ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מיומנויות תקשורת בין אישית ✔הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3 ✔הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 2. מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 3
הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 2.

מערכת היחסים הרפואית והשפעותיה על הרופא והחולה

נאמר, שרוב החולים החווים סימפטומים רפואיים, מפתחים מודל הסברי למחלתם ושבפועל, רק מיעוט מהחולים משתף או מציע את עמדתם, דאגתם וציפיותיהם וזאת, בדרך כלל באופן ספונטאני. ייחוסים אלו, פעמים רבות תורמים למצבים רפואיים באופן רב יותר מאשר נותן השירות הרפואי מבין זאת (Lang, Floyd & Beine, 2000). כמו כן, במערכת זו באים לביטוי בנוסף לידע ולמומחיות אותם מביאים הרופא והחולה, גם התנסותם, הבעותיהם ותפיסתם, את הרגשות הנחווים במהלך הטיפול הרפואי (Roter, Frankel, Hall & Sluyter, 2006). עיבוד מידע זה ועיבוד ההיבטים הפסיכו סוציאליים בחייהם של החולים, מגלמים תפקיד ראשי באופן בו הם תופסים את מחלתם. לכן, לתהליך האינפורמטיבי ישנה חשיבות רבה (Constant, et al, 2005).

בכדי שנותן השירות הרפואי יוכל לזהות, לחקור ולהגיב לרמזים שונים אותם נותן החולה לגבי תפיסתו וחווייתו את החולי, עליו לרכוש מיומנויות תקשורתיות שונות שיאפשרו לו יעילות מרבית לנוכח תכנים אלו (Galin, et al, 2008). מיומנות האמפתיה, נחשבת למרכיב הקריטי ביותר במערכת היחסים הרפואית. הכוונה באמפתיה, הינה בהבנת עולמו ומצוקתו של החולה, תקשור הבנה זו עליו וסיפוק תמיכה, באמצעות התקשורת הבין אישית. ביטוייה, יהיו השראה של תחושת נינוחות, הקשבה אמיתית לסיפור החולה, הבעת עניין בחולה כאדם, הבנה מלאה של דאגותיו, הבעת דאגה וחמלה, חיוביות, הבהרה של המצב, יצירת אמביציה ללקיחת אחריות וקבלת החלטות משותפת (Reynolds & Scott, 1999).

טכניקות היכולות לעזור בהעברת אמפתיה, יכולות להיות שיקוף, כשזה מרמז על מודעות לגבי הפקת המידע, באותו זמן שהוא מופק (Baarts, Tulinius & Reventlow, 2000). אסטרטגיה נוספת, יכולה להיות חשיפה עצמית. הדבר יכול לכלול רגשות שעלו בספונטאניות, או שיתוף מחושב של התנסות, כשהראשון יכול לעזור לחולה והשני יכול להוביל לאינטראקציה מועילה (Malterud & Hollnagel, 2005). כמו כן, אמפתיה יכולה להופיע גם במגוון התנהגויות שאינן ורבאליות כגון הנהון, גוון קול או קשר עין, שיכולות להיחשב כקריטיות במסגרת מערכת יחסים זו (Roter, et al, 2006).

מיומנויות נוספות היכולות לעזור לנותן השירות הרפואי, יכולות להיות הקשבה אקטיבית (Lang, et al, 2000), שיתוף בכוח ובאחריות (Krones, et al, 2008) ויישום שיחות מוטיבציה (Galin, et al, 2008). אלו, יכולות לבוא לביטוי ביכולת סיכום ופיתוח ההבנה המשותפת לבעיה המוצגת, מיומנות הרופא בהתמודדות עם רגשותיו שלו ושל החולה, שימוש בשאלות פתוחות ושימוש בתגובות העוזרות לחולה להיפתח (Royal College of Physicians and the Royal College of Psychiatrists, 2003).

