ידע
להצליח
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה תנועות גוף ✔זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 3 ✔פרק 3 בנית תכנית טיפולית...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






🖨זיהוי וטיפול בילדים עם עיכוב התפתחותי, PDD, בעיות התנהגות, אוטיזם ואספרגר - מדריך להורים ומטפלים - 3
פרק 3

בנית תכנית טיפולית

כיצד תוכלו לדעת אם ילדכם נמצא על הקשת האוטיסטית? באופן כללי מאד ניתן לאמר שכאשר יש לילד עיכוב בהתפתחות השפה כמו דיספרקציה או אפרקציה הוא יפצה על כך תקשורתית דרך ג'סטות ותנועות גוף, מבטים והבעות פנים. לעומת זאת, ילד על הקשת האוטיסטית הוא בעל פגיעה נרחבת יותר והליקויים שלו הם רחבים ועמוקים יותר. אם הוא אינו מדבר הוא כמעט ולא יפצה על כך בדרכים תקשורתיות אחרות כמו מחוות, מבטים והבעות. הילד לא מפתח דרכי תקשורת ואינו מתעניין, או שיש לו התעניינות מועטה מאד, בקשר ובתקשורת עם האחר.

אם ההתנהגויות והסימפטומים האלה נשמעים לכם מאד מוכרים סביר להניח שילדכם עשוי לסבול מאיזה שהוא סוג של עיכוב התפתחותי עד הרמה של אוטיזם. כדאי לגשת כמה שיותר מהר לאיש מקצוע, מניסיוני נוירולוג המתמחה בבעיות שפה, תקשורת וויסות חושי יערוך לילדכם את האבחון הנכון ביותר. על פי כל המחקרים שנערכו בעולם עד היום נקבע כי התערבות בגיל כמה שיותר צעיר עוזרת לילד להגיע לתפקוד ברמה גבוהה יותר מרמתו ההתחלתית. כדאי לעשות אבחון מקיף אצל בעל מקצוע עם ניסיון של שנים רבות ולא לחסוך בעניין זה. המלצתי היא לא להסתפק באבחונים של המכון להתפתחות הילד בלבד ואם ניתן לגשת לאבחון פרטי אצל איש מקצוע המומלץ ע"י הורים שילדם כבר אובחן אצלו. אפשר גם להתייעץ עם אלו"ט או לקבל מידע מבית לורן. אבחון רציני ואמין כולל תצפית על הילד כשהוא משחק לבדו, משחק של המאבחן עם הילד וצילומו בוידיאו כדי שיוכל לצפות בו אח"כ אם יש לו ספק לגבי דבר מה, כדאי גם לצלם את הילד בסיטואציות חברתיות או בגן (אם הוא הולך לגן). שאלון התפתחות מובנה שממלא המאבחן יחד עם ההורים, שאלון לגננת, ראיון עם ההורים המספרים כיצד הם רואים את הילד והתפתחותו (חשוב בראיון שלא להגזים בבעיות הילד ובאותה מידה לא להפחית מעוצמת החומרה שלהם ולכן חשוב שיגיעו שני ההורים ויתנו שתי נקודות מבט המשלימות זו את זו ומציירות תמונת ילד שלמה יותר). בנוסף מבחן פסיכולוגי לילד, הערכה תפקודית ומילוי שאלון סנסו - מוטורי ע"י ההורים. לעיתים קרובות תימצאו בסיטואציה שנוירולוג מאבחן את הילד דרך כלי אבחון שונים מפסיכולוג או ממרפא בעיסוק וקשה למצוא מאבחן אחד שיאבחן בדרכי הערכה שונות הקשורות לליקויים השונים של הילד. ישנם אבחונים שונים דרכם מקובל להחליט האם ילדך נמצא על הספקטרום האוטיסטי אול לא, אולם אבחון מעמיק ונכון כולל בתוכו התייחסות ל - DSM, שהוא "התנך" של הפסיכולוגים המפרט בתוכו את כל מחלות הנפש והלקויות הידועים לנו כיום, ביניהם אוטיזם. לעיתים קרובות בכדי להקיף את כל יכולות הילד וצרכיו האישיים יש לגשת למספר בעלי מקצוע. לעיתים קרובות מי שיאבחן את ילדכם לא יאמר לכם לגשת לאבחון נוסף הקשור לתחום התפתחותי אחר שאותו הוא לא איבחן. עליכם כהורים לקחת את היוזמה לשאול, לחקור ולדרוש אבחונים נוספים הקשורים לתחומי הליקוי השונים הקשורים באוטיזם. לאחר כל תוצאת אבחון תוכלו לדעת האם ילדכם זקוק לעזרה בתחום זה. לדוגמה, נוירולוג לא יאבחן את ילדכם בד"כ דרך שאלון סנסו - מוטורי מפורט (יתכן שהוא ישאל שאלות כלליות על התפקוד הסנסורי שלו) ולכן יש לגשת למרפאת בעיסוק מקצועית המתמחה בבעיות סנסוריות ולאבחן את הילד אצלה ולבנות לו תכנית סנסורית המתאימה לו, זאת בנוסף לתכניות נוספות שימליץ עליהן הנוירולוג, הפסיכולוג, קלינאית התקשורת, טיפולי ABA ומטפל בשיטת גריספן, טיפול בשיטת ורדי ועוד. יש מאבחנים המשתמשים בחלק מהכלים שהזכרתי כדי לאבחן. חשוב מאד שההורים יחושו שנעשתה מבחינתם ומבחינת המאבחן עבודה רצינית ושהאבחון מלא ומשקף את מצב הילד. כאשר הילד מאובחן כנמצא על הקשת (טווח) אוטיסטית כדאי לבנות תכנית טיפולית ביתית כמה שיותר מהר ובמידת הצורך והמלצת המומחים לשלוח את הילד לגן תקשורתי או טיפולי. במידה והילד הולך לגן רגיל כדאי להתייעץ ולשקול צירוף סייעת שתהיה צמודה לילד ותקבל הדרכה ממנחה התכנית כיצד לקדם את הילד מבחינת ההתנהגות ומבחינה חברתית דרך הגן. הסייעת עוזרת לילד במקומות שהליקוי שלו אינו מאפשר לו תקשורת חלקה ונכונה עם הסביבה. היא משמשת כגשר בין הילד לעולם וברגעים שהילד אינו זקוק לה היא מצטרפת לצוות הגן בכל מה שקשור בחיי היום יום בגן ותפקודו. מניסיוני, אני ממליצה על הגישה האקלקטית. כלומר, לא "להאמין" בשיטה אחת ולטפל בילד רק דרכה אלא לשלב מספר שיטות (ולא להגזים גם בזה, בסה"כ מדובר בילד צעיר שיכולת ההכלה שלו מוגבלת). מומחים בכל אחת מהן עשויים לומר לכם שהן סותרות אחת את השנייה. במידה והילד נמצא במצב שלדעתכם, ולדעת רוב המומחים שהתייעצתם עמם, אינו מאפשר לו להשתלב בטיפולים במספר שיטות כדאי להתחיל בשיטה אחת (אני ממליצה על ABA) ולהתמיד בה לפחות חצי שנה כדי להבחין בתוצאות. במידה ולאחר חצי שנה (או שלושה חודשים לכל הפחות) אינכם רואים שיפור בליקויים של הילד כדאי מאד להפחית בשעות הטיפוליות של סוג הטיפול הראשי שבחרתם ולהכניס במקום שעות אלה טיפולים מסוגים שונים שעשויים לתמוך בילד טוב יותר ולהקל עליו ועליכם. לדוגמה, ילדה שטופלה במשך שנתיים בשיטת גרינספן ומצבה לא הוטב באופן משמעותי (אכן התרחבו מעט מאד מעגלי התקשורת שלה אך לא יותר מכך, היא נשארה, כפי שהגדירה זו אימה "בתוך עצמה"). היה טוב אם לאחר חצי שנה של טיפול שאינו אפקטיבי מספיק לשנות ולהכניס טיפולים אחרים ולראות מה הכי עוזר לילדה (לאיזה טיפול היא מגיבה הכי טוב) ואז לתגבר את מספר השעות שעובדים עימו בטיפולים החדשים תוך כדי הפחתת שעות הטיפול הקודם בהדרגתיות. דוגמה אחרת היא של ילד שקיבל במשך חצי שנה טיפולי ABA ולאחר תקופה זו החל להציג התנהגויות מתנגדות מאד לטיפול ולמטפלים. כאשר הפחיתו את שעות ה - ABA (מ - 35 שעות שבועיות ל - 22 שעות שבועיות) והכניסו במקום ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת, רכיבה טיפולית, מספר שעות גרינספן המתמקדות במשחק זוגי חברתי (של שני ילדים הנמצאים פחות או יותר באותו מקום על הספקטרום), וכן 6 שעות בשבוע טיפוליVBA, הילד הפך רגוע יותר, בעל יכולת הכלה רגשית גבוהה יותר ורגוע יחסית מבחינה סנסורית. מניסיון אני יכולה לומר שגם חופשות מטיפול, כלומר הורדה בשעות הטיפול ולא הפסקתו לגמרי, בתקופות מסוימות בשנה, בעיקר בחודשי הקיץ החמים בהם קשה לילד להתרכז בטיפול, יכולים להטיב עם הילד ולתת לו הזדמנות להכיל את כל מה שקיבל במהלך השנה. ילדם מתפתחים בקפיצות. לאחר שלא דיברו, "פתאום" הם מדברים, כשלא היו רגועים, פתאום הם רגועים יותר וכו'. הקפיצות