ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תפילות ✔תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2 ✔ראה גם: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1. בתפלה: "רְאֵה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 2
ראה גם: * תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 1.

בתפלה:

"רְאֵה נָא בְעָנְיֵנוּ. וְרִיבָה רִיבֵנוּ..."

"הַטּוֹב! כִּי לֹא כָלוּ רַחֲמֶיךָ. וְהַמְרַחֵם! כִּי לֹא תַמּוּ חֲסָדֶיךָ"

בזמן קריאת הכהנים יש המנגנים את שם ה' בטעות מלעיל: "א - ד - ני ". הערנו לעיל כי יש להטעים כל שם אדנות מלרע אֲ - דֹ - נָי.

בתחנון:

" אִם עֲוֹנֵינוּ עָנוּ בָנוּ...", "ה' שְׁמָעָה. ה' סְלָחָה..."

בשיר של יום:

"לַה' הָאָרֶץ וּמְלוֹאָהּ תֵּבֵל וְיוֹשְׁבֵי בָהּ".

"... כִּי הִנֵּה הַמְּלָכִים נוֹעֲדוּ...", "... הֵמָּה רָאוּ כֵּן תָּמָהוּ. נִבְהֲלוּ נֶחְפָּזוּ..."

"... קוּמָה אֱ - לֹהִים שָׁפְטָה הָאָרֶץ..."

" בִּינוּ בֹּעֲרִים בָּעָם...", " הֲנֹטַע אֹזֶן הֲלֹא יִשְׁמָע. אִם יֹצֵר עַיִן הֲלֹא יַבִּיט..."

"... לְהַשְׁקִיט לוֹ מִימֵי רָע...", "וְיִשְׂרָאֵל לֹא אָבָה לִי...", "כִּ - מְעַט (ברגע קט) אוֹיְבֵיהֶם אַכְנִיעַ..." (ישנן דעות שפירוש המילה "כמעט" - פשוטו כמשמעו)

בפרק "ברכי נפשי":

(תהילים ק"ב)..."יֵחָפֵזוּן".. "יַעֲבֹרוּן".."יִרְבָּצוּן"

ב"עלינו לשבח":

"... וְהָאֱלִילִים כָּרוֹת יִכָּרֵתוּן..."

"... וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל לְבָבֶךָ..."

"אדון עולם"

..."בעת אישן ואעִירה..."

במנחה:

"אֲשֶׁר שָׁתָה אֶפְרֹחֶיהָ..."

כִּי טוֹב - יוֹם בַּחֲצֵרֶיךָ מֵאָלֶף - בָּחַרְתִּי הִסְתּוֹפֵף בְּבֵית אֱלֹהַי, מִדּוּר בְּאָהֳלֵי - רֶשַׁע.

המילה: מֵאָלֶף מנוקדת בקמ"ץ. (המדרש: יום לימוד תורה עדיף, טוב מאלף עולות...

או יום אחד של לימוד תורה שלמד דוד המלך טוב לפני הקב"ה יותר מאלף עולות שהקריב שלמה המלך בחנוכת המקדש)

לאחר הפסקה קלה, ימשיך "בָּחַרְתִּי הִסְתּוֹפֵף בְּבֵית אֱ - לֹהַי..."

בקבלת שבת:

כל "הבו" ינוגן "הבו" מלרע. יש מספר מקומות.

כל "תבל" כשמדובר בעולם יוטעם מלרע: "תבל". יש מספר מקומות..

"... וַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם...", "... וַיְבָרֶךְ אֱ - לֹהִים אֶת יוֹם הַשְּׁבִיעִי..."

"... וְשַׁבְתִּי בְּבֵית ה' לְאֹרֶךְ יָמִים"

"אשת חיל"

"בָּטַח בָּה לֵב בַּעְלָה"... "דָ - רְשָׁה צֶמֶר...""הָ - יְתָה כָּאֳנִיוֹת...""זָ - מְמָה שָׂדֶה..."

"נָ - טְעָה כָרֶם" "סָדִין עָ - שְׂתָה...""... וְתוֹ - רַת חֶסֶד עַל לְשׁוֹנָהּ"

בשאר מקומות:

"הוֹדוּ לַה' בְּכִנּוֹר..."

"... שׁוּבָה ה' אֶת שְׁבִיתֵנוּ...", "כְּפִירִים רָשׁוּ וְרָעֵבוּ..."

"שׁוּבָה ה' עַד מָתָי..."

"הוֹדוּ לַה' כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (כל "הודו" בהלל הגדול (תהילים קל"ו) הוא מלרע)

בבראשית פרק כ"ט מסופר על פגישת רחל אמנו עם יעקב אבינו על יד הבאר.

בפסוק ו' כתוב "... וְהִנֵּה רָחֵל בִּתּוֹ בָּאָה עִם הַצֹּאן"

ובפסוק ט' כתוב: "וְרָחֵל בָּאָה עִם הַצֹּאן..."

כביכול אותה מילה: "באה" אבל התרגום מפרש מילה זו במשמעויות שונות.

בפסוק ו' הוא מתרגם: "אתיא" (לשון הווה "ממושך").

ובפסוק ט' הוא מתרגם "אתת" (לשון עבר).

