ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה חקירות ✔אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 5 ✔אני שונאת את עצמי כי אני לא עם א'. אני...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 5
אני שונאת את עצמי כי אני לא עם א'.

אני שונאת את עצמי. קיצון 1 - אני שונאת את עצמי הכי בעולם. 2. אני אוהבת את עצמי הכי בעולם. האם זו האמת ועד כמה? 1. זו האמת אני שונאת את עצמי. 2. אני שונאת ואוהבת את עצמי 3. אני לא אוהבת ולא שונאת את עצמי 4. אני אוהבת את עצמי בלבד. למה זה רע? כי אני לא מרגישה טוב עם עצמי. אני לא מתקרבת לאנשים. אני לא נהנית מהחיים. אני סובלת יותר. אני מתפקדת פחות טוב. אני מצליחה פחות. יש פחות טוב בעולם.

אני לא עם א'. האם זה האמת ועד כמה? 1. כן זו האמת. מה רע בזה? זה רע כי אני יכולתי ליהנות איתו ולהרגיש טוב איתו. למה זה רע? אני מרגישה פחות טוב. למה זה רע.? כי אני לבד. למה זה רע.? כי אני יותר סובלת. למנ זה רע? כי אני אתחתן מאוחר יותר אם בכלל. למה זה רע? כי אני אהיה בודדה וגלמודה ואתבגר ואהיה זקנה בודדה. למה זה רע? אני אסבול. למה זה רע?

אני שונאת את עצמי כי אני לא עם א'. קיצון 1 - אני שונאת את עצמי רק כי אני לא עם א' 2. אני שונאת את עצמי מסיבות אחרות לגמרי ץ. האם זו האמת ועד כמה? 1. אני שונאת את עצמי בגלל שאני לא עם א'. 2. אני שונאת את עצמי כי יש סיבות נוספות מלבד זה שאני לאר עם א' 3. אני שונאת את עצמי מסיבות אחרות לגמרי 4. אני שונאת את עצמי בלי סיבה. למה זה רע? כי אני סובלת מזה שאני בלי א'. למה זה רע? כי אני

בגלל שאני לא עם א' אני שונאת את עצמי. קיצון 1 - זו התוצאה היחידה לכך שאני לא עם א'. 2. יש עוד תוצאות לזה שאני לא עם א', ולא זו. האם זו האמת ועד כמה? 1. זו התוצאה היחידה, אני שונאת את עצמי 2. אני גם אוהבת וגם שונאת את עצמי 3. אני לא אוהבת ולא שונאת את עצמי כתוצאה מזה 4. אני רק אוהבת את עצמי כתוצאה מזה. למה זה רע? כי אני פחות אוהבת את עצמי, או יותר שונאת את עצמי. זה אומר שאני פחות נהנית מהחיים. למה זה רע? כי אני לא עושה דברים טובים בעולם. להמ זה רע? כי יש יותר סבל בעולם. למה זה רע?

אני שונאת את עצמי כי אני לא תמיד יודעת על מה לדבר.

אני לא תמיד יודעת על מה לדבר. אני תמיד יודעת על מה לדבר, דווקא אתמול ידעתי על מה לדבר, אתמול יצרתי נושאי שיחה, זה תלוי בביטחון עצמי. שלשום ידעתי על מה לדבר, העליתי נושאי שיחה, זה תלוי מצב רוח.

אני שונאת את עצמי. אני לא שונאת את עצמי ולא אוהבת את עצמי. עובדה שאני מסוגלת להיות בתוך עצמי ולהיות אני. עובדה שאני מסוגלת לעשות דברים שטובים לי. כמו ללכת או לא ללכת לאירוע מסוים.

אני צריכה להיות עם א'. אני לא צריכה להיות עם א'. אחרת לא הייתי עושה את התהליך שאני עושה עם עצמי עכשיו. אחרת לא הייתי יוצאת לבלות עם חברים אתמול ושלשום. אחרת לא הייתי מפתחת את היצירתיות שלי. אחרת לא הייתי בוחנת כתבות. אחרת לא הייתי מתפתחת כפי שהתפתחתי לאחרונה.

אין לי זוגיות וזה לא טוב. זה מצוין שאין לי זוגיות. אני לומדת להינות מהחיים. ההנאות מהחיים הם אלה עם החברים, ההתפתחות המקצועית. ההנאות בחיים הם אלה שאני מתפתחת בתוכם.

אני שונאת את עצמי בגלל שאני לבד. אני אוהבת את עצמי בגלל שאני לבד. בגלל שאני לבד, קורה שאני מצליחה להיות עם עצמי, להתפתח, להשתנות, לצמוח, בגלל שאני לבד, אני יכולה לדאוג לעצמי יותר. בגלל שאני לבד אני יכולה לבלות עם חברים יותר. בגלל שאני לבד אני יכולה לשנות התנהלות מול ההורים שלי. בגלל שאני לבד אני יכולה לשנות התנהלות מול העולם. בגלל שאני לבד אני יכולה לשנות תפיסות על העולם. בגלל שאני לבד. אפשר לשנות תפיסות גם עם בן זוג. לא נכון. אי אפשר לשנות תפיסות עם בן זוג. בן זוג גורם לך להאמין בדבר מסוים, והשינוי התפיסתי יהיה לפיו לעיתים קרובות.