הללו מגיעות בד"כ לאחר תקופה שעבדנו עם הילד באינטנסיביות ואז תקופה נוספת שבה אנו מניחים לילד ולא ממשיכים לדחוק בו ללא הפוגה. תנו אמון בילד שלכם וביכולת שלו להפנים את מה שלמד ולעבד אותו. אותי הפתיע עד כמה חופשה קצרה של סוף שבוע או שבוע שלם במקום חדש וקסום לילדים יכולה להביא את הילד האוטיסט למקום אחר מבחינת ההתפתחות שלו, כשהוא מניח לכל הטיפולים ופשוט נהנה להיות ביחד עם משפחתו באווירה טובה ואוהבת. כמובן שגם בחופש זה יש לתכנן היטב לאן לקחת את הילד כך שיוכל ליהנות ולהפיק כמה שיותר מהחופשה. אם נוסעים לאילת למשל אפשר לגשת לריף הדולפינים בו כל ילד יכול לחוש את האהבה הבלתי תלויה בדבר של הדולפין לאדם. הדולפין מביט לתוך עיני הילד ואולי נותן לילד ללטף אותו. ילדים רבים חווים רגעים כאלה כרגעי מפתח בהיפתחות שלהם לעולם ולטוב שבו. כל חוויה חדשה, כשמביאים אותה לילד בזמן הנכון ובאופן הנכון יכולה להעשיר אותו ולהעיר אותו לבני אדם אחרים ולעולם.

לאחר האבחון חפשו וראיינו מספר מנחים. כדאי להתייעץ עם הורים שאתם מכירים, עם נוירולוג עליו אתם סומכים וגם עם הורים שאינכם מכירים שניתן למצוא דרך בית לורן או באתרי אינטרנט כמו קהילות תפוז ואחרים. על המנחה להיות אדם מקצועי, כלומר שעבר מספר קורסים המכשירים אותו לתפקידו והיה בעבר תרפיסט ואח"כ אולי מרכז צוות ולבסוף עבד בצמוד עם מנחה צוות וותיק ובעל ניסיון. אם זהו מנחה בשיטת ABA צריך לוודא שסיים קורס מטפלי ABA וכן קורס מנחי ABA וכדאי מאד שיהיה בוגר קורס ניתוח התנהגותי. אם בחרתם במנחה או מטפל בשיטת גרינספן וודאו היכן למד, היכן עבר התמחות, כמה שנים עובד כמטפל וכמנחה, מי מייעץ לו ברגעי משבר כשאינו יודע כיצד להמשיך ולעזור לילד. בנוסף חשוב מאד שיהיו למנחה שנות ניסיון רבות עד כמה שניתן. חשוב שהמנחה עצמו יהיה קשור לאדם נוסף שאליו הוא יכול לפנות במידת הצורך ולקבל הדרכה בעצמו במידה והוא נתקל בשאלה או בעיה שאינו מכיר מספיק טוב. אדם זה יכול להגיע אחת לכמה חודשים כדי לצפות בילד ולהחליט עם ההורים והמנחה מה ראוי לעשות בנקודה זו בטיפול. יש כמה וכמה אנשים בארץ שיכולים לשמש בתפקיד זה ולכן אינני ממליצה לממן שהות בארץ וטיסה למומחה מחו"ל, אלא אם כן אתם מרגישים שאכן הגעתם למבוי סתום מבחינת שאלות מהותיות לגבי הילד והטיפול בו. גם אז כדאי לחפור היטב באזורינו ולהפתעתכם תגלו שבישראל ישנם לא מעט מומחים שיכולים לעזור לכם בשאלות ספציפיות. כדאי לוודא עם הורים אחרים שהמנחה עבד בעבר עם ילדיהם שאכן הילדים התקדמו ושהמנחה מסוגל להדריך את הצוות, ולעקוב אחריו, מסוגל לתת הנחיה להורים ולצוות הגן ומסוגל אף לגייס ולהכשיר תראפיסטיות. כדאי לסכם מראש את תנאי העבודה, כפי שהזכרתי קודם לכן, כל הקשור במה כרוך בתשלום ומה כלול בתשלום. מנחים רבים אינם טורחים לעבוד עם הילד עצמו ומשאירים את כל העבודה הטיפולית למטפלים בלבד ולעיתים לרכזת הצוות. אינני יכולה להמעיט בחשיבות הצורך שהמנחה עצמו יעבוד עם הילד שעה בשבוע או בשבועיים כמטפל (כך הוא גם יכול להדגים למטפלים כיצד לעבוד עם הילד, כשהמטפלים צופים בשעת טיפול של המנחה בילד). המנחה, מתוקף תפקידו, צריך לדעת בדיוק היכן הילד נמצא ואת זאת לא ניתן לעשות דרך תצפיות בלבד. גם רופא שהוא פרופסור עם ניסיון רב שנים לא מבקש מסטג'ר שלו לאבחן חולה בלי לבדוק אותו בעצמו ולוודא שאכן האבחון נכון ואז להחליט מהו הטיפול הרצוי. כך גם במקרה זה. כאשר