ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה pdd ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9 ✔פרק 7 מכיוון שראיתי כיצד תכניות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖶 זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 9
פרק 7

מכיוון שראיתי כיצד תכניות ABA ו - VBA מקדמות מאד את הילד ולצערי לא מצאתי, מלבד ספרו הראשון של לובאס, תכנית עבודה מפורטת של גישת ABA החלטתי כי מן הראוי שיהיה בנמצא עבור ההורים דוגמאות של תכניות טיפוליות.

דוגמאות של תכניות טיפוליות

לאחר שקבענו מה היא מטרת העל, מהן המטרות המשניות, איזו שיטת טיפול מתאימה לילד (או שיטות טיפול), מצאנו תרפיסטיות להכשיר ומנחה שינחה אותן יש לגשת לבניית התכנית. את התוכנית בונה המנחה. לפני הפעלת התכנית יסביר המנחה להורים ולתרפיסטיות כיצד הוא רואה את מצבו של הילד, מה צריך הילד כרגע וכיצד נעזור לו להגיע לשם. על ההורים לזכור תמיד לשאול את השאלות הנכונות ועל פיהן לדרוש את הדרישות הנכונות - גם לגבי התכנית הטיפולית וגם בסיטואציות אחרות הקשורות בילד:

1.תמיד לשאול את עצמך כהורה ואת המנחה: למה בחרת בתכנית הספציפית הזו כרגע עבור הילד? מה המטרה של התכנית?

2.איך המטפלות יעבירו את המטרות של תכנית ספציפית? (לא מספיק לכתוב את התכנית, צריך להסביר למטפלות כיצד לעשות את הדברים בשטח כדי שלא יגרמו לנזק).

לפני שניגש לתכניות עצמן אני רוצה להזכיר ולהדגיש שבכל מקרה אין כאן המלצה ליישם את הדוגמאות לתכניות הללו לבדכם על ילדכם. רק מנחה בעל ניסיון רב המכיר את התכניות הטיפוליות השונות ומכיר את האוטיזם על מגוון הפנים שהוא מציג יכול להתאים תכנית טיפולית מלאה ואחראית לילדכם. העתקת תכנית זו או אחרת ויישומה על ילדכם עשויה לגרום לו נזק במקום תועלת. יש "לתפור" את התכנית הטיפולית כחליפה או ככפפה ליד ספציפית של כל ילד וילד.

מטרתי בהצגת תכניות לדוגמה היא שתוכלו כהורים להבין את רוח הדברים, מניין הם באים ולאן הם לוקחים את הילד בטיפול.

התנהגות - תכנית רוגע

מטרה: הילד יבין מהו מצב של היות רגוע ויוכל להיות רגוע יותר ככל שהטיפול ימשיך

1.תהליך: ספרו לילד סיפור בטון רגוע, סיפור עם מסר של רוגע ושלווה. בכל פעם שהילד יושב וגופו רגוע ונינוח (שימו לב שהגוף והבעות הפנים רגועים, אל תחזקו בטעות על גוף שנראה רגוע אבל רגליים מקפצות או ראש שזז מצד לצד) חזקו את הילד ע"י ליטוף של גבו או ידיו בעדינות ואמרו "אתה רגוע עכשיו, איזה יופי" או "אתה רגוע עכשיו, זה נעים לי לקרוא לך ככה".

2.תהליך: במידה והכנתם פינה עם כריות ופוף אפשר לשבת שם ולתרגל נשימות (עמוקות ורגועות). לבצע תרגיל נשימות רק כשהילד נראה לכם רקוע למדי יחסית ליכולתו להירגע. התרגיל אינו פשוט וצריך לוודא שמבצעים אותו נכון. במידה ואתם רואים שהילד אינו מצליח לבצעו נכון הפסיקו ונסו תכנית זו בעוד חודש. יש לשבת מול הילד כששניכם ישובים על כסא. אומרים לילד:

a.תעשה כמוני.

b.במידה האפשר יוצרים קשר עין עם הילד.

c.מדגימים נשימה עמוקה. שואפים באופן מופגן עמוק וארוך אוויר לריאות ואח"כ נושפים באופן מופגן באותה דרך.

d.תעשה כמוני.

e.אם הילד מצליח רק לשאוף ולא לנשוף רגוע מנסים שוב להראות לו מה הדרך הנכונה, "תראה, תעשה כמוני, ככה" (נסו לא לומר "לא, זה לא נכון ככה").

f.אם הילד מתחיל להתנשף מהר (היפר - וונטילציה) עצרו את התרגיל ועברו למשהו אחר.

g.במידה והילד ישב בכל אחד מהשלבים (אפילו אם לא הצליח לעשות את התרגיל עצמו של הנשיפה ושאיפה ברוגע) שבחו אותו מאד - "כל הכבוד, אתה מנסה, אתה רגוע" (בקול לוחש) או "נהדר, איך אתה רגוע, תענוג" או "נעים לי שאתה רגוע". בכל מחמאה יש להכניס את המילה רגוע, כך הילד יבין לאט מהי הכוונה במצב רוגע וידע להתכוונן לשם במהלך הזמן כשנבקש ממנו להירגע.

