ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה השכל ✔השכל הנקנה - מה זה השכל הנקנה ואיך ניתן להשיג אותו? ✔כל בן אדם נולד עם 100% שכל, אבל השכל הזה לא במצב ממומש (בפועל) אלא במצב פוטנציאלי...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 השכל הנקנה - מה זה השכל הנקנה ואיך ניתן להשיג אותו?
כל בן אדם נולד עם 100% שכל, אבל השכל הזה לא במצב ממומש (בפועל) אלא במצב פוטנציאלי (בכח).

המשימה של הבן אדם בחיים היא לצאת מהדמיונות (הכח המדמה). כשבן אדם יוצא מהדמיונות לאט לאט השכל שבתוכו מתגלה, ברגע שהוא מגיע ל - 100% שכל, הוא מקבל שכל חדש - שכל מעל השכל (השכל הנקנה).

רבי נחמן אמר, יש שלושה שכלים:

1. שכל בכח - השכל הפוטנציאלי, כלומר 100% שכל שעדיין לא ממומש.

2. שכל בפועל - השכל שבן אדם מימש מתוך 100% השכל הפוטנציאלי שאיתו הוא נולד.

3. השכל הנקנה - השכל החדש שבן אדם מקבל אחרי שהוא מממש 100% מהשכל שלו.

איך יכול האדם לממש את השכל (להוציא את השכל מהכח אל הפועל)?

כדי לממש את השכל, האדם צריך לברר האם מה שהוא חושב זה דמיון או לא, עד שכל מה שבן אדם חושב הוא אך ורק האמת.

איך?

1. בן אדם יכול לשחק משחקי חשיבה, כי במשחקי חשיבה יש מטרה ובדרך למטרה בן אדם יברר האם הצעדים שהוא עושה במשחק נכונים או לא וזה מדיד, אם יעשה רצף צעדים נכון, או רצף בחירות נכונות ינצח, ובדרך הוא אמור לברר בשכל כל צעד שהוא עושה וככה הוא מממש את השכל, כלומר מוציא אותו מהכח אל הפועל.

2. בן אדם יכול לברר את האמת בפעולות היום יום שלו, למשל הוא יכול לקרוא היסטוריית התכתבויות שלו בווטסאפ ולראות האם הוא הבין נכון את מי שהוא התכתב איתו והתייחס בדיוק למה שמי שהוא התכתב איתו התכוון? בן אדם יכול להאזין להקלטות של שיחות הטלפון שלו ולבדוק האם הוא הבין נכון את מה שאמרו לו במהלך השיחה ושהוא התייחס בדיוק למה שאמרו לו? האם הוא הסביר נכון את הרעיון שהוא ניסה להעביר או לא? האם מי שהוא הסביר לו את הרעיון שהוא ניסה להסביר הבין אותו או לא ואם לא למה לא הבין? המטרה היא לדייק כחוט השיערה.

אם בן אדם יתמיד בזה בסוף (כשיממש 100% מהשכל שלו) הוא יגלה שגם זה שהוא חושב שיש הבדל בין יש לאין זה דמיון ויקבל שכל חדש (השכל הנקנה=שכל מעל השכל). www.eip.co.il/?key=8390
ברסלב הבדלה שכל הנקנה הסברים רבי נחמן מברסלב להשיג אותו משימה הפוטנציאלי מה זה שכל אמת כח המדמה הישגים השכל השכל הנקנה להשיג להשיג אותו מה זה שכל שכל שכל הנקנה שכל נקנה
אין שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל / מתחת לשכל?
... שכל אין דאגות - האם שכל יוצר אושר או סבל? מהו הסוד של השכל שמעל מתחת לשכל? וכאן נבאר את עניין הקשר שיש בין השכל וחוסר השכל, לבין האושר וחוסר האושר. ונתחיל מהסוף, והסוף הוא שיש בעולם שלנו שני כוחות. והכוח הראשון הוא השכל והכוח השני הוא העדר השכל חוסר השכל אין שכל. ושני הכוחות האלו מתקיימים זה לצד זה במציאות שלנו. כי המציאות שלנו מכילה בתוכה את הכל, את השכל ואת חוסר השכל. ובתוך השכל עצמו יש דרגות שונות ובתוך חוסר השכל עצמו, גם בו יש דרגות שונות. וכאשר אנחנו אומרים חוסר שכל, אין הכוונה למה שנקרא אצל ... האדם שכל גדול, הוא בעצם שכל בעוצמה גבוהה. כי יש דרגות של שכל. ורוב בני האדם בעולם נמצאים סביב דרגת הממוצע של השכל. ובני האדם הנורמאליים והרגילים של המציאות, הם אלו שרמת השכל שלהם היא ממוצעת. ומי שדרגת ועוצמת השכל שלו גדולה יותר, הוא נחשב לגאון ולחכם גדול. ומי שעוצמת השכל שלו נמוכה, הוא נחשב לטיפש ולמשוגע. כי השיגעון והחוכמה, הם רק ביחס לממוצע. כי אם רוב ... למשוגעים. כך שכל מה שנדמה לבני אדם לחוכמה או לשיגעון, זה הכל רק מחמת הכמות של המשוגעים חכמים שחושבים את אותו השכל שיגעון. וככל שכמות המשוגעים שחושבת את אותו הדבר גדלה, כך השיגעון הופך להיות נורמאלי יותר. ומי שהוא משוגע יותר, הוא הופך להיות חכם יותר. ואם הוא משוגע פחות, אז הוא נחשב לחכם פחות. כך, שכל מושג השכל החוכמה והטיפשות והשיגעון, הוא לחלוטין רק באופן יחסי בלבד, אך הוא לא בהכרח משקף את ... בוקר, והוא לא היה מרגיש אם האש הייתה שורפת אותו וכיוב. וכל הידיעות של האדם גם של המשוגע, כולן מבוססות על השכל של האדם שיודע שהוא עצמו ושהמציאות קיימים. כך שכל אחד בעולם גם המשוגע הכי גדול, כולם ... ביותר לחכם הגדול ביותר, הוא רק כמות