ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה סיפור ✔סיפורו של תהליך - אימון אישי ✔10 דקות ב - BNI למרות שמקצוע האימון הוא מאוד טרנדי ומרבים לדבר עליו מצאתי... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨סיפורו של תהליך - אימון אישי
10 דקות ב - BNI

למרות שמקצוע האימון הוא מאוד טרנדי ומרבים לדבר עליו מצאתי שהרבה אנשים לא באמת יודעים איך זה עובד ולמי זה טוב.

אני בחרתי לספר לכם על מה שאני עושה דרך סיפור התהליך שעשיתי עם לקוחה שלי.

מדובר בגברת בסביבות גיל 30

היא עבדה כשכירה בחברה אבל הרגיש שהוא מאוד לא מרוצה ממקומה. היא קמה בבוקר בלי אנרגיות והתלהבות לעוד יום מבאס במשרד.

אחרי תקופה מתמשכת של עבודה ללא התלהבות גם ההישגים בעבודה ירדו ואיתה התחילה לשקוע גם האמונה והערכה העצמית. ככל שהזמן התקדם היא החלה לשכוח את הישגי העבר ובמקום זה צפו כל מיני תמונות נשכחות של כישלון מהעבר הרחוק, שהיא חשבה שכבר מזמן שכחה.

מחד, עדיין הייתה לה תקווה ומחשבה לעזוב את מקום העבודה ולפתוח עסק משלה, מכיוון שיש לה מיומנויות וידע בתחום מבוקש, אבל מאידך גם הידהדו באוזניה כל האמירות מהבית על כך שלהיות עצמאי זה מסוכן וכל מה שצריך אדם זה לחפש עבודה בטוחה עם קביעות ופנסיה.

למרות שהאמירות הללו נשמעות די ארכאיות כיום, קשה להיפטר ממשהו שאתה גדל עליו. וזה לא הכל, לחלק מהאמירות שליוו אותה מהבית היא אפילו לא היה מודעת והן התבררו בהמשך.

הדבר הראשון שעושים בתהליך האימון הוא לברר מה האדם שמולך רוצה, מה יחשב עבורו הישג יוצא מהכלל. בדר"כ התשובה שלו תהיה די מוגבלת. תחושת הבינוניות או הכישלון בה הוא שרוי היא לא קרקע נוחה לפיתוח חלומות גדולים.

אבל כדי לעודד אותו לחלום מבקשים ממנו להתפרע ולהציב רף גבוה של הישג.

בשלב הבא מבקשים ממנו להיזכר בהישגים מהעבר, מקומות בהם הוא היה במיטבו.

ושואלים אותו מה בו איפשר לו את ההישגים שאותם השיג.

זוהי כמעט העבודה היחידה שעושים שקשורה לעבר. מכאן והלאה עוברים לעבוד על העתיד: מה הוא באמת רוצה להיות כשיש לו את כל האפשרויות לבחור? מה הוא רוצה להגשים בחייו? מה חשוב לו להביא לידי ביטוי בעצמו?

כל התהליך נעשה תוך העצמה של הלקוח בהסתכלות על עצמו ועל היכולות שלו, עד שהוא נעשה מחובר להם והוא מצליח להתרומם מהמציאות הנוכחית המדכאת והא מתחבר לשאיפה, למקום שאליו הוא רוצה להגיע.

הנחת העבודה היא שמקום שמלהיב אותנו וממלא אותנו תשוקה הוא מקום שבהגדרה, הוא המקום שמיועד לנו ויש לנו את כל הכישורים והיכולות להיות שם הכי טובים.

נחזור לסיפורה של הלקוחה המסוימת שהתחלתי לדבר עליה.

ככל שההתלהבות ממה שמצפה לוה במקום החדש אליו תכננה להגיע, שהיה כמובן עסק עצמאי, גדלה. הלכו וגברו גם החששות:

החשש מכישלון והחשש מהצלחה.

זה נשמע מוזר שאומרים חשש מהצלחה, אבל זה בכלל לא מוזר. בעוד החשש מכישלון הוא מובן, תוקף אותנו גם חשש מהצלחה: שינוי הרגלים מתבקש, מחויבות יומיומית לקיים את מה שנדרש, אובדן חברים או קינאת חברים.

הכי קשה בהתמודדות עם הצלחה זה הצורך לקחת אחריות. אי אפשר יותר להאשים את הסביבה, את הנסיבות, זה הכל אתה. וצריך גם לסגל הרגלים של מצליחן. אין זיופים, אין לקום מאוחר, אי אפשר לוותר לעצמך והיחיד שאתה יכול לשקר זה אותך. זו אחריות גדולה, לא כולם מוכנים לקחת אותה.

את כל החששות הללו לא ניתן לגלות בקלות. הם בחלקם סמויים. תוסיפו לזה כל מיני אמונות שאנחנו סוחבים מהבית, כמו: "כסף לא גדל על העצים... ", : צריך לעבוד קשה בשביל להצליח... ", "אי אפשר להתעשר בלי לרמות... ", "עשירים הם רמאים... " ועוד.

חלק מהערכים והאמונות שלנו מתנגשים: אם אנחנו מאמינים שכדי להיות עשיר צריך לרמות ואני שואף להיות עשיר אזי אני נמצא בהתנגשות ערכים. מי ששמעה בבית שאי אפשר להיות אמא טובה ולנהל קריירה, תמצא את עצמה בקונפליקט גדול בבואה לבנות לעצמה קריירה. מי שרוצה לשמור על איזון בין קריירה ושאר העיסוקים ומאמין בעבודה קשה יכול למצוא סתירה בין השניים.

וגם מי שחושב שלהרוויח כסף וחיבור לייעוד הפנימי שלי הם דברים מנוגדים נמצא בקונפליקט עמוק. ותאמינו לי שכל מה שאני מספר לכם נתקלתי בחיים.

הבעיה שאנחנו ברוב המקרים לא מכירים את התוכנה שמנהלת אותנו. המטריקס שבו אנחנו פועלים לא ידוע לנו ואחרי זה אנחנו מתפלאים שאנחנו לא מגיעים לתוצאות המקוות.

אנשים עסוקים בלעשות ולפעול כל הזמן. הם מגדירים מטרה, עושים תוכנית פעולה. בדיוק כפי שמלמדים הספרים ו... כלום לא עובד. מה קורה כאן? לא כך לימדו אותנו?

ובכן, התוצאות שאנחנו מקבלים תמיד יהיו בהתאם לרגשות העמוקים שלנו שהם תוצאה של מערכת האמונות שלנו.

וכמו שאמרתי קודם אנחנו לא תמיד מודעים אליהם. כמו במטריקס: זה מנהל אותנו אבל לא מוכר לנו.

כאן נכנסת לתמונה היכולת לזהות את אותן אמונות מגבילות והיכולת לשנות אותן. עיקר העבודה נעשית בטכניקות NLP שהנן טכניקות של עבודה עם התת מודע.

היתרון הגדול של ה - NLP הוא שהעבודה העמוקה נעשית בתהליכים קצרים של מפגש שניים. ברובם ניתנים לעשייה בתהליכים נטולי תוכן. ז"א המנחה יכול להנחות את המתאמן מבלי להיכנס לתוכנים, תוך שימוש בטכניקות של דמיון מודרך.

היתרון של זה לעומת תהליכים של פסיכולוגיה הם, שלא מתעסקים עם נבירה בעבר. להיפך, יש משהו שלדעתך לא עובד לך. יופי, בא נראה מה זה ונעדכן את התוכנה. לא למה זה לא עובד? מה קרה שם? מי דפק אותך שהיית קטן?

פשוט ביותר, קצר וגם אפקטיבי וברוב המקרים גם כיף.

גם אצל ידידתנו התגלו מספר אמונות מגבילות שזוהו והתבררו וטופלו.

