ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרצון ✔הרצון בגיל ההתבגרות ✔מהתבוננות ניתן לראות כי גיל בקיעת השיניים אצל ילדים מתחיל בגיל 5 במקום סביב... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הרצון בגיל ההתבגרות
מהתבוננות ניתן לראות כי גיל בקיעת השיניים אצל ילדים מתחיל בגיל 5 במקום סביב גילאי 6-7. כך גם גיל ההתבגרות מקדים את זמנו והוא היום סביב גיל 12 (במקרה הטוב) במקום גיל 13-14. אפשר לראות שהשינויים הפיזים מקדימים, ויחד עם זאת הבגרות הפסיכולוגית של הילדים היא איטית יותר. התפתחות פיזית מואצת ולצידה התפתחות פסיכולוגית רוחית מואטת יוצרת פער. בעבר היו דורשים מנערים ונערות דרישות על פי גילם הפזיולוגי, כיום הדבר כמעט בלתי אפשרי שכן גילם הפזיולוגי אינו תואם את גילם הפסיכולוגי. כיום יש לדרוש דרישות ממתבגרים על פי התפתחותם האישית, על פי הצטמצמות הפער בין גילם הפיזי לגילם הפסיכולוגי, על פי בגרות אישית של אינדוודואל, עד כמה שהוא החליט לצמצם את הפער הזה. תהליך ההתבגרות בזמנינו הפך להיות יותר של מודעות עצמית מאשר של גדילה פיזית. בגרות אישית הפכה להיות עניין של החלטה להתבגר, ופחות הולמת עם הגדילה הפיזית של הגוף הפיזי. תהליך הבגרות הפך להיות תהליך של חופש, חופש פנימי מתהליך הגדילה הפיזית. הנער/ה פחות כבולים לגוף הפיזי שלהם ומכך אני מסיקה כי יש להם, יותר מבעבר, אפשרות רחבה יותר לפעול מתוך כוח פנימי אמיתי. נערים ונערות אלה זקוקים לדבר מה חדש במערך הלימודים שלהם בבית הספר, שינוי מאוריאנטציה חשיבתית לאוריאנטציה של הרצון. על הקוריקולום לשקף יותר ויותר את פעילות הרצון של התלמידים. התמונה שבה תלמידים מגיעים לביה"ס כדי ללמוד לחשוב משתנה לתמונה בה מגיעים לביה"ס כדי ללמוד לחשוב, להרגיש ולעבוד. אך מה הסיבה שנכון להתרכז בעבודה ועשייה, ברצון ולא רק בחשיבה? שטיינר מעניק את התשובה שכאשר אנו מחנכים את אדם הרצון אנו מעירים את אדם הראש והחשיבה. כשנחנך את הרצון היום נבסס ונייסד יסודות עמוקים ויציבים לעתיד, בה בעת אין לשכוח את החשיבה והרגש כאשר אנו מחנכים לרצון. עבודה עם הרצון היא עבודה רוחנית לא רק על החשיבה. ניתן לאמר כי עשיה או מעשה טוב מעניק לרוח האדם יותר מאשר מחשבה טובה. בתיכון ולדורף הבינו זאת ועברו למתודיקה של עשיה. יתכן ונכון יהיה להתחיל להכניס בעדינות ובאיטיות לשיעורים הראשיים יותר עשייה גם בגילאי 12-14 (חטיבת הביניים). נתחיל בשילוב של תקופת מגלי עולם עם משימות בר / בת מצווה הכוללות עשייה וגילוי בעולם, תחילה עניינים פשוטים כמו עשיית כביסה במכונת הכביסה או החלפת גלגל במכונית, ומאוחר יותר הפעלת הרצון על ידי התנדבות לעבודה בגן ילדים, בישול ארוחת ערב משפחתית וכו'*. על המחנך לחפש ולמצוא דרכים שונות להביא את תלמידיו המתבגרים להפעלת כוחות הרצון שלהם דרך עבודה. כל מורה יכול להגיע בקלות לרשימת הצעות ורעיונות לעבודה על הרצון, עם עדיפות לפעילויות בעלות טבע פנימי אמנותי, ילדים שונים ימצאו במשימות שונות דרך אמנותית פנימית שתבוא לידי ביטוי בתוכם. על המחנך לכוון אותם לכך, שכן עבודה ללא אלמנט אמנותי תגרום לתלמיד להיות עסוק ועייף אך לא תפעיל את כוחות הרצון שלו באופן עמוק. כאן עולה שאלה גדולה בנפשו של המחנך, כיצד אוכל לפנות אל הרצון של הנער / ה?

אל הרצון ניתן לפנות בשלוש דרכים: דרך החשיבה, דרך הרגש ודרך הרצון. בהדרכתו למורים הדגיש שטיינר את חשיבתם של שלושת הנתיבים הללו לנפשו של הילד.

בגיל ההתבגרות אי סדירות בשלושת נתיבי חינוך אלה באים לידי ביטוי באופנים שונים. ראשית דרך חיי החשיבה. חיי החשיבה בוקעים ועולים מתוך הגוף האסטרלי כשהוא נולד בגיל 12-14. היכן ניתן לראות את כוחו של הרצון עובד בחשיבה? בכל מקום בו רעיון עובר טרנספורמציה והופך לאידאל אפשר לחוות את התממשותו של הרצון בנער / ה. על פי שטינר כל רעיון שנכשל בהפיכתו לאידאל מחליש את נפש הנער / ה, לעומת זאת כל רעיון שהופך לאידיאל יוצר בנפש הנער/ה כוח חיים. כאשר כמחנכים איננו מעניקים לנער/ה אידיאלים, המקום בנפש בו האידיאלים תופשים את מקומם אינו נשאר ריק, חלל זה מתמלא ונמזגים לתוכו מבני חשיבה אחרים. שני מבני חשיבה אפשריים ומוכרים בגיל זה הם ציניות ופנטזיה. הציניות היא העדר אידיאליזם (והבעת אי אמון בטוב שבאדם ובעולם) והפנטזיה היא אידיאליזם מזוייף.

כיצד יוכל המחנך לחזק את האידיאלים בנערים והנערות? על ידי עבודה מדיטטיבית פנימית של המורה.

הרצון בא לידי ביטוי גם בחיי הרגש. הרצון בא לידי ביטוי ברגש דרך תרגול הדמיון האנושי. דמיון שהוא קוגניטיבי ולא דמיון המעודד חלימה בהקיץ או פנטזיות המושכות את הנער/ה לחלימה לא פעילה. יש לתרגל חיי רגש ודמיון ערים הקשורים לחיי המעשה בעולם. במידה ודמיון כזה חסר בחיי הרגש, אל החלל שלתוכו היה אמור להכנס הדמיון חודר במקומו אפתיה הנובעת ממחסור בדמיון. לחלל זה עשוי לחדור אלמנט נוסף בלתי רצוי: סמלים מתים של מציאות או חלקי מציאות. הנער/ה מבלבלים בין הדימוי של הדבר לבין המציאות של הדבר. הם חווים את הסמל של המציאות, את הנוצר במקום את היוצר. זוהי טעות מטראליסטית טרגית שבני אדם רבים בתקופתנו (לא רק בני נוער) נסחפים לתוכה.