ועוצמת השימוש בשכל האנושי. אבל יש גם חוסר שכל העדר שכל אין שכל. וחוסר השכל הוא לא מה שנקרא אצל האדם חוסר שכל, אלא הוא חוסר שכל אמיתי בשלמות. דהיינו, סוג שכל ... שכל. וגם בו יש רמות עומק שונות. ולפני שהאדם יבין את רמות העומק שיש בשכל האחר, לשם כך על האדם להבין מהו בכלל השכל האחר. והעניין הוא, שלכל דבר בעולם יש סוף. וגם לשכל יש סוף. ויש סוף למה שהאדם יכול ... בשכל אנושי. ויש גם סוף לכמה טיפש ולא חכם יכול להיות האדם בשכל האנושי. כך שלשכל האנושי, יש לו סוף. והסוף של השכל האנושי, הוא השכל האין סופי, שהוא מקיף את השכל האנושי מכל הצדדים שלו. זא שהשכל העל אנושי השכל שמעל השכל, הוא נמצא גם מתחת לשכל האנושי. והשכל האנושי הוא נמצא בתוך השכל העל אנושי. והשכל העל אנושי שנמצא מעל השכל, הוא נמצא גם מתחת לשכל. זא שכדי שהאדם יגיע לשכל העל אנושי שמעל השכל, לשם כך על האדם ללכת עד לקצה של
המפץ הגדול של השכל, לצאת מהשכל האנושי, לצאת מגבולות השכל, השכל שמעל השכל, השכל של אלוהים, אחדות ההפכים, קפיצה קוונטית, לשגע את השכל, השכל הנקנה, להגיע להארה רוחנית
המפץ הגדול של השכל, לצאת מהשכל האנושי, לצאת מגבולות השכל, השכל שמעל השכל, השכל של אלוהים, אחדות ההפכים, קפיצה קוונטית, לשגע את השכל, השכל הנקנה, להגיע להארה רוחנית
... הגדול של השכל, לצאת מהשכל האנושי, לצאת מגבולות השכל, השכל שמעל השכל, השכל של אלוהים, אחדות ההפכים, קפיצה קוונטית, לשגע את השכל, השכל הנקנה, להגיע להארה רוחנית איך ניתן לצאת מגבולות השכל האנושי? הדרך לצאת מגבולות השכל האנושי, לפי אליעד כהן, מבוססת על ההבנה העמוקה של המושג אחדות ההפכים. אליעד מסביר שכל ... שלנו, כל ההבדלים וההפרדות שאנחנו עושים בין דברים, מגיעים מתוך נקודת מבט מוגבלת שבה השכל תמיד מבחין בין דבר להיפוכו. לדוגמה, האדם רואה הבדל בין ימין לשמאל, בין טוב לרע, בין קיים ללא קיים. אליעד מציע שיציאה מוחלטת מגבולות השכל מחייבת שהאדם יצליח לתפוס במחשבתו שני הפכים בעת ובעונה אחת ובאותה מידה של ודאות, ללא ... הוא קשור להארה? הרעיון של אחדות ההפכים הוא הלב של התהליך שאליעד מתאר כהמפץ הגדול של השכל . המטרה היא להגיע למצב שבו השכל שלנו רואה בו - זמנית דבר ואת היפוכו, ומאחר ששניהם מוחלטים באותה מידה, השכל בעצם יוצא מהגבולות שלו עצמו. למשל, אליעד מסביר שכדי להגיע למצב של אחדות אמיתית, האדם ... כך, ככל שהאדם מעמיק ומוצא את המכנה המשותף המוחלט לכל צמד של הפכים, הוא מתקרב לשחרור מהשכל. כיצד מתרחשת קפיצה קוונטית בתודעה? אליעד מסביר שהקפיצה הקוונטית של התודעה מתרחשת כאשר האדם מגיע לשכנוע שכלי מוחלט בשני דברים הפוכים בעת ובעונה אחת. הדבר יוצר מצב שבו השכל אינו מסוגל עוד להבדיל ביניהם. בשלב זה מתרחש סוג של פיצוץ פנימי, שבו השכל עובר טרנספורמציה, קופץ למדרגה חדשה לגמרי ויוצא מהלופ של החשיבה האנושית הרגילה. זאת מכיוון שאם אדם יצליח להשתכנע במאה אחוז בשני הפכים בו זמנית, הם יבטלו זה את זה, וכך השכל ייצא מחוץ לגבולות ההיגיון הרגיל. למה אדם מתקשה לראות דבר והיפוכו בו זמנית? אליעד מסביר את הקושי בכך שהשכל האנושי בנוי על הבדלים והפרדות, והוא מתפקד על בסיס הנחות יסוד קבועות. למשל, אדם מתקשה לראות באותו רגע את עצמו כאוהב וגם כשונא מישהו, כי השכל שלו בנוי על הרעיון שדבר אחד שולל את ההפך שלו. כדי לפרוץ את המחסום הזה, על האדם ... להבנה שאין באמת הבדל בין הדברים שהוא חשב שהם הפוכים. מהי חשיבות הספק בתהליך היציאה מהשכל? הספק מהווה כלי מרכזי בתהליך שאליעד מתאר. אדם לא יכול סתם להאמין לתיאוריות אלא חייב ... שכל? אליעד מסביר שכאשר האדם מגיע למצב שבו הוא רואה דבר והיפוכו בו זמנית באופן מוחלט, השכל שלו למעשה מתפרק לחלוטין. הוא כבר לא יכול להבדיל בין זמן, מקום, או כל דבר אחר. הוא מתאר זאת כסוג של מפץ גדול פנימי שבו התודעה חווה שחרור מוחלט מהחשיבה הרגילה ומההבחנות השכליות, ומגיעה למצב של אין שכל. במצב זה, לא קיימת כל צורה של נפרדות, ולכן זהו מצב מוחלט ... לא מצב של ספק, אלא מצב של וודאות מוחלטת בשני הצדדים ההפוכים. כשהוא מצליח לעשות את זה, השכל שלו משתחרר, נוצר המפץ הגדול הפנימי והוא מגיע להארה אמיתית. מהי אחדות ההפכים? איך לצאת מגבולות השכל? קפיצה קוונטית בתודעה מה זה שכל מעל השכל? איך להגיע להארה רוחנית? המפץ הגדול של השכל מהו השכל של אלוהים? ...
