ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תרדמת ✔שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 10 ✔לסיכום, אני אדם בעל ישות משמע אני אדם בעל מודעות. הווה אומר אני גוף אנושי בעל... - ידע להצליח התחייבות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨שבעת ימי הבריאה - יום 7 - חלק 10
לסיכום, אני אדם בעל ישות משמע אני אדם בעל מודעות. הווה אומר אני גוף אנושי בעל יכולת לעקוב אחר אין סוף משבצות שעומד עליהן הגוף שלי במרחב ולזהות את מודל האב - טיפוס בתוכן, ואת זאת הגוף עושה בעזרת המוח שמספק לו את הנתונים עבור המשבצות שכבר בחן אותן עד הלום. השאלה היא איזה מרחק יכול הגוף לעבור עם המוח? מהו המרחק שהגוף יכול להיות במסגרתו ישות בעל תודעה?

כמובן המרחק הוא אין סופי כי הגוף נמצא ביקום ופועלים עליו בהבזק אחד כוחות הטבע - לכן לא ניתן לחלק את ההבזק הזה לחלקים, והנגזרת מזאת שלא ניתן להפסיק את הימצאות הגוף כהוא זה ביקום, הגוף נמצא לכל אורך היקום, בליווי התודעה שלו או בלעדיה, וזו מסקנה מרחיקת לכת שנעמוד עליה בהמשך בליווי ששת הפסוקים הפותחים את פרק כא בשמות, היכן מחבר התורה בוחן את שאלת הימצאות הגוף האנושי במרחב עם התודעה ובלעדיה.

ובכל אופן, האפשרות להיות בעל תודעה אין סופית היא הפוטנציה הטמועה בכל אדם, הגם ולא תמיד מנוצלת על ידו עד תום. האדם מודע לפוטנציה שבו וזה נותן את ביטויו בשימוש שהוא עושה בכוחות הטבע, וכפי שציינתי לעיל - הוא מעמיד את כוחות הטבע בשורה ובוחר לו מתוכם את המינון המתאים לו, האדם מנסח ללא הרף חוקים משלו ורוקח אותם מהכוחות השרועים לפניו, יש מי שמעמיד בניין ויש מי שרוקח צעד קטן וצנוע... אבל כולנו רוקחים חוקים במרחב, חוקים פיזיקאים מעשיים, כיסא, מחשב, מטוס, שיר, ציור, ריצה, הליכה, הנפת עפעף... כל דבר שאנו עושים במרחב הוא חוק מורכב בפני עצמו שנרקח על ידינו ונתן ביטוי לפוטנציה שבתוכינו.

ואם לא די בזאת, אנו עושים שימוש נרחב באחד העקרונות המרכזיים של כוחות היקום, ומכופפים את הטבע לגחמותינו ולחוקים שלנו... העקרון המרכזי אומר, שכל חוק אנושי ברור ועקבי, ברמה האינדיבידואלית או הקיבוצית - מתקיים במרחב לאורכו ולרוחבו ועד לאין סוף... אכן לא ידענו עד הלום על קיום העקרון המרכזי הזה, אבל עשינו בו שימוש נרחב שלא במודע, אין אדם עקבי שלא נהנה ממנו במישרין למשך חתך משמעותי מאורך המרחב. והוא ממשיך איתו עד שהוא בעצמו מפר אותו...

סרקנו לעיל חלק נכבד מהפוטנציה האנושית שהאדם מודע לקיומה, ועם זאת אינני מעריך שהחלק הנכבד שנסרק על ידינו מהווה חלקית האחוז מהפוטנציה המקורית הבוערת בעצמות האדם ומבקשת לפרוץ החוצה. כמוסה באדם התשוקה לחיים, להכרת המרחקים, לצפות לחקור לזהות לנצל לצרוך... יש בו בעצם צורך בלצרוך, צורך ליצפות, צורך לחקור לזהות... אנו עוטפים את כל הדחפים האלה במונח "סקרנות" שמאפיינת את האדם שנולד עימה.

האדם מודע במעמקיו ליכולותיו, ויכולות אלו הפכו במהרה לדחפים ולצרכים ותשוקות כי הוא מודע בתוכו לאשראי האין סופי שחולש עליו בפועל... הוא יכול לקנות בכרטיס האשראי שבידו את הכל ולכן יש בו את הדחף הטבעי לצרוך את הכל... אבל עומדים כחוצץ בפניו שני מכשולים שמעיקים עליו בהתמדה אכזרית, ויוצרים מתרס נוקשה בפני תשוקתו שמבקשת לפרוץ החוצה. שני המיכשולים הם בעית ההספק והעצלות.

נתחיל ראשונה בבעית ההספק שמבטא את התפוקה הלקויה שהגוף האנושי מספק ביחס לתפוקה שהתודעה מצפה לה. לתודעה פוטנציה אדירה שמבקשת להוציאה לפועל אך הגוף אינו עומד בעומס... הוא אינו מספק את הסחורה.

