ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מידע אנושי - חלק 2 א ✔ראה גם: * מידע אנושי - חלק 1 ב. ואם בחושים עסקינן, אזי ניתן לחוש את המידע... - ידע להצליח התחייבות! ל: להצליח באמת בחיים...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 מידע אנושי - חלק 2 א
ראה גם: * מידע אנושי - חלק 1 ב.

ואם בחושים עסקינן, אזי ניתן לחוש את המידע ולגעת בו: המידע איפא הוא החומר בעצמו, והנתון האחרון בחבילת הנתונים של החלק הראשון מצביע על אחד האופנים הבסיסיים - דרכו יעובד המידע ויועבר אל כתובתו האנושית: המידע ייתהווה דרך החומר שביקום. אבן היא מידע. תפוח הוא ביטוי לחבילת מידע עם קליפה אדומה. הגוף האנושי הוא חבילת מידע, החומר בעצמו ובהתהוותו הוא מידע. ואכן הגיע האדם לזיהוי המידע הצפון בגוף האנושי דרך 23 הכרומוזומים שלו, ואף התחיל לקרוא את המידע של הגינום האנושי המכונה די. אנ. אי... הוא הגיע אל התא ואל החלקיק והאטום והאלקטרודות... המידע איפא אינו נישא על גב החומר, כי - אם החומר בעצמו הוא המידע. הרעיון הזה אינו טפל כבר על האדם, הוא הפנים אותו.

החלק השני: תיעוד המציאות האנושית שיכולה להתהוות בצל הגן.

ט ויצמח ה' אלקים מן - האדמה כל - עץ, נחמד למראה, וטוב למאכל, ועץ החיים בתוך הגן, ועץ הדעת טוב ורע.

לאחר שהשם יתברך תיעד את נתוני גן העדן - גן המידע שעתיד לחיות בתוכו האדם, עבר אל השאלה המתבקשת: מה אמור להתהוות בצל כל הנתונים האלה? מה הם המצבים האנושיים שיכולים להתהוות בצל הנתונים האלה?

שני מצבים יכולים להתהוות: מצב נתון, ומצב בלתי נתון.

1. מצב נתון: המצב הנתון נגזר מהנתונים המקוריים שהשם יתברך הצמיח, ואליהם כיוון את יצירתו: ועץ החיים בתוך הגן אשר האדם יגור בו. כוונתו של השם יתברך היתה ועודנה - לתת את הטוב שבמהותו לאדם, היינו שהאדם יחיה בתוך גן המידע האין - סופי שפתח בפניו, יקטוף ממנו כאוות נפשו, ייעבדו כאוות נפשו, ויהנה ממנו כאוות נפשו. אלה הם החיים, והמתעד השתמש במילה "חיים" - הוא לא הגדיר את מימדי החיים האלו (כי לא ייחס אותם לשום נתון) : לא ארוכים ולא קצרים, אלא סתם חיים, משמע - חיים בלתי מוגבלים ובלתי סופיים.

ההנאה שעתיד להפיק האדם במסגרת חייו בתוך הגן, גם היא אינה מוגדרת בנוסח התיעוד: "עץ" - מידע, הוא לא הגדיר את מימדי העץ הזה ולא הגדיר את הכמות הניתנת לשאיבה ממנו, משמע - קח ממנו מה שאתה רוצה, ללא הגבלה, עד אין סוף, כי העץ עצמו אינו מוגדר - היינו, אינו מוגבל. ואכן הגיע האדם לידי התודעה הזאת: אין סוף ליקום, צרוב במוחינו הנתון הזה. זהו המצב הנתון הראשון שאמור ליכון בתוך הגן, ושהאדם עתיד לפגוש בו, על פי התיכנון המקורי והכוונה המקורית של השם יתברך:

עץ החיים בתוך הגן: חיים בלתי מוגבלים בתוך גן של מידע בלתי מוגבל.

2. מצב בלתי נתון: אנחנו מדברים על המצב האנושי השני (לא החלופי) שיכול להתהוות בצל נתוני הגן - וכותרתו היא: "ועץ הדעת טוב ורע". השם יתברך - חוקר כליות ולב, יודע שעלול להיווצר עוד מצב, שקראתי לו בעגה שלי "מצב בלתי נתון", כלומר מצב שאינו תואם את הנתונים שהתכוון אליהם השם יתברך, אולם כן עלול להיות נגזר מהם, ולכן ראה לנכון לתעד גם את המצב הזה, ולתת לו מקום בסיפרו. אסביר:

כל הפרוייקט הזה של עיבוד ויצירת עץ החיים והאדם - מטרתם אחת היא: ליצור מצב בו יתן השם יתברך את הטוב שבאמתחתו לאדם. וכפי שהזכרנו לעיל, ניתן לתת הרבה, הרבה מאוד, והכי הרבה, ונשאלת השאלה: אם השם יתברך כה מבקש לתת לאדם - מדוע שלא יתן לו ישירות "הכי הרבה"?

תשובה: כי רק במצב אחד ניתן לתת "הכי הרבה", והוא המצב שבו ניתן לקחת ממנו "הכי הרבה". כלומר, יש ליצור מצב של "בחירה חופשית", בו תינתן לאדם יד חופשית לעשות ולהחליט ככל העולה על רוחו, או אז יתאפשר לאדם לקחת את הכמות האפשרית מהמידע השרוע לפניו, וכך "יתאפשר" להשם להוציא את כוונתו הבסיסית אל הפועל, ולתת לאדם את הכמות הרבה ביותר (האין - סופית) מהמידע שהעמיד לרשותו.

