ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה התנהגות ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4 ✔יעדי התכנית הטיפולית התכנית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4
יעדי התכנית הטיפולית

התכנית היא אישית ונבנית לילד ספציפי. על ההורה לשאול את המנחה בכל שלב ושלב מדוע תכנית זו מתאימה כרגע לדעתו לילד. יש לשנות את התכניות לעיתים כל שבוע, אך לעיתים ישנן תכניות שהולכות עם הילד זמן ממושך ומשתנות מעט מאד מבחינת התוצאות שהן מבקשות להשיג, הן כן משתנות מבחינת הדרך שבה אנו מנסים להגיע לתוצאות, משום שלא יתכן שהילד יעשה בדיוק את אותה הדרך במשך חודשים רבים (וגם לא שבועות). לכן על המטפלים והמנחה להיות יצירתיים ומעניינים ולהבין שככל שהילד עולה ברמת התפתחותו כך גם נדרשת מהם יצירתיות וגמישות בדרך בה הם מטפלים בו, במשחקים, סיפורים ושירים שהם מביאים. יש להתחשב ביכולתו של הילד לשבת באופן רציף ליד שולחן. ילדים רבים על הקשת אינם מסוגלים לשבת ולהקשיב בתחילת דרכם הטיפולית. לא יהיה זה הגיוני או מוסרי להושיב ילד כזה על כסא ליד שולחן זמן רב ולנסות להחזיק אותו שם בשעה שברור שהוא אינו מסוגל לכך. ישנן דרכים שונות להביא את הילד לשולחן. צריך להכיר את הילד היטב לשם כך ולפני שקופצים לתוך התכנית הטיפולית להקדיש זמן לא מבוטל לחשיבה כיצד לעשות זאת. לדוגמה, כמה וכמה ילדים שהכרתי לא התחילו בישיבה ליד שולחן אלא במשחק פיזי עמוק, כמו קפיצה על פוף, התגלגלות בשמיכה, עבודת גיזום ושתילה בגינה. או סוג אחר של גרייה כמו התרחצות בבריכה קטנה או גיגית ומריחה של בוץ, צבעי ידיים או קצף גילוח על הגוף. לאחר שהצורך הסנסורי של הילד בא "על סיפוקו" יש לו יותר יכולת לשבת ליד שולחן או בשקט על הרצפה ולשחק. ילדים שמתחילים תכנית טיפולית במצב אוטיסטי עמוק יותר על ההורים להחליט עד כמה נכון, מועיל ובאיזו עוצמה להכניס את הילד שלא ברצונו לתוך הטיפול. ילדים רבים שנכנסים לתוך טיפול ABA מראים התנגדות עזה, משתוללים, בוכים ומכים את סביבתם ועצמם. הם אינם מסוגלים לקבל הוראות או את העובדה שיש מבוגר מולם שהוא המדריך שלהם ויש להם הרבה מה ללמוד ממנו וליהנות מלימוד זה. כאמור, חשוב מאד שהמנחה יסביר להורים שתגובתו של הילד עשויה להיות בעלת עוצמה לא מבוטלת בתקופה הראשונה של הטיפול (כדאי להגדיר כמה זמן זו תקופה ראשונית, בעיני מדובר בלא יותר ממספר פגישות עד מקסימום מספר שבועות). על המנחה וההורים להחליט ביחד עד כמה "רחוק" הם מוכנים ללכת ועדיין להרגיש שכל העניין מתרחש לטובת הילד. יש הורים שיסכימו להחזקת ילדם בכוח על הכסא מול השולחן. לדוגמה, ילד שבמפגשים הראשונים בכה, צעק ובעט, המנחה (שהיו לה הרבה שנות ניסיון (ABA הצליחה אחרי 3 מפגשים לתת לו מספיק חיזוקים חיוביים על התנהגות שכן הייתה הולמת (ישיבה רגוע על הכסא לכמה שניות, שיתוף פעולה וכו') כך שהוא הבין את הדרך הנכונה להתנהגות בזמן טיפול. לאחר שהילד הבין זאת הוא המשיך להגיע לטיפולים ברצון רב והתקדם יפה. הכוונה בטיפול אינה בשום אופן לשבור את רוחו של הילד ולשנות את מי שהוא במהותו, אלא לתת לו להבין שיש כאן עוד אדם ושהמילה האחרונה, כמבוגר, היא שלו. כך מבין הילד שהוא מתלמד ואילו המבוגר הוא המורה. בתוך הגבולות הללו ניתן חופש די רחב לילד והוא לומד למצות אותו עד תום, ליהנות וללמוד לשחק ולתקשר בטיפול. תפקיד המטפל הוא להציג ולהציב לילד גבולות של ריסון עצמי ודחית סיפוקים ובה בעת להעניק לילד חופש בכל מקום שהדבר אפשרי מתוך אהבה וכבוד לילד. מתן כוח גדול מידי לילד לשלוט בסיטואציה ולדרוש כל מה שעולה בדעתו מהמבוגר גורם לילד לפחד, משום שכל הכוח אצלו והוא נבהל מכך שהוא המוביל ושאין לו גבולות. לכן על המבוגר המטפל לעצב את עצמו כמוביל דרך עבור הילד, כזה שאינו נותן פקודות אלא שהילד מעריך ומוכן ללכת אחריו ולרצות אותו משום שהוא יודע שהמפתח לבלבול וחוסר האונים שהוא חש מצוי אצל המבוגר והוא מוכן לתת לו לעזור ולהוביל. למשל, כאשר ילד נמצא בטיפול והמטפל נותן לו אפשרות לבחור בין שני משחקים שאפשר לשחק כרגע והילד מתעקש לעשות דבר מה שונה לחלוטין שפורץ את המסגרת שהמטפל מנסה להבנות, על המטפל להגיב בריסון עצמי ולא להגיב בכעס על הילד (הילד לומד מכך גם לרסן את עצמו! מניסיוני ילדים לומדים רק מדוגמה אישית של מבוגר ולא משיחות מוטיבציה). אם הילד מביא התנהגויות לא מקובלות אפשר לומר "זה לא נעים לי שאתה צועק כל כך" או "אתה באמת כועס, אני מבין, זה לא קל". יש לחזור ולומר "עכשיו אתה יכול לבחור בין הפאזל לקוביות, מה אתה בוחר?" אפשר לחזור על כך בוואריאציות שונות עד שהילד מבין ומתרצה. אפשר להוסיף "בהפסקה נוכל לשחק במה שאתה תבחר" או "אחרי שנסיים את הפזל נשחק במה שאתה רוצה". כדי לחזק את הילד במהלך המשחק אפשר לאמר "מאד נעים לי לשחק איתך כשאתה יושב יפה, כל הכבוד!" באופן זה נותנים לילד חיזוק מילולי חיובי (כל הכבוד) ובה בעת מכניסים את האלמנט התקשורתי, האישי והרגשי (נעים לי איתך). אם נשמע לכם אכזרי להכניס אתה הילד למסגרת שנראית לכם נוקשה כדאי לכם לקרוא ספרים ומאמרים שכתבו מבוגרים הנמצאים על הקשת האוטיסטית על מה שהרגישו בילדותם. הם מדווחים, בין היתר, על מקום שבו הם שיוועו לעזרה ולהושטת היד של המבוגר שיכנס לעולמם ויעזור להם לפסוע בבטחה לעולם שבחוץ. לכן, לדעתי, נכון יהיה לעבוד עם הילד בעדינות ובכבוד למקום בו הוא נמצא ללא שלילה של האוטיזם אלא קבלתו ואימוצו, אך בד בבד להושיט את היד הנושאת בתוכה את החום, האהבה והכלים שיסייעו לילד לתפקד ולהיות בקשר עם הסובבים אותו. למנחים דרכים שונות לגרום לילד להבין את דרך הטיפול וחוקיו, יש להקפיד שהדברים נעשים במקצועיות, מהסיבות הנכונות, בגבולות הנכונים, בהיגיון ובהדרכת והסכמת ההורים.

