ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התנהגות ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4 ✔יעדי התכנית הטיפולית התכנית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4
יעדי התכנית הטיפולית

התכנית היא אישית ונבנית לילד ספציפי. על ההורה לשאול את המנחה בכל שלב ושלב מדוע תכנית זו מתאימה כרגע לדעתו לילד. יש לשנות את התכניות לעיתים כל שבוע, אך לעיתים ישנן תכניות שהולכות עם הילד זמן ממושך ומשתנות מעט מאד מבחינת התוצאות שהן מבקשות להשיג, הן כן משתנות מבחינת הדרך שבה אנו מנסים להגיע לתוצאות, משום שלא יתכן שהילד יעשה בדיוק את אותה הדרך במשך חודשים רבים (וגם לא שבועות). לכן על המטפלים והמנחה להיות יצירתיים ומעניינים ולהבין שככל שהילד עולה ברמת התפתחותו כך גם נדרשת מהם יצירתיות וגמישות בדרך בה הם מטפלים בו, במשחקים, סיפורים ושירים שהם מביאים. יש להתחשב ביכולתו של הילד לשבת באופן רציף ליד שולחן. ילדים רבים על הקשת אינם מסוגלים לשבת ולהקשיב בתחילת דרכם הטיפולית. לא יהיה זה הגיוני או מוסרי להושיב ילד כזה על כסא ליד שולחן זמן רב ולנסות להחזיק אותו שם בשעה שברור שהוא אינו מסוגל לכך. ישנן דרכים שונות להביא את הילד לשולחן. צריך להכיר את הילד היטב לשם כך ולפני שקופצים לתוך התכנית הטיפולית להקדיש זמן לא מבוטל לחשיבה כיצד לעשות זאת. לדוגמה, כמה וכמה ילדים שהכרתי לא התחילו בישיבה ליד שולחן אלא במשחק פיזי עמוק, כמו קפיצה על פוף, התגלגלות בשמיכה, עבודת גיזום ושתילה בגינה. או סוג אחר של גרייה כמו התרחצות בבריכה קטנה או גיגית ומריחה של בוץ, צבעי ידיים או קצף גילוח על הגוף. לאחר שהצורך הסנסורי של הילד בא "על סיפוקו" יש לו יותר יכולת לשבת ליד שולחן או בשקט על הרצפה ולשחק. ילדים שמתחילים תכנית טיפולית במצב אוטיסטי עמוק יותר על ההורים להחליט עד כמה נכון, מועיל ובאיזו עוצמה להכניס את הילד שלא ברצונו לתוך הטיפול. ילדים רבים שנכנסים לתוך טיפול ABA מראים התנגדות עזה, משתוללים, בוכים ומכים את סביבתם ועצמם. הם אינם מסוגלים לקבל הוראות או את העובדה שיש מבוגר מולם שהוא המדריך שלהם ויש להם הרבה מה ללמוד ממנו וליהנות מלימוד זה. כאמור, חשוב מאד שהמנחה יסביר להורים שתגובתו של הילד עשויה להיות בעלת עוצמה לא מבוטלת בתקופה הראשונה של הטיפול (כדאי להגדיר כמה זמן זו תקופה ראשונית, בעיני מדובר בלא יותר ממספר פגישות עד מקסימום מספר שבועות). על המנחה וההורים להחליט ביחד עד כמה "רחוק" הם מוכנים ללכת ועדיין להרגיש שכל העניין מתרחש לטובת הילד. יש הורים שיסכימו להחזקת ילדם בכוח על הכסא מול השולחן. לדוגמה, ילד שבמפגשים הראשונים בכה, צעק ובעט, המנחה (שהיו לה הרבה שנות ניסיון (ABA הצליחה אחרי 3 מפגשים לתת לו מספיק חיזוקים חיוביים על התנהגות שכן הייתה הולמת (ישיבה רגוע על הכסא לכמה שניות, שיתוף פעולה וכו') כך שהוא הבין את הדרך הנכונה להתנהגות בזמן טיפול. לאחר שהילד הבין זאת הוא המשיך להגיע לטיפולים ברצון רב והתקדם יפה. הכוונה בטיפול אינה בשום אופן לשבור את רוחו של הילד ולשנות את מי שהוא במהותו, אלא לתת לו להבין שיש כאן עוד אדם ושהמילה האחרונה, כמבוגר, היא שלו. כך מבין הילד שהוא מתלמד ואילו המבוגר הוא המורה. בתוך הגבולות הללו ניתן חופש די רחב לילד והוא לומד למצות אותו עד תום, ליהנות וללמוד לשחק ולתקשר בטיפול. תפקיד המטפל הוא להציג ולהציב לילד גבולות של ריסון עצמי ודחית סיפוקים ובה בעת להעניק לילד חופש בכל מקום שהדבר אפשרי מתוך אהבה וכבוד לילד. מתן כוח גדול מידי לילד לשלוט בסיטואציה ולדרוש כל מה שעולה בדעתו מהמבוגר גורם לילד לפחד, משום שכל הכוח אצלו והוא נבהל מכך שהוא המוביל ושאין לו גבולות. לכן על המבוגר המטפל לעצב את עצמו כמוביל דרך עבור הילד, כזה שאינו נותן פקודות אלא שהילד מעריך ומוכן ללכת אחריו ולרצות אותו משום שהוא יודע שהמפתח לבלבול וחוסר האונים שהוא חש מצוי אצל המבוגר והוא מוכן לתת לו לעזור ולהוביל. למשל, כאשר ילד נמצא בטיפול והמטפל נותן לו אפשרות לבחור בין שני משחקים שאפשר לשחק כרגע והילד מתעקש לעשות דבר מה שונה לחלוטין שפורץ את המסגרת שהמטפל מנסה להבנות, על המטפל להגיב בריסון עצמי ולא להגיב בכעס על הילד (הילד לומד מכך גם לרסן את עצמו! מניסיוני ילדים לומדים רק מדוגמה אישית של מבוגר ולא משיחות מוטיבציה). אם הילד מביא התנהגויות לא מקובלות אפשר לומר "זה לא נעים לי שאתה צועק כל כך" או "אתה באמת כועס, אני מבין, זה לא קל". יש לחזור ולומר "עכשיו אתה יכול לבחור בין הפאזל לקוביות, מה אתה בוחר?" אפשר לחזור על כך בוואריאציות שונות עד שהילד מבין ומתרצה. אפשר להוסיף "בהפסקה נוכל לשחק במה שאתה תבחר" או "אחרי שנסיים את הפזל נשחק במה שאתה רוצה". כדי לחזק את הילד במהלך המשחק אפשר לאמר "מאד נעים לי לשחק איתך כשאתה יושב יפה, כל הכבוד!" באופן זה נותנים לילד חיזוק מילולי חיובי (כל הכבוד) ובה בעת מכניסים את האלמנט התקשורתי, האישי והרגשי (נעים לי איתך). אם נשמע לכם אכזרי להכניס אתה הילד למסגרת שנראית לכם נוקשה כדאי לכם לקרוא ספרים ומאמרים שכתבו מבוגרים הנמצאים על הקשת האוטיסטית על מה שהרגישו בילדותם. הם מדווחים, בין היתר, על מקום שבו הם שיוועו לעזרה ולהושטת היד של המבוגר שיכנס לעולמם ויעזור להם לפסוע בבטחה לעולם שבחוץ. לכן, לדעתי, נכון יהיה לעבוד עם הילד בעדינות ובכבוד למקום בו הוא נמצא ללא שלילה של האוטיזם אלא קבלתו ואימוצו, אך בד בבד להושיט את היד הנושאת בתוכה את החום, האהבה והכלים שיסייעו לילד לתפקד ולהיות בקשר עם הסובבים אותו. למנחים דרכים שונות לגרום לילד להבין את דרך הטיפול וחוקיו, יש להקפיד שהדברים נעשים במקצועיות, מהסיבות הנכונות, בגבולות הנכונים, בהיגיון ובהדרכת והסכמת ההורים.

חשוב מאד לאורך כך הטיפול, אך בעיקר בתחילתו, כאשר הילד אינו מכיר את חוקי המשחק, ללמד את הילד מהם החוקים, מה תפקידו כילד ומה תפקיד המבוגר, כמה נחמד שכל אחד יודע מה תפקידו ואיך אפשר ליהנות ממשחק הולם ביחד. במהלך התקדמות הטיפול אפשר להרחיב את הגבולות והילד לומד עד לאן הוא יכול למתוח אותם.