ובעצם הבעיה היא לא ההספק כי אין היא אלא תולדה של בעיה אחרת. הגוף האנושי הוא הגוש היחיד בעולם שמודע לקיומו במרחב כי הוא בעל תודעה, כלומר הוא בעל היכולת לעקוב אחר מיקומו המשתנה בקביעות במרחב, ולכן הוא יכול לזהות את עצמו למרות השינוי שחל בו ממקום למקום. וכידוע היכולת הזאת לא הסתכמה בזיהוי עצמו ומיקומו אלא בעוד אין סוף של יכולות שמנוי הוא עליהם, כמו לזהות בנוסף לעצמו את העצמים שלידו ולצרוך אותם, לנצלם, לזהות בעיקר את הכוחות הפועלים עליו ועל העצמים השונים, לשלוט במינון שלהם וליצור חוקים משלו בטבע, ליצור ולצרוך, ליצור ולצרוך...

בזאת הפך האדם את עצמו למכונה של מדידה, הוא מודד כל דבר שנתקל בו, לראות אם מתאים הוא לצרכיו... גודלו, טבעו, הכוחות הפועלים עליו, מאפייניו, מימדיו... ואף הדברים המדודים שמידותיהם צרובים כבר במוחו, וכאשר שולף אותם מהמוח למטרה כלשהי - הוא שולף אותם בעצם על מנת להשוותם עם גדלים אחרים הנמצאים בזירה.

וכן הפך האדם למכונת מדידה וגייס את חמשת חושיו למטרה נעלה זו, אמור מעתה הריח שאני מריח הוא טוב בהשוואה לריחות אחרים, והבניין הזה שרואות עיני הוא קטן ייחסית לבניינים אחרים, ואף הטעם של מאכל מסויים נתלה בטעמם של מאכלים אחרים ומידת מתיקותם התקינה, או מליחותם / תיבולם / חמיצותם... חוש השמיעה לדעתי הוא החוש היחיד שקרא תיגר על האדם ומיאן להצטופף על יד חבריו ולמדוד. אין נעימה טובה מהשניה, יש נעימה טובה ואחרת לא, תלוי באוזן השומעת.

סיכומו של דבר, האדם "המודד" קלט רק את הדברים הנמדדים. המוח האנושי לא יכל לקלוט דבר שאין לו הגדרה. הוא סירב בתוקף לקלוט למתחמו דבר שמידותיו אינם ברורות ובכלל זה היקום, הוא לא יכל לקלוט את תכונת האין סוף של היקום. הוא לא יכל להוציא מפיו את מחרוזת המילים: לשמים אין גבול, הוא היה חייב להגדיר את היקום בכל עידן ועידן, ובכללם העידן הנוכחי בעל האמצעים הטכנולוגיים שרואים למרחק.

האדם הטכנולוגי עמד על זה שהאמצעים הטכנולוגים מגדירים עבורו את מימדי היקום אדיר המימדים, ואף כאשר תיבל את ממצאיו במונח "היקום הנצפה", תיבול זה לא היה יותר ממס שפתיים כי בעצם הוא התכוון ליקום האדיר והמוגדר, והראיה על זאת היא נקודת התחלת היקום שהצביע עליה.

המוח האנושי קלט רק את הדברים המוגדרים והנמדדים, זהו מקור הליקוי בראייה המרחבית של האדם, מדור לדור ועד עצם היום הזה. הוא הרים את עיניו לשמים ולא יכל להגיד במלוא הפשטות: לשמים אין גבול. ליקום אין סוף, הגם והמסקנה הזו טמועה באדם, ובעצם הוא לא החליט להתגרות בה במודע אלא החליט לחיות בשלום עם עצמו ולא להתגרות במוחו, ולדעתי הוא עשה את טעות חייו בתרתי משמע וירה לעצמו ברגל, כי תכונת "האין סוף" של היקום הינה הגדרה בפני עצמה, ומההגדרה הזו נגזר קיומו, ישותו, חייו, מציאותו.

אילו ליקום היו גדרות לא היתה לאדם ישות ולא חיים ולא מציאות. זו המסקנה שפסח עליה האדם כאשר החליט ללכת על שלום בית, וסירב להכיר בעובדה כי ישנם דברים העולים אף על שלום הבית, למשל העקביות כתהליך בראיה המרחבית.

