ידע להצליח - Yeda.EIP.co.il

הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן

להצטרף לחברים באתר!
קבל ייעוץ בכל תחום!
ישירות מאליעד כהן!
אין בעיה! יש פתרון!
לקבלת ייעוץ חייג:
050-3331-331
הדפסה נקודת איסוף - ז'אן רנו, מלאני לורן, סרט שואה צרפתי: בדיון על הסרט, אפשר להתייחס לרעיונות ...
הדף Facebook
הקבוצה Facebook
הדף Facebook
הקבוצה Facebook

נקודת איסוף - ז'אן רנו, מלאני לורן, סרט שואה צרפתי

בדיון על הסרט, אפשר להתייחס לרעיונות רבים כולם חשובים, כגון: רעיון 'הרחוב הצרפתי' - המוצג באור אנושי בסרט, או ההקשר האקטואלי - הסרט בהקשר של גל שנאת הזרים (המוסלמים) המציף את צרפת. במאמר זה, אתמקד במספר נושאים שהבנתם תסייע לכך ששואה לא תישנה.

הראשון שבהם הוא רעיון הנפרדות

הסרט מתחיל בתיאור חיי היומיום של יהודים שונים ברובע כזה או אחר בעיר.

הם יפים, קטנים כגדולים, אנושיים, מרגשים מצחיקים, אמיתיים, אוהבים וחיים חיי משפחה מספקים. אנו משולבים בחייהם בשעה שתוקנה תקנה משונה לנשיאת טלאי מגן דויד צהוב. שגרת החיים נמשכת, והסימון המוזר לאט לאט יוצר בנפש הפרדה. לאט נקרעים האנשים הצהובים מתוך האחרים, בכל הקשר נתון. רוב האזרחים בשלב זה עדיין בוחרים שלא לייחס משמעות רבה לקטלוג זה, אך ההפרדה הנפשית בלתי נמנעת היות והיא נראית בבירור לעין, והיות והממשל תומך בה ומעמיק את השלכותיה מדי שבוע. ברגע שאנשי שיטור נדרשים להשתמש בכוח הנשק כדי ליישם את המדיניות שהאזרח לא מעוניין לקבל, ידו על התחתונה.

סימון האנשים יוצר הפרדה איטית, גם בהתייחסות הנפשית בין אזרח רגיל ואזרח סוג ב'. הרגלת האוכלוסייה לנפרדות זו, ייצרה תנאים נוחים בהמשך לויתור על חיי יהודים.

ניתוק היהודים מסביבתם, מאזורים בעיר, ובהמשך מבתיהם, הרחקתם מעין הציבור, מנעה מהציבור להשתתף במידע, להבין מה קורה להם ולהגיב. כל עוד חיו יחד כשכנים, כל עוד היו נפגשים ומכירים, חשו שותפות, שכנים יצאו מגדרם כדי לסייע, כל אחד בדרכו. אך מרגע שנבצר מאנשים לגלות אמפתיה ולפגוש באופן ישיר את המציאות האכזרית והבלתי אפשרית שהייתה מנת חלקם, מנעו מיתר האנשים את האפשרות להפעיל שיקול דעת, להתנגד ולעזור. הפרדת שאר האוכלוסייה בעזרת המשטרה המקומית, מהציבור היהודי יצרה ניתוק שמנע כל התנגדות. השקט לפעול, בחסות הניתוק, אפשר לשואה לקרות.

ההיפך מנפרדות, הוא חיבור, אחדות אם תרצו. כל איש שיווק יודע, שככול שיצליח ליצור חיבור רגשי (בפרסומת או בכל דבר אחר), ההזדהות הרגשית מחברת ומעודדת גם קניה של מוצר בהמשך. הדבר הבסיסי שההזדהות הרגשית עושה "I like it" כמו שמקובל היום, קיימת מתוך היכולת הרגשית להכיל ביחד איתי, את הדבר האחר. זה החומר שמחבר אנשים. ככל שהחברה בה אנו חיים מכילה יותר "I like it" יש בה יותר חיבורים והכלה של יותר פרטים. חברה כזו, שמצליחה לייצר רשת רחבה ויציבה של קישורים והזדהויות, תהיה מוגנת יותר מפני 'שואה'. מפני הרס וחורבן. למה? כי ליותר אנשים בתוכה יהיה אכפת. יהיו יותר מקרים של עזרה, יותר הקרבה למען האחר, יותר השתדלות, הכל נובע מתוך יותר הזדהות.

ובחזרה לסרט:

האמון במערכת

היהודים מגיעים אל נקודת האיסוף.

כל כך מעטים השומרים, וכל כך רב ההמון. הציבור כולו לא מתמרד, בעיקר כיוון שסיבת היותו שם לא ידועה. העדר אינפורמציה לא מאפשר שיקול דעת ופעולה. הידיעה הוודאית היחידה הקיימת היא, כי התנגדות גוררת אלימות קשה וגם איום במוות בטוח. מכאן יוצא, שהאמון במערכת מושג בכוח ומתקיים מכוח הבחירה בחיים.

לצד זה, האב היהודי הקומוניסט, הנדרש להגן על משפחתו, בוחר להאמין לשוטר, לתת אמון במערכת הצבאית שבתוכה לחם בעבר. כל עוד הוא חייל במערכה, לא משנה לו אם ישלח למחנה עבודה. הפיכת כל האזרחים לעדר, מרגישה דומה לרעיון העלמת הבדלי המעמדות בו הוא מחזיק.

הרופא גם בוחר בשותפות גורל עם קהילתו ומסרב להציל את עצמו. תפקידו לא נותן לו להציל את עצמו כשילדים ונשים נותרים מאחור. בהימצאותו איתם יוכל לעשות יותר כך הוא מאמין. עד לרגע האחרון משוכנעים למעשה הנוסעים כי הם בדרך למחנה עבודה זה או אחר על אדמת צרפת. עד לרגע האחרון הם משתפים פעולה עם המכונה הנאצית בבלבול המערב נאמנות ללאום הצרפתי עם כיבוד מסוים של כללי המלחמה. במסע שלהם אל נקודת האיסוף ועד לנקודה האחרונה אנו מכירים אותם ולומדים לאהוב אותם.. בנקודה אחת חותכת, נסגרות דלתות הפלדה, והם מובלים אל מותם. כמה כואבת הנקודה הזו שבה אנו לא מוכנים בדיוק כמוהם לפרידה החותכת מהחיים.

