ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה רצון ✔הרצון בגיל ההתבגרות ✔מהתבוננות ניתן לראות כי גיל בקיעת השיניים אצל ילדים מתחיל בגיל 5 במקום סביב... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הרצון בגיל ההתבגרות
מהתבוננות ניתן לראות כי גיל בקיעת השיניים אצל ילדים מתחיל בגיל 5 במקום סביב גילאי 6-7. כך גם גיל ההתבגרות מקדים את זמנו והוא היום סביב גיל 12 (במקרה הטוב) במקום גיל 13-14. אפשר לראות שהשינויים הפיזים מקדימים, ויחד עם זאת הבגרות הפסיכולוגית של הילדים היא איטית יותר. התפתחות פיזית מואצת ולצידה התפתחות פסיכולוגית רוחית מואטת יוצרת פער. בעבר היו דורשים מנערים ונערות דרישות על פי גילם הפזיולוגי, כיום הדבר כמעט בלתי אפשרי שכן גילם הפזיולוגי אינו תואם את גילם הפסיכולוגי. כיום יש לדרוש דרישות ממתבגרים על פי התפתחותם האישית, על פי הצטמצמות הפער בין גילם הפיזי לגילם הפסיכולוגי, על פי בגרות אישית של אינדוודואל, עד כמה שהוא החליט לצמצם את הפער הזה. תהליך ההתבגרות בזמנינו הפך להיות יותר של מודעות עצמית מאשר של גדילה פיזית. בגרות אישית הפכה להיות עניין של החלטה להתבגר, ופחות הולמת עם הגדילה הפיזית של הגוף הפיזי. תהליך הבגרות הפך להיות תהליך של חופש, חופש פנימי מתהליך הגדילה הפיזית. הנער/ה פחות כבולים לגוף הפיזי שלהם ומכך אני מסיקה כי יש להם, יותר מבעבר, אפשרות רחבה יותר לפעול מתוך כוח פנימי אמיתי. נערים ונערות אלה זקוקים לדבר מה חדש במערך הלימודים שלהם בבית הספר, שינוי מאוריאנטציה חשיבתית לאוריאנטציה של הרצון. על הקוריקולום לשקף יותר ויותר את פעילות הרצון של התלמידים. התמונה שבה תלמידים מגיעים לביה"ס כדי ללמוד לחשוב משתנה לתמונה בה מגיעים לביה"ס כדי ללמוד לחשוב, להרגיש ולעבוד. אך מה הסיבה שנכון להתרכז בעבודה ועשייה, ברצון ולא רק בחשיבה? שטיינר מעניק את התשובה שכאשר אנו מחנכים את אדם הרצון אנו מעירים את אדם הראש והחשיבה. כשנחנך את הרצון היום נבסס ונייסד יסודות עמוקים ויציבים לעתיד, בה בעת אין לשכוח את החשיבה והרגש כאשר אנו מחנכים לרצון. עבודה עם הרצון היא עבודה רוחנית לא רק על החשיבה. ניתן לאמר כי עשיה או מעשה טוב מעניק לרוח האדם יותר מאשר מחשבה טובה. בתיכון ולדורף הבינו זאת ועברו למתודיקה של עשיה. יתכן ונכון יהיה להתחיל להכניס בעדינות ובאיטיות לשיעורים הראשיים יותר עשייה גם בגילאי 12-14 (חטיבת הביניים). נתחיל בשילוב של תקופת מגלי עולם עם משימות בר / בת מצווה הכוללות עשייה וגילוי בעולם, תחילה עניינים פשוטים כמו עשיית כביסה במכונת הכביסה או החלפת גלגל במכונית, ומאוחר יותר הפעלת הרצון על ידי התנדבות לעבודה בגן ילדים, בישול ארוחת ערב משפחתית וכו'*. על המחנך לחפש ולמצוא דרכים שונות להביא את תלמידיו המתבגרים להפעלת כוחות הרצון שלהם דרך עבודה. כל מורה יכול להגיע בקלות לרשימת הצעות ורעיונות לעבודה על הרצון, עם עדיפות לפעילויות בעלות טבע פנימי אמנותי, ילדים שונים ימצאו במשימות שונות דרך אמנותית פנימית שתבוא לידי ביטוי בתוכם. על המחנך לכוון אותם לכך, שכן עבודה ללא אלמנט אמנותי תגרום לתלמיד להיות עסוק ועייף אך לא תפעיל את כוחות הרצון שלו באופן עמוק. כאן עולה שאלה גדולה בנפשו של המחנך, כיצד אוכל לפנות אל הרצון של הנער / ה?

אל הרצון ניתן לפנות בשלוש דרכים: דרך החשיבה, דרך הרגש ודרך הרצון. בהדרכתו למורים הדגיש שטיינר את חשיבתם של שלושת הנתיבים הללו לנפשו של הילד.

