ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגשה חושית ✔בודהיזם - ביסוס הקשב - 2 ✔התבוננות בהרגשות (vedannupassan) I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨בודהיזם - ביסוס הקשב - 2
התבוננות בהרגשות

(vedannupassan)

I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות? הנה נזיר, כאשר הוא חווה הרגשה נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה נעימה. ' [29] כאשר הוא חווה הרגשה לא נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה לא נעימה. ' [30] כאשר הוא חווה הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה. ' [31] כאשר הוא חווה הרגשה חושית נעימה, [32] הוא יודע: 'אני חווה הרגשה חושית נעימה. ' כאשר הוא חווה הרגשה לא - חושית נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה לא - חושית נעימה. ' [33] כאשר הוא חווה הרגשה חושית לא נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה חושית לא נעימה. ' כאשר הוא חווה הרגשה לא - חושית לא נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה לא - חושית לא נעימה. ' כאשר הוא חווה הרגשה חושית שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה חושית שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה. ' כאשר הוא חווה הרגשה לא - חושית שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה, הוא יודע: 'אני חווה הרגשה לא - חושית שאינה - נעימה - ואינה - לא - נעימה. '

כך הוא מתבונן בהרגשות כהרגשות פנימית, או מתבונן בהרגשות כהרגשות חיצונית, [34] או מתבונן בהרגשות פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בהרגשות, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בהרגשות, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בהרגשות. כך הקשב שלו מבוסס: 'זוהי הרגשה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בהרגשות כהרגשות.

התבוננות בתודעה

(cittnupassan)

I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה? [35] הנה נזיר מבין היטב תודעה אחוזת תשוקה כתודעה אחוזת תשוקה והוא מבין היטב תודעה נטולת תשוקה כתודעה נטולת תשוקה, הוא מבין היטב תודעה אחוזת שנאה כתודעה אחוזת שנאה והוא מבין היטב תודעה נטולת שנאה כתודעה נטולת שנאה, הוא מבין היטב תודעה אחוזת אשליה כתודעה אחוזת אשליה והוא מבין היטב תודעה נטולת אשליה כתודעה נטולת אשליה, הוא מבין היטב תודעה אסופה כתודעה אסופה [36] והוא מבין היטב תודעה מפוזרת כתודעה מפוזרת, [37] הוא מבין היטב תודעה מורחבת כתודעה מורחבת [38] והוא מבין היטב תודעה לא מורחבת כתודעה לא מורחבת, [39] הוא מבין היטב תודעה נעלית כתודעה נעלית [40] והוא מבין היטב תודעה לא - נעלית כתודעה לא - נעלית, [41] הוא מבין היטב תודעה מרוכזת כתודעה מרוכזת [42] והוא מבין היטב תודעה לא - מרוכזת כתודעה לא - מרוכזת, [43] הוא מבין היטב תודעה משוחררת כתודעה משוחררת [44] והוא מבין היטב תודעה לא משוחררת כתודעה לא משוחררת.

כך הוא מתבונן בתודעה כתודעה פנימית, או מתבונן בתודעה כתודעה חיצונית, או מתבונן בתודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתודעה, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'זוהי תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתודעה כתודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - חמש ההפרעות

(dhammnupassan nvaraapabba)

I.וכיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה? [45]

הנה, נזיר מתבונן בתכני - תודעה ביחס לחמש ההפרעות. [46] כיצד הוא עושה זאת?

הנה, נזירים, בכל פעם שתאווה חושית [47] נמצאת בו, הנזיר יודע: 'תאווה חושית נמצאת בי. ' בכל פעם שאין בו תאווה חושית, הנזיר יודע: 'אין בי תאווה חושית. ' והוא יודע כיצד תאווה חושית שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא יודע כיצד תאווה חושית שכבר הופיעה נזנחת, והוא יודע כיצד תאווה חושית שנזנחה לא תופיע עוד בעתיד. [48]

בכל פעם שסלידה [49] נמצאת בו, הנזיר יודע: 'סלידה נמצאת בי. ' בכל פעם שאין בו סלידה, הנזיר יודע: 'אין בי סלידה. ' והוא יודע כיצד סלידה שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא יודע כיצד סלידה שכבר הופיעה נזנחת, והוא יודע כיצד סלידה שנזנחה לא תופיע עוד בעתיד.

בכל פעם שעייפות - ועצלות [50] נמצאות בו, הנזיר יודע: 'עייפות - ועצלות נמצאות בי. ' בכל פעם שאין בו עייפות - ועצלות, הנזיר יודע: 'אין בי עייפות - ועצלות. ' והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שעדיין לא הופיעו מופיעות, והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שכבר הופיעו נזנחות, והוא יודע כיצד עייפות - ועצלות שנזנחו לא תופענה עוד בעתיד.

בכל פעם שדאגה - וחוסר - מנוחה [51] נמצאות בו, הנזיר יודע: 'דאגה - וחוסר - מנוחה נמצאות בי. ' בכל פעם שאין בו דאגה - וחוסר - מנוחה, הנזיר יודע: 'אין בי דאגה - וחוסר - מנוחה. ' והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שעדיין לא הופיעו מופיעות, והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שכבר הופיעו נזנחות, והוא יודע כיצד דאגה - וחוסר - מנוחה שנזנחו לא תופענה עוד בעתיד.

