תרומה ועזרה לאתר
שתף
הצטרף כחבר וקבל:
אלפי הרצאות מלאות לצפייה!
אלפי מאמרים מלאים לקריאה!
אלפי MP3 להורדה למחשב!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה איש כי ידור נדר לה', מטות: וידבר משה אל ראשי המטות. מי הם ראשי המטות, נכון יותר לשאול ...
הדף
הקבוצה

הדף
הקבוצה
טיפול נפשי ייעוץ אישי מאמן אישי אימון אישי

איש כי ידור נדר לה', מטות

וידבר משה אל ראשי המטות. מי הם ראשי המטות, נכון יותר לשאול מה הם ראשי המטות, מה תפקידם מהו אפיונם. יתר על כך, המצווה היחידה אשר נאמרה אל ראשי המטות, הינה מצוות איש כי ידור נדר לה'. מה הקשר בין ראשי המטות, בדווקא, לעניין נדרים?

או' ר' נחמן, נדר הינו מצווה, על ידי הנדר ושבועה זוכין לאדבקא מחשבתא בעלמא דאתי (זוכין לדבק מחשבתא בעולם הבא). הנדרים בחינתם גבוהה מאוד, הם בבחינת שרשי התורה, בחינת תשובה שהיא למעלה מהתורה.

כידוע עולם חסד יבנה, מהות הנהגת העולם הינה במידת החסד. מידת החסד ענינה ביטול מידת התאווה. התאווה הינה קלקול הנובע מחוסר אמונה, קלקול הנובע מחומריות / גשמיות בבחינת אני ואפסי, היינו שיהיה לי, לא משנה ענינו של האחר. נתינת צדקה הינה התיקון והביטול של מידת התאוה, נתינת צדקה הינה חסד, מהות קיומו של העולם. התאווה הינה החרבת העולם. ידוע השאלה של חכמים אם הקדוש ברוך הוא אוהב עניים, מדוע אינו מפרנסן, התשובה לשאלה זו, עיקרה של מצוות הצדקה, בשביל שאדם שהוא בעל בחירה ימשיך החסד לעולם ע"י צדקתו שנתן בבחירתו. היינו לאחר שבא הממון לאדם, לכיסו, שולח ידו לכיסו, לממון ה"שייך לו" נותן לאחר. במעשה צדקה זה משבר האדם אכזריות ותאוותו. מתוך אמונה שהכל מרצונו ית'. נתינת הצדקה הינה משיכת חסד לעולם.

הנדר הינו תוצאה של פרץ רגשי עמוק, פרץ של קירבת אלוקים. נדרים, עצם עניינם הינו, בחירת האדם לעשות מעשה של קירבה, מעשה הנעשה מתוך הודאה, השתוקקות לקרבת אלוקים. בנדור האדם נדר, מבטל את מידת התאוה. הנדר מורה להבנת האדם שהכל מאיתו ית'. או' ר' נחמן, נדר ושבועה ענינם הוא שמגלים שכל הדברים מקבלים חיות מהתורה. הנדר אינו מצמצם / מגביל, הנדר מרחיב, כאשר יודע האדם שהכל תלוי ומכוון על ידו ית' ע"י התורה וממילא תשוקתו להידבק בו ית', ההידבקות בכל יכול הינה ע"י צמצום עצמיותו, ע"י נדרים ושבועות. האדם נודר מחמת שרואה שיצרו (איש איש ויצרו, זמן וזמן ויצרו) רוצה להתגבר עליו, על כן הוא נודר ואוסר על עצמו גם את המותר לו, זאת כהגנה מתוך קירבת אלוקים חפצתי. ההבנה שיצרו רוצה להתגבר עליו והנדר כנגדו צריך שינבע מההכרה שכל החיות הינה מהתורה מאיתו ית'.

לא כל אדם ראוי ויכול לגלות שהכל מקבלים חיות מהתורה, על כן לא כל אחד יכול לנדור נדר. כאשר נדרת, מוצא שפתיך תשמור, אשר נדרת קיים. אי קיום הנדר יורה על חוסר אמונה גדול יותר מאשר לא לנדור כלל.

הכוח שיש לבטל הנדר, איננו ביטול הנדר, כוח זה הינו עקירת הנדר מעיקרו, היינו הנדר לא נידר כלל. מהות קיומו של נדר הינה בהבנת המשמעות העמוקה של הנדר. הידיעה, שהנדר הינו הצהרת אמונה, הצהרה בהכרת הכל יכול ית' שהכל שלו והכל מאיתו, היא המביאה לקיום הנדר. בהעדר תנאי זה, בטל הנדר מעיקרו.

וידבר משה אל ראשי המטות. או' ר' נחמן ראשי המטות, גדולי הדור הם אלו היודעים שכל הדברים שבעולם מקבלים חיות ע"י התורה, כי בוודאי אין שום חיות לשום דבר כי אם ממנו ית'.