חשוב מאד לאורך כך הטיפול, אך בעיקר בתחילתו, כאשר הילד אינו מכיר את חוקי המשחק, ללמד את הילד מהם החוקים, מה תפקידו כילד ומה תפקיד המבוגר, כמה נחמד שכל אחד יודע מה תפקידו ואיך אפשר ליהנות ממשחק הולם ביחד. במהלך התקדמות הטיפול אפשר להרחיב את הגבולות והילד לומד עד לאן הוא יכול למתוח אותם.

לאחר שנקבעו היעדים והדרכים להשגתם יתחיל המנחה להנחות את הצוות הטיפולי. המצב בארץ כיום הוא כזה שרוב הפעמים תמצאו את עצמכם כהורים מכשירים מטפלות לעבודה עם הילד. כדאי לפרסם באתרי אינטרנט של שתי"ל ואלוט בלוחות המודעות באוניברסיטה בחוג לעבודה סוציאלית, קלינאיות תקשורת ופסיכולוגיה או מדעי המח בביולוגיה, חינוך מיוחד וחינוך בכלל. אם אתם בוחרים לבנות תכנית ABA, כדאי להיות בקשר עם בית לורן ולקבל רשימה של מטפלות שעברו קורס ABA, אך קחו בחשבון שסיום קורס כזה אינו אומר שהמטפל יודע לטפל בילד (הוא יודע את התיאוריה), הוא זקוק להנחיה צמודה. רצוי מאד לסכם עם המטפל שהוא נשאר לעבוד עם הילד לפחות שנה משום שלוקח זמן וכסף להכשיר את המטפל ולכן אין טעם להעסיק אותו לכמה חודשים. יש הורים שמחתימים מטפלים על חוזה לשנה בשל העלות הכספית הגדולה והזמן שלוקח להכשיר את המטפל. כל מטפל מתחייב לטיפול בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע, להגיע לביתכם ולטפל בילד על פי ההוראות של המנחה ושלכם, בנוסף לטיפולים יש גם ישיבה שבועית שהמנחה וכל המטפלים בשיטה מגיעים אליה. בתחילת הדרך יש לאפשר לילד ולמטפל להתחבר ביניהם וליצור תחושה של אמון, חיבה, אהבה וכבוד הדדי, זאת בנוסף לתכניות הטיפוליות הראשונות. המנחה צריך לקחת זאת בחשבון ולעזור למטפלים לתכנן את הטיפול הספציפי כך שיהיה כתוב על דף נייר באופן מובנה, יהיו בו אופציות שונות למשחק ולאינטראקציה שהילד יוכל לבחור מתוכם במידת האפשר (תלוי במצבו של הילד). בסיום כל מפגש טיפולי ישאיר המטפל את דף העבודה שלו בקלסר הטיפולי כדי שהמטפל הבא שיגיע ידע על מה עבדו עם הילד ובאילו דרכים ולא יחזור בדיוק על אותם משחקים מהטיפול הקודם וכך יתסכל את הילד. מכיוון שהילדים על הספקטרום שונים כל כך זה מזה ומביאים עימם צרכים שונים ולקויות מרובות אין זה נכון לתת כאן מתכון לתכנית טיפולית. בהמשך אתן דוגמה לתכנית טיפולית לילד בתפקוד בינוני - גבוה, אך זו רק דוגמה אחת מני רבות ואין להשתמש בה כלשונה. יש לבנות לכל ילד תכנית אישית המתאימה לו. ניסיון "להלביש" על ילד מסוים תכנית המתאימה לילד אחר עשויה להזיק לו יותר מלהועיל. לכן תפקידו של המנחה חשוב ביותר.

אל תהססו לקבוע מטרות ריאליות להתקדמות הילד. למשל, עליכם לשאול את עצמכם האם מטרתי כהורה שהילד יגיע לגן רגיל, האם מטרה זו ריאלית וכיצד נוכל להשיג אותה בצעדים קטנים ובטוחים. שימו לב שאתם קובעים מטרות הגיוניות שאינן למטה או למעלה מיכולתו של הילד. המטרות יכולות להשתנות כל תקופה, אך חשוב להגדירן כדי שתוכלו לדעת מה הכיוון אליו אתם הולכים ולכוון את צוות המטפלים לאותו כיוון. אני באופן אישי קובעת תמיד מטרות שהן מעט יותר גבוהות מיכולתו הנוכחות של הילד. כך יש גם לאן לשאוף. היזהרו מלקבוע מטרות שהן מתחת ליכולת הילד, אתם עלולים לחסום אותו מלהתפתח. ניתן לראות את המטרות הגדולות כתמונה שאתם נושאים בלבכם, תמונת העתיד של ילדכם. בכל פעם שאני נתקלת באדם או מוסד שמספרים לי שאין החלמה מאוטיזם אני "שולפת" את התמונה הפנימית הזו שלי ומתבוננת בה בשקט ובריכוז עד שאני יכולה להרגיש אותה חיה בתוכי. במהלך הזמן תמונה זו יכולה להשתנות, אך אתם אחראים על השינויים בה ולא אף אדם אחר שיאמר לכם מי אתם ומהו עתידכם ועתיד ילדכם.

מכיון שתכנית ABA היא יקרה ומשפחות רבות לא יכולות לאפשר לעצמן את ההוצאה הכלכלית הכרוכה בה אפשר לנסות להיעזר באתר הבא באינטרנט לבניית תכנית אישית: http:/ / www.autismpro.com/.

שיטה נוספת היא להביא מנחה שינחה אתכם ההורים כתרפיסטים ושאתם תבצעו את התכנית הטיפולית עם הילד, ניתן להביא מנחה אחת לשבועיים ולא אחת לשבוע וכך ההוצאה הכלכלית יורדת.

בתכנית העבודה מעבר למטרות ה"על" הללו יש לרשום מטרות קטנות יותר ומעשיות שיובילו אותנו למטרות הראשיות כדאי שתכתבו מטרות אלה על דף נייר. במקביל יש לדרוש מהמנחה שגם הוא יכתוב את המטרות הללו ויפרט כיצד נגיע אליהם. כמו למשל - מטרת העל שלנו היא שהילד ילך לגן רגיל עם סייעת, בסופו של דבר, בעוד שנתיים. המטרות בדרך להגיע למטרת על זו הן ללמד את הילד מהן ההתנהגויות הנאותות בגן, למזער בעיות התנהגות ועוד. מתחת לשלב זה ישנן המטרות המעשיות שיש להשיג בדרך כדי להגיע למטרה הראשית (המטרה כאן היא הגעה לגן רגיל עם סייעת). זו היא בעצם העבודה בשטח ברמה שבה הילד מצוי כעת - כדי שהילד יגיע בסופו של דבר לגן רגיל הוא צריך ללמוד ליצור קשר עין (עד כמה שניתן), ללמוד להיות לא מוסח, להבין הוראות, לראות במבוגר לידו מדריך ומורה, לרצות לשחק עם ילדים, ללמד את הילד לעמוד בתור, לשחק על פי תורות, לשבת ליד שולחן ולאכול, ללכת לשירותים לבדו, לבקש עזרה כשהוא זקוק לה וכו'. לכל אחת מהנ"ל יכתוב המנחה תכנית עבודה ספציפית שאמורה לסייע ולהביא להתקדמות אצל הילד בתחום הספציפי הזה. ככל שהילד יתקדם בתכניות העבודה שלו הוא יתקדם לעבר מטרת העל שהצבנו עבורו.

