ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה כאבים ✔גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 3 ✔* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת ...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 3

* לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא:
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים.

שאלה: איך ניתן להגיע לזה?

אליעד: על ידי חקירה מתמדת, זה עניין של הבנה, לא ביום אחד מגיעים לזה, זה תהליכים. קודם כל צריך לרצות ליהנות יותר, איך נהנה יותר, אתה בסופו של דבר מבין שזה לא משנה מה קורה לך, אלא מה שחשוב זה איך אתה חווה את מה שקורה לך. אתה מגיע להבנה זאת מאוד מהר, אתה מבין שמה שחשוב זה מה אתה חווה.

שאלה: אפשר להשתגע מזה?

אליעד: זה לא מיד, בהתחלה הלכתי עם דעות שצריך לאהוב את מה שיש, וחשיבה חיובית, ויישמתי אותם וזה עבד לי, ואז גיליתי שאני רוצה יותר טוב, וגיליתי שאני לא מצליח לעשות את זה 24 שעות ביממה בלי הפסקה, אתה יכול לאהוב את מה שיש אבל אתה לא באמת אוהב את מה שיש, אם רע לך האם אתה רוצה שיהיה לך רע? ואז הבנתי שאני חייב להבין את מנגנון הרצון, הבנתי שהכל בסופו של דבר סובב סביב הרצון, ככול שאני רוצה את המציאות - יותר טוב, ככול שאני רוצה פחות ככה - יותר רע, אמרתי שאני צריך לפצח את הרצון, מה פשר הרצון? אמרתי לעצמי אם אתה חכם כל כך גדול ומכיר את כל התיאוריות ויודע בדיוק איך להיות מאושר, אז למה אתה לא מאושר, ואז חשבתי אני חייב להבין מה קורה כאן. בשלב ראשון הבנתי שאני בכלל לא בוחר, שרק חשבתי שאני בוחר, אחר הבנתי שיש משהו ששולט בי ברצון, אמרתי יש מישהו שמתעלל בי, שולט בי, ואז התחלתי להתבונן, מהו רצון, מי הוא האני, האם אני זה המחשבה שלי, האם המחשבה חושבת אותי, אולי אני בתוך חלום של עצמי, אולי אני זה העולם, חשבתי את כל האפשרויות הקיימות, בסוף התהליך הבנתי שיש רק דבר אחד שעושה את התודעה שלי, בהתחלה זה היה הרצון, אחר הבנתי שהרצון הוא לא שלי, ואז הבנתי שהכל קורה דרכי, ואחר הבנתי שזה לא דרכי אפילו, מי זה דרכי, מה אני? הכל קורה, יש התרחשויות שאחדים מהם זה אני, אני רוצה, או לא רוצה, זה כואב לי וכו'. במצב כזה כאילו מתבטלת לך התודעה, הכוונה שמתבטלת לך ההגדרה של החוויה של אני אליעד רוצה, יש מציאות שיש אליעד, יש הרבה דברים ואחד מהם זה גם אליעד, ואז לדוגמא הייתי יותר בחוויה של שאם יחתכו אותי או את השולחן זה אותו דבר, כי כל כולי התבוננתי בדברים, עם כל הראש שלי הייתי בנושא הזה. ומפה לשם ומשם לפה אחרי תקופה מסוימת כשאדם מתבונן בזה הישות שלו נעלמת, זה נקרא ענווה, אין אני וענווה יכולים לגור בכפיפה, ויש ישות אחת שמנהלת את הכל, ואז פתאום אתה מגלה שאתה בתוך חלום, שבעצם אתה בתוך חלום, חולמים אותך, ואז מה שקורה לך אחר כך שהתודעה שלך, אומרת שבעצם אני זה מי שחולם את החלום, אז כאן כל הסיפור משתנה לך, זה הכל עניין של התבוננות, זה תהליך שקורה לך, ואז אתה נמצא באשליה שמנהלים אותך, אבל למעשה אתה גם רוצה את זה. למעשה זה הרבה חוויות שאתה עובר בדרך. ואז אתה אומר אני רוצה את זה, אבל למה שארצה את זה, הקטע הוא שכמו שבן אדם שואל את עצמו למה אני רוצה את מה שאני רוצה, כאשר הוא יגיע להבנה שהוא זה אלוהים, הוא גם ישאל את עצמו מדוע אני רוצה את מה שאני רוצה, אבל הוא לא ישאל על אלוהים למה הוא רוצה, אלא ישאל למה אני רוצה ויתכוון לאלוהים. הוא ישאל למה אלוהים רוצה בגוף ראשון. זאת בכלל הבנה וחוויה אחרת לגמרי, ואז אתה מגלה דרך התבוננות זו מה בכלל מניע את אלוהים, ואז אתה מגלה שיש לך את המחוץ למקום והזמן, שזה בכלל אחד, שהמציאות והאמת זה הכל אחד, וברגע שסיימת להבין את זה, זה מתחיל לעבוד.

שאלה: האם התוצאה היא הרגשת אושר?

אליעד: אני יכול להגיד לך שבדרך הייתי הרבה יותר מאושר מהיום. כאילו בהגדרה. היום ברור שאני יותר מאושר מאתמול, כשאתה מסתובב בכדור הארץ בלי להבין מה אתה רוצה מעצמך, ופתאום אתה מתחיל להבין, רגע, יש כאן משהו אחר, כמו שהבחור כאן דבר שבעולם הבא יש השגות אלוהיות, מה זה אומר, שאתה חווה את האלוהות, מבין את רצונו, מה הוא רצה, למה הוא רוצה דרכי, אתה מבין את כל התהליכים, מה שנקרא כאילו מהו עולם האמת, אתה מתחיל לראות מהי האמת, אז בהתחלה זה מאוד כיף לך, למה זה כיף לך, זה כמו בן אדם עני שזוכה בלוטו, אז הוא מאוד שמח, אבל אחר כך אתה מתרגל שטוב לך, לכן היום אני פחות שמח ממקודם, אבל אני מעדיף את המצב היום.

שאלה: שמעתי את ההרצאה על הקבצנים, ודווקא הבן אדם הכי מסכן יש לו את העצה הכי טובה לתת לך.

אליעד: נכון, בעצם מה אתה שואל?

שאלה: האם יש לך התנגדות לזה?

אליעד: אני אסביר למה הוא מתכוון, רבי נחמן היה בחור מאוד חכם

שאלה: אתה תמיד מצטט אותו.

