תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה איש כי ידור נדר לה', מטות: וידבר משה אל ראשי המטות. מי הם ראשי המטות, נכון יותר לשאול ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

איש כי ידור נדר לה', מטות

וידבר משה אל ראשי המטות. מי הם ראשי המטות, נכון יותר לשאול מה הם ראשי המטות, מה תפקידם מהו אפיונם. יתר על כך, המצווה היחידה אשר נאמרה אל ראשי המטות, הינה מצוות איש כי ידור נדר לה'. מה הקשר בין ראשי המטות, בדווקא, לעניין נדרים?

או' ר' נחמן, נדר הינו מצווה, על ידי הנדר ושבועה זוכין לאדבקא מחשבתא בעלמא דאתי (זוכין לדבק מחשבתא בעולם הבא). הנדרים בחינתם גבוהה מאוד, הם בבחינת שרשי התורה, בחינת תשובה שהיא למעלה מהתורה.

כידוע עולם חסד יבנה, מהות הנהגת העולם הינה במידת החסד. מידת החסד ענינה ביטול מידת התאווה. התאווה הינה קלקול הנובע מחוסר אמונה, קלקול הנובע מחומריות / גשמיות בבחינת אני ואפסי, היינו שיהיה לי, לא משנה ענינו של האחר. נתינת צדקה הינה התיקון והביטול של מידת התאוה, נתינת צדקה הינה חסד, מהות קיומו של העולם. התאווה הינה החרבת העולם. ידוע השאלה של חכמים אם הקדוש ברוך הוא אוהב עניים, מדוע אינו מפרנסן, התשובה לשאלה זו, עיקרה של מצוות הצדקה, בשביל שאדם שהוא בעל בחירה ימשיך החסד לעולם ע"י צדקתו שנתן בבחירתו. היינו לאחר שבא הממון לאדם, לכיסו, שולח ידו לכיסו, לממון ה"שייך לו" נותן לאחר. במעשה צדקה זה משבר האדם אכזריות ותאוותו. מתוך אמונה שהכל מרצונו ית'. נתינת הצדקה הינה משיכת חסד לעולם.

הנדר הינו תוצאה של פרץ רגשי עמוק, פרץ של קירבת אלוקים. נדרים, עצם עניינם הינו, בחירת האדם לעשות מעשה של קירבה, מעשה הנעשה מתוך הודאה, השתוקקות לקרבת אלוקים. בנדור האדם נדר, מבטל את מידת התאוה. הנדר מורה להבנת האדם שהכל מאיתו ית'. או' ר' נחמן, נדר ושבועה ענינם הוא שמגלים שכל הדברים מקבלים חיות מהתורה. הנדר אינו מצמצם / מגביל, הנדר מרחיב, כאשר יודע האדם שהכל תלוי ומכוון על ידו ית' ע"י התורה וממילא תשוקתו להידבק בו ית', ההידבקות בכל יכול הינה ע"י צמצום עצמיותו, ע"י נדרים ושבועות. האדם נודר מחמת שרואה שיצרו (איש איש ויצרו, זמן וזמן ויצרו) רוצה להתגבר עליו, על כן הוא נודר ואוסר על עצמו גם את המותר לו, זאת כהגנה מתוך קירבת אלוקים חפצתי. ההבנה שיצרו רוצה להתגבר עליו והנדר כנגדו צריך שינבע מההכרה שכל החיות הינה מהתורה מאיתו ית'.

לא כל אדם ראוי ויכול לגלות שהכל מקבלים חיות מהתורה, על כן לא כל אחד יכול לנדור נדר. כאשר נדרת, מוצא שפתיך תשמור, אשר נדרת קיים. אי קיום הנדר יורה על חוסר אמונה גדול יותר מאשר לא לנדור כלל.

הכוח שיש לבטל הנדר, איננו ביטול הנדר, כוח זה הינו עקירת הנדר מעיקרו, היינו הנדר לא נידר כלל. מהות קיומו של נדר הינה בהבנת המשמעות העמוקה של הנדר. הידיעה, שהנדר הינו הצהרת אמונה, הצהרה בהכרת הכל יכול ית' שהכל שלו והכל מאיתו, היא המביאה לקיום הנדר. בהעדר תנאי זה, בטל הנדר מעיקרו.

וידבר משה אל ראשי המטות. או' ר' נחמן ראשי המטות, גדולי הדור הם אלו היודעים שכל הדברים שבעולם מקבלים חיות ע"י התורה, כי בוודאי אין שום חיות לשום דבר כי אם ממנו ית'.