התוצאה בסופו שלדבר שהבחורה פתחה בקריירה עצמאית ומביאה את כישוריה לידי ביטוי באופן שהיא מאמינה בו ושמחה בחלקה מתוך ידיעה ואחריות מלאים לעתידה.

יהודה בנך

yuda56@gmail.com

* www.bestlife.co.il/?categoryId=44009&itemId=88262
לקיחת אחריות שמח בחלקו להיות עצמי דימוי עצמי חיובי מה הוא באמת רוצה פסיכולוגים שינויים כישורים שקרנים פתיחת עסק הלקוח אימון אימון אישי אימונים להתאמן סיפור תהליך תהליך אימון תהליכים
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב
סיפורי מעשיות, רבי נחמן מברסלב, פירוש סיפורי מעשיות, סיפור בתוך סיפור, איך ללמוד סיפורי מעשיות? לימוד סיפורי מעשיות בעיון, שיעור בסיפורי מעשיות, השכל של רבי נחמן מברסלב, תורת ברסלב מה המשמעות של סיפור בתוך סיפור בסיפורי רבי נחמן? הרעיון המרכזי שאליעד מסביר בשיחה הוא המושג של סיפור בתוך סיפור כפי שהוא בא לידי ביטוי בסיפורי מעשיות של רבי נחמן מברסלב. אליעד מסביר שלפעמים רבי נחמן היה מספר סיפור, ותוך כדי שהוא סיפר אותו, הוא הכניס סיפור נוסף שנראה שונה לחלוטין מהסיפור המקורי. לדוגמה, בסיפור על שבעת הקבצנים, הסיפור מתחיל במלך שמוסר את המלוכה לבנו בעודו בחיים, ופתאום הסיפור הזה נעצר, ועוברים לסיפור חדש על שני ילדים שהלכו לאיבוד ביער. ברגע הראשון נראה שאין קשר בין הסיפור על המלך לבין הילדים, אך האמת היא שאלו לא שני סיפורים נפרדים, אלא סיפור אחד שמולבש בצורות שונות. מדוע רבי נחמן מספר סיפורים בתוך סיפורים? אליעד כהן מסביר שלרבי נחמן יש מטרה ברורה כשהוא מספר סיפורים בתוך סיפורים. כל סיפור שרבי נחמן מספר, הוא בעצם אותו סיפור פנימי שמולבש בלבושים שונים. כלומר, כל סיפור, בין אם זה הסיפור הראשי או ה
מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחויב לאפשרי, להפוך אפשרי למחויב
מהי משמעות? המשמעות של המשמעות, איך לנתח תהליכים? חיפוש משמעות, השתקפות עצמית, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להבין את המציאות? להפוך מחויב לאפשרי, להפוך אפשרי למחויב
... אלא תמיד תהיה יחסית. המשמעות שאנו מוצאים בכל סיפור, אירוע או אפילו תחושה היא רעיון בלבד, ולכל רעיון יש רעיון הפוך לו. לדוגמה, אם בת הזוג שלך אומרת לך אני אוהבת ... להגיע למשמעות מוחלטת בשום דרך. לדוגמה, אם נקרא סיפור ונסיק ממנו מסקנה כמו לא תמיד מה שאני מצפה לו קורה, אפשר באותה מידה לטעון בדיוק את ההיפך: תמיד מה שאני מצפה ... אחת איננו מבינים במאה אחוז, איננו יכולים להבין סיפור שלם באופן מוחלט. כתוצאה מכך, אנו חשים חיסרון פנימי, ומתחילים לחפש משמעות כדי למלא את אותו חיסרון. אך המשמעות ... כל הנחות היסוד שלנו. למשל, אם אנו מוצאים לסיפור משמעות מסוימת, אנו יכולים להמשיך ולשאול מה המשמעות של אותה משמעות, וכך להמשיך הלאה עד שלא נמצא עוד תשובות. ... הבדל בין יש לאין? איך למצוא משמעות אישית בכל סיפור? אליעד מציג את הרעיון שכל סיפור שאנו קוראים או חווים בחיינו למעשה מדבר עלינו באופן אישי. למשל, כאשר אנו קוראים על ילדים שמשחקים בחוף הים, ... אמיתי, כמו תאונה ברחוב, עלינו להתייחס אליו כסיפור ולשאול איפה התאונה הזו בתוכי? זה יאפשר לנו לחקור את התודעה שלנו לעומק ולהבין את עצמנו טוב יותר. איך להפוך ... מתייחסים למציאות כמוחלטת (למשל, יש כאן קיר), ולסיפורים כדברים אפשריים ולא מוחלטים (פיל מעופף). כדי להגיע לשלמות, עלינו להתחיל לראות את הממשי כאפשרי ואת האפשרי ... בו זמנית? לפי אליעד, החיפוש אחר משמעות בסיפורים מטרתו לגרום לנו לראות תמיד את שני הצדדים, דבר והיפוכו בו זמנית. אם אנו מצליחים לראות סיפור משתי נקודות מבט מנוגדות בו זמנית, אנחנו מתקרבים להבנת השלמות. למשל, אם הילדה שלך בוכה, מצד אחד אתה יכול ... מציג מובילה לתובנה שהמציאות עצמה היא סוג של סיפור או חלום. כשאנו מתחילים לראות שהסיפורים הם מוחשיים כמו המציאות ושהמציאות היא מופשטת כמו סיפור, אנו מגיעים להבנה עמוקה שאין באמת הבדל בין מציאות לחלום. המציאות היא מה שאנו חושבים שהיא, והחשיבה שלנו היא ... האם המציאות היא חלום? איך למצוא משמעות אישית בסיפורים? מה המשמעות של משמעות? איך לראות דבר והיפוכו יחד? איך להבין את עצמי דרך המציאות? מהי משמעות? המשמעות של ... רק ממציא את המשמעות? אליעד: לדוגמה, אתה לוקח סיפור ומוצא לו משמעות, אתה עדיין יכול לשאול, מה המשמעות של המשמעות? המשמעות שאתה נותן גם היא סיפור, ולכן אפשר לשאול, מה המשמעות של המשמעות עצמה? מאחורי כל משמעות, אפשר לשאול, ומה יש מאחוריה? בגדול הנושא ... משמעות ניתן, היא תמיד תהיה יחסית. לדוגמה, קראת סיפור והגעת להבנה, שלא תמיד כל מה שאתה מצפה יקרה. מה ההפך שלו? שתמיד יקרה כל מה שאני מצפה. אני טוען שמהסיפור שקראת אתה יכול להשיג את שני המסקנות. משמעות מוחלטת פירושו, דבר שכאשר אתה מגיע אליו, אתה לא יכול לשאול אולי ... למה אף פעם לא יכולה להיות משמעות אמיתית לסיפור? כי שום משמעות היא לא אמיתית באופן מוחלט. זה אומר שכול המשמעויות שאתה נותן לדברים, למשל אשתך אומרת לך, אני ... ולכל רעיון יש רעיון שנגדי לו. אתה בסך הכל לוקח סיפור שזה גם רעיון ומחבר אליו רעיונות אחרים. למשל אשתך אומרת לך שהילדה בוכה. מה זה אומר? שזה רעיון שבשכל שלך אתה ... ויש רעיון שאומר אני מדמיין. כאשר אתה קורא סיפור, מה זה סיפור? זה הרבה רעיונות שמתחברים יחד לרעיון כללי שנקרא סיפור. כי הסיפור מורכב מהרבה מושגים וכל מושג הוא רעיון, אז סיפור זה הרבה רעיונות שהופכים להיות רעיון אחד. למה שאתה בכלל תחפש משמעות? כי התודעה שלך חווה חיסרון, כי המושגים לא ... דבר, אז אתה לא יכול לחוש שהבנת במאה אחוז את הסיפור . כי אתה אפילו לא יכול להבין דבר אחד מהסיפור במאה אחוז. אם אפילו מילה אחת מהסיפור אתה לא יכול להבין במאה אחוז, אז איך תבין את הסיפור במאה אחוז? ולכן התודעה שלך מחפשת משמעות. ומה זה משמעויות? זה גם רעיונות יחסיים. ותכלס מה עשית? לקחת עוד רעיונות יחסיים והדבקת אותם לסיפור. אבל זה לא אומר שזאת באמת המשמעות. וזה לא אומר שיש בכלל באמת משמעות. לא רק שהמשמעות שאתה מוצא ל
