ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה היקום הוא אין סופי ✔תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15 ✔* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד. את פרק יד הקודם הקדשנו לשני...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 15
* תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 14 - ד.

את פרק יד הקודם הקדשנו לשני המונחים:

אלהים: תודעה אנושית.

יהוה: תמונה שלמה - ממנה נגזרת התודעה האנושית.

מכאן, משמעות המשפט - "ויאמר אלהים אל משה": משה הכיר בדבר מה דרך התודעה שלו - הוא הדבר אשר אמר. (הוא הדבר אשר גיבש משה בתודעתו)

"ויאמר יהוה אל משה": משה ובאמצעות התודעה שלו זיהה דבר מה מתוך התמונה השלמה (הטבע) - והוא הדבר אשר אמר.

אם כן, ובשני המקרים המילה היא של התודעה של משה, היא אשר מזהה את הדברים ומבטא אותם. מכאן אני מגיע למסקנה העקרונית: לכל אדם יש אלהים, אך לא לכל אדם יש יהוה, כלומר לא כל אדם מזהה דרך האלהים שלו את התמונה השלמה המכונה בתורה - יהוה.

התורה לימדה אותנו דרך הפרק הראשון שלה שהתודעה האנושית המקורית מזהה את התמונה השלמה כדבר מובן מאליו, ולכן לא היה מקום להזכיר את קיום התמונה השלמה - יהוה - על פני הפרק הראשון של התורה, בו זיהתה תודעת האדם את כל הסובב אותה בארץ וביקום. ציון קיום התמונה השלמה בא מתוך הצורך גרידא, כאשר התנתקה התודעה האנושית מהתמונה השלמה, והיה הצורך בלהזכיר לאדם את טבע הדברים ומקורם, ולהחזירו שוב אל תודעתו המקורית: "יהוה הוא האלהים", "אני יהוה אלהכם", או כמו שביטא הפרק השני שוב את טבע הדברים ותולדותם בתודעה: "ביום עשות יהוה אלהים ארץ ושמים", "וייצר יהוה אלהים את האדם", "ויטע יהוה אלהים גן בעדן מקדם"...

לא במקרה נצרב בתודעתינו הפסוק "שמע ישראל" שכל יהודי משנן מזה אלפי השנים... זה מעין חוט דק שמקשר אותנו עם עברינו ומסרב להכרת...

"שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד" - שלושה מסרים ברורים ישנם כאן, וכל אחד משלושת המסרים קשור בחברו גם לא יתקיים בלעדיו:

שמע ישראל: בחמישה חושים הצטייד האדם לבחון את סביבתו וליצור עימה קשר: חוש הראייה, השמיעה, המישוש, הריח והטעם.

גם לחיה אותם החושים שמשמשים אותה לבחינת סביבתה ויצירת הקשר עם הסובב אותה... אולם ובכל הנוגע לסימני ההכר שמבטאים את - "מותר האדם מן הבהמה" - חוש השמיעה הוא שעושה את התפנית...

אני יכול לבטא ולהעביר את הדברים שבתודעתי רק אם יש מישהו שיכול לשמוע אותי... ולבטח גם החיה שומעת אותי ועושה שימוש באותות שמגיעות לאוזנה, אך רק האדם יכול לקלוט באוזנו את התדר האנושי האינטלקטואלי ששידרתי לו ולעבד אותו... אני יכול כמובן לשדר תדרים "אנושיים" גם לעיני האדם, לאפו, לפיו... אך את התדר המורכב המעובד שמבטא את מכלול האדם החושב - ניתן לקלוט דרך חוש השמיעה. אני מזמין בזאת את עמיתי האדם לקלוט את השדר המעובד שלי, לעבדו בהתאם ולהחזירו באותה הדרך. את זאת ניתן לעשות אך דרך חוש השמיעה האנושי.

האדם בוחן דרך חושיו את סביבתו ויוצר עימה קשר, כמוהו כחיה וככל יצור עלי אדמות... הוא משדר וקולט תדרים דרך החושים האלה, אך את התדרים האנושים המעובדים שמבדילים אותו מיתר היצורים - רק האוזן האנושית קולטת. אותם התדרים אחראים למסלול התפתחותו המיוחד שנעשה על במה רבת משתתפים.

שמע ישראל: כשאתה בא לבחון את הסביבה שלך - בחן אותה דרך אוזנך, שמע אותה, עלה אל הרמה האנושית, קלוט את התדרים ברמתם המקורית, ברמה שאוזנך נועדה לקלוט, שמע אותם.

ואת זאת אוזנך תקלוט, כאשר תגיע אל הרמה האנושית הנעלה:

יהוה אלהינו: התודעה האנושית נגזרת מטבעה מהתודעה השלמה, מהתמונה השלמה.

כי...

יהוה אחד: כי יהוה הוא אחד - הוא התמונה השלמה שחלקיה מתחברים להם ברצף מתוך מקשה אחת.

יורשה לי להדגיש שוב את שני הנתונים האלה:

אלהים: תודעת האדם ומנהיגתו.

יהוה: תודעת האדם הרחבה והמקורית המזהה את חלקי התמונה השלמה שנגזרו ממנה. כלומר כאשר מזהה האדם חלקים מתמונת האחד ומשייכם למקומם המקורי, כאשר מגיעה תודעת האדם לרמת מודעות כזו.

זוהי המשמעות המקורית והיחידה עבור כל אחד משני המונחים בכל התורה. דבר שמביא אותנו להתבוננות זו: בכל התורה לא נזכרה ישות - העל ולו ברמז, ואני מדבר על המונח הקדום השגור בפינו "אלהים", לישות העל הזו אין זכר בתורה. במקום זאת נותר לנו להגיע דרך הנתונים שבידינו אל שאלת קיום ישות העל, וכאילו הונחינו ע"י התורה לסווג את השאלה הזאת עם אחותיה המובנים מאליהם... התודעה המקורית זיהתה את תמונת האחד כדבר מובן מאליו, על זאת יעיד הפרק הראשון של בראשית, ואותה התודעה אמורה לזהות או לשלול את קיום ישות העל - כעוד דבר מובן מאליו.