כיצד ידע התרגום להבחין?

על זאת מעיר רש"י בפירושו בפסוק ו':

"בָּאָה עִם הַצֹּאן": "הטעם (ההטעמה) באל"ף, ותרגומו: "אתיא".

"וְרָחֵל בָּאָה" הטעם (ההטעמה) למעלה (מלעיל) בבי"ת, ותרגומו: "אתת".

הראשון לשון עושה (בהווה) והשני לשון עשתה (בעבר).

אותן מילים בהטעמה שונה, והמשמעות שונה!!!

"יש לקרוא: " וְהִנֵּה רָחֵל בִּתּוֹ בָּ - אָה עִם הַצֹּאן" - לשון הווה.

"וְרָחֵל בָּ - אָה עִם הַצֹּאן..."לשון עבר.

וכמובן, הקורא בתורה אשר "ישנה את טעמו" ויטעים את

המילה בצורה לא נכונה - לטעות תחשב לו

וטעות לעולם חוזר!

נוסיף את הארת מורי ורבי הרב שמחה הכהן קוק שליט"א מרא דאתרא דרחובות, כיצד יש להטעים את המילה "הַבָּאָה" בתפילה: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה", יש להטעים אותה מלרע בלשון הווה.

כך: "לשנה הבאה בירושלים הבנויה" כמו: "והנה רחל בתו באה עם הצאן", (בראשית כ"ט, ו) הנה, היא באה עתה "לפנינו ממש" ובקשתינו שהגאולה תִתממש, ונזכה להיגאל בירושלים זה עתה, מרגע זה. ויש לשים לב שאין הכוונה: בעוד שנה..

צא ולמד מה ההבדל בין: "שבו" = חזרו, או "שבו" = לקחו בשבי.

בין: "שתו "= הירוו צמאונם, וכן "וְלֹא שָתוּ עַד הַיּוֹם הַזֶּה" (יין, בני יהונדב בן רכב, ירמיהו לה יד) לבין: "וְלֹא שָׁתוּ אִישׁ עֶדְיוֹ" = שָׂמוּ, הניחו (שמות לג, ד).

וכן: "לֹא אִירָא מֵרִבְבוֹת עָם אֲשֶׁר סָבִיב שָׁתוּ עָלָי..." (תהילים ג, ז).

וכן מצאנו במילה "מתה".

בתורה נמצאו 3 "מלעיל":

"מֵתָה עָלַי רָחֵל" (בראשית מח, ז)

"בְּצֵאת נַפְשָׁהּ כִּי מֵתָה" (שם לה, יח)

"וְהַדָּגָה אֲשֶׁר בַּיְאוֹר מֵתָה.." (שמות ז, כא).

ורק אחת "מלרע": "וְאִם אַיִן מֵתָה אָנֹכִי..." (בראשית ל, א). לשון "בינוני" = הווה.

וסימנך: מי שמת בעודו בחיים (מל) רע הוא...

"ויצברו את כל אוכל השנים הטובות... אוכל בערים ושמרו" (בראשית מא, לה)

להבחין בין: "... כי את הלחם אשר הוא אוכל.." (בראשית ל"ט, ו)

"... והיה כאשר יחלום הרעב והנה אוכל.." (ישעיה כ"ט, ח).

"וגערתי לכם באוכל.." (מלאכי ג, י"א).

רש"י: "באוכל" בחסיל וגזם האוכל לכם את תבואת השדה והגפן.

וכן נמצא הבדל:

ירמיהו כ"ג, כא: "לֹא שָׁלַחְתִּי אֶת הַנְּבִאִים וְהֵם רָצוּ לֹא דִבַּרְתִּי אֲלֵיהֶם וְהֵם נִבָּאוּ".

ובתהילים פרק ק"ב, ט"ו: " כִּי רָצוּ עֲבָדֶיךָ אֶת אֲבָנֶיהָ וְאֶת עֲפָרָהּ יְחֹנֵנוּ".

גם יש לשים לב:

"עד באי אליך (בראשית מ"ח)..."בֹּאִי שכבי... (ש"ב י"ג)

למען שתי אותתי... (שמות י')... לעומת: שיתי כליל צלך" (ישעיה ט"ז)

ביום הוציאי אותם (שמות ל"ד)... לעומת: "הוציאי האנשים (יהושע ב')

אחרי שובי ניחמתי..." (ירמיה ל"א)... לעומת" שובי אל גברתך.. (בראשית ט"ז)

"בינה הגיגי" (תהלים ה') להבין אמרי בינה" (משלי א')

שובה ישראל.." (הושע י"ד) "ובנוחה יאמר שובה ה'..." (במדבר י)

עוד בקריאת התורה:

כאשר המילה "נתן" סמוכה למילת "לך" קמוצה באות "נ", "נָתַן לָך או: נָתַן לְךָ המילה: "נתן" היא מלעיל. (יש יוצאים מהכלל)

וכל שהאות "נ" בחולם, תיקרא מלרע": נֹתֵן לָךְ נֹתֵן לְךָ נֹתֵן...

כל יִיטַב לְךָ (כ"ף סופית בקמ"ץ) - מלרע. וכל יִיטַב לָךְ - מלעיל.