אם כן האדם בכסילותו הסתכל השמימה וראה מולו מרחב גדול ומוגדר. הוא ראה מרחב אדיר מימדים ותהה: מי אני הקטן במרחב העצום הזה, איזה ערך יש לערכיי במרחב כביר שכזה, איך אוכל למדוד את ערכי המרחב הזה בשביל לשלוט בהם ולהתקיים במרחב, איזה סיכוי התגוננות יש לי במרחב שכזה - הוא שאל וענה בפסקנות: הסיכוי נושק לאפס כי לעולם לא אדע מה יולד יום, לעולם לא אצליח לנבא את המחר ולעולם אהיה עבד לסבירות שעלולה לבגוד בי בכל רגע. כאן בצומת מחשבתית זו אם נכון הביטוי - נולדה תורת ההישרדות על כל המזדנב לה. כאן נולד הרוע האנושי שלא שמו אלא לשם ההישרדות וההיגיון התומך בה. כאן נולדו המלחמות והמערכות וההתנגשויות ואף המריבות הקטנות בין איש שכל רצונו הוא לתלוש את פרנסתו מרעיהו ולהתקיים, כי מי יודע מה יולד מחר.

כאן בצומת מחשבתית אנושית זו, ואני מאמץ את הביטוי, נולדה בעית ההספק המפורסמת שביטאה את התפוקה הלקויה של הגוף האנושי, הגוף אינו מספק את הסחורה שהתודעה האנושית מצפה לה. לתודעה זו פוטנציה אדירה שדוחקת לצאת לפועל אך הגוף אינו עומד בעומס... וכמו שאומר התנא רבי טרפון במשנה אבות - היום קצר והמלאכה מרובה ובעל הבית דוחק...

כל הטכנולוגיה האנושית שאנו עדים לה בעידן הנוכחי - נולדה בעצם בצומת דחוקה זו כאשר האדם הרגיש דחוק במרחב, לחוץ בזמן, נזקק לכל עזר שיוכל באמצעותו להספיק ולצרוך עד כמה שניתן את העולם העומד מולו וצועק לו צרכיני... המנוע והמכונית והמטוס והחללית הם לא אמצעים שמשכללים את ההספק אלא אמצעים שעונים על הדוחק שלנו. על פניו נראה שמעז יצא מתוק ומהדוחק יצאה הטכנולוגיה... אולם אין לי ספק שאילו הלך האדם בעקביות אחר מסקנותיו היה מגיע לבית ספר טכנולוגי בשכונה אחרת - בו יכל לענות לשרדינגר על החתול המת והחי שלו. אין לי ספק שהמודעות למציאות המקורית יכלה לשנות את מסלול החוקים בכלל ומסלול הטכנולוגיה האנושית בפרט. בפועל, הטכנולוגיה שלנו קיבעה את המציאות החלקית - מנת חלקינו עד הלום.

האדם שאני צופה בו בעת הזאת הוא אדם שחי במציאות מדומה וחלקית עד מאוד, הוא אדם רדום שנפלה עליו "תרדמה", ולביטוי הזה עוד נחזור בהקדם... אילו רק היה מי שיפגוש אותו באחת מהצמתים, ויפנה את תשומת ליבו לטעויות האין סוף שיוצאים מחישוביו וממשוואותיו שמקורם רובם ככולם בראיה מרחבית לקויה. אילו רק היה מי שיתקן לו את הראיה הזו ויאמר לו במלוא הפשטות: לשמים אין סוף, ליקום הדינמי שלנו אין סוף. מכאן היתה הדרך קצרה להגיע אל הדינמיקה הפועלת במרחב ולעמוד על העקרון שלה הנגזר גם הוא מהאין סוף: היקום הדינמי יכול לפעול רק בשביב אחד, אין דרך אחרת להבין את פעולתו. אני חושב שהאינטלקט האנושי יכל להגיע בקלות למסקנה הזו - אילו רק קידש את העקביות המחשבתית וזנח את שלום הבית המדומה...

אילו רק היה מי שיחבק את האדם הזה, יפנה את מבטו אל השמים וירגיע אותו: הינה ראה את כוכבי השמים - היש להם סוף? כך יהיה זרעך, כך יהיו פירותיך ואותם תקטוף בעת שתבחר... יש הרבה פירות על מה הדחק? מה בוער לך? אתה חלק מהיקום הדינמי הזה ובעצם אתה אחד מגושיו, ואילולא היקום הדינמי גושך לא היה מתקיים במתכונתו הנוכחית... וגם מכאן הדרך היתה קצרה בשביל להבין כי העולם הוא איתו ולא נגדו, אין לדאוג לשרידות כהיא זו בעולם שכולו מגוייס לשרידותך ולגיבושך כגוש מלוכד בעל תבונה, אין דרך אחרת להבין את קיומינו.