לאחר שנקבעו היעדים והדרכים להשגתם יתחיל המנחה להנחות את הצוות הטיפולי. המצב בארץ כיום הוא כזה שרוב הפעמים תמצאו את עצמכם כהורים מכשירים מטפלות לעבודה עם הילד. כדאי לפרסם באתרי אינטרנט של שתי"ל ואלוט בלוחות המודעות באוניברסיטה בחוג לעבודה סוציאלית, קלינאיות תקשורת ופסיכולוגיה או מדעי המח בביולוגיה, חינוך מיוחד וחינוך בכלל. אם אתם בוחרים לבנות תכנית ABA, כדאי להיות בקשר עם בית לורן ולקבל רשימה של מטפלות שעברו קורס ABA, אך קחו בחשבון שסיום קורס כזה אינו אומר שהמטפל יודע לטפל בילד (הוא יודע את התיאוריה), הוא זקוק להנחיה צמודה. רצוי מאד לסכם עם המטפל שהוא נשאר לעבוד עם הילד לפחות שנה משום שלוקח זמן וכסף להכשיר את המטפל ולכן אין טעם להעסיק אותו לכמה חודשים. יש הורים שמחתימים מטפלים על חוזה לשנה בשל העלות הכספית הגדולה והזמן שלוקח להכשיר את המטפל. כל מטפל מתחייב לטיפול בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע, להגיע לביתכם ולטפל בילד על פי ההוראות של המנחה ושלכם, בנוסף לטיפולים יש גם ישיבה שבועית שהמנחה וכל המטפלים בשיטה מגיעים אליה. בתחילת הדרך יש לאפשר לילד ולמטפל להתחבר ביניהם וליצור תחושה של אמון, חיבה, אהבה וכבוד הדדי, זאת בנוסף לתכניות הטיפוליות הראשונות. המנחה צריך לקחת זאת בחשבון ולעזור למטפלים לתכנן את הטיפול הספציפי כך שיהיה כתוב על דף נייר באופן מובנה, יהיו בו אופציות שונות למשחק ולאינטראקציה שהילד יוכל לבחור מתוכם במידת האפשר (תלוי במצבו של הילד). בסיום כל מפגש טיפולי ישאיר המטפל את דף העבודה שלו בקלסר הטיפולי כדי שהמטפל הבא שיגיע ידע על מה עבדו עם הילד ובאילו דרכים ולא יחזור בדיוק על אותם משחקים מהטיפול הקודם וכך יתסכל את הילד. מכיוון שהילדים על הספקטרום שונים כל כך זה מזה ומביאים עימם צרכים שונים ולקויות מרובות אין זה נכון לתת כאן מתכון לתכנית טיפולית. בהמשך אתן דוגמה לתכנית טיפולית לילד בתפקוד בינוני - גבוה, אך זו רק דוגמה אחת מני רבות ואין להשתמש בה כלשונה. יש לבנות לכל ילד תכנית אישית המתאימה לו. ניסיון "להלביש" על ילד מסוים תכנית המתאימה לילד אחר עשויה להזיק לו יותר מלהועיל. לכן תפקידו של המנחה חשוב ביותר.

אל תהססו לקבוע מטרות ריאליות להתקדמות הילד. למשל, עליכם לשאול את עצמכם האם מטרתי כהורה שהילד יגיע לגן רגיל, האם מטרה זו ריאלית וכיצד נוכל להשיג אותה בצעדים קטנים ובטוחים. שימו לב שאתם קובעים מטרות הגיוניות שאינן למטה או למעלה מיכולתו של הילד. המטרות יכולות להשתנות כל תקופה, אך חשוב להגדירן כדי שתוכלו לדעת מה הכיוון אליו אתם הולכים ולכוון את צוות המטפלים לאותו כיוון. אני באופן אישי קובעת תמיד מטרות שהן מעט יותר גבוהות מיכולתו הנוכחות של הילד. כך יש גם לאן לשאוף. היזהרו מלקבוע מטרות שהן מתחת ליכולת הילד, אתם עלולים לחסום אותו מלהתפתח. ניתן לראות את המטרות הגדולות כתמונה שאתם נושאים בלבכם, תמונת העתיד של ילדכם. בכל פעם שאני נתקלת באדם או מוסד שמספרים לי שאין החלמה מאוטיזם אני "שולפת" את התמונה הפנימית הזו שלי ומתבוננת בה בשקט ובריכוז עד שאני יכולה להרגיש אותה חיה בתוכי. במהלך הזמן תמונה זו יכולה להשתנות, אך אתם אחראים על השינויים בה ולא אף אדם אחר שיאמר לכם מי אתם ומהו עתידכם ועתיד ילדכם.

מכיון שתכנית ABA היא יקרה ומשפחות רבות לא יכולות לאפשר לעצמן את ההוצאה הכלכלית הכרוכה בה אפשר לנסות להיעזר באתר הבא באינטרנט לבניית תכנית אישית: http:/ / www.autismpro.com/.

שיטה נוספת היא להביא מנחה שינחה אתכם ההורים כתרפיסטים ושאתם תבצעו את התכנית הטיפולית עם הילד, ניתן להביא מנחה אחת לשבועיים ולא אחת לשבוע וכך ההוצאה הכלכלית יורדת.

בתכנית העבודה מעבר למטרות ה"על" הללו יש לרשום מטרות קטנות יותר ומעשיות שיובילו אותנו למטרות הראשיות כדאי שתכתבו מטרות אלה על דף נייר. במקביל יש לדרוש מהמנחה שגם הוא יכתוב את המטרות הללו ויפרט כיצד נגיע אליהם. כמו למשל - מטרת העל שלנו היא שהילד ילך לגן רגיל עם סייעת, בסופו של דבר, בעוד שנתיים. המטרות בדרך להגיע למטרת על זו הן ללמד את הילד מהן ההתנהגויות הנאותות בגן, למזער בעיות התנהגות ועוד. מתחת לשלב זה ישנן המטרות המעשיות שיש להשיג בדרך כדי להגיע למטרה הראשית (המטרה כאן היא הגעה לגן רגיל עם סייעת). זו היא בעצם העבודה בשטח ברמה שבה הילד מצוי כעת - כדי שהילד יגיע בסופו של דבר לגן רגיל הוא צריך ללמוד ליצור קשר עין (עד כמה שניתן), ללמוד להיות לא מוסח, להבין הוראות, לראות במבוגר לידו מדריך ומורה, לרצות לשחק עם ילדים, ללמד את הילד לעמוד בתור, לשחק על פי תורות, לשבת ליד שולחן ולאכול, ללכת לשירותים לבדו, לבקש עזרה כשהוא זקוק לה וכו'. לכל אחת מהנ"ל יכתוב המנחה תכנית עבודה ספציפית שאמורה לסייע ולהביא להתקדמות אצל הילד בתחום הספציפי הזה. ככל שהילד יתקדם בתכניות העבודה שלו הוא יתקדם לעבר מטרת העל שהצבנו עבורו.

דוגמה להכנת תכנית עבודה

מטרת על: הילד ילך לגן רגיל עם סייעת.

שלבים בהגעה למטרה:

הילד ילמד -

1.ליצור קשר עין.

2.לדבר.

3.לעמוד בתור.

4.לשחק על פי תורות.

5.לפנות לאחרים כשהוא זקוק למשהו.

6.לפנות לאחרים בפניה תקשורתית שאינה דווקא למילוי צורך מיידי.

7.לשבת ליד שולחן ולאכול.

8.לעשות צרכים בשירותים.

9.לבקש עזרה כשהוא זקוק לה.