דוגמה להכנת תכנית עבודה

מטרת על: הילד ילך לגן רגיל עם סייעת.

שלבים בהגעה למטרה:

הילד ילמד -

1.ליצור קשר עין.

2.לדבר.

3.לעמוד בתור.

4.לשחק על פי תורות.

5.לפנות לאחרים כשהוא זקוק למשהו.

6.לפנות לאחרים בפניה תקשורתית שאינה דווקא למילוי צורך מיידי.

7.לשבת ליד שולחן ולאכול.

8.לעשות צרכים בשירותים.

9.לבקש עזרה כשהוא זקוק לה.

על כל אחד מהסעיפים הנ"ל צריך המנחה ליצור תכנית טיפולית מפורטת של שלבים שדרכם הילד יעבור וילמד בטיפולים עד שיגיע לרמה הנדרשת. דוגמה לתכניות טיפוליות התנהגותיות ראו בפרק 6.
יעוץ הורי צריך ללמוד מטרות תכלית בתפקוד בינוני כבוד הדדי הגוף הורים יכולות להשיג עיכוב התפתחותי pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
איך לטפל באוסידי? שיטות לטיפול בהתנהגות טורדנית, טיפים למטפלים, טיפים למאמנים, טיפול קוגניטיבי, שינוי התנהגות, איך לשנות התנהגות? התנהגות לא נשלטת, התנהגות לא רצונית, התנהגות כפייתית
... לטפל באוסידי? שיטות לטיפול בהתנהגות טורדנית, טיפים למטפלים, טיפים למאמנים, טיפול קוגניטיבי, שינוי התנהגות, איך לשנות התנהגות? התנהגות לא נשלטת, התנהגות לא רצונית, התנהגות כפייתית וכאן אבאר, עוד דרך כיצד ... שבה מנסים לשנות הרגל כלשהו התנהגות אובססיבית כלשהי ocd כלשהו. והרעיון ... דהיינו, כדי שבן אדם יוכל לשנות התנהגות כלשהי של עצמו, לשם כך עליו להבין למה ... את מה שהוא עושה. בפרט אם מדובר בהתנהגות טורדנית ובהתנהגות כפייתית, שאין לאדם מושג למה הוא מתנהג כך או אחרת. ונדמה לאדם, כאילו נכפה עליו ... לבן אדם לגלות, למה הוא עושה את ההתנהגות האובססיבית שלו. שרק אחכ יהיה ניתן ... ושתשכנע אותו את עצמך, שיש סיבה להתנהגות הטורדנית וה - או סי די שמנסים להיפטר ... עדיין הכי חשוב, זה להבין שיש סיבה להתנהגות האובססיבית. ואחרי שמבינים את זה, גם ... היא בכך שהאדם יבין, שיש סיבה להתנהגות שלו, סיבה שהוא חושב שיצא לו משהו טוב כלשהו מההתנהגות שלו. ורק דרך גילוי הסיבה האמיתית, ניתן באמת להיפטר מכל ocd ומכל התנהגות טורדנית כלשהי. ...
שינוי הרגלים, התנהגות כפייתית, OCD, שינוי דפוסי התנהגות, הרגלי התנהגות, שינוי התנהגות, גמילה מהתמכרויות, הפסקת עישון, דיאטה, איך להפסיק לעשן? איך להיגמל מסוכר? שינוי הרגלי אכילה, הרגלי אורח חיים בריא, איך לשנות הרגלי אכילה?
שינוי הרגלים, התנהגות כפייתית, OCD, שינוי דפוסי התנהגות, הרגלי התנהגות, שינוי התנהגות, גמילה מהתמכרויות, הפסקת עישון, דיאטה, איך להפסיק לעשן? איך להיגמל מסוכר? שינוי הרגלי אכילה, הרגלי אורח חיים בריא, איך לשנות הרגלי אכילה?
... הרגלים, התנהגות כפייתית, OCD, שינוי דפוסי התנהגות, הרגלי התנהגות, שינוי התנהגות, גמילה מהתמכרויות, הפסקת עישון, דיאטה, איך להפסיק לעשן? ... בהרגלים שגורמים לאדם סבל או לא מועילים לו, אך אליעד כהן מציע גישה שמבוססת על חקירה פנימית של הסיבות להתנהגות. גישה זו, המתמקדת בשאלה אחת בלבד, יכולה להקל על תהליך ... אוטומטית לפעולה מודעת? הרגל הוא פעולה אוטומטית, פעולה שאדם עושה מבלי לחשוב עליה, פעמים רבות מתוך דפוסי התנהגות שהפכו לנטייה טבעית. לדוגמה, אדם שמעשן סיגריה או שוטף ידיים ... הזו מחייבת את האדם להפעיל שיקול דעת ולבחון אם ההרגל באמת מועיל לו. אותו הדבר נכון גם לגבי אדם שסובל מהתנהגות כפייתית, כמו שטיפת ידיים חוזרת. כאשר הוא שואל את עצמו למה אני עושה את זה?, ייתכן שהוא יגלה שהתנהגות זו נובעת מתוך פחד מחיידקים. אז עליו להמשיך ולשאול, האם ... למה עד שיגיע לסיבה האמיתית. זהו שלב קריטי שבו על האדם להמשיך לחקור את עצמו עד שימצא את השורש האמיתי להתנהגות. כיצד לזהות את הסיבה האמיתית? אם אדם שואל את עצמו למה אני ... האמיתית, או שהוא מפסיק את ההרגל, או שהוא מבין שהוא ממשיך בו מתוך בחירה מודעת, כי זה הגיוני לו. איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים בחיים? שינוי הרגלים לירידה במשקל? שינוי ... משעמם לי, עליו לשאול: האם העישון באמת פותר את השעמום שלי? האם אין דרך אחרת להתמודד עם שעמום? אדם שסובל מהתנהגות כפייתית (OCD), כמו שטיפת ידיים חוזרת - הוא שואל: למה אני ... את ההרגל, או שמקבלים אותו מתוך הבנה מודעת. איך להפסיק התמכרות? איך להיגמל מהתמכרות? טיפול בהתמכרות OCD והתנהגות כפייתית איך לדעת למה אני עושה משהו? איך למצוא את הסיבה להתנהגויות שלי? איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים בחיים, שינוי הרגלים לירידה במשקל, שינוי ... רעים, פעולות אוטומטיות, איך לשנות הרגלים? איך לשנות הרגלים רעים? כיצד ניתן לשנות הרגלים? איך לעשות שינוי התנהגות? איך לשנות דפוס התנהגות? איך לשנות דפוסי התנהגות? איך להפסיק הרגלים רעים? איך להיפטר מהרגלים רעים? איך ...
אובססיה, התנהגות אובססיבית, אובססיות, הפרעה אובססיבית, התמכרות, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, התמכרויות
