ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה אבן שושן ✔פמיניזם וטכנולוגיה של הגוף: מגדרו של הסייבורג ותבניות דיכוטומיות ✔"If women are made rather than born, then surely the same...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨פמיניזם וטכנולוגיה של הגוף: מגדרו של הסייבורג ותבניות דיכוטומיות
"If women are made rather than born, then surely the same is true of men. It is also true of science"

Evelyn Fox Keller

מבוא

הסייבורג הוא חיבור בין גוף אנושי למכונה. [1] נושא המחקר הוא ההשלכות המגדריות העולות מן הסיטואציה של המרתו של הגוף האנושי בסייבורג. בעבודה זו אבחן את הנשיות והגבריות כמאורגנות על ידי תבניות דיכוטומיות של קליטה וארגון עולם, אל מול האופציה של ארגון נשיות וגבריות דרך סכמות אוטופיות המנסות לנסח תבניות שאינן דיכוטומיות. אבדוק מהו הקשר בין תבניות דיכוטומיות לבין ארגון העולם וכן האם וכיצד מייצרות תבניות דיכוטומיות הדרה של האחר ובעקבות זאת מקבעות את מקומה הנמוך היררכית של האשה. סיטואצית הסייבורג מעניינת ורלוונטית בהקשר זה משום שמתוך עיסוק בה ניתן לנתח ולהבין באופן ברור את דרך המחשבה הבינארית המציבה את המאפיינים המגדריים הגברים כדיכוטומיים למאפיינים המגדריים הנשיים. אבחן את סיטואצית הסייבורג ומגדרו דרך ניתוח מוצרים תרבותיים מן הספרות, הקולנוע, האמנות והרפואה.

נקודת המוצא של המחקר אינה מתיחסת למגדר כאל מלה המייצגת היסטוריה או תרבות של נשים כמו, למשל, דרך השאלה מהו מספר הנשים ההנדסאיות (את זאת אשאיר למחקרים אחרים). נקודת המוצא גורסת כי קטגוריית מגדר הוא כלי אנאליטי שמיש המאפשר אופן נוסף של ניתוח והבנה של התרבות ושל מערכת היחסים בין התרבות לטכנולוגיה ובין הגוף האנושי למכונה. אשתמש במגדר ככלי המקנה זווית ראיה וטכניקה נוספת לחקירה והבנת נושאים מוכרים. השיקול המגדרי והחיבורים שהוא מחייב בין התחומים השונים, מאפשרים נקודת מבט שונה ולכן מסקנות שונות הנובעות ממנה. כך, מגוון התחומים בהם אעסוק מהווה מרחב ידע רב מדיסציפלינות שונות, ידע שהוא פרגמנטרי ומחולק למחלקות אקדמיות שונות. המחקר המגדרי מאפשר זווית ראיה וטכניקה שונה למחקר והבנת נושאים מוכרים. כלי זה והמעברים שיבצע המחקר בין תחום לתחום מאפשרים את נקודת המבט השונה והמסקנות הנובעות ממנה. כאשר ההיסטוריונית ג'ון סקוט כתבה: "Gender: A useful category of historical analysis", [2] היא הכירה בכך שתאוריות מגדר עשויות להיות מועילות וניתן להשתמש בהן כגישות מרכזית להבנת נושאים חשובים בדיסציפלינה בה היא עוסקת. סיבה נוספת לשימוש בכלי המגדרי הינו התפקיד המרכזי אותו ממלא משחק המגדר באינטראקציה של אנושיות עם טכנולוגיה ובמקביל - היותה של הטכנולוגיה בתרבות המערב קריטית להבניית זהויותיהם של נשים וגברים.

בכדי להשתמש בכלי הניתוח המגדרי ברצוני להגדירו. מגדר עשוי להיות מוגדר במספר דרכים [3]:

לרוב מגדר הוא מכלול של רעיונות על נשיות ועל גבריות והתזוזות בגבולות ביניהם.

נשיות וגבריות כמוגדרות דרך אינטראקציות חברתיות.

מגדר הוא גם מערכת מישמוע המוצמדת לפעולות, אוביקטים ובני אדם.

בנוסף להיותו חלק מזהות אישית או מוסדית מובנית מתפקד המגדר באופן סימבולי ומטאפורי: לדוגמה, לאמר שפעילות טכנולוגית מסויימת היא באופן סימבולי נשית במגדרה, אין משמעו שגברים לעולם לא מבצעים פעילות זו. [4]

ניתוח מגדרי הוא כלי שימושי במחקר זה ממספר סיבות. ראשית, אם המבצעים המסורתיים של חקר הטכנולוגיה מזוהים כגבריים, משום שגברים מזוהים באופן מסורתי כהוגים, מייצרים ומשתמשים בטכנולוגיה, הרי שחקר הגבריות יוביל להבנות חדשות של אבני היסוד של התרבות והאידאולוגיה. שנית, הכלי המגדרי מנתח את הדרך בה הדברים מיוצרים ונעשים, כלומר - מה נבחר לבדיקה או לייצור ומה נשפט כראוי לבדיקה ולייצור, מה שמאתגר את ההנחות הקונבנציונאליות על מה נחשב כטכנולוגיה ומה לא, ומהן טכנולוגיות חשובות למחקר ומה לא. פירוק הגבולות המסורתיים הללו חושף את מרכזיות הצומת בו טכנולוגיה ותרבות נפגשים [5], בנוסף צומת זו היא גם האתר בו מכוננים אספקטים מרכזיים של הבניית מערכות מגדר. הבדלים מגדריים אינם מיוצרים ללא סיבה, הם תולדה של ומשרתים של הקשרים היסטוריים, טכנולוגים, פילוסופים ותרבותיים מסויימים ובסופו של דבר הם מכוננים על ידי בני אדם. המחקר ישאל שאלות על היחסים בין המגדר לטכנולוגיה. מטרת המחקר לשאול: כיצד נתפס בתרבות המאה העשרים הגוף האנושי אל מול המכונה, האם השתנתה תפישה תרבותית זו לאור השינויים הטכנולוגיים העכשויים? האם ישנה אופציה לתפישה שונה את הגוף לתפוש אותו כסייבורג, והאם תפישה זו מעניקה לנו תובנות ומשמעויות שונות לגבי הבינאריות של גוף מול מכונה?

