ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה ספקות ✔תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2 ✔ראה גם: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1. בתפלה: "רְאֵה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2
ראה גם: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1.

בתפלה:

"רְאֵה נָא בְעָנְיֵנוּ. וְרִיבָה רִיבֵנוּ..."

"הַטּוֹב! כִּי לֹא כָלוּ רַחֲמֶיךָ. וְהַמְרַחֵם! כִּי לֹא תַמּוּ חֲסָדֶיךָ"

בזמן קריאת הכהנים יש המנגנים את שם ה' בטעות מלעיל: "א - ד - ני ". הערנו לעיל כי יש להטעים כל שם אדנות מלרע אֲ - דֹ - נָי.

בתחנון:

" אִם עֲוֹנֵינוּ עָנוּ בָנוּ...", "ה' שְׁמָעָה. ה' סְלָחָה..."

בשיר של יום:

"לַה' הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ תֵּבֵל וְיוֹשְׁבֵי בָהּ".

"... כִּי הִנֵּה הַמְּלָכִים נוֹעֲדוּ...", "... הֵמָּה רָאוּ כֵּן תָּמָהוּ. נִבְהֲלוּ נֶחְפָּזוּ..."

"... קוּמָה אֱ - לֹהִים שָׁפְטָה הָאָרֶץ..."

" בִּינוּ בֹּעֲרִים בָּעָם...", " הֲנֹטַע אֹזֶן הֲלֹא יִשְׁמָע. אִם יֹצֵר עַיִן הֲלֹא יַבִּיט..."

"... לְהַשְׁקִיט לוֹ מִימֵי רָע...", "וְיִשְׂרָאֵל לֹא אָבָה לִי...", "כִּ - מְעַט (ברגע קט) אוֹיְבֵיהֶם אַכְנִיעַ..." (ישנן דעות שפירוש המילה "כמעט" - פשוטו כמשמעו)

בפרק "ברכי נפשי":

(תהילים ק"ב)..."יֵחָפֵזוּן".. "יַעֲבֹרוּן".."יִרְבָּצוּן"

ב"עלינו לשבח":

"... וְהָאֱלִילִים כָּרוֹת יִכָּרֵתוּן..."

"... וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ..."

"אדון עולם"

..."בעת אישן ואעִירה..."

במנחה:

"אֲשֶׁר שָׁתָה אֶפְרֹחֶיהָ..."

כִּי טוֹב - יוֹם בַּחֲצֵרֶיךָ מֵאָלֶף - בָּחַרְתִּי הִסְתּוֹפֵף בְּבֵית אֱלֹהַי, מִדּוּר בְּאָהֳלֵי - רֶשַׁע.

המילה: מֵאָלֶף מנוקדת בקמ"ץ. (המדרש: יום לימוד תורה עדיף, טוב מאלף עולות...

או יום אחד של לימוד תורה שלמד דוד המלך טוב לפני הקב"ה יותר מאלף עולות שהקריב שלמה המלך בחנוכת המקדש)

לאחר הפסקה קלה, ימשיך "בָּחַרְתִּי הִסְתּוֹפֵף בְּבֵית אֱ - לֹהַי..."

בקבלת שבת:

כל "הבו" ינוגן "הבו" מלרע. יש מספר מקומות.

כל "תבל" כשמדובר בעולם יוטעם מלרע: "תבל". יש מספר מקומות..

"... וַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם...", "... וַיְבָרֶךְ אֱ - לֹהִים אֶת יוֹם הַשְּׁבִיעִי..."

"... וְשַׁבְתִּי בְּבֵית ה' לְאֹרֶךְ יָמִים"

"אשת חיל"

"בָּטַח בָּה לֵב בַּעְלָה"... "דָ - רְשָׁה צֶמֶר...""הָ - יְתָה כָּאֳנִיוֹת...""זָ - מְמָה שָׂדֶה..."

"נָ - טְעָה כָרֶם" "סָדִין עָ - שְׂתָה...""... וְתוֹ - רַת חֶסֶד עַל לְשׁוֹנָהּ"

בשאר מקומות:

"הוֹדוּ לַה' בְּכִנּוֹר..."

"... שׁוּבָה ה' אֶת שְׁבִיתֵנוּ...", "כְּפִירִים רָשׁוּ וְרָעֵבוּ..."

"שׁוּבָה ה' עַד מָתָי..."

"הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (כל "הודו" בהלל הגדול (תהילים קל"ו) הוא מלרע)

בבראשית פרק כ"ט מסופר על פגישת רחל אמנו עם יעקב אבינו על יד הבאר.