מה רע בלהיות לבד? אם אני לבד, אז אני בודדה. אם אני לבד, אז אני נהנית פחות.

אם אני לבד, אני נהנית פחות. האם ועד כמה זו האמת? 1. אם אני לבד, אני נהנית יותר. כלומר, אני יותר יוצאת עם חברים, עושה תהליכים עם עצמי, לומדת ליהנות עם עצמי. 2. אם אני לבד אני נהנית פחות, כלומר, אני יותר לבד עם עצמי, וכשאני עם מישהו אני נהנית יותר, תלוי עם מי. 3. אם אני לבד, אני לא נהנית ולא לא נהנית. אני פשוט עם עצמי. 4. אם אני לבד אני גם נהנית וגם לא נהנית. תלוי מה אני עושה. יש דברים שאני נהנית איתם יותר ויש פחות. למה זה רע?

אני לבד - אני לבד בעולם. אני ביחד בעולם ולא לבד לעולם. 1. אני לבד לחלוטין 2. אני לא לבד בכלל, כל הזמן יש סביבי אנשים 3. אני לפעמים לבד ולפעמים לא. 4. אני לא לבד ואני לא לא לבד. למה זה רע? כי אם אני לבד אני נהנית פחות. בהכרח? האם יתכן שאני נהנית לפעמים יותר? האם יתכן שדווקא עם אנשים אחרים אני נהנית פחות? האם יתכן שדווקא אם אני לבד אני לומדת ליהנות עם עצמי? מה רע בזה? שאני פחות נהנית. אם אני פחות נהנית, אני סובלת יותר. האם זה בהכרח נכון? האם יתכן שאני פשוט לא נהנית ולא סובלת? מה רע בזה? אם אני סובלת יותר, אז אני מתפקדת פחות טוב. האם זה בהכרח נכון? האם יתכן שסבל גורם לי לתפקד יותר טוב? כדי להפסיק את הסבל? למה זה רע? אם אני מתפקדת פחות טוב יש תוצאות פחות טובות. האם בהכרח? האם הכל תלוי בי? האם יתכן שיש דברים שתלויים באנשים אחרים ולא בי? למה זה רע? כי אם יש תוצאות פחות טובות זה אומר שאני נחותה. האם בהכרח? האם יתכן שאני שוות ערך בגלל שיש תוצאות פחות טובות? גם אם עשיתי טעויות אני שוות ערך? מה רע בלעשות טעויות? האם זה בהכרח רע? האם טעויות יכולות להביא לדברים טובים? האם זה יכול להיות טוב? האם טעויות זה רע? ונניח שטעיתי, אז מה? אז התוצאות פחות טובות, אולי כועסים עליי. ונניח שכועסים עליי, מה רע בזה? אם כועסים עלי אז לא אוהבים אותי. האם בהכרח זה נכון? האם יתכן שכשכועיסים עלי לא אוהבים אותי ולא שונאים אותי, אלא פשוט כועסים? האם זה חייב לפגוע באהבה כלפיי? ונניח ששונאים אותי, מה רע בזה? זה רע כי זה אומר שאני חסרת ערך. אם שונאים אותי אני חסרת ערך? האם בהכרח? האם יתכן שאני שוות ערך אם שונאים אותי? שנאו את היטלר, האם הוא החשיב את עצמו כחסר ערך? שונאים את ביבי, האם הוא מחשיב את עצמו כחסר ערך? שונאים את מירי רגב, האם היא מחשיבה את עצמה כחסרת ערך? ונניח שאני חסרת ערך, מה רע בזה? זה רע כי זה אומר שאני נחותה. אם אני חסרת ערך אני נחותה? ואם כולם חסרי ערך? אז כולם נחותים? אז זה אומר שאני לא נחותה מאחרים אלא שכולם שווים. כולם חסרי ערך כי כולם עושים טעויות. את כולם מישהו שונא כי הם עושים טעויות. אז זה אומר שאני שוות ערך. ונניח שאני נחותה, מה רע בזה? זה אומר שאני עלובה, שלא מגיע לי לחיות. זה שאני נחותה אומר שלא מגיע לי לחיות? האם בהכרח? אולי מגיע לי לחיות בכל זאת? גם אם אני נחשבת נחותה? אולי פשוט אחיה פחות טוב? ונניח שלא מגיע לי לחיות, מה זה אומר? למה זה רע? כי מישהו עלול להרוג אותי. האם לרבין לא הגיע לחיות? זה שיגאל עמיר החליט שלא מגיע לו לחיות, האם זו האמת? הרבה אחרים חשבו שמגיע לו לחיות. האם זו האמת? לא מגיע לו לחיות ולא מגיע לו לא לחיות. הוא פשוט היה חי. גם אני, לא מגיע לי לחיות ולא מגיע לי לא לחיות. אני פשוט חיה. נניח שמישהו עלול להרוג אותי, מה רע בזה? אני אמות. האם בהכרח אני אמות? האם יתכן שאני אשאר בחיים? ונניח שאני אמות, מה רע בזה? העולם יגמר. האם העולם יגמר באמת? האם בהכרח? לא. העולם לא יגמר הוא ימשיך להתקיים. האם זה נורא שאני אמות? זה יהיה נורא לאנשים סביבי. זה נוראי שזה נגמר כי זה סוף. האם זה באמת הסוף? הסוף של מה? הסוף שלי רק. האם זה רע שזה הסוף שלי רק? לא. ונניח שזה יהיה נורא לאנשים סביבי, מה רע בזה?? הם יסבלו. האם זה רע שהם יסבלו? האם הסבל יגמר מתישהו? האם יסבלו תמיד? האם הסבל יהיה כל כך נורא? ונניח שהסבל יהיה נוראי, אז מה רע בזה? בפרספקטיבה עולמית, האם זה נוראי? לא.