בחיבורי האחרון "גוף ונשמה" עמדתי על שאלת "מידת הנתינה" של השם יתברך מזווית אחרת: תהיתי, מדוע החליט השם יתברך לגלות לנו, לאדם, את עובדת קיומו ו"לתת" לנו באופן גלוי? ניתן היה להסתיר מאיתנו את עובדת קיומו, וכך לתת לנו באופן "מוסתר" - כלומר בסתר! וסיבה טובה תמכה בתהייתי: הנתינה בסתר תחסוך מהאדם את המצב המביך של "לקיחה בחסד"... גם אנחנו מכירים את המידה היפה הזאת, והטובים שבנו מקיימים אותה בפועל: לתת לנזקק בסתר, שהנזקק לא יידע מי נתן לו, וגם אתה לא תדע למי נתת, וכל זאת במטרה לחסוך מהנזקק את התחושה המביכה המעיקה של קבלת נדבה - של קבלה בחסד... והלא מטרת השם יתברך היא שהאדם יקח ממנו בזכות - לא בחסד...

ב"גוף ונשמה" הצבתי עוד משענת "טכנית" התומכת באותה התהייה - "וכי מדוע לא בחר השם יתברך לתת לנו בסתר, ולהסתיר מאיתנו את עובדת קיומו? ", לא אכנס לתחום הטכני, כי לשם כך אצטרך להעתיק את חצי החיבור - כ - 160 עמודים... ולא יישאר לי זמן לארוחת הצהריים, אתם אכלתם?

מכל מקום, המסקנה שהיגעתי אליה הובילה גם היא לבחירה החופשית, ולדרגת הנתינה הגבוהה ביותר שביקש השם יתברך לעמוד עליה בנתינתו לאדם. ובשביל לא להשאירכם במתח, אציין את תמצית המסקנה: ישנן שלוש דרגות בנתינה - או אם תרצה בהגשת עזרה, נדבה, דחיפה... :

1. נתינה בגלוי: אתה תופס עני ושם לו ביד 10 ש. ח.

2. נתינה בסתר: אתה מפקיד את ה - 10 ש. ח שלך בקופת צדקה, או שולח אותה עם שליח, במטרה שהנזקק לא יכיר אותך ואתה לא תכיר את הנזקק.

3. המעלה הגבוהה ביותר והנשגבת ביותר: אתה תופס את העני ופותח עסק משותף איתו, כך שהוא ימשוך את ה - 10 ש. ח מהעסק הזה וירוויח אותה "מזיעת אפו".

השם יתברך, המסקנה, ביקש "לעמוד" על הדרגה הגבוהה ביותר - בתיתו לאדם את נתינתו, ועסק משותף לא פותחים עם איש עסקים לא קיים, עלום - שם או נסתר...

בנוסף, חייבת להינתן יד חופשית לשותף החדש, כי הרי הוא שותף בעסק, ובמעמדו זה, הוא יכול לעשות בעסק ככל העולה על רוחו... מכאן מקור "הבחירה החופשית", ומכאן גם נגזרת "מידת הנתינה" הגבוהה ביותר שהשם יתברך ביקש להגיע אליה, כי הרי השותף החדש יכול "למשוך" מהעסק ככל העולה על רוחו, הדבר תלוי סוף כל סוף רק בו ובניהולו, לשותף הראשון אין בעיה ששותפו ימשוך מהעסק כמה שרק ירצה - כל עוד והעסק מנוהל טוב וכתוצאה מזאת ישנם רווחים ותפוקה.

נחזור איפוא אל המצב השני שקראתי לו "בלתי נתון", ושעלול להתהוות בצל הנתונים אשר הצמיח (עיבד) השם יתברך עבור האדם מן - האדמה (עם נתוני האדמה) :

ועץ הדעת טוב ורע - זהו תיעוד המצב הנוכחי שאנו בוחשים בו, ושתואר בארבע מילים, ולהלן תיאורי ביותר מארבע מילים:

המדובר "במצב" שנוצר בשכונה האנושית, והאדם אחראי לעלילות הפרק הזה. ולפני שאתחיל בשרידת המצב הסבוך הזה - רגע לפני כניסתי אל השכונה האנושית הסבוכה המסוכנת הזו, ומהחשש שמעשש בי שמא אלך לאיבוד ברחובותיה הצרים, אני רואה לגלות את זהות התכונה האחראית להיווצרות המצב הזה, קבלו אותה כפיצוי על החשבון - אם לא אמצא את הדרך חזרה אליכם: הבחירה החופשית - אשר משחקת את התפקיד הראשי במשחק החיים המרתק הזה, היא היא האחראית על היווצרות המצב האבסורדי הזה. "הבחירה החופשית" מזכירה את החמות - הנדיבה החכמה והבשלנית, שאי - אפשר בלעדיה והיא אם כל הבעיות...

החלטתי לאחר התלבטות ומטעמי ביטחון לבקר אך ברחובותיה הראשיים והמוארים של השכונה הזאת, שכונת האדם לאחר שהגיע אל גן העדן שלו.

כל המידע עומד לרשותו. מלא מידע. מידע שזור בכל פינה ובכל חלקה, רק להושיט את היד ולקטוף... ולעבד, וליהנות, ולהשתעשע, ולאכול, ולשתות, ולשיר... ובכל זאת, אני פוגש בפינת הרחוב בטיפוס משונה, יושב באפס מעשה וממתין...

הוא רק יושב בפינת הרחוב וממתין שמישהו יפיל חפיסת מידע מעובד, או אז הוא ירוץ לחטוף אותה... הוא לא יעבד בעצמו את המידע, ולמען הדיוק - בד"כ לא יעבד בעצמו את המידע... הוא יעדיף לקלוט מידע מעובד ולעוס ומעוך, מוותר מרצונו החופשי והתמוה על תמצית ההנאה שבעיבודו.

