ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 3 ✔פרק 3 בנית תכנית טיפולית כיצד תוכלו לדעת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 3
פרק 3

בנית תכנית טיפולית

כיצד תוכלו לדעת אם ילדכם נמצא על הקשת האוטיסטית? באופן כללי מאד ניתן לאמר שכאשר יש לילד עיכוב בהתפתחות השפה כמו דיספרקציה או אפרקציה הוא יפצה על כך תקשורתית דרך ג'סטות ותנועות גוף, מבטים והבעות פנים. לעומת זאת, ילד על הקשת האוטיסטית הוא בעל פגיעה נרחבת יותר והליקויים שלו הם רחבים ועמוקים יותר. אם הוא אינו מדבר הוא כמעט ולא יפצה על כך בדרכים תקשורתיות אחרות כמו מחוות, מבטים והבעות. הילד לא מפתח דרכי תקשורת ואינו מתעניין, או שיש לו התעניינות מועטה מאד, בקשר ובתקשורת עם האחר.

אם ההתנהגויות והסימפטומים האלה נשמעים לכם מאד מוכרים סביר להניח שילדכם עשוי לסבול מאיזה שהוא סוג של עיכוב התפתחותי עד הרמה של אוטיזם. כדאי לגשת כמה שיותר מהר לאיש מקצוע, מניסיוני נוירולוג המתמחה בבעיות שפה, תקשורת וויסות חושי יערוך לילדכם את האבחון הנכון ביותר. על פי כל המחקרים שנערכו בעולם עד היום נקבע כי התערבות בגיל כמה שיותר צעיר עוזרת לילד להגיע לתפקוד ברמה גבוהה יותר מרמתו ההתחלתית. כדאי לעשות אבחון מקיף אצל בעל מקצוע עם ניסיון של שנים רבות ולא לחסוך בעניין זה. המלצתי היא לא להסתפק באבחונים של המכון להתפתחות הילד בלבד ואם ניתן לגשת לאבחון פרטי אצל איש מקצוע המומלץ ע"י הורים שילדם כבר אובחן אצלו. אפשר גם להתייעץ עם אלו"ט או לקבל מידע מבית לורן. אבחון רציני ואמין כולל תצפית על הילד כשהוא משחק לבדו, משחק של המאבחן עם הילד וצילומו בוידיאו כדי שיוכל לצפות בו אח"כ אם יש לו ספק לגבי דבר מה, כדאי גם לצלם את הילד בסיטואציות חברתיות או בגן (אם הוא הולך לגן). שאלון התפתחות מובנה שממלא המאבחן יחד עם ההורים, שאלון לגננת, ראיון עם ההורים המספרים כיצד הם רואים את הילד והתפתחותו (חשוב בראיון שלא להגזים בבעיות הילד ובאותה מידה לא להפחית מעוצמת החומרה שלהם ולכן חשוב שיגיעו שני ההורים ויתנו שתי נקודות מבט המשלימות זו את זו ומציירות תמונת ילד שלמה יותר). בנוסף מבחן פסיכולוגי לילד, הערכה תפקודית ומילוי שאלון סנסו - מוטורי ע"י ההורים. לעיתים קרובות תימצאו בסיטואציה שנוירולוג מאבחן את הילד דרך כלי אבחון שונים מפסיכולוג או ממרפא בעיסוק וקשה למצוא מאבחן אחד שיאבחן בדרכי הערכה שונות הקשורות לליקויים השונים של הילד. ישנם אבחונים שונים דרכם מקובל להחליט האם ילדך נמצא על הספקטרום האוטיסטי אול לא, אולם אבחון מעמיק ונכון כולל בתוכו התייחסות ל - DSM, שהוא "התנך" של הפסיכולוגים המפרט בתוכו את כל מחלות הנפש והלקויות הידועים לנו כיום, ביניהם אוטיזם. לעיתים קרובות בכדי להקיף את כל יכולות הילד וצרכיו האישיים יש לגשת למספר בעלי מקצוע. לעיתים קרובות מי שיאבחן את ילדכם לא יאמר לכם לגשת לאבחון נוסף הקשור לתחום התפתחותי אחר שאותו הוא לא איבחן. עליכם כהורים לקחת את היוזמה לשאול, לחקור ולדרוש אבחונים נוספים הקשורים לתחומי הליקוי השונים הקשורים באוטיזם. לאחר כל תוצאת אבחון תוכלו לדעת האם ילדכם זקוק לעזרה בתחום זה. לדוגמה, נוירולוג לא יאבחן את ילדכם בד"כ דרך שאלון סנסו - מוטורי מפורט (יתכן שהוא ישאל שאלות כלליות על התפקוד הסנסורי שלו) ולכן יש לגשת למרפאת בעיסוק מקצועית המתמחה בבעיות סנסוריות ולאבחן את הילד אצלה ולבנות לו תכנית סנסורית המתאימה לו, זאת בנוסף לתכניות נוספות שימליץ עליהן הנוירולוג, הפסיכולוג, קלינאית התקשורת, טיפולי ABA ומטפל בשיטת גריספן, טיפול בשיטת ורדי ועוד. יש מאבחנים המשתמשים בחלק מהכלים שהזכרתי כדי לאבחן. חשוב מאד שההורים יחושו שנעשתה מבחינתם ומבחינת המאבחן עבודה רצינית ושהאבחון מלא ומשקף את מצב הילד. כאשר הילד מאובחן כנמצא על