על כל אחד מהסעיפים הנ"ל צריך המנחה ליצור תכנית טיפולית מפורטת של שלבים שדרכם הילד יעבור וילמד בטיפולים עד שיגיע לרמה הנדרשת. דוגמה לתכניות טיפוליות התנהגותיות ראו בפרק 6.
ילד ילדה חוקי המשחק ליצור ספרים ללמוד חיוביים מקצוע עבור הילדים איך ללמוד מוסר pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
איך לטפל באוסידי? שיטות לטיפול בהתנהגות טורדנית, טיפים למטפלים, טיפים למאמנים, טיפול קוגניטיבי, שינוי התנהגות, איך לשנות התנהגות? התנהגות לא נשלטת, התנהגות לא רצונית, התנהגות כפייתית
איך לטפל באוסידי? שיטות לטיפול בהתנהגות טורדנית, טיפים למטפלים, טיפים למאמנים, טיפול קוגניטיבי, שינוי התנהגות, איך לשנות התנהגות? התנהגות לא נשלטת, התנהגות לא רצונית, התנהגות כפייתית וכאן אבאר, עוד דרך כיצד באפשרותך לעזור למישהו להבין את עצמו, או כיצד לעזור לך להבין את עצמך, בסיטואציה שבה מנסים לשנות הרגל כלשהו / התנהגות אובססיבית כלשהי / ocd כלשהו. והרעיון הוא, שכדי לשנות משהו, לשם כך צריך להבין את החוקיות שלפיה הוא עובד. דהיינו, כדי שבן אדם יוכל לשנות התנהגות כלשהי של עצמו, לשם כך עליו להבין למה הוא עושה את מה שהוא עושה. דהיינו, מה הטוב שהוא חושב ... מישהו רוצה לשנות הרגל, בדכ הוא לא באמת יודע למה הוא עושה את מה שהוא עושה. בפרט אם מדובר בהתנהגות טורדנית ובהתנהגות כפייתית, שאין לאדם מושג למה הוא מתנהג כך או אחרת. ונדמה לאדם, כאילו נכפה עליו בצורה שאינה נשלטת, לעשות את מה שהוא עושה ולחשוב את מה שהוא חושב. והשאלה היא, איך ניתן לעזור לבן אדם לגלות, למה הוא עושה את ההתנהגות האובססיבית שלו. שרק אחכ יהיה ניתן לעזור לו להיפטר ממנה. והטיפ שאתן הפעם לכך, הוא, שאם ברצונך לעזור לעצמך ... מה הסיבה שהוא פועל כך או אחרת, הכי חשוב שתעזור לו להבין ושתשכנע אותו / את עצמך, שיש סיבה להתנהגות הטורדנית וה - או סי די שמנסים להיפטר ממנו. ואיך תשכנע אותו בכך? ואיך תשכנע את עצמך בכך? זאת ... אחרים. אבל המהות היא, שהדבר הכי חשוב, אומנם לא הכי קריטי, אבל עדיין הכי חשוב, זה להבין שיש סיבה להתנהגות האובססיבית. ואחרי שמבינים את זה, גם לפני שיודעים מה הסיבה, מכאן הרבה יותר קל לגלות מה הסיבה. ולפעמים האדם ... ומודחקת יותר בתת מודע וצריך לגלות גם אותה. אבל בכל מקרה התחלת התהליך, היא בכך שהאדם יבין, שיש סיבה להתנהגות שלו, סיבה שהוא חושב שיצא לו משהו טוב כלשהו מההתנהגות שלו. ורק דרך גילוי הסיבה האמיתית, ניתן באמת להיפטר מכל ocd ומכל התנהגות טורדנית כלשהי.
שינוי הרגלים, התנהגות כפייתית, OCD, שינוי דפוסי התנהגות, הרגלי התנהגות, שינוי התנהגות, גמילה מהתמכרויות, הפסקת עישון, דיאטה, איך להפסיק לעשן? איך להיגמל מסוכר? שינוי הרגלי אכילה, הרגלי אורח חיים בריא, איך לשנות הרגלי אכילה?
שינוי הרגלים, התנהגות כפייתית, OCD, שינוי דפוסי התנהגות, הרגלי התנהגות, שינוי התנהגות, גמילה מהתמכרויות, הפסקת עישון, דיאטה, איך להפסיק לעשן? איך להיגמל מסוכר? שינוי הרגלי אכילה, הרגלי אורח חיים בריא, איך לשנות הרגלי אכילה?
שינוי הרגלים, התנהגות כפייתית, OCD, שינוי דפוסי התנהגות, הרגלי התנהגות, שינוי התנהגות, גמילה מהתמכרויות, הפסקת עישון, דיאטה, איך להפסיק לעשן? איך להיגמל מסוכר? שינוי הרגלי אכילה, הרגלי אורח חיים בריא, איך ... בהרגלים שגורמים לאדם סבל או לא מועילים לו, אך אליעד כהן מציע גישה שמבוססת על חקירה פנימית של הסיבות להתנהגות. גישה זו, המתמקדת בשאלה אחת בלבד, יכולה להקל על תהליך השינוי. מהי הדרך לשנות הרגלים? כדי לשנות הרגל, על ... להפוך פעולה אוטומטית לפעולה מודעת? הרגל הוא פעולה אוטומטית, פעולה שאדם עושה מבלי לחשוב עליה, פעמים רבות מתוך דפוסי התנהגות שהפכו לנטייה טבעית. לדוגמה, אדם שמעשן סיגריה או שוטף ידיים פעמים רבות כי זה מרגיע אותו - אלו פעולות ... מחייבת את האדם להפעיל שיקול דעת ולבחון אם ההרגל באמת מועיל לו. אותו הדבר נכון גם לגבי אדם שסובל מהתנהגות כפייתית, כמו שטיפת ידיים חוזרת. כאשר הוא שואל את עצמו למה אני עושה את זה?, ייתכן שהוא יגלה שהתנהגות זו נובעת מתוך פחד מחיידקים. אז עליו להמשיך ולשאול, האם החרדה שלי רציונלית? האם יש דרך אחרת להרגיש בטוח? ... עד שיגיע לסיבה האמיתית. זהו שלב קריטי שבו על האדם להמשיך לחקור את עצמו עד שימצא את השורש האמיתי להתנהגות. כיצד לזהות את הסיבה האמיתית? אם אדם שואל את עצמו למה אני עושה את זה? ומוצא תשובה, אך עדיין ... שהוא מפסיק את ההרגל, או שהוא מבין שהוא ממשיך בו מתוך בחירה מודעת, כי זה הגיוני לו. איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים בחיים? שינוי הרגלים לירידה במשקל? שינוי הרגלים רעים? איך להפסיק הרגלים רעים? מה זה הרגל? איך לשנות ... לי, עליו לשאול: האם העישון באמת פותר את השעמום שלי? האם אין דרך אחרת להתמודד עם שעמום? אדם שסובל מהתנהגות כפייתית (OCD), כמו שטיפת ידיים חוזרת - הוא שואל: למה אני עושה את זה? אם התשובה היא כי אני ... או שמפסיקים את ההרגל, או שמקבלים אותו מתוך הבנה מודעת. איך להפסיק התמכרות? איך להיגמל מהתמכרות? טיפול בהתמכרות OCD והתנהגות כפייתית איך לדעת למה אני עושה משהו? איך למצוא את הסיבה להתנהגויות שלי? איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים בחיים, שינוי הרגלים לירידה במשקל, שינוי הרגלים בתת מודע, שינוי הרגלים רעים, פעולות אוטומטיות, איך לשנות הרגלים? איך לשנות הרגלים רעים? כיצד ניתן לשנות הרגלים? איך לעשות שינוי התנהגות? איך לשנות דפוס התנהגות? איך לשנות דפוסי התנהגות? איך להפסיק הרגלים רעים? איך להיפטר מהרגלים רעים? איך להיגמל מהרגלים רעים? איך נפטרים מהרגלים רעים? מה זה הרגל? ...
אובססיה, התנהגות אובססיבית, אובססיות, הפרעה אובססיבית, התמכרות, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, התמכרויות
