ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2 ✔ראה גם: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1. בתפלה: "רְאֵה... - ידע להצליח...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2
ראה גם: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1.

בתפלה:

"רְאֵה נָא בְעָנְיֵנוּ. וְרִיבָה רִיבֵנוּ..."

"הַטּוֹב! כִּי לֹא כָלוּ רַחֲמֶיךָ. וְהַמְרַחֵם! כִּי לֹא תַמּוּ חֲסָדֶיךָ"

בזמן קריאת הכהנים יש המנגנים את שם ה' בטעות מלעיל: "א - ד - ני ". הערנו לעיל כי יש להטעים כל שם אדנות מלרע אֲ - דֹ - נָי.

בתחנון:

" אִם עֲוֹנֵינוּ עָנוּ בָנוּ...", "ה' שְׁמָעָה. ה' סְלָחָה..."

בשיר של יום:

"לַה' הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ תֵּבֵל וְיוֹשְׁבֵי בָהּ".

"... כִּי הִנֵּה הַמְּלָכִים נוֹעֲדוּ...", "... הֵמָּה רָאוּ כֵּן תָּמָהוּ. נִבְהֲלוּ נֶחְפָּזוּ..."

"... קוּמָה אֱ - לֹהִים שָׁפְטָה הָאָרֶץ..."

" בִּינוּ בֹּעֲרִים בָּעָם...", " הֲנֹטַע אֹזֶן הֲלֹא יִשְׁמָע. אִם יֹצֵר עַיִן הֲלֹא יַבִּיט..."

"... לְהַשְׁקִיט לוֹ מִימֵי רָע...", "וְיִשְׂרָאֵל לֹא אָבָה לִי...", "כִּ - מְעַט (ברגע קט) אוֹיְבֵיהֶם אַכְנִיעַ..." (ישנן דעות שפירוש המילה "כמעט" - פשוטו כמשמעו)

בפרק "ברכי נפשי":

(תהילים ק"ב)..."יֵחָפֵזוּן".. "יַעֲבֹרוּן".."יִרְבָּצוּן"

ב"עלינו לשבח":

"... וְהָאֱלִילִים כָּרוֹת יִכָּרֵתוּן..."

"... וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ..."

"אדון עולם"

..."בעת אישן ואעִירה..."

במנחה:

"אֲשֶׁר שָׁתָה אֶפְרֹחֶיהָ..."

כִּי טוֹב - יוֹם בַּחֲצֵרֶיךָ מֵאָלֶף - בָּחַרְתִּי הִסְתּוֹפֵף בְּבֵית אֱלֹהַי, מִדּוּר בְּאָהֳלֵי - רֶשַׁע.

המילה: מֵאָלֶף מנוקדת בקמ"ץ. (המדרש: יום לימוד תורה עדיף, טוב מאלף עולות...

או יום אחד של לימוד תורה שלמד דוד המלך טוב לפני הקב"ה יותר מאלף עולות שהקריב שלמה המלך בחנוכת המקדש)

לאחר הפסקה קלה, ימשיך "בָּחַרְתִּי הִסְתּוֹפֵף בְּבֵית אֱ - לֹהַי..."

בקבלת שבת:

כל "הבו" ינוגן "הבו" מלרע. יש מספר מקומות.

כל "תבל" כשמדובר בעולם יוטעם מלרע: "תבל". יש מספר מקומות..

"... וַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם...", "... וַיְבָרֶךְ אֱ - לֹהִים אֶת יוֹם הַשְּׁבִיעִי..."

"... וְשַׁבְתִּי בְּבֵית ה' לְאֹרֶךְ יָמִים"

"אשת חיל"

"בָּטַח בָּה לֵב בַּעְלָה"... "דָ - רְשָׁה צֶמֶר...""הָ - יְתָה כָּאֳנִיוֹת...""זָ - מְמָה שָׂדֶה..."

"נָ - טְעָה כָרֶם" "סָדִין עָ - שְׂתָה...""... וְתוֹ - רַת חֶסֶד עַל לְשׁוֹנָהּ"

בשאר מקומות:

"הוֹדוּ לַה' בְּכִנּוֹר..."

"... שׁוּבָה ה' אֶת שְׁבִיתֵנוּ...", "כְּפִירִים רָשׁוּ וְרָעֵבוּ..."

"שׁוּבָה ה' עַד מָתָי..."

"הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (כל "הודו" בהלל הגדול (תהילים קל"ו) הוא מלרע)

בבראשית פרק כ"ט מסופר על פגישת רחל אמנו עם יעקב אבינו על יד הבאר.

בפסוק ו' כתוב "... וְהִנֵּה רָחֵל בִּתּוֹ בָּאָה עִם הַצֹּאן"

ובפסוק ט' כתוב: "וְרָחֵל בָּאָה עִם הַצֹּאן..."

כביכול אותה מילה: "באה" אבל התרגום מפרש מילה זו במשמעויות שונות.

בפסוק ו' הוא מתרגם: "אתיא" (לשון הווה "ממושך").

ובפסוק ט' הוא מתרגם "אתת" (לשון עבר).