ילדים עצמאות וחופש

לילדים היה קל יותר להלחם על החופש. ככל שהיו עצמאיים יותר. וגם ככל שהחופש נחווה על ידם במעשה המשחק היומי. הנערה שהבינה 'לאן כל זה מוביל' בחרה לברוח למן ההתחלה. היא בדיוק החלה לחוות את מיניותה כפי שמראה משחק התפקידים מול החיילים הצעירים. יתכן והכוח שהרגישה שיש לה על גברים עזר לה להאמין ביכולתה לגבור עליהם. נערה שנייה ראתה את הצורך לברוח אך החסות המשפחתית גרמה לה להישאר. היותה 'ילדה טובה' וממושמעת הוריד ממנה דרגות חופש ע"י שעצר את כושר השיפוט העצמאי שלה. כשאבא אומר "אל תדאגי מה כבר יכול לקרות", עדיף 'להישאר יחד כמשפחה' הערך בו האב תמך, גבר עליה. ברגע שהיה מוכן האב לשחרר במעט את האמון שלו במערכת, לתת גיבוי גם לאפשרות האחרת, זה מאפשר לילד השני בחירה, ובאותו רגע הוא בוחר לברוח לחופש. גם החופש להיות ילד, אמיתי עד הסוף, כנראה, משחרר את 'נונו' לחיים. היותו לגמרי תלותי, ונתון בפנטזיה מוגנת מרוע, נגעה לליבם של אנשים שראוהו וסייעו לו להמשיך ולקיים אותה. 'החזק שורד' במקרה זה, הוא זה שהחזיק בהכחשה החזקה ביותר, באופן שטילטל גם את הקצין הקשוח ביותר.

נקודות הכרעה בחיים

בשל התחושה החזקה של גדיעת החיים שמותיר הסרט, ברצוני להתייחס לרעיון נקודת האיסוף כאל הנקודה הסופית של אדם בחייו.

הנקודה בה אדם נאסף אל ימיו, היא נקודה מכריעה בזמן. כאשר ההגעה אליה נעשית בהדרגה, יש אפשרות לעכל את רעיון המוות וכתוצאה מכך, לבחור אם להפרד מהחיים אם להלחם עליהם. בד"כ קרוב לנקודה זו, האדם נפתח לפרספקטיבה אחרת על חייו, לאורה הכל מקבל פרופורציות אחרות מאלו שהיו לו כשעדיין החזיק באשליה שחייו ימשכו לנצח. או שתנאי חייו לא ישתנו. נקודת האיסוף מבחינתי, הוא קודם כל סרט על נקודת האמת. שאם תרצו קיימת בסוף הדרך, ואם תרצו קיימת בכל נקודת הכרעה על רצף החיים.

הסרט מביא את הצופה לנקודות הכרעה שכאלה, כדי שנתעורר לאפשרות כי קיימות נקודות כאלו בחיינו, חשובות ביותר עבורנו. שלרוב, הנוחות בה אנו נתונים מסמאת את עינינו מלעצור ולראותן.

מבחינתי, נקודות איסוף אלו, מתקיימות בעצם בנקודות מפגש. באותם מקומות בהם בד"כ מתקיים מפגש בין אנשים. בכל פעם שהאחר שמולך פועל מתוך פחד, מגיע תורך להגיב. לקבל החלטה ולפעול. היכולת לפעול ולשנות פחד בך או באחר, לכדי אמון ותמיכה, שמורה תמיד לכאן ועכשיו. לזמן ההווה. הסרט "נקודת איסוף" מעבר לנקודות האיסוף הקונקרטיות, מראה המון סוגים של נקודות מפגש כאלה. הרבה מבטים בעיניים, הרבה נקודות הכרעה קטנות גדולות. התבגרות, וגדילה אמיתית קורות במפגשים אלו. מתוך בחירות אם לימין אם לשמאל, אם לפָחד אם לחופשי.

האומץ לבחור

הסרט משחזר עבורנו רצף מסוים של חיים, המורכב מנקודות מפגש רבות. בין אב לביתו, בין בעל לאשתו, בין ילד לאמו, בין שכנה לרעותה, בין פקידה לחברה, בין שוטר לנערה.. רצף בלתי פוסק של מפגשים בהם כל צד נוקט עמדה, מתוך בחירה, משיג הכרעה. תוצאות המלחמה האיומה ההיא ידועות. התוצאות הן סך כל ההכרעות. אינספור הכרעות שנעשו בכל הדרגים. מכאן ניתן להסיק על כוחן של נקודות המפגש הלכאורה לא משמעותיות שבחיינו. לו יכולנו לגייס את המקסימום מעצמנו, מבחינת אומץ, ערנות וכד' בכל אחת מהן.. לאן היו מובילות אותנו בחירותנו?

המלחמה בפחד

מה שאיפשר למכונה הנאצית לעבוד הן לא הרשימות. גם לא ההקפדה על הדיוק והסדר. המכונה הנאצית, וזה לא קשור רק לסרט הזה.. הייתה מורכבת ממליוני אנשים (כל אחד בתפקיד שלו), שהכניסו עצמם למצב נפשי של אטימות וניתוק, הנובעים מפחד.

כל אחד שחי שם בזמן ההוא, פחד על חייו. פחד זה שהיה ממשי עבור כל אחד בשרשרת הפיקוד, הצטרף יחד לאימה גדולה. כל אחד שהפך חלק מהמכונה, בחר בכך, מתוך שראה מה רב כוחה להמית, באיזו קלות משתנים החוקים, נחקקות תקנות ברוטאליות, ראה כיצד הלחיצה על ההדק רווחת כפתרון לכל אי ציות, ובאיזו מהירות נעלם המוסר מהרחובות. ומה האלטרנטיבה?

למרות כל זה, היו, כך הסרט מראה, גם אלו שהכריעו אחרת, למרות שפחדו. אלו שהתנגדו ברגעים מסוימים של וודאות. ברגעים של הגנה על עצמם, בשם האנושיות, בשם החיים. וכמה זה לא פשוט.. להתנגד.. וואו.. כמה זה אמיץ ורם.

מאמר זה עוסק בהיבטים שעשויים להבטיח ששואה לא תקרה שנית.

כדי להבטיח זאת, על כל אחד לבנות, כל אחד בתוך עצמו את היכולת להלחם בפחד. בפחד האישי שלו. רק אדם שיהיה מתורגל מספיק להאמין שהוא טוב מספיק, ראוי, יכול וכד'.. בזמן אמת, יוכל לפסוע קדימה באומץ ולומר את הדבר הנכון בלי חשש.

הרי אם מספיק אנשים היו פוסעים קדימה ואומרים / ועושים / ומוחים, כל זה לא היה מתרחש.

נכון, המכונה הייתה מאוד מתוחכמת. איש לא ידע מה הולך לקרות, איש לא האמין בגרוע מכל. כולם בחרו להאמין בתרחישים אופטימיים. ובכל זאת, כשמספיק אנשים הגיבו, הייתה לכך השפעה. השפעה מיטיבה כמו מים חיים לנפש צמאה (סצנה מתוך הסרט).

כיצד ניתן להפחית נפרדות בחיינו?

פתחנו עם רעיון הנפרדות ואיתו גם נסיים.

