ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מודעות ✔אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 5 ✔אני שונאת את עצמי כי אני לא עם א'. אני...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 5
אני שונאת את עצמי כי אני לא עם א'.

אני שונאת את עצמי. קיצון 1 - אני שונאת את עצמי הכי בעולם. 2. אני אוהבת את עצמי הכי בעולם. האם זו האמת ועד כמה? 1. זו האמת אני שונאת את עצמי. 2. אני שונאת ואוהבת את עצמי 3. אני לא אוהבת ולא שונאת את עצמי 4. אני אוהבת את עצמי בלבד. למה זה רע? כי אני לא מרגישה טוב עם עצמי. אני לא מתקרבת לאנשים. אני לא נהנית מהחיים. אני סובלת יותר. אני מתפקדת פחות טוב. אני מצליחה פחות. יש פחות טוב בעולם.

אני לא עם א'. האם זה האמת ועד כמה? 1. כן זו האמת. מה רע בזה? זה רע כי אני יכולתי ליהנות איתו ולהרגיש טוב איתו. למה זה רע? אני מרגישה פחות טוב. למה זה רע.? כי אני לבד. למה זה רע.? כי אני יותר סובלת. למנ זה רע? כי אני אתחתן מאוחר יותר אם בכלל. למה זה רע? כי אני אהיה בודדה וגלמודה ואתבגר ואהיה זקנה בודדה. למה זה רע? אני אסבול. למה זה רע?

אני שונאת את עצמי כי אני לא עם א'. קיצון 1 - אני שונאת את עצמי רק כי אני לא עם א' 2. אני שונאת את עצמי מסיבות אחרות לגמרי ץ. האם זו האמת ועד כמה? 1. אני שונאת את עצמי בגלל שאני לא עם א'. 2. אני שונאת את עצמי כי יש סיבות נוספות מלבד זה שאני לאר עם א' 3. אני שונאת את עצמי מסיבות אחרות לגמרי 4. אני שונאת את עצמי בלי סיבה. למה זה רע? כי אני סובלת מזה שאני בלי א'. למה זה רע? כי אני

בגלל שאני לא עם א' אני שונאת את עצמי. קיצון 1 - זו התוצאה היחידה לכך שאני לא עם א'. 2. יש עוד תוצאות לזה שאני לא עם א', ולא זו. האם זו האמת ועד כמה? 1. זו התוצאה היחידה, אני שונאת את עצמי 2. אני גם אוהבת וגם שונאת את עצמי 3. אני לא אוהבת ולא שונאת את עצמי כתוצאה מזה 4. אני רק אוהבת את עצמי כתוצאה מזה. למה זה רע? כי אני פחות אוהבת את עצמי, או יותר שונאת את עצמי. זה אומר שאני פחות נהנית מהחיים. למה זה רע? כי אני לא עושה דברים טובים בעולם. להמ זה רע? כי יש יותר סבל בעולם. למה זה רע?

אני שונאת את עצמי כי אני לא תמיד יודעת על מה לדבר.

אני לא תמיד יודעת על מה לדבר. אני תמיד יודעת על מה לדבר, דווקא אתמול ידעתי על מה לדבר, אתמול יצרתי נושאי שיחה, זה תלוי בביטחון עצמי. שלשום ידעתי על מה לדבר, העליתי נושאי שיחה, זה תלוי מצב רוח.

אני שונאת את עצמי. אני לא שונאת את עצמי ולא אוהבת את עצמי. עובדה שאני מסוגלת להיות בתוך עצמי ולהיות אני. עובדה שאני מסוגלת לעשות דברים שטובים לי. כמו ללכת או לא ללכת לאירוע מסוים.

אני צריכה להיות עם א'. אני לא צריכה להיות עם א'. אחרת לא הייתי עושה את התהליך שאני עושה עם עצמי עכשיו. אחרת לא הייתי יוצאת לבלות עם חברים אתמול ושלשום. אחרת לא הייתי מפתחת את היצירתיות שלי. אחרת לא הייתי בוחנת כתבות. אחרת לא הייתי מתפתחת כפי שהתפתחתי לאחרונה.

אין לי זוגיות וזה לא טוב. זה מצוין שאין לי זוגיות. אני לומדת להינות מהחיים. ההנאות מהחיים הם אלה עם החברים, ההתפתחות המקצועית. ההנאות בחיים הם אלה שאני מתפתחת בתוכם.

אני שונאת את עצמי בגלל שאני לבד. אני אוהבת את עצמי בגלל שאני לבד. בגלל שאני לבד, קורה שאני מצליחה להיות עם עצמי, להתפתח, להשתנות, לצמוח, בגלל שאני לבד, אני יכולה לדאוג לעצמי יותר. בגלל שאני לבד אני יכולה לבלות עם חברים יותר. בגלל שאני לבד אני יכולה לשנות התנהלות מול ההורים שלי. בגלל שאני לבד אני יכולה לשנות התנהלות מול העולם. בגלל שאני לבד אני יכולה לשנות תפיסות על העולם. בגלל שאני לבד. אפשר לשנות תפיסות גם עם בן זוג. לא נכון. אי אפשר לשנות תפיסות עם בן זוג. בן זוג גורם לך להאמין בדבר מסוים, והשינוי התפיסתי יהיה לפיו לעיתים קרובות.

מה רע בלהיות לבד? אם אני לבד, אז אני בודדה. אם אני לבד, אז אני נהנית פחות.

אם אני לבד, אני נהנית פחות. האם ועד כמה זו האמת? 1. אם אני לבד, אני נהנית יותר. כלומר, אני יותר יוצאת עם חברים, עושה תהליכים עם עצמי, לומדת ליהנות עם עצמי. 2. אם אני לבד אני נהנית פחות, כלומר, אני יותר לבד עם עצמי, וכשאני עם מישהו אני נהנית יותר, תלוי עם מי. 3. אם אני לבד, אני לא נהנית ולא לא נהנית. אני פשוט עם עצמי. 4. אם אני לבד אני גם נהנית וגם לא נהנית. תלוי מה אני עושה. יש דברים שאני נהנית איתם יותר ויש פחות. למה זה רע?