כיצד ידע התרגום להבחין?

על זאת מעיר רש"י בפירושו בפסוק ו':

"בָּאָה עִם הַצֹּאן": "הטעם (ההטעמה) באל"ף, ותרגומו: "אתיא".

"וְרָחֵל בָּאָה" הטעם (ההטעמה) למעלה (מלעיל) בבי"ת, ותרגומו: "אתת".

הראשון לשון עושה (בהווה) והשני לשון עשתה (בעבר).

אותן מילים בהטעמה שונה, והמשמעות שונה!!!

"יש לקרוא: " וְהִנֵּה רָחֵל בִּתּוֹ בָּ - אָה עִם הַצֹּאן" - לשון הווה.

"וְרָחֵל בָּ - אָה עִם הַצֹּאן..."לשון עבר.

וכמובן, הקורא בתורה אשר "ישנה את טעמו" ויטעים את

המילה בצורה לא נכונה - לטעות תחשב לו

וטעות לעולם חוזר!

נוסיף את הארת מורי ורבי הרב שמחה הכהן קוק שליט"א מרא דאתרא דרחובות, כיצד יש להטעים את המילה "הַבָּאָה" בתפילה: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה", יש להטעים אותה מלרע בלשון הווה.

כך: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה" כמו: "והנה רחל בתו באה עם הצאן", (בראשית כ"ט, ו) הנה, היא באה עתה "לפנינו ממש" ובקשתינו שהגאולה תִתממש, ונזכה להיגאל בירושלים זה עתה, מרגע זה. ויש לשים לב שאין הכוונה: בעוד שנה..

צא ולמד מה ההבדל בין: "שבו" = חזרו, או "שבו" = לקחו בשבי.

בין: "שתו "= הירוו צמאונם, וכן "וְלֹא שָתוּ עַד הַיּוֹם הַזֶּה" (יין, בני יהונדב בן רכב, ירמיהו לה יד) לבין: "וְלֹא שָׁתוּ אִישׁ עֶדְיוֹ" = שָׂמוּ, הניחו (שמות לג, ד).

וכן: "לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי..." (תהילים ג, ז).

וכן מצאנו במילה "מתה".

בתורה נמצאו 3 "מלעיל":

"מֵתָה עָלַי רָחֵל" (בראשית מח, ז)

"בְּצֵאת נַפְשָׁהּ כִּי מֵתָה" (שם לה, יח)

"וְהַדָּגָה אֲשֶׁר בַּיְאוֹר מֵתָה.." (שמות ז, כא).

ורק אחת "מלרע": "וְאִם אַיִן מֵתָה אָנֹכִי..." (בראשית ל, א). לשון "בינוני" = הווה.

וסימנך: מי שמת בעודו בחיים (מל) רע הוא...

"ויצברו את כל אוכל השנים הטובות... אוכל בערים ושמרו" (בראשית מא, לה)

להבחין בין: "... כי את הלחם אשר הוא אוכל.." (בראשית ל"ט, ו)

"... והיה כאשר יחלום הרעב והנה אוכל.." (ישעיה כ"ט, ח).

"וגערתי לכם באוכל.." (מלאכי ג, י"א).

רש"י: "באוכל" בחסיל וגזם האוכל לכם את תבואת השדה והגפן.

וכן נמצא הבדל:

ירמיהו כ"ג, כא: "לֹא שָׁלַחְתִּי אֶת הַנְּבִאִים וְהֵם רָצוּ לֹא דִבַּרְתִּי אֲלֵיהֶם וְהֵם נִבָּאוּ".

ובתהילים פרק ק"ב, ט"ו: " כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ".

גם יש לשים לב:

"עד באי אליך (בראשית מ"ח)..."בֹּאִי שכבי... (ש"ב י"ג)

למען שתי אותתי... (שמות י')... לעומת: שיתי כליל צלך" (ישעיה ט"ז)

ביום הוציאי אותם (שמות ל"ד)... לעומת: "הוציאי האנשים (יהושע ב')

אחרי שובי ניחמתי..." (ירמיה ל"א)... לעומת" שובי אל גברתך.. (בראשית ט"ז)

"בינה הגיגי" (תהלים ה') להבין אמרי בינה" (משלי א')

שובה ישראל.." (הושע י"ד) "ובנוחה יאמר שובה ה'..." (במדבר י)

עוד בקריאת התורה:

כאשר המילה "נתן" סמוכה למילת "לך" קמוצה באות "נ", "נָתַן לָך או: נָתַן לְךָ המילה: "נתן" היא מלעיל. (יש יוצאים מהכלל)

וכל שהאות "נ" בחולם, תיקרא מלרע": נֹתֵן לָךְ נֹתֵן לְךָ נֹתֵן...

כל יִיטַב לְךָ (כ"ף סופית בקמ"ץ) - מלרע. וכל יִיטַב לָךְ - מלעיל.

"ויאמרו לו": כל "ויאמרו לו" נגונם מרחוק כדין אתי מרחיק.

"אמר לי": כל "אמר לי" "אמר לו" - מלעיל, הטעמה באות "א".