בפסוק ו' כתוב "... וְהִנֵּה רָחֵל בִּתּוֹ בָּאָה עִם הַצֹּאן"

ובפסוק ט' כתוב: "וְרָחֵל בָּאָה עִם הַצֹּאן..."

כביכול אותה מילה: "באה" אבל התרגום מפרש מילה זו במשמעויות שונות.

בפסוק ו' הוא מתרגם: "אתיא" (לשון הווה "ממושך").

ובפסוק ט' הוא מתרגם "אתת" (לשון עבר).

כיצד ידע התרגום להבחין?

על זאת מעיר רש"י בפירושו בפסוק ו':

"בָּאָה עִם הַצֹּאן": "הטעם (ההטעמה) באל"ף, ותרגומו: "אתיא".

"וְרָחֵל בָּאָה" הטעם (ההטעמה) למעלה (מלעיל) בבי"ת, ותרגומו: "אתת".

הראשון לשון עושה (בהווה) והשני לשון עשתה (בעבר).

אותן מילים בהטעמה שונה, והמשמעות שונה!!!

"יש לקרוא: " וְהִנֵּה רָחֵל בִּתּוֹ בָּ - אָה עִם הַצֹּאן" - לשון הווה.

"וְרָחֵל בָּ - אָה עִם הַצֹּאן..."לשון עבר.

וכמובן, הקורא בתורה אשר "ישנה את טעמו" ויטעים את

המילה בצורה לא נכונה - לטעות תחשב לו

וטעות לעולם חוזר!

נוסיף את הארת מורי ורבי הרב שמחה הכהן קוק שליט"א מרא דאתרא דרחובות, כיצד יש להטעים את המילה "הַבָּאָה" בתפילה: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה", יש להטעים אותה מלרע בלשון הווה.

כך: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה" כמו: "והנה רחל בתו באה עם הצאן", (בראשית כ"ט, ו) הנה, היא באה עתה "לפנינו ממש" ובקשתינו שהגאולה תִתממש, ונזכה להיגאל בירושלים זה עתה, מרגע זה. ויש לשים לב שאין הכוונה: בעוד שנה..

צא ולמד מה ההבדל בין: "שבו" = חזרו, או "שבו" = לקחו בשבי.

בין: "שתו "= הירוו צמאונם, וכן "וְלֹא שָתוּ עַד הַיּוֹם הַזֶּה" (יין, בני יהונדב בן רכב, ירמיהו לה יד) לבין: "וְלֹא שָׁתוּ אִישׁ עֶדְיוֹ" = שָׂמוּ, הניחו (שמות לג, ד).

וכן: "לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי..." (תהילים ג, ז).

וכן מצאנו במילה "מתה".

בתורה נמצאו 3 "מלעיל":

"מֵתָה עָלַי רָחֵל" (בראשית מח, ז)

"בְּצֵאת נַפְשָׁהּ כִּי מֵתָה" (שם לה, יח)

"וְהַדָּגָה אֲשֶׁר בַּיְאוֹר מֵתָה.." (שמות ז, כא).

ורק אחת "מלרע": "וְאִם אַיִן מֵתָה אָנֹכִי..." (בראשית ל, א). לשון "בינוני" = הווה.

וסימנך: מי שמת בעודו בחיים (מל) רע הוא...

"ויצברו את כל אוכל השנים הטובות... אוכל בערים ושמרו" (בראשית מא, לה)

להבחין בין: "... כי את הלחם אשר הוא אוכל.." (בראשית ל"ט, ו)

"... והיה כאשר יחלום הרעב והנה אוכל.." (ישעיה כ"ט, ח).

"וגערתי לכם באוכל.." (מלאכי ג, י"א).

רש"י: "באוכל" בחסיל וגזם האוכל לכם את תבואת השדה והגפן.

וכן נמצא הבדל:

ירמיהו כ"ג, כא: "לֹא שָׁלַחְתִּי אֶת הַנְּבִאִים וְהֵם רָצוּ לֹא דִבַּרְתִּי אֲלֵיהֶם וְהֵם נִבָּאוּ".

ובתהילים פרק ק"ב, ט"ו: " כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ".