תכנית חיקוי מוטורי

מטרה: הילד יחקה את תנועותיו של המטפל.

תהליך:

1.אמרי לילד "עשה כמוני".

2.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה. אם הילד אינו מבצע אמרי שוב "עשה כמוני חמוד".

3.אם הילד עדיין אינו מבצע בצעי שוב את המטלה בעצמך.

4.אמרי לילד "ידיים למעלה" והרימי את ידייך למעלה.

5.אם הילד אינו מבצע סייעי לו פיזית. קחי את ידיו של הילד והרימי אותן למעלה, הכל בעדינות. ואז אמרי "הידיים למעלה, איזה יופי, כל הכבוד, עשית כמוני!". דברי באינטונציה שמחה, בקול גבוה יחסית ובהתלהבות. הביטי לעיניו של הילד.

6.את החיזוק המילולי החיובי אמרי מהר ועוד לפני שידיו של הילד ממש למעלה, כך תמנעי לעיתים קרובות מזעמו של הילד על כך שהפעלת אותו פיזית ללא רשותו ורצונו. החיזוק החיובי המיידי (שניתן עוד באמצע הדרך להשלמת משימת הרמת הידיים) עשוי לשמח את הילד ולנטרל את תגובת הנגד שלו.

תכנית חיקוי אורלי

מטרה: הילד יחקה הברות או מילים.

תהליך:

1.בתחילת העבודה בחרי הברה או מילה שהילד יודע לומר אותה.

2.למדי את הילד לומר את ההברה על פי בקשתך (ולא רק כשהיא יוצאת מפיו באופן ספונטאני ולא מתוכנן דווקא).

3.מצאת שהילד יודע לומר את ההברה "אה".

4.אימרי לילד "תגיד אה".

5.הדגישי את ההברה אה והאריכי אותה.

6.שימי לב שהילד מסתכל על פניך, או טוב יותר, על פיך כשאת מבצעת את ההברה.

7.במידה והילד אינו מבצע בקשי ממנו שוב עד שינסה לפחות.

8.אם הילד ניסה (אפילו אם לא הצליח באופן מלא לומר את ההברה) מחאי לו כפיים, דגדגי אותו (במידה והדבר נעים לו) צחקי ואמרי לו כמה הוא נפלא, "כמה יפה אמרת אה (או ניסית להגיד אה), כל הכבוד לך, אני יודעת שזה קשה".

לימוד הצבעה

מטרה: הילד ילד להצביע על עצמים.

תהליך: הוציאו 2 חפצים מעניינים (אבל לא מעניינים מידי כדי שהילד לא יחטוף אותם). הניחו על השולחן. בקשו מן הילד להצביע על אחד מהחפצים: "תצביע בבקשה על הכדור" והצביעו אתם על הכדור לשם הדגמה. אם הילד אינו מצביע סייעו לו פיזית, קחו בעדינות את ידו ועזרו לו להצביע.

שבחו אותו בכל דרך אפשרית. נסו את התרגיל הזה מספר פעמים בכל טיפול, עם אותם חפצים בהתחלה, אח"כ שנו חפצים, אח"כ הרחיבו את ההצבעה לדברים מעט יותר רחוקים (על המדף למשל).

ברגע שההצבעה מופיעה ספונטנית (ללא בבקשה או עזרה של המטפל) יש לחזק מאד את הילד, בחיבוקים, קפיצות שמחה ועידוד מילולי.

תכנית התחלתית לחיזוק קשר עין

הכירי את הילד היטב ודעי אילו צעצועים הוא אוהב ורוצה.

הניחי לידך בקופסא סגורה את הצעצועים האהובים עליו.

שחקי עם הילד במשחקים אחרים כאשר המשחק נעים לשניכם.

הוציאי בשקט צעצוע אהוב על הילד מתוך הקופסא. אם הילד מבחין בכך ומנסה לקחת ממך את הקופסא או את הצעצוע אמרי: "רק אני יכולה לגעת בקופסא עכשיו, תחכה בסבלנות".

אחזי בצעצוע ביד אחת והניחי אותו מעל אפך, בין עיניך.

אמרי "תראה, הנה הברווז!" אם הילד עדיין אינו מביט בך הכניסי את ראשך עם הצעצוע מוחזק בין עיניך למרחב הפרטי של הילד והתקרבי אל ראשו מאד. (אם אפשר אז רצוי ליישם תכנית טיפולית זו על השטיח).