אני לא אוהבת את עצמי. אני אוהבת את עצמי! 1. אני משקיעה בעצמי זמן, כדי להתפתח ולהשתפר ולהשיג איכות חיים טובה יותר. 2. אני מצליחה לעשות דברים שעושים לי טוב, כמו ריצה. 3. אני מצליחה לעשות דברים שהם לטובתי מול אנשים אחרים. 4. אני מצליחה לעשות דברים שאני רוצה ולא לעשות דברים שאני לא רוצה. למרות שמנסים לשכנע אותי. 5. אני עושה שיחות עם אליעד כדי להשתפר. אני עושה דברים שאני נהנית מהם. 6. יש לי חברים שאוהבים אותי 7. אני לא עושה דיאטות רצחניות. 7. אני לא מזיקה לעצמי 8. אני לא עושה דברים שמסכנים אותי, אני נמנעת מלחצות מעבר חציה באדום לדוגמה, כשזה מסוכן. 9. אני מצליחה לאהוב אנשים אחרים 10.

מה רע בי איך שאני? למה לשנוא את עצמי?

1.אני מלאה. האם זו האמת? לא. אני לא רזה ולא שמנה. מה רע בזה? שאני לא אהיה מקובלת בחברה. אין קשר בין מקובלות בחברה לבין המראה שלך, אולי יש קשר חלש, יש קשר בין מקובלות לבין היכולת שלך לאהוב את עצמך או לא לשנוא את עצמך.

2.אני לא מושלמת ועושה טעויות. האם זו האמת? כן. האם אני צריכה להיות מושלמת? האם אני צריכה לא לעשות טעויות? אני צריכה לעשות טעויות. טעויות זה דבר טוב. לא מושלמת זה דבר טוב. אם הייתי מושלמת לא היה טעם ומשמעות לטוב. האם זה באמת רע? מה רע בלעשות טעויות? מה הגרוע ביותר בלעשות טעויות? שמישהו יסבול מזה, או ימות מזה. מה נורא בזה שמישהו יסבול מזה? מה נורא בזה שמישהו ימות מזה? האם זה רע? האם זה מעניין מישהו? האם כדור הארץ ימשיך להסתובב והשמש תמשיך להיות במקומה?

3.אני לא הכי כיפית. האם זו האמת? ונניח שזה נכון, מה רע בזה? מה הכי גרוע שיכול להיות? אנשים אחרים לא יהנו איתי. לא נכון! אנשים נהנים איתי אם כיף או לא כיף להיות בסביבתי. נעים להיות בסביבתי וזה מספיק. אני לא גורמת בדכ לרגשות שליליים. אנשים נהנים להיות איתי כי כיף להם עם עצמם אז כיף להם להיות עם אחרים. ונניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול לקרות? אנשים לא ירצו להיות בסביבתי. האם זה באמת נכון? אנשים לא ירצו להיות בסביבתי כי לא כיף איתי? ואם אני אדם חיובי וטוב, ועוזר ודואג? האם אנשים בסביבתי רק כי כיף איתי? ונניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול להיות? שאהיה לבד? זה לא נכון כילא אהיה לגמרי לבד בעולם, אף פעם. אבל נניח שאהיה לבד בעולם. מה הכי גרוע שיכול לקרות? אני אסבול. האם בהכרח אני אסבול? האם אני מסוגלת להיות יום שלם עם עצמי? לדוגמה היום הייתי עם עצמי כל היום. האם זה היה נורא? ונניח שאני אסבול, למה זה נורא? מה הכי גרוע שיכול לקרות? ארצה להתאבד. לא נכון! אם אסבול אז זה לא אומר שארצה להתאבד. זה אומר שאולי אסבול מעט. האם זה כזה משנה? האם זה כזה נוראי? האם השמש תיפול ממקומה? האם אנשים יפסיקו לחיות? האם העולם יפסיק להסתובב? לא. ונניח שאני אחליט להתאבד, מה הכי גרוע שיכול לקרות? ההורים שלי יסבלו? הסביבה שלי תסבול תקופה מה? אולי לכל חייהם? מה רע בזה? מה הכי גרוע שיכול להיות? האם זה הדבר הכי גרוע בעולם? לא. יש דברים גרועים יותר. האם השמש תמשיך לזרוח ולשקוע? האם העולם ימשיך להתקיים כפי שהוא? כן.