התורה הושיטה יד נדיבה וסובלנית לאדם הנבוך שאיבד את סימני הדרך של תמונת האחד, בעוד לא התייחסה ולו ברמז למבוכת האדם השנייה: האם קיימת ישות - על או לא? האם התורה נכתבה ע"י הישות הזאת - היא היא בעלת תמונת האחד, או שנכתבה ע"י חייזר שרמת האינטלגנציה שלו עברה את האדם במאות המונים, באופן שיכל להשקיף על תמונת האחד של האדם ולציירה מתוך היציע הגבוה שלו?

אישית, הירהרתי במלוא כובד הראש בשאלה השנייה - שאלת קיום ישות העל, ואלה הממצאים שרשמתי לי:

אילו התורה היתה מסתכמת בפרק הראשון של בראשית, היה לי קשה לשלול את קיום החייזר שביכולתו לצייר את תמונת האחד שלי מתוך היציע הגבוה שלו. דווקא הבנתי השטחית לתוכן הפרק הראשון והתעקשותי הטפשית בעקבות זאת לשייך את חלקי התמונה שנקלטו אצלי באקראי אל התמונה השלמה - הוא זה שעזר לי בנבכי השאלה השנייה... טפשותי עמדה לי והתורה ענתה לא מן השורה על שאלתי הבלתי חוקית בעליל. היא שירטטה עבורי את הדרך בה אחבר את שברי המידע שבידי אל התמונה השלמה. או אז נגלה לעיני מופע ששום חייזר לא יכול לביים, הגם ותבונתו עולה עלי במליוני שנות אור...

עליתי על הדרך ששירטטה עבורי התורה, ויכלתי בעזרת המידע החלקי שבידי להכנס אל התמונה השלמה ולטייל בה כאוות נפשי. את התמונה השלמה לא ראיתי, אך עשיתי בה כראות עיני כבן בית אשר שולט בכל פינה בביתו, ורק הוא יכול לקבוע את מימדיו, את גודלו, את עוצמתו, לכן נדבק לבית הזה שיעור האין - סוף ומכאן נגזר מונח האין - סוף בתודעת האדם, כי הלכה למעשה אין סוף לדמיון האדם הזה, אין סוף לגדרות דמיונו... זהו המופע המוזר שחייזר לא יכל לביים: הוא יכול לשרטט תמונה אדירת מימדים שהוא שולט במימדיה, אך לא יתכן לתת לישות אחרת שליטה בתמונה - שאותה הישות תקבע את מימדיה.

זו התמונה שנכנסתי אליה בעזרתה האדיבה של התורה. זהו הגן שנסלל לפני, גן ירוק אין - סופי, זהו גן העדן.

מכאן אני עובר כמתוכנן אל היום השני ומשם בחזרה אל עקדת יצחק ואל הפסוק הראשון של הפרשה שממאן להתסיים... נא לזכור, היגענו לאן שהגענו רק בגלל מונח אחד שנזכר בפסוק הראשון והיה עלינו לבארו כהלכה...

ויהי אחר הדברים האלה, והאלהים נסה את - אברהם...

היום השני (ב - שנית):

ו ויאמר אלהים יהי רקיע בתוך המים, ויהי מבדיל בין מים למים. ז ויעש אלהים את - הרקיע, ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע, ובין המים אשר מעל לרקיע, ויהי - כן. ח ויקרא אלהים לרקיע שמים, ויהי - ערב ויהי - בקר, יום שני. (בראשית, א)

הקדמה קטנה: התורה נכתבה במטרה מוגדרת מראש: להחזיר את האדם אל אפיקי תודעתו המקורית - דרכה יכול לגלוש ביקום וליהנות ממנו. היקום הוא אין סופי גם הגלישה בו אין סופית וההנאה ממנו אין סופית וגם האדם באמצעות התודעה שלו יכול לגלוש ביקום הזה וליהנות ממנו עד אין סוף כי לתודעה האנושית אין סוף, אין סוף לדמיון האנושי... אולם כולנו יודעים (עד עכשיו) שהחיים האנושיים ביקום הזה הם דווקא סופיים, אין אדם שבא לעולם והתנחל בו לעד... כמו שאומר דוד המלך בתהלים: מי גבר יחיה ולא יראה מוות... (תהלים פט)

כאן בנקודה הזאת נולדה התורה (נולד הצורך בתורה) וביקשה מכל אדם פסק זמן: כמוך כתודעה שלך, וכפי שלתודעה מעצם הגדרתה אין סוף גם לעצם קיומך אין סוף, כי הרי לא יתכן קיום אדם ללא תודעה לרגע אחד גם לא תיתכן קיום התודעה האנושית ללא אדם לרגע אחד, האדם ותודעתו חד הם, מכאן האדם בעל התודעה יכול ורוצה ועתיד לחיות לעד אך מסיבה מסויימת עצר לאחר רגע קט את גלישתו ביקום! נעצר... מת, כך אנחנו מכנים את הרגע הזה, אך אין זה אלא רגע העצירה הפיתאומי התמוה בפני עצמו. מדוע נעצרת אם אתה רוצה ועתיד ומסוגל להמשיך לעד... בנקודה התמוהה הזאת נכנסה התורה לתמונה וביקשה להפנות את תשומת ליבנו למקור התמיהה: מדוע נעצרנו... מדוע האדם נעצר על המסלול כעבור רגע קט והחיים מפסיקים.

אתה נעצר, פנתה התורה אל האדם, כי התודעה שלך עוצרת ובלעדה אין המשך, אין קיום.

נשאלת איפוא השאלה: ומדוע היא נעצרת? מה מונע מהתודעה להמשיך?

על זאת עונה התורה - בו ברגע שנולדה (שנולד הצורך בה): התודעה נעצרת או עוצרת את המשך דרכה, כי מאבדת מגע עם הדלק שלה - עם "מסגרת החשיבה" היא חומר הגלם שלה.

"מסגרת החשיבה" היא זאת שעושה את האדם ליודע, לא המידע ולא הנתונים שנקלטו במוחו ואף לא האינטלגנציה שלו. אני יכול להיות בעל אינטלגנציה גבוהה ולקלוט מידע רב, אך במה יעזרו לי הנתונים שקלטתי אם לא אעבדם ואפיק מהם תועלת, ובשביל לבחור בנתונים הנכונים ולעבדם כראוי אני צריך מסגרת חשיבה שתחבר בינם לבין רצוני.