גם יש לשים לב:

"עד באי אליך (בראשית מ"ח)..."בֹּאִי שכבי... (ש"ב י"ג)

למען שתי אותתי... (שמות י')... לעומת: שיתי כליל צלך" (ישעיה ט"ז)

ביום הוציאי אותם (שמות ל"ד)... לעומת: "הוציאי האנשים (יהושע ב')

אחרי שובי ניחמתי..." (ירמיה ל"א)... לעומת" שובי אל גברתך.. (בראשית ט"ז)

"בינה הגיגי" (תהלים ה') להבין אמרי בינה" (משלי א')

שובה ישראל.." (הושע י"ד) "ובנוחה יאמר שובה ה'..." (במדבר י)

עוד בקריאת התורה:

כאשר המילה "נתן" סמוכה למילת "לך" קמוצה באות "נ", "נָתַן לָך או: נָתַן לְךָ המילה: "נתן" היא מלעיל. (יש יוצאים מהכלל)

וכל שהאות "נ" בחולם, תיקרא מלרע": נֹתֵן לָךְ נֹתֵן לְךָ נֹתֵן...

כל יִיטַב לְךָ (כ"ף סופית בקמ"ץ) - מלרע. וכל יִיטַב לָךְ - מלעיל.

"ויאמרו לו": כל "ויאמרו לו" נגונם מרחוק כדין אתי מרחיק.

"אמר לי": כל "אמר לי" "אמר לו" - מלעיל, הטעמה באות "א".

"ויתן לך.."כל ויתן... לך, לו, לי, לה, לנו (הטעמה באות "י").

רעמסס": כל רעמסס נהגה: "רַעְ - מסס".

חוץ ממקום אחד "את פיתום ואת רַ - עַמ - סס".

מה בין מדבר סיני ומדבר פארן למדבר שור ולמדברות אחרים?

מדבּר - סיני (פארן) נהגה את המילה מדבּר במלרע.

אבל: "מדבר שור" מדבר צין" "מדבר סין". המילה: "מִדְבָּר" נהגה אותה במלעיל. (קרוב לודאי בגלל היות המילים המצטרפות מילים קצרות, בעלות הברה אחת)...

"ההבדל הקטן והמשמעותי"

חשוב בעיקר לאלה המבחינים בהיגוי שבין צירי לסגול, בין פתח לקמץ, ולאלה ש"אינם מבחינים" (כמעט) בין סגול לפתח

המקף

הקדמה לנושא המקף

"תנועות"

יש 10 תנועות. 5 מהן נקראות תנועות גדולות, וסימנן: "פִּיתּוּחֵי חוֹתָם" או: "סוֹפֵר וּמָהִיר" או "אֵלִיָּהוּ טוֹב"

ו - 5 נקראות תנועות קטנות וסימנן: נֻס מִכָּל פֶּשַׁע"

תנועות גדולות: תנועות קטנות

אָ - קמץ גדול אַ - פתח

אֵ - צירה וגם אֵי - צירי מלא אֶ - סגול

אִי - חיריק מלא אִ - חיריק קטן (או חסר)

אֹ - חולם או אוֹ חולם מלא אָ - קמץ קטן (נהגה: אוֹ, כמו במילה "חָכְמָה")

אוּ - שורוק אֻ - קבוץ

(הערה: נמצא אצל המדקדקים הראשונים רש"י ועוד... כי ל"קמץ" קראו "פתח" ול"צירי" - "קמץ קטן", ל"סגול" - "פתח קטן" ל"חולם" - "מלאפום" ול"חיריק" קראו "שבר")

המקף

המקף - שמו בא מהרעיון כי כל דבר שמקיפים אותו (בחוט בחבל או בחומה)... נוצר בתוכו חיבור. תפקיד המקף - לחבר. (יש המסבירים: מוקף=סמוך)

המילים הסמוכות זו לזו במקף נחשבות כמילה אחת.

הטעמה לא תהיה במילה שלפני המקף. אפילו יהיו מספר המילים המחוברות במקף יותר מאחת כגון: "... את - כל - אשר - לו." (בראשית כ"ה) ההטעמה - המנגינה תבוא על המילה האחרונה: "לו"

מכאן נובע: כי במילה שלפני המקף - אם נמצא ניקוד של תנועה גדולה (קמץ גדול, צירי, חיריק מלא, חולם, שורוק) בהברה סגורה צריכה היא להשתנות לתנועה קטנה, (פתח, סגול, חיריק, קמץ קטן)... בהברה סגורה.

לדוגמה: המילה "לֵךְ" מנוקדת בצירי כמו לֵךְ מעמנו" (בראשית כ"ו) אולם כאשר יבוא אחריה מקף, התנועה תיהפך לקטנה: תנוקד בסגול כמו "לֶךְ - לך מארצך..." (בראשית י"ב)

ועוד מצאנו במיוחד במילים: "את" וגם "כל"

"אֶת" או "אֵת"?