כאשר הילד מבקש את הצעצוע במילים, תנועות או מחוות אל תתני לו את הצעצוע עד שהוא יוצר קשר עין איתך.

אם הילד לא מצליח ליצור קשר עין לבדו סייעי לו ע"י אמירה: "תסתכל בעיניים שלי בבקשה".

ברגע שהילד מסתכל לעיניך אפילו לשבריר שנייה אמרי "הסתכלת לי בעיניים! כל הכבוד, נעים לי לשחק איתך" ותני לו את הצעצוע בחיוך.

התנהגות - תכנית לויתורים

מטרה: הילד יוותר על צעצועים, רצון לקום מהשולחן וכו'.

תהליך:

שחקי עם הילד בצעצוע שאינו אהוב עליו באופן מיוחד, לדוגמה דובון.

בקשי מהילד לשחק במשהו אחר, שאהוב עליו מעט יותר. "בוא נשחק ברכבת עכשיו".

כשהילד מוותר על הצעצוע הקודם (הדובון) כדי לשחק בדבר מה אחר אמרי "אתה מוותר על הדובון, כל הכבוד לך, איזה בוגר!".

עברי כך ממשחק למשחק. וודאי שעל הילד לוותר בתחילה על צעצועים שאינם משאת נפשו ולאט מאד במהלך מספר פגישות בקשי ממנו לוותר על צעצועים שהוא אוהב יותר. תני חיזוק מילולי קונקרטי לכל וויתור ושבחי אותו מאד.

התנהגות - תכנית סבלנות

מטרה: הילד ימתין בסבלנות לדבר מה שהוא רוצה.

תהליך: כשמתחילים בתכנית טיפולית עובדים בקצב של הילד מבחינת יכולת הסבלנות שלו. אם הוא רוצה דבר מה ואינו מסוגל לחכות אפילו רגע בסבלנות, נותנים לו את מה שהוא רוצה באותו רגע. במהלך הפגישות מאריכים את הזמן שעל הילד להמתין כדי לקבל את מה שהוא רוצה, בתחילה לכמה שניות ואח"כ אפשר להגיע לכמה דקות ספורות. תלוי בגיל הילד. כך מלמדים את הילד שאי אפשר לקבל סיפוק מיידי ברוב תחומי החיים (כשילדי מתלוננים על כך אני נוהגת לומר "רק חיבוק אפשר לקבל עכשיו, כל השאר לוקח זמן" ואז מחבקים אותם כמובן).

מהלך העבודה:

שחקי עם הילד עד שהוא בעצמו יבקש דבר מה.

למרות שאת יכולה להביא לילד את מה שהוא מבקש באותו רגע, הימנעי מכך והביאי לו את מה שביקש לאחר כ - 10 שניות.

העבירי את 10 השניות הללו בשאלות שתשאלי את הילד.

לדוגמה: הילד אומר "משאית". או רק "אית" ואת יודעת שזו דרכו לבקש את המשאית הכחולה שנמצאת על המדף העליון. למרות כל זאת עשי את עצמך שאינך מבינה. אמרי "מה אתה רוצה, תסביר לי".

הילד ינסה לומר שוב משאית או "את זה". שאלי אותו "אתה מתכוון למשאית?"

הילד יענה כן, או ינדנד בראשו, או יביט לעבר המיקום בו המשאית נמצאת.

שאלי את הילד, "יש כאן הרבה משאיות, איזו מהן אתה רוצה? תראה לי"

הילד יצביע על המשאית שהוא רוצה, יאמר את צבעה וכו'.

נסי לא למתוח את סבלנותו של הילד יותר מידי. כשאת רואה ששאלותיך מתחילות להביא אותו למצב שהוא כבר לא יכול להכיל אותן ואותך אמרי "אה, אתה רוצה את המשאית הכחולה שעל המדף? איזו מבולבלת אני, הבנתי!"

"בוא, נלך להביא אתה משאית". גשי עם הילד למדף והושיטי לו את המשאית שביקש, השתדלי שהילד יצור קשר עין איתך (לא עם המשאית) לפני שאת מגישה לו אותה. ואמרי "חיכית כל כך בסבלנות, אתה נהדר!" (הדגישי את המילה בסבלנות והאריכי אותה מעט שהילד יבין שזה הדבר שאת מבקשת ממנו).

יש עוד תכניות רבות להארכת סבלנותו של הילד וללמדו מהי סבלנות. את התכנית הנ"ל אפשרות לבצע גם במהלך היום יום כאשר הילד מבקש דבר מה, אוכל למשל. בכל התכניות הללו חשוב מאד לא לשכוח לחזק את הילד בחיזוק חיובי מילולי, ואם החלטתם עם המנחה, גם בחיזוקים חיוביים פיזיים (מתנות קטנות, אוכל שהילד אוהב במיוחד וכו').