ובעצם כן, היה מי שחיבק את האדם הזה לאורך כל ההסטוריה האנושית ובכל פינה ופינה, והפנה את שימת ליבו למציאות. אני משתמש בלשון העבר כי אני בשר ודם וקשה לי להשתחרר מכבלי הזמן... אשר על כן ולמען הדיוק הספרותי יש לאמר שקיים מי שמחבק את האדם על פני כל המפה של היקום, לאורכה ולרחבה ובכל פינותיה, ואני מדבר על הספר בו אני קורא ברגע זה ומוציא ממנו את התבונות... ספר התורה מונח כהוא זה על השולחן האנושי בכל מקום ופינה הוא לא סר ממנו לרגע, אך במקום לקרוא אותו הגדרנו בו שוב את היקום והצבענו דרכו על מי שברא את היקום - היקום המוגדר ואדיר המימדים שרק אלוה יכול לברוא... ואני רואה שוב את מס השפתיים שקנינו בו בפרוטות את בורא היקום, וכוונתנו היא הגדרת היקום ע"י מי שברא אותו.

מחבר התורה לא דן בסיפרו בבריאת היקום, כי בשביל לעסוק בנושא הבריאה חייבים להשתמש באחד הפועלים של העבר, ברא / עשה / הרכיב... אבל אין ביקום את כלי הזמן, אין בהשגתינו מונח כזה. מאידך הבריאה היחידה המוכרת לנו היא בריאת העולם ע"י תודעתנו המתוודעת אליו חדשות לבקרים יש מאין.

לעומת זו יש מקום לדון בישות מחבר התורה כי אין ספק שהספר הזה חובר על ידי ישות, ויש מי שטוען מספר ישויות... הבה נעמוד על הדברים לאשורם. התורה היא ספר שנושא מידע. כתובת המידע הזה היא האדם, ואפשר להגיד שנושא המידע יקר ערך עבור האדם כי הוא אוצר בתוכו את מתווה המציאות של האדם, והכוונה למציאות הפיזיקלית גרידא - לא המורלית ולא המוסרית.

הבה נבחן איפוא את תוכן הספר הזה בשביל לעמוד על מהות מחברו. למעשה המדובר בספר כשאר הספרים, והראיה על זאת היא שגם אני יכול לחבר ספר באותו הנושא ולפרסם אותו. ולמה ללכת רחוק - הינה אני ברגע זה בוחש בנושא הזה בפועל וכותב עליו. ואומנם אני מעתיק את התבונות שאני כותב ישירות מהתורה, אבל לא בהכרח אני חייב להשתמש בתורה בשביל להגיע לתבונות האלו, כי אני יכול פשוט להתבונן ביקום שלי ולהבין את המציאות, ולמעשה אני אמור לעשות זאת בפועל - אין דבר ברור מזה, התורה היא אמצעי עזר שנוצר רק בגלל העצלות המחשבתית שלי - לא בגלל היכולת שלי, היכולת הזו טמועה בי כאדם ואינה נשוא לוויכוח.