מהו חופש פנימי ואיך חקירה עצמית עוזרת להשיג אותו? עליסה בארץ הפלאות - כיצד הזדהות עם הגוף היא דבר לא יציב ולא מחויב? האם אפשר להפסיק להזדהות בכלל? מה ההבדל בין לא לאהוב את עצמך לבין לא להזדהות? מדוע אנו נמשכים לאנשים מסוימים? מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? כיצד מבינים את המושג "האלוהים שבי"? כיצד לגדל ילד עם מודעות כזו? למה אנשים מסוימים נהנים מהמשחק ואחרים סובלים ממנו?
... האם אפשר להפסיק להזדהות בכלל? מה ההבדל בין לא לאהוב את עצמך לבין לא להזדהות? מדוע אנו נמשכים לאנשים מסוימים? מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? כיצד מבינים את המושג האלוהים שבי? כיצד לגדל ילד עם מודעות כזו? למה אנשים מסוימים נהנים מהמשחק ואחרים סובלים ממנו? מהו חופש ... חקירה עצמית עוזרת להשיג אותו? אליעד כהן מסביר בהרצאה שהדרך להשגת חופש פנימי אמיתי עוברת דרך חקירה עצמית יסודית, שמטרתה היא להשתחרר מההיאחזות בסיפורים ובדמויות שאנו מספרים לעצמנו על עצמנו. האדם בדרך כלל מזוהה עם הגוף שלו, השם שלו והסיפור שיש לו על עצמו - למשל, אני גבר, קוראים לי משה. אליעד אומר שכל ההזדהות הזו היא סיפור בלבד. אם ניקח אדם ונגדל אותו בסביבה שונה לחלוטין, עם שם אחר וזהות אחרת, הוא יזדהה עם זהות חדשה ושונה לגמרי. לדוגמה, אליעד משתמש בדימוי מתוך הסרט עליסה בארץ ... בעלי ערך וראויים לאהבה. לכן האדם נאחז בדימוי העצמי שלו כל כך חזק, כי הוא חושב שזו הדרך היחידה להרגיש טוב עם עצמו. מה קורה כשמבינים שהדמות היא רק סיפור? כשאדם מבין שהדמות שהוא מנסה להיות היא רק סיפור פנימי, הוא יכול להשתחרר מהתלות שלו בסיפור הזה. הוא יכול להמשיך לשחק בדמות אם הוא רוצה, אך מתוך בחירה חופשית ולא מתוך פחד או תלות. השחרור מהסיפור מאפשר חופש אמיתי, שבו האדם אינו תלוי בדמות מסוימת כדי להרגיש שלם. האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? המחשבה לא אכפת לי מי אני מסמלת חופש גבוה, מכיוון שאתה לא תלוי ... לגדל ילד ללא שום הזדהות ראשונית. ילד חייב קודם כל לפתח זהות בסיסית, ורק אחר כך ניתן לחשוף אותו בהדרגה לכך שיש גם אפשרויות אחרות, שהזהות שלו היא סיפור ושאפשר להסתכל על המציאות בדרכים שונות. למה אנשים מסוימים נהנים מהמשחק ואחרים סובלים ממנו? לפי אליעד, מקור הסבל הוא תחושת החובה להיות מישהו מסוים. ברגע שאדם ... החיים. הבעיה איננה במשחק עצמו, אלא בכך שהאדם לא מודע לכך שזהו משחק. המסקנה הפרקטית המרכזית מכל השיחה הדרך הפרקטית להשתחרר מההזדהות היא לחקור את הסיפורים שאנו מספרים לעצמנו: למה אנו מספרים אותם, מה אנו מנסים להשיג דרכם, ומה האמת מאחוריהם. ככל שהחקירה הזו מתקדמת, האדם יכול לבחור להיות מי שהוא באמת, או לא להיות ... שחופש פנימי אמיתי מגיע מתוך חקירה עצמית עמוקה. הוא מסביר שכדי להבין את האמת של עצמך, צריך לנתק את התודעה מההיאחזויות - כמו השם שלך, הגוף שלך, הסיפורים שאתה מספר לעצמך. החקירה מתחילה בהבנת העובדה שאתה לא בהכרח מי שאתה חושב שאתה. אתה מזדהה עם הדמות שלך, אבל זאת רק מסכת של סיפור. לדוגמה, אדם יכול לחשוב שהוא משה - יש לו זיכרונות, תחושות, זהות. אבל אליעד אומר שזו פשוט תודעה שמזהה את עצמה עם גוף, שם, תכונות - וכל אלה הם תוצר של תהליך השפעה חיצונית. אם היית גדל עם שמות אחרים, עם חוויות אחרות, היית מזדהה עם דמות אחרת לגמרי. זה מדגיש שהאני שלך הוא בעצם סיפור בלבד. מהי משמעות הדימוי של עליסה בארץ הפלאות? אליעד מביא את הדוגמה של הסרט עליסה בארץ הפלאות, שבו עליסה אוכלת או שותה ומשנה את גודל גופה. כאשר הגוף שלה משתנה, ... לו לאהוב את עצמו. כלומר, הדמות שאתה בונה לעצמך היא כלי לאהוב את עצמך. אתה נאחז בדמות כי היא אמצעי להרגיש תחושת ערך. מה קורה כאשר מבינים שזה רק סיפור? כאשר אדם מבין שהדמות שהוא מנסה לבנות - היא סיפור בלבד, אז הוא יכול לבחור להמשיך לשחק את הסיפור, או להשתחרר ממנו. אליעד מציע לא רק לשבור את הדמות, אלא להכיר בכך שהיא חלק מסיפור גדול יותר - ואז לבחור להזדהות איתה או לא, מתוך חופש ולא מתוך פחד. האם יש יתרון בלרצות להיות כלום? האפשרות של לא אכפת לי מי אני - מייצגת חופש גבוה מאוד, כי אז ... המפתח הוא להתחיל בלשאול למה אני רוצה להיות ככה?. זו שאלה בסיסית שממנה אפשר להתחיל לפרום את ההיאחזות. אם אתה תבין שהדמות שאתה מנסה להיות היא רק סיפור שאתה מספר לעצמך - אתה תוכל לבחור האם להמשיך לשחק אותה או לא. בהמשך, אפשר גם לחקור את היתרונות והחסרונות של כל אפשרות, כדי להחליש את התלות בה. איך לחנך ילד במודעות הזאת? אליעד אומר שאי אפשר ישר לגדל ילד על תפיסת הכל סיפור בלי לתת לו קודם כל זהות בסיסית. ילד צריך קודם כל להזדהות עם משהו, כדי שיהיה לו ממה להשתחרר אחר כך. רק אחרי שנוצרה אצלו זהות כלשהי, אפשר להתחיל להציג בפניו את ... - תוכל להתחיל להרגיש את החופש של המשחק. הבעיה היא לא במשחק עצמו, אלא בזה שאתה לא יודע שאתה משחק. מה המסקנה הפרקטית מכל השיחה הזאת? צריך לחקור מה הסיפור שאתה מספר לעצמך על עצמך, למה אתה מספר אותו, מה אתה מנסה להשיג באמצעותו, ומה