אליעד: הוא היחיד שאני מצטט אותו, למרות שהוא אמר בדיוק ההיפך ממני, הוא היחיד שאני יודע שהוא מסכים איתי. יש סיפור של רבי נחמן שנקרא שבעת הקבצנים, מעשה בשבעה קבצנים בספר סיפורי מעשיות, ושם רבי נחמן מדבר על התפיסה של הזמן ושל המקום, יש באתר פירוש של הסיפור, רבי נחמן אומר שהאדם דומה לילד שהלך לאיבוד ביער, הוא לא יודע מי הוא, חיות טורפות אותו, אז מי שמציל אותו זה בעצם קבצן, מה הכוונה קבצן? מישהו זקן, מה הסיפור בקבצנים, אותו קבצן שהציל את הילדים ביער, היה עיוור, חרש, כבד פה, ללא ידיים, ללא רגליים, צוואר עקום ועם גיבנת, אתה אומר זה תחתית המין האנושי, בא נגאל אותו מיסוריו, והוא גם קבצן שמקבץ נדבות, ובכלל הם גם חשבו שהוא לא מבין אותם, למעשה הוא הציל אותם. מה זה אומר, ואני הסברתי שם מה הנושא של הקבצנים, וכל הסיפור זה שהקבצן אומר לילדים אני ייתן לכם את החיים הטובים שלי, כי כולם סובלים ולי טוב, לי טוב מבפנים, ואפילו העשירים מסכימים שיש לי חיים הכי טובים, למעשה רבי נחמן מנפץ את הקונספט של מה זה חיים טובים. עכשיו, לדוגמא הוא אומר שהקבצן החירש אמר, שכולם אף פעם לא טוב להם כי תמיד חסר להם, גם כאשר מישהו אומר קניתי רכב חדש, הוא מתכוון שהיה חסר לו ולכן קנה, למשל מישהו אומר, אני התחתנתי, הוא אומר שהיה בודד וסבל ולכן התחתן והוא לא לבד עכשיו, אף אחד באמת לא נהנה מהדברים כפי שהם, כולם מחפשים סיבות להנאה, אבל הקבצן החירש אמר שהוא חי חיים טובים שאין בהם שום חסרון. כי לי טוב לא בגלל שיש לי, אלא בגלל שלא חסר לי, זה משהו אחר, זה העדר הרצון, אני לא חווה נפרדות לכן טוב לי, אין התנגדות ביני לבין המציאות.

הקבצנים האלה נחשבו לנחותים, מה זה אומר, שכאשר אני מסביר משהו מסוים לדוגמא, האדם ששומע לפי הפרוטוקול אם אתם רוצים לדעת, ההגדרה של משוגע במילון זה מה שאני אומר, כאילו אם נצטרך להגדיר מהו חכם ומה משוגע, בשפה האנושית, אז אני נכנס לרובריקת המשוגעים, למה נכנס לרובריקת המשוגע, כי הם נוגדים את ההיגיון הבסיסי, ההיגיון הבסיסי אומר שזה נפרד וזהו, ואני אומר שזה גם נפרד וגם אחד בו זמנית, זה גם כאן וגם לא כאן, אני כאילו לוקח את הקצה האחרון של השכל, השכל אומר לך שזה שתיים ואני אומר אחד, כי גם המשוגעים בבית משוגעים עדיין מסכימים שזה חדר, ושזה כדור הארץ, יש להם עדיין הסכמה בסיסית, אבל אני כאילו שולל את כל מה שהשכל אומר, הכל. מה אני רוצה להגיד, שכאשר האדם שומע את ההבנה שלי, אני כביכול נחשב לגביו לקבצן בלי ידיים, בלי רגליים וכו' וכו', למה? כי ההבנה שלי כאילו מנטרלת לך את המרוץ של החיים, מנטרלת לך את הרצון, אבל מה שרבי נחמן בא ללמד אותך שתדע לך שדווקא ההבנה הזאת היא זאת שתגאל אותך, זה הרעיון. כלפי חוץ אתה מזלזל, אתה אומר, הוא לא מבין מה קורה פה, הוא עיוור, הוא לא שומע, הוא כנראה לא ראה עולם, הוא לא הולך לטייל, הוא לא עושה שום דבר, אבל רבי נחמן אומר הקבצן הזה שלא שומע, הוא חי חיים טובים, אם תיצמד להבנה שלו תחיה חיים טובים כמוהו.

שאלה: גם בספר שיחות עם אלוהים הוא כותב שאת החוכמה הגדולה ביותר תקבל מפשוטי העם ולא מהמסטר.

אליעד: יכול להיות, אני לא רוצה להשוות.

שאלה: מה ההבדל בין הגוף לנשמה?

אליעד: מה את רוצה לדעת עליהם?

שאלה: האם הם נפרדים?

אליעד: מהי נשמה? נשמה פירושו הכוח שמניע את הדבר, נגיד שהבורסה עולה ויורדת, גם לזה יש נשמה, השכל שמניע את התהליך הוא הנשמה של התהליך, הוא זה שמחייה את התהליך. עכשיו יש הרבה נשמות בעולם, יש הרבה תהליכים, ולכל תהליך יש משהו שמחייה אותו, אבל יש גם דבר שנקרא נשמה כללית, הנשמה של העולם, העולם כולו הוא הגוף של אלוהים, לאלוהים גם יש גוף, הגוף של אלוהים זה העולם. ויש נשמה ראשית, ואם את שואלת שאלות למשל מה הסיבה? מה המהות? מה מהווה אותו? מה דוחף אותו? מה היה לפניו? מה מאלץ אותו להיות כפי שהוא? אז את מגיעה לנשמה הראשונה. את שואלת למשל למה הוא מדבר? כי יש לו תודעה, למה לקיר אין תודעה? למה אנחנו חושבים שאין לו תודעה? כי הוא לא עושה כלום, אנחנו עושים והוא לא לכן לנו יש נשמה, לקיר אין נשמה בגלל שהוא לא עושה, למעשה איך הגענו להתגלות הנשמה של האדם, איך אנו יודעים שלאדם יש נשמה? בגלל ששאלנו, מה הוא עושה, נכון? מה מניע את האדם? הנשמה, למה הוא זוכר? בגלל הנשמה, אז אם אתה מתבונן על כל העולם בסוף אתה מגלה את הנשמה של העולם, זה בעצם הכוח הראשון, הסיבה הראשונה, האלוהים.