4.אני לא בזוגיות - האם זה רע? למה זה רע? מה הכי גרוע שקורה בזמן שאני לא בזוגיות? אני נהנית אבל פחות. האם זו האמת? האם בזוגיות נהנים יותר? האם בהכרח? תלוי עם מי את נמצאת. ומה הדינאמיקה בניכם. האם זה בהכרח רע שאני נהנית פחות? מה הכי גרוע שיכול להיות? שאני אהנה פחות. האם זה נכון בהכרח? האם יתכן שאני אפילו אהנה יותר? ונניח שאני אהנה פחות? מה רע בזה? האם השמש תעמוד במקום? האם העולם ימשיך להסתובב.? האם אנשים ימשיכו לחיות? האם העולם ימשיך כפי שהוא? כן. למה זה רע? כי אני אסבול. האם בהכרח אני אסבול מזה שאני לא בזוגיות? האם אם אני לא נהנית אני סובלת? לא יכול להיות אמצע שאני לא נהנית ולא סובלת אלא פשוט מתקיימת? למה רע לסבול? מה רע בזה? מה הכי גרוע שיכול לקרות? האם העולם ימשיך בסדרו? האם אנשים אחרים ימשיכו להתנהל כפי שהם? כן.

5.אין לי שליטה על האכילה שלי. האם זו האמת? עד כמה? יש לי שליטה על האכילה שלי, אך לא לחלוטין. לעיתים אני שלטת יותר ולעיתים פחות. זה לא שחור לבן. ונניח שאין לי שליטה על האכילה שלי, מה הכי גרוע שיכול לקרות? מה רע בזה? אני אוכלת יותר ובלי שליטה. ונניח שזה נכון, מה רע בזה? אני מאבדת שליטה. ונניח שזה נכון, מה רע בזה? אני סובלת. אני עושה משהו שאנילא רוצה לעשות. ונניח שזה נכון, אני סובלת, אני עושה משהו שאני לא באמת רוצה לעשות, מה רע בזה? מה הכי גרוע שיכול להיות? האם העולם יקרוס? האם זה כל כך נורא? אנשים מתנהלים אותו דבר, הטוב והרע בעולם נשאר. אותו דבר. שום דבר לא משתנה בעולם. גם אם אני אוכלת יותר או מאבדת שליטה. אנשים אחרים מתנהלים אותו הדבר.

6.למה לשנוא את עצמי? בלי סיבה. האם יש סיבה אמיתית שאני שונאת את עצמי? אני עושה טעויות. אני לא מושלמת. יש בי חסרונות. ונניח שיש בי חסרונות, מה הכי גרוע שיכול לקרות? העולם לא מושלם. ונניח שזה נכון, מה רע בזה? מה הכי גרוע שיכול לקרות? העולם יש בו טוב ורע. האם זו האמת ועד כמה? בעולם יש

7.אני לא מסוגלת לאהוב אף אחד. האם זו האמת ועד כמה? אני מסוגלת לאהוב. עובדה שהייתי עם ס' והצלחתי לאהוב אותו. אבל זה בגלל שהיו לו תכונות שונות משלי. הוא מילא אצלי צרכים אחרים ולא את צרכים של אהבה. ועדיין הייתי איתו ואהבתי אותו. 1. אני לא מסוגלת לאהוב אף אחד. 2. אני מסוגלת לאהוב חלק מהאנשים 3. אני לא מסוגלת לאהוב ולא מסוגלת לא לאהוב. 4. אני מסוגלת לאהוב את כל האנשים. נניח שזה נכון, מה רע בזה? מה הכי גרוע שיכול להיות? שאני לא אוהב אף אחד. נניח שזה נכון, למה זה רע? מה הכי גרוע שיכול להיות? אני אהיה לבד. האם זו האמת? ונניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול להיות, אני אסבול. ונניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול להיות? אני ארצה למות. נניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול להיות? שאני אתאבד. ונניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול להיות? שהמשפחה שלי תסבול. ונניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול ליהות? אמא שלי תתאבד. ונניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול להיות? המשפחה תהיה מפורקת. ונניח שזה נכון, מה הדבר הכי גרוע שיכול להיות? העולם ימשיך כפי שהוא, העולם ימשיך להסתובב סביב השמש, הירח ימשיך להסתובב סביב כדור הארץ, החתולים ימשיכו להתייחס אליי אותו הדבר.