כיצד יעורר המחנך את חיי הדמיון הנכונים בנפש תלמידיו? דרך עבודה עשירה באומנויות. עבודה זו מחזקת את חיי הרגש של התלמיד והמורה גם יחד. על המחנך לעבוד יחד עם תלמידיו עבודה אמנותית. כאשר מבקש המורה מתלמידיו לכתוב סיפור קצר או שיר עליו להכנס לספרה הפיזית שלהם, לשבת עימם, ולכתוב גם הוא יצירה משלו. כאשר מבקש המחנך מתלמידיו להקריא בכתה את יצירותיהם יהיה זה נכון, אחת לזמן מה, אם יקריא גם הוא מיצירותיו. במידה והמחנך עסוק בעניינים אחרים בשעה שהוא דורש מתלמידיו להפעיל את הדמיון הקוגנטיבי שלהם, כלומר את כוחות הרצון בחיי הנפש, שלא יתפלא אם התלמידים לא יהיו מסוגלים לעשות זאת או לא ירצו לעשות זאת. רק מתוך דוגמא אישית ומאמץ של המחנך לעבודה בחיי הרגש יהיו התלמידים מסוגלים לעבוד על הרצון בחיי הנפש שלהם.

דרך אחרונה של פניה אל הרצון בגיל ההתבגרות היא דרך הרצון עצמו. זוהי הדרך הברורה יותר, אך עם זאת לעיתים קרובות היא נשכחת. בכדי שתלמידי יפעילו את כוחות הרצון שלהם, עלי להפעיל כוחות אלה ראשית בתוכי. עניין זה קשור קשר ישיר למשאלה שהחינוך הבסיסי ביותר בביס ולדורף יהיה חינוכם של המחנכים את עצמם.

כח רצון מובהק הוא כוח ההתלהבות וההתפעמות. מחנך שרוצה להפעיל את כוחות הרצון ברצון של תלמידיו ימלא את עצמו בהתלהבות אמיתית, אלוהית ממש. במידה ולא יקבלו תלמידים בגיל ההתבגרות ממחנכם כוחות של התלהבות תחדור לחלל זה בנפשם אפתיה ברמת הרצון עצמו. ניתן לזהות נערים ונערות שהפכו אפתיים, הם מחפשים בדרך כלל בידור הכולל בעיקר ישיבה מול מסכים בשעה שהמבוגר האחראי חש חוסר אונים. מול חולשה זו ברצון והאפתיה של הנער/ה עומדות בקשות חוזרות ונשנות של המבוגר מהנער/ה לעשיה בעולם, אך לשווא. ישנם נערים ונערות שכוחות הרצון שלהם אינם מסוגלים לעמוד במהותה של האפתיה המבקשת חוסר מעש ולכן החלל הנוצר בתוכם שואב אליו מעשים מסוג אחר: אלימות קהת חושים, אלימות עליה אנו שומעים לעיתים קרובות באמצעי התקשורת. לאלימות זו נראה שאין סיבה: נער פוגש נער אחר ברחוב ופוצע או הורג אותו בהשתוללות אלימה קהת חושים.

כדי להצית את אש ההתלהבות וההתפעמות על המחנך להתאמן במסירות על דרכים פנימיות בהן הוא יוביל את תלמידיו המתבגרים למקום בו הם צרכים להיות בחיי הרצון שלהם. התמסרותו של המחנך יוצרת יציבות בחיי רצונו, הוא זקוק ליציבות זו בכדי לנווט ולבנות עבור תלמידיו מקומות של חסד ואהבה בין גלי התרדמת האפתית ולמולם גלי האפשרות לאלימות המטלטלים את הנער/ה במסע של גיל ההתבגרות.

שלושת כוחות הריפוי של המחנך הם: אידאליזם בחשיבה, דמיון ברגש והתלהבות והתפעמות ברצון. התלמיד, המחנך ובית הספר כולו מעוצבים דרכם.

*תודה לתמר חביב על הדרכתה הטובה בשנה הראשונה בה הייתי מחנכת.

נכתב בהשראת ובסיוע מאמרים של Douglas Gerwin.
להפעיל את כוחות אין סיבה האידיאל כוח פנימי כוח רצון נוצר עניין אימון חופש להפעיל דמיונות בגיל ההתבגרות הרצון רצון
רצון / רצונות / הרצון - הכל כולל הכל על רצון / רצונות / הרצון - רשימת כל הנושאים
... רצונות הרצון - הכל כולל הכל על רצון רצונות הרצון - רשימת כל הנושאים רצון רצון או שכל רצון ... רצון להשתגע רצון להשתחרר מהרצון רצון להתאבד רצון להתאהב רצון להתגרש רצון להתקדם ... של האדם רצון עצמי שנובע מהרצון של המציאות רצון פירושו סבל רצון פנימי רצון ... רצון של המציאות רצון של כל הרצונות רצון של מורה רוחני רצון של מלך רצון של תינוק ... רצונות שמנטרלים אחד את השני הרצון הרצון האמיתי הרצון האמיתי שלי הרצון האמיתי שלך הרצון האנושי הרצון הגדול הרצון הגדול ביותר הרצון הוא השכל הרצון הוא צורה הרצון החופשי הרצון החזק ביותר הרצון הטוב ביותר הרצון העצמי הרצון העצמי של האני הרצון הפנימי הרצון הפנימי ביותר הרצון הפנימי של הרצון הפנימי של הלקוח הרצון הראשון הרצון לא שלי הרצון להיות הרצון להיות דומה הרצון להיות מאושר הרצון להצליח הרצון להרגיש הרצון להרגיש אהוב ונאהב
איך לנטרל את הרצון? למה יש רצון? איך נוצר רצון? התועלת של הרצון, נקודת התורפה של הרצון, סודות הרצון האנושי, מדיטציה לא עובדת, איך לבטל את הרצון? איך עובד הרצון? מה הרצון האמיתי? מהו שורש הרצון?
איך לנטרל את הרצון? למה יש רצון? איך נוצר רצון? התועלת של הרצון, נקודת התורפה של הרצון, סודות הרצון האנושי, מדיטציה לא עובדת, איך לבטל את הרצון? איך עובד הרצון? מה הרצון האמיתי? מהו שורש הרצון?