זה מתחבר למה שדברנו קודם על מחויב המציאות ואפשרי המציאות, מבחינת האמת אף אחד בעולם לא יכול להתחייב לך שמשהו ישרוד, שום דבר, לא רק שאתה לא יכול להתחייב שאתה תחיה אחרי המוות.

שאלה: האם יש חיים אחרי המוות?

אליעד: לא רק שאני לא מתחייב לך שתחיה אחרי המוות, גם אני לא יכול להבטיח לך שתחיה בעוד שנייה, כי התודעה שלך יכולה להיעלם, לא הגוף שלך, אלא התודעה שלך, הישות שאומרת אני, יכולה להיעלם בעוד שנייה, ואף אל פי כן אתה לא יכול להיעלם, למה אתה לא יכול להיעלם? נניח שאתה בתוך חלום, ותעלם, האם אתה באמת נעלם? לא נעלם, אתה בסך הכל מתחבר לתודעה אחרת, אם אתה בתוך חלום ומישהו הפסיק לחלום את החלום, האם אתה נעלם? מה קורה לאנשים כאשר הם חולמים חלום ומתעוררים? מה קרה לאנשים שבתוך החלום, מתו? הם לא ממש נעלמו, הם התחברו אליך, האם זה מפריע למישהו שהם נעלמו? לא, אתה לא יכול להיעלם, אתה רק יכול להחליף מצב, אתה לא יכול להיעלם, אתה יכול להיות יש, אתה יכול להיות כלום, בתודעה כזאת או אחרת, אבל אתה לא יכול להיעלם, כי מה שקיים קיים, זה רק משתנה. לכן מה שרבי נחמן אמר שרק מי שבתודעה של האלוהים, רק הוא חי לנצח. מה זה אומר, שהוא מבין שהוא חי לנצח, אתה לא יכול לפחד. כמו שמישהו פעם שאל אותי, מה אתה לא רוצה ילדים? אתה לא רוצה להתרבות? אמרתי לו אני לא יכול להתרבות, למה בן אדם מצד האמת בתודעה גדולה לא יכול להתרבות? כי הגודל שלך הוא אין סופי, זה אני, זה אני, זה אני, כל מה שקיים זה אני, אז איפה אני אתרבה, אני בגודל אינסופי אז איך אני יכול להתרבות. אני לא יכול למות, לא יכול להיעלם, לא כלום. בתוך הצמצום אתה יכול להגיד אני רוצה, אבל בהבנה הפנימית איך תוכל להתרבות?

שאלה: אמרת שעכשיו אתה כן חווה את הנפרדות, אז מה אתה חווה עכשיו, אמרת שאתה היית יותר מאושר מאשר עכשיו, אני רוצה לדעת מה אתה חווה עכשיו לאחר שסיימת את הדרך.

אליעד: אני אסביר לך, יש תת מודע ויש מודע, למשל בן אדם שרוצה לשתות קולה, מה הוא באמת רוצה? הוא רוצה באמת לשתות, אבל בלבוש החיצוני הוא רוצה לשתות קולה, וקולה קרה, בו זמנית הוא רוצה לשתות קולה קרה, לשתות קולה, וגם לשתות, וגם רוצה לא להיות צמא, זה כאילו יש הרבה דרגות חוויה, עכשיו, בחוויה החיצונית אני כמוך, כמעט כמוך, טוב, רע, בן אדם רגיל, קצת שונה אבל רגיל בעיקרון, ההבדל היחיד הוא שאצלי החוויה הפנימית יותר חזקה, זה הכל, מה יש בחוויה הפנימית.? את שואלת אם זה טוב או רע, שמחה או עצב, אני אסביר לך, תדמייני הכי שמחה בעולם, נשמע לך ממש טוב, נכון? תדמייני הכי עצב בעולם, נשמע לך הכי רע שבעולם, נכון? תדמייני את שניהם בבת אחת, זה מה שאני חווה. נכון שלא הבנת?

שאלה: נכון שלא הבנתי אותך.

אליעד: גם להבין שאת לא מבינה, זה גם נקרא הבנה.

שאלה: התשובה שלך שאתה חווה אושר עילאי עם עצב, אז לא ברור לי מדוע אני צריכה להגיע לשם.

אליעד: אל תגיעי לשם, את לא מבינה מה זה בכלל.

תחשבי לרגע על אלוהים, הוא כרגע עושה כסא, עושה עולם, מה זה אומר שהוא ממש רוצה שיהיה פה כסא, אם הוא לא היה רוצה שיהיה פה קיר לא היה פה קיר, נכון? בא ננסה לחשוב מה אלוהים רצה לפני שהוא עשה את העולם, מה הוא רצה?

שאלה: שיהיה עולם

אליעד: לא, שאלתי שנייה לפני שהוא רצה לברוא עולם

שאלה: היה כלום

אליעד: יפה, יש מושג שנקרא " רצון אין סוף" מה זאת אומרת, רצון לא מוגדר, יש לך רצון שהוא לא מוגדר, אתה רוצה דבר לא מוגדר, אין לך הגדרת רצון, רצון בלתי מוגדר, כאילו ללא זהות ללא הגדרה, ללא גבול, זה נקרא אחדות, לפני הטוב והרע

רבי נחמן בסיפור אמר שצריך להגיד שזה טוב, כי איך אפשר להשתמש במילה אחרת, אבל מצד האמת זה הרבה יותר מטוב, אני ביום יום לא חווה את זה כל כך כי אני רגיל לזה, אבל כאשר אני נתקל בבעיות אני כאילו מבין כמה טוב לי, אבל אני לא באמת חווה כמה טוב לי, כי זה רגיל, אתה חי ברגיל, אתה לא מתלהב מזה שטוב לך, אבל כאשר אני רואה את הבית משוגעים, אני רואה איפה אני, אז אני חווה כאילו התרוממות רוח, כי אני כאילו רואה את הקונטרסט.

שאלה: כל אחד שרואה מישהו סובל יראה שהוא מרגיש יותר טוב.

