🖨לעבור את המבחנים בשלווהמדיטציה הינה מצב הבא לתאר הרפיה תוך התבוננות מודעת. התבוננות ערה ובלי שיפוט. מחקרים מדעיים הוכיחו שבמצב של מדיטציה המוח נכנס לתחום של גלי אלפא, גלים המאפיינים מצב של טרום שינה, טראנס, או היפנוזה. כך, האדם יכול להגיע למצב שהגוף במנוחה מוחלטת אך נשאר ער לחלוטין ועם קשר לתת מודע. מדיטציה משמשת כלי להשגת הרפיה מודעת. היא מצב מפתח לכל התפתחות רוחנית ומאפשרת למתרגל אותה מספיק זמן, ליצור קשר עם האני הפנימי, לקבל מסרים מהתת - מודע, לפתח יכולת לנצל טוב יותר דמיון להשגת יצירתיות וכן להשגת מטרות נוספות שקצרה היריעה מלפרטן.
ישנם סוגים רבים של מדיטציה. אנחנו בני אדם ייחודים, שונים האחד מהשני ולכן לכל אחד מתאים סוג שונה של מדיטציה, אך המטרה היא אותה מטרה, קו הסיום הוא אותו קו, והדרך להגיע אליו שונה מאדם לאדם.
למדיטציה השפעות פיזיולוגיות על גוף האדם המוכחות מדעית. לכן, קיימים רופאים ברפואה הקונבנציונאלית, הממליצים על המדיטציה כאמצעי להרפיה והפחתת מתחים.
תקופת המבחנים והבגרויות בפתח. כדאי ורצוי להתחיל לתרגל הרפיות בשלב הלימודים האינטנסיביים.
תרגול של כמה דקות ביום (כמובן כמה שיותר, יותר טוב) יביא לתוצאות מורגשות מיידיות, כלומר, יוביל ללימודים יותר פוריים. המחשבה תתבהר ובזמן אמת, לפני שניגשים למבחן עם הפרפרים בבטן, התרגילים המובאים מטה, יביאו לתוצאה הרצויה: שחרור מחרדות, בהירות מחשבה וכמובן עמם תבוא גם ההצלחה. אך זאת בשני תנאים:
א. תרגלתם מספיק פעמים את התרגילים המומלצים לפני הבחינה.
ב. למדתם ואתם מכירים את החומר עליו אתם נבחנים.
1. חשיבה חיובית
יש חשיבות גדולה איך אנחנו ניגשים למבחן. החשיבה החיובית מלווה אותנו. מרפים את כל הגוף, נושמים שלוש נשימות עמוקות וסופרים עד עשר.
בכל שלב בספירה, אנו מרגישים שכל חלק וחלק בגוף משתחרר. אנחנו נמצאים בהרפיה, הכל שקט ואנו מדמיינים שאנחנו נכנסים לחדר בו המבחן מתקיים. אנו בטוחים בעצמנו. למדנו הרבה! אנחנו מתיישבים בכיתה והמורה מחלקת את טופסי המבחן. אנחנו רואים את עצמנו מחייכים חיוך רחב ורגוע. ברגע שאנו רואים את טופס המבחן אנחנו יודעים את כל החומר וממלאים את המבחן בידע העצום שרכשנו. אנו מגישים את הטופס בתחושת ניצחון. חיוך רחב משוך על פנינו ואנו ברגיעה מוחלטת. לאט לאט אנו מרגישים כיצד מכפות הרגליים צומחים שורשים החודרים אל בטן האדמה, מרגישים את האדמה, המגע שלנו איתה מחזיר אותנו לכאן ועכשיו. בדמיון עברנו את המבחן בהצלחה. צאו לדרך... אין סיבה בעולם שלא יקרה הדבר במציאות.