נפרדות, הדבר שמאפשר לאדם להתנתק מחברו, ולהפקירו, הוא שורש הרע. קל לי לאפשר להתאכזר לאלו שלא קשורים אלי, לשים טלאי צהוב על קבוצות שונות לפי קריטריונים שונים ומשונים. להאמין שהם לא כמוני כי הם לא בקבוצה שלי, ואז גם להאמין שהם שווים פחות. ככל שיש יותר קבוצות, כך אוכל לגלות יותר ניתוק וריחוק.

יותר הזדמנויות לחיבור לגישור ולאיחוד, הן התשובה המוחצת כנגד פירוד פלגנות וניתוק.

בכל פעם שנבחר לעודד אדם במקום לבקר אותו ולהראות לו היכן הוא טועה, בכל פעם שנבחר להתעניין בשלומו של אדם באמת, ולא נשתמש בשאלות הסגורות וחסרות המשמעות "מה קורה? הכל טוב? ", נבחר למגר נפרדות. נאפשר במקום, חיבור אמיתי.

בכל פעם שנבחר לעזור במשהו קטן ולהזכיר לאדם שהוא חשוב לנו, שחשבנו עליו, שאכפת לנו ממנו באמת.. בכל בחירה כזו, נתמוך בחיים. בחיים של הרמוניה שותפות ואמון. כל אחד בסביבתו. בכל פעם שנוכל לבצע בחירה מסוג זה, ננצח את הפחד, ננצח את אותו חלק בתוכנו שנותן מקום לאטימות, לניתוק, לריחוק ולחשש בנקודות המפגש השונות שבחיינו.

הבחירה להיות אמיצים, ולהתגבר על חששות כמו "מה אחרים יגידו", היא הדרך היחידה להבטיח ש 'שואה' לא תקרה שנית. אני אישית לא מאמינה בימי זיכרון כדרך להבטיח את זה. אלא רק בעבודה פנימית על הרחקת הפחד כדי שלא ימשיך להסתיר, מעצמנו ומהעולם, את הייחודיות והנפלאות של כל אחד מאיתנו. כשאנו פחות פוחדים אנו יותר אוהבים ומקרינים את עצמנו החוצה בבהירות. הבסיס לחיבור בין בני אדם, הוא ההבנה שמאחורי כל טלאי צהוב, שוכנת נפש ללא צבע מסויים כי אם צבעונית ותוססת, בעלת קווים שווים.


מה דעתך ומה אתה חושב? תגובות / שאלות / הארות - זה המקום...




תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
תאולוגיה / פילוסופיה - עקדת יצחק - חלק 16 - א
...לחוקי הטבע. אלה הם הדברים והתובנות שהגיע אליהם אברהם אבינו, והתודעה שלו התנדנדה בין שידורים תקניים לטבע לבין אותות פגומים שבסופו של דבר הכריעו אותו כמו שהכריעו את כולנו. אלה הם הדברים שביקש לחלוק אותם עם יצחק בנו אהובו; הוא ביקש להקנות לו את חוכמת החיים, את עץ החיים. הוא ביקש להקנות זאת לנער שהתחיל את תהליך התנערותו מנעוריו, הוא התבגר; זהו יצחק הבן שנקרא כבר בשמו, בניגוד לשני הנערים שהיו איתו ושלא נקראו בשמם (בפרק העקדה) ; הם נותרו נערים בלי להתקדם הלאה, להתבגר. פרשת העקדה ולמעשה אינה מתארת קטע מסויים בחיי אברהם אבינו שמתחיל בנקודה א' ומסתיים בנקודה ב', אלא היא מתארת את מכלול חייו של אברהם בנוגע לנושא נתון שבאה הפרשה לבאר. פרשת העקדה מתארת את הדרך בה ביקש אברהם לחלוק את אשר לו עם הסביבה שלו; עם נעריו (בדרכם להתבגר) בכללם הנער שכבר הגיע לבגרות וקנה לו שם: יצחק. את נעריו היה עליו להשאיר עם החמור באמצע הדרך, ולהמשיך משם עם יצחק הבוגר... על הביטוי (חמור) נעמוד בהמשך, לא לפני שנבאר את המונח "עקדה"... לחץ להמשך...
הילינג - מבוא להילינג אנרגטי
...גבוהה, ולכן איננו רואים אותה. גם המחשבות והרגשות שלנו הם אנרגיה. את האנרגיה הזאת אנו מקיימים ומשמרים. היא אינה נעלמת באוויר, אלא מקבלת ביטוי באישיותנו ובגופינו. מכאן האמרה הרווחת "מחשבה יוצרת מציאות". אנרגיה ניתנת להתמרה ממצב למצב. תפקיד ההילר לזהות את צורך המטופל בהווה, להתחבר לתדר של ריפוי ולתעל את האנרגיה הקיימת לטובת המטופל. דרך ידיו ומצב התודעה שלו, ההילר מטפל בביטויים האנרגטיים של רגשות, מחשבות וכאבים פיזיים. האנרגיה הזאת היא אלוהית, היא החיים בעצם. בחיבור שלנו אליה, מטיבים אנו להיות במגע לא רק עם עצמנו, אלא עם החיים עצמם. כשאיננו פתוחים להיות עם מה שקיים, אזור המגע שלנו עם החיים מצטמצם וכך בסופו של דבר נוצרות מחלות. טבעה של אנרגיה זו היא של זרימה ותנועה, איננו צריכים לעשות דבר כדי להיות מוזנים על ידה. כפי שאנרגיה זו היא אלוהית, כך גם המקום בנו שפתוח לקלוט אותה הוא אלוהי. המשמעות הטיפולית מתישהו בחיינו, כולנו צמצמנו את קיומנו מול דבר מה שתפסנו כמהווה איום. במקום הזה של הצמצום, שמנו... לחץ להמשך...
דיכאון עונתי - מבוא
...מצב הרוח, והוא מושפע לרעה משעות חושך ארוכות וחשיפה פחותה לאור השמש. ההפרעה נפוצה יותר אצל אנשים צעירים בשנות העשרים לחייהם. התופעה אינה שכיחה בישראל ומקיפה רק כאחוז אחד מהאוכלוסייה, אלא שכיחה יותר באזורים בהם שעות החושך ארוכות יותר, כגון בארצות סקנדינביה, שם כ - 10% מהאוכלוסייה לוקה במהלך החורף בדכדוך, חוסר חשק, עייפות ונטייה לצריכת מאכלים מתוקים. הסיבות לדיכאון העונתי טרם נחקרו עד תומן. משערים כי העלייה ברמת הורמון המלטונין, האחראי על ויסות זמני שינה ועירות, משפיעה לרעה על ייצור הכמויות הסדירות של המוליכים העצביים: סרוטונין, ונוראדרנלין. בנוסף, ירידה בכמויות של המוליך העצבי דופמין נגרמת בשל החשיפה המעטה לאור. אחד הטיפולים האפשריים בדיכאון עונתי הוא פוטותרפיה, הכולל חשיפה לאור מלאכותי, (בעבר לכמה שעות ביום וכיום מקובל לחצי שעה בלבד ). בנוסף מקובל טיפול במגוון תרופות נוגדות דיכאון, כגון פרוזק ממשפחת תרופות ה - SSRI. עוד מומלץ להרבות ביציאה מהבית ולעסוק בפעילות ספורטיבית בשעות המוארות. דיאטניות... לחץ להמשך...
אמת מוחלטת - האם יש אמת מוחלטת?
...יד זה לא אותו הדבר. האדם מניח בתוכו שיש אמת מוחלטת, וזה עדיין לא אומר שיש אמת מוחלטת. ועל האדם לחקור זאת, ואיך עושים זאת? האדם צריך לקחת משהו מסוים ולחקור אותו עד הסוף הוא אמיתי. ניקח יד: על מה זה מבוסס שיש יד, על החושים. והאם החושים עצמם הם אמת מוחלטת? והאם השכל הוא אמת מוחלטת? ואני אומר שהשאלה האם יש אמת מוחלטת היא שאלה מושלמת. ואם האדם ישאל מספיק פעמים ויחקור לעומק את הדברים יגלה אם יש או אין אמת מוחלטת. ועדיף להגיע למסקנה שאין אמת מוחלטת, במידה ואין, מאשר לשקר את עצמך שיש אמת מוחלטת. אפשר לחיות בשקר, אבל אם האמת חשובה לך, תבדוק אותה עד הסוף. וכל דבר, לדעת שהוא מבוסס על הנחות יסוד, כמו היד לדוגמא, זה מבוסס על חוש הראיה הוא רואה שיש יד, ואז לבדוק כל דבר עד הסוף האם הדבר הזה מוחלט? וככל שאדם ישאל מספיק שאלות, ויחקור, כי האמת לא פוחדת משאלות, השקר כן פוחד משאלות. וכשיחקור יגיע לאמת המוחלטת, יגיע לידיעת האחדות, והאמת המוחלטת היא שאין יותר שאלה ואז האדם ידע אותה בגוף ראשון. ומציאת האמת המוחלטת... לחץ להמשך...
כאשר רוצים לשפר משהו, למה חשוב מאוד לשים לב? וכיצד להקל על התהליך?
...לילד יש את הרצון לעשות הפוך ממה שאומרים לו, בגלל הרצון שלו לבטא את הבחירה שלו. כנ"ל גם אצל המבוגרים, שימוש במילה "צריך" גורם לכך שהאדם רואה את תהליך השיפור שלו כאיזה פרויקט רציני, כאיזה הר גבוה לטפס עליו. נמצא אם כן כי המילה "צריך" גורמת לאדם לדחות דברים. (וגם באתר אני משתדל להשתמש במילה צריך רק בהקשרים של משהו תלוי במשהו). לעומת זאת המילה "רוצה" משמעותה ביטוי של הרצון, בחירה חופשית. אני "רוצה" פירושו מתוך בחירה / כיף / מימוש עצמי ולא מתוך צורך וכפייה. כמו כן גם המילה "להשתנות". המילה הזאת דרמאטית מידי מהמון סיבות. קודם כל היא גורמת לאדם לחשוב שהוא צריך להפוך את עורו משחור ללבן וגם זה מעצים בתת המודע של האדם את רמת הקושי שלו מביצוע המשימה. לעומת זאת "להשתפר" משדר לתת מודע משהו קליל יותר. נקודה נוספת, אחד מהדברים שהכי עוצרים את האדם מלהשתפר, זה בגלל שהוא רוצה להשתנות. מה ז"א? ברגע שאדם רוצה להשתנות, אז הוא לפעמים לא יעשה את הפעולות החיוביות הקטנות ביותר, בגלל שהם לא יביאו אותו אל השינוי הנכסף... לחץ להמשך...