אליעד: אבל אני חווה את זה בקצה של האין סבל, אבל אני אסביר לך שוב, מדובר פה על חוויה שכל מה שאת רוצה זה אותה, אני יוכיח לך. את אמרת אולי אני לא רוצה להגיע אליה, נכון? אני עכשיו רוצה לגלות לך סוד, את יודעת מה את באמת רוצה, את יודעת למה באת לפה, למה באת לפה? כי יש משהו שגרם לך לבוא לפה, את יודעת מה באמת את רוצה, את רוצה לחוות את החוויה הזאת. תוכיח? אני יוכיח לך, אם עכשיו תשבי עם עצמך ותעצמי את העיניים, ותדמייני את עצמך חווה כל חוויה שהיא את תראי שאת לא חווה שביעות רצון, תדמייני את עצמך הכי שמחה, תראי שחסר לך משהו, תבדקי, לא משנה איזה חוויה נחווה מהכי עצוב להכי שמח, כל מקום שלא נשים אותך בסקלה, תמיד תהיה שם אי שביעות רצון, מה האינדיקציה של מרוצה או לא, נבדוק האם את רוצה יותר טוב או לא, האם את מפחדת שיהיה לך פחות טוב או לא, אם את לא רוצה לאבד את הטוב שלך, זה גם נקרא שאת לא מספיק שבעת רצון

שאלה: אני רואה שיושב מולי מרצה בדיוק כמוני.

אליעד: מה אכפת לך ממני, אני מדבר על העיקרון, הנושא פשוט, למה הבן אדם אף פעם לא מרוצה משום סוג של חוויה, כי יש חוויה שאותה אתה באמת רוצה, שהיא חווית החוסר הגדרה, שהיא החוויה של שתי החוויות ההפוכות בו זמנית, שזה מה שאת רוצה בכלל. זה הדבר היחיד שכולם רוצים אותו, למה אף אחד לא מאושר כל הזמן, כי כולם רוצים להגיע לחוויה הזאת, וכשאת מגיעה אליה זה בא לידי ביטוי שאת מפסיקה לרצות משהו אחר. אני יום אחד שמתי לב, אחרי שכל הזמן הייתי בחיפוש, אמרתי לעצמי כבר הרבה זמן אתה לא מחפש להיות יותר מאושר, ואז הבנתי שאני מאושר, ואז גם הבנתי שמאושר זה מישהו שלא מחפש להיות מאושר. כל הזמן חיפשתי איך ארגיש יותר טוב, ואז אמרתי, רגע, אתה כבר לא מחפש להרגיש יותר טוב, טוב או רע לך זה אותו הדבר, נכון שכשרע לי אני מתמודד עם זה, אבל לא חווה את זה כרע, זה נקרא מאושר, שלא מחפש את האושר יותר, כשאתה מגיע לזה, או בדרך לזה אתה כל הזמן חווה רגעי אושר, אבל אחרי שאתה מגיע לזה הכל מתאפס אצלך וזהו, ואתה חי רגיל, לא מתלהב יותר מדי ולא פחות מדי, יש אולי פיקים אבל בפנימית זה אחד.

מה הבנת?

שאלה: באתי לראות מישהו שטוען שהוא גילה משהו, ואני לא רואה.

אליעד: אגלה לך סוד, גם אף פעם לא תראי

שאלה: לא תראי כי זה בחוויה הפנימית שלו ולא בחיצונית.

אליעד: מה הוא שאל אותי קודם, האם אני יכול לראות על מישהו שהוא הגיע, אמרתי לו שלא, אבל אמרתי שאני כן אוכל לראות אם הוא ידבר.

שאלה: אתה אומר שהמציאות זה ביטוי של הרצון שלנו, נכון? אז הרובד החיצוני חשוב כמו הרובד הפנימי, וכל הדיבור שלך עכשיו אתה מפריד בין החיצוני לפנימי, בחיצוני אני כמוך ובפנימי לא. אני רואה מישהו שהוא לא שונה ממני.

אליעד: אני אסביר לך

שאלה: ציפיתי לשמוע דברים אחרים

אליעד: אם ציפית לשמוע דברים אחרים, אני מציע לך לשמוע אנשים שלא ציפית לשמוע מה הם אומרים, כי אם ציפית לשמוע דברים אחרים ואת יודעת מה הכיוון של החשיבה, זה כבר לא מעניין, ככל שהדברים יותר מוזרים ככה יהיה לך יותר מעניין, כי אני יכול לחדש לך יותר. או לחדש לך שתביני טוב יותר או לחדש לך, אבל הקונטרס הוא זה שמעורר אצלך דברים.

אני אגיד לך איך קוראים לחוויה הזאת, פחד! קונטרס זה אומר הפוך מכל מה שאת חושבת, מה שציפית הפוך, אז כל מה שציפית אני אגיד לך הפוך

תסתכלי שנייה, הרבה אנשים שראו אותי התאכזבו, למה? אכזבה ראשונה שאני בן אדם, מאוד מאכזב. לפני שהיו וידיואים באתר אז אנשים חשבו שזה אולי אלוהים עשה אתר, אחר כך ראו שזה בן אדם, אמרו לא רציני, לא יכול להיות, היו כאלה שחשבו שאני בגיל שבעים. היו כאלה שכשפגשו אותי, אמרו אנחנו ציפינו שכשנפגוש אותך נחווה איזה משהו מיוחד, ולצורך זה אני אומר שיש בית קברות, בבית הקברות נמצאים האנשים המוארים באמת, תבואי אליו הוא אפילו לא יענה לך, הוא כל כך מרוכז בעצמו שהוא לא ידבר איתך ולא יענה לך, תירקי עליו הוא לא יעשה לך שום דבר, רוצה לראות ישות מאוד מוארת, זה הקיר הזה, מה שלא תעשי לו הוא לא יגיב. אבל זה לא העניין, האנשים לדוגמא שרואים בעלי חיים הם נרגעים, למה? כי הם חווים כאילו את השקט, בסקלה יש לנו את כל החוויות, ויש חוויה אחת שנמצאת אחרי הקצה, זה כמו שאם ניקח את כל מרחב המקום, בקצוות זה כאילו התחבר לנו, את כל ציר הזמן, בקצוות זה יתחבר לנו, למה זה יתחבר, לחווית האין סוף לחווית השלמות. מה זה חווית השלמות, זוהי חווית אחדות ההפכים, מה זאת אומרת חווית אחדות ההפכים, שיש לך שתי חוויות מנוגדות בו זמנית, וזה נקרא חווית האלוהים, ככה אלוהים חווה את המציאות, זה נקרא חווית השלמות. למה זה נקרא חווית השלמות, כי כל חוויה בעולם חסרה את שאר החוויות. אתה חווה עצב, אתה תרצה שמחה. אתה תחווה שמחה יותר מדי ותתרגל לזה אתה תרצה עצב, ככה זה עובד, חוץ מחוויה אחת שבה יש לך את שתיהן בו זמנית. ועכשיו השאלה הנשאלת היא איך להגיע לשתיהן בו זמנית? אני אסביר, אם תתבונן על המציאות בסופו של תהליך תבין שאתה גם נפרד וגם אחד, שזה גם ישנו וגם איננו, וזה עצמו ישנה לך גם את החוויה, ההבנה, שבן אדם נולד מלמדים אותו, זה אתה זה לא אתה, זה מדבר זה לא מדבר, לזה יש תודעה לזה אין תודעה, עושים את כל ההפרדה, זה טוב זה רע, אם תעשה ככה תצליח אם תעשה ככה תפסיד.