אובססיה, התנהגות אובססיבית, אובססיות, הפרעה אובססיבית, התמכרות, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, התמכרויות ובו יתבאר העניין של אובססיות / התמכרויות / התנהגות טורדנית כפייתית וכיוב. ממה נובעות האובססיות וההתמכרויות? האם הן רעות? האם הן טובות? האם אפשר להיגמל ולהשתחרר מהן? וכיצד? ועוד. אז מהי אובססיה? אובססיה היא התנהגות של האדם, שהאדם חוזר עליה פעם אחרי פעם, בלי להבין את הסיבה שבגללה הוא חוזר על הפעולה הזאת. ובנוסף, ... היא מיותרת, גוזלת ממנו משאבים מיותרים, ואפילו גורמת לו נזק. ולזה האדם קורה אובססיה. ונחדד שוב פעם. אובססיה היא התנהגות כלשהי של האדם. זא כל התנהגות של האדם באשר היא, יכולה להיחשב בעיני האדם לאובססיה. והכל תלוי ביחס של האדם לאותה התנהגות ספציפית שלו. כי אם האדם מרוצה מאותה התנהגות שלו, אז האדם לא יתלונן עליה. ואדרבה, האדם יהיה מרוצה מכך שיש לו אינסטינקטים טובים, וטבע שני טוב וכיוב. אבל ברגע שהאדם לא מרוצה מאותה התנהגות, אז היא כבר יכולה להיחשב לאובססיה. זא, ההתנהגות בפני עצמה, היא אינה אובססיבית או לא אובססיבית. התנהגות בפני עצמה, היא רק התנהגות בפני עצמה. השאלה היא, כיצד האדם תופש ומפרש את ההתנהגות שלו. האם הוא מפרש אותה כהתנהגות הכרחית למטרת הישרדות? האם הוא חושב שההתנהגות הזאת מביאה לו תועלת? האם הוא חושב שההתנהגות הזאת מיותרת? האם הוא חושב, שההתנהגות הזאת, גורמת לו לנזק? וכיוב. כי כל התנהגות באשר היא, היא בפני עצמה, היא אינה טובה או רעה. אלא היא הופכת להיות התמכרות / הפרעת התנהגות / אובססיה וכיוב, רק בגלל הפרשנות של האדם, את מה שהוא עושה. ובנוסף, יש כאן עוד היבט. והוא, עד ... אבל אם האדם חווה, שהוא עושה פעולה כלשהי באשר היא, לא ממש מתוך בחירה חופשית. אלא מתוך חוויה של התנהגות כפייתית, שהאדם חווה כאילו נכפה עליו בכפיה לעשות את מה שהוא עושה נגד רצונו, אז האדם יגדיר את ההרגל ... כהפרעה טורדנית כפייתית / טורדנות כפייתית / התמכרות / אובססיה וכיוב. וזה כמובן, רק אם האדם לא מרוצה מאותה התנהגות כפייתית. כי אם האדם מרוצה ממנה, אז הוא אולי יגדיר אותה כהתנהגות כפייתית, אבל הוא לא יגדיר אותה כהפרעת אישיות / הפרעת התנהגות וכיוב. אלא הוא דווקא יברך על כך, שהוא בלי שום מאמץ, רגיל לעשות את מה שהוא עושה. כך שראשית כל צריך לזכור, שמי שסובל מהתנהגות אובססיבית / התנהגות טורדנית וכיוב, הרי שמצד האמת, הבעיה שלו, היא לא רק ההתנהגות עצמה. אלא היא בעיקר, חוסר שביעות הרצון שלו, מההתנהגות העצמית שלו. כי אם לדוגמה האדם היה מקבל את עצמו, בלי שום תנאים / אוהב את עצמו, בלי שום ... שהוא באמת רוצה, דהיינו, את מה שהוא חושב שהוא רוצה יותר, אז ממילא הוא יקרא לשאר הרצונות והמעשים שלו, התנהגות כפייתית טורדנית וכיוב. זא, האדם תמיד עושה רק את מה שהוא רוצה. ואם האדם לדוגמה תולש לעצמו את השיער ... בריא. ולרצון השני של האדם, שגורם לו לתלוש את השערות מהראש, לרצון הזה האדם קורא לו רצון אובססיבי / התנהגות כפייתית וכיוב. והרצון של האדם להסתפר מידי פעם, האדם קורא לו רצון בריא. ולרצון של האדם לתלוש את השערות ... האדם עושה את מה שהוא רוצה. אלא, שיש לו התנגשות בין הרצונות שלו. ואז לאחד הרצונות, האדם קורא לו התנהגות כפייתית. ובאותו הרגע שהאדם המכור, הולך אחרי ההתמכרות שלו, אז באותו הרגע האדם חווה סוג של חופש ושל שחרור, ... וכיוב. אבל אחכ כאשר האדם מתבונן על מה שהוא עושה, מנקודת המבט של הרצון האחר, אז האדם חווה סבל מההתנהגות הקודמת שלו, שלפני כמה דקות, היא דווקא הסבה לו אושר רב. ואם האדם לא היה מפיק כל הנאה שהיא ... את מה שהוא חושב באותו רגע, שמביא לו הכי הרבה תועלת ביחס לאותו הרגע. ואם האדם חושב ברגע אחד, שההתנהגות הטורדנית / ההתמכרות, תביא לו סוג של חופש רגשי / שחרור רגשי / ביטחון רגשי / תועלת רגשית וכיוב, ... יותר תועלת מאשר נזק. ביחס לרצון של האדם באותו הרגע. כך שחשוב להכיר בכך, שברגע שהאדם עושה את אותה התנהגות טורדנית שלו, באותו הרגע, מבחינתו, הוא משוכנע שהדבר יביא לו יותר תועלת מאשר נזק. ולא שהוא לא יודע שההתנהגות תביא לו נזק. אלא שהוא חושב, שביחס למה שהוא רוצה באותו הרגע, אותה התנהגות אובססיבית, תביא לו יותר תועלת מיידית, מאשר נזק בטווח הרחוק וכיוב. כך שבכל מקרה, האדם תמיד עושה, את מה ... להרגיש הכי טוב באותו הרגע. אלא, שאחכ הרצונות המנוגדים שיש באדם מתעוררים. ואז האדם לפעמים כאשר הוא לא מרוצה מההתנהגות שלו, אז הוא קורא לה בשמות שונים, של הפרעת טורדנית / התנהגות כפייתית / התמכרות / אובססיה וכיוב. אך מצד האמת, באותו הרגע שהאדם עשה את הפעולה, הוא יותר רצה לעשות ... כדי שהמציאות תהיה כמה שיותר כרצונו. ולפעמים כאשר יש התנגשות בין רצונות שונים, אז לדבר כזה, קוראים אובססיה / התנהגות טורדנית כנל. ונחדד: כי גם מי שנראה שהוא לא עושה את הכל כדי שיהיה לו הכי טוב, הרי שהוא ... ואז האדם עושה את אותו הדבר. ונמצא אם כן, כי הכל מתחיל ונגמר, במה שהאדם חושב, לגבי התועלת שאותה התנהגות אובססיבית תביא לו. זא שאם האדם יצליח להשתכנע באמת, שאותה התנהגות אובססיבית, גורמת לו ליותר נזק מאשר תועלת, הרי שהאדם לא יעשה את אותה התנהגות. גם אם זה אומר, שהוא יוותר על התועלת שבאותה התנהגות, בגלל הנזק שהיא גורמת. ולכן, מי שרוצה להתמודד עם טורדנות כפייתית / הפרעה אובססיבית, עליו לשכנע את עצמו / ...
איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה
איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה
איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה למה קשה כל כך לשנות התנהגות חיצונית בלבד? אנשים רבים רוצים ליצור שינוי אמיתי בחיים שלהם - להצליח יותר בעבודה, לרדת במשקל, להפסיק לעשן או להימנע מאיחורים. בדרך כלל הם חושבים שהדרך לשינוי מתחילה בשינוי ההתנהגות החיצונית בלבד. למשל, אדם שרוצה לרדת במשקל מחליט שיקנה פחות מתוקים ויתחיל לאכול אחרת, ואדם שמאחר לעבודה מחליט שמעכשיו ייצא חצי שעה מוקדם יותר. ההיגיון הפשוט אומר שזה אמור לעבוד, אבל במציאות, לרוב זה נכשל. הסיבה היא ששינוי התנהגותי חיצוני, ללא טיפול בשורש הרגשי והמחשבתי, נדון כמעט תמיד לכישלון חוזר ונשנה. מהן הבעיות בהתמקדות בשינוי חיצוני בלבד? כשמתמקדים רק בשינוי חיצוני של ההתנהגות, הבעיות האמיתיות שמניעות את ההתנהגות אינן נפתרות. למשל, אדם שמרגיש רע עם עצמו ואוכל יותר מדי, עושה זאת לא מתוך רעב פיזי, אלא מתוך ... לא בשורש המחלה - מה שגורם למחלה להישאר ולצוץ שוב ושוב בצורות שונות. איך האמונות והדפוסים הפנימיים משפיעים על ההתנהגות? כל התנהגות חיצונית נובעת מדפוסי חשיבה פנימיים. אם רוצים ליצור שינוי יציב, יש לחקור ולגלות את הדפוסים האלה. לדוגמה, אדם שמנסה ... הרגלים או לחפש עבודה אחרת, אלא שהשינוי יבוא מתוך בהירות פנימית, ולא מתוך