ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מיומנויות תקשורת בין אישית ✔הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3 ✔הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 2. מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 2.

מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על הרופא והחולה

נאמר, שרוב החולים החווים סימפטומים רפואיים, מפתחים מודל הסברי למחלתם ושבפועל, רק מיעוט מהחולים משתף או מציע את עמדתם, דאגתם וציפיותיהם וזאת, בדרך כלל באופן ספונטאני. ייחוסים אלו, פעמים רבות תורמים למצבים רפואיים באופן רב יותר מאשר נותן השירות הרפואי מבין זאת (Lang, Floyd & Beine, 2000). כמו כן, במערכת זו באים לביטוי בנוסף לידע ולמומחיות אותם מביאים הרופא והחולה, גם התנסותם, הבעותיהם ותפיסתם, את הרגשות הנחווים במהלך הטיפול הרפואי (Roter, Frankel, Hall & Sluyter, 2006). עיבוד מידע זה ועיבוד ההיבטים הפסיכו סוציאליים בחייהם של החולים, מגלמים תפקיד ראשי באופן בו הם תופסים את מחלתם. לכן, לתהליך האינפורמטיבי ישנה חשיבות רבה (Constant, et al, 2005).

בכדי שנותן השירות הרפואי יוכל לזהות, לחקור ולהגיב לרמזים שונים אותם נותן החולה לגבי תפיסתו וחווייתו את החולי, עליו לרכוש מיומנויות תקשורתיות שונות שיאפשרו לו יעילות מרבית לנוכח תכנים אלו (Galin, et al, 2008). מיומנות האמפתיה, נחשבת למרכיב הקריטי ביותר במערכת היחסים הרפואית. הכוונה באמפתיה, הינה בהבנת עולמו ומצוקתו של החולה, תקשור הבנה זו עליו וסיפוק תמיכה, באמצעות התקשורת הבין אישית. ביטוייה, יהיו השראה של תחושת נינוחות, הקשבה אמיתית לסיפור החולה, הבעת עניין בחולה כאדם, הבנה מלאה של דאגותיו, הבעת דאגה וחמלה, חיוביות, הבהרה של המצב, יצירת אמביציה ללקיחת אחריות וקבלת החלטות משותפת (Reynolds & Scott, 1999).

טכניקות היכולות לעזור בהעברת אמפתיה, יכולות להיות שיקוף, כשזה מרמז על מודעות לגבי הפקת המידע, באותו זמן שהוא מופק (Baarts, Tulinius & Reventlow, 2000). אסטרטגיה נוספת, יכולה להיות חשיפה עצמית. הדבר יכול לכלול רגשות שעלו בספונטאניות, או שיתוף מחושב של התנסות, כשהראשון יכול לעזור לחולה והשני יכול להוביל לאינטראקציה מועילה (Malterud & Hollnagel, 2005). כמו כן, אמפתיה יכולה להופיע גם במגוון התנהגויות שאינן ורבאליות כגון הנהון, גוון קול או קשר עין, שיכולות להיחשב כקריטיות במסגרת מערכת יחסים זו (Roter, et al, 2006).

מיומנויות נוספות היכולות לעזור לנותן השירות הרפואי, יכולות להיות הקשבה אקטיבית (Lang, et al, 2000), שיתוף בכוח ובאחריות (Krones, et al, 2008) ויישום שיחות מוטיבציה (Galin, et al, 2008). אלו, יכולות לבוא לביטוי ביכולת סיכום ופיתוח ההבנה המשותפת לבעיה המוצגת, מיומנות הרופא בהתמודדות עם רגשותיו שלו ושל החולה, שימוש בשאלות פתוחות ושימוש בתגובות העוזרות לחולה להיפתח (Royal College of Physicians and the Royal College of Psychiatrists, 2003).