2. כיווץ ושחרור
נשב זקוף, חשוב לא לשלב רגליים וידיים. נתחיל לכווץ ולשחרר את כפות הרגליים. לאחר מכן, נמתח אותם. נמתח את האצבעות ונשחרר. נכווץ את הישבן ונשחרר. נביא את הכתפיים לאוזניים ונשחרר, נסובב את הכתפיים קדימה ואחורה. נסובב את הראש בעדינות שלוש פעמים לכל צד. נשחרר את כל חוליות הצוואר. נכווץ את כפות הידיים לאגרופים ונשחרר. נמתח את האצבעות ונשחרר. נכווץ את כל הפרצוף ואת האף ונשחרר. נמתח את הפנים, נפקח את העיניים נוציא את הלשון החוצה, אם ניתן אז נצעק בכל הכוח ונשחרר. בסוף נכווץ את כל הגוף לכדור, נחבק את עצמנו, נמתח את כל הגוף ונשחרר. נשב בשקט, נרגיש איך האוויר חודר דרך הנחיריים ומתפשט לכל הגוף. הדם זורם בחופשיות לכל איבר ואיבר. המוח מקבל דם וחמצן והמחשבה מתבהרת. צאו לדרך!
3. תרגיל הרפיה לנשימה מודעת
נשב או נשכב בתנוחה נוחה, נעצום עיניים, ננשום עמוק שלוש פעמים. נשוב לנשום בקצב הרגיל, פשוט ניתן לנשימה לקרות מעצמה. נקשיב לנשימה שלנו, כשאנו ערים לאוויר הנכס והיוצא מגופנו.
נדמיין ששאיפת האוויר היא כמו גל גדול המתרומם מעל פני הים, בכל נשיפה הגל שב ונמוג בים. עם הדימוי הזה נמשיך לנשום עד שאנו הגל עצמו העולה ויורד לפי קצב הנשימה.
עלייה עם הגל וירידה ממנו הופכת לנענוע נעים, כמו אמא החובקת אותנו בזרועותיה. אנחנו חווים תנועה קבועה המשולבת בנשימה שלנו.
נשאר מעט בים הזה ונרגע.
נתעורר ונשוב לכאן ועכשיו אל המקום בו אנו נמצאים. עתה, אנו שלווים ובטוחים בעצמנו.
אלו הם רק חלק מהכלים העומדים לראשותנו ומסייעים בידנו להתגבר על מכשולים העומדים בדרכנו, כמו מבחנים והמתח והחרדה הרבה המלווים אותם ומקשים עלינו להתמודד עמם.
ככל שנתרגל יותר, יעילותה של המדיטציה ככלי תומך ומסייע, תגבר. כמובן, אין לשכוח, המדיטציה באה לעזור לנו ובשום פנים ואופן לא מחליפה את הצורך ללמוד את החומר ולהתכונן למבחן!
חרדת בחינות / פחד בחינות - איך לטפל בחרדה ממבחנים? איך להתמודד עם חרדות לפני בחינות ועם פחד ממבחנים? מה לעשות עם פחד לפני מבחנים ופחד מבחינות? למה יש חרדות לפני מבחן וחרדת מבחנים? איך להירגע לפני מבחן? איך מתמודדים עם לחץ לפני מבחן? איך נרגעים לפני מבחן? הורדת לחץ לפני מבחן, טיפול בלחץ לפני מבחן, מה עושים יום לפני מבחן? הדרכה למטפלים, הדרכה למאמנים @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 3חרדת בחינות / פחד בחינות - איך לטפל בחרדה ממבחנים? איך להתמודד עם חרדות לפני בחינות ועם פחד ממבחנים? מה לעשות עם פחד לפני מבחנים ופחד מבחינות? למה יש חרדות לפני מבחן וחרדת מבחנים? איך להירגע לפני מבחן? איך מתמודדים עם לחץ לפני מבחן? איך נרגעים לפני מבחן? הורדת לחץ לפני מבחן, טיפול ... למאמנים @ פחד מכישלון / פחד להיכשל / חרדת כישלון - חלק 3 וכאן אסביר על חרדת בחינות ופחד ממבחנים. ואסביר מהם הסימפטומים של החרדה ממבחנים? איזה עצות יש להתמודד עם הרגעת לחץ ממבחנים? איזה עצות יש ואיזה שיטות להירגע לפני מבחנים עובדות יותר או פחות כדי להירגע לפני