כידוע קודשא בריך הוא ואורייתא חד הם. העוסק בתורה צריך שייקשר כל עשייתו לתורה, לקב"ה. הנדר הינו עשיית תורה, עשיית מצווה. כאשר האדם נודר בכל עניין, במעשהו נותן קדושה לנידר, בנודרו הינו מקשר הכל לקב"ה. באופן זה ע"י הנדר הינו נותן חיות לנידר, כך מוסיף ונותן חיות בעולם.

או' ר' נחמן.. ואפילו מי שעוסק בתורה, לאו כל אחד זוכה שהוא יקיים כל העולם, כי אם יחידי סגולה. לאו כל אחד זוכה כי הוא בחינה גבוה מאוד למצוא ולגלות אלוקותו ית', כביכול הנעלם, בכל דבר שבעולם.

היכולת לנדור ניתנה לאיש, "איש כי ידור נדר". מהות הנודר, היותו איש. איש הינה מהות, יכולת לקשר כל דבר לבורא עולם. איש זה, אנשים אלו הם ראשי המטות.

ראשי המטות אינם בדווקא המרבים בלימודם, ראשי המטות הם המקשרים כל דבר לכל יכול ית'. ראשי מטות אלו הם הנותנים תוקף לנדרים והם העוקרים הנדר מעיקרו.

שנזכה לדבק מחשבתינו בעלמא דאתי.



מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...



תכנים נוספים לעיונך...



תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...

לקות למידה - המשגה - על לקויות למידה
...אשר הדמיון ביניהם אינו בולט לעין. הילד נתפס לדמיון השטחי שבין הדברים שהוא משייך לסוגים, דמיון המתבטא בגילוייהם החיצוניים ביותר של המושאים, כמו הצורה הצבע או סמיכותם במרחב, ולא משמעותם הפנימית והמהותית. מילים זהות המודפסות בצבעים שונים או באותיות בעלות גודל שונה, אינן נתפסות כזהות בגלל השוני החיצוני שלהן. הילד לקוי הלמידה טועה בגלל הגילוי החיצוני קשה לו לקלוט שיש משמעות פנימית לתופעה. אדם הכבול לגילוי חיצוני תפיסתי של דברים במקום ניתוחם על פי משמעות ותוכן מכונה ע"י גולדשטיין כאדם בעל "עמדה מוחשית" לעומת "עמדה מופשטת" שהיא עמדה של חשיבה התקינה. כושר העיבוד של חוויות העבר והשימוש בו לגבי ההווה הוא אחד התיפקודים העלולים להשתבש בעקבות ליקויי למידה. לכן כדי לקדם את יצירת המושגים של הילד הלקוי והכללתם נבליט בהרבה אופנים, בדוגמאות וניסוחים, את הצד המשותף שבין שני מצבים, אחרת החוויה בעבר תהיה קטועה וחלקית. למשל: הילד למד את המושג חמש ביחס למחברות אדומות וקצרות, אם נציב לפניו חמש מחברות בצבע שונה... לחץ להמשך...

רגשות, מהם רגשות, להרגיש כלום, רק אחדות, רק נפרדות, אחדות מתוך נפרדות, מהות הנפרדות
...של האחדות. ואני אומר לו, שגם מהצד של הנפרדות זה אחד. זאת אומרת שבשכל של הנפרדות אתה יכול להבין שזה כלום. יש לנו שכל ואין שכל. באין שכל זה אחד, אבל אני רוצה שתבין שגם בשכל זה אחד. אני רוצה שתבין שבתוך חווית נפרדות לא תוכל להרגיש רגש מוגדר. יש אדם שיגיד, אני יודעת שבמהות זה אחד, אבל בנפרדות, בפועל, אני מרגיש שאני קיים, המהות זה שם אבל אני עדיין חש קיים. מה הרעיון כאן, שאני רוצה שבתוך חווית הנפרדות שלך אתה תחווה את האחדות. מה זה למעשה נפרדות? נפרדות זה להגדיר ולהפריד. אני רוצה שבתוך חוויית ההגדרות השכליות שלך, אתה תצליח לראות שאתה לא חושב על שום דבר. זה יבוא לך מתוך השכל. זה לא יבוא במצב של האין שכל, אלא בשכל המגדיר שלך תסתכל על חווית הקיום של עצמך, ובשכל המגדיר תראה שזה כלום. אני רוצה שברגש המוגדר שלך אתה תחווה את הכלום. אני ארצה שתגדיר לי מה זה רגש, ואז אתה בנפרדות שלך תראה שזה כלום. שאלה: איך מתבוננים לתוך הרגשות? אליעד: מאוד פשוט, על ידי ששואלים, מה אני מרגישה? מה באמת אני מרגישה? למשל... לחץ להמשך...

תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 4
...את דעתינו בסוגיה שלו פה אחד, נשענים על הגיונינו המנחה והבלתי מתעה, בדיוק כפי שהביעו אבותינו את דעתם בסוגיה זו פה אחד כאשר נפתח הדיון ועלתה בו שאלת קיום אלוהים; אדם וחוה דיברו פה אחד אל אלוהים, אם תרצו כנגד אלוהים, אם עוד תרצו - הם ניהלו דיון פורה ופעיל עם אלוהים, הדיון נפתח איתו, הגם והסתיים בלעדיו - כי הרי שללו בהמשך הדיון את אפשרות קיומו... נוכחות "הצד השני" היתה קיימת, והרי לא יתכן "דיון" של צד אחד ונפרד... בעוד, אנו בדורינו מנהלים את הדיון עם עצמינו, אם תרצה משכנעים את עצמינו, אם תרצה עוד - מהתלים בעצמינו... אנו מדברים פה אחד כנגד שום דבר, מול שום ישות, כי הרי כל ישות בנמצא נוגדת היא את עצם הגיונינו - המנחה העליון והיחיד בנמצא... הקדשתי את הפרק הזה לסברה האומרת "כולנו פה אחד מדברים למעשה", ואת הפרק הקודם הקדשתי לסברה האחרת "לכאורה", זו אשר אומרת בפה מלא וכנה "לא יתכן קיום לאל", כי ההיגיון המנחה שלנו מנחה אותנו לסברה הזאת. בסוף הפרק הקודם שאלתי "איך מתמודדת הדת היהודית עם הסברה האחרת"... לחץ להמשך...

ההוויה של המציאות, בלי פוטנציאל של נפרדות, למה האדם יוצר לעצמו סבל ולא רוצה לסבול, לא לשקר את עצמך
...ההוויה של המציאות, בלי פוטנציאל של נפרדות, למה האדם יוצר לעצמו סבל ולא רוצה לסבול, לא לשקר את עצמך. שאלה: כשאני מתבוננת אני מתחילה להטיל ספק במציאות, האם זה משנה? אליעד: את צריכה להגיע למצב שאת מרגישה טוב מבפנים, מה זה אומר,? שתמיד טוב לך ולא משנה מה קורה, קרה או יקרה. שאלה: אני מרגישה שתחושת המציאות שלי היא אחרת. אליעד: ברור שהיא אחרת, אבל זה לא פותר בעיות, אלא יוצר בעיות חדשות. זה שאת קיימת זאת הבעיה, עד שלא תפתרי את זה, לא משנה איך תסובבי את המעגל. אם תגיעי למסקנה שלאף אחד אין תודעה, אז מה? שאלה: זה יעזור לי לא לדאוג אם אני מאחרת לעבודה. אליעד: לאחר לעבודה זה לא בגלל התודעה של הבוס שלך, אלא בגלל התודעה שלך. אני אומר לך עכשיו, שלאף אחד אין תודעה, את עובדת אצל רובוטים, אם תאחרי לעבודה, הרובוטים לא יתנו לך אוכל. את פועלת לפי מה שקורה אצלך, את תמיד פועלת לפי השיקולים שלך. הבעיה שלך היא עם עצמך, זה לא משנה אם המציאות אמיתית או לא. למשל יש לך חלום בלילה וזה הרי לא אמיתי, האם זה משנה לך? לא... לחץ להמשך...

קסם הקריסטלים - יותר מאבני חן
...בעולם העסקי, שתמיד היו כאן, לטובת האדם, בחיי היום יום, הבריאות, הרגש והעשייה - הינם גבישי הקריסטלים. הקריסטלים המורכבים ממינרלים שונים, התגבשו במעמקי קליפת כדור הארץ במשך מיליוני שנים הודות לתהליכים גיאולוגיים. התוצאה הינה אבנים (גבישי הקריסטל) המורכבות ממינרלים שונים, אשר אגרו / אצרו בתוכן אנרגיה במהלך התגבשותן. לפיכך מדובר באבנים אנרגטיות בעלות צורות וצבעים שונים, הרכבים כימיים ברורים ומאובחנים גמולוגית, מבנים פיזיים ומולקולאריים פנימיים מדויקים המגדירים את התכונות האנרגטיות היחודיות לכל קריסטל. הקריסטלים נכרים ומתגלים במרבצים שונים בעולם, חלקם בעורקי אדמה וסלעים וחלקם על קרקעות או חופי נהרות וימים חלקם במקום ההתגבשות וחלקם אלפי ק"מ ממקום ההתגבשות המקורי. איסוף ושימוש בקריסטלים לטובת האדם היה נפוץ לאורך ההיסטריה ומוזכר בכתבים עתיקים ממקורות ומקומות שונים ברחבי העולם לרבות בתנ"ך בתלמוד ובגמרא (12 אבני החושן אשר יצגו את 12 שבטי ישראל באפוד של הכהן הגדול). בכל המקורות מתוארים הקריסטלים כאבנים... לחץ להמשך...