"ויאמרו לו": כל "ויאמרו לו" נגונם מרחוק כדין אתי מרחיק.

"אמר לי": כל "אמר לי" "אמר לו" - מלעיל, הטעמה באות "א".

"ויתן לך.."כל ויתן... לך, לו, לי, לה, לנו (הטעמה באות "י").

רעמסס": כל רעמסס נהגה: "רַעְ - מסס".

חוץ ממקום אחד "את פיתום ואת רַ - עַמ - סס".

מה בין מדבר סיני ומדבר פארן למדבר שור ולמדברות אחרים?

מדבּר - סיני (פארן) נהגה את המילה מדבּר במלרע.

אבל: "מדבר שור" מדבר צין" "מדבר סין". המילה: "מִדְבָּר" נהגה אותה במלעיל. (קרוב לודאי בגלל היות המילים המצטרפות מילים קצרות, בעלות הברה אחת)...

"ההבדל הקטן והמשמעותי"

חשוב בעיקר לאלה המבחינים בהיגוי שבין צירי לסגול, בין פתח לקמץ, ולאלה ש"אינם מבחינים" (כמעט) בין סגול לפתח

המקף

הקדמה לנושא המקף

"תנועות"

יש 10 תנועות. 5 מהן נקראות תנועות גדולות, וסימנן: "פִּיתּוּחֵי חוֹתָם" או: "סוֹפֵר וּמָהִיר" או "אֵלִיָּהוּ טוֹב"

ו - 5 נקראות תנועות קטנות וסימנן: נֻס מִכָּל פֶּשַׁע"

תנועות גדולות: תנועות קטנות

אָ - קמץ גדול אַ - פתח

אֵ - צירה וגם אֵי - צירי מלא אֶ - סגול

אִי - חיריק מלא אִ - חיריק קטן (או חסר)

אֹ - חולם או אוֹ חולם מלא אָ - קמץ קטן (נהגה: אוֹ, כמו במילה "חָכְמָה")

אוּ - שורוק אֻ - קבוץ

(הערה: נמצא אצל המדקדקים הראשונים רש"י ועוד... כי ל"קמץ" קראו "פתח" ול"צירי" - "קמץ קטן", ל"סגול" - "פתח קטן" ל"חולם" - "מלאפום" ול"חיריק" קראו "שבר")

המקף

המקף - שמו בא מהרעיון כי כל דבר שמקיפים אותו (בחוט בחבל או בחומה)... נוצר בתוכו חיבור. תפקיד המקף - לחבר. (יש המסבירים: מוקף=סמוך)

המילים הסמוכות זו לזו במקף נחשבות כמילה אחת.

הטעמה לא תהיה במילה שלפני המקף. אפילו יהיו מספר המילים המחוברות במקף יותר מאחת כגון: "... את - כל - אשר - לו." (בראשית כ"ה) ההטעמה - המנגינה תבוא על המילה האחרונה: "לו"

מכאן נובע: כי במילה שלפני המקף - אם נמצא ניקוד של תנועה גדולה (קמץ גדול, צירי, חיריק מלא, חולם, שורוק) בהברה סגורה צריכה היא להשתנות לתנועה קטנה, (פתח, סגול, חיריק, קמץ קטן)... בהברה סגורה.

לדוגמה: המילה "לֵךְ" מנוקדת בצירי כמו לֵךְ מעמנו" (בראשית כ"ו) אולם כאשר יבוא אחריה מקף, התנועה תיהפך לקטנה: תנוקד בסגול כמו "לֶךְ - לך מארצך..." (בראשית י"ב)

ועוד מצאנו במיוחד במילים: "את" וגם "כל"

"אֶת" או "אֵת"?

כאשר הטעם מחבר נקרא "אֶת", כאשר הטעם מפריד נקרא: "אֵת"

(יש יוצאים מן הכלל, לדוגמה "בראשית... אֵת השמים ואֵת הארץ)

"אֶת" ו"כָּל" משמשים כאשר יש מקף אחריהם

וכאשר אין מקף או חיבור יופיעו בניקוד: "אֵת" "כֹּל"

דוגמאות נוספות: תנועה גדולה הפכה לתנועה קטנה בזמן חיבור במקף

"בדד יֵשֵׁב..." (ויקרא י"ג) יֵשֶׁב - נא עבדך..." (בראשית מ"ד)

"נתן תִּתֵּן..." (דברים ט"ו) "מה תִּתֶּן - לי..." (בראשית ט"ו)

"שמוֹר ושמעת..." (דברים י"ב) "שמָר לך..." (שמות ל"ד)

"את חג המצות תִּשׁמוֹר..." (שמות ל"ד) "אם עוונות תשמָר - י / ה..." (תהלים ק"ל)

"פן יפרוֹץ בהם" (שמות י"ט) "פן יפרָץ בם..." (שמות י"ט)

בתהילים, פרק כה, פסוק ז נאמר:

חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל - תִּזְכֹּר, כְּחַסְדְּךָ זְכָר - לִי, אַתָּה, לְמַעַן טוּבְךָ ה'.