כשהיה שימוש במיומנויות תקשורתיות וחולים חוו רמות גבוהות יותר של שיחה בקונטקסט פסיכו סוציאלי, של עידוד, הבעת אמפתיה. כשאנו על שאלותיהם הרפואיות או כשדנו עימם על השפעות הטיפול, הדבר בא לביטוי במגוון של תוצאות, לדוגמה: שביעות רצון גבוהה יותר, היעדר חרטות, דבקות בטיפול ושיתוף פעולה, שיפור בתוצאות הקליניות הפיסיולוגיות והנפשיות, שינוי של התנהגויות בריאות, הבנה או תפיסה חיובית לגבי הטיפול הרפואי, קבלת החלטות רפואיות טובה יותר, הפחתה בתלונות רשלנות וכמו כן, הדבר תרם להפחתת עלות הטיפול הרפואי (Krones, et al, 2008, Makoul & Curry, 2007 Roter, et al, 2006, Griffith, Wilson, Langer & Haist, 2003, Ambady, Koo, Rosenthal & Winograd, 2002, Beck, Daughtridge, & Sloane, 2002, Frymoyer & Frymoyer, 2002, Roter, 2000, Stewart, 1995, Greenfield, Kaplan, Ware, Yano & Frank, 1988).

יתר על כן, מלבד לכך שהיבטים אלו נראו באופן מופחת בהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית, בהיעדרן של מיומנויות אלו, נראתה לעיתים השפעה שלילית. לדוגמה, חוסר הסיפוק אותו חוו לנוכח התנהגויות כגון קבלת פנים שאינה נעימה, אי קשב, קשר עין חלש, אי עידוד לשאלת שאלות וחוסר יכולת לייצר דיאלוג רפואי או להביע דאגות (Abdulhadi, et al, 2006). כמו כן, נראתה הפחתה בתפקוד קוגניטיבי ופיסיולוגי מבחינת יעילות הטיפול לטווח הקצר והארוך כשבתראפיות פיסיות באו לביטוי התנהגויות לא ורבאליות, כגון אי חיוך ובהסתכלות אלאה מהחולה (Ambady, et al, 2002).

ביטויים נוספים של היעדר מיומנויות תקשורתיות, הינם במגוון השפעותיה של מערכת היחסים על נותן השירות הרפואי עצמו. לדוגמה, רופאים חוו תחושות של אי יעילות עצמית בהתייחסות לנושאים פסיכולוגיים ושל קושי בשליטה בגורמים אלו (Astin, Soeken, Sierpina & Clarridge, 2006). כמו כן, נראתה אי נוחות ומורת רוח לנוכח תכנים רגשיים ונושאים פסיכולוגיים שעולים (Wissow, Larson, Anderson, & Hadjiisky, 2005, Wissow, et a, 2002), סיפוק מועט של תמיכה רגשית והסטה של הנושא לשאלות והצהרות ביו רפואיות לנוכח תכנים אלו (Morse, Edwardsen & Gordon, 2008) והשלכה של צרכי הרופא על החולה (Borrell - Carrio, et al, 2004).

דוגמאות אלו, מבטאות את השפעתם של תהליכים טרנספריאלים, על נותן השירות הרפואי. טרנספריאליות הינו מונח פסיכו אנליטי, שכאשר הוא מיושם במקצוע הרפואה, כוונתו לתגובותיו הרגשיות והמחשבתיות הלא מודעות של נותן השירות הרפואי כלפי החולה ולהיפך (O'kelly, 2001, Hughes & Kerr, 2000). הצרכים, הרצונות והתשוקות שבמערכת היחסים הרפואית, הינם קרקע פורייה להיווצרות תהליכים טרנספריאלים, לא ניתן להימנע מהם וישנו צורך להכיר בהם ולרכוש מיומנויות לניהול תהליכים אלו (Hughes & Kerr, 2000).