מבחנים? מה באמת כדאי לעשות לפני מבחנים, כדי להתמודד עם פחד מכישלון בבחינה? איך נרגעים לפני מבחן? ואיך להירדם לפני מבחן? איך לגרום להורדת לחץ לפני ... דרך הטיפול בלחץ לפני מבחן הטובה ביותר? ואיך באמת להתמודד עם לחץ מבחינות? ועוד. אז מה זה בעצם חרדת מבחנים? חרדת מבחנים, זה מצב שבו האדם עומד לפני מבחן כלשהו. ושהאדם מאוד מאוד, רוצה להצליח במבחן, ושהאדם בנוסף מאוד מאוד לא ... כאלו שילכו לכיוון של הטיפול התרופתי, וייקחו תרופות הרגעה לפני מבחן. כגון לדוגמה יש כאלו שייקחו כדור הרגעה לפני מבחנים (רסקיו / ריטלין / רגיעון וכיוב), יש כאלו שיקחו טיפות הרגעה לפני מבחנים. שזה כמובן לפעמים עוזר קצת. אבל כמובן לא תמיד זה עוזר. חוץ מכל שאר החסרונות שיש לאדם שתלוי בכדורי ... של הבעיה, שזו כמובן צורת החשיבה של הבן אדם, שצריך לשנות אותה ולא לנסות לטפל רק בסימפטומים של חרדת המבחנים. וכמובן שחלקן גם יוצרות תלות / לא תמיד עוזרות / לא תמיד עובדות / יש להן חסרונות אחרים, גם ... ביותר, כמו תמיד, היא להיצמד לאמת. דהיינו, להבין את כל האמת על הסיבות בתת המודע שלך, שיוצרות את החרדת מבחנים שלך. כי חרדת המבחנים והפחד ממבחנים, נובעים מאמונות שיש לאדם לגבי עצמו / לגבי היכולות שלו / לגבי הרע שיקרה לו אם הוא יכשל במבחן וכולי. ורק ואך ורק טיפול אמיתי ומעמיק בשורש הנפשי של חרדת המבחנים, רק הוא כמובן יפתור לאורך זמן את חרדת המבחנים בצורה המושלמת ביותר שיש. ולהלן מספר דוגמאות (בסדר אקראי) ומחשבות מפחידות שיש לאנשים שסובלים מפחד מכישלון במבחנים, מה שיוצר חרדת בחינות, עם הסבר איך להתמודד איתן. וכמובן שאלו רק דוגמאות בלבד. וכמובן שצריך לדעת איך לגלות ... שאם אכשל זה אומר שאני לא שווה כלום, מחייב בהכרח את זה שאני אפחד להיכשל במבחן ושתהיה לי חרדה ממבחנים? אולי אפשרי שלמרות שאני חושב שאם אכשל זה אומר שאני לא שווה כלום, עדיין ואעפכ אפשרי שלא אפחד מהמבחן ... זה שאני חושב שאם אכשל זה אומר שאני לא שווה כלום, דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? אולי כדי ללמד את עצמי שאני לא צריך לחשוב את זה על עצמי גם אם אכשל? אולי כדי שאלמד ... שאני חושב שאם אכשל אנשים לא יעריכו אותי, מחייב בהכרח את זה שאני אפחד להיכשל במבחן ושתהיה לי חרדה ממבחנים? אולי אפשרי שלמרות שאני חושב שאם אכשל אנשים לא יעריכו אותי, עדיין ואעפכ אפשרי שלא אפחד מהמבחן ושלא יהיו ... שדווקא בגלל זה שאני חושב שאם אכשל אנשים לא יעריכו אותי, דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? אולי לדוגמה כדי לדעת מי באמת אוהב אותי? אולי כדי ללמוד לאהוב את עצמי? אולי כדי להתמודד עם הפחד ... חושב שאני לא רוצה להיות פחות טוב מאחרים, מחייב בהכרח את זה שאני אפחד להיכשל במבחן ושתהיה לי חרדה ממבחנים? אולי אפשרי שלמרות שאני חושב שאני לא רוצה להיות פחות טוב מאחרים, עדיין ואעפכ אפשרי שלא אפחד מהמבחן ושלא ... בגלל זה שאני חושב שאני לא רוצה להיות פחות טוב מאחרים, דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? אולי