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
... מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן חא א (ברסלב) למה קשה לנו להבין מה אנחנו באמת רוצים? אליעד כהן מסביר בהרצאה מדוע בני האדם מתקשים להבין מה הם באמת רוצים בחיים. הוא מתאר ... שלא מספקות אותי? מהו השכל ואיך להסתכל עליו? רבי נחמן מברסלב מדבר על עיקרון יסוד בתורתו: איך להסתכל על השכל שיש בכל דבר. הוא מציין כי איש ישראלי צריך להסתכל תמיד על השכל שבכל דבר, כדי להתקרב לשם יתברך. כלומר, כל דבר בעולם מכיל חוכמה ושכל פנימי, וההבנה של השכל הזה יכולה לקרב את האדם לאלוהים. רבי נחמן לא מדבר על קיום מצוות מסוימות, אלא על איך להסתכל בעולם בצורה של חיפוש תמידי אחרי השכל האמיתי שיש בו. הוא מסביר גם שתורת השם, כפי שהיא נתפסת אצל בני האדם, אינה תמיד תורת השם האמיתית. בני אדם מפרשים את רצון אלוהים לפי הבנתם האישית, ולכן ... רבי נחמן מלמד שדרך השכל יש התחדשות מתמדת - כל רגע יש חידוש, אדם שמזוהה כיהודי הוא למעשה אדם שמתחדש כל הזמן, שמעלה את עצמו מדרגה לדרגה. מי שמגיע לארץ ישראל, שהיא במובנים רוחניים השכל הגבוה ביותר, חווה את ההתחדשות השכלית הזאת. מה הכוונה שהשכל נמצא בכל דבר? רבי נחמן מסביר כי כל דבר בעולם, בין אם מדובר בתופעות טבע או בהתנהגות אנושית, נושא את רצון אלוהים. הצדיק, שמבין זאת, לא רואה את המציאות ... אלא מתוך רצון להבין את השכל של אלוהים שמסתתר מאחורי כל תופעה. המטרה, לפי רבי נחמן, היא לחשוף את רצון אלוהים דרך חקירת העולם, להבין למה המציאות היא כפי שהיא ולא אחרת. כל דבר ... ידי אלוהים, והאדם, חוקר השכל, צריך לפענח את הרמזים שמובילים אותו אל האמת. מה הקשר בין השכל לאור ולחיים טובים? במהלך ההרצאה, רבי נחמן מסביר כי השכל הוא אור גדול שמאיר לאדם את הדרך. השכל אינו רק כלי להבנת העולם, אלא גם מקור להנאה רוחנית עמוקה. מי שלמד להסתכל על השכל שבכל דבר, לא רק מבין את הסיבה הראשונה שמניעה את כל המציאות, אלא גם חווה את האור הפנימי של החיים. זהו אור השכל, שמאיר לאדם את דרכיו כמו השמש, ומספק לו חוויות חיים עמוקות ומחודשות. ההנאה הגדולה שמגיעה משימוש בשכל, לפי רבי נחמן, היא ההנאה שבחוויית ההתחדשות השכלית. האדם יכול לחוות חידושים בכל רגע, וההבנה של השכל שמסתתר בכל דבר מספקת את הדרך להתחדשות זו. האם יש סתירה בין חקירת השכל והאמונה בה? רבי נחמן מחדד את העמדה כי חקירת השכל לא סותרת את האמונה. להיפך, זו הדרך להתקרב לאלוהים. חקירת השאלות הגדולות, שמובילות להבנת רצון אלוהים, מתבצעת מתוך ההבנה כי כל דבר בעולם הוא חלק מהבריאה ... דבר, לא יוכל להכיר את השכל האמיתי שמוביל אותו לאלוהים. רבי נחמן מעודד את תלמידיו לחקור את כל דבר, גם אם התשובות אינן תמיד נגישות, ולהבין שזו הדרך להתקרב לאור השכל הגדול. האם יש מקום לשאלות ולספקות בתורה ובאמונה? רבי נחמן מציין כי השאלות הן לא רק מותרות, אלא הכרחיות. הוא מסביר שבני אדם שמזדהים עם דוקטרינות דתיות ... לשאלותיו מצביעות על השכל של אלוהים שמנחה את כל הבריאה. למה השכל כה חשוב בהתקרבות לשם יתברך? ההתקרבות לשם יתברך, לפי רבי נחמן, אינה מתרחשת רק דרך קיום מצוות או תפילות חיצוניות. ההתקרבות היא תוצאה של חוויה פנימית של שלמות השכל, חיפוש אחרי הסיבה הראשונה שמניעה את כל המציאות. הדרך להגיע למצב של שלמות רוחנית היא לא רק על ידי למידה ספרותית או שמירה על מצוות, אלא על ידי הבנת ... כל אדם יכול להבין את השכל הזה? רבי נחמן טוען שכל אדם יכול להגיע להבנה הזו אם יחקור ויתאמץ להבין את השכל שבכל דבר. זהו תהליך של חיפוש אינסופי אחרי האמת הפנימית של כל דבר - תהליך שמעורר את האדם לחוויות של התחדשות. הכסיל, לעומת זאת, לא ינסה להבין את השכל, אלא ישפוט את הדברים לפי הבנתו השטחית. החכם, רבי נחמן אומר, תמיד שואל ומחפש את הסיבה האמיתית של כל דבר, ובכך הוא מתקרב יותר ויותר אל האמת. תורת רבי ... רוחנית החיים דרך השכל חקירת העולם לפי רבי נחמן האמונה ו
לזרוק את השכל, אין שכל אין דאגות, להשתמש בשכל במאה אחוז, לצאת מהשכל, גבולות השכל, לפתח את השכל למאה אחוז, מי שמאמין לא מפחד? שימוש בשכל יתרונות וחסרונות, בעד ונגד לזרוק את השכל, להאמין בצדיק, אמונה עיוורת, אמונה במאה אחוז
לזרוק את השכל, אין שכל אין דאגות, להשתמש בשכל במאה אחוז, לצאת מהשכל, גבולות השכל, לפתח את השכל למאה אחוז, מי שמאמין לא מפחד? שימוש בשכל יתרונות וחסרונות, בעד ונגד לזרוק את השכל, להאמין בצדיק, אמונה עיוורת, אמונה במאה אחוז
