ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ניהול שיחה ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5 ✔יעדים אפשריים בתכניות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 5
יעדים אפשריים בתכניות

ילדים אוטיסטים יכולים להיות כל כך שונים בסימפוטים שהם מראים עד שלעיתים נדמה לאדם בעל העין הלא מיומנת שמדובר בסינדרומים שונים. לכן הדימוי של "קשת" אוטיסטית או טווח אוטיסטי כל כך מתאים בנוגע לתחום זה. הקשת נפרשת מילדים בתפקוד נמוך שיכולים להראות סימפטומים כמו חוסר דיבור, המהום מתמיד, תנועות חוזרות על עצמן (סטימולציות כמו נפנוף ידיים ונדנוד הגוף או הנעת הראש וכו') התנתקות חזקה מאד מהסביבה. בקצה השני של הקשת מצויים ילדים בתפקוד גבוה (חלק מהם נקראים בשם מיוחד - אספרגר שגם שייך לקשת האוטיסטית) שיכולים להראות סימפטומים שנראים לצופה מבחוץ יחסית קלים, אך הם אינם כאלה. סימפטומים כמו ריצה בלתי פוסקת, חוסר דיבור או דיבור חלקי, תבניתי, אקוללי (חוזר על דברי אחרים), אי יכולת אכילת מזון מוצק, רגישות סנסורית, בעיות בקשר עין (לא מביטים לעיני אחרים) וחוסר יחס, קשר ותקשורת לילדים או מבוגרים, התעניינות מקובעת ואובססיבית בתחומי עניין מצומצמים (רכבות, תמרורים, קלפים, חרקים, דגלים, ארצות וכו'). אפשר להסיק מכך שכל ילד זקוק לטיפול מדויק ונכון כדי לקרבו לאפשרות של תפקוד כמה שיותר טוב בעולם. כדי לתת להורים ומטפלים שונים מידע על סוגי היעדים ותכניות הטיפול המובילים אליהם תוכלו לקרוא את הרשימה הבאה, אך יש להתייחס אליה כרשימה בלבד ולא לנסות להרכיב ממנה לבדכם כהורים (שאין להם מספיק ניסיון וידע מקצועי רב שנים עם ילדים אוטיסטים) תכנית טיפולית. גם אם בחרתם, מסיבות שונות, להיות המטפלים של ילדכם ולבנות תכנית טיפולית (למשל דרך אתר האינטרנט הנ"ל) כדאי להעזר, לפחות לתקופת מה, במנחה. אינני ממליצה על עריכת תכנית לבד, לכל הפחות יש לשכור את שירותיו של מנחה. אפשר לחסוך בעלויות המטפלים במידה ואתם מוכנים להיות המטפלים של ילדכם - אך קחו בחשבון שיש במצב זה בעיות לא פשוטות, מצד שני הוא חוסך בעלויות כספיות. מצאתי שילדים לומדים טוב ובקלות יחסית כאשר מתחילים בתכניות הקלות להם יותר ובתחומים בהם הם חזקים. כך מחזקים לילד את הביטחון העצמי וכן את הקשר עם המטפל ואח"כ הילד מסוגל, לאט, לעמוד גם במטלות בתחומים שבהם הוא חזק פחות.

יעדים ותחומים שיש להתייחס אליהם כשבונים תכנית טיפולית:

1.ויסות תחושתי - תת רגישות או רגישות יתר בתחושות של הילד (שמיעה, מגע, ראיה ועוד). דוגמאות:

* הילד ילמד כיצד להכיל רעש רקע כשהוא צריך להתרכז.

* הילד ילמד כיצד להגיב למגע שאינו נעים לו (במקום לצרוח אפשר ללמד את הילד לדבר או להראות תמונה של "תפסיק").

* הילד ילמד להתמרח בבוץ, בקצף גילוח וכו' כדי להרגיע את הצורך הסנסורי שלו.

2.חיקוי - חיקוי של הילד את הסובבים אותו. דוגמאות:

* הילד ילמד לחקות פיזית את המבוגר שמולו (הרמת ידיים, מחיאת כפיים, טפיחות ידיים על הברכיים, ידיים על הכתפיים וכו')

* הילד ילמד לחכות פעילויות קלות הנדרשות בבית (שימוש במטאטא, ניגוב במטלית, סידור צעצועים וכו').

* הילד ילמד לחקות הבעות פנים (עצוב, שמח, כועס וכו').

* הילד ילמד לחקות מילים ושירים.

3.בעיות תקשורת - הבנת ג'סטות, שפת גוף והבעות, הבנת שפה. דוגמאות:

* הילד ילמד לזהות הבעות פנים כמו שמחה, כעס, עצב.

* הילד ילמד להצביע.

* הילד ילמד להביע במספר מילים את כוונתו ("את זה", "רוצה", "לא", "כן" וכו')

* הילד ילמד לשאול שאלות

* הילד, במידה ואינו מדבר, ילמד להשתמש בתמונות וסמלים כדי להביע את עצמו.