כידוע קודשא בריך הוא ואורייתא חד הם. העוסק בתורה צריך שייקשר כל עשייתו לתורה, לקב"ה. הנדר הינו עשיית תורה, עשיית מצווה. כאשר האדם נודר בכל עניין, במעשהו נותן קדושה לנידר, בנודרו הינו מקשר הכל לקב"ה. באופן זה ע"י הנדר הינו נותן חיות לנידר, כך מוסיף ונותן חיות בעולם.

או' ר' נחמן.. ואפילו מי שעוסק בתורה, לאו כל אחד זוכה שהוא יקיים כל העולם, כי אם יחידי סגולה. לאו כל אחד זוכה כי הוא בחינה גבוה מאוד למצוא ולגלות אלוקותו ית', כביכול הנעלם, בכל דבר שבעולם.

היכולת לנדור ניתנה לאיש, "איש כי ידור נדר". מהות הנודר, היותו איש. איש הינה מהות, יכולת לקשר כל דבר לבורא עולם. איש זה, אנשים אלו הם ראשי המטות.

ראשי המטות אינם בדווקא המרבים בלימודם, ראשי המטות הם המקשרים כל דבר לכל יכול ית'. ראשי מטות אלו הם הנותנים תוקף לנדרים והם העוקרים הנדר מעיקרו.

שנזכה לדבק מחשבתינו בעלמא דאתי.



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...




תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

בודהיזם - אמירות קצרות
בודהיזם - אמירות קצרות אמירות קצרות Anguttara Nikya, Ekaka Nipta נזירים, בדיוק כפי שאף לכמות קטנה של צואה יש ריח רע, כך גם אני לא משבח אפילו זמן קצר של קיום, אף לא למשך רגע קצר כמו של נקישת אצבע באגודל. נזירים, בדיוק כפי שאפילו לכמות קטנה של שתן יש ריח רע; אפילו לכמות קטנה של רוק יש ריח רע; אפילו לכמות קטנה של מוגלה יש ריח רע; אפילו לכמות קטנה של דם יש ריח רע, כך גם אני לא משבח אפילו זמן קצר של קיום, אף לא למשך רגע קצר כמו של נקישת אצבע באגודל.... לחץ להמשך...

רוצה לחשוב כמו בן אדם? תאכל כמו בן אדם! חלק 1
...לו שכל, צריך לדעת כיצד להשתמש עם שכלו ולחיות טוב יותר. וההיגיון הפשוט אומר, כי ככל שיש לך יותר שכל, וככל שאתה משתמש יותר בשכלך, כך חייך טובים יותר. יחד עם זאת, ניתן לראות בחוש, כי רוב ככל בעלי החיים, חיים טוב יותר מאשר האדם. האם אי פעם ראית אריה שעובד בסבלות? או אולי שועל שמנהל חנות מכולת? או זאב שמוכר כלי בית? או בכלל בהמה חיה ועוף כלשהם שיש להם "קריירה" ומקצוע כשלהו? תשובה: לא. שאלה נוספת: רוב ככל בעלי החיים שחיים בעולם, רוב ככל הזמן, האם הם עצובים או שמחים? תשובה: שמחים. מיהו היצור החי היחיד בעולם שרוב ככל הזמן חי בתחושה שחסר לו משהו? תשובה: בן האדם! ונשאלת השאלה, כיצד זה יתכן שבעלי החיים יחיו טוב יותר מאשר האדם? כיצד זה יתכן שבן האדם שיש לו שכל ושמסוגל לחשוב בצורה כ"כ חכמה, כיצד זה יתכן שהוא חי פחות טוב מאשר רוב ככל בעלי החיים שקיימים? תשובה: מי שיש לו שכל ובוחר בטעות להתנהג כמו בעל חיים, חי פחות טוב מאשר בעל חיים. כי מי שאינו משתמש בשכל שיש לו, ובמקום זה הוא הולך אחרי הדמיונות שיש לו... לחץ להמשך...

תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 12
...דבר גם מצעצוע פשוט, כי הוא רואה בהנאה מהצעצוע הזה כהנאה נצחית שלא תיגמר לעד. הוא צוחק מלוא פיו בקול רם, צחוק אמיתי, שום דבר באופק לא מעכב בעד הנשמה האין סופית שלו לקבל את מבוקשה. אני מנסה לזהות ולהגדיר את ההנאה האנושית התקנית, המצרך הבלעדי של הנשמה האנושית. באופן הזה הגעתי עד הילד האנושי שהצליח הלכה למעשה להשיג לנשמתו את המוצר המושלם וליהנות ממנו, מכל דבר - צעצוע, טיול, מאכל... למעשה לא המוצר הוא האחראי לתחושת ההנאה כי - אם תחושת ההמשכיות בהנאה ממנו היא הספקית לתחושת ההנאה; הוא יהנה כל עוד יודע שאף אחד לא יקח את הצעצוע מידו. עם זאת המוצר עצמו אינו אלא אמצעי הובלה לתחושת ההנאה, הראיה על זאת היא שכעבור פרק זמן הילד זורק את הצעצוע שבידו ומבקש צעצוע אחר, הוא משתעמם ממנו וכאילו פרק החיים של הצעצוע הסתיים. בבית הוא משתעמם ולכן הוא מבקש לצאת למרחב אחר, לרחוב... גם המאכל הכי טעים לא יוכל ליהנות ממנו עד אין סוף, במקודם או במאוחר יחוש שובע ולא ירצה עוד. התחושה היא שישנה יד "שנייה" שמכוונת אותו לגיוון... לחץ להמשך...