בגיל ההתבגרות אי סדירות בשלושת נתיבי חינוך אלה באים לידי ביטוי באופנים שונים. ראשית דרך חיי החשיבה. חיי החשיבה בוקעים ועולים מתוך הגוף האסטרלי כשהוא נולד בגיל 12-14. היכן ניתן לראות את כוחו של הרצון עובד בחשיבה? בכל מקום בו רעיון עובר טרנספורמציה והופך לאידאל אפשר לחוות את התממשותו של הרצון בנער / ה. על פי שטינר כל רעיון שנכשל בהפיכתו לאידאל מחליש את נפש הנער / ה, לעומת זאת כל רעיון שהופך לאידיאל יוצר בנפש הנער/ה כוח חיים. כאשר כמחנכים איננו מעניקים לנער/ה אידיאלים, המקום בנפש בו האידיאלים תופשים את מקומם אינו נשאר ריק, חלל זה מתמלא ונמזגים לתוכו מבני חשיבה אחרים. שני מבני חשיבה אפשריים ומוכרים בגיל זה הם ציניות ופנטזיה. הציניות היא העדר אידיאליזם (והבעת אי אמון בטוב שבאדם ובעולם) והפנטזיה היא אידיאליזם מזוייף.

כיצד יוכל המחנך לחזק את האידיאלים בנערים והנערות? על ידי עבודה מדיטטיבית פנימית של המורה.

הרצון בא לידי ביטוי גם בחיי הרגש. הרצון בא לידי ביטוי ברגש דרך תרגול הדמיון האנושי. דמיון שהוא קוגניטיבי ולא דמיון המעודד חלימה בהקיץ או פנטזיות המושכות את הנער/ה לחלימה לא פעילה. יש לתרגל חיי רגש ודמיון ערים הקשורים לחיי המעשה בעולם. במידה ודמיון כזה חסר בחיי הרגש, אל החלל שלתוכו היה אמור להכנס הדמיון חודר במקומו אפתיה הנובעת ממחסור בדמיון. לחלל זה עשוי לחדור אלמנט נוסף בלתי רצוי: סמלים מתים של מציאות או חלקי מציאות. הנער/ה מבלבלים בין הדימוי של הדבר לבין המציאות של הדבר. הם חווים את הסמל של המציאות, את הנוצר במקום את היוצר. זוהי טעות מטראליסטית טרגית שבני אדם רבים בתקופתנו (לא רק בני נוער) נסחפים לתוכה.

כיצד יעורר המחנך את חיי הדמיון הנכונים בנפש תלמידיו? דרך עבודה עשירה באומנויות. עבודה זו מחזקת את חיי הרגש של התלמיד והמורה גם יחד. על המחנך לעבוד יחד עם תלמידיו עבודה אמנותית. כאשר מבקש המורה מתלמידיו לכתוב סיפור קצר או שיר עליו להכנס לספרה הפיזית שלהם, לשבת עימם, ולכתוב גם הוא יצירה משלו. כאשר מבקש המחנך מתלמידיו להקריא בכתה את יצירותיהם יהיה זה נכון, אחת לזמן מה, אם יקריא גם הוא מיצירותיו. במידה והמחנך עסוק בעניינים אחרים בשעה שהוא דורש מתלמידיו להפעיל את הדמיון הקוגנטיבי שלהם, כלומר את כוחות הרצון בחיי הנפש, שלא יתפלא אם התלמידים לא יהיו מסוגלים לעשות זאת או לא ירצו לעשות זאת. רק מתוך דוגמא אישית ומאמץ של המחנך לעבודה בחיי הרגש יהיו התלמידים מסוגלים לעבוד על הרצון בחיי הנפש שלהם.

דרך אחרונה של פניה אל הרצון בגיל ההתבגרות היא דרך הרצון עצמו. זוהי הדרך הברורה יותר, אך עם זאת לעיתים קרובות היא נשכחת. בכדי שתלמידי יפעילו את כוחות הרצון שלהם, עלי להפעיל כוחות אלה ראשית בתוכי. עניין זה קשור קשר ישיר למשאלה שהחינוך הבסיסי ביותר בביס ולדורף יהיה חינוכם של המחנכים את עצמם.

כח רצון מובהק הוא כוח ההתלהבות וההתפעמות. מחנך שרוצה להפעיל את כוחות הרצון ברצון של תלמידיו ימלא את עצמו בהתלהבות אמיתית, אלוהית ממש. במידה ולא יקבלו תלמידים בגיל ההתבגרות ממחנכם כוחות של התלהבות תחדור לחלל זה בנפשם אפתיה ברמת הרצון עצמו. ניתן לזהות נערים ונערות שהפכו אפתיים, הם מחפשים בדרך כלל בידור הכולל בעיקר ישיבה מול מסכים בשעה שהמבוגר האחראי חש חוסר אונים. מול חולשה זו ברצון והאפתיה של הנער/ה עומדות בקשות חוזרות ונשנות של המבוגר מהנער/ה לעשיה בעולם, אך לשווא. ישנם נערים ונערות שכוחות הרצון שלהם אינם מסוגלים לעמוד במהותה של האפתיה המבקשת חוסר מעש ולכן החלל הנוצר בתוכם שואב אליו מעשים מסוג אחר: אלימות קהת חושים, אלימות עליה אנו שומעים לעיתים קרובות באמצעי התקשורת. לאלימות זו נראה שאין סיבה: נער פוגש נער אחר ברחוב ופוצע או הורג אותו בהשתוללות אלימה קהת חושים.