האדם, פונה התורה אל האדם ביום היוולדה, איבד קשר עין עם המקור שמייצר מסגרות חשיבה. הוא חשב שהמוח שלו מייצר מסגרות חשיבה ואין כך הדבר, המוח קולט נתונים מעבד אותם ואף מאחסן אותם אך התודעה האנושית היא זו שמשתמשת בחומר האדיר שהמוח קלט ומייצרת ממנו מסגרות חשיבה למיניהן. כלומר עבודת אדם בעל התודעה מתחילה דווקא לאחר קליטת הנתונים המעובדים ע"י המוח.

למעשה גם החיה קולטת ומעבדת נתונים וגם המחשב קולט נתונים ואף מעבד אותם, אך לא החיה ולא המחשב מגיעים לרמה של עשיית מסגרות חשיבה, כי רק התודעה האנושית עוסקת בזאת, ואת זאת היא עושה מרגע קבלת הנתונים המעובדים שנקלטו ועובדו במוח, היינו ברמה הזאת מתחילה התודעה האנושית לפעול, ואל הרמה הזו רק אדם בעל תודעה תקינה יכול להגיע.

תודעה תקינה היא המטה התקין האמיתי של כל בן אנוש שזורם בעורקיו דם אנושי, כאן מטה הפיקוד בפועל, כאן מתגבשות ההנחיות ומכאן יוצאות אל אוויר העולם, ואת המטה הזה כינתה התורה "אלהים", המנחה, המורה, התודעה.

אנחנו צריכים לחזור אל אלהים המקורי שלנו - אל תודעתינו האין סופית המקורית, כך בישרה לנו התורה, אם ברצונינו לגלוש ביקום האין סופי ולהמשיך עימו... תודעתינו האין סופית ערבה לזאת כל עוד מייצרת מסגרות חשיבה להמשיך לגלוש דרכן... זהו קו הייצור של התודעה שחייב לפעול כל הזמן ולייצר את חומר הגלם: "מסגרות חשיבה".

אל "האלהים" המקורי הזה שאיבדנו קשר עין איתו - בחרה התורה להדריכנו להגיע מהדלת האחורית של קו היצור שלו, היינו ממסגרות החשיבה שכבר נוצרו בקו הזה. במילים אחרות, אם אינך מכיר את אלהים שלך - הכר את המוצרים המוגמרים שלו, דרכם תוכל להגיע אליו ולהתאפס עליו, והמוצרים שלו כאמור הם "מסגרות חשיבה".

את המוצר המוגמר הראשון והבסיסי ביותר הציגה התורה על פני השער הראשון שלה: "הארץ". זוהי "מסגרת החשיבה" המושלמת והבסיסית ביותר הטמועה בכל תודעה אנושית. וכך היא פתחה:

בראשית (שער ראשון)

ברא אלהים (נוצר בקו היצור של התודעה)

את השמים (את היקום האין סופי)

ואת הארץ (ולידו את מסגרת החשיבה הנחוצה לגלוש בו).

בשער הראשון הזה סיכמה התורה למעשה את כל מה שיש לה, האדם שאליו הופנו הדברים - קרא, הינהן בעיניו כמבין אך לא חזר אל תודעתו. והתורה קלטה את מבוכתו... וכך נולד השער השני שמבאר בהרחבה את המסר הראשון:

והארץ היתה תֶהוּ ובֶהוּ, וחשך על - פני תהום...

על השער הזה עמדנו בפרק הקודם, וגם אותו קרא האדם והינהן במבוכה את עיניו...

וכך יצאנו מהשער הראשון להכנס הפעם אל השיעור השני, אל היום השני -

(ב - שנית):

ו ויאמר אלהים יהי רקיע בתוך המים, ויהי מבדיל בין מים למים. ז ויעש אלהים את - הרקיע, ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע, ובין המים אשר מעל לרקיע, ויהי - כן. ח ויקרא אלהים לרקיע שמים, ויהי - ערב ויהי - בקר, יום שני. (בראשית, א)

וכאמור, לא ידע האדם לזהות את המוצר הראשון הבסיסי שהציגה לו התורה בשער הראשון במטרה להגיע דרכו אל אלהים... המוצר הראשון היה "הארץ". זוהי "מסגרת החשיבה" הבסיסית הטמועה עמוק בכל תודעה אנושית, אך האדם וכאמור לא ידע לרדת אל העומק הזה... והיה צורך להתחיל את השיעור מכיתה א', מהי בעיקרה "מסגרת חשיבה", זו ההגדרה שהיתה חסרה לאדם ובזאת עוסק השיעור השני (היום השני).

מהי בעצם "מסגרת חשיבה"? בשאלה הזאת התלבטתי על פני הפרק הקודם, ולמסקנה הזו היגעתי:

היקום מלא במידע, אוקיאנוס אין סופי של מידע... וכאשר אתה נקלע אל תוך ים אדיר של מידע וקשה לך לתפוס את מימדיו ולקלוט את המידע שבו, להשתמש בו... או אז אתה רוקע לך מסגרת קטנה וקבועה בתוך הים הזה - דרכה תוכל למיין את המידע ולקטלג אותו ע"פ הסטנדרטים שלך, ובעזרת המסגרת הזו ניתן לשוטט בתוך הים אדיר המימדים ולעשות שימוש במידע שבו מבלי לטבוע. מסגרת כזו יכולה להיות חוק או עיקרון או קבוע, כמו חוק הכבידה, הקבוע הקוסמולוגי, עיקרון המילטון, תורת הקוונטים... אולם ולפני שנולד הקבוע והעיקרון והתורה, נולד הצורך במסגרת חשיבה, הצורך בלסדר את מחשבותינו אחרת נלך לאיבוד. זהו סיפורו של האדם עם היקום.

כך מתארת התורה את האופן של רקיעת "מסגרת החשיבה" בתודעה האנושית, החל מהשלב המקדים את יצירתה ועד לשלב שאחרי גיבושה.