בריחה או פחד. איך ליצור שינוי התנהגותי יציב ואמיתי לאורך זמן? שינוי אמיתי בהתנהגות מגיע רק מתוך שינוי פנימי עמוק. במקום לנסות להתנהג כמו רובוט ולהגיד לעצמך מעכשיו אעשה כך וכך, צריך לחקור מה בראש שלך גורם לך להתנהגות הזו. אדם שלא רוצה לאכול מתוקים לא צריך להסתמך רק על טכניקות של שליטה עצמית, אלא לשאול את עצמו ... אותי כל כך למתוקים? מה אני מנסה למלא או לפצות?. כשאדם מבין את השורש הזה, הוא מפסיק להזדקק לאותה התנהגות, והשינוי מגיע באופן טבעי, ללא מאבק מתמיד. מהו העיקרון המרכזי להצלחה בשינוי התנהגות? העיקרון המרכזי הוא שבכל פעם שרוצים לשנות התנהגות לא רצויה - כגון התמכרות, פחדים, דיכאון, או איחורים - צריך להתחיל תמיד בשאלה למה בכלל אני עושה את זה?. יש לטפל בשורש הרגשי, לשנות את האמונות וההנחות הפנימיות, ואז ההתנהגות משתנה מעצמה. ללא טיפול בשורש הבעיה, האדם יחזור שוב ושוב לאותה נקודה. איך ניתן ליישם בפועל שינוי אמיתי בהתנהגות ובחשיבה? השינוי המעשי ביותר מגיע משינוי פנימי של החשיבה והאמונות ולא מפעולות חיצוניות בלבד. במקום להישען על פתרונות חיצוניים ... אתה באמת הופך להיות חזק ומצליח בעצמך. זוהי הדרך היעילה והאמיתית לשינוי ארוך טווח, ללא מאמץ תמידי לשמור על ההתנהגות החדשה. איך לאתר את שורשי המחשבה השלילית? שיטות להתמודדות עם פחד מכישלון כלים מעשיים לשינוי דפוסי חשיבה הקשר בין קבלת המציאות לפיתוח חוזק פנימי הפסקת עישון מתוך שינוי פנימי אמיתי למה אנשים מנסים קודם כל לשנות את ההתנהגות החיצונית שלהם? אנשים רבים רוצים להצליח יותר בתחום מסוים, או לשנות התנהגות שהם לא אוהבים בעצמם. לדוגמה, מי שאוכל יותר מדי מחליט אני אקנה פחות מתוקים ואעשה דיאטה. או מישהו שרוצה להפסיק לאחר לעבודה מחליט מעכשיו אצא חצי שעה מוקדם יותר מהבית. במבט ראשון, נראה הגיוני להת רק בשינוי ההתנהגות: לשנות הרגלים, לאמץ פעולות חדשות או להציב לעצמם כללי התנהגות חדשים. מה הטעות בהתמקדות בשינוי התנהגותי בלבד? הבעיה בשינוי חיצוני בלבד היא שאם לא מטפלים בשורש הרגשי או המחשבתי שגרם להתנהגות מלכתחילה, ההתנהגות השלילית יכולה לחזור. לדוגמה, אדם שפוחד מכישלון בגלל טראומה מבית הספר עשוי להחליט מעכשיו אפסיק לפחד ואעיז יותר. אבל ... חיצוני אחד. ייתכן שישנם אזורים או חלקים נוספים בגוף שנפגעו, ואותם לא ריפאו כלל. איך שורשי המחשבה משפיעים על ההתנהגות? כל התנהגות חיצונית היא ביטוי של אמונות, דפוסי חשיבה והנחות יסוד עמוקות. אם מגלים את המקור לדפוס, אפשר לשנות את האמונה ... אם עוזבים או לא, אבל ממקום של בהירות פנימית ולא מתוך בריחה מרגשות שליליים. איך שינוי פנימי מוליד שינוי התנהגותי אמיתי? שינוי אמיתי פירושו שלא רק מתחפשים להתנהגות חדשה אלא משנים את שורש החשיבה שממנו ההתנהגות נובעת. במקום להגיד יש לי חבר חזק ואני מסתמך עליו בכל דבר, עדיף לפתח חוזק פנימי משל עצמך. במקום ... את הבעיה מבפנים, השינוי החיצוני מגיע מעצמו, בלי להרגיש מאולצים לשמור עליו בכוח. מה העיקרון המנחה בכל הנוגע לשינוי התנהגות? בכל פעם שרוצים לשנות דפוס התנהגות - אכילה, פחד מכישלון, התמכרות, איחורים או דיכאון - כדאי לשאול למה בכלל אני עושה את זה?. לא להסתפק בפתרון חיצוני (אגיד לעצמי להתעורר מוקדם יותר), אלא להבין את השורש הפנימי. מי שבוחר לטפל בדפוסי חשיבה יגלה שההתנהגות משתנה מעצמה לאורך זמן, ונחסכת ממנו החזרה המתסכלת לאותו הרגל ישן. איך לאתר את שורשי המחשבה השלילית שיטות להתמודדות ... יגרום לי להצליח? אם אני אעשה ככה וככה זה יגרום לי להצליח ואז הם מתמקדים בעצם באיך לשנות את ההתנהגות שלהם, הרבה פעמים בן אדם יש לו התנהגות שהוא לא אוהב אותה והוא מנסה לשנות את ההתנהגות זה יכול להיות במיליון ואחד תחומים. בן אדם לא אוהב את זה שהוא אוכל יותר מדי אז הוא אומר ... לעצמי לאכול פחות? אוקי אני אקנה פחות מתוקים אני אעשה ככה ואני אעשה ככה כל מיני כאלה מתמקד בשינוי התנהגותי. ש: בעצמו. אליעד: בדיוק ואין ספור פעמים אתה יכול למצוא מישהו שלא רוצה לעשות משהו נגיד והוא מנסה לחשוב טוב איך אני משנה את ההתנהגות שלי בצורות חיצוניות אני אעשה ככה ואני אעשה ככה, טוב מעכשיו אני אתחיל להגיד ככה מעכשיו אני אגיד ככה ... ככה וזאת כמובן טעות. למה זאת כמובן טעות כי בן אדם צריך להסתכל על השורש אם אתה רוצה לשנות התנהגות אל תתמקד באיך לשנות את ההתנהגות. תתמקד בלהבין למה אתה מתנהג ככה מה בראש שלך גורם לך להתנהג ככה, ...
טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומד להשתגע, מחשבות מנוגדות
טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומד להשתגע, מחשבות מנוגדות
טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומד להשתגע, מחשבות מנוגדות מדוע קונפליקט בין המודע לתת מודע גורם להתנהגות אובססיבית? קונפליקט בין המודע לתת מודע מתרחש כאשר האדם חש פער בין מה שהוא חושב באופן מודע לבין התחושה ... אדם חושב בתת מודע שדבר מסוים אינו מסוכן, אבל במודע יש לו ספק מסוים שאולי הוא כן מסוכן, נוצרת התנהגות אובססיבית של בדיקות חוזרות כדי לוודא האם הדבר אכן מסוכן או לא. לעומת זאת, אם גם המודע וגם התת ... לו דבר רע, ובמודע הוא חושש שאולי כן יקרה משהו, מתעורר הדחף לבדוק את התנור שוב ושוב, מה שיוצר התנהגות טורדנית וכפייתית. התנהגות זו משמשת למעשה ולידציה, ניסיון בלתי פוסק לאשר את תחושת הביטחון הפנימית, אך במקרים מסוימים הדבר יכול להסתיים בנזק ... כיוון שלפעמים התת מודע עלול לטעות ולהעריך באופן שגוי את הסיכון האמיתי. מה הקשר בין קונפליקט רגשי להפרעת OCD והתנהגות כפייתית? הקשר הוא ישיר. ההתנהגות הכפייתית ב - OCD נובעת בדיוק מהקונפליקט בין המחשבות בתת מודע לבין הספקות שמעלים במודע. אליעד כהן מסביר שכאשר ... השונות שלו. ההרגל לפתור קונפליקטים קטנים אלה מקטין בהדרגה את הנטייה של המוח להסתבך בקונפליקטים משמעותיים ומורכבים יותר, כגון התנהגות טורדנית וכפייתית (OCD). מה בדיוק ההבדל בין המודע לתת מודע על פי אליעד כהן? לפי אליעד כהן, למעשה אין ... לגבי מה שהוא באמת מרגיש וחושב, כך הוא יכול לפתור בקלות רבה יותר את הקונפליקטים הפנימיים שלו ולהפסיק לבצע התנהגויות טורדניות ולא הגיוניות. היבטים נוספים של טיפול ב - OCD דרכי התמודדות עם טקסים אובססיביים שיטות מעשיות לטיפול בקונפליקט רגשי מתי נוצר פער