איך לתקשר עם התבונה האינסופית? חלק ו'
...אירועים הזויים, הוא עלול לשלוח כל מיני מורים שיעבירו לכם ידע. לכן, חשוב שתהיו מוכנים וערים (ועל כך ארחיב בהמשך) למה שקורה ול - למה זה קורה. "כשהתלמיד מוכן, המורה יופיע..." (Jim Rohn) כשהתבונה האינסופית שולחת את המסרים שלה אליכם, יש לה אלף ואחת דרכים לעשות זאת. אני תמיד אמרתי שהחיים הם האוניברסיטה המשוכללת ביותר בעולם, זאת ומאחר וכל אדם בעולם מקבל בדיוק את השיעור שהוא צריך, מתי שהוא צריך לקבלו. ברור לחלוטין שלהיגיון אין מקום פה, התבונה האינסופית לא חושבת בהיגיון, את זה חשוב שתזכרו. איך היא יכולה? היגיון שייך למוח המודע, הוא שייך לשכל, התבונה האינסופית מדברת בשפת הרוח, היא אינה יודעת היגיון מהו, היא חכמה יותר מההיגיון, היא יודעת כל מה שצריך לדעת. החלק שישמש אתכם כמקלט למסרים של התבונה האינסופית, הינו כאמור הדמיון שלכם. התבונה האינסופית תשלח אליכם את המסר שאתם צריכים באחת מהצורות הבאות בדרך כלל: הבזק, הארה, רעיון, תובנה, השראה. בכל צורה שלא תהיה מאלה שהוזכרו כעת, המסר שיגיע הוא הזרע הראשון... לחץ להמשך...
תובנות על זמן / התחלות חדשות
...חדשות זמן זוהי מתנה חשובה מאוד. רק הצרה שלפעמים האדם מחפש לשרוף את הזמן של עצמו במקום לממש את עצמו בזמן הזה ולהרוויח ממנו תועלת גדולה. לפעמים אדם שואל: מתי יעבור הזמן? וזאת הטעות הגדולה, כי הזמן לא חוזר, ויש צורך לנצלו עד תום. יש כ"כ הרבה דברים שאדם יכול לעשות ברגע אחד. אם אדם שם לב לטוב שיש בכל רגע, גם המחשבה משפיעה לטובה על שאר המחשבות הבאות בדרך. לפעמים קיימת הנחת יסוד שגויה של האדם שהוא חושב שהוא יכול להינות מהזמן הקצר של הטוב ושהמחשבות הרעות יותר מעבירות לו את הזמן, ואז אותו אדם פועל מחוסר היגיון כי החלום האמיתי שלו זה להגיע לזמנים ארוכים ויפים גם יפים וגם ארוכים והוא מפסיד את שניהם ע"י הנחות יסוד שגויות. ואם האדם מקבל את המציאות כפי שהיא ואת עצמו כפי שהוא, אז התמונה משתנה והאדם חושב אחרת על הדברים. החשיבה של האדם משתנה מהקצה אל הקצה, זה לא חכם להישאר עם ידע תיאורטי, החכמה היא להפוך את הידע למעשי כדי להבין אותו טוב יותר ונכון יותר. כ"כ הרבה תובנות בזמן כ"כ קצר אפשר לעבור בחיים, שכדאי... לחץ להמשך...
פירומניה - מבוא
...הפרעת הפירומניה נפוצה יותר אצל גברים מאשר אצל נשים ומופיעה לראשונה בטווח הגילאים 6-8. משערים כי הפירומניה היא ביטוי ליצרים מיניים מודחקים הפורצים החוצה ומוצאים את ביטויים באש, המסמלת עבור המצית הנאה מינית, חום ותשוקה. ההצתה יכולה לסמל גם מרד נגד המוסכמות ורצון לביטוי עצמי או מחאה שאינם מוצאים דרך אחרת אל התודעה. נזק שנגרם לפח אשפה שהוצת הדחף הפירומני יכול להופיע כ"התנהגות אימפולסיבית", כזו הגורמת לפעולה מיידית בלתי מתוכננת מראש, או כ"התנהגות כפייתית", שהיא ביטוי לקונפליקט פנימי ממושך הגורם לחולה לבצע פעולות שאינן עולות בקנה אחד עם המוסכמות, החוק והמוסר המקובלים, ואז ייתכן מעשה הצתה שתוכנן בקפידה ובכובד ראש. הלוקים בפירומניה נמנים עם חולי הנפש המהווים סכנה לציבור, והם עלולים לגרום נזק בנפש וברכוש, ועל כן לעתים נשלחים לאשפוז כפוי. הטיפול בפירומניה מנסה להתחקות אחרי הרגשות המודחקים ולהבין את מקורם. ככל הנראה אין יסוד תורשתי להפרעה נפשית זו. בשנים האחרונות בוצעו מחקרים המוכיחים כי הפירומניה... לחץ להמשך...
דואליזם - מבוא
...אומץ על ידי רנה דקארט בספרו "הגיונות", ונתמך במאה ה - 20 על ידי קרל פופר וג'ון אקלס. על פי השקפה זו מצב נפשיים, כמו האמנות ורציות, נמצאים באינטראקציה עם מצבים פיזיקליים. לדוגמה, ענבל תופסת באופן בהיר וברור את הנפש שלה כחושבת על דבר מה שאינו מדיד. יש לה גם תפיסה בהירה של הגוף שלה כמשהו מדיד אשר אינו מסוגל לחשוב. מכאן כי הנפש והגוף אינם זהים מכיוון שיש להן תכונות שונות רדיקלית. יחד עם זאת, באותו זמן המצבים הנפשייים של ענבל משפיעים על גופה ולהפך; ילד נוגע בכיריים חמים (אירוע פיזיקלי) שגורם כאב (אירוע נפשי) וגורם לה לזעוק (אירוע פיזיקלי) ; זה גורם לתחושה של פחד ולרצון להגן ולטפל (אירוע נפשי). טיעונו של דקארט תלוי בהנחה שמה שענבל תופסת בנפשה באופן בהיר וברור הוא נכון. פילוסופים עכשווים חולקים על כך. יוסף אגסי סבור, למשל, שמספר גילויים מדעיים מקעקעים את הרעיון של נגישות לנפש; פרויד הראה שאדם בעל הכשרה פסיכולוגית יכול להבין את המוטיבציות הלא - מודעות של אדם אחר טוב יותר ממנו. פייר דוהם הראה שפילוסוף... לחץ להמשך...
לחיות מתוך שמחה
