ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה הרגלי למידה ✔שיטת הביופידבק (משוב ביולוגי) ✔מאת ד"ר יגאל גליקסמן הצורך בשליטה עצמית רצונית על המערכת הבלתי רצונית (אוטונומית... - ידע...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שיטת הביופידבק (משוב ביולוגי)
מאת ד"ר יגאל גליקסמן

הצורך בשליטה עצמית רצונית על המערכת הבלתי רצונית (אוטונומית - סימפתטית). של הגוף, מלווה את האדם במשך אלפי שנים. מאחר ולא ניתן לשלוט על מה שאיננו מודעים לו, ניצבת בפני האדם זה שנים רבות המטרה לפיתוח ושיפור המודעות העצמית במקום הגבוה בסדר העדיפויות האישיים שלו.

אנו יודעים כי אחד האספקטים החשובים ביותר של הפילוסופיה המזרחית: היוגה, הבודהיזם והזן בניגוד לזו הקיימת בעולם המערבי, הוא ללמד ולאמן את האינדיבידואל " יכולת הסתכלות והקשבה פנימה" וזאת על מנת לשלוט באמצעות המחשבה והרצון על פעילויות פיזיולוגיות המתרחשות בגוף.

הביופידבק נחשב לאחד מהגילויים החדשים המסעירים ביותר ופוטנציאלית מרחיקי הלכת ביותר אשר צמח אי פעם מבסיס המחקר הביו - רפואי הפעיל. זו הייתה למעשה התפרצות וולקנית של גילוי שגרמה למהפכה ולגורם מדרבן בחשיבה המדעית והציבורית

אם כן מדובר בשיטה לימודית חווייתית, לא חודרנית שמטרתה להקנות לאדם תוך זמן קצר ידע, כלים ומיומנויות לצורך פיתוח רגישות, מודעות ושליטה רצונית על תגובות לא רצוניות.

על מה מבוססת השיטה?

השיטה מבוססת על שלשה תחומים עיקריים:

1.הרפואה - הביולוגיה. 2.הפסיכולוגיה. 3.הטכנולוגיה.

כמו כן גם על תחומים כמו: הרפואה ההתנהגותית לפיה נלמדות טכניקות התמודדות לצורך מניעת מחלות ובעיות רפואיות תוך כדי שיפור וטיפוח איכות החיים, שינוי הרגלי התנהגות מזיקים ובכך לגרום ליכולת תפקודית אישית טובה יותר במצבי חיים שונים.

השימוש המוקדם בביופידבק ללא מכשור היה כבר ידוע לפני שנים רבות. ידוע כי יוגיסטים למדו לווסת את קצב המטבוליזם שלהם על ידי טכניקות נשימה שאפשרו להם להגיע לנשימה אחת לדקה בזמן שהממוצע האופטימאלי הידוע במקרים של הרפיה הוא 6-8 נשימות לדקה.

1938 Lindsley & Sassaman דיווחו על אדם שהיה מסוגל לשלוט על סימור שערו בכל שטח גופו למשך זמן שרצה.

1959 McClure דיווח על אדם שהצליח להפסיק את פעימות ליבו לכמה שניות באופן רצוני.

1939 Ogden & Shock ציינו מספר מקרים בהם הצליחו נבדקים להאיץ באופן רצוני את קצב פעימות הלב באופן משמעותי.

1958 Luria תאר מקרה של נבדק שהצליח לשנות את קצב פעימות ליבו בצורה חדה ולהורידו ל - 40 פעימות לדקה מסף של 80 פעימות. כמו כן הצליח לחמם את טמפרטורת העור בידו האחת ובאופן סימולטני להוריד את טמפרטורת היד השנייה.

ניצנים ראשונים של השימוש בביופידבק צמחו בארצות הברית בשלהי שנות ה - 50

2.למעשה נוצרה קואליציה בין תחומים כמו הלמידה הביהביוריסטית ההנדסה הביו רפואית הפסיכופיזיולוגיה ועוד..

כבר מאמצע שנות ה - 60 הוכיחו חוקרים כמו מילר, שפירו, אנגל ועמיתים כי ניתן לשלוט בצורה רצונית על תפקודים בלתי רצוניים כמו קצב פעימות הלב, הנשימה, עוררות רגשית ועוד..

החשיבה החדשה שנקראה Biofeedback Training היא למעשה טכניקה תקשורתית מעניינת בין האדם למכשיר אשר מאפשרת לו לראשונה ליצור קשר עם האני הפנימי שלו בצורה אמינה ואובייקטיבית.

הרי הודיני, הקוסם הגדול, הגיע לכדי שליטה שלא תיאמן בגופו, באחד ממופעיו המדהימים, אשר זכה לתיעוד מפורט, " השתחררות עצמית בתוך מכל מים", נקשר בשרשראות ברזל והוחדר כבול באזיקים אל תוך מכל גדול מלא מים. לפני שהורד למים, ביקש מחברי ועדת המומחים ושל החוקרים אשר באו לבחון ולהתרשם מהפלא ששמו הודיני, כי יערכו חיפוש מדוקדק בגופו ובלבושו. הם אכן עשו כבקשתו ואישרו כי אין הוא מחביא מפתח או כל חפץ כלשהו שבאמצעותו יוכל לפתוח את המנעול שבו נעל את השרשראות הכובלות אותו.

