודים, לפי דבריו, ... הדוגמה שניתנה היתה של אדם שלומד בבית ספר לפילוסופיה, שחווה שיפור בתחושות הפנימיות שלו בזכות לימודים אלה. הכוונה כאן היא לא בהכרח להבין את כל הדברים באופן שכלי, אלא גם להתחבר אליהם בצורה רגשית. ... להתמודד עם אתגר שהציב לעצמו. סיכום: איך פילוסופיה ושיטות רוחניות עשויות להוביל לאושר? בהרצאה הובאו דוגמאות שמסבירות איך פילוסופיה ושיטות רוחניות שונות עשויות להשפיע על תחושת האושר. בסופו של דבר, המטרה לא תמיד היא למצוא את הדרך הנכונה לאושר, אלא להבין איך אנחנו יכולים ... לחיות חיים טובים ומאושרים יותר. מה זה אושר פילוסופי? האם לימודי פילוסופיה תורמים לאושר? מה הקשר בין ניתוח רגשות לאושר? האם שיטות רוחניות כמו בודהיזם עוזרות להרגיש מאושר? כיצד ניתוחים רגשיים משפיעים על חיינו? ...
יעוץ פילוסופי, יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות
יעוץ פילוסופי, יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות
... פילוסופי, יעוץ מעשי, מאה אחוז הצלחה, מאה אחוז פיתרון, להודות שיש חיסרון, הכנה למפגש עם אליעד, להשתמש בשנאה, פילוסופיה ופרקטיקה, לכל דבר יש הפך, להתייחס לעצמך ברצינות מהם העקרונות של יעוץ פילוסופי ופרקטי שמציג אליעד? אליעד מדבר על ההבדל בין פתרון פילוסופי לבין פתרון מעשי. הוא מסביר שכאשר אדם פונה אליו עם בעיה, יש להבין אם הוא באמת רוצה פתרון מעשי או שמא הוא מחפש תשובות פילוסופיות בלבד. כאשר מישהו מציין שזוהי בעיה אמיתית, אך בו זמנית לא מוכן להודות שהיא באמת מציקה לו, הוא למעשה לא מחפש פתרון אמיתי אלא מעדיף להישאר במחשבות פילוסופיות. הוא נותן דוגמה לאישה ששאלה אותו אם יש לו פתרון למצב שלה, והוא ענה לה שאין פתרון כי היא לא רוצה פתרון, היא רוצה פילוסופיה. הסיבה לכך היא שהיא לא מתייחסת לבעיה שלה כאל בעיה אמיתית שדורשת פתרון, אלא כאל דבר שניתן לדון עליו בפילוסופיה. איך אליעד רואה את גישת השאלות והבעיות? אליעד מסביר כי הדרך בה אנו שואלים את השאלה היא קריטית. אם השאלה נשאלת בצורה פילוסופית, כלומר, מתוך מקום של ספק וחשש, ייתכן שהאדם לא באמת רוצה לפתור את הבעיה אלא רק להרהר עליה. אולם, אם השאלה נשאלת בצורה מעשית וישירה, מתוך מטרה למצוא פתרון ... הוא מוכן לשנות אותו במאה אחוז. אליעד טוען שזהו אחד מהכיוונים המשמעותיים ביותר לפתרון בעיות בחיים. מה ההבדל בין פילוסופיה ופרקטיקה? ההבדל בין פילוסופיה ופרקטיקה הוא היכולת לנקוט בפעולה ישירה לשינוי, לעומת דיון אינסופי על הבעיה. פילוסופיה יכולה להיות תהליך שמסייע להרהור ולהבנה, אך בסופו של דבר אם אדם לא מוכן לנקוט בפעולה, כל הפילוסופיה הזו לא תביא לתוצאה מעשית. בפרקטיקה, לעומת זאת, הפוקוס הוא על פתרון ישיר ופעולה, המובילים לתוצאה מוחלטת. מהו היפוך וכל מה שמתחייב ממנו? אליעד מציין ... אמיתי. אליעד משווה זאת למצב שבו אדם לא יכול לשנות את מצבו משום שהוא לא מסוגל להבין את הצד השני של המטבע. ייעוץ פילוסופי פתרון 100% הכנה למפגש עם אליעד היפוך פילוסופי פילוסופיה ופרקטיקה הכנה לפתרון בעיות ...
רוחניות, העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית
רוחניות, העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית
... העצמה אישית, מודעות עצמית, התפתחות אישית, התפתחות רוחנית, להכיר את עצמך, התבוננות פנימית, התבוננות מעמיקה, התבוננות עצמית, פילוסופיה מעשית מהו תהליך ההתבוננות הפנימית שאליעד כהן מתאר? אליעד כהן מסביר על תהליך ההתבוננות הפנימית כאמצעי להבנה עצמית מעמיקה, בדרך של בירור ...