כדי להוכיח לעצמי שאני לא פחות טוב מאחרים? אולי כדי ללמוד לא לפחד להיות פחות טוב מאחרים? אולי ... שאם אכשל במבחן אז אני ארגיש מאוכזב מעצמי, מחייב בהכרח את זה שאני אפחד להיכשל במבחן ושתהיה לי חרדה ממבחנים? אולי אפשרי שלמרות שאני חושב שאם אכשל במבחן אז אני ארגיש מאוכזב מעצמי, עדיין ואעפכ אפשרי שלא אפחד מהמבחן ושלא יהיה לי פחד לפני מבחנים? ואולי אדרבה מהיבט מסוים ניתן לראות, שדווקא בגלל זה שאני חושב שאם אכשל במבחן אז אני ארגיש מאוכזב מעצמי, דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? אולי כדי להתמודד עם הפחד שלי לאכזב את עצמי? אולי כדי ללמוד לא להתאכזב מעצמי? אולי כדי להוכיח לעצמי ... שאני חושב שאם אכשל אאכזב את ההורים שלי, מחייב בהכרח את זה שאני אפחד להיכשל במבחן ושתהיה לי חרדה ממבחנים? אולי אפשרי שלמרות שאני חושב שאם אכשל אאכזב את ההורים שלי, עדיין ואעפכ אפשרי שלא אפחד מהמבחן ושלא יהיו ... שדווקא בגלל זה שאני חושב שאם אכשל אאכזב את ההורים שלי, דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? כגון לדוגמה כדי ללמוד לא לפחד מזה שאם אכשל אאכזב את ההורים שלי? כדי ללמוד שלא אכפת לי מה ... שאני חושב שאני יאבד את הביטחון העצמי שלי, מחייב בהכרח את זה שאני אפחד להיכשל במבחן ושתהיה לי חרדה ממבחנים? אולי אפשרי שלמרות שאני חושב שאני יאבד את הביטחון העצמי שלי, עדיין ואעפכ אפשרי שלא אפחד מהמבחן ושלא תהיה ... שדווקא בגלל זה שאני חושב שאני יאבד את הביטחון העצמי שלי, דווקא בגלל זה, אני אתגבר על הפחד שלי ממבחנים ולא אפחד ממבחנים? כגון לדוגמה להתמודד עם הפחד שלי לאבד את הביטחון העצמי שלי? כגון לדוגמה ללמוד להיות עם ביטחון עצמי, גם ... למדתי מספיק טוב למבחן ושמשום כך אכשל במבחן, מחייב בהכרח את זה שאני אפחד להיכשל במבחן ושתהיה לי חרדה ממבחנים? אולי אפשרי שלמרות שאני חושב שלא למדתי מספיק טוב למבחן ושמשום כך אכשל במבחן, עדיין ואעפכ אפשרי שלא אפחד ...
חרדת בחינות, לחץ ממבחנים, חרדת מבחנים, לחץ לפני מבחן, טיפול בחרדת בחינות, פחד מכישלון, להצליח במבחן, התמודדות עם חרדת בחינותחרדת בחינות, לחץ ממבחנים, חרדת מבחנים, לחץ לפני מבחן, טיפול בחרדת בחינות, פחד מכישלון, להצליח במבחן, התמודדות עם חרדת בחינות ובו יתבאר, מהי חרדת בחינות / פחד ממבחנים? ואיזה טיפול בחרדת בחינות, הכי מומלץ? ובפשיטות, חרדת מבחנים היא, לחץ שיש לאדם לפני מבחן כלשהו. שהאדם מפחד להיכשל במבחן, ועל ידי זה נוצרת אצל האדם, חרדת מבחנים. וחלק מהפסיכולוגים / פסיכיאטרים וחבריהם, מנסים לתת לתלמידים עצות שונות של טיפול בחרדת בחינות ולחץ ממבחנים. וכמובן, שכל העצות האלו, טובות רק באופן חלקי בלבד. אך שום עצה, לא מטפלת בשורש הבעיה באופן מוחלט. וכדי ... באמת נוצרת חרדת בחינות? וכפי שכבר ביארתי מספר פעמים, כאשר ילד נולד, הדבר האחרון שהוא מפחד ממנו, זה להיכשל במבחן. כי כדי להיכשל במבחן, לשם כך צריך האדם להיות בעל תודעת הצלחה