אני לבד - אני לבד בעולם. אני ביחד בעולם ולא לבד לעולם. 1. אני לבד לחלוטין 2. אני לא לבד בכלל, כל הזמן יש סביבי אנשים 3. אני לפעמים לבד ולפעמים לא. 4. אני לא לבד ואני לא לא לבד. למה זה רע? כי אם אני לבד אני נהנית פחות. בהכרח? האם יתכן שאני נהנית לפעמים יותר? האם יתכן שדווקא עם אנשים אחרים אני נהנית פחות? האם יתכן שדווקא אם אני לבד אני לומדת ליהנות עם עצמי? מה רע בזה? שאני פחות נהנית. אם אני פחות נהנית, אני סובלת יותר. האם זה בהכרח נכון? האם יתכן שאני פשוט לא נהנית ולא סובלת? מה רע בזה? אם אני סובלת יותר, אז אני מתפקדת פחות טוב. האם זה בהכרח נכון? האם יתכן שסבל גורם לי לתפקד יותר טוב? כדי להפסיק את הסבל? למה זה רע? אם אני מתפקדת פחות טוב יש תוצאות פחות טובות. האם בהכרח? האם הכל תלוי בי? האם יתכן שיש דברים שתלויים באנשים אחרים ולא בי? למה זה רע? כי אם יש תוצאות פחות טובות זה אומר שאני נחותה. האם בהכרח? האם יתכן שאני שוות ערך בגלל שיש תוצאות פחות טובות? גם אם עשיתי טעויות אני שוות ערך? מה רע בלעשות טעויות? האם זה בהכרח רע? האם טעויות יכולות להביא לדברים טובים? האם זה יכול להיות טוב? האם טעויות זה רע? ונניח שטעיתי, אז מה? אז התוצאות פחות טובות, אולי כועסים עליי. ונניח שכועסים עליי, מה רע בזה? אם כועסים עלי אז לא אוהבים אותי. האם בהכרח זה נכון? האם יתכן שכשכועיסים עלי לא אוהבים אותי ולא שונאים אותי, אלא פשוט כועסים? האם זה חייב לפגוע באהבה כלפיי? ונניח ששונאים אותי, מה רע בזה? זה רע כי זה אומר שאני חסרת ערך. אם שונאים אותי אני חסרת ערך? האם בהכרח? האם יתכן שאני שוות ערך אם שונאים אותי? שנאו את היטלר, האם הוא החשיב את עצמו כחסר ערך? שונאים את ביבי, האם הוא מחשיב את עצמו כחסר ערך? שונאים את מירי רגב, האם היא מחשיבה את עצמה כחסרת ערך? ונניח שאני חסרת ערך, מה רע בזה? זה רע כי זה אומר שאני נחותה. אם אני חסרת ערך אני נחותה? ואם כולם חסרי ערך? אז כולם נחותים? אז זה אומר שאני לא נחותה מאחרים אלא שכולם שווים. כולם חסרי ערך כי כולם עושים טעויות. את כולם מישהו שונא כי הם עושים טעויות. אז זה אומר שאני שוות ערך. ונניח שאני נחותה, מה רע בזה? זה אומר שאני עלובה, שלא מגיע לי לחיות. זה שאני נחותה אומר שלא מגיע לי לחיות? האם בהכרח? אולי מגיע לי לחיות בכל זאת? גם אם אני נחשבת נחותה? אולי פשוט אחיה פחות טוב? ונניח שלא מגיע לי לחיות, מה זה אומר? למה זה רע? כי מישהו עלול להרוג אותי. האם לרבין לא הגיע לחיות? זה שיגאל עמיר החליט שלא מגיע לו לחיות, האם זו האמת? הרבה אחרים חשבו שמגיע לו לחיות. האם זו האמת? לא מגיע לו לחיות ולא מגיע לו לא לחיות. הוא פשוט היה חי. גם אני, לא מגיע לי לחיות ולא מגיע לי לא לחיות. אני פשוט חיה. נניח שמישהו עלול להרוג אותי, מה רע בזה? אני אמות. האם בהכרח אני אמות? האם יתכן שאני אשאר בחיים? ונניח שאני אמות, מה רע בזה? העולם יגמר. האם העולם יגמר באמת? האם בהכרח? לא. העולם לא יגמר הוא ימשיך להתקיים. האם זה נורא שאני אמות? זה יהיה נורא לאנשים סביבי. זה נוראי שזה נגמר כי זה סוף. האם זה באמת הסוף? הסוף של מה? הסוף שלי רק. האם זה רע שזה הסוף שלי רק? לא. ונניח שזה יהיה נורא לאנשים סביבי, מה רע בזה?? הם יסבלו. האם זה רע שהם יסבלו? האם הסבל יגמר מתישהו? האם יסבלו תמיד? האם הסבל יהיה כל כך נורא? ונניח שהסבל יהיה נוראי, אז מה רע בזה? בפרספקטיבה עולמית, האם זה נוראי? לא.

אני לא אוהבת את עצמי. אני אוהבת את עצמי! 1. אני משקיעה בעצמי זמן, כדי להתפתח ולהשתפר ולהשיג איכות חיים טובה יותר. 2. אני מצליחה לעשות דברים שעושים לי טוב, כמו ריצה. 3. אני מצליחה לעשות דברים שהם לטובתי מול אנשים אחרים. 4. אני מצליחה לעשות דברים שאני רוצה ולא לעשות דברים שאני לא רוצה. למרות שמנסים לשכנע אותי. 5. אני עושה שיחות עם אליעד כדי להשתפר. אני עושה דברים שאני נהנית מהם. 6. יש לי חברים שאוהבים אותי 7. אני לא עושה דיאטות רצחניות. 7. אני לא מזיקה לעצמי 8. אני לא עושה דברים שמסכנים אותי, אני נמנעת מלחצות מעבר חציה באדום לדוגמה, כשזה מסוכן. 9. אני מצליחה לאהוב אנשים אחרים 10.

מה רע בי איך שאני? למה לשנוא את עצמי?

1.אני מלאה. האם זו האמת? לא. אני לא רזה ולא שמנה. מה רע בזה? שאני לא אהיה מקובלת בחברה. אין קשר בין מקובלות בחברה לבין המראה שלך, אולי יש קשר חלש, יש קשר בין מקובלות לבין היכולת שלך לאהוב את עצמך או לא לשנוא את עצמך.

2.אני לא מושלמת ועושה טעויות. האם זו האמת? כן. האם אני צריכה להיות מושלמת? האם אני צריכה לא לעשות טעויות? אני צריכה לעשות טעויות. טעויות זה דבר טוב. לא מושלמת זה דבר טוב. אם הייתי מושלמת לא היה טעם ומשמעות לטוב. האם זה באמת רע? מה רע בלעשות טעויות? מה הגרוע ביותר בלעשות טעויות? שמישהו יסבול מזה, או ימות מזה. מה נורא בזה שמישהו יסבול מזה? מה נורא בזה שמישהו ימות מזה? האם זה רע? האם זה מעניין מישהו? האם כדור הארץ ימשיך להסתובב והשמש תמשיך להיות במקומה?