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה
שאלות מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה
... מופשטות, פיתוח החשיבה, שאלות פילוסופית, שאלות למחשבה, חשיבה פילוסופית, חשיבה מופשטת, שאלות פרקטיות, שאלות לא פרקטיות, פיתוח השכל, לימודי פילוסופיה מה היתרון של שאלות מופשטות? אליעד כהן דן בנושא של שאלות מופשטות מול שאלות פרקטיות, ומסביר שיש יתרון משמעותי בחקירת שאלות מופשטות. לדוגמה, ... היחס שלו לכאב או תפיסות עמוקות יותר שלו לגבי החיים. באופן כזה, שאלות מופשטות הופכות להיות כלי עזר חשוב מאוד בדרך לפיתוח מודעות עצמית. האם שאלות פילוסופיות הן תמיד לא פרקטיות? לפי אליעד, שאלות פילוסופיות אינן בהכרח לא פרקטיות, אף שבתחילה הן עשויות להיראות רחוקות מהחיים. הוא מסביר שבסופו של דבר, השאלות האלו עוזרות לאדם להגיע לתובנות על חייו, ... - כדי לקבל תמונה שלמה ומאוזנת יותר של המציאות. רק כך האדם יוכל לנצל את היתרונות של שני סוגי השאלות ולפתח את עצמו באופן מלא. מה היתרון של שאלות פילוסופיות? כיצד מפתחים חשיבה מופשטת? למה קשה לענות על שאלות מופשטות? מה ההבדל בין שאלות פרקטיות לשאלות לא פרקטיות? האם שאלות מופשטות עוזרות בחיים? ...
תורת הקבלה, השגות רוחניות, רוח הקודש, ספרי המקובלים, רוח נבואה, התגלות אליהו הנביא, עשר הספירות, עץ החיים, לימודי קבלה, לימודי פילוסופיה, מורה נבוכים, מדרשי חזל, תורה שבכתב, תורה שבעל פה
תורת הקבלה, השגות רוחניות, רוח הקודש, ספרי המקובלים, רוח נבואה, התגלות אליהו הנביא, עשר הספירות, עץ החיים, לימודי קבלה, לימודי פילוסופיה, מורה נבוכים, מדרשי חזל, תורה שבכתב, תורה שבעל פה
... עץ החיים, לימודי קבלה, לימודי פילוסופיה, מורה נבוכים, מדרשי חזל, תורה שבכתב, תורה שבעל פה מהו ההבדל בין ספרי קבלה לספרים פילוסופיים? כאשר מתבוננים בספרות היהודית, חשוב להבין את ההבדל בין ספרי הקבלה לבין ספרים פילוסופיים כמו מורה נבוכים של הרמבם. ספרים פילוסופיים בנויים בדרך כלל על חקירה והיגיון. לדוגמה, בספר מורה נבוכים, הרמבם לוקח דוגמה של שולחן, חוקר את קיומו, בודק את המהות שלו, ושואל שאלות עמוקות עד שמגיע למסקנות והבנות לוגיות ... בחקירה לוגית ובשאילת שאלות בדרך פילוסופית, אלא בנויים באופן שונה לחלוטין. בספרי הקבלה מוצג עולם של סיפורים וחזיונות, המועברים בדרך של גילויים, התגלויות וחזיונות רוחניים. הם מתארים עולמות שלמים, מסבירים את סודות ... את תוכן ספרי הקבלה לעומת ספרות פילוסופית אחרת? תוכן ספרי הקבלה מתאפיין בהיותו תיאורי וציורי. הם מספרים סיפורים על עולמות עליונים, על יצורים רוחניים, מסעות רוחניים בין עולמות, ועל מפגשים עם ישויות רוחניות כמו אליהו הנביא. לעומת זאת, ספרות פילוסופית יהודית מסורתית מתאפיינת בדיון עמוק, שאלות ותשובות, ניסיונות להוכיח או להפריך רעיונות ומושגים דרך דיון שכלי. בספרי הקבלה אין ניסיון להוכיח בצורה לוגית או מדעית את מה שמסופר, ... המתוארים בהם. זאת בשונה מהספרים הפילוסופיים שעוסקים בדיונים שכליים וניתנים לבדיקה או ביקורת שכלית. כאשר שואלים את המקובל איך הגעת לזה?, הוא יענה שהדברים התגלו לו. הטענה היחידה שיכולה להצדיק את המידע של הקבלה, מעבר ... ומה בדיוק נאמר. מה ההבדל בין קבלה לפילוסופיה? מהי רוח הקודש בקבלה? האם ספר הזוהר אמיתי? כיצד התקבלה התורה שבעל פה? האם ספרי הקבלה הם מטאפורה? איך נבדיל בין חזיון למציאות בקבלה? האם ניתן להוכיח את עשר הספירות? מה ההבדל בין