בכל פעם שספק [52] נמצא בו, הנזיר יודע: 'ספק נמצא בי. ' בכל פעם שאין בו ספק, הנזיר יודע: 'אין בי ספק. ' והוא יודע כיצד ספק שעדיין לא הופיע מופיע, והוא יודע כיצד ספק שכבר הופיע נזנח, והוא יודע כיצד ספק שנזנח לא יופיע עוד בעתיד.

כך הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה פנימית, או מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה חיצונית, או מתבונן בתכני - תודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתכני - תודעה, [53] הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'אלו תכני - תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - חמשת המצרפים

(dhammnupassan khandhapabba)

I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לחמשת מצרפי ההיקשרות. [54]

כיצד, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לחמשת מצרפי ההיקשרות?

הנה, נזירים, נזיר מבין: 'כך הוא חומר, [55] כך ההופעה של חומר, כך ההעלמות של חומר, כך היא הרגשה, כך ההופעה של הרגשה, כך ההעלמות של הרגשה, כך הוא זיהוי, [56] כך ההופעה של זיהוי, כך ההעלמות של זיהוי, כך הן תגובות - מנטליות, [57] כך ההופעה של תגובות - מנטליות, כך ההעלמות של תגובות - מנטליות, כך היא הכרה, [58] כך ההופעה של הכרה, כך ההעלמות של הכרה. '

כך הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה פנימית, או מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה חיצונית, או מתבונן בתכני - תודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'אלו תכני - תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - ששת בסיסי החושים

(dhammnupassan yatanapabba)

I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לששת בסיסי החושים הפנימיים והחיצונים. [59]

כיצד נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לששת בסיסי החושים הפנימיים והחיצונים?

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את העין, מבין היטב את הצורות הנראות, [60] ומבין היטב את הכבילה [61] המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את האוזן, מבין היטב את הצלילים, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את האף, מבין היטב את הריחות, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את הלשון, מבין היטב את הטעמים, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את הגוף, [62] מבין היטב את תחושות המגע, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

הנה, נזירים, נזיר מבין היטב את התודעה, מבין היטב את תכני התודעה, ומבין היטב את הכבילה המופיעה בתלות בשניהם. הוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שעדיין לא הופיעה מופיעה, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שכבר הופיעה נזנחת, והוא מבין היטב כיצד כבילה כזו שנזנחה כעת לא תופיע עוד בעתיד.

כך הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה פנימית, או מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה חיצונית, או מתבונן בתכני - תודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'אלו תכני - תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - גורמי ההתעוררות

(dhammnupassan bojjhagapabba)

I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לשבעת גורמי ההתעוררות. [63]

כיצד נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לשבעת גורמי ההתעוררות?

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'קשב' נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות קשב נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'קשב' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות קשב אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'קשב' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'קשב' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'חקר - מצבים' [64] נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות חקר - מצבים נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'חקר - מצבים' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות חקר - מצבים אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'חקר - מצבים' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'חקר - מצבים' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'מאמץ' [65] נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות מאמץ נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'מאמץ' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות מאמץ אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'מאמץ' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'מאמץ' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'תחושת - התעלות' [66] נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות תחושת - התעלות נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'תחושת - התעלות' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות תחושת - התעלות אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'תחושת - התעלות' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'תחושת - התעלות' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'שלווה' [67] נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות שלווה נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'שלווה' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות שלווה אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'שלווה' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'שלווה' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'ריכוז' נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות ריכוז נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'ריכוז' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות ריכוז אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'ריכוז' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'ריכוז' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

הנה נזירים, כאשר גורם ההתעוררות 'איזון - נפשי' נמצא בו, הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות איזון - נפשי נמצא בי. ' כאשר גורם ההתעוררות 'איזון - נפשי' אינו נמצא בו הוא מבין היטב: 'גורם ההתעוררות איזון - נפשי אינו נמצא בי. ' והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'איזון - נפשי' שעדיין לא הופיע בו מופיע, והוא מבין היטב כיצד גורם ההתעוררות 'איזון - נפשי' שכעת הופיע בו מפותח בשלמות.

כך הוא מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה פנימית, או מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה חיצונית, או מתבונן בתכני - תודעה פנימית וחיצונית. כך הוא מתבונן בתופעת ההופעה בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההעלמות בתכני - תודעה, הוא מתבונן בתופעת ההופעה וההעלמות בתכני - תודעה. כך הקשב שלו מבוסס: 'אלו תכני - תודעה' והוא מפתח את הקשב שלו במידה כזו שיש רק הבנה וקשב. בדרך זו הוא חי מנותק, לא נתלה בדבר בעולם. וכך נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה.

התבוננות בתכני - תודעה - האמיתות

(dhammnupassan saccapabba)

I.בנוסף, נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לארבע אמיתות האציליים.

כיצד נזירים, נזיר מתבונן בתכני - תודעה כתכני - תודעה ביחס לארבע אמיתות האציליים?