קשב - מה חסר?

המטרה - להעמיק את הקשב של הילד ולהאריכו.

התהליך:

שבי ליד שולחן מול הילד. הניחי שלושה פריטים (או שני פריטים, תלוי מה הילד מסוגל, על פי הוראות המנחה) מול הילד. בחרי פריטים לא מסובכים שאת יודעת שהילד מכיר היטב ויודע לומר את שמם (או ידע להצביע על לוח תקשורת כדי להביע מה שמם).

אמרי לילד "תראה!".

הצביעי עם אצבעך על כל אחד מהחפצים ואמרי את שמם. עשי זאת לאט כשאת ממתינה 2-3 שניות בין אמירת שמו של כל אחד מהחפצים.

לאחר שאת בטוחה שהילד ראה את הצבעתך ושמע כשאת אומרת בקול את שמות החפצים העלימי לתוך כף ידך אחד מהחפצים.

אמרי לילד: "תראה! משהו חסר כאן. מה חסר ?"

אם הילד אינו מצליח לאחר שתי ניסיונות כאלה (עברי שוב את כל השלבים עד כה), נסי דרך נוספת.

בפעם השלישית, כאשר את מגיעה לשלב שבו את אמורה להצביע על החפצים סייעי לילד פיזית. קחי בעדינות את ידו של הילד, צרי מכף ידו ג'סטה של הצבעה (בעדינות)... ועם אצבעו של הילד הצביעי על כל אחד מהחפצים כאשר את אומרת את שמם.

שוב החביאי אחד החפצים (כאשר הילד אינו מצליח כדאי להחביא כל הזמן את אותו חפץ כדי למנוע ממנו בלבול מיותר בשלב זה).

אמרי: "אוי... משהו חסר כאן. מה חסר?"

כאשר הילד יענה לך מה חסר התפעלי מאד ממנו, חייכי, הביעי בשפת גופך שמחה ואמרי "מדהים! אתה מצאת מה חסר! כל הכבוד חמוד".

בתחילת הדרך יש לבצע את התרגיל לא יותר משלוש פעמים. במידה והילד לא מצליחה לאחר שלוש פעמים (כאשר הפעם השלישית היא עם סיוע פיזי) יש לומר לילד מה חסר ולעשות זאת בעדינות ובחיוך.