... התנהגות אובססיבית, אובססיות, הפרעה אובססיבית, התמכרות, טורדנות כפייתית, הפרעה טורדנית כפייתית, התמכרויות ובו יתבאר העניין של אובססיות התמכרויות התנהגות טורדנית כפייתית וכיוב. ממה נובעות האובססיות וההתמכרויות? האם הן רעות? האם הן טובות? האם אפשר להיגמל ולהשתחרר מהן? וכיצד? ועוד. אז מהי אובססיה? אובססיה היא התנהגות של האדם, שהאדם חוזר עליה פעם אחרי פעם, בלי להבין את הסיבה שבגללה הוא ... ובנוסף, האדם חושב שהפעולה הזאת היא מיותרת, גוזלת ממנו משאבים מיותרים, ואפילו גורמת לו נזק. ולזה האדם קורה אובססיה. ונחדד שוב פעם. אובססיה היא התנהגות כלשהי של האדם. זא כל התנהגות של האדם באשר היא, יכולה להיחשב בעיני האדם לאובססיה. והכל תלוי ביחס של האדם לאותה התנהגות ספציפית שלו. כי אם האדם מרוצה מאותה התנהגות שלו, אז האדם לא יתלונן עליה. ואדרבה, האדם יהיה מרוצה מכך שיש לו אינסטינקטים טובים, וטבע שני טוב וכיוב. אבל ברגע שהאדם לא מרוצה מאותה התנהגות, אז היא כבר יכולה להיחשב לאובססיה. זא, ההתנהגות בפני עצמה, היא אינה אובססיבית או לא אובססיבית. התנהגות בפני עצמה, היא רק התנהגות בפני עצמה. השאלה היא, כיצד האדם תופש ומפרש את ההתנהגות שלו. האם הוא מפרש אותה כהתנהגות הכרחית למטרת הישרדות? האם הוא חושב שההתנהגות הזאת מביאה לו תועלת? האם הוא חושב שההתנהגות הזאת מיותרת? האם הוא חושב, שההתנהגות הזאת, גורמת לו לנזק? וכיוב. כי כל התנהגות באשר היא, היא בפני עצמה, היא אינה טובה או רעה. אלא היא הופכת להיות התמכרות הפרעת התנהגות אובססיה וכיוב, רק בגלל הפרשנות של האדם, את מה שהוא עושה. ובנוסף, יש ... פעולה הזאת. כי הוא חווה שהיא נעשית כרצונו החופשי. אבל אם האדם חווה, שהוא עושה פעולה כלשהי באשר היא, לא ממש מתוך בחירה חופשית. אלא מתוך חוויה של התנהגות כפייתית, שהאדם חווה כאילו נכפה עליו בכפיה לעשות את מה שהוא עושה נגד רצונו, אז האדם יגדיר את ההרגל הזה, כהפרעה טורדנית כפייתית טורדנות כפייתית התמכרות אובססיה וכיוב. וזה כמובן, רק אם האדם לא מרוצה מאותה התנהגות כפייתית. כי אם האדם מרוצה ממנה, אז הוא אולי יגדיר אותה כהתנהגות כפייתית, אבל הוא לא יגדיר אותה כהפרעת אישיות הפרעת התנהגות וכיוב. אלא הוא דווקא יברך על כך, שהוא בלי שום מאמץ, רגיל לעשות את מה שהוא עושה. כך שראשית כל צריך לזכור, שמי שסובל מהתנהגות אובססיבית התנהגות טורדנית וכיוב, הרי שמצד האמת, הבעיה שלו, היא לא רק ההתנהגות עצמה. אלא היא בעיקר, חוסר שביעות הרצון שלו, מההתנהגות העצמית שלו. כי אם לדוגמה האדם היה מקבל את עצמו, בלי שום תנאים אוהב את ... שהדברים שאותם הוא רוצה ועושה, לא משרתים את מה שהוא באמת רוצה, דהיינו, את מה שהוא חושב שהוא רוצה יותר, אז ממילא הוא יקרא לשאר הרצונות והמעשים שלו, התנהגות כפייתית טורדנית וכיוב. זא, האדם תמיד עושה רק את מה שהוא רוצה. ואם האדם ... עם השערות על הראש, לרצון הזה האדם קורא לו רצון בריא. ולרצון השני של האדם, שגורם לו לתלוש את השערות מהראש, לרצון הזה האדם קורא לו רצון אובססיבי התנהגות כפייתית וכיוב. והרצון של האדם להסתפר מידי פעם, האדם קורא לו רצון בריא. ... התועלת שהוא חושב שהם מביאים לו. כך שכנל יש להבין. האדם עושה את מה שהוא רוצה. אלא, שיש לו התנגשות בין הרצונות שלו. ואז לאחד הרצונות, האדם קורא לו התנהגות כפייתית. ובאותו הרגע שהאדם המכור, הולך אחרי ההתמכרות שלו, אז באותו ... ושל שחרור, שהוא יכול לעשות את מה שהוא רוצה כרצונו וכיוב. אבל אחכ כאשר האדם מתבונן על מה שהוא עושה, מנקודת המבט של הרצון האחר, אז האדם חווה סבל מההתנהגות הקודמת שלו, שלפני כמה דקות, היא דווקא הסבה לו אושר רב. ואם האדם לא היה ...
איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה
איך לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה
... לשנות התנהגות? שינוי הרגלים, שינוי חשיבה, שינוי התנהגותי, שינוי דפוס התנהגות חוזר, טיפול בדפוסי התנהגות, שינוי הרגלי חשיבה, שינוי תבניות חשיבה, שינוי צורת חשיבה, תהליכי חשיבה, דפוסי חשיבה למה קשה כל כך לשנות התנהגות חיצונית בלבד? אנשים רבים רוצים ליצור שינוי אמיתי בחיים שלהם - להצליח יותר בעבודה, לרדת במשקל, להפסיק לעשן או להימנע מאיחורים. בדרך כלל הם חושבים שהדרך לשינוי מתחילה בשינוי ההתנהגות החיצונית בלבד. למשל, אדם שרוצה לרדת במשקל מחליט שיקנה פחות מתוקים ויתחיל לאכול אחרת, ואדם שמאחר לעבודה מחליט שמעכשיו ייצא חצי שעה מוקדם יותר. ההיגיון הפשוט אומר שזה אמור לעבוד, אבל במציאות, לרוב זה נכשל. הסיבה היא ששינוי התנהגותי חיצוני, ללא טיפול בשורש הרגשי והמחשבתי, נדון כמעט תמיד לכישלון חוזר ונשנה. מהן הבעיות בהתמקדות בשינוי חיצוני בלבד? כשמתמקדים רק בשינוי חיצוני של ההתנהגות, הבעיות האמיתיות שמניעות את ההתנהגות אינן נפתרות. למשל, אדם שמרגיש רע עם עצמו ואוכל יותר מדי, עושה זאת לא מתוך רעב פיזי, אלא מתוך צורך רגשי או מחשבתי ... מטפל בסימפטומים החיצוניים, אבל לא בשורש המחלה - מה שגורם למחלה להישאר ולצוץ שוב ושוב בצורות שונות. איך האמונות והדפוסים הפנימיים משפיעים על ההתנהגות? כל התנהגות חיצונית נובעת מדפוסי חשיבה פנימיים. אם רוצים ליצור שינוי יציב, יש לחקור ולגלות את הדפוסים האלה. לדוגמה, אדם שמנסה ... בשורש הבעיה עצמה. זה לא אומר שאסור לשנות הרגלים או לחפש עבודה אחרת, אלא שהשינוי יבוא מתוך בהירות פנימית, ולא מתוך בריחה או פחד. איך ליצור שינוי התנהגותי יציב ואמיתי לאורך זמן? שינוי אמיתי בהתנהגות מגיע רק מתוך שינוי פנימי עמוק. במקום לנסות להתנהג כמו רובוט ולהגיד לעצמך מעכשיו אעשה כך וכך, צריך לחקור מה בראש שלך גורם לך להתנהגות הזו. אדם שלא רוצה לאכול מתוקים לא צריך להסתמך רק על טכניקות של שליטה עצמית, אלא לשאול את עצמו מה מושך אותי כל כך למתוקים? מה אני מנסה למלא או לפצות?. כשאדם מבין את השורש הזה, הוא מפסיק להזדקק לאותה התנהגות, והשינוי מגיע באופן טבעי, ללא מאבק