מנטורינג - מנטור מדבר על חוק ההפכים
...לנו כלי חיוני, אך עלינו לזכור שהוא מצריך תרגול ואימון. אז מה התפקיד שלנו? מנטור מציין כי התפקיד שלנו הוא להתגבר על הנטייה הטבעית לשפוט ולתייג בפזיזות כל דבר ולהבין שלכל דבר יש טוב ורע, צד פנימי וצד חיצוני, משהו גבוה ומשהו נמוך. וזה נוגע לרגשות שלנו, לגוף הפיזי שלנו, למחשבות שלנו, למערכות היחסים שלנו ולכל תחומי חיינו. אם נלמד להסתכל על שני צידי המטבע בכל סיטואציה, החיים שלנו יזרמו בצורה חלקה הרבה יותר והתוצאות יתחילו להופיע. בכל מקום בו משהו מת, משהו חי מתעורר. "כשדלת אחת של אושר נסגרת, דלת אחרת של אושר נפתחת מיד" (Helen Keller) חישבו על נסיבות חייכם אומר מנטור האם אתם יכולים לראות איך חלק מהנסיבות הקשות ביותר בחייכם, בעבר או בהווה, הכילו או מכילות את זרע ההזדמנות? האם אתם מסכימים כי ברגע שזיהיתם בעבר את הצד הטוב של אירוע או סיטואציה מסוימת, זה גרם לכם לנוע בכיוון של מה שאתם רוצים? ואיך אם סירבתם לעשות כך, זה רק הזיק לכם? מסקנה של מנטור ההתנגדות לחוק ההפכים עובדת נגדכם בשתי רמות: ברגע שאתם... לחץ להמשך...

עצבות - מבוא
...מצבים בהם שראוי לכעוס וכו' - אך עצב אינו "מידה" ואין לו מינון ראוי כלל. עצב ודיוק ההערכה פורגס מצא כי למצב רגשי קיימת השפעה על דיוק ההערכה של האדם כלפי אירועים ואנשים בסביבה שלו. השפעה זו יכולה לנבוע מטעות באיסוף המידע וכן מהשפעה על תהליך עיבוד המידע. הטענה העיקרית בנוגע לטעות באיסוף מידע היא שההטייה נובעת מהתאמה למצב הרגשי בו נמצאים: לדוגמה במחקרם של פורגס ובאואר נמצא כי אנשים שמחים נטו להעריך אחרים באופן חיובי, כלומר התאימו את הערכתם החיובית למצבם הרגשי השמח. אם כך, הטיה עשויה להתרחש כאשר האדם מתייחס למצב הרגשי בו הוא נמצא כמקור מידע המשפיע על הערכתו. לגבי השפעות על עיבוד המידע, נמצא כי אנשים שמחים נוטים לעבד מידע באופן כללי וקצר לעומת אנשים עצובים המעבדים מידע באופן לוגי, מדוקדק וארוך. ניתנו לכך מספר הסברים: ההסבר הפונקציונלי - מצב רוח מעיד על סיטואציה חברתית שבתורה מאפשרת התנהגות מסוימת. לכן, מצב רוח של שמחה מעיד על סיטואציה חברתית חיובית ועל כן ההתנהגות תהיה משוחררת יותר. בניגוד לכך... לחץ להמשך...

גילוי דברים והפחד לשתף
גילוי דברים והפחד לשתף והאדם חושב שגילה דבר מה, ומצמצם עצמו לדבר. וחושב שבידו אוצר גדול. ושאוצר זה יספק לו ביטחון אושר אהבה וכו' והאדם שמצמצם את עצמו, חושש פן יגנבו לו את הידע, או את האוצר. והאדם שכלוא בתוך צמצומו, הוא עבד להישגים שלו כביכול. שהוא מגדיר את עצמו בהגדרות ובגדרות שמסבות לו גם הרבה פחד וחשש פן יעלמו או ילקחו ממנו. והוא העבד שחושב שכל מה שהוא זה מה שהוא מגלם בעולם של עשיה, ובכך יוצר לעצמו עוגמת נפש. כי הוא האדם הוא ביטוי של הגדול והעצום, שזה הוא בעצמו, ואעפ"כ בחור לצמצם את עצמו להגדרות וגדרות שהם סורגים של עבד. והאדם הוא גם מלך אמיתי, שלא מפחד לשתף את הידע שלו, שכן הוא מפוזר בכל דבר ובשום דבר. והאדם בוחן וכולא את עצמו בשכל קטן, ומוגבל וחושש לפסולת שהוא מגלה כביכול, כשהכל מונח לו בכף ידו. ועל האדם לפתח את תכונת מלכותו, ואיפה שיש פחד יש עבד ואין מלך, אך לא רק.... לחץ להמשך...

להתמודד עם קשיים בחיים
...וכן, לא עוזר לו בכלום ואת כל הזמן הזה הוא יכל להקדיש לדברים הרבה יותר חשובים. אז נניח שהם מדברים שטויות, אז מה. אין טעם להתרגש מהם. נניח שהם ניסו להפיל את האדם הזה ע"י כך שלא עזרו לו איפה שהיו צריכים להיות. אבל בכל זאת האדם לא נפל. ולכן האדם צריך לקחת את האחריות על עצמו, ולא להפיל את עצמו בפח במחשבות האלה, אלא להמשיך הלאה. כי מה הדבר יעזור לו? זה רק יקלקל לו בדרך כי האנשים האלה לא עוזרים במקום שהם צריכים לעזור לו. והאדם צריך להיתמך בכוחות עצמו כדי לצאת מהדבר הזה, לחזק את החוסן הנפשי שלו ולהיות עם חוסן נפשי עצמאי. נכון שיש לאדם אוהבים, וחס וחלילה אין הכוונה לזלזל בתמיכתם האדיבה. ובכל זאת, על האדם להיות חזק עבור עצמו ועבור אחרים. וההתנהגות האחראית של האדם משתקפת כאשר הוא עצמו במקום להפיל על האחרים את הדברים ויכול להיות שהוא צודק שהם מעלו בהתנהגותם במקום שהיו צריכים להתנהג אחרת, האדם הזה אומר לעצמו: אני לא מוכן להתנהג מוזר בשביל אנשים כאלה, לא מעוניין לנתח אותם ולא לחשוב עליהם. אני מסתדר לבד... לחץ להמשך...