"ויתן לך.."כל ויתן... לך, לו, לי, לה, לנו (הטעמה באות "י").

רעמסס": כל רעמסס נהגה: "רַעְ - מסס".

חוץ ממקום אחד "את פיתום ואת רַ - עַמ - סס".

מה בין מדבר סיני ומדבר פארן למדבר שור ולמדברות אחרים?

מדבּר - סיני (פארן) נהגה את המילה מדבּר במלרע.

אבל: "מדבר שור" מדבר צין" "מדבר סין". המילה: "מִדְבָּר" נהגה אותה במלעיל. (קרוב לודאי בגלל היות המילים המצטרפות מילים קצרות, בעלות הברה אחת)...

"ההבדל הקטן והמשמעותי"

חשוב בעיקר לאלה המבחינים בהיגוי שבין צירי לסגול, בין פתח לקמץ, ולאלה ש"אינם מבחינים" (כמעט) בין סגול לפתח

המקף

הקדמה לנושא המקף

"תנועות"

יש 10 תנועות. 5 מהן נקראות תנועות גדולות, וסימנן: "פִּיתּוּחֵי חוֹתָם" או: "סוֹפֵר וּמָהִיר" או "אֵלִיָּהוּ טוֹב"

ו - 5 נקראות תנועות קטנות וסימנן: נֻס מִכָּל פֶּשַׁע"

תנועות גדולות: תנועות קטנות

אָ - קמץ גדול אַ - פתח

אֵ - צירה וגם אֵי - צירי מלא אֶ - סגול

אִי - חיריק מלא אִ - חיריק קטן (או חסר)

אֹ - חולם או אוֹ חולם מלא אָ - קמץ קטן (נהגה: אוֹ, כמו במילה "חָכְמָה")

אוּ - שורוק אֻ - קבוץ

(הערה: נמצא אצל המדקדקים הראשונים רש"י ועוד... כי ל"קמץ" קראו "פתח" ול"צירי" - "קמץ קטן", ל"סגול" - "פתח קטן" ל"חולם" - "מלאפום" ול"חיריק" קראו "שבר")

המקף

המקף - שמו בא מהרעיון כי כל דבר שמקיפים אותו (בחוט בחבל או בחומה)... נוצר בתוכו חיבור. תפקיד המקף - לחבר. (יש המסבירים: מוקף=סמוך)

המילים הסמוכות זו לזו במקף נחשבות כמילה אחת.

הטעמה לא תהיה במילה שלפני המקף. אפילו יהיו מספר המילים המחוברות במקף יותר מאחת כגון: "... את - כל - אשר - לו." (בראשית כ"ה) ההטעמה - המנגינה תבוא על המילה האחרונה: "לו"

מכאן נובע: כי במילה שלפני המקף - אם נמצא ניקוד של תנועה גדולה (קמץ גדול, צירי, חיריק מלא, חולם, שורוק) בהברה סגורה צריכה היא להשתנות לתנועה קטנה, (פתח, סגול, חיריק, קמץ קטן)... בהברה סגורה.

לדוגמה: המילה "לֵךְ" מנוקדת בצירי כמו לֵךְ מעמנו" (בראשית כ"ו) אולם כאשר יבוא אחריה מקף, התנועה תיהפך לקטנה: תנוקד בסגול כמו "לֶךְ - לך מארצך..." (בראשית י"ב)

ועוד מצאנו במיוחד במילים: "את" וגם "כל"

"אֶת" או "אֵת"?

כאשר הטעם מחבר נקרא "אֶת", כאשר הטעם מפריד נקרא: "אֵת"

(יש יוצאים מן הכלל, לדוגמה "בראשית... אֵת השמים ואֵת הארץ)

"אֶת" ו"כָּל" משמשים כאשר יש מקף אחריהם

וכאשר אין מקף או חיבור יופיעו בניקוד: "אֵת" "כֹּל"

דוגמאות נוספות: תנועה גדולה הפכה לתנועה קטנה בזמן חיבור במקף

"בדד יֵשֵׁב..." (ויקרא י"ג) יֵשֶׁב - נא עבדך..." (בראשית מ"ד)

"נתן תִּתֵּן..." (דברים ט"ו) "מה תִּתֶּן - לי..." (בראשית ט"ו)

"שמוֹר ושמעת..." (דברים י"ב) "שמָר לך..." (שמות ל"ד)

"את חג המצות תִּשׁמוֹר..." (שמות ל"ד) "אם עוונות תשמָר - י / ה..." (תהלים ק"ל)

"פן יפרוֹץ בהם" (שמות י"ט) "פן יפרָץ בם..." (שמות י"ט)

בתהילים, פרק כה, פסוק ז נאמר:

חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל - תִּזְכֹּר, כְּחַסְדְּךָ זְכָר - לִי, אַתָּה, לְמַעַן טוּבְךָ ה'.

שימו לב שבפסוק זה, כאשר אין מקף הניקוד הוא בחולם (אל תִּזְכֹּר) וכאשר מופיע מקף אחרי המילה, החולם ייהפך לתנועה קטנה לקמ"ץ קטן (זְכָר - לי) וכן בפסוק הבא

(תהילים עט, ח) "אַל - תִּזְכָּר - לָנוּ עֲוֹנֹת רִאשֹׁנִים..."