הנה, נזיר מבין היטב כפי שזה באמת: 'זהו סבל', הוא מבין היטב כפי שזה באמת: 'זהו מקור הסבל', הוא מבין היטב כפי שזה באמת: 'זהו קץ הסבל', הוא מבין היטב כפי שזה באמת: 'זוהי הדרך המובילה לקץ הסבל'.

הצגת אמת הסבל

(dukkhasaccaniddeso)

I.ומה נזירים, [68] הוא סבל כאמת האציליים? [69]

להיוולד זה סבל, להזדקן זה סבל, לחלות זה סבל, למות זה סבל, צער זה סבל, קינה, כאב, עצב ויאוש הם סבל, להיות קשור למה שאינו אהוב זה סבל, להיות מופרד ממה שאהוב זה סבל, לא להשיג מה שרוצים זה סבל, בקצרה, חמשת מצרפי ההיקשרות הם סבל.

ומהי לידה, נזירים? באילו יצורים שיהיו, מאיזה סוג קיום שיהיו, ישנה לידה, התהוות, היווצרות, הופעת המצרפים, היוולדות בסיסי החושים [70] - זו נזירים, נקראת לידה.

ומהי הזדקנות, נזירים? באילו יצורים שיהיו, מאיזה סוג קיום שיהיו, ישנה זיקנה, בליה, שיניים שבורות, שיער אפור, עור מקומט, התקצרות תוחלת החיים, החלשות החושים - זו נזירים, נקראת הזדקנות.

ומהו מוות? באילו יצורים שיהיו, מאיזה סוג קיום שיהיו, ישנה פטירה, קטיעה, העלמות, גוויעה, מיתה, סיום תוחלת החיים, התפרקות המצרפים, נטישת הגוף, הרס כוח החיות - זה נזירים, נקרא מוות.

ומהו צער? כל פעם בה כתוצאה מהפסד או אסון כלשהו, נגרם מצב נפשי קשה כזה או אחר, מתוך צער, אבלות, לחץ נפשי, יגון, ומועקה קשה - זה נזירים, נקרא צער.

ומהי קינה? כל פעם בה כתוצאה מהפסד או אסון כלשהו, נגרם מצב נפשי קשה כזה או אחר, וכתוצאה מכך ישנה זעקה ובכי, התייפחות, יגון גדול, בכי תמרורים - זו נזירים, נקראת קינה.

ומהו כאב? כל תחושה גופנית מכאיבה, כל תחושה גופנית לא נעימה, כל הרגשת כאב פיזי או אי נעימות כתוצאה ממגע גופני - זה נזירים נקרא כאב.

ומהו עצב? [71] כל הרגשה מנטלית מכאיבה, כל הרגשה מנטלית לא נעימה, כל הרגשת כאב מנטלי או אי נעימות כתוצאה ממגע מנטלי - זה נזירים, נקרא עצב.

ומהו יאוש? [72] כל פעם בה, כתוצאה מהפסד או אסון כלשהו, נגרם מצב נפשי קשה כזה או אחר, מתוך מצוקה, יאוש, יסורים מיאוש, יסורים מדיכאון עמוק - זה נזירים נקרא יאוש.

ומה זה להיות קשור למה שאינו אהוב? בכל מקום וכל פעם שבאים במגע עם מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף או תכני - תודעה לא נעימים, לא רצויים, לא אהובים, או מי שבא במגע עם אלו החפצים ברעתו, רוחשי רעה, הגורמים לחוסר נוחות, חוסר ביטחון, שאיתם יש יחסים, קשר או איחוד - זה נזירים, נקרא להיות קשור למה שאינו אהוב.

ומה זה להיות מופרד ממה שאהוב? בכל מקום וכל פעם שבאים במגע עם מה שרצוי, אהוב - מראות, צלילים, ריחות, טעמים, תחושות גוף, או תכני - תודעה נעימים, או מי שבא במגע עם אלו שרוצים בטובתו, המאחלים לשלומו, לנוחותו, לביטחונו, כמו אם ואב, או אח ואחות, כמו חברים, שותפים או קרובים, ואז מתנתקים היחסים, הקשר או האיחוד - זה נזירים, להיות מופרד ממה שאהוב.

ומה זה לא להשיג מה שרוצים? נזירים, מאחר ונולדנו, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו נולדים, הלוואי ולא ניוולד עוד! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לזקנה, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו מזדקנים, הלוואי ולא נזדקן עוד! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים למחלות, [73] המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חולים, הלוואי ולא נחלה עוד! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים למוות, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו מתים, הלוואי ולא נמות עוד! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לצער, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים צער, הלוואי ולא נדע עוד צער! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לקינה, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים קינה, הלוואי ולא נדע עוד קינה! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לכאב, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים כאב, הלוואי ולא נחווה עוד כאב! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים לעצב, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים עצב, הלוואי ולא נחווה עוד עצב! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

בהיותנו מושאים ליאוש, המשאלה הבאה מופיעה: 'הלוואי ולא היינו חווים יאוש, הלוואי ולא נחווה עוד יאוש! ' אך לא ניתן להשיג זאת במשאלה בלבד. זה לא להשיג את מה שרוצים וגם זה סבל.