אם כן הבה נניח שאני אלברט שבות יושב היום, יום שלישי 24 לינואר 2012 מתבונן ביקום - במציאות שלי וכותב את רישומי. ובעצם מתעוררים בי ספקות סבירות אם יימצא מי שיקרא את הספר הזה בדור שלי ומהרבה סיבות, אולי פשוט זה לא הזמן של הנושא הכבד הזה, אולי זה לא הזמן לטעון שאין זמן... ואולי כי העצלנות המחשבתית בדור הזה הינה בשיאה ואין בשום ספר את הכוח להעירה מתרדמתה... אם כן לא נותר לי אלא לייעד את הספר הזה לדור אחר הנמצא בנקודה אחרת על פני היקום והרחוקה ממני כמה אלפי שנים.
התודעה קשיים היקום ספקות מוצר יקר מידי לעולם לא אצליח בעיות לחיות בשלום עם עצמך התמודדות עם בגידה חקירות מציאות של האדם הבריאה ימי הבריאה שבעת שבעת ימי הבריאה
שכל / חוכמה. מהו שכל אמיתי? מהו שכל מוגבל? מהו שכל אין סופי?
...דדוקציה. שכל. מהו שכל אמיתי? מהו שכל מוגבל? קיימים 2 סוגים של שכל. שכל מוגבל וסופי ושכל אין סופי. השכל של האדם האנושי הוא השכל הסופי. השכל של המציאות ושל האמת האובייקטיבית, הוא השכל האין סופי. מה ההבדל ביניהם? עיקר מהותו של השכל המוגבל, היא חוסר היכולת שלו לראות 2 דברים שונים כדבר אחד. שכל מוגבל רואה בשני הצדדים של המטבע שני ניגודים, במקום לראות בהם מהות אחת. כפי שכבר ביארתי מספר פעמים, מצד מהותה של המציאות, כל הדברים כולם הם דבר אחד. מצד...
איך למצוא זוגיות טובה? איך להכיר מישהי? איך להכיר בחורה? איך להכיר גבר? איך להכיר בחור? איך לפתח זוגיות? איך לבנות זוגיות? איך לבנות קשר זוגי? איך מוצאים זוגיות? תחביבים וזוגיות, תחומי עניין וזוגיות, איך להכיר חברים וזוגיות?
איך למצוא זוגיות טובה? איך להכיר מישהי? איך להכיר בחורה? איך להכיר גבר? איך להכיר בחור? איך לפתח זוגיות? איך לבנות זוגיות? איך לבנות קשר זוגי? איך מוצאים זוגיות? תחביבים וזוגיות, תחומי עניין וזוגיות, איך להכיר חברים וזוגיות?
...בחור? איך לפתח זוגיות? איך לבנות זוגיות? איך לבנות קשר זוגי? איך מוצאים זוגיות? תחביבים וזוגיות, תחומי עניין וזוגיות, איך להכיר חברים וזוגיות? איך ליצור זוגיות טובה בצורה טבעית ונכונה? השאלה המרכזית שאליעד כהן מציג בנושא מציאת זוגיות טובה היא מהי הדרך היעילה והנכונה ביותר להגיע לזוגיות מוצלחת, אותנטית ובריאה. לפי דבריו של אליעד כהן, הטעות הנפוצה ביותר שאנשים עושים בדרך לזוגיות היא להתמקד קודם כל במטרה למצוא זוגיות, ורק לאחר מכן לנסות לגלות את תחומי...
לרצות כבוד, לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן ח"א קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
לרצות כבוד, לאהוב כבוד, לשנוא כבוד, גאווה, ענווה, סכנת נפשות, לחנך ילדים, לרצות לקבל כבוד, אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן ח"א קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב
...אגו, פגיעה באגו, פגיעה בכבוד, ליקוטי מוהרן חא קלא, חינוך ילדים, לימוד ליקוטי מוהרן, רבי נחמן מברסלב מה הקשר בין כבוד, גאווה וענווה? הרצאה זו מתמקדת במושגים של כבוד, גאווה, ענווה, אגו ופגיעות בכבוד, ומשלבת רעיונות מתוך התורה של רבי נחמן מברסלב, בעיקר ליקוטי מוהרן. אליעד מסביר את החשיבות והסכנות הקשורות לכבוד וכיצד אפשר להשתמש בכבוד בצורה נכונה כדי לשפר את החיים, אך גם להימנע מהסכנות שמגיעות עם חיפוש אחר כבוד מיותר. מהן הסכנות שבכבוד? אליעד מדבר על...
אימון אישי / קאוצינג - למה לחפש את המאמן האישי החכם ביותר? מיהו מאמן אישי טוב?
...האישי החכם ביותר? מיהו מאמן אישי טוב? אימון אישי. קואצינג. יעוץ. מדוע חשוב לחפש את המאמן האישי והיועץ החכם ביותר האפשרי? אימון אישי אמור לגרום לאדם המתאמן להיות מסוגל להבין את עצמו טוב יותר. אימון אישי אמור להיות מסוגל לגרום לפריצת דרך מחשבתית אצל המתאמן. אימון אישי בדכ כרוך בשינוי מחשבתי של זה שמתאמן. אימון מחשבתי אמור לגלות למתאמן שיטת וצורת מחשבה חדשה שבאפשרותו להשתמש בה. לשם כך, צריך למצוא את המאמן האישי הטוב ביותר והחכם ביותר שבאפשרותו של האדם...
מחויב המציאות, אפשרי המציאות, האם ישנו דבר שקיומו הוא מחויב המציאות
מחויב המציאות, אפשרי המציאות, האם ישנו דבר שקיומו הוא מחויב המציאות