בין מחשבות מודעות לתת מודעות התנהגות לא הגיונית ואיך מזהים אותה כיצד קונפליקט בין המודע לתת מודע מוביל להתנהגות אובססיבית? כאשר אדם חווה קונפליקט בין המודע לבין התת מודע, נוצרת התנהגות אובססיבית או טורדנית. המודע מייצג את מה שהאדם חושב באופן ישיר (זה מסוכן או אולי זה מסוכן), ואילו התת ... אובססיביים, כמו לבדוק חום של תנור, גם אם זה עלול להיות מסוכן. כיצד התופעה קשורה לטיפול ב - OCD ובהתנהגות טורדנית? טיפול ב - OCD (הפרעת כפייה טורדנית) כולל הבנה של הקונפליקט הפנימי. כאשר אדם בודק שוב ושוב דברים ... מודע משדר שאין באמת סיכון, זוהי פעולה כפייתית. הטקסים האובססיביים הם מעין ולידציה (וידוא) חוזרת כדי להרגיע את המודע. התנהגות זו עלולה ללבוש צורות שונות: בדיקת תנור, בדיקת דלת נעולה, חשש מהיגיינה ועוד. למה חשוב לסנכרן בין המודע לתת ... כאשר אין התאמה בין שתי הרמות, המוח מסתבך בקונפליקט רגשי, שעלול לגרום לסבל נפשי. אדם עלול להיכנס ללופ של התנהגות לא הגיונית, לחוש מחשבות מנוגדות או לפחד שהוא עומד להשתגע. אחת הדרכים להקל על המצב היא להשוות את המודע ... OCD דרכי התמודדות עם טקסים אובססיביים שיטות מעשיות לטיפול בקונפליקט רגשי מתי נוצר פער בין מחשבות מודעות לתת מודעות התנהגות לא הגיונית ואיך מזהים אותה עכשיו הנושא הוא כזה יש מצב שהבן אדם כשהתת מודע שלו, אוקי יש מודע ... מסוכן. אליעד: כן עושה ולידציה כאילו חלק מהטקס אנשים שיש להם OCD חלק מהטקס. ש: מה זה? אליעד: OCD התנהגות כפייתית חלק מהטקס מהטקסיות זה בעצם לבדוק דברים שבתת מודע הם לא מסוכנים אבל שהמודע אומר אולי הם כן ... רוצה לבדוק את זה וזה כאב ראש גם כן זה לא רק הקטע של המסוכן לא מסוכן זאת אובססיה, ההתנהגות הכפייתית אתה חייב לבדוק את זה ואתה חייב לבדוק את זה. ש: זאת דוגמה חיה. אליעד: לא זאת דוגמה ...
נימוסים והליכות, התנהגות תרבותית, התנהגות מנומסת, מיומנויות חברתיות, NLP, לשכנע שאתה מנומס, התנהגות לא מנומסת, מהו נימוס? איך להיות מנומס? מה לא מנומס? חוסר נימוס, להיות מנומס
נימוסים והליכות, התנהגות תרבותית, התנהגות מנומסת, מיומנויות חברתיות, NLP, לשכנע שאתה מנומס, התנהגות לא מנומסת, מהו נימוס? איך להיות מנומס? מה לא מנומס? חוסר נימוס, להיות מנומס מה זה בעצם נימוס ולמה הוא חשוב לנו? נימוס הוא מושג שנתפס בעיני רבים כסטנדרט התנהגותי מקובל בחברה. כאשר אומרים לאדם שהוא מתנהג בצורה לא מנומסת, מתכוונים בעצם שהוא מתנהג בצורה שלא עומדת בסטנדרטים המקובלים באותה חברה. אבל המורכבות של המושג נימוס היא עמוקה הרבה יותר. אליעד כהן מסביר בצורה מעמיקה שכל התנהגות נתפסת כמנומסת או לא מנומסת בהתאם לסטנדרטים התרבותיים המקובלים בחברה מסוימת, אבל גם לפי התפיסה האישית של מה שנחשב ... מערבית בדרך כלל יגידו שהוא לא מנומס. הסיבה היא שבחברה הזאת הסטנדרט המקובל הוא לאכול עם סכין ומזלג, וזאת התנהגות שנתפסת כתרבותית. לעומת זאת, בחברה אחרת ייתכן מאוד שלקיחת האוכל בידיים תהיה התנהגות נורמטיבית, ואכילה עם סכין ומזלג תיתפס כהתנשאות או כהתנהגות לא מנומסת. אליעד מדגיש שההגדרה של נימוס איננה מוחלטת אלא יחסית. התנהגות מסוימת יכולה להיתפס כמנומסת בחברה אחת וכלא מנומסת בחברה אחרת. הוא נותן דוגמה ברורה לכך: כאשר אדם יושב לאכול ... ובתפיסה החברתית הכללית של מה ראוי ומה לא. כיצד להתמודד עם ביקורת על חוסר נימוס? כאשר מישהו מאשים אותנו בהתנהגות לא מנומסת, הוא בדרך כלל מתכוון לשתי נקודות עיקריות: שלא פעלנו כפי שהוא ציפה שנתנהג. שחרגנו מהסטנדרטים החברתיים המקובלים. ... השני שאין כוונה להתריס נגד הסטנדרט החברתי, אלא שמדובר בטעות תמימה או בחוסר הבנה. איך לשכנע שאתה מנומס, למרות שהתנהגת אחרת? אך מה קורה אם נרצה לשכנע את הצד השני שההתנהגות שלנו הייתה בעצם מנומסת, למרות שהיא נוגדת את התפיסה המקובלת שלו? במקרה זה אליעד ממליץ לגעת במהות האמיתית של ... מאשים אותנו בחוסר נימוס, עלינו להבין מדוע זה מפריע לו. ברגע שנזהה מה באמת חשוב לו, נוכל להסביר לו שההתנהגות שלנו, גם אם אינה עומדת בסטנדרט המקובל, נועדה בדיוק לממש את אותו ערך יסודי או צורך פנימי שהוא מעוניין ... שלנו היא דווקא לכבד אותו ולהרגיש בנוח לידו. כך, האדם יוכל לראות שהמהות האמיתית של הנימוס נשמרת, גם אם ההתנהגות החיצונית שונה. האם נימוס תמיד קשור לסטנדרטים חברתיים? אליעד מסביר כי לעיתים ההתנהגות המנומסת היא דווקא זו שחורגת מהסטנדרטים המקובלים. לפעמים, דווקא מי שמתמרד נגד הנורמות החברתיות עושה זאת מתוך אידיאל גבוה יותר של נימוס. לדוגמה, כשכולם מתעלמים מאדם מסוים וההתנהגות המקובלת היא לא לדבר איתו, דווקא האדם שיגש וידבר עמו ייחשב מנומס לפי סטנדרט מוסרי או אידיאלי גבוה יותר, למרות שיחרוג מההתנהגות המקובלת בקבוצה. מה ההבדל בין התנהגות לא מנומסת להתנהגות לא מכובדת? אליעד מסביר את ההבדל בין התנהגות לא מנומסת לבין התנהגות לא מכובדת. לא מנומס הוא ביטוי הקשור בעיקר לאופן שבו האדם מתייחס לסטנדרט ההתנהגות המקובל. התנהגות לא מכובדת היא יותר חמורה משום שהיא מתייחסת לערכים בסיסיים יותר ואינה תלויה רק בסטנדרט חברתי, אלא יש בה ... הם סוג של פגיעה. לסיכום, מהי מהות הנימוס? מהותו האמיתית של הנימוס, לפי אליעד כהן, איננה הצורה הספציפית של ההתנהגות, אלא הכוונה שמאחוריה. ההבנה של צרכי האדם השני, הרצון שלו להרגיש מוערך, אהוב או מוערך, היא זו שמעניקה משמעות אמיתית לנימוס. כך ניתן להתמודד ולהתאים את ההתנהגות שלנו לפי מהות הנימוס ולא רק לפי הצורות המקובלות והמשתנות. מה זה נימוס? איך להיות מנומס? התנהגות מנומסת בחברה כיצד להתמודד עם ביקורת על חוסר נימוס? מי קובע מה מנומס? מה ההבדל בין לא מנומס ללא מכובד? נימוס והתנהגות תרבותית
התנהגות ילדים, טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים, בעיות רגשיות של ילדים, חינוך ילדים