וכיצד נזירים, בקצרה, ההיקשרות לחמשת המצרפים היא סבל? הנה כך: היקשרות למצרף החומר היא סבל, היקשרות למצרף ההרגשה היא סבל, היקשרות למצרף הזיהוי היא סבל, היקשרות למצרף התגובות - המנטליות היא סבל, היקשרות למצרף ההכרה היא סבל. וכך, בקצרה, הסבל בשל ההיקשרות לחמשת המצרפים.

וזו, נזירים, נקראת אמת האציליים של הסבל.
ספקות מה זו אהבה קושי מצב נפשי תחושה של הגוף תחושה נעימה תחושה גופנית תחושה של התעלות אמיתות מה זה סבל הרגשת כאב מנטלי בודהיזם הקשבה
איך לא לסרב ללקוח? איך לתת ללקוח תשובה חיובית בכל מחיר? איך לא לתת תשובה שלילית ללקוח? איך לענות ללקוח תשובה שלילית? איך ליצור הרמוניה עם לקוח? איך לשמור על הסכמה עם לקוח? איך ליצור אמון עם לקוח? מה לעשות כשאין לך תשובה ללקוח? איך לשמור על אווירה טובה עם לקוח? מה לעשות כשאין הסכמה עם לקוח? בקשה מוזרה של לקוח, בקשה לא הגיונית של לקוח, קונפליקט עם לקוח, מריבה עם לקוח, אי הסכמה עם לקוח, לתת ללקוח אפשרויות גרועות, חוסר הסכמה עם לקוח, התנגדויות מכירה
...לתת ללקוח תשובה חיובית בכל מחיר? איך לא לתת תשובה שלילית ללקוח? איך לענות ללקוח תשובה שלילית? איך ליצור הרמוניה עם לקוח? איך לשמור על הסכמה עם לקוח? איך ליצור אמון עם לקוח? מה לעשות כשאין לך תשובה ללקוח? איך לשמור על אווירה טובה עם לקוח? מה לעשות כשאין הסכמה עם לקוח? בקשה מוזרה של לקוח, בקשה לא הגיונית של לקוח, קונפליקט עם לקוח, מריבה עם לקוח, אי הסכמה עם לקוח, לתת ללקוח אפשרויות גרועות, חוסר הסכמה עם לקוח, התנגדויות מכירה והפעם נדבר על מקרה שלקוח מבקש ממך משהו ואתה לא יכול לענות לו בחיוב אלא אתה...
סגר הקורונה הגל השני, אחריות הציבור בסגר הקורונה, למה הציבור לא מציית לחוקי הקורונה? איך לנצח את הקורונה? המאבק בקורונה, מכחישי הקורונה, משבר אמון הקורונה, הפגנות הקורונה, דת הקורונה, ביבי נתניהו והקורונה, מהם מחדלי הקורונה?
סגר הקורונה הגל השני, אחריות הציבור בסגר הקורונה, למה הציבור לא מציית לחוקי הקורונה? איך לנצח את הקורונה? המאבק בקורונה, מכחישי הקורונה, משבר אמון הקורונה, הפגנות הקורונה, דת הקורונה, ביבי נתניהו והקורונה, מהם מחדלי הקורונה?
...הקורונה, למה הציבור לא מציית לחוקי הקורונה? איך לנצח את הקורונה? המאבק בקורונה, מכחישי הקורונה, משבר אמון הקורונה, הפגנות הקורונה, דת הקורונה, ביבי נתניהו והקורונה, מהם מחדלי הקורונה? מהם השקרים שמסתתרים מאחורי סגר הקורונה? אליעד פותח את ההרצאה בכך שהוא מתייחס לאחד מהשקרים הנפוצים הקשורים לקורונה, ובמיוחד לסיפור על כך שהאזרחים אשמים בסגר. הוא מציין כי ישנה תפיסה שמתפשטת שטוענת שהאזרחים הם אלו שמביאים על עצמם את הסגר, כאילו הם לא שמים מסכות, מזלזלים בחוקי הקורונה ומפירים את התקנות. כתגובה לכך, הוא...
תרגיל להיות מאושר, תרגיל לא להרגיש רע, איך לא לסבול? שיטות להיות מאושר, לא חייב שיהיה כרצונך, להתרגל להרגיש רע, איך לא להרגיש רע? לא לשנות את המציאות, לאהוב את המציאות, לקבל את המציאות
תרגיל להיות מאושר, תרגיל לא להרגיש רע, איך לא לסבול? שיטות להיות מאושר, לא חייב שיהיה כרצונך, להתרגל להרגיש רע, איך לא להרגיש רע? לא לשנות את המציאות, לאהוב את המציאות, לקבל את המציאות
...איך לא לסבול? שיטות להיות מאושר, לא חייב שיהיה כרצונך, להתרגל להרגיש רע, איך לא להרגיש רע? לא לשנות את המציאות, לאהוב את המציאות, לקבל את המציאות מהו תרגיל להיות מאושר ואיך לא לסבול? ההרצאה מתמקדת בדרכים ושיטות שיעזרו לאנשים למנוע סבל ולהגביר את האושר. אליעד כהן מציע מספר תרגולים שיכולים לעזור לאדם להתמודד עם מצבים שבהם הוא מרגיש רע, או כאשר המציאות לא עומדת בציפיותיו. אחד הרעיונות המרכזיים שההרצאה מתארת הוא כיצד ניתן לשנות את תפיסת המציאות, כך שלא כל דבר שקרה יהיה נחשב למצב של סבל. מה הקשר בין...