המנחה עובד באופן פרטני עם הילד הוא יודע בדיוק למה הילד זקוק באותו רגע וכך יידע טוב יותר לאיזה כיוון לקחת את התכנית הטיפולית וכיצד להדריך את המטפלים. מנחה אשר מסרב לעבוד עם ילדכם אפילו שעה אחת בחודש אינו רציני ואין הוא יכול לדעת את מצב הילד במדויק, אינו יכול לחוש את הילד ולהבין את מקומו ההתפתחותי וצרכיו המשתנים, הוא יכול רק לנחש מצפייה בקטעי וידאו או בטיפולים של מטפלים אחרים עם הילד. מנחה כזה ייתן בד"כ תכניות עבודה "על פי הספר" ולא על פי צרכיו של הילד, דבר שיכול לפגוע בילד במקום לעזור ולקדם אותו. כאשר המנחה מנותק מרמת השטח גם המטפלים מרגישים בכך והם עשויים לחוש שאינם מקבלים מענה אמיתי לבעיות שעולות בינם לבין הילד בשעת הטיפול. כך יכולים נושאים חשובים עבור הילד להישאר ללא מענה. יש תכניות טיפוליות שמעסיקות גם מנחה וגם רכז צוות. רכז הצוות משמש כמטפל בכיר וכן כחוליה מקשרת בין שאר המטפלים למנחה. היררכיה זו אינה אופטימלית כלל ובמקרים רבים גורמת לניתוק גדול יותר בין המנחה לבין הצוות המטפל. המנחה מקבל דיווחים מהרכז ואנשי הצוות מרגישים רחוקים מידי ממנו. אם נדמה את הקומפלקס הטיפולי לאדם אז המנחה הוא הראש השולט בגפיים ואילו המטפלים הם הגפיים. אין צורך להכניס כאן אדם נוסף שירכז את העניינים משום שהוא רק מעכב את הקשר הנכון בין הראש לידיים. לעיתים על הראש (המנחה) לרדת לרמת הידיים (המטפל) ולטפל בילד בעצמו כדי לדעת שאופן החשיבה שלו נכון ומתחבר לילד ושהוא לא מטפל בילד "לפי הספר" בלבד אלא מתאים את התכנית לצרכיו, אופיו ויכולותיו של הילד הספציפי. רצוי שאותו מנחה, במידה והוא מוכשר לכך, ינחה גם את הצוות הטיפולי בבית וגם את הסייעת המטפלת בילד בגן ובמידת הצורך גם את צוות הגננות וההורים כמובן. במידה ונראה לכם שהמנחה לתכנית הטיפולית בבית אינו מתאים להיות גם המנחה של צוות הגננות והסייעת בגן חפשו אדם אחר שמתמחה בתחום הזה. לפני בנית התכנית הטיפולית על המנחה לערוך שיחה מקיפה עם ההורים בה הם יספרו על עברו של הילד ועל ההווה ויציינו מהם הנושאים המדאיגים אותם. ראיון רציני לוקח בין שעה לשעתיים. בנוסף יבצע המנחה תצפית על הילד, התצפית כוללת צפייה בילד כשהוא משחק עם מבוגר אחר או ילד נוסף, ובנוסף הילד בסיטואציה הביתית והילד בגן. כן כוללת התצפית טיפול אחד לפחות של המנחה בילד, המנחה מטפל בילד ומשחק איתו כדי להכיר אותו ואת צרכיו. מקובל כיום בשוק שהמפגש הראשוני עם הילד והוריו האורך כשעתיים, בנית התכנית ע"י המנחה, הנחיית הורים טלפונית, שיחות טלפוניות כלליות ואי מיילים עימו לא נכללים בעלות המנחה. לעומת זאת, טיפול אישי בילד, הנחיה אקטיבית של צוות, צפייה בילד בגן והנחיית הסייעת וההורים במפגש נכללים בשקלול השכר של המנחה. שוק המנחים והמטפלים בארץ כיום פרוץ מאד ואינו מקצועי מספיק ברוב המקרים. מעט מאד מנחים משתלמים בחו"ל וחלקם דורשים מההורים להטיס לארץ ולממן את לימודיהם בארץ ע"י מומחה מחו"ל, לעיתים באמתלה שהמומחה מחו"ל בא כדי להעריך את בעיותיו של הילד ולתת להם פתרון וזאת כאשר ישנם כיום בארץ מומחים שכאלה. הצעתי לכם היא, יחד עם הדאגה הגדולה לילד והעמדת שלומו והתפתחותו במקום הראשון, שלא להיכנע לדרישות לא סבירות, כלכליות ואחרות, של המנחה או של תרפיסטים (פגשתי גם תרפיסטים שלא התביישו לדרוש סכומים לשעה בגובה שלוקח מנחה בכיר כאשר לא הייתה לכך שום הצדקה). ברגע שהורים לא יתנו ידם לפעולות