התנהגות ילדים, טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים, בעיות רגשיות של ילדים, חינוך ילדים ובו יתבאר העניין של: בעיות התנהגות של ילדים. ויתבאר, ממה נובעות בעיות התנהגות אצל ילדים? וכיצד צריך לטפל בבעיית התנהגות של ילדים? ועוד. וכאן יתבאר, העניין המרכזי שאליו צריך לשים לב, כאשר לילד יש בעיות התנהגות כאלו ואחרות. כי לחלק מהפסיכולוגים, יש תיאוריות כאלו ואחרות, לגבי בעיות ההתנהגות של הילדים. ויש כאלו שנדמה להם, שבעיות התנהגות של ילדים, שונות במשהו, מהפרעות התנהגות של אנשים מבוגרים. אך האמת היא, שאין שום הבדל כלשהו, בין בעיות התנהגות של אנשים מבוגרים, לבין בעיות התנהגות של ילדים. כי הילד, הוא בן אדם לכל דבר ועניין. וכל מה שנכון לגבי אדם בוגר, נכון גם לגבי ... נראית כמערכת שיקולים לא הגיונית, בעיני המבוגרים, שלא מבינים את העולם של הילדים. והעניין שצריך לדעת הוא, שכל בעיית התנהגות של ילדים, בדיוק כמו כל בעיית התנהגות של אדם מבוגר, נובעת, מתוך בעיה רגשית שיש לאדם המבוגר, או לאדם הצעיר, שהוא הילד הקטן. כי לכל אדם בעולם, יש בעיות רגשיות כאלו ואחרות, שהן אלו שאחראיות להתנהגות שלו. וכאשר הילד הקטן, יש לו בעיות התנהגות כאלו ואחרות, זה הכל רק בגלל בעיות רגשיות שיש לאותו אדם קטן, שהוא הילד הקטן. וכאשר רוצים לטפל בבעיות התנהגות של ילדים, מוכרחים להבין את הבעיה הרגשית של הילד, שממנה נובעת ההתנהגות הבעייתית שלו. ומי ששולח את הילד שלו, לטיפול פסיכולוגי לילדים, עליו לוודא, שאותו פסיכולוג ילדים, הוא מבין היטב, את הבעיה הרגשית של הילד, שבגללה הילד מתנהג כפי מה שהוא מתנהג. כי פסיכולוג ילדים, שלא מבין את תת המודע של הילד, ופסיכולוג ילדים, שלא מבין את הבעיה הרגשית האמיתית של ... בשלמות. וכמעט אף אחד לא מכיר את תת המודע שלו, בשלמות שאין שלמות אחריה. וכאשר יש לאדם בוגר בעיית התנהגות כלשהי, אז ככל שהוא יותר מודע לעצמו, כך הוא מבין טוב יותר, מהי הבעיה הרגשית שלו, שהיא זו שיוצרת, את בעיית ההתנהגות שלו. אבל ילד קטן, שהוא עדיין אדם קטן, כמעט ואין לו שום יכולת להגדיר ולהסביר, לא לעצמו ולא לאחרים, מהי הבעיה הרגשית שלו שמציקה לו. והילד מבטא את הבעיה הרגשית שלו, דרך בעיית התנהגות כזו או אחרת. והילד מתנהג בצורה מופרעת ובצורה אלימה וכיוב, רק כדי לבטא את זה שהוא סובל מבעיה רגשית מאוד עמוקה, שאין לו מושג ... הזה, יוצר אצל הילד לחץ נפשי, ותסכול נפשי, ובעיות רגשיות מאוד עצומות וקשות. שהן אלו שיוצרות אצל הילד בעיות התנהגות כאלו ואחרות. וטיפול פסיכולוגי לילדים, ופסיכולוג ילדים טוב, הוא אמור להיות, עבור ההורים של הילד. כי מי שרוצה לדעת ... שלו. כי בלי להבין את נפש הילד היטב, בלי זה הבעיות הרגשיות של הילד, רק מתגברות. וכדי לטפל בבעיות ההתנהגות של הילד שלך, לשם כך עליך כהורה ללמוד להכיר את הנפש של הילד שלך. עד כדי כך, שאתה כהורה, ... המודע של הילד שלך, טוב יותר ממה שהוא מבין את עצמו. ובסיכומו של דבר, יש להבין ולזכור, כי בעיות התנהגות אצל ילדים, נובעות מבעיות רגשיות שיש בתת המודע של הילדים. ובפרט ילדים בגיל ההתבגרות, שלהם, יש יותר בעיות רגשיות כאלו ואחרות. וטיפול בבעיות התנהגות של ילדים, צריך להיות רק אצל מי שמבין היטב את נפש הילד, ולא אלו שמנסים לעשות אבחון ילדים, ולנסות לקבוע שלילד יש בעיית התנהגות כזו או אחרת, בלי להבין בכלל, מהיכן נובעת הבעיה הזאת, ומה צריך ומה אפשר לעשות איתה. ובסיכומו של דבר, ... ילדים מאושרים, על ידי זה שמתמודדים עם הבעיות הרגשיות של הילד, ולא רק עם התסמינים השונים שמתבטאים בצורת בעיות התנהגות. והבנת נפש הילד, היא הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים.
פרפקציוניזם ילדים, התנהגות כפייתית אצל ילדים, ocd אצל ילדים, הפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים, הפרעת התנהגות של ילדים, אובססיה טורדנית כפייתית אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים
פרפקציוניזם ילדים, התנהגות כפייתית אצל ילדים, ocd אצל ילדים, הפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים, הפרעת התנהגות של ילדים, אובססיה טורדנית כפייתית אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים וכאן יתבאר, כיצד ואיך צריך להתמודד עם הפרעה טורדנית כפייתית (ocd) באופן כללי ואצל ילדים בפרט (ocd ... של אובססיה וכיוב. והשאלה היא, מה עושים במקרים כאלו? והתשובה לכך היא, שראשית כל יש להבין, שמאחורי כל הפרעת התנהגות, יש שכל והיגיון וחוכמה כלשהי. ואין שום הפרעה נפשית בעולם, שאין מאחוריה היגיון כלשהו. וכדי לעזור לאדם להתמודד עם בעיית ההתנהגות שלו, לשם כך צריך להבין, מה השכל ומה הסיבה ההגיונית, שהיא זו שגורמת להתנהגות שלו. והסיבה לכך שהילד סובל מהפרעת התנהגות כפייתית, והסיבה לכך שהילד חוזר על עצמו ועל דברים שהוא עושה ועל משפטים שהוא אומר, היא לפעמים משום, שהילד ... להרגיש שלמות, בפעולות שאינן מושלמות. כי הילד, כאשר הוא נולד, הוא כמעט ולא סובל משום הפרעה נפשית / בעיית התנהגות. והילד מבחינתו, (כמעט) הכל מושלם. ואחכ הילד לומד מה טוב ומה רע. וההורים של הילדים, בתהליך חינוך הילד, מחנכים ... הוא זה שמקדם את האדם בחיים וגורם לו להשתפר כל הזמן. אבל מצד שני, הוא גם לפעמים גורם לאדם להתנהגות כפייתית וכיוב. שהאדם מתחיל להתנהג באובססיה לגבי איזה דבר, כאילו מתוך רצון שהדבר יהיה מושלם. כגון לדוגמה, ילד שחוזר על המשפטים שלו, פעם אחרי ... בהפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים, היא על ידי זה שגורמים לילד להבין את ההיגיון ואת השכל ואת החוכמה, שיש בהתנהגות שלו. כי פסיכיאטר / פסיכולוג שמאבחן את הילד, כמי שסובל מהפרעת התנהגות כפייתית של ילדים, הוא בעצם גורם לכך שהילד יחשוב שהפעולה שלו היא רק לא הגיונית. והוא גורם לילד לחשוב ... לילד, שגם טוב יחסי, הוא מספיק טוב. ובסיכומו של דבר. התמודדות עם פרפקציוניזם ילדים / ocd אצל ילדים / התנהגות כפייתית אצל ילדים, היא על ידי זה שגורמים לילד להבין את ההתנהגות שלו. זא ראשית כל מוודאים שהוא מבין את השכל ואת ההיגיון שיש בביצוע אותה הפעולה פעם אחת. ומוודאים שהילד ... על עצמו, כדי להיות בטוח בעצמו. וגם אז מומלץ ללכת לטפל בביטחון העצמי של הילד באופן כללי, וממילא תיפטר ההתנהגות הטורדנית שלו. והדבר הטוב ביותר לעשות, זה לפנות לאיש מקצוע שמומחה בהבנת נפש האדם בכלל ונפש הילד בפרט. שהוא ... בדיוק עובר על הנפש של הילד שלהם. ולא לפנות לגורמים שונים ומשונים, שיאבחנו את הילד שלהם, כמי שסובל מהפרעות התנהגות כאלו ואחרות. אלא לפנות למישהו שבאמת מבין מה קורה בנפש של הילד. ושהוא יכול לעזור להורים ולילד, לחיות חיים ...