3.אני לא הכי כיפית. האם זו האמת? ונניח שזה נכון, מה רע בזה? מה הכי גרוע שיכול להיות? אנשים אחרים לא יהנו איתי. לא נכון! אנשים נהנים איתי אם כיף או לא כיף להיות בסביבתי. נעים להיות בסביבתי וזה מספיק. אני לא גורמת בדכ לרגשות שליליים. אנשים נהנים להיות איתי כי כיף להם עם עצמם אז כיף להם להיות עם אחרים. ונניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול לקרות? אנשים לא ירצו להיות בסביבתי. האם זה באמת נכון? אנשים לא ירצו להיות בסביבתי כי לא כיף איתי? ואם אני אדם חיובי וטוב, ועוזר ודואג? האם אנשים בסביבתי רק כי כיף איתי? ונניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול להיות? שאהיה לבד? זה לא נכון כילא אהיה לגמרי לבד בעולם, אף פעם. אבל נניח שאהיה לבד בעולם. מה הכי גרוע שיכול לקרות? אני אסבול. האם בהכרח אני אסבול? האם אני מסוגלת להיות יום שלם עם עצמי? לדוגמה היום הייתי עם עצמי כל היום. האם זה היה נורא? ונניח שאני אסבול, למה זה נורא? מה הכי גרוע שיכול לקרות? ארצה להתאבד. לא נכון! אם אסבול אז זה לא אומר שארצה להתאבד. זה אומר שאולי אסבול מעט. האם זה כזה משנה? האם זה כזה נוראי? האם השמש תיפול ממקומה? האם אנשים יפסיקו לחיות? האם העולם יפסיק להסתובב? לא. ונניח שאני אחליט להתאבד, מה הכי גרוע שיכול לקרות? ההורים שלי יסבלו? הסביבה שלי תסבול תקופה מה? אולי לכל חייהם? מה רע בזה? מה הכי גרוע שיכול להיות? האם זה הדבר הכי גרוע בעולם? לא. יש דברים גרועים יותר. האם השמש תמשיך לזרוח ולשקוע? האם העולם ימשיך להתקיים כפי שהוא? כן.

4.אני לא בזוגיות - האם זה רע? למה זה רע? מה הכי גרוע שקורה בזמן שאני לא בזוגיות? אני נהנית אבל פחות. האם זו האמת? האם בזוגיות נהנים יותר? האם בהכרח? תלוי עם מי את נמצאת. ומה הדינאמיקה בניכם. האם זה בהכרח רע שאני נהנית פחות? מה הכי גרוע שיכול להיות? שאני אהנה פחות. האם זה נכון בהכרח? האם יתכן שאני אפילו אהנה יותר? ונניח שאני אהנה פחות? מה רע בזה? האם השמש תעמוד במקום? האם העולם ימשיך להסתובב.? האם אנשים ימשיכו לחיות? האם העולם ימשיך כפי שהוא? כן. למה זה רע? כי אני אסבול. האם בהכרח אני אסבול מזה שאני לא בזוגיות? האם אם אני לא נהנית אני סובלת? לא יכול להיות אמצע שאני לא נהנית ולא סובלת אלא פשוט מתקיימת? למה רע לסבול? מה רע בזה? מה הכי גרוע שיכול לקרות? האם העולם ימשיך בסדרו? האם אנשים אחרים ימשיכו להתנהל כפי שהם? כן.

5.אין לי שליטה על האכילה שלי. האם זו האמת? עד כמה? יש לי שליטה על האכילה שלי, אך לא לחלוטין. לעיתים אני שלטת יותר ולעיתים פחות. זה לא שחור לבן. ונניח שאין לי שליטה על האכילה שלי, מה הכי גרוע שיכול לקרות? מה רע בזה? אני אוכלת יותר ובלי שליטה. ונניח שזה נכון, מה רע בזה? אני מאבדת שליטה. ונניח שזה נכון, מה רע בזה? אני סובלת. אני עושה משהו שאנילא רוצה לעשות. ונניח שזה נכון, אני סובלת, אני עושה משהו שאני לא באמת רוצה לעשות, מה רע בזה? מה הכי גרוע שיכול להיות? האם העולם יקרוס? האם זה כל כך נורא? אנשים מתנהלים אותו דבר, הטוב והרע בעולם נשאר. אותו דבר. שום דבר לא משתנה בעולם. גם אם אני אוכלת יותר או מאבדת שליטה. אנשים אחרים מתנהלים אותו הדבר.

6.למה לשנוא את עצמי? בלי סיבה. האם יש סיבה אמיתית שאני שונאת את עצמי? אני עושה טעויות. אני לא מושלמת. יש בי חסרונות. ונניח שיש בי חסרונות, מה הכי גרוע שיכול לקרות? העולם לא מושלם. ונניח שזה נכון, מה רע בזה? מה הכי גרוע שיכול לקרות? העולם יש בו טוב ורע. האם זו האמת ועד כמה? בעולם יש

7.אני לא מסוגלת לאהוב אף אחד. האם זו האמת ועד כמה? אני מסוגלת לאהוב. עובדה שהייתי עם ס' והצלחתי לאהוב אותו. אבל זה בגלל שהיו לו תכונות שונות משלי. הוא מילא אצלי צרכים אחרים ולא את צרכים של אהבה. ועדיין הייתי איתו ואהבתי אותו. 1. אני לא מסוגלת לאהוב אף אחד. 2. אני מסוגלת לאהוב חלק מהאנשים 3. אני לא מסוגלת לאהוב ולא מסוגלת לא לאהוב. 4. אני מסוגלת לאהוב את כל האנשים. נניח שזה נכון, מה רע בזה? מה הכי גרוע שיכול להיות? שאני לא אוהב אף אחד. נניח שזה נכון, למה זה רע? מה הכי גרוע שיכול להיות? אני אהיה לבד. האם זו האמת? ונניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול להיות, אני אסבול. ונניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול להיות? אני ארצה למות. נניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול להיות? שאני אתאבד. ונניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול להיות? שהמשפחה שלי תסבול. ונניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול ליהות? אמא שלי תתאבד. ונניח שזה נכון, מה הכי גרוע שיכול להיות? המשפחה תהיה מפורקת. ונניח שזה נכון, מה הדבר הכי גרוע שיכול להיות? העולם ימשיך כפי שהוא, העולם ימשיך להסתובב סביב השמש, הירח ימשיך להסתובב סביב כדור הארץ, החתולים ימשיכו להתייחס אליי אותו הדבר.