שימו לב שבפסוק זה, כאשר אין מקף הניקוד הוא בחולם (אל תִּזְכֹּר) וכאשר מופיע מקף אחרי המילה, החולם ייהפך לתנועה קטנה לקמ"ץ קטן (זְכָר - לי) וכן בפסוק הבא

(תהילים עט, ח) "אַל - תִּזְכָּר - לָנוּ עֲוֹנֹת רִאשֹׁנִים..."

הובאו דוגמאות התואמות את הכלל

ולמרות שלכלל הזה יש הרבה דוגמאות, עדיין נמצאים יוצאים מן הכלל.

"אשֶׁה" או "אשֵה"? סגו"ל או ציר"י?

נקוט כלל זה בידך:

אם המילה צמודה לאחת משלושת האותיות "ע, ל, ה" ינוקד בסגו"ל.

לדוגמה: "אשֶה עולה.."אשֶה לה'" "אשֶה הוא לה'

אבל: אשֵה ריח ניחוח.."

החתן - כאשר תחזיק בידך את הטבעת - שים לב!

אמור: "הרי את מקודשת לי בטבעת זוֹ" (בחולם).

המילה "זוֹ" משמעותה מילת יחס לנקבה.

ולא: בטבעת זוּ" "זוּ" משמעותה: "אשר" לדוגמה: "עם זוּ יצרתי לי.."

(אכן גם אם יגיד בטבעת זוּ - ללא ספק, קידושיו קידושין כהלכה.. !).

יש יוצאים מהכלל. דוגמה: אַתָּה - ה' תִּשְׁמְרֵם תִּצְּרֶנּוּ מִן - הַדּוֹר זוּ לְעוֹלָם (תהילים יב, ח)

"אֵ - ל או אֶל? "

אין ספק כאשר מדובר בשם ה' באחד משמות הקודש מנוקד בציר"י.

ואם מדובר על מילת יחס (ממקום למקום =TO) מנוקד בסגו"ל.

ובתרגום? בַּר או בָּר".

"בַּר" בפת"ח, תרגום של "בן".

ו"בָּר" בקמ"ץ תרגום של חוץ..."לא יהא לך אלהא אחרן בָּר מִנִּי.."

יָד קמוצה במקרים הבאים:

כל "יָד חזקה", "יָד רמה ", יָד נטויה", היו"ד בקמ"ץ.

"אָנָּא - אָנָה - אֲנָה".

"אָנָּא ה' הוֹשִיעָה נָּא אָנָּא ה' הַצְלִיחָה נָא".

יש להבחין בין ההיגוי של המילה "אנּא" ובין המילה "אנה".

"אנּא" לשון בקשה ותחינה, וה"נו"ן " מודגשת בדגש חזק ומוטעמת לכיוון מלרע.

"אנה" לשון שאלה, "איפה לאן?""אנה הלך דודך... אנה פנה דודך...? ההטעמה היא מלעיל והנו"ן רפויה ואינה מודגשת. המדגיש את: "אנה" והמרפה את "אנא" הופך את היוצרות.

(הידעת מה מקור הביטוי 'מחליף את היוצרות' - תמצא בספר)...

"הוֹשִיעָה נָּא, הַצְלִיחָה נָא".

יש וקוראי ההלל יטעימו מלעיל את המילה "הושיעה" וינחתו בהדגשה חזקה על המילה הסמוכה "נּא", ואת המילה: "הצליחה" יטעימו מלרע ולא ינחתו בהדגשה במילה הסמוכה: "נא". נמצאים סידורים ותנכ"ים או ספרי תהילים המקפידים לכתוב את המילה: "נא" הסמוכה ל"הצליחה" ללא דגש.

מן הראוי שאין להדגיש את המילה "נא" ליד "הצליחה" משתי סיבות:

1) ידוע שבכדי "להנחית" דגש יש "להתרומם" "לעלות" לפני כן ורק אח"כ אפשר "להנחית " (כהנפת הפטיש). ראה להלן הסבר על: דחיק ואתי מרחיק, ואילו בגלל שהמילה: "הצליחה" איננה נקראת מלעיל, אלא מלרע, צא ולמד: "מאי הניא להאי דגש שבתוך הנו"ן של: "נא"?"

2) מבחינה רעיונית: כדי לבקש תשועה מצרה או בעיה יש לבקש בחוזקה... ואילו לבקש הצלחה, תוספת למה שזכינו לקבל, יש לבקש בצניעות ובענווה וברפיון פה...

הערה: המילה "אנא" בלשון בקשה כתובה גם: "אנה" ראה ההלל: "אנה ה' מלטה נפשי..." (תהלים קט"ז, ד) " וגם "אנה ה' כי אני עבדך... (שם ט"ז) וכן מצאנו פעמים אחדות בנביאים ובתרי עשר יונה ועוד...

גם מצאנו את המילה: "אנה" בלשון ארמית בספר דניאל המחליפה את המילה: "אני" בלשון הקודש, "אֲנָה דניאל...""אֲנָה דריוש..."ועוד.. המילה הזאת נהגית בקלילות ללא הדגשה והטעמה... לא מצאנו בתנ"ך בפרקים בארמית את המילה: "אנא" הנהוג לכתוב כך בגמרא במקום המילה: "אני"

אם אנה הארכתי... אנא... סליחה. ואם לא תמחלו... אנה אני בא?