האמת. ברגע שתתחיל לשאול את השאלות האלו - יתחיל תהליך של שחרור מהדמות, וייפתח מרחב ... על ידי אדם ומהי הדרך האמיתית להרגיש חופשי. אליעד מציין כי אחד הצעדים הראשונים בדרך להשגת חופש פנימי הוא להבין שהאדם לא בהכרח מזוהה עם הגוף או עם הסיפור שהוא מספר לעצמו. יש צורך לשאול את עצמנו את השאלות החשובות, כמו מי אני?, מה אני רוצה?, ולנסות להבין את התודעה מעבר לאחזויות שאנחנו יוצרים סביב עצמנו. כחלק מההסברים, אליעד עושה שימוש בדימויים מעולם התודעה: הוא מציין כי אם אדם מזהה את עצמו כבן אדם מסוים, הוא למעשה נמצא בתוך סיפור. למשל, הוא מספר על דימוי שבו אדם יכול לחשוב שהוא מישהו מסויים, אך אם הוא יצא מתוך ההגדרה הזו, הוא יוכל להבין שהוא לא מחויב להיות שום דבר מסוים. האם האני שלנו הוא תוצאה של האחזויות? השאלה הגדולה של ההרצאה נוגעת לא רק במהות האני, אלא גם לשאלה אם האני נוצר כתוצאה מאחזות, כמו הסיפור שלנו על עצמנו. התשובה לפי אליעד היא כן - כל אגו שנבנה סביב תודעה מסוימת הוא תוצאה של האחזויות שמתחזקות עם הזמן. הוא מסביר שבעצם ברגע שבן אדם משחרר את האחזויות ... דווקא משינוי של מציאות חיצונית. מהו האני האמיתי? ההרצאה עוסקת גם בשאלה מהו האני האמיתי. אליעד מציין כי כל מה שאנו תופסים כאני הוא למעשה תוצאה של סיפור שאנחנו מספרים לעצמנו. אנו לא באמת יודעים מי אנחנו, ולפעמים אנחנו לא מבינים עד כמה זהותנו היא תוצאה של סיפור שיצרנו, ולא של מציאות אובייקטיבית. ההבנה הזאת היא קריטית לשחרור הפנימי, כי רק כשהאדם מבין שהאחיזה בזהותו אינה האמת המוחלטת, הוא יכול להתחיל להרגיש חופשי באמת. ...
NLP, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, לגרום למישהו להתעניין, ליצור עניין, משל ונמשל, ללמוד לשכנע, לשכנע את התת מודע, מסר תת הכרתי, לגרום לבחורה לרצות אותך, להעביר מסר סמוי, לשתול מחשבה
NLP, קריאת מחשבות, שתילת מחשבות, לגרום למישהו להתעניין, ליצור עניין, משל ונמשל, ללמוד לשכנע, לשכנע את התת מודע, מסר תת הכרתי, לגרום לבחורה לרצות אותך, להעביר מסר סמוי, לשתול מחשבה
... במיומנות שנקראת תורת הסיפור. מהות תורת הסיפור היא לדעת איך לספר סיפור בצורה שמעבירה מסר תת - מודע מבלי שהשומע יבין שאנחנו מנסים לשדר לו מסר כלשהו. לדוגמה, אם אנחנו רוצים ... נוכל לשלב את המסר בתוך סיפור מעניין. כאשר אנחנו מספרים סיפור בצורה חכמה, אנחנו יכולים לשתול בתודעה של האדם את המסר בצורה שהיא לא מודעת לו, ובכך להשפיע עליו מבלי שהוא ישים לב. מהי תורת הסיפור ולמה היא יעילה? תורת הסיפור מתמקדת בהבנה של איך סיפור יכול לשמש ככלי להעברת מסרים. לדוגמה, בפסטיבלים של מספרי סיפורים, יש אנשים שמומחים בסיפור, אך לא תמיד יודעים איך להעביר מסר סמוי דרך הסיפור. זהו כלי חזק מאוד, כי סיפור טוב יכול להפעיל את התת - מודע של השומע ולהעביר לו תחושות מסוימות, בלי שהוא ירגיש שאנחנו מנסים לשכנע ... דוגמאות מההיסטוריה, כמו סיפורו של רבי נחמן, שהוא היה מתחיל לדבר על נושא כלשהו, ובשלב מסוים היה עובר לסיפור כדי להעביר מסר חשוב מבלי שאנשים ירגישו שהוא מנסה לשדר להם משהו. כאשר אנחנו מספרים סיפור, אנחנו יכולים לשתול מסרים בצורה חינמית, ככה שבלי שהשומע יהיה מודע לכך, הוא סופג את המסר. איך לשפר את יכולת הסיפור שלך? כדי לשפר את היכולת שלך לספר סיפורים ולהעביר מסרים בצורה חכמה, עליך להבין את מהות הסיפור שאתה רוצה להעביר. כדאי לקרוא הרבה טקסטים, במיוחד בשפות כמו אנגלית, ולהתמקד בהבנת המילים והמשמעויות ... אתה מתחיל להבין איך לבנות סיפור בצורה שמאפשרת להעביר מסרים בצורה חכמה. תהליך הלמידה הזה יכול להקנות לך כלים לשלוט בצורה יותר טובה בסיפור, ולהפוך אותך לסופר שמסוגל להעביר מסרים מבלי שיבחינו בזה. איך להשפיע על מישהו בצורה סמויה? כדי ... או יעשה. הדרך לשם היא דרך סיפור שמתאר את המהות של הרצון, ולשלול אותו עם סיפור שיעביר את המסר בצורה טבעית. איך לגרום למישהו להתעניין? תורת הסיפור השפעה על תת המודע שכנוע סמוי סיפור להעברת מסר כן. ש: אני יכול להגיד? אליעד: כן, אל תדאג אני אתן תשובה בנושא אחר, נו. מה השאלה דבר. ש: ... הכללי הוא באמצעות תורת הסיפור, יש מקצוע שנקרא תורת הסיפור, מה זה אומר תורת הסיפור? ש: story telling באנגלית. אליעד: נכון, יש תורת הסיפור, מה זה אומר תורת הסיפור? זה מקצוע שלומדים אותו מי שלומד אותו, כן. ש: פעם ראשונה אני שומע את זה. אליעד: הנה אתה רואה, זה נושא שנקרא תורת הסיפור, מה זה תורת ה
טיפול בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול בהפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות רדיפה, טיפול פסיכיאטרי, טיפול תרופתי ב ocd, טיפול בפיצול אישיות, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול במחלות נפשיות, טיפול בבעיות נפשיות, חלק 1
טיפול בסכיזופרניה פרנואידית, טיפול בהפרעות נפשיות מוזרות, מחשבות רדיפה, טיפול פסיכיאטרי, טיפול תרופתי ב ocd, טיפול בפיצול אישיות, טיפול בהפרעת אישיות גבולית, טיפול במחלות נפשיות, טיפול בבעיות נפשיות, חלק 1