שאלה: אתה יכול להסביר איך אפשר להתאמן במחשבות, תיקח שתי מצבים הפוכים שמתקיימים בו זמנית.

אליעד: הדבר הבסיסי ביותר שהאדם לא יכול לעשות, זה לחשוב על דבר והיפוכו

שאלה: בוא נתאמן על זה

אליעד: אני אסביר לך למה את לא יכולה, כי דבר והיפוכו זה דבר בלתי מוגדר, את יכולה לדמיין שיא השמחה ושיא העצב בו זמנית? את לא יכולה כי כל החוויה של העולם שלנו זאת חוויה של נפרדות, זה כסא, זה ארון, הכל נפרד לא יכול להיות גם וגם, זה או פה או שם. אי אפשר גם וגם, ושאלת השאלות זה איך להגיע לחווית האחדות, איך אני יכול להגיע אליה, איך לחשוב על דבר והיפוכו, ומה שאני טוען שיש את השכל האנושי הרגיל שהוא חווה את הכל כנפרד, טוב ורע וכו'. אבל בשכל האנושי עצמו אם אתה תיקח אותו לקצה שלו, כאילו אל תתפשר במקום בו אתה רוצה שיהיה לך נוח, תחקור אותו עד הקצה האחרון, מה שיקרה לך שם, רבי נחמן כותב, נפתחו שערי השמיים ואראה מראות אלוהים, ראיתי את אלוהים, מה זאת אומרת ראיתי את אלוהים, רבי נחמן כותב שנתגלו לו כל השכליות, שהוא הבין שכל חדש, שהוא קלט את הקטע, מה זאת אומרת שהוא קלט, שהוא מבין שזה אחד, שהוא רואה בשכל שהדבר הזה שהוא שניים הוא בכלל אחד, וכאשר אתה רואה את אלוהים במו עיניך, מהו אלוהים? אלוהים הוא ההוויה של המציאות, כאשר אתה רואה במו עיניך ששני הדברים האלו הם אחד, זה משנה לך את כל תפיסת המציאות שלך, אתה נזכר, מה הכוונה נזכר? שברירת המחדל בתוך האדם יש זיכרון, למה הבן אדם אף פעם לא מאושר, כי הוא לא אמור להיות מאושר כבן אדם, האדם לא אמור להיות מאושר רק כבן אדם, מה הכוונה, זה כמו מלך שהכניסו אותו לכלא, וסיממו אותו ועשו לא שטיפת מוח שהוא עבד, בתוך תוכו בתת מודע בפנים יש משהו באינסטינק שלו שלא מסתדר לו, הרי אני לא רגיל לזה אני מלך, זה מה שכול אחד חווה בעולם, מצד האמת אתה אלוהים, אבל במציאות נדמה לך שאתה תרנגול הודו, כמו שרבי נחמן מספר על הבן מלך שחשב שהוא תרנגול הודו, או המלך שהשתגע, אדם שחולם חלום ואז הוא חולם חלום זוועתי וזה נקרא כאילו הוא שכח מיהו, שכחת מי אתה, מה אתה לא זוכר שאתה זה אלוהים, מה שכחת? והסיבה שהאדם אף פעם לא מאושר כי צרוב בתוכו התשוקה לחזור אלוהים, לשלוט בכל, להתרחב. יש אי שביעות רצון תמידית כי היא מבטאת את הכמיהה שלך להתאחד עם השורש. וכאשר אתה מתבונן אז אתה מבין את המציאות ואז אתה נזכר, למה אתה נזכר כי אתה מבין, כל הסיפור הוא לשנות את החוויה, אנחנו מדברים על שינוי החוויה.

בן אדם שואל למשל אני מאוד רוצה זוגיות, איך אני יכול להגיע למצב, שלמרות שאני מאוד רוצה זוגיות ואף על פי כן טוב לי גם בלי זוגיות? איך אפשר שתי חוויות בו זמנית, התשובה, אם אתה תחווה את אלוהים, אתה בעצם הראשון שרוצה את הכל, והכל אחד וכו', ותבין שבו זמנית זה גם אחד וגם שתיים וגם הנפרדות זה אחד, ככה אלוהים חווה את המציאות, גם משנה את הדברים וזה גם אחד אצלו, זה כל הרעיון כולו. ההבנה שזה אחד, למרות שזה נגד השכל, מה ההגדרה של לוגיקה, אני עכשיו עשיתי באתר הרבה הרצאות שמוכיחות שאין אלוהים, איך אני מוכיח שאין אלוהים, מאוד פשוט, לקחתי את כל מה שהסברתי עכשיו, והסברתי למה זה לא לוגי, בעצם הסברתי שתפיסת האלוהים היא שמאין נהיה יש והסברתי למה זה לא הגיוני, אז הוכחתי שאין אלוהים, אבל זה לא נכון, הוכחתי שבלוגיקה אין אלוהים, אבל מצד האמת יש אלוהים, והלוגיקה צריך להסתדר איתה, הרעיון הוא שהלוגיקה שלנו, על מה בנויים חוקי הלוגיקה שלנו, על חוסר היכולת לחוות דבר והיפוכו, לדוגמא, אני אומר זה נמצא שם, האם הוא גם כאן? לא, למה, כי ההגדרה של כאן זה כאן ושם זה שם, כי אם הוא שם הוא לא פה, וכל מה שאני מסביר שאם תהיה מספיק אמיתי עם עצמך, אז בעצם תגיע להבנה שזה אחד.

שאלה: למה רבי נחמן?