8.אני זבל של אדם. קיצון 1 אני האדם הכי מקסים שיש! האם זו האמת ועד כמה? 1. זו האמת, אני אכן זבל של אדם. אני רעה, אני כל הזמן עושה טעויות, אני לא מושלמת. 2. אני לא זבל בכלל. אני אדם מקסים. אני אמנם עושה טעויות אך מי לא. אני לא מושלמת ואינני צריכה להיות מושלמת. 3. אני זבל בצורה חלקית. אני לא מושלמת. אני רעה בצורה חלקית. אני עושה לפעמים טעויות. נניח שזה נכון, מה רע בזה? אנשים אוהבים אותי פחות. נניח שזה נכון, מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות מזה? מה רע בזה? שאנשים ידחו אותי. ונניח שזה נכון, מה רע בזה? אני אהיה דחויה ולבד בעולם. ונניח שזה נכון, מה רע בזה? זה אומר זה אומר שאני אסבול. אני לא רוצה להיות דחויה. אני רוצה שיאהבו אותי. למה את רוצה שיאהבו אותך? כי ככה אני מרגישה אהובה. למה את רוצה להרגיש אהובה. כי חסרה לי אהבה עצמית. למה חסרה לך אהבה עצמית. כי אני שונאת את עצמי. למה את שונאת את עצמך. כי יש לי חסרונות. למה יש לך חסרונות. כי אני לא מושלמת. למה את לא מושלמת. כי העולם אינו מושלם יש בו טוב ורע. למה יש בו טוב ורע?
ככה אני בעיות ביטחון עצמי לשאול את עצמך נתניהו החלטיות הפרעות אכילה אכילה דיאטות מה אני לא רוצה החזרת ביטחון עצמי שלם עם עצמי אימון אימון אישי אימונים דוגמה לחקירה עצמית התפתחות התפתחות אישית חקירה עצמית חקירות להתאמן לשאול לשאול את עצמי לשאול את עצמך לשאול שאלות מה לשאול מה לשאול את עצמי מה לשאול את עצמך מודעות מודעות עצמית שאלה שאלות שאלות להתבוננות
חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת (ברסלב)
חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת (ברסלב) האם רבי נחמן מברסלב מעודד או מתנגד לחקירת האמת? השאלה המרכזית שאליעד כהן דן בה בהרצאה היא מדוע רבי נחמן מברסלב, מצד אחד, לכאורה מתנגד לחקירות שכליות ופילוסופיות, ומדגיש שוב ושוב את ... אדם חייב להשתמש בשכלו עד קצה גבול היכולת, ולהגיע להבנה המלאה ביותר שהשכל האנושי מסוגל להשיג. לכאורה, יש כאן סתירה בין המסרים של רבי נחמן: האם הוא מעודד את האדם לחקור בשכל, או מתנגד לחקירה ומדגיש את האמונה הפשוטה? אליעד כהן מסביר ... כי התלמידים אינם מחפשים אמת אלא רק נוחות אישית. לכן, הוא אמר להם דברים שלכאורה נועדו לחזק את האמונה התמימה, אך באמת מטרתם הייתה בדיוק הפוכה: לגרום להם להתעורר ולחקור לעומק. מהי משמעות המסר של אמונה בלבד של ... באמונה שלמה בלי שכל, הוא יגלה שבתוכו יש שאלות וספקות שמונעות ממנו את האמונה הזאת. הסיבה לכך פשוטה: רבי נחמן הבין שכל אדם בעולם, כולל ילדים קטנים, מחזיקים בתוכם חקירות וכפירה. אפילו ילד קטן שכועס שלקחו לו ... אלוהים, כלומר, גם הילד הוא כופר קטן. לכן רבי נחמן אמר לכולם להתחזק באמונה, כי מי שינסה באמת להאמין ללא שכל, ייתקל במהרה בספקות הפנימיים שלו ויגלה שהוא בעצם מלא בחקירות. כיצד רבי נחמן מברסלב התמודד עם החקירות שלו עצמו? אליעד כהן ממשיך ומסביר כי רבי נחמן לא פחד כלל מחקירות, אלא להיפך - הוא היה הראשון שהעלה את החקירה הכי עמוקה וקשה על אלוהים בעצמו. רבי נחמן ... השתמש בהם רק כדי שיוכל להעביר את השכל הגבוה יותר, שהוא בעצמו מעבר לכל התורה ולכל המקורות. בסיכומו של עניין, אליעד כהן מציין כי רבי נחמן למעשה עודד את האנשים לחקור לעומק, לחפש את האמת עד הסוף, ולהבין ... רבי נחמן דחף את תלמידיו לאמונה דווקא כדי שיגלו את הכפירה שבתוכם, ומתוך כך יבינו שהאמת היא מעבר לשכל הרגיל ולתפיסות הרגילות של אלוהים או תורה. האם רבי נחמן בעד חקירה או אמונה? מהי תורת ארץ ישראל לפי רבי נחמן? מהי השאלה הכי קשה של רבי נחמן? אמונה או כפירה - מה האמת? איך מגיעים לשכל שמעבר לשכל? חקירות, שכל, כפירה או אמונה - מה האמת ועוד - ...
הפליליסטים / חקירות / הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית?