... מפני שהם באמת מאמינים בכך, וגם כי יש להם אינטרס רגשי לחשוב כך. הסיבה לכך שוויכוח עם אדם פרנואידי ברמה הרציונלית בדרך כלל לא עובד היא שאותו אדם ממילא מאמין שהסיפור שלו אמיתי. כאשר שואלים שאלות רציונליות, כמו למה שהם יעשו את זה? או אם מנסים לפגוע בך, למה זה לא קרה עד עכשיו?, האדם הפרנואידי מרגיש צורך להצדיק את ... יאשים אותם, הוא יצטרך להתמודד עם זה שהוא האשם, ואז הוא ירגיש רע. לדוגמה, אדם שהעסק שלו נכשל, עלול להרגיש רע מאוד לגבי עצמו, להרגיש כישלון, ואז להמציא לעצמו סיפור שמישהו אחר אשם בזה שהעסק שלו נפל, כדי לא להרגיש שהוא כישלון. כך הוא משחרר את עצמו מהאחריות ומעביר אותה לגורם חיצוני, ובכך משפר את ההרגשה שלו. איך ... נתקל בכישלונות, פחדים או תחושת נחיתות, הוא מחפש סיבות חיצוניות כדי להסביר את תחושותיו הקשות. אם אף אחד לא עוצר אותו ומראה לו את האמת, הוא מתחיל להאמין שהסיפורים שהוא המציא הם אמת. ברגע שהוא מזהה אפילו פירור קטן של אמת במציאות שיכול לאשש את הסיפור שלו, הוא מחזק את ההזיות ומפתח אותן. לדוגמה, אדם שחושש כל הזמן שיפרצו לביתו, וכל רעש קטן או אירוע מוזר גורם לו לחשוב שזהו ניסיון פריצה. בגלל הפחד ... וחיזוק הביטחון שלו, נמנע ממנו להידרדר לתוך עולם של הזיות שווא ופרנויות. לדבריו של אליעד, אם האדם היה מרגיש שלם עם עצמו מלכתחילה, הוא לא היה צריך להמציא שום סיפור שיצדיק את הכישלונות והחסרונות שלו. איך לטפל במחשבות רדיפה? מה לעשות עם הפרעות פרנואידיות? טיפול בסכיזופרניה ללא תרופות איך לעזור למישהו עם OCD? מהי ... בו החלק של לפגוע בו זה לא קשור לחשוב, אתה הבנת כי הוא יכל להמציא לעצמו דמיון אחר להגיד הם משתחווים לי הם עובדים אצלי לא יודע משהו אחר אם הוא כבר מספר ממציא סיפור תמציא סיפור הפוך. איפה הוא מרגיש יותר חשוב שהוא אומר רוצים לפגוע בי או שרוצים, אתה הבנת מה אני אומר. ש: הוא חש בערך. אליעד: לא אבל על פי פשוטו אם בן אדם חשוב אז ... לא סוס יש לו איזה היגיון בשיגעון שלו, עכשיו ברגע שאנחנו כבני אדם לא מבינים את ההיגיון שלו מה נגיד שהוא משוגע אבל במאה אחוז מהמקרים יהיה איזה משהו הגיוני מהסיפור זה דבר ראשון, זאת אומרת צריכים לדעת שגם בכל שיגעון יש איזה היגיון זה דבר ראשון. עכשיו שימו לב במקרה של מה שאמרתי לצורך העניין מה בעצם מדובר הבן אדם ... אחרי אלה ואלה נגיד הוא אומר לך אתה יודע ראיתי בטלוויזיה ככה וככה והם מדברים עלי אם אנחנו נשים לב אנחנו נראה שזה לא תלוש לגמרי מהמציאות יש איזה פירור של אמת בסיפור. זאת אומרת גם המשוגע זה לא במאה אחוז מהמקרים אבל שימו לב גם המשוגע ברוב המקרים הוא לא אומר יש פה פילים מנסים הנה הוא עכשיו, עומדים מחבלים מנסים לחסל ... אם הם מנסים לחסל אותך אז למה הם לא עושים ככה, אז אם זה ככה וככה אז למה ככה וככה ואז עכשיו הוא בגלל הפרנויה שלו שתכף נבין ממה היא נובעת עכשיו הוא צריך להמציא סיפור עוד יותר עכשיו הוא צריך להמציא הוא אומר רגע אז באמת זה לא הגיוני ואז הוא אומר לא זה ככה ועכשיו הוא ממציא פירוש עוד יותר מוזר לחזק לעצמו את הסיפור המקורי. זאת אומרת שכשאתה שאלת אותו אבל זה לא הגיוני תסביר לי למה ככה וככה הרבה פעמים אתה גרמת לו לחזק לעצמו עוד יותר את הסיפור כי הוא עיקם את המוח שלו עוד יותר כדי להמשיך להאמין במה שהוא מאמין. אוקי ולכן להתווכח בקטע הרציונלי בדרך כלל במקרים האלה זה לא עובד אין מה לדבר בכלל ... להגיד הם מנסים לעזור לי למה הוא צריך להגיד מנסים לחסל אותי. אוקי עכשיו יש כל מיני דרכים אפשר להגיד לדוגמה לשאול מתי המחשבות האלה הופיעו מתי הם התחזקו כל מיני סיפורים ואני אתן לכם דוגמה. הדוגמה היא כזאת בן אדם נגיד הקים עסק אוקי ולא הצליח בעסק או העסק נכשל הוא פחד שהעסק יכשל מה שזה לא יהיה ואז הוא התחיל לחשוב ... את עצמו בלי תנאים וכו ואז אין לו אינטרס להגיד שמנסים לחסל אותו לפגוע בו מה שזה לא יהיה, כי שתבינו לפעמים בן אדם כדי לא לחשוב מחשבות רעות על עצמו הוא ימציא סיפור שלא היה ולא נברא רק כדי לברוח מהכתב אישום שלו על עצמו. זאת אומרת בן אדם נגיד ידפוק לעצמו את החיים והוא פשוט לא יכול להסתכל על זה שהוא דופק לעצמו את ... היבט אחד ולכן אם אנחנו נרצה לעזור לו אנחנו צריכים ללכת דרך הדבר הרגשי. עכשיו יש עוד היבט נגיד שמישהו אומר נגיד מנסים לחסל את המשפחה שלי אוקי מה יכול להיות שהסיפור הוא כזה הבן אדם הרגיש שהוא מאוד חלש ושהמשפחה שלו הדבר היחיד שעושה לו טוב בחיים המשפחה שתומכת ויושבת איתו זה הדבר היחיד שעושה לו טוב, עכשיו ברגע שבן ... לא יעזבו אותך נגיד המשפחה שלך לא תעזוב אותך ואז המוח אומר לו לא אבל אתה לא בטוח בזה ואז הוא אומר לעצמו טוב איך אני ארגיש שאני עושה כדי להגן על עצמי בוא נמציא סיפור שמנסים לפגוע במשפחה שלי ואז עכשיו אני יכול להגן עליהם מזה שמנסים לפגוע בהם. זאת אומרת אם הבן אדם לא היה כל כך מפחד, בא נגיד לדוגמה בן אדם לא רוצה ... לפרוץ לי לבית, למה הוא חושב ככה כי מרוב הפחד שהוא לא רוצה שיפרצו לו לבית אז עכשיו הוא לוקח כל מיני דברים ומפרש אותם כאילו זה אומר שהולכים לפרוץ לו לבית זה הסיפור. עכשיו מה שזה אומר לנו שבמקרה הזה אם הבן אדם עוד פעם נגיד איך נעזור לו אז אם הוא יותר יאהב את עצמו וכו ויהיה לו יותר ערך עצמי אז ממילא הוא פחות תלוי ... יפחד לאבד אותם אז הוא פחות יצטרך להרגיש שהוא מגן עלים ואז אם הוא פחות מרגיש שהוא מגן עליהם אז הוא לא ימציא את הפרנויות או מה שזה לא יהיה. וכמובן שלפעמים זה סיפור משולב בסיפור והסיפור הזה שמנסים לחסל לו את המשפחה זה כדי למצוא יותר הגיוני למה מנסים לפגוע בו כל מיני סיפורים ועניינים אבל מה שאני מנסה להראות שתמיד יש משהו טוב שיוצא לבן אדם מזה שיש לו איזה סיפור מופרך לחלוטין. עכשיו למה בן אדם נגיד יש לו סיפור שהמציאות לא מספיק טוב למה בן אדם ממציא את הסיפור הזה שהמציאות לא מספיק טובה. ש: הוא מרגיש שהוא לא מוצלח בחיים המציאות לא טובה. אליעד: אז קודם דיברנו לא כל בן אדם עכשיו, לא סתם בן אדם אתה נגיד למה ... יודע אני לא מוצלח לא פה לא שם ואף אחד לא אמר לו לא על זה שום דבר ואז הוא אומר טוב מנסים