הפרק הראשון ידון בתפישה התרבותית של הגוף האנושי מול התפישה התרבותית של המכונה, דרך סקירה של דיסציפלינות שונות: פילוסופיה, היסטוריה ותרבות. החלק השני של פרק זה ידון בבינאריות "מכונה מול אנוש": הצגת האופן בו נתפשת המכונה כאופוזיציה בינארית דיכוטומית לאדם.

הפרק השני יתמקד בתפישתן של גישות פמיניסטיות את הבינאריות. אתיחס לדיכוטומיה "אסנציאליזם מול קונסטרוקטוביזם" אצל פאס, הדיכוטומיה "מין מול מגדר" אצל באטלר, והדיכוטומיה "גוף מול מכונה" אצל הראוואי.

הפרק השלישי ידון בניתוח מקרה הסייבורג, הבינאריות כמכוננת את ההבנה והתפישה המגדרית. כאן אבהיר מהו הסייבורג ואבצע ניתוח של דימוי הסייבורג דרך דיסציפלינות שונות: ספרות, אמנות, קולנוע ורפואה.

הפרק המסכם יתמקד בפיענוח תופעות שעלו במהלך החקירה לגבי דיכוטומיה ומגדר, וכן אתיחס למסקנות שהופקו מן המחקר.

[1] הגדרה מורחבת ומדוייקת לסייבורג ראי בפרק xxx

[2] Scott Joan W. (1986) Gender: A usful category of Historical analysis, Journal of American History 91(1986): 1053-75, in Lerman Nina E., Mohun Palmer Arwen & Oldwnziel Ruth (1997) The Shoulders we stand on and the view from here: Historiography and dirextions for research, Technology and Culture (special issue: Gender analysis and the history of technology) January 97, 38, no 1, p.9, The University of Chicago press.

[3] Ibid, 2.

[4] Ibid, Ibid.

[5] Lerman Nina E., Mohun Arwen Palmer & Oldenziel Ruth (1997) "Virsatile Tools: Gender Analysis and the History of Technology", Technology and Culture (special issue: Gender analysis and the history of technology) January 97, 38, no 1, p.2, The University of Chicago press.

בבליוגרפיה

בבליוגרפיה בעברית

1. אברהם אבן שושן (1993) המילון העברי המרוכז, הוצאת קרית ספר בע"מ ירושלים.

2. איריגרי, לוס. מין זה שאינו אחד [מבחר], תרגום דניאלה ליבר, עורכים יצחק בנימיני ועידן צבעוני, הוצאת רסלינג, 2003.

3. בארת רולן (1980) מחשבות על הצילום, הוצאת כתר, ירושלים.

4. זיו עמליה, חיקוי, ציטוט והתנגדות: הצרות המיגדריות של ג'ודית באטלר, מכאן, כתב עת לחקר הספרות העברית, כרך ב', יולי 2001, קיץ תשס"א.

5. טופלר אלבין (1970) הלם העתיד, עם עובד, אופקים, עמ' 179.

יונאי חביבה (אוקטובר 1990) סיפורת המדע הבדיוני כג'אנר פופולרי מתמסד, עבודה לקבלת דוקטורט.

7. לובין אורלי, גבולות האלימות: גבולות הגוף, תאוריה וביקורת, 18 אביב 2001.

נווה חנה (1999), לקט, פאה ושכחה: החיים מחוץ לקאנון, מתוך: מין מיגדר ופוליטיקה, קו אדום הוצאת הקיבוץ המאוחד.

ניטשה פרידריך (1967), מעבר לטוב ולרוע לגניאולוגיה של המוסר, ירושלים: הוצאת שוקן.

פוקו מישל (1996) תולדות המיניות, תל אביב: הקיבוץ המאוחד.

11. צמח עדי, מי אני? עכשיו חורף תשמ"א 1981, הוצאת עכשיו ת"א, ירושלים.

12. ריץ אדריאן (2000) ההטרוסקסואליות הכפויה והקיום הלסבי, לסביות והומוסקסואליות: אסופת מאמרים, עורכות באום דלית ומרן עדית.

13. שביט זוהר (1999) תולדות היישוב היהודי בארץ - ישראל מאז העלייה הראשונה: בנייתה של תרבות עברית בארץ ישראל, חלק א, ירושלים, מוסד ביאליק.

בבליוגרפיה באנגלית

1. Agassi K. Joseph (1985) Technology: Philosophical and Social Aspects, Episteme series, vol. 11, Dordrecht, The Netherlands, 23-24.

Akhil Gupta & James Ferguson (eds). (1997) Culture Oower Place. London: Duke university press.

Angerer Marie-Luise (1999) Space dose Matter: On cyber and other bodies. European Jurnal of Cultural Studies. Vol 2(2) 209-229. London.

Austin Juel, How to do things with Words, Oxford 1965.

Balsamo Anne (1996) Technologies Of The Genderd Body: Reading Cyber Women. London: Duke University Press.

Blasamo Anne, Reading Cyborgs Writing Feminism, In The Gendered Cyborg: a reader (2000) Kirkup Gill, Janes Linda, Wooward Kath, Hovenden Fiona, Routledge, London & New York, 151.

Bburgin V. (1996) In/Different Spaces. Place and memory in Visual Culture. Berkeley and Los Angeles: California University Press.

8. Benhabib Seyla (1995) Feminism and Postmodernism: An Uneasy Alliance, in Feminist Contentions Aphilosophical Exchange, Seyla Benhabib, Judith Butler, Drucilla Cornell, Nancy Fraser, Routledge.

9. Bergenholz rita A., Toni Morrisons Sula: A satire on Binary thinking, African American Review, V 30, Issue 1, Spring 1996, 91.

Biro Matthew (1994) The Cyborg as New Man: Figures of Technology in Weimar and thr Third Reich. Unpublished Manuscript delivered at the College Art Association Conference, New York.

11. Bleier Ruth (1986) Introduction, in Feminist Approaches To Science, Ruth Bleier (ed), Pergamon Press, The Athene Series, New York, Oxford.