הדבר יכול לבוא לביטוי, לדוגמה בכך שלעיתים אפילו הטיפול הכי טוב לא יהיה טוב מספיק, לעיתים חולים התאכזבו, יהיו מפוחדים או כועסים. יהיו להם ציפיות שאינן ברורות או רגשות מעורבים כלפי הסימפטומים אותם הם חווים. כמו כן, לא תמיד הם יהיו אסירי תודה למאמציהם של הרופאים ואף ישנם אלו, היוצאים בתחושת ניצחון כלפי הרופא כשאין שינוי בסימפטומים (Hughes & Kerr, 2000). בנוסף על השפעתם של תגובות אלו על נותן השירות הרפואי, ישנם גם מגבלות שפה, או תכונות כגון תובענות או פסיביות, אמונות שונות או רקע סוציו אקונומי שונה המשפיע גם הם (Shapiro, Hollingshead, & Morrison, 2002).

תהליכים טרנספריאלים, באים לביטוי כבר בתקופת ההכשרה, באתגרים מולם ניצבים הסטודנטים בעוד הם מתקדמים. כתוצאה מכך, הם יכולים לפתח תגובות שאינן אדפטיביות ושמובילות להפחתה ברמת האמפתיה לחולה (Rosenfield & Jones, 2004). מלבד לכך, תהליכים אלו יבואו לביטוי לרוב בהשפעתם על סימפטומים פיסיולוגיים אצל נותן השירות, רמת המעורבות עם החולים והיכולת ליצור קרבה ורמת הקבלה ותיאורם של החולים באופן שיפוטי, שלילי או חיובי (O'kelly, 2001). כך, שלמרות שרבים מהרופאים מאמינים שהיכולת להרגיש כלפי החולה הינה מימד חשוב בטיפול, הדבר מגיע עם מחיר (Hughes & Kerr, 2000).

נושא נוסף שעלה ושהוא רלוונטי מבחינת העובדה שטיפולי הרפואה המשלימה מוצאים את דרכם לממסד הרפואי, הינו תפיסתם של הרופאים את זמן הפגישה, כלא מאפשר שימוש במיומנויות התקשורתיות (Shapiro, et al, 2002). נטען שישנו ידע מועט לגבי האופן בו ניתן לשלב מערכת יחסים יעילה ומיומנויות תקשורת עם ניהול זמן, ליעילות מקסימאלית. מכיוון שבין המימדים להגברת יעילות התקשורת שזוהו, היו ההכרה ברמזים הפסיכו סוציאליים, הוצא מודל המערב את הגברת האיכות, יחד עם אפיונים לניהול זמן ומיומנויות תקשורתיות (Mauksch, Dugdale, Dodson & Epstein, 2008).

כפי שהוצג, המחקר בתחום זה בדרך כלל עוסק בבחינת השונות של מטרות התקשורת הרפואית, בניתוח של התקשורת המתרחשת בין הרופא לחולה, בבחינת התנהגויות תקשורתיות ספציפיות ובחינת השפעתן של התנהגויות התקשורת, על מערכת היחסים ותוצאות הטיפול. האמצעים המקובלים לניתוח התקשורת המתרחשת במסגרת המפגש הרפואי, רבים ומגוונים והם נבדלים לפי מידת הרלוונטיות הקלינית, אסטרטגיות התצפית, האמינות, התוקף וערוצי התנהגויות התקשורת המאפיינים אותם (Ong, de Haes, Hoos, & Lammes, 1995). הידע הנרכש ממחקרים אלו, מאפשר תובנות לגבי מערכת היחסים הטיפולית והדבר משתקף באיכות הטיפול (O'kelly, 2001).