לפגוע בי ואז אף אחד לא הגיב אמרו טוב בסדר זה יעבור לו ואז הוא ראה שהסיפור הזה לא כל כך אמין אז הוא אמר אוקי בוא נחזק את זה בוא נביא הוכחות הסיפור הוא נכון ואז הוא פתח טלוויזיה ראה אמר הנה זאת ההוכחה שמנסים לפגוע בי. עכשיו אם היו עוצרים את זה שם או עוצרים את זה לפני כן הוא לא היה מגיע לשם אבל ... והוא לא מסוגל לדמיין שהעסק שלו יפול כי אם הוא ידמיין שהעסק שלו יפול זה אומר שהוא לא שווה והוא לא מוצלח והוא לא זה והוא לא שם אז הוא עכשיו היה צריך להמציא סיפור בוא נמציא סיפור מי מאיים על העסק שלי כי לא יכול להיות שהעסק שלי לא מוצלח כי אני לא מספיק טוב או כי משהו, לא אין אפשרות אם העסק נופל זה אך ורק בגלל שניסו מאוד לחסל אותי. אז הוא ממציא סיפור ואז מספר סיפור על סיפור ואז אתה אומר לו אבל זה לא נכון ואז עכשיו הוא צריך להמציא עוד
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
איך לפתח שיחה? איך מפתחים שיחה? איך לדעת מה לשאול? פיתוח שיחה, מיומנות שיחה, איך ליצור שיחה? תקשורת בין אישית, איך לדעת לדבר? איך לנהל שיחה?
... מיד המוח שלנו מייצר סיפור שלם מסביב: איפה הוא טייל, למה טייל, עם מי טייל, ומה הרגיש במהלך הטיול. אליעד מסביר שהדרך המעשית לפתח שיחה היא לזהות בראש את התמונה או הסיפור שהמוח שלנו מוסיף למשפט הפשוט, ולהפוך את אותם פרטים לא ידועים לשאלות. לדוגמה, אם מישהו מספר שהלך לים, אנחנו מיד חושבים: הוא בטח ישב על החוף, לקח ... תפוזים מייצרת אצלנו סיפור שלם: אנחנו מיד מדמיינים תפוזים נסחטים, כוס קרה, טעם מתוק או חמוץ, ואולי גם זיכרון מסוים. לכל מילה יש משמעות עמוקה יותר מעבר לצליל שלה. המוח יוצר ... הברורות שבו. זהה את הסיפורים והאסוציאציות שהמוח שלך מוסיף אוטומטית סביב העובדות. הפוך את הפירושים והאסוציאציות האלו לשאלות ברורות ופשוטות. בכל תשובה שקיבלת, חזור על התהליך כדי ... בים, מיד אפשר לכתוב סיפור שלם על זה: היה חם היום, בטח לקחת שמשייה, אולי הזמנת משקה או שיחקת מטקות. מתוך זה נולדות השאלות: מה לקחת לים?, עם מי הלכת?, שחית או סתם ישבת?. היכולת ... המוח שלנו נוטה להשלים סיפורים? כיצד להתגבר על חשש מיצירת שיחה? היצמדות לאמת ואופן השימוש בה בחיי היומיום איך לפתח שיחה מוצלחת? כיצד ניתן ללמד אדם לפתח שיחה? השיחה מתחילה בשאלה ... הללו, אלא בונים בראש סיפור: מה השעה, מה המזג אוויר, מה נעשה בפועל, האם שחינו או השתזפנו, וכולי. כך גם אם מישהו אומר מיץ תפוזים - המוח לא נעצר בשתי המילים הללו, אלא חושב על ... על זה חיבור שלם או סיפור: הלכת בים בשתיים בצהריים?, היה חם?, לקחת שמשייה?, שחית או רק ישבת?, וכן הלאה. כל תוספת כזו היא בעצם שאלה שנולדת מההבדל בין מה שאנחנו כבר מדמיינים ... שהמוח שלנו כבר ממציא סיפור הרבה מעבר למשפט הבסיסי שנאמר. כיצד ההיצמדות לאמת עוזרת לפתח שיחה? אליעד מוסיף שרעיון ההיצמדות לאמת - כלומר, לבדוק מה באמת נאמר לעומת מה שאנחנו מפרשים ... בדוק מה אתה מפרש מזה (הסיפור הנלווה שיצר לך בראש), והפוך את אותו פירוש לשאלות. כך אפשר ללמד אדם לפתח שיחה, גם אם אינו מורגל בכך. איך לנהל תקשורת בין - אישית בצורה טובה מדוע המוח שלנו נוטה להשלים סיפורים כיצד להתגבר על חשש מיצירת שיחה היצמדות לאמת ואופן השימוש בה בחיי היומיום עכשיו דיברנו על זה כמה פעמים נדבר עוד פעם נגיד שרוצים ללמד מישהו לפתח ... מה הוא סיפר תוסיף על הסיפור תוסיף. ש: יכול להיות שהיה לו קצת רע והוא אולי הלך לטייל כדי להרגיש טוב. אליעד: שנייה ואז אתה מוסיף איזה סיפור אתה מוסיף סיפור אוקי יכול להיות שהיה לו רע הוא הלך לטייל כדי להרגיש טוב, מה עוד יכול להיות שהוא התכוון? ש: יכול להיות שבאופן סיסטמתי הוא הולך לטייל. אליעד: מה עוד ... ותצייר תכתוב על זה סיפור עבודה או חיבור בזה תכתוב סיפור, מה אתה יכול לספר לי על מה שהוא אמר קח איזה משפט שהוא אמר ותהפוך את זה לסיפור מה הסיפור שאתה יכול נגיד לספר על זה? ש: נקרא לזה לדוגמה ספציפית לזה. אליעד: בשתיים בצהריים. ש: בשתיים בצהריים לקח כיסא. אליעד: לא שתיים בצהריים החליט שהוא היה ... קפה, ראה את השמש שחה סיפור. עכשיו הוא אמר שהוא היה בים ויש לך סיפור מסביב, עכשיו אוטומטית כשהוא אומר לך באתי מהים נגיד הוא אומר לך הייתי היום בים במוח שלך היה על זה סיפור שהוא מעבר לשלוש מילים של הייתי בים. כשהוא אומר לך הייתי בים בראש שלך בטוח היה איזה סיפור, נגיד שהוא אומר לך את המילה שולחן יש בראש איזה סיפור על המילה שולחן. ש: למה זה בטוח? אליעד: כי המשמעות של המילה שולחן היא נגזרת מהסיפור שאתה מספר על המילה שולחן, אוקי עכשיו מה אני חותר. ש: לא, בסדר זה נשמע טוב ומעניין מה שאתה אומר אבל כאילו. אליעד: אתה הבנת את התיאוריה לפני שזה נשמע ... לאמת זה מישהו מספר סיפור אתה שואל את עצמך האם אני בטוח שהפירוש שאני מפרש האם אני בטוח שהוא נכון ואת זה אתה הופך לשיחה. אם מישהו מספר לך סיפור הילדה שלך אומרת לך אני בבית ואז בראש שלך קופץ כנראה שעכשיו היא עושה משהו מסוים עכשיו אם אתה בראש שלך כבן אדם רגיל, לדעת לבודד את העובדה והפירוש ואתה ...
צביעות צמחונית, צביעות טבעונית, אלימות צמחונית, צמחונות ואלימות, הרוצח הראשון, סיפורי התנך, סיפור קין והבל, אכילת בשר, צער בעלי חיים, התאכזרות לבעלי חיים, רחמנות, אכזריות