הובאו דוגמאות התואמות את הכלל

ולמרות שלכלל הזה יש הרבה דוגמאות, עדיין נמצאים יוצאים מן הכלל.

"אשֶׁה" או "אשֵה"? סגו"ל או ציר"י?

נקוט כלל זה בידך:

אם המילה צמודה לאחת משלושת האותיות "ע, ל, ה" ינוקד בסגו"ל.

לדוגמה: "אשֶה עולה.."אשֶה לה'" "אשֶה הוא לה'

אבל: אשֵה ריח ניחוח.."

החתן - כאשר תחזיק בידך את הטבעת - שים לב!

אמור: "הרי את מקודשת לי בטבעת זוֹ" (בחולם).

המילה "זוֹ" משמעותה מילת יחס לנקבה.

ולא: בטבעת זוּ" "זוּ" משמעותה: "אשר" לדוגמה: "עם זוּ יצרתי לי.."

(אכן גם אם יגיד בטבעת זוּ - ללא ספק, קידושיו קידושין כהלכה.. !).

יש יוצאים מהכלל. דוגמה: אַתָּה - ה' תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן - הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם (תהילים יב, ח)

"אֵ - ל או אֶל? "

אין ספק כאשר מדובר בשם ה' באחד משמות הקודש מנוקד בציר"י.

ואם מדובר על מילת יחס (ממקום למקום =TO) מנוקד בסגו"ל.

ובתרגום? בַּר או בָּר".

"בַּר" בפת"ח, תרגום של "בן".

ו"בָּר" בקמ"ץ תרגום של חוץ..."לא יהא לך אלהא אחרן בָּר מִנִּי.."

יָד קמוצה במקרים הבאים:

כל "יָד חזקה", "יָד רמה ", יָד נטויה", היו"ד בקמ"ץ.

"אָנָּא - אָנָה - אֲנָה".

"אָנָּא ה' הוֹשִיעָה נָּא אָנָּא ה' הַצְלִיחָה נָא".

יש להבחין בין ההיגוי של המילה "אנּא" ובין המילה "אנה".

"אנּא" לשון בקשה ותחינה, וה"נו"ן " מודגשת בדגש חזק ומוטעמת לכיוון מלרע.

"אנה" לשון שאלה, "איפה לאן?""אנה הלך דודך... אנה פנה דודך...? ההטעמה היא מלעיל והנו"ן רפויה ואינה מודגשת. המדגיש את: "אנה" והמרפה את "אנא" הופך את היוצרות.

(הידעת מה מקור הביטוי 'מחליף את היוצרות' - תמצא בספר)...

"הוֹשִיעָה נָּא, הַצְלִיחָה נָא".

יש וקוראי ההלל יטעימו מלעיל את המילה "הושיעה" וינחתו בהדגשה חזקה על המילה הסמוכה "נּא", ואת המילה: "הצליחה" יטעימו מלרע ולא ינחתו בהדגשה במילה הסמוכה: "נא". נמצאים סידורים ותנכ"ים או ספרי תהילים המקפידים לכתוב את המילה: "נא" הסמוכה ל"הצליחה" ללא דגש.

מן הראוי שאין להדגיש את המילה "נא" ליד "הצליחה" משתי סיבות:

1) ידוע שבכדי "להנחית" דגש יש "להתרומם" "לעלות" לפני כן ורק אח"כ אפשר "להנחית " (כהנפת הפטיש). ראה להלן הסבר על: דחיק ואתי מרחיק, ואילו בגלל שהמילה: "הצליחה" איננה נקראת מלעיל, אלא מלרע, צא ולמד: "מאי הניא להאי דגש שבתוך הנו"ן של: "נא"?"

2) מבחינה רעיונית: כדי לבקש תשועה מצרה או בעיה יש לבקש בחוזקה... ואילו לבקש הצלחה, תוספת למה שזכינו לקבל, יש לבקש בצניעות ובענווה וברפיון פה...

הערה: המילה "אנא" בלשון בקשה כתובה גם: "אנה" ראה ההלל: "אנה ה' מלטה נפשי..." (תהלים קט"ז, ד) " וגם "אנה ה' כי אני עבדך... (שם ט"ז) וכן מצאנו פעמים אחדות בנביאים ובתרי עשר יונה ועוד...

גם מצאנו את המילה: "אנה" בלשון ארמית בספר דניאל המחליפה את המילה: "אני" בלשון הקודש, "אֲנָה דניאל...""אֲנָה דריוש..."ועוד.. המילה הזאת נהגית בקלילות ללא הדגשה והטעמה... לא מצאנו בתנ"ך בפרקים בארמית את המילה: "אנא" הנהוג לכתוב כך בגמרא במקום המילה: "אני"

אם אנה הארכתי... אנא... סליחה. ואם לא תמחלו... אנה אני בא?