Butler Judith (1990) Gender Trouble: Feminisim and the subversion of identity, New York: Routledge.

Butler Judith & Joan W.Scott (eds) (1992) Feminists Theorize the political. New York: Routledge.

Butler Judith (1993) Bodies that matter: On the discursive limits of "sex" New York: Routledge.

Butler Judith (1993) Bodies that matter: On the discursive limits of "sex" New York: Routledge.

Braidotti Rosi (1997) Mothers, Monsters, and Machines, in Writing on the body: Female Embodiment and Feminist theory, New York, Columbia University press.

Braidotti Rosi (1990), Patterns of Dissonance: Women and/in Philosophy, in Feministisch Philosophie, ed. Herta Nagl-Docekal, R. Oldenburg.

18. Bryant Dorothy (1971). The Kin of Ata are waiting for you. Berkeley New York: Moon Nooks, Random House.

Cadigan Pat (1987) 'Pretty Boy Crossover', The 1987 Annual Worlds Best SF, Ed Donald A. Wollheim. New York: DAW.

Campbell Johm W jr (1953) The Place of Science Fiction, in Brentor.

21. Canguilhem Georges (1992) Machine and Organism, in Crary Jonathan and Kwinter Sanford eds., Incorporations, Zone New York, 55-56.

22. Casper Monica J (1995) Fetal Cyborgs and Technomoms on the Reproductive Frontier: Which Way to the Carnival? In in The Cyborg Handbook, Chris Hables Gray (ed). Routledge, New York & London.

23. Channel David, Vital Machine (No date found) ch. 6 and 7

24. Chasin Alexandra (1995) Class and its close relations: Identities among women, servants, and machines, in: Judith Halberstam and Ira Livingston, ad Posthuman Bodies, Indiana University press, Bloomington and Indianapolis.

25. Chris Hables Gray, Steven Mentor, Heid J. Figueroa-Sarriera (1995) Cyborgology: Constructing the Knowledge of Cybernetic Organisms, in The Cyborg Handbook, Chris Hables Gray (ed). Routledge, New York & London.

26. Clyens Manfred E. and Nathan S.Kline (1960) Cyborgs and Space. Astronautics September, 26-27, 75-76.

27. Desmond William, Neither Deconstruction nor Reconstruction: Metaphysics and the Intimate Strangeness of Being, International Philosophical Quarterly, v. XL no. 1, Issue no. 157, March 2000.

28. George Cangluilhem[1] - למצוא את הפרטים, מניין לקחתי כתוב בהערה 4 בטקסט זה

29. Davis Gregory H. (1981) Technology- Humanism or Nihilism a critical analysis of the philosophical basis and practice of modern technology, University press of America.

30. Derrida Jacques, Lecriture et al difference (Paris: Seuil, 1967) ' Marges de la philosophie (Paris: Minuit, 1972) ' La carte postale (Paris: Flammarion, 1980).

31. Doane Mary Ann (2000) Technophilia: Technology, Representation, and the feminine. In The Gendered Cyborg: a reader, Kirkup Gill, Janes Linda, Wooward Kath, Hovenden Fiona ed, Routledge, London & New York

32. Ellul Jacues, The Technological order, in: Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons.

33. Ferre Fredrick (1995) Philosophy of Technoligy, The University of Georgia Press, Athens & London.

Foster Hal (1989) 'Atrocity Xxhibition', in Robert Longo, ed. Howard N. Fox. Los Angeles: Los Angeles County Museum of Art and New York: Rizzoli.

Fucault Michel (1973) The Order of Things: An Archeology of Human Sciences. New York:Vintage Book.

36. Fuss Diana (1960) Essentially Speaking: Feminism, Nature & Difference, Routledge, New York, London.

37. Jacob C. Margaret (1998) The Cultural Foundations of early industrialization: A project, in Technological Revolutions in Europe Historical perspectives, Maxine Berg ed., Cheltenham, UK, 67.

38. Ogburn, William Fielding (1923) Social Change with Respect to Culture and Original Nature, New York: Huebsch.

Ogburn, William Fielding (1957) The Meaning of Technology, in: John F. Cuber (1957) Technology and Social Change, New York, Appleton century croft inc.

40. Ogburn F. William, How technology causes social chang, in: Cuber F. John (1957) Technology and social change, Appleton-Century-Crofts, inc, New York.

41. Ogburn F. William, The Nature of Technology, in: Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons.

42. Gonzalez Jenniger (1999), Envisioning cyborg bodies: Notes from current research. In Wolmark Jenny ed Cybersexualities: A reader of feminist theory, Cyborgs and cyberspace, Edinburgh university press.

Gray Hables Chris (ed). (1995) The Cyborg Handbook. London: Routledge.The Cyborg Handbook

44. Gray, Chris Hables (1995). Medical Cyborgs: Artificial Organs and the Quest for the Posthuman. In Chris Hables Gray (Ed)., Technohistory: Using the History of American Technology in Interdisciplinary Research. Melbourne, FL:Krieger Publishing, forhcoming.

45. Goodman Paul, Can Technology be humane?New York Review of books, November 20, 1969, 28. In Ogburn F. William, The Nature of Technology, in: Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons, 6.

46. Haraway Donna J. A Manifesto for Cyborgs: Science, Technology, and Socialist Feminism in the 1980s. (2000) In The Gendered Cyborg: A reader, Kirkup Gill, Janes Linda, Woodward Kath, Houvenden Fiona (ed) Routledge, London.

47. Haraway Donna (1989) Primate Visions: Gender, Race and Nature in the World of Modern Science. New York, Routledge.

48. Haraway Donna J. (1991) Simians, Cyborgs, and Women: The Reinvention of Nature. New York: Routledge.

49. Haraway Donna J. (1997) Modest_Witness@Second_Millennium.FemaleMan_Meets_OncomouseTM: Feminism and Technosocience. New York: Routledge.

50. Haraway Donna (1999) The Promises of Monsters: Aregenative Politics for inappropriate/d Others, in Cybersexualities: A reader on feminist theory, Cyborgs and Cyberspace, Wolmark Jenny ed, 1999, Edinburgh University Press.

Hayles N. Katherine (1999) How We Became Posthuman: Virtual Bodies in Cybernetics, Litrature, and Informatics. Chicago: The University of Chicago press.