4.מוטוריקה עדינה - גזירה, אחיזת "פינצטה", אחיזת עפרון נכונה ועוד. דוגמאות:

* הילד ילמד להחזיק עפרון

* הילד ילמד לגזור בקו ישר עם מספריים

* הילד ילמד לאחוז עם פינצטה גרגר שעועית.

* הילד ילמד לצייר קו ישר

* הילד ילמד לצייר עיגול.

* הילד ילמד לצייר אדם (באופן הגס ביותר).

5.מוטוריקה גסה - קפיצה, ריצה, התגלגלות, טיפוס על מיתקנים, שיווי משקל, קואורדינציה. דוגמאות:

* הילד ילמד לעלות במדרגות

* הילד ילמד לטפס על סולם חבלים

* הילד ילמד לשחק בארגז החול

* הילד ילמד להתנדנד

* הילד ילמד לעמוד על רגל אחת

* הילד ילמד לתפוש כדור ולזרוק אותו

* הילד ילמד לקפוץ בחבל

6.תכנון מוטורי - ביצוע רצף פעולות נכון במציאות. דוגמאות:

* הילד ילמד דרך פעולה אחת להשיג צעצוע (לקחת צעצוע מידו של מבוגר על פי בקשת המבוגר).

* הילד ילמד דרך 2 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא מעט רחוק ממנו. פעולה 1 הילד יזחל לצעצוע, פעולה 2 הילד יושיט יד וייקח את הצעצוע).

* הילד ילמד דרך 3 פעולות להשיג צעצוע ולהביאו למבוגר (לקחת צעצוע שנמצא על מדף נמוך על פי בקשת המבוגר. פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 הושטת יד ולקיחת הצעצוע, פעולה 3 הליכה חזרה למבוגר עם הצעצוע ביד).

* הילד ילמד 4 פעולות להשיג צעצוע (לקחת צעצוע שנמצא על מדף גבוה על פי בקשת המבוגר: פעולה 1 הליכה לכיוון המדף, פעולה 2 קירוב כסא למדף, פעולה 3 עמידה על הכסא, פעולה 4 לקיחת הצעצוע וירידה מהכסא).

7.טונוס שרירים -

* תכנית עם פיזיוטרפיסט. (יש דרך קופות החולים).

8.עיבוד רגשי וקוגניטיבי - הילד לומד להבחין ברגשות אחרים וברגשותיו שלו וללמוד כיצד לקרוא להם בשם. דוגמה:

* כשאדם אחר בוכה הילד ילמד לומר "הוא עצוב" (במידה והילד אינו מדבר הוא ילמד להצביע על תמונה או ציור של אדם עצוב). כך גם לגבי רגשות אחרים.

9.עיבוד חזותי ומרחבי -

* תכנית של מרפאת בעיסוק. (יש דרך קופות החולים).

10.הפקת שפה - למידת ההברות והפקתן, חיבור ההברות למילים אח"כ למשפטים. לדוגמה:

* הילד ילמד להפיק הברות שהוא יודע על פי בקשה של המבוגר.

* הילד ילמד להפיק הברות שאינו יודע על פי בקשת המבוגר.

* הילד ילמד לחבר את ההברות למילים קצרות.

* הילד ילמד לומר מילים ארוכות יותר, אח"כ שתי מילים אחת אחרי השניה, אח"כ משפט.

* הילד ילמד את כוחה של השפה מבחינה תקשורתית ופונקציונאלית.

* הילד ילמד לומר מילים באינטונציה נכונה.

11.דיבור פונקציונאלי - לימוד אמירה בסיטואציה הנכונה של"תפתחי לי", "תסגרי", "תני לי", "קחי", "בואי", "לא רוצה", "רוצה", "זוזי" וכו'. לדוגמה:

* הילד ילמד לומר "תפתחי לי" כשהוא מתכוון לדלת הארון.

* הילד ילמד לומר "תני לי" כשהוא רוצה דבר מה.

12.דיבור ברמת שיחה - לדוגמה:

* פיתוח שיחה בין הילד למטפל (בהתחלה) הכוללת התעניינות באחר ("מה שלומך?")

* הכרה בנוכחותו ("איך קוראים לך", "איפה אתה גר"?)

* הכרה ברגשותיו ("נפלת, אתה עצוב").

* באופן כללי הגברת לקיחת תורות בשיחה בין הילד למטפל ופיתוח נושאי שיחה מקובלים ושונים בסיטואציות הנכונות.

* הגדלת מעגלי השיח ממעגל אחד החוזר על עצמו (הילד חוזר כל הזמן על אותה שאלה או אמירה מסיבות נוירולוגיות שונות, בהסבר פשוט - משום שהוא לא יודע כיצד לתקשר מעבר לזה כי חסרים לו המנגנונים במח. אבל זכרו שבגיל צעיר אפשר להקים מנגנונים עוקפים במח לאילו שאינם קיימים או לא מתפקדים כראוי) למעגלי שיחה הולכים ומתרחבים ("איך קוראים לך?" "אני רוני" "אני גר בירושלים" "יש לי אח שקוראים לו אורן". לקיחת תור בשיחה באופן הנכון תקשורתית).

* לימוד של שאילת שאלות - מה, איך, כמה, מתי, למה וכו'.

* עבודה על טענות, פקודות, ברכות, בקשות והצהרות.