... חקירות הפללה עצמית מתוך לחץ נפשי - מה המשמעות הרוחנית? אם נתבונן על עניין עולם החקירות ועל עולמם של עורכי הדין הפלילי, נראה משהו מעניין, ... שמיוחס לו, היא על ידי טענת עורך הדין, כי אותו החשוד הודה בהודאה עצמית על הפשע שהוא ביצע, רק מתוך לחץ נפשי וחרדה מהחוקרים שחקרו אותו. וטענת עורך הדין היא, כי ההודאה נגבתה תחת לחץ, וכי אין בה ממש. ומאחר שהחוקרים יודעים שהחשוד ועורך דינו יכולים לחזור בהם ולטעון שההודאה של החשוד נעשתה תחת לחץ, משום כך כאשר החוקרים מנסים לגבות הודאה מהחשוד, הם לא מסתפקים בהודאה שלו ... אם אותו הנאשם יחליט לכפור באשמה ולומר שהוא הודה רק מתוך לחץ, אז יהיה ניתן לעמת אותו עם ההוכחות הנוספות שהוא סיפק לחוקרים בזמן ההודאה שלו, על כך שהוא ביצע את אותו הפשע. ואותן ... קשר להודאה של אותו החשוד. ויש בזה גם עניינים נוספים, כגון כאשר החשוד מודה באשמה, ותוך כדי שהוא מודה באשמה, הוא מספק לחוקרים פרטים על החקירה, פרטים שהוא לא היה יכול לדעת אותם, אם לא הוא עצמו היה ... סיפק ראיות לכאורה לכך שהוא עצמו ביצע את הפשע? במקרה כזה עורכי הדין מנסים לטעון, שאת כל הראיות לכאורה שאותו הנאשם סיפק לחוקרים לגבי המעורבות שלו בפשע, את כל הראיות האלו הוא סיפק לא מתוך ידיעה אישית שלו כמעורב בפשע, אלא משום שאותם החוקרים עשו על הנחקר מניפולציות מסוימות, כדי שהוא כאילו מעצמו יגיד ויעשה כל מיני דברים, למרות שבכלל עשו לו פסיכולוגיה הפוכה כלשהי, והחוקרים גרמו לו להביא ראיות להפללת עצמו, למרות שבאמת הוא חף מפשע. וגם משום כך, כל החקירות של נחקרים, הכל מתועד מצולם ומוסרט, כדי שיהיה ניתן ... הוא טוב. אלא שיש בתוך האדם גם כוחות שונים, שהם מנסים לגרום לאדם לחוש רגשות אשמה ולהרגיש רע עם עצמו. שזה בדיוק כמו אותם החוקרים שמנסים לגרום לאדם להפליל את עצמו, דהיינו, להאשים את ... הטוב שיש בכל דבר, אלא הם מנסים להסתיר מהאדם את הטוב שיש בכל דבר, כדי שהאדם ירגיש רע עם עצמו. וגם זה בדיוק עניין אחד עם החוקרים שמנסים להפליל את האדם, דהיינו, מנסים להוביל את האדם אל גיהנום (בית הכלא), במקום אל גן עדן (העולם החופשי). ואחת מהשיטות של החוקרים לגרום לאדם להפליל את עצמו ולהרשיע את עצמו, היא על ידי הפחדה. כי לפעמים החוקרים מפחידים את האדם בכל מיני שקרים שונים, כדי לגרום לו להודות על משהו שהוא לא עשה. ולפעמים לדוגמה החוקרים יכולים להציג לאדם מצג שווא, ולגרום לו לחשוב שאם הוא ... אף אחד לא ירשיע את עצמו סתם כך וינסה לגרום לעצמו להרגיש רע, אם לא הופעל עליו איזה לחץ כלשהו. ואחד הלחצים שמפעילים חוקרים על האדם, הוא הלחץ של הפחד. והפחד גורם לאדם להפסיק ... ושקרים. ואף על פי כן החרדות האלו משתקות את האדם. ומי שהוא איש אמיץ ואיש חיל, הוא לא מפחד מהמחשבות הרעות שיש לו, אלא הוא חוקר אותן בחזרה. דהיינו, הוא לא מוכן לפחד סתם כך ללא סיבה ברורה, אלא הוא מתעמת עם המחשבות שמציקות לו, והוא חוקר ובודק את האמת, האם באמת הוא צריך לפחד מהמחשבות הרעות או שלא. וכאשר האדם חוקר בחזרה את המחשבות שמציקות לו, ועל ידי זה שהוא מעמת אותן ... רק על ידי הפחדה בלבד, למרות שבאמת הכל טוב, על ידי זה האדם ניצול מכך שהוא חשב מחשבות רעות על עצמו ועל העולם. ומאחר שהחוקרים יודעים שהאדם יכול להירגע ולכפור באשמה ובהודאה שלו, ... החשוד שלו כדי להפליל את עצמו, הן סופקו על ידי החשוד, רק בגלל שטיפת מוח ולחץ נפשי ומניפולציות רגשיות ומחשבתיות שעשו החוקרים על הלקוח שלו. אך באמת הלקוח שלו חף מפשע בכל זאת. ... ומה קורה בסופו של דבר, או יותר נכון, ומה אמור לקרות בסופו של דבר? תשובה: בסופו של דבר אם השופט הוא איש אמת והוא יודע לחקור את האמת היטב, אז האמת סופה לנצח. וביחס לאדם עצמו, סוף ...
כתבי בעל הסולם, הרב יהודה לייב אשלג, הקדמה לספר הזוהר, קבלה, לימוד קבלה, מקובלים, תורת הקבלה
... היא למעשה אותה שאלה מזוויות שונות: כיצד מאחד נוצר שתיים וכיצד משלמות מוחלטת נוצרים חסרונות וזמניות? מהי הסתירה הלוגית בשיטת החקירה של בעל הסולם? אליעד מזהה סתירה לוגית בדברי בעל הסולם שאומר: כדי לברר את כל השאלות הללו בשלמות, צריך להקדים חקירות מסוימות, אך לא חקירות אסורות. אליעד אומר שחקירה שמוגבלת מראש על ידי איסורים או הנחות מוקדמות, לעולם לא תוכל להגיע לשלמות אמיתית, משום שכדי להבין משהו באמת יש לחקור אותו מכל הכיוונים, ללא הגבלות מוקדמות. כיצד בעל הסולם מגביל את החקירה? בעל הסולם מדגיש שיש חקירות שאסורות מבחינת התורה, כגון חקירת עצמותו של הבורא, ומנגד יש חקירות שמצווה לחקור , כגון מעשיו של הבורא. אליעד מצביע על הבעייתיות בכך שבעל הסולם מניח מראש שהתורה נכונה, וכך מגביל את החקירה לשאלות מסוימות בלבד, דבר שפוגע בשלמות החקירה וביכולת להבין את הדברים לעומק באמת. מה ...