הקשת (טווח) אוטיסטית כדאי לבנות תכנית טיפולית ביתית כמה שיותר מהר ובמידת הצורך והמלצת המומחים לשלוח את הילד לגן תקשורתי או טיפולי. במידה והילד הולך לגן רגיל כדאי להתייעץ ולשקול צירוף סייעת שתהיה צמודה לילד ותקבל הדרכה ממנחה התכנית כיצד לקדם את הילד מבחינת ההתנהגות ומבחינה חברתית דרך הגן. הסייעת עוזרת לילד במקומות שהליקוי שלו אינו מאפשר לו תקשורת חלקה ונכונה עם הסביבה. היא משמשת כגשר בין הילד לעולם וברגעים שהילד אינו זקוק לה היא מצטרפת לצוות הגן בכל מה שקשור בחיי היום יום בגן ותפקודו. מניסיוני, אני ממליצה על הגישה האקלקטית. כלומר, לא "להאמין" בשיטה אחת ולטפל בילד רק דרכה אלא לשלב מספר שיטות (ולא להגזים גם בזה, בסה"כ מדובר בילד צעיר שיכולת ההכלה שלו מוגבלת). מומחים בכל אחת מהן עשויים לומר לכם שהן סותרות אחת את השנייה. במידה והילד נמצא במצב שלדעתכם, ולדעת רוב המומחים שהתייעצתם עמם, אינו מאפשר לו להשתלב בטיפולים במספר שיטות כדאי להתחיל בשיטה אחת (אני ממליצה על ABA) ולהתמיד בה לפחות חצי שנה כדי להבחין בתוצאות. במידה ולאחר חצי שנה (או שלושה חודשים לכל הפחות) אינכם רואים שיפור בליקויים של הילד כדאי מאד להפחית בשעות הטיפוליות של סוג הטיפול הראשי שבחרתם ולהכניס במקום שעות אלה טיפולים מסוגים שונים שעשויים לתמוך בילד טוב יותר ולהקל עליו ועליכם. לדוגמה, ילדה שטופלה במשך שנתיים בשיטת גרינספן ומצבה לא הוטב באופן משמעותי (אכן התרחבו מעט מאד מעגלי התקשורת שלה אך לא יותר מכך, היא נשארה, כפי שהגדירה זו אימה "בתוך עצמה"). היה טוב אם לאחר חצי שנה של טיפול שאינו אפקטיבי מספיק לשנות ולהכניס טיפולים אחרים ולראות מה הכי עוזר לילדה (לאיזה טיפול היא מגיבה הכי טוב) ואז לתגבר את מספר השעות שעובדים עימו בטיפולים החדשים תוך כדי הפחתת שעות הטיפול הקודם בהדרגתיות. דוגמה אחרת היא של ילד שקיבל במשך חצי שנה טיפולי ABA ולאחר תקופה זו החל להציג התנהגויות מתנגדות מאד לטיפול ולמטפלים. כאשר הפחיתו את שעות ה - ABA (מ - 35 שעות שבועיות ל - 22 שעות שבועיות) והכניסו במקום ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, רכיבה טיפולית, מספר שעות גרינספן המתמקדות במשחק זוגי חברתי (של שני ילדים הנמצאים פחות או יותר באותו מקום על הספקטרום), וכן 6 שעות בשבוע טיפוליVBA, הילד הפך רגוע יותר, בעל יכולת הכלה רגשית גבוהה יותר ורגוע יחסית מבחינה סנסורית. מניסיון אני יכולה לומר שגם חופשות מטיפול, כלומר הורדה בשעות הטיפול ולא הפסקתו לגמרי, בתקופות מסוימות בשנה, בעיקר בחודשי הקיץ החמים בהם קשה לילד להתרכז בטיפול, יכולים להטיב עם הילד ולתת לו הזדמנות להכיל את כל מה שקיבל במהלך השנה. ילדם מתפתחים בקפיצות. לאחר שלא דיברו, "פתאום" הם מדברים, כשלא היו רגועים, פתאום הם רגועים יותר וכו'. הקפיצות הללו מגיעות בד"כ לאחר תקופה שעבדנו עם הילד באינטנסיביות ואז תקופה נוספת שבה אנו מניחים לילד ולא ממשיכים לדחוק בו ללא הפוגה. תנו אמון בילד שלכם וביכולת שלו להפנים את מה שלמד ולעבד אותו. אותי הפתיע עד כמה חופשה קצרה של סוף שבוע או שבוע שלם במקום חדש וקסום לילדים יכולה להביא את הילד האוטיסט למקום אחר מבחינת ההתפתחות שלו, כשהוא מניח לכל הטיפולים ופשוט נהנה להיות ביחד עם משפחתו באווירה טובה ואוהבת. כמובן שגם בחופש זה יש לתכנן היטב לאן לקחת את הילד כך שיוכל ליהנות ולהפיק כמה שיותר מהחופשה. אם נוסעים לאילת למשל אפשר לגשת לריף הדולפינים בו כל ילד יכול לחוש את האהבה הבלתי תלויה בדבר של הדולפין לאדם. הדולפין מביט לתוך עיני הילד ואולי נותן לילד ללטף אותו. ילדים רבים חווים רגעים כאלה כרגעי מפתח בהיפתחות שלהם לעולם ולטוב שבו. כל חוויה חדשה, כשמביאים אותה לילד בזמן הנכון ובאופן הנכון יכולה להעשיר אותו ולהעיר אותו לבני אדם אחרים ולעולם.