ודרישות שאינן נחוצות או נכונות עבור ציבור המשפחות לילדים האוטיסטים אז השוק לא יהיה פרוץ כל כך ויהיה אפשר למצוא מנחים ומטפלים מקצועיים במחיר כלכלי הגיוני. תפקידו של המנחה הוא לכתוב את תכנית העבודה הטיפולית ולהיות אחראי שהיא מיושמת כראוי, חלק נוסף של תפקיד המנחה הוא למצוא תרפיסטים ולהכשירם, להיות בקשר עם כל הגורמים המטפלים בילד וכמובן להיות לרשות ההורים בזמנים סבירים. התכנית מחולקת לכמה חלקים: מטרות לטווח רחוק, יעדים מעשיים, הדרך בה יפעל הצוות להשגת היעדים - כלומר פירוט התכניות העכשוויות והעתידיות שהילד זקוק להם. כמובן שזוהי תכנית תיאורטית בלבד ונתונה לשינויים בכל מפגש שבועי של הצוות וההורים עם המנחה. התכנית התיאורטית - כללית מהווה מסגרת לטיפול ומאפשרת להורים ולמנחה לעקוב אחר התקדמות הילד לקראת המטרות שהוצבו. בנוסף, טוב יהיה אם המנחה יהיה בקשר טלפוני וכן אחת לכמה חודשים יזום מפגש גדול ורחב יותר עם מטפלים אחרים שאינם תחת אחריותו, כמו מטפלים ברכיבה טיפולית, מרפא בעיסוק, קלינאית תקשורת, פסיכולוג, מטפל באומנות ומוסיקה, מטפל בהידרו - טראפיה וכו'. חשוב מאד שהמנחה ידע בדיוק מהם נקודות החוזק ומהם החולשות של הילד כפי שהם באים לידי ביטוי בכל אחד מהטיפולים אותם הוא מקבל וכך הוא יוכל ליצור תמונה שלמה ואמיתית כמה שיותר לגבי הילד. מלבד פגישה זו אחת לכחודשיים - שלושה על המנחה להיות בקשר טלפוני עם כל אחד מהמטפלים של הילד, שאינם משיטת ABA, כדי לראות את השינויים שחלים בילד ולהתאים את התכניות הטיפוליות להתקדמותו. כדאי מאד לבחור מנחה שאתם מסתדרים איתו מבחינה אישיותית. אין טעם לעבוד עם אדם המקשה עליכם בנוכחתו. יש לכם מספיק קשיים להתמודד עימם. מנחה טוב ושקול יודע לשים את האגו שלו ואת הפילוסופיה בה הוא מאמין בצד ולהכניס באהבה לתוך סל הטיפולים של הילד טיפולים שונים ואחרים שיכולים לתת מענה במקומות ששיטת הטיפול שהמנחה דוגל בה אינה נותנת, או לחזק נקודות שעובדים עליהן אצל הילד גם דרך שיטות טיפול אחרות.
משפחה היגיון חשיבה סיטואציות מבחנים להוציא מפרופורציה לטפל עובדים מומחיות ילד שלך תקשורתיות pdd אוטיזם איך לחנך ילדים אספרגר בעיות התנהגות בעיית התנהגות הדרכה להורים הדרכת הורים הורה הורות הורים התנהגות התפתחות זיהוי זיהוי וטיפול חינוך ילדים טיפול טיפול בילד טיפול בילדים טיפולים ילד ילדה ילדים יעוץ הורי יעוץ הורים יעוץ להורים לחנך ילדים מדריך להורים מטופל מטפל מטפלים עיכוב התפתחותי
ללמוד לשקר לאנשים, למה קשה לשקר? איך לשקר לאנשים? שקר או אמת, איך לזהות שקרים? איך לזהות שקרנים? איך להטיל ספק בחושים? להאמין לשקרים, איך לרמות אנשים? לשקר את עצמך
ללמוד לשקר לאנשים, למה קשה לשקר? איך לשקר לאנשים? שקר או אמת, איך לזהות שקרים? איך לזהות שקרנים? איך להטיל ספק בחושים? להאמין לשקרים, איך לרמות אנשים? לשקר את עצמך
... וכך ליצור רושם אמין. לדוגמה, אם אדם יודע שכאשר הוא אומר אמת הוא מתנהג בדרך מסוימת - הוא משתמש בתנועות גוף מסוימות, בטון דיבור ספציפי ובקצב דיבור מסוים - הוא צריך לשחזר בדיוק את אותן ההתנהגויות כשהוא משקר. אליעד מדגיש ... בצורה טובה: תחילה להכיר באופן מלא ומפורט את ההתנהגות האישית בעת אמירת אמת. להבחין בכל הפרטים של ההתנהגות הזו: תנועות גוף, טון דיבור, והבעות פנים. לחקות במדויק את ההתנהגות הזאת בזמן אמירת השקר. להתחיל בשקרים קטנים או שקרים שקרובים מאוד ...