הרוב המוחץ של תושבי תבל נמצא, למרבה האירוניה, בפינת הרחוב הזה, יושבים ומחכים. יש לנו הרבה יזמים ושאפתנים וחוקרים, אך אנו נתקעים באיזשהו מקום ויושבים לחכות... לֶמה אנו מחכים בדיוק? איננו יודעים... אנו נכנסים אל שלב תמהוני זה ללא שום סיבה ראויה... הבעיה האמיתית היא התירוץ שאנו עמלים עליו כאשר נכנסים לשלב תמוה כזה - הרי אנו אנשים בעלי נשמה ורצון ואינטלגנציה, לכן היינו חייבים לתרץ את ישיבתינו ללא מעש בפינת הרחוב, בתירוצים מתירוצים שונים - קודם כל לעצמינו: אני מחכה להזדמנות! אני מחכה לרגע שיבוא... מחכה שמשהו יזוז, מחכה למשיח... כולנו חושבים כי בתירוץ הזה אנו עושים מעשה חכם וראוי: למה לי להתאמץ ולעבוד כאשר הנתונים שלי מאפשרים לי עדיין להמתין, למה ללחוץ את עצמי... למה לי לבזבז אנרגיה לשווא?

אם כן אנחנו יודעים עכשיו מה טוב בשבילנו ומה רע: יש לחכות להזדמנות ולא לבזבז אנרגיה. מי שמבזבז אנרגיה וקופץ על כל דבר ולוחץ את עצמו - עושה מעשה לא נכון, או עושה מעשה פזיז וקצת לא מקובל, ויש מי שחושב שדווקא עושה מעשה נכון ומקובל!

ויש מי שאומר שצריך להיות באמצע: לא ללחוץ על הדוושה עד הסוף, וגם לא לעצור לגמרי - להיות באמצע. מכאן, אין טוב סגולי או רע ממשי, יש שטח ביניים המפריד ביניהם - שטח מלא עד אפס מקום בדעות ורעיונות ותיזות ונטיות... קשה לשים את היד על הטוב הסגולי או על הרע המהותי. זאת לגבי שאלת הגישה העקרונית אל העשייה או אי - העשייה. אולם וגם כאשר מגיעים אל שטח העשייה גרידא - נחלקו הדעות: אני יודע מה טוב לעשות ומה רע.

לעבוד כמו חמור כל החיים ולצאת עם פנסיית - עוני של גימלאים - או ללכת על פעולת עוקץ מתוחכמת אחת, ולעשות דרכה את כל החיים? ויש גם באמצע: לא להיות פושע של ממש - אך גם לא חמור ממש של עבודה, מצאת החמה עד צאת הנשמה... ניתן לקחת את הנתיב האמצעי, ללכת אל העסקאות הפוריות שהקירבה לכתובת הנכונה מניבות אותן בשפע, לדעת להיות במקום הנכון בזמן הנכון בשטח הנכון דבוק לאישיות הנכונה... ללכת אל שטח הפוליטיקה, שמה העשיה בה' הידיעה... טוב להיות פוליטיקאי מתוקשר עם אופציות, מחמור עבודה אמיד...

וגם בשטח העשיה איפא אנו מזהים את שלל הדעות והידענים אודות הנכון והלא נכון, האמת והשקר, הטוב והרע.

בכל מקום איפוא, בכל פורום, בכל שטח, האדם אמר את שלו ונתן ביטוי לדעתו הנחרצת: זה טוב וזה רע. זה לעניות דעתי טוב, וזה ממש רע. חוות הדעת הזו של האדם, התאפשרה למעשה בגלל הבחירה החופשית - או לחילופין בזכותה, הוא הביע את דעתו כאשר נפתחה בפניו האפשרות הזו. השם יתברך ביקש להעניק לאדם את אופצית הבחירה החופשית (עמדנו לעיל על סיבותיו), אפילו במחיר המסוכן שהאדם יסטה דרכה מהטוב ועל ידי זה - ייווצר המונח החדש "רע", שלא היה לו קיום ביקום, ולא יכל להיות לו קיום: ויצמח ה' אלקים מן - האדמה כל - עץ, נחמד למראה, וטוב למאכל. רק הטוב נמצא ביקום, אין חוץ מהטוב כלום. זה הגן ובתוכו ניתן לחיות ולקטוף מהבא ליד עד אין סוף, אלה הם החיים.

עץ הדעת טוב ורע הוא היצירה הווירטואלית הראשונה שהאדם עתיד ליצור, כאשר יחשוב על עוד אופציות, מלבד האופציה היחידה המוצעת במרחב.

זכותו. זכותו המלאה של האדם לחשוב איך שהוא רוצה, כך אמר השם יתברך, הרי אני זה שעתיד לנטוע בו את אופצית הבחירה החופשית ולהתעקש עליה, לכן ראה לנכון לכלול את המציאות השניה הזאת בתיעודו, הגם ואיננה נמנית על יצירתו המקורית, ולא תואמת את כוונתו המקורית.

אם כן ומלבד עץ החיים, עלול להיווצר מקום ווירטואלי לעוד עץ, לעוד מצב: עץ הדעת טוב ורע.

יצאתי איפוא בשן ועין מהשכונה הסבוכה והמסוכנת של האדם, כמעט ללא שריטה, ועל כן אפשר להמשיך עם המפה המקורית של סדר המידע שתועד על ידי השם יתברך:

טו ויקח ה' אלקים, את - האדם, וינחהו בגן - עדן, לעבדה ולשמרה. לאחר שעיבד השם יתברך את המידע והתאים אותו לקיבולת האדם לטבעו ולסטנדרטים שלו, לקח את האדם המושלם, היינו את הגוף האנושי האינטלגנטי בעל המוח החושב, שזווג מבעוד מועד עם הנשמה - האחראית לתכונת הרצון שבאמצעותו ניתן להפיח תוכן בבחירה החופשית, ושם את האדם המושלם הזה בגן - עדן - בגן המידע האין - סופי, קטוף כפי יכולתך וכאוות נפשך...

לעבדה ולשמרה: שתי פעולות ניתן לעשות בגן המידע האין סופי הזה:

1. לעבד את נתוני המידע השזורים בגן.