כמו כן, התפתחו יחד עם המחקר גם החינוך, ההכרה והיוזמה הקשורים לנושא זה. ההתמקדות בפן התקשורתי התרחבה למוסדות ההכשרה והשפיע על שינוי תוכניות הלימוד. ברבים מהמוסדות, חייבים כיום בלימוד וההערכה של מיומנויות תקשורתיות ועמידה בבחינות, הכוללות יכולות באיסוף מידע ותקשורת עם חולים, מלבד לבדיקות פיסיולוגיות (Makoul & Curry, 2007, Makoul, 2003, Frymoyer & Frymoyer, 2002). נאמר, שישנו צורך בנתינת כלים ודרכים אדפטיביות להתמודדות עם מצבים שונים ולניהול המתח המצטבר שבטיפול ושגם סטודנטים וגם מורים יכולים להרוויח מההכרה זו (Rosenfield & Jones, 2004). הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4.
פחד להתמודד עם רגשי סיפוק ציפיות להסיר אחריות השלכה יוזמה הרגשת ניצחון תקשורתיות התמודדות עם רגשות התנהגות רפואה
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה ... חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי מהן מיומנויות תקשורת בין אישית ומה חשיבותן? יש סוגים שונים של מיומנויות שאנשים יכולים לפתח במהלך חייהם. יש מיומנויות מקצועיות, למשל, אדם ... ליצור שיחה עם אדם אחר. מהם שני הגורמים המרכזיים המשפיעים על מיומנויות תקשורת בין אישית? על מנת לפתח ולשפר מיומנויות תקשורת בין אישית, יש להתייחס לשני גורמים מרכזיים: ידע והבנה של איך לתקשר בצורה נכונה. יכולת רגשית ונפשית לממש את הידע הזה ... אנשים לחשוב בדרך מסוימת. חוסר בידע בתחום זה יוצר קושי משמעותי במיומנויות תקשורת בין אישית, והדרך לפתור זאת היא פשוט לצבור את הידע המתאים. מדוע היכולת הרגשית קריטית לשיפור מיומנויות תקשורת בין אישית? הגורם השני בשיפור המיומנויות הבין אישיות הוא היכולת הרגשית. גורם זה מתייחס למצב הרגשי והנפשי שבו נמצא האדם ... מקצוען בתאוריה של תקשורת בין אישית. מה הדרך היעילה ביותר לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית? כדי לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית ולהתגבר על קשיים בתקשורת עם אנשים, נדרש שילוב של שני הגורמים יחד: רכישת ידע בתחום התקשורת הבין אישית, כולל ... ומוצלחות. איך לתקשר עם אנשים? קושי רגשי לתקשר עם אנשים שיפור מיומנויות תקשורת בין אישית מיומנויות רכות וקשות איך להתמודד עם אנשים קשים בעבודה? מחסום רגשי בתקשורת שיפור עצמי, התפתחות אישית, מיומנות ... מיומנויות ניהוליות, מיומנויות עבודה, מיומנויות תקשורתיות, מיומנויות תקשורת בין אישית, קושי לתקשר עם אנשים, קושי רגשי חברתי, קושי רגשי התנהגותי, קושי רגשי בעבודה, מערכות יחסים בינאישיות, יכולות ...
העברת מסרים, איך להעביר מסרים בצורה ברורה? איך להיות בטוח שמבינים אותך נכון? איך להתבטא נכון? איך לדבר בצורה ברורה? איך להתנסח בצורה נכונה? איך להתנסח נכון? איך להתבטא נכון? הבעה בכתב, הבעה בעל פה, מיומנויות תקשורת בין אישית
העברת מסרים, איך להעביר מסרים בצורה ברורה? איך להיות בטוח שמבינים אותך נכון? איך להתבטא נכון? איך לדבר בצורה ברורה? איך להתנסח בצורה נכונה? איך להתנסח נכון? איך להתבטא נכון? הבעה בכתב, הבעה בעל פה, מיומנויות תקשורת בין אישית