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
קוסמולוגיה, יקומים מקבילים, ריבוי עולמות מקבילים, תורת הקוונטים, תורת היחסות, תורת המיתרים, פירוש העולמות המרובים, החתול של שרדינגר
... פחות לחוצים, כי כל פחד או דאגה שהיו לנו כבר התגשמו באחד מהיקומים המקבילים. מה שעולה מתוך התפיסה הזו הוא הרעיון שכל החלטה מתקיימת כבר איפשהו, ושהכל קורה בו זמנית. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים ... כל כך ממה שקורה כאן, כי מבין שכל האפשרויות קורות בכל מקרה. זה יכול לצמצם סבל ולהקטין פחד, אך גם להעלות תחושות אחרות. יש הדגשה על כך שחוויה עמוקה של התפיסה הזו דורשת חקירה פנימית: להבין מה זה מקום, מה זה זמן, ומה הקשר ביניהם לבין הפוטנציאל האינסופי. כאשר חוקרים זאת עד הסוף, לכאורה חווים שהזמן והמקום מתבטלים, כי הכל נוכח כל הזמן בכל מקום. האם עדיין חשוב ... וביקומים אחרים מתממשות האפשרויות הנוספות. מי שמעמיק באותה תפיסה יכול לחיות את החיים עם פחות היצמדות לתוצאה, ביודעו שכל התוצאות מתקיימות ממילא. כיצד הרעיון קשור גם לחקירות מדעיות נוספות? אומרים שפיזיקאים שחוקרים תופעות קוונטיות נתקלים ברעיון שהחלקיק מצוי בכל המצבים האפשריים עד שהצופה מודד אותו, ואז ... שאלות עמוקות: מה זה מקום?, מה זה זמן?, מה זה אומר שהדברים באמת קיימים?, האם אפשר שחומר יהיה קיים רק בצורה אחת או בו - זמנית בכל הצורות?. הסיכום הוא שעבור מי שבוחר לחקור לעומק, הדבר עשוי לשנות את תחושת המציאות מקצה לקצה. אדם יכול לחוות את העולם כמשהו שבו הכל פתוח ... כמו האם באמת יש רק מציאות אחת? ומה המשמעות של כל האפשרויות האינסופיות?, שאלות שנוגעות גם לבחירה חופשית, גם למדע, גם לרוחניות וגם לתפיסת החיים ברמה האישית ביותר. חקירות על תפיסת המקום והזמן הסברים על קוונטיקה וחתול שרדינגר משמעות הבחירה החופשית באינסוף יקומים ...
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
הדרכת הורים, איך לעזור לילד שעובר התעללות? איך לעזור לילד שעבר נידוי? איך לעזור לילד שעובר השפלה? איך לא ליצור טראומה אצל ילדים? איך נוצרת טראומה אצל ילדים? איך לעזור לילד שעבר אונס? איך להתמודד עם פגיעה בילדים? חרם בבית ספר
... ככה. להשליך את הרגשות שלכם על הילד - הורה ששומע שילדו עבר חוויה קשה עשוי לדמיין איך היה מרגיש באותו מצב ולגיבוש תגובה שתוסיף לחץ על הילד. לשאול בצורה חודרנית ולחזור על פרטי האירוע - חקירות אגרסיביות עלולות להוביל לכך שהנפגע יחווה ... - הורה ששומע שילדו עבר חוויה קשה מיד משליך על כך את הרגשות האישיים שלו, מדמיין כיצד היה מרגיש באותו מצב, ואז מגיב בצורה שמוסיפה לחץ על הילד. לשאול בצורה חודרנית ולחזור על פרטי האירוע - חקירות אגרסיביות כמו מי עשה לך את זה? איך זה קרה ...
ייאוש - יאוש מהחיים, יאוש פנימי, ייאוש ודיכאון, ייאוש ועצבות, לצאת מהייאוש - מה לעשות עם ייאוש?
ייאוש - יאוש מהחיים, יאוש פנימי, ייאוש ודיכאון, ייאוש ועצבות, לצאת מהייאוש - מה לעשות עם ייאוש?
... האלה באופן כנה ואמיתי, הוא מגלה מה הרצון האמיתי שלו, ויכול להחליט אם הוא רוצה לצאת מהייאוש או להתייאש לגמרי. לפי אליעד, מי שישאל ויחקור באמת ובכנות מוחלטת, ימצא את התשובה, ובכך ייצא מהייאוש ויחווה אושר אמיתי. מה הכי חשוב לעשות מול ... אני חושב שזה טוב וזה רע? האם באמת אני רוצה לצאת מהייאוש? העיקר לנקוט עמדה, עד הסוף. אם זה להתייאש עד הסוף, או לחפש את הפתרון על ידי חקירות ושאלות אבל עד השורש. וכך או כך לכיוון הזה או לכיוון הזה עד סופו, תמצא את האמת וממילא תצא ...
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
ניסים, מתן תורה, יציאת מצרים, בריאת העולם - היה או לא היה?