2. לשמר את הנתונים האלו, או לשמור עליהם.

שאלתי את עצמי את השאלה הזאת: אני מבין את מהות הפעולה הראשונה - לעבד את הנתונים, זוהי הפעולה הנדרשת, היחידה כמעט, שניתן לעשותה במרחב נתוני המידע. אולם השאלה היא - מה למידע ולשמירה עליו? מדוע ואיך נכנסה פעולת "השמירה" אל סל הפעולות הנדרשות במרחב המידע?

בשביל לענות על השאלה הזאת, יש לעשות סדר חוזר בדברים, ולנסות ולשחזר את שרשרת המידע שבידינו, אודות תיעוד הדברים עד עכשיו.

כפי שהזכרתי, יצר השם יתברך בשלב הראשון את האדם כגוף אנושי נטול נשמה, ולאחר מכאן נפח בו את הנשמה - מתוך סיבות מוגדרות שעמדנו עליהן לעיל.

הבה ניקח מצב היפוטתי - את הגוף האנושי נטול הנשמה, ונניח אותו בגן - עדן - בגן המידע האין - סופי: מהו יעשה עם המידע הזה?

גם בשאלה הזו נגעתי בהרחבה ב"גוף ונשמה", והיגעתי למסקנה הזאת: גם האדם הזה נטול הנשמה, יעבד את המידע השזור לפניו בגן - עדן, כי יש לו מוח ויכול להשתמש בו. השאלה היא, לאיזו תכלית ישמש אותו המידע, לאיזו מטרה ישתמש במידע הזה? והתשובה המתבקשת היחידה היא: למטרת שרידותו. המידע כמהות הוא דבר טוב, והישות הזאת נטולת הנשמה תקבל את המידע כמהותו ו"תשאף" להמשך קיומה בצל המצב הרצוי הזה, היא תפעל להמשכיות המצב הרצוי הזה, זהו למעשה אינסטינקט החיים המנוי עליו כל עולם החי, גם הבהמה "פועלת" להמשך שרידותה במסגרת המנגנונים הנתונה להם, אולם ניתן להניח שהמנגנון האינסטנקטיבי הזה יפעל ביתר - שאת אצל האדם נטול הנשמה, כי לאדם הזה יש מוח פעיל שיכול להשתמש בו בשביל לפתח את המנגנון הזה.

האדם נטול הנשמה יעבד איפוא את המידע השזור לפניו, במטרה תכליתית אחת מוגדרת: המשכיות המצב הקיים, וזו הנאה גדולה שיכול האדם להפיק מגן - עדן, אולם השם יתברך ביקש כאמור לתת לאדם הזה עוד יותר, ולכן הוא נפח בו את הנשמה - האחראית לתכונת הרצון, ובאופן הזה יכל האדם לפתח את מנגנון השאיפה, ולשאוף לעוד מידע ולעוד מידע עד לאין - סוף, ולא להסתפק בעיבוד החלקי של המידע שמפיקים ממנו את המשכיות המצב הקיים (השרידות). הוא ישאף לעוד - כל עוד יש עוד... והאין - סוף הוא הגבול שלו, מטרתו איפוא אינה נעצרת בהשגת ועיבוד המידע לשרידותו, כי - אם ממשיכה הלאה המטרה שלו, והעין שלו רודפת תמיד אחר נקודת האין סוף. הוא קוטף מהמידע השרוע לפניו ללא הפסק ומנגנון העיבוד שלו איפוא עובד ללא הפסק, ללא סוף, זהו בעינו המצב אליו ביקש השם יתברך להגיע: לתת לאדם מהשפע שלו עד לאין סוף, והינה מצא את מבוקשו, מצא את האדם שיכול "לקחת" את מה שהשם יתברך רוצה "לתת".

העסק התחיל לפעול טוב, והאדם השאפתן הזה התחיל לקטוף ולקטוף ולעבד. עד שהגיע אל מצב אבסורדי: הוא עיבד אין - סוף מידע גולמי והגיע למסה כזאת של מידע מעובד שהשתכר ממנה: ולמה שלא אצור מידע אבסורדי לשם השעשוע - ואולי גם למען "המחקר"? למה שלא אזווג את האריה עם הפרה? או החומוס עם השעועית? למה שלא אזווג אפילו את האדם עם גזע חייתי אחר - אולי יצא לנו חיית - אדם ונוכל להשתמש בה בכל מיני מטלות בלתי אפשריות? הוא ביקש ליצור מידע אבסורדי דרך מנגנון עיבוד המידע הפועל אצלו ממילא...

אין ספק שנעשו בשם המידע, בשם הרוע, בשם המחקר, או בשם השעשוע לשמו - הרבה מאוד נסיונות "אבסורדים" ואין ספק שנוצר כתוצאה מזאת משהו אבסורדי, כמו הייצורים המעוותים שהאגדות מספרות עליהם, אך לא ידוע לנו על קיום גזע "אבסורדי" מעוות שחי והתפתח ושיגשג באיזשהו יער עיר חווה או מדינה... כלומר הנסיונות הללו נעצרו באיזשהו מקום ולא התפתחו, והרושם הנותר הוא - חבל על הזמן והמאמץ שהושקע, כי המאמץ והזמן הלכו לשווא, וגם המשאבים שהושקעו בפרוייקטים "היוקרתיים" הללו התבזבזו לשווא...

מן הראוי לציין שהיו עוד נסיונות, פחות "אבסורדים", שנעשו במרחב החקלאי למשל, כך שזרעו זרעי א' וב' ויצא להם ג'! כך נוצרה אם איני טועה "הקלימנטינה", וכך הגיעו לתפוזים וענבים ואבטיחים נטולי גרענים - הישג מבורך ומרשים בפני עצמו! כך הגיעו אולי לעוד מספר השגים, וגם כאן אמרה לנו התורה את דיברתה וניסתה לכוון אותנו אל הגבול האפשרי - כך שלא נגיע אל הגבול האבסורדי ונאבד את הדרך... עיין בדיני כלאיים, שעטנז...