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 3.
עבירות להשתנות לשון הווה התורה לפתח אלוהים אויבים ספק חוזק שינויים תעדוף חוסר וודאות להתפלל ספק ספקות תפילה תפילות תשובות
לשתול מחשבות בתת המודע של הלקוח - מודע או תת מודע - לשלוט בתת המודע של הלקוח - הטמעת מסרים בתת המודע - NLP, שינוי עמדות, שכנוע, לשכנע לקוחות, למכור יותר, סוגסטיה
...בתת המודע של הלקוח - מודע או תת מודע - לשלוט בתת המודע של הלקוח - הטמעת מסרים בתת המודע - NLP, שינוי עמדות, שכנוע, לשכנע לקוחות, למכור יותר, סוגסטיה וכאן אבאר, שיש שני סוגים של השפעה על המודעות של הלקוח. והסוג הראשון הוא, שבו אתה המוכר, משפיע בצורה גלויה על המודע של הלקוח. ויש גם את הסוג השני, שבו המוכר משפיע על המודעות של הלקוח, לא ברמת המודע, אלא ברמת התת מודע. כי יש את המודע ואת תת המודע. והמודע פירושו, הדברים שהאדם מודע אליהם. ותת המודע פירושו...
התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, שלמות רוחנית, חיפוש רוחני, שלמות עצמית, חיפוש שלמות, אין לא יכול יש לא רוצה, כמה אתה רוצה
התפתחות רוחנית, התקדמות רוחנית, שלמות רוחנית, חיפוש רוחני, שלמות עצמית, חיפוש שלמות, אין לא יכול יש לא רוצה, כמה אתה רוצה
...רוחני, שלמות עצמית, חיפוש שלמות, אין לא יכול יש לא רוצה, כמה אתה רוצה איך להתמודד עם הרצון להתקדם רוחנית מול התחושה שאין לאן? אנשים רבים המחפשים התפתחות רוחנית מגיעים לנקודה של תסכול - מצד אחד, הם מרגישים שיש בהם רצון פנימי להתקדם, למצוא משהו שלם ומושלם יותר מהמציאות הנוכחית, ומצד שני, ישנה תחושה שאין לאן להתקדם או שאין אפשרות אמיתית להגיע לאותה שלמות רוחנית שהם מדמיינים. אליעד כהן מדבר בדיוק על המצב המורכב הזה, שבו האדם לכאורה תקוע בין רצון פנימי...
איך להרגיש פחות רע? איך לא להרגיש רע? מה לעשות כשרע? להטיל ספק, לבדוק הנחות יסוד, התמודדות רגשית, להתמודד עם סבל
איך להרגיש פחות רע? איך לא להרגיש רע? מה לעשות כשרע? להטיל ספק, לבדוק הנחות יסוד, התמודדות רגשית, להתמודד עם סבל
...רגשית, להתמודד עם סבל איך אפשר להרגיש פחות רע ולא להרגיש בהכרח טוב? אליעד כהן מסביר כי אנשים לרוב מניחים שיש להם שתי אפשרויות כאשר הם חווים תחושה שלילית: להרגיש רע או להרגיש טוב. אך לדבריו, קיימת גם אפשרות שלישית - להרגיש פחות רע. אליעד מדגיש שלא תמיד חייבים לשאוף להרגיש טוב באופן מוחלט, אלא אפשר לפעול כדי להקל ולהפחית את התחושה השלילית. לדוגמה, הוא מתאר מצב שבו לאדם קר והוא מתחיל ללבוש עוד ועוד מעילים. האדם יכול לשלוט במידת הקור על ידי הוספה או...
ניתוח תהליך, תכונות של מנהיגות, מהי מנהיגות? שר הביטחון, שמירה על ביטחון המדינה, ראש הממשלה, איך לדעת במי לבחור? איך לבחור מנהיג? איך לבחור מנהל? מנהל טוב, ממי לקבל עצות?
ניתוח תהליך, תכונות של מנהיגות, מהי מנהיגות? שר הביטחון, שמירה על ביטחון המדינה, ראש הממשלה, איך לדעת במי לבחור? איך לבחור מנהיג? איך לבחור מנהל? מנהל טוב, ממי לקבל עצות?
...ראש הממשלה, איך לדעת במי לבחור? איך לבחור מנהיג? איך לבחור מנהל? מנהל טוב, ממי לקבל עצות? מהו תהליך קבלת החלטות במנהיגות ומה תפקידיו של שר הביטחון? בהרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה מה הופך אדם למנהיג טוב, מהי מנהיגות, ומהם הכישורים החשובים שצריך שיהיו לו. אחת הדוגמאות המרכזיות שנבחנו הייתה תהליך קבלת ההחלטות של שר הביטחון, ותפקידים שונים שמנהיגים בתפקידים ציבוריים, כמו שר הביטחון, נדרשים לקחת על עצמם. השאלה המרכזית היא: איך קובעים מי הוא מנהיג טוב...
המסע אל האושר, מאמץ אל האושר, לצאת לחופש מהרצון, כמה זמן לוקח להיות מאושר? אושר זמני, אושר נצחי, אושר רגעי, רגעים של אושר, סבל בדרך אל האושר, המטרה להיות מאושר, אושר מושלם, חלק 1