... לנטרל את הרצון? למה יש רצון? איך נוצר רצון? התועלת של הרצון, נקודת התורפה של הרצון, סודות הרצון האנושי, מדיטציה לא עובדת, איך לבטל את הרצון? איך עובד הרצון? מה הרצון האמיתי? מהו שורש הרצון? איך לנטרל את הרצון? ההרצאה עוסקת בניתוח מעמיק של הרצון האנושי, מהות הרצון, הדרך בה הוא פועל ואיך ניתן לנטרל אותו. אליעד מתאר את הרצון כתופעה שתוקפת את האדם ללא הפסקה, שגורמת לו לרצות דברים שייתכן שאין בהם צורך אמיתי. הוא מציין שהרצון עשוי לגרום לאדם לחיות בתחושת חוסר נחת, כיוון שהוא לא תמיד מביא לתוצאה רצויה. למה יש רצון? במהלך ההרצאה, אליעד עוסק בשאלה מדוע בכלל קיים הרצון. הוא מציין כי הרצון נובע מתוך תחושת חוסר, מתוך תחושת חסר לי. הרצון עצמו הוא מה שמניע את האדם להשיג מטרות שונות. לדוגמה, אם אדם רוצה להצליח בעבודה, זהו רצון שנובע מתוך תחושת חוסר קיום או צורך להרגיש טוב עם עצמו. הרצון הוא לא רק תוצאה של מצב נפשי או פיזי, אלא הוא גם מניע את האדם לעשות פעולות רבות. איך נוצר הרצון? אליעד מסביר כי הרצון נוצר כאשר האדם לא מצליח להשיג את מה שהוא רוצה, והוא מתחיל להרגיש את החוסר. החוסר הזה הוא שמוביל לרצון. לדוגמה, אם אדם מרגיש שאין לו חברים, הרצון להרגיש מוערך ונאהב יגביר את תחושת הצורך להשיג קשרים חברתיים. הרצון נולד מתוך תחושת חסר, והוא מה שדוחף את האדם לשנות את מצבו. מהו שורש הרצון? בהמשך, אליעד עוסק בשורש הרצון. הוא טוען שהשורש של הרצון הוא האמונה שהחיים לא מלאים ללא השגת משהו. לדוגמה, אם אדם מרגיש חסר או לא שלם, הוא יתחיל לרצות דברים על מנת להשלים את עצמו. הרצון נוצר מתוך תחושת חוסר ובילוי של זמן או פעולות שמבוססות על רצונות. הרצון, בתורו, הופך להיות שותף בכל תחום בחיים. האם הרצון מביא תועלת? אחת השאלות המרכזיות אליעד מציג בהרצאה היא האם הרצון באמת מביא תועלת לאדם. אליעד טוען שברוב המקרים, קיומו של הרצון לא מביא לאדם שום תועלת אמיתית. אחרי שהאדם משיג את מה שהוא רוצה, הוא לא תמיד מרגיש סיפוק אמיתי. לדוגמה, אם אדם רוצה להצליח בעבודה ומגיע להישג מסוים, הוא עשוי להרגיש שהרצון לא נתן לו את התוצאה הרצויה, משום שאין תוצאה מוחלטת שתביא לו שלמות. הנקודה החלשה של
סוד האושר, סוד הרצון, הרצון של הרצון, מה הרצון רוצה? מהו הרצון העצמי? מודעות עצמית, מה אתה באמת רוצה? איך נוצר הרצון? חיפוש עצמי, למצוא את עצמי, המרדף אחרי הרצון, שעבוד לרצון העצמי
סוד האושר, סוד הרצון, הרצון של הרצון, מה הרצון רוצה? מהו הרצון העצמי? מודעות עצמית, מה אתה באמת רוצה? איך נוצר הרצון? חיפוש עצמי, למצוא את עצמי, המרדף אחרי הרצון, שעבוד לרצון העצמי
... האושר, סוד הרצון, הרצון של הרצון, מה הרצון רוצה? מהו הרצון העצמי? מודעות עצמית, מה אתה באמת רוצה? איך נוצר הרצון? חיפוש עצמי, למצוא את עצמי, המרדף אחרי הרצון, שעבוד לרצון העצמי מהו סוד האושר ומה באמת מניע את הרצון שלנו? הרצון של האדם, לפי אליעד כהן, הוא המנוע העיקרי של חייו. כל אדם, בכל רגע נתון, נמצא במרדף אחר מילוי הרצון. אבל מהו בדיוק הרצון הזה? ההרצאה דנה באופן מפורט בשאלות כגון: מה אני באמת רוצה?, איך נוצר הרצון?, ומדוע אני רוצה את מה שאני רוצה?. אליעד מסביר, דרך דוגמאות רבות, כי אנשים אינם באמת יודעים מה הם רוצים ברמה העמוקה ביותר, ולכן הם תמיד מוצאים עצמם במרדף אינסופי, מבלבל וסותר אחרי הרצונות שלהם. למה אנחנו מאבדים עניין במה שחשבנו שאנחנו רוצים? כדי להבין מהו רצון עצמי ואיך הוא נוצר, אליעד מביא דוגמה של אדם ... שניצל בוקר, צהריים וערב, באיזשהו שלב יתחיל לסבול ולחפש משהו אחר, כמו סלט או מאכל אחר. הסיבה לכך היא שהרצון לא היה באמת לאכול שניצל, אלא הרצון הוא ליהנות או לספק צורך פנימי מסוים. ברגע שהחוויה מאבדת את הניגודיות שלה, ההנאה פוחתת, והרצון מחפש משהו אחר שיספק אותו. מדוע הרצון של האדם תמיד מתחלף ומתנגש בעצמו? אליעד מסביר שהבעיה ברצון היא שהוא אף פעם אינו אחיד או קבוע. אדם תמיד רוצה דברים ... גם רוצה חופש, רוצה להיות מסופק אך גם רוצה שתמיד יהיה לו עוד רצון למלא. כלומר, האדם תמיד רוצה למלא את הרצון, ולא בהכרח את הדבר הספציפי עצמו. הוא ממשיל זאת לדוגמה נוספת של אדם שנמצא מול רמקול: בהתחלה הרמקול מסקרן אותו, אך אם ... שהגוף זקוק לאוכל פיזי. לכן אדם לא יכול לאכול (או לחוות) כל הזמן את אותו דבר בלי להשתגע. מה הקשר בין הרצון לאושר? אליעד מדגיש כי האדם אינו באמת רוצה את מה שהוא חושב שהוא רוצה. האדם רוצה רק למלא את הרצון שלו. הדוגמה הברורה לכך היא כסף: אנשים רוצים כסף לא בגלל הכסף עצמו, אלא כדי למלא רצונות אחרים שלהם. אם אדם היה יכול להשיג את מטרותיו ללא כסף, הכסף לא היה מעניין אותו בכלל. הרצון הוא תמיד האמצעי ולא המטרה הסופית. כל אדם, לפי אליעד, רודף אחר מילוי הרצון בלבד ולא אחר הדברים החיצוניים עצמם. האם אפשר באמת להגיע למצב שבו לא רוצים שום דבר? אליעד טוען שקיימת אפשרות תיאורטית ... הסיבה לכך היא שעצם היותו של האדם קיים פירושו שיש בו חיסרון, ולכן תמיד יהיה בו רצון למשהו. חוויית הרצון עצמה יוצרת משמעות, אתגר ועניין בחיים. האם האדם יכול להיות באמת מרוצה לאורך זמן? אליעד נותן דוגמא שבה אדם קם בבוקר ... דבר. אבל הוא מסביר שזה לא אפשרי באמת לאורך זמן, כי האדם יתחיל להרגיש את החיסרון של לא לרצות שום דבר. הרצון הופך להיות הרצון של עצמו - האדם פשוט רוצה שיהיה לו רצון. הוא מנסה להמחיש את זה דרך הדוגמה של אדם שאוכל את אותו אוכל כל הזמן, כמו שניצל, ... מהיעדר הגיוון בדיוק כמו שיסבול אם לא יהיה לו מה לאכול בכלל. האם אפשר להשיג אושר מוחלט על ידי מילוי הרצון? אליעד טוען שהרעיון שאם נשיג משהו מסוים נהיה מאושרים לתמיד, הוא טעות נפוצה. ברגע שהאדם משיג את מה שהוא רוצה, מיד צץ רצון חדש. הסיבה לכך היא שכל המהות של הרצון היא יצירת תנועה מתמדת. הרצון חייב להישאר לא ממומש לחלוטין כדי שיהיה עניין בחיים. אם לא יהיה מה לרצות, לא יהיה טעם בחיים. ולכן, לדבריו של אליעד, המשחק של הרצונות הוא אינסופי, כי ברגע שמשיגים את המטרה, מתעוררת מטרה חדשה. איך אפשר לפתור את הסתירה שברצון? אליעד מציע לבחון באופן עמוק יותר את השאלה למה אני בכלל רוצה?. לא רק למה אני רוצה את זה?, אלא מה מניע את הרצון שלי מלכתחילה. כשאדם מתבונן באמת בסיבת הרצון, הוא יגלה שכל מה שהוא רוצה הוא פשוט להרגיש טוב, או להימנע מהרגשה רעה. אך ההבנה הזאת, שהוא תמיד רודף אחרי תחושת מילוי ...