זיהוי שקרים לפי שפת גוף כשמשקרים, פוליגרף אנושי, איך לקרוא שפת גוף של שקר? איך לקרוא אנשים שקרנים? איך לקרוא מחשבות? איך לזהות שקרים? איך לזהות שקרנים? סימנים לשקרים בשפת גוף, איך לזהות שקר לפי שפת גוף? פרסונולוגיה, תורת הפנים
זיהוי שקרים לפי שפת גוף כשמשקרים, פוליגרף אנושי, איך לקרוא שפת גוף של שקר? איך לקרוא אנשים שקרנים? איך לקרוא מחשבות? איך לזהות שקרים? איך לזהות שקרנים? סימנים לשקרים בשפת גוף, איך לזהות שקר לפי שפת גוף? פרסונולוגיה, תורת הפנים
... אליעד גם מסביר בקצרה איך אפשר להימנע מזיהוי שקרים. כדי לשקר בלי שיזהו זאת, האדם צריך להיות מודע מאוד לתנועות הגוף הקטנות ביותר שלו - לדוגמה, להיות מודע לקצב המצמוצים או לקצב בליעת הרוק, וכך לשלוט על תגובותיו ולהפחית סיכוי ... משתמשים בה באופן טבעי. כאשר אנחנו מתקשרים עם אנשים, אנו לא רק מקשיבים למילים שלהם, אלא גם שמים לב לתנועות הגוף, הבעות הפנים, תנועות הידיים, הנשימה, והמצמוצים. כל אלו מרכיבים את מה שנקרא שפת הגוף. מהי שפת גוף? שפת הגוף מורכבת מכל אותם סימנים פיזיים שאנחנו מבטאים באופן לא מודע - תנועות גוף, מצמוצים, שינויי נשימה, גירודים וכדומה. כשאדם מדבר, הוא מעביר מסר לא רק באמצעות המילים שהוא בוחר, אלא גם דרך ... מדריך שפת גוף, שפת גוף בחקירה, שפת גוף בדייט, שפת גוף הטיית ראש, שפת גוף הרמת גבות, הבעות פנים ותנועות גוף, שפת גוף טלוויזיה, שפת גוף ידיים בכיסים, שפת גוף הוצאת לשון, שפת גוף הרמת מכנסיים, שפת גוף השפלת עיניים, ...
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 1
רצון חופשי, בחירה חופשית, בחירת הרצון, משמעות החיים, אקראי או סיבתי, חיפוש עצמי, הבנה יוצרת רצון - 1
... מסתכם ברצון. אם לא היה רצון, לא הייתה שום פעולה. הרצון הוא כמו השלט של הרובוט, שמפעיל את כל תנועות הגוף ומחשבות האדם. לכן, השאלה האמיתית היא: מי אחראי לרצון שלי? או מי מפעיל את הרצון שלי?. אליעד נותן דוגמה ...
שפת גוף, מהי שפת גוף? איך נוצרת שפת גוף? איך ללמוד שפת גוף? מה המשמעות של שפת גוף? האם יש דבר כזה שפת גוף? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך להבין שפת גוף? להיות מודע לשפת גוף, מה זה שפת גוף?
שפת גוף, מהי שפת גוף? איך נוצרת שפת גוף? איך ללמוד שפת גוף? מה המשמעות של שפת גוף? האם יש דבר כזה שפת גוף? איך לקרוא אנשים? איך להבין אנשים? איך להבין שפת גוף? להיות מודע לשפת גוף, מה זה שפת גוף?
... הוא נמצא. אליעד מציין כי יש קשר ישיר בין מחשבות לבין שפת הגוף - המחשבות שלנו באות לידי ביטוי בתנועות גוף, הבעות פנים, או אפילו שינוי בתנוחה. איך ללמוד שפת גוף? ללמוד שפת גוף לא בהכרח אומר לדעת מה כל ... או תגובה למצב רגשי או מחשבתי. כך למשל, אם אדם משקר, פעמים רבות ניתן לזהות שינוי בהבעת הפנים או בתנועות הגוף. האם שפת גוף יכולה להיות חלק מהטעיה? שפת גוף יכולה לשמש גם כדי להסתיר את הכוונות האמיתיות של האדם. אליעד מסביר כי יש אנשים שמסווים את רגשותיהם ומבצעים תנועות גופניות שמטרתן ליצור מצג שווא. לדוגמה, אדם שעשוי להיראות מרוצה ושמח בשפת גופו, אך במילים עשוי לומר דברים הסותרים את ...