לאחר האבחון חפשו וראיינו מספר מנחים. כדאי להתייעץ עם הורים שאתם מכירים, עם נוירולוג עליו אתם סומכים וגם עם הורים שאינכם מכירים שניתן למצוא דרך בית לורן או באתרי אינטרנט כמו קהילות תפוז ואחרים. על המנחה להיות אדם מקצועי, כלומר שעבר מספר קורסים המכשירים אותו לתפקידו והיה בעבר תרפיסט ואח"כ אולי מרכז צוות ולבסוף עבד בצמוד עם מנחה צוות וותיק ובעל ניסיון. אם זהו מנחה בשיטת ABA צריך לוודא שסיים קורס מטפלי ABA וכן קורס מנחי ABA וכדאי מאד שיהיה בוגר קורס ניתוח התנהגותי. אם בחרתם במנחה או מטפל בשיטת גרינספן וודאו היכן למד, היכן עבר התמחות, כמה שנים עובד כמטפל וכמנחה, מי מייעץ לו ברגעי משבר כשאינו יודע כיצד להמשיך ולעזור לילד. בנוסף חשוב מאד שיהיו למנחה שנות ניסיון רבות עד כמה שניתן. חשוב שהמנחה עצמו יהיה קשור לאדם נוסף שאליו הוא יכול לפנות במידת הצורך ולקבל הדרכה בעצמו במידה והוא נתקל בשאלה או בעיה שאינו מכיר מספיק טוב. אדם זה יכול להגיע אחת לכמה חודשים כדי לצפות בילד ולהחליט עם ההורים והמנחה מה ראוי לעשות בנקודה זו בטיפול. יש כמה וכמה אנשים בארץ שיכולים לשמש בתפקיד זה ולכן אינני ממליצה לממן שהות בארץ וטיסה למומחה מחו"ל, אלא אם כן אתם מרגישים שאכן הגעתם למבוי סתום מבחינת שאלות מהותיות לגבי הילד והטיפול בו. גם אז כדאי לחפור היטב באזורינו ולהפתעתכם תגלו שבישראל ישנם לא מעט מומחים שיכולים לעזור לכם בשאלות ספציפיות. כדאי לוודא עם הורים אחרים שהמנחה עבד בעבר עם ילדיהם שאכן הילדים התקדמו ושהמנחה מסוגל להדריך את הצוות, ולעקוב אחריו, מסוגל לתת הנחיה להורים ולצוות הגן ומסוגל אף לגייס ולהכשיר תראפיסטיות. כדאי לסכם מראש את תנאי העבודה, כפי שהזכרתי קודם לכן, כל הקשור במה כרוך בתשלום ומה כלול בתשלום. מנחים רבים אינם טורחים לעבוד עם הילד עצמו ומשאירים את כל העבודה הטיפולית למטפלים בלבד ולעיתים לרכזת הצוות. אינני יכולה להמעיט בחשיבות הצורך שהמנחה עצמו יעבוד עם הילד שעה בשבוע או בשבועיים כמטפל (כך הוא גם יכול להדגים למטפלים כיצד לעבוד עם הילד, כשהמטפלים צופים בשעת טיפול של המנחה בילד). המנחה, מתוקף תפקידו, צריך לדעת בדיוק היכן הילד נמצא ואת זאת לא ניתן לעשות דרך תצפיות בלבד. גם רופא שהוא פרופסור עם ניסיון רב שנים לא מבקש מסטג'ר שלו לאבחן חולה בלי לבדוק אותו בעצמו ולוודא שאכן האבחון נכון ואז להחליט מהו הטיפול הרצוי. כך גם במקרה זה. כאשר המנחה עובד באופן פרטני עם הילד הוא יודע בדיוק למה הילד זקוק באותו רגע וכך יידע טוב יותר לאיזה כיוון לקחת את התכנית הטיפולית וכיצד להדריך את המטפלים. מנחה אשר מסרב לעבוד עם ילדכם אפילו שעה אחת בחודש אינו רציני ואין הוא יכול לדעת את מצב הילד במדויק, אינו יכול לחוש את הילד ולהבין את מקומו ההתפתחותי וצרכיו המשתנים, הוא יכול רק לנחש מצפייה בקטעי וידאו או בטיפולים של מטפלים אחרים עם הילד. מנחה כזה ייתן בד"כ תכניות עבודה "על פי הספר" ולא על פי צרכיו של הילד, דבר שיכול לפגוע בילד במקום לעזור ולקדם אותו. כאשר המנחה מנותק מרמת השטח גם המטפלים מרגישים בכך והם עשויים לחוש שאינם מקבלים מענה אמיתי לבעיות שעולות בינם לבין הילד בשעת הטיפול. כך יכולים נושאים חשובים עבור הילד להישאר ללא מענה. יש תכניות טיפוליות שמעסיקות גם מנחה וגם רכז צוות. רכז הצוות משמש כמטפל בכיר וכן כחוליה מקשרת בין שאר המטפלים למנחה. היררכיה זו אינה אופטימלית כלל ובמקרים רבים גורמת לניתוק גדול יותר בין המנחה לבין הצוות המטפל. המנחה מקבל דיווחים מהרכז ואנשי הצוות מרגישים רחוקים מידי ממנו. אם נדמה את הקומפלקס הטיפולי לאדם אז המנחה הוא הראש השולט בגפיים ואילו המטפלים הם הגפיים. אין צורך להכניס כאן אדם נוסף שירכז את העניינים משום שהוא רק מעכב את הקשר הנכון בין הראש לידיים. לעיתים על הראש (המנחה) לרדת לרמת הידיים (המטפל) ולטפל בילד בעצמו כדי לדעת שאופן החשיבה שלו נכון ומתחבר לילד ושהוא לא מטפל בילד "לפי הספר" בלבד אלא מתאים את התכנית לצרכיו, אופיו ויכולותיו של הילד הספציפי. רצוי שאותו מנחה, במידה והוא מוכשר לכך, ינחה גם את הצוות הטיפולי בבית וגם את הסייעת המטפלת בילד בגן ובמידת הצורך גם את צוות הגננות וההורים כמובן. במידה ונראה לכם שהמנחה לתכנית הטיפולית בבית אינו מתאים להיות גם המנחה של צוות הגננות והסייעת בגן חפשו אדם אחר שמתמחה בתחום הזה. לפני בנית התכנית הטיפולית על המנחה לערוך שיחה מקיפה עם ההורים בה הם יספרו על עברו של הילד ועל ההווה ויציינו מהם הנושאים המדאיגים אותם. ראיון רציני לוקח בין שעה לשעתיים. בנוסף יבצע המנחה תצפית על הילד, התצפית