סוד האושר, סוד הרצון, במי תלוי האושר, איך להיות מאושר? הרצון להיות מאושר, שעבוד לרצון העצמי, למה יש רצון? מי יצר את הרצון? להבין את הרצון, המרדף אחרי הרצון, הדרך אל האושר
סוד האושר, סוד הרצון, במי תלוי האושר, איך להיות מאושר? הרצון להיות מאושר, שעבוד לרצון העצמי, למה יש רצון? מי יצר את הרצון? להבין את הרצון, המרדף אחרי הרצון, הדרך אל האושר
... האושר, סוד הרצון, במי תלוי האושר, איך להיות מאושר? הרצון להיות מאושר, שעבוד לרצון העצמי, למה יש רצון? מי יצר את הרצון? להבין את הרצון, המרדף אחרי הרצון, הדרך אל האושר מהו סוד האושר לפי אליעד כהן? הנושא שאליעד כהן עוסק בו הוא סוד האושר, כיצד להיות מאושרים באמת, והבנת המהות האמיתית של הרצון האנושי. לפי אליעד, האושר אינו תלוי במציאות החיצונית, אלא תלוי באופן מוחלט ... אולם במציאות, ברגע שהוא משיג את מבוקשו הוא שוב מרגיש חסר וממשיך לרדוף אחרי רצון אחר. לכן, הפתרון לפי אליעד הוא לא להשיג את הרצון, אלא להבין אותו לעומק. האם ניתן לשלוט על הרצון? אליעד מסביר לעומק כי ניתן לשלוט על הרצון, אך לא בדרך של דיכוי או התכחשות לו, אלא בדרך של הבנתו. הרצון הוא למעשה הסיבה האמיתית לכל תחושת סבל או אושר שאנו חווים. אליעד נותן דוגמה של ... אפילו שהוא בריא לחלוטין, יכול לסבול מאוד אם המציאות לא מתאימה לרצונות שלו. לכן אליעד מדגיש שהסיבה לסבל אינה המצב עצמו, אלא הרצון של האדם ביחס למצב. מדוע חשוב להבין את הרצון ולא לשנות את המציאות? אליעד מדגיש שהבעיה המרכזית של האדם היא חוסר ההבנה שהאושר ... באופן מדויק מה באמת מביא לו אושר ומה גורם לו לסבל. במקום להשקיע כל הזמן בשינוי המציאות, עליו להבין לעומק את המנגנון של הרצון שלו. אם יגיע להבנה מדויקת וברורה לגבי למה הוא רוצה דברים מסוימים ולמה הוא לא ... את המחלה כדבר רצוי. ולהיפך, אדם יכול להיות בריא לגמרי ולהרגיש רע כי הוא מתנגד למשהו במציאות שלו. איך אפשר באמת להבין את הרצון לעומק? אליעד מדגיש שהשאלה המרכזית שאדם צריך לשאול את עצמו היא לא איך לשנות את ... בעצם בוחר בין טוב לרע. ברגע שהאדם יחקור לעומק למה דבר אחד נחשב בעיניו טוב ואחר רע, הוא יוכל להגיע לנקודה שבה אין הבדל, ואז הרצון לא יגרום לו סבל. האם ניתן להפסיק את המרדף אחרי הרצונות? לפי אליעד, בהחלט ניתן להגיע למצב בו האדם מפסיק את המרדף אחרי הרצון. המצב הזה מגיע כאשר האדם מבין את האמת: שכל ההבדל בין טוב לרע הוא אשליה הנוצרת מתפיסת הרצון. אליעד ממליץ לנסות לדמיין מצב שבו האדם השיג את כל מה שרצה, ואז יגלה שבכל זאת ... ואז הוא באמת חופשי ומאושר. לסיכום, איך ניתן להגיע לאושר אמיתי? בסופו של דבר, סוד האושר לפי אליעד כהן הוא ההבנה המלאה של הרצון, הבנת הסיבה מדוע אנחנו רוצים דברים, ולמה אנחנו בוחרים לרדוף אחרי מציאות שונה ממה שיש לנו. כאשר אדם מבין באמת שאין הבדל בין טוב לרע, ושכל הרצונות שלו הם רק משחקים של המחשבה, הוא משתחרר סופית מהסבל ומהמרדף האינסופי אחר האושר. בנקודה זו הוא חווה את האושר האמיתי, שאינו תלוי בדבר. איך לשלוט ברצון? מהו סוד האושר? במי תלוי האושר? איך להשתחרר מהרצון? האם ניתן לשלוט על הרצון? מה הקשר בין רצון וסבל? למה אנשים סובלים מכאב? מהו סוד האושר ואיך הוא קשור לרצון? בהרצאה של אליעד, נדונה השאלה כיצד להגיע לאושר, מהו הרצון, וכיצד הרצון משפיע על תחושותינו והחלטותינו. אליעד מציין כי כל תחום של האושר והסבל קשור לרצון שלנו, וכיצד אנחנו מבינים אותו ומגיבים אליו. כאשר אדם מרגיש רע, לעיתים הוא מרגיש חסר, וזה נובע מהרצון שלו להשיג משהו שאינו בידו. הוא מציע, במקום לנסות לשנות את המציאות, לשנות את עצמנו ולהבין את הרצון שלנו. מהו הרצון? איך הוא משפיע עלינו? הרצון, לפי אליעד, הוא לא רק תחושה של חיסרון, אלא הוא מקור להרגשות שלנו. הרצון מתחיל להרגיש חיסרון משום שאנו חושבים שיש משהו מחוץ לנו שצריך להישג או להתרחש כדי שנרגיש טוב. הרצון במובנים רבים משעבד אותנו, אנחנו רודפים אחרי משהו שכאילו יקנה לנו אושר, אך ...