שכבות של שרירים, שריר מעל שריר, שריר מתחת לשריר, שריר שמסתיר שריר, שרירים פנימיים, שרירים חיצוניים, רמות של שרירים, השרירים בגוף האדם
שכבות של שרירים, שריר מעל שריר, שריר מתחת לשריר, שריר שמסתיר שריר, שרירים פנימיים, שרירים חיצוניים, רמות של שרירים, השרירים בגוף האדם
... חשוב לדעת שיש בגוף שכבות של שרירים? ההבנה שיש בגוף שכבות שונות של שרירים עוזרת לנו להבין לעומק כיצד תנועות הגוף מתבצעות. לעיתים כאשר אנו מבצעים פעולה מסוימת, אנו חושבים ששריר אחד מבצע אותה, אך בפועל יכול להיות ששרירים נוספים ...
אורך של שריר, שריר מכווץ, שריר מקוצר, שריר מתוח, שריר מוארך, שריר ארוך, לקצר את השריר, לכווץ את השריר, להאריך את השריר, למתוח את השריר, מה האורך של השריר? איזה שריר יותר ארוך? מתיחת שריר, כיווץ שריר
אורך של שריר, שריר מכווץ, שריר מקוצר, שריר מתוח, שריר מוארך, שריר ארוך, לקצר את השריר, לכווץ את השריר, להאריך את השריר, למתוח את השריר, מה האורך של השריר? איזה שריר יותר ארוך? מתיחת שריר, כיווץ שריר
... נמצא במצב של הכיווץ המקסימלי והקצר ביותר. מדוע האורך היחסי חשוב להבנת תפקוד השרירים? הבנה של אורך השריר ביחס לתנועות הגוף חיונית במיוחד באימוני כושר, שיקום רפואי ופיזיותרפיה. למשל, באימון כושר, מתיחת השריר למצב של מתיחה מלאה מאפשרת גירוי מיטבי ... המבנה האנטומי הבסיסי ונשאר קבוע באופן יחסי (למשל, שריר הירך ארוך יותר משריר היד). האורך היחסי (סובייקטיבי): משתנה לפי תנועות הגוף והמרחק בין נקודות החיבור של השרירים (מתוח או מקוצר בהתאם למפרקים). הבנת ההבדלים האלה מאפשרת ביצוע יעיל של תרגילי ...
שריר ושריר נגדי, שרירים מנוגדים, שריר אגוניסט, שריר אנטגוניסט, תנועה, תנועה נגדית, מתיחת שריר, כיווץ שריר, מתיחת שריר, הארכת שריר, קיצור שריר
שריר ושריר נגדי, שרירים מנוגדים, שריר אגוניסט, שריר אנטגוניסט, תנועה, תנועה נגדית, מתיחת שריר, כיווץ שריר, מתיחת שריר, הארכת שריר, קיצור שריר
... ושריר נגדי מתארך ונמתח. התנועה של כל מפרק תלויה תמיד בשיתוף פעולה בין השרירים, וזהו הבסיס להבנת המכניקה של תנועות הגוף. מה זה שריר אגוניסט? מהו שריר אנטגוניסט? כיצד מתבצעת תנועה בגוף האדם? מה קורה בגוף בכיווץ שריר? איך מתבצעת ...
שינוי זווית במפרק, כל תנועה משנה זווית במפרק, תנועות חד מפרקיות, תנועות רב מפרקיות, איזה מפרקים משתתפים בתנועה? זווית קטנה במפרק, זווית גדלה במפרק, שינוי הזווית במפרק במהלך התנועה, ריצה
שינוי זווית במפרק, כל תנועה משנה זווית במפרק, תנועות חד מפרקיות, תנועות רב מפרקיות, איזה מפרקים משתתפים בתנועה? זווית קטנה במפרק, זווית גדלה במפרק, שינוי הזווית במפרק במהלך התנועה, ריצה
... במהלך התנועה, ריצה מה זה שינוי זווית במפרק ואיך הוא מתבטא בתנועה? שינוי זווית במפרק הוא עיקרון יסודי בהבנת תנועות הגוף, ומשמעותו שבכל פעולה גופנית שבה מתקיימת תנועה של איבר, זווית המפרק המעורב בתנועה משתנה בהכרח. כאשר מדברים על שינוי ... הופכת להיות גדולה יותר והחיצונית מתקטנת. מה ההבדל בין תנועות חד - מפרקיות לרב - מפרקיות? כאשר אדם מבצע תנועות גופניות, יש הבחנה ברורה בין תנועות חד - מפרקיות לתנועות רב - מפרקיות: תנועה חד - מפרקית - תנועה שבה ... והתפקיד שלהם בגוף. מהן המשמעויות הנוספות של שינוי זווית במפרק? לשינוי זווית במפרק יש השלכות על אופן הניתוח של התנועות הגופניות. הוא משפיע על: זיהוי איזה שריר מתאמץ יותר או פחות בתנועה מסוימת. הבנת מנגנוני פציעות ואופן המניעה שלהן. תכנון ...