ענווה רוצה יותר הצלחה המציאות שכל להיות אני יותר מאושרים לא מבין הפרעות אישיות לא רוצה לגדל ילדים סוג של חוויה אושר אלוהים בעיה בעיה נפשית בעיות בעיות בריאות בעיות נפשיות בעיית בריאות בריא בריאות ברסלב גוף ונפש גוף נפש הפרעה נפשית הפרעה פסיכיאטרית הפרעות אישיות הפרעות נפשיות הפרעות פסיכיאטריות הפרעת אישיות התמודדות התמודדות עם התמודדות עם כאב התמודדות עם כאבים חולה נפש חולי נפש טיפול בבעיה נפשית טיפול בבעיות נפשיות טיפול בהפרעה נפשית טיפול בהפרעה פסיכיאטרית טיפול בהפרעות אישיות טיפול בהפרעות נפשיות טיפול בהפרעות פסיכיאטריות טיפול בהפרעת אישיות טיפול בחולה נפש טיפול בחולי נפש טיפול במחלה נפשית טיפול במחלות נפש טיפול במחלות נפשיות טיפול במחלת נפש טיפול במחלת רוח כאב כאב גופני כאבים כאבים בגוף להתמודד עם כאב להתמודד עם כאבים לטפל בבעיה נפשית לטפל בבעיות נפשיות לטפל בהפרעה נפשית לטפל בהפרעה פסיכיאטרית לטפל בהפרעות אישיות לטפל בהפרעות נפשיות לטפל בהפרעות פסיכיאטריות לטפל בהפרעת אישיות לטפל בחולה נפש לטפל בחולי נפש לטפל במחלה נפשית לטפל במחלות נפש לטפל במחלות נפשיות לטפל במחלת נפש לטפל במחלת רוח מחלה נפשית מחלות נפש מחלות נפשיות מחלת נפש מחלת רוח נחמן נפש פסיכיאטר פסיכיאטריה רבי נחמן רבי נחמן מברסלב
כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן
כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן
כאבים, כאב גופני, כאב פיזי, כאב נפשי, התמודדות עם כאב, סבל מכאבים, כאבים טובים, כאבים רעים, גיהנום = גן עדן - פרומו שאלה: איך הולכים עד הסוף? אליעד: את תלכי עד הסוף עם מה שנראה לך אמיתי. את לא ... ודבר שני, כל דבר שאת יכולה לחשוב על ההפך שלו, זה אומר שאת לא בטוחה בו עד בסוף. למשל, יש לך כאבי גב, ואת חושבת שזה רע, האם את יכולה לחשוב שאולי זה טוב? כן, זאת אומרת שאת לא בטוחה שזה רע. אז כאשר את אומרת שרע לך בגלל שכואב לך הגב, את למעשה משקרת. אולי הכאב גב טוב? אם את מרגישה שכאב גב זה דבר רע במיוחד, כאן את נאחזת. תשאלי, למה אני חושבת שכאבי גב זה רע? אני לא אומר שזה רע, ואני לא אומר שזה טוב, את רק צריכה לבדוק, למה אני חושבת שזה רע? האם זה באמת ... טוב וגם רע? וכל תשובה שקופצת לך, תשאלי, האם אני בטוחה בזה, אולי זה לא נכון? זה עובדה שיש לך כאב גב, אבל למה את לא רוצה את הכאב גב? כי את חושבת שזה רע, כי את לא רוצה את הרע הזה. אני חושבת שאם לא יכאב לי הגב יהיה לי טוב, ואם יכאב לי יהיה לי רע - כך אומר ההיגיון האנושי. אבל אם תצליחי להטיל ספק, שאולי אם יכאב לי הגב זה טוב, ואם לא יכאב לי הגב זה רע? אולי הפוך, אולי שניהם רעים, אולי שניהם טובים, השאלות האלה כאילו מזעזעות את תפיסת הטוב והרע. את ... תאמיני שזה רע, תשאלי, למה זה רע? לעצמך תגידי שאת רוצה להבין, למה זה רע? מה בדיוק רע? האם הכאב רע? מאיזה סיבה את חושבת שזה רע? למה זה רע? כי אני לא רוצה את זה. זאת הסיבה. לא רע לך בגלל הכאב גב, אלא בגלל שאת לא רוצה את הכאבי גב. ואיך תביני זאת? בעזרת השאלות, האם זה באמת רע, אולי זה לא רע? יכול להיות שלא יכאב לך הגב ובכל זאת יהיה לך רע. אז קודם כל את מבינה שרע לך, לא בגלל כאב הגב, אלא בגלל שאת לא רוצה את הכאב גב. ואז השאלה הבאה המתבקשת, ולמה אני לא רוצה את כאב הגב? האם בכלל אני צריכה לרצות את הכאב? האם הרצון שלי בשליטתי? שאלה: שאלתי את השאלות האלה, והבנתי שאני לא יודעת. אליעד: עכשיו למשל כואב לך הגב ורע לך, למה? כי את לא רוצה את הכאב, ולמה את לא רוצה את הכאב? את לא יודעת. אבל את יודעת שרע לך לא בגלל ה
רע / כאבים - כיצד יכול האדם לבטל את כל הרע ואת כל הכאבים שיש בעולם?
... / כאבים - כיצד יכול האדם לבטל את כל הרע ואת כל הכאבים שיש בעולם? ובו יתבאר, כי האדם יכול בפחות מרגע אחד לבטל מעצמו את כל תחושת הרע, על ידי זה שהוא ירכז את כל המחשבה שלו, לחשוב על המהות של כל הדברים כולם, ששם אין שום רע כלל. כגון לדוגמא, אדם שסובל מכאבים ומרגיש מכך רע, שאם הוא ירצה, הוא יכול בפחות מרגע אחד, לבטל מעצמו את כל תחושת הרע שיש לו מהכאבים שלו. עד כדי כך, שהאדם יכול לבטל גם את הכאבים עצמם, אם הוא רק ירצה בכך. ואיך? על ידי התבוננות על מהות הכאבים עצמם. ז"א, שכאשר יש לאדם כאבים והאדם מרגיש מהם רע, אם האדם יבחר לשאול את עצמו, למה אני לא רוצה להרגיש את הכאבים האלו? ולמה אני שונא את הכאבים האלו? ולמה אני רוצה להרגיש טוב ולא רוצה להרגיש רע? ולמה אני רוצה להרגיש טוב, דווקא בלי כאבים? אם האדם ישאל את השאלות האלו באמת, הוא יגלה את האחדות של המציאות. וממילא כל תחושת הרע תתבטל. ולא רק שתחושת הרע תתבטל, אלא שאפילו הקיום העצמי של האדם יתבטל, ואז ממילא, מצד ... "למה יש נפרדות", שהיא בעצם מלובשת בשאלה, למה אני רוצה להרגיש טוב? ולמה אני לא רוצה להרגיש כאבים? ולמה אני חושב שכאבים זה רע? וכיו"ב, מי שיכריח את עצמו להתבונן על השאלה הזאת עד סופה, השאלה עצמה תעביר את האדם, אל עולם שכולו אחד, שבו, אין שום טוב ורע כלל. כי השאלה