...ללב, לאהבה, הוא האגו. אותה אישיות וירטואלית שבנינו על מנת לשחק את משחק התפקידים כאן, במישור "המציאותי". אותו אגו, מרגיש איום עצום מהשינויים, מהצמיחה, מההתרחבות. האגו רוצה להמשיך לסבול. זו המומחיות שלו, זה מה שמזין אותו. אם ניקח לו את התזונה שלו, הוא עלול להתפוגג עם הזמן... ולכן, מוצא לו האגו "קבוצת תמיכה" בחוץ: משפחה, חברים "טובים", צידוקים אין קץ להישאר במאטריקס, בתוכנה של החיים הרגילים... בטלנובלה... לעיתים הניגוד בין הפנים לחוץ ממש כואב, קיצוני, מחליש... אבל - הוא זמני. כשהלב חזק בפנים, מתחזק מהזנה נכונה שנותנים לו, האגו הולך ונחלש, ועמו ההשתקפויות בחוץ... לעיתים קורה שאדם נחשף לפוטנציאל שלו, מסתנוור וחוזר אחורה. אז הסבל כפול ומכופל. כי האגו חש מאויים, והדפוסים הקשים שלו מתחזקים, ולעיתים משתלטים על האדם... זה מקום שמומלץ לקבל עזרה, למרות שזה המקום בו הכי קשה לבקש אותה... האגו שונא עזרה... פוחד ממנה... כאשר "נכנעים" לתהליך, מתחילים הניסים להתרחש. הנשמה כל כך שמחה כשאנו מקשיבים לה... הכל... לחץ להמשך...
בחירה חופשית - האם יש בחירה חופשית כאשר הכל אחד?
...יש לה בחירה לעשות מה שהיא רוצה, ורובם יגידו שמישהו מזיז אותה, ומי שלא יודע כי מזיזים אותה, יחשוב אולי שהיא זזה מעצמה. ואם נראה רובוט, האם הוא בוחר לעשות את שעושה? או שמישהו מפעיל אותו ויכולים להגיד, אין לו חוטים, אבל יש לו תדר של חשמל שמפעיל אותו. אבל מי שאינו היה יודע על כך היה חושב שאולי יש לרובוט בחירה חופשית לזוז מעצמו. ואם מישהו היה מזיז לאדם את היד, האם האדם בחר להזיז את היד? או אם היינו מזיזים את האדם, האם היינו אומרים שהוא בחר? לא, הזיזו אותו. ומה שאני בא לאמר, מי אמר והחליט שיש לך בחירה חופשית? האם אתה חושב שאתה בוחר, שאף אחד לא מזיז אותך? ואני לא אומר שיש או אין בחירה, כי באמת יש ואין בחירה בו זמנית אבל אני נותן כאן נקודה למחשבה למי שרוצה לבדוק את נושא הבחירה החופשית. ומאיפה באה הנחת העבודה שיש לאדם בחירה חופשית, כי בעצם הבחירה היא תחושה "האדם יגיד, בטח שאני בוחר, אני מרגיש שאני בוחר", אך האם יש לו באמת בחירה? כמו ילד קטן, שאומר: "אני רואה מולי פיל", האם באמת יש מולו פיל? האם ההרגשה... לחץ להמשך...
פרפרי היצירה
...עיתונאית שאני כותבת או עורכת, לפני כל ציור שאני מציירת, לפני כל קבוצה שאני פוגשת, בתחילת כל יום שנפתח, בחיבור עם כל אדם ואתגר חדש. אלה פרפרים של התרגשות, של יציאה למסע שעובר דרך הלא נודע ויוצר את עצמו. כי יצירה היא בעיני הענווה להתחיל בכל פעם מחדש, להתגבר על הפיתוי להישאר במוכר והידוע ולעבור שוב ושוב דרך הפחדים שאורבים בפתחה של כל התחדשות, של כל יצירה. ופרפרי היצירה האלה עפים איתי, ומעיפים אותי אל החופש המוחלט, אל היצירה הבאה, שנולדת ברגעים אלה ממש. פעמים רבות שואלים אותי אם אפשר ללמד יצירתיות. ג'וליה קמרון, יוצרת טכניקת דרך האמן שעליה מבוססות הסדנאות שאני מנחה, עונה "אי אפשר, אני מלמדת אנשים איך הם יכולים לאפשר לעצמם להיות יצירתיים". יצירה אי אפשר, גם לא צריך ללמוד, היא חיה בתוכנו, צריך רק להיזכר בה. כילדים, כולנו היינו מחוברים ליצירה הטבעית שלנו, ידענו בדיוק מי אנחנו, מה אנחנו רוצים ואיך עושים את זה, והכל ספונטניות וטבעיות. הפרפרים עדין לא תורגמו כפחד, אלא כ - וואו, יש כאן משהו חדש. אצל... לחץ להמשך...
מחשבות - מהי המחשבה ומהו תפקידה?
...הוא נועד לשם תפקוד טוב יותר בתוך העולם, הוא נועד לשרת תפקוד בתוך העולם. ישנו תפקוד בריא של המחשבה שתומך באורגניזם, וישנו תפקוד שאינו תומך. אני חושב שהתפקוד הלא בריא של המחשבה דומה מאוד למצב בו מערכת החיסון של הגוף תוקפת את הגוף, למחלה אוטו - אימיונית. במקרה כזה אנו מגיבים לעולם כאילו אנו במתקפה, ואז אנו שרויים בתפקוד הישרדותי. המחשבה מייצרת תרחישים אפשריים, מנסה לצפות את העתיד כדיי לתפקד בתוכו טוב יותר, אבל למעשה מייצרת אוייבים שאינם קיימים ונמצאת בתפקוד שלא תואם את המציאות - כמו דון קישוט ותחנות הרוח. אבל ישנה האפשרות לנוח כאותו אלמנט בסיסי ובלתי משתנה בנו המודע לשינויי התמידי, לנוח כאותו אלמנט מבלי להגיב למחשבה, לדמיונות האוייבים, לספקולציות ולתחזיות התרחישים. ישנה האפשרות לפעול מתוך מקום אחר שאינו מחשבה, מתוך חוכמה לא מובנת וספונטאנית. זה אפשרי לחלוטין... אבל אז השאלה היא: מהו תפקיד המחשבה בתוך כל זה? מהו תפקידה הנכון והתומך? ואני משוכנע שיש לה אחד כזה, משום ששום דבר אינו נוצר ללא מטרה... לחץ להמשך...
בודהיזם - אלימות
...ופוגע במי שלא מזיק תוך זמן קצר יהיה באחד מעשרת המצבים: 138 הוא יחווה כאב חד אסון, פגיעה גופנית מחלה אנושה מחלת נפש 139 הוא יסתבך בצרות עם השלטונות יואשם באשמות חמורות יאבד קרובים יאבד רכוש 140 ביתו ייחרב בלהבות ולאחר מותו חסר הדעת הזה ייוולד בגיהינום. 141 לא הליכה בעירום, ולא רסטות, ולא לכלוך ולא צום, ולא שינה על פני האדמה ולא התמרחות בעפר ואפר, ולא הסתגפות בהרים יכולים לטהר אדם אשר לא התעלה מעבר לספק. 142 גם אם יהיה מקושט היטב, עדיין, אם הוא יציב רגוע, בעל שליטה, ומבוסס בתרגול הרוחני לאחר שזנח אלימות כלפי כל היצורים החיים - הוא באמת ברהמין, פרוש, נזיר. 143 היכן ניתן למצוא אדם בעולם הזה המרוסן בענווה היודע מעט האשמות כפי שסוס טוב יודע מעט מהשוט? 144 כמו סוס טוב הנמנע מהשוט היה ערני ודרוך, התמלא בכמיהה רוחנית. עם אמונה ומוסר טהור מאמץ וריכוז, בחקירה של האמת בהשלמת הידע, בהתנהגות נאותה ומודעות שים קץ לסבל העצום הזה. 145 חופרי תעלות מובילים מים עושי חיצים מיישרים חיצים נגרים מעצבים עץ והמאומנים... לחץ להמשך...
לזרום עם הדברים בהתאם לאותו הרגע