מתמיד. מהו העיקרון המרכזי להצלחה בשינוי התנהגות? העיקרון המרכזי הוא שבכל פעם שרוצים לשנות התנהגות לא רצויה - כגון התמכרות, פחדים, דיכאון, או איחורים - צריך להתחיל תמיד בשאלה למה בכלל אני עושה את זה?. יש לטפל בשורש הרגשי, לשנות את האמונות וההנחות הפנימיות, ואז ההתנהגות משתנה מעצמה. ללא טיפול בשורש הבעיה, האדם יחזור שוב ושוב לאותה נקודה. איך ניתן ליישם בפועל שינוי אמיתי בהתנהגות ובחשיבה? השינוי המעשי ביותר מגיע משינוי פנימי של החשיבה והאמונות ולא מפעולות חיצוניות בלבד. במקום להישען על ... למישהו חזק או מצליח - אל המקום שבו אתה באמת הופך להיות חזק ומצליח בעצמך. זוהי הדרך היעילה והאמיתית לשינוי ארוך טווח, ללא מאמץ תמידי לשמור על ההתנהגות החדשה. איך לאתר את שורשי המחשבה השלילית? שיטות להתמודדות עם פחד מכישלון כלים מעשיים לשינוי דפוסי חשיבה הקשר בין קבלת המציאות לפיתוח חוזק פנימי הפסקת עישון מתוך שינוי פנימי אמיתי למה אנשים מנסים קודם כל לשנות את ההתנהגות החיצונית שלהם? אנשים רבים רוצים להצליח יותר בתחום מסוים, או לשנות התנהגות שהם לא אוהבים בעצמם. לדוגמה, מי שאוכל יותר מדי מחליט אני אקנה פחות מתוקים ואעשה דיאטה. או מישהו שרוצה להפסיק לאחר לעבודה מחליט מעכשיו אצא חצי שעה מוקדם יותר מהבית. במבט ראשון, נראה הגיוני להת רק בשינוי ההתנהגות: לשנות הרגלים, לאמץ פעולות חדשות או להציב לעצמם כללי התנהגות חדשים. מה הטעות בהתמקדות בשינוי התנהגותי בלבד? הבעיה בשינוי חיצוני בלבד היא שאם לא מטפלים בשורש הרגשי או המחשבתי שגרם להתנהגות מלכתחילה, ההתנהגות השלילית יכולה לחזור. לדוגמה, אדם שפוחד מכישלון בגלל טראומה מבית הספר עשוי להחליט מעכשיו אפסיק לפחד ואעיז יותר. ... במחלה פנימית ומטפל רק בסימפטום חיצוני אחד. ייתכן שישנם אזורים או חלקים נוספים בגוף שנפגעו, ואותם לא ריפאו כלל. איך שורשי המחשבה משפיעים על ההתנהגות? כל התנהגות חיצונית היא ביטוי של אמונות, דפוסי חשיבה והנחות יסוד עמוקות. אם מגלים את המקור לדפוס, אפשר לשנות את האמונה עצמה ...
טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומד להשתגע, מחשבות מנוגדות
טקסים אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומד להשתגע, מחשבות מנוגדות
... אובססיביים, טיפול בתת מודע, קונפליקט רגשי, התנהגות אובססיבית, התנהגות טורדנית, טיפול ב ocd, הפרעת OCD, הפרעה לא הגיונית, התנהגות לא הגיונית, עומד להשתגע, מחשבות מנוגדות מדוע קונפליקט בין המודע לתת מודע גורם להתנהגות אובססיבית? קונפליקט בין המודע לתת מודע מתרחש כאשר האדם חש פער בין מה שהוא חושב באופן מודע לבין התחושה העמוקה הפנימית שלו בתת מודע. אליעד ... הללו. לדוגמה, אם אדם חושב בתת מודע שדבר מסוים אינו מסוכן, אבל במודע יש לו ספק מסוים שאולי הוא כן מסוכן, נוצרת התנהגות אובססיבית של בדיקות חוזרות כדי לוודא האם הדבר אכן מסוכן או לא. לעומת זאת, אם גם המודע וגם התת מודע היו מסכימים במאה אחוז שהמצב מסוכן או ... משוכנע שלא יקרה לו דבר רע, ובמודע הוא חושש שאולי כן יקרה משהו, מתעורר הדחף לבדוק את התנור שוב ושוב, מה שיוצר התנהגות טורדנית וכפייתית. התנהגות זו משמשת למעשה ולידציה, ניסיון בלתי פוסק לאשר את תחושת הביטחון הפנימית, אך במקרים מסוימים הדבר יכול להסתיים בנזק אמיתי, כיוון שלפעמים התת מודע עלול לטעות ולהעריך באופן שגוי את הסיכון האמיתי. מה הקשר בין קונפליקט רגשי להפרעת OCD והתנהגות כפייתית? הקשר הוא ישיר. ההתנהגות הכפייתית ב - OCD נובעת בדיוק מהקונפליקט בין המחשבות בתת מודע לבין הספקות שמעלים במודע. אליעד כהן מסביר שכאשר התת מודע מרגיש בטוח שהמצב אינו ... לפתור קונפליקטים קטנים אלה מקטין בהדרגה את הנטייה של המוח להסתבך בקונפליקטים משמעותיים ומורכבים יותר, כגון התנהגות טורדנית וכפייתית (OCD). מה בדיוק ההבדל בין המודע לתת מודע על פי אליעד כהן? לפי אליעד כהן, למעשה אין באמת שתי ישויות נפרדות של מודע ותת ... בהירות לגבי מה שהוא באמת מרגיש וחושב, כך הוא יכול לפתור בקלות רבה יותר את הקונפליקטים הפנימיים שלו ולהפסיק לבצע התנהגויות טורדניות ולא הגיוניות. היבטים נוספים של טיפול ב - OCD דרכי התמודדות עם טקסים אובססיביים שיטות מעשיות לטיפול בקונפליקט רגשי מתי נוצר פער בין מחשבות מודעות לתת מודעות התנהגות לא הגיונית ואיך מזהים אותה כיצד קונפליקט בין המודע לתת מודע מוביל להתנהגות אובססיבית? כאשר אדם חווה קונפליקט בין המודע לבין התת מודע, נוצרת התנהגות אובססיבית או טורדנית. המודע מייצג את מה שהאדם חושב באופן ישיר (זה מסוכן או אולי זה מסוכן), ואילו התת מודע מייצג קול פנימי עמוק יותר (זה לא ... זה יוצר טקסים אובססיביים, כמו לבדוק חום של תנור, גם אם זה עלול להיות מסוכן. כיצד התופעה קשורה לטיפול ב - OCD ובהתנהגות טורדנית? טיפול ב - OCD (הפרעת כפייה טורדנית) כולל הבנה של הקונפליקט הפנימי. כאשר אדם בודק שוב ושוב דברים המוגדרים אולי מסוכנים למרות שהתת ... משדר שאין באמת סיכון, זוהי פעולה כפייתית. הטקסים האובססיביים הם מעין ולידציה (וידוא) חוזרת כדי להרגיע את המודע. התנהגות זו עלולה ללבוש צורות שונות: בדיקת תנור, בדיקת דלת נעולה, חשש מהיגיינה ועוד. למה חשוב לסנכרן בין המודע לתת מודע? כאשר אין התאמה בין שתי הרמות, המוח מסתבך בקונפליקט רגשי, שעלול לגרום לסבל נפשי. אדם עלול להיכנס ללופ של התנהגות לא הגיונית, לחוש מחשבות מנוגדות או לפחד שהוא עומד