אל תאמרי בשום אופן "לא הצלחת". אם הילד מנחש לא נכון ואומר שדבר מה אחר חסר אפשר לאמר "חמוד, התבלבלת. תנסה שוב. מה חסר?". בכל אחת מהתוכניות המוצגות כאן אין לתת לילד הרגשה שהוא אינו מצליח. זהו משחק עבור הילד ולכן הוא אמור ליהנות ממנו. במידה ואת נתקלת בקשיים הפסיקי את המשחק ביוזמתך לפני שהילד יכנס להתנהגות לא נאותה או יסתגר בעצמו ושאלי את המנחה כיצד לבצע זאת נכון יותר עבור הילד.
רוצה אפשרי אפשרות להירגע חיוביים הגוף ויתור עניין לזכור משחק איך לבצע pdd אוטיזם אספרגר בעיה בעיות בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
אחדות - מהי חווית האחדות - האם חווית אותה?
אחדות - מהי חווית האחדות - האם חווית אותה?
...מהי חווית האחדות האמיתית? חווית האחדות היא נושא עמוק ומורכב שאליעד כהן מסביר במפורט ומחדד את המשמעות שלה באמצעות הסברים ודוגמאות שונות. אנשים רבים מפנטזים להגיע לתחושת אחדות, מצב שבו הם מרגישים שהכל אחד, תחושה של הרמוניה ושלמות. אנשים לעיתים טוענים שהם חוו את האחדות הזו, במיוחד לאחר שימוש בסמים או חוויות מיוחדות אחרות, שבהן הם הרגישו שהכל אחד, אך אליעד מבהיר שמצב זה אינו אחדות אמיתית. הסיבה היא, שכאשר אדם מתאר שחווה את האחדות, הוא בעצם מעיד על כך...
מערכות יחסים, חושב שמנסים לעשות לך רע, קשיים במערכות יחסים, קונפליקטים במערכות יחסים, בעיות במערכות יחסים, התמודדות עם מערכות יחסים, להתמודד במערכות יחסים
מערכות יחסים, חושב שמנסים לעשות לך רע, קשיים במערכות יחסים, קונפליקטים במערכות יחסים, בעיות במערכות יחסים, התמודדות עם מערכות יחסים, להתמודד במערכות יחסים
...במערכות יחסים, קונפליקטים במערכות יחסים, בעיות במערכות יחסים, התמודדות עם מערכות יחסים, להתמודד במערכות יחסים איך להתמודד עם תחושה שמישהו מנסה להרע לך? כאשר אדם נמצא במערכת יחסים - בין אם זו זוגיות, שותפות עסקית או מערכת יחסים חברתית - לעיתים קרובות עולה תחושה שהצד השני פועל מתוך כוונות רעות, למרות שהכוונות הן דווקא טובות. אליעד כהן מסביר שהתופעה הזאת מאוד נפוצה, במיוחד כאשר אתה מבצע פעולה שאתה מאמין שהיא מועילה לאדם אחר, אך אותו אדם מפרש את הפעולה...
האם זו הוכחה? האם זו ראיה? הסקה לוגית, מהי הוכחה? איך להסיק מסקנות? הוכחה אמיתית, הוכחה לוגית, איך לדעת מה האמת? תהליך הסקת מסקנות, דיני ראיות, האם זו האמת? להטיל ספק, רמת וודאות
האם זו הוכחה? האם זו ראיה? הסקה לוגית, מהי הוכחה? איך להסיק מסקנות? הוכחה אמיתית, הוכחה לוגית, איך לדעת מה האמת? תהליך הסקת מסקנות, דיני ראיות, האם זו האמת? להטיל ספק, רמת וודאות
...אמיתית, הוכחה לוגית, איך לדעת מה האמת? תהליך הסקת מסקנות, דיני ראיות, האם זו האמת? להטיל ספק, רמת וודאות האם כשיש לך הוכחה למשהו, זה אומר שהוא באמת נכון? השאלה המרכזית שאליעד כהן עוסק בה היא מהי משמעות המושגים הוכחה וראיה, והאם אפשר לסמוך על הוכחה כדי להגיע לוודאות מלאה לגבי המציאות. אליעד מסביר את הנושא בצורה הדרגתית ומפורטת, תוך מתן דוגמאות והסברים על האופן שבו בני אדם מסיקים מסקנות. מה ההבדל בין הוכחה נכונה להוכחה ודאית? אליעד מתחיל בשאלה האם...
אתגרים / יצירתיות / אומץ - כיצד לראות אתגרים כהזדמנות להצלחה?
...אתגרים מאפשרים לאדם להכיר את עצמו. אתגרים דוחפים את האדם להכיר את יכולותיו האמיתיות. אתגרים דוחפים את האדם ליצירתיות. אתגרים גורמים לאדם לגלות את פוטנציאל האפשרויות שגלום במציאות. על האדם לדעת לא לפחד מאתגרים. האתגרים דוחפים את האדם קדימה אל הטוב ביותר שהוא יכול לחוות. התמודדות עם אתגרים דורשת מהאדם אומץ. התמודדות עם אתגרים יכולה להיות מפחידה. האתגר הגדול בהתמודדות עם אתגרים, הוא ההתמודדות של האדם מול עצמו ברמה הרגשית. עיקר הקשיים בהתמודדות עם את...
מבחן התוצאה - מהו המבחן התוצאה, של מבחן התוצאה עצמו?