המסע אל האושר, מאמץ אל האושר, לצאת לחופש מהרצון, כמה זמן לוקח להיות מאושר? אושר זמני, אושר נצחי, אושר רגעי, רגעים של אושר, סבל בדרך אל האושר, המטרה להיות מאושר, אושר מושלם, חלק 1
...זמן לוקח להיות מאושר? אושר זמני, אושר נצחי, אושר רגעי, רגעים של אושר, סבל בדרך אל האושר, המטרה להיות מאושר, אושר מושלם, חלק 1 האם שווה להשקיע זמן ומאמץ אינסופי כדי להשיג אושר מוחלט? אליעד כהן מסביר בהרצאה כי השאלה המרכזית שאנשים צריכים לשאול את עצמם היא האם כדאי להשקיע זמן ומאמץ אינסופי כדי להשיג אושר מוחלט, מצב שבו האדם מרוצה במאה אחוז מהמציאות, ללא תנאים וללא שום רצון נוסף. הוא טוען, באופן הגיוני ומפורט, כי התשובה לשאלה זו היא חיובית באופן מוחלט...
דיכאון / ייאוש / עצבות - מה השורש ה*טוב* שלהם, שממנו הם נובעים?
...- מה השורש הטוב שלהם, שממנו הם נובעים? דיכאון יאוש עצבות. מהו הדבר החיובי שיש בהם שבגללו האדם נמשך אליהם? הדבר החיובי שיש בדיכאון עצבות יאוש הוא החיפוש העצמי של האדם וחוסר הרצון של האדם לחיות בשקר. כאשר האדם לא רוצה לשקר את עצמו, הוא נופל לדיכאון. כאשר האדם לא משקר את עצמו בשלמות, באותו הרגע הוא כבר מרגיש טוב. אך עד שזה קורה, האדם נופל לדיכאון וכולי. ומדוע כאשר האדם לא משקר את עצמו, הוא נופל לדיכאון ולעצבות? תשובה: משום שמצד האמת שום דבר לא טוב באמת...
התנוצצות, טעם של אלוהים, טעם של גן עדן, טעם של האחדות, הנאה של אחדות, הנאה של נפרדות, עבודת השם של הצדיק
התנוצצות, טעם של אלוהים, טעם של גן עדן, טעם של האחדות, הנאה של אחדות, הנאה של נפרדות, עבודת השם של הצדיק
...של האחדות, הנאה של אחדות, הנאה של נפרדות, עבודת השם של הצדיק מהי התנוצצות ואיך היא קשורה לחוויה של שחרור? המושג התנוצצות מתייחס לחוויה בה אדם מרגיש לפתע רגע של שחרור פנימי עמוק, מעין הבזק רגעי של ידיעה עמוקה יותר על המציאות או על עצמו. אליעד כהן מסביר שהתנוצצות מתרחשת כאשר האדם מצליח להפוך ידיעה שהייתה אצלו קודם מחויבת, לכזו שאינה מחויבת. במילים אחרות, אדם תופס משהו כאמת מוחלטת, וכאשר הוא מצליח לערער על אותה אמת, הוא חווה את אותו הבזק של שחרור. לדוגמה...
חוקי המשחק, דע מאין באת ולאן אתה הולך, איפה אני נמצא, תאום ציפיות, משחק החיים, מפת החיים, המציאות כפי מה שהיא
חוקי המשחק, דע מאין באת ולאן אתה הולך, איפה אני נמצא, תאום ציפיות, משחק החיים, מפת החיים, המציאות כפי מה שהיא
...ציפיות, משחק החיים, מפת החיים, המציאות כפי מה שהיא למה חשוב להבין את חוקי משחק החיים? אליעד כהן מסביר שהאדם מגיע לשיעורים או להרצאות מתוך סקרנות להבין את עצמו ואת החיים. כל אדם מגיע עם מטרה כלשהי, בדרך כלל מתוך חוסר שביעות רצון או מתוך רצון לשפר את חייו במובן כלשהו. אם האדם היה מרוצה במאה אחוז, לא הייתה לו שום סיבה לחפש משהו מעבר. עצם החיפוש מעיד על תחושת חוסר או ציפייה שמשהו טוב יותר קיים במקום אחר. מהי מטרת התהליך של הבנת המציאות? המטרה לפי אליעד...
אושר רחוק, אושר קרוב, היכן נמצא האושר? היכן לחפש את האושר? איך להיות מאושר? הדרך אל האושר, החיפוש אחרי האושר, טיפים לאושר, טיפים להיות מאושר, הדרך להיות מאושר, להשיג אושר
אושר רחוק, אושר קרוב, היכן נמצא האושר? היכן לחפש את האושר? איך להיות מאושר? הדרך אל האושר, החיפוש אחרי האושר, טיפים לאושר, טיפים להיות מאושר, הדרך להיות מאושר, להשיג אושר
...נמצא האושר? היכן לחפש את האושר? איך להיות מאושר? הדרך אל האושר, החיפוש אחרי האושר, טיפים לאושר, טיפים להיות מאושר, הדרך להיות מאושר, להשיג אושר מה הדבר שהכי מרחיק אנשים מהאושר שלהם? הדבר המרכזי שמונע מבני אדם לחוות אושר אמיתי הוא האמונה שהאושר נמצא במקום רחוק מהם. אנשים רבים מאמינים שכדי להרגיש טוב, הם צריכים להשיג משהו חדש, לשנות דבר מסוים או להשיג מטרה שעדיין לא הושגה. לדוגמה, כשאדם מרגיש רע, השאלות הראשונות שעולות בראשו הן בדרך כלל: מה אני צריך...