8.אני זבל של אדם. קיצון 1 אני האדם הכי מקסים שיש! האם זו האמת ועד כמה? 1. זו האמת, אני אכן זבל של אדם. אני רעה, אני כל הזמן עושה טעויות, אני לא מושלמת. 2. אני לא זבל בכלל. אני אדם מקסים. אני אמנם עושה טעויות אך מי לא. אני לא מושלמת ואינני צריכה להיות מושלמת. 3. אני זבל בצורה חלקית. אני לא מושלמת. אני רעה בצורה חלקית. אני עושה לפעמים טעויות. נניח שזה נכון, מה רע בזה? אנשים אוהבים אותי פחות. נניח שזה נכון, מה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות מזה? מה רע בזה? שאנשים ידחו אותי. ונניח שזה נכון, מה רע בזה? אני אהיה דחויה ולבד בעולם. ונניח שזה נכון, מה רע בזה? זה אומר זה אומר שאני אסבול. אני לא רוצה להיות דחויה. אני רוצה שיאהבו אותי. למה את רוצה שיאהבו אותך? כי ככה אני מרגישה אהובה. למה את רוצה להרגיש אהובה. כי חסרה לי אהבה עצמית. למה חסרה לך אהבה עצמית. כי אני שונאת את עצמי. למה את שונאת את עצמך. כי יש לי חסרונות. למה יש לך חסרונות. כי אני לא מושלמת. למה את לא מושלמת. כי העולם אינו מושלם יש בו טוב ורע. למה יש בו טוב ורע?
יצירתי כעסים הגברת הביטחון העצמי טעויות להתאמן רצון בולימיה לא לכעוס על עצמי להגדיל את הביטחון העצמי בעיית ביטחון עצמי להוריד ביטחון עצמי אימון אימון אישי אימונים דוגמה לחקירה עצמית התפתחות התפתחות אישית חקירה עצמית חקירות להתאמן לשאול לשאול את עצמי לשאול את עצמך לשאול שאלות מה לשאול את עצמי מה לשאול את עצמך מודעות מודעות עצמית שאלה שאלות שאלות להתבוננות
סדנת מודעות עצמית, תרגילי מודעות עצמית, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, איך להיות מודע לעצמי? מודעות עצמית גבוהה, העלאת מודעות עצמית, מודעות עצמית לגוף ולרגשות, מה זה מודעות עצמית?
סדנת מודעות עצמית, תרגילי מודעות עצמית, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, איך להיות מודע לעצמי? מודעות עצמית גבוהה, העלאת מודעות עצמית, מודעות עצמית לגוף ולרגשות, מה זה מודעות עצמית?
... מודעות עצמית, תרגילי מודעות עצמית, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, איך להיות מודע לעצמי? מודעות עצמית גבוהה, העלאת מודעות עצמית, מודעות עצמית לגוף ולרגשות, מה זה מודעות עצמית? מהי מודעות עצמית? איך ניתן להעלות את המודעות העצמית? מודעות עצמית היא היכולת להיות מודע לפעולות, למחשבות ולרגשות שלך בזמן אמת. כל פעולה שאנחנו מבצעים, כל מחשבה שעוברת בראשנו, וכל תחושת גוף, יכולים להיות נושא למודעות עצמית. אליעד כהן מסביר במהלך הסדנה על תרגילים שמסייעים להעלות את המודעות העצמית. איך להתחיל לתרגל מודעות עצמית? השלב הראשון הוא לזהות את הרצונות שלך. עליך להבין את הסיבה למה אתה עושה כל פעולה. אליעד מציע תרגיל שבו אתה ... למה אני מגרד? האם זה מתוך צורך או מתוך הרגל?. אם אתה לא יודע למה עשית את הפעולה, זה יכול להיות סימן שאתה פועל מתוך אוטומט ולא מתוך מודעות. תרגול המודעות ברגעים יומיומיים לאחר שזיהית את הרצון, הצעד הבא הוא להעלות את המודעות על ידי תרגול. אליעד מציע לקחת 5 דקות ולהיות מודע לכל פעולה שאתה מבצע. לדוגמה, תוכל לשים לב לכל צעד שאתה עושה, לכל פעולה יד או רגל שמבצע, ולשאול את עצמך: למה עשיתי את זה?. כל פעולה, אפילו קטנה כמו להזיז את היד או לעמוד, צריכה להיות מודעת. מהו הרצון ומהו הצורך? ההבנה של הרצון היא קריטית במודעות העצמית. אליעד מדבר על הבחנה בין פעולה שנעשית מתוך רצון אמיתי לבין פעולה שנעשית מתוך צורך או הרגל. הוא מציע לעצור ... שמא מדובר בתגובה אוטומטית. לדוגמה, אם אתה מנקה את הבית מתוך תחושת חובה ולא מתוך רצון אמיתי, עליך לשאול את עצמך: למה אני עושה את זה?. מודעות לעצמך ולסביבה אליעד מדגיש את החשיבות של להיות מודע גם לסביבה שלך ולרגשות של אחרים. לעיתים אנחנו פועלים מתוך אוטומט מבלי לשים לב למה קורה סביבנו. דרך תרגול המודעות העצמית, אתה לומד להיות מודע לכל פעולה שאתה מבצע, ולמהות שלה, במקום לפעול באופן אוטומטי. מודעות לגוף ולתחושות מודעות עצמית לא מתייחסת רק למחשבות אלא גם לגוף ולתחושות הפיזיות שאתה חווה. לדוגמה, אם אתה מרגיש כאב, עליך להיות מודע לכך שאתה מרגיש אותו ולשאול את עצמך: למה אני מרגיש כאב הזה? מה קרה? כאשר אתה עוצר כדי לזהות את התחושות שלך, אתה מתחיל להבין טוב יותר את עצמך ותגובות הגוף שלך. מה משמעות המודעות העצמית ברמה העמוקה? אליעד מציע למתאמן להבין שברמה העמוקה, כל פעולה, כל מחשבה וכל תחושה לא נובעת דווקא ממקום של ...
מודעות עצמית, קיום עצמי, קיום בלי מודעות, מודעות בלי קיום, מהו קיום? מהי מודעות? מהי תודעה? להעלים את עצמך, השכל של אלוהים, שכל מעל השכל, השכל של אליעד כהן
מודעות עצמית, קיום עצמי, קיום בלי מודעות, מודעות בלי קיום, מהו קיום? מהי מודעות? מהי תודעה? להעלים את עצמך, השכל של אלוהים, שכל מעל השכל, השכל של אליעד כהן