כשהיה שימוש במיומנויות תקשורתיות וחולים חוו רמות גבוהות יותר של שיחה בקונטקסט פסיכו סוציאלי, של עידוד, הבעת אמפתיה. כשאנו על שאלותיהם הרפואיות או כשדנו עימם על השפעות הטיפול, הדבר בא לביטוי במגוון של תוצאות, לדוגמא: שביעות רצון גבוהה יותר, היעדר חרטות, דבקות בטיפול ושיתוף פעולה, שיפור בתוצאות הקליניות הפיסיולוגיות והנפשיות, שינוי של התנהגויות בריאות, הבנה או תפיסה חיובית לגבי הטיפול הרפואי, קבלת החלטות רפואיות טובה יותר, הפחתה בתלונות רשלנות וכמו כן, הדבר תרם להפחתת עלות הטיפול הרפואי (Krones, et al, 2008, Makoul & Curry, 2007 Roter, et al, 2006, Griffith, Wilson, Langer & Haist, 2003, Ambady, Koo, Rosenthal & Winograd, 2002, Beck, Daughtridge, & Sloane, 2002, Frymoyer & Frymoyer, 2002, Roter, 2000, Stewart, 1995, Greenfield, Kaplan, Ware, Yano & Frank, 1988).

יתר על כן, מלבד לכך שהיבטים אלו נראו באופן מופחת בהיעדר מיומנויות תקשורת בין אישית, בהיעדרן של מיומנויות אלו, נראתה לעיתים השפעה שלילית. לדוגמא, חוסר הסיפוק אותו חוו לנוכח התנהגויות כגון קבלת פנים שאינה נעימה, אי קשב, קשר עין חלש, אי עידוד לשאלת שאלות וחוסר יכולת לייצר דיאלוג רפואי או להביע דאגות (Abdulhadi, et al, 2006). כמו כן, נראתה הפחתה בתפקוד קוגניטיבי ופיסיולוגי מבחינת יעילות הטיפול לטווח הקצר והארוך כשבתראפיות פיסיות באו לביטוי התנהגויות לא ורבאליות, כגון אי חיוך ובהסתכלות אלאה מהחולה (Ambady, et al, 2002).

ביטויים נוספים של היעדר מיומנויות תקשורתיות, הינם במגוון השפעותיה של מערכת היחסים על נותן השירות הרפואי עצמו. לדוגמא, רופאים חוו תחושות של אי יעילות עצמית בהתייחסות לנושאים פסיכולוגיים ושל קושי בשליטה בגורמים אלו (Astin, Soeken, Sierpina & Clarridge, 2006). כמו כן, נראתה אי נוחות ומורת רוח לנוכח תכנים רגשיים ונושאים פסיכולוגיים שעולים (Wissow, Larson, Anderson, & Hadjiisky, 2005, Wissow, et a, 2002), סיפוק מועט של תמיכה רגשית והסטה של הנושא לשאלות והצהרות ביו רפואיות לנוכח תכנים אלו (Morse, Edwardsen & Gordon, 2008) והשלכה של צרכי הרופא על החולה (Borrell - Carrio, et al, 2004).

דוגמאות אלו, מבטאות את השפעתם של תהליכים טרנספריאלים, על נותן השירות הרפואי. טרנספריאליות הינו מונח פסיכו אנליטי, שכאשר הוא מיושם במקצוע הרפואה, כוונתו לתגובותיו הרגשיות והמחשבתיות הלא מודעות של נותן השירות הרפואי כלפי החולה ולהיפך (O'kelly, 2001, Hughes & Kerr, 2000). הצרכים, הרצונות והתשוקות שבמערכת היחסים הרפואית, הינם קרקע פורייה להיווצרות תהליכים טרנספריאלים, לא ניתן להימנע מהם וישנו צורך להכיר בהם ולרכוש מיומנויות לניהול תהליכים אלו (Hughes & Kerr, 2000).