כדי להצית את אש ההתלהבות וההתפעמות על המחנך להתאמן במסירות על דרכים פנימיות בהן הוא יוביל את תלמידיו המתבגרים למקום בו הם צרכים להיות בחיי הרצון שלהם. התמסרותו של המחנך יוצרת יציבות בחיי רצונו, הוא זקוק ליציבות זו בכדי לנווט ולבנות עבור תלמידיו מקומות של חסד ואהבה בין גלי התרדמת האפתית ולמולם גלי האפשרות לאלימות המטלטלים את הנער/ה במסע של גיל ההתבגרות.

שלושת כוחות הריפוי של המחנך הם: אידאליזם בחשיבה, דמיון ברגש והתלהבות והתפעמות ברצון. התלמיד, המחנך ובית הספר כולו מעוצבים דרכם.

*תודה לתמר חביב על הדרכתה הטובה בשנה הראשונה בה הייתי מחנכת.

נכתב בהשראת ובסיוע מאמרים של Douglas Gerwin.
מודעות עצמית מה הסיבה טרנספורמציה קוגניטיבי הרגשה האידיאל התאמצות יכולת בקלות במסירות התלהבות בגיל ההתבגרות הרצון רצון
רצון / רצונות / הרצון - הכל כולל הכל על רצון / רצונות / הרצון - רשימת כל הנושאים
רצון רצונות הרצון - הכל כולל הכל על רצון רצונות הרצון - רשימת כל הנושאים רצון רצון או שכל רצון אובססיבי רצון אחד רצון אין סוף רצון אין סופי רצון אישי רצון אמיתי רצון אנושי רצון אפשרי רצון אקראי רצון בזוגיות רצון בלי חיסרון רצון בלי סיבה רצון בריא רצון בתת מודע רצון גורלי רצון גשמי רצון האחר רצון האלוהים רצון הבורא רצון הוא חיסרון רצון הוא עובדה או פירוש רצון הישרדותי רצון הלקוחות רצון הפוך רצון זה חיסרון
שינוי רצון, איך שינוי רצון אחד משפיע על רצון אחר? החלשת רצון, חיזוק רצון, ביטול רצון, יצירת רצון, מהו הסיפור שמאחורי הרצון? איך להחליש משיכה מינית? ממי לקבל עצות? איך נוצרת משיכה מינית? איך נוצרת נטייה מינית? איך נוצרת זהות מינית? איך נוצרת הנאה מסקס? טיפולי המרה, שינוי משיכה מינית, החלשת משיכה מינית, גמילה מסקס, שינוי זהות מינית, מהי השפעת הרצונות אחד על השני? טיפול בסטייה מינית, איך נוצר הרצון לסקס? איך נוצרת הנאה מינית? איך לשנות משיכה מינית?
... רצון, איך שינוי רצון אחד משפיע על רצון אחר? החלשת רצון, חיזוק רצון, ביטול רצון, יצירת רצון, מהו הסיפור שמאחורי הרצון? איך להחליש משיכה מינית? ממי לקבל עצות? איך נוצרת משיכה מינית? איך נוצרת נטייה מינית? איך נוצרת זהות מינית? איך נוצרת הנאה מסקס? טיפולי המרה, שינוי משיכה מינית, החלשת משיכה מינית, גמילה מסקס, שינוי זהות מינית, מהי השפעת הרצונות אחד על השני? טיפול בסטייה מינית, איך נוצר הרצון לסקס? איך נוצרת הנאה מינית? איך לשנות משיכה מינית? וכאן נסביר, על הדינאמיקה שיש בין הרצונות השונים שיש לאדם. ואיך תהליכים שונים בשינוי ברצון אחד ספציפי של האדם, משפיע על רצונות אחרים של האדם. ואיך לשנות רצון? איך רצון אחד משפיע על רצון אחר? איך החלשת רצון משפיעה על רצונות אחרים? איך חיזוק רצון משפיע על שאר הרצונות? איך ביטול רצון משפיע על רצונות אחרים? איך יצירת רצון משפיעה על שאר הרצונות? ועוד כי הרצונות של האדם משתנים כל הזמן. לפעמים באופן כללי ולפעמים באופן ספציפי. לדוגמא לפעמים יש תקופות שבן אדם רוצה משהו ויש תקופות שהוא לא רוצה את אותו הרצון בכלל אלא רוצה את ההפך שלו. כמו כן יכול להיות שינוי בעוצמת הרצון, שלפעמים בן אדם