כשירד פנימה אל תוך המים ואיש לא יכול היה לצפות במעשיו, "שלף" הודיני את המפתח ממקום שבו הוחבא:

הוא השתעל והמפתח נפלט מגרונו. כלומר, הוא למד להחזיק את המפתח בגרון - ולהוציאו כשרצה בכך. כולנו יודעים כי כשחפץ זר תקוע בגרוננו, מתכווצים שרירי הוושט והצוואר. זו תגובה בלתי רצונית ולכן גם בלתי נשלטת. הודיני תרגל שוב ושוב את השליטה ברפלקס זה באמצעות החדרת תפוח אדמה קטן שהיה תלוי בחוט אל תוך הגרון ולמד לשלוט בבלתי נשלט כביכול.

כיצד פועלת השיטה?

3.בשיטת הביופידבק נעשה שימוש במכשור אלקטרוני מתוחכם וממוחשב אליו מתחבר האדם (בדרך כלל בקצות אצבעות הידיים או על המצח) המכשור מודד באופן מדויק ואמין, מעבד ומזין חזרה לאדם נתונים על תהליכים ושינויים פיזיולוגיים המתרחשים בגופו כמו: רמת המתח הרגשי והפיזיולוגי, קצב ואופן הנשימה, קצב הדופק, הפעילות המוחית וכד'...

במה שונה שיטת הביופידבק משיטות טיפול אחרות?

בשיטת הביופידבק מתרחש תהליך לימודי בו האדם אקטיבי ולא פסיבי, הוא לומד ומבין כי בכוחו וביכולתו לתרום בעצמו לשיפור בריאותו ואיכות החיים שלו. אין כאן תלות בתרופות או במטפל. זה לא דומה לשיטות אחרות בהן מישהו עושה משהו למטופל כמו: דיקור, רפלקסולוגיה, שיאצו, עיסוי, כירופרקטיקה וכד'...

המושג ביופידבק ביו = חיים פידבק = היזון חוזר, מתייחס להיזון חוזר של אינפורמציה

ביולוגית לאדם המחובר למכשיר. האדם קולט את האותות מעולמו הפנימי, מבין אותם

ולומד באמצעותם על תהליכים פסיכו - פיזיולוגיים המתרחשים בגופו.

הוא רואה את הקשר בין תגובותיו הפיזיולוגיות לגירויים אליהם הוא נחשף מהעולם

החיצוני או מגופו שלו.

מתבצע כאן למעשה תהליך של מיקוד תשומת הלב בדיאלוג שבין האדם, סביבתו וגופו.

יש כאן תהליך של כיול האדם לעצמו ולא למטפל. ברגע שהאדם יכול לראות ולשמוע

אינפורמציה על אירועים פיזיולוגיים המתרחשים בגופו, מתפתחת אצלו יכולת הסתכלות

והקשבה פנימית עם איכות ייחודית. יכולת מעין זו הייתה ועדיין מהווה את אחת המטרות

אליה שואף האדם להגיע.

אמנם הגיע האדם לירח, הוא חוקר את החלל החיצון, אך עדיין אינו יודע מספיק על

הנעשה בגופו ובנפשו ובמיוחד על מערכת יחסי הגומלין בין הגוף והנפש.

באמצעות שיטת הביופידבק ניתן לגרום לשינוי באיכות חיים, בתפקוד ובשיפור ביצועים של אנשים בריאים. קבוצות, זוגות ויחידים. לשם כך נבנו פרוטוקולים ייחודיים לאימון (Coaching) וייעוץ בשילוב ביופידבק: למנהלים, אומנים, יוצרים בעיקר מוסיקאים מופיעים, ספורטאים, מורים, מדריכים, מרצים ועוד.

ברוב הבדיקות אותן אנו עוברים אצל הרופא, אנו מצפים לתרגום הדיאגנוסטי ופרוש הנתונים שהוא נותן לאחר שבדק אותנו וקיבל את תוצאות המעבדה או הצילומים. כלומר מדובר באדם אחר הקורא את נתוני גופנו. הוא זה שמתרגם ומעריך אותם ומגיע לידי החלטה ושיפוט באשר למצבנו הבריאותי. שאנו כנבדקים נשארים במצב פסיבי!!!

בשיטת הביופידבק המטופל הופך לשותף פעיל לתכנית הטיפול המתבססת בראש ובראשונה על נתוני הפרופיל הפסיכו - פיזיולוגי אותו חייב המטפל לבצע בשלב האבחון וההערכה הראשוניים. בדומה לחייט האמור לקחת מידות לפני שהוא תופר את החליפה.

על המטפל להסביר למטופל את נתוני הפרופיל ומסקנות האבחון כמו כן לשתף אותו בשיקולי דעתו המקצועיים בכל הקשור לתכנית הטיפול שאמורה להיות מותאמת לבעייתו הרפואית או הפסיכולוגית (תדירות ומספר המפגשים המשוער, עקרונות הטיפול המתבססים עם שתוף פעולה ותרגול עצמי בבית של המטופל לוח זמנים וכד').

האדם המשתמש בשיטת הביופידבק לומד לשלוט טוב יותר על, תגובותיו למצבי חיים

מלחיצים באמצעות י טכניקות נלמדות, הוא מסוגל לוותר על שליטה ולהרפות את עצמו

לומד לתקשר טוב יותר עם גופו.