... צמחונית, צביעות טבעונית, אלימות צמחונית, צמחונות ואלימות, הרוצח הראשון, סיפורי התנך, סיפור קין והבל, אכילת בשר, צער בעלי חיים, התאכזרות לבעלי חיים, רחמנות, אכזריות מהי הצביעות הצמחונית והטבעונית? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את ... והטבעונית, תוך שהוא מתאר את המניפולציות השונות בהן נעשה שימוש על מנת להציג את הצמחונים והטבעונים בעין חיובית יותר. דוגמה אחת לכך היא הפוסט שנפיץ ברשתות החברתיות על סיפור קין והבל בתנך. בפוסט, נטען כי קין, שהביא פירות וירקות כקורבן לאלוהים, היה הצמחוני הראשון, ואלוהים העדיף את הבשר של הבל. הבעיה, אליעד מציין, היא שבפרשנות כזו, טמון תהליך של שינוי והעיוות של משמעות הפסוקים כדי להראות את הצמחונות באור חיובי, תוך התעלמות מהקשר הרחב יותר של הסיפור. מהו סיפור קין והבל בתנך? הסיפור המקורי בתנך מתאר את קין ובל, שני האחים שהקריבו קורבנות לאלוהים. קין, שהיה עובד אדמה, הביא פרי אדמה כקורבן, בעוד הבל, שהיה רועה צאן, הקריב את בכור צאנו. אלוהים קיבל את קורבן הבל, אך דחה את קורבן קין. על פי הסיפור, קין, שנפגע מההחלטה, הרג את הבל, והפך לאדם הראשון בתנך שמתואר כרוצח. במהלך ההרצאה, אליעד מתאר את הדרך בה סיפור זה שונה ומסולף כדי להתאים לרעיון הצמחוני. כיצד נערך שינוי בהבנת הפסוקים? אליעד מסביר כי ציטוט הפסוקים מהתנך, כפי שהם מופיעים בפוסט ברשת, מציג את הסיפור בצורה מעוותת. למשל, נאמר כי קין היה הצמחוני הראשון משום שהוא בחר להקריב פירות וירקות, בעוד שלפי הפסוקים המקוריים, לא מדובר בכלל בבחירה אידיאולוגית של קין להיות צמחוני, אלא פשוט בקורבן שהוא הביא לאלוהים. ההרצאה מבהירה שצמחונות או טבעונות אינן בהכרח הבחירות הדתיות המובילות בסיפור המקראי, ושהפרשנות המודרנית של המילים במטרה להציג את צמחוניותה של הדמות מציגה עיוות מהותי. האם ניתן להניח שמי שמרחם על בעלי חיים הוא צמחוני? אחת השאלות שנשאלות במהלך ההרצאה היא האם הצמחונות בהקשר של סיפור קין והבל נובעת מרחמים על בעלי חיים. אליעד טוען כי המניפולציה הזו אינה בהכרח נכונה, משום שאין שום הוכחה לכך שקין היה צמחוני או שהכוונה ... צמחונות או טבעונות לא תמיד מבוססת על קריאה ישירה של הטקסט המקראי. כך לדוגמה, יש המפרשים את הקרב בין קין לבל כמאבק אידיאולוגי בין הצמחונות והאכזריות, אך למעשה מדובר בסיפור שמדבר על הבחירות האישיות של הדמויות, ולא על תיאור של עקרונות מוסריים או אורח חיים דתי. האם יש קשר בין סיפור קין והבל לצמחונות? לבסוף, אליעד מסכם את ההרצאה בכך שהסיפור המקראי על קין והבל לא מספק שום ראיה לכך שהתנך מקדם עקרונות של צמחונות או טבעונות. השאלה שמנחה את ההרצאה היא האם ניתן להבין מתוך סיפור זה את עקרונות הרחמים על בעלי חיים, כפי שהצמחונים והטבעונים מציעים לעיתים. אליעד מבקש להדגיש כי הציטוטים המובאים לפעמים, המפרשים את הבחירות של הדמויות כקשורות לצמחונות, הם למעשה דעות אישיות שהועלו על ידי מפרשים, ולא בהכרח מבוססות על התוכן המקורי של הסיפור. צביעות צמחונית? צמחונות בתנך? האם קין היה צמחוני? אלוהים והקרבת קורבנות תנך וצמחונות ...
ניהול דיונים יעילים, איך לשאול שאלות נכונות? איך להגיע להסכמה? פירושים של שאלה, הנחות יסוד של שאלה, סיפור של שאלה, ניתוח שאלה, האם לעבור נושא בדיון? מהי השאלה הנכונה? איזו שאלה לשאול? מבנה תקין של תשובה לשאלה, תשובה מלאה
ניהול דיונים יעילים, איך לשאול שאלות נכונות? איך להגיע להסכמה? פירושים של שאלה, הנחות יסוד של שאלה, סיפור של שאלה, ניתוח שאלה, האם לעבור נושא בדיון? מהי השאלה הנכונה? איזו שאלה לשאול? מבנה תקין של תשובה לשאלה, תשובה מלאה
... פירושים של שאלה, הנחות יסוד של שאלה, סיפור של שאלה, ניתוח שאלה, האם לעבור נושא בדיון? מהי השאלה הנכונה? איזו שאלה לשאול? מבנה תקין של תשובה לשאלה, תשובה מלאה איך לנהל דיון ... כגון הנחות יסוד, פירושים אפשריים, והסיפור מאחורי השאלה. היכולת לנהל דיון עם אנשים אחרים משפרת גם את היכולת של האדם לנהל דיונים פנימיים עם עצמו, כי גם בתוכו של האדם ישנם ... רבים. האם לכל שאלה יש הנחות יסוד וסיפור מאחוריה? לפי אליעד, מאחורי כל שאלה ישנן תמיד הנחות יסוד. לדוגמה, כשמישהו שואל מה השעה?, הוא מניח שיש מושג של שעה, שניתן לדעת אותה, ... יודע אותה. בנוסף, לכל שאלה ישנו גם סיפור מסוים שמסביר מדוע האדם שאל אותה. למשל, האדם יכול לשאול מה השעה? מפני שיש לו פגישה חשובה, או שהוא צריך להספיק לאוטובוס בזמן. אליעד מדגיש שיש הבדל בין הנחות היסוד לסיפור של השאלה. הנחות היסוד הן רעיונות בסיסיים שבלעדיהם אי אפשר היה בכלל לשאול את השאלה, בעוד שהסיפור הוא הרקע או המניעים שמאחורי השאלה, אשר יכולים להשתנות. האם חייבים להסכים על הנחות היסוד לפני שמתחילים לענות על השאלה? אליעד מסביר ... מהן הנחות היסוד, פירושי המילים, או הסיפור שמאחוריה. לדוגמה, בשאלה האם אני צריך להתפטר?, אפשר לפרש אותה בכמה דרכים: האם צריך להגיש מכתב התפטרות עכשיו, או האם נכון בכלל לעזוב ... באופן ברור, בלי מילים מיותרות וסיפורים לא נחוצים. אם המטרה היא לקבל תשובה ברורה לשאלה, עדיף לשאול את השאלה בצורה ישירה ככל האפשר, ללא סיפור או רקע מיותר. לדוגמה, כשאדם רוצה לקנות חלב בסופר, עדיף שיילך ישירות לחלב ולא יתעכב בדברים אחרים בדרך, כי אחרת הוא עלול לשכוח מה רצה ... או ספק. להימנע ממילים מיותרות וסיפורים לא נחוצים כששואלים שאלות. כשיש אי - הסכמה, לבדוק קודם כל מה הייתה כוונת השואל ולא למהר להכריע. איך לשאול שאלות נכונות? מהן הנחות ... על השאלה? האם לכל שאלה יש מאחוריה סיפור או רק הנחות יסוד? הסיפור של השאלה, הנחות היסוד של השאלה, מה זה אומר איך לדעת איך מוצאים תשובה לשאלה? איך לדעת האם אנחנו עוברים נושא או לא? למה חשוב לנתח איך ...
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