3 סוגים של ביטול הרצון, 3 רמות שונות של ביטול הרצון, לבטל את הרצון לחלוטין, איך לבטל את הרצון? איך להפסיק התמכרות? סוגים של הפסקת התמכרות, איך להפסיק לרצות משהו? איך להעלים רצון? איך להחליש רצון? הפוטנציאל של הרצון, היכולת לרצות, לחזור לרצות רצון, החלשת הרצון, הפסקת רצון, גמילה מהתמכרות, ביטול הפוטנציאל של הרצון, רצון פוטנציאלי
... סוגים של ביטול הרצון, 3 רמות שונות של ביטול הרצון, לבטל את הרצון לחלוטין, איך לבטל את הרצון? איך להפסיק התמכרות? סוגים של הפסקת התמכרות, איך להפסיק לרצות משהו? איך להעלים רצון? איך להחליש רצון? הפוטנציאל של הרצון, היכולת לרצות, לחזור לרצות רצון, החלשת הרצון, הפסקת רצון, גמילה מהתמכרות, ביטול הפוטנציאל של הרצון, רצון פוטנציאלי וכאן נסביר שיש 3 סוגים של ביטול רצון ו 3 רמות שונות של ביטול רצון. דהיינו, שלפעמים בן אדם רוצה לבטל את הרצון שלו. לדוגמא בן אדם שמעשן סיגריות והוא רוצה לבטל ולהפסיק את הרצון שלו כדי שהוא לא יעשן. או בן אדם שלדוגמא מכור לסקס וכיוב, שהוא רוצה לבטל את הרצון שלו ולהיגמל מההתמכרות שלו. וצריכים לדעת שיש 3 רמות שונות של ביטול הרצון. סוג 1 של ביטול הרצון, הוא לבטל את הרצון ברמה שלא תרצה להוציא את הרצון מכח אל הפועל. לדוגמא שתפסיק לרצות לעשן, מספיק, כדי שלא תלך לעשן בפועל. דהיינו, שאתה אולי תמשיך לרצות לעשן, אבל תחליש את הרצון, מספיק כדי לא לעשן בפועל. דהיינו, שהרצון נחלש, מרמה שאתה רוצה לעשן והולך לעשן לרמה שאתה רוצה לעשן אבל לא הולך לעשן. כי אם מישהו רוצה לעשן ב 51% אחוז ולא רוצה לעשן ב 49% הרי שהוא ילך לעשן. ואם יותר ... הרי שלא תלך לעשן, גם אם תמשיך לרצות לעשן. במצב הזה עדיין ממשיכים לרצות לעשן, אבל לא רוצים לעשן עד כדי רמה של לעשן בפועל. ברמה מספר 2 של ביטול הרצון, אתה גם לא רוצה לעשן עד כדי ללכת לעשן, אבל אתה גם לא רוצה לעשן בכלל או כמעט בכלל, דהיינו, שהרצון לעשן נעלם לך מהמוח שלך. אתה לא חושב יותר על הרצון שלך לעשן והרצון לעשן לא מופיע יותר במוח, העישון לא מושך אותך יותר. אבל גם ברמה הזאת שהרצון נחלש עד כדי כך שהבן אדם כבר לא חושב על הרצון שהוא רצה להיגמל ממנו, עדיין יש את האפשרות שמתישהו שיום אחד הוא אולי שוב ירצה את הרצון הזה. דהיינו, גם אם הפסקת לעשן ואתה לא חושב יותר על עישון, עדיין אולי פתאום מתישהו הרצון לעשן יצוץ שוב ויחזור שוב. דהיינו, לא ביטלת את האפשרות שלך לרצות לעשן. כי יש גם את הרמה של לבטל את האפשרות שתרצה משהו. שלא תהיה אפשרות כלשהי שתרצה משהו. והאפשרות השלישית הזאת, של ביטול הפוטנציאל של הרצון, היא כמובן עניין אחר לגמרי. שבה צריכים לחקור את שורש הרצון. ובמה צריכים לחקור ולבטל את כל הרצונות. והיא עניין אחר לגמרי, שהסברתי אותו במקומות אחרים. אבל ברמת העיקרון צריכים להבין, שיש רמות שונות של ביטול הרצון. וגם כאשר מבטלים את הרצון ברמה כלשהי או אפילו לגמרי, עדיין הרצון יכול להופיע שוב. וכדי לבטל את
פרדוקס צורת הרצון, פרדוקס מהות הרצון, איך נוצר הרצון? למה הרצון קיים? איך הרצון קיים? למה אתה רוצה משהו? למה רוצה להרגיש טוב? למה יש רצון? מהי מהות הרצון? אחדות המהות והצורה
פרדוקס צורת הרצון, פרדוקס מהות הרצון, איך נוצר הרצון? למה הרצון קיים? איך הרצון קיים? למה אתה רוצה משהו? למה רוצה להרגיש טוב? למה יש רצון? מהי מהות הרצון? אחדות המהות והצורה
... צורת הרצון, פרדוקס מהות הרצון, איך נוצר הרצון? למה הרצון קיים? איך הרצון קיים? למה אתה רוצה משהו? למה רוצה להרגיש טוב? למה יש רצון? מהי מהות הרצון? אחדות המהות והצורה מהו פרדוקס צורת הרצון ומהות הרצון? ההרצאה מתחילה בניסיון להבהיר את אחד הפרדוקסים העמוקים ביותר: פרדוקס הרצון, ובמיוחד איך הוא מתבטא בצורתו ומהותו. המנחה מתחיל בשאלה פשוטה - למה אתה רוצה משהו? למה יש רצון? למה אדם תמיד שואף לעבר דבר מה? כשלמעשה השאלה הזו לא תמיד פשוטה. בהמשך, נדונה הדינמיקה של הרצון. הרצון לא תמיד מוגדר בצורה ברורה, אלא הוא עשוי להיבנות מתוך תחושת חיסרון או חוסר. זו תופעה אשר יוצרת את התחושה של צורך במשהו או במישהו. הרצון מתקיים רק כאשר יש תחושת חיסרון - אם אין חיסרון, אין רצון. כל מהות הרצון, לפי ההרצאה, טמונה בצורתו של אותו חיסרון שגורם לרצון להתקיים. איך נוצר הרצון? ההרצאה מפרקת את הרצון לשניים: צורה ומהות. הרצון , לכאורה, מתקיים תמיד יחד עם תחושת חסרון. לדוגמה, אם אדם רוצה אוכל, הוא למעשה מרגיש תחושת חיסרון כלשהי. השאלה היא מהו אותו חסר? הרצון הפיזי או הרגשי להרגיש מלא, לא נובע מתוך רצון טהור, אלא ... לא באמת רוצה אבל הוא חייב לרצותם משום שהם חסרים לו. ישנן דוגמאות הממחישות כיצד האדם מוצא את עצמו רודף אחרי דברים שהן לא בהכרח מה שהוא היה בוחר אם היה מודע למהות הרצון. למה הרצון קיים? הרצון קיים משום שהוא מניע אותנו לפעולה. זהו מנגנון שמחבר בין ... מרגישים שחסר לנו לבין מה שאנחנו חושבים שיכול למלא את החיסרון הזה. כאשר אדם מרגיש חסרון מסוים, הוא יפעל במטרה למלא אותו. לדוגמה, אם אדם חש שהוא חסר בתשומת לב, הרצון למלא את החיסרון הזה יביא אותו לחפש את הצומת לב שהוא חסר לו. לסיכום, הרצון קיים כדי להניע אותנו להשגת דברים שממלאים את מה שחסר לנו, ובסופו של תהליך כל חווית הרצון היא חווית חיסרון. אלא ששאלת המהות של הרצון היא בעצם מהות החיסרון - אם לא היה חסרון, לא היה רצון. מהות הרצון ומהות הצורה בהרצאה עולה שאלה נוספת: האם ניתן להפריד בין הרצון ובין הצורה שבה הוא בא לידי ביטוי? כל רצון חייב להיות מוגדר בצורתו, כלומר, כאשר אדם מרגיש שהוא חסר משהו, הוא לא רק חווה את החיסרון, אלא גם רוצה אותו במובן מסוים. הצורה היא האופן שבו הרצון מתממש בעולם - אם אדם רוצה דבר מה, הצורה היא כיצד הוא חווה את החיסרון וכיצד הוא רודף אחרי הדבר שיכול למלא אותו. ההבדל בין מהות הרצון וצורת הרצון מתבהר כאשר נבחנת השאלה: האם הרצון יכול להתקיים ללא תחושת חיסרון? המנחה מסביר שהחיסרון הוא למעשה שמחייב את קיום הרצון, כי אם לא היה חסר, לא היה מקום לרצון להתקיים. האם אפשר ...
אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
אלוהים + בחירה חופשית - לאלוהים אין בחירה חופשית - למה?