כוללת צפייה בילד כשהוא משחק עם מבוגר אחר או ילד נוסף, ובנוסף הילד בסיטואציה הביתית והילד בגן. כן כוללת התצפית טיפול אחד לפחות של המנחה בילד, המנחה מטפל בילד ומשחק איתו כדי להכיר אותו ואת צרכיו. מקובל כיום בשוק שהמפגש הראשוני עם הילד והוריו האורך כשעתיים, בנית התכנית ע"י המנחה, הנחיית הורים טלפונית, שיחות טלפוניות כלליות ואי מיילים עימו לא נכללים בעלות המנחה. לעומת זאת, טיפול אישי בילד, הנחיה אקטיבית של צוות, צפייה בילד בגן והנחיית הסייעת וההורים במפגש נכללים בשקלול השכר של המנחה. שוק המנחים והמטפלים בארץ כיום פרוץ מאד ואינו מקצועי מספיק ברוב המקרים. מעט מאד מנחים משתלמים בחו"ל וחלקם דורשים מההורים להטיס לארץ ולממן את לימודיהם בארץ ע"י מומחה מחו"ל, לעיתים באמתלה שהמומחה מחו"ל בא כדי להעריך את בעיותיו של הילד ולתת להם פתרון וזאת כאשר ישנם כיום בארץ מומחים שכאלה. הצעתי לכם היא, יחד עם הדאגה הגדולה לילד והעמדת שלומו והתפתחותו במקום הראשון, שלא להיכנע לדרישות לא סבירות, כלכליות ואחרות, של המנחה או של תרפיסטים (פגשתי גם תרפיסטים שלא התביישו לדרוש סכומים לשעה בגובה שלוקח מנחה בכיר כאשר לא הייתה לכך שום הצדקה). ברגע שהורים לא יתנו ידם לפעולות ודרישות שאינן נחוצות או נכונות עבור ציבור המשפחות לילדים האוטיסטים אז השוק לא יהיה פרוץ כל כך ויהיה אפשר למצוא מנחים ומטפלים מקצועיים במחיר כלכלי הגיוני. תפקידו של המנחה הוא לכתוב את תכנית העבודה הטיפולית ולהיות אחראי שהיא מיושמת כראוי, חלק נוסף של תפקיד המנחה הוא למצוא תרפיסטים ולהכשירם, להיות בקשר עם כל הגורמים המטפלים בילד וכמובן להיות לרשות ההורים בזמנים סבירים. התכנית מחולקת לכמה חלקים: מטרות לטווח רחוק, יעדים מעשיים, הדרך בה יפעל הצוות להשגת היעדים - כלומר פירוט התכניות העכשוויות והעתידיות שהילד זקוק להם. כמובן שזוהי תכנית תיאורטית בלבד ונתונה לשינויים בכל מפגש שבועי של הצוות וההורים עם המנחה. התכנית התיאורטית - כללית מהווה מסגרת לטיפול ומאפשרת להורים ולמנחה לעקוב אחר התקדמות הילד לקראת המטרות שהוצבו. בנוסף, טוב יהיה אם המנחה יהיה בקשר טלפוני וכן אחת לכמה חודשים יזום מפגש גדול ורחב יותר עם מטפלים אחרים שאינם תחת אחריותו, כמו מטפלים ברכיבה טיפולית, מרפא בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג, מטפל באומנות ומוסיקה, מטפל בהידרו - טראפיה וכו'. חשוב מאד שהמנחה ידע בדיוק מהם נקודות החוזק ומהם החולשות של הילד כפי שהם באים לידי ביטוי בכל אחד מהטיפולים אותם הוא מקבל וכך הוא יוכל ליצור תמונה שלמה ואמיתית כמה שיותר לגבי הילד. מלבד פגישה זו אחת לכחודשיים - שלושה על המנחה להיות בקשר טלפוני עם כל אחד מהמטפלים של הילד, שאינם משיטת ABA, כדי לראות את השינויים שחלים בילד ולהתאים את התכניות הטיפוליות להתקדמותו. כדאי מאד לבחור מנחה שאתם מסתדרים איתו מבחינה אישיותית. אין טעם לעבוד עם אדם המקשה עליכם בנוכחתו. יש לכם מספיק קשיים להתמודד עימם. מנחה טוב ושקול יודע לשים את האגו שלו ואת הפילוסופיה בה הוא מאמין בצד ולהכניס באהבה לתוך סל הטיפולים של הילד טיפולים שונים ואחרים שיכולים לתת מענה במקומות ששיטת הטיפול שהמנחה דוגל בה אינה נותנת, או לחזק נקודות שעובדים עליהן אצל הילד גם דרך שיטות טיפול אחרות.
מה זה זוגיות הפרעות אישיות טלפון טיסה טיפול בהפרעת אישיות היגיון מחלות נפשיות בני אדם הבאת ילדים פסיכיאטריה תצפית pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
מצא את ההבדלים, במה שונה השיטה של אליעד כהן, במה שונה הדרך של אליעד כהן, שיטות רוחניות, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להגיע להארה רוחנית? איך להיות אלוהים? איך להגיע לשלמות? מי זה אליעד כהן?
מצא את ההבדלים, במה שונה השיטה של אליעד כהן, במה שונה הדרך של אליעד כהן, שיטות רוחניות, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להגיע להארה רוחנית? איך להיות אלוהים? איך להגיע לשלמות? מי זה אליעד כהן?
...במה שונה השיטה של אליעד כהן, במה שונה הדרך של אליעד כהן, שיטות רוחניות, להסתכל בשכל שיש בכל דבר, איך להגיע להארה רוחנית? איך להיות אלוהים? איך להגיע לשלמות? מי זה אליעד כהן? במה שונה השיטה של אליעד כהן משיטות רוחניות אחרות? אליעד כהן מציג גישה שונה משמעותית מכל השיטות הרוחניות הידועות. לדבריו, השיטות הרוחניות הקיימות בעולם מתמקדות בדרך כלל בתרגילים מיוחדים, מדיטציה, התנזרות, קריאת טקסטים רוחניים, קבלה, זוהר, תרגולי סיגוף או שירה וריקוד. המטרה בשיטות אלו היא להגיע להארה רוחנית, אושר מוחלט או שלמות...
בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?
בית הכלא השמור ביותר בעולם - מהו ואיך לצאת ממנו?
...ממנו? מהו בית הכלא השמור ביותר בעולם ולמה אי אפשר לצאת ממנו? בית הכלא השמור ביותר בעולם הוא הרצון העצמי של האדם. הרצון הזה, שמניע את האדם לפעול, לחשוב ולבחור, הוא בעצם בית כלא שאין ממנו דרך מילוט. האדם, שנדמה לו שהוא חופשי לעשות כרצונו, אינו קולט שבפועל הוא עבד של רצונותיו. ההגדרה של כלא היא מקום בו אתה מוגבל, לא מסוגל לפעול באופן חופשי, ונאלץ לבצע פעולות שלא היית רוצה לבצע מרצונך החופשי. כך גם האדם משועבד לרצון שלו - כל פעולה, כל מחשבה, כל החלטה שאדם עושה בחייו, נגזרת מהרצונות שלו. מדוע הרצון העצמי...
ניהול עובדים, אימון למנהלים, אימון לעסקים מוצלחים, איך לנהל עובדים? יעוץ ארגוני, האצלת סמכויות, הקצאת משימות, חלוקת משאבים, תחרותיות בין עובדים, איך לנהל עסק מצליח? משאבי אנוש בארגון
ניהול עובדים, אימון למנהלים, אימון לעסקים מוצלחים, איך לנהל עובדים? יעוץ ארגוני, האצלת סמכויות, הקצאת משימות, חלוקת משאבים, תחרותיות בין עובדים, איך לנהל עסק מצליח? משאבי אנוש בארגון
...לעסקים מוצלחים, איך לנהל עובדים? יעוץ ארגוני, האצלת סמכויות, הקצאת משימות, חלוקת משאבים, תחרותיות בין עובדים, איך לנהל עסק מצליח? משאבי אנוש בארגון איך להחליט כמה עובדים לגייס לעסק שלך? כשמנהלים עסק, אחת השאלות המרכזיות היא כמה עובדים לגייס, איך להקצות משימות וכיצד לנהל את המשאבים בצורה הטובה ביותר. לפי אליעד כהן, הדרך הנכונה להבין את זה מתחילה קודם כל בשאלה בסיסית מאוד: אם אתה כבעל העסק היית עובד לבד, אילו משימות היית עושה בעצמך ואילו לא? אליעד מציע לדמיין מצב שבו לבעל העסק יש את כל הזמן והידע...
מאמץ מביא תועלת, תועלת לא תלויה במאמץ, כמה להתאמץ? האם להתאמץ? תועלת בלי מאמץ, למה לא מעריכים אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות
מאמץ מביא תועלת, תועלת לא תלויה במאמץ, כמה להתאמץ? האם להתאמץ? תועלת בלי מאמץ, למה לא מעריכים אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות
...להתאמץ? האם להתאמץ? תועלת בלי מאמץ, למה לא מעריכים אותך? עוצמה של אהבה, עוצמה של התאהבות, האם הכרחי להתאמץ? התאמצות האם מאמץ מביא תועלת או תועלת לא תלויה במאמץ? ההרצאה מתמקדת בשאלה המרכזית: האם ניתן לקבל תועלת גדולה ממאמץ קטן? או אולי, איך התועלת קשורה למאמץ, והאם תמיד יש קשר בין השניים? אליעד מסביר את הדינמיקה בין המאמץ לתועלת, תוך כדי שהוא מציין דוגמאות ומעביר תובנות שונות בנוגע למושגים של מאמץ ותועלת. ההרצאה מתחילה בשיחה שבמהלכה נדונה השאלה איך ייתכן שבן אדם יתאמץ מעט, אך יקבל הרבה תועלת. הוא...
ביטחון עצמי / אמונה עצמית - איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך?
...- איך לרכוש ביטחון עצמי? איך להיות בטוח בעצמך? ביטחון עצמי, העלאת ביטחון עצמי, שיפור ביטחון עצמי, הערכה עצמית, דימוי עצמי, אמונה עצמית - איך משיגים אותם? איך לשפר ביטחון עצמי? איך ליצור ביטחון עצמי גבוה? איך להתמודד עם ביטחון עצמי נמוך ועם חוסר ביטחון עצמי? איך לפתח ביטחון עצמי? על האדם לדעת כי יש שני סוגים של ביטחון עצמי ואמונה עצמית. יש ביטחון עצמי אמיתי ויש ביטחון עצמי שקרי. ביטחון עצמי אמיתי = ביטחון עצמי שנובע מהאמת. האדם בוטח במשהו אמיתי. ביטחון עצמי שקרי = ביטחון עצמי שנשען על שקר ועל דמיון...
איזון - מה טוב ב*חוסר* איזון? ומהו איזון טוב באמת?
...ומהו איזון טוב באמת? מי החליט שאיזון זה טוב? מה טוב בחוסר איזון? ומהו איזון אמיתי? שאלה: האם האמת היא מאוזנת? תשובה: האמת היא אינה מאוזנת, היא אחת וקיצונית. האמת היא אחת. והאיזון הוא טוב רק כאשר הוא נובע ממקום של אמת. פירוש: איזון מתפרש לפעמים כוויתור על שלמות. האדם רוצה X ובשם האיזון הוא מדחיק את הרצון שלו. האם זאת השלמות להדחיק את הרצון? מי החליט שזה טוב? מי החליט שזה האיזון הנכון? השלמות היא האיזון הנכון. האדם צריך לממש את הפוטנציאל האישי שלו בצורה מלאה ומושלמת. ושום שיקול של איזון לא אמור למנוע...