של "למה אני רוצה כך ולא ... של האדם, שלא להרגיש רע, מנקודת המבט הזו, אין שום הבדל בין טוב לבין רע, ואין שום הבדל בין כאב לבין רוגע ובריאות. כי התודעה של האדם, מזדהה עם נקודת מבט, שנמצאת, אחרי ההגדרה הסופית של הרצון של האדם, שהוא לא ירגיש רע מכאבים. כי הרצון הסופי של האדם, הוא רצון מוגדר. שהאדם לא רוצה צורה מסוימת מוגדרת. שעל ידי זה, האדם מרגיש טוב או רע. והאדם מזדהה כולו עם הצורה הסופית של הרצון שלו, שלא להרגיש רע. ... כי לא מחוייב המציאות, שהאדם ירצה להרגיש רק טוב. ולא מחוייב המציאות, שהאדם לא ירצה להרגיש כאבים. אלא, זו רק אפשרות בלבד. כי מצד הפוטנציאל של המציאות, קיימת האפשרות, שהאדם כן ירצה להרגיש רע, ושהאדם כן יאהב את הכאבים. וכפי שזה אכן בא לידי ביטוי במקרים שונים (סאדו מאזו / מזוכיזם וכיו"ב). והמציאות אצל האדם שמרגיש רע מכאבים, היא בצורה סופית כזו, שבה, האדם לא רוצה להרגיש רע מכאבים. אבל זו רק אפשרות של המציאות בלבד. כי המציאות הייתה יכולה להיות גם אחרת. והמציאות שבה האדם לא רוצה להרגיש כאבים, היא רק אפשרית בלבד, אך היא אינה מחוייבת. וכאשר האדם מתבונן בדבר הזה לעומקו, דהיינו, כאשר האדם שואל את עצמו, למה המציאות היא בצורה כזו, שבה הוא לא רוצה להרגיש רע מכאבים? על ידי זה האדם מתחבר לנקודת המבט, שקיימת לפני הצורה שבה הוא לא רוצה להרגיש רע מכאבים. כי השאלה "למה", היא הופכת את המחוייב, לאפשרי. כי בעיני האדם, נדמה לו שזה מחוייב המציאות שהוא לא ירצה את הכאבים. והשאלה "למה" אני לא רוצה את הכאבים, היא גורמת לאדם להתחבר אל נקודת המבט, שבה, זה שהוא לא רוצה את הכאבים, זה רק אפשרי בלבד, אך לא מחוייב כלל. ובנקודת המבט שבה הרצון של האדם, לא מוגדר לכך שהוא לא ירצה את הכאבים, בנקודת המבט הזו, אין שום הגדרת רצון כלל. כי שום רצון מוגדר של האדם, קיומו הוא אינו מחוייב המציאות. כי כל רצון מוגדר של האדם, קיומו הוא רק אפשרי המציאות בלבד. כי הוא יכול ... וכאשר האדם מתבונן מספיק עמוק, פנימה, אל תוכו, אז גם כל הישות שלו מתבטלת, וממילא, גם כל הכאבים מתבטלים גם הם. כי האדם מרגיש רע מכך שיש לו כאבים, רק משום שהוא יודע שהוא קיים, ושהוא יודע שהגוף שלו כואב, ושהוא יודע שהוא לא רוצה להרגיש את הכאבים וכולי, שעל ידי זה נוצרת תחושת הרע. ומי שרוצה, יכול לבחור ללכת עם האמת עד הסוף ועד הקצה האחרון שלה, ועל כל דבר שהוא יודע ושגורם לו להרגיש רע, האדם יכול לשאול את עצמו באמת, ... בין יש לבין אין. ושבה, האדם קיים, ויש לו רצון מוגדר שיהיה כך ולא אחרת, ושבה, יש לאדם כאב כזה או אחר וכולי. אבל אם האדם יטיל ספק באמת, בכל הידיעות שלו, דהיינו, שהאדם ישאל את עצמו, במה באמת אני בטוח באופן מוחלט? ומהו הדבר שאותו אני יודע, שמחוייב המציאות שהוא כך, ...
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים
... נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים אליעד אז מה שאת ... מנקודת הנחה שאין הבדל. זאת אומרת האם אני יעשה ככה או ככה, אם את רוצה טיפ, תמיד תדעי שזה לא משנה. שמצד האמת יש תמיד מכנה משותף לכל הדברים. בואי נגיד לדוגמא שכאב פיזי זה בעיה מסוג אחד וכאב מנטלי מסוג אחר, בסופו של דבר אם נכנס פנימה אנחנו נגיע לנקודה אחת. זה דבר אחד. לכן כעיקרון אם יש לך ... לעשות הפרדה, תצאי מנקודת הנחה שאין הבדל. עכשיו השאלה איך אין הבדל, ברמה הפרקטית אני לקחתי למעשה את הסבל הפיזי והפכתי אותו לסבל נפשי, איך זה יכול להיות, הרי כואב לך פיזי, אז איך אתה מגדיר את זה כנפשי. רבי נחמן אמר בספר שלו, כל הצרות והייסורים והגלות אינו אלא לפי ... אחרת, אבל אם היית יודע לא היה לך כל חסרון. והוא אומר אפילו בנים ופרנסה ובריאות הגוף זה הכל מחמת חסרון הדעת. למשל רבי נחמן היה רואה אדם חולה סרטן, שצועק אני כואב אני סובל, רבי נחמן היה אומר לו, תקשיב זו לא בעיה בגוף הפיזי זו בעיה בנפש. מה הרעיון. ורבי נחמן גם ... לא הבדל אמיתי, בתכלס אנחנו והקיר עשויים מאותם אטומים, מערכת העצבים שלנו והקיר עשויים מאותו דבר, הנושא הוא פשוט, את אמרת קודם שהאדם רוצה ליצור הנאה ולהתרחק מכאב, המכנה המשותף לשני הדברים האלו לשאול למה, למה אני רוצה הנאה. למה אני רוצה להתרחק מכאב והמכנה המשותף של הלמה, נמצא שיש כוח אחד שמניע את הלמה. הלמה בפשיטות כי אתה רוצה למלא את רצונך, בסוף, בסוף, בסוף כי ככה אני רוצה. אני לא רוצה כאב, אני רוצה הנאה, אבל למה אני רוצה הנאה, כדי למלא את רצוני, לא בגלל ההנאה. למשל דוגמא, אדם בדיכאון, אומרים לו בוא תהנה, הוא אומר לא בא לי ליהנות, למה, כי הוא אומר אני לא רוצה הנאה, זאת אומרת שהנאה לא מחויבת המציאות. אותו דבר בכאב, יש מצבים שהאדם רוצה שיכאיבו לו, גם במזוכיזם. שאלה אני אומרת שאני נהנית סתם מקריאת ספר ומישהו אחר יגיד לי מה מעניין בקריאת ספר, אני נהנה לדוגמא מאוכל, לשניהם יש ביטוי שונה של הנאה, ואז הם ילכו אחורה ויבינו אולי למה אחד נהנה מספרים והשני מאוכל, אבל כשכואב לך כאב פיזי, אתה לא צריך ללכת אחורה, כולם, כל האנושות