החיים הם המתנה הכי גדולה
...להיות מאושר בחיים. כי האדם קיבל חיים במתנה והוא צריך לזכור להיות מאושר בהם ולנצל כל רגע בחיים לטובתו ולמען סביבתו. ויש בחיים הרבה אי וודאויות ואי דיוקים, ולכן הפתרון הוא לזרום עם אי ודאות ועם חוסר הדיוק ולמרות שהדברים בחיים אינם מדוייקים הם מובילים בסופו של דבר לדיוק גדול יותר, ולודאות גדולה יותר. ההבנה של הדברים אין צורך לחפור בה מפני שההבנה נשארת אותה הבנה ושיפור ההבנה יכול להיעשות רק ע"י התבוננות על המציאות כפי שהיא ולכן כאשר האדם מסתכל על המציאות כפי שהיא הוא פטור מלהבין אותה. כי איך אדם מגיע להבנה של הדברים? ע"י הסתכלות על המציאות כפי שהיא. ולכן כאשר לאדם יש אי ודאות בהבנה או אי דיוקים בהבנה עליו להסתכל על המציאות כפי שהיא. דבר נוסף, בחיים צריך לדעת כאשר מבצעים משימה יש להתעלם מכל הדברים הטפלים ולא להיתקע על דברים שאין צורך בהם, אלא יש להתמקד בדבר העיקרי ואותו יש לבצע. כי לפעמים אדם עושה מאמץ שזיפי שלא נותן לו כלום, והכי חשוב לחשוב נכון דבר שחוסך עבודה מיותרת ויוצר עבודה יצרנית, נכונה... לחץ להמשך...

ערב ראש השנה - ימי הסליחות
...או' התורה "לא בשמים היא". ר' נחמן מסביר, אכן התורה הינה בשמים. האדם נצרך לעלות אף לשמים לצורך השגת וקיום התורה. או' ר' נחמן "אך השם יתברך חפץ חסד הוא", יודע הקב"ה שאי אפשר לו לאדם להתחיל מייד בחיבור לשמים, יש אף שהאדם לא יצליח בכל ימיו לעבודות גבוהות, לשמים. אומרת התורה כי קרוב אליך הדבר מאוד. הקב"ה אינו דורש מייד להגיע לשמים, האדם נדרש לעשות ולקיים רק מה "שקרוב אליך הדבר בפיך ובלבבך לעשותו". כל אדם ואדם יש דברים הקרובים אליו יותר, אותם הוא מצווה לעשות, בהם מצווה הוא לעסוק. אל אל לאדם להרגיש שעשיתו הינה נמוכה ועל כן לא יעשנה. עשית האדם את הקרוב אליו, תביאהו לידי עשייה גבוהה יותר. כך הגבוהה ילך ויקרב. האדם נידון על אשר יכול וצריך היה לעשות, לפי מדרגתו, ולא עשה. אין האדם נדון על אשר אינו יכול לעשות. ימים אלו של בקשת סליחה, למעשה היו צריכים להיות בסוף שנה, שכן על מעשינו בעבר מבקשים אנו סליחה. מדוע בקשת הסליחה הינה בתחילת שנה, עוד קודם שעשינו כל רע. מהותה של הסליחה הינה גם הצער על העבר, עיקרה... לחץ להמשך...

החיים הטובים - הקוד
...יכול להחליפה אתה יכול לשחק עם מחשבותייך ולהשתעשע איתם. ואף אחד אחר לא יכול לקחת חלק בכל התהליך הזה של מחשבותייך. הרבה פעמים שהבן שלי בן התשע חושב על משהו ואני שואלת אותו "על מה חשבת עכשיו? " הוא מיד מתפתל שמא אוכל להיכנס לתוך מחשבתו ולדעת אותה. הסוד הוא לדעת מה קודם למה, רגש או מחשבה, זהו השלב השלישי. לאחר שהנקודה הראשונה הובהרה, בוא ונצעד עוד צעד אחד קדימה. ההרגשה שלך היא תגובה של הגוף שלך למחשבה שלך. לכל התחושות שלך קדמה מחשבה. אם תיקח גוף ללא מוח אין לו תחושות ואין לו רגשות. אם המוח נפגע בצורה חמורה גם התחושות והרגשות יפגעו בצורה חמורה. כלומר, יש קשר בין המחשבה לתחושה. בוא ונבדוק את זה ביחד. מתי אתה מרגיש שמח? כשקורה משהו שמח, נכון? מתי אתה מרגיש עצוב? כשקורה משהו עצוב, נכון? איך אתה יודע שמה שקורה הוא שמח או עצוב? אתה מסתכל על מה שקרה ונותן לאירוע את הפרוש שלך, את הדעה שלך, את המחשבה שלך על מה שקרה. קיבלת ציון 80 במבחן - אתה נעשה שמח מזה. ממה אתה נעשה שמח? מהמחשבה שלך על הציון לא מהציון... לחץ להמשך...