נשים וגברים, למה גברים רוצים רק סקס? למה נשים רוצות רק כסף? מה גברים רוצים? מה נשים רוצות? אופי של גברים, אופי של נשים, תכונות של גברים, תכונות של נשים, למה בחורה מחפשת גבר עשיר? למה גבר מחפש בחורה צעירה? מערכות יחסים
נשים וגברים, למה גברים רוצים רק סקס? למה נשים רוצות רק כסף? מה גברים רוצים? מה נשים רוצות? אופי של גברים, אופי של נשים, תכונות של גברים, תכונות של נשים, למה בחורה מחפשת גבר עשיר? למה גבר מחפש בחורה צעירה? מערכות יחסים
...רוצות רק כסף? מה גברים רוצים? מה נשים רוצות? אופי של גברים, אופי של נשים, תכונות של גברים, תכונות של נשים, למה בחורה מחפשת גבר עשיר? למה גבר מחפש בחורה צעירה? מערכות יחסים למה נשים רוצות רק כסף ולמה גברים רוצים רק סקס? אחת השאלות שחוזרות על עצמן הרבה ביחסים בין גברים ונשים היא השאלה: למה נשים רוצות רק כסף? ולמה גברים רוצים רק סקס? הרבה גברים טוענים שכל מה שמעניין נשים זה כסף, ואם אין לך כסף, אתה לא שווה בעיניהן, הן לא ירצו אותך ולא יתעניינו בך. לעומת זאת, אם יש לך כסף, פתאום כל הנשים ירצו אותך,...
פרדוקס הבחירה החופשית, לאלוהים אין בחירה, לאלוהים יש בחירה, פרדוקס הצמצום, פרדוקס החלל הפנוי, מהות או צורה, פרדוקס המהות הראשונה, איך נברא העולם? האם יש בחירה? למה יש רצון להרגיש טוב?
פרדוקס הבחירה החופשית, לאלוהים אין בחירה, לאלוהים יש בחירה, פרדוקס הצמצום, פרדוקס החלל הפנוי, מהות או צורה, פרדוקס המהות הראשונה, איך נברא העולם? האם יש בחירה? למה יש רצון להרגיש טוב?
...לאלוהים אין בחירה, לאלוהים יש בחירה, פרדוקס הצמצום, פרדוקס החלל הפנוי, מהות או צורה, פרדוקס המהות הראשונה, איך נברא העולם? האם יש בחירה? למה יש רצון להרגיש טוב? מהו פרדוקס הבחירה החופשית, ואיך הוא מתקשר למהות ולצורה? אליעד כהן מסביר באריכות ובפירוט על פרדוקס הבחירה החופשית, תוך כדי דיון על שאלות פילוסופיות עמוקות בנוגע לטבע הרצון, סיבתיות, והקיום האנושי בכלל. ההרצאה מתחילה בניסיון להבין האם לרצון האנושי יש סיבה או שמא הוא מופיע ללא סיבה כלל. השאלה העיקרית שעולה היא: האם כאשר אדם רוצה משהו, יש לרצון...
הדרכת מטפלים, הדרכת הורים, איך לעזור למי שלא רוצה עזרה? איך לעזור לילד שלא רוצה עזרה? איך לעזור לילד עם בעיות רגשיות? OCD אצל ילדים, חרדות ילדים, איך לפתור בעיות רגשיות אצל ילדים? הפרעת אישיות של ילדים, הפרעת התנהגות אצל ילדים
הדרכת מטפלים, הדרכת הורים, איך לעזור למי שלא רוצה עזרה? איך לעזור לילד שלא רוצה עזרה? איך לעזור לילד עם בעיות רגשיות? OCD אצל ילדים, חרדות ילדים, איך לפתור בעיות רגשיות אצל ילדים? הפרעת אישיות של ילדים, הפרעת התנהגות אצל ילדים
...לעזור למי שלא רוצה עזרה? איך לעזור לילד שלא רוצה עזרה? איך לעזור לילד עם בעיות רגשיות? OCD אצל ילדים, חרדות ילדים, איך לפתור בעיות רגשיות אצל ילדים? הפרעת אישיות של ילדים, הפרעת התנהגות אצל ילדים איך אפשר לעזור למישהו שלא רוצה לקבל עזרה? החלק הראשון בהרצאה עוסק בדרכים לעזור למישהו, כגון ילד, בן משפחה או חבר, שסובל מבעיה רגשית כמו פחדים, חרדות או OCD, אך מסרב לקבל עזרה. אחד הגורמים לסירוב יכול להיות חוסר המודעות לבעיה או פחד מתהליך טיפולי. במקרה כזה, במקום להציע עזרה ישירות, כדאי להתחיל בשיחות כלליות...
טעויות / שגיאות - איך לא לחזור על טעויות ושגיאות? איך ללמוד מטעויות?
...ושגיאות? איך ללמוד מטעויות? טעויות מתרחשות. והשאלה היא, כיצד אפשר להצליח להימנע מלחזור על טעויות ועל שגיאות. או לכל הפחות, כיצד אפשר להקטין כמה שיותר, את האפשרות לחזור על טעויות? תשובה: הדרך הטובה ביותר להימנע מלחזור על טעויות, היא על ידי זה שהאדם מבין טוב יותר את הסיבות שגרמו לטעות. ברגע שטעות כלשהי מתרחשת, על האדם לנסות להבין, את הסיבות ואת הגורמים שבגללן הטעות קרתה. ואחרי שהאדם מבין מדוע הטעות התרחשה, עכשיו עליו לנסות להבין, כיצד הוא יכול לשלוט בכך שהטעות לא תחזור על עצמה. וכאשר האדם מתבונן בסיבה...