* לימוד רצפים בזמן (קודם הילדה טיפסה על המגלשה, אח"כ ישבה בראש המגלשה למעלה ואח"כ התגלשה והגיעה לארגז החול").

13.כישורי למידה - כדי שהילד יוכל להגיע לשלב בו הוא לומד עליו לדעת להתאים מושגי יסוד שאפשר ללמד אותם בדרכים שונות, אנחנו עשינו זאת דרך משחקי קופסא ומשחקים אחרים שיפורטו בהמשך בפרק המשחקים. חלקים במשחק, מושגי יסוד כמו צורות, צבעים, רחוק, קרוב ועוד.

* זיהוי חלקים מתוך השלם ואת השלם כבנוי מחלקים.

* זיהוי צורות - משולש, מרובע, עיגול.

* זיהוי צבעים.

* זיהוי של מושגים כמו רחוק, קרוב, למעלה, למטה.

14.למידה - חשבון, קריאה, כתיבה.

* לימוד ספירת מספרים וזיהויים.

* זיהוי כמויות. איפה יש יותר ואיפה פחות - אם בקבוצה אחת של סוכריות יש 10 סוכריות ובשנייה 2 סוכריות על הילד לדעת להבחין שבקבוצת ה - 10 יש יותר סוכריות מאשר בקבוצת ה - 2 (מבלי לספרות את הסוכריות, רק ממבט בכמות).

* לימוד ספירת כמויות.

* זיהוי אותיות על פי השיטה הפונטית. לילדים אוטיסטים רבים קושי בלמידה בע"פ של מילים שלמות. כדאי ללמד ילדים אלה לקרוא על פי השיטה הפונטית של זיהוי צליל האות.

* קריאת מילים.

15.התייחסות לבעיות התנהגות - דוגמאות:

* על הילד להכיר בכך שהמבוגר הוא המדריך / מורה שלך ושכדאי ונחמד ללמוד ממנו.

* לימוד יכולת לשבת ליד שולחן.

* יכולת לשחק בתורות ולפי חוק בסיסי אחד או שניים במשחק ספציפי.

* ללמוד לוותר לאחר (על צעצוע למשל).

* ללמוד לדבר (או להצביע על תמונה או סמל) כשאתה רוצה משהו למרות שאתה מתוסכל וכועס - ולא לצעוק ולבכות.

* צמצום או הכחדת התנהגויות שמסכנות את הילד כמו הכאה עצמית, נשיכה עצמית וכו'. (בד"כ ככל שהילד מתקדם בתחומים האחרים שציינתי עד כה כך ההתנהגויות המסכנות פוחתות, אך לא תמיד).

16.מיומנות חברתית - דוגמאות:

* משחק הולם עם אחר.

* ביטוי רגשות: אני כועס חטפת לי את הרכבת!

* תקשורת הולמת עם הזולת, הבנת סיטואציות חברתיות (לא מתפשטים באמצע הקניון גם אם הבגדים לא נוחים לך עכשיו).

* בעניין מיומנויות חברתיות ראה הרחבה בפרק 7.

17.מיומנויות חיים והכללת הלימוד ליום יום - לדוגמה:

* הילד ידע להתקלח.

* להתלבש.

* ללכת לשירותים.

* לאכול לבדו.

* כיצד קונים מצרכים בסופר.

* כיצד נוסעים באוטובוס.

* מה עושים בסרט.

* איך מתנהגים בפארק ובג'ימבורי.

* איך מתנהגים שהולכים לחבר וכו'.

* הילד יבין את משמעותם של מילים, אותיות ומספרים במציאות. למשל, המספר 2 במעלית מייצג את הקומה השנייה. התמרור שכתוב עליו לא לעשן מייצג את החוק בסביבה שאסור לאף אדם לעשן כאן.

18.משחק בצעצועים ומשחק דמיוני - לדוגמה:

* הילד ילמד לשחק במשחקי "כאילו". הבובה נפלה וקיבלה מכה.

* המכונית עשתה תאונה עם המשאית.

* הדובי חוגג יום הולדת ושאר החיות שרות לו שירים ומכינות עוגה.

19.העסקת הילד את עצמו - לדוגמה:

* הילד צריך ללמוד לשחק בשקט עם עצמו. למשל לשחק במכוניות במשך מספר דקות.

* לשחק משחק דמיוני לבדו.

* לשחק משחק קופסא לבדו.

20.עקרון הרציונאליות (כשר, מלכסון, שם). השגת המטרה בדרך האפקטיבית ביותר בהשקעת העלות הנמוכה ביותר. לדוגמה:

* הילד האוטיסט פועל לפי עקרון הרציונאליות, כמו כולנו, אבל הפרשנות שהוא נותן לשפה וההקשר היא שקובעת למה יתייחס וממה יתעלם. אוטיסטים רואים בשולים את המרכז ואילו את הדברים החשובים והמרכזיים (עבור רובינו) הם מחמיצים. לכן חשוב ללמד את הילד להתייחס לנושא המרכזי בשיחה או במשפט ולא לשולי. כאשר הילד מתייחס לשולי אין לו יכולת אח"כ להכליל את המרכזי (משום שלא התייחס אליו כמרכזי) לסיטואציות אחרות. למשל כדאי לספר סיפור קצר ולשאול את הילד שאלות לגביו, לתקן אותו אם הוא שם דגש על השולי במקום על הרעיון המרכזי.