...טוב, אז למה הוא לא עושה אותו? אז סימן שהדבר לא חשוב עבורו. אבל לפעמים הדבר הזה יגרום לו להצלחה. אז איך הוא לא חשוב עבורו? הוא לא בטוח שזה יצליח לו. אבל למה שלא ינסה? הוא פוחד ממצב שלא יצליח לו. אבל היו פעמים שהוא ניסה והצליח אז למה הוא לא מנסה כדי לדעת? זוהי הדחקה סתמית. הוא נותן מראש תוצאה בלי לנסות. אבל בעצם הוא נותן שתי תוצאות הפוכות מראש, זה עדיין אתגר בשבילו ולא משנה לו התוצאה. ועדיין הוא רוצה לעשות את הדבר הזה בכל מחיר. אז למה בעצם נוצר כל הספגטי הזה, כל הקונפליקט הזה? התסבוכת הזאת? התשובה פשוטה מכפי שהיא נראית: המנטרה לזרום עם הדברים בהתאם לאותו הרגע, צריכה להיות מובנת נכון. אין פירושה להגדיר כמה זמן לעשות את הדברים. אין פירושה צריך לעשות משהו. כי ההגדרות של הדברים דופקות את החיים ואת ההנאה מהדברים, וכך גם את הדבר שהאדם הכי רוצה לעשות הוא לא יעשה בגלל שהוא הגדיר אותו. ולכן ההבנה של לזרום עם הדברים באותו רגע, היא מתוך הבנה שכל דבר הוא טוב, ולכן זורמים ממילא עם הדברים, וכשיש הבנה כזאת... לחץ להמשך...
בודהיזם - שאלותיו של סַקַּה
...סללה, והלכתי אל סאבטהי לראות את המכובד. 1.10. באותה עת הבודהה ישב במדיטצייה מסוג מסויים, ואישתו של המלך וסבנה, בהונג'טי המתינה לו, כשהיא מברכת אותו בכפות ידיים צמודות. אמרתי לה: 'גברתי, אנא קודי בכבוד בפני האדון המכובד בשמי ואימרי: 'סקה, מלך הישויות השמימיות, עם שריו וחסידיו, מברך בהוקרה לכפות רגלי הבודהה'. אך היא אמרה: 'אדוני, אין זה הזמן הנכון לראות את המכובד, הוא בהתבודדות. ' 'אם כך גברתי, כאשר הבודהה המכובד יקום מהמדיטציה, אנא אימרי לו את מה שאמרתי. ' אדוני, האם הגברת קדה בפניך בכבוד בשמי, והאם המכובד זוכר מה היא אמרה?" היא אכן קדה בפני, מלך הישויות, ואני זוכר מה היא אמרה. אני גם זוכר שהיו אלו קולות גלגלי מרכבותיו של הוד רוממותך שהקימו אותי מהמדיטציה." 1.11. "אדוני, הישויות האלו שנולדו בעולם השמיימי של השלושים - ושלוש לפני סיפרו והבטיחו לי שבכל פעם שטטהאגטה, בודהה ארהנט ער בשלמות מופיע בעולם, מעמדם של הדוות מתחזק, וזה של האסורה נחלש. [12] למעשה, הייתי עד לכך בעצמי. סיפורו של גופקה (gopakavatthu)... לחץ להמשך...
למה חשוב להזהר ממחשבות שליליות?
למה חשוב להזהר ממחשבות שליליות? אם עוברות במוחך מחשבות שליליות, אם יש דברים שמרפים את ידך, אם מישהו מעביר עליך ביקורת שלא בונה אותך, אם אתה קורא ספר שגורם לך לראות כמה אתה רחוק מלהשיג את הדברים שאתה רוצה, ובכל מצב שבו משהו מרפה את ידך ורוחך, ברח משם במהירות האפשרית ככל האפשר. שים לב שכשם שלמחשבה חיובית כוח חיובי, כך גם למחשבה שלילית זהו כוח המחשבה. לכן בכל כוחך תשתדל להימנע מלחשוב מחשבות שליליות. תמנע מלהקשיב לאנשים ששוברים אותך, המנע מלחשוב על בעיות, תחשוב על פתרונות, על הצלחה ועל דברים חיוביים. זכור, הדרך הטובה ביותר כדי לא לחשוב על משהו מסוים, היא פשוט לחשוב על משהו אחר. לא לחשוב גם לא על זה שאתה לא רוצה לחשוב על X. אם אינך רוצה לחשוב על X, X אינו קיים בכלל, לא קיים לטוב ולא קיים לרע. חשוב על Y. בשום צורה אל תחשוב על X, בשום הקשר, גם לא על זה שאתה לא רוצה לחשוב עליו. חשוב על הטוב והרע יעלם מעצמו.... לחץ להמשך...
לתפוש נכון את הדברים
...ההיפך של הנחות יסוד אלה יכול להיות נכון וכו'. ביטחון עצמי אמיתי ובטחון עצמי שקרי: כאשר בטחונו של האדם מבוסס על אמת כלומר, הוא יודע שהוא יכול ובצדק לעשות דבר מה - ביטחון זה הוא בר קיימא. לעומת זאת כאשר בטחונו של האדם מבוסס על דבר שהוא אינו יכול לעשות והוא חושב שהוא יכול - ביטחון זה תלוי באוויר ונפילתו היא רק עניין של זמן. יש מצבים כאלה שהאדם מבסס את תפיסתו על הנחות תפיסה שגויות כ"כ עד שהוא מאבד סתם את ביטחונו העצמי. הכוונה היא כאשר אדם אומר לעצמו: אעשה כך וכך. אבל בפועל הוא לא באמת דואג שהדברים יהיו כפי שהוא רוצה, ונופל מכל שטות קטנה. ואז הוא לא שם לב באופן מתמיד שהדברים יהיו לפי ההבנה שלו, והפעולות הן אוטומטיות, ואז הוא בא לעצמו בטענות. מה שנקרא שם לעצמו רגל בלי לשים לב. ואז הוא בא לעצמו בטיעון שהוא לא יכול ובפנים הוא כועס כי הוא לא שלם עם מה שהוא אומר לעצמו. כי הוא לא באמת בדק אם הוא יכול לעשות את הדברים, שילוב כזה של חוסר עירנות למתרחש + חוסר ביטחון עצמי שקרי יוצר שילוב קטלני שבו האדם... לחץ להמשך...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
לזמן מוגבל!   1 ספר 125 ש"ח   2 ספרים 200 ש"ח   4 הספרים 250 ש"ח   050-3331-331
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ocd / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך למצוא זוגיות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשתול מחשבות? איך לשנות תכונות אופי? איך ליצור אהבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשפר את הזיכרון? איך לקבל החלטות? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם אפשר לדעת הכל? איך נוצר העולם? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש או אין אלוהים? למה העולם קיים? למה יש רע וסבל בעולם? למה לא להתאבד? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע בעולם? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים? האם הכל אפשרי? מהי תכלית ומשמעות החיים ועוד...

לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

זוגיות ומערכות יחסים: זוגיות - ראשי זוגיות - כל הנושאים בגידות - כל הנושאים זוגיות טיפול זוגי בעיות בזוגיות גירושים להתגרש לגרום לבחורה פרידה לשכוח מישהו בגידות אחרי בגידה אקסים - כל הנושאים אקסים והחזרת אהבה - ראשי לגרום למישהו לאהוב אותך להתחיל עם בחורה פחד גישה דייטים למצוא זוגיות התאמה זוגית סקס מיניות חשק מיני משיכה פורנו התמכרות למין גמילה מסקס זהות מינית נטייה מינית הומוסקסואליות טרנסקסואליות טיפולי המרה א מיניות
חרדות ופחדים: חרדות ודיכאון - ראשי חרדות / פחדים - כל הנושאים חרדות פחדים פוביות פרנויה התקף חרדה תרופות נגד חרדה פחד קהל חרדת בחינות פחד מדחייה חרדת מוות פחד למות פחד מנטישה חרדה חברתית חרדה דתית פחד גישה פחד להתחיל עם בחורה פחד מכישלון
ביטחון הערכה ואהבה עצמית: ביטחון והערכה - ראשי אהבה עצמית הערכה עצמית ביטחון עצמי כעס עצמי שנאה עצמית קבלה עצמית אמונה עצמית ביישנות רגשות אשם אמונה עצמית
שכנוע / מכירות: שכנוע - ראשי איך לשכנע מישהו - כל הנושאים שכנוע לשכנע לקוחות מוצר למכור מכירות לקרוא מחשבות מניפולציות התנגדויות מכירה למכור מוצר יקר לשתול מחשבות להשפיע רטוריקה לגרום ללקוח הזדהות אנשי מכירות שכנוע עצמי דיבייטינג סוגסטיות לשכנע בחורות לשכנע ילדים התניה ראפור Nlp
ניהול למנהלים: ניהול למנהלים - כל הנושאים ניהול עובדים ניהול עובדים לשכנע עובדים לפטר עובדים משכורת לקוחות לשכנע לקוחות לסגור עסקה מוצרים לתמחר עסקים הקמת עסק לראיין ולהתראיין קריירה יעוץ פוליטי יעוץ תקשורתי ניהול משא ומתן קבלת החלטות - ראשי החלטות ולהחליט - כל הנושאים איך לקבל החלטה
יום יומי: התמודדות / להתמודד - כל הנושאים רגשות / תחושות - כל הנושאים להרגיש טוב / להרגיש רע - כל הנושאים רגשות הרגלים שינוי התנהגות שינוי הרגלים שינוי חשיבה אובססיות התמכרויות גמילה מחשבות טורדניות עישון - כל הנושאים עישון דיאטה ספורט תזונה בריאות התמכרות למין Ocd טורדנות כפייתיות דחיינות עצלנות שעמום סמים - כל הנושאים סמים ייאוש כעס לחץ מתח נפשי עצבנות דיכאון התאבדות אובדנות בדידות בעיות התמודדות כאבים אובדן התמודדות עם בעיות עצבות שליליות חשיבה שלילית ביקורת החלטות איך להחליט
חינוך ילדים והורות: חינוך ילדים - ראשי הדרכת הורים הורים יחסי הורים וילדים לחנך ילדים לשכנע ילדים להביא ילדים ילדים מתבגרים הפרעות קשב וריכוז של ילדים התנהגות של ילדים ענישה אלימות ילדים חרדות ילדים אוטיזם
אושר חיוביות ואהבה: אושר - ראשי חשיבה חיובית - ראשי אהבה - ראשי אהבה והתאהבות - כל הנושאים שמחה אושר להיות מאושר הנאה חיוביות חשיבה חיובית אהבה לאהוב אהבה עצמית התאהבות לגרום למישהו לאהוב אותך להתאהב להפסיק לאהוב החזרת אהבה
הפרעות נפשיות: הפרעות נפשיות - כל הנושאים הפרעות נפשיות פסיכיאטריה מחלות נפש פסיכוזה סכיזופרניה הפרעת אישיות טראומה פוסט טראומה אוטיזם טיפול תרופתי כדורים אישיות גבולית פיצול אישיות דה פרסונליזציה דיסוציאציה שמיעת קולות קשב וריכוז מאניה דיפרסיה ניתוקים הפרעת...
רוחניות ומודעות: רוחניות ומודעות - ראשי רוחניות מודעות עצמית הארה הארה רוחנית מורים רוחניים מורה רוחני תת מודע חומריות גשמיות חיפוש רוחני משמעות החיים - ראשי משמעות החיים מטרת החיים משחק החיים תכלית החיים צמחונות
התפתחות והצלחה: הצלחה - ראשי הצלחה / להצליח - כל הנושאים לפתח את השכל התפתחות אישית מוטיבציה כישלון מטרות הצלחה להצליח התמדה השגת מטרות יצירתיות לפתח שיחה תקשורת בין אישית
כסף ולהתעשר: כסף - ראשי כסף - כל הנושאים כסף אושר וכסף לעשות כסף להתעשר כסף בקלות להרוויח שוק ההון בחירת קריירה
סודות החיים: אלוהים - ראשי בריאת העולם - ראשי בחירה חופשית - ראשי להיות אלוהים - ראשי אלוהים - כל הנושאים בחירה - כל הנושאים אלוהים להיות אלוהים האם יש אלוהים מי ברא את אלוהים בריאת העולם המפץ הגדול פיזיקה החושים מי ברא את העולם יקומים מקבילים בחירה חופשית האם יש בחירה דטרמיניזם הספר להיות אלוהים מה זה להיות אלוהים
מושגים כללי: מילון מושגים מחשבות - כל הנושאים רצונות - כל הנושאים אין הבדל בין יש לאין מהות מהות וצורה מחוייב ואפשרי הנחות יסוד להטיל ספק אחדות ונפרדות אחדות שקרית שלמות אין סוף זמן ומקום הרצון שורש הרצון הכל אחד חסרונות ויתרונות מוחלטות צמצום פרדוקס קבלה מחוייב המציאות אפשרי המציאות עובדה ופירוש סיבה ותוצאה סיבתיות אקראיות ניתוח סיבתיות לוגיקה אמת שקר להיצמד לאמת אמת מוחלטת אובייקטיביות וודאות מציאות אחדות נפרדות טוב ורע יש ואין הפכים פוטנציאל
יהדות ודת: דת ויהדות - ראשי יהדות שמירת מצוות שכר ועונש חזרה בתשובה חזרה בשאלה דתיים אמונה באלוהים אתאיזם אמיתות התורה תורה מול מדע מי כתב את התורה
רבי נחמן וברסלב: רבי נחמן מברסלב ליקוטי מוהרן סיפורי מעשיות ברסלב
שיטות טיפול: טיפול - כל הנושאים טיפול cbt טיפול nlp טיפול ocd טיפול בדמיון מודרך טיפול בהיפנוזה טיפול בהצפה טיפול בחשיפה טיפול דינמי טיפול היפנוטי טיפול הכרתי טיפול התנהגותי טיפול נפשי טיפול עצמי טיפול פסיכדלי טיפול פסיכולוגי טיפול פסיכותרפי טיפול פסיכיאטרי טיפול קוגניטיבי טיפול קצר מועד טיפול רגשי טיפול שכלי טיפול תרופתי Nlp אימון אישי תת מודע גישור הילד הפנימי חשיבה חיובית ביירון קייטי האופונופונו טיפול זוגי פסיכולוגיה פסיכיאטרים היפנוזה מיסטיקה גרפולוגיה אסטרולוגיה תקשור נומרולוגיה סיינטולוגיה


נושאים מומלצים לעיונך...





קבל תכנים נוספים שיעניינו אותך...




האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא ייעוץ נפשי מומלץ, מאמן לזוגיות, אימון אישי לימודים, מטפל רגשי, מאמן מנטלי, קואצ'ינג אישי, קואצ'ינג לילדים, אימון אישי ועסקי, מורה רוחני ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה / ייעוץ טלפוני / הזמנת הספרים - חייג: 050-3331-331

© כל הזכויות שמורות לאתר Yeda.EIP.co.il ולכותבי המאמרים המקוריים בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים, ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.

האתר נבנה על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0234 שניות
עכשיו 22_04_2019 השעה 21:33:04
wesi4