יצירת מוטיבציה, יצירת רצון, רצון לרצות, ליצור רצון, לחזק רצון, ליצור מוטיבציה, לחזק מוטיבציה, השגת מטרות, לא להיכנע, התמדה, נחישות, כוח הרצון, לא להתייאש, להמשיך לרצות, תקווה, אמונה עצמית
יצירת מוטיבציה, יצירת רצון, רצון לרצות, ליצור רצון, לחזק רצון, ליצור מוטיבציה, לחזק מוטיבציה, השגת מטרות, לא להיכנע, התמדה, נחישות, כוח הרצון, לא להתייאש, להמשיך לרצות, תקווה, אמונה עצמית
... מוטיבציה, יצירת רצון, רצון לרצות, ליצור רצון, לחזק רצון, ליצור מוטיבציה, לחזק מוטיבציה, השגת מטרות, לא להיכנע, התמדה, נחישות, כוח הרצון, לא להתייאש, להמשיך לרצות, תקווה, אמונה עצמית איך אפשר ליצור מוטיבציה גם כשאין רצון בכלל? הרבה פעמים אדם רוצה להשיג מטרה מסוימת, אך מבין שכדי להגיע אליה הוא חייב להתאמץ ולעבוד קשה. כדי לעמוד באתגרים ובמאמצים, האדם זקוק למוטיבציה חזקה ולרצון גדול. אבל מה קורה כאשר האדם מרגיש שאין לו מספיק רצון או מוטיבציה? במקום פשוט לוותר על המטרה, קיימת דרך אחרת. אליעד כהן מציג רעיון של רבי נחמן, לפיו אם אין לאדם מספיק רצון, הוא יכול להתחיל בלרצות לרצות. כלומר, גם אם אין לאדם כוח או מוטיבציה לעשות דבר מסוים, הוא יכול להגיד לעצמו: הלוואי שיהיה לי רצון לעשות את זה. לדוגמה, נניח שאדם רוצה לרוץ 10 קילומטרים, אבל אין לו שום חשק לקום ולצאת לריצה. לפי הגישה של רבי נחמן, הוא לא חייב להיכנע ולוותר מיד. הוא יכול לקום בבוקר ולהגיד לעצמו: הלוואי שיהיה לי רצון לרוץ עשרה קילומטרים. ברגע שהאדם אומר זאת, הוא בעצם מכוון את תודעתו אל עבר יצירת רצון ראשוני, וזה כבר צעד חשוב בדרך לפיתוח המוטיבציה. מדוע רצון לרצות יכול להגביר את המוטיבציה? כאשר האדם אומר אני רוצה לרצות את זה, הוא יוצר רצון נוסף, אפילו אם הרצון המקורי חלש מאוד או לא קיים בכלל. אליעד כהן מסביר שרצונות הם דבר דינמי ונעים כל הזמן, והם יכולים להתפתח ולהשתנות. אם אדם מכוון את עצמו לרצות את הרצון, הוא כבר מתחיל ליצור תנועה פנימית חדשה שתוביל בסופו של דבר לרצון חזק יותר. זה בעצם פותח לו דלת להאמין בעתיד שזה אפשרי שיתעורר בו הרצון החסר. כיצד ניתן ליישם את הרעיון הזה באופן מעשי? אפשר להשתמש בטכניקה הזאת במצבים שונים ומגוונים. לדוגמה, אדם שמעוניין לחקור את האמת ולהטיל ספק בשכלו, אבל מרגיש שאין לו רצון מספק לכך, יכול לומר לעצמו: הלוואי שהיה לי רצון חזק להטיל ספק בשכל ולחקור את האמת. ואם הוא מרגיש שגם את זה הוא לא יכול לעשות, הוא יכול אפילו להגיד: אני רוצה שיהיה לי רצון לרצות להטיל ספק ולחקור את האמת. כל אחד מהשלבים האלה הוא בעל ערך בפני עצמו ומתחיל להניע את המחשבה לכיוון הרצוי. מה לעשות כשחסר רצון בפועל בזמן אמת? כאן אליעד נותן דוגמה של שני אנשים שמגיעים להתאמן בחדר כושר: האדם הראשון ...