* בתחום הויזואלי - לעבוד עם הילד על התרכזות במשימה העיקרית ולא בדברים שוליים מסביב שהוא תופש כנושא המרכזי. לשם כך על המטפל להיות קשוב מאד לקשב של הילד ולדעת לשאול אותו שאלות לגבי מה הוא עושה, למה עושה זאת, מה מעניין אותו בסיטואציה, כיצד הוא תופש את מה שנאמר או קורה וכו'.

ישנן עוד תכניות רבות, מה שהצגתי עד כה הן חלק מהתכניות הבסיסיות שבהמשך להן ניתן אח"כ לבנות תכניות נוספות.
צורות מיומנות לתכנן הבעות פנים לעשן מושגים בתפקוד נמוך לשחק משחקים לחקות אוטיזם לספר סיפור pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
איך לפתח שיחה? פיתוח שיחה, שיפור כישורי שיחה, מיומנויות שיחה, נושאי שיחה, להעלות נושא בשיחה, ניהול שיחה, לנהל שיחה, להעביר נושא בשיחה, שיחה מעניינת, מיומנויות ניהול שיחה, שיטות מניפולציה
איך לפתח שיחה? פיתוח שיחה, שיפור כישורי שיחה, מיומנויות שיחה, נושאי שיחה, להעלות נושא בשיחה, ניהול שיחה, לנהל שיחה, להעביר נושא בשיחה, שיחה מעניינת, מיומנויות ניהול שיחה, שיטות מניפולציה
... לפתח שיחה? פיתוח שיחה, שיפור כישורי שיחה, מיומנויות שיחה, נושאי שיחה, להעלות נושא בשיחה, ניהול שיחה, לנהל שיחה, להעביר נושא בשיחה, שיחה מעניינת, מיומנויות ניהול שיחה, שיטות מניפולציה איך לפתח שיחה בלי שהצד השני ישים לב? הסיכום הבא מתאר באופן מפורט את ההסברים והדוגמאות של אליעד כהן על האופן שבו ניתן לפתח שיחה, להעלות נושאים חדשים, או להעביר את השיחה לכיוון ... השתנו. כך יצרת מעבר טבעי מנושא אחד לאחר. מהו העיקרון הבסיסי בניהול שיחה אסוציאטיבית? אליעד מדגיש את החשיבות של מודעות ... באופן טבעי לדיון במחויבויות אחרות, כמו שיעורי הבית של הילד. איך לנהל שיחה עם מטרה סמויה? כאשר המטרה שלך בשיחה היא סמויה ואתה ... זיהוי המחויבויות וההקשרים שהובילו למחשבות ולמשפטים שלך, ויכולת לנהל שיחה בצורה טבעית ואותנטית, גם כאשר יש לך מטרה ברורה ... נושא בשיחה? מיומנויות שיחה מתקדמות שיטות מניפולציה בשיחה איך לנהל שיחה אסוציאטיבית? איך לשפר כישורי שיחה? איך לשנות נושא ...
העברת מסרים לתת מודע, העברת מסרים באמצעות השלכה בתת מודע, לדבר עם מישהו על מישהו אחר, להעביר מסרים בצורה עקיפה, שיחה על צד ג, רכילות על אנשים, מסרים עקיפים, מסרים סמויים, מסרים ישירים, ניהול שיחה, איך לנהל שיחה? תקשורת בין אישית
העברת מסרים לתת מודע, העברת מסרים באמצעות השלכה בתת מודע, לדבר עם מישהו על מישהו אחר, להעביר מסרים בצורה עקיפה, שיחה על צד ג, רכילות על אנשים, מסרים עקיפים, מסרים סמויים, מסרים ישירים, ניהול שיחה, איך לנהל שיחה? תקשורת בין אישית
... בתת מודע, לדבר עם מישהו על מישהו אחר, להעביר מסרים בצורה עקיפה, שיחה על צד ג, רכילות על אנשים, מסרים עקיפים, מסרים סמויים, מסרים ישירים, ניהול שיחה, איך לנהל שיחה? תקשורת בין אישית איך לדבר על מישהו אחר מבלי לפגוע בשומע? כאשר אתם מדברים עם מישהו ... אנשים אחרים שסובלים מבעיה דומה, או לפחות להיות מודעים למילים שאתם בוחרים ולהתבטא בצורה רגישה יותר. איך לנהל נכון תקשורת באמצעות מסרים סמויים? ניהול שיחה ותקשורת בין - אישית באמצעות מסרים עקיפים או סמויים דורשת מודעות גבוהה. המפתח הוא ... שאתם מעבירים ובאופן שבו הם נקלטים אצל האחרים. איך להעביר מסר בצורה עקיפה? השלכה בתקשורת בין אישית מסרים סמויים בשיחות איך לדבר עם אנשים? ניהול שיחה בתבונה איך להימנע מפגיעה בשומע? למה אנשים נעלבים? שלום חברים, כאשר אתם מדברים עם ... הן ככלי חיובי להעברת מסרים סמויים והן ככלי שלילי שעלול לפגוע באחרים מבלי שהתכוונתם לכך. לפרטים נוספים ולמידע מעמיק יותר על תקשורת בין אישית, ניהול שיחה, איך לדבר עם אנשים, מסרים סמויים, שתילת מחשבות וקריאת אנשים, חפשו מידע נוסף באתר ...