... את השכל, אין שכל אין דאגות, להשתמש בשכל במאה אחוז, לצאת מהשכל, גבולות השכל, לפתח את השכל למאה אחוז, מי שמאמין לא מפחד? שימוש בשכל יתרונות וחסרונות, בעד ונגד לזרוק את השכל, להאמין בצדיק, אמונה עיוורת, אמונה במאה אחוז האם עדיף לזרוק את השכל או להשתמש בו? השאלה המרכזית של ההרצאה היא האם כדאי להסתמך על השכל ולנתח את כל מה שקורה בחיים, או שמא עדיף פשוט לזרוק את השכל ולחיות חיים נטולי ספקות ודאגות. המונח לזרוק את השכל מתאר מצב שבו אדם בוחר להאמין בצורה מוחלטת במשהו - לדוגמה, בצדיק, בגורו, באלוהים או במנטור - מבלי להפעיל את השכל או להטיל ספק. בהיבט הזה, עולות השאלות האם השימוש בשכל דווקא יוצר בעיות, והאם האמונה העיוורת בגורו או בצדיק עשויה להביא להקלה. מה היתרונות של זריקת השכל? כאשר אדם בוחר להאמין במשהו בצורה מוחלטת, הוא עשוי להימנע מבעיות של התלבטויות ושאלות בלתי פוסקות. אדם שמאמין במשהו במאה אחוז, חי בעולם שבו הוא ... עושה הוא הדבר הנכון. השקט הפנימי שמלווה את האמונה המוחלטת יכול להפחית את הלחץ הנפשי שנגרם מהתלבטויות אינסופיות. מה החסרונות של זריקת השכל? הבעיה העיקרית שנובעת מזריקת השכל היא שהיא הופכת את האדם לפגיע במצבים שבהם האמונה שלו נתקלת בספק. אם אדם מאמין במנטור או בצדיק, ואז מתמודד עם קושי או בעיה שלא ניתנת לפתרון באמצעות ... אם הצדיק אומר לך שהילד שלך חי למרות שהוא מת, אתה צריך להאמין בזה גם כן. אם יש לך ספק באמונה במאה אחוז, אתה נמצא בבעיה, כי זה מעורר את השכל שלך, וזריקת השכל התערערת. הבעיות שהשכל יכול לפתור השכל חשוב לא רק בגלל שהוא מייצר דאגות, אלא גם בגלל שהוא יכול להגן עלינו ולהציל אותנו מבעיות שלא היו קיימות אם לא היינו מפעילים אותו. כאשר אדם בוחר לזרוק את השכל, הוא עשוי למצוא את עצמו חסר אונים כשבעיות אמיתיות מתעוררות. אם השכל לא פעיל, כל מחשבה או תחושה עלולה להשתלט על האדם. למשל, אם אדם משאיר את הדלת פתוחה לביתו, הוא יכול להיות חשוף לבעיות כמו גניבה או פריצה. זהו דימוי לכך שכאשר השכל לא פעיל, אדם עלול להיתקל בבעיות חמורות. השכל מספק לנו את היכולת להבחין בין טוב לרע ולהימנע מסכנות פוטנציאליות. מה עדיף? להשתמש בשכל או לזרוק אותו? אין תשובה חד משמעית לשאלה הזו. השימוש בשכל יכול להוביל לסבל בגלל ההתלבטויות המלוות אותו, אולם מצד שני, זריקת השכל עשויה להוביל לאי - יכולת להתמודד עם בעיות אמיתיות. מה שמצא את פתרונו הוא שמירה על איזון. השכל יכול להיות מועיל כל עוד אנו מבינים את המגבלות שלו. הבעיה האמיתית היא שלא תמיד אפשר לבחור מתי להשתמש בו ומתי לא. השיטה הטובה ביותר היא לא לזרוק את השכל, אלא לפתח אותו למאה אחוז, כך שנוכל לדעת מתי נכון להפעיל אותו ומתי לא. איך מיישמים את זה? כדי לזרוק את השכל באופן אמיתי, צריך קודם כל לפתח אותו למקסימום יכולתו. זהו תהליך שבו עלינו להעמיק בשאלות, לחשוב ולהתנסות עד שנגיע לנקודה שבה נבין את מגבלות השכל שלנו. כאשר נבין כי כל השכל שלנו מבוסס על אמונה כלשהי, נוכל להשתמש בשכל כשהוא מועיל ולהימנע מהשימוש בו כשזה לא מתאים. האם כדאי לזרוק את השכל? אמונה עיוורת שימוש בשכל פיתוח השכל למאה אחוז היתרונות של זריקת השכל חסרונות האמונה במאה אחוז השאלה: האם עדיף לזרוק את
הסוד של שורש השכל - איך לגלות את השכל שיש מעל השכל?
... של שורש השכל - איך לגלות את השכל שיש מעל השכל? כפי שכבר ביארתי וכידוע לכל, יכולת התפישה של האדם מוגבלת. והאדם לא מסוגל למצוא בשכל שלו תשובות לכל ... ניתן לשאול, מה היה עוד לפני כן. או לדוגמא לנסות להבין, מה היה לפני הזמן, שגם זה אינו אפשרי. כי לפני הזמן, פירושו זמן גדול יותר וכיוב. והשכל של האדם לא יכול להבין את הכל. וגם אם האדם ממש יתעקש וממש ירצה להבין בשכל שלו את הכל, הרי שהמלחמה של האדם אבודה מראש. משום, שעצם מהותו של השכל, היא שהוא לא יכול להבין את הכל. ולנסות להבין את הכל, פירושו לנסות לשנות את המהות של השכל, וזה לא אפשרי. וכפי שכבר ביארתי, יש גם עוד סוג של שכל נוסף, שהוא השכל שיש מעל השכל. והשכל שיש מעל השכל , הוא השורש של השכל האנושי. כי כל דבר בעולם, הוא חלק מדבר אחר גדול יותר. וגם השכל של האדם ויכולת התפישה של האדם, גם היא, רק חלק משכל אחר גדול יותר. כי יש יכולת תפישה אין סופית ובלתי מוגבלת, שהיא השכל הגדול, שחלק ממנו בא לידי ביטוי בשכל של האדם. ועוד ביארתי, שבשכל הגדול ביותר, שם יש תשובה לשאלה של כל ... לשאול את השאלות האלו. כי שם בשכל הגדול יותר, השאלות האלו שנדמות לאדם כשאלות קשות, שם, הן לא קיימות כלל. והעניין הוא, כי יש הבדל מהותי בין השכל האנושי הרגיל, לבין שורש השכל של האדם. ויש משהו מסוים, שהוא זה שמגדיר ומגביל ויוצר את ההבדל בין השכל של האדם, לבין שורש השכל של האדם, שהוא השכל האין סופי, שהוא ללא שום