... בין כמה אפשרויות, והוא בוחר מה לעשות בהתאם לרצונו. מדוע לאדם אין באמת בחירה חופשית על הרצון שלו? אליעד כהן מסביר בפירוט רב את הסיבה המרכזית לכך שלאדם אין בחירה חופשית אמיתית. האדם לא באמת שולט ברצונות שלו. כדי לפעול, אדם חייב קודם לרצות לבצע את הפעולה. אולם הרצון הזה מגיע מרצון פנימי יותר, הרצון הפנימי יותר מגיע מרצון פנימי עוד יותר, וכך הלאה עד הרצון הראשון, שאותו האדם לא בוחר כלל. אם האדם יסתכל פנימה, הוא יבחין שאין לו יכולת לבחור את הרצון הראשון שלו. במילים אחרות, הרצונות פשוט מתהווים בתוכו בלי שליטתו. האם לאלוהים באמת יש בחירה חופשית על הרצון שלו? אליעד מסביר שגם לאלוהים אין באמת בחירה חופשית, במיוחד כאשר מסתכלים על הרעיון מזווית של אחדות מוחלטת. ... הבריאה האמיתי לפי אליעד כהן? רגע הבריאה האמיתי הוא לא הרגע שבו נברא העולם, אלא הרגע שבו הופיע הרצון הראשון של הבורא. עצם קיומו של רצון ראשוני כבר מהווה סוג של בריאה, כי ברגע שהבורא רצה משהו, הוא יצר הפרדה מעצמו, ובכך נוצרה כבר הנפרדות הראשונה. אם יש הפרדה, אז כבר אין אחדות מוחלטת. אליעד מציין שהרצון הראשון לא יכול היה להיווצר מתוך בחירה קודמת, מכיוון שלא היה שום רצון קודם. לכן הרצון הראשון נוצר מעצמו, בלי שאלוהים באמת בחר בו באופן מודע. ברגע שנוצר הרצון הראשון ללא בחירה, כל המשך התהליך גם הוא ללא בחירה. האם לאלוהים יש בחירה חופשית או שהוא מוגבל? ברגע שמגדירים ... בין אלוהים לבין העולם שיצר. אלוהים הופך לישות מוגבלת כי הוא כבר לא אחדות מוחלטת. לפני שנוצר הרצון הראשון לא היתה לאלוהים אפשרות בחירה, משום שלא היתה נפרדות ולא היה הבדל בין אפשרויות. מכאן שהרצון הראשון הופיע ללא בחירה. מדוע בכל זאת ישנה בחירה חופשית במובן גבוה יותר? למרות שאליעד כהן מסביר שלאלוהים ... בחירה חופשית במובן הרגיל, הוא מציג מושג עמוק יותר של בחירה חופשית אמיתית. הוא מתאר מצב שבו הרצון והמציאות הם אחד, מצב שבו הרצון תואם לחלוטין את מה שקיים. זו בחירה במובן הגבוה ביותר, משום שאין קונפליקט או התלבטות בין רצון למציאות. במקרה כזה, כאשר הרצון והמציאות הם אחד, האדם חווה תחושת הרמוניה ושלמות מוחלטת. אליעד מדגיש כי האדם יכול להגיע למצב הזה באמצעות הבנה עמוקה של המציאות ושל העיקרון שאין לו באמת שליטה על הרצון, ומתוך ההבנה הזו הוא יוכל לחוות את הבחירה החופשית במובנה העמוק ביותר, שהיא השלמה מוחלטת בין רצונו לבין ... לא באמת בחר לרצות את מה שהוא עושה. אמנם מה שקורה בעולם הוא ביטוי של רצונו של אלוהים, אבל הרצון עצמו לא היה נתון לבחירתו, כי לא היה לו רצון קודם. לכן, במובן זה, אלוהים הוא המהווה של כל מה שקורה אבל לא באמת בוחר את זה. אליעד מבהיר שבחירה חופשית אמיתית מתבטאת בכך שאין כלל הפרדה בין הרצון לבין המציאות. זהו מצב של אחדות מלאה, וזו המהות של בחירה חופשית אמיתית. האדם שמבין את העיקרון הזה יוכל לחוות ... המסקנה הסופית של אליעד כהן היא שלא קיימת בחירה חופשית במובן הרגיל, לא אצל האדם ולא אצל אלוהים. הרצונות של האדם מתהווים מעצמם, ללא שליטה וללא בחירה אמיתית שלו. גם הרצון הראשון של אלוהים הופיע ללא בחירה, ולכן גם אלוהים לא באמת בחר לברוא את העולם או לרצות משהו. אולם, ברמה הגבוהה ... חופשית אמיתית כמצב שבו האדם והאלוהים נמצאים באחדות מוחלטת עם המציאות. במצב זה אין הבדל בין הרצון לבין מה שקיים, ולכן זוהי הבחירה האמיתית, השלמות של המציאות עצמה. בחירה חופשית והשלכותיה הבדל בין אחדות לנפרדות האם אלוהים באמת קיים? מהות הרצון הראשון תפיסת הזמן והמקום באחדות מדוע בכלל לדבר על בחירה חופשית של אלוהים? הרעיון מתחיל מכך שרבים שואלים אם ... בין כמה אפשרויות, הוא בוחר מה לעשות. אולם, כאשר בודקים זאת לעומק, מגלים שהאדם אינו בוחר את הרצון שלו עצמו. כדי שיבצע פעולה מסוימת, עליו לרצות אותה. הרצון הזה נובע מרצון פנימי יותר, וגם הרצון הפנימי יותר נובע מרצון פנימי עמוק עוד יותר, וכן הלאה. בסופו של דבר, לאדם אין שליטה על הרצון הראשון שלו, ולכן לא מתקיימת בחירה חופשית אמיתית. למה גם לאלוהים אין בחירה חופשית? מפרספקטיבה מסוימת, אלוהים ... ברא את העולם או בחר לברוא אותו, נשאלת השאלה אם הייתה לו בחירה מלכתחילה לרצות לברוא את העולם. הרצון הזה נוצר מעצמו, כי לפני שנוצר רצון, לא ייתכן שהיה רצון קודם שיברא אותו. כך שגם ברצון הראשון של הבורא אין ... ולפני כן היא הייתה אחדות מוחלטת. הרגע שבו נוצר רצון הוא עצמו רגע הבריאה האמיתי, כי כבר בהופעת הרצון יש שניים: הרצון והמבצע. אם לרצון של הבורא אין רצון שקדם לו, סימן שהוא נוצר מעצמו, ללא בחירה. מהו
סודות הרצון העצמי, מהו הרצון העצמי? סוד הקיום האנושי, קיים או לא קיים, מהי התודעה? מהו הרצון? מהי הנשמה? במה תלוי הקיום, במה תלוי הרצון, איך לשלוט ברצון? מהות הרצון, קיום בלי רצון, השילוש הקדוש
סודות הרצון העצמי, מהו הרצון העצמי? סוד הקיום האנושי, קיים או לא קיים, מהי התודעה? מהו הרצון? מהי הנשמה? במה תלוי הקיום, במה תלוי הרצון, איך לשלוט ברצון? מהות הרצון, קיום בלי רצון, השילוש הקדוש