אם כן, התכונה היחידה שאני מזהה כתוצאה מהשתכרות אבסורדית כזו - היא זו: "עיבוד אבסורדי" בלתי תקין לכל סוג של מידע ביקום, יתחיל להעצר בנקודה כלשהי עד שייפסק כליל. לא תהיה שום תוצאה. הזמן יבוזבז, והמשאבים יבוזבזו איתו, והבילבול יחגוג... שרשרת המידע תיפסק כתוצאה מנתונים אבסורדים של מידע מעובד שאינו מוליך לשום מקום, וכתוצאה מכך כל תהליך עיבוד המידע יתעכב במקרה הטוב, או ייפסק במקרה הרע. לכן הזכיר השם יתברך בתיעודו את שתי הפעולות שיש לעשותם בתהליך עיבוד המידע שבגן עדן: לעבדה ולשמרה: אם ברצונך להמשיך ולהתקדם עם שרשרת המידע שבידך - כך שרק תגדל ותתעצם ותיארך, עליך לשמור על מסגרת שרשרת המידע האין - סופית השרועה לפניך - ולא לצאת ממנה, לא לחרוג ממנה, לא להשתטות ולא להשתכר... לא לחצות את גבול האבסורד וההיגיון, ושני הנתונים האלה ברורים הם מאוד.

במילים דומות, ואם ברצונך להמשיך ולכבוש את שרשרת המידע האין סופי, עליך לשמור על שרשרת המידע הנתונה, ולא לצאת מגבולה הברור, והמוגדר על ידי חושיך והגיונך ומוסרך, ברגע שאתה פורץ את הגדר הזה ויוצא, והחל מרגע זה ומהנקודה הזו - אתה נעצר ואינך מתקדם לשום מקום. אשר על כן, ובמטרה לחיות בגן - עדן - בגן המידע האין סופי, עליך לעבד את המידע וגם לשמור על מסגרתו המקורית - דרכה הוצג בפניך.