חוקי הרצון, איך משנים רצון? איך יוצרים רצון? איך לחזק רצון? איך להחליש רצון? איך לשנות רצון? רצון אקראי, רצון סיבתי, איך עובד הרצון? איך להשפיע על אנשים? איך ליצור מוטיבציה? איך לשכנע? nlp
חוקי הרצון, איך משנים רצון? איך יוצרים רצון? איך לחזק רצון? איך להחליש רצון? איך לשנות רצון? רצון אקראי, רצון סיבתי, איך עובד הרצון? איך להשפיע על אנשים? איך ליצור מוטיבציה? איך לשכנע? nlp
... הרצון, איך משנים רצון? איך יוצרים רצון? איך לחזק רצון? איך להחליש רצון? איך לשנות רצון? רצון אקראי, רצון סיבתי, איך עובד הרצון? איך להשפיע על אנשים? איך ליצור מוטיבציה? איך לשכנע? nlp מהם חוקי הרצון ואיך ניתן לשנות את הרצון? הרצון, כפי שמוסבר בהרצאה, לא תמיד פועל בצורה מסודרת וברורה, ולעיתים נדמה שהוא אקראי. כאשר אדם רוצה משהו, יש לבדוק האם מדובר ברצון שמגיע מסיבה או אם מדובר ברצון אקראי, שאין לו הסבר ישיר או סיבתי. אליעד מציין כי לא ניתן לפעול או לרצות משהו בלי סיבה, אם כי לפעמים נדמה שהרצון אינו מושפע ממניע ברור. מהו רצון אקראי ומהו רצון סיבתי? רצון אקראי הוא רצון שאין לו סיבה ברורה. לדוגמה, כאשר אדם אומר אני רוצה להיות טייס, אך אינו מסביר מדוע הוא רוצה זאת, הוא מציין רצון אקראי. הוא מבצע את הרצון רק משום שזה מה שהוא רוצה, ולא בגלל סיבה כלשהי. מנגד, יש רצון סיבתי, שבו הרצון נובע מסיבה. אם אדם רוצה להיות טייס, יש לכך סיבות או מניעים ברורים, כמו הרצון להגיע ליעדים מסוימים, להשיג מטרות בחיים, או רצון להיות חלק מעיסוק מסוים. כיצד ניתן לחזק את הרצון או להחליש אותו? לפי אליעד, ישנן דרכים לחזק או להחליש
טוב ורע, מה זה טוב? מה זה רע? האם יש טוב בלי רע? האם יש רע בלי טוב? האם טוב זה מילוי רצון? האם בלי רצון אין טוב או רע? האם רע זה התנגדות רצון? האם רע זה רצון חסר? האם טוב זה רצון מלא? טוב מודחק, רע מודחק, מה זה רצון מודחק?
טוב ורע, מה זה טוב? מה זה רע? האם יש טוב בלי רע? האם יש רע בלי טוב? האם טוב זה מילוי רצון? האם בלי רצון אין טוב או רע? האם רע זה התנגדות רצון? האם רע זה רצון חסר? האם טוב זה רצון מלא? טוב מודחק, רע מודחק, מה זה רצון מודחק?
... מה זה רע? האם יש טוב בלי רע? האם יש רע בלי טוב? האם טוב זה מילוי רצון? האם בלי רצון אין טוב או רע? האם רע זה התנגדות רצון? האם רע זה רצון חסר? האם טוב זה רצון מלא? טוב מודחק, רע מודחק, מה זה רצון מודחק? מהו טוב ומהו רע? ההגדרה הבסיסית של טוב ורע, כפי שמוצגת בהרצאה, היא שהטוב הוא חוויית מילוי רצון, והרע הוא חוויית אי - מילוי רצון. אם אדם רוצה משהו והדבר מתממש, הוא מרגיש טוב, ואם הוא רוצה משהו והדבר לא מתממש או שקורה דבר אחר שהוא לא רוצה, הוא מרגיש רע. האם ניתן להרגיש טוב או רע בלי רצון מודע? אחת השאלות שנשאלות היא האם תמיד נדרש רצון מודע כדי להרגיש טוב או רע. אליעד כהן מציין כי קיימים מקרים שבהם אדם מרגיש טוב למרות שלא היה לו רצון מודע לאירוע מסוים. לדוגמה, הורה שמתמלא בשמחה כאשר הילד שלו מצליח לפתור תרגיל במתמטיקה, למרות שלא היה לו רצון מודע לכך מראש. האם טוב תמיד נובע מרצון מודע? ההסבר שניתן כאן הוא שלפעמים, מה שגורם לנו להרגיש טוב הוא רצון סמוי. במקרה של ההורה, הרצון הסמוי שיכול להיות היה שקשור לרצון להיות אבא טוב, לרצות שהילד יצליח ויהיה חכם. גם אם הרצון לא היה מודע באופן ישיר, מילוי רצון זה מוביל לתחושת טוב. הדוגמה של מציאת מיליון ... יכול אדם להיות מאושר מכך שהוא מוצא מיליון דולר, גם אם לא חשב על הרצון הזה באופן מודע? אליעד מסביר כי בתת - המודע יש לרובנו רצון לרווחה כלכלית, לביטחון ולהזדמנויות נוספות. כאשר אדם מוצא סכום כסף גדול, הוא ממלא רצון חבוי שקשור לביטחון כלכלי, וכך מתעוררת שמחה. גם במקרה של צמא במדבר, ברגע שאדם מוצא מים הוא מגלה את הרצון שהיה לו לשתות, גם אם לא היה מודע לכך מראש. מהו ... שנראה כי אין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב, מפני שטוב הוא מילוי של רצון , ורע הוא היעדר מילוי רצון. כשיש לנו רצון שלא מתממש, אנו חווים רע, וכשאנו משווים את המצב ... או שאנחנו מדמיינים אותו), זה גורם לנו להרגיש רע. הדוגמאות להדחקת רצון תיאורים נוספים, כמו של אדם הומלס שלא מרגיש רע ...