זן בודהיזם / זאזן - "תרגול" כמימוש או "תרגול" כאימון ["Training" and "practice"] / מוהו נולקה
...בדיוק אתה מתכוון ב"תרגול למבוגרים"? בטרם ארחיב על משמעות המילה "מבוגר" אני רוצה לומר משהו על "תרגול"1. ביפנית ניתן לכתוב את המילה "שוגיו" בשני אופנים שונים עם תווים שונים (בעלי הגיה שונה במקצת), שגם יפנים רבים לא יודעים מה ההבדל בין שתיהן. ביפנית ניתן לפרש את המילה "שוגיו" כעבודה דתית (כשהיא נכתבת עם התו שפירושו "ללכת", "לעשות", "פעולה") - להוכיח את האמונה והאמת בפעולות של חיי היום - יום, ובאותו זמן כ"אימון" כמו לדוגמה בהכשרה למקצוע (במקרה הזה המילה נכתבת עם התו שפירושו "קרמה" או "טכניקה"). למותר לציין שהשתיים שונות בתכלית. גם באנגלית המילה "practice" [תרגול] יכולה להתפרש כ"אימון" כמו ב"אימון כדורגל". אבל כשאני משתמש במושגים כמו "תרגול למבוגרים", או כשאני מדבר על "תרגול זן", "תרגול דרך הבודהה" וכו' המילה "תרגול" [practice] משמשת אותי במובן של "מימוש" [putting something into practice], "להגשים דבר מה בעצם עשייתו". זה מצער שאנשים רבים מבינים את המושג "תרגול זן" כ"אימון זן" - אימון לשם השגת... לחץ להמשך...

הגוף שלנו הוא כמו בטריה שנטענת באנרגיה חשמלית או מאבדת אנרגיה
...חוק הדימיון ואו הכלים השלובים - שהיא שמתקיימת בסקס - בני זוג שנמצאים הרבה זמן יחד ועשו אהבה כל כך הרבה פעמים והחליפו אינפרומציה אנרגיה והטענה אחד של השני הופכים להיות דומים. לכן בפעם הבאה שאתם הולכים לעשות סקס - תשקלו מחדש - האם אני מוכן להתמיר את האינפורמציה האנרגיה שלי אם האדם הזה - אם הוא קצת חולה - או במרה מוסרית ירודה - או מריח לא טוב מאיסורים בגוף מה שמראה על מצב מחלה סמוי - כולל ריחות מוזרים באברי המין - או נראה לא נקי - מה שמראה על חוסר איזון - אל תתפשרו על שלמות הקיום שלכם. בבחירת מאהב/ת אתם בוחרים לכם את הנתיב של החיים, לגברים בפרט החשיבות של עשיית האהבה עם אישה אחת - היא חשובה ביותר - כל גבר שעושה סקס ללא הבחנה - הולך לחילופי זוגות - הולך לזונות - מפקיר את עצמו - את גופו נפשו ונשמתו ומבזבז את אנרגיית החיים שלו על האנשים הלא נכונים שנטענים דרכו בארגיה ומשאירים אותו מרוקן - עד לסקס הבא - מצב של טעינת אנרגיה - מתבטאת באנרגיה וכוח לעשות דברים רבים אחרי הפעולה של הסקס - ואצל גברים... לחץ להמשך...

עד מתי צריך לשאול למה ומה הסיבה?
...כתכונת חומר אלא כזמן קיים, ללא קשר לחומר. וזאת גם אם היקום היה סטטי. ואולי באותו זמן קרה מפץ גדול אחר וגם הייתהה פלוקטואציה קוואנטית של הריק במקום אחר ביקום? גם יכול להיות. אז יוצא מכאן שהיקום היה מאז ומתמיד למרות ההפרכה אם קרינת הרקע הקוסמית, והתרחבות היקום. כלומר, יקום זה היה במצב אחר, אבל הוא היה קיים רק בצורה אחרת, ואם נמשיך לתאר היה קיים מעולם. וראו זה פלא, אותן עובדות עליהם אומרים על כוח עליון באותם דברים מתארים את הנקודה הסינגולרית, אחד מתאר את המציאות כבורא עולם והשני מתאר את הדבר כסינגולריות אינסופית. והכל דבר אחד בהבנתו. מציאות אינסופית שהפכה לסופית. וזאת נעמיק אף בכתבי הקבלה שם כתוב שכוח אינסופי צמצם את עצמו, בצמצום אינסופי (שימו לב טוב תתרכזו) צמצום אינסופי כדי להיות סופי, ואז המרחק בין העולם לבורא הוא אינסופי. הנקודה הסינגולרית הייתה אינסופית, והפכה לסופית! כולם בעצם אומרים את אותו הדבר, הבורא לפי היהדות הוא ללא שינוי וללא תמורה ושימו לב, אם היקום היה סטטי לפני תחילת הזמן היחסי... לחץ להמשך...