מודעות עצמית, קיום עצמי, קיום בלי מודעות, מודעות בלי קיום, מהו קיום? מהי מודעות? מהי תודעה? להעלים את עצמך, השכל של אלוהים, שכל מעל השכל, השכל של אליעד כהן מהו קיום ומהי מודעות? איך הם קשורים? במהלך ההרצאה, עוסק אליעד כהן בשאלות פילוסופיות לגבי קיום ומודעות. הוא מתחיל בדיון על כך שבשכל האנושי, קיום ומודעות הם קשורים זה לזה, כלומר, אם אדם מודע, הוא קיים, ואם הוא לא מודע - הוא לא קיים. אך הוא טוען שבמצב של אין שכל, הכל יכול להשתנות. באין שכל, ייתכן שיהיה אדם מודע לדברים מסוימים מבלי שהוא קיים. זהו רעיון שגורם למטלטל את ההבנה הרגילה של מהו קיום ומודעות. הוא מציין כי אם אדם יודע שהוא קיים, אז הוא קיים. אך אם הוא לא יודע שהוא קיים, לא ניתן להגדיר את קיומו. לדבריו, כאשר הוא מדבר על היעלמות של עצמך או השגת תודעה חדשה, הכוונה היא להגיע לשלב שבו אדם יכול לדעת שהוא קיים מבלי להיות מודע לכך בצורה הרגילה והאנושית. מהו השכל של אלוהים? איך הוא שונה מהשכל האנושי? אליעד כהן מציין את ההבדלים בין השכל האנושי לשכל של אלוהים. השכל האנושי מבוסס על הבנה שבה אדם שמודע לקיומו - קיים, ואם הוא לא מודע - הוא לא קיים. אולם, הוא טוען כי בשכל של אלוהים, המצב הוא שונה לחלוטין. אלוהים יכול לדעת על משהו מבלי שהוא קיים, והוא יכול להכיל כל התפיסות והווריאציות האפשריות. באין שכל אנושי, אליעד טוען שניתן לשלב בין קיום ומודעות בצורה שהיא מעבר לתפיסה האנושית. זהו רעיון מורכב, אך הכוונה כאן היא שהשכל של אלוהים יכול להכיל דברים שלכאורה לא ... לא יכול להכחיש אותה. אליעד משיב ומסביר שזה נכון, אך אם משהו קיים, אז בהכרח יש חיסרון. במילים אחרות, אם יש משהו שאתה מודע לו, יש את הצד השני של הדבר הזה - החיסרון שמגיע עם קיומו. הוא מציין גם כי לעיתים אנו מחליפים את המילים שכל וחוויה ... להראות שהחוויות שיכולות להיות לנו אינן תמיד קשורות להיגיון ולשכל, והן יכולות להתקיים במקביל לשכל מחוץ למציאות. קיום ומודעות הבדלים בין השכל האנושי לשכל של אלוהים חיסרון וקיום ידיעה חווייתית מול ידיעה שכלית הכחשת חוויה ישירה שאלה: האם קיום שווה מודעות, והאם יש קיום ללא מודעות והאם יש מודעות ללא קיום? אליעד: בשכל שלנו, מודע שווה קיים, ואם אתה לא מודע אתה לא קיים. אי אפשר לדעת אם אתה לא קיים, ואם אתה לא קיים אתה לא יכול לדעת. איך אתה יכול לדעת מה זה שולחן בלי ...
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית
לימודי רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית
... רוחניות, לגור באשרם, לגור במנזר, תרגול רוחני, תרגול מדיטציה, לימודי מודעות עצמית, פיתוח מודעות עצמית, אשרם בהודו, פיתוח מודעות לתהליכי חשיבה, חברותא או מיתותא, פיתוח מודעות אישית מהם היתרונות של לימוד רוחניות באשרם או במנזר? באשרם או ... אינטנסיבית שמאפשרת פיתוח אישי עמוק. למעשה, במצבים כאלו, החיים נראים פשוטים יותר ומאורגנים, עם זמן לפיתוח מודעות עצמית ומדיטציה. הדגש הוא על חיים של הפשטה, שבהם האדם מרוכז ... השלמות - משפיעה על הדרך בה הוא חווה את חייו בכל תחום. לדוגמה, בחיים החברתיים או בעבודה, אדם שמפתח את המודעות האישית והפנימית שלו, יוכל לראות ולהבין את עצמו בצורה ברורה ... יותר מאשר לעבוד ולחשוב, תוך שימת דגש על תרגול מדיטציה ופעילויות שמאפשרות מפגש עם מורים רוחניים שמובילים למודעות גבוהה יותר. האם כל אדם יכול להרגיש את יתרונות הרוחניות אם הוא ... ממוסדים ומסודרים יותר, מה שמאפשר לאדם להתפנות ולבצע את כל הצעדים הדרושים כדי להעמיק בתהליך הפנימי של מודעות עצמית. האם ההגבלה על חוויות החיים בהנאה מציבה אתגר אמיתי? אם ... יכולה לשפר את החיים? כיצד נוכל להתמודד עם מתח בחיי היום - יום? מהו תהליך ההתפתחות האישית? כיצד נוכל לפתח מודעות עצמית? ...
לצפות בתוכניות ריאליטי, צפייה בטלוויזיה, צפייה בתוכניות ריאליטי, צפייה בתוכניות מציאות, לראות את עצמך מבחוץ, מודעות עצמית ותוכניות ריאליטי, מודעות עצמית ותוכניות מציאות, התפתחות אישית ותוכניות ריאליטי, השתקפות עצמית ותוכניות מציאות
לצפות בתוכניות ריאליטי, צפייה בטלוויזיה, צפייה בתוכניות ריאליטי, צפייה בתוכניות מציאות, לראות את עצמך מבחוץ, מודעות עצמית ותוכניות ריאליטי, מודעות עצמית ותוכניות מציאות, התפתחות אישית ותוכניות ריאליטי, השתקפות עצמית ותוכניות מציאות
... ריאליטי, צפייה בתוכניות מציאות, לראות את עצמך מבחוץ, מודעות עצמית ותוכניות ריאליטי, מודעות עצמית ותוכניות מציאות, התפתחות אישית ותוכניות ריאליטי, השתקפות עצמית ותוכניות מציאות איך צפייה בתוכניות ריאליטי עוזרת למודעות העצמית? אחד הדברים המעניינים בצפייה בתוכניות ריאליטי הוא שהן מאפשרות לבני אדם להסתכל על עצמם מזווית חיצונית. כאשר אדם צופה בתוכנית ריאליטי, הוא עשוי לזהות בתגובות, ... המשתתפים תכונות ודפוסים הקיימים גם בו עצמו, אך כאלה שלא היה מודע להם קודם לכן. לדוגמה, ייתכן שלמישהו יש נטייה להגיב בדרמטיות למצבים שונים, והוא מעולם לא הבחין בכך עד לרגע בו צפה במשתתף בתוכנית ריאליטי המתנהג בדרמטיות מוגזמת. המפגש עם ... האנשים בתוכניות ריאליטי לעיתים קרובות בטוחים לחלוטין שהם מודעים לעצמם ולמעשים שלהם, אך בפועל הם לחלוטין לא מודעים לחסרונות ולדפוסים של עצמם. הצופה יכול לחשוב שהוא שונה, שהוא לא כזה טיפש או לא כזה חסר מודעות, אבל אם הוא באמת יתבונן לעומק, הוא עשוי לגלות שגם הוא עיוור לחסרונות