התחזקות רצון אחרי הטלת ספק ברצון, רצון פתאומי, רצון חזק בעוצמה פתאומית, איך מופיע רצון חזק? איך נוצרת עוצמת הרצון? רצון מודחק, פוטנציאל של רצון, הדחקה של רצון, עוצמת החלשת הרצון, התגברות הרצון, חזרת הרצון שנלחש
התחזקות רצון אחרי הטלת ספק ברצון, רצון פתאומי, רצון חזק בעוצמה פתאומית, איך מופיע רצון חזק? איך נוצרת עוצמת הרצון? רצון מודחק, פוטנציאל של רצון, הדחקה של רצון, עוצמת החלשת הרצון, התגברות הרצון, חזרת הרצון שנלחש
... רצון אחרי הטלת ספק ברצון, רצון פתאומי, רצון חזק בעוצמה פתאומית, איך מופיע רצון חזק? איך נוצרת עוצמת הרצון? רצון מודחק, פוטנציאל של רצון, הדחקה של רצון, עוצמת החלשת הרצון, התגברות הרצון, חזרת הרצון שנלחש איך יכול להיות שרצון שהוחלש פתאום מתפרץ מחדש? כאשר אדם רוצה משהו מאוד חזק, למשל התמכרות מסוימת כמו עישון, סמים, פורנו או משיכה למישהו מסוים, והוא מחליט להחליש את הרצון הזה, חשוב להבין האם הרצון שהוחלש יכול לחזור בעוצמה פתאומית. התשובה של אליעד כהן לכך ברורה: כל עוד האדם לא פתר את הרצון באופן מוחלט ומלא, תמיד קיימת אפשרות שהרצון ישוב, ואף יתחזק. מדוע? כי כל זמן שהאדם מסוגל לדמיין את עצמו רוצה שוב את הדבר, הוא לא באמת ביטל את האפשרות שירצה אותו בעתיד. גם אם האדם מפסיק באופן מוחלט לממש רצון כלשהו, הוא עדיין יכול לשמור על הפוטנציאל לרצות אותו שוב בעתיד. האם אפשר בכלל להיפטר לחלוטין מרצון? אליעד כהן מדגיש כי אין אפשרות לנטרל רצון באופן מוחלט, אלא אם מגיעים לשורש הרצון ומבינים את המנגנון שמייצר אותו. כל זמן שהרצון קיים אפילו באופן מודחק, הוא עלול לשוב ולהתעורר בעוצמה. לפי אליעד, הרצונות אינם נעלמים סתם כך, אלא רק מדוכאים או מודחקים, וההדחקה הזו עשויה ליצור פוטנציאל להתפרצות פתאומית של אותו הרצון, לפעמים בעוצמה גדולה יותר ממה שהייתה בהתחלה. מה גורם להתפרצות פתאומית של רצון שהוחלש? ההסבר המרכזי שמציע אליעד הוא שההתפרצות הפתאומית של הרצון קשורה בעיקר להדחקה ושקר עצמי של האדם לגבי מידת החלשת הרצון. לדוגמה, אם אדם היה מכור לעישון והחליט להפסיק, ייתכן שהחליש את הרצון לעשן מ - 80% ל - 49%. אבל אם האדם משקר לעצמו ואומר החלשתי את הרצון לעשן ל - 10%, הוא בעצם מדחיק את 39 האחוזים שעדיין קיימים בפנים. ה
לתת ולקבל, נתינה וקבלה, רצון לתת כמו מלך, רצון לתת כמו עבד, רצון לקבל כמו מלק, רצון לקבל כמו עבד, לא מרגיש בנוח לקבל, לא מרגיש בנוח לתת, רצון לתת מתוך חוזקה, רצון לתת מתוך חולשה, רצון לקבל מתוך חוזקה, רצון לקבל מתוך חולשה
לתת ולקבל, נתינה וקבלה, רצון לתת כמו מלך, רצון לתת כמו עבד, רצון לקבל כמו מלק, רצון לקבל כמו עבד, לא מרגיש בנוח לקבל, לא מרגיש בנוח לתת, רצון לתת מתוך חוזקה, רצון לתת מתוך חולשה, רצון לקבל מתוך חוזקה, רצון לקבל מתוך חולשה
... ולקבל, נתינה וקבלה, רצון לתת כמו מלך, רצון לתת כמו עבד, רצון לקבל כמו מלק, רצון לקבל כמו עבד, לא מרגיש בנוח לקבל, לא מרגיש בנוח לתת, רצון לתת מתוך חוזקה, רצון לתת מתוך חולשה, רצון לקבל מתוך חוזקה, רצון לקבל מתוך חולשה מה ההבדל בין נתינה וקבלה מתוך חוזקה לבין נתינה וקבלה מתוך חולשה? אליעד כהן מסביר שהפעולות של נתינה ... ברורה שהנתינה לא תפגע בו ולא תחסר ממנו דבר. מהי נתינה מתוך חולשה (כמו עבד)? לעומת זאת, נתינה מתוך חולשה מתרחשת כאשר האדם נותן לא מתוך רצון פנימי אמיתי, אלא מתוך תחושת כפייה, לחץ, חובה או חוסר ברירה. האדם במצב זה מרגיש כאילו הוא עבד שנאלץ לוותר על משאביו, ... חולשה וחוסר ברירה. העבד חייב לתת את כוחו, זמנו ומשאביו לאחרים (בעיקר למלך), ולכן הנתינה שלו נתפסת ככואבת, מתישה ומחלישה. הוא לא בוחר לתת מרצון אמיתי, אלא מחויב לעשות זאת, ולכן הוא חווה את הנתינה כחולשה וכעבדות. כיצד קבלה יכולה להיחוות כתחושת חוזק או חולשה? קבלה ...