ספרי הקבלה לספרי פילוסופיה וספרי יהדות אחרים? אליעד כהן מסביר לעומק את ההבדל בין ספרי הקבלה לבין ספרי פילוסופיה וספרים יהודיים אחרים כמו מורה נבוכים של הרמבם. הוא מציג תחילה את ספרי הפילוסופיה כדוגמת מורה נבוכים, שבהם מתקיים דיון לוגי, ברור ומובנה. לדוגמה, הרמבם יכול לקחת שולחן, לשאול שאלות כגון: האם השולחן קיים או לא?, מה טיבו של השולחן? וכו, ובאמצעות דיון שכלי ... או רוח הקודש. לדוגמה, בעוד שבספרים פילוסופיים ינסו לחקור סיבות, תכלית וקיום באופן שיטתי ומסודר, הקבלה מתארת עולמות עליונים, ספירות, פרצופים ותהליכים רוחניים באופן סיפורי לחלוטין. אליעד מדמה זאת לסיפור על אדם שהיה ...
אני הוא זה, ניסרגדתה, I AM THAT, פילוסופיה מזרחית, הוויה, קיום, להיות כלום, רק להיות, הארה, החיסרון הראשון, הרע הגדול ביותר
אני הוא זה, ניסרגדתה, I AM THAT, פילוסופיה מזרחית, הוויה, קיום, להיות כלום, רק להיות, הארה, החיסרון הראשון, הרע הגדול ביותר
... הוא זה, ניסרגדתה, I AM THAT, פילוסופיה מזרחית, הוויה, קיום, להיות כלום, רק להיות, הארה, החיסרון הראשון, הרע הגדול ביותר מה המשמעות של I AM THAT בפילוסופיה של ניסרגדתה? המשפט I AM THAT, או בעברית אני הוא זה, הוא המהות של תורתו של ניסרגדתה מהראג, שמסוכמת בפילוסופיה מזרחית עמוקה. על פי ההסבר של אליעד, כאשר ניסרגדתה היה עונה ...
הטעות של רנה דקארט, הטעות של אני חושב משמע אני קיים, טיעון הקוגיטו, פילוסופיה, לוגיקה, כשל לוגי, הטלת ספק בקיום, האם אני קיים? אולי אני לא קיים? איך אני חושב? הטל ספק בכל
... משמע אני קיים, טיעון הקוגיטו, פילוסופיה, לוגיקה, כשל לוגי, הטלת ספק בקיום, האם אני קיים? אולי אני לא קיים? איך אני חושב? הטל ספק בכל מה הטעות במשפט אני חושב, משמע ... אליעד כהן מתייחס בהרצאה למשפט הפילוסופי המפורסם של הפילוסוף הצרפתי רנה דקארט - אני חושב, משמע אני קיים, הידוע בשם טיעון הקוגיטו. אליעד מסביר שברמה הבסיסית המשפט הזה נראה הגיוני לחלוטין, ... בתוכו טעות לוגית יסודית וכשל פילוסופי מהותי. למה אני חושב, משמע אני קיים אינו משפט נכון לוגית? המשפט אני חושב, משמע אני קיים מנסה להוכיח את קיומו של האדם מתוך ... אנשים מתעמקים בתורות רוחניות ופילוסופיות שמנסות להיפטר מתחושת האני, עד שמגיעים למצב שבו אפילו מצב של אין אני הופך למטריד. כלומר, אפילו הרעיון של אין אני יכול להיות ... הקיימות כשמתמודדים עם שאלה פילוסופית או ספק קיומי. יש לכתוב על דף נייר את שני הצדדים של הספק, למשל, אני קיים מול אני לא קיים, ואז לפרט מה המשמעויות של כל אחד ... האם אני באמת חושב? כשל לוגי בפילוסופיה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על פילוסופיה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: פילוסופיה, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך למצוא זוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפרש חלומות? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פילוסופיה, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש אמת מוחלטת? איך להיות הכי חכם בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? למה לא להתאבד? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן פרטי, מאמן למציאת עבודה, אימון אישי למתבגרים בתחום פילוסופיה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.5469 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 19:15:37 - wesi4