52. Hayles N. Katherine (1999) The Life Cycle of Cyborgs: Writing the Posthuman. In The Cyborg Handbook, Chris Hables Gray (ed). Routledge, New York & London.

53. Hulten Pontus K.G., Introduction to the Machine as seen at the wnd of the Mechanical age, in Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons.

54. Irigaray, Luce (1994 [1990] ) Je, Tu, Nous: Toward a Cultural of Difference. New York and London: Routledge.

Keller Fox Evelyn (1995) Reflections on Gender and Science,Yale University press, New haven and London.

Kemeny G. John, Man Viewd as Machine, Sientific American 192 (1995), 58-67 on p. 67.

Kirkup Gill, Janes Linda, Wooward Kath, Hovenden Fiona (ed). (2000) The Gendered Cyborg: A Reader. New York: Routledge.

Kristeva Julia (1983) Power of Horror,New York, Columbia University Press.

59. Stanley Manfred, Technology and its critics, in: Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons.

60. Marx Leo (1964) The Machine in the garden, Oxford university press, New York, 149.

61. Mazlish Bruce (1967) The Fourth Discontinuty, Technology and Culture.

62. Mesthene G. Emmanuel, The Role of Technology in Society: some General Implications of the Programs Research, Fourth Annual Peport, 1967-1968, Harvard University Program on Technology and Society, 44. In Philip L. Bereano Ad. (1976) Technology as a Social and Political phenomenon, New York, John Wiley & Sons, 5.

63. McDermott John, Technology: The opiate of the Intellectuales, New York Review of Books, July 31, 1969, 29.

64. Miller C. Delbert, Theories of social change, in: Cuber F. John (1957) Technology and social change, Appleton-Century-Crofts, inc, New York.

65. Laura, Mulvey. "Visual Pleasure and Narrative Cinema" and "Afterthoughts on Visual Pleasure and Narrative Cinema inspired by Duel in the Sun ", Chaps. 4 & 5, in: Feminism and Film Theory, ed. Constance Penley (NY: Routhledge, London: BFI) 1998.

66. Newman Jan (1997) Religion and Technology: A study in the Philosophy of Culture, Westport, Connecticut, London, Praeger.

67. Lerman Nina E., Mohun Arwen Palmer & Oldenziel Ruth (1997) Virsatile tools: Gender analysis and the history of technology, Technology and Culture (special issue: Gender analysis and the history of technology) January 97, 38, no 1, The University of Chicago press.

68. Lerman Nina E., Mohun Palmer Arwen & Oldwnziel Ruth (1997) The Shoulders we stand on and the view from here: Historiography and dirextions for research, Technology and Culture (special issue: Gender analysis and the history of technology) January 97, 38, no 1, The University of Chicago press.

69. Lykke Nina, Between Monsters, Goddesses and Cyborgs: Feminist Confrontations with Science. In The Gendered Cyborg: a reader (2000) Kirkup Gill, Janes Linda, Wooward Kath, Hovenden Fiona, Routledge, London & New York.

70. Patrocinio Schweickart, What is.. Science and Technology in feminist Utopias. In MachinaEx Dea: Feminist Perspectives on Technology, Joan Rothschild (ed), (1983) The Athene series, Pergamon press, New York.

Popular Science (1998-2001) http:/ / www.popsci.com

Riki Anne Wilchins (1997) Read My Lips: Sexual Subversion and the End of Gender, Firebrand Books, Ithaca, New York.

73. Shneiderman ben (October 23, 1984) Beyond Artificial intelligence: Overcoming the obstacle of animism. Proceedings of workshop on long term social impact of artificial intelligence, office of Technology Assessment.

Springer C. (1996) Electronic Eros: Bodies and Desire in the postindustrial age. Austin: University of Texas press.

Stepan Nancy Leys, Race and Gender: The Role of Analogy in Science. In: Feminism & Science (1996) Fox Keller Evelyn and Longino Helen E. (ed), New York, Oxford.

76. Suleiman Rubin Susan (1985) ed. The Female Body in Western Culture: Contemporary Perspectives, ambridge.

77. Sungook Hong (IHPST University of Toronto). Speech at the Postech (Pohang, South Korea) on the 22 of June, 2000.

78. Thomas Carolyn De La Pena (1999) Recharging at the Fordyce: Confronting the machine and nature in the modern bath, Technology and Culrure, October 1999, vol. 40, no. 4.

Wittig Monique, One is Not Born a Women, The Straigh Mind and other Essays, Boston 1992.

80. Wiener Norbert (1964) God and the Golem (ditails not found).

ספרות בדיונית וספרות מדע בדיוני

בעברית

1. אן מק - קפרי (1969) הספינה המזמרת, תרגום אריה חשביה, עם עובד - מדע בדיוני, תל אביב.

טוויס וולטר (תשמ"א) מוקינגבירדתל אביב: הוצאת רב מכר.

מק - קפרי אן (1981), הספינה המזמרת, תל אביב: עם עובד.

שלי מרי (2000) פרנקנשטיין, או, פרומוטאוס המודרני, תל אביב: הוצאת פראג.

באנגלית

Gibson Wiliam (1984) Neuromancer. New York: Ace books.

2. Shelley Mary (1968) Frankestein, or the Modern Prometheus, Three Gotic Novels, Penguin Books, Harmondsworth (first edn, London 1818).

Thomson Amy (1993) Virtual Girl, Ace Books, New York.

4. Woolf Virginia (1938) Three guineas. London: Hogarth Press. Reprinted, Hammondswotth, England: Penguin (1977).

פילמוגרפיה

"בלייד ראנר": 1982, רידלי סקוט, ארה"ב.

"מטרופוליס": 1927, פריץ לאנג, גרמניה.

"מסע בין כוכבים - המפגש": 1996, ג'ונתן פרייקס, ארה"ב

"שליחות קטלנית": 1984, ג'יימס קמרון, ארה"ב

"שליחות קטלנית 2 - יום הדין": 1991, ג'יימס קמרון, ארה"ב

X-Men: 1993, בראיין סינגר, ארה"ב

The Terminator"": 1984, קאמרון ג'יימס, ארה"ב.