להשתגע. אחת הדרכים להקל על המצב היא להשוות את המודע עם התת מודע: - לזהות היכן קיימות ... דרכי התמודדות עם טקסים אובססיביים שיטות מעשיות לטיפול בקונפליקט רגשי מתי נוצר פער בין מחשבות מודעות לתת מודעות התנהגות לא הגיונית ואיך מזהים אותה עכשיו הנושא הוא כזה יש מצב שהבן אדם כשהתת מודע שלו, אוקי יש מודע ותת מודע מודע זה מה אתה חושב ותת מודע זה מה אתה ... ש: עושה דבר מסוכן. אליעד: כן עושה ולידציה כאילו חלק מהטקס אנשים שיש להם OCD חלק מהטקס. ש: מה זה? אליעד: OCD התנהגות כפייתית חלק מהטקס מהטקסיות זה בעצם לבדוק דברים שבתת מודע הם לא מסוכנים אבל שהמודע אומר אולי הם כן מסוכנים ואז הבן אדם בודק את זה. ש: ... לי שזה מסוכן אני בספק ואז אני רוצה לבדוק את זה וזה כאב ראש גם כן זה לא רק הקטע של המסוכן לא מסוכן זאת אובססיה, ההתנהגות הכפייתית אתה חייב לבדוק את זה ואתה חייב לבדוק את זה. ש: זאת דוגמה חיה. אליעד: לא זאת דוגמה מתה ברור שדוגמה חיה. ש: לא תן משהו. אליעד: אמרתי ...
נימוסים והליכות, התנהגות תרבותית, התנהגות מנומסת, מיומנויות חברתיות, NLP, לשכנע שאתה מנומס, התנהגות לא מנומסת, מהו נימוס? איך להיות מנומס? מה לא מנומס? חוסר נימוס, להיות מנומס
... והליכות, התנהגות תרבותית, התנהגות מנומסת, מיומנויות חברתיות, NLP, לשכנע שאתה מנומס, התנהגות לא מנומסת, מהו נימוס? איך להיות מנומס? מה לא מנומס? חוסר נימוס, להיות מנומס מה זה בעצם נימוס ולמה הוא חשוב לנו? נימוס הוא מושג שנתפס בעיני רבים כסטנדרט התנהגותי מקובל בחברה. כאשר אומרים לאדם שהוא מתנהג בצורה לא מנומסת, מתכוונים בעצם שהוא מתנהג בצורה שלא עומדת בסטנדרטים המקובלים באותה חברה. אבל המורכבות של המושג נימוס היא עמוקה הרבה יותר. אליעד כהן מסביר בצורה מעמיקה שכל התנהגות נתפסת כמנומסת או לא מנומסת בהתאם לסטנדרטים התרבותיים המקובלים בחברה מסוימת, ... שהוא לא מנומס. הסיבה היא שבחברה הזאת הסטנדרט המקובל הוא לאכול עם סכין ומזלג, וזאת התנהגות שנתפסת כתרבותית. לעומת זאת, בחברה אחרת ייתכן מאוד שלקיחת האוכל בידיים תהיה התנהגות נורמטיבית, ואכילה עם סכין ומזלג תיתפס כהתנשאות או כהתנהגות לא מנומסת. אליעד מדגיש שההגדרה של נימוס איננה מוחלטת אלא יחסית. התנהגות מסוימת יכולה להיתפס כמנומסת בחברה אחת וכלא מנומסת בחברה אחרת. הוא נותן דוגמה ... של מה ראוי ומה לא. כיצד להתמודד עם ביקורת על חוסר נימוס? כאשר מישהו מאשים אותנו בהתנהגות לא מנומסת, הוא בדרך כלל מתכוון לשתי נקודות עיקריות: שלא פעלנו כפי שהוא ציפה ... נגד הסטנדרט החברתי, אלא שמדובר בטעות תמימה או בחוסר הבנה. איך לשכנע שאתה מנומס, למרות שהתנהגת אחרת? אך מה קורה אם נרצה לשכנע את הצד השני שההתנהגות שלנו הייתה בעצם מנומסת, למרות שהיא נוגדת את התפיסה המקובלת שלו? במקרה זה ... נימוס, עלינו להבין מדוע זה מפריע לו. ברגע שנזהה מה באמת חשוב לו, נוכל להסביר לו שההתנהגות שלנו, גם אם אינה עומדת בסטנדרט המקובל, נועדה בדיוק לממש את אותו ערך יסודי או ... אותו ולהרגיש בנוח לידו. כך, האדם יוכל לראות שהמהות האמיתית של הנימוס נשמרת, גם אם ההתנהגות החיצונית שונה. האם נימוס תמיד קשור לסטנדרטים חברתיים? אליעד מסביר כי לעיתים ההתנהגות המנומסת היא דווקא זו שחורגת מהסטנדרטים המקובלים. לפעמים, דווקא מי שמתמרד נגד ... החברתיות עושה זאת מתוך אידיאל גבוה יותר של נימוס. לדוגמה, כשכולם מתעלמים מאדם מסוים וההתנהגות המקובלת היא לא לדבר איתו, דווקא האדם שיגש וידבר עמו ייחשב מנומס לפי סטנדרט מוסרי או אידיאלי גבוה יותר, למרות שיחרוג מההתנהגות המקובלת בקבוצה. מה ההבדל בין התנהגות לא מנומסת להתנהגות לא מכובדת? אליעד מסביר את ההבדל בין התנהגות לא מנומסת לבין התנהגות לא מכובדת. לא מנומס הוא ביטוי הקשור בעיקר לאופן שבו האדם מתייחס לסטנדרט ההתנהגות המקובל. התנהגות לא מכובדת היא יותר חמורה משום שהיא מתייחסת לערכים בסיסיים יותר ואינה תלויה רק ... מהי מהות הנימוס? מהותו האמיתית של הנימוס, לפי אליעד כהן, איננה הצורה הספציפית של ההתנהגות, אלא הכוונה שמאחוריה. ההבנה של צרכי האדם השני, הרצון שלו להרגיש מוערך, אהוב או מוערך, היא זו שמעניקה משמעות אמיתית לנימוס. כך ניתן להתמודד ולהתאים את ההתנהגות שלנו לפי מהות הנימוס ולא רק לפי הצורות המקובלות והמשתנות. מה זה נימוס? איך להיות מנומס? התנהגות מנומסת בחברה כיצד להתמודד עם ביקורת על חוסר נימוס? מי קובע מה מנומס? מה ההבדל בין לא מנומס ללא מכובד? נימוס והתנהגות תרבותית ...
התנהגות ילדים, טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים, בעיות רגשיות של ילדים, חינוך ילדים