כך, אך במילים יותר מדוייקות...

ו ויאמר אלהים יהי רקיע בתוך המים, ויהי מבדיל בין מים למים. ז ויעש אלהים את - הרקיע, ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע, ובין המים אשר מעל לרקיע, ויהי - כן. ח ויקרא אלהים לרקיע שמים, ויהי - ערב ויהי - בקר, יום שני.

כפי שהזכרנו בפרק הקודם - אדם קולט מידע בחושיו ומעבד אותו, וכך גם קלט את כדור הארץ: כדור של מידע שרובו מכוסה במים, לכן הוא ראה במים כמקור המידע וכך גם נטמע הקוד של המידע בתודעתו: מים.

ויאמר אלהים יהי רקיע בתוך המים: הצורך במסגרת כלשהי שתעשה סדר במידע הרב שטבע בו האדם - צורך זה צעק ממעמקי האדם, ממעמקי תודעתו אמר: תהי מסגרת להתהלך באמצעותה בתוך המים...

ויהי מבדיל בין מים למים: באופן שבאמצעות מסגרת כזו יתאפשר לי להבדיל, פשוטו כמשמעו, בין מידע זה לאחר... בין סוג מידע כזה לאחר, בין משפחת מידע כזה או אחר, המידע השרוע לפני אדיר מימדים הוא ויש לשלוט בו, להתהלך בין שביליו...

יש פתגם בערבית שאומר: הצורך הוא האבא של ההמצאה... ובעברית תנכית:

ויעש אלהים את - הרקיע: זה המוצר הראשון שיצא מקו היצור של התודעה. זו העשייה הראשונה של התודעה: רקיעת מסגרת חשיבה בתוך ים המידע. זה הקבוע והחוק והתורה והעיקרון והתיאוריה... כל אלה יצאו מקו היצור הזה.

ויבדל בין המים אשר מתחת לרקיע, ובין המים אשר מעל לרקיע: ואגב העשייה הזאת זיהתה התודעה האנושית את מימדי המסגרות שזה עתה יצאו מקו היצור שלה - (החוקים והתורות והעקרונות)...: הם בתוקף מרגע לידתן ועד להודעה בה ישתנה או יבוטל תוקפן.

הינני מודע לקיומו של מידע אשר קדם למסגרת החשיבה שהניבה את החוק או העיקרון שלי (המים אשר מתחת לרקיע), בו בזמן אני מודע לזאת שקיים עוד מידע במרחב האין סופי שעוד לא נגלה לעיני (המים אשר מעל לרקיע) - מידע שעלול לסתור את התורה או הקבוע שזה עתה הגעתי אליהם, אלה הם למעשה גבולות המסגרת שנבנו להם בתודעה שלי.

ויהי - כן: מסגרת החשיבה נבנתה ונספגה בתודעה האנושית ע"פ יסודות ברזל אלה, ויהי כן! בניגוד לשיעור הראשון שהסתיים בנוסח: ויהי אור, זאת כי את מסגרת החשיבה הראשונה - בנתה התודעה מתוך ההתבוננות גרידא, בניגוד למסגרות הקיימות שנבנו מתוך העשייה גרידא, האדם ניסח את החוקים ועמל על העקרונות, הוא עשה אותם... וכאשר האדם אומר - הוא עושה, והדבר נעשה: יהי כן, זו עוד מסגרת חשיבה שתעמוד במרכז אחד השיעורים של הפרק הראשון.

ויקרא אלהים לרקיע שמים: הלכה למעשה אלה הן מידותיה של כל מסגרת אנושית בהן היא בתוקף: השמים. זהו מרחב המידע אליו הגיע האדם.

דוגמה: תיאורית המפץ הגדול המקובלת כיום קובעת שהיקום התחיל בנקודה מסויימת ואם כך ניתן להגדיר את גיל היקום כזמן שחלף מאז המפץ ועד היום שע"פ ההערכות גיל היקום מגיע ל - 13. 7 מליארד שנות אור - הערכות המבוססות על ניתוח קרינת הרקע הקוסמית. זה היקום הנצפה, אלה הם "השמים" שצופה בהם האדם דרך תיאורית המפץ הגדול. האם מעבר ל - 13. 7 מליארד שנות אור אין עוד מידע? כמובן שיש, אולם מימדי המידע שבידינו הם בני 13. 7 מליארד שנות אור, אלה הן מידות מסגרת החשיבה שלנו, אלה הן מידות "השמים" שמסגרת החשיבה שלנו בתוכם בתוקף. כנ"ל לגבי כל חוק תורה או קבוע שמגדיר האדם: הם בתוקף אך ורק בתוך המערכת המוכרת לנו ו - או בשמים הנצפים על ידינו.

ויקרא אלהים לרקיע: "שמים", עד כאן נועצים את סיכת ה - נ. צ. במפה האנושית ומסגרות החשיבה שלה.

ויהי - ערב ויהי - בקר: ראה הערתי ביום הראשון.

יום שני: יום אחד ושלם בשנית. רעיון אחד ושלם בשנית. מסגרת חשיבה אחת ושלמה בשנית. (ראה הערתי אודות המונח "אחד" בפרק הקודם).

וכך אני מקיים את דברי וחוזר בשעה טובה אל עקדת יצחק:

ויהי אחר הדברים האלה, והאלהים נסה את - אברהם... עכשיו יודעים מי ניסה את אברהם. בפרק הבא נעבור אל החלק השני של הפסוק, ואל דאגה - משם נתחיל כבר לזרום.
עבירות עבירה הגדרות נולד תורות אינטלקט התודעה שלי רגע אחד ידע להתחיל איבוד עקדת יצחק פילוסופיה תאולוגיה תיאולוגיה
הנעה לעבודה, מוטיבציה, התחדשות, חוסר מוטיבציה לעבוד, להכיל את ההפכים, לשקר באופן מודע, חוסר חשק, קונפליקט פנימי
הנעה לעבודה, מוטיבציה, התחדשות, חוסר מוטיבציה לעבוד, להכיל את ההפכים, לשקר באופן מודע, חוסר חשק, קונפליקט פנימי
...לעבודה, מוטיבציה, התחדשות, חוסר מוטיבציה לעבוד, להכיל את ההפכים, לשקר באופן מודע, חוסר חשק, קונפליקט פנימי איך יוצרים מוטיבציה לעבודה כשאין חשק לעבוד? אחת הבעיות המרכזיות שקשורות למוטיבציה בעבודה או בפעילות כלשהי, היא התחושה הפנימית שאין באמת חשק או רצון אמיתי לעשות את הדברים. כאשר אנשים חווים חוסר מוטיבציה, הם לרוב מנסים למצוא דרכים שיגרמו להם לרצות לפעול. אליעד כהן מסביר שהבעיה אינה הפעולה עצמה, אלא הרצון לחוות את התחושה של ההתחדשות ושל השינוי. אנשים מחפשים את החוויה של משהו חדש, ולא את עצם העשייה...
הקצנה לצורך בדיקה, איך לבדוק אם משהו באמת טוב? איך לבדוק אם משהו באמת נכון? איך הקצנה חושפת שקרים? ניסוי מחשבתי, איך להשתמש בהקצנה? אמת טובה, טוב אמיתי, הקצנה לצורך ניטרול, איך להפוך משהו לאבסורד? הקצנה דמגוגית
הקצנה לצורך בדיקה, איך לבדוק אם משהו באמת טוב? איך לבדוק אם משהו באמת נכון? איך הקצנה חושפת שקרים? ניסוי מחשבתי, איך להשתמש בהקצנה? אמת טובה, טוב אמיתי, הקצנה לצורך ניטרול, איך להפוך משהו לאבסורד? הקצנה דמגוגית
...משהו באמת טוב? איך לבדוק אם משהו באמת נכון? איך הקצנה חושפת שקרים? ניסוי מחשבתי, איך להשתמש בהקצנה? אמת טובה, טוב אמיתי, הקצנה לצורך ניטרול, איך להפוך משהו לאבסורד? הקצנה דמגוגית מהי הקצנה ואיך היא עוזרת לבדוק אם משהו באמת טוב או נכון? אליעד כהן מסביר על טכניקת ההקצנה, המשמשת לבדיקה אם משהו באמת טוב, נכון או אמיתי. לפי אליעד, ההקצנה משמעותה לקחת רעיון, פעולה או תפיסה מסוימת ולדמיין מצב שבו מבצעים אותה באופן מוחלט וקיצוני. באופן הזה מתברר האם הרעיון הוא באמת חיובי ומועיל, או שמא יש בו פגם בסיסי....
איך להיות אלוהים? איך להפוך את החיים למשחק? איך ליהנות בחיים? איך להפוך להיות אלוהים? איך להתפתח בחיים? איך להיות מאושר? איך לשלוט בחיים? איך לשנות את החיים? התפתחות אישית
איך להיות אלוהים? איך להפוך את החיים למשחק? איך ליהנות בחיים? איך להפוך להיות אלוהים? איך להתפתח בחיים? איך להיות מאושר? איך לשלוט בחיים? איך לשנות את החיים? התפתחות אישית
...איך להפוך את החיים למשחק? איך ליהנות בחיים? איך להפוך להיות אלוהים? איך להתפתח בחיים? איך להיות מאושר? איך לשלוט בחיים? איך לשנות את החיים? התפתחות אישית איך להפוך את החיים למשחק ולהשיג שליטה על המציאות? ההרצאה של אליעד כהן מתמקדת בהבנה מעמיקה של מושג המחויבים ואיך ניתן להשתמש בו כדי להפוך את החיים למשחק ולחוות תחושה של אלוהים. על פי אליעד כהן, כל תחושה, רצון או מציאות שאנחנו חווים נובעים מאמונה פנימית שדברים מסוימים הם מחויבים - כלומר, אנו מרגישים שהם חייבים להיות נכונים או מחויבים להתקיים בדרך...
מודעות עצמית, פחד להבין את עצמך, לימוד קבלה, ערבות הדדית, ממה את מפחדת, ממה אתה מפחד, למה יש פחד? מאיפה מגיע הפחד? חיפוש עצמי, נפגעת אונס, טראומת אונס, פחד מהמוות, טיפול בטראומה
מודעות עצמית, פחד להבין את עצמך, לימוד קבלה, ערבות הדדית, ממה את מפחדת, ממה אתה מפחד, למה יש פחד? מאיפה מגיע הפחד? חיפוש עצמי, נפגעת אונס, טראומת אונס, פחד מהמוות, טיפול בטראומה
...פחד להבין את עצמך, לימוד קבלה, ערבות הדדית, ממה את מפחדת, ממה אתה מפחד, למה יש פחד? מאיפה מגיע הפחד? חיפוש עצמי, נפגעת אונס, טראומת אונס, פחד מהמוות, טיפול בטראומה מהו חיפוש עצמי ולמה קשה להגדיר מה מחפשים? אליעד כהן מסביר שהחיפוש העצמי הוא אחד הדברים הכי דומיננטיים שהאדם חווה בחייו, למרות שהרצון עצמו אינו ממשי. האדם מחפש משהו בלתי מוגדר, ומוצא את עצמו נאחז דווקא בדבר הכי לא ממשי, שהוא הרצון הפנימי שלו. הוא מסביר שבעצם, הדבר הכי ממשי שהאדם חווה הוא דווקא הרצון שלו עצמו, אף שהוא עצמו לא ממשי. הדוגמה...
שכל או אין שכל, להיות אלוהים בלי שכל ועם שכל, חוויית האחדות בלי השכל ועם השכל
שכל או אין שכל, להיות אלוהים בלי שכל ועם שכל, חוויית האחדות בלי השכל ועם השכל