מסוימים שלו בדיוק באותה צורה שהמשתתפים בתוכנית עיוורים לעצמם. מהי הטעות הגדולה של הצופה בבית? הטעות ... ולכן, השאלה שחשוב לשאול היא: במה אני דומה להם? איפה אני לא מודע לעצמי בדיוק כמוהם?. מודעות עצמית לעומת אשליית מודעות - איפה אתה נמצא? אליעד כהן מדגיש את ההבדל בין מודעות עצמית אמיתית לבין אשליית מודעות. משתתף בתוכנית ריאליטי יכול להיות משוכנע שהוא מבין את עצמו, שהוא מכיר את חסרונותיו וחולשותיו, אבל הצופים בבית רואים היטב שהוא אינו מודע כלל לחלקים גדולים בהתנהגותו. באותו אופן, גם אתה עלול להאמין שאתה מודע לעצמך לגמרי, בזמן שבפועל אתה לוקה באותה אשליה בדיוק. הצפייה באנשים אחרים בתוכניות אלו יכולה לשמש כמראה המאפשרת לך לבחון איפה אתה באמת עומד ביחס למודעות העצמית שלך. כיצד אפשר להיעזר בתוכניות ריאליטי להתפתחות אישית? תוכניות ריאליטי אינן רק אמצעי בידור אלא גם כלי מצוין להתפתחות אישית ולמודעות עצמית. הצפייה בתוכנית מאפשרת לך להסתכל על עצמך בעקיפין, לזהות הרגלים ודפוסים שלא שמת לב אליהם וללמוד על עצמך מתוך השתקפות בדמויות אחרות. אם אתה מתבונן בתוכנית ריאליטי ... ולשאול: איפה אני בכל זאת דומה להם? אילו דברים אני עושה בלי מודעות מלאה? מה אני יכול ללמוד מזה על עצמי?. שאלות אלה יכולות לסייע לך לשפר את המודעות העצמית שלך וליצור שינוי חיובי בהתנהגות שלך. מהם היתרונות בלראות את עצמך דרך אחרים? אחד היתרונות הבולטים בצפייה באחרים בטלוויזיה הוא שאתה רואה מצבים קיצוניים של חוסר מודעות וחוסר שליטה עצמית. אמנם אתה לא חייב להיות קיצוני כמוהם, אבל עצם הצפייה בהם מחדדת את ההבנה שיש דברים רבים שאתה עשוי לא לשים אליהם לב ביום - יום. זהו ערך מוסף אמיתי של ... טיפשית כל כך כמו המשתתף בתוכנית, אבל האם גם אתה אולי לא מודע לתכונה שלילית שיש לך, כפי שהמשתתף לא מודע לתכונותיו השליליות?. בעזרת השאלות הללו, אתה יכול לשפר משמעותית את המודעות שלך לעצמך. לסיכום, מה הערך האמיתי של צפייה בתוכניות ריאליטי? תוכניות ריאליטי הן כלי יוצא דופן ללימוד עצמי ולהגברת המודעות העצמית. הן מאפשרות לך להסתכל על עצמך מזווית חיצונית, להבחין בתכונות ובדפוסים שאתה לא שם לב אליהם בדרך כלל, ולהבין לעומק את ההבדל בין מודעות עצמית אמיתית לבין אשליית מודעות. במקום להתרחק מן הדמויות שעל המסך, נסה להשתמש בהן ככלי עזר לשיפור המודעות העצמית שלך. בפעם הבאה שאתה יושב מול תוכנית ריאליטי, שאל את עצמך מה אתה יכול ללמוד מזה על עצמך - ואיך אתה יכול להשתמש בזה כדי לגדול ולהתפתח כאדם. נזקי צפייה בטלביזיה תועלת בצפייה בטלביזיה איך להיות מודע לעצמך? בעד ונגד תוכניות מציאות התמכרות לתוכניות ריאליטי ההבדל בין מודעות עצמית לאשליית מודעות כיצד לזהות דפוסים אישיים דרך אחרים ההשפעה של תוכניות ריאליטי על ההתבוננות העצמית אחד הדברים המעניינים בצפייה בתוכניות ריאליטי הוא שהן מאפשרות לאנשים להסתכל על עצמם מבחוץ. ... תכונות או דפוסים שקיימים גם בו - אך אולי הוא מעולם לא היה מודע אליהם. לראות את עצמך דרך האחר כאשר אדם רואה אחרים בטלוויזיה, במיוחד בסיטואציות מוקצנות כמו אלו המופיעות בריאליטי, זה עשוי לגרום לו לזהות תכונות שהוא עצמו מחזיק בהן, אך לא ...
לצאת מהעצמי, מודעות עצמי, חיפוש עצמי, להבין את עצמך, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמי, משמעות החיים, מהות החיים, מטרת החיים, הארה רוחנית, סודות החיים, סודות הקיום
לצאת מהעצמי, מודעות עצמי, חיפוש עצמי, להבין את עצמך, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמי, משמעות החיים, מהות החיים, מטרת החיים, הארה רוחנית, סודות החיים, סודות הקיום
... מהעצמי, מודעות עצמי, חיפוש עצמי, להבין את עצמך, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמי, משמעות החיים, מהות החיים, מטרת ... אז הוא באמת הגיע למצב שבו הוא אינו קיים. הוא נותן דוגמה של רובוט, ואומר שאדם יכול לתכנת את עצמו מראש כך שיוכל לחזור למודעות העצמית שלו, אבל אם הוא מגיע למצב שבו ... אני הכל לבין אני לא קיים? אליעד מסביר שרבים אומרים אני הכל, אך לדבריו, אם אתה באמת הכל, לא יכול להיות שום דבר שאתה מודע אליו, כי מודעות דורשת הפרדה. כלומר, אם אתה באמת הכל, לא תוכל לחוות זאת בצורה של מודעות. לדבריו, ההבנה האמיתית היא לא שאתה ... דבר, וכך נפתרת גם השאלה של הקיום. איך לצאת מהאני? האם אפשר לדעת משהו בוודאות מוחלטת? מה זה לצאת מהשכל? כיצד מתרגלים מודעות עצמית? מה קורה כשאתה יוצא מהמציאות? ...
זיהוי עצמי, הכרה עצמית, פילוסופיה של נפש האדם, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, ידיעת האני, ידיעת הקיום העצמי, להיות מודע לקיומך, מהו האני? מהי תודעה עצמית? מדעי הקוגניציה
זיהוי עצמי, הכרה עצמית, פילוסופיה של נפש האדם, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, ידיעת האני, ידיעת הקיום העצמי, להיות מודע לקיומך, מהו האני? מהי תודעה עצמית? מדעי הקוגניציה