נשימה לנשמה
...או נשכב בתנוחה נוחה, נרפה בגדים, נשחרר נעליים וכל דבר שעשוי להפריע. נעצום עיניים וננשום עמוקות שלוש פעמים. לאחר מכן נשוב לנשום בקצב הרגיל. נתחיל להתרכז בנשימה עצמה מבלי לנסות לשנות את הקצב, פשוט לתת לנשימה לקרות מעצמה בעוד שאנחנו רק מאזינים לה, ערים למה שהיא עושה לנו. מנסים להיות ערים לכל התהליך הזה אשר קורה מעצמו מיום לידתנו והוא משמש רקע לפעילותנו. הנשימות מתחלקות לשאיפה ונשיפה, אנו ערים לעלייתו של בית החזה עם כל שאיפה וירידתו עם כל נשיפה. אנו מתחברים לעליות והירידות האלו של בית החזה. בהמשך, אנו מדמיינים כל נשימה כאילו היא גל באוקיינוס. בכל עליה של בית החזה, הגל מתרומם מעל פני הים. כל ירידה של בית החזה, הגל יורד ונמוג בתוך הים. עם הדימוי הזה אנו ממשיכים הלאה עד שאנו הגל עצמו, ואנו עולים ויורדים לפי קצב הנשימה, בכל עליה וירידה של בית החזה. עליה וירידת הגל הופכת לנדנוד נעים כמו בתוך ערסל, או כמו תינוק אשר מעורסל בידי אימו, הים הוא האם אשר מנדנדת את התינוק בזרועותיה ואנחנו התינוק, מעורסלים... לחץ להמשך...

ריטלין ~: ) צחוק הגורל
...בקיצור - המצב הפך לבלתי נסבל. המורה שלו היה אובד עצות, ואחרי שניסה בטובות וברעות ולא עזר כלום, הוא הזמין את ההורים לשיחה. ההורים הגיעו נבוכים, והמורה גלל לפניהם את כל מה שעושה הילד ואת כל מה שהוא ניסה לעשות איתו, ושאל אותם מה הם מציעים. אמר לו האב: "מה אתה רוצה שאעשה? גם אני דיברתי אתו וביקשתי ממנו והענשתי אותו, ולא עזר כלום". אמר המורה: "אולי תקחו אותו לאבחון? " אמרה האם: "אני לא מאמינה בזה, זה לא יעזור כלום, וזה לא מעשי". אמר המורה בזהירות: "אם אין ברירה - אולי כדאי לתת לו ריטלין? " אמר האבא: "אבל מאיפה אשיג ריטלין? " אמר המורה: "אין בעיה, אני אדאג לריטלין. כל בוקר הילד יקח כדור והכל יהיה בסדר". אמרה האמא: "אני בבוקר יוצאת לעבודה מוקדם ובעלי בתפילה. יש לי בלגן בבית בבוקר, מי ידאג כל יום שהוא יקח את הכדור"? ענה המורה: "אני עצמי אדאג כל בוקר לתת לו את הכדור". אמר האבא: "זה לא בא בחשבון. כל התלמידים ידעו שהוא לוקח כדור, יהיה מזה פרסום ובזה אני לא מעוניין! " חשב המורה ואמר: "יש לי רעיון. כל... לחץ להמשך...

השקעה התחלתית ממוקדת בתכנון נכון
השקעה התחלתית ממוקדת בתכנון נכון כל השקעה התחלתית ממוקדת בתכנון נכון, אבל יותר חשוב מהכל איך לחשוב נכון. כי אם חושבים משהו ואחר כך חושבים שהכל ירוץ אוטומטי, כמו טייס אוטומטי זה לא עובד ככה. צריכה להיות השקעה תמיד, האדם מתכנן אבל חייב ליישם את הדברים ביום יום, מתוך מחשבה של להתבונן בדברים באותו הרגע ולהתמקד בעיקר בחשיבה אם היא נכונה או שגויה, ואז כאשר החשיבה נכונה קל לעשות נכון. תכנון צריך להיות במחשבה נכונה וזאת הדרך שהדברים לא יישארו רק על הכתב. זה נשמע פשוט מדי, אבל דווקא שזה פשוט מדי מתפתים לחשוב שרק דברים לא פשוטים נכונים. וזה לא נכון, כי הדבר הפשוט ביותר הוא הדבר המורכב ביותר.... לחץ להמשך...