הדבר יכול לבוא לביטוי, לדוגמא בכך שלעיתים אפילו הטיפול הכי טוב לא יהיה טוב מספיק, לעיתים חולים התאכזבו, יהיו מפוחדים או כועסים. יהיו להם ציפיות שאינן ברורות או רגשות מעורבים כלפי הסימפטומים אותם הם חווים. כמו כן, לא תמיד הם יהיו אסירי תודה למאמציהם של הרופאים ואף ישנם אלו, היוצאים בתחושת ניצחון כלפי הרופא כשאין שינוי בסימפטומים (Hughes & Kerr, 2000). בנוסף על השפעתם של תגובות אלו על נותן השירות הרפואי, ישנם גם מגבלות שפה, או תכונות כגון תובענות או פסיביות, אמונות שונות או רקע סוציו אקונומי שונה המשפיע גם הם (Shapiro, Hollingshead, & Morrison, 2002).

תהליכים טרנספריאלים, באים לביטוי כבר בתקופת ההכשרה, באתגרים מולם ניצבים הסטודנטים בעוד הם מתקדמים. כתוצאה מכך, הם יכולים לפתח תגובות שאינן אדפטיביות ושמובילות להפחתה ברמת האמפתיה לחולה (Rosenfield & Jones, 2004). מלבד לכך, תהליכים אלו יבואו לביטוי לרוב בהשפעתם על סימפטומים פיסיולוגיים אצל נותן השירות, רמת המעורבות עם החולים והיכולת ליצור קרבה ורמת הקבלה ותיאורם של החולים באופן שיפוטי, שלילי או חיובי (O'kelly, 2001). כך, שלמרות שרבים מהרופאים מאמינים שהיכולת להרגיש כלפי החולה הינה מימד חשוב בטיפול, הדבר מגיע עם מחיר (Hughes & Kerr, 2000).

נושא נוסף שעלה ושהוא רלוונטי מבחינת העובדה שטיפולי הרפואה המשלימה מוצאים את דרכם לממסד הרפואי, הינו תפיסתם של הרופאים את זמן הפגישה, כלא מאפשר שימוש במיומנויות התקשורתיות (Shapiro, et al, 2002). נטען שישנו ידע מועט לגבי האופן בו ניתן לשלב מערכת יחסים יעילה ומיומנויות תקשורת עם ניהול זמן, ליעילות מקסימאלית. מכיוון שבין המימדים להגברת יעילות התקשורת שזוהו, היו ההכרה ברמזים הפסיכו סוציאליים, הוצא מודל המערב את הגברת האיכות, יחד עם אפיונים לניהול זמן ומיומנויות תקשורתיות (Mauksch, Dugdale, Dodson & Epstein, 2008).

כפי שהוצג, המחקר בתחום זה בדרך כלל עוסק בבחינת השונות של מטרות התקשורת הרפואית, בניתוח של התקשורת המתרחשת בין הרופא לחולה, בבחינת התנהגויות תקשורתיות ספציפיות ובחינת השפעתן של התנהגויות התקשורת, על מערכת היחסים ותוצאות הטיפול. האמצעים המקובלים לניתוח התקשורת המתרחשת במסגרת המפגש הרפואי, רבים ומגוונים והם נבדלים לפי מידת הרלוונטיות הקלינית, אסטרטגיות התצפית, האמינות, התוקף וערוצי התנהגויות התקשורת המאפיינים אותם (Ong, de Haes, Hoos, & Lammes, 1995). הידע הנרכש ממחקרים אלו, מאפשר תובנות לגבי מערכת היחסים הטיפולית והדבר משתקף באיכות הטיפול (O'kelly, 2001).