השעמום של אלוהים, בריאת העולם, למה אלוהים ברא את העולם? מי ברא את הפוטנציאל של המציאות? מי ברא את הבורא?
...מציאות ללא שום דבר אחר שהוא לא אלוהים, אפילו לא ברמת הפוטנציאל, ממילא מצד מהותו האמיתית של אלוהים, הוא אפילו לא מוגדר כבורא! כי כדי להגדירו כבורא יש להגיד שיש ישות נוספת חוץ ממנו! ונגיד שהוא ברא את הרצון ללא רצון, ממילא נשאל מי ברא אצל הבורא את יכולת הבריאה? מה גרם לבורא ליצור את הפוטנציאל של המציאות בכלל? בעצם זה מתיחס לכל ההסברים למה אלוהים ברא את העולם, כי נגיד שהוא ברא מסיבה כזאת או אחרת, תמיד נשאל מה זה שגרם את היכולת הזו לברא. מה היה לפני הסיבה הראשונה ולמה? הלוגיקה היא פשוטה, שום סיבה היא לא מחוייבת, ברגע שאתה אומר יש מציאות א' פירושו של דבר שיכולה להיות מציאות אחרת. ותמיד השאלה תהיה קיימת בעינה, מאחר והיה יכול להיות שתמיד היה רק עולם, שאין את סיפור המפץ הגדול, זה היה יכול שלא להתרחש, ממילא תמיד תהיה השאלה למה הוא כן התרחש. ואני אתן עכשיו עוד נקודה מעניינת למחשבה והיא לגבי הפוטנציאל של המציאות, השאלה היא האם הפוטנציאל של קיומה של המציאות האם הוא תמיד היה קיים? כי אם כן, אז זה אומר... לחץ להמשך...

מידה כנגד מידה - מבוא
...שהטוב יפקוד אותו. "אל תשפטו למען לא תישפטו. כי במשפט אשר אתם שופטים תישפטו ובמידה אשר אתם מודדים - יימדד לכם." (מתי ז' 1-2) "אל תשפטו ולא תישפטו. אל תרשיעו ולא תירשעו. סלחו וייסלח לכם. תנו ויינתן לכם; מידה יפה, דחוסה, גדושה ושופעת יתנו בחיקכם, כי במידה שאתם מודדים - יימדד לכם." (לוקס ו' 37-38) לעשות לאחרים, מידה כנגד מידה, מה שאדם רוצה שיעשו לו. "לכן כל אשר תרצו שיעשו לכם בני האדם - עשו להם גם - אתם, כי - זאת התורה והנביאים: " (מתי ז' 12) באסלאם עקרון המידה כנגד מידה מקובל גם באסלאם ומופיע בקוראן שאינו שולל את זכותם של האנשים לגמול זהה לעוול שנעשה להם ומתיר נקמת דם. עם זאת, הקוראן קורא לבני האדם לא לדרוש עונש בשוויו לאדם שפשע נגדם או נגד משפחתם, אלא לבקש גמול כספי (דיה). כך נכתב בסורה 2 איה 178: "הוי המאמינים, נכתב בספר כי מצווה עליכם לנקום את דם הנרצחים: בן חורין תחת בן חורין ועבד תחת עבד ונקבה תחת נקבה. ואולם אם מוחל גואל הדם לרוצח על מקצת דמו של אחיו, יסתפק בתביעה כדת וכדין, ועל הרוח... לחץ להמשך...

הדשא של השכן - למה *כן* / *לא* להסתכל עליו?
...בחלקך ותסתפק במה שיש לך, הוא היה מרוצה באופן מושלם ואז הוא לא היה רוצה שום דבר, כי היה מרוצה מהמציאות בשלמות מוחלטת שאין בה כל רצון לשינוי או לדבר מה. ואז לא תהיה שום אינטראקציה, האדם לא יאכל, לא ישתה, לא יזוז, לא יעשה שום דבר. יתכן שזה טוב, ויתכן שזה רע, אך כדי שתהיה אינטראקציה כאן בעולם, על האדם כן להסתכל על הדשא של השכן. כדי שהאדם יתקדם בחייו, גם אם הוא לבדו לחלוטין, עליו להסתכל בכדי להתקדם, כיוון שהאדם של הרגע הזה, ברגע הבא הוא לא אותו האדם, וברגע הבא אחריו הוא גם כן לא אותו האדם, הוא כמו בעצם 3 אנשים חדשים. כל רגע של מציאות זה בן אדם אחר. וברגע שבן אדם הולך ועושה פעולה, הוא מדמיין, שבעצם זה שהוא עושה פעולה, הוא מדמיין שהמציאות החדשה שהפעולה תגרום, זה למציאות טובה יותר. גם מעשה פשוט של להחליף חולצה, זה כמו הסתכלות על הדשא של השכן, כי האדם החליף חולצה, כיוון שחשב שזה יעשה מציאות טובה יותר, וכך בכל עשייה. כל מחשבה הקטנה ביותר, שיכולה להיות מציאות טובה יותר, אם יהיה שינוי ואפילו הקטן ביותר... לחץ להמשך...