מגבלת תפישה כלשהי. ולכל השאלות הקשות ביותר בעולם, לכולן יש שורש. כי כפי שכבר ... לשאלה של כל השאלות, גם לה יש סיבה. כי יש דבר שבו תלוי הקיום של שאלת כל השאלות. והשורש והסיבה של הקיום של שאלת כל השאלות, היא כמובן מגבלת השכל של האדם. כי אם לאדם לא הייתה מגבלה שכלית, הרי שממילא היה האדם יכול להבין בשכלו, מהי הסיבה הראשונה של כל הסיבות, למרות שהיא נמצאת במרחק אין סופי מהאדם. וכאן נגלה סוד עמוק נוסף, והוא, שגם למגבלת השכל האנושי, גם לה יש שורש וסיבה. והשורש והסיבה של מגבלת השכל האנושי, היא בעצם ההבדל המהותי שיש, בין השכל האנושי לשורש השכל האנושי שהוא השכל האין סופי. כי יש משהו בצורת המחשבה של האדם, שהוא זה שאחראי לכך שהמחשבה והשכל של האדם מוגבלת. ובין השכל של האדם, לבין שורש השכל של האדם, שהוא השכל האמיתי, יש הבדל כלשהו. שמי שמגלה את ההבדל הזה, על ידי זה הוא מבין גם, מהו השכל שיש מעל השכל, והוא גם מבין את מהות המגבלה של השכל האנושי. כי
השכל האנושי, לצאת מהשכל, לאבד את השכל, מעל השכל, מחוץ לשכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אין שכל, להשתחרר מהשכל, שיגעון
השכל האנושי, לצאת מהשכל, לאבד את השכל, מעל השכל, מחוץ לשכל, להסתכל על השכל מבחוץ, אין שכל, להשתחרר מהשכל , שיגעון מה הקשר בין האדם לשכל שלו? אנשים רבים חושבים שהם והשכל שלהם הם דברים נפרדים. אליעד מסביר שכשאדם אומר השכל שלי, יש כאן הנחה של הפרדה, כאילו האדם נמצא בנפרד מהשכל. בפועל, השכל הוא הכלי דרכו האדם חווה את עצמו ואת המציאות. השכל יוצר את כל ההבחנות שאדם עושה: מי אני, מה שלי, מה לא שלי, מה טוב ומה רע. כל החוויות שלנו - פחדים, שמחות, עצבות, בעיות, יתרונות וחסרונות - כולן מתרחשות בתוך השכל בלבד. האם אפשר בכלל לצאת מהשכל שלנו? הרבה אנשים מתעניינים ביציאה מהשכל, אליעד מתייחס לכך שזו פעולה שלכאורה בלתי אפשרית. הוא נותן דוגמה לאדם שמנסה לצאת מהגוף או לדמיין שהוא מחוץ למקום מסוים. גם כאשר אתה מדמיין שאתה מחוץ לגוף שלך, בפועל אתה עדיין חווה הכל דרך השכל שלך, כלומר, אתה לא באמת יצאת מעצמך. זה נכון גם כאשר מישהו אומר: אני רוצה להסתכל על השכל שלי מבחוץ, כיוון שהניסיון לצאת מחוץ לשכל שלך הוא בעצם פעולה שכלית בפני עצמה, ולכן לא באמת יוצאת מהשכל. מה קורה כאשר אין שכל בכלל? אליעד מסביר שאם אין שכל, אין בעצם חוויות כלל, לא טובות ולא רעות. האדם לא יכול לדעת שום דבר, כיוון שכל ידע וכל הבחנה מתקיימים רק בתוך השכל. דוגמה שמבהירה זאת היא שאם לא היה לך שכל, לא היית יודע בכלל שאתה קיים. לכן, בהיעדר השכל, לא רק שלא תוכל לדעת מה קיים ומה לא, אלא שגם לא תחווה שום דבר באופן מוחלט. מה ההבדל בין שכל לאין שכל? אליעד מתייחס לכך שיש למעשה שתי דרכים או שני מצבים לקלוט את המציאות: מצב של ... הפרדות ואין חוויה של כלום. אבל אליעד מוסיף שיש מצב נוסף שלישי, מקיף יותר, שבו אין הבדל בין השכל לבין האין - שכל. במצב הזה, האדם חווה בו - זמנית גם את ההפרדה של השכל וגם את האחדות שבהיעדרו. במצב כזה הוא נמצא בחוויה של גם וגם: גם יודע דברים וגם לא יודע שום דבר בו זמנית. איך אפשר להבין את ההיגיון של השכל? הדרך להבין את ההיגיון של השכל היא פשוט להתבונן בו עצמו. כלומר, במקום להסתכל החוצה על המציאות, יש להפנות את תשומת הלב פנימה אל השכל עצמו. אליעד ממליץ לבדוק איך השכל חושב: מי מחליט בשבילנו שדבר אחד נמצא פה והדבר האחר נמצא שם? איך נוצרות ההבחנות האלה? הוא מדגים שאולי כל ההבחנות של השכל מוטעות מלכתחילה, כמו למשל אדם שמסתכל על שני עצמים ונראה לו ברור שהם נמצאים בשני מקומות שונים, אבל אולי זהו בעצם עיוות בתפיסה, ואולי הכל נמצא במקום אחד. איך חוויית האחדות ... אלא חווה אותה באופן מלא, תוך כדי שאתה מודע שהכל אחד ושהנפרדות עצמה היא רק סוג של תבנית של השכל. דוגמה שהוא נותן: אם אתה נמצא במטוס ואתה חושש לקפוץ ממנו כי אתה מפריד בין פה (המטוס) לשם (האדמה), אז במצב של אחדות אתה מבין לעומק שאין באמת הבדל, שהכל באותו מקום. אך יחד עם זאת, ... תחושת נפרדות ברורה. מה קורה אם מפקפקים בשכל עד הסוף? אליעד מסביר שאם אדם יפקפק בכל ההנחות של השכל, בסופו של דבר הוא יגיע למצב שבו הוא כבר לא יידע כלום בוודאות מוחלטת. זוהי חוויה עמוקה ביותר שבה האדם בעצם חוזר למצב שלפני השכל, למצב של אי - ידיעה מוחלטת. במצב הזה, האדם נמצא בשלמות ובשלווה עמוקה, כיוון שהמקור לסבל הוא ההבדלים וההפרדות של השכל. כאשר אדם נמצא בחוויה של לא יודע באמת, כבר אין שום שאלה, אין שום בעיה ואין שום פחד. מה ההבדל בין המצב הזה לתוהו ובוהו? אליעד מבהיר שמצב של אין שכל שונה לחלוטין מתוהו ובוהו. ...