* תפילה - להתפלל נכון - תשובות להרבה ספקות - חלק 3.
חכם הבדלה להתפלל שמחה לשון עבר חכמה הבדל ספק הבדלים משמעות טומאה חוסר וודאות להתפלל ספק ספקות תפילה תפילות תשובות
ליקוטי תפילות, ללמוד על מנת ליישם, לעשות מהתורה תפילה, ליישם את מה שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
ליקוטי תפילות, ללמוד על מנת ליישם, לעשות מהתורה תפילה, ליישם את מה שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
ליקוטי תפילות, ללמוד על מנת ליישם, לעשות מהתורה תפילה, ליישם את מה שלומדים, להפוך דמיון למציאות, להוציא מכח אל הפועל, להגשים רצונות, למלא רצונות, ליקוטי מוהרן, רבי נחמן ... מעשיות. לדוגמה, אם רבי נחמן כתב שתועלת של מצוות הציצית היא השגת רוח הקודש, רבי נתן ניסח את זה כתפילה: אלוהים, עזור לי להתחזק במצוות הציצית כדי שאזכה לרוח הקודש. מה המשמעות של לעשות מהתורה תפילה לפי רבי נחמן? המשמעות של להפוך תורה לתפילה לפי רבי נחמן היא להפוך ידע תיאורטי ורעיונות מופשטים למשהו אישי ופרקטי שניתן ליישם בחיים. תפילה היא ביטוי של רצון. כשאדם מתפלל, הוא מביע את רצונותיו בצורה מפורשת. כאשר רעיון הופך לתפילה, הוא הופך מרעיון תאורטי לרצון מוחשי שהאדם מתאמץ לממש אותו במציאות. לדוגמה, אם האדם שמע בהרצאה שחשוב להיצמד לאמת, הוא יכול להפוך זאת לתפילה אישית: אלוהים, תעזור לי להיצמד לאמת בחיי היום - יום. כך הרעיון הופך לדבר שניתן לפעול על פיו. למה ... מעבד את המידע ומחדד לעצמו את הרצונות שלו. לדוגמה, אם רבי נחמן אמר שחשוב להסתכל בשכל שיש בכל דבר, והתפילה אומרת: אלוהים, עזור לי להסתכל בשכל שבכל דבר, אז האדם שחוזר על התפילה הזו מתחיל לחשוב באמת איך הוא יכול ליישם את הרעיון הזה במציאות שלו. יתרון נוסף הוא בכך שהתפילה מעוררת אצל האדם את הקונפליקט הפנימי. לדוגמה, אם בספר מופיעות שתי תפילות מנוגדות, אחת על פיתוח השכל ואחת על ... לרצונות מוחשיים שאפשר להוציא לפועל. זו הדרך האמיתית להגשים רצונות ולממש את הפוטנציאל האנושי באופן מלא. איך להפוך רעיון לתפילה? מה זה ליקוטי תפילות? איך ליישם את תורות רבי נחמן? האם תפילות יכולות להזיק? איך להגשים רצונות? איך להפוך ...
ביטחון עצמי באלוהים, ביטחון באלוהים, תפילה לאלוהים, אמונה באלוהים, להתפלל לאלוהים, מידת הביטחון, ביטחון והשתדלות, ביטחון עצמי שקרי, ללכת לרופא
ביטחון עצמי באלוהים, ביטחון באלוהים, תפילה לאלוהים, אמונה באלוהים, להתפלל לאלוהים, מידת הביטחון, ביטחון והשתדלות, ביטחון עצמי שקרי, ללכת לרופא
ביטחון עצמי באלוהים, ביטחון באלוהים, תפילה לאלוהים, אמונה באלוהים, להתפלל לאלוהים, מידת הביטחון, ביטחון והשתדלות, ביטחון עצמי שקרי, ללכת לרופא האם ביטחון באלוהים באמת עובד? אליעד כהן מסביר באופן ... ויומיומיות, תוך התייחסות מפורטת למצבם של אנשים דתיים שמאמינים באלוהים וסומכים עליו, אך לעיתים קרובות נתקלים בתוצאות הפוכות למה שהתפללו עבורו. הוא מבהיר שאנשים אלו נתקלים בתסכול משום שמעולם לא הייתה להם אמונה שלמה באמת. לדוגמה, הוא מתאר רב שחלה והתפלל דרך קריאת פרקי תהילים, אבל כשהדבר לא עזר לו, החליט ללכת לרופא. כאן, אליעד כהן מדגיש נקודה חשובה: מלכתחילה הרב לא הסתמך באמת על התפילה שלו באופן מלא, כי כבר מראש הוא חשב שאם זה לא יעבוד, יפנה לטיפול רפואי. כך הוא חושף כי ... באלוהים? אליעד כהן מדגיש שאף אדם דתי כמעט לא מגיע לרמת ביטחון של מאה אחוז באלוהים, מכיוון שתוך כדי תפילה הוא תמיד לוקח בחשבון שאלוהים עלול להחליט אחרת. בנוסף, אנשים דתיים לרוב חושבים שהסיבה שהבקשה שלהם לא התקבלה נובעת ... במאה אחוז. תמיד קיימת בו ההנחה שאלוהים עלול להחליט אחרת, וכך נמנע ממנו אותו כישלון מוחלט של האמונה. האם תפילה לאלוהים באמת מגבירה את הסיכוי שיקרה מה שרוצים? אליעד מציין כי אנשים דתיים מתפללים וקוראים תהילים מתוך מחשבה שזה ... אלא הולך לאכול. אך כשהוא