טראומה - טראומה, ריפוי וחזרה לחיים
...בזמן התרחשות הטראומה שבים ותוקפים את הנפגע, תחושת חוסר ישע ותקווה, שינוי בתחושת הזמן, הימנעות או ניתוק מוחלט מרגשות, תחושת זרות וניתוק, חוסר הנאה מפעילויות והימנעות מהן. עייפות מתמשכת, קשיים ביחסים אינטימיים ובתקשורת אישית ובין אישית, בושה, אשמה, האשמה עצמית, תחושת בדידות, ועוד. חשוב לציין בהקשר לתופעות המופיעות כאן, שלעיתים אנשים מדחיקים לחלוטין את חווית הטראומה ואינם זוכרים דבר, או אינם מגדירים / מודעים לחוויות מסוימות כחוויות טראומטיות. לכן במידה ומופיעות מספר תופעות הרשומות כאן במשך החיים ופוגעות במהלך התקין שלהם, ניתן לטפל בנושא גם ללא צורך בזיכרון ממשי. ריפוי מטראומה השלב הראשון בתהליך ריפוי הטראומה הוא הבנת הנפגע שרק הוא יכול לחולל את הריפוי וההחלמה בתוכו, מכיוון שבהתהוות הטראומה הוא נותק ממקור העוצמה, הכוח והמשאבים. רק השבתם לחייו והעצמתם תאפשר את תהליך הריפוי. משערת שמי שחווה טראומה השולטת ומנהלת את חייו יקשה עליו להתחבר כרגע לאמירה מסוג זה, אולם חשוב להבין שרק ממקום בו הנפגע מחזיר... לחץ להמשך...

אימון התת מודע
...או יחשבו עלינו. אבל למודע שלנו יש את זכות הבחירה, הוא זה שמנהל את תת המודע אם הוא בוחר לנהל אותו. כשהמודע שלך נותן לתת המודע תוכנית פעולה, תת המודע שלך יעשה הכל כדי לממש אותה. כשהמודע שלך מפוקס וממוקד על המטרות שלך, זה מה שתת המודע שלך רואה ולשם הוא יוביל אותך. לעומת זאת, כשהמודע שלך ממוקד בפחדים או בחוסר האמון שלך, זה מה שתת המודע שלך רואה ולשם הוא יוביל אותך. בוא ונבדוק את זה ביחד. אני אתן לך דוגמא. קח קורת עץ עבה מאוד ברוחב של שלושה מטרים ובאורך של חמש עשרה מטרים ותניח אותה על הרצפה. ברור שלמרבית בני האדם לא תהיה בעיה ללכת על הקורה הזו. קח את אותה קורה ותניח אותה על שני בניינים בניו - יורק. מעט מאד אנשים יסכימו ללכת עליה. מה ההבדל? ההבדל הוא כשתשומת הלב שלנו יוצאת מהמטרה אל עבר הפחדים שלנו, תת המודע שלנו לוקח אותנו אל הפחדים שלנו ולכן רוב בני האדם עלולים ליפול. כשאתה מסיר את העניים מהמטרה ומכוון אותם אל הפחד, תת המודע שלך מכוון את תוכנית הפעולה שלך אל הפחד. מרבית בני האדם שמים להם מטרה... לחץ להמשך...

תורת הקבלה: מהי קבלה?
...בין חלקי המידע שאסף הפיסיקאי החוקר. לכן הוא מתחיל לדבר על "שרשראות ענק", "מנהרות אטומיות", "גשרי אנרגיה" ו"עשרה מימדים". אדם שלישי, בעל מוח פורה במיוחד אבל ללא כל חוש מדעי, נחשף לתיאוריו של המדען. הדמיון שלו נדלק ובתוך זמן קצר הוא נסחף בדמיונו אחר אנשים, שנעלמו בתוך מנהרות אטומיות ומקורות אנרגיה בלתי מוגבלים, המצויים בחלק מעשרת המימדים. שלושת האנשים האלה מציירים את הגישות השונות אל הקבלה. שלושת האנשים האלה מציירים את הגישות השונות אל הקבלה. הנתונים בהם עוסקת הקבלה, הם סיפורי התורה והמכלול השלם של ההלכה היהודית. החוקר, מייצג אדם שלומד את ההלכות והסיפורים, כפי שהם, מבין את משמעותם המיידית, אבל אינו משיג את התמונה הרחבה יותר. המדען הגדול מייצג את אנשי הקבלה, שרואים את מכלול הנתונים הנקודתיים ואז מנסים להגיע לתפישה כלשהי של התמונה הגדולה. הם זקוקים לדימויים על מנת לתאר את האחדות המופשטת שהם רואים בדמיונם, מתוך ההבנה, שכל כלי מילולי יוכל להציג רק באופן חלקי ביותר את ההבנה אליה הגיעו בשכלם. ואף... לחץ להמשך...