NLP -מה זה NLP? -Neuro Linguistic Programming
...יוצר את המפה הפנימית, את תמונת המציאות שלנו. תמונת המציאות הנוצרת במוח הינה סובייקטיביות, היות ולכל אדם יש את החוש הדומיננטי, שדרכו הוא חווה את העולם ביתר עוצמה והיא מהווה שיקוף של המחשבות שלנו והתקשורת שלנו עם עצמנו ועם הסובבים אותנו (Linguistic). כתוצאה מממפה פנימית הזו, נוצרות תחושות ורגשות המשפיעים על ההתנהגות. בכדי ליצור שינוי במחשבה או התנהגות (Programming) עלינו ליצור שינוי באחד או יותר ממרכיבי המפה הפנימית (טעם, ריח, קול, תמונה או תחושה). שינוי זה נעשה ע"י זיהוי הפעילות המוחית, שמלמדת היכן האדם "תקוע" ובניתוח הדגם הלשוני, שבא לידי ביטוי בתקשורת המילולית (האופן בו האדם בוחר להתנסח) ובתקשורת הפנימית (הכוללת תהליכי חשיבה). מטרת הטיפול ב - NLP מטרת המטפל ב - NLP, היא לזהות מאיזה פרמטרים חושיים לא מודעים בנויה המחשבה של האדם, לעצב את המחשבות מחדש ע"י חיבורו למקורות הכוח והעוצמה הפנימיים שלו ובכך לשפר את ההסתכלות העיקרית על ההווה והעתיד ואת איכות התקשורת הפנימית והחיצונית המשפיעים על ההרגשה... לחץ להמשך...

מנטור - מבוא
...מדריך, לרוב בעל ניסיון עשיר בתחום התמחותו. הביטוי קרוי על שמו של מנטור, חברו של אודיסאוס, במיתולוגיה היוונית, ששימש כחונך לבנו טלמאכוס. מנטור במיתולוגיה היוונית באודיסאה, כאשר אודיסאוס מפליג למלחמת טרויה הוא משאיר את טלמכוס בנו, תחת השגחתו של מנטור. בספר השני של האודיסאה, טלמאכוס פונה לשווא אל מצפון מחזרי אימו, פנלופי, ומבקש מהם לחדול מלחזר אחריה. הם בזים לו, והאלה אתנה, מחופשת בדמותו של מנטור, מעודדת אותו לפעול נגדם, ולצאת לחפש את אביו הנעדר. טלמאכוס שואל ספינה ומפליג בלילה אל פילוס בלווית אתנה, המחופשת למנטור. בספר השלישי, הם מגיעים לפילוס וזוכים לקבלת פנים נאה מידי נסטור, מלך פילוס, שמוסר כי אין בידיו חדשות על גורלו של אודיסאוס; אתנה נעלמת, וטלמאכוס ממשיך לספרטה כדי לקבל מידע על אביו. אתנה חוזרת רק בסוף העלילה, שוב בדמות מנטור, על מנת לסייע לטלמאכוס ולאביו לגבור על המחזרים. מנטור כחונך הגדרה מודרנית למושג מנטור ניתן לייחס לספר צרפתי מסוף המאה השבע - עשרה בשם Adventures de Telemaque ("הרפתקאות... לחץ להמשך...

צידה לדרך - החיים טובים ויש בהם הרבה אושר
...אפילו שהוא מגיע למטרה הוא לא מרוצה. הוא נשאר עצוב וכלום לא עוזר לו. ובעצם את הדבר החשוב ביותר הוא שוכח עליו נדבר בהמשך. הוא כל הזמן מפחד מדברים רעים שיקרו לו ודברים טובים נותנים לו אופציה לחשוב על ההיפך שיקרה. וככה הוא תמיד מפחד לאבד ולא שמח ממה שכבר יש לו. בעצם כל מה שתביא לו יגביר לו את הדאגה, תתן לו כסף הוא לא יישן בלילה בשקט, כל דבר ממש רק יגביר לו את חוסר השקט בחיים. בעצם הוא עושה דברים בלי לחשוב העיקר לעשות. כאילו האדם הוא רובוט של רצונות של אחרים ושל הרצונות שלו, כאילו פועל מתוך אינסטינקט העיקר לעשות כך וכך והעיקר לעשות כך וכך. אבל מה המטרה של כל אלה? האדם כבר כל הזמן אומר זה למטרה של זה אבל הוא לא מגיע למטרה סופית של הדברים. מה כל זה יוביל אותו? הוא לא יודע למה הוא עושה, הוא לא יודע על מה הוא מדבר. והדבר הכי חשוב זה קודם כל שהאדם ישב עם עצמו וישאל את עצמו למה אני רוצה כך וכך? הוא יגיע למסקנה כי הוא מפחד מהפונקציה ההפוכה שתקרה לו. אבל למה לפחד מהפונקציה ההפוכה? כי הוא לא רוצה אותה... לחץ להמשך...