חוקי האמפתיה וההזדהות האישית, חילוקי דעות, האם אמפתיה והזדהות עושה טוב? מתי הזדהות עושה רע? האם דעות מנוגדות עושות טוב או רע? האם אי הסכמה עושה טוב או רע? האם הפכים נמשכים? האם תכונות דומות מושכות?
חוקי האמפתיה וההזדהות האישית, חילוקי דעות, האם אמפתיה והזדהות עושה טוב? מתי הזדהות עושה רע? האם דעות מנוגדות עושות טוב או רע? האם אי הסכמה עושה טוב או רע? האם הפכים נמשכים? האם תכונות דומות מושכות?
...וההזדהות האישית, חילוקי דעות, האם אמפתיה והזדהות עושה טוב? מתי הזדהות עושה רע? האם דעות מנוגדות עושות טוב או רע? האם אי הסכמה עושה טוב או רע? האם הפכים נמשכים? האם תכונות דומות מושכות? האם הזדהות ואמפתיה תמיד מועילות בתקשורת בין - אישית? אליעד כהן עוסק בהרצאה זו בשאלה העמוקה של השפעת האמפתיה וההזדהות האישית על מערכות יחסים ותקשורת בין - אישית. הוא דן לעומק האם הזדהות ואמפתיה תמיד חיוביות, מתי הן יכולות להזיק, והאם דעות מנוגדות ואי - הסכמות דווקא מועילות או מזיקות לקשרים זוגיים ואישיים. כיצד דעות...
אמונה או שכל, להבין או להאמין, ליקוטי מוהרן ח"א צא, להאמין בצדיק, להתקרב לצדיק, אמונה אמיתית, אמונה בצדיק, אמונה באלוהים, לא להאמין, במה להאמין, מי באמת צדיק? מה זה צדיק?
אמונה או שכל, להבין או להאמין, ליקוטי מוהרן ח"א צא, להאמין בצדיק, להתקרב לצדיק, אמונה אמיתית, אמונה בצדיק, אמונה באלוהים, לא להאמין, במה להאמין, מי באמת צדיק? מה זה צדיק?
...חא צא, להאמין בצדיק, להתקרב לצדיק, אמונה אמיתית, אמונה בצדיק, אמונה באלוהים, לא להאמין, במה להאמין, מי באמת צדיק? מה זה צדיק? מהי אמונה אמיתית לפי רבי נחמן? ההרצאה מתמקדת בתורה צדא בליקוטי מוהרן חלק א, ובוחנת לעומק את ההבדל בין אמונה לבין שכל והבנה, תוך דגש מיוחד על משמעות המושגים להאמין בצדיק ולהתקרב לצדיק. לפי אליעד כהן, רבי נחמן מסביר שישנם סוגים שונים של אמונה. ישנה אמונה חלקית, שהיא רק בלב, ויש אמונה שלמה ועמוקה, שחודרת לכל אברי הגוף והופכת לחוויה מוחשית ובלתי ניתנת להכחשה. לדוגמה, אדם יכול...
נאיביות המבוגרים - חוכמת הילדים - מהי השלמות?
נאיביות המבוגרים - חוכמת הילדים - מהי השלמות?
...חוכמת הילדים - מהי השלמות? מהי נאיביות של ילדים מול חוכמת המבוגרים? אליעד כהן מסביר שהילדים נתפסים כנאיביים, והמבוגרים כחכמים, אולם לדבריו, המצב למעשה הפוך. הוא מתאר כיצד ילדים הם בדרך כלל שמחים ואופטימיים באופן טבעי, מכיוון שהם עדיין לא מודעים למגבלות של המציאות ושל עצמם. ילד יכול לחלום שהוא סופרמן, מאמין שהוא יכול לעוף או לעבור דרך קירות, מכיוון שאין לו עדיין את ההכרה הפנימית שהוא מוגבל. אליעד מסביר שילדים נהנים הרבה יותר מהחיים בגלל אותו חוסר מודעות, ואילו המבוגרים ככל שהם מתבגרים, מבינים יותר...
סרוטונין במח, תרופות פסיכיאטריות, טיפול תרופתי, רמות סרוטונין, כדורים פסיכיאטרים, חוסר סרוטונין, טיפול פסיכיאטרי, תרופות נגד דיכאון, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד עצבים, דופמין, הפרעות חרדה
סרוטונין במח, תרופות פסיכיאטריות, טיפול תרופתי, רמות סרוטונין, כדורים פסיכיאטרים, חוסר סרוטונין, טיפול פסיכיאטרי, תרופות נגד דיכאון, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד עצבים, דופמין, הפרעות חרדה
...במח, תרופות פסיכיאטריות, טיפול תרופתי, רמות סרוטונין, כדורים פסיכיאטרים, חוסר סרוטונין, טיפול פסיכיאטרי, תרופות נגד דיכאון, תרופות נגד חרדה, תרופות נגד עצבים, דופמין, הפרעות חרדה האם תרופות פסיכיאטריות באמת פותרות בעיות חרדה ודיכאון? אליעד כהן פותח את הדיון בנושא התרופות הפסיכיאטריות והשפעתן על חרדה ודיכאון, תוך כדי בחינת הנושא של שינוי חשיבה והשפעתו על רמות הסרוטונין במוח. באופן כללי, רבים תוהים לגבי יעילותן של תרופות נגד חרדה, תרופות נגד דיכאון ותרופות פסיכיאטריות בכלל, בהשוואה לשינוי חשיבה פנימי...