עובדה או פירוש ביחס למה, עובדה ביחס למה, מה הנחות היסוד של העובדה, מה הנחות היסוד של הפירוש, מה זה עובדה עבורך? מה זה פירוש עבורך? איך אתה מגדיר עובדה? איך אתה מגדיר פירוש? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? רמות שונות של וודאות, האם משהו הוא עובדה או פירוש? הנחת היסוד הראשונה, איך להיצמד לאמת שלך? ניתוח הנחות יסוד, איך להבין את עצמך? מושכל ראשון, להאמין בהנחות יסוד, אמונה בחושים, אמונה בזיכרון, מה הנחות היסוד שלך? רמות של וודאות, איך אני יודע משהו?
...עובדה עבורך? מה זה פירוש עבורך? איך אתה מגדיר עובדה? איך אתה מגדיר פירוש? איך להבדיל בין עובדה לפירוש? רמות שונות של וודאות, האם משהו הוא עובדה או פירוש? הנחת היסוד הראשונה, איך להיצמד לאמת שלך? ניתוח הנחות יסוד, איך להבין את עצמך? מושכל ראשון, להאמין בהנחות יסוד, אמונה בחושים, אמונה בזיכרון, מה הנחות היסוד שלך? רמות של וודאות, איך אני יודע משהו? אז הפעם נסביר איך אתה יכול לדעת, האם משהו הוא עובדה או פירוש? ומה ההבדל בין עובדה לפירוש? וכולי. אז ב...
אסטרולוגיה - על ילדים ומזלות
...- על ילדים ומזלות ילדים מזל טלה ילדים חייכנים, אקטיביים, חיוביים, עושים מה שרוצים, אך אי אפשר לכעוס עליהם גם כשהם מאבדים סבלנות, כי הם נרגעים מהר ושוכחים. הם דורשים הרבה תשומת לב וצריך ללמד אותה איך להתחשב באחרים. שמחים חזקים וייזומו לעצמם תעסוקה. ילד פלא שילך מוקדם ויתחיל לדבר מהר. ויהיה מאד עצמאי. ילדי מזל שור נעימים, הכל אצלם לאט, די עקשנים, וכשהם מתנגדים הם מתנגדים... בעיקר לשינויים. דורשים אוכל טוב ומקום קבוע. די רכושנים לצעצועים שלהם. אוהבים...
דיאטה זאת לא שיטת הרזיה!
...הרבה מאוד אנשים נמצאים שנים רבות מחייהם בניסיונות של שיטות דיאטה שונות ומגוונות. ברוב המקרים גם אם יורדים במשקל לאחר זמן לא רב חוזרים אליו ולעיתים אף עולים מעבר למשקל הקודם. למה? איך זה קורה? אנו אומרים לעצמנו: אם כבר אז כבר... , סבלנו ככ הרבה אז לפחות עכשיו נהנה, נפצה את עצמינו על הסבל שעברנו.. כמו ילד שאומרים לו לא והוא עושה דווקא. דיאטה אינה הדרך לרזות כי, הדיאטה לא משרתת את הצורך של האדם! למה הכוונה? הדיאטה מבוססת על אמונה כי לאדם אין את היכולת...
תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות?. תשובות לשאלות - איך למצוא תשובות לשאלות? הפעם אני רוצה להשיב לשאלה, מהו הקו המנחה שצריך להיות כדי להשיב תשובות לשאלות. ולכל דבר בעולם יש שיטה, ונשאלתי מה ה השיטה למציאת תשובות לשאלות והרבה פעמים, עדיף בכלל לא לדעת את התשובות לכל השאלות, לא על הכל צריך לקבל תשובה ולדעת. ואני אומר שאחרי שתבין את התשובות לכל השאלות, שהכל טוב והכל אחד, אז האדם יכול להגיד עזוב...
זוגיות - זוגיות בהעצמה - זוגיות בלימודים
...אותנו דברים רבים, מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ועוד. לימודים אלה מטרתם לקדם אותנו בחיים ולאפשר לנו את הידע הנדרש כאנשים בוגרים. איך שהוא אותה מערכת חינוך שכחה שיש צורך ללמד הרבה מאד דברים בנוסף. כמו איך להיות אדם, משמעות האני, משמעות האחר, מי אני ביחס לאחר והאחר ביחס אלי. קצרה היריעה מלתאר את כמות החומר הרצוי שנלמד, נפנים ונתנסה בו לפני שאנחנו נכנסים בבגרותנו ליחסים של זוגיות. ספר התנך, אותו אנחנו לומדים מכיתה א, בנוסף על היותו מסמך דתי הינו, ואולי...
סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?
...- אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?. הפעם אני רוצה לתת נקודת מבט, על אחת מהנחות היסוד של התודעה האנושית והיא הקשר של סיבה ותוצאה. סיבה ותוצאה, כל דבר בעצם מביא לאירוע אחר, יש לכל סיבה מסובב אם קורה משהו זה בגלל שרצית את הדבר, ואם לא קרה מה שרצית, זה היה אקראי. כמו לדוגמה, מדליקים אש ושורפים נייר, בעצם, ההנחה היא שבגלל האש הנייר נשרף עכשיו...
התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3
...למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 2. אם זה כך, אם אפילו הכאב האינסופי שלך הוא מסוג הכאבים שלבסוף עוברים, אז ההחלטה שלך להתאבד היא טעות איומה. יכול להיות שאתה, בעצם, פראייר, אפילו מלך הפראיירים, פראייר של המוות שמרמה אותך. בא נחשוב רגע, מה היה קורה אילו היית יכול להסתכל, אחרי מותך, על החלטתך למות? נניח שכבר התאבדת ואתה מסתכל מן המרחק על ההחלטה שלך למות, וגם על האפשרות שהייתה יכולה להיות מאחורי הפינה אילו היית ממשיך לחיות. מה היית רואה? יתכן מאוד שפתאום...
כעס עצמי - הכעס אכל אותי במשך שנים
...עצמי - הכעס אכל אותי במשך שנים לא חסר לי על מה, על אמא שלא אהבה אותי, על זה שאני לא מצליחה ללדת, על זה שלא מעריכים ולא מבינים אותי וחושבים שאני פריק. אז הסתובבתי לי כועסת ורוטנת בטוחה שלכולם יש משהו נגדי. השיא היה בסדנא שעברתי, המורה בקשה רשות לעבוד איתי, הרשיתי לה ודקה אחר כך מצאתי את עצמי שוברת את החדר, העפתי כיסאות, קרעתי ניירות, שאגתי וצרחתי עד שלא נותר לי קול, ואז ברחתי מהחדר מבושה. ואז באה המודעות: כעס הוא בעצם מסווה לדברים עמוקים יותר, הוא...
אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8
...ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: אחדות המציאות, סוד הצמצום יש מאין, אחדות ההפכים, יש ואין כאחד, מהות המציאות, אחדות הניגודים, חלק 8. הספר להיות אלוהים, חלק א עמוד 75 אנחנו הבנו שבשורש הכל אחד, מה זה אומר? שזמן ומקום זה אחד. שבסוף הכל מתנקז לזמן ומקום, הזמן מתנקז לרגע והמקום לנקודה, והם מתנקזים לאחד. עכשיו שים לב, שההבנה הזאת באה לידי ביטוי ביום יום. אתה חושב, היכן החנווני חווה שהכל זה אחד? בכל...
ואהבת לרעך כמוך - מה הפירוש?
...הוא שתאהב את חברך כפי שאתה אוהב את עצמך? או, שלא תעשה לחברך מה ששנוא עליך? האם מדובר רק בחברים ומכרים שלי? זה הרבה יותר מכך. ראשית נתמקד במילים רעיך כמוך. הרע שלך - כלומר, האדם האחר, האדם שהוא לא אתה, הוא כמוך. אתה זה הוא והוא זה אתה. אתם למעשה קורצתם מאותו החומר. באתם מאותו מקור. שניכם יולדתם מאישה, לשניכם נשמה ומקור בואכם משותף. במקור הטהור והאנרגטי הייתם למעשה אחד. נעשה רגע מסע אל המקור, אל המוחלט. נראה בעיני רוחנו אנרגיה אחת גדולה שלמה, נדמה...
שינה טובה - שתהיה לכולנו שינה טובה!
...שגם לא תרבות פנאי עשירה, אנשים היו קמים עם הזריחה ועולים על יצועם לישון עם השקיעה. באם נתייחס לדברי הרמבם נלמד כי הוא ייעץ לחלק את היום לשלושה חלקים בני שמונה שעות. 8 שעות שינה, 8 שעות עבודה ו - 8 שעות למידה. סהכ 24 שעות של היממה אשר אמורות להכיל את תמצית הוויתנו. אולם היות וכיום אנו חיים בקצב מואץ של עולם מתועש ומודרני. לא רק תאורה מלאכותית קיימת כי אם גירויים סביבתיים רבים כמו טלביזיה, רדיו, סרטים הצגות ועוד... כל אלו למעשה גורמים לנו לחוש ערניים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על המילה הבאה
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: המילה הבאה, מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש אמת מוחלטת? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? איך להיות הכי חכם בעולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: המילה הבאה, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לנהל את הזמן? איך להתמודד עם גירושין? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מטפל רב תחומי, מורה רוחני, מטפל קוגניטיבי התנהגותי בתחום המילה הבאה - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1738 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 06:59:06 - wesi4