כמו כן, התפתחו יחד עם המחקר גם החינוך, ההכרה והיוזמה הקשורים לנושא זה. ההתמקדות בפן התקשורתי התרחבה למוסדות ההכשרה והשפיע על שינוי תוכניות הלימוד. ברבים מהמוסדות, חייבים כיום בלימוד וההערכה של מיומנויות תקשורתיות ועמידה בבחינות, הכוללות יכולות באיסוף מידע ותקשורת עם חולים, מלבד לבדיקות פיסיולוגיות (Makoul & Curry, 2007, Makoul, 2003, Frymoyer & Frymoyer, 2002). נאמר, שישנו צורך בנתינת כלים ודרכים אדפטיביות להתמודדות עם מצבים שונים ולניהול המתח המצטבר שבטיפול ושגם סטודנטים וגם מורים יכולים להרוויח מההכרה זו (Rosenfield & Jones, 2004). הרפואה לא משלימה... את הפער - חלק 4.
קשר עין ידיעה שלמה ניתוח עידוד בעיה רגישות רפואה הערכה תקשור ידע מיומנויות תקשורת רפואה
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת חברתית, 2 גורמים לתקשורת בין אישית טובה, כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי
מיומנויות תקשורת בין אישית, כישורי תקשורת בין אישית, תקשורת ... כישורים בין אישיים, אינטליגנציה רגשית, אינטליגנציה בין אישית, מיומנויות חברתיות, מיומנויות ניהול, מיומנויות רכות, אימון רגשי מהן מיומנויות תקשורת בין אישית ומה חשיבותן? יש סוגים שונים של ... היכולת לתקשר עם אנשים, לשכנע אנשים, למכור לאנשים, לנהל אנשים או פשוט ליצור שיחה עם אדם אחר. מהם שני הגורמים המרכזיים המשפיעים על מיומנויות תקשורת בין אישית? על מנת לפתח ולשפר מיומנויות תקשורת בין אישית, יש להתייחס לשני גורמים מרכזיים: ידע ... היא אומרת דבר מסוים, או מה לומר לבחורה בשיחה, או כיצד להשפיע על אנשים לחשוב בדרך מסוימת. חוסר בידע בתחום זה יוצר קושי משמעותי במיומנויות תקשורת בין אישית, והדרך לפתור זאת היא פשוט לצבור את הידע המתאים. מדוע היכולת הרגשית קריטית לשיפור מיומנויות תקשורת בין אישית? הגורם השני בשיפור המיומנויות הבין ... אדם שסובל מאחד המחסומים האלה לא יוכל להשתמש בידע שיש לו, גם אם הוא מקצוען בתאוריה של תקשורת בין אישית. מה הדרך היעילה ביותר לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית? כדי לפתח מיומנויות תקשורת בין אישית ולהתגבר על קשיים בתקשורת עם אנשים, נדרש ... לפתח ולשפר את כישורי התקשורת שלו וליצור מערכות יחסים בינאישיות בריאות ומוצלחות. איך לתקשר עם אנשים? קושי רגשי לתקשר עם אנשים שיפור מיומנויות תקשורת בין אישית מיומנויות רכות וקשות איך להתמודד עם ... קשות, סוגי כישורים, כישורים רכים, כישורים קשים, מיומנות חברתית, מיומנויות ניהוליות, מיומנויות עבודה, מיומנויות תקשורתיות, מיומנויות תקשורת בין אישית, קושי לתקשר עם אנשים, קושי רגשי חברתי, ...
איך לדבר עם אנשים? איך לדבר עם הבוס? איך לדבר עם בעל סמכות? איך לדבר עם עובד? איך להפוך את הבוס לחבר שלך? איך לדבר עם בחורה? איך לדבר עם גבר? מה להגיד בדייט? מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחה
איך לדבר עם אנשים? איך לדבר עם הבוס? איך לדבר עם בעל סמכות? איך לדבר עם עובד? איך להפוך את הבוס לחבר שלך? איך לדבר עם בחורה? איך לדבר עם גבר? מה להגיד בדייט? מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות שיחה