האם המציאות היא? 5 סוגים שונים של תפישת מציאות, 5 דרכים להסתכל על המציאות
האם המציאות היא? 5 סוגים שונים של תפישת מציאות, 5 דרכים להסתכל על המציאות
...היא? 5 סוגים שונים של תפישת מציאות, 5 דרכים להסתכל על המציאות האם המציאות היא טובה או רעה? אליעד כהן הציג בהרצאה את הנושא האם המציאות היא? וחילק אותו לחמש דרכים או סוגים שונים שבהם אנשים תופסים את המציאות. הוא הסביר בפירוט רב את התפיסות השונות תוך שימוש בדוגמאות יום - יומיות פשוטות וברורות, כמו הצלחה וכישלון, או כיצד אדם תופס את יחסיו עם בחורות, והציג מגוון אפשרויות: מה זה אומר להגדיר את עצמי כמוצלח או ככישלון? אליעד הסביר שיכולים להיות אנשים שתופסים את עצמם כמוצלחים שבאופן מקרי לפעמים נכשלים, ולעומת...
להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ניתוח תהליך, השכל של המנופים
להסתכל בשכל שיש בכל דבר, ניתוח תהליך, השכל של המנופים
...תהליך, השכל של המנופים מהו השכל שמאחורי מנופים? כיצד נבין את התהליך וההיגיון מאחוריו? בהרצאה זו, אליעד מציע לשאול את עצמנו לגבי השכל שמאחורי כל דבר, להבין מה ההיגיון שמסתתר מאחורי פעולה או תהליך שנראה לא ברור או לא טריוויאלי. נושא המנופים משמש כמתודה להבנת התהליך הפיזי, שבמהותו מבוסס על שימוש בכוחות פיזיקליים כדי לבצע פעולה שבעצם לא הייתה מתבצעת ללא סיוע של מנוף. כאשר אנו מדברים על מנוף, המטרה היא להבין את השכל שמאחורי הפעולה, כלומר, כיצד כל פרט בתהליך עובד וגורם לנו להשיג את המטרה בצורה אופטימלית...
בחירת מטפל, כמה פגישות צריך? כמה שיחות צריך? כמה טיפולים צריך? כמה זמן יקח טיפול? כמה זמן יקח לטפל? כמה זמן יקח לפתור בעיה? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור פסיכולוג? איך לבחור יועץ? איך לבחור טיפול? שיטות טיפול, מטפלים
בחירת מטפל, כמה פגישות צריך? כמה שיחות צריך? כמה טיפולים צריך? כמה זמן יקח טיפול? כמה זמן יקח לטפל? כמה זמן יקח לפתור בעיה? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור פסיכולוג? איך לבחור יועץ? איך לבחור טיפול? שיטות טיפול, מטפלים
...צריך? כמה טיפולים צריך? כמה זמן יקח טיפול? כמה זמן יקח לטפל? כמה זמן יקח לפתור בעיה? איך לבחור מטפל? איך לבחור מאמן? איך לבחור פסיכולוג? איך לבחור יועץ? איך לבחור טיפול? שיטות טיפול, מטפלים למה אי אפשר לדעת מראש כמה פגישות טיפוליות צריך? אי אפשר לדעת מראש כמה פגישות טיפוליות נדרשות כדי לפתור בעיה רגשית או נפשית, מכיוון שטיפול בבעיות כאלו אינו מוצר קבוע שניתן לרכוש אותו מראש בחנות או לצפות מראש בדיוק מה יקרה בו. להבדיל משירותים טכניים, כמו החלפת מגבים במוסך, שבהם איש המקצוע יודע מראש בדיוק מה הבעיה...
אמון - מבוא
...- מבוא אמון הוא תודעה, המבטאת יחס כלפי המציאות, בו מאמין נותן האמון כי הגורם בו ניתן האמון, יכיל תכונה מוגדרת אחת או יותר בעתיד. לדוגמה, לרוב נוטים להעניק בני אדם, ויצורים חיים אחרים, אמון בכוח המשיכה, כלומר, מניחים כי תכונת החפצים ליפול באין משען, תתקיים בעתיד. אמון בין בני אדם, הוא הנחה של נותן האמון כי האדם בו ניתן האמון מסוגל ליכולת מסוימת, יתנהג בצורה מסוימת בעתיד, או יחוש יחס מסוים כלפי המציאות. לדוגמה, אדם יכול לתת אמון ברעהו, כי הוא מסוגל לבצע מטלה מסוימת (יכולת), יסכים לבצעה (התנהגות מסוימת)...
חינוך - ציטוטים / פתגמים מפורסמים על חינוך
...על חינוך לעולם לא יעלה בידך ליצור בעלי תבונה אלמלא יצרת תחילה שובבים. כך חינכו בספרטה: במקום לשעבד את הילדים לספרים, לימדו אותם תחילה לגנוב את סעודת הערב שלהם (זאן זאק רוסו, אמיל או על החינוך, ספר ב). החינוך הוא דבר המגלה לחכמים ומסתיר מהטיפשים את חוסר הבנתם. (אמברוז בירס) חינוך אינו ללכת לבית ספר, אלא מידה טובה שבתוכו אדם נושא. (לואיס ברומפילד) סבון וחינוך אינם מידיים כמו רצח, אבל לטווח הארוך הם הרבה יותר מסוכנים. (מארק טוויין) מטרת החינוך צריכה להיות: אנשים המצטיינים בעצמאות במחשבה ובמעשה ועם...