רצון לא מוגדר, סוגים של קיום, קיים או לא קיים, רצון אין סוף, רצון מוגדר, רצון ללא הגדרה, רצון של כל הרצונות, רעווא דרעווין, התגלות הרצון, לרצות את מה שקורה, הכל כרצונך תמיד
רצון לא מוגדר, סוגים של קיום, קיים או לא קיים, רצון אין סוף, רצון מוגדר, רצון ללא הגדרה, רצון של כל הרצונות, רעווא דרעווין, התגלות הרצון, לרצות את מה שקורה, הכל כרצונך תמיד
רצון לא מוגדר, סוגים של קיום, קיים או לא קיים, רצון אין סוף, רצון מוגדר, רצון ללא הגדרה, רצון של כל הרצונות, רעווא דרעווין, התגלות הרצון, לרצות את מה שקורה, הכל כרצונך תמיד מהו רצון לא מוגדר ומה משמעותו? ההרצאה נוגעת בקונספטים של רצון, קיום והגדרה, תוך עיון במושגים של רצון לא מוגדר, רצון מוגדר, ורצון אינסופי. אליעד כהן דן במושגים פילוסופיים עמוקים על מהות הרצון, האם הוא קיים באופן מוחלט או אם הוא תלוי בהגדרה, וכן האם הוא נגיש להבנה או תחושה עבור האדם. האם קיים רצון מוגדר? הדיון מתחיל בשאלה אם קיים רצון מוגדר, או אם מדובר ברצון שאין לו הגדרה ברורה. השיחה מקיפה את הקיום של רצון לא מוגדר, והאם ניתן להרגיש אותו או להרגיש את קיומו. אליעד כהן טוען כי אם רצון לא מוגדר לא ניתן להרגיש אותו או להכיר בו, אז במובנים מסוימים, הוא לא יכול להיות קיים. בהמשך, הוא מציע שכשאדם מרגיש רצון, הוא למעשה מזהה תחושת חיסרון או חסר, ולכן הרצון שאינו מוגדר אינו משהו שניתן לחוות בצורה ברורה. הוא מסביר גם, שאם הרצון לא מוגדר בשום היבט, אז כנראה לא ניתן להרגיש אותו בכלל. מהו רצון אינסופי? בהמשך ההרצאה, אליעד מסביר על הרצון האינסופי - רצון שאין לו גבולות או הגדרות, רצון שאין לו הגבלה. הוא מתאר את הרצון הראשון, רצון שלא ניתן להגדיר אותו אלא רק לחוות אותו ברמה מאוד גבוהה, כגלוי. הרצון הראשון מתואר כמצב של רעווא דרעווין - התגלות הרצון של כל ה
סודות הרצון, למה יש רצון? מה זה רצון? איך נוצר רצון? מה יוצר רצון? למה יש רצון? מי שולט ברצון? לרצות להרגיש טוב, לרצות להרגיש רע, רצון להרגיש טוב, רצון להרגיש רע, לרצות שלמות, לרצות חיסרון
סודות הרצון, למה יש רצון? מה זה רצון? איך נוצר רצון? מה יוצר רצון? למה יש רצון? מי שולט ברצון? לרצות להרגיש טוב, לרצות להרגיש רע, רצון להרגיש טוב, רצון להרגיש רע, לרצות שלמות, לרצות חיסרון
... הרצון, למה יש רצון? מה זה רצון? איך נוצר רצון? מה יוצר רצון? למה יש רצון? מי שולט ברצון? לרצות להרגיש טוב, לרצות להרגיש רע, רצון להרגיש טוב, רצון להרגיש רע, לרצות שלמות, לרצות חיסרון מה גורם לאדם לרצות משהו? אליעד כהן מסביר שהבסיס לכל רצון שיש לאדם הוא תחושת חיסרון. לדבריו, הסיבה היחידה שאדם רוצה משהו היא כי הוא חש שחסר לו דבר מסוים. לדוגמה, אם אדם רוצה כסף, זה רק משום שהוא חווה חיסרון בכסף. אם האדם לא היה מרגיש שחסר לו דבר, לא היה לו שום רצון. הרצון מתעורר רק כאשר נוצרת תפיסה שמשהו חסר. עם זאת, הוא מחדד שישנם דברים שחסרים לאדם, אך הוא לא בהכרח רוצה בהם. לדוגמה, אם חסרה לאדם מחלה מסוימת כמו סרטן, הוא לא ירצה במחלה הזו אף על פי שחסר לו להיות חולה בה. מכאן נובע שהרצון לא נובע אוטומטית מכל סוג של חיסרון, אלא רק מחיסרון שמלווה בתחושה של יתרון או טוב כלשהו שיתקבל בעקבות המילוי שלו. איך אפשר לבדוק האם מה שאני רוצה באמת ימלא אותי? אליעד מציע בדיקה פשוטה להבנת הרצון: תדמיין שיש לך את הדבר שאתה רוצה, לדוגמה מיליון דולר, ותשאל את עצמך האם לאחר קבלת הדבר עדיין יהיה בך רצון לעוד משהו. אם התשובה