* מידע אנושי - חלק 2 ב.
אטומים מאמץ להשתמש במילה תודעה ברחוב הגבוהה ביותר פשעים משחק אמת יכולת יעוד אנושיות מידע
מבנה גוף האדם, מבנה השלד של גוף האדם, העצמות בגוף האדם, השרירים בגוף האדם, המפרקים בגוף האדם, איך המפרקים זזים? למה יש שרירים בגוף האדם? מה תפקידם של השרירים? מה זה מפרקים? מה זה שרירים? מה זה עצמות?
מבנה גוף האדם, מבנה השלד של גוף האדם, העצמות בגוף האדם, השרירים בגוף האדם, המפרקים בגוף האדם, איך המפרקים זזים? למה יש שרירים בגוף האדם? מה תפקידם של השרירים? מה זה מפרקים? מה זה שרירים? מה זה עצמות?
...בגוף האדם, המפרקים בגוף האדם, איך המפרקים זזים? למה יש שרירים בגוף האדם? מה תפקידם של השרירים? מה זה מפרקים? מה זה שרירים? מה זה עצמות? ממה מורכב גוף האדם? גוף האדם בנוי קודם כל משלד, שהוא למעשה מערכת של עצמות. למרות שאנחנו רואים מבחוץ רק את העור ואת צורת הגוף החיצונית, מתחת לכל אלה קיים השלד, שמורכב מעצמות קשיחות. עצמות אלו הן הבסיס לכל הגוף ומספקות לו תמיכה, אך הן אינן מסוגלות להתכופף או להיות גמישות. אם מנסים לכופף עצם, היא פשוט נשברת. העצמות...
גוף ונפש, נשמה, תודעה רוחנית, מהות וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט, כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין?
גוף ונפש, נשמה, תודעה רוחנית, מהות וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט, כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין?
...וצורה, מהות אחת, אחדות המציאות, כלום מוחלט, כלום יחסי, מה זה כלום? מודעות עצמית, מה זה יש? מה זה אין? מהו הקשר בין גוף לנפש ומה המשמעות של כלום? הרצאה זו עוסקת במגוון נושאים פילוסופיים ופסיכולוגיים שנוגעים לקיום האנושי, תודעה, מהות וצורה. תחום הדיון המרכזי הוא ההבנה של איך אנחנו תופסים את עצמנו, את סביבתנו, ואת העולם, וכיצד הכל נוגע לשאלות הקיומיות של מה זה יש? ומה זה אין?. אליעד כהן עוסק בנושאים אלו תוך הצגת רעיונות על הקשר שבין הגוף לנפש, השאלה...
איך לגרום לאנשים להצביע לך? למרות החשש שלהם שאולי לא תעבור את אחוז החסימה? יעוץ פוליטי / יעוץ לפוליטיקאים - איך לשכנע מצביעים להצביע לך? איך לשכנע בוחרים להצביע לך? איך לגרום לאנשים לבחור בך? איך לגרום לאנשים לא לפחד מכך שלא תעבור את אחוז החסימה?
...תעבור את אחוז החסימה? יעוץ פוליטי יעוץ לפוליטיקאים - איך לשכנע מצביעים להצביע לך? איך לשכנע בוחרים להצביע לך? איך לגרום לאנשים לבחור בך? איך לגרום לאנשים לא לפחד מכך שלא תעבור את אחוז החסימה? וכאן במאמר אסביר, איך באפשרותך לגרום לאנשים להצביע לך לבחירות בכנסת לבחירות במקום אחר, למרות החשש שיש להם שאולי לא תעבור את אחוז החסימה ושאולי הקול שלהם הלך לפח. הבהרה: המאמר להלן לא דן בשאלה, האם באמת כדאי להצביע למישהו שאתה חושש שהוא לא יעבור את אחוז החסימה...
לא לדעת, לדעת שום דבר, לדעת שאינך יודע, לדעת כלום, ידיעת הכלום, לא לדעת שום דבר, נפרדות מתוך אחדות
לא לדעת, לדעת שום דבר, לדעת שאינך יודע, לדעת כלום, ידיעת הכלום, לא לדעת שום דבר, נפרדות מתוך אחדות
...לדעת שום דבר, לדעת שאינך יודע, לדעת כלום, ידיעת הכלום, לא לדעת שום דבר, נפרדות מתוך אחדות מה זה אומר לדעת שאתה לא יודע שום דבר? הנקודה המרכזית שאליעד כהן מסביר בהרצאה הזו היא המשמעות העמוקה של לדעת שאתה לא יודע שום דבר, ומה ההבדל בין לא לדעת אמיתי לבין מצב שבו אתה רק חושב שאתה לא יודע. הוא מתחיל מכך שהרבה אנשים אומרים אני לא יודע, אבל לא מבינים שלומר אני לא יודע עדיין מבוסס על ידיעה כלשהי. זאת אומרת שכאשר אתה אומר אני לא יודע, יש לך ידיעה על כך שיש...
הוכחות למתן תורה, הוכחות לאמיתות התורה, מי נתן את התורה? עדויות למתן תורה, מי כתב את התורה? שמירת מצוות, מעמד הר סיני, איש מפי איש, האם לשמור מצוות? קיום מצוות
הוכחות למתן תורה, הוכחות לאמיתות התורה, מי נתן את התורה? עדויות למתן תורה, מי כתב את התורה? שמירת מצוות, מעמד הר סיני, איש מפי איש, האם לשמור מצוות? קיום מצוות
...תורה, מי כתב את התורה? שמירת מצוות, מעמד הר סיני, איש מפי איש, האם לשמור מצוות? קיום מצוות האם ניתן להוכיח את אמיתות התורה באמצעות עדויות היסטוריות? אליעד כהן מסביר בהרצאה את הנושא המורכב של הוכחות לאמיתות התורה, ומתייחס באופן מפורט למושגים כמו מתן תורה, מעמד הר סיני, מי כתב את התורה? ושמירת מצוות. אחת השאלות המרכזיות שהוא מציג היא: איך ניתן לדעת בוודאות שאירוע היסטורי, כמו מתן תורה, אכן התרחש? הטענה המרכזית שאליעד מציג היא שהעדות החזקה ביותר לקיום...
הספר להיות אלוהים - חיפוש האמת באשר היא, ללא העדפת צד אחד, יותר מאשר צד אחר, אדם או רובוט, חלק 1
הספר להיות אלוהים - חיפוש האמת באשר היא, ללא העדפת צד אחד, יותר מאשר צד אחר, אדם או רובוט, חלק 1
...חלק 1 למה קשה לאדם למצוא את האמת שהוא מחפש? ההרצאה מבוססת על הספר להיות אלוהים ועוסקת בשאלה מדוע אנשים מתקשים למצוא את האמת בחיים, למרות שהם כביכול מחפשים אותה בכל ליבם. הסיבה לקושי, לפי אליעד כהן, היא שלכל אדם יש אינטרס פנימי ושקר נסתר שמונע ממנו למצוא את האמת במלואה. מצד אחד, האדם אומר שהוא רוצה לדעת את האמת, אך מצד שני, בתוך תוכו, יש לו אינטרס שהאמת תהיה בצורה מסוימת. למשל, אדם יכול לחפש את האמת לגבי קיום אלוהים, אך בתוך ליבו הוא מעדיף לגלות שאלוהים...