הבחנה חדה = פריצת דרך משמעותית
...חדה = פריצת דרך משמעותית כאשר אדם רוצה להגיע למטרה מסויימת, הוא צריך לבדוק את הדברים לפי מבחן התוצאה. כפי שהתבאר, אחד העזרים כדי להגיע ליותר נקודות במבחן התוצאה ולהתקרב למטרה הוא בדיקת הפעולה בשעת מעשה. כלומר, כאדם עושה פעולה מסויימת או רוצה לעשות פעולה מסויימת אם היא מוטלת בספק אם היא טובה - נובע מכך שהפעולה אינה נכונה ויש לברר איזו פעולה היא הפעולה הנכונה לבצע. לפעמים האדם יכול להירדם בשמירה ולא לקחת בחשבון את התוצאה הסופית. הדבר קורה כי האותו האדם שאנן ולא מסתכל על הדברים מתוך ראייה פרקטית, ואז...
פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 2
...ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 2 פילוסופיה / פיזיקה - ואף על פי כן, קיימת המציאות כשלעצמה - חלק 1. איינשטיין, מסתבר, נהג לכתוב יומני מסעות, ורוזנקרנץ תרגם וערך את יומן מסעו האינטנסיבי בארץ - ישראל. בהערות האישיות הללו מתגלה לנו איינשטיין קצת שונה מזה המוכר לנו: הוא מפגין הבחנה פסיכולוגית חודרת, מלא חמלה, אבל לפעמים ציני ואפילו קצת רכלני. הנה תיאור ביקורו בהר - הבית: אחר כך מטה, אל חומת בית המקדש (כותל הדמעות), שם אחים - בני - עמי קהי המוחין מתפללים בקול רם, פניהם מכוונים אל הכותל, תוך...
"עולם קטן" - "אדם גדול"
...- אדם גדול השבוע אנו חוגגים את יום הולדתו ה 131 של אדם גדול האיש שחיבר בין הגשמיות לרוחניות אלברט איינשטיין תיאוריית מכניקת הקוונטים אומרת הרבה, אך אינה מקרבת אותנו בעצם אל סודו של הזקן (אלוקים). השבוע השתתפתי בהרצאה של הרב יובל הכהן אשרוב על נושא החברה האלטרואיסטית, שם ציין הרב יובל שלפי הקבלה הכל נבנה לפי אותו מבנה, האדם, האדם נקרא בקבלה עולם קטן ו העולם נקרא אדם גדול, מה שבא לשקף לנו שהמבנה העמוק שלנו פועל באופן מלא לפי חוקי הקבלה. נניח שניקח תא מהלב, כמה מהעבודה שלו מוקדשת לו עצמו? אחוזים בודדים...
אימון עסקי - לחשוב ממקום אחר
...אחר אתם מכירים את זה שיש לכם מחשבה שגוררת מחשבה וזו גוררת עוד אחת ולאט לאט נרקמת לכם תמונה מעניינת ואז עולה חיוך על השפתיים, חיוך של הרהור... אתם אומרים לעצמכם... אמ... זה מעניין. אלו הם הרגעים שהאסימונים נופלים, אלו הם הרגעים שרעיונות בהם מתגבשים, אלו הדקות של התובנות הכי טובות. זה קרה לי השבוע, אבל הפעם זה קרה לכיוון העבר, זה הזכיר לי משהו, זה לא הוליד רעיון חדש, זה הזכיר לי סיפור יפה שפעם קראתי ואשר מכיל רעיון פשוט וכל כך טוב! ואני לא זוכר איפה זה. הפכתי את כל הבית בניסיון למצוא את הסיפור הזה...
התמכרות להימורים - מאפיינים, סיבות והשלכות
...סיבות והשלכות התמכרות להימורים מתארת התנהגות של הימורים חוזרים ונשנים בעקביות ובכפייתיות. זוהי הפרעה בשליטה בדחפים (באימפולסים) אשר שולטת בחיי האדם, מכתיבה את ערכיו ופוגעת בהתחייבויותיו בתחום המשפחתי, החברתי והתעסוקתי. הבט משמעותי בהתמכרות זו הינו ההסתבכות הכלכלית מתוך העיסוק הגובר והולך בהימורים, בסכומים גדלים והולכים. מבחינה רגשית לאדם תשוקה ודחף להמר, ללא יכולת לשלוט בכך ולרסן את התנהגותו. לרב ההימור מהווה מפלט ובריחה מבעיות ומתחושות של שעמום, דיכאון, חוסר אונים, מצוקה, חרדה ואשמה. גם לאחר שהמהמר...
איך ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? כיצד אפשר לשנות את העבר?