ניהול זמן - טיק טק, טיק טק, לאן עף היום? - על זמן וניהול זמן
...- תכנון נכון של היום יחסוך לכם שעות (כן לפעמים אפילו שעות!) במהלכו. אז קדימה דף ועט ולרשום. לרשום את כל המטלות לביצוע ביום העבודה הקרוב. יש מי שמעדיף לתכנן את יום המחרת כבר בערב ולישון בשקט. אחרים מעדיפים להקדיש דווקא את שעות הבוקר המוקדמות לתכנון. כך או כך מומלץ להקדיש 10 - 15 דקות לפחות לתכנון היום. לפני שמתחילים לעבוד. ואיפה אני? רשימת המטלות מוכנה. ומה חסר בה? כנראה שאתם. האם אתם מופיעים ברשימה? לא ממש? זה הזמן להוסיף לרשימת המטלות את הנושאים האישיים שחשובים לכם. את מכון הכושר. את הקפה על שפת הים. את אותם דברים קטנים ש"עושים את היום". את זריקות האנרגיה הקטנות שכל כך חשובות לנו. את אותם נושאים עליהם אנחנו ממהרים לוותר ברגע שנוצרת מצוקת הזמן הראשונה. זמני ביצוע עכשיו כשכול המשימות רשומות לפניכם אפשר לעבור לשלב הבא. שלב זה דורש אמנם מעט תרגול אבל נתרגל גם לזה. עכשיו עלינו להעריך את זמני הביצוע של כל מטלה. כאן בא לעזרתנו "כלל אצבע" פשוט. באופן "מפתיע" רוב המטלות לוקחות זמן רב יותר מכפי שאנו... לחץ להמשך...

כל הטוב שבעולם - להשתנות ולהתחיל חיים חדשים - זה אפשרי!
...בריאות, זוגיות טובה, יחסים נפלאים עם כל הסובב אותנו. שינוי יביא לחיינו אושר שמחה ברכה אהבה זוגיות נפלאה, פרנסה בשפע וכו'. היכן ומתי נעשה השינוי? השינוי נעשה במחשבה של כל אחד ואחד מאיתנו. אנו יוצרים את חיינו באמצעות המחשבה שגורמת להרגשה. המחשבות העולות בדעתנו והמילים שאנו משמיעים, יוצרות את המציאות שלנו ואת כל הנוכחים בתוכה. אין לשום אדם, לשום מקום ולשום דבר כל השפעה עלינו, מאחר שאנו הננו היחידים בעלי היכולת לחשוב במוחינו. כאשר אנו יוצרים שלום ושלווה ואיזון במוחנו, נמצא יסודות אלו גם בחיינו. אנו אחראים באופן מלא על כל דבר בחיינו, הטוב ביותר והגרוע ביותר. תת המודע שלנו מקבל כל מה שאנו בוחרים להאמין בו. פרוש המשפט הוא: שאמונותיי בנוגע לעצמי ולחיים מתגשמות עבורי. אני זה מי שאני בוחר להאמין שאני. לדוגמא: אם אבחר להאמין שאני חכם כך אהיה ולהפך. עומדות בפנינו אפשרויות בלתי מוגבלות באשר לדברים שאותם אנו יכולים לחשוב. במידה ונבחר לחשוב טוב יהיה טוב ולהפך. במחשבתנו אנחנו יוצרים את המצבים ולאחר מכן... לחץ להמשך...

בודהיזם - השיחה עם קוּטַדַנְטַה - העלאת קורבן ללא דם
...יהיו בהתאם לאמת, מאחר והמלך כן הזמין אותם. כך המלך יוכל לדעת שיערוך קורבן מוצלח וישמח בו, וליבו ימצא שלווה פנימית. או שמישהו יאמר: 'המלך מהאוויג'יטה עורך קורבן גדול, אך הוא אינו בעל לידה טובה משני הצדדים... ' אך מילים אלו לא יהיו בהתאם לאמת... או שמישהו יאמר: 'רב - השרים שלו אינו בעל לידה טובה... ' אך מילים אלו לא יהיו בהתאם לאמת. ' כך רב - השרים הנחה את המלך עם שש עשרה סיבות... בקורבן זה, ברהמין, פרים לא נשחטו, לא עיזים או כבשים, לא תרנגולים או חזירים, לא אף סוג של יצורים חיים נשחטו, וגם עצים לא נגדעו לצורך עמודי הקורבן, ולא נגזז עשב לצורך עשב הקורבן, ואלו המכונים עבדים או משרתים או עובדים לא ביצעו את מטלותיהם מתוך פחד ממלקות או איומים, בבכי ודמעות. אך אלו שרצו לעשות דבר מה עשו זאת, ואלו שלא רצו לעשות לא עשו: הם עשו מה שרצו לעשות ולא עשו מה שלא רצו לעשות. הקורבן התבצע עם גהי, שמן, חמאה, גבן [6], דבש ודיבשה. אז, ברהמין, הקהטיה... השרים והיועצים, הברהמינים רבי ההשפעה, בעלי - הבית העשירים... לחץ להמשך...