שפת גוף, איך לקרוא אנשים? איך לקרוא שפת גוף של אנשים? איך להבין שפת גוף? איך ללמוד לקרוא שפת גוף? מומחה לקריאת שפת גוף, מה אומרת שפת הגוף שלך? טונציה, קצב דיבור, קצב נשימה, מיומנויות שיחה, מיומנויות תקשורת בין אישית
שפת גוף, איך לקרוא אנשים? איך לקרוא שפת גוף של אנשים? איך להבין שפת גוף? איך ללמוד לקרוא שפת גוף? מומחה לקריאת שפת גוף, מה אומרת שפת הגוף שלך? טונציה, קצב דיבור, קצב נשימה, מיומנויות שיחה, מיומנויות תקשורת בין אישית
... תנועת גוף נבעה מחוסר נוחות או שהייתה תגובה רגשית. כאשר תדע לזהות את התנועות שלך, תוכל להתחיל להבחין גם בתנועות גוף אצל אחרים. כיצד לחדד את תשומת הלב לתנועות הגוף? כדי לפתח את המודעות לשפת הגוף, יש להתבונן בפרטי פרטים במהלך שיחה. חשוב לשים לב לדברים כמו איך נשימה ... בו עורר בך תגובה פנימית? מודעות זו לעצמך יוצרת בסיס להבנת הגוף של אחרים. כיצד לחדד את תשומת הלב לתנועות הגוף? על מנת לפתח מודעות לתנועות הגוף (שלך ושל אחרים), מומלץ להתבונן לפרטי פרטים באופן שבו דברים נעשים: מה קורה לגוף כשאתה שומע דבר שמפריע לך ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על תנועות גוף
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שקט נפשי אמיתי - הספר על: תנועות גוף, איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם עצבות? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית ועוד...

הצלחה אהבה וחיים טובים - הספר על: תנועות גוף, איך למצוא זוגיות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך להעריך את עצמך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לחנך ילדים? איך לא להישחק בעבודה? איך לשפר את הזיכרון? איך להיות מאושר ושמח? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להצליח בזוגיות? איך לקבל החלטות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: מה המשמעות של החיים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש בחירה חופשית? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם הכל אפשרי? למה יש רע בעולם? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? למה העולם קיים? האם לדומם יש תודעה? האם יש משמעות לחיים? אולי אנחנו במטריקס? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? בשביל מה לחיות? האם יש אמת מוחלטת? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? איך להיות מאושר? מי ברא את אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? למה לא להתאבד? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך להימנע מתלות רגשית בך? איך להפסיק כדורים נוגדי חרדה? יעוץ תיאורטי מהן ציפיות השכר שלך? מסר כפול הרגשה של אישה לא לפחד להיפגע בזוגיות פחד להשתגע ולאבד שליטה מה היתרונות בחוסר אהבה עצמית? אני חסר ביטחון עצמי לחוש אהבה במאה אחוז לא לפחד לאהוב היכן נמצא האושר? איך להיות מאושר בלי תנאים? אינטרסים בזוגיות איך לגרום למישהו לרצות להיות איתך בזוגיות? העובד לא מקבל החלטות איך לקבל החלטות בתנאי אי וודאות? התמודדות עם לימודים קשים התמודדות עם חרדות ופחדים סיבות לכישלון למות למען מטרה טעויות בניהול משא ומתן איך למכור ספק כוודאות? ילד שמפחד לישון לבד הורים לילדים אלימים מסע אל התת מודע רוחניות ואהבה למוות לשמוע קולות בראש מה זה אוטיזם עם תפקוד גבוה? החזרת אקסית אז מה אם יש לו מישהי מפרק המרפק לא לערב שרירים בתרגיל האם הוכחה שיש אלוהים מוכיחה שיש אלוהים? שיחה על אלוהים להגיע להארה הארה מושלמת איך להבין את הספר להיות אלוהים? איך להיות אלוהים בדמיון? איך לבקש כסף על הצעת מחיר? רווח מול הכנסה הופך למשמעות החיים משמעות החיים שגויה לנהל שיחה חיובית מה הנזקים של הנאה מסרטי סקס? להשפיע על רובוט הגדרה של רצון חופשי העולם יש מאין העולם במקרה עוד נושאים ...
האתר Yeda.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון אישי לבני נוער, מאמן אישי להרזייה, אימון אישי למציאת זוגיות בתחום תנועות גוף - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לכותבי המאמרים המקוריים בלבד!

האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1406 שניות - עכשיו 06_09_2025 השעה 04:39:22 - wesi4