...אפשר לשנות את העבר? עבר. האם ניתן להחזיר את הגלגל אחורה? האם ניתן לשנות את העבר? נחדד את השאלה: כאשר אדם חי בהווה בצורה שונה מאשר בעבר, אז למרות שמצד אחד ההווה ואולי אף העתיד שלו שונים מהעבר, עדיין את הנעשה על פניו אין להשיב ומה שקרה כבר קרה ולא יוכל להשתנות. אך האם בכל זאת ניתן להחזיר את הגלגל אחורה, דהיינו לשנות את מה שכבר קרה לנו בעבר? האם ישנה דרך להשיב את אשר כבר נעשה בעבר? התשובה על כך היא כי אכן ניתן לשנות את מה שכבר קרה בעבר ולהחזיר את הגלגל אחורה מבחינה מסוימת כדלהלן. כדי שנבין טוב יותר...
אימון אישי - להופיע למשחק עם מאמן אישי
...עם מאמן אישי הן כמתאמן מושבע וגם מאמן אישי, אני מבין שהחיים הם משחק ולפעמים זה נראה כאילו שהמשחק הזה מרכיב כמה וכמה משחקים בתוכו. אנחנו משחקים מדי יום במשחק הכסף, משחק הקריירה, משחק הזוגיות, משחק המשפחה, משחק ההנאה ועוד שאר משחקים. בסופו של דבר כולנו רוצים לנצח בכל אחד מהמשחקים האלה בפרט ובמשחק החיים הגדול בכלל. אנחנו רוצים את הכל! אנחנו רוצים להצליח בכל התחומים כדי ליצור הרמוניה בחיים שלנו וליהנות מכל העולמות (המשחקים) השונים. האמת היא שאנחנו נולדנו לנצח! בשביל לנצח, אנחנו צריכים לפעול במספר שלבים:...
מסלול הזהב בחיי נישואין חלק א'
...הזהב בחיי נישואין חלק א תקציר המאמר: איך יוצרים חיי נישואין בריאים? מהו המתכון לאהבה עולמית בין בעל לאשתו? מהי הדרך ליצירת אמון מלא בין בעל לאשתו ובין אשה לבעלה? האם ניתן להתאהב בבן/ת הזוג כל יום מחדש? במדריך זה תוכלו לקבל תשובות לשאלות אלה ולשאלות רבות אחרות. לאחר קריאת המדריך חייכם ישתנו מן הקצה אל הקצה וזו הבטחה! זהו החלק הראשון של המאמר בסדרה ומהווה חלק בלתי נפרד לחלקים הבאים. נישואין יכולים להיות אחד מהשניים: או מקור להנאות הגדולות ביותר של החיים, או שורש לסבל רב - ואפילו טרגי. קיימת נוסחה...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרגשה חושית
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הרגשה חושית, האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? אולי אנחנו במטריקס? מה המשמעות של החיים? האם הכל אפשרי? מי ברא את אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: הרגשה חושית, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להיגמל מהימורים? איך להתמודד עם גירושין? איך להעביר ביקורת בונה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך לחנך ילדים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשפר את הזיכרון? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
אני לא רוצה למות התקף דיכאון קשה מאוד לצאת מספקות איך להירדם? אמת תלויה אובדן חבר פחד לחיות בלי כסף אני מפחד להתחיל עם נשים להיפטר מחרדה חברתית דימוי עצמי גבוה אין אהבה בלי שנאה איך לאהוב אנשים? למה באמת אני לא מאושר? שמח ומאושר מה קורה במוח בזמן סקס? למה אנשים מתאהבים בזוגיות? ליישם החלטה לא מסוגל להחליט התמודדות עם דמיונות שקריים להתמודד עם מחשבות על האקסית להצליח בתור שחקן למה לא מצליח להירדם לפני מבחן? למכור ללקוח פוטנציאלי איך לתאר מוצר? הרגשת שעמום אצל ילדים ילדים מתלוננים גילוי התת מודע לאיזה מורה רוחני להאמין? תסמונת הגבר המוכה ניתוק מעצמי נזכר באקסית להאשים את האקסית שריר הבייספס פיתוח שריר הרגליים להתחבר לאלוהים חלום של אלוהים הארה קורית באופן אקראי או רק עם מאמץ משיכה מינית והארה רוחנית הספר להיות אלוהים להיות אלוהים זה טוב או רע אסור לתת לכסף לנוח בעובר ושב מרדף אחרי כסף החיים שאחרי השגת מטרת החיים בחירת משמעות החיים מסירת מידע שלילי צפייה בפורנו והנאה מסקס הוכחות שיש בחירה אין לי בחירה ניתוח השאלה איך העולם נוצר חידוש העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי טלפוני, אימון אישי לימודים, קואצ'ינג לילדים בנושאי הרגשה חושית - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2190 שניות - עכשיו 25_12_2025 השעה 00:54:22 - wesi4