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
למה - עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
...מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה? אליעד כהן מסביר את החשיבות של השאלה למה? ואומר שמי שרוצה לחיות חיים טובים ולהגיע לאושר חייב להבין את עצמו לעומק. ההבנה העצמית הזו מושגת דרך שאילת שאלות אינסופית על הרצונות והבחירות האישיות. האדם חייב לשאול מדוע הוא רוצה דברים מסוימים ולא אחרים. אליעד מדגיש שצריך לשאול שאלות כאלה בלי הפסקה: למה דווקא הרצון הזה? האם הרצון הזה באמת מחויב? האם אפשר שלא יהיה רצון כזה? אם הוא כן מחויב - אז למה? ואם לא - למה דווקא זה הרצון...
קשה להשגה, קל להשגה, למה אני רוצה את מי שלא רוצה אותי? למה אני לא רוצה את מי שרוצה אותי? למה אני לא אוהב את מי שאוהב אותי? למה אי אפשר להרגיש טוב באמת? איך לשמור על משיכה לאורך זמן? איך לשמור על התשוקה? הנאה שקרית, הנאה אמיתית
קשה להשגה, קל להשגה, למה אני רוצה את מי שלא רוצה אותי? למה אני לא רוצה את מי שרוצה אותי? למה אני לא אוהב את מי שאוהב אותי? למה אי אפשר להרגיש טוב באמת? איך לשמור על משיכה לאורך זמן? איך לשמור על התשוקה? הנאה שקרית, הנאה אמיתית
...רוצה את מי שרוצה אותי? למה אני לא אוהב את מי שאוהב אותי? למה אי אפשר להרגיש טוב באמת? איך לשמור על משיכה לאורך זמן? איך לשמור על התשוקה? הנאה שקרית, הנאה אמיתית למה אני רוצה דווקא את מי שלא רוצה אותי? הרבה אנשים שואלים את עצמם מדוע הם נמשכים דווקא לאדם שמשחק קשה להשגה. בהרצאה זו אליעד כהן מסביר לעומק את המנגנון הפסיכולוגי העומד מאחורי התופעה הנפוצה הזו. הוא מסביר שכאשר אדם מרגיש שהצד השני אינו בהישג ידו, נוצרת אצלו תחושה של אתגר, ולכן הוא רוצה את...
רצונות, לדעת מה אתה רוצה מעצמך, מה אני רוצה? מהו רצון? איך נוצר רצון? מה הרצון הפנימי ביותר? מה באמת אתה רוצה? למה יש רצונות? לא יודע מה אני רוצה מעצמי, המרדף אחרי הרצון, מודעות עצמית
רצונות, לדעת מה אתה רוצה מעצמך, מה אני רוצה? מהו רצון? איך נוצר רצון? מה הרצון הפנימי ביותר? מה באמת אתה רוצה? למה יש רצונות? לא יודע מה אני רוצה מעצמי, המרדף אחרי הרצון, מודעות עצמית
...אני רוצה? מהו רצון? איך נוצר רצון? מה הרצון הפנימי ביותר? מה באמת אתה רוצה? למה יש רצונות? לא יודע מה אני רוצה מעצמי, המרדף אחרי הרצון, מודעות עצמית איך לדעת מה אתה באמת רוצה מעצמך? השאלה המרכזית שעלתה בשיחה עם אליעד כהן היא כיצד אפשר לדעת מה באמת רוצים. רוב האנשים מתמודדים עם מצב שבו הם לא יודעים מה הם רוצים באופן מוחלט, ולכן נעים כל הזמן בין רצונות שונים, לעיתים סותרים, ומתלבטים כיצד לפעול. לפי אליעד, הבעיה המרכזית היא שאנשים לא מסוגלים להגדיר...
רצונות, איך לדעת למה אני רוצה משהו? איך נוצר רצון חיצוני? מה זה רצון פנימי? מה זה רצון חיצוני? איך לגלות את סיבת הרצון? דירוג של רצונות, רצונות חשובים, רצונות לא חשובים, רצונות מחויבים, רצונות אפשריים, רצון ממלא רצון, מה סיבת הרצון?
רצונות, איך לדעת למה אני רוצה משהו? איך נוצר רצון חיצוני? מה זה רצון פנימי? מה זה רצון חיצוני? איך לגלות את סיבת הרצון? דירוג של רצונות, רצונות חשובים, רצונות לא חשובים, רצונות מחויבים, רצונות אפשריים, רצון ממלא רצון, מה סיבת הרצון?
...למה אני רוצה משהו? איך נוצר רצון חיצוני? מה זה רצון פנימי? מה זה רצון חיצוני? איך לגלות את סיבת הרצון? דירוג של רצונות, רצונות חשובים, רצונות לא חשובים, רצונות מחויבים, רצונות אפשריים, רצון ממלא רצון, מה סיבת הרצון? איך לדעת למה אני רוצה משהו מסוים? אליעד כהן מסביר כי אדם שרוצה להבין מדוע הוא רוצה דבר מסוים, יכול להשתמש בשיטה פשוטה וברורה, והיא יצירת רשימת רצונות. הוא מדגים זאת באמצעות דוגמה של גבר ששואל את עצמו מדוע הוא רוצה בחורה מסוימת, או מדוע...
אל תפיל את המליון! איך להישאר בגן עדן ולחיות חיים טובים באמת?
...חיים טובים באמת? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אל תפיל את המליון! איך להישאר בגן עדן ולחיות חיים טובים באמת?. שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על תוכנית טלויזיה ששמה בישראל זה אל תפיל את המיליון. ומה הולך שם. בתכנית מביאים לך מיליון שקל - שואלים אותך שאלות, ואם ענית נכון על השאלות, לאחר מספר סבבים, אם נשאר לך כסף, קיבלת את המיליון. כמובן שבכל דבר בעולם יש שכל מסוים, וגם בתכנית הזו יש שכל. השאלות והתשובות ששואלים שם זה לא שכל, והאדם יכול...
פגיעה מינית והתמכרות - הקשר ביניהן והאתגר הטיפולי
...מינית בקרב המכורים לסמים (כולל אלכוהול), נשים וגברים, נמצא כפול משיעור הפגיעה המינית בקרב האוכלוסייה הכללית. מחקר שנעשה בארץ ב2008 בקרב אסירות שמכורות לסמים ועוסקות בזנות מצא ש 90% מהן חוו התעללות מינית בילדותן. התעללות מינית בילדות מהווה פרדיספוזיציה (נטיית קדם) להתמכרויות בעקבות חוויה טראומטית, כגון התעללות מינית חד - פעמית או מתמשכת, חל זעזוע בשיווי המשקל הנפשי של הנפש ומתפתחים תסמינים כגון: חלומות חוזרים, היזכרויות תכופות באירוע, תחושות שהאירוע...
דימוי עצמי נמוך - מאמנת אישית