חולה, הוא מתפלל לאלוהים בתקווה שזה יספיק, ואם לא - הוא יודע שילך לרופא. התפילה, אם כך, הופכת להיות מעין תוספת שמגדילה את הסיכוי לתוצאה טובה, אך אינה נתפסת באמת כאמצעי בלעדי להשגת מטרה. ... שבסופו של דבר זה משרת אותם במובן רגשי או פסיכולוגי. האדם נהנה מהתחושה של ביטחון מדומה ותחושת משמעות שהאמונה והתפילה מעניקות לו, גם אם התוצאות לא באות לידי ביטוי. האם ביטחון באלוהים יכול להיכשל? לדברי אליעד כהן, ביטחון אמיתי ... שלימוד תורה או תפילות יפתרו בעיות פיזיות, הוא יגלה בפועל שזה לא עובד. אם שוטר בא לעצור אותו פיזית, התפילה לא תגן עליו בפועל מהשוטר. הפתרון למצבים פיזיים הוא תמיד פעולה פיזית, ולימוד תורה או תפילה אינם תחליף לפעולות המעשיות. אליעד כהן מסכם ואומר שהבעיה המרכזית היא שלאנשים יש ביטחון שקרי או חלקי בלבד, ולכן ...
פחד מיסטי, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, פחד מקללות, פחד מגיהנום, פחד משדים, חשש מעין הרע, פחד מעין רעה, פחד מאלוהים, פחד לא הגיוני, חרדות דתיות, מי מפחד מעין הרע? מי שמאמין לא מפחד? יש עלי קללה, פחדים מיסטיים, פחד ממאגיה שחורה
פחד מיסטי, פחד מעין הרע, פחד מכישופים, פחד מקללות, פחד מגיהנום, פחד משדים, חשש מעין הרע, פחד מעין רעה, פחד מאלוהים, פחד לא הגיוני, חרדות דתיות, מי מפחד מעין הרע? מי שמאמין לא מפחד? יש עלי קללה, פחדים מיסטיים, פחד ממאגיה שחורה
... מפחד להיות חולה, הוא מנסה למצוא פתרונות שונים לפחד שלו. אדם עם אמונה מיסטית יחשוב שפתרון לפחד זה יהיה להתפלל, לקבל ברכות מרבנים, לקרוא תהילים, לשים חוט אדום, לשתות מים קדושים או לקיים מצוות. פעולות אלה נותנות לו הרגשת ... רוחניות. אדם שמפחד להיות חולה, למשל, צריך להתמודד עם הפחד הזה באמצעות היגיון ומציאותיות, ולא דרך אמונות מיסטיות כמו תפילות או ברכות. כאשר האדם לומד להתמודד עם פחדיו באופן רציונלי, הוא יצליח להשתחרר לחלוטין מפחדים מיסטיים. האם אמונות מיסטיות הן בהכרח שגויות? אליעד מדגיש שזה בכלל לא משנה אם אמונות מיסטיות כמו ברכות של רבנים, קמעות, תפילות, קללות או קיומם של גנדן וגהינום נכונות או לא נכונות. הבעיה העיקרית היא התלות של האדם באמונה הזאת, התלות ...
יום כיפור - למה צום יום הכיפורים הוא רע + כפירה באלוהים + גיהנום
... מתוך אמונה שיש אלוהים שהוא רע או שיש להיזהר מכעסו - אלו אנשים שחושבים שאלוהים עושה רע ולכן חייבים להתפלל ולצום, ודווקא הם נכנסים לגיהנום האמיתי, החזק והמשמעותי ביותר. מה ההבדל בין האלוהים היהודי לאלוהים האמיתי? לפי אליעד כהן, ... מבין את אלוהים האמיתי אינו מפחד, כי הוא יודע שכל מה שקורה בעולם הוא ביטוי של טוב אינסופי. למה תפילות ובקשת סליחה הן ביטוי לכפירה? אליעד כהן טוען שהמנהגים של יום כיפור, כגון תפילות ובקשות סליחה מאלוהים, הם כפירה מוחלטת. אדם שמבקש סליחה בעצם טוען שהוא עשה משהו בכוחות עצמו, נפרד מאלוהים, ולכן ... לא ישות נפרדת שצריכה לבקש סליחה, כי אלוהים הוא זה שעושה הכל כל הזמן. אליעד מביא דוגמאות לכך: האדם מתפלל לאלוהים שיסלח לו על חטאיו, אבל בעצם אלוהים הוא זה שיצר את החטאים האלה, אז על מה בדיוק הוא מבקש סליחה? האדם מתפלל לאלוהים שיציל אותו או יעזור לו, ובכך הוא טוען שאלוהים לפעמים עושה רע ולפעמים טוב, מה שמייצג תפיסה כופרנית ... האמת הפשוטה: הכל אחד והכל טוב תמיד. כאשר אדם מבין זאת לעומק, הוא כבר אינו זקוק לא לצום, לא לתפילות ולא לפחדים, כי הוא נמצא מעל הקונספטים של טוב ורע ומעל כל פחד. בסיכום דבריו, אליעד כהן מאחל לכולם ... לעזרה אתה לא סומך על אלוהים שייתן לך את מה שצריך? וכל שכן קל וחומר שהוא בכלל עושה שאתה תתפלל. ויש קונספט שני, להודות, כל הזמן להגיד תודה ותודה ותודה, ומה שייך להגיד תודה לאלוהים אם הכל טוב והכל ...