...הוא הדרך של האדם לבדוק האם פעולה כלשהי יכולה להיחשב למוצלחת. מבחן התוצאה הוא, האם הפעולה השיגה את התכלית שאותה היא נועדה להשיג? כאשר פעולה משיגה את התכלית שלה, הרי שהיא הצליחה במבחן התוצאה. כאשר פעולה לא מצליחה להשיג את התכלית שלה, הרי שהיא נכשלת במבחן התוצאה. באפשרותו של אדם להשתמש במבחן התוצאה גם לפני הפעולה. באפשרותו של האדם לדמיין את ביצוע הפעולה לפני שהוא מבצע אותה ולראות בדמיון שלו האם הפעולה מצליחה להשיג את התכלית הסופית שלה. אם האדם מגלה...
לכל שריר יש סוף והתחלה, אחז תחל של שרירים, אחז של שריר, תחל של שריר, אינסרשיין של שריר, אוריגן של שריר, חיבור השרירים לגוף, היכן השרירים מחוברים לגוף? נקודת החיבור של השריר לגוף, סוף השריר, התחלת השריר
לכל שריר יש סוף והתחלה, אחז תחל של שרירים, אחז של שריר, תחל של שריר, אינסרשיין של שריר, אוריגן של שריר, חיבור השרירים לגוף, היכן השרירים מחוברים לגוף? נקודת החיבור של השריר לגוף, סוף השריר, התחלת השריר
...יש סוף והתחלה, אחז תחל של שרירים, אחז של שריר, תחל של שריר, אינסרשיין של שריר, אוריגן של שריר, חיבור השרירים לגוף, היכן השרירים מחוברים לגוף? נקודת החיבור של השריר לגוף, סוף השריר, התחלת השריר מדוע חשוב לדעת היכן בדיוק השרירים מתחילים ומסתיימים בגוף? כל שריר בגוף האדם אינו רק שריר כללי, אלא יש לו נקודת התחלה ונקודת סיום ספציפיות מאוד, הנקראות תחל ואחז (אוריגן ואינסרשיין). אליעד כהן מסביר לעומק את חשיבות ההבנה המדויקת של נקודות אלו. הבנה זו מאפשרת...
ויכוחים, ווכחנות, חשיבה מוחלטת, חשיבה יחסית, גם וגם, גם רק, נכון או לא נכון, אובייקטיביות, סובייקטיביות, לצאת צודק, איך לא לריב? מי צודק? דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
ויכוחים, ווכחנות, חשיבה מוחלטת, חשיבה יחסית, גם וגם, גם רק, נכון או לא נכון, אובייקטיביות, סובייקטיביות, לצאת צודק, איך לא לריב? מי צודק? דבר והיפוכו, אחדות ההפכים
...גם וגם, גם רק, נכון או לא נכון, אובייקטיביות, סובייקטיביות, לצאת צודק, איך לא לריב? מי צודק? דבר והיפוכו, אחדות ההפכים מהי הדרך להימנע מויכוחים ומלחמות על מי צודק? ההרצאה עוסקת בתופעת הוויכוחים ובדינמיקה של מי צודק, תוך הבנת ההבדל בין חשיבה מוחלטת לחשיבה יחסית. אליעד כהן מציין כי אחד הגורמים העיקריים לוויכוחים הוא הרצון של אנשים להיות צודקים, אולם פעמים רבות האמת אינה מוחלטת ויכולה להיות כפולה. במקרים כאלה, הוויכוחים הופכים לבלתי נמנעים, אך המפתח...
שורש חווית הנפרדות, שורש המחשבות, להסתכל מבחוץ, מאיפה באות המחשבות, שורש החסרונות, חווית נפרדות מתוך אחדות
שורש חווית הנפרדות, שורש המחשבות, להסתכל מבחוץ, מאיפה באות המחשבות, שורש החסרונות, חווית נפרדות מתוך אחדות
...המחשבות, שורש החסרונות, חווית נפרדות מתוך אחדות מהו המקור האמיתי של חווית הנפרדות? אליעד כהן מסביר באופן מעמיק את הרעיון של חווית הנפרדות - התחושה שבה האדם מרגיש שהוא ישות נפרדת מהמציאות שסביבו. הוא מסביר כי שורש הנפרדות טמון במבנה הבסיסי של התפיסה האנושית, המוגבלת בהבחנות בין דברים. לדבריו, התפיסה האנושית עובדת תמיד במנגנון של הבחנה בין דבר לדבר אחר, בין יש לבין אין, בין טוב לרע, בין מושלם לפגום. תפיסה זו יוצרת חוויה תמידית של חסרונות, כיוון שכל...
דימוי עצמי / הערכה עצמית - איך לשפר דימוי עצמי? איך לא להיפגע ממה שחושבים עליך?
...עליך? ובו יתבאר, העניין של הערכה עצמית ושל דימוי עצמי. ויתבאר, כיצד האדם מושפע ממה שחושבים עליו ומהדימוי החברתי שלו. ויתבאר, כיצד להעריך את עצמך? וכיצד לשפר את הדימוי העצמי? ועוד. ומי שיתבונן יראה, כי האדם כיצור חברתי, מושפע גם ממה שחושבים עליו. וגם הרצונות של האדם, גם הם בין השאר תוצאה גם של מה שהאנשים סביבו חושבים, ואין בכך כמובן שום פסול. בנוסף, אם לא היה אכפת לאדם ממה שחושבים עליו, הרי שהעולם היה תוהו ובוהו. סולם הערכים של האדם, מושפע בין השאר...
בגדו בי מה לעשות, מה לעשות אם בוגדים בך? מה לעשות אם בעלך מנהל רומן? מה לעשות אם אשתך מנהלת רומן? מה לעשות אם אשתי בוגדת בי? מה לעשות אם לבעלי יש מישהי? איך להתמודד עם בגידה בזוגיות? למה בוגדים?