חיובית, המשמעות היא שלא מדובר ברצון מוחלט, אלא עדיין נשאר חיסרון עמוק יותר. לדוגמה, אם אדם רוצה בריאות ולא רוצה מחלה, עליו לבדוק מדוע הוא בכלל רוצה להיות בריא. כאשר הוא יחקור זאת לעומק, הוא יגיע לנקודה שבה יראה שלמעשה בריאות וחולי ... מדוע הוא בכלל מעדיף דבר אחד על פני דבר אחר. למה קשה להבין את מקור הרצון? אליעד מסביר שהקושי העמוק בשאלה למה אני רוצה את זה ולא משהו אחר? נובע מכך שבסופו של דבר, אם נחפור עמוק מספיק, נראה שאין באמת הבדל בין שני הדברים שאנחנו רוצים או לא
מה בן אדם רוצה? רצון להתאבד, רצון הישרדותי, רצון לשרוד, רוצה להרגיש טוב, מהו שורש הרצון? איך נוצר רצון? למה יש רצון? מה אני רוצה? איך להיות מאושר? לא רוצה למות, צורך הישרדותי
מה בן אדם רוצה? רצון להתאבד, רצון הישרדותי, רצון לשרוד, רוצה להרגיש טוב, מהו שורש הרצון? איך נוצר רצון? למה יש רצון? מה אני רוצה? איך להיות מאושר? לא רוצה למות, צורך הישרדותי
... בן אדם רוצה? רצון להתאבד, רצון הישרדותי, רצון לשרוד, רוצה להרגיש טוב, מהו שורש הרצון? איך נוצר רצון? למה יש רצון? מה אני רוצה? איך להיות מאושר? לא רוצה למות, צורך הישרדותי מה בן אדם רוצה? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשורש הרצון האנושי ובמהות של הרצון. הוא שואל שאלות מרכזיות כגון: מה אדם באמת רוצה? האם הרצון להרגיש טוב חזק יותר מהצורך לשרוד? מהו שורש הרצון ומדוע יש לנו רצון בכלל? האם הרצון לחיות והצורך להרגיש טוב הם אותם הדברים או שהם נפרדים? אליעד מתחיל את הרצאתו בכך שהוא מציג את השאלה אם יש הבדל בין הרצון להרגיש טוב לבין הרצון לשרוד. השאלה הזאת, לכאורה, עשויה להיראות פשוטה - אדם רוצה לחיות או רוצה להרגיש טוב, אולם הוא טוען שאין הבדל אמיתי ביניהם. כאשר נשאל מה אדם רוצה יותר, הוא מציין כי למרות שברור שלכל אדם יש את הרצון לשרוד, בסופו של דבר, כל פעולה שלו, כל רצון שמניע אותו, מבוסס על הצורך להרגיש טוב. לדבריו, כל אדם פועל באופן שתורם לשרידותו, גם אם הוא לא מודע לכך. לדוגמה, אם אדם שותה מיץ קולה במקום מיץ תפוזים, הוא עושה זאת לא מתוך צורך הישרדותי מובהק, אלא מתוך רצון להרגיש טוב. אך בסופו של דבר, גם הרצון הזה תורם להישרדות - שכן אכילת או שתיית דבר מה גורמת לאדם להרגיש טוב יותר ולהימנע מתחושת חסר או כאב פנימי, דבר שמסייע לו להמשיך ולהתקיים. אליעד מפרט איך הרצון להרגיש טוב הוא למעשה רצון למנוע תחושת חסר. זהו רצון שמניע את האדם לא רק במצבים פיזיים (כמו שתייה או אכילה), אלא גם במצבים נפשיים. הוא טוען כי כל פעולה שנעשית על ידי אדם נובעת מהצורך להימנע מתחושת חוסר או כאב. לדוגמה, אדם יכול לרצות להצליח כדי להרגיש טוב יותר, או לחפש אהבה כדי למלא את החסר הרגשי. כל פעולה כזאת נעשית מתוך ה
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על רצון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: רצון, איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך להאמין בעצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך למכור מוצר ללקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: רצון, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם באמת הכל לטובה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן למציאת עבודה, מאמן לחיים, מאמן אישי רוחני בנושא רצון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2344 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 16:37:59 - wesi4