...ועם שכל, חוויית האחדות בלי השכל ועם השכל האם ניתן לחוות את אלוהים באמצעות השכל ובלעדיו? אליעד כהן מסביר את השאלה האם אפשר לחוות את אלוהים עם השכל או דווקא בלי שכל, ומה המשמעויות המעשיות של חוויה כזו בחיי היום - יום. אליעד מדגיש שהשאלה מתחילה בעצם ביכולת לחוות את המציאות כאלוהים, או כחוויה מוחלטת של אחדות, לא דרך השכל - אלא מעבר לו. לפי אליעד, האדם חושב באופן טבעי באמצעות שכל והיגיון, כי ביומיום חייבים להשתמש בשכל כדי לתפקד. לדוגמה, כאשר אדם הולך ברחוב ורואה רכב שמתקרב אליו, הוא זז הצידה באופן שכלי...
האם אפשר לתקשר עם מתים? איך לדעת על מתקשר עם מתים אם הוא באמת מתקשר עם מתים או שהוא נוכל? האם כדאי ללכת למתקשרים עם מתים? האם כדאי לתקשר עם מתים? מתי כדאי ללכת לתקשור עם מתים? איך עובד סיאנס אמיתי?
האם אפשר לתקשר עם מתים? איך לדעת על מתקשר עם מתים אם הוא באמת מתקשר עם מתים או שהוא נוכל? האם כדאי ללכת למתקשרים עם מתים? האם כדאי לתקשר עם מתים? מתי כדאי ללכת לתקשור עם מתים? איך עובד סיאנס אמיתי?
...מתים? איך לדעת על מתקשר עם מתים אם הוא באמת מתקשר עם מתים או שהוא נוכל? האם כדאי ללכת למתקשרים עם מתים? האם כדאי לתקשר עם מתים? מתי כדאי ללכת לתקשור עם מתים? איך עובד סיאנס אמיתי? האם באמת אפשר לתקשר עם מתים? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה בהרצאה היא האם ניתן לתקשר עם מתים, ואם כן - כיצד ניתן לדעת האם מתקשרים אכן מתקשרים באמת, או שמדובר בנוכלים. אליעד מפרק את הנושא לכמה שאלות משנה עיקריות: האם בכלל קיימת אפשרות אמיתית לתקשר עם מתים? במידה ואפשר לתקשר עם מתים, כיצד ניתן לדעת שהמתקשר הוא באמת אותנטי...
אינטואיציה / תחושת בטן / להקשיב ללב / להקשיב לרגש / אינסטינקט, האם להקשיב ללב? האם להקשיב לאינטואיציה? האם להקשיב לתחושת בטן? האם לסמוך על האינטואיציה? האם להקשיב לתחושת בטן? האם ללכת אחרי הלב? האם לסמוך על תחושת הבטן? האם לסמוך על הלב? האם לסמוך על הרגש? האם לסמוך על האינטואיציה? כמה לסמוך על האינטואיציה? איך לשפר את האינטואיציה? מתי אפשר לסמוך על אינטואיציה? איך לאזן בין אינטואיציה לחשיבה רציונלית, תחושה פנימית, ידיעה אינסטינקטיבית, דחף פנימי
.../ להקשיב ללב / להקשיב לרגש / אינסטינקט, האם להקשיב ללב? האם להקשיב לאינטואיציה? האם להקשיב לתחושת בטן? האם לסמוך על האינטואיציה? האם להקשיב לתחושת בטן? האם ללכת אחרי הלב? האם לסמוך על תחושת הבטן? האם לסמוך על הלב? האם לסמוך על הרגש? האם לסמוך על האינטואיציה? כמה לסמוך על האינטואיציה? איך לשפר את האינטואיציה? מתי אפשר לסמוך על אינטואיציה? איך לאזן בין אינטואיציה לחשיבה רציונלית, תחושה פנימית, ידיעה אינסטינקטיבית, דחף פנימי וכאן אסביר, האם וכמה הגיוני לסמוך על אינטואיציה / תחושת בטן / להקשיב ללב /...
שיטות טיפוליות ב OCD, איך לטפל בהתנהגות טורדנית? איך לטפל בהתנהגות כפייתית? איך להפסיק לעשן? טקסים לא הגיוניים, הפרעה אובססיבית קומפולסיבית, טיפול במחשבות טורדניות, מחשבות פולשניות
שיטות טיפוליות ב OCD, איך לטפל בהתנהגות טורדנית? איך לטפל בהתנהגות כפייתית? איך להפסיק לעשן? טקסים לא הגיוניים, הפרעה אובססיבית קומפולסיבית, טיפול במחשבות טורדניות, מחשבות פולשניות
...איך לטפל בהתנהגות טורדנית? איך לטפל בהתנהגות כפייתית? איך להפסיק לעשן? טקסים לא הגיוניים, הפרעה אובססיבית קומפולסיבית, טיפול במחשבות טורדניות, מחשבות פולשניות מהן השיטות הטיפוליות ב - OCD ומהם הכלים להתמודד עם מחשבות טורדניות והתנהגויות כפייתיות? הפרעה אובססיבית קומפולסיבית (OCD) כוללת התנהגויות חזרתיות וטקסים לא הגיוניים שהאדם מתקשה לשלוט בהם, וכוללת מחשבות טורדניות (פולשניות). אליעד כהן מציע גישה טיפולית שמבוססת על הבנת המניעים שמובילים את האדם לבצע פעולות מסוימות, גם כשאלו אינן הגיוניות. בהנחות...
מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מורכב ולא מורכב, חייב להיות קיים, לא חייב להיות קיים
מחויב המציאות, אפשרי המציאות, מורכב ולא מורכב, חייב להיות קיים, לא חייב להיות קיים
...אפשרי המציאות, מורכב ולא מורכב, חייב להיות קיים, לא חייב להיות קיים מה ההבדל בין מחויב המציאות לאפשרי המציאות? אליעד כהן מסביר שהמציאות מתחלקת לשני מושגים מרכזיים: מחויב המציאות ואפשרי המציאות. מחויב המציאות הוא דבר שחייב להיות קיים ואינו יכול שלא להתקיים. הוא אינו תלוי בשום דבר אחר ואינו יכול להיות חסר. לעומתו, אפשרי המציאות הוא דבר שיכול להיות קיים אך אינו חייב להיות קיים, כלומר, הוא תלוי בתנאים או בגורמים מסוימים. כדי להבהיר את ההבדל, אליעד נותן דוגמה של מטוס הבנוי מלגו. המטוס עצמו הוא אפשרי...
פחד / חרדה - ממה נובעים פחד וחרדה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים?