... איך להתבטא נכון? הבעה בכתב, הבעה בעל פה, מיומנויות תקשורת בין אישית איך לוודא שהמסרים שלך ברורים ומובנים ... זאת בהצלחה ובביטחון. העברת מסרים ברורה מיומנויות תקשורת בין אישית איך להתנסח נכון? הבעה בעל פה ובכתב ... בצורה ברורה ונכונה. הרצאה זו מתמקדת במיומנויות התקשורת הבין אישית ובחשיבות של התנסחות מדויקת וחדה. המרצה ... שמבינים אותך כמו שצריך. העברת מסרים ברורה מיומנויות תקשורת בין אישית איך להתנסח נכון הבעה בעל פה ובכתב ...
טיפים לפיתוח שיחה, טיפים לניהול שיחה, איך לפתח שיחה זורמת? איך לפתח שיחה נעימה? איך לפתח שיחה טובה? איך ליצור אוירה נעימה? איך לדבר עם אנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית
טיפים לפיתוח שיחה, טיפים לניהול שיחה, איך לפתח שיחה זורמת? איך לפתח שיחה נעימה? איך לפתח שיחה טובה? איך ליצור אוירה נעימה? איך לדבר עם אנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית
... איך לפתח שיחה נעימה? איך לפתח שיחה טובה? איך ליצור אוירה נעימה? איך לדבר עם אנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית איך מפתחים שיחה בצורה נעימה וזורמת? כדי לפתח שיחה נעימה וזורמת, צריך קודם כל להבין את העיקרון הבסיסי של הרחבת משפטים. אליעד כהן מסביר שאם האדם ... לדבר איתך. זהו הסוד האמיתי ליצירת שיחות עמוקות, נעימות וזורמות. איך לפתח שיחה זורמת? מיומנויות תקשורת בין אישית איך לזהות על מה לדבר בשיחה? איך ליצור אווירה נעימה בשיחה? איך לעזור לאנשים להיפתח בשיחה? עכשיו הנושא הוא כזה מבחינת פיתוח שיחה, אוקי אז השאלה ...
איך לדבר עם אנשים? איך לדבר עם הבוס? איך לדבר עם בעל סמכות? איך לדבר עם עובד? איך להפוך את הבוס לחבר שלך? איך לדבר עם בחורה? איך לדבר עם גבר? מה להגיד בדייט? מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחה
איך לדבר עם אנשים? איך לדבר עם הבוס? איך לדבר עם בעל סמכות? איך לדבר עם עובד? איך להפוך את הבוס לחבר שלך? איך לדבר עם בחורה? איך לדבר עם גבר? מה להגיד בדייט? מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחה
... איך לדבר עם בעל סמכות? איך לדבר עם עובד? איך להפוך את הבוס לחבר שלך? איך לדבר עם בחורה? איך לדבר עם גבר? מה להגיד בדייט? מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחה איך נכון לדבר עם אנשים בעמדות סמכות? הדרך הנכונה לדבר עם אנשים, ובמיוחד עם אנשים הנמצאים בעמדות סמכות, כמו ... היחס החיובי יישאר. ולכן אליעד ממליץ תמיד למצוא את האיזון העדין הזה בין כבוד אישי לכבוד מקצועי או סמכותי. מה המסקנה לגבי מיומנויות תקשורת בין אישית? לסיכום, אליעד כהן מלמד אותנו שכדי לדבר נכון עם אנשים בכלל ועם בעלי סמכות בפרט, עלינו תמיד לשלב בין שני סוגי התקשורת. עלינו ...
איך להיות סטנדאפיסט? ללמוד להיות סטנדאפיסט, לחשוב כמו סטנדאפיסט, איך להצחיק אנשים? איך להיות מצחיק? איך לספר בדיחות? איך להיות מצחיק? איך לגרום לאנשים לצחוק? מיומנויות תקשורת בין אישית
איך להיות סטנדאפיסט? ללמוד להיות סטנדאפיסט, לחשוב כמו סטנדאפיסט, איך להצחיק אנשים? איך להיות מצחיק? איך לספר בדיחות? איך להיות מצחיק? איך לגרום לאנשים לצחוק? מיומנויות תקשורת בין אישית