... לדבר קיומו של כוח עליון. אולם נטען פה שכל חקירה לעומק מובילה למסקנה של אקראיות, שכן גם ... מדוע התפישה על אלוהים כישות נפרדת מולידה חקירות אינסופיות? כאשר אדם מניח שאלוהים הוא ... ויכול היה לעשות זאת בדרכים פשוטות יותר. החקירה מובילה לנקודה שבה, אם אין סיבה ממשית ... קרה באופן אקראי, חושבים שזה נס. אבל אם נחקור, ונניח שאלוהים רצה לעשות את זה, נשאל את ... את זה, וכל שאלה שנשאל למה אלוהים רצה, כל חקירה פנימה, זה בכלל אקראי בסוף. גם אם נגיד ...
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
מחקר מדעי, מחקר ארכיאולוגי, הוכחות לוגיות, ממצאים מדעיים, ממצאים ארכיאולוגיים, תיאוריה מדעית, הוכחה מדעית, הוכחה לוגית, ממצאים היסטוריים, ארכיאולוגיה, היסטוריה, תצפית מדעית
... שנעשים על פי היגיון לעומת כאלה שנעשים על פי תצפיות? אליעד מציין את ההבדל בין חקירות שעוסקות בשאלות של היגיון לבין אלו שמתבססות על תצפיות חיצוניות. כלומר, המחקרים הארגוניים וההיסטוריים מבוססים יותר על חוקים או רגולציות שנמצאות בתוך המערכת המדעית ...
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
אינטליגנציה, פיתוח השכל, פיתוח החשיבה, לפתח את השכל, לפתח את החשיבה, יכולת קוגנטיבית, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולת החשיבה, התפתחות קוגניטיבית, קוגניציה, פיתוח אינטליגנציה
... לא יוכל להיות בטוח לחלוטין. דוגמה זו ממחישה את החשיבות של חקירה שכלית יסודית ושלמה בכל תחום בחיים. מהו המפתח לוודאות שכלית מוחלטת? אליעד מדגיש כי המפתח לוודאות מוחלטת הוא שימוש מלא בשכל האישי. כל אחד חייב לנצל את מלוא הפוטנציאל השכלי שלו כדי לחקור כל אופציה קיימת. הוא מדגיש שאי אפשר להגיע לוודאות באמצעות רצון בלבד - חייבים שכל שיברר ויחקור כל אפשרות. האם אדם עם שכל קטן יכול להגיע מהר יותר לוודאות? אליעד מציין שלכאורה אדם בעל שכל מוגבל יכול להגיע מהר יותר לוודאות, כי יש לו פחות אפשרויות לבדוק, אך ... כדי להגיע לוודאות מוחלטת? הדרך לפתח את השכל היא על ידי חקירת כל דבר באופן יסודי. אליעד ממליץ לקחת נושאים פשוטים מהחיים - כמו להבין איך עובד מנוע של רכב, או אפילו חפצים פשוטים בחדר - ולשאול שאלות עומק כמו למה זה ככה?, האם זה מחויב שיהיה כך? וכדומה. באמצעות תרגול מתמשך של חקירות אלו, האדם משפר את יכולת הניתוח השכלית שלו, כך שביום שבו יעסוק בשאלות גורליות כמו האם יש משמעות לחיים? הוא יהיה מסוגל להגיע לתשובה חד משמעית ובטוחה. מהו ההבדל ...
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם
לפתור ספק, לצאת מספק, לגלות את הפתרון, שחזור אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם
... אירועים, לשחזר אירועים, ניתוח תהליך, חקירה משטרתית, לגלות את האשם איך פתרון ספק קשור לשחזור אירועים וחקירה? בהרצאה, נדונה הדרך בה ניתן לפתור ספק ... מאחורי שחזור תהליך, במיוחד בהקשרים של חקירות משטרתיות וניתוחים של תהליכים. הוא הציע את הרעיון של חקירה שנעשית באמצעות שחזור של אירועים ושלבים, ... לא על פי ההיגיון או על פי הציפיות. החקירה יכולה לחשוף גם נקודות בלתי נכונות או חסרות ... פרטים שונים, אליעד מציע לגשת לתהליך של חקירה ממקום של מחויבות: מה כל אחד יודע, מה כל ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 5
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: חקירות, דיכאון? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: חקירות, איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך לחנך ילדים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בזוגיות? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשתול מחשבות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש או אין אלוהים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש בחירה חופשית? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש משמעות לחיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? האם הכל אפשרי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי, אימון אישי קשב וריכוז, מטפל התנהגותי קוגניטיבי בתחום חקירות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1758 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 11:42:14 - wesi4