איך לפתח שיחה מעניינת? ללמוד פיתוח שיחה עם בחורה, לנהל שיחה, כישורי שיחה עם אנשים, שיחה בדייט, נושאי שיחה, ניהול שיחה זורמת, שיפור מיומנות שיחה, ללמוד לשוחח, אמנות השיחה, שיחה לא זורמת
איך לפתח שיחה מעניינת? ללמוד פיתוח שיחה עם בחורה, לנהל שיחה, כישורי שיחה עם אנשים, שיחה בדייט, נושאי שיחה, ניהול שיחה זורמת, שיפור מיומנות שיחה, ללמוד לשוחח, אמנות השיחה, שיחה לא זורמת
... לפתח שיחה מעניינת? ללמוד פיתוח שיחה עם בחורה, לנהל שיחה , כישורי שיחה עם אנשים, שיחה בדייט, נושאי שיחה, ניהול שיחה זורמת, שיפור מיומנות שיחה, ללמוד לשוחח, אמנות השיחה, שיחה לא זורמת איך לפתח שיחה מעניינת? בשיחה עם אנשים, במיוחד בדייטים, אחד האתגרים הגדולים ביותר הוא לדעת איך לפתח שיחה מעניינת, כזו שלא תיתקע ותהפוך לאי נוחות. כל אדם יכול להיות מוצא את עצמו בשיחה שמרגישה לא זורמת או לא מעניינת, אך ישנן דרכים להבין את מבנה השיחה ולהפוך אותה למרתקת ומועילה. השלב הראשון בניהול שיחה הוא לדעת מהי שיחה. שיחה היא אוסף של רעיונות ששני אנשים מבטאים, והיא מתרחשת כשהם מחליפים אינפורמציה. אך לא כל שיחה היא בהכרח מעניינת. ... הגבהה של רעיונות ושמירה על תחושת תועלת במהלך השיחה. איך לפתח שיחה מעניינת? ניהול שיחה זורמת כיצד לשאול שאלות שמקדמות שיחה מיומנויות שיחה איך להתמודד עם שיחה תקועה? ...
מיומנויות שיחה, איך ליצור שיחה נעימה? אוירה נעימה בשיחה, התנגדות בשיחה, קונפליקט בשיחה, פיתוח שיחה, לפתח שיחה, לדבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול שיחה, כישורי שיחה, נושאי שיחה
מיומנויות שיחה, איך ליצור שיחה נעימה? אוירה נעימה בשיחה, התנגדות בשיחה, קונפליקט בשיחה, פיתוח שיחה, לפתח שיחה, לדבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול שיחה, כישורי שיחה, נושאי שיחה
... שיחה, איך ליצור שיחה נעימה? אוירה נעימה בשיחה, התנגדות בשיחה, קונפליקט בשיחה, פיתוח שיחה, לפתח שיחה, לדבר עם אנשים, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול שיחה, כישורי שיחה, נושאי שיחה איך ליצור שיחה נעימה ומועילה? במהלך ההרצאה, אליעד מתאר כיצד ניתן לנהל שיחה בצורה נעימה, איך להתמודד עם התנגדויות, קונפליקטים ... שלא מעוניין בשיחה על פוליטיקה, אפשר לשאול אותו מה כן מעניין אותו, או להעלות נושא חדש לגמרי. כיצד לניהול שיחה בצורה חכמה? אליעד מציין כי ישנם מקרים שבהם אנחנו ... רוצה לדבר על פוליטיקה, אפשר לשאול אותו על תחום אחר שמעניין אותו, כמו תחביבים או תחומים אחרים. איך לפתח שיחה? היכולת לפתח שיחה טמונה ביכולת להבין מה מעניין את הצד השני ולהגיב ... נושא אחר או לשאול מה מעניין אותו. זה עוזר לשמור על אווירה נעימה ולא להיתקל בהתנגדות. מיומנויות שיחה ניהול שיחה התנגדות בשיחה כיצד לפתח שיחה איך לשוחח עם אנשים ...
טיפים למערכות יחסים, למה אתה לא שומר שבת? איך לפתור קונפליקטים? איך לענות נכון? איך להקטין חיכוך? ליצור אוירה נעימה, טיפים לדו שיח, תקשורת בין אישית, ניהול שיחה נעימה
טיפים למערכות יחסים, למה אתה לא שומר שבת? איך לפתור קונפליקטים? איך לענות נכון? איך להקטין חיכוך? ליצור אוירה נעימה, טיפים לדו שיח, תקשורת בין אישית, ניהול שיחה נעימה
... למערכות יחסים, למה אתה לא שומר שבת? איך לפתור קונפליקטים? איך לענות נכון? איך להקטין חיכוך? ליצור אוירה נעימה, טיפים לדו שיח, תקשורת בין אישית, ניהול שיחה נעימה איך עונים כששואלים למה אתה לא שומר שבת? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן ... שתתן תשובה. אין תשובה אחת נכונה, אך יש דרך לענות על השאלות האישיות בצורה שמפחיתה חיכוך ומביאה להבנה הדדית. טיפים למערכות יחסים איך לענות נכון לשאלות אישיות? הקטנת חיכוך בשיחות ניהול שיחה נעימה תקשורת בין אישית איך לפתור קונפליקטים ...