... עם אנשים? איך לדבר עם הבוס? איך לדבר עם בעל סמכות? איך לדבר עם עובד? איך להפוך את הבוס לחבר שלך? איך לדבר עם בחורה? איך לדבר עם גבר? מה להגיד בדייט? מיומנויות תקשורת בין אישית , מיומנויות שיחה איך נכון לדבר עם אנשים בעמדות סמכות? הדרך הנכונה לדבר עם אנשים, ובמיוחד עם אנשים הנמצאים בעמדות סמכות, כמו בוס או מנהל, תלויה באופן שבו הם היו רוצים שתפנה ... אישי, אז אפילו ללא כוח סמכותי, היחס החיובי יישאר. ולכן אליעד ממליץ תמיד למצוא את האיזון העדין הזה בין כבוד אישי לכבוד מקצועי או סמכותי. מה המסקנה לגבי מיומנויות תקשורת בין אישית? לסיכום, אליעד כהן מלמד אותנו שכדי לדבר נכון עם אנשים בכלל ועם בעלי סמכות בפרט, עלינו תמיד לשלב בין שני סוגי התקשורת. עלינו לדעת לשדר גם כבוד והערכה למעמד, אך במקביל גם ...
איך להיות סטנדאפיסט? ללמוד להיות סטנדאפיסט, לחשוב כמו סטנדאפיסט, איך להצחיק אנשים? איך להיות מצחיק? איך לספר בדיחות? איך להיות מצחיק? איך לגרום לאנשים לצחוק? מיומנויות תקשורת בין אישית
איך להיות סטנדאפיסט? ללמוד להיות סטנדאפיסט, לחשוב כמו סטנדאפיסט, איך להצחיק אנשים? איך להיות מצחיק? איך לספר בדיחות? איך להיות מצחיק? איך לגרום לאנשים לצחוק? מיומנויות תקשורת בין אישית
... להיות סטנדאפיסט? ללמוד להיות סטנדאפיסט, לחשוב כמו סטנדאפיסט, איך להצחיק אנשים? איך להיות מצחיק? איך לספר בדיחות? איך להיות מצחיק? איך לגרום לאנשים לצחוק? מיומנויות תקשורת בין אישית איך להיות סטנדאפיסט ולהצחיק אנשים? סטנדאפ הוא אומנות מיוחדת שדורשת ממך בראש ובראשונה לגרום לאנשים לצחוק. המהות של סטנדאפ היא לעורר באחרים ... ומלאת ביטחון. זהו תהליך שדורש מיומנות, אימון, וחיבור אישי לפרספקטיבה הומוריסטית. איך להיות סטנדאפיסט? איך להצחיק אנשים? איך לחשוב בצורה מצחיקה? איך לספר בדיחות? מיומנויות תקשורת בין אישית איך להתמודד עם ביקורת בהומור? איך לפתח חוש הומור? ...
העברת מסרים, איך להעביר מסרים בצורה ברורה? איך להיות בטוח שמבינים אותך נכון? איך להתבטא נכון? איך לדבר בצורה ברורה? איך להתנסח בצורה נכונה? איך להתנסח נכון? איך להתבטא נכון? הבעה בכתב, הבעה בעל פה, מיומנויות תקשורת בין אישית
העברת מסרים, איך להעביר מסרים בצורה ברורה? איך להיות בטוח שמבינים אותך נכון? איך להתבטא נכון? איך לדבר בצורה ברורה? איך להתנסח בצורה נכונה? איך להתנסח נכון? איך להתבטא נכון? הבעה בכתב, הבעה בעל פה, מיומנויות תקשורת בין אישית
... ברורה? איך להיות בטוח שמבינים אותך נכון? איך להתבטא נכון? איך לדבר בצורה ברורה? איך להתנסח בצורה נכונה? איך להתנסח נכון? איך להתבטא נכון? הבעה בכתב, הבעה בעל פה, מיומנויות תקשורת בין אישית איך לוודא שהמסרים שלך ברורים ומובנים ... מטרתך בתקשורת בין אישית צריכה להיות להעביר מסר ברור וחד - משמעי ככל האפשר, ועל ידי שימוש בשיטה שאליעד כהן מציג, תוכל לעשות זאת בהצלחה ובביטחון. העברת מסרים ברורה מיומנויות תקשורת בין אישית איך להתנסח נכון? הבעה בעל פה ובכתב ... וחד משמעית? האם כל מושג שאני משתמש בו ברור לכל אחד שיקרא או ישמע את המסר שלי? אם אתה בטוח בכך, רק אז אתה יכול להיות בטוח שמבינים אותך כמו שצריך. העברת מסרים ברורה מיומנויות תקשורת בין אישית איך להתנסח נכון הבעה בעל פה ובכתב ...
מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות פיתוח שיחה, איך להתכתב בווצאפ? איך לשלוח סמס? איך לנסח הודעה? שלוש נקודות, סימן שאלה, סימני פיסוק, NLP, מחוייב לענות לשאלה, איך לכתוב הודעה בווצאפ? לשאול מה שלומך
מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות פיתוח שיחה, איך להתכתב בווצאפ? איך לשלוח סמס? איך לנסח הודעה? שלוש נקודות, סימן שאלה, סימני פיסוק, NLP, מחוייב לענות לשאלה, איך לכתוב הודעה בווצאפ? לשאול מה שלומך