... עצמי, הכרה עצמית, פילוסופיה של נפש האדם, מהי מודעות עצמית? להיות מודע לעצמך, ידיעת האני, ידיעת הקיום העצמי, להיות מודע לקיומך, מהו האני? מהי תודעה עצמית? מדעי הקוגניציה מהי מודעות עצמית ומהו האני? אליעד כהן מסביר לעומק מהי מודעות עצמית, מהו זיהוי עצמי ומה המשמעות של האני בתפיסה הפילוסופית והקוגניטיבית. לדבריו, מודעות עצמית היא תחושה שבה האדם מרגיש וחווה שהוא קיים ונפרד מדברים אחרים. הוא שואל מהי בדיוק המודעות, אך טוען כי אף על פי שאנחנו משתמשים במושג מודעות, קשה להגדיר אותה בצורה מדויקת ומוחלטת. לדבריו, הסיבה לקושי היא משום שהמודעות היא משהו ראשוני מאוד, ולפיכך אי אפשר להסביר אותה במונחים של משהו אחר שקדם לה. איך מזהים מי מודע ומי לא? אליעד מדגים את השאלה הזו בצורה פשוטה: כאשר אתה חושב על משהו שאתה רוצה, אתה יודע בוודאות שזה אתה שחושב את זה. הידיעה הזו של אני שחושב היא בעצם הגדרת המודעות העצמית. הוא מוסיף שאי אפשר לראות מודעות במובן של חפץ חיצוני - אף אחד לא ראה שולחן מודע לעצמו. מה שרואים ומרגישים זה רק את עצמנו, כתחושה פנימית. למה אי אפשר להסביר מה זה מודעות עצמית? אליעד כהן טוען שאי אפשר להסביר מהי מודעות עצמית לאדם שאין לו מודעות כלל, בדיוק כמו שאי אפשר להסביר למישהו מה זה הבדל בין דברים, כאשר הוא לא מסוגל לחוות הבדל. אליעד מדגים: אי אפשר להסביר לאדם שאין לו מודעות מה זה תחושת אני, מפני שהמודעות היא הדבר הבסיסי ביותר - כל התחושות והרגשות באים אחרי המודעות. לכן, כל ניסיון להסביר מהי המודעות במונחים של רגשות, מחשבות או תחושות, אינו תקין, כיוון שהמודעות קודמת לכל אלה. האם האני תופס מקום וזמן במציאות? אליעד כהן דן בשאלה האם האני, אותו דבר מופשט שנקרא מודעות עצמית, תופס מקום וזמן. הוא טוען שתלוי איך מגדירים מקום וזמן. הוא מדגים באמצעות השוואה לכיסא: הכיסא תופס מקום פיזי בעולם, אך המודעות או האני לא תופסים מקום באותו מובן מוחשי. הוא מסביר שהמודעות היא ישות מופשטת, וישות מופשטת אינה מוגבלת במקום ובזמן באותו אופן כמו עצמים פיזיים. הוא מסביר כי מודעות היא למעשה הפרדה, וכאשר יש הפרדה בין דבר לדבר, נוצרת ישות של אני. האם המודעות היא משהו שלומדים או שהיא מולדת? אליעד מסביר שבבית מסוים אפשר לומר שאף אחד לא לימד אותך שאתה קיים או שיש לך מודעות עצמית. האדם יודע שהוא קיים עוד לפני שלימדו אותו להבחין בין דברים. הוא טוען שהמודעות היא סוג של ידע ראשוני, ידע שלא הועבר אליך בשום דרך חיצונית אלא קיים בתוכך מעצם קיומך. מצד שני, אליעד מוסיף שלפעמים מלמדים ילדים מגיל צעיר להבחין בין דברים ולומר זה שונה מזה, וזו בעצם למידה של מודעות - כי מודעות היא בעצמה ההפרדה בין דברים. האם יכול להיות שה
איך להיות מודע לעצמך? לימודי מודעות עצמית, להתחבר לאני הפנימי, להתחבר לעצמך, להתחבר לרצונות שלך, איך להיצמד לאמת? איך נוצר הרצון? שיעורי מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית
איך להיות מודע לעצמך? לימודי מודעות עצמית, להתחבר לאני הפנימי, להתחבר לעצמך, להתחבר לרצונות שלך, איך להיצמד לאמת? איך נוצר הרצון? שיעורי מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית
... להיות מודע לעצמך? לימודי מודעות עצמית, להתחבר לאני הפנימי, להתחבר לעצמך, להתחבר לרצונות שלך, איך להיצמד לאמת? איך נוצר הרצון? שיעורי מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית איך להתחבר לאני הפנימי ולהבין מהו מקור הרצון? הסיכום הבא מציג לעומק את תוכן ההרצאה של אליעד כהן בנושא מודעות עצמית והבנת הרצון. הסיכום מפרט את כל ההסברים והדוגמאות שניתנו בהרצאה, ... כאן שתי הנחות יסוד שהאדם מחזיק בהן באופן בלתי מודע : הנחה ראשונה: אדם רוצה להרגיש טוב ולא להרגיש רע. הנחה שנייה: אם אעשה ... ורצון. כאשר האדם אומר אני רוצה, עליו להיות מודע שזה בעצם המחשבה, הרגש והרצון שאומרים אנחנו רוצים. הבנה זו עוזרת לאדם ... ושלווה גדולה יותר. הוא מדגים כיצד כשאדם יגיע למודעות המוחלטת לכך שהוא אינו שולט ברצון אלא מופעל על ידו, הוא כבר לא יחווה את ... הבסיסיות ביותר, עד לשורש הדברים. איך להיות מודע לעצמך? מה מקור הרצונות שלי? איך להתחבר לאני הפנימי? איך להיצמד לאמת? האם ...
חקר האושר, למה אתה רוצה להרגיש טוב? מה אתה רוצה? איך נוצר רצון? מהו רצון? חקר הרצון, להבין את עצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, התפתחות עצמית, קורס מודעות עצמית
חקר האושר, למה אתה רוצה להרגיש טוב? מה אתה רוצה? איך נוצר רצון? מהו רצון? חקר הרצון, להבין את עצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, התפתחות עצמית, קורס מודעות עצמית
... איך נוצר רצון? מהו רצון? חקר הרצון, להבין את עצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, התפתחות עצמית, קורס מודעות עצמית מהו רצון? איך נוצר הרצון ... את עצמו ולהבין את מהות הרצון, ולחוות אותו בצורה שונה ומודעת . מה הקשר בין הרצון והמציאות? הקשר ... תוך שמירה על התמקדות בהבנה של האדם את עצמו דרך לימודי מודעות עצמית. מהו הרצון? הרצון, כפי ...
מה אתה רוצה? למה אתה רוצה? להבין את עצמך, להיות מודע לעצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית, חקר הרצון העצמי, מה אתה באמת רוצה? מה הרצון הפנימי?