...הגיעה לטיפול עקב דימוי עצמי נמוך שהתבטא בתחומים רבים בחייה. בתחום המקצועי נתקעה שנים רבות בעבודה בה חשה שאינה ממצה את עצמה ואת כישוריה, אך העבודה הייתה נוחה מבחינת שעות ותנאים ואפשרה לה להקדיש זמן רב לשלוש בנותיה. כמו כן, נטע התקשתה לקבל החלטות, מתוך חשש לטעות. כל החלטה נתפסה בעיניה כהרת גורל, בין אם מדובר היה בבחירת בגדים ללבוש, מסגרת לבנות, או באיזה תחום מקצועי היא רוצה לעסוק. כתוצאה מכך, היא התקשתה להתחיל בפרוייקטים ונטתה לדחות דברים עוד ועוד...
גלעד שליט והשבוי הפנימי שבתוכנו
...ישב לא רק בחדר בו היה שבוי, אלא גם בתודעתם של כל תושבי ישראל. בתוך תודעה זו הוא תפס מקום ייחודי, מקום של דאגה ושל הזדהות. אכן, כל חייל שנופל בשבי מעורר את התקווה לשיחרורו, אבל דומה שבמקרה של שליט לא היתה זו רק תקווה, אלא הזדהות עמוקה. מתוך סטטוסי הפייסבוק, שלטי החוצות וקריאות ההזדהות עלתה תחושה שאיננו רק דואגים לגלעד, אלא גם כואבים את כאבו, יודעים את מצוקתו, וסובלים את סבלו. אך מהי הסיבה להזדהות עמוקה זו? אולי נוכל להביט פנימה, ולנסות לאתר את המק...
איך לזהות שקרנים ושקרים?
...- איך לזהות שקרנים ושקרים?. הדבר יעזור לגלות אם משקרים אדם משקר לעצמו. לפי החדות של העניין השקר שקרנים מדברים תמיד בתרתי משמע, אף אחד מהם לא אומר לך מהם בצורה חד משמעית דברים. לא יגיד לך בדיוק את הדברים כהוויתם. שאדם יוצא החוצה הוא רואה שמש בצהריים הוא גם יודע שהוא קיים, בשניהם אין לו בזה תרתי משמע, אעפכ אדם צריך בחיים להגיע לוודאות מוחלטת כמו שהוא קיים. אחכ ננסה להגיע לוודאות יותר גדולה. אם תתבונן בזה תהפוך להיות המציאות כולה. שקרים ושקרנים ואדם...
לחיות טוב
...בזה מקצה אל הקצה. כאשר אדם חושב על משהו שהוא חושב שעשה בטעות = לא דבר נכון = אי אפשר לעשות מזה כלום = אי אפשר לתקן = פחות חשק לעשות דבר חדש = דעיכה. לעומת זאת כאשר אדם חושב על הדברים הטובים שבכל דבר = הוא לומד מהדבר = הוא מבין שזה הצמיח לו תועלת = הוא מבין שבזכות הטעות הוא יכול להתקדם לאן שלא היה יכול אם לא היה טועה = הוא מבין שלא משנה מה הדרך שהוא יעשה הוא ילמד תמיד משהו שצריך ללמוד בדרך = כל דבר שהוא יעשה (ללא מטרה לפגוע) או יטעה במשהו הוא תמיד...
לוגיקה / פילוסופיה - תורת ההיגיון
...פילוסופיה - תורת ההיגיון לוגיקה היא תורה העוסקת בהבחנה בין הסקה נכונה להסקה לא נכונה. התרגום העברי הוא תורת ההיגיון. מוצאו מהמילה היוונית לוגוס שלה פירושים שונים כגון מילה או מחשבה ותרגומה הלטיני הוא רציו. הלוגוס הוא המבדיל בין האדם ליצורים אחרים בהיותו מדבר, חושב ורציונלי. על כן יש צורך בתורה מיוחדת - לוגיקה - המלמדת אותנו את צורת הדיבור והחשיבה התקפה לפי חוקי תורה זו. מכאן שהלוגיקה היא הבסיס עליו מושתתת כל חשיבה מדעית והמלכה השולטת בעזרת חוקיה...
תקשור - חוויותיי כמתקשרת
...יושבת כדי לתאר את חוויותיי כמתקשרת עלי לספר לכם ראשית איך התחלתי בעצם לתקשר, או יותר נכון, איך ידעתי שאני אכן מתקשרת. מאז ומתמיד הייתה לי נטייה לעולם הרוח, אולי בגלל שכתינוקת הייתי חולה מאוד. הייתה לי דלקת מוח קשה, אשר בגללה איבדתי לחלוטין את הקשר שלי עם העולם החיצון. בגיל תשעה חודשים בו התינוק גדל, מגיב לסביבתו, ומתחיל לנוע במרחב בדרך זו או אחרת, אני הייתי במצב של חוסר אונים לחלוטין. איבדתי לאט לאט את הקשר עם העולם החיצון. לא היכרתי אפילו את בני...
מה עומד מאחורי קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ?
...קוריקולום ולדורף בבית הספר התיכון ? בכתה ט לומדים התלמידים עי התרכזות בשאלה - מה? על המורה לשים לב למשחק העדין בין המצאות הילד בכתה ט בהתגשמות מטראלית חזקה מאד של גופו (ההתבגרות המינית) לבין היווצרות החשיבה האבסטרקטית שאינה מטריאלית. יש כאן מתח, מאבק ולעיתים מרד. כדאי שהקוריקולום ישקף את המאבק הפנימי הזה לתלמידים באמצעות תופעות חיצוניות. (פיסיקה, חום מול קור, כימיה, התפשטות והתכווצות גזים, היסטוריה, הקונפליקטים ומהפכות בצרפת, רוסיה וארהב, בגג, לוחות...
הפרעת קשב וריכוז בלי או עם היפראקטיביות ADD\ADHD
...עם היפראקטיביות ADD ADHD מאת דר יגאל גליקסמן מכל ההפרעות השכיחות בתחומי הפסיכיאטריה והנוירולוגיה במיוחד של ילדים ומתבגרים, מדורגת כיום הפרעת הקשב והריכוז עם או בלי היפראקטיביות בין המקומות הגבוהים והשכיחים ביותר. מחקרים הוכיחו כי מדובר ב כ 10% מהילדים ו כ 6% מהמבוגרים. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שרוב הסובלים מהפרעה זו הם בנים בנות נמצאות ביחס של 5:1 מהבנים. ההפרעה גורמת לסובלים ממנה להשלכות ולקשיים רבים בתחומים האישיים, ההתנהגותיים, המשפחתיים, החברתיים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על סוג של מידע
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: סוג של מידע, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות? מועקות נפשיות וייאוש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: סוג של מידע, איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשנות תכונות אופי? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם הכל אפשרי? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש בחירה חופשית? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי קריירה, ייעוץ אישי מומלץ, אימון אישי בטלפון בנושאי סוג של מידע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1094 שניות - עכשיו 25_05_2025 השעה 03:19:26 - wesi4