...אפשרי המציאות, האם ישנו דבר שקיומו הוא מחויב המציאות האם ישנו דבר שקיומו הוא מחויב המציאות? אליעד כהן דן בנושא מחויב המציאות ואפשרי המציאות ומסביר לעומק האם בכלל קיים דבר שניתן לומר עליו שהוא מחויב המציאות, כלומר, דבר שחייב להתקיים ולא יכול שלא להתקיים בשום תנאי. הסוגיה נוגעת לשאלה פילוסופית בסיסית ביותר - האם יש דבר שכל קיומו הכרחי לחלוטין ואינו תלוי בשום גורם חיצוני או נסיבות מסוימות, או שמא כל דבר שקיים הוא אפשרי בלבד, כלומר, יכול להתקיים או שלא...
יש או אין, שיטות רוחניות, דרך רוחנית, מורים רוחניים, גם רק יש, גם רק אין, מצא את ההבדלים, הדרך של אליעד כהן, אחדות ההפכים, דבר והיפוכו, יקומים מקבילים, שכל לא הגיוני, הארה רוחנית
יש או אין, שיטות רוחניות, דרך רוחנית, מורים רוחניים, גם רק יש, גם רק אין, מצא את ההבדלים, הדרך של אליעד כהן, אחדות ההפכים, דבר והיפוכו, יקומים מקבילים, שכל לא הגיוני, הארה רוחנית
...גם רק אין, מצא את ההבדלים, הדרך של אליעד כהן, אחדות ההפכים, דבר והיפוכו, יקומים מקבילים, שכל לא הגיוני, הארה רוחנית מה המשמעות של המושגים יש ואין לפי אליעד כהן? אליעד כהן מסביר בצורה מעמיקה ומפורטת את המושגים יש ואין, וכיצד הם משתקפים בתפיסת המציאות. לדעת אליעד, כל דבר שקיים בעולם אפשר להסתכל עליו בשתי נקודות מבט שונות: אחת שאומרת שהוא רק יש, כלומר, שהדבר קיים באופן מוחלט וברור, ואחת שאומרת שהוא רק אין, כלומר, שאותו הדבר למעשה אינו קיים או שאין לו...
משך זמן הטיפול, כמה זמן לוקח לפתור בעיות? כמה זמן לוקח טיפול? כמה פגישות צריך? כמה זמן לוקח לצאת מדיכאון? כמה זמן לוקח לצאת מחרדה? כמה זמן לוקח לטפל בפחד קשה? כמה זמן לוקח לטפל במחלת נפש קשה? כמה זמן לוקח לטפל בדיכאון קשה?
משך זמן הטיפול, כמה זמן לוקח לפתור בעיות? כמה זמן לוקח טיפול? כמה פגישות צריך? כמה זמן לוקח לצאת מדיכאון? כמה זמן לוקח לצאת מחרדה? כמה זמן לוקח לטפל בפחד קשה? כמה זמן לוקח לטפל במחלת נפש קשה? כמה זמן לוקח לטפל בדיכאון קשה?
...מדיכאון? כמה זמן לוקח לצאת מחרדה? כמה זמן לוקח לטפל בפחד קשה? כמה זמן לוקח לטפל במחלת נפש קשה? כמה זמן לוקח לטפל בדיכאון קשה? כמה זמן באמת לוקח לפתור בעיות רגשיות? אנשים רבים מתמודדים עם שאלות בנוגע לזמן הנדרש לפתרון בעיות רגשיות שונות. שאלות נפוצות הן: כמה זמן לוקח לצאת מדיכאון? כמה זמן לוקח לטפל בחרדה קשה או בפחד קיצוני? האם יש קשר בין חומרת הבעיה או משך הזמן שהיא קיימת לבין הזמן שנדרש לפתור אותה? אליעד כהן מסביר באופן מפורט שהתשובה לכך פשוטה אך...
מצפון, מהו מצפון, ייסורי מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי, רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת המוסר, אדם מצפוני
מצפון, מהו מצפון, ייסורי מצפון, מצפון שקט, מצפון נקי, נקיפות מצפון, הלקאה עצמית, כעס עצמי, רגשות אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת המוסר, אדם מצפוני
...אשמה, תסכול קיומי, חרטה, רגשות אשם, קבלת החלטות, תורת המוסר, אדם מצפוני מה זה מצפון ולמה הוא גורם לייסורים? המצפון הוא התחושה הפנימית שמייסרת את האדם כשהוא מגלה בדיעבד שיש חיסרון בפעולה שעשה. אליעד מסביר שמצפון זה בעצם ביטוי למצב פנימי שבו האדם מכיל שתי דעות מנוגדות. לדוגמה, כשאדם מתלבט אם לאכול או לא, צד אחד שלו אומר תאכל, אתה רעב וזה טוב לך, וצד שני אומר אל תאכל, זה משמין ורע לך. האדם בוחר באחת האפשרויות, אבל לאחר שבחר, הצד השני, הצפון (המוסתר)...
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2
אחוזים, מה זה אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2
...אחוזים? איך למצוא אחוזים? איך לחשב אחוזים? מושגי יסוד במתמטיקה, הסבר אחוזים, איך מוצאים אחוזים ממספר? חישוב אחוזים ללא מחשבון, נוסחה למציאת אחוזים, נוסחאות לאחוזים, נוסחה לאחוזים, חישוב מעמ, חלק 2 מה זה אחוז ואיך מחשבים אחוזים באופן פשוט? אחוז הוא מושג מתמטי בסיסי המתאר חלק יחסי מתוך מאה. המילה אחוז בעצם מתארת מאית אחת מתוך מאה חלקים שווים של שלם כלשהו. לדוגמה, אם יש לנו 100 שקלים ואנחנו רוצים לחשב כמה הם 12 אחוז מתוכם, הדרך הבסיסית והמדויקת ביותר...