האם להאמין לשכל? איך לפתח את השכל? איך לזרוק את השכל? איך להשתחרר מהשכל? איך להיות חכם? יותר חכם מהשכל, להבין את השכל, לצאת מהשכל, השכל שמעל השכל
האם להאמין לשכל? איך לפתח את השכל? איך לזרוק את השכל? איך להשתחרר מהשכל? איך להיות חכם? יותר חכם מהשכל, להבין את השכל, לצאת מהשכל, השכל שמעל השכל
... להאמין לשכל? איך לפתח את השכל? איך לזרוק את השכל? איך להשתחרר מהשכל? איך להיות חכם? יותר חכם מהשכל, להבין את השכל, לצאת מהשכל, השכל שמעל השכל האם לפתח את השכל או לא להאמין לו? אליעד כהן מסביר שיש שאלה נפוצה: האם להאמין לשכל או לפתח אותו? הוא ... היחידה להגיע למצב שבו אתה יכול לא להאמין לשכל שלך, היא קודם כל לפתח אותו בצורה משמעותית מאוד. הסיבה לכך פשוטה: אם אינך מבין באופן מלא ומדויק כיצד השכל שלך פועל, לא תוכל באמת לדעת מתי אתה יכול להפסיק להאמין לו. ברגע שאתה מפתח את השכל עד הסוף, רק אז אתה מסוגל לראות על מה הוא מתבסס ומה הם ההנחות הבסיסיות שמפעילות אותו, ורק כך תוכל להשתחרר מהאמונה העיוורת בשכל. אליעד אומר שצריך להיות יותר חכם מהשכל של עצמך. מה המשמעות של להיות יותר חכם מהשכל? המשמעות היא להגיע למצב שבו כאשר השכל שלך טוען שדבר מסוים הוא בטוח נכון, אתה מסוגל להבין שזו רק טענה של השכל ושאין לה מחויבות מוחלטת. כלומר, אתה מבין את המנגנון הפנימי של השכל, ולכן יכול לזהות את גבולותיו. השכל נראה מאוד חכם, ולפעמים הוא יותר חכם ממך כביכול, אבל כאשר אתה מגיע להבנה עמוקה יותר, אתה הופך להיות חכם יותר מהשכל שלך. זו המשמעות של שכל מעל השכל. כיצד אפשר לפתח את השכל ולהבין אותו לעומק? אליעד מסביר שהתהליך של פיתוח השכל מתחיל בבדיקה בסיסית ויסודית של כל מיני מושגים ורעיונות פשוטים לכאורה. הוא נותן ... כזאת?, למה לא אפשרי לחשוב בצורה אחרת?. דרך התהליך הזה, האדם מגלה לאט לאט את ההנחות היסודיות של החשיבה שלו. ברגע שמגיעים להבנה עמוקה יותר של איך השכל פועל, אפשר לראות בבירור אילו דברים השכל מניח כמובנים מאליהם למרות שאינם בהכרח נכונים. כאשר מגיעים לשלב שבו מבינים שמה שהשכל טוען כאין ברירה אחרת, זו רק מגבלה פנימית של המחשבה, האדם יכול להתחיל להשתחרר מההזדהות עם החשיבה שלו. מדוע לפעמים נדמה שיש סתירה בין פיתוח השכל לבין לא להאמין לשכל? אליעד מדגיש שבעיני אנשים רבים קיימת לכאורה סתירה בין הרעיון של פיתוח שכל לבין לא להאמין לו. אנשים שואלים איך יכול להיות מצד אחד לפתח את השכל ומצד שני לזנוח אותו או לא להאמין לו? אבל אליעד מבהיר שאין שום סתירה בין שני הדברים. להיפך, הדרך היחידה להגיע ליכולת להשתחרר מהשכל היא דווקא על ידי פיתוח יסודי ומלא שלו. האדם לא יכול סתם להחליט שהוא לא מאמין לשכלו ... עצמו פשוט מאמין בצורה עיוורת בטענה של שכל אחר. מה המשמעות של שכל חדש לפי אליעד? אליעד מצטט את רבי נחמן ואומר שרבי נחמן דיבר על כך שברגע שמפתחים את השכל עד הקצה, אז מקבלים שכל חדש. שכל חדש זה מצב שבו אתה לא מוגבל לשכל הישן שהיה לך קודם, אלא יש לך יכולת להתעלות מעליו. כלומר, כאשר השכל הישן אומר לך המציאות חייבת להיות דווקא כך, אתה יכול לענות לו אני יותר חכם ממך ואני רואה שאין מחויבות אמיתית בכך שהמציאות חייבת להיות כך. במילים אחרות, שכל חדש הוא שכל שלא נשלט על ידי הנחות היסוד של השכל הישן. אליעד מדגיש שהשכל נראה לנו מאוד הגיוני וחכם, והוא שולט בחשיבה שלנו, ולכן הדרך היחידה להיות באמת חכמים ...
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
מעשה בשבעה קבצנים - סיפורי מעשיות - 1 - מלך שמסר את המלוכה לבנו בחייו (ברסלב)
... לשכוח את האחדות. ברגע שאדם רואה את העולם כקיים בתוך חוקים, הוא שוכח שהבורא מהווה את הכל בכל רגע מחדש. המוסר השכל - חזרה למלוכה דרך חוויית האחדות המסר המרכזי הוא שכל אדם הוא הבן המלך, שכל אדם נמצא בנפרדות מתוך שכחה של האחדות. אם האדם ישתמש בשכלו ויתבונן עד הסוף, הוא יגלה שאין הבדל בין ... עליהם פה. כל מקום זה נקרא אמצעות הדעלמה איכה. זאת אומרת כל מחשבה ומחשב הכל צמצום וצמצום מצד האמת הוא אינסוף. השכל האנושי של האדם לא תופש ככה את המציאות, אבל מצד האמת כל צמצום וצמצום שקיים בעולם מצד האמת הוא אינסוף ואין עוד מלבדו, אין עוד מלבדו על כל צמצום וצמצום, למרות שהשכל לא מבין את זה. אם אתה אומר שיש כמה צמצומים אז איך יכול להיות שכל צמצום הוא אינסופי אם הוא אינסופי אז איך הצמצומים שונים אבל אף על פי כן, מסר המלך את המלוכה לבנו בחייו. כי ... אומרת, להבין את העניין - זה לא שיש אלוהים אחד ובריאה וצמצומים אלא יש לנו אינסוף אלוהים. עכשיו, נכון שזה נגד השכל, אבל מי שיחקור ויתבונן בסוף יגלה שזה הדבר. שכל צמצום הוא בעצם אינסוף, הוא אחד באחדות מוחלטת עם לפני הבריאה. לפני