וכישלון. שהאדם יהיה מסוגל להבדיל, בין כישלון, לבין הצלחה. וכאשר הילד הקטן כמעט ולא מבדיל בכלל, בין טוב לבין רע, הרי שממילא לא שייכת אצלו חרדת בחינות ולחץ לפני מבחנים וכיוב. וכאשר מבקשים מהילד לצייר איזה ציור, הילד מצייר את הציור, כפי מה שהוא רוצה, ולא בדיוק לפי מה ... הוא יצליח וכיוב. כך שהילד גדל עם שטיפת מוח רצינית, שעליו להצליח. ושהצלחה היא יותר טובה מאשר כישלון. ושלהיכשל במבחן, זה פחות טוב ואפילו רע, ביחס להצלחה במבחן. והילד מטבעו, רוצה גם להרגיש חופשי. אך כדי להצליח במבחן, לשם כך צריך ללמוד למבחן. כי אי אפשר להצליח במבחן, בלי ללמוד למבחן. וללמוד למבחן, זה לא ממש מספיק. כי צריך ללמוד ולשנן את החומר של הלימוד. וצריך להכין תרגילים ושיעורי בית. וצריך להעמיק בחומר הלימוד. וצריך לעשות חזרות לפני המבחן. ובקיצור, צריך להשקיע המון מאמצים, כדי להצליח במבחן. ומאחר שהילד רוצה חופש, ומאחר שכדי להצליח במבחן, צריך להשקיע המון מאמץ, שהוא שולל את הרצון של האדם לחופש. ממילא זה אומר, שכדי שהילד יצליח להתגבר על הרצון שלו לחופש, לשם כך הוא צריך לחזק את הרצון שלו, להצליח במבחן. וכדי להשקיע המון בלימודים, לשם כך האדם צריך לפחד מאוד, שמא הוא לא יצליח בלימודים. כי, כגודל הפחד, כך ... דבר, הוא גם ממש מפחד לאבד את הדבר. והוא גם ממש מתאמץ להשיג ולשמור על הדבר. כך, שמאמץ להצליח במבחן, כרוך ברצון חזק להצליח במבחן. שהוא עצמו, נובע מחרדה גדולה של האדם, שמא הוא יכשל במבחן. ונמצא אם כן, כי כל ההתעסקות של האדם עם הלימוד למבחן, היא עצמה יוצרת אצל האדם לחץ לפני מבחן וחרדת בחינות. ולחץ ממבחנים וחרדת בחינות, הם דבר שהוא מחויב המציאות, ושאי אפשר לברוח ממנו, כל זמן שהאדם רוצה להצליח במבחן. וכל השיטות שיש בעולם, איך להירגע לפני מבחן, ואיך לא לסבול מלחץ לפני מבחן, הן כולן שיטות סרק, שעוזרות אולי באופן חלקי בלבד. כי במקרה הטוב, הרעיון שלהן הוא, לגרום לאדם להאמין בעצמו, ... הן יכולות לעזור, רק למי שחרדת הבחינות שלו היא חלשה. אבל מה יעשה מי שחרדת הבחינות שלו ושהלחץ שלו ממבחנים, משתלט עליו, עד כדי התקפי חרדה וכיוב? והאמת צריכה להיאמר, והיא, שהרצון של האדם להצליח במבחן, והמחשבה של האדם, שהוא צריך / חייב / אמור להצליח במבחן, היא מחזקת אצל האדם, את חרדת הבחינות שלו. וככל שהאדם משקיע יותר ללמוד למבחן, כך חרדת המבחנים שלו, גדולה יותר, עד כדי התקפי חרדה וכיוב. והדרך היחידה בעולם, שמשחררת את האדם באמת מחרדת הבחינות שלו ומהלחץ שלו לפני מבחנים, היא על ידי זה שהאדם אומר לעצמו את האמת ואת כל האמת ואך ורק את האמת, לגבי הרצון שלו להצליח במבחנים השונים. והאמת היא, שמצד אחד, מאוד חשוב ומומלץ, שהאדם יצליח במבחן. בכל מבחן, כמה שיותר הצלחה, יותר טוב. וזה, ... מידה ממש, על ידי זה ורק על ידי זה, האדם יכול להשתחרר לגמרי, מכל לחץ לפני מבחן, ומכל חרדת מבחנים באשר היא. ולסיכום: הטיפול בחרדת בחינות, צריך להיות על ידי הבנה, שמרגיעה את הרצון של האדם להצליח במבחן. ורק ...