שיטת הביופידבק יכולה להיות מיושמת בכל זמן ובכל מקום, לאחר שנלמדו הטכניקות

הבסיסיות.

יתרונות שיטת הביופידבק

חברת הביטוח האמריקאית " קייזר פרמננטה" פרסמה תוצאות מחקריה בנושא האפקטיביות הטיפולית והכספית של שיטת הביופידבק לעומת שיטות טיפול אחרות והמסקנות היו:

* השיטה מהווה סוג של רפואה אקטיבית.

* נמצאה הפחתה ניכרת בתלות ובשימוש בתרופות ובביקורי רופאים.

* נמצאה הפחתה משמעותית בעלות התרופות הפרופילאקטיות (מניעתיות) והאנאליטיות (הניתנות בהתאם לצורך).

* העלאת סף וסיבולת הכאב.

* הפחתה בתביעות לאובדן כושר עבודה ופיצויים.

* הפחתה ניכרת בימי ההיעדרות ממקומות העבודה.

* הפחתה ניכרת בכמות התביעות מביטוחי בריאות שונים.

* הפחתה בימי האשפוז בכלל ואשפוזים חוזרים בפרט.

* עיכוב בתשלומי ביטוח חיים למבוטחים.

* שיפור משמעותי בסגנון ואיכות החיים של מטופלים.

* שיפור בתקשורת הבינאישית במשפחה, בעבודה ובחברה.

* עליה ביכולת הריכוז וברמת האפקטיביות התפקודית.

* שיפור ביכולת השליטה וההתמודדות עם מצבי חיים מלחיצים.

* ירידה משמעותית בכמות ובמעורבות בתאונות דרכים ועבודה.

באילו בעיות ניתן לטפל בעזרת ביופידבק?

ניתן לטפל בקשת רחבה ביותר של בעיות רפואיות או פסיכולוגיות כגון:

* כאבי ראש מסוגים שונים

* כאבים כרוניים כגון: פיברומיאלגיה.

* תשישות כרונית.

* הפרעות הקשורות למערכת הנשימה.

* יתר לחץ דם והפרעות קרדיו - וסקולריות.

* טינטון (צלצולים באוזניים)

* הפרעות קשב וריכוז.

* בעיות בהרגלי למידה - אסטרטגיות למידה.

* התנהגות אובססיבית כפייתית OCD

* הרפיית שרירים אצל נפגעי שיתוק מוחין.

* קשיים בשינה.

* הפרעות בתנועה.

* חריקת שיניים

* הפרעות במערכת העיכול, כגון: מעי רגיז, כיב פטטי, עצירות וכו'

* בעיות עור, כגון: פסוריאזיס ודרמטטיס אטופית.

* בעיות גניקולוגיות שונות, כגון: כאבים ומתח לפני ובזמן מחזור, כאבים המתלווים ליחסי מין, וכו'.

* בעיות בתפקוד מיני (גברים ונשים. (

* התמודדות עם מחלות כרוניות וממאירות וכן תופעות הלוואי של טיפולים אלה.

* חרדות מסוגים שונים.

* פחדים מסוגים שונים.

* תסמונת פוסט טראומטית כולל הלם קרב.

* כאבים פסיכוגניים שונים.

כל אדם זקוק למשוב כל שהוא על מנת לאשש את ערכו ואכן טכניקות הביופידבק מאפשרות זאת, הן מבוססות על עקרונות הלמידה. אנו לומדים לבצע פעולה כל שהיא ברגע שאנו מקבלים היזון חוזר

(פידבק) עם איכויות של חיזוק באשר לתוצאות הפעולה ותוך כדי זה אנו יכולים לבצע שינויים וויסות התנהגותי. זו למעשה הדרך בה למדנו לבצע את כל אותן פעולות יומיומיות שלנו.

שליטה על הכאב.

הטיפול בכאבים באמצעות ביופידבק מבוסס על העיקרון כי הרגשת הכאב אינה הרגשה אובייקטיבית ואחידה אצל כל המתלוננים, אלא בכל הרגשת כאב קיים מרכיב סובייקטיבי, דהיינו כל אדם חש את הכאב בצורה ועוצמה שונה. המרכיב הסובייקטיבי של הכאב מושפע משילוב של נתונים גופניים מולדים ונתונים הקשורים להצטברות האופן שחווינו אירועים בעבר, כלומר נתונים אישיותיים השונים מאדם לאדם. המחקרים העוסקים בטיפול בכאב באמצעות ביופידבק שהתפרסמו במהלך שנת 2007 הגיעו למסקנה שהצלחתו של טיפול כזה מתבטאת בעיקר ביכולתו של המטופל לרכוש כלים לשליטה עצמית על הכאב ויישום הטכניקות שלמד. במחקר אחר הקשור לכאב הגיעו למסקנה שהתוצאות החיוביות של טיפול כזה נשמרות לאורך זמן וכי אין הישנות של כאבי המיגרנה לתקופה ארוכה (אם בכלל). בחלק מהמחקרים ממליצים לשלב טיפול תרופתי בשילוב שיטת הביופידבק.

באמצעות שיטת הביופידבק ניתן ללמוד כיצד להעלות את סף וסיבולת הכאב.