.../ חרדה - ממה נובעים פחד וחרדה? איך להתמודד עם חרדות ופחדים? מי שיתבונן בעניין יראה, כי יש 2 סוגים של פחד. סוג ראשון של פחד, הוא פחד הכרחי ונצרך עבור האדם כדי שידע להיזהר מסכנה אמיתית. וסוג הפחד השני, הוא פחד שקרי שמציק לאדם ללא שום סיבה ברורה. והשאלה היא, איך אפשר להשתחרר מפחד מיותר, ואיך אפשר לדעת, איזה פחד אמיתי ואיזה פחד לא אמיתי? תשובה: ידיעה מנטרלת פחד. כל הפחדים שיש לאדם, נובעים כולם אך ורק מחוסר ידיעה. ובאפשרותו של האדם לבדוק ולראות, כי כל פחד ופחד שיש לו, מעורב בו ספק כלשהו וחוסר ידיעה כלשהי...
אותיות - סוד האותיות / צירופי אותיות - סוד כוח (28) האותיות - חלק 7
...(28) האותיות - חלק 7 צורת האות ג ורמזיה יש הדורשים את האות ג כרמז של שתי מלים: 1) גי - רומז למילה אהבה, שערכה 13 כמו גי. 2) מל - רומז למילה מלא. או למילה: מדבר אדם הגומל חסד, עליו לעשות זאת מתוך אהבה מלאה ולא חלילה בצורה של התנשאות או גאווה. המילה גימל ערכה בגימ 83 כערך הביטוי: לא גבה לבי יש הרואים באות ג צורת חיבור של שתי אותיות: ז ו י. יחד ערכן: 17 כמנין המילה: טוב. אכן מה טוב יותר משבת אחים גם יחד, עזרה הדדית ותמיכה בזולת?! (ראה להלן הסבר מפורט יותר על המילה טוב באות ט) המילה גימל ערכה בגימ =...
אנרגיה - איך לנהל את המשאב הכי יקר שלך? חלק א'
...חלק א על מנת להגיע לרמה גבוהה של הצלחה בחיים וכן לשמור על עצמנו באותה רמה, דרושות איכויות ויכולות מסוימות. אחת מהן היא היכולת לשמור על רמת מוטיבציה פנימית גבוהה שמניעה אותנו לפעולה מאסיבית על בסיס קבוע. אותה מוטיבציה פועלת בדיוק כמו מנוע של רכב, כל אחד ונפח המנוע שלו, ישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה פנימית בנפח 1.4 וישנם כאלה עם מנוע מוטיבציה בנפח של 3.5 סמק. מן הסתם, רכב שנפח המנוע שלו עומד רק על 1.4, יתקשה לנוע בעליות שבדרך לירושלים, ולעומתו לרכב עם מנוע 3.5 אותן עליות הן משחק ילדים. מה עומד מאחורי...
חייבים לדבר על קווין / ליונל שרייבר
.../ ליונל שרייבר אכן, חייבים לדבר על קווין. חייבים לדבר על הספר. חייבים להחזיר אותו לרשימת הקריאה. אינני יודע איך הספר הזה התחמק ממני. הוא יצא לאור כבר ב 2005. ידידה שלי שדעתה נחשבת בעיני הזכירה אותו, המליצה עליו והלוותה לי אותו. למרות השם הגברי, ליונל שרייבר איננו סופר כי אם סופרת. לא ברור למה סופרת פמיניסטית בחרה בשם העט ליונל. זהו ספרה השביעי של ליונל. על הספר הזה היא קיבלה את פרס אורנג. פרס הניתן לנשים בלבד. לגברים יש מספיק פרסים משלהם. בראיון אתה אמרה שבעקבות כתיבת הספר החליטה לוותר על ילדים...
אחדות - מהי תפישת אחדות אמיתית?
...אפשר להעמיק, ולומר שאין הבדל בין אחדות לנפרדות כי הכל אחד ממש. והרעיון מסביב לרעיון של לדמיין את כל המציאות בנק אחת וכו היא רק כדי להמחיש לאדם שאין זמן ומקום כלל. ואין האדם יכול לדמיין ממש אין מקום ואין זמן ואלה רק עזרים להגיע להבנת המציאות למרות המגבלות שהוא חי בהן בזעיר אנפין. ולמרות המגבלה שלו כאדם, הוא יכול להבין את הדברים טוב ביותר. ומצד האמת, אין למציאות שם אחדות ונפרדות כי היא אחת ממש. ללא חיבור, ללא פירוד, ללא שינוי וללא תמורה. המציאות אחת. המציאות נטולת כל הגדרות, כי אם תביא הגדרה אחת תתקל...
בודהיזם - הארהנט
...את המסע, חסר הצער אשר השתחרר מהכל לחלוטין והכחיד את כל הקשרים קדחת התשוקות אינה קיימת עוד. 91 המודעים מאמצים את עצמם הם אינם קשורים לאף בית כמו ברבורים שנטשו את האגם הם מותירים מאחור בית אחר בית. 92 אלו שאינם צוברים ונבונים ביחס למזון שמושאם הוא הריק החופש חסר ההתניות - דרכם היא כזו של הציפורים באוויר בלתי ניתנת לעקיבה. 93 האדם שזיהומיו מושמדים ואינו קשור למזון שמושאו הוא הריק החופש חסר ההתניות - דרכו, היא כזו של הציפורים באוויר בלתי ניתנת לעקיבה. 94 מי שחושיו שלווים כסוסים מאולפים היטב על ידי...
אגנוסטיות - מבוא
...- מבוא אגנוסטיות, או אגנוסטיציזם היא השקפה פילוסופית שלפיה אין להניח או להסיק דבר לגבי דברים או גורמים שקיומם עדיין לא הוכח, כאשר הכוונה היא, שאין להניח שהם בכלל אינם קיימים או להצמד לאמונה שהם אכן קיימים. בהקשר של האמונה באלוהים, על פי ההשקפה האגנוסטית, אין שלילה מוחלטת של קיומו האפשרי של האלוהים, אך היא גורסת שאין באפשרות האדם והמדע להוכיח אם דבר כמו אלוהים, או כל דבר רוחני אחר שהוא מעבר לטבע ולתפיסה החושית - קיים או לא. השקפה זו מתייחסת בעיקר לאלוהות, אך גם לכל דבר הנמצא מחוץ להשגת החושים ולהיסק...
נישואין - שלוש המילים החשובות ביותר - והן לא "אני אוהב/ת אותך"!
...- שלוש המילים החשובות ביותר - והן לא אני אוהב/ת אותך! שלוש המילים החשובות ביותר והן לא אני אוהב/ת אותך! מאת הרב יעקב סלומון אין לי הרבה סבלנות לנאומים. אם תסתכלו סביבכם, כאשר אתם בהרצאה, על קהל המאזינים (כמו שאני עושה לעתים קרובות), תראו עד כמה שרוב האנשים חסרי מנוחה ומרגישים שלא בנוח - בתנאי שהם עדיין ערים. התעסקות בשיער, ליקוט פירורי אבק, והסתרת פיהוקים הן פעולות שכיחות. אבל אין ספק שהתופעה הכי נוחה ומרתקת שאי פעם התגלתה, היא ציפורני הידיים. הפלא האנטומי הפשוט הזה יכול לספק שעות של אפשרויות בילוי...