בגדו בי מה לעשות, מה לעשות אם בוגדים בך? מה לעשות אם בעלך מנהל רומן? מה לעשות אם אשתך מנהלת רומן? מה לעשות אם אשתי בוגדת בי? מה לעשות אם לבעלי יש מישהי? איך להתמודד עם בגידה בזוגיות? למה בוגדים?
...בי מה לעשות, מה לעשות אם בוגדים בך? מה לעשות אם בעלך מנהל רומן? מה לעשות אם אשתך מנהלת רומן? מה לעשות אם אשתי בוגדת בי? מה לעשות אם לבעלי יש מישהי? איך להתמודד עם בגידה בזוגיות? למה בוגדים? מה לעשות אם בגדו בך? איך להתמודד עם בגידה בזוגיות? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן עוסק בשאלה שמעסיקה רבים - מה לעשות אם בוגדים בך במערכת יחסים. תחילה, הוא מציין כי בגידה יכולה להתרחש במגוון צורות - יכולה להיות תחושת חשש בלבד, או ידיעה מוחלטת שהבן או בת הזוג בוגדים...
הכניסה לבית, עפ"י תורת הפנג שוי
...לביתך, הוא מביט ראשית על סביבת הבית וכניסתו, ורק לאחר מכן על פנים הבית. כניסת הבית חשובה ביותר בייעוץ פנג שואי היות והינה מסמלת את הצי הנכנס לביתך. מהו צי? צי הינו חומר אנרגטי אשר נמצא בכל מקום, חומר וגוף. בכל בית קיים צי אך קיימים שני סוגי צי - צי טוב וצי מאתגר, החשוב הוא שהצי הטוב יכנס לביתך, כך גודל ההזדמנויות יגדלו ויגיעו לביתך, הזדמנויות טובות עבור כל תחום חיים. כאשר הצי המאתגר נכנס לביתך קיימים אתגרים, עיכובים והזדמנויות אינן מגיעות ואף קיי...
מותג לעסק - ללמוד לספר סיפור
...הגיבורים ממלאים את לבנו באהבה והערצה. לפעמים אנו מזדהים עם גיבור וחיים דרכו. הגיבור ממלא את משאלותינו ונלחם את מלחמתנו. איך הופכים את העסק לסיפור? איך הלקוחות יזדהו עם העסק ויהיו לקוחות נאמנים? איך בנוי סיפור? אנו חיים בסיפורים. הסיפורים מלווים אותנו מילדות ועד בגרות. אפילו בריאת העולם הוא סיפור. בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ. והארץ היתה תהו ובהו, וחשך על - פני תהום, ורוח אלהים מרחפת על - פני המים. זה תחילת סיפור הבריאה. לעם או אומה יש סיפור...
הכל מתחיל מהגישה של האדם לדברים
...כאשר האדם מתחיל פרוייקט בדבר חדש ורוצה להצליח בו, לפעמים האדם נרתע וקיים בו מחסום פסיכולוגי באמת להבין את הנושא שהוא רוצה להבין. האדם מפתח לנושא אנטי ולא מבין למה הוא לא מצליח לעבור את המחסומים הפסיכולוגים כי בתוך תוכו הוא רוצה להינות מהדברים ויש לו מטרה טובה. והאדם הזה כל פעם שהוא לא מבין משהו בנושא הוא נרתע ולא ממשיך בו, ואז הוא במקום להתקרב לדברים הוא מתרחק מהם. במקום להתקרב למטרה הוא מתרחק ממנה. וכאשר האדם מיואש מהדברים ולפני שהוא עושה אחורה...
פיזיקה / פילוסופיה - מכתב גלוי לאיינשטיין הבא
...פילוסופיה - מכתב גלוי לאיינשטיין הבא מכתב גלוי לאיינשטיין הבא באשר תלך, השאר את עקבות לבך ולא את עקבות מגפיך. אלמוני מר איינשטיין הבא היקר ראשית, סליחה על הכינוי הטיפשי. אני יודע שאתה לא תהיה איינשטיין השני ממש כמו שאיינשטיין לא היה ניוטון השני וניוטון לא היה גלילאו השני. כל יוצר הוא אדם ייחודי בפני עצמו ואין מקום להשוואות. בכלל, איני יודע אם תהיה אדם אחד או כמה אנשים, כי לא כל המהפכות נעשו על ידי גאון יחיד. ואולי גם איני צריך לפנות אליך בלשון זכר...
ייאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד?
...MP3 בנושא: הרצאה על ייאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד?. יאוש דיכאון מועקה - איך להתמודד? הפעם אני רוצה לדבר, על הנושא של הייאוש ושל מועקות. יותר ויותר אנשים בעולם חווים ייאוש, ומועקות. ויש שני סוגים של ייאוש. אחת היא שהאדם יודע ממה הוא מיואש, והייאוש השני האדם לא יודע ממה. ייאוש נובע מכל מרצון נסתר כלשהו, שהתת מודע, מודע לרצון הזה, והמודע אינו מודע לרצון הזה. וזה גורם לדכדוך, לריקנות ודיכאונות, חוסר הבנה ממה הייאוש. ולפני הרצון העצמי, היה רצון פנימי...
פרשת תולדות
...אוחזת בעקב עשו ויקרא שמו יעקב. ויצא הראשון אדמוני, גם על דוד המלך נאמר דוד אדמוני עם יפה עיניים. ( עשו הינו אדמוני, דוד המלך הינו אדמוני אבל עם יפה עיניים. האדמוניות הינה תכונה של עזות, עזות הנובעת מהתגברות הדמים. לעזות שני פנים, פן דקדושא ופן דסיטרא אחרא. עשו היתה בו התגברות עזות דסיטרא אחרא, בכך טעה יצחק בחושבו שעזותו של עשו הינה עזות דקדושא. דוד המלך היה אדמוני, היתה בו עזות אך היתה בו גם יפה עיניים היינו היתה בו היכולת לראות ולהבחין בין עז