כאשר הטעם מחבר נקרא "אֶת", כאשר הטעם מפריד נקרא: "אֵת"

(יש יוצאים מן הכלל, לדוגמה "בראשית... אֵת השמים ואֵת הארץ)

"אֶת" ו"כָּל" משמשים כאשר יש מקף אחריהם

וכאשר אין מקף או חיבור יופיעו בניקוד: "אֵת" "כֹּל"

דוגמאות נוספות: תנועה גדולה הפכה לתנועה קטנה בזמן חיבור במקף

"בדד יֵשֵׁב..." (ויקרא י"ג) יֵשֶׁב - נא עבדך..." (בראשית מ"ד)

"נתן תִּתֵּן..." (דברים ט"ו) "מה תִּתֶּן - לי..." (בראשית ט"ו)

"שמוֹר ושמעת..." (דברים י"ב) "שמָר לך..." (שמות ל"ד)

"את חג המצות תִּשׁמוֹר..." (שמות ל"ד) "אם עוונות תשמָר - י / ה..." (תהלים ק"ל)

"פן יפרוֹץ בהם" (שמות י"ט) "פן יפרָץ בם..." (שמות י"ט)

בתהילים, פרק כה, פסוק ז נאמר:

חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל - תִּזְכֹּר, כְּחַסְדְּךָ זְכָר - לִי, אַתָּה, לְמַעַן טוּבְךָ ה'.

שימו לב שבפסוק זה, כאשר אין מקף הניקוד הוא בחולם (אל תִּזְכֹּר) וכאשר מופיע מקף אחרי המילה, החולם ייהפך לתנועה קטנה לקמ"ץ קטן (זְכָר - לי) וכן בפסוק הבא

(תהילים עט, ח) "אַל - תִּזְכָּר - לָנוּ עֲוֹנֹת רִאשֹׁנִים..."

הובאו דוגמאות התואמות את הכלל

ולמרות שלכלל הזה יש הרבה דוגמאות, עדיין נמצאים יוצאים מן הכלל.

"אשֶׁה" או "אשֵה"? סגו"ל או ציר"י?

נקוט כלל זה בידך:

אם המילה צמודה לאחת משלושת האותיות "ע, ל, ה" ינוקד בסגו"ל.

לדוגמה: "אשֶה עולה.."אשֶה לה'" "אשֶה הוא לה'

אבל: אשֵה ריח ניחוח.."

החתן - כאשר תחזיק בידך את הטבעת - שים לב!

אמור: "הרי את מקודשת לי בטבעת זוֹ" (בחולם).

המילה "זוֹ" משמעותה מילת יחס לנקבה.

ולא: בטבעת זוּ" "זוּ" משמעותה: "אשר" לדוגמה: "עם זוּ יצרתי לי.."

(אכן גם אם יגיד בטבעת זוּ - ללא ספק, קידושיו קידושין כהלכה.. !).

יש יוצאים מהכלל. דוגמה: אַתָּה - ה' תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן - הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם (תהילים יב, ח)

"אֵ - ל או אֶל? "

אין ספק כאשר מדובר בשם ה' באחד משמות הקודש מנוקד בציר"י.

ואם מדובר על מילת יחס (ממקום למקום =TO) מנוקד בסגו"ל.

ובתרגום? בַּר או בָּר".

"בַּר" בפת"ח, תרגום של "בן".

ו"בָּר" בקמ"ץ תרגום של חוץ..."לא יהא לך אלהא אחרן בָּר מִנִּי.."

יָד קמוצה במקרים הבאים:

כל "יָד חזקה", "יָד רמה ", יָד נטויה", היו"ד בקמ"ץ.

"אָנָּא - אָנָה - אֲנָה".

"אָנָּא ה' הוֹשִיעָה נָּא אָנָּא ה' הַצְלִיחָה נָא".

יש להבחין בין ההיגוי של המילה "אנּא" ובין המילה "אנה".

"אנּא" לשון בקשה ותחינה, וה"נו"ן " מודגשת בדגש חזק ומוטעמת לכיוון מלרע.

"אנה" לשון שאלה, "איפה לאן?""אנה הלך דודך... אנה פנה דודך...? ההטעמה היא מלעיל והנו"ן רפויה ואינה מודגשת. המדגיש את: "אנה" והמרפה את "אנא" הופך את היוצרות.

(הידעת מה מקור הביטוי 'מחליף את היוצרות' - תמצא בספר)...

"הוֹשִיעָה נָּא, הַצְלִיחָה נָא".