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות מהו האינטרס של אדם להגדיר את עצמו כחולה נפש? המרצה, אליעד כהן, מציין כי לעיתים יש אנשים המגדירים את ... אותן למשהו גנטי שאין לו שליטה עליו. במקום להתמודד עם בעיה או להכיר בכך שהמטרה היא שינוי תפיסתי או התנהגותי, הוא יכול להרגיש פחות רע עם עצמו, שכן זה הופך את הבעיה למשהו חיצוני שנמצא מעבר לשליטתו האישית. אליעד ... להתמודד עם חייו. מהו תהליך ההתמודדות עם פחד מכישלון? אליעד מציין שכאשר אדם נתקל בקושי נפשי כמו חרדה או התנהגות כפייתית ולא מצליח להתמודד איתן, הוא מרגיש כישלון ומתקשה להרגיש טוב עם עצמו. הוא מחפש עזרה במישהו אחר, שמאבחן ... את עצמו עם הפרעה נפשית, זה מאפשר לו להימנע מלקיחת אחריות על הבעיות שלו. במקום להתמודד ולהתאמץ לתקן את ההתנהגות או הלחץ הנפשי, הוא יכול להניח שזו בעיה גנטית שאין לו שליטה עליה. אליעד מביא דוגמה של אדם שייתכן ויש לו קושי נפשי מסוים, כמו חרדה או התנהגות כפייתית, אבל הוא בוחר להימנע מלהתמודד עם זה בטענה שזו הפרעה נפשית שדורשת טיפול רפואי ולא שינוי תפיסתי או התנהגותי מצדו. מהו תהליך ההתמודדות עם פחד מכישלון? בפעמים רבות, כשאדם נתקל בקושי נפשי כמו חרדה או התנהגות כפייתית, הוא מנסה להתמודד עם זה ולא מצליח. תחושת הכישלון גורמת לו להרגיש רע עם עצמו, ואז הוא מחפש ... כלשהי והוא לא יודע איך להתמודד איתה ואז הוא מנסה להתמודד איתה ולא מצליח יש לו נגיד איזו הפרעת התנהגות איזו התנהגות כפייתית הוא מנסה להתמודד ולא מצליח ואז מה שקורה אין לו כוח להתמודד הוא מרגיש שהוא כישלון מרגיש רע, ... שהוא לא סופרמן שהוא לא יכול לעוף באוויר אז ככה בעצם הוא מרגיש פחות רע מכך שיש לו איזו התנהגות שמפריעה לו כי הוא אומר זה גנטי לא בשליטתי זה הרעיון. ש: או המאבחן עצמו לא מסוגל זאת אומרת ...
טיפול ב או סי די, OCD, איך נוצר OCD? סיבות ל OCD, גורמים ל OCD, התנהגות כפייתית, התנהגות טורדנית, מחשבה טורדנית, התנהגות אובססיבית קומפולסיבית, למה יש לי או סי די? הפרעה קומפולסיבית אובססיבית, איך נוצרת הפרעה נפשית של OCD?
טיפול ב או סי די, OCD, איך נוצר OCD? סיבות ל OCD, גורמים ל OCD, התנהגות כפייתית, התנהגות טורדנית, מחשבה טורדנית, התנהגות אובססיבית קומפולסיבית, למה יש לי או סי די? הפרעה קומפולסיבית אובססיבית, איך נוצרת הפרעה נפשית של OCD?
טיפול ב או סי די, OCD, איך נוצר OCD? סיבות ל OCD, גורמים ל OCD, התנהגות כפייתית, התנהגות טורדנית, מחשבה טורדנית, התנהגות אובססיבית קומפולסיבית, למה יש לי או סי די? הפרעה קומפולסיבית אובססיבית, איך נוצרת הפרעה נפשית של OCD? מה זה ... ומה הם הסימפטומים שלו? הפרעה טורדנית כפייתית, או בשמה המוכר OCD, היא הפרעה נפשית בה האדם חווה מחשבות טורדניות והתנהגויות כפייתיות חוזרות ונשנות. הסימפטומים של OCD יכולים לכלול התנהגויות כמו שטיפת ידיים כפייתית, בדיקה חוזרת אם הדלת נעולה או צורך כפייתי בסדר וניקיון. אליעד כהן נותן דוגמה של אדם שמטרידה אותו המחשבה שהשולחן שלו לא מסודר במאה אחוז, או שאסור שיהיה שום לכלוך על הרצפה. כל התנהגות או מחשבה שחוזרת על עצמה בצורה אובססיבית יכולה להיות מוגדרת כ - OCD. למה יש לי OCD ומה יוצר ... אותו או מישהי שבעלה נפטר, מחפש פתרון או נחמה למצוקה שלו. כאשר האדם לא מוצא פתרון, הוא מתחיל לפתח התנהגות כפייתית או מחשבות אובססיביות כאמצעי להתמודד עם המצוקה. לדוגמה, אדם שחברתו עזבה אותו מרגיש בדיכאון, לא מוצא פתרון רגשי, ... שהיא לא מצליחה להתמודד איתו ישירות. איך נוצרת אמונה כפייתית והקשר שלה לאמונה באלוהים? אליעד כהן מדגיש קשר בין התנהגות OCD לבין יצירת אמונה חזקה שמחליפה את המצוקה. הוא משווה בין אמונה כפייתית (כמו שטיפת ידיים או ניקיון כפייתי) ... בגלל פרידה, אובדן או חרדה כלשהי, ברגע שימצא דרך יעילה להתמודד עם המצוקה הרגשית שלו, כבר לא יצטרך את ההתנהגות הכפייתית או את האובססיה כדי לברוח מהכאב. מה הנזק שברצון לוודאות מוחלטת וכיצד להגיע לתחושת שלמות אמיתית? אליעד כהן ... להגיע לשלמות פנימית אמיתית ולתחושת אושר יציבה. איך נוצרת הפרעה נפשית? למה אני סובל מ - OCD? איך לטפל בהתנהגות כפייתית? איך נוצרת אמונה כפייתית? האם OCD יכול לעבור? למה רצון לשלמות גורם להפרעה? איך להתמודד עם OCD? Obsessive compulsive disorder, הפרעת סדר וניקיון, מחלת האנשים החכמים, שטיפת ידיים אובססיבית, שטיפת ידיים כפייתית, התנהגות כפייתית אובססיבית, להיות בטוח במאה אחוז, רוצה מאה אחוז, הרצון לשלמות, דיכאון ו OCD, מה יכול לגרום ל OCD? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התנהגות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התנהגות, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התנהגות, איך לעשות יותר כסף? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיגמל מהימורים? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך לחנך ילדים? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מצוקה רגשית יש לו המון ידידות לגרום למישהו שאפשר להשתנות לכתוב רומן תחושה של קיום עצמי לסבול האם אפשרי לפחד בלי סיבה? חרדה ממבחן איך לטפל בביטחון עצמי חלקי? למה אהבה עצמית עושה לך רע? איך לנצל הזדמנות ליצירת אהבה? לא אוהבת את עצמה למה הוא לא מאושר? להגיע לאושר המוחלט סרטוני סקס לגרום לאקסית להתגעגע אליך החלטות החלטה שקולה התמודדות עם ירידה איך להתמודד עם משבר אחרי פרידה? עודף מוטיבציה שלילי התמודדות עם קושי בהשגת מטרות ליצור אווירת אמון אחריות על מוצר האם לעזור לילד? ילד ששואל המון שאלות אכילה גשמית לזרוק את הספרים הרוחניים לפח איך לפתור הפרעות נפשיות קשות ללא פתרון? מחשבות שווא להתנהג לאקסית אקס להשתחרר תרגיל אחד לכל שריר סוף השריר באיזה אלוהים אתה מאמין? אלוהים עושה רק טוב האם הארה קורית באופן אקראי? הארה רוחנית אקראית איך להפוך להיות אלוהים האמיתי? להתבודד ולהיות אלוהים איך לעשות כסף בלי ללמוד כלום? תזרים עסקאות בשוק הנדלן איך לדעת מהי מטרת החיים? משמעות החיים לילדים ליהנות מהספק ליהנות מהסבל הבדל בין אדם לרובוט להרגיש רע מכך שאין בחירה חופשית אלוהים ברא את העולם חוסר היגיון בעולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול אישי, מאמן אישי לילדים, קואצ'ר אישי בנושא התנהגות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2813 שניות - עכשיו 06_10_2025 השעה 23:07:27 - wesi4