"מאטריקס": 1999, האחים Wachowski, קנדה

"הנוסע השמיני": 1979 רידלי סקוט, ארה"ב.

"הנוסע השמיני": 1986, ג'יימס קאמרון, ארה"ב.
רגש מיני פעילויות מיניות מטרות הומו ישראל סקירה פמיניסט דוקטורט לראיין הנאה מינית אתגרים דיכוטומי דיכוטומיה הגוף טכנולוגיה טכנולוגיות מגדר פמיניזם פמיניסט פמיניסטיות פמניזם פמניסט פמניסטיות שוביניזם שוביניסט שובניזם שובניסט שובניסטיות תבניות
משמעות החיים, ללמוד מכל דבר, שיקוף עצמי, שעמום של אלוהים, עניין של אלוהים, למצוא עת עצמך, משמעות מוחלטת
משמעות החיים, ללמוד מכל דבר, שיקוף עצמי, שעמום של אלוהים, עניין של אלוהים, למצוא עת עצמך, משמעות מוחלטת
...של אלוהים, עניין של אלוהים, למצוא עת עצמך, משמעות מוחלטת איך אפשר ללמוד מכל דבר במציאות? הרבה אנשים מחפשים משמעות בחיים, מנסים להבין איך כל אירוע, מצב או חפץ קשורים אליהם באופן אישי. כדי להסביר את הנושא, אליעד הציג שאלה ששאלה מישהי במהלך ההרצאה: איך אפשר לחבר כל דבר שקורה בחוץ אל המציאות הפנימית שלי? כלומר, כיצד אפשר ללמוד ולהסיק מסקנות אישיות מכל דבר שמתרחש או נמצא מסביב. אליעד הסביר שיש שתי גישות לנושא הזה: גישה אחת, נקודתית ומוגדרת: בכל דבר במציאות ניתן למצוא משמעות או לקח ספציפי. למשל, אם את...
תקשורת בין אישית, איך לפרש לחיובי? איך לשתול מחשבות שליליות? איך לא לריב סתם? איך להימנע ממריבה? עובדות ופירושים, איך להחליש מריבה? איך לגרום לשלום? איך לא לשתול מחשבות שליליות?
תקשורת בין אישית, איך לפרש לחיובי? איך לשתול מחשבות שליליות? איך לא לריב סתם? איך להימנע ממריבה? עובדות ופירושים, איך להחליש מריבה? איך לגרום לשלום? איך לא לשתול מחשבות שליליות?
...בין אישית, איך לפרש לחיובי? איך לשתול מחשבות שליליות? איך לא לריב סתם? איך להימנע ממריבה? עובדות ופירושים, איך להחליש מריבה? איך לגרום לשלום? איך לא לשתול מחשבות שליליות? איך לפרש סיטואציות בתקשורת בין - אישית בצורה חיובית? אליעד כהן מסביר כי תקשורת בין - אישית מתאפיינת בכך שכל פעולה או אמירה של אדם אחר יכולה להיות מפורשת באופנים שונים - חיוביים או שליליים. הסיבה לכך נעוצה בכך שיש הבדל בין עובדות לפירושים. כאשר מתרחשת פעולה או נאמר משהו, העובדה עצמה אינה מכילה משמעות מוחלטת, אלא אנחנו אלה שמעניקים...
טוב בלי רע, הכל טוב, רע בשביל טוב, עולם שכולו טוב, אחדות ההפכים, מחויב המציאות, לא לדעת כלום, אין שאלות
טוב בלי רע, הכל טוב, רע בשביל טוב, עולם שכולו טוב, אחדות ההפכים, מחויב המציאות, לא לדעת כלום, אין שאלות
...טוב, עולם שכולו טוב, אחדות ההפכים, מחויב המציאות, לא לדעת כלום, אין שאלות האם רע חייב להתקיים כדי להרגיש טוב? אליעד מתייחס לתפיסה נפוצה, לפיה הרע קיים במציאות כדי לאפשר לנו לחוש ולהעריך את הטוב. אנשים רבים סבורים כי ללא רע, לא נוכל לדעת שטוב לנו, משום שאין לנו למה להשוות את התחושה הזו. הוא מסביר שתפיסה זו נשמעת לכאורה הגיונית בעולם הנוכחי, שבו אכן ההנאה מדבר מסוים מותנית לעיתים בחסרונו קודם לכן. לדוגמה, אדם רעב מעריך אוכל יותר מאדם שאינו רעב כלל. אך אליעד מתעקש כי זוהי טעות לחשוב שהמציאות בהכרח...
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
סקס, יחסי מין, הנאה מינית, אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס
...אסקסואליות, חוסר חשק מיני, תאווה מינית, א מיניות, יצירת משיכה מינית, גמילה מסקס, גמילה מסקס, ליהנות מסקס, אין חשק למין, חרמנות, לגרום למישהו לרצות סקס מה זה א מיניות וכיצד היא מושפעת מהתניות רגשיות? א - מיניות היא מצב שבו האדם אינו חש משיכה מינית ולא מגלה עניין ביחסי מין, לא מתוך התנזרות מכוונת, אלא פשוט משום שאין לו משיכה או עניין בנושא. לפי אליעד כהן, א מיניות נתפסת בדרך כלל כנטייה מולדת או תכונה קבועה שלא ניתן לשנותה. אך במהלך השיחה התברר שזוהי תפיסה מוגבלת, וכי ניתן להתייחס לא - מיניות באופן...
איך לא להאשים את עצמי? איך לא לכעוס על עצמי? איך לקבל את עצמי בלי תנאים? איך לאהוב את עצמי כמו שאני? איך להתמודד עם כישלון? כעס עצמי, שנאה עצמית, האשמה עצמית, שונא את עצמי, כועס על עצמי, לא אוהב את עצמי, אהבה עצמית בלי תנאים
איך לא להאשים את עצמי? איך לא לכעוס על עצמי? איך לקבל את עצמי בלי תנאים? איך לאהוב את עצמי כמו שאני? איך להתמודד עם כישלון? כעס עצמי, שנאה עצמית, האשמה עצמית, שונא את עצמי, כועס על עצמי, לא אוהב את עצמי, אהבה עצמית בלי תנאים