יש וקוראי ההלל יטעימו מלעיל את המילה "הושיעה" וינחתו בהדגשה חזקה על המילה הסמוכה "נּא", ואת המילה: "הצליחה" יטעימו מלרע ולא ינחתו בהדגשה במילה הסמוכה: "נא". נמצאים סידורים ותנכ"ים או ספרי תהילים המקפידים לכתוב את המילה: "נא" הסמוכה ל"הצליחה" ללא דגש.

מן הראוי שאין להדגיש את המילה "נא" ליד "הצליחה" משתי סיבות:

1) ידוע שבכדי "להנחית" דגש יש "להתרומם" "לעלות" לפני כן ורק אח"כ אפשר "להנחית " (כהנפת הפטיש). ראה להלן הסבר על: דחיק ואתי מרחיק, ואילו בגלל שהמילה: "הצליחה" איננה נקראת מלעיל, אלא מלרע, צא ולמד: "מאי הניא להאי דגש שבתוך הנו"ן של: "נא"?"

2) מבחינה רעיונית: כדי לבקש תשועה מצרה או בעיה יש לבקש בחוזקה... ואילו לבקש הצלחה, תוספת למה שזכינו לקבל, יש לבקש בצניעות ובענווה וברפיון פה...

הערה: המילה "אנא" בלשון בקשה כתובה גם: "אנה" ראה ההלל: "אנה ה' מלטה נפשי..." (תהלים קט"ז, ד) " וגם "אנה ה' כי אני עבדך... (שם ט"ז) וכן מצאנו פעמים אחדות בנביאים ובתרי עשר יונה ועוד...

גם מצאנו את המילה: "אנה" בלשון ארמית בספר דניאל המחליפה את המילה: "אני" בלשון הקודש, "אֲנָה דניאל...""אֲנָה דריוש..."ועוד.. המילה הזאת נהגית בקלילות ללא הדגשה והטעמה... לא מצאנו בתנ"ך בפרקים בארמית את המילה: "אנא" הנהוג לכתוב כך בגמרא במקום המילה: "אני"

אם אנה הארכתי... אנא... סליחה. ואם לא תמחלו... אנה אני בא?

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 3.
אוייב פיתוח הבדלה שמח ישראל אכילה תפילה משמעויות שונות מה זה חלום אויבים תפילות חוסר וודאות להתפלל ספק ספקות תפילה תפילות
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על ספקות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: ספקות, איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? כעס ועצבים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: ספקות, איך להאמין בעצמך? איך להיות מאושר ושמח? איך לחנך ילדים? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להיגמל מהימורים? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעריך את עצמך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך להצליח בראיון עבודה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך לשנות תכונות אופי? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשתול מחשבות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך ליצור אהבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך למצוא זוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? איך להיות הכי חכם בעולם? איך להיות מאושר? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם יש משמעות לחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
קורונה וחג פסח מנטורים ופולחן אישיות התמודדות עם מחשבות כפייתיות שרירי הזרוע הדו ראשי הפרעה דו קוטבית שיקום זוגיות איך לגרום לו לפחד? פחד מטיפול בפחד שנאה עצמית והסרת אחריות למה לא לאהוב את עצמך? לאהוב בלי שום תנאים לאהוב את עצמך ללא תנאים לא לפחד מהאושר מאושר ולהרגיש שלמות מה זה בחורה מושכת? התמודדות עם בן זוג שלא רוצה מחויבות קושי לקבל החלטות מודל לקבלת החלטות התמודדות עם פחד להתמודד עם תחושות רעות התמדה או לעשות שינוי איך להצליח כמה שיותר? לראות את הבוס כלקוח מה הלקוח רוצה? ילד מופרע מרביצים לילד להאמין למורים רוחניים נזק רוחני איך לא לקבל מחלת נפש? איך מזהים הפרעה נפשית? לשכוח את האקסית לא לשנוא אקס הדרכת מאמני כושר סקוואט לאט מול סקוואט מהר להאמין שאלוהים ברא את העולם הוכחות לאלוהים סוף המסע אל ההארה הדרך אל ההארה הרוחנית הספר להיות אלוהים להיות אלוהים בעצמך להכפיל את הכסף פיזור השקעות איך לדעת מהי מטרת החיים? למצוא את משמעות החיים תחושה חיובית לצאת ממחשבות שליליות לאדם יש בחירה חופשית בחירה חופשית על הכל האם אלוהים קיים במקביל לעולם? איזה מסר היקום מעביר לי? עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קואצ'ינג, מטפל, מטפל טוב בתחום ספקות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 19_12_2025 השעה 19:46:42 - wesi4