... להיות סטנדאפיסט? ללמוד להיות סטנדאפיסט, לחשוב כמו סטנדאפיסט, איך להצחיק אנשים? איך להיות מצחיק? איך לספר בדיחות? איך להיות מצחיק? איך לגרום לאנשים לצחוק? מיומנויות תקשורת בין אישית איך להיות סטנדאפיסט ולהצחיק אנשים? סטנדאפ הוא אומנות מיוחדת שדורשת ממך בראש ובראשונה לגרום ... ביטחון. זהו תהליך שדורש מיומנות, אימון, וחיבור אישי לפרספקטיבה הומוריסטית. איך להיות סטנדאפיסט? איך להצחיק אנשים? איך לחשוב בצורה מצחיקה? איך לספר בדיחות? מיומנויות תקשורת בין אישית איך להתמודד עם ביקורת בהומור? איך לפתח חוש הומור? ...
איך להתכונן לפגישה? מה נכון לומר בפגישה? איך להכין פרזנטציה? איך להתכונן לראיון? מה לומר בראיון? מה לומר בשיחת משא ומתן? איך לנהל משא ומתן? איך לתכנן שיחת מכירה? איך לנהל שיחה עם הבוס? מיומנויות תקשורת בין אישית
איך להתכונן לפגישה? מה נכון לומר בפגישה? איך להכין פרזנטציה? איך להתכונן לראיון? מה לומר בראיון? מה לומר בשיחת משא ומתן? איך לנהל משא ומתן? איך לתכנן שיחת מכירה? איך לנהל שיחה עם הבוס? מיומנויות תקשורת בין אישית
... להתכונן לפגישה? מה נכון לומר בפגישה? איך להכין פרזנטציה? איך להתכונן לראיון? מה לומר בראיון? מה לומר בשיחת משא ומתן? איך לנהל משא ומתן? איך לתכנן שיחת מכירה? איך לנהל שיחה עם הבוס? מיומנויות תקשורת בין אישית איך נכון להתכונן לפגישה או למשא ומתן? כאשר בן אדם מתכונן לפגישה, לשיחה חשובה או למשא ומתן, השאלה הראשונה שהוא ...
איך לפתח שיחה מעניינת? איך לפתח שיחה מהנה? איך ליהנות מפיתוח שיחה? איך למצוא נושאי שיחה? איך לדעת על מה לדבר עם אנשים? על מה לדבר עם בחורה בדייט? פיתוח שיחה עצמית, מיומנויות תקשורת בין אישית
איך לפתח שיחה מעניינת? איך לפתח שיחה מהנה? איך ליהנות מפיתוח שיחה? איך למצוא נושאי שיחה? איך לדעת על מה לדבר עם אנשים? על מה לדבר עם בחורה בדייט? פיתוח שיחה עצמית, מיומנויות תקשורת בין אישית
... לפתח שיחה מעניינת? איך לפתח שיחה מהנה? איך ליהנות מפיתוח שיחה? איך למצוא נושאי שיחה? איך לדעת על מה לדבר עם אנשים? על מה לדבר עם בחורה בדייט? פיתוח שיחה עצמית, מיומנויות תקשורת בין אישית איך לפתח שיחה מעניינת עם אנשים? אליעד כהן מסביר כיצד לפתח שיחה מעניינת עם אנשים בצורה מעמיקה ומפורטת. קודם כל, כדי להבין איך לפתח שיחה מעניינת, חשוב להבין לעומק את ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מיומנויות תקשורת בין אישית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מיומנויות תקשורת בין אישית, מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך להנות בחיים? למה יש רע בעולם? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מיומנויות תקשורת בין אישית, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? דיכאון ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם גירושין? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לקבל החלטות? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לשתול מחשבות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לירידה במשקל, קואצינג, מאמן אישי בתל אביב בתחום מיומנויות תקשורת בין אישית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 12:30:30 - wesi4