להבין את השאלה, איך לתת תשובה? ניהול שיחה, תקשורת בין אישית, איך תדע שהבנת? ניתוח שאלה, תשובות לשאלות, ניתוח תהליך, למצוא תשובות לשאלות
להבין את השאלה, איך לתת תשובה? ניהול שיחה, תקשורת בין אישית, איך תדע שהבנת? ניתוח שאלה, תשובות לשאלות, ניתוח תהליך, למצוא תשובות לשאלות
... את השאלה, איך לתת תשובה? ניהול שיחה, תקשורת בין אישית, איך תדע שהבנת? ניתוח שאלה, תשובות לשאלות, ניתוח תהליך, למצוא תשובות לשאלות איך תדע שהבנת את השאלה לפני שאתה נותן תשובה? ... האם אפשר להבין שאלה במאה אחוז? ניתוח שאלה בתקשורת בין אישית איך בודקים הבנת שאלה? ניהול שיחה ושאלות תשובות ...
ניהול שיחה, להרגיש בנוח בשיחה, מיומנויות שיחה, לשלוט בשיחה, חשיבה מופשטת, מבני חשיבה בשיחה, להבין את השיחה, פרספקטיבות בשיחה
ניהול שיחה, להרגיש בנוח בשיחה, מיומנויות שיחה, לשלוט בשיחה, חשיבה מופשטת, מבני חשיבה בשיחה, להבין את השיחה, פרספקטיבות בשיחה
ניהול שיחה, להרגיש בנוח בשיחה, מיומנויות שיחה, לשלוט ... המודעות לכך שכל שיחה יכולה להיות מובנת ביותר מדרך אחת יוצרת אצל האדם גמישות מחשבתית ומפחיתה את תחושת הלחץ. בנוסף, כאשר אדם מנהל שיחה , עליו לתרגל את היכולת לראות כל משפט וכל ... מתרגל לזהות באופן אוטומטי מבנים ודפוסים בשיחות עתידיות, וכך נוצרת שליטה טובה יותר בזמן אמת. מה הקשר בין ניתוח שיחות לבין יכולת לנהל שיחה מוצלחת? הסיבה ליעילות של ניתוח שיחות ... האלה מאפשר לאדם להיות בשליטה מלאה בשיחה, להפחית לחץ, ולהגביר את ההרגשה הנוחה והרגועה שלו בסיטואציות חברתיות שונות. איך לנהל שיחה ללא לחץ? מיומנויות שיחה ושליטה בשיחה למה ...
פיתוח מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר
פיתוח מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר
... מיומנויות שיחה, חוסר פוקוס, חוסר ריכוז, יכולת שיחה, לפתח שיחה, להתרכז בשיחה, פחד קהל, חרדת קהל, טבע שני, ללמוד לדבר, לדבר מול קהל, כושר ניהול שיחה, לא לפחד לדבר כיצד לפתח מיומנויות שיחה ולהתגבר על חוסר ריכוז בשיחות? ... במידה והאדם מצליח לזהות את הבעיה ולהבין את מקורות חוסר הריכוז, ניתן להתמודד עם הקשיים בצורה יותר אפקטיבית. אליעד מציע להימנע מלחשוב על ההשלכות של השיחה ולהתמקד בניהול השיחה בצורה טבעית וממוקדת. לסיכום, איך לשפר את היכולת לשוחח ולהתמקד בשיחה? ...
אמנות השיחה, איך מנהלים שיחה? לפתח שיחה, איך לדבר עם אנשים? איך מנהלים שיחת חולין? לנהל שיחה מעניינת, שיחה עם בחורה, שיחה עם גבר, נושאי שיחה בדייט, כישורי ניהול שיחה, סמול טוק
אמנות השיחה, איך מנהלים שיחה? לפתח שיחה, איך לדבר עם אנשים? איך מנהלים שיחת חולין? לנהל שיחה מעניינת, שיחה עם בחורה, שיחה עם גבר, נושאי שיחה בדייט, כישורי ניהול שיחה, סמול טוק
... השיחה, איך מנהלים שיחה? לפתח שיחה, איך לדבר עם אנשים? איך מנהלים שיחת חולין? לנהל שיחה מעניינת, שיחה עם בחורה, שיחה עם גבר, נושאי שיחה בדייט, כישורי ניהול שיחה, סמול טוק איך לפתח שיחה מעניינת בצורה טבעית? כדי לפתח שיחה עם אנשים באופן טבעי, אליעד מסביר שצריך להכיר קודם כל את החוקיות של השיחה. פיתוח שיחה זה לא סתם תתחיל לדבר, אלא מדובר במיומנות שניתן לפרק לשלבים ברורים. הוא מדגים זאת באמצעות מצב שבו ילדה יוצאת לדייט ומפחדת שלא יהיה לה על מה ... כי זה נושא כללי ורוב האנשים מתעניינים בו. למה נושא כללי לא תמיד מספיק לפיתוח שיחה? אליעד מחדד את העניין: לדבר על נושא כללי זה רק שלב ראשון. השאלה האמיתית היא איך מתקדמים