התנהגות ילדים, טיפול פסיכולוגי לילדים, פסיכולוג ילדים, בעיית התנהגות אצל ילדים מתבגרים, בעיות רגשיות של ילדים, חינוך ילדים ובו יתבאר העניין של: בעיות התנהגות של ילדים. ויתבאר, ממה נובעות בעיות התנהגות אצל ילדים? וכיצד צריך לטפל בבעיית התנהגות של ילדים? ועוד. וכאן יתבאר, העניין המרכזי שאליו צריך לשים לב, כאשר לילד יש בעיות התנהגות כאלו ואחרות. כי לחלק מהפסיכולוגים, יש תיאוריות כאלו ואחרות, לגבי בעיות ההתנהגות של הילדים. ויש כאלו שנדמה להם, שבעיות התנהגות של ילדים, שונות במשהו, מהפרעות התנהגות של אנשים מבוגרים. אך האמת היא, שאין שום הבדל כלשהו, בין בעיות התנהגות של אנשים מבוגרים, לבין בעיות התנהגות של ילדים. כי הילד, הוא בן אדם לכל דבר ועניין. וכל מה שנכון לגבי אדם בוגר, נכון גם לגבי אדם קטן, שנקרא ילד קטן. והילד הקטן, הוא אדם, לכל דבר ועניין. עם בחירה חופשית משל ... עצמו, גם אם היא נראית כמערכת שיקולים לא הגיונית, בעיני המבוגרים, שלא מבינים את העולם של הילדים. והעניין שצריך לדעת הוא, שכל בעיית התנהגות של ילדים, בדיוק כמו כל בעיית התנהגות של אדם מבוגר, נובעת, מתוך בעיה רגשית שיש לאדם המבוגר, או לאדם הצעיר, שהוא הילד הקטן. כי לכל אדם בעולם, יש בעיות רגשיות כאלו ואחרות, שהן אלו שאחראיות להתנהגות שלו. וכאשר הילד הקטן, יש לו בעיות התנהגות כאלו ואחרות, זה הכל רק בגלל בעיות רגשיות שיש לאותו אדם קטן, שהוא הילד הקטן. וכאשר רוצים לטפל בבעיות התנהגות של ילדים, מוכרחים להבין את הבעיה הרגשית של הילד, שממנה נובעת ההתנהגות הבעייתית שלו. ומי ששולח את הילד שלו, לטיפול פסיכולוגי לילדים, עליו לוודא, שאותו פסיכולוג ילדים, הוא מבין היטב, את הבעיה הרגשית של הילד, שבגללה הילד מתנהג כפי מה שהוא מתנהג. כי פסיכולוג ילדים, שלא מבין את תת המודע של הילד, ופסיכולוג ילדים, שלא מבין את הבעיה הרגשית האמיתית של הילד, הוא כמובן, לא באמת יכול לעזור לילד. אלא, הטיפול הפסיכולוגי ... גם הם רובם ככולם, לא מודעים לעצמם בשלמות. וכמעט אף אחד לא מכיר את תת המודע שלו, בשלמות שאין שלמות אחריה. וכאשר יש לאדם בוגר בעיית התנהגות כלשהי, אז ככל שהוא יותר מודע לעצמו, כך הוא מבין טוב יותר, מהי הבעיה הרגשית שלו, שהיא זו שיוצרת, את בעיית ההתנהגות שלו. אבל ילד קטן, שהוא עדיין אדם קטן, כמעט ואין לו שום יכולת להגדיר ולהסביר, לא לעצמו ולא לאחרים, מהי הבעיה הרגשית שלו שמציקה לו. והילד מבטא את הבעיה הרגשית שלו, דרך בעיית התנהגות כזו או אחרת. והילד מתנהג בצורה מופרעת ובצורה אלימה וכיוב, רק כדי לבטא את זה שהוא סובל מבעיה רגשית מאוד עמוקה, שאין לו מושג איך להתמודד איתה. וטיפול פסיכולוגי לילדים, יכול להיות טיפול טוב, רק כאשר ... שיש כאן בעולם הזה, הדבר הזה, יוצר אצל הילד לחץ נפשי, ותסכול נפשי, ובעיות רגשיות מאוד עצומות וקשות. שהן אלו שיוצרות אצל הילד בעיות התנהגות כאלו ואחרות. וטיפול פסיכולוגי לילדים, ופסיכולוג ילדים טוב, הוא אמור להיות, עבור ההורים של הילד. כי מי שרוצה לדעת איך לחנך ילדים, ומי שרוצה לדעת מהו חינוך ילדים טוב, ... ואת הבעיות הרגשיות של הילד שלו. כי בלי להבין את נפש הילד היטב, בלי זה הבעיות הרגשיות של הילד, רק מתגברות. וכדי לטפל בבעיות ההתנהגות של הילד שלך, לשם כך עליך כהורה ללמוד להכיר את הנפש של הילד שלך. עד כדי כך, שאתה כהורה, תבין את תת המודע של הילד שלך, טוב יותר ממה שהוא מבין את עצמו. ובסיכומו של דבר, יש להבין ולזכור, כי בעיות התנהגות אצל ילדים, נובעות מבעיות רגשיות שיש בתת המודע של הילדים. ובפרט ילדים בגיל ההתבגרות, שלהם, יש יותר בעיות רגשיות כאלו ואחרות. וטיפול בבעיות התנהגות של ילדים, צריך להיות רק אצל מי שמבין היטב את נפש הילד, ולא אלו שמנסים לעשות אבחון ילדים, ולנסות לקבוע שלילד יש בעיית התנהגות כזו או אחרת, בלי להבין בכלל, מהיכן נובעת הבעיה הזאת, ומה צריך ומה אפשר לעשות איתה. ובסיכומו של דבר, באפשרות ההורים לקבל עזרה וסיוע בהבנת הנפש של הילד שלהם, ולגדל ילדים מאושרים, על ידי זה שמתמודדים עם הבעיות הרגשיות של הילד, ולא רק עם התסמינים השונים שמתבטאים בצורת בעיות התנהגות. והבנת נפש הילד, היא הדרך הטובה ביותר לחנך ילדים. ...
פרפקציוניזם ילדים, התנהגות כפייתית אצל ילדים, ocd אצל ילדים, הפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים, הפרעת התנהגות של ילדים, אובססיה טורדנית כפייתית אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים
... ילדים, התנהגות כפייתית אצל ילדים, ocd אצל ילדים, הפרעה טורדנית כפייתית אצל ילדים, הפרעת התנהגות של ילדים, אובססיה טורדנית כפייתית אצל ילדים, בעיות התנהגות של ילדים וכאן יתבאר, כיצד ואיך צריך להתמודד עם הפרעה טורדנית כפייתית (ocd) באופן כללי ואצל ילדים בפרט (ocd של ילדים). ומדובר כאן על ... לכך היא, שראשית כל יש להבין, שמאחורי כל הפרעת התנהגות, יש שכל והיגיון וחוכמה כלשהי. ואין שום הפרעה נפשית בעולם, שאין מאחוריה היגיון כלשהו. וכדי לעזור לאדם להתמודד עם בעיית ההתנהגות שלו, לשם כך צריך להבין, מה השכל ומה הסיבה ההגיונית, שהיא זו שגורמת להתנהגות שלו. והסיבה לכך שהילד סובל מהפרעת התנהגות כפייתית, והסיבה לכך שהילד חוזר על עצמו ועל דברים שהוא עושה ועל משפטים שהוא אומר, היא לפעמים משום, שהילד מחפש את השלמות, ולא מצליח ... הוא נולד, הוא כמעט ולא סובל משום הפרעה נפשית בעיית התנהגות. והילד מבחינתו, (כמעט) הכל מושלם. ואחכ הילד לומד מה טוב ומה רע. וההורים של הילדים, בתהליך חינוך הילד, מחנכים את הילד שידע להבדיל בין ... כל הזמן. אבל מצד שני, הוא גם לפעמים גורם לאדם להתנהגות כפייתית וכיוב. שהאדם מתחיל להתנהג באובססיה לגבי איזה דבר, כאילו מתוך רצון שהדבר יהיה מושלם. כגון לדוגמה, ילד שחוזר על המשפטים שלו, פעם אחרי פעם. שזה נובע מכך שהילד רוצה ... לילד להבין את ההיגיון ואת השכל ואת החוכמה, שיש בהתנהגות שלו. כי פסיכיאטר פסיכולוג שמאבחן את הילד, כמי שסובל מהפרעת התנהגות כפייתית של ילדים, הוא בעצם גורם לכך שהילד יחשוב שהפעולה שלו היא רק לא הגיונית. והוא גורם לילד לחשוב שהוא משוגע וכיוב. וזאת לא האמת. ... של דבר. התמודדות עם פרפקציוניזם ילדים ocd אצל ילדים התנהגות כפייתית אצל ילדים, היא על ידי זה שגורמים לילד להבין את ההתנהגות שלו. זא ראשית כל מוודאים שהוא מבין את השכל ואת ההיגיון שיש בביצוע אותה הפעולה פעם אחת. ומוודאים שהילד לא פועל כמו רובוט, אלא שהוא ... בביטחון העצמי של הילד באופן כללי, וממילא תיפטר ההתנהגות הטורדנית שלו. והדבר הטוב ביותר לעשות, זה לפנות לאיש מקצוע שמומחה בהבנת נפש האדם בכלל ונפש הילד בפרט. שהוא עוזר להורים לאבחן ולהבין ... ומשונים, שיאבחנו את הילד שלהם, כמי שסובל מהפרעות התנהגות כאלו ואחרות. אלא לפנות למישהו שבאמת מבין מה קורה בנפש של הילד. ושהוא יכול לעזור להורים ולילד, לחיות חיים טובים באמת. ...
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
תרופות פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות
... פסיכיאטריות, הפרעת התנהגות, דימוי עצמי שלילי, הפרעות נפשיות, מחלות נפשיות, חולה במחלה נפשית, התנהגות טורדנית, ocd קשה, ערך עצמי נמוך, סכיזופרניה, בעיית התנהגות מהו האינטרס של אדם להגדיר את עצמו כחולה נפש? המרצה, אליעד כהן, מציין כי לעיתים יש אנשים המגדירים את עצמם כחולי נפש או עם בעיות נפשיות, למרות ... בעיה או להכיר בכך שהמטרה היא שינוי תפיסתי או התנהגותי, הוא יכול להרגיש פחות רע עם עצמו, שכן זה הופך את הבעיה למשהו חיצוני שנמצא מעבר לשליטתו האישית. אליעד מציין שדבר דומה קורה כשבן אדם לא מרגיש ... מציין שכאשר אדם נתקל בקושי נפשי כמו חרדה או התנהגות כפייתית ולא מצליח להתמודד איתן, הוא מרגיש כישלון ומתקשה להרגיש טוב עם עצמו. הוא מחפש עזרה במישהו אחר, שמאבחן אותו עם בעיה או הפרעה נפשית. ... הבעיות שלו. במקום להתמודד ולהתאמץ לתקן את ההתנהגות או הלחץ הנפשי, הוא יכול להניח שזו בעיה גנטית שאין לו שליטה עליה. אליעד מביא דוגמה של אדם שייתכן ויש לו קושי נפשי מסוים, כמו חרדה או התנהגות כפייתית, אבל הוא בוחר להימנע מלהתמודד עם זה בטענה שזו הפרעה נפשית שדורשת טיפול רפואי ולא שינוי תפיסתי או התנהגותי מצדו. מהו תהליך ההתמודדות עם פחד מכישלון? בפעמים רבות, כשאדם נתקל בקושי נפשי כמו חרדה או התנהגות כפייתית, הוא מנסה להתמודד עם זה ולא מצליח. תחושת הכישלון גורמת לו להרגיש רע עם עצמו, ואז הוא מחפש פתרון אצל מאבחן. המאבחן עשוי להאכיל אותו ... להתמודד איתה ולא מצליח יש לו נגיד איזו הפרעת התנהגות איזו התנהגות כפייתית הוא מנסה להתמודד ולא מצליח ואז מה שקורה אין לו כוח להתמודד הוא מרגיש שהוא כישלון מרגיש רע, מרגיש עצבים על עצמו ואז הוא הולך לאיזה ... ככה בעצם הוא מרגיש פחות רע מכך שיש לו איזו התנהגות שמפריעה לו כי הוא אומר זה גנטי לא בשליטתי זה הרעיון. ש: או המאבחן עצמו לא מסוגל זאת אומרת חושב שזה באמת המצב, המאבחן עצמו יכול להגיד טוב אתה ...
טיפול ב או סי די, OCD, איך נוצר OCD? סיבות ל OCD, גורמים ל OCD, התנהגות כפייתית, התנהגות טורדנית, מחשבה טורדנית, התנהגות אובססיבית קומפולסיבית, למה יש לי או סי די? הפרעה קומפולסיבית אובססיבית, איך נוצרת הפרעה נפשית של OCD?
טיפול ב או סי די, OCD, איך נוצר OCD? סיבות ל OCD, גורמים ל OCD, התנהגות כפייתית, התנהגות טורדנית, מחשבה טורדנית, התנהגות אובססיבית קומפולסיבית, למה יש לי או סי די? הפרעה קומפולסיבית אובססיבית, איך נוצרת הפרעה נפשית של OCD?
... די, OCD, איך נוצר OCD? סיבות ל OCD, גורמים ל OCD, התנהגות כפייתית, התנהגות טורדנית, מחשבה טורדנית, התנהגות אובססיבית קומפולסיבית, למה יש לי או סי די? הפרעה קומפולסיבית אובססיבית, ... היא הפרעה נפשית בה האדם חווה מחשבות טורדניות והתנהגויות כפייתיות חוזרות ונשנות. הסימפטומים של OCD יכולים לכלול התנהגויות כמו שטיפת ידיים כפייתית, בדיקה חוזרת אם הדלת נעולה או צורך כפייתי בסדר ... במאה אחוז, או שאסור שיהיה שום לכלוך על הרצפה. כל התנהגות או מחשבה שחוזרת על עצמה בצורה אובססיבית יכולה להיות מוגדרת כ - OCD. למה ... שלו. כאשר האדם לא מוצא פתרון, הוא מתחיל לפתח התנהגות כפייתית או מחשבות אובססיביות כאמצעי להתמודד עם המצוקה. לדוגמה, אדם ... והקשר שלה לאמונה באלוהים? אליעד כהן מדגיש קשר בין התנהגות OCD לבין יצירת אמונה חזקה שמחליפה את המצוקה. הוא משווה בין אמונה כפייתית ... להתמודד עם המצוקה הרגשית שלו, כבר לא יצטרך את ההתנהגות הכפייתית או את האובססיה כדי לברוח מהכאב. מה הנזק שברצון לוודאות מוחלטת ... הפרעה נפשית? למה אני סובל מ - OCD? איך לטפל בהתנהגות כפייתית? איך נוצרת אמונה כפייתית? האם OCD יכול לעבור? למה רצון לשלמות ... שטיפת ידיים אובססיבית, שטיפת ידיים כפייתית, התנהגות כפייתית אובססיבית, להיות בטוח במאה אחוז, רוצה מאה אחוז, הרצון לשלמות, ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על התנהגות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: התנהגות, איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: התנהגות, איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש אמת מוחלטת? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? למה לא להתאבד? האם הכל אפשרי? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם המציאות היא טובה או רעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן אישי לאורח חיים בריא, אימון אישי לחיים, אימון אישי בתל אביב בתחום התנהגות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.9961 שניות - עכשיו 08_07_2025 השעה 12:58:42 - wesi4