הבריאה פירושו של מה שאתה יודע על מה שהיה לפי הבריאה זה נכון ... עוד יראה מעליו. מה הכוונה הכוונה שתדע לך שיש בורא לבורא לבורא לבורא לבורא עד אינסוף. שזה נקרא מקיפים מעל הזמן שהשכל לא יכול לדבר מהם. מה שרבי נחמן המר שהשכל הגבוה ביותר שניתן לדבר ממנו בעולם הזה, שנקרא השכל של זעיר אנפין, הוא ההבנה שהכל אחד. ורבי נחמן אומר שאחרי שתקבל את השכל שהכל טוב והכל אחד עכשיו נוכל להתחיל לדבר איתך מהשכל של עתיק הסתימא, הכוונה המקיפים שמעל הזמן. השכל שהוא לא נכנס בשכל הרגיל. ומה יש בשכל הז במקיפים דעתיקא סתימא יש בעצם את הפרדוקסים האלה. כי כשאנחנו אומרים שיש מקיף למקיף למקיף מעל הזמן זה פרדוקס. כי מצד אחד מעל הזמן הכל ... משפיק טוב, זה שלומות אלוהים, זה שלמות למה אנחנו צרכים שני שלמות מספיק שלמות אחת. אבל אף על פי כן, אחרי הבריאה מהשכל של אחרי הבריאה אנחנו אומרים שאם יש יותר מאלוהים אחד אז אם לא מחוברים לשורשם זה שמחה, ואם מחוברים לשורשם זה שמחה גדולה מאד. אבל עדיין לזכור שזה רק מהשכל של אחרי הבריאה. מהשכל שלפני הבריאה אין הבדל בין אצל המלך ובנו, כי זה אחד. אין הבדל בכלל. כי כל השמחה היתה של המלך זה רק אחרי שהתהווה הרצון שלו, רק אחרי הבריאה, הבריאה זה התהוות הרצון של הבורא, אבל ... נגד רצונך תחזיק את עצמך בשמחה, איך תהיה שמח. על ידי שתשתוק. הכוונה תבין שזה אחד, זה הכוונה שזה אחד. תשתיק את השכל. תשתיק את הנפרדות. זה לא שכל אמיתי. תשתיק את השכל הקטן שאומר לך שזה טוב וזה רע. אל תגיד זה טוב וזה רע. תשתוק. תבין שזה מחובר בשורשו ואם תבין שזה מחובר בשורשו ממילא יהיה לך כבוד אלוהים הסתר כלומר, יהיה לך הכבוד של אלוהים שהוא ... גדולים. מה הכוונה. הבן מלך היה חכם, אבל אבא שלו לא היה חכם. מה זאת אומרת אבא שלו לא היה חכם הכוונה פשוטה. השכל שמעל השכל לא שייך להגיד שהוא חכם. זאת אומרת יש את האבא והבן. האבא זה הכוונה שהכל שמעל לשכל, המקום שבו אין חכמה. למה אין בו חכמה. כי החכמה שם כל כך גדולה זה בשכל של האחדות אין חכמה. כי בשל של האחדות תכלית הידיעה שלא נדע. רבי נחמן אמר אני לא יודע כלום. כי כאשר השכל שלך גדול ממש אז אתה חווה את הכל כאחד, וכאשר אתה חווה את הכל כאחד, אז מה שייך להגיד חכמה. איזו חכמה אתה לא יודע שום דבר, זה הכל אחד. כי אתה מחובר לשכל של האחדות ולא יודע שום ... דברים בלי סיבה. מה שאני בא להגיד שאפשר להסתכל על אלוהים גם מהכיוון ההפוך של החוסר שכל. בכל מקרה אפשר להגיד שזה השכל הכי גדול. אפשר להסתכל על זה בכל כיוון שרוצים. בכל מקרה הרעיון הוא שהבן מלך היה חכם, היה חכם פירושו רבי נחמן אומר תדע שהשכל שלך הוא החכם. יש לנו מעל השכל שאפשר להגיד שהוא גם מתחת לשכל, כי יש שכל ויש מה שמקיף אותו. מה מקיף את השכל את השכל מקיף ישות אחת שהיא גם מעל השכל וגם מתחת לשכל. אותה ישות. הישות שמתחת לשכל היא אותה ישות שמעל לשכל כי היא מקיפה את השכל. זאת אומרת שהחכמה הכי גדולה והטפשות הכי גדולה זה אותו הדבר שניהם זה חוסר ידיעה מוחלט. החכמה הכי גדולה והטפשות הכי גדולה זה חוסר ידיעה מוחלט. כי גם טיפש הוא עדיין יודע משהו. טפשות הכי גדולה לדעת שום דבר, אולי זה חכמה הכי גדולה בכל מקרה הבן מלך היה חכם. אצל הבן מלך היה את השכל. המחלוקת שבן החכמים, החכמה הצמצומים ההפרדה בין דבר לדבר זה נקרא חכמה. היה אוהב חכמה מאד. כי כל העניין של העולם הזה זה החכמה. החכמה תחייה את בעליה כל העולם הזה קיים בזכות ... דרך גנאי. כי בזכות החכמה, כי אין אין חכמה ואין תבונה ואין עצה כנגד ה - מה זאת אומרת כי החכמה זה בעצם הצמצום של השכל האינסופי. כי בשכל האינסופי אין חכמה, למה. כי הכל אחד. אז מה שייך חכמה אבל בשכל שלנו יש חכמה. יש חכמה. מצד אחד זה חכמה גדולה עץ הדעת טוב ורע. הוא חכם, הוא מבדיל בין טוב ורע. אבל למה זרקו אותו מגן עדן בדיוק השכל שלו של הפרדה בין טוב ורע זה מה שהפריד אותו מגן עדן. למה סיפור זה אל באמת קרה. כסיפור אנו מלבישים, כמו סיפור המעשיות, אנחנו מפרשים את הסיפור של משה. בלי לתת לו קרדיט כי הוא לא ... היו מגיעים למסקנה היו אומרים, נו מי אמר שזה נכון, אבל אם חקרנו כנראה שזה נכון. זאת אומרת, הם חושבים שהתהליך השכלי מוביל למסקנות יותר אמיתיות, אבל הפוך. אם אחרי הרבה מחקר הגעת למסקנה הזו, אז מאד יכול להיות שהמסקנה הזו ממש שגויה. כי ככל שהשתמשת יותר בשכל ככה התרחקת יותר מהאמת, כי להשתמש ... כל המהות של העולם הזה זה בעצם החכמה. כל המהות של הבריאה זה בעצם בריאת החכמה. הבריאה פירושו יצירת החכמה. יצירת השכל, יצירת הצמצום, יצירת ההפרדה בין הטוב לרע זה בעצם עיקר בריאת העולם. ולכן זה הדבר היחיד שחשוב פה, כי בלי שכל אין טוב לעולם, כי בלי שכל לא יהיה קיום לעולם, כי בלי שכל לא יהיה ...