טראומה - טראומה, ריפוי וחזרה לחיים
...- טראומה, ריפוי וחזרה לחיים ההחלטה שלי לעבור התמחות בריפוי מטראומה נעשתה לאחר שהבנתי במהלך לימודיי שהחוויה הטראומטית, הן הנפשית והן הגופנית, העשויה להיות חד - פעמית או חוזרת ונשנית, העלולה להתלוות לטראומה גופנית או להתקיים בזכות עצמה, פוגעת בעוצמה באופן מודע ולעיתים גם באופן לא מודע באיכות החיים, בהגשמת חלומות והשגת יעדים, בתפקוד, בתקשורת, בניהול מערכות יחסים, בחיים שלווים ומאושרים של הנפגע. החוויה הטראומטית עלולה לשנות את חייו של הנפגע באופן מהותי ולמנוע ממנו חיבור למעגל החיים, כמו גם השתתפות מלאה...
זוגיות - זוגיות בהעצמה - זוגיות בלימודים
...בהעצמה - זוגיות בלימודים זוגיות בלימודים במערכת החינוך מלמדים אותנו דברים רבים, מתמטיקה, אנגלית, היסטוריה ועוד. לימודים אלה מטרתם לקדם אותנו בחיים ולאפשר לנו את הידע הנדרש כאנשים בוגרים. איך שהוא אותה מערכת חינוך שכחה שיש צורך ללמד הרבה מאד דברים בנוסף. כמו איך להיות אדם, משמעות האני, משמעות האחר, מי אני ביחס לאחר והאחר ביחס אלי. קצרה היריעה מלתאר את כמות החומר הרצוי שנלמד, נפנים ונתנסה בו לפני שאנחנו נכנסים בבגרותנו ליחסים של זוגיות. ספר התנך, אותו אנחנו לומדים מכיתה א, בנוסף על היותו מסמך דתי...
סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?
...לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על סיבה ותוצאה - אקראיות דטרמיניזם סיבתיות - מהי מהותם?. הפעם אני רוצה לתת נקודת מבט, על אחת מהנחות היסוד של התודעה האנושית והיא הקשר של סיבה ותוצאה. סיבה ותוצאה, כל דבר בעצם מביא לאירוע אחר, יש לכל סיבה מסובב אם קורה משהו זה בגלל שרצית את הדבר, ואם לא קרה מה שרצית, זה היה אקראי. כמו לדוגמה, מדליקים אש ושורפים נייר, בעצם, ההנחה היא שבגלל האש הנייר נשרף עכשיו. מי שיתבונן על העניין הזה לעומק, יראה שכל הסיבתיות בעולם, זו סהכ תחושה, אני לא אומר שאין
התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3
...למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 3 התאבדות - הצעה לטקסט למניעת התאבדות בזמן אמת - חלק 2. אם זה כך, אם אפילו הכאב האינסופי שלך הוא מסוג הכאבים שלבסוף עוברים, אז ההחלטה שלך להתאבד היא טעות איומה. יכול להיות שאתה, בעצם, פראייר, אפילו מלך הפראיירים, פראייר של המוות שמרמה אותך. בא נחשוב רגע, מה היה קורה אילו היית יכול להסתכל, אחרי מותך, על החלטתך למות? נניח שכבר התאבדת ואתה מסתכל מן המרחק על ההחלטה שלך למות, וגם על האפשרות שהייתה יכולה להיות מאחורי הפינה אילו היית ממשיך לחיות. מה היית רואה? יתכן מאוד שפתאום...
מה המשמעות האמיתית של יציאה מעבדות לחירות?
.../ רוני זוהר מאיזו עבדות אנחנו צריכים לשחרר את עצמנו? מה זו החירות הזו שאנו מחפשים? חג הפסח פותח את תקופת האביב שהיא תקופה של התחדשות ופריחה. בכל שנה ניתנת לנו הזדמנות לבדוק עם עצמנו האם אנחנו באמת נמצאים במקום שאנחנו רוצים להיות בו? האם המקום הזה גורם לנו אושר ובחרנו להיות בו מתוך חופש אמיתי? או מתוך הרגל? הכרח? תנאי? פשרה? מהי עבדות? עבדות להרגלים שלא משרתים את מטרות החיים שלנו, לרגשות שכובלים אותנו בתחושת כאב וחוסר סיפוק, עבדות לאגו שמנהל חלקים גדולים ממערכות היחסים שלנו, בין אם זה בן / בת הזוג...
מיהו מתקשר אמיתי ומה עניין קבלה מעשית?
...מתקשר אמיתי ומה עניין קבלה מעשית? עם הניסיון שרכשתי והמחקרים שביצעתי צברתי ידע רב בנוגע לעולם שמעבר ואיך הוא מפיע ויכול להשפיע עלינו מכיוון חוכמת הקבלה, מכיוון הדת והאמונה באלוהים ומכיוון המדע. תפיסתה העקרונית של חוכמת הקבלה היא שעל מנת לברוא את העולם היה רצון לתת שהוא של הבורא ורצון לקבל שהוא של הברואים. כיוון שלברואים יש רצון לקבל הם פיתחו את האגו שלהם בהתאם לרצון זה. האגו הוא הבעיה לכל הבעיות בעולם - האישיות, המדיניות והגלובליות. אם נלמד לשלוט באגו וננצל אותו לטובת הכלל ולא לטובתנו נפתור את בעיותינו...
רגש והיגיון - מהו אותו הפער שבין הרגש להיגיון? ומה גורם לזה?
...שבין הרגש להיגיון? ומה גורם לזה? אפשר לומר שמידת ההתאמה בין רגש להיגיון, היא מדד לכנות עצמית, אדם שמבין את משמעות מידת הסכנה הצפויה ומעריך את מידת הסכנה כנמוכה יחסית ובכל זאת מפחד להיפגע באופן חריג, זה אומר שקיים חוסר התאמה בין מה שהוא מרגיש לבין מה שהגיוני לו להרגיש ביחס להערכתו את מידת הסכנה הצפויה. מהו אותו הפער שבין הרגש להיגיון? ומה גורם לזה? אם ניקח לדוגמה הולך על חבל מנוסה, הוא מודע ומבין שקשור בבטחה ולכן גם אם הוא ימעד ואף ייפול מהחבל, הוא לא יפחד כל כך, מכיוון שהניסיון שלו לימד אותו שאין...