דיאטה / תזונה - איפה איבדנו את ההקשבה לרעב ולשובע?
...- איפה איבדנו את ההקשבה לרעב ולשובע? יש לי חתולה וכלבה. למרות שהן דיירות ותיקות מאד בביתנו, עדיין לא למדתי כמה אוכל נכון לתת להן. למה? כי הן יודעות בדיוק כמה לאכול. לעתים הן משאירות בכלי ולעתים מבקשות תוספת בדרכן ובשפתן. אבל, כשבני הבית אוכלים, הן מבקשות להצטרף, גם אם כלי האוכל שלהם מלאים, כלומר ללא קשר לרעב שלהן. בעלי חיים, בעיקר בטבע, אוכלים כשהם רעבים, ומפסיקים כשהם שבעים. זה נכון במיוחד לגבי טורפים. לביאה לא תצא לטרוף אם איננה רעבה! גם אוכלי עשב, כמו זברות, אוכלים עד שכרסם מתמלאת, ואז הם רובצים...
אתם לא אשמים שאתם שמנים
...קעטבי נחמני דיאטה זה דבר משמין ומנוגד לטבע האנושי. אתם לא אשמים שאתם שמנים! אתם גם לא חסרי אופי וגרגרנים חסרי תקנה, שמתנפלים על האוכל כאילו אתם במדבר! אתם פשוט מגיבים לכוחות שחזקים מכם. למה? כיון שדיאטות מנוגדות לטבע האנושי כצאצאים של האדם הקדמון אנחנו מתוכנתים מבחינה גנטית לעלות במשקל ולא לרזות, כיון שעבור אבותינו שחיו בטבע, השגת המזון היתה ענין קיומי של חיים או מוות. כשעושים דיאטות, באופן טבעי נשאף לצמצם בכמות המזון ולעיתים רבות מידי אנו אוכלים פחות ממה שהגוף זקוק לו לצורך קיומו (חילוף חומרים...
יצירת שפע ומצוינות בארגון
...בארגון נשאלת השאלה: איך אפשר להגיע ל 1 + 1 = 3 כלומר, לשפע בארגון? והתשובה: שיתוף בידע. ברצוני להציג במאמר זה תפיסה שונה מזאת האומרת: הידע = כוח. ואם ידע זה כוח אז, אני אשמור את הידע לעצמי ואז אני אהיה החזק בארגון. יתר על כן, גילוי הלב נתפס על - ידי המנהל כחולשה. מנהלים שומרים על הידע לעצמם כי זה מאפשר להם תחושת שליטה טובה יותר בעובדים שלהם. יש מנהלים שידע משמש להם כדי לנהל בשיטת: הפרד ומשול. על - פי שיטה זו ניתן מידע מסוים לאחד, ומידע אחר למישהו נוסף. אך, כיום, תפיסות אלו הולכות ומפנות את מקומן...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על היקום הוא אין סופי
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: היקום הוא אין סופי, איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בזוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך למצוא זוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לא להישחק בעבודה? איך לפרש חלומות? איך ליצור אהבה? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לנהל את הזמן? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בראיון עבודה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשנות תכונות אופי ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: היקום הוא אין סופי, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מי ברא את אלוהים? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? למה יש רע וסבל בעולם? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם יש בחירה חופשית? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
הילדה עושה דווקא מי אמור לנהל את משבר הקורונה? הרע הוא לא טוב הגירוש מגן עדן קשרי משפחה פסיכותרפיה פחדים האם כדאי לפחד מהמוות? שנאה עצמית מודחקת ביטחון עצמי מול נשים אהבה מעורבת אוהבת להסתכן איזהו מאושר השמח בחלקו האם ניתן להיות מאושר כל הזמן? להצליח לקיים יחסי מין חוסר הערכה בזוגיות מחליט להפסיק לעשן לקבל החלטות טובות התמודדות עם תלונות להתמודד עם הבוס חוסר הצלחה בזוגיות הצלחה בלי להתאמץ שיווק אורגני אין פתרון ללקוח הילד עושה דווקא לגרום לילד להכין שיעורים אימפוטנטיות רוחנית למי להאמין למורה רוחני? הפרעת אישיות של מחיקת הזהות העצמית האם אפשר להידבק בהפרעה נפשית? האם האקסית מתגעגעת? איזה מסר להעביר לאקסית? עבודה נכונה על שריר הבייספס מאזן קלוריות אלוהים הוא רע איך הקורונה משפיעה על אמונה באלוהים? למה מורים רוחניים חושבים שהם מוארים? קרוב להארה רוחנית הופך להיות אלוהים נכתב הספר להיות אלוהים אלטרנטיבה יותר טובה לכסף כמה כסף צריך? הסוד של תכלית החיים למצוא את מטרת החיים טיפול בחשיבה חיובית להתגבר על רצון להנאה האם אין בחירה חופשית? חסרי בחירה חופשית עולם הבא הבריאה עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא טיפול הוליסטי, טיפול רגשי, מאמן אישי מומלץ בנושא היקום הוא אין סופי - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3594 שניות - עכשיו 20_11_2025 השעה 19:26:24 - wesi4