להיות יותר חכם, איך לפתח את השכל בכל דבר? איך להיות יותר חכם מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר יעיל? איך לחסוך במשאבים? למה להיות יותר יעיל? למה להשתפר בכל דבר? איך ללמוד מכל דבר? החוקיות של כל דבר, פיתוח החשיבה מכל דבר, פיתוח השכל מכל דבר, להיות יותר חכם מכל דבר, לפתח את השכל בחיי היום יום, איך להשתפר בכל דבר? איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות את השכל שיש בכל דבר? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולות חשיבה
... יותר חכם, איך לפתח את השכל בכל דבר? איך להיות יותר חכם מכל דבר? איך לפתח את השכל מכל דבר? איך להיות יותר יעיל? איך לחסוך במשאבים? למה להיות יותר יעיל? למה להשתפר בכל דבר? ... החוקיות של כל דבר, פיתוח החשיבה מכל דבר, פיתוח השכל מכל דבר, להיות יותר חכם מכל דבר, לפתח את השכל בחיי היום יום, איך להשתפר בכל דבר? איך למצוא עניין בכל דבר? איך לראות את השכל שיש בכל דבר? שיפור יכולות קוגניטיביות, שיפור יכולת שכלית, שיפור יכולות חשיבה וכאן נסביר איך לפתח את השכל בכל דבר ממש. והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מנסה לעשות את מה שאתה עושה, בדרך הקצרה ביותר ... אומר, שכל פעולה שהאדם עושה, הוא יכול לפתח איתה את השכל. באמצעות זה שהוא ינסה לעשות את הפעולה בצורה יותר יעילה, בדרך יותר קצרה, עם פחות משאבים. ... מאמץ שיביא כמה שיותר תועלת, זה עצמו מפתח לאדם את השכל. למה? כי זה מאלץ את האדם להבין את החוקיות של התהליך שהוא עושה וכולי. ולכן, כל מה שאתה ... בלי לפגוע באיכות התוצאה. הדבר הזה הוא דרך לפתח את השכל בכל דבר. ...
השכל האנושי, מותר האדם מן הבהמה, הבדל בין אדם לבהמה, איפה נמצא השכל? מהו השכל? להשיג שכל, האם יש שכל? להוכיח שיש שכל, השכל של החיה, קבצן גיבן, סיפורי מעשיות, דומם או מדבר
השכל האנושי, מותר האדם מן הבהמה, הבדל בין אדם לבהמה, איפה נמצא השכל? מהו השכל? להשיג שכל, האם יש שכל? להוכיח שיש שכל, השכל של החיה, קבצן גיבן, סיפורי מעשיות, דומם או מדבר
השכל האנושי, מותר האדם מן הבהמה, הבדל בין אדם לבהמה, איפה נמצא השכל? מהו השכל? להשיג שכל, האם יש שכל? להוכיח שיש שכל, השכל של החיה, קבצן גיבן, סיפורי מעשיות, דומם או מדבר מהו שכל והאם אפשר להוכיח שהוא קיים? אליעד כהן עוסק בנושא השכל האנושי ושואל: מהו שכל? האם אפשר להוכיח בכלל שהוא קיים? הוא מתחיל את ההסבר בכך שאנשים נוטים לחשוב שיש שכל בגלל שהם ... שכל נמצא בתוך המוח או מחוץ לו? אליעד דן גם בשאלה איפה השכל נמצא: האם הוא פיזי וממוקם בתוך המוח, או אולי הוא נמצא מחוץ למרחב הפיזי? הוא מציג את הרעיון שכאשר מישהו נפגע באזור ... במוח, הוא מאבד יכולת שכלית מסוימת. לכאורה, זה מוכיח שהשכל נמצא בתוך המוח. אך אליעד ממשיך ואומר שזה לא מוכיח חד משמעית, כי אנחנו לא יודעים בוודאות מה זה שכל ומה זו יכולת מחשבתית, ולכן ייתכן שהשכל כלל לא תלוי במוח אלא רק מתבטא דרכו. סיפור המעשייה של רבי נחמן על שבעת הקבצנים - מה הקשר לשכל? אליעד כהן מביא סיפור ... אליו. אליעד מסביר את המשמעות של הסיפור בכך שהעץ מסמל את השכל העליון, שהוא מחוץ למרחב הפיזי ומחוץ למרחב החשיבה האנושית הרגילה. כדי להגיע לאותו שכל עליון, האדם צריך לעבור מעבר לגבולות החשיבה המוגבלת. השכל נמצא כביכול במקום אינסופי, בלתי מוגבל. מי שיכול לצאת מגבולות החשיבה הרגילים ולהגיע לחשיבה אינסופית יכול להגיע אל השכל הזה. מדוע דווקא הגיבן מסוגל להוביל אל השכל העליון? אליעד ממשיך להסביר על הקבצן הגיבן מהסיפור. הגיבנת מסמלת אדם שיש לו שכל עקום, או לא שגרתי. דווקא האדם שיש לו ... מגבולות החשיבה הרגילה והמקובעת שלהם ולהוביל אותם אל השכל האמיתי, האינסופי, שנמצא מחוץ לכל מקום. הרעיון של אליעד הוא שלא מספיק להיות חכם רגיל, אלא יש צורך לשלב בין חשיבה ... לבין חשיבה משוגעת (חריגה ויצירתית), כדי לפרוץ את גבולות השכל הרגילים ולהגיע לתובנה עמוקה יותר. החכם שהוא גם משוגע - כלומר, יוצא דופן בחשיבה שלו - הוא זה שיכול באמת לגשת לשכל ... מחוץ למקום? אליעד מסכם ואומר שכדי להגיע לשכל האמיתי (השכל העליון), שנמצא מחוץ לכל מגבלה שכלית ומרחבית, צריך לעבור מחשיבה מקובעת לחשיבה חסרת גבולות. כלומר, להפסיק לחשוב רק בתוך ... בסיום ההסבר, אליעד מדגיש שמה שחשוב אינו דווקא הגדרת השכל, אלא היכולת לצאת מגבולות החשיבה המוכרים לנו ולפרוץ למרחב תודעתי אינסופי. מה ההבדל בין אדם לבהמה? איפה נמצא השכל? סיפורי מעשיות רבי נחמן מהו שכל עליון? האם לבעלי חיים יש שכל? איך לצאת מגבולות החשיבה? האם שכל הוא פיזי? ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על השכל הנקנה - מה זה השכל הנקנה ואיך ניתן להשיג אותו?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: השכל, דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? כעס ועצבים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: השכל, איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לפרש חלומות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לקבל החלטות? איך להיות מאושר ושמח? איך להאמין בעצמך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לעשות יותר כסף? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בזוגיות? איך לנהל את הזמן? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה יש מעבר לזמן ולמקום? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? מי ברא את אלוהים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי להצלחה, אימון אישי קואצ'ינג, מאמן אישי למציאת זוגיות בתחום השכל - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 23_05_2025 השעה 17:59:45 - wesi4