משם, איך מפתחים את השיחה מעבר לשלום ולמזג האוויר. השלב ... אילו תרגילים אפשר לעשות כדי לפתח מיומנות של שיחה? כדי לשפר את מיומנויות ניהול השיחה, אליעד מציע שני תרגילים מעשיים וברורים: תרגיל ראשון: לקחת מילים אקראיות ולכתוב להן אסוציאציות רבות ככל האפשר. לדוגמה, אם לוקחים את המילה כובע, ... אחת ולומד בכמה מילים, אז סביר להניח שנושא הלימודים מעניין אותו יותר. מי שמנהל שיחה בצורה נכונה, יבחר לשאול על הלימודים ולא על העבודה. איך להעביר מנושא לנושא בשיחה? עוד מיומנות שאליעד מציג היא היכולת להעביר מנושא לנושא לפי ... הבירה. איך לתרגל אסוציאציות ושאלות באופן עצמאי? למי שרוצה לשפר את יכולת ניהול השיחה, אליעד מציע לקחת מילים ממילון או מהטלוויזיה, ולכתוב אסוציאציות עליהן. זהו תרגול שיכול להיעשות לבד בבית במשך כמה ימים. התרגול מפתח חשיבה אסוציאטיבית והופך את היכולת לפתח שיחה למיומנות טבעית ואוטומטית. איך להשתמש בפירושים כדי לפתח שאלות? אליעד מסביר שלפעמים אנשים מוסיפים פירושים משלהם למשפטים שהם שומעים. אם מישהו ... צריך לחשוש שלא יהיה לו מה להגיד בדייט, בשיחת חולין או בפגישה חברתית. איך לנהל שיחה מעניינת? כיצד לפתח שיחת חולין? נושאי שיחה לדייט איך לדבר עם אנשים חדשים? כישורי סמול טוק איך לאלתר בשיחה? מה עושים כשאין על מה לדבר? עכשיו השאלה היא כזאת אוקי בא נראה מה תענו נגיד שמישהו שואל אותך איך לפתח שיחה בפשוט אז מה את יכולה להגיד לו פשוט תדבר איתו לדבר איתם כאילו כן אבל בכל זאת מה החוקיות של פיתוח שיחה. ש: תמצא נושא תתחיל תמצא נושא. אליעד: מצאנו איך אני אמצא נושא. ש: אם אני מכירה את הבן אדם אני יודעת מה מעניין אותו. אליעד: כן יותר מזה הבן שלך ... מה התשובה? ש: לא יודעת מה יש לזה חוק פה. אליעד: את יכולה לשוחח איתי בואי נפתח שיחה איך מפתחים שיחה. ש: לא יודעת תנסה עלי. אליעד: אוקי יפה מה את לא יודעת? ש: אני לא יודעת אתה יכול לנסות לפתח איתי שיחה. אליעד: לא אני מבין אני ... אוקי נכויות אחרות גם נכויות אחרות אין אוקי, מה את חושבת על הנושא של פיתוח שיחה? ש: אין לי דעה. אליעד: מה זאת אומרת אין לך דעה התנסית פעם בלפתח שיחה שוחחת פעם עם מישהו? ש: שוחחתי פעם. אליעד: עם מי שוחחת מתי זה היה? ש: עם מישהו פעם. אליעד: אמרת פעם מתי זה היה? ש: היום. אליעד: היום זה לא פעם ... מה החוקיות של זה? ש: אני לא יודעת איזה חוקיות? אליעד: לא יש בזה לוגיקה בלפתח שיחה יש לוגיקה זה לא סתם בא נדבר יש היגיון איך מפתחים שיחה זה לא סתם מפתחים שיחה, ההיגיון פשוט לוקחים את מה שהבן אדם השני אמר שזה משפטים או ... תוכנת מחשב והתוכנת מחשב צריכה לפתח איתך שיחה מה האלגוריתם שאומר לו תפתח שיחה אתה לא יכול להגיד לו תפתח איתו שיחה צריך לבנות לו פקודות איך לפתח שיחה אז אני מסביר אתה אומר לו קח את המשפט שהבן אדם אמר תזהה בתוכו נגיד נושאים ואז תביא מהמאגר שלך מאיזה מאגר כלשהו קודם תביא איזה משפטים שמתייחסים ... זה וזה בתור זה וזה למה הוא לא אמר את זה. אז עוד פעם קודם כל הלוגיקה של פיתוח שיחה זה לקחת מה שהבן אדם אמר לקחת את המשפטים ועליהם קודם כל לשאול שאלה, עכשיו כתרגיל לאנשים שרוצים לדעת לפתח שיחה התרגיל הוא כדלקמן לוקחים מילה אקראית במילון ורושמים אסוציאציות נגיד המילה שולחן. ש: אני רוצה לרשום את זה. אליעד: אוקי זה המיומנות פיתוח שיחה תרשמי אבל תנסי לזכור את זה, עכשיו מה שלכם אולי זה נראה פשוט או מה שזה לא יהיה זה לא פשוט יש אנשים שזה לא פשוט להם. ש: אינטואיטיבית אתה עושה את ... לא עושה את זה אינטואיטיבית סתם, אני אומר ככה קודם כל תרגיל ראשון במיומנות פיתוח שיחה קח מילים ותכתוב מה האסוציאציות שעולות לך בקשר למילה לדוגמה כובע איזה