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2
האם הבנת נכון? איך ללמוד נכון? שיטות למידה, איך להבין יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2
...יותר טוב? איך לפתח את החשיבה? איך לדעת שהבנת? הפצה רוחנית, איך להסביר נכון? פיתוח החשיבה, ללמוד מאליעד כהן, ללמד תלמידים, חלק 2 איך לדעת אם באמת הבנת נכון את מה שלמדת? אחת הבעיות המרכזיות של אנשים בזמן למידה היא ההנחה שהם מבינים משהו רק משום שקראו או שמעו אותו. אליעד כהן מדגיש שיש הבדל מהותי בין לקרוא או לשמוע תוכן לבין להבין אותו באמת. כדי לבדוק אם אדם אכן הבין את התוכן שהוא למד, הוא צריך ליישם מספר פעולות, שהן מעבר לקריאה פשוטה או האזנה רגילה....
להרבות טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה / אסתר פלד - חלק 3
...טוב בעולם: בודהיזם, מדיטציה פסיכותרפיה אסתר פלד - חלק 2. האני והסביבה בתפיסה המערבית, התלות איננה נתפסת כדבר טוב. היא מתחילה, לפי פרשנויות פסיכולוגיות, בתלות של הילד בשד אמו. זו, לפי מלאני קליין, תחילת רגש האהבה, הכרת הטובה לגורם ההנאה הראשונית. אם האם תאחר להאכיל את תינוקה, הוא ירגיש זנוח ומשם - סובל וכואב. תינוק שהיחס אליו טוב, יידע שבסופו של דבר תבוא הנחמה והגמול. האחר המפתח חוסר סובלנות לתסכול, מפתח אי אמון בטענה לפיה בסופו של דבר הטוב קיים....
טראומה - טראומה, ריפוי וחזרה לחיים
...שלי לעבור התמחות בריפוי מטראומה נעשתה לאחר שהבנתי במהלך לימודיי שהחוויה הטראומטית, הן הנפשית והן הגופנית, העשויה להיות חד - פעמית או חוזרת ונשנית, העלולה להתלוות לטראומה גופנית או להתקיים בזכות עצמה, פוגעת בעוצמה באופן מודע ולעיתים גם באופן לא מודע באיכות החיים, בהגשמת חלומות והשגת יעדים, בתפקוד, בתקשורת, בניהול מערכות יחסים, בחיים שלווים ומאושרים של הנפגע. החוויה הטראומטית עלולה לשנות את חייו של הנפגע באופן מהותי ולמנוע ממנו חיבור למעגל החיים, כמו...
מה עושים עם מחשבות אובססיביות וחרדות טורדניות?
...וחרדות טורדניות? כידוע לכל אדם יש מחשבות שמטרידות אותו. וכאשר האדם מתגבר על המחשבה שלו ובוחר לחשוב על משהו אחר, אז המחשבה נעלמת. אך אחרי כמה זמן המחשבה חוזרת ואז האדם שוב פעם מבולבל מהמחשבה ושוב פעם מנסה לשלוט במחשבה ולחשוב על משהו אחר. ואז המחשבה שוב פעם נעלמת... ואחרי כמה זמן היא שוב פעם חוזרת. ודבר זה ידוע בחוש לכל מי שיש לו חרדה כלשהי וכיוב. ולפעמים האדם לא מבין מה עליו לעשות כדי לסלק אחת ולתמיד את המחשבות שמטרידות אותו. וכיצד ניתן להיפתר מהן...
ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - 4
...מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך - 4 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: ריכוז, הפרעת קשב וריכוז - להתאבד, התאבדות, מחשבות אובדניות - חיים לאחר המוות - אהבה עצמית, לאהוב את עצמך. אליעד: כי חברים זה דורש הרבה כוח, ואנו מחפשים דרך יותר פשוטה, אתה גם תלוי בהם שאלה: אז האדם צריך להבין איך עובדת המערכת הרגשית שלו? אליעד: כמו למשל פלאפון, אתה רוצה לדעת איך הוא עובד, יכול להיות שתגלה שאי אפשר לחייג ממנו, ואולי תגלה שאתה...
פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים? 2
...הסיבה של כל החרדות והפחדים? 2 לחץ כאן, לצפייה בהרצאת וידאו + MP3 בנושא: הרצאה על פחד וחרדה - מהי הסיבה של כל החרדות והפחדים?. מהו השורש של כל החרדות והפחדים? בעולם יש המון סוגי פחדים וחרדות, אדם שלא רוצה להיות חולה מפחד להיות חולה. השאלה היא בעוצמה והמינון. ככל שאדם יותר אובססיבי כך זה הופך להיות חרדה. מהו בעצם הדבר שבו תלויים כל החרדות והפחדים? במה תלוי הפחד של האדם? אדם צריך להבין ממה הוא סובל ממה הוא סובל? ורק שאדם מבין את זה הוא יכול להתקדם לשלב...
ציניות זה רגש שהלך לאיבוד
...קראתי את המשפט הזה וממש התחברתי! אני פוגשת עשרות מטופלים בקליניקה שמתקשים להגיד את מה שהם מרגישים. כך גם מחוץ לקליניקה - חברים ואנשים שסובבים אותי מרגישים לא נעים להגיד את מה שמרגישים, מה שהם חושבים... אני ברוך השם התברכתי בפה.. מה שנקרא אין לי עצם בלשון וכנות היא ערך לפעמים לא הכי מעודן אצלי. במרבית המקרים - מה שאני מרגישה אני אומרת וכשאני פוגשת אנשים שמפחדים להגיד, זה תמיד מעניין אותי להבין מה מניע אותם. לרוב לא אומרים כי מפחדים מה הצד השני יחשוב...