חרדת בחינות / פחד ממבחנים / בלק אאוט / חישכון - איך לעבור מבחנים בשלום?חרדת בחינות / פחד ממבחנים / בלק אאוט / חישכון - איך לעבור מבחנים בשלום? ובו יתבאר העניין של חרדת בחינות / פחד ממבחנים. כי ישנם אנשים, שכאשר הם ניגשים למבחן כלשהו, הם חווים תופעה של חרדת בחינה. וחרדת הבחינה, גורמת לאדם בין השאר, לתופעה של מסך שחור (בלאק אאוט). דהיינו, מצב, שבו האדם שוכח את כל מה שהוא ... על ידי שהאדם חוקר בשכלו, את השורש של החרדה. כאשר האדם חוקר בשכלו את השורש של הפחד ושל חרדת הבחינה, זה גורם לו להכניס את כל עניין הבחינה, לפרופורציה המתאימה. וכאשר הבחינה, נכנסת לפרופורציה המתאימה, אז ממילא החרדה נעלמת, והאדם מרגיש שקט נפשי, שמאפשר לו, לעבור את הבחינה מתוך רוגע. חרדת בחינות נובעת, אך ורק משום שהאדם אינו משתמש בשכלו ואינו זוכר, מדוע בכלל הוא ניגש לבחינה. אם היה האדם זוכר, מדוע באמת הוא ניגש לבחינה, הרי שהוא לא היה חרד מהבחינה. האדם, הוא זה שבוחר לגשת לבחינה. ולא ממש משנה, מהי הבחינה ועד כמה נדמה לאדם, כי הבחינה הזו גורלית לחייו. בשורה התחתונה, המטרה הסופית של הבחינה, היא שהאדם רוצה להרגיש טוב. דהיינו, שהאדם רוצה להרגיש טוב, ומשום כך הוא ניגש לבחינה. כאשר האדם זוכר, שהרצון הפנימי שלו, שבגללו הוא הולך לבחינה, הוא הרצון להרגיש טוב, ממילא החרדה מהבחינה נעלמת. כי להרגיש טוב, זה חשוב עבורו, יותר מהבחינה ויותר מהתוצאות של הבחינה ויותר מכל דבר אחר. בנוסף, חרדה מפני בחינה, נובעת משום שהאדם מוציא מפרופורציה, את ההשלכות של הבחינה על חייו. הדמיון של האדם מתעתע בו, וגורם לאדם לתחושה דמיונית, שיוצרת אצל האדם את האשליה, כאילו האושר שלו, תלוי בבחינה אותה הוא עובר. ככל שהאשליה גדולה יותר, וככל שיותר נדמה לאדם בדמיון שלו, כאילו האושר שלו, תלוי בבחינה ובתוצאות שלה, כך החרדה שלו מהבחינה גדלה יותר. חרדת בחינות, היא מקרה פרטי, של תלות רגשית חיצונית. דהיינו, תלות רגשית של האדם, בצורה חיצונית כלשהי ... הפנימית, כאשר האדם מחובר תמיד לטוב הפנימי שבתוכו, הדבר הזה מאפשר לו להתנתק מכל תלות רגשית חיצונית. ובמקרה של הבחינה, זה אומר, לא לחשוב בטעות כאילו הבחינה יכולה באמת לשנות משהו, לגבי המהות של האושר הפנימי של האדם. אז למה בכלל לגשת לבחינה, אם האושר אינו תלוי בה? תשובה: לבחינה האדם ניגש, משום שהוא רוצה לגשת לאותה הבחינה, כדי להשיג מטרה כזו או אחרת בחייו. אף אחד אינו כופה בכוח על האדם לגשת לבחינה. האדם ניגש לבחינה, כחלק ממשחק החיים. אבל, זהו עדיין משחק, שבו, אם האדם רוצה לגשת לבחינה, הוא ניגש לבחינה, ואם לא, אז לא. אך בכל מקרה, כאשר האדם כבר ניגש לבחינה, עליו לזכור תמיד את המהות ולא לחשוב בטעות, כי לתוצאת הבחינה יש משמעות אמיתית לגבי החיים שלו. הדבר היחיד שמשמעותי לחיים של האדם, זו צורת החשיבה שלו. לא יותר, ולא ... תוצאה של מה שהוא חושב על המציאות. לא יותר, ולא פחות. ברמה המעשית: נסה לחקור את השורש של החרדה מהבחינה. כאשר תחקור בשכלך את החרדה מהבחינה, ממילא הבחינה תכנס לפרופורציה המתאימה וכך החרדה תעלם מעצמה. והמצפן שאיתו צריך האדם לחקור ולפרק לגורמים את החרדה עד שהיא תעלם, ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
נושאים נוספים לעיונך...