אסוציאציות קופצות לך. ש: טמבל. אליעד: טמבל הלאה מה עוד? ש: כיפה. אליעד: ... בן אדם שהמוח שלו על המילה x נגיד בית אין לו אסוציאציות אז הוא לא יכול לפתח שיחה קודם כל צריך כי המחשבה גם ככה עובדת איך עובדת המחשבה מהאסוציאציות בן אדם רואה בית ישר קופץ לו משהו שקשור לבית הוא רואה זה קשור לזה אוקי קודם ... סתם קח מילים תביא להם עשר אסוציאציות, עכשיו שלב הבא תרגיל הבא במיומנות פיתוח שיחה הוא בוא תלמד לשאול שאלות בהנחה שרוצים לפתח שיחה השיחה מתפתחת באמצעות שאלות כי אם אין שאלות השיחה נגמרת ככל שיהיו יותר סימני שאלה בסוף משפטים ככה השיחה תהיה יותר ארוכה לא בהכרח יותר טובה לא בהכרח שאנחנו רוצים לפתח שיחה אבל ככל שיותר משפטים הסתיימו בסימן שאלה ככה השיחה תהיה יותר ארוכה בהנחה שהמטרה היא שתהיה ארוכה. כי שאלות הן פתח לתשובות ולכל שאלה יכולות להיות ... שלב ראשון זה קודם כל שיהיה אסוציאציות בן אדם בלי אסוציאציות לא יכול לפתח שיחה. ש: אני רוצה להבין אני צריכה עכשיו לקחת להתאמן לשבת להסתגר בחדר יומיים ולהתחיל לעשות אסוציאציות על מילים? אליעד: כן. ש: מה אני צריכה לעשות? ... אני הלכתי רגע אז אני אז גם אולי אני הלכתי אז אולי עוד מישהו הלך אפשר לפתח שיחה גם על המילה אני בכלל אבל בגדול קודם כל שיהיה לך קודם כל מה זה מזכיר לי, עכשיו המה זה מזכיר לי יש פה מהות בעניין מה זה מזכיר לי אני אסביר לכם ...
תקשורת בין אישית, מה אנשים רוצים לשמוע? מה לענות לאנשים? מה נכון לענות? לנהל שיחה, ניהול שיחה, לגרום למישהו לאהוב אותך, לגרום למישהו לשנוא אותך, לגרום למישהו להפסיק לאהוב אותך
תקשורת בין אישית, מה אנשים רוצים לשמוע? מה לענות לאנשים? מה נכון לענות? לנהל שיחה, ניהול שיחה, לגרום למישהו לאהוב אותך, לגרום למישהו לשנוא אותך, לגרום למישהו להפסיק לאהוב אותך
... מה אנשים רוצים לשמוע? מה לענות לאנשים? מה נכון לענות? לנהל שיחה, ניהול שיחה, לגרום למישהו לאהוב אותך, לגרום למישהו לשנוא אותך, לגרום למישהו להפסיק לאהוב אותך איך נכון לענות כשמישהו שואל אותך מה ... אנשים יעדיפו להיות בסביבה נעימה, חיובית ומרגיעה. איך לנהל שיחה בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לענות לשאלות בצורה שתגרום לאנשים לרצות להמשיך לדבר איתך? איך להשפיע על רגשות של אנשים בשיחה? איך ... הציפיות והרצונות של הצד השני, בהתאם למטרה שלך בשיחה. איך לנהל שיחה בצורה נכונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לענות לשאלות בצורה שתגרום לאנשים לרצות להמשיך לדבר איתך? איך להשפיע על רגשות של אנשים בשיחה? איך להתאים את התשובות שלך למי שמדבר איתך? עכשיו פיתוח שיחה אוקי מפתחים שיחה עם מישהו והוא שואל אותך מה שלומך לדוגמה, מה עדיף לך להגיד לו שלומי מצוין תודה או להגיד לו אל תשאל איזה יום רע היה לי היום ובאופן ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ניהול שיחה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ניהול שיחה, איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ניהול שיחה, איך ליצור אהבה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעריך את עצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להיגמל מהימורים? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם לדומם יש תודעה? האם יש או אין אלוהים? איך להנות בחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש בחירה חופשית? איך להיות מאושר? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול הוליסטי, מאמן אישי רוחני, אימון אישי טלפוני בנושאי ניהול שיחה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 21_08_2025 השעה 21:07:59 - wesi4