...איך לקבל את עצמי בלי תנאים? איך לאהוב את עצמי כמו שאני? איך להתמודד עם כישלון? כעס עצמי, שנאה עצמית, האשמה עצמית, שונא את עצמי, כועס על עצמי, לא אוהב את עצמי, אהבה עצמית בלי תנאים איך לא להאשים את עצמי? איך לא לכעוס על עצמי? איך לקבל את עצמי בלי תנאים? אליעד מסביר כיצד להתמודד עם כעס עצמי והאשמה עצמית. פעמים רבות, כשאנחנו כועסים על עצמנו או מאשימים את עצמנו על משהו שעשינו, אנחנו בעצם יוצרים תחושת חוסר קבלה עצמית. השאלה המרכזית היא כיצד אפשר להפסיק את מעגל הכעס וההאשמה ולהגיע לקבלה עצמית ללא תנאים...
טיפולים סותרים, שיטות טיפוליות סותרות, ללכת לכמה טיפולים בו זמנית, טיפולים מנוגדים, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בסמים, טיפול קוגניטיבי, טיפול CBT, טיפול NLP, מסרים סותרים, מסרים מנוגדים, בחירת מטפל, בחירת טיפול, טיפולים נפשיים
טיפולים סותרים, שיטות טיפוליות סותרות, ללכת לכמה טיפולים בו זמנית, טיפולים מנוגדים, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בסמים, טיפול קוגניטיבי, טיפול CBT, טיפול NLP, מסרים סותרים, מסרים מנוגדים, בחירת מטפל, בחירת טיפול, טיפולים נפשיים
...לכמה טיפולים בו זמנית, טיפולים מנוגדים, טיפול פסיכיאטרי, שימוש בסמים, טיפול קוגניטיבי, טיפול CBT, טיפול NLP, מסרים סותרים, מסרים מנוגדים, בחירת מטפל, בחירת טיפול, טיפולים נפשיים האם אפשר לעשות כמה טיפולים נפשיים במקביל? אליעד כהן מסביר את השאלה האם אדם יכול ללכת לכמה טיפולים נפשיים שונים בו - זמנית. הוא נותן כדוגמה אדם שנמצא בטיפול פסיכיאטרי שלוקח תרופות, ובמקביל מעוניין לעשות טיפול רגשי, טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), טיפול תפיסתי או טיפול NLP. השאלה העיקרית שאליעד מתייחס אליה היא אם קיימת סתירה...
אושר, חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית
אושר, חיסרון תמידי, תמיד יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית
...יש חיסרון, למה יש סבל? איך נוצר סבל? למה רע לי? איך להיות מאושר? שכל על אנושי, מעל השכל האנושי, מהות הסבל, להשתחרר מהסבל, מודעות עצמית מהן הסיבות לחוויית החיסרון ולמה היא קיימת כל הזמן? החוויות של חיסרון, כמו חיסרון בכסף, זוגיות או בריאות, לא מתייחסות רק למצב נקודתי שבו חסר לנו משהו מסוים, אלא קיימת חוויית חיסרון בסיסית יותר, שהיא חלק בלתי נפרד מהמציאות. הרעיון המרכזי הוא שלעיתים קרובות אנו מזהים את חוויות החיסרון האלה כדבר חיצוני או נקודתי, אך למעשה כל תחושת ההעדר נובעת מההפרדה בין דברים, שהיא...
קושי בדרך הרוחנית, דברים מאבדים משמעות, איבוד משמעות, שום דבר לא משנה, כל דבר משנה, פחדים רוחניים, פחד משינוי, פחד להשתנות, פחד מאיבוד זהות, חרדה לא מאוזנת, חרדה מאוזנת, לרצות בלי סיבה - חלק 1
קושי בדרך הרוחנית, דברים מאבדים משמעות, איבוד משמעות, שום דבר לא משנה, כל דבר משנה, פחדים רוחניים, פחד משינוי, פחד להשתנות, פחד מאיבוד זהות, חרדה לא מאוזנת, חרדה מאוזנת, לרצות בלי סיבה - חלק 1
...משמעות, שום דבר לא משנה, כל דבר משנה, פחדים רוחניים, פחד משינוי, פחד להשתנות, פחד מאיבוד זהות, חרדה לא מאוזנת, חרדה מאוזנת, לרצות בלי סיבה - חלק 1 למה יש קושי בדרך הרוחנית ומה המחיר שמשלמים עליה? אליעד כהן מסביר בהרצאה שלו על הקושי בדרך הרוחנית, כשהוא מתמקד בפחדים ובתחושות שמתלוות להתקדמות בתהליך רוחני. אחד מהנושאים המרכזיים הוא התחושה שככל שאדם מתקרב לאיזושהי אמת רוחנית או מתעמק בתהליך רוחני מסוים, דברים שהיו בעלי משמעות עבורו מתחילים לאבד את משמעותם. לדוגמה, כאשר מישהו מתחיל לחקור לעומק את הסיבה...
כסף, עבודה, למה עובדים, כפרת עוונות, הכל נוצר מעצמו, לעבוד או לא לעבוד, צעיר או זקן, עבד או מלך
כסף, עבודה, למה עובדים, כפרת עוונות, הכל נוצר מעצמו, לעבוד או לא לעבוד, צעיר או זקן, עבד או מלך
...לעבוד או לא לעבוד, צעיר או זקן, עבד או מלך למה בני אדם עובדים בשביל כסף? אנשים שואלים למה הכסף לא גדל על העצים, ולמעשה זו שאלה עמוקה יותר, מדוע אנשים בכלל הולכים לעבוד. אליעד כהן מציג את העניין באמצעות סיפור של רבי נחמן מברסלב על אדם עשיר וקמצן שהגיע אליו אדם עני ורעב, שביקש אוכל. העשיר אמר לעני שאם הוא רוצה לאכול עליו לעבוד אצלו, לחטוב עצים ולסדר אותם. העני הסכים ועבד כל היום, ובסופו חזר לעשיר וביקש אוכל עבור העבודה שעשה. העשיר שלח אותו למקום אחר שבו ניתן לו אוכל בחינם, ובזמן שאכל, התלונן הע
פחד לפגוע בעצמך, פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה
פחד לפגוע בעצמך, פחד להשתגע, פחד לאבד שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה
...שליטה, פחד לעשות דברים רעים, פחד לפגוע באנשים, פחד לא לפעול בהיגיון, פחד מאיבוד שליטה, טיפול בפחדים, טיפול בחרדות, שינוי חשיבה מהו הפחד שגורם לאנשים להימנע מלעשות פעולות מסוימות? כחלק מהתהליך של הבנת פחדים וחרדות, אליעד מסביר את הלוגיקה מאחורי פחדים כמו פחד מההשלכות של פעולה שתגרום לנזק. הוא מתחיל עם דוגמה של אדם שפוחד לומר משהו לא במקום, ושואל מה ההיגיון מאחורי הפחד הזה. התשובה שניתנה היא שבאדם חווה את הפחד הזה כי הוא עשוי להרגיש שהתוצאה של הפעולה תהיה לא טובה, כמו במקרה של לדבר שטויות. אליעד מסביר...
מי ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים?
...מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: מי ברא את אלוהים של היהודים? האם יש שני אלוהים? מי ברא את הבורא? וממה החרדים חרדים?. הפעם אני רוצה לבאר את העניין של השני אלוהים, שעליהם אני מדבר, אני בעצם מסביר שגם את האלוהים היהודי, ברא מישהו. ויש את האלוהים היהודי שכולנו כבר מכירים את המעללים והסיפורים שלו. לפחות היהודים מכירים, וגם הנוצרים והאסלאם מכירים. ושואלים מה זאת אומרת שאתה אומר שיש שני אלוהים? הרי יש אלוהים אחד!! אלוהים פירושו ישות יחידה, אז איך אתה אומר ש...
תובנות לחיים 16
...המקובלים כתבו בשפה קשה, לא מובנת, זרה? - התשובה בשאלה, מה השאלה? ? לא מבין - לא מבין זה טוב, כי אם הכל ברור אז מה השאלה ואם לא ברור, זה מחייב יגיעה, ששורשה כוונה, ששורשה רצון עז להבין. הרצון גדל, הכלי גדל. ההבנה איננה רלוונטית, ההשגה כן וגם לא אבל זה בפעם אחרת דברים אלו לא מובנים בשכל המוכר, אלא דרך תחושה השגה אור. ככל שיהיה ברור, בהיר ונהיר באמת, לא יהיה כבר צורך ברצון כוונה ויגיעה. אז לא ברור זה טוב, וגם ברור זה טוב. הכל טוב, סבלנות. כל עוד לא ברור, יש עבודה, והעבודה היא בכוונה ששורשה רצון, זוהי...
במה כדאי להשתפר קודם? מתי מומלץ להתמודד עם קשיים ומתי לא?
...עם קשיים ומתי לא? כבר התבאר כי כדאי להתחיל להתקדם בכל תחום ובכל דבר, לא משנה מאיפה להתחיל העיקר להתחיל. אך בכל זאת אומר, שהמקום שבו הכי כדאי להתחיל הוא דווקא המקום הכי קשה, התכונה שאותה הכי קשה לך לשנות, הדבר שהכי חוסם אותך מלהתקדם בחיים, הדבר שאותו אתה הכי לא מאמין שתצליח לשנות. דווקא ממנו תתחיל. במקום שבו הקושי הגדול ביותר שלך, שם כנראה נמצאת גם ההזדמנות הגדולה ביותר שלך. התכונה הפחות חיובית הכי דומיננטית שבך, דווקא היא זו שאם וכאשר תצליח לשנות אותה, דווקא השיפור בה יגרום לך את פריצת הדרך הגדולה...
השיטה הטובה היא לא להגדיר
...להגדיר ההשראה של האדם זה דבר חשוב, אם ההשראה טובה, אז יש חשק לעשות דברים שאדם אוהב לעשות. ואביא הנה כמה טיעונים: אם ההשראה של האדם היא טובה, אז למה היא לפעמים הופכת להיות רעה? יש דעה שסוברת אם האדם יהיה שאנן ויגיד הכל בסדר, הוא לא ייתקדם לאן שהוא צריך ואז בגלל השאננות באופן פראדוקסלי הוא יגיע ללחץ. ויש דעה שסוברת שלחץ זה דבר לא בריא, ויש דעה שסוברת שלחץ בקנה מידה סביר הוא בריא ואף טוב. יש דעה שסוברת שבגלל לחץ האדם מתקדם, הדבר דוחף אותו קדימה. אז אשאל שאלה פשוטה, זה באמת כייף להילחץ באופן תמידי מדברים...
זן בודהיזם - מבוא
...זן הוא השם היפני של ענף ידוע של בודהיזם מהיינה, שהונהג במקור בסין כצאן, ואחר כך בקוריאה, יפן, ווייטנאם. כיום לתורת הזן תפוצה רחבה גם בעולם המערבי, עם מרכזים רבים ברבות ממדינות העולם. הזן מדגיש את חשיבותה של המדיטציה והבעתה בחיי היום יום כדי להגיע להארה וממעיט בערכו של לימוד אינטלקטואלי למטרה זו. כפועל יוצא של הדרך של הזן, חוכמת הזן היא נקודת מבט נכונה שבאה ממעשים (תרגול הזן) ולא מלימוד אינטלקטואלי. על אף שיש תרגולי מדיטציה רבים בזרם הזן (למשל מדיטציה בהליכה, אכילה, ושירה), כל זרמי הזן שמים דגש מיוחד...
שלושה שלבים - תהליך הלימוד בשיעור הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת
...הראשי בחינוך ולדורף: רצון, רגש וחשיבה יוצרת בוקר טוב כתה ז, אני מקדמת את ילדי כתתי, כמו בכל בוקר. והם עונים בוקר טוב המורה ענת. לאחר שאנו מדקלמים, שרים, משחקים ונעים במרחב בבית הספר אנו חוזרים לכתה, אני לוחצת את ידו של כל אחד מהתלמידים, מתבוננת בעיניו ומאחלת לו בוקר טוב. ואז ניגשת מיד לעריכת הניסוי, אנחנו בתקופת כימיה. כל חומרי הניסוי מונחים על השולחן, כפי שסדרתי אותם מוקדם בבוקר. את הניסוי ערכתי יום לפני לבדי בכתה, כדי לוודא שאני יודעת לבצע אותו כהלכה. שלב 1 ביצוע הניסוי. בשקט, ללא מילים. שריפת...
אמונות, דפוסים ומציאות
...את מארג ההתנסויות שלנו באמצעות האמונות והציפיות שלנו. אותם רעיונות אישיים באשר לעצמנו ובאשר לטבע המציאות משפיעים על מחשבותינו ורגשותינו. לרוב, איננו מטילים ספק באמונותינו לגבי המציאות ואנו רואים בהן אמת! לפיכך, לעתים קרובות מדי הן מתקבלות מבלי שבחנו אותן. איננו מזהים אותן כאמונות לגבי המציאות אלא כמאפייני המציאות עצמה. רעיונות אלה כל כך ודאיים נראה שלא עולה על דעתנו לתהות על מידת תקופתם. קל הרבה יותר לזהות אמונות לגבי דת / פוליטיקה מאשר להצביע במדויק על האמונות העמוקות ביותר בנוגע לעצמנו. ההכרה...