חינוך ילדים נכון בעזרת תת המודע
...מצפים מהילדים שלכם. ורק כאשר האמת של תת המודע תתחבר עם הרצונות שלנו במודע נצליח גם לתקן את עצמנו וגם את ילדינו. הרבה הורים לילדים שעולים לכיתה א' או מתקדמים למסגרת חברתית שונה ממה שהיו רגילים עד כה חוששים שהילד שלהם יתקשה במסגרת החדשה. על כן הם מנסים להכין את הקרקע מבעוד מועד - משמע שהילד יגיע מוכן. אם הכל יהיה מושלם לילד לא תהיה התמודדות והרי אותן התמודדויות בחיים בעצם מעצבות אותנו. הקרינו לילד בטחון, אמונה ביכולותיו. כאשר תרגישו פחד או חשש בתוך תוככם על הקשיים הצפויים לילד, כשהוא עדיין אינו יודע מה צפוי לו ואין שום סיבה שהוא עצמו יחשוש - אותם חששות ופחדים, שהם טבעיים לגמרי, יוצאים החוצה ממש כמו קרן אור היישר למוחו של הילד והוא סופג הכל. ייתכן שהילד מוכן לחלוטין אך אנו, ההורים גורמים לתת המודע שלנו להקרין לו אחרת לגמרי. חשבו על עצמכם במסגרת חברתית חדשה, עבודה חדשה - החששות בהתחלה, אתם "בוחנים" את הסביבה ואת התנהגותה אליכם - אם גם בגיל כה "מופלג" יש לנו חששות מדוע שלילד לא תהיינה חששות?... לחץ להמשך...

הכל כרצונך תמיד, לרצות את הכל בשלמות, סבל נצחי, אחדות לא נצחית, מה שנכון לך, להדחיק רצונות, הכל נגד רצונך תמיד
...להפגע. האדם נפגע כאשר יש לו נאמנות כל שהיא לעצמו. אם האדם אומר שמה שהוא עושה זה תמיד מה שהמציאות רוצה, ולא משנה מה טוב לו, זה כאילו שהוא מסיר כל אחריות מעליו. אז במצב כזה האדם לא יפגע. אבל אם האדם אומר אני עושה מה שהמציאות רוצה אבל גם יש את השיפוטיות שלי, ואז מתחיל להיות קונפליקט. כי אני גם הולך אחרי המציאות וגם זה לא מתאים לי. אבל אם אתה הולך עד הסוף, ואומר, מה שקורה זה מה שהמציאות רוצה, וזה מה שנכון, ולא מעניין אותי מה נכון לי, אז האדם לא יכול להפגע משום דבר. וההיפוך הוא, מה שנכון לי, זה רק מה שנכון, ולא אכפת לי מהמציאות, וגם כאן אין לך בעיות, למה? כי אם למשל כואב לך, אתה מחליט שהכאב הוא טוב, אני מחליט שזה תמיד טוב. למה האדם לא מסוגל להחליט שזה תמיד טוב? כי הוא לא מאמין שזה באמת טוב. מה שטוב לי שזה יהיה כרצוני, אז מה שקורה לי, אני מחליט שזה כרצוני. את יודעת למה לי רע יותר ממך, וגם טוב יותר ממך, וגם לא טוב ולא רע יותר ממך? את בחורה רוחנית, את אומרת שאת לא רוצה שהכל יהיה כרצונך תמיד. את... לחץ להמשך...




באפשרותך לשלב אצלך באתר, תיבת מאמרים נגללת, שמתעדכנת כל שעה במאמרים חדשים ... באמצעות הקוד הבא:    מידע נוסף - כאן




אתה מוזמן ליהנות מייעוץ אישי של אליעד כהן (050-3331-331) בנושאים:



ייעוץ אישי / נפשי / כללי / עסקי / מקצועי / בכל תחום!



נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




הרצאות / סדנאות / חוגי בית: צור עכשיו קשר (050-3331-331) ותזמין הרצאה / סדנא / חוג בית על כל אלפי הנושאים שיש באתר / ועל כל נושאי החיים

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך מאמרים + ספרים + וידאו של מאמן אישי לחיים, ייעוץ טיפולי, הכוונה אישית, אימון אישי בסקייפ, מאמן אישי לילדים, מאמן אישי בסקייפ, טיפול אישי, מטפל התנהגותי קוגניטיבי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.


תרום לאתר / עזור לאתר     Ω     צור קשר     Ω     אליעד כהן: 050-3331-331     Ω     האתר נבנה ומתוחזק על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1719 שניות
עכשיו 22_07_2014 השעה 18:40:31
wesi4