קשר השתיקה: הפחד שלא מדברים עליו
...מפחדים להיכשל. אני יודעת על עצמי לפחות, שאני לא פעם עסוקה בפחד מכישלון. מה יקרה אם זה לא יצליח, אם לא יקבלו אותי, אם לא יבואו אליי, אם לא ייצא לי וכו. אבל היום פגשתי בפחד אחר, שהתגלה כמשמעותי יותר, עבורי לפחות, מאשר הפחד מכישלון. אולי כבר ניחשתם - הפחד מהצלחה. זה קרה כשעמדתי לשלוח מייל לשלושה אנשים ולהציע להם את הסדנה שלי - סדנת העצמה נשית בנושא של לאהוב את הגוף. והנה, בתחילה צץ ועלה לו הפחד מכישלון - מה אם הם לא יענו, הם לא יתייחסו בכלל, הם יגידו שזה לא מספיק טוב, שאין לי מספיק ניסיון וכו. ואז...
חרדת נטישה - מבוא
...חרדת נטישה או חרדת פרידה היא מצב פסיכולוגי שבו אדם חש חרדה קיצונית הנובעת מפרידה של הפרט ממושא הקשר הרגשי וההתקשרות שלו (לדוגמה: בית, חפץ, או אדם כלשהו כמו אב, אם, אהוב או בן זוג). חרדה זו שכיחה מאוד בקרב תינוקות וילדים צעירים, ומהווה חלק מהתפתחותם התקינה. אך כאשר היא מופיעה בגילאים בוגרים יותר, ובמצבים בהם החרדה מוגברת או פוגעת בתפקוד התקין של האדם - היא נקראת הפרעת חרדת פרידה. פחד פתולוגי מפני נטישה עשוי להופיע גם אצל אנשים הסובלים מהפרעת אישיות גבולית או מהפרעת אישיות תלותית. תוכן עניינים: 1...
אימון עסקי - 7 מרכיבי יסוד שניתן לפתח באמצעות אימון עסקי
...עסקי - 7 מרכיבי יסוד שניתן לפתח באמצעות אימון עסקי מהיכרותי עם העולם של אימון עסקי זה נכון שאנשים מצליחים ומתעשרים מעשיית דברים בדרך מסוימת ולא מעשיית דברים מסוימים. זה נכון גם שעל מנת לעשות דברים בדרך מסוימת, צריך לחשוב בדרך מסוימת. עם זאת, מהיכרותי עם העולם של אימון עסקי וייעוץ עסקי ומההתבוננות שלי לאורך השנים על אנשים שמצליחים בעסקים ובהשקעות, זיהיתי שבעה מרכיבי יסוד משותפים, שלטעמי מהווים מרכיבים קריטיים להצלחה, בלעדיהם חשיבה בדרך מסוימת לא בהכרח תעזור כשלעצמה. לא מדובר בבשורה רעה לאלה שמטבעם...
קבל את הספרים המומלצים עבורך שיביאו גם לך הצלחה ואושר אמיתיים בכל תחומי החיים!
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? דיכאון? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? כעס ועצבים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך להיות מאושר ושמח? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לקבל החלטות? איך לשתול מחשבות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להאמין בעצמך? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך למצוא זוגיות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? מה המשמעות של החיים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם אפשר לדעת הכל? האם לדומם יש תודעה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש אמת מוחלטת? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש או אין אלוהים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? איך להיות הכי חכם בעולם? מי ברא את אלוהים? האם יש משמעות לחיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? למה לא להתאבד? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? למה העולם קיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
שיטות תמחור מוצר התמכרות למתוק הפרעת קשב וריכוז כללית טוב מטבעו להצליח במשימה לבטא את הרגשות האם אפשר לחיות בלי פחד? פחד מרעשים חזקים שידור ביטחון עצמי מול מישהי שידור ביטחון עצמי מול אישה למה לא לאהוב את החיים? להפסיק לאהוב את האקסית האם בעלי חיים מאושרים יותר מבני אדם? אושר בקלות רומנטיות למה מישהו מעדיף סרטי סקס על פני סקס? החלטות מצוינות קבלת החלטות שכליות להתמודד עם פחד לאבד שליטה איך מתמודדים עם חרדה כללית? אני לא מצליח כמו כולם לשמור על מוטיבציה גבוהה לאורך זמן ליצור חומרי שיווק בצורה נכונה לשכנע מישהו להימשך אלי התקפי זעם אצל ילדים אוטיסטים למה הילד חרדתי? לימודי מודעות מהות רוחנית לטפל ב pdd קל האם יש מחלת נפש אצל ילדים? האקסית לא רוצה אותי האם אפשר למחוק לגמרי את הזיכרון מהאקסית? משקל עבודה כמה זמן אמור להימשך אימון? להפוך להיות אלוהים האם אלוהים הוא המציאות? מחפשת הארה מי הגיע להארה רוחנית? להיות אלוהים ודמויות בחלום רע להיות אלוהים אושר וכסף מה זה הכנסות? החיים שאחרי השגת מטרת החיים מהות החיים הסוד של ההנאה איך ההנאה מסקס מושפעת ממשבר הקורונה? אין לאדם בחירה חופשית בוחר להרגיש רע היקום הוא אין סופי נוצר יש מאין עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לעסקים, מאמן אישי בתל אביב, מאמן אישי טלפוני ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0781 שניות - עכשיו 13_12_2025 השעה 22:08:49 - wesi4