מיומנויות תקשורת בין אישית, מיומנויות פיתוח שיחה, איך להתכתב בווצאפ? איך לשלוח סמס? איך לנסח הודעה? שלוש נקודות, סימן שאלה, ... בין לכתוב מה שלומך? עם סימן שאלה לבין מה שלומך... או מה שלומך? השאלה הזו נוגעת למיומנויות תקשורת בין אישית, במיוחד בהודעות טקסט בוואטסאפ, סמסים או אימיילים. אליעד מסביר שדרך הניסוח של הודעה יכולה לשדר ...
טיפים לפיתוח שיחה, טיפים לניהול שיחה, איך לפתח שיחה זורמת? איך לפתח שיחה נעימה? איך לפתח שיחה טובה? איך ליצור אוירה נעימה? איך לדבר עם אנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית
טיפים לפיתוח שיחה, טיפים לניהול שיחה, איך לפתח שיחה זורמת? איך לפתח שיחה נעימה? איך לפתח שיחה טובה? איך ליצור אוירה נעימה? איך לדבר עם אנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית
... לפיתוח שיחה, טיפים לניהול שיחה, איך לפתח שיחה זורמת? איך לפתח שיחה נעימה? איך לפתח שיחה טובה? איך ליצור אוירה נעימה? איך לדבר עם אנשים? מיומנויות תקשורת בין אישית איך מפתחים שיחה בצורה נעימה וזורמת? כדי לפתח שיחה נעימה ... שיחה טובה היא לגרום לצד השני להרגיש בנוח, אהוב, מוערך ושכיף לו לדבר איתך. זהו הסוד האמיתי ליצירת שיחות עמוקות, נעימות וזורמות. איך לפתח שיחה זורמת? מיומנויות תקשורת בין אישית איך לזהות על מה לדבר בשיחה? איך ליצור אווירה נעימה בשיחה? ...
איך לסגור שיחה? איך לפתח שיחה סגורה? איך לפתח שיחה בלי לפתח שיחה? שאלות סגורות, שאלות פתוחות, איך לנהל דו שיח? מיומנויות שיחה, מיומנויות תקשורת בין אישית, איך להתעניין במישהו? איך להתחמק משיחה?
איך לסגור שיחה? איך לפתח שיחה סגורה? איך לפתח שיחה בלי לפתח שיחה? שאלות סגורות, שאלות פתוחות, איך לנהל דו שיח? מיומנויות שיחה, מיומנויות תקשורת בין אישית, איך להתעניין במישהו? איך להתחמק משיחה?
... לסגור שיחה? איך לפתח שיחה סגורה? איך לפתח שיחה בלי לפתח שיחה? שאלות סגורות, שאלות פתוחות, איך לנהל דו שיח? מיומנויות שיחה, מיומנויות תקשורת בין אישית, איך להתעניין במישהו? איך להתחמק משיחה? איך לנהל שיחה בלי באמת לפתח אותה? אליעד כהן מסביר כיצד לנהל שיחה בצורה שתשדר עניין ותקשורת פתוחה, אך למעשה תהיה סגורה ותמנע התפתחות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על מיומנויות תקשורת בין אישית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מיומנויות תקשורת בין אישית, איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לקבל החלטות? איך לנהל את הזמן? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מיומנויות תקשורת בין אישית, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש או אין אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? האם יש משמעות לחיים? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש אמת מוחלטת? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? אולי אנחנו במטריקס? מי ברא את אלוהים? למה לא להתאבד? בשביל מה לחיות? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לביטחון עצמי, אימון אישי קשב וריכוז, מאמן מנטלי בנושא מיומנויות תקשורת בין אישית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1328 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 22:42:49 - wesi4