בודהיזם - תפיסת שפה, רב - משמעות וקונפליקט - 2
...את הצירוף 'כלב גדול'. המילה 'כלב' מייצגת אובייקט בעולם הנתפס בראייה (גם בשאר החושים, אך במקרה זה הויזואל דומיננטי). המילה 'גדול' מייצגת קונספט של יחס של מימדי (בד"כ במרחב הויזואלי). התגובה לכל אחת מהמילים בנפרד תהיה שונה מהצירוף של שניהם. לדוגמא, התגובה למילה 'כלב' יכולה להיות ייצוג ויזואלי של הכלב החי בביתו של הקולט עצמו. התגובה לצירוף 'כלב גדול' תהיה ייצוג ויזואלי של כלב אחר (סביר מאוד במקרה שהכלב של הקולט קטן), כלומר יש כאן ייצוג ויזואלי שונה לגמרי מבחינה איכותית, זהו לא שינוי בתכונה אחת - הייצוג הויזואלי הקודם של הכלב לא 'גדל' או 'נמתח' כתגובה למילה 'גדול' אלא נוצר ייצוג חדש של 'כלב אחר'. כך, התגובה לצירוף משמעויות אינו הסכום שלהם או בהכרח מניפולציה של ייצוג אחד על השני, אלא ייצוג חדש אשר יכול להיות מנותק מקשר ישיר לאלו המרכיבים אותו. דוגמא אחרת היא המילה 'אופניים', מילה המייצגת דבר מה בעולם. היא אינה מייצגת את הגלגלים, הצמיגים, הכידון, הפדלים, המעצורים, גלגלי השיניים, או כל חלק אחר... לחץ להמשך...

עצבנות - מבוא
...יתחיל בהמלצת פסיכולוג. בעיות נוירולוגיות היפרטרופיה (גדילת יתר) של אזור או אזורים מוחיים מסוים הקשורים ברגש (Emotion), או היפרפלזיה (פעילות יתר) באזור מוחי או אזורים מוחיים מסוימים רלוונטיים, עלולים לחולל נטייה לעצבנות. אומדן הטיפול במצבים כאלה מתבצע אצל רופא נוירולוג. השלכות העצבנות השלכות העצבנות הן בדרך כלל שליליות בעליל. נטייה לעצבנות שהיא חריפה עלולה להיות מסוכנת במיוחד. אדם המגיב בעצבנות וחום רוח לאי - הבנות קטנות שעלולות להופיע בחיי היום יום או להקנטות קלות ואפילו לגילויים של ציניות קלה עלול להסתבך רבות, להפסיד אינטימיות, לאבד את מקום עבודתו, לפגוע באחרים, ולהסתבך בפלילים. טיפוס A וטיפוס B בפסיכולוגיה, אנשים אשר באופן עקבי מבטאים חוסר סבלנות טיפוסית, עצבנות הכוללת גם ציניות תוקפנית מוגזמת, נטייה לעוינות באופן כללי ואף להתקפי זעם קיצוניים. וכו' מכונים בדרך כלל טיפוס אישיות A. הקטגוריה מכילה אמות מידה ברורות לאבחון ולטיפול באלו השייכים אליה כביכול. האנטונים של קטגוריה זו הוא טיפוס אישיות... לחץ להמשך...