טריכוטילומניה - מבוא
...למרוט את השיער. בעקבות מריטה חוזרת ונשנית של השיער נוצרים איים גדולים והולכים של אזורים חסרי שיער, במיוחד באזור הקרקפת. אזורים אחרים אופייניים הם גבות, ריסים וזקן. אזורים שכיחים פחות הם שיער החזה והבושת. מריטת השיער מלווה לעתים בטקס של שזירת השיער או לעיסתו. ההפרעה מסווגת במדריך האבחנות הפסיכיאטרי ICD-10 בקבוצת ההפרעות הקשורות לשליטה בדחפים, יחד עם קלפטומניה, הימור פתולוגי ופירומאניה. כך היא גם סווגה במדריך האבחנות dsm 5-TR, אך בגרסה החדשה שלו, DSM-V...
כיצד להתחיל עכשיו?
...בו את מה שאני רוצה? וכאשר מגיע הזמן המודעות שלו תקועה במתי יסתיים הדבר הזה ואתחיל בפעולה שאני רוצה? וזה ממשיך, מתי ייגמר הדבר הבא ואתחיל בפעולה שאני רוצה? וכך האדם בעצם נשאב לקונפליקט לא הגיוני ובעצם המחשבה הזו שנראתה לכאורה הגיונית היא לא הגיונית בעליל. למה היא לא הגיונית? כי האדם נתקע במחשבה הזו של לסיים משהו ואז לעשות את מה שהוא רוצה. וזאת במקום לומר לעצמו אני עכשיו עושה את מה שאני רוצה. ואז הוא יכול לומר אחרי שהוא מסיים את הפעולות החשובות והדחופות...
מוות / שכול / אובדן ומשמעות החיים - מהו ערך החיים והמוות?
...הפעם אני רוצה לדבר על התמודדות עם מוות. וכשאני אומר התמודדות עם מוות, הכוונה להתמודדות עם אובדן, מישהו מת לאדם קרוב משפחה, חבר או כל אחד. ואנשים בלוויה צועקים, איפה אתה? לאן הלכת? וצועקים וזועקים. ואנשים מתחרפנים כשמישהו מת, ומי ששומע אותי עכשיו חושב שהשתגעתי לגמרי וחושבים, מה אם ימות לך מישהו קרוב, ילד, הורה אח, לא תתחרפן? וחושבים שהשאלה מטופשת. ותכף נראה מי המטופש האמיתי. ואנשים בעצם בוכים על האובדן, כל אובדן כלשהו, ובטח ובטח אובדן חיים, ואנשים...
התמודדות עם חרדות, פחדים וטראומות
...הישרדות, אך ישנם פחדים וחרדות, אשר במקום לשרת אותנו, גורמים לנו להיתקע במקום, להיות משותקים ולא למצות את עצמנו. הפחדים גורמים לנו להגביל את עצמנו ואת חיינו מתוך חרדה שאם לא נעשה כן הם יתממשו, והדבר ממנו אנו חרדים יקרה. אחת מתופעות הלוואי של חיים בפחד, היא חיים בסרט מתמיד אותו אנו יוצרים בראשנו בכל פעם בו מתעוררת בתוכנו החרדה. הסרטים אותם אנו יוצרים עלולים לגרור תופעות כנדודי שינה וירידה בתפקוד בחיים. יחד, נלמד כיצד לשנות את התסריטים המחלישים לתסריטים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תרדמת
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תרדמת, איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? דיכאון? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם בדידות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תרדמת, איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשפר את הזיכרון? איך לחנך ילדים? איך להיות מאושר ושמח? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשנות תכונות אופי? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך לנהל את הזמן? איך לעשות יותר כסף? איך לא להישחק בעבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להיגמל מהימורים? איך לפרש חלומות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם גירושין? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להיות מאושר? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? איך נוצר העולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע בעולם? האם באמת הכל לטובה? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? מה המשמעות של החיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להנות בחיים? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מאמן לחיים, אימון אישי למציאת זוגיות, מאמן אישי לתזונה נכונה בתחום תרדמת - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה נוצר ב 0.3125 שניות - עכשיו 07_07_2025 השעה 21:20:50 - wesi4