... הרצון העצמי, מהו הרצון העצמי? סוד הקיום האנושי, קיים או לא קיים, מהי התודעה? מהו הרצון? מהי הנשמה? במה תלוי הקיום, במה תלוי הרצון, איך לשלוט ברצון? מהות הרצון, קיום בלי רצון, השילוש הקדוש מהו הרצון העצמי ומה הקשרו לקיום האנושי? ההרצאה עוסקת בעומק בהבנת הרצון העצמי, תודעת הקיום האנושי והקשר שבין הרצון והקיום. אחת השאלות המרכזיות שמועלות בהרצאה היא האם הרצון הוא הבסיס לקיום האנושי, או שהקיום תלוי במשהו אחר. כל התהליכים הרוחניים והתודעתיים נבחנים דרך פריזמה של מהות ושל צורה, על מנת להבין את הדרך בה הרצון משפיע על כל תחום בחיים האנושיים. איך הרצון משפיע על הקיום האנושי? הרצון נתפס כהכוח המניע שמאפשר את קיום האדם, אך לא כל רצון בהכרח משקף את מהות האדם. ישנו עימות בין הרצון הפנימי - הרצון הבסיסי והקיום הנקי - לבין הרצון החיצוני, שהוא מגוון רצונות שטחיים ויומיומיים. כל רצון חיצוני, כמו רצון לשתות או לרצות משהו פיזי, נחשב כמשהו שנכנס לקיום שלנו, אך הוא אינו מייצג את הקיום המהותי שלנו, אלא רק את הצורה של הרצון. מהות הרצון ומהות האני ההרצאה מציינת שהרצון אינו מחויב. ישנה הבחנה בין הרצון כצורה לבין הרצון כמהות, כשנמצא הבדל בין הרצון שאני רוצה, לבין הרצון שהוא באמת אני. מדובר בקיומם של שתי ישויות שונות: אחת שזו הצורה - הרצון, והשנייה - זה אני, מי שאני באמת, ללא קשר לרצונות. בשלב מאוחר יותר בהרצאה, אליעד כהן מציין כי כאשר אדם מצליח להבין את מהות הרצון, הוא לא זקוק לשלוט בו, אלא פשוט מבין אותו. כל זמן שיכולת ההבנה לא קיימת, הרצון יכול להימשך בנפרד מהות האדם. האם יש דבר כזה קיום בלי רצון? אליעד כהן מציין כי קיום בלי רצון הוא אפשרי אך הוא לא נמשך לאורך זמן. הרצון, גם אם הוא לא תמיד נמצא, מהווה את מנוע הקיום שלנו. בניגוד לכך, כל רצון לא בהכרח קשור למהות העמוקה של האדם. כל דבר חיצוני שרצינו, אם לא התממש, לא בהכרח פוגע בקיום שלנו כיצורים קיימים. הרצון הבסיסי הוא רצון לשרוד ולהרגיש, ולזה לא ניתן להתחמק ממנו. מהו המודעות ומה הקשר שלה לרצון? אחת השאלות המרכזיות בהרצאה נוגעת למודעות ולמהות ... ניתן להבין את עצמנו בצורה מלאה. מהי הסיבה לרצון והאם הרצון משקף את המהות שלנו? אליעד כהן מדבר על כך שברגע שאדם מבין את מהות הרצון, הוא מבין שמה שהוא רוצה הוא בעצם עצמו. לא מדובר בסתם חפצים או תחושות זמניות. כל רצון, גם אם מדובר ברצון פיזי, בסופו של דבר מגלם בתוכו את אותו ... הרוצה את עצמו. עם זאת, תהליך זה לא תמיד נראה ברור. הרצון, עם כל היותו יומיומי ושטחי, כל הזמן מעודד אותנו להרגיש שהמהות שלנו תלויה במה שאנחנו רוצים. למה חשוב להבין את המהות של
רצון, מה אני רוצה? מה הרצון שלי? למה אני רוצה משהו? האם הרצון שלי הוא שלי? מה אני באמת רוצה? איך נוצר הרצון שלי? של מי הרצון שלי? חקר הרצון, רצון מולד, המרדף אחרי הרצון, מה באמת אני רוצה? האם זה מה שאני רוצה? רצון להרגיש טוב
רצון, מה אני רוצה? מה הרצון שלי? למה אני רוצה משהו? האם הרצון שלי הוא שלי? מה אני באמת רוצה? איך נוצר הרצון שלי? של מי הרצון שלי? חקר הרצון, רצון מולד, המרדף אחרי הרצון, מה באמת אני רוצה? האם זה מה שאני רוצה? רצון להרגיש טוב
... מה אני רוצה? מה הרצון שלי? למה אני רוצה משהו? האם הרצון שלי הוא שלי? מה אני באמת רוצה? איך נוצר הרצון שלי? של מי הרצון שלי? חקר הרצון, רצון מולד, המרדף אחרי הרצון, מה באמת אני רוצה? האם זה מה שאני רוצה? רצון להרגיש טוב מה אני באמת רוצה מהרגע הראשון בחיי? אליעד כהן פותח את ... מהותית ועמוקה במיוחד: מה באמת רציתי מהרגע הראשון שבו הייתי מודע לעצמי? הוא מבקש מהמאזינים לנסות להיזכר ולבחון באופן מודע ומעמיק מהו הרצון האמיתי שלהם, ממש מהרגע הראשון של חייהם. אליעד חוזר ושואל שוב ושוב, כדי להדגיש את החשיבות העצומה של ההבנה הבסיסית הזו, שהיא המפתח להבנת כל יתר הרצונות וההחלטות שאנחנו מקבלים במהלך חיינו. הוא שואל את השאלות הבאות: מה רצית בשנייה הראשונה שהיית מודע לעצמך? האם אתה בכלל זוכר את הרגע הראשון שבו הפכת להיות מודע לעצמך? כשנולדת, מה היה הרצון הראשון שלך, עוד לפני שהסביבה הספיקה להשפיע עליך? הוא מציע לכל אדם לעשות את התרגיל הבא: לקחת רגע של שקט, לשבת לבד, ולהתחיל לשאול את עצמו ברצינות שאלות כמו: מה אני באמת רוצה? למה אני רוצה את מה שאני רוצה? האם הרצון הזה הוא שלי באמת או שהסביבה שתלה לי אותו? איך התחיל אצלי הרצון הספציפי הזה? האם אי פעם יכולתי שלא לרצות את זה, ואם כן, למה בכל זאת בחרתי לרצות? איך נוצר הרצון שלי והאם הוא באמת שלי? אליעד כהן מדגיש נקודה קריטית נוספת: מרבית הרצונות של האדם, לדבריו, הם תוצאה של השפעה סביבתית. הוא טוען שאנשים רצים כל חייהם אחרי מטרות שנדמה להם שהם רוצים להשיג, אבל בפועל מדובר ברצונות שהחברה שתלה בהם. לדוגמה, הרצון להצליח, הרצון להרוויח כסף, הרצון להיות בריא, לחיות כמה שיותר, להרגיש טוב, או להיות אהוב - כל אלו הם רצונות שנשתלו באדם בצורה כזו או אחרת על ... היית נולד במדינה אחרת, האם עדיין היית רוצה את מה שאתה רוצה עכשיו? אם היית נולד במשפחה של חמאס, אולי היית רוצה להיות מחבל מתאבד - אז האם הרצון שלך לחיות ולהיות בריא הוא באמת שלך, או שהוא רק תוצאה של המקום שבו נולדת? אם היית נולד במדבר, או במשפחה של חוצנים, מה היית רוצה אז? דרך הדוגמאות הללו הוא מגיע למסקנה חד - משמעית: אם רצונך היה משתנה בהתאם לסביבה שבה היית נולד, סימן שהרצון הזה איננו באמת שלך אלא תוצר סביבתי בלבד. איך אפשר לחקור את הרצון שלי לעומק? כדי לחקור את הרצון, אליעד כהן ממליץ על מספר תרגילים מחשבתיים: הראשון, לשאול כל הזמן שאלות: למה אני רוצה את מה שאני רוצה? למה אני רוצה להרגיש טוב? למה אני לא רוצה לסבול? למה אני רוצה ליהנות? מה נותן לי הרצון הזה? וכך הלאה, עד שנוצרת הבנה עמוקה יותר על המקור של הרצון. השני, הוא התרגיל שהוזכר קודם - לדמיין סיטואציות היפותטיות של לידה במקום אחר או במשפחה אחרת, ולשאול האם הרצונות היו משתנים בהתאם. אם התשובה היא כן, אז ברור שמקור הרצון אינו פנימי אלא חיצוני. מה היתרונות של חקר הרצון? אליעד כהן מתחייב בפני המאזינים שאדם שיחקור לעומק את הרצונות שלו, יגלה בסופו של דבר דברים מופלאים ומרתקים על עצמו ועל המציאות. הוא מבטיח שאדם שיפעל לפי השיטה הזו ויחקור לעומק את מקור הרצון שלו, יגלה שהמציאות היא אפילו יותר מעניינת ומפתיעה ממה שהוא יכול לדמיין, והדברים שיגלה יהיו הרבה יותר יפים ... ולשאול שוב ושוב מה אני באמת רוצה? ובכך להגיע לתובנות עמוקות שישפרו את חייו בצורה מהותית ומשמעותית. איך לדעת מה אני באמת רוצה? איך נוצר הרצון שלי? האם הרצון שלי הוא באמת שלי? למה אני רוצה את מה שאני רוצה? האם הרצונות שלי מושפעים מהסביבה? מה אני באמת רוצה? איך לחקור את