סגירת מעגל - הסתער על הבעיה כאילו אין מחר
...או מסביר את עצמו בעקיפין ולא מתמודד ישירות עם הבעיה אזי הבעיה נשארת. וכאן אפשר להוסיף ולומר שהבעיה מתעצמת ומוסיפה על עצמה עוד בעיות. וכעת נחקור את העניין הזה ונברר את שורש הבעיה לעומק חדש. כאשר האדם לא מתמודד ישירות עם הבעיה ומדבר עליה בעקיפין ומתייחס לדברים החיצוניים לבעיה ומפחד להתמודד עם הבעיה ישירות, אזי שהבעיה לא רק נשארת אלא מתעצמת ומוסיפה על הבעיה עוד בעיות נוספות, וגם גורמת לבעיות להעמיק במקום להיפתר והבעיה הזו היא זה שקר שיש צורך למחות אותו...
על פריצת דרך, תקיעות והמאהב שביניהם
...תקועה עם אותה עבודה. אותו מאהב. אותה חשיבה שלא מגיע לי כלום. שהחיים לא שווים. חיה בפחד וחששות שמקבעים ומסרסים אותי לפרוץ קדימה. מתי זה יגמר? דיי נמאס לי! ונכון עשתה היא שנים רבות, לקראת אותה פריצת דרך מיוחלת. למדה רוחניות. הנחיית קבוצות. קלפים. קריאה בכף יד. צמחה וגדלה בכיוונים שונים רק לא להיות תקועה שם - באותה עבודה ועם אותו מאהב שככ אהבה. משהו עצר בעדה לפרוץ קדימה את מחסום הפחד. לחצות את הקווים האדומים ולהיות בחזית הבמה. להיות נאהבת במלוא מובן...
כשאתה מתאמן, על מה אתה חושב? על המשקל? על התרגיל / התנועה? על השריר? על מה לחשוב במהלך האימון? קשר שריר מחשבה / קשר מוח שריר - פאוור ליפטינג / בודי בילדינג
...חושב? על המשקל? על התרגיל התנועה? על השריר? על מה לחשוב במהלך האימון? קשר שריר מחשבה קשר מוח שריר - פאוור ליפטינג בודי בילדינג כשאתה מתאמן, באפשרותך לחשוב ולהיות ממוקד בדברים שונים, שישפיעו על צורת האימון שלך ועל הצורה שהוא משפיע על הגוף שלך. לדוגמה: 1 - באפשרותך לחשוב על המשקל: זא שאתה חושב על איך להזיז את המשקל מנקודה אחת לנקודה אחרת. דהיינו, אתה מבצע תרגיל, שבו אתה אמור להזיז משקל מסוים מנקודה 1 לנקודה 2 ואתה מתמקד באיך לגרום למשקל לזוז, מנקודה...
סהרוריות - מבוא
...שינה שהסובל ממנה מפגין פעילויות אשר בדרך כלל מצביעות על עירנות בעודו ישן. סהרוריות יכולה להופיע בכל הגילאים. בדרך כלל התנהגות סהרורית מתרחשת כאשר אדם יוצא ממצב של שינה עמוקה. בילדים ובמבוגרים צעירים, עד רבע מכלל הלילה הוא במצב שינה עמוקה. אולם ככל שאדם מתבגר ומזדקן מתקצר פרק השינה העמוקה, עד שהוא לא קיים עוד. מסיבה זו ילדים ומבוגרים צעירים (וכל אחד אחר השוהה פרק זמן ממושך בשינה עמוקה), נוטים יותר לסהרוריות. מאפיינים: הסהרורית, ציור מאת גון אוורט...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על pdd
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: pdd, האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? אולי אנחנו במטריקס? למה יש רע וסבל בעולם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצר העולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך נוצר העולם? למה יש רע בעולם? בשביל מה לחיות? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: pdd, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אכזבות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לקבל החלטות? איך למצוא זוגיות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להעריך את עצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לחנך ילדים? איך לשפר את הזיכרון? איך להאמין בעצמך? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לפתח יכולות חשיבה? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לשנות תכונות אופי ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לתזונה נכונה, פסיכותרפיה הוליסטית, מאמן אישי לעסקים בתחום pdd - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3590 שניות - עכשיו 24_05_2025 השעה 00:01:27 - wesi4