מהו הפחד ומהי חרות?
...שמח. כולם רוצים חרות. חרות מתקשרת לחופש, לשמחה ובעצם לאושר. בסופו של דבר כולנו שואפים להיות מאושרים. כשאנו מאחלים חרות, רובנו מתכוונים לחרות מכל מה שמונע מאיתנו להיות מאושרים. אם כך, מה מונע מאיתנו להיות מאושרים? לכל אחד מאיתנו התשובה קיימת בתוכו. אנחנו יודעים בדיוק מה עושה אותנו מאושרים. מה שבכל זאת מונע מאיתנו להיות מאושרים הוא הפחד. הפחד הוא זה אשר משעבד אותנו. אנו משועבדים לו. אנו עבדים של הפחד שלנו. אנו יודעים היטב מה אנחנו רוצים בחיינו, אולם פחד כלשהו מונע מאיתנו לנוע. הוא אשר יוצר אצלנו את...
דילוגי אותיות התורה וצפונותיה
...וצפונותיה ובו יבואר שכל אשר לא הגיע למידת הקדושה שהיא המידה האחרונה המביאה לרוח הקודש כדברי המסילת ישרים ענוה מביאה לידי יראת חטא יראת חטא מביאה לידי קדושה, קדושה מביאה לידי רוח הקודש אל לא להתעסק במופלא ממנו, שמתוך שבא לתקן נמצא מקלקל. כסליו ה תשס לפג לולא שדבר זה התפרסם בציבור ואף התקבל על דעתם של אנשי סגולה (החכמים בעיניהם), כל שכן בהמון הנבער מדעת, לא היינו, דוברי דעת אמת, טורחים להפריכו. הרי כל מי שיש שכל ישר במוחו מבין מיד שעניין הדילוגים דברי הבלים גמורים, לכן רואים אנו חובה גמורה לבער הרע...
סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?
...מאושר? לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סקפטיות - איך לא להתייאש להיות מאושר?. הרצאה על הסקפטיות של האדם להיות מאושר. איך לא להתייאש? ואיך הסקפטיות עוזרת לאדם? הפעם נדבר על הנושא של סקפטיות. אדם שהוא סקפטי יוצא קרח מכאן ומכאן. מהו אדם סקפטי? מצב שבו האדם אינו מאמין שיכול להיות טוב. אם נסתכל, נראה שהאדם רוצה להיות מאושר, אך התרגל לחיות בסבל שלו. הרעיון הוא שמי שרוצה להיות מאושר באמת עליו להפסיק להיות סקפטי. עליו לחפש את האושר בכל מחיר. כי אין דבר יותר חשוב בעולם מאשר להיות מאושר...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על אבן שושן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: אבן שושן, איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: אבן שושן, איך למכור מוצר ללקוחות? איך לא להישחק בעבודה? איך לנהל את הזמן? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך להעריך את עצמך? איך לשתול מחשבות? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לשנות תכונות אופי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בזוגיות? איך להעביר ביקורת בונה? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? מה המשמעות של החיים? אולי אנחנו במטריקס? האם לדומם יש תודעה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה יש רע בעולם? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? האם יש או אין אלוהים? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה יש רע וסבל בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? מי ברא את אלוהים? למה העולם קיים? איך נוצר העולם? האם יש בחירה חופשית? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מה קורה למי שלא מטפל בטראומה? לגרום לגבר להיפרד מחברה שלו העלאת החשק המיני להרגיש רק טוב לזהות מורה מואר היפנוזה עצמית נכנס לחרדה פחד לחזור בתשובה לשפר ביטחון עצמי בחיים שנאה עצמית החוקיות של האהבה להתאהב בך לקוח שמח גורמים לאושר זוגיות כמראה עצמית הגדרת זהות מינית החלטות לא נכונות הסיבתיות של הקושי להחליט להתמודד עם רגשות רעים להתמודד עם אתגרים מצליחנות ושאפתנות מחשבות כישלון שכנוע מהסיבה הלא נכונה מניפולציות של הקורונה ילד שעשו עליו חרם להתנהג עם ילד רגיש מה התת מודע חושב? חסמים אישיים בתת מודע איך נוצרת הפרעת אישיות? התמודדות עם הפרעות חרדה לגרום לאקס להתגעגע מכירה לאקסית פשיטה במפרק הברך הורדה בשומן אין אלוהים סוגים של מאמינים באלוהים נגד שימוש בסמים להארה רוחנית שימוש בסמים להגיע להארה רוחנית המלצה על הספר להיות אלוהים להיות אלוהים ודמויות בחלום לעשות כסף מאמזון לקנות דירה או לשכור דירה מטרת החיים של אלוהים למצוא את מטרת החיים מוניטין שלילי להטיל ספק במחשבות שליליות האם יש בחירה? מי בוחר לך? העולם ביחס לאלוהים הפעולה של בריאת העולם עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קואצ'ינג אישי, גישור, מאמן שיווקי בנושא אבן שושן - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0928 שניות - עכשיו 23_11_2025 השעה 04:30:20 - wesi4