רגשות / שכל. איך מתנתקים רגשית? איך שולטים ברגשות?
...האדם זוכר בדמיון שלו שקרה משהו, אך זהו דמיון בלבד. במציאות האמיתית של עכשיו, האירוע שקרה לפני רגע אינו קיים. אתה חושב שהוא קרה בגלל יכולת הדמיון שלך. אילו לא יכולת לדמיין אלא רק לחשוב באמצעות השכל, לא יכולת לזכור מה קרה לפני רגע. כי העבר הוא בעצמו דמיון. ולכן ממילא ניתן להבין, כי כדי להשתחרר מהעבר שקיים בדמיון, ממילא צריך לברוח אל השכל ולחזק אותו. כי השכל הוא הכוח המנהל של הדמיון ושל הרגש. ככל שהשכל יהיה חזק יותר, כך הרגשות של האדם יהיו טובים יותר. כאשר ברצונך להתנתק רגשית ממשהו, עליך לחשוב בהיגיון, לדוגמא על ה"תועלת" שצומחת לך מכך שאתה שוקע בדמיונות ובזיכרונות העבר. כאשר תתבונן בעניין הזה תגלה מיד שעליך להתחזק בכל כוחך לפתוח דף חדש ולהתקדם קדימה. כי העבר הוא סוג של משא כבד שהאדם סוחב על כתפיו. כל הדברים שהאדם תלוי בהם רגשית, הם סוג של בית כלא שהאדם שבוי בידיים של אותם הדברים שבהם הוא תלוי רגשית. הדבר היחיד שבו אתה יכול להיות תלוי רגשית הוא כמובן בעצמך. דהיינו שהאדם ילמד לאהוב את עצמו ולקבל... לחץ להמשך...

כסף / הצלחה / רוחניות - הקשר בין הצלחה, עושר ורוחניות
...רוחני או במילים אחרות: אתה יכול להיות עשיר רוחני. יתרה מכך, אני טוען שעושר ורוחניות מזינים זה את זה. העולם החדש הביא יותר ויותר אנשים עשירים להתחבר לרוחניות שלהם ומיתוסים, כגון: "העשירים הם אנשים שמכרו את נשמתם לשטן וכל מה שאכפת להם זה כסף" או "להיות עני זה רוחני", מזמן כבר נופצו כמו גלים גדולים על הסלעים ביום סגריר. אילן בן דב, שרי אריסון, מדונה ועוד רבים אחרים הם דוגמאות חיות לשילוב הקסום בין עושר לרוחניות. הסתכלו על חייהם ותראו כיצד הצד האחד מזין את האחר וחוזר חלילה - אני קורא לזה "מעגל השפע". יש המכנים אנשים כמותם: "העשירים החדשים" או "העשירים הנאורים", מה שבטוח הוא שהצורך בחיבור הזה קיים והוא עובד. ואם הצורך הזה קיים והוא עובד, כנראה שיש סיבה לכך, אחרת הוא לא היה נולד בכלל והעולם היה ממשיך לייצר אנשים עשירים שהם אומללים, כי הם מרגישים ריקים מתוכן ואלה היו ממשיכים להתאבד על ימין ועל שמאל. מסתבר שקיצוניות אינה טובה לנו כבני אדם. מסתבר שאם יש לך רק חומר ללא טיפה של רוח, אתה דחוס מדי בשביל... לחץ להמשך...

פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים?
...רבים של פחדים וחרדות. ומספיק שאדם פוחד להיות חולה, או ליפול ברחוב וכדומה, זה כבר יכול להפוך לחרדה. הכל תלוי בעוצמת הפחד כדי שזה ישתנה לחרדה קשה. והפסיכולוגים והפסיכיאטרים אינם מבינים בכלל ממה נגרמת החרדה, ונותנים כדורים או טיפולים שאינם עוזרים כי אין הבנה מדוע בכלל אדם סובל מחרדה כזו או אחרת. והשורש של כל החרדות והפחדים, הסיבה היא אותה סיבה, ומי שיבדוק יראה שזו אותה סיבה שורשית, והסיבה היא ההבדל / הפרדה בין טוב לרע. כל זמן שהאדם לא רוצה להרגיש רע, תמיד יהיה לו פחד, או חרדה. אם היה רק טוב בעולם, טוב מוחלט, אין רע, האדם לא יוכל לפחד. ומספיק שיש דבר אחד רע בעולמנו, זה כבר גורם לפחד. ואם היתה נאמר הבנה שהכל בעולם רע, והכל גרוע באותה המידה, גם כן לא היה פחד, כי אם הכל רע, לא יכול ממילא להיות טוב, ואז אין פחד. ויש לשים דגש שאם אצל האדם אחדות בהבנה מוחלטת שהכל: או טוב לחלוטין או רע לחלוטין, הוא לא יסבול. כל עוד יש הבדל בין טוב לרע, יהיו חרדות. ואם אין את ההבנה הזו אין שום דבר שיעזור לאדם להבריא... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




הרצאות / סדנאות / חוגי בית: צור עכשיו קשר (050-3331-331) ותזמין הרצאה / סדנא / חוג בית על כל אלפי הנושאים שיש באתר / ועל כל נושאי החיים

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של מאמן רוחני, אימון אישי להרזיה, מטפל אישי מומלץ, אימון אישי קשב וריכוז, מאמן אישי טלפוני, מטפל הוליסטי, מאמן אישי למציאת זוגיות, מאמן אישי לפרישה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות
עכשיו 17_04_2014 השעה 12:41:55
wesi4