זוגיות עם אשה חזקה / נשים חזקות / להיות אישה חזקה - האם "אישה חזקה" היא באמת חזקה או שזו רק אשליה? פמיניזים, נשים פמיניסטיות, מהי אישה חזקה? מהי חוזקה אמיתית? האם כדאי לבחור בת זוג "חזקה" או דווקא "חלשה"? האם פער כלכלי ומקצועי משפיע על הזוגיות? למה בני אדם מרגישים צורך בזהות מוגדרת? איך תודעה גבוהה משפיעה על יכולת ההכלה והסבל? מדוע אנשים רוצים להרגיש רע? מהו חופש אמיתי ומה ההבדל בין בחירה לשליטה? איך לצאת מהמטריקס? מה הופך אדם לחזק?
... המציאות. הצורך בזהות נוקשה ומוגדרת מעניק לו תחושת יציבות. הוא משווה זאת לאדם דתי שמקבל סדר יום ברור - תפילות, לימודים וחוקים. לעומת זאת, אדם שמבין את המציאות בצורה עמוקה כבר לא צריך להיאחז בזהות נוקשה. הוא יכול לפעול ... המציאות, מחפש לעצמו מסגרת קבועה שתיתן לו יציבות. זה כמו לבחור להיות דתי כי אז יש סדר יום ברור: תפילות, לימוד, כללים. הדמות משמשת ככלי ניהולי של המציאות. אך ברגע שאתה מבין את המשחק, אתה כבר לא צריך להיאחז ...
אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
אליעד כהן - מהו חידוש השכל של האחדות על ידי אליעד כהן?
... של אחדות. והתשובה שהדרך המוחלטת שב 100% תביא אותך לחוויה, אין אפשרות שלא, וזה לא באמצעות מדיטציה, ולא באמצעות תפילות, או מצוות או שיגעון כזה או אחר כמו מנטרות וכדומה. הדרך המוחלטת להגיע להבנת האחדות, זה על ידי שהשכל ...
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
להסתכל בשכל שיש בכל דבר - מהו שכל? איך להסתכל על השכל? - ליקוטי מוהרן ח"א א (ברסלב)
... השכל כה חשוב בהתקרבות לשם יתברך? ההתקרבות לשם יתברך, לפי רבי נחמן, אינה מתרחשת רק דרך קיום מצוות או תפילות חיצוניות. ההתקרבות היא תוצאה של חוויה פנימית של שלמות השכל, חיפוש אחרי הסיבה הראשונה שמניעה את כל המציאות. הדרך ... לא שואלים למה אלוהים עצמו קיים? הדתיים אומרים, שאם אתה רוצה לנסוע בשבת זה יצר הרע, ואם אתה רוצה להתפלל לאלוהים בשבת זה יצר הטוב. אבל רבי נחמן אומר, לא. הכוונה היא, האם אתה מחפש מה השורש של כל ... עד הסוף, אז האני של האדם מתחבר אל החוכמה, שזה השכל של כל השכלים. ועל ידי זה מתקבלים כל התפילות והבקשות. הכוונה היא, שלכל אדם יש רצונות, והוא לא מקבל אותם, למה? כי השכל שלך לא מקושר אליך. ואם ...
אושר בקלות, אושר בפשיטות, קל להיות מאושר, הדרך המהירה אל האושר, נוסחה להיות מאושר, קשה להיות מאושר, דרך להיות מאושר, איך להיות מאושר? טיפים להיות מאושר, ללמוד להיות מאושר
אושר בקלות, אושר בפשיטות, קל להיות מאושר, הדרך המהירה אל האושר, נוסחה להיות מאושר, קשה להיות מאושר, דרך להיות מאושר, איך להיות מאושר? טיפים להיות מאושר, ללמוד להיות מאושר
... נחמן היה יושב ומהרהר זמן רב עד שהיה נותן לו רשימה מפורטת של משימות: כמה ימים עליו לצום, אילו תפילות לקרוא, איזה צדקה לתת ובאיזה ימים לבצע פעולות ספציפיות. האנשים קיבלו ממנו הנחיות מדויקות ומורכבות שהיו אמורות לכפר על ... פעולות לעשות ועוד. חסידיו היו מקבלים ממנו הנחיות מפורטות על פני השנה, כגון בתאריך זה תצום, בתאריך אחר תקרא תפילה מסוימת, וכך האמינו שתתכפרנה עוונותיהם ולא ייענשו בגיהנום. לאחר תקופה, רבי נחמן הודיע שהגיע לדרגה גבוהה יותר ומצא פטנט ...
אלוהים, אמונה באלוהים, תפילה לאלוהים, להאמין באלוהים, להתפלל באלוהים, כפירה באלוהים, האם יש אלוהים? האם אין אלוהים? אלוהים לא פראייר, אין מתנות חינם, אלוהים טוב ומיטיב