מה אתה רוצה? למה אתה רוצה? להבין את עצמך, להיות מודע לעצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית, חקר הרצון העצמי, מה אתה באמת רוצה? מה הרצון הפנימי?
... אתה רוצה? למה אתה רוצה? להבין את עצמך, להיות מודע לעצמך, לימודי מודעות עצמית, ללמוד מודעות עצמית, קורס מודעות עצמית, חקר הרצון העצמי, מה אתה ... אוטומטי. מה אתה באמת רוצה? למה אני רוצה את מה שאני רוצה? איך להבין את הרצון הפנימי? מהי מודעות עצמית אמיתית? איך להפסיק להרגיש ...
קיום בלי ידיעה עצמית, המציאות מודעת לעצמה, קיום בלי מודעות עצמית, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, לפני הפוטנציאל של המציאות, הקיום של אלוהים, התודעה של אלוהים, איך נוצר העולם?
קיום בלי ידיעה עצמית, המציאות מודעת לעצמה, קיום בלי מודעות עצמית, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, לפני הפוטנציאל של המציאות, הקיום של אלוהים, התודעה של אלוהים, איך נוצר העולם?
... בלי ידיעה עצמית, המציאות מודעת לעצמה, קיום בלי מודעות עצמית, בריאה יש מאין, יצירה יש מאין, לפני הפוטנציאל של המציאות, הקיום של אלוהים, התודעה של אלוהים, איך נוצר העולם? האם יכול להיות קיום בלי ידיעה עצמית? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא האם ייתכן מצב שבו משהו קיים, אך אינו מודע לקיומו. הדיון מתחיל בשאלה בסיסית: מה זה קיום, ומה זו מודעות? אליעד מסביר שיש שתי אפשרויות בסיסיות: או שקיום מחייב מודעות, ואז אי אפשר להפריד ביניהם, או שקיום אינו תלוי במודעות, ואז אפשר להניח שקיים משהו גם אם אין לו מודעות עצמית. אליעד מדגים זאת באמצעות האבן: האם אבן קיימת רק כאשר מישהו מסתכל עליה ומודע אליה? אם נאמר שקיום דורש מודעות של מישהו שיתבונן בדבר, אזי האבן תלויה לחלוטין במודעותו של הצופה. אך אם נניח שקיום אינו תלוי במודעות, האבן קיימת גם אם אף אחד לא מודע אליה. אליעד מסביר שזוהי שאלה של הגדרות: אם ההגדרה שלנו לקיום היא משהו שתלוי בידיעה, אז כמובן שלא ייתכן קיום ללא ידיעה. אך אם נבחר להגדיר שקיום לא תלוי בידיעה, אז יכול להיות ... הראשון או הדבר הבסיסי שממנו הכל מורכב. על פי ההסבר, המצוי הראשון אינו יכול להיות מודע לקיומו, כי להיות מודע לקיום דורש שני דברים לפחות: הדבר עצמו, והידיעה על הדבר. אבל הדבר הראשון, בהגדרתו, הוא רק אחד - ולכן לא יכולה להיות בו מודעות לקיומו, כי אין בו הפרדה בין מודע לבין הדבר עצמו. לדוגמה, אם הדבר הראשון היה יודע שהוא קיים, אז כבר היה בו פיצול לשניים: הוא עצמו, והידיעה שהוא קיים. וכאשר יש שניים, כבר נדרש גורם שלישי שמאחד אותם. מכאן מסיק אליעד לוגית שהדבר הראשון אינו יכול להיות מודע לקיומו. האם הדבר הראשון באמת קיים אם הוא אינו מודע לקיומו? אליעד מציג את הטענה שאם הדבר הראשון לא מודע לעצמו, אז לכאורה הוא לא קיים. אך כאן הוא מסביר שהמציאות היא למעשה זו שמודעת לעצמה, לא באמצעות הידיעה הרגילה של האדם אלא ברמה של הוויה טהורה. כלומר, עצם הקיום הוא בעצמו מודעות, אבל לא במובן הרגיל שאנו חושבים עליו כהכרה או ידיעה. לדבריו, הדבר הראשון הוא למעשה הקיום עצמו. אם הוא לא היה קיים, שום דבר אחר לא היה יכול להיות קיים. אבל מכיוון שברור לנו ... שאנו חווים כרגע), חייבים לקבל את קיומו של הדבר הראשון, אפילו אם הוא אינו יודע או מודע לעצמו במובן האנושי. מה המשמעות של קיום ללא מודעות לאדם? אליעד מסביר שאצל האדם השאלה משתנה מעט, מפני שמבחינת האדם, קיום ללא מודעות עצמית נתפס כחסר משמעות. לדוגמה, אם לאדם אין שום מודעות שהוא קיים, אז מבחינתו הוא למעשה לא קיים, כי אין שום משמעות לקיום כזה עבורו. עם זאת, אליעד מדגיש שזה עניין סובייקטיבי לחלוטין, כי ברמה האובייקטיבית ייתכן שמשהו קיים גם אם האדם לא מודע אליו כלל. המשמעות של קיום או מודעות תלויה תמיד בהגדרות ובאופן שבו אנחנו בוחרים לפרש את המושגים האלה. אליעד מציין שוב ושוב שהכל תלוי בהגדרות: אם האדם מחליט להגדיר שקיום דורש מודעות, אז קיום ללא מודעות אינו אפשרי מבחינתו. לעומת זאת, אם הוא מוכן לקבל שקיום לא מחייב מודעות, אז כמובן שאפשרי קיום בלי ידיעה עצמית. איך ייתכן שמדבר אחד ללא
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אימון אישי - מודעות עצמית - התפתחות אישית - דוגמה לחקירה עצמית - מה לשאול את עצמי - חלק 5
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: מודעות, איך להעביר ביקורת בונה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשתול מחשבות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך ליצור אהבה? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: מודעות, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה יש רע וסבל בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? האם לדומם יש תודעה? האם יש בחירה חופשית? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש משמעות לחיים? איך נוצר העולם? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא הכוונה אישית, טיפול הוליסטי, אימון עסקי בתחום מודעות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 22_08_2025 השעה 03:50:31 - wesi4