באשר היא, חוץ מהחרדים והמזוכיזם. אליעד אבל זה לא רק הם, אני אתן לך דוגמא, למשל בדת יש את הנושא של כפרת עוונות, מה זה יום כיפור, ועיניתם את נפשותיכם, אתה שמח שכואב לך, בסופו של תהליך השאלה היא מה אתה רוצה, הכאב הוא רק טריגר, אתה מתמודד עם הרצון לא עם הכאב. שאלה אני בכוונה מדברת על כאב פיזי, שמדובר בכאב אף אחד לא רוצה אותו. אליעד זה לא נכון, למשל תיקחי את היוגים בהודו, זה שזה לא מקובל זה לא אומר שזה לא נכון שאלה הם אולי מנסים להתגבר על זה. אליעד מה זה משנה, היוגי שמח שהצליח להתמודד עם הכאב. אני אתן לך דוגמא, למשל את קוראת ספר ויתוש עקץ אותך ואת לא מרגישה את היתוש, האם זה מפריע לך וכואב לך לא, כי את לא מודעת לכאב. שאלה עזוב יתוש, אם ידקרו אותי עכשיו בסכין. אליעד למשל דוגמא, אדם נפצע במלחמה וכואב לו ואפילו מדמם הוא לא שם לב לזה. אתן לך דוגמא נוספת, אימא שמרימה את הילד שלה וזה כבד לה, אבל האהבה שלה לילד מכילה בתוכה את הכאב, היא לא מרגישה את הכאב. למשל יש עכשיו שריפה, האדם מקבל פתאום הרבה כוחות, מאיפה הכוחות האלה, האדם יכול פתאום להתמודד עם כאב, הוא מרים דבר כבד מאוד שכואב לו הגוף, אבל הרצון של האדם להרים את הדלת או הרכב הוא כל כך חזק, שאתה כולך נמצא בו ואתה לא מרגיש את הכאב שהגוף שלך כואב. מה שאני בעצם טוען הוא מאוד פשוט, יש תודעה, את ישות מודעת לעצמה, שאת אומרת אני, על התודעה הזאת, על ... לחיות, רצון לשרוד, להתפתח, להיות בריא, כל שאר הרצונות, והלוגיקה היא שכאשר הרצונות מתמלאים טוב לך וכאשר הם לא מתמלאים רע לך. זה הרעיון, מצד האמת אין הבדל בין כאב פיזי לכאב מנטלי. אני רוצה להסביר משהו, לאן מוביל התהליך של השאלה למה, למשל אדם
חרדות ופחדים, פסיכולוגים נמצאים בחרדות, טיפול בחרדות, לא להיות בחרדה מהחרדה, לא לפחד מהפחד, כאבים
חרדות ופחדים, פסיכולוגים נמצאים בחרדות, טיפול בחרדות, לא להיות בחרדה מהחרדה, לא לפחד מהפחד, כאבים
... ופחדים, פסיכולוגים נמצאים בחרדות, טיפול בחרדות, לא להיות בחרדה מהחרדה, לא לפחד מהפחד, כאבים לגבי חרדה אם לא תהיה בחרדה מכך שאתה בחרדה אז ... מהחרדה כמו שאתה נהנה מהדבר הכי טוב בעולם. עכשיו הרעיון הוא שאם אתה תצליח, עכשיו איך אתה יכול ליהנות מחרדה כמו שאתה נהנה מהדבר הכי טוב בעולם בדיוק כמו שדיברנו על הכאב חרדה זה כאב, כאב והוא כואב הרבה יותר מאשר פיזי לכן כשאמרתי לך נגיד לגבי ... שלמענו הוא מוכן לסבול אין לו בעיה עם זה. בן אדם יכול להיות על הכבשן אם הוא חושב שהוא עושה את זה למען איזה אידיאל כלשהו, האהבה שלו לאידיאל יותר חזקה מעוצמת הכאב, למרות שתסרוק את בשרו במסרקות של ברזל אבל ההבנה שהוא עושה את זה למען מטרה נעלה היא ממלאת אותו עד כדי כך שהכאב מצטמצם אצלו. הבעיה האמיתית היא כאשר אין לך את האידיאל ואתה סובל זאת הבעיה, זאת אומרת הכאב הנפשי שאין לך בשביל מה זה הסבל הרציני לכן ...
1 2 3 4 ...5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על גוף נפש, כאב גופני, התמודדות עם כאב, כאבים בגוף, בעיות בריאות, בעיה נפשית, אושר, רבי נחמן מברסלב, אלוהים - 3
לזמן מוגבל!     👈1 ב 150  👈4 ב 400     📞 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: כאבים, איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? דיכאון? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות ופחדים של ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה ועוד...



הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: כאבים, איך ליצור אהבה? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך למצוא זוגיות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לעשות יותר כסף? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להיגמל מהימורים? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לקבל החלטות? איך לפרש חלומות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להיות מאושר ושמח? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...



להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? מי ברא את אלוהים? האם יש או אין אלוהים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? איך להיות מאושר? למה לא להתאבד? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? איך נוצר העולם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה יש רע וסבל בעולם? האם אפשר לדעת הכל? למה יש רע בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להיות הכי חכם בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם יש אמת מוחלטת? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם המציאות היא טובה או רעה? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?
   



האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי קואצ'ינג, מאמן מכירות, מאמן אישי ועסקי בנושאי כאבים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 26_04_2024 השעה 07:44:22 - wesi4