אלוהים, אמונה באלוהים, תפילה לאלוהים, להאמין באלוהים, להתפלל באלוהים, כפירה באלוהים, האם יש אלוהים? האם אין אלוהים? אלוהים לא פראייר, אין מתנות חינם, אלוהים טוב ומיטיב האם ... לא ייתן לאדם מתנות חינם ללא מאמץ מצידו. האם אלוהים רוצה שנבקש ממנו עזרה? אליעד טוען שאלוהים לא זקוק לתפילות של האדם. הוא לא נמצא במצב של חוסר או צורך, ולכן אין לו שום סיבה אמיתית לכך שאנשים יבקשו ... אדם מתחיל להרגיש פחד כאשר הוא חושב להפסיק להאמין באלוהים. הוא מתאר מצב שבו האדם חושש שאם הוא יפסיק להתפלל או להאמין, יקרו לו דברים רעים כעונש. הוא מדגים באמצעות אדם שחווה חרדות ופחדים - האדם חושש שדברים רעים ... והוא מפרש זאת כעונש מאלוהים. כך האדם נכנס למעגל של פחד וחרדה, שמחזק עוד יותר את התלות שלו באמונה ותפילה. האם אלוהים באמת מעניש אנשים? אליעד כהן מסביר כי האדם יוצר בעצמו את הפחדים והחרדות, וכי אלוהים כלל לא ... שהם בעצמם יכולים לעזור לעצמם. הוא מסביר שברגע שהאדם מבין שאלוהים האמיתי נמצא בתוכו, הוא מפסיק לפחד ולהסתמך על תפילות ואמונות חיצוניות. האם אמונה באלוהים יכולה להזיק? אליעד מציין כי אמונה באלוהים יכולה להזיק כאשר האדם מנצל אותה כקומבינה. הוא נותן דוגמה של אדם שחושב שאם יתפלל מספיק, הוא יצליח להשיג דברים בלי מאמץ אמיתי. הוא מדגיש שאמונה כזו מובילה לתוצאות הפוכות - כי האדם הופך ... אמיתיות, משום שהיא מונעת ממנו לפעול בכוחות עצמו. האם אלוהים נמצא רק בשמיים? אליעד מתייחס לתפיסה הרווחת של אנשים המתפללים ומסתכלים כלפי מעלה, כאילו אלוהים נמצא בשמיים. הוא מסביר שזו טעות, מכיוון שאלוהים - אם הוא קיים - נמצא ... בני אדם. הוא משתמש בדוגמה ומסביר שאם אלוהים באמת כל יכול, אין שום היגיון בכך שהוא צריך שבני האדם יתפללו אליו או יבקשו ממנו משהו. התפילות והבקשות הן רק צורך של בני האדם, ולא של אלוהים. האדם זקוק לתפילות ... אליעד מזהיר את האנשים מפני ניסיון לקמבן את אלוהים. הוא מתאר אנשים שמנסים להשיג מאלוהים טובות הנאה בדרך של תפילה או בקשה ללא מאמץ אמיתי. אליעד מסביר מתוך ניסיונו האישי, שאלוהים - אם הוא אכן קיים - לא אוהב ... לפי אליעד, מחפש כנות אמיתית והבנה אמיתית, ולא משחקים ותפילות מתוך אינטרסים בלבד. האם יש אלוהים? האם אלוהים מעניש? להתפלל לאלוהים עוזר? איך להיות מאושר בלי אלוהים? אלוהים נותן מתנות חינם?
רבנים שקרנים, רבנים אנסים, רבנים גנבים, רבנים צבועים, רבנים פושעים, מפורסמים של שקר, קורח ועדתו, אמנון יצחק, שמירת מצוות, לשון הרע, מחלוקות בין רבנים, יהדות, רבני שקר, רבנים מקובלים
... מלמדת אולי שמלכתחילה חיבורו לאלוהים היה חלקי או מזויף. איך מתיישבת הסתירה בין מעשים רעים לבין התנהגות רוחנית או תפילות חזקות? אליעד משתמש בדוגמה של אדם שמתפלל בכוונה חזקה במיוחד דווקא משום שהוא מודע לעבירותיו וחושש מתוצאותיהן. אנשים כאלה יכולים להיראות צדיקים גדולים במהלך תפילה או במעשים רוחניים מסוימים, ובמקביל לבצע עבירות חמורות בסתר. הוא מסביר שהפער הזה נובע מהעובדה שלבני אדם יש רצונות ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תפילות
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תפילות, כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? דיכאון? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תפילות, איך להיות מאושר ושמח? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לעשות יותר כסף? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לנהל את הזמן? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להאמין בעצמך? איך לא להישחק בעבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להעריך את עצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להצליח בזוגיות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לשתול מחשבות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש או אין אלוהים? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה המשמעות של החיים? איך להנות בחיים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? האם יש אמת מוחלטת? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך להיות מאושר? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון עסקי, מאמן אישי לפרישה, מורה רוחני מומלץ בתחום תפילות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 24_08_2025 השעה 11:10:06 - wesi4