חקר הרצון העצמי, להבין את הרצון, איך נוצר רצון? מסע להבנת הרצון, למה יש רצון? איך עובד רצון? מהי סיבת הרצון? חיפוש עצמי, מודעות עצמית, המרדף אחרי הרצון, בחירה חופשית, מנגנון הרצון, רצון חופשי
חקר הרצון העצמי, להבין את הרצון, איך נוצר רצון? מסע להבנת הרצון, למה יש רצון? איך עובד רצון? מהי סיבת הרצון? חיפוש עצמי, מודעות עצמית, המרדף אחרי הרצון, בחירה חופשית, מנגנון הרצון, רצון חופשי
... הרצון העצמי, להבין את הרצון, איך נוצר רצון? מסע להבנת הרצון, למה יש רצון? איך עובד רצון? מהי סיבת הרצון? חיפוש עצמי, מודעות עצמית, המרדף אחרי הרצון, בחירה חופשית, מנגנון הרצון, רצון חופשי מהי משמעות חקירת הרצון העצמי? אליעד כהן מסביר את מושג הרצון העצמי ואת משמעות החקירה הפנימית לגבי הרצונות שלנו. הוא מתחיל את ההסבר בשאלה הבסיסית מה זה בכלל לחקור רצון? ומבהיר שמטרת החקירה היא לגלות מדוע האדם רוצה משהו, ומה עומד מאחורי הרצון שלו. הוא מדגים זאת בעזרת שאלות כמו למה אתה רוצה לאכול?, האם אתה בכלל בודק למה אתה רוצה לאכול?, ומסביר שישנן שלוש אפשרויות לחקירה הזו: אפשרות אחת היא שהאדם לא בודק כלל את הסיבות לרצון שלו ופועל מיד. אפשרות שנייה היא שהוא בודק חלקית את הרצון, כלומר, מברר רק עד רמה מסוימת מדוע הוא רוצה את הדבר, אך לא ממשיך עד הסוף. אפשרות שלישית היא שהאדם בודק את הרצון עד הסוף, בצורה מלאה ומוחלטת, עד שהוא מגיע לשורש הכי עמוק של הרצון. מה קורה אם אדם אינו בודק את רצונותיו כלל? אליעד מסביר שלמעשה אין באמת מקרה שבו האדם פועל בלי לבדוק בכלל את הרצונות שלו. הוא נותן דוגמה פשוטה: אדם רוצה לאכול, אבל תמיד קיימת לפחות בדיקה בסיסית של איזה אוכל הוא רוצה. אפילו אם הוא אומר לעצמו אני רוצה לאכול וזהו, כבר קיימת סיבה ברקע, לפחות בתת - המודע, שגורמת לו לפעול. אליעד כהן מסביר שלהגיד שהרצון מופיע בלי שום סיבה כלל זה כמו להגיד שהרצון הוא אקראי, וזה הופך את האדם לכזה שאין לו בחירה חופשית בכלל, ולכן זה בלתי אפשרי באופן מוחלט. למה בכלל חשוב לחקור את הרצון? אליעד כהן מסביר שחקירת הרצון חשובה בגלל ההשלכות שיש לרצון על חיי האדם. אם האדם באמת יבדוק לעומק מדוע הוא רוצה משהו, יכול להיות שהוא יגלה שאין לו בכלל צורך בדבר שהוא רוצה ... הוא רוצה את זה, אולי יגלה שהסיבה לרצון היא תחושת תסכול פנימי, ואז הבחירה שלו יכולה להשתנות והוא יימנע מהרגלים שמזיקים לו. האם אפשר להגיע לתשובה סופית לגבי הרצון? אליעד כהן מתייחס לנושא התוצאה הסופית של חקירת הרצון, ואומר שיש שתי אפשרויות עיקריות: אפשרות אחת היא שהאדם יגיע לתשובה סופית, תשובה אחת חד - משמעית ומוחלטת שתסגור את כל השאלות שלו ותספק לו הבנה ... אליעד מסביר שגם ההגעה למצב של אין תשובה היא בעצם תשובה בפני עצמה, כי זו עדיין מסקנה שממנה האדם יכול ללמוד ולהסיק על החיים שלו. הוא אומר שחקירה אינסופית של הרצון, שלעולם אינה מגיעה לתשובה סופית, עלולה לכאורה לשתק את האדם, כי הוא לא יוכל לפעול אם הוא כל הזמן חייב לבדוק את הסיבה לכל פעולה. אך במציאות זה ... יכולה להשפיע על התפקוד היומיומי? אליעד כהן טוען שיש מספר תרחישים אפשריים לגבי האופן שבו החקירה משפיעה על התפקוד של האדם: החקירה יכולה לגרום לאדם לגלות שהרצונות שלו מיותרים לחלוטין, והוא יכול לוותר עליהם או לשנות אותם. החקירה עשויה לחשוף שהאדם פועל מתוך רצון עמוק יותר, שאותו הוא אינו מודע, ואז כל ... והחלטותיו משתנות לחלוטין. אפשרי גם שהחקירה לא תשפיע באופן משמעותי על התפקוד, אם האדם מגלה שהתשובה לא באמת משנה לו בחיים. האם יש רצון ראשון שמניע את כל שאר הרצונות? בשלב מסוים, אליעד כהן מתייחס לשאלה האם קיים רצון ראשון מוחלט שמהווה בסיס לכל יתר הרצונות. הוא מסביר שלפי ההיגיון, כל רצון נובע מסיבה כלשהי. אם יש סיבה, זה אומר שיש עוד רצון לפניה, ולכן לא יכול להיות שזה הרצון הראשון. אם האדם יחקור לעומק, הוא עשוי לגלות שרצונותיו הם מעגליים, ואין סוף מוחלט לתהליך החקירה. הוא גם מעלה אפשרות נוספת והיא שכאשר אדם באמת בודק לעומק, הוא עשוי לגלות שכל הרצונות שלו הם אקראיים, חסרי בסיס, ושהוא פשוט פועל מתוך סוג של אקראיות, וזה בפני עצמו גם ישפיע משמעותית על חייו. האם בכלל אפשר לדעת מראש מה תהיה תוצאת החקירה? אליעד מסכם את הנושא בכך שאי אפשר לדעת מראש מה תהיה התוצאה של חקירת הרצון, כיוון שזה תלוי בהגדרת הרצון, בסוג התשובה שאותה האדם מחפש, ובמהות החקירה הפנימית שלו. הוא נותן את הדוגמה שאדם שמנסה לפתור תרגיל מתמטי לא יכול לדעת מראש האם ימצא את הפתרון הנכון, אלא הוא צריך לנסות ולבדוק בעצמו, כך גם לגבי הרצון. לסיכום, אליעד מדגיש שחקירת הרצון היא כלי חשוב להעלאת מודעות עצמית, ולמרות שהתוצאות שלה לא ידועות מראש, התהליך עצמו יכול לשנות את החיים בצורה דרמטית, בין אם האדם מגיע לתשובות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרצון
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הרצון, למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרצון, איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לקריירה, קואצ'ר, מטפל בתחום הרצון - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 16:37:54 - wesi4