שכנוע ישיר, שכנוע עקיף, איך לשכנע אנשים? איך למכור מוצר? איך לגרום למישהו לחשוב משהו? איך לשתול מחשבות? איך שותלים מחשבות? מסר תת הכרתי, מסר לתת מודע, איך להשפיע על אנשים?
... בו מחייב אותך לחשוב בדרך מסוימת, או שאולי אפשר להגיע ממנו למסקנות שונות. כיצד לזהות מסרים סמויים ולחשוב בצורה ביקורתית? כאשר אדם שומע סיפור כלשהו, בין אם זה בעיתון, בטלוויזיה או ממישהו אחר, כדאי לשאול כיצד הסיפור הזה משפיע על מחשבותיו ועל עמדותיו. לפעמים סיפור פשוט הוא הקדמה או מסר סמוי שנועד להשפיע על דעותיו של האדם לגבי נושא אחר. למשל, סיפור על כלב שנשך אדם יכול להיות הקדמה למסר רחב יותר, והאדם יכול לבדוק כיצד סיפור זה משפיע על דעתו לגבי נושא מסוים. כמו כן, כשמישהו מספר סיפור, כדאי לחשוב למה הוא סיפר אותו, מה המסר הסמוי שנמצא מאחורי הסיפור, והאם בכלל הסיפור מחייב להסיק מסקנה כלשהי. כך, אדם ... המחשבה הזאת שהיא תגרום לו לעשות את הפעולה הזאת וכן הלאה עושים שכנוע עקיף לשכנוע עקיף, מרחיקים את המסרים כאילו מהדבר המרכזי. לדוגמה נגיד בסיפור של הדירות ואז נגיד לבן אדם תראה ... הדבר הזה, לחשוב את הדבר הזה. אוקי זה דבר ראשון זאת אומרת לנסות להיכנס לראש של הבן אדם השני. ועכשיו הדבר העוד יותר חשוב שהוא המפתח לכל הסיפור הזה הוא כדלקמן, בן אדם שרוצה ... האלה ונוביל אותו למסקנה הזאת והזאת. אוקי כל מה שדיברתי עד עכשיו רלוונטי גם מהיבט נוסף, מה זאת אומרת מהיבט נוסף נגיד שבן אדם שומע איזה סיפור, מישהו מספר לך איזה סיפור סתם סיפור מספר סיפור, בן אדם יכול לשאול את עצמו איך הסיפור הזה משפיע על הדעות שלי בנושא אחר?, לבדוק האם הסיפור הזה והזה משפיע על הדעות שלי בנושא אחר?. נגיד לקחת איזה נושא להגיד אוקי על כל סיפור הזה ועל כל תסביכיו, איך הסיפור הזה שעכשיו שאני שומע משפיע על הדעה שלי בנושא X, איך זה משפיע ואז הבן אדם פתאום יכול מעוד היבט לראות אני בעצם רואה שהסיפור הזה והזה הוא בעצם הקדמה הוא בעצם מבוא, הוא בעצם הנחת יסוד חלקית אפילו שמעודדת אותי לחשוב ככה וככה וזה מזה אני מסיק ככה וככה ואז אני עושה ככה וככה. זאת אומרת עוד פעם לקחת סיפור, בן אדם סתם שמע סיפור קרא כתבה, ראה משהו בעיתון ראה משהו בחדשות ושואל את עצמו איך הסיפור הזה עכשיו, סתם סיפור כלב נשך בן אדם, איך הסיפור הזה משפיע על דעתי לגבי X, איך זה משפיע? בא נבדוק בוא נמצא קשר כלשהו אפילו נמציא קשר. אוקי והדברים האלה מתחילים לחשוף לבן אדם איך המוח שלו עובד. ויש עוד היבט בסיפור הזה ברגע שמישהו בא למכור לך מוצר והוא מספר לך סיפורים סתם סיפורים לפי תומו הבן אדם יכול לשאול את עצמו למה הוא מספר לי את הסיפור הזה, מה הוא מנסה להגיד בסיפור הזה האם בסיפור הזה יש פה עכשיו איזה מסר סמוי, ...
הרשלה, מעשיות הרשלה, בדיחות הרשלה, משל ונמשל, הרשלה והסוכר, הרשלה והגפרורים, מוסר השכל, סיפורי הרשלה, ללמוד מכל דבר, ניתוח סיפור
... מעשיות הרשלה, בדיחות הרשלה, משל ונמשל, הרשלה והסוכר, הרשלה והגפרורים, מוסר השכל, סיפורי הרשלה, ללמוד מכל דבר, ניתוח סיפור מי היה הרשלה ומה הסיפור על הרשלה והסוכר? הרשלה הוא דמות ידועה בסיפורים עממיים, שהמטרה שלהם היא להעביר מסרים חכמים על ידי שימוש בהומור ובסיטואציות פשוטות. אחד הסיפורים על הרשלה מתאר מקרה שבו הוא הוזמן להתארח בבית של אדם עשיר, אך המארח, שלא ממש אהב את ... את האוכל, ביקש מבעלת הבית סוכר כדי לשפר את הטעם. בעלת הבית, שלא רצתה לתת לו את הסוכר, הסתירה אותו בארון ואמרה שאין לה סוכר בבית. הרשלה, בחוכמתו, סיפר לה סיפור מומצא על מגפת סוכר שמתרחשת כרגע, וטען שיש סוכר רעיל שנמכר בשוק, וכדאי להיזהר מכך. כאשר שמעה האישה את הסיפור, מיד נלחצה ואמרה להפתעתה שהיא נזכרה שבדיוק היום העוזרת שלה קנתה סוכר. הרשלה הציע שהוא ... הוא שבעלה של האישה היה רופא השיניים של העיר. בעלת הבית חשבה לעצמה שבסופו של דבר הרשלה יזיק לעצמו באכילת הסוכר, ואז יגיע אל בעלה לטיפול שיניים יקר. כך שהאישה בסיפור הייתה בעצם מתוחכמת יותר מהרשלה. מה הטעות שעשתה בעלת הבית עם הרשלה? למרות שבמבט ראשון ... וישאל את עצמו זאת, הוא יבין שאין הבדל אמיתי בין הרצונות השונים שלו, ויבין שהמנגנון של לרצות הוא אינסופי, ותמיד ימצא חיסרון נוסף למלא אחריו. מה אפשר ללמוד מסיפור הרשלה והגפרורים? סיפור נוסף על הרשלה מתאר איך הוא בדק גפרורים כדי לראות אם הם תקינים. הרשלה הדליק גפרור אחד, ... עצם החוסר התמידי הוא המנוע לקיום החיים, ולכן כדאי לאדם להסתכל על חוסר הסיפוק בצורה קצת אחרת ולהבין שהוא חיוני לקיום שלו, ולא רק דבר שלילי. מה המסקנה המרכזית מסיפור הרשלה והסוכר? המסקנה המרכזית היא שלפני כל פעולה שאדם עושה, עליו לשאול את עצמו האם ... רצון מסוים בלי לבדוק אם זה בכלל מוביל אותו לתוצאה הרצויה. מעשיות הרשלה איך לשלוט ברצונות? משל ונמשל איך ללמוד מכל דבר? למה תמיד יש חיסרון? מה מוסר ההשכל מסיפורי הרשלה? אליעד: בסיפור של הרשלה יום אחד להרשלה לא היה מה לאכול והוא ביקש שיארחו אותו, עשיר אחד אירח את הרשלה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סיפור
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סיפור, איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סיפור, איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשפר את הזיכרון? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם הכל אפשרי? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לעסקים, אימון אישי להרזיה, יועץ פילוסופי בתחום סיפור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 21:13:22 - wesi4