בשיטת הביופידבק נמצא איחוד של גישה רפואית עם גישה פסיכולוגית, השימוש מתאים גם לאוכלוסיה בריאה המעוניינת לרכוש ידע, כלים ומיומנויות לצורך פיתוח רגישות, מודעות ושליטה על תפקודים בלתי רצוניים, לשפר את יכולת הקשב והריכוז, להתמודד עם מצבי לחץ, להגיע למצבי רגיעה והרפיה מבוקרות, לשפר את היכולת התפקודית בתחומים שונים כגון: עבודה, ספורט, מוסיקה, תקשורת בינאישית וכד'.

ישנם שני היבטים לביופידבק:

1.טכנולוגי - כלומר שימוש במכשור ביו - רפואי המסוגל לחוש ולאתר נתונים על פעילויות פיזיולוגיות בגוף כמו: דופק, נשימה, מתח שרירים, פעילות גלי המוח, שינוי במוליכות החשמלית של העור, טמפרטורה פריפרית...

2.למידתי - כלומר מה אני כאדם עושה עם האינפורמציה שקבלתי?

זרימת הנתונים נמשכת כל עוד האדם מחובר למכשור, מודעותו לנעשה בגופו גוברת והוא מסוגל ליישם את הטכניקות שלמד על מנת להתערב באופן רצוני ולשנות תפקודים בלתי רצוניים.

עלינו לזכור כי תרופות רבות גורמות לתופעות לוואי המניבות סיבוכים בלתי רצויים ולעיתים בלתי הפיכים.

בנוסף לכך בל נשכח כי קיימים מצבים בהם לא ניתן לתת תרופה בגין התנגדות הגוף לכך.

בשיטה נעשה שימוש במכשור אלקטרוני מתוחכם ממוחשב ומודרני המודד ומיידע אותנו באופן מיידי אמין ומובן על שינויים שונים המתרחשים בגופנו.

באמצעות חיישנים מיוחדים, המכשור מאפשר קבלת נתונים במיוחד על פרמטרים כמו: שינוים ברמת העוררות הרגשית, רמת המתח הפיזיולוגי בשרירי הגוף, אופי וקצב הנשימה, רמת הפחמן הדו חמצני, קצב ואופי פעימות הלב, זרימת הדם בפריפריות הגוף (קצות אצבעות הידיים והרגליים), זרימת הדם באזור המצח, הפעילות החשמלית במוח ועוד., שינויים אלו קשורים בדרך כלל לאירועים מלחיצים, המשפיעים בצורה משמעותית על מצבנו הגופני, הרגשי והשכלי.

המכשור ותוכנות שיטת הביופידבק מכוונים לזהות אזורים בגופינו הנמצאים במצב של פעילות או עוררות יתר או תת פעילות. המגמה היא ליצור מצב בו גופינו אמור להגיע גם למצב של איזון וגם למצב של מנוחה לאחר פעילות.

האם ידעתם כי המילה "חולה" בעברית פירושה Patient באנגלית לקוחה מהמילה Patience שתרגומה סבלנות.

שורש המילה סבלנות בעברית הוא סבל. לדעתי לחולים רבים אין מספיק סבלנות לסבול את מצבם, חוליים או כאבם ואז הם מחפשים קיצורי דרך לפתרון המצוקה.

רוב המחקרים הוכיחו כי הלמידה הנרכשת בתהליך הטיפולי של הביופידבק אינה דועכת ונשמרת לאורך זמן. כמובן על מנת לפתח מיומנויות טובות יותר בשליטה הנלמדת רצוי להמשיך להתמיד בתרגול הנלמד גם לאחר הטיפול.

שיטת הביופידבק היא תערובת של מסקרנת של פשטות מדהימה ומורכבות מאתגרת. הפשטות היא מבחינת הקונספציה ובמורכבות יש יותר מכל התגליות על האדם כיצור הוליסטי. היות וניתן להצביע ישירות על החלק הנסתר מכל - היכולת של המחשבה לשלוט על עצמה, על בריאותו וחוליו של הגוף.

שיטת הביופידבק מערבת בתוכה אין ספור אינטראקציות של רגשות עמוקים פחות ועמוקים יותר, אינטראקציות בין פעילויות מחשבתיות הקשורות לשיפוט, הערכה וביקורת לבין פעילויות ביוכימיות ודינמיות.

ביופידבק הוא תהליך מאד פרטי יש בו את הפוטנציאל להציע את:

"The security of one's own mind, the capacities of one, s own body" - B.Brown 1974

שיטת הביופידבק משקפת טכניקה תקשורתית מעניינת בין האדם לבין המכשור, טכניקה זו מאפשרת לאדם בפעם הראשונה לתקשר אל ועם עולמו הפנימי. זו למעשה דרך חדשה ללימוד מחדש או התרשמות נוספת ממה שהגוף יודע כבר וכיצד הוא פועל, מרגיש או אפילו כיצד הוא מתרפא וכל זאת כשאנו מקשיבים ומתבוננים בנעשה באמצעות המכשור.

תרגול ואימון בשיטת הביופידבק מתרחש למעשה בשתי מקומות:

1.בזמן הטיפול בקליניקה בעת שנלמדות טכניקות ומתבצע אימון מול מכשירים.

2.אימון ותרגול עצמי של הנלמד בקליניקה בבית ובסביבתו הטבעית של המתאמן.

תפקיד הביופידבק הוא בעיקר לאפשר למתאמן בו להרגיש שליטה רבה יותר על התפקוד הפיזי - רגשי שלו, כמו גם לאפשר לו לקחת אחריות על השינויים שהיה רוצה שיקרו לו.

המטופל לומד כי עדיף להיות בריא אקטיבי מאשר חולה פסיבי!!!

מדובר בשיטה ייחודית המגרה מכלול של תהליכים מחשבתיים במגמה לווסת ולאזן אפילו את הפונקציות המורכבות ביותר של האדם. (הפעילות החשמלית של גלי המוח (מדובר באינפורמציה זורמת על פעילויות ביולוגיות המועברות למחשבה והופכות למודעות. כשהמחשבה מקבלת אינפורמציה חגבי עצמה והגוף, ניתן להחזיר בצורה מבוקרת ורצונית את המערכת למצב של איזון ותפקוד נורמטיביים.

לסיכום:

עדיף להיות בריא אקטיבי מאשר חולה פסיבי!!!

* www.bestlife.co.il/?categoryId=44009&itemId=94358
התבוננות הרגלי התנהגות חרמנות תלותיות מחשבה לטפל ב אוסידי תיעדוף אינדבדואל מחשבה טורדנית פחד עקרונות ביופידבק
מי אשם בטרור האש? טרור ההצתות, מי אשם בשריפה? לקחי אסון השריפה בכרמל, הפקת לקחים, לקיחת אחריות, לא לוקחים אחריות, ביבי נתניהו, כיבוי אש, אחריות אסון הכרמל, מחדל השריפה בכרמל
מי אשם בטרור האש? טרור ההצתות, מי אשם בשריפה? לקחי אסון השריפה בכרמל, הפקת לקחים, לקיחת אחריות, לא לוקחים אחריות, ביבי נתניהו, כיבוי אש, אחריות אסון הכרמל, מחדל השריפה בכרמל
...בכרמל, הפקת לקחים, לקיחת אחריות, לא לוקחים אחריות, ביבי נתניהו, כיבוי אש, אחריות אסון הכרמל, מחדל השריפה בכרמל מי אחראי בטרור האש? ומה לקחנו מהאסון בכרמל? במהלך ההרצאה נדונה השאלה מי אחראי בטרור האש? והאם ניתן להטיל את האחריות לאסונות שריפות כמו השריפה בכרמל על גורמים מסוימים, או שמא ישנה אכיפה חסרה של לקחים שנלמדו ממקרים קודמים. אליעד כהן פתח את ההרצאה בשאלה על השריפה שהתרחשה בחיפה, ושאל את משתתפי השיחה האם לדעתם יש אדם שצריך לשאת באחריות, והאם...
למה מגיע לך יחס כזה? שיפוטיות שגויה, מציאות שעולה על כל דמיון, דמיון שעולה על כל מציאות, התאהבות לא הגיונית, אוהב את מי שלא אוהב אותך, למה אוהבים אותך? למה שונאים אותך? למה לא אוהבים אותך? מה עשית רע? למה הוא לא אוהב אותך? למה היא לא אוהבת אותך?
...שיפוטיות שגויה, מציאות שעולה על כל דמיון, דמיון שעולה על כל מציאות, התאהבות לא הגיונית, אוהב את מי שלא אוהב אותך, למה אוהבים אותך? למה שונאים אותך? למה לא אוהבים אותך? מה עשית רע? למה הוא לא אוהב אותך? למה היא לא אוהבת אותך? וכאן אבאר עוד נקודה חשובה לגבי איך המוח של הבן אדם עובד. ואסביר איך זה שלפעמים בן אדם אוהב מישהו שעושה לו רע, ולפעמים בן אדם שונא משהו שעושה לו טוב? ולמה לפעמים מתאהבים באנשים הלא נכונים? ואיך לפעמים חושבת אישה מוכה? ועוד. והנקודה...
שלמות / אושר מושלם - מהו התענוג של השלמות? איך להגיע להנאה של אושר מושלם?
...שלמות. מהי העוצמה הרגשית של האושר של השלמות? תשובה: השלמות אינה חסרה דבר. השלמות אינה חסרה לא רק את מה שהאדם יודע עליו, אלא גם את מה שהאדם אינו יודע עליו. השלמות כוללת בתוכה את כל האפשרויות כולן. התענוג של השלמות כולל בתוכו את כל התענוגות כולם. התענוג של השלמות הוא השורש של כל הטוב שיש בעולם. שלמות = אהבה אין סופית. הטוב של השלמות שונה בדבר אחד מרכזי מכל שאר הטוב שבעולם. במה? בכך שהוא מושלם. השלמות אינה משתווה לדבר אחר בעולם. השלמות היא התחושה היחידה...
זוגיות / בדידות - ביחד אבל לבד! ממה נובעת בדידות בתוך מערכת יחסים זוגית?
...בדידות - ביחד אבל לבד! ממה נובעת בדידות בתוך מערכת יחסים זוגית? מערכת יחסים זוגית. בדידות בתוך זוגיות. למה אדם מחפש זוגיות אהבה? ישנם אנשים שנמצאים בקשר זוגי ומרגישים בודדים. ישנם אנשים שנמצאים בחברת משפחתם, אך מרגישים בודדים. השאלה: מהי מהותה של הבדידות של אדם שנמצא בתוך קשר זוגי ומערכת יחסים כלשהי? תשובה: מהותה של הבדידות של אדם שנמצא בתוך זוגיות, נובעת ממקום מאוד פנימי בתוך נפש האדם. לנפש האדם יש רצונות משלה. כאשר האדם מתעלם מהרצונות הפנימיים...
מבוא - הספר שלי הוא כולו הקבלות / בחינות / משל ונמשל
...הוא כולו הקבלות בחינות משל ונמשל בהמשך למה שביארתי כי הספר הזה הוא כולו הקדמות, בהמשך לכך יש להוסיף ולבאר, כי הספר הזה הוא כולו משל ונמשל. כי מי שעוד לא זכה לשכל של השלמות, הוא נאחז בקליפות החיצוניות של המציאות. והשכל שאותו חושב האדם, הוא כולו קליפות חיצוניות, של השכל שיש מעל המחשבה, שהוא השכל שנמצא מחוץ לכל הגדרה. וכל זמן שהאדם עוד לא זכה לגלות את השכל שמחייה את כל השכלים שיש בעולם, הרי שכאשר אדם כזה מדבר (חושב רוצה עושה), כל דבריו הם צמצום אחד...
איך לנסח שאלה נכון? להבין את השאלה, האם כדי לנקוט עמדה צריך לפני כן להזדהות? ניסוח נכון של שאלה, הבעה בכתב, הבעה בעל פה, איך להתנסח נכון?
איך לנסח שאלה נכון? להבין את השאלה, האם כדי לנקוט עמדה צריך לפני כן להזדהות? ניסוח נכון של שאלה, הבעה בכתב, הבעה בעל פה, איך להתנסח נכון?
...כדי לנקוט עמדה צריך לפני כן להזדהות? ניסוח נכון של שאלה, הבעה בכתב, הבעה בעל פה, איך להתנסח נכון? איך לנסח שאלה נכון? האם צריך להזדהות לפני שמנקטים עמדה? הרצאה זו עוסקת בנושאים של ניסוח נכון של שאלות, כיצד להבין את השאלה, והאם יש צורך להזדהות לפני שמנקטים עמדה. השאלה המרכזית שעמדה במרכז השיחה הייתה: האם לפני שנוקטים עמדה, עלינו להזדהות עם אחד מהצדדים? ההסבר החל בהבהרה של המונח הזדהות, ובדיוק כיצד מילה זו משפיעה על הבנת השאלה. אליעד כהן התחיל להסביר...
אמת / חיפוש האמת / ידיעת האמת - מהו התנאי היחיד שבו תלויה ידיעת האמת?
...- מהו התנאי היחיד שבו תלויה ידיעת האמת? כפי שכבר ביארתי, יש רמות אמת שונות. וככל שהמחשבה של האדם קרובה יותר אל המציאות, כך האדם קרוב יותר אל האמת. והנה האמת היא אחת. ויש אמת אחת. והאמת האחת, היא האמת האמיתית של המציאות, דהיינו, הבנת המציאות כפי מה שהיא בשלמות, ללא שינוי כלשהו. והשאלה היא, מה יכול האדם לעשות כדי להבין את המציאות באמת ובשלמות? והתשובה היא, כי הדבר היחיד שבו תלויה יכולת ההבנה של האדם את האמת, היא האמת עצמה. זא, התנאי היחיד שנצרך שיהיה...
סודות האושר, סודות הרצון, אין סוף רצונות מנוגדים, גילוי הרצון העצמי, מה התת מודע רוצה? הפסקת עישון, לא רוצה לעשן, להפסיק לעשן, רצונות בתת מודע, המבנה של הרצונות, סודות החלל הפנוי
סודות האושר, סודות הרצון, אין סוף רצונות מנוגדים, גילוי הרצון העצמי, מה התת מודע רוצה? הפסקת עישון, לא רוצה לעשן, להפסיק לעשן, רצונות בתת מודע, המבנה של הרצונות, סודות החלל הפנוי
...הרצון העצמי, מה התת מודע רוצה? הפסקת עישון, לא רוצה לעשן, להפסיק לעשן, רצונות בתת מודע, המבנה של הרצונות, סודות החלל הפנוי איך נוצר רצון ומה הקשר שלו להיפך שלו? אליעד כהן מסביר באופן מפורט כיצד בנוי הרצון, ומדוע תמיד מתקיימים רצונות מנוגדים בו זמנית. כל רצון קיים לצד הרצון ההפוך שלו, כאשר בכל פעם שאדם רוצה משהו מסוים, הוא בהכרח גם רוצה את ההפך של הדבר הזה. לדוגמה, אם אדם רוצה לעשן, בתוכו קיים גם רצון לא לעשן, ואפילו תחושת חוסר אכפתיות אם יעשן או...
לא אוהב לקבל בחינם, לדעת לקבל בחינם, לקבל מתנת חינם, לא רוצה להרגיש חייב, אוהב מתנות חינם, שונא מתנות יחיה, לתת בלי תנאים, לקבל בלי תנאים, לא מרגיש בנוח לקבל, עולם חסד יבנה, עבדת בחינם ואתה אוכל בחינם, עשייה למען העשייה
לא אוהב לקבל בחינם, לדעת לקבל בחינם, לקבל מתנת חינם, לא רוצה להרגיש חייב, אוהב מתנות חינם, שונא מתנות יחיה, לתת בלי תנאים, לקבל בלי תנאים, לא מרגיש בנוח לקבל, עולם חסד יבנה, עבדת בחינם ואתה אוכל בחינם, עשייה למען העשייה
...מתנות יחיה, לתת בלי תנאים, לקבל בלי תנאים, לא מרגיש בנוח לקבל, עולם חסד יבנה, עבדת בחינם ואתה אוכל בחינם, עשייה למען העשייה מדוע אנשים מרגישים לא בנוח לקבל מתנות בחינם? אליעד כהן מסביר את הנושא של קבלת מתנות בחינם, ומדוע אנשים רבים מתקשים לקבל משהו בלי להרגיש חובה לתת בחזרה. לדבריו, קיימות שתי יכולות מרכזיות: היכולת לתת והיכולת לקבל. בעוד שרוב האנשים מוצאים הנאה וסיפוק בנתינה לאחרים, קיים קושי רגשי משמעותי בקבלת דברים בחינם. כאשר מישהו מקבל משהו...
דרך סופית אל אושר אין סופי
דרך סופית אל אושר אין סופי
...אל אושר אין סופי איך לזהות שקרנים לעומת דוברי אמת? אליעד כהן מסביר שיש הבדל משמעותי בין שקרנים לבין דוברי אמת: שקרנים נוהגים לדבר באופן מעורפל, בשפה שניתן לפרש בכמה דרכים. דוגמה ברורה לכך היא אסטרולוג, שאומר דברים כמו מחר יקרה לך משהו טוב או תפגוש מישהו חדש. אלה אמירות שאינן מדויקות, אי אפשר לאמת אותן באופן חד - משמעי, וכך השקר נשמר מעצם אי - היכולת לאמתו. מנגד, דוברי אמת מדברים באופן ברור שניתן לבדיקה ישירה ומיידית. האם האושר שאנשים מחפשים הוא תהליך...
קואצ'ינג - לשנות את התמונה בעזרת קואצ'ינג / Coaching
...את התמונה בעזרת קואצינג Coaching השם של המאמר הזה מאלץ אותי כמעט באופן בלתי נמנע להגדיר קודם כל מהי התמונה, לפני שאתחיל בכלל לדבר על קאוצינג (Coaching). ובכן, התמונה היא אותו צילום של חייך בנקודת זמן כלשהי. הצילום הזה כולל בתוכו את המצב בכל תחום ותחום בחייך, הוא עונה על השאלות הבאות: מי אתה? איפה אתה גר? מה לגבי חיי האהבה שלך? האם יש לך בן או בת זוג? מה טיב היחסים ביניכם? מה טיב מערכות היחסים האחרות בחייך? כמה כסף יש לך? האם אתה מנהל כסף בחוכמה?...
פילוסופיה של החינוך - מבוא
...שלו. התחום האקדמי עוסק בחקר החינוך כתופעה חברתית, אך הוא משתמש בכלים וצורות חשיבה מתחום הפילוסופיה. ההפרדה בין חוקר חינוך לפילוסוף העוסק בחינוך אינה תמיד קבועה וברורה, ויש הסוברים שכל איש חינוך נאלץ לעסוק בפילוסופיה במסגרת עבודתו. באוניברסיטאות, הפילוסופיה של החינוך לרוב אינה נלמדת בחוגים לפילוסופיה, אלא בחוגים ובמכללות לחינוך. בשנות ה - 40 של המאה ה - 20 הוקמה לראשונה אגודת הפילוסופים החינוכיים של ארצות הברית. כיום ישנן עשרות אגודות ברחבי העו
אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?
...יוצא - מה לעשות? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על אושר - מנסה אך לא יוצא - מה לעשות?. הפעם אענה על שאלה בנושא האושר, אדם שואל, אני מנסה להיות מאושר, ולא מצליח, אני הולך לסדנאות, חושב חיובי, קורא ספרים, ועושה הכל להיות מאושר וזה לא זה, אני עדיין לא מאושר, מה עושים? התשובה היא חד משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים, האדם לא באמת רוצה להיות מאושר. לדוגמה, מישהו הכעיס את האדם בעבודה או ברחוב, לרוב האדם יכעס, אבל נניח שהפעם לא כעס, אך האם...
לזרום עם ההבנה של הרגע הזה
...טובה יותר? אלו דברים שבשגרה. הנקודה החשובה כאן שאי אפשר לתקוע את ההתקדמות כל הזמן בלנסות לפענח תובנה חדשה, ויחד עם זאת צריך להתקדם מתוך מודעות לדברים. יש לזכור שההבנה של אותם הדברים היו שייכים לנחלת העבר והיו ההבנה של אותו הרגע. ובעצם יש כאן נקודה חשובה יותר מההטמעות עצמן אפילו למרות שלהטמעות יש תפקיד משחק חשוב אך, יחד עם זאת, יש לקחת אותן בעירבון מוגבל. כי מה שחשוב יותר ממהטמעות היא המודעות לדברים והתחברות של המודעות אל האמת. מה שנכון עכשיו יכול...
סיפור החיים שלכם על הבמה השיווקית
...עשו לנו דבר נהדר. הם החזירו אותנו לתקופת האבן, התקופה בה הדברים החשובים הועברו בחברה באמצעות עדות אישית, באמצעות סיפורים שחוללו את הזהות שלנו, כדוגמת סיפורים על מלכים ושופטים שהפכו עם השנים לספר הנקרא היום ביותר בעולם - התנך. תחשבו על כמה סיפורים מכונני זהות שמערכת החינוך משווקת לנו כבר שנים רבות כדי להפוך אותנו לחיילים טובים יותר: הסיפור של טרומפלדור והמשפט האלמותי שלו טוב למות בעד ארצנו, משפט שעיצב אותנו כחברה לוחמת עד טיפת הדם האחרונה. על סיפור...
תקשור - חוויותיי כמתקשרת
...- חוויותיי כמתקשרת חוויותיי כמתקשרת כאשר אני יושבת כדי לתאר את חוויותיי כמתקשרת עלי לספר לכם ראשית איך התחלתי בעצם לתקשר, או יותר נכון, איך ידעתי שאני אכן מתקשרת. מאז ומתמיד הייתה לי נטייה לעולם הרוח, אולי בגלל שכתינוקת הייתי חולה מאוד. הייתה לי דלקת מוח קשה, אשר בגללה איבדתי לחלוטין את הקשר שלי עם העולם החיצון. בגיל תשעה חודשים בו התינוק גדל, מגיב לסביבתו, ומתחיל לנוע במרחב בדרך זו או אחרת, אני הייתי במצב של חוסר אונים לחלוטין. איבדתי לאט לאט את...
זוגיות - זוגיות בהעצמה - זוגיות בלימודים
...בהעצמה - זוגיות בלימודים זוגיות בלימודים במערכת החינוך מלמדים אותנו דברים רבים, מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ועוד. לימודים אלה מטרתם לקדם אותנו בחיים ולאפשר לנו את הידע הנדרש כאנשים בוגרים. איך שהוא אותה מערכת חינוך שכחה שיש צורך ללמד הרבה מאד דברים בנוסף. כמו איך להיות אדם, משמעות האני, משמעות האחר, מי אני ביחס לאחר והאחר ביחס אלי. קצרה היריעה מלתאר את כמות החומר הרצוי שנלמד, נפנים ונתנסה בו לפני שאנחנו נכנסים בבגרותנו ליחסים של זוגיות. ספר התנך, אותו...
סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?
...על סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?. הפעם אני רוצה לתת נקודת מבט, על אחת מהנחות היסוד של התודעה האנושית והיא הקשר של סיבה ותוצאה. סיבה ותוצאה, כל דבר בעצם מביא לאירוע אחר, יש לכל סיבה מסובב אם קורה משהו זה בגלל שרצית את הדבר, ואם לא קרה מה שרצית, זה היה אקראי. כמו לדוגמה, מדליקים אש ושורפים נייר, בעצם, ההנחה היא שבגלל האש הנייר נשרף עכשיו. מי שיתבונן על העניין הזה לעומק, יראה שכל הסיבתיות בעולם, זו סהכ תחושה, אני לא אומר שאין
התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3
...אמת - חלק 3 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 2. אם זה כך, אם אפילו הכאב האינסופי שלך הוא מסוג הכאבים שלבסוף עוברים, אז ההחלטה שלך להתאבד היא טעות איומה. יכול להיות שאתה, בעצם, פראייר, אפילו מלך הפראיירים, פראייר של המוות שמרמה אותך. בא נחשוב רגע, מה היה קורה אילו היית יכול להסתכל, אחרי מותך, על החלטתך למות? נניח שכבר התאבדת ואתה מסתכל מן המרחק על ההחלטה שלך למות, וגם על האפשרות שהייתה יכולה להיות מאחורי הפינה אילו היית ממשיך לחיות...
הורים וילדים - אבחון בציורי ילדים
...לאבחון בציורי ילדים על מנת לעזור, להבין, ולסייע לילד לגדול ולצמוח. הציור הוא שפה שניה לילדים, הם מספרים לנו ללא מילים הרבה מאד על אישיות המצייר: תכונות כשרונות, פחדים וחרדות, דפוסי התנהגות, הסתגלות, קשיים, בשלות ריגשית, מיומנויות חברתיות, מערכות יחסים, יכולת לקבל מרות, מרדנות, רמת תפקוד, התייחסות לסביבה, לבית, לעבר ולעתיד ועוד... לא תמיד האדם מודע לתכונותיו, לכישוריו, למכשוליו, לדפוסים המובילים אותו, ולדפוסים החוסמים אותו ולכן ביכולת הציור לחשוף...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על הרגלי למידה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: הרגלי למידה, האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה העולם קיים? בשביל מה לחיות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה המשמעות של החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? האם לדומם יש תודעה? מי ברא את אלוהים? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: הרגלי למידה, איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להיגמל מהימורים? איך לחנך ילדים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בראיון עבודה? איך להאמין בעצמך? איך לשתול מחשבות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך לפרש חלומות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להעריך את עצמך? איך ליצור אהבה? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לחיים, מטפל טוב, מאמן קריירה בנושא הרגלי למידה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.4336 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 17:15:11 - wesi4