ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אספרגר ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4 ✔יעדי התכנית הטיפולית התכנית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 4
יעדי התכנית הטיפולית

התכנית היא אישית ונבנית לילד ספציפי. על ההורה לשאול את המנחה בכל שלב ושלב מדוע תכנית זו מתאימה כרגע לדעתו לילד. יש לשנות את התכניות לעיתים כל שבוע, אך לעיתים ישנן תכניות שהולכות עם הילד זמן ממושך ומשתנות מעט מאד מבחינת התוצאות שהן מבקשות להשיג, הן כן משתנות מבחינת הדרך שבה אנו מנסים להגיע לתוצאות, משום שלא יתכן שהילד יעשה בדיוק את אותה הדרך במשך חודשים רבים (וגם לא שבועות). לכן על המטפלים והמנחה להיות יצירתיים ומעניינים ולהבין שככל שהילד עולה ברמת התפתחותו כך גם נדרשת מהם יצירתיות וגמישות בדרך בה הם מטפלים בו, במשחקים, סיפורים ושירים שהם מביאים. יש להתחשב ביכולתו של הילד לשבת באופן רציף ליד שולחן. ילדים רבים על הקשת אינם מסוגלים לשבת ולהקשיב בתחילת דרכם הטיפולית. לא יהיה זה הגיוני או מוסרי להושיב ילד כזה על כסא ליד שולחן זמן רב ולנסות להחזיק אותו שם בשעה שברור שהוא אינו מסוגל לכך. ישנן דרכים שונות להביא את הילד לשולחן. צריך להכיר את הילד היטב לשם כך ולפני שקופצים לתוך התכנית הטיפולית להקדיש זמן לא מבוטל לחשיבה כיצד לעשות זאת. לדוגמה, כמה וכמה ילדים שהכרתי לא התחילו בישיבה ליד שולחן אלא במשחק פיזי עמוק, כמו קפיצה על פוף, התגלגלות בשמיכה, עבודת גיזום ושתילה בגינה. או סוג אחר של גרייה כמו התרחצות בבריכה קטנה או גיגית ומריחה של בוץ, צבעי ידיים או קצף גילוח על הגוף. לאחר שהצורך הסנסורי של הילד בא "על סיפוקו" יש לו יותר יכולת לשבת ליד שולחן או בשקט על הרצפה ולשחק. ילדים שמתחילים תכנית טיפולית במצב אוטיסטי עמוק יותר על ההורים להחליט עד כמה נכון, מועיל ובאיזו עוצמה להכניס את הילד שלא ברצונו לתוך הטיפול. ילדים רבים שנכנסים לתוך טיפול ABA מראים התנגדות עזה, משתוללים, בוכים ומכים את סביבתם ועצמם. הם אינם מסוגלים לקבל הוראות או את העובדה שיש מבוגר מולם שהוא המדריך שלהם ויש להם הרבה מה ללמוד ממנו וליהנות מלימוד זה. כאמור, חשוב מאד שהמנחה יסביר להורים שתגובתו של הילד עשויה להיות בעלת עוצמה לא מבוטלת בתקופה הראשונה של הטיפול (כדאי להגדיר כמה זמן זו תקופה ראשונית, בעיני מדובר בלא יותר ממספר פגישות עד מקסימום מספר שבועות). על המנחה וההורים להחליט ביחד עד כמה "רחוק" הם מוכנים ללכת ועדיין להרגיש שכל העניין מתרחש לטובת הילד. יש הורים שיסכימו להחזקת ילדם בכוח על הכסא מול השולחן. לדוגמה, ילד שבמפגשים הראשונים בכה, צעק ובעט, המנחה (שהיו לה הרבה שנות ניסיון (ABA הצליחה אחרי 3 מפגשים לתת לו מספיק חיזוקים חיוביים על התנהגות שכן הייתה הולמת (ישיבה רגוע על הכסא לכמה שניות, שיתוף פעולה וכו') כך שהוא הבין את הדרך הנכונה להתנהגות בזמן טיפול. לאחר שהילד הבין זאת הוא המשיך להגיע לטיפולים ברצון רב והתקדם יפה. הכוונה בטיפול אינה בשום אופן לשבור את רוחו של הילד ולשנות את מי שהוא במהותו, אלא לתת לו להבין שיש כאן עוד אדם ושהמילה האחרונה, כמבוגר, היא שלו. כך מבין הילד שהוא מתלמד ואילו המבוגר הוא המורה. בתוך הגבולות הללו ניתן חופש די רחב לילד והוא לומד למצות אותו עד תום, ליהנות וללמוד לשחק ולתקשר בטיפול. תפקיד המטפל הוא להציג ולהציב לילד גבולות של ריסון עצמי ודחית סיפוקים ובה בעת להעניק לילד חופש בכל מקום שהדבר אפשרי מתוך אהבה וכבוד לילד. מתן כוח גדול מידי לילד לשלוט בסיטואציה ולדרוש כל מה שעולה בדעתו מהמבוגר גורם לילד לפחד, משום שכל הכוח אצלו והוא נבהל מכך שהוא המוביל ושאין לו גבולות. לכן על המבוגר המטפל לעצב את עצמו כמוביל דרך עבור הילד, כזה שאינו נותן פקודות אלא שהילד מעריך ומוכן ללכת אחריו ולרצות אותו משום שהוא יודע שהמפתח לבלבול וחוסר האונים שהוא חש מצוי אצל המבוגר והוא מוכן לתת לו לעזור ולהוביל. למשל, כאשר ילד נמצא בטיפול והמטפל נותן לו אפשרות לבחור בין שני משחקים שאפשר לשחק כרגע והילד מתעקש לעשות דבר מה שונה לחלוטין שפורץ את המסגרת שהמטפל מנסה להבנות, על המטפל להגיב בריסון עצמי ולא להגיב בכעס על הילד (הילד לומד מכך גם לרסן את עצמו! מניסיוני ילדים לומדים רק מדוגמה אישית של מבוגר ולא משיחות מוטיבציה). אם הילד מביא התנהגויות לא מקובלות אפשר לומר "זה לא נעים לי שאתה צועק כל כך" או "אתה באמת כועס, אני מבין, זה לא קל". יש לחזור ולומר "עכשיו אתה יכול לבחור בין הפאזל לקוביות, מה אתה בוחר?" אפשר לחזור על כך בוואריאציות שונות עד שהילד מבין ומתרצה. אפשר להוסיף "בהפסקה נוכל לשחק במה שאתה תבחר" או "אחרי שנסיים את הפזל נשחק במה שאתה רוצה". כדי לחזק את הילד במהלך המשחק אפשר לאמר "מאד נעים לי לשחק איתך כשאתה יושב יפה, כל הכבוד!" באופן זה נותנים לילד חיזוק מילולי חיובי (כל הכבוד) ובה בעת מכניסים את האלמנט התקשורתי, האישי והרגשי (נעים לי איתך). אם נשמע לכם אכזרי להכניס אתה הילד למסגרת שנראית לכם נוקשה כדאי לכם לקרוא ספרים ומאמרים שכתבו מבוגרים הנמצאים על הקשת האוטיסטית על מה שהרגישו בילדותם. הם מדווחים, בין היתר, על מקום שבו הם שיוועו לעזרה ולהושטת היד של המבוגר שיכנס לעולמם ויעזור להם לפסוע בבטחה לעולם שבחוץ. לכן, לדעתי, נכון יהיה לעבוד עם הילד בעדינות ובכבוד למקום בו הוא נמצא ללא שלילה של האוטיזם אלא קבלתו ואימוצו, אך בד בבד להושיט את היד הנושאת בתוכה את החום, האהבה והכלים שיסייעו לילד לתפקד ולהיות בקשר עם הסובבים אותו. למנחים דרכים שונות לגרום לילד להבין את דרך הטיפול וחוקיו, יש להקפיד שהדברים נעשים במקצועיות, מהסיבות הנכונות, בגבולות הנכונים, בהיגיון ובהדרכת והסכמת ההורים.

חשוב מאד לאורך כך הטיפול, אך בעיקר בתחילתו, כאשר הילד אינו מכיר את חוקי המשחק, ללמד את הילד מהם החוקים, מה תפקידו כילד ומה תפקיד המבוגר, כמה נחמד שכל אחד יודע מה תפקידו ואיך אפשר ליהנות ממשחק הולם ביחד. במהלך התקדמות הטיפול אפשר להרחיב את הגבולות והילד לומד עד לאן הוא יכול למתוח אותם.

לאחר שנקבעו היעדים והדרכים להשגתם יתחיל המנחה להנחות את הצוות הטיפולי. המצב בארץ כיום הוא כזה שרוב הפעמים תמצאו את עצמכם כהורים מכשירים מטפלות לעבודה עם הילד. כדאי לפרסם באתרי אינטרנט של שתי"ל ואלוט בלוחות המודעות באוניברסיטה בחוג לעבודה סוציאלית, קלינאיות תקשורת ופסיכולוגיה או מדעי המח בביולוגיה, חינוך מיוחד וחינוך בכלל. אם אתם בוחרים לבנות תכנית ABA, כדאי להיות בקשר עם בית לורן ולקבל רשימה של מטפלות שעברו קורס ABA, אך קחו בחשבון שסיום קורס כזה אינו אומר שהמטפל יודע לטפל בילד (הוא יודע את התיאוריה), הוא זקוק להנחיה צמודה. רצוי מאד לסכם עם המטפל שהוא נשאר לעבוד עם הילד לפחות שנה משום שלוקח זמן וכסף להכשיר את המטפל ולכן אין טעם להעסיק אותו לכמה חודשים. יש הורים שמחתימים מטפלים על חוזה לשנה בשל העלות הכספית הגדולה והזמן שלוקח להכשיר את המטפל. כל מטפל מתחייב לטיפול בין פעמיים לשלוש פעמים בשבוע, להגיע לביתכם ולטפל בילד על פי ההוראות של המנחה ושלכם, בנוסף לטיפולים יש גם ישיבה שבועית שהמנחה וכל המטפלים בשיטה מגיעים אליה. בתחילת הדרך יש לאפשר לילד ולמטפל להתחבר ביניהם וליצור תחושה של אמון, חיבה, אהבה וכבוד הדדי, זאת בנוסף לתכניות הטיפוליות הראשונות. המנחה צריך לקחת זאת בחשבון ולעזור למטפלים לתכנן את הטיפול הספציפי כך שיהיה כתוב על דף נייר באופן מובנה, יהיו בו אופציות שונות למשחק ולאינטראקציה שהילד יוכל לבחור מתוכם במידת האפשר (תלוי במצבו של הילד). בסיום כל מפגש טיפולי ישאיר המטפל את דף העבודה שלו בקלסר הטיפולי כדי שהמטפל הבא שיגיע ידע על מה עבדו עם הילד ובאילו דרכים ולא יחזור בדיוק על אותם משחקים מהטיפול הקודם וכך יתסכל את הילד. מכיוון שהילדים על הספקטרום שונים כל כך זה מזה ומביאים עימם צרכים שונים ולקויות מרובות אין זה נכון לתת כאן מתכון לתכנית טיפולית. בהמשך אתן דוגמה לתכנית טיפולית לילד בתפקוד בינוני - גבוה, אך זו רק דוגמה אחת מני רבות ואין להשתמש בה כלשונה. יש לבנות לכל ילד תכנית אישית המתאימה לו. ניסיון "להלביש" על ילד מסוים תכנית המתאימה לילד אחר עשויה להזיק לו יותר מלהועיל. לכן תפקידו של המנחה חשוב ביותר.

אל תהססו לקבוע מטרות ריאליות להתקדמות הילד. למשל, עליכם לשאול את עצמכם האם מטרתי כהורה שהילד יגיע לגן רגיל, האם מטרה זו ריאלית וכיצד נוכל להשיג אותה בצעדים קטנים ובטוחים. שימו לב שאתם קובעים מטרות הגיוניות שאינן למטה או למעלה מיכולתו של הילד. המטרות יכולות להשתנות כל תקופה, אך חשוב להגדירן כדי שתוכלו לדעת מה הכיוון אליו אתם הולכים ולכוון את צוות המטפלים לאותו כיוון. אני באופן אישי קובעת תמיד מטרות שהן מעט יותר גבוהות מיכולתו הנוכחות של הילד. כך יש גם לאן לשאוף. היזהרו מלקבוע מטרות שהן מתחת ליכולת הילד, אתם עלולים לחסום אותו מלהתפתח. ניתן לראות את המטרות הגדולות כתמונה שאתם נושאים בלבכם, תמונת העתיד של ילדכם. בכל פעם שאני נתקלת באדם או מוסד שמספרים לי שאין החלמה מאוטיזם אני "שולפת" את התמונה הפנימית הזו שלי ומתבוננת בה בשקט ובריכוז עד שאני יכולה להרגיש אותה חיה בתוכי. במהלך הזמן תמונה זו יכולה להשתנות, אך אתם אחראים על השינויים בה ולא אף אדם אחר שיאמר לכם מי אתם ומהו עתידכם ועתיד ילדכם.

מכיון שתכנית ABA היא יקרה ומשפחות רבות לא יכולות לאפשר לעצמן את ההוצאה הכלכלית הכרוכה בה אפשר לנסות להיעזר באתר הבא באינטרנט לבניית תכנית אישית: http:/ / www.autismpro.com/.

שיטה נוספת היא להביא מנחה שינחה אתכם ההורים כתרפיסטים ושאתם תבצעו את התכנית הטיפולית עם הילד, ניתן להביא מנחה אחת לשבועיים ולא אחת לשבוע וכך ההוצאה הכלכלית יורדת.

בתכנית העבודה מעבר למטרות ה"על" הללו יש לרשום מטרות קטנות יותר ומעשיות שיובילו אותנו למטרות הראשיות כדאי שתכתבו מטרות אלה על דף נייר. במקביל יש לדרוש מהמנחה שגם הוא יכתוב את המטרות הללו ויפרט כיצד נגיע אליהם. כמו למשל - מטרת העל שלנו היא שהילד ילך לגן רגיל עם סייעת, בסופו של דבר, בעוד שנתיים. המטרות בדרך להגיע למטרת על זו הן ללמד את הילד מהן ההתנהגויות הנאותות בגן, למזער בעיות התנהגות ועוד. מתחת לשלב זה ישנן המטרות המעשיות שיש להשיג בדרך כדי להגיע למטרה הראשית (המטרה כאן היא הגעה לגן רגיל עם סייעת). זו היא בעצם העבודה בשטח ברמה שבה הילד מצוי כעת - כדי שהילד יגיע בסופו של דבר לגן רגיל הוא צריך ללמוד ליצור קשר עין (עד כמה שניתן), ללמוד להיות לא מוסח, להבין הוראות, לראות במבוגר לידו מדריך ומורה, לרצות לשחק עם ילדים, ללמד את הילד לעמוד בתור, לשחק על פי תורות, לשבת ליד שולחן ולאכול, ללכת לשירותים לבדו, לבקש עזרה כשהוא זקוק לה וכו'. לכל אחת מהנ"ל יכתוב המנחה תכנית עבודה ספציפית שאמורה לסייע ולהביא להתקדמות אצל הילד בתחום הספציפי הזה. ככל שהילד יתקדם בתכניות העבודה שלו הוא יתקדם לעבר מטרת העל שהצבנו עבורו.

דוגמה להכנת תכנית עבודה

מטרת על: הילד ילך לגן רגיל עם סייעת.

שלבים בהגעה למטרה:

הילד ילמד -

1.ליצור קשר עין.

2.לדבר.

3.לעמוד בתור.

4.לשחק על פי תורות.

5.לפנות לאחרים כשהוא זקוק למשהו.

6.לפנות לאחרים בפניה תקשורתית שאינה דווקא למילוי צורך מיידי.

7.לשבת ליד שולחן ולאכול.

8.לעשות צרכים בשירותים.

9.לבקש עזרה כשהוא זקוק לה.

על כל אחד מהסעיפים הנ"ל צריך המנחה ליצור תכנית טיפולית מפורטת של שלבים שדרכם הילד יעבור וילמד בטיפולים עד שיגיע לרמה הנדרשת. דוגמה לתכניות טיפוליות התנהגותיות ראו בפרק 6.
מסגרות מטרות קטנות ריכוז פסיכולוגים לקרוא ספר עקשנות להשתנות ללמוד יעוץ הורי כבוד פסיכולוגיות pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
כבוד עצמי, כבוד האדם, חוסר הערכה עצמית, לרצות לקבל כבוד, רצונו של אדם כבודו, ענווה, גאווה, שחצנות, יהירות, ביטחון עצמי, ערך עצמי, להתגאות, הרודף אחרי הכבוד, רצונו של אדם זהו כבודו
כבוד עצמי, כבוד האדם, חוסר הערכה עצמית, לרצות לקבל כבוד, רצונו של אדם כבודו, ענווה, גאווה, שחצנות, יהירות, ביטחון עצמי, ערך עצמי, להתגאות, הרודף אחרי הכבוד, רצונו של אדם זהו כבודו
...לקבל כבוד, רצונו של אדם כבודו, ענווה, גאווה, שחצנות, יהירות, ביטחון עצמי, ערך עצמי, להתגאות, הרודף אחרי הכבוד, רצונו של אדם זהו כבודו למה אנשים מרגישים אי - נוחות כשמשבחים אותם? אנשים רבים חווים תחושת אי - נוחות כאשר הם מקבלים מחמאות, אפילו אם הן נאמרות מתוך כוונה טובה. אליעד כהן מסביר את הסיבה לתופעה זו באמצעות תובנה מעניינת על מהות הכבוד והערכה העצמית. כשמישהו משבח אותנו, לעיתים אנחנו חשים אי - נעימות מכיוון שהשבח פוגע בתפיסת העצמי שלנו. לדוגמה, אדם שעושה פעולה מסוימת עבור עצמו ואחר כך מקבל על...
חוסר אושר זוגי, להרגיש טוב לבד, חיי רווקות מאושרים, להרגיש טוב בזוגיות, חיסרון זוגי, מחפשת זוגיות, זוגיות טוב או רע, קשרים רגשיים, ביחד או לבד, לבד או ביחד, רווקות מאושרת, ביחד או לחוד
חוסר אושר זוגי, להרגיש טוב לבד, חיי רווקות מאושרים, להרגיש טוב בזוגיות, חיסרון זוגי, מחפשת זוגיות, זוגיות טוב או רע, קשרים רגשיים, ביחד או לבד, לבד או ביחד, רווקות מאושרת, ביחד או לחוד
...אושר זוגי, להרגיש טוב לבד, חיי רווקות מאושרים, להרגיש טוב בזוגיות, חיסרון זוגי, מחפשת זוגיות, זוגיות טוב או רע, קשרים רגשיים, ביחד או לבד, לבד או ביחד, רווקות מאושרת, ביחד או לחוד איך אפשר להרגיש שלם בלי זוגיות? האם ניתן להיות שלם עם עצמך ללא זוגיות? השאלה הזו עולה כאשר אדם מרגיש חסר בתנאים של חיים רווקים, ומחפש פתרון שיאפשר לו להגיע לתחושת שלמות אישית גם ללא מערכת זוגית. בשיחה, המשתתפת מספרת שהיא חשה חסרונות כשהיא לא נמצאת בזוגיות, למרות שהיא מודעת לכך שיכולה להיות שלמה גם לבד. אליעד מציין כי השגת...
טוב ורע, איך טוב עושה רע? איך לזכות בלוטו יכול להרוס לך את החיים? מה רע בלזכות בלוטו? איך דבר טוב יכול לעשות לך רע? איך אושר יוצר סבל? איך טוב בהווה יוצר רע בעבר? איך טוב בהווה יוצר רע בעתיד? איך טוב במשהו יוצר רע בדבר אחר?
טוב ורע, איך טוב עושה רע? איך לזכות בלוטו יכול להרוס לך את החיים? מה רע בלזכות בלוטו? איך דבר טוב יכול לעשות לך רע? איך אושר יוצר סבל? איך טוב בהווה יוצר רע בעבר? איך טוב בהווה יוצר רע בעתיד? איך טוב במשהו יוצר רע בדבר אחר?
...לזכות בלוטו יכול להרוס לך את החיים? מה רע בלזכות בלוטו? איך דבר טוב יכול לעשות לך רע? איך אושר יוצר סבל? איך טוב בהווה יוצר רע בעבר? איך טוב בהווה יוצר רע בעתיד? איך טוב במשהו יוצר רע בדבר אחר? איך דבר טוב כמו זכייה בלוטו יכול להרוס לך את החיים? אליעד כהן מסביר בהרצאה כיצד משהו טוב יכול באופן פרדוקסלי לגרום לאדם סבל וצער. הוא פותח בדוגמה המוכרת של אדם שזוכה בלוטו, אירוע שנחשב באופן כללי כחיובי ומשמח מאוד. עם זאת, עצם הזכייה עלולה לעורר אצל האדם רגשות שליליים ולהפוך לחוויה לא נעימה. למשל, האדם עלול...
נקמנות וסליחה, לנקום או לסלוח, לוותר או לנקום, החזק מוותר, החלש נוקם, נקמה זה לחלשים, נקמנות זה לחלשים, לסלוח זה לחזקים, החזקים סולחים, החלשים נוקמים, החזק סולח, לסלוח זו חוזקה, לנקום זו חולשה, פגעו בי מה לעשות, מי סולח ומי נוקם?
נקמנות וסליחה, לנקום או לסלוח, לוותר או לנקום, החזק מוותר, החלש נוקם, נקמה זה לחלשים, נקמנות זה לחלשים, לסלוח זה לחזקים, החזקים סולחים, החלשים נוקמים, החזק סולח, לסלוח זו חוזקה, לנקום זו חולשה, פגעו בי מה לעשות, מי סולח ומי נוקם?
...או לנקום, החזק מוותר, החלש נוקם, נקמה זה לחלשים, נקמנות זה לחלשים, לסלוח זה לחזקים, החזקים סולחים, החלשים נוקמים, החזק סולח, לסלוח זו חוזקה, לנקום זו חולשה, פגעו בי מה לעשות, מי סולח ומי נוקם? האם חוסר תגובה לפגיעה מעיד על חוזקה או חולשה? אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מציג היא האם חוסר תגובה לפגיעה מעיד על חוזקה או חולשה. לפי הסבריו, יש שתי סיבות עיקריות לכך שאדם לא יגיב כאשר פוגעים בו: או שהוא חלש מאוד או שהוא חזק מאוד. אדם חלש לא מגיב מכיוון שהוא פוחד, חסר ביטחון עצמי, או מרגיש שאין לו יכולת...
אהבה מוחלטת, אהבה יחסית, למה קשה למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב, רק אהבה - חלק 3
...למצוא אהבה? למה קשה לאהוב? אהבות מנוגדות, אהבות משלימות, רק לאהוב, רק אהבה - חלק 3 ואם האדם באמת בלב שלם, מקבל חיסרון כלשהו במוחלטות, המשמעות של זה היא, שהאדם בלב שלם, מקבל את כל החסרונות כולם שיש בעולם, ואז ממילא כבר לא יכול להיות שהוא ישנא את החסרונות, אם הם מעל כמות מסוימת. כי האדם, לא רוצה חיסרון כלשהו, לא בגלל הצורה החיצונית שלו. אלא, בגלל עצם המהות שלו, שהוא חיסרון. לדוגמה, האדם לא רוצה להרגיש רעב, לא בגלל שהוא רעב, אלא בגלל שמבחינה מהותית, האדם לא רוצה את המצב, שבו הוא לא רוצה את המציאות...
של מי הרצון הזה? למה אני רוצה משהו? איך נוצר הרצון שלי? מי אני? האם אני הרצון שלי? האם אני המוח שלי? למה אני מזדהה עם הרצון? למה יש לי רצון? האם אני בוחר את הרצון? אני לא אני, אני לא עצמי - חלק 1
של מי הרצון הזה? למה אני רוצה משהו? איך נוצר הרצון שלי? מי אני? האם אני הרצון שלי? האם אני המוח שלי? למה אני מזדהה עם הרצון? למה יש לי רצון? האם אני בוחר את הרצון? אני לא אני, אני לא עצמי - חלק 1
...שלי? מי אני? האם אני הרצון שלי? האם אני המוח שלי? למה אני מזדהה עם הרצון? למה יש לי רצון? האם אני בוחר את הרצון? אני לא אני, אני לא עצמי - חלק 1 למה אני מזדהה עם הרצון שלי? אליעד כהן פותח בשאלה בסיסית על משמעות המילה אני: כשאדם אומר אני רוצה משהו, למה הוא מתכוון בעצם במילה אני? הוא מציג את הטענה שהמוח אומר לאדם מה לעשות, ואז נשאלת השאלה האם האדם הוא באמת המוח שלו, או אולי הוא משהו נפרד מהמוח שלו, כלומר, האם המוח הוא משהו ששייך לאדם, כמו בית, חולצה או אוטו, ולא האדם עצמו. מה ההבדל בין רצון שלי ל
ניהול זמן - איך למצוא זמן לדברים החשובים באמת?
...זמן לדברים החשובים באמת? כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, האושר מגיע על ידי הבנה. כאשר האדם מבין את המציאות, על ידי זה הוא מרגיש טוב. וכדי להגיע להבנה, לשם כך על האדם להתבונן. והשאלה היא, מה יעשה האדם שאין לו זמן להתבונן? ואיך בדיוק אפשר למצוא זמן להתבוננות? והתשובה היא, כי אין צורך למצוא זמן מיוחד להתבוננות, וזה משום שלא צריך להתבונן על משהו ספציפי, אלא האדם יכול פשוט לנסות להתבונן ולשים לב טוב יותר לדברים שאותם הוא עושה ביום יום. ונסביר: האושר תלוי בהבנת המציאות. אבל, הבנת המציאות, אין משמעותו היא...
חרדת נטישה זוגית, חרדת פרידה זוגית, חרדת בגידה זוגית, קנאה זוגית, התאהבות זוגית, אימון לזוגיות מוצלחת, להתאהב, איך לא להיפגע בזוגיות? פחד מנטישה זוגית, פחד מפרידה זוגית, פחד מבגידה זוגית
חרדת נטישה זוגית, חרדת פרידה זוגית, חרדת בגידה זוגית, קנאה זוגית, התאהבות זוגית, אימון לזוגיות מוצלחת, להתאהב, איך לא להיפגע בזוגיות? פחד מנטישה זוגית, פחד מפרידה זוגית, פחד מבגידה זוגית
...זוגית, חרדת בגידה זוגית, קנאה זוגית, התאהבות זוגית, אימון לזוגיות מוצלחת, להתאהב, איך לא להיפגע בזוגיות? פחד מנטישה זוגית, פחד מפרידה זוגית, פחד מבגידה זוגית מהי חרדת נטישה זוגית וכיצד היא נוצרת? חרדת נטישה זוגית היא מצב נפשי שבו האדם פוחד לאבד את בן או בת הזוג. בהרצאה זו, אליעד כהן מסביר כי החרדה מתעוררת כאשר אדם נקשר באופן רגשי חזק לדמות מסוימת או לחוויה ספציפית שהקשר הזה מעניק לו. לדוגמה, כאשר מישהו מתחיל קשר זוגי ומגלה שהוא מאוד רוצה את בן או בת הזוג, הוא עלול להתחיל לחשוש מאובדן. עצם הקיום...
קומבינות בזוגיות, למצוא מישהו שיאהב אותי כמו שאני, להכיר בחורה שתקבל אותי כמו שאני, להכיר גבר שיקבל אותי כמו שאני, איך למצוא זוגיות טובה? איך להכיר מישהו שיאהב אותך כמו שאת? איך להכיר מישהו שלא ירצה לשנות אותך? מציאת זוגיות
קומבינות בזוגיות, למצוא מישהו שיאהב אותי כמו שאני, להכיר בחורה שתקבל אותי כמו שאני, להכיר גבר שיקבל אותי כמו שאני, איך למצוא זוגיות טובה? איך להכיר מישהו שיאהב אותך כמו שאת? איך להכיר מישהו שלא ירצה לשנות אותך? מציאת זוגיות
...מישהו שיאהב אותי כמו שאני, להכיר בחורה שתקבל אותי כמו שאני, להכיר גבר שיקבל אותי כמו שאני, איך למצוא זוגיות טובה? איך להכיר מישהו שיאהב אותך כמו שאת? איך להכיר מישהו שלא ירצה לשנות אותך? מציאת זוגיות מהם העקרונות המובילים בחיפוש אחר זוגיות טובה? במהלך הרצאתו, אליעד כהן עוסק בנושאים שונים הקשורים לחיפוש זוגיות טובה ותחושת קבלה. אחד הנושאים המרכזיים הוא הרצון האנושי למצוא מישהו שיאהב אותנו כמו שאנחנו, כלומר, מישהו שיקבל אותנו כפי שאנו, עם כל החסרונות שלנו, מבלי לדרוש שנשתנה. אליעד מדגיש כי רעיון זה...
אהבה אובססיבית, אובססיה לגבר, אובססיה לאישה, אובססיה לאהבה, אובססיה לבחורה, OCD קשה, אובססיה לאדם, אובססיה לאקסית, אובססיה לבן זוג, אובססיה למין, אובססיה על גבר
אהבה אובססיבית, אובססיה לגבר, אובססיה לאישה, אובססיה לאהבה, אובססיה לבחורה, OCD קשה, אובססיה לאדם, אובססיה לאקסית, אובססיה לבן זוג, אובססיה למין, אובססיה על גבר
...אובססיה לגבר, אובססיה לאישה, אובססיה לאהבה, אובססיה לבחורה, OCD קשה, אובססיה לאדם, אובססיה לאקסית, אובססיה לבן זוג, אובססיה למין, אובססיה על גבר מהן האובססיות לאהבה ואיך הן משפיעות על תחושת הערך העצמי שלנו? האובססיה לאהבה היא תחושה של תלות יתר והרגשת דחיפות בהשגת קשר זוגי, ולעיתים אף הופכת לבעיה קשה ומטרידה. המקרה שנדון בהרצאה מתאר את האובססיה למערכת יחסים עם גבר או אישה, ואת ההתפתחות שלה לכדי תחושת ערך עצמי שנבנית אך ורק על פי הקשר הזוגי. לעיתים האובססיה אינה כלפי האדם הספציפי אלא כלפי התחושות...
האם צמחים מרגישים? יש להם נשמה?
...בטוח שכותרת המאמר די שנויה במחלקות. אם לא היו ניסויים מדעיים שמגבים את דבריי - לא הייתי מתיימר לכתוב מאמר זה המוכיח שלכל כוח נע יש כוח שמניע אותו - לכל חומר שנע בעולם יש חומר רוחני שמחיה אותו ונותן לו חיות - גם צמחים וגם דומם - מה זה אומר עלינו כיצורים רוחניית? קליב בקסטר, מומחה לפוליגרף (מכונת אמת) החליט לחבר בשנת 1966 את האלקטרודות של המכשיר לצמחים ולא לבני אדם. כאשר השקה אותו מומחה את העציץ שבמשרדו הגיב הצמח כאילו אדם מתרגש מעט ונרגע. המומחה לא האמין למראה עיניו והחליט לשרוף את העלה כדי לראות...
רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! חלק 1
...תאכל כמו בן אדם! חלק 1 רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! לכל אדם יש 2 כוחות. הכוח הראשון הוא כוח השכל הכוח השני הוא כוח הדמיון. מי שאחראי לכל ההצלחות שקורות לאדם בחיים, הוא כמובן השכל. לעומת זאת, כל הטעויות שקורות לאדם בחיים, כל הבעיות שיש לאדם בחיים ושהוא לא יודע כיצד לפתור אותן, כל הפחדים / חרדות שיש לאדם, כל הכעסים שיש לאדם וכולי, כל הדברים האלו קורים בגלל כוח הדמיון שיש לאדם. כי כאשר האדם משתמש בשכלו, ממילא הוא יודע מה לעשות בכל מצב ומצב, והוא יודע כיצד להפוך כל בעיה לפתרון. מה מבדיל את...
פרחי באך ו - ילדים עם בעיות בריכוז, הקשבה והיפר אקטיביות
...שני ילדים הגיעו אלי לטיפול. אחד בן 10 והשני בן 7, שניהם לכאורה, עם אותה בעיה שאותה האם מציגה: לא מרוכזים בשיעור, חסרי מנוחה ועודף מתח. בשיחה עימם כל ילד הוא עולם אחר וכל אחד מקבל תמצית עם הרכב שונה. קשיי ריכוז יכולים לנבוע מכמה סיבות ולעיתים הם נובעים מקשיים אחרים שבגללם לא בא להם בכלל להתרכז. במקרים אלו בטיפול, נטפל פנימה יותר, מה הביא אותו עד הלום. יש אפשרות שהילד מתוח כי עוברת עליו כעת תקופה מאוד מסוימת שעלייה צריך לדבר, ייתכן, שמשעמם לו והחומר מאוד קל לו, ייתכן שהחומר מאוד קשה בגלל שי
איך מפתחים יצירתיות ובשביל מה זה טוב?
...מפתחים יצירתיות ובשביל מה זה טוב? מהי יצירתיות? האם היא רק מגוון התהליכים המנטליים, המובילים את האדם לפתרונות, רעיונות, המשגה, צורות אמנותיות, תאוריות או תוצרים, שהינם מיוחדים או מקוריים, או שיש בה משהו נוסף, יצירתי, חריג, חדשני יותר? האם יצירתיות מסתכמת בגמישות מחשבתית, המובילה לרעיונות חדשים או לדרך חדשה ולהתמודדות עם סיטואציות קיימות, או שיש בה נגיעה גבוהה יותר, משהו מיסתורי, דבר נוסף, עלום מהעין? האם יצירתיות מושפעת רק ממגוון משתנים כמו - אינטליגנציה, תרבות, מסורת, אופי ומוסכמות חברתיות, או...
אימון אישי בגישה רוחנית
...רוחנית מוצאים עניין בקואוצינג כיוון שהוא מציע נתיב להתפתחות אישית, אבן היסוד לכל עבודה רוחנית אמיתית. עם זאת, מאמנים ומתאמנים בעלי גישה רוחנית מביעים לעיתים קרובות אי נוחות מהסגנון של האימון הקלאסי, שנתפס בעיניהם כמנוגד לכמה עקרונות רוחניים בסיסיים. כמאמן אישי החוקר אסכולות רוחניות במשך 25 השנים האחרונות, אני מוצא שאימון הוא כר נפלא לשילוב של עקרונות רוחניים. לתפיסתי אימון אישי מועצם מאוד כאשר משולבים בתוכו עקרונות רוחניים, ובמאמר זה אציג כמה עקרונות לאימון אישי בגישה זו. מה הארוע הזה בא ללמד א
קריון בישראל
...בעידן החדש עברו בסוף השבוע שעבר, במשך חמישה ימים, חוויה יוצאת דופן כשפמלייתו של קריון הגיעה לארץ למספר מפגשים רבי עוצמה. לאלה מכם, שלא כל כך מבינים על מה הרעש, אשמח לספר ולהעשיר את עולמכם בתחום של תקשורים, אהבה ומדע, ואיך הכל קשור לקריון, ובמיוחד לישראל. קריון, הוא יישות רוחנית, הוא איננו אדם. קריון מציג את עצמו כ - אני קריון מהשירות המגנטי. ולדבריו, הוא בסך הכל אחד מן העוזרים הרבים שמלווים אותנו בחיינו אלה, שבחרנו לחיות על כדור הארץ. אבל אנסה להתחיל מהתחלה במלים פשוטות: העולם בו אנו חיים הוא רחב...
גלגול נשמות - מבוא
...כללי לאמונה עממית רווחת בעולם, המתארת תהליך אותו עוברת נשמת האדם לאחר מותה. אמונה זו תלויה באמונה קודמת בדבר קיומה של ישות רוחנית, נשמה, אולם רבים מבין המאמינים בקיומן של נשמות אינן מאמינים בגלגול נשמות. האמונה בגלגול נשמות מאפיינת תרבויות שונות ולא קשורות, ולא אחת נכרכת ביחד עם אמונות דתיות. קיימות גישות שונות בפרשנות האמונה בגלגול נשמות. הבסיס המשותף להן מתאר תהליך בו נשמתו של אדם שנפטר, חוזרת לעולם ומתגלמת באדם אחר. הגישות נפרדות בהבנת התהליך כחד פעמי, רב פעמי, או אין סופי, ובשאלה האם נשמתו של...
קדושת האדם - זהירות, כל אדם קדוש!
...כל אדם קדוש! זהירות מקדושים, כל בני האדם קדושים המה אני מודה, שנים רבות שרתי, מידי פעם, בקול עז: חבלי משיח הנה זה בא היום [1]. ובחולות סיני, בשהות הארוכה לאחר מלחמת יום כיפור, רקדתי יחד עם שליחי חבד, ורקעתי בנעלים המסומרות, לפי הקצב, על גרגרי הדיונה ההמומה: אני מאמין באמונה שלמה. בביאת המשיח. ואף על פי שיתמהמה. עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא [2]. ובהזדמנויות רבות אחרות צרחתי עד כדי צרידות מיתרי הקול: משיח, משיח אי, יה, יה. מעורר פליאה? וודאי שלא, הרי ברור ומובן, גם מוצדק, כשמש רכה המפיצה אור, רק...
מהו הפחד ומהי חרות?
...חג חרות שמח. כולם רוצים חרות. חרות מתקשרת לחופש, לשמחה ובעצם לאושר. בסופו של דבר כולנו שואפים להיות מאושרים. כשאנו מאחלים חרות, רובנו מתכוונים לחרות מכל מה שמונע מאיתנו להיות מאושרים. אם כך, מה מונע מאיתנו להיות מאושרים? לכל אחד מאיתנו התשובה קיימת בתוכו. אנחנו יודעים בדיוק מה עושה אותנו מאושרים. מה שבכל זאת מונע מאיתנו להיות מאושרים הוא הפחד. הפחד הוא זה אשר משעבד אותנו. אנו משועבדים לו. אנו עבדים של הפחד שלנו. אנו יודעים היטב מה אנחנו רוצים בחיינו, אולם פחד כלשהו מונע מאיתנו לנוע. הוא אשר יוצר...
המשפחה - קשר של שתיקה
...בחיי המשפחה מושגת עי פתיחות שבה יכולים שני בני הזוג להיות הם עצמם. פתיחות שבאה לידי ביטוי ביכולת להתחלק בחוויות, ברגשות, בציפיות, במחשבות, בפחדים ובחרדות. צורך זה הוא שהביא את אחד מבני הזוג לאימון. המושג המתאר את ההתחלקות ברגשות אלה הוא התקשורת. התקשורת היא דו - סיטרית. אין די בכך שאנו יודעים להיפתח ולאפשר לשני להכירנו. עלינו ללמוד להבין גם את השני. ללא התחלקות זו, הופכים הנישואים למונולוג. מה קורה במערכת יחסים בין בני זוג כאשר אחד מבני הזוג מדבר, והשני שותק? על פני השטח נראה שהאדם השקט, השולט ב...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אספרגר
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אספרגר, איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אספרגר, איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? למה לא להתאבד? למה העולם קיים? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
תפוקת עבודה אם לא טוב לך תתפטר? האם הקורונה היא קונספירציה? הרגשה של זרימה אחד על השני איך נוצר הרצון? לא לפחד להיפגע ניתוח רגשי של פחד לא הגיוני לעצמך ביטחון עצמי שקרי איך להצליח לאהוב את עצמי? איך לא לפחד לאהוב? למה אני אוהבת אותו כל כך? מה גורם לאושר? להשיג את האושר להפסיק לריב בזוגיות פנטזיה מינית יוצרת התאהבות לקבל החלטה להשתנות התלבטות התמודדות עם חרדה חברתית להתמודד עם לחץ חברתי של המשפחה הרחוקה להתמיד בדיאטה להציב מטרה גדולה לשכנע מישהו להקשיב למשהו לשכנע תת מודע אובדן של ילד לעזור לילד שעובר השפלה רוחניות אובדנית ייעוץ רוחני הפרעה שומע קולות בראש להיגמל מהאקס האם אפשר לשכוח אקסים לגמרי? מתיחה מלאה של השריר מתיחות ואימון גופני להפוך להיות אלוהים האמיתי להיות אלוהים דרך כל רצון ופעולה איך להגיע להארה? סוגים של הארה רוחנית האם הבנת את הספר להיות אלוהים? טוב להיות אלוהים לרכוש דירה בפריסייל סודות הכסף בקלות אובדן משמעות החיים מה משמעות החיים? הטוב שברע ליהנות מהחיים הרגילים הרגשה של בחירה חופשית העדר בחירה סיפור הבריאה קצה היקום עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל אישי